פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • מה עושים כשיש כל כך הרבה רוע בעולם?
    חסויה
    22/02/2016

    היי, אני בת 22
    לכאורה בחורה עם ילדות מושלמת, הורים עם זוגיות נפלאה, אח קטן ואח גדול מנשואים קודמים.
    הבעיה היא שבגיל 5 עברתי הטרדות מצד סבא שלי.
    הוא היה מטריד, נוגע וכו'. לשמחתי הרבה הוא נפטר שנה ומשהו אחרי.
    אני מודעת לעניין שסיפורים כאלה מתרחשים יום יום, ואנשים ממשיכים לחיות את חייהם בידיעה שאין דרך להשיב את התמימות שנלקחה.
    כבר מזמן הפסקתי להאשים את עצמי על שלא עצרתי אותו, ויותר עצוב- שלא הבנתי, וגם נהניתי. עבדתי על זה -המון- ובכוחות עצמי.
    מה שמעסיק אותי עד היום, הוא שאמא שלי הייתה מודעת לכל העניין. (ובהכחשה כמובן). אני זוכרת שיחות איתה, שהיא שואלת כבדרך אגב "סבא לא נגע בך, נכון? אסור לו לגעת!" והייתי עונה "לא", כי ככה הוא ביקש ממני לענות.
    היא טיפלה בו כשהוא הזדקן אצלנו בחדר הקטן בבית, לא היה לה לב לזרוק אותו בבית אבות/מקום לחולי נפש, עד החודשים האחרונים בהם הוא באמת היה סיעודי.
    זכור לי שסיפרתי לה אי שם בגיל 8, כשפלאשבקים חזרו אליי והרגשתי שפתאום אני מבינה חלק אפל בחיי.
    היא שאלה מה הוא עשה, סיפרתי לה. היא לא נשמעה מופתעת ואף סיפרה לי שזה היה ככה גם עם בני דודים שלי. כששאלתי למה היא השאירה אותו בבית עם שני הילדים הקטנים שלה, היא אמרה שרצתה לטפל בו, בכל זאת, הוא היה אבא שלה (אבא די מחורבן מסיפורים.)
    לא זוכרת התנצלות מצידה. שוב, הכחשות.
    עוד באותה תקופה סיפרתי גם לאבא שלי, והוא לא האמין לי. הכחיש את הנורא מכל, אמר שבטח דמיינתי. איך ילדה בת 5 מדמיינת את סבא שלה נועל את הדלת ועושה בה מה שהוא רוצה?
    כל השנים הם היו ההורים הכי מלאי אהבה שיש- נכון אומרים שיש אנשים שנדפקו כי לא קיבלו מספיק אהבה כשהיו ילדים? עליי אי אפשר להגיד את זה. אני אוהבת אותם ובגלל זה לא פתחתי את הנושא הנורא הזה שוב, כדי שלא ירגישו שנכשלו.
    ומצד שני, יש ימים שאני כל כך כועסת עליהם. ראבק, זה קרה והם היו בתוך הבית. בידיעה שהוא לא בקו הבריאות ולא מנעו את הדבר הזה.
    לפעמים הייתי רוצה להעלים אותו מכל הזכרונות שלי, הטובים והרעים.
    אבל הוא ילווה אותי כל חיי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושים כשיש כל כך הרבה רוע בעולם? - תגובה

    יאיר לוי
    03/03/2016

    שלום,

    בהתייחס לשאלה שלך בכותרת, נדמה לי שלמדת להכיר על בשרך כמה רוע יכול להיות בעולם. את מתארת חוויה נוראית, איומה וקשה, שנדמה לי שאין אפילו די מילים כדי לתאר עד כמה הפגיעה בך הייתה קשה. אכן, לצערנו הרב יש רוע בעולם. לצערי הרב עוד יותר, יצא לך לחוות משהו כזה באופן אישי.
    ציינת שאת בת 22, ושסבך כבר נפטר, אך יש לי הרגשה שהפגיעה המינית שחווית בהיותך בת 5, עדיין מלווה אותך. היא שם, חיה, נושמת וקיימת בתוכך.
    תיארת שהדבר גם קרה בבית, ושוב, זו חווייה כל כך קשה, כל כך מערערת. נשמע גם שעם כל אהבתך להורייך, ציפית מהם לתגובה שונה מזו שקיבלת.
    מניסיון, אני יכול לומר לך שכדאי לא להישאר עם חוויית הפגיעה הזו לבדך (עם כל הקושי שבדבר, בפרט אחרי ששיתפת כבר את הורייך וזכית לתגובה מכחישה, כפי שציינת). נסי לשתף אדם קרוב, שאת סומכת עליו, מישהו שדואג לך ורוצה בטובתך. זה יכול להיות בן משפחה אחר, חברה קרובה וכדומה. בהקשר זה, ישנם מרכזי סיוע רבים לנפגעות תקיפה מינית שיכולים לסייע לך. בנוסף, אני יכול להמליץ לך על טיפול פסיכולוגי, דינמי, שם יהיה לך את המרחב הבטוח לעבד את החוויות הקשות שעברת, ולקבל תמיכה מאיש מקצוע, שיהיה שם בשבילך.
    לסיום, אוסיף רק שאני מקווה שאת מטפלת בעצמך כמו שצריך ומכל הבחינות.
    את ראויה לכך.

    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה הרגישה

    חסויה
    04/03/2016

    העניין הוא שמאוד טוב לי לא לחשוב על זה.
    מפחדת קצת שאם אלך לטיפול וננבור בזה...זה רק יגרום לי להתעסק בזה סתם.
    אני כרגע לא בארץ, זה תפס אותי באיזה רגע בטיול הגדול... אז אולי באמת יש בעיה.
    כשאחזור לארץ אשקול את העניין... כי לחברה טובה כבר סיפרתי מזמן, ובאופן עצוב שכזה היא סיפרה לי חוויה דומה מאוד.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן מתבגר מציק לאחותו הקטנה מה עושים
    שרוני
    20/02/2016

    בני בן 14, מעביר אותנו תקופה קשה של גיל ההתבגרות, הקו האדום נחצה כאשר הוא מציק בלי הרף לאחותו העדינה והאהובה בת השבע. הם נמצאים יחד אחהצ עד אשר אנחנו שבים מהעבודה והוא לקח תחושת בעלות שאנו שבים ומזכירים לו שהוא לא אבא שלה. אבל אולי עצם ההשגחה שלו עליה כל יום מעודדת התנהגות עליונה כזו. הוא מעליב אותה ומשפיל ללא הרף בנוכלות המשפחה בעיקר לגבי המשקל שלה ואנו חוששים שייגרם לה נזק. הוא פשוט משועמם . ( יש לו חוג מס פעמים בשבוע. ). אחים שלהם הקטנים מתחילים לדבר כמוהו ואנחנו מאד במצוקה. לשלול ממנו הנאות כמו חוג? יציק לה יותר ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצב של סהרוריות מה ניתן לעשות
    טניה
    14/02/2016

    שלום לכם ,
    התגלה לי לפני כמה שנים שאני הולכת מתוך שינה וזאת מכיון שאחותי אמרה לי זאת נכון עד לאתמול לא הייתי יוצאת מהבית והייתי שותה מים מתוך שינה או סתם יושבת מול החלון ,אתמול החלטתי לבדוק כי אני לא ידעתי אם אכן המצב הוא כזה :שמתי למול הדלת של החדר חפצים בלילה , בבוקר כשהתעוררתי אותם חפצים ששמתי נעלמו , חפץ אחד היה על הרצפה בתוך החדר מפוזר וחפץ שני נאבד , בנוסף לכך ,המראה שלי הייתה מלוכלכת ומטונפת ולא רק זאת הנעליים שרק קניתי אותם יום לפני שעוד לא נעלתי אותם עדיין , התגלה בהם אבק וסימנים שמישהו לבש אותם ובבוקר כשקמתי התגרדתי ברגליים שלי כאילו הלכתי על קוצים לפני .
    לא מבינה מה היה לאן הלכתי והאם יש סיכוי לזכור זאת איכשהו? ומה ניתן לעשות במצב הנ"ל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצב של סהרוריות מה ניתן לעשות - תגובה

    יאיר לוי
    19/02/2016

    היי טניה,

    הפרעת שינה מהסוג שתארת, הסהרוריות, נפוצה אמנם בעיקר בילדים, אבל בהחלט קיימת גם אצל מבוגרים. הטיפול בהפרעה זו הוא בעיקר רפואי. ישנן לא מעט גורמים שיכולים לגרום לבעיה זו, לכן הדבר החשוב ביותר הוא קודם כל לאבחן במדויק את הסיבות להפרעה זו.יתן לפנות לרופא מומחה לבעיות שינה, או למעבדות שינה לשם אבחון וטיפול. יתכן ובהמשך הטיפול, יידרש גם טיפול פסיכולוגי דינמי או CBT.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מבטלים חברות מבלי להעליב ?
    הדס
    13/02/2016

    היתה לי ילדה בת 12 בפייסבוק שהתייחסתי אליה רגיל, אבל היא הגיעה פתאום לגיל 14 ואז היא פתאום גם מושכת אותי וזה מציק לי. אבל לא נעים לי לחסום אותה בגלל שהיא מושכת אותי כי היא לא תבין.
    איך אני מבטלת אותה מרשימת החברים שלי בלי היא תיעלב. תמיד הייתי עושה לה לייקים על התמונות, אבל בתמימות.
    פתאום בשבועיים האחרונים היא העלתה תמונות שבהן היא נראית בוגרת כבת 20 וזה מושך אותי ואני לא רוצה למנוע מעצמי מלבטא משהו שעלול לרמוז לה משהו, אבל אם אחסום אותה היא לא תבין מדוע פתאום חסמתי אותה ושפתאום אני לא עושה לה לייקים.
    איך מפסיקים לעשות לה לייקים (אני להפסיק כי היא התחילה למשוך אותי ולא מתאים לי להרגיש רגשות כאלה אליה) מבלי שהיא תיעלב ?
    אני רוצה לציין שהפייסוק משעמם אותי ואין לי בו כל צורך כך שאם אבטל אותו את הפייסבוק אני לא ארגיש שהפסדתי משהו במילא הוא שיעמם אותי. כל הזמן אני רק עושה לייקים לאחרים ואף אחד לא עושה לי לייקים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מבטלים חברות מבלי להעליב ? - תגובה

    יאיר לוי
    18/02/2016

    היי הדס,

    אני מודה שלא ממש הבנתי עד הסוף את שאלתך. את מעוניינת להפסיק לעשות לייקים לילדה בת 14 (שאם הבנתי נכון, אתן מכירות רק מהפייסבוק?)?
    מה בדיוק השאלה שאת מפנה אלינו כאן, בפורום פסיכולוגיה?
    אשמח אם תוכלי לחדד ולהבהיר קצת יותר.

    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני לא מעריכה את מה שיש לי
    ברטה
    09/02/2016

    יש לי אמא מקסימה שהקריבה בשבילנו הכל ספגה שנים על גבי שנים אלימות מצד אבא שלי בשבילנו אבל אני לא מעריכה אותה למרות שהיא עשתה הכל בשבילנו אני צועקת עליה מתפרצת עליה מוציאה עליה את העצבים שלי אני יודעת שהיא מובטלת ואין לה לאן ללכת ושהיא מרגישה חסרת אונים לנוכח ההתנהגות שלי אליה ואני מנצלת את זה. איך אני עושה שינוי ויוצאת מהמקום החשוך הזה של הרוע. איך אני מתגברת על היצר הרע שלי? איך אני מתחילה לשלוט בעצמי? יש לכם טיפים ממה להתחיל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אני לא מעריכה את מה שיש לי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני לא מעריכה את מה שיש לי - תגובה

    נטע אדלר
    27/02/2016

    שלום ברטה,
    התיאור שלך את היחסים עם אמא, הוא לכאורה, מאוד ברור. ישנה הטובה: אמא וישנה הרעה: את. אמא שעשתה הכל עבור ילדיה ובת שמתפרצת עליה. אלא שקרוב לוודאי שהמציאות הינה מורכבת יותר ויש בה רבדים נוספים על אלו הגלויים והחשופים.
    ייתכן, שבעולמך הרגשי, ישנו גם כעס על אמא או אכזבה ממנה, לצד הכרת התודה והאהבה. אם כך – כדאי לעשות בירור רגשי לגבי היחסים עם אמא.
    יחסי הורים וילדים, הם חומר לעבודה פנימית בכל גיל ותמיד תמיד מורכבים מכפי שהיינו מדמיינים. היחסים הראשוניים והמשמעותיים ביותר שחווינו ממשיכים ומשפיעים עלינו לאורך ההתבגרות בהרבה מאוד מובנים ולכן שווה לעבד אותם.

    מכיוון שאיני מכירה אותך ואת היחסים עם אמך מקרוב, אני לא מרגישה שאני יכולה לתת לך טיפים מועילים. אני מבינה את הרצון שלך בפתרונות מהירים שיעזרו לך לשלוט בתגובותייך, אבל להערכתי, הנושאים הדרושים עיבוד הם עמוקים יותר, קשורים ביחסים מוקדמים עם אמא, במודל הנשי שהיוותה עבורך, באלימות בין ההורים שהיית חשופה לה בבית.
    את וודאי מבינה שאני מציעה לך לגשת לטיפול פסיכולוגי. טיפול יספק לך מרחב להבין את התנהגותך ולעבד את הקשיים שבקשר.
    ישנם מטפלים שמציעים עבודה ממוקדת על שליטה בכעסים, שכוללת למידה של מיומנויות תקשורת, שליטה עצמית ואסרטיביות. לדעתי, כדאי שעבודה ממוקדת כזו תעשה לצד עיבוד רגשי מעמיק של היחסים המוקדמים עם אמא (ועם אבא).

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני אכן מרגישה בתור הרעה מהסיבה שאנ

    ברטה
    05/05/2016

    שאני לא שולטת בעצמי. זה משהו בסיסי שמצפים מכל אדם. לא מתנהגים ככה. קרה כבר שהיכיתי אותה וקרה שאיימתי שאפגע בעצמי, התקשרתי למשטרה וניתקתי עד שהם הגיעו. אין לי כסף לטיפול פסיכולוגי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני אכן מרגישה בתור הרעה מהסיבה שאנ - תגובה

    נטע אדלר
    28/05/2016

    ברטה,
    התנצלותי על העיכוב במענה לך.
    ההתפרצויות והקושי בוויסות העצמי מסבים לך כאב ותחושת אשמה ונראה שמאוד לא פשוט לך: לא ביחסים הממשיים עם אמך ולא פנימה - בנפשך.
    את הצעד הראשון והאמיץ: הנכונות להכיר בקושי, עשית. כעת, אני מציעה בחום לשקול טיפול. לרוב, בעיות אינן נפתרות מעצמן ואף עלולות להחריף. לטיפול פסיכולוגי יש סיכוי טוב מאוד לסייע לך.
    את יכולה לקבל טיפול דרך קופת החולים בה את מבוטחת, ללא עלות, או לבדוק אפשרויות של טיפול מוזל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי ואי שקט חולת אלצהיימר
    יעל
    08/02/2016

    אחותי בת 62 חולת אלצהיימר. לאחרונה מרבה לבכות במשך היום. לא רוצה לקום מהמיטה בבוקר, לא רוצה להתקלח.היום היינו אצל הפסיכיאטר והוא נתן לה מרשם רספידל כ1 מ"ג כדור אחד כל ערב אחרי האוכל , וקלונקס רק במצבים קשים. האם מינון של כדור אחד הינו מינון גבוה? אני פוחדת יש לי טראומה מהכדור הזה שהגביר לאימי ז"ל את ההזיות. אנא תרגיע אותי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בכי ואי שקט חולת אלצהיימר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה את חושבת שההתנהגות שלה קשורה

    ברטה
    09/02/2016

    לזה שהיא חולת אלצהיימר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי ואי שקט חולת אלצהיימר

    יעל
    09/02/2016

    אז למה זה קשור?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי ואי שקט חולת אלצהיימר - תגובה

    נטע אדלר
    13/02/2016

    יעל,
    הפורום המתאים להציג בו שאלתך הוא פורום פסיכיאטריה, באתר זה.
    יחד עם זאת, אני מציעה שתשוחחי עם הרופא המטפל באחותך ושתשטחי בפניו את דאגותייך. הרופא, הוא זה המכיר את אחותך מקרוב ויוכל להסביר ולהרגיע בקשר לטיפול שהציע.
    נוסף על כך, כדאי מאוד לחשוב על תמיכה מקצועית עבורך בתקופה הנוכחית, בה את תומכת באחותך כשחוויות קשות מהעבר ומאמא, צפות בך.

    איחולי בריאות,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    נטע אדלר
    13/02/2016

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_פסיכיאטריה' id=link]פסיכיאטריה[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצוקה נפשית, נמצאת במצב נפשי קשה ומחכה לעצתכם.....
    dudugil@wall
    07/02/2016

    הבת שלי חולה בסרטן, עם הייוודע דבר מחלתה של ביתי בעלי נעשה אלים כלפי, שופך עלי מים, מפיל אותי על הריצפה, זורק עלי חפצים כבדי משקל, מקלל אותי, חונק אותי מאיים לרצוח אותי, הוא עוד אומר שאני לא נותנת לו תמיכה, וכי איך אתן תמיכה למישהו שעושה ממני פח זבל, אני כחומר ביד היוצר עבורו, אפוא האנושיות שלו, שופך עלי בקבוק מים ליד ביתי החולה, כשאני בצומת הכי קשה של החיים שלי, הוא שופך עלי מים ,מקלל אותי, אני מפחדת ממנו ולא רוצה לתת שום תמיכה לבן אדם שאלים כלפי, כשיתנהג יפה אתן לו תמיכה. איזה תעוזה יש לבן אדם לשפוך עליך מים ולהכות אותך כשאתה בצומת הכי קשה של החיים שלך\, האם היית נותן תמיכה לבן אדם שמשפיל אותך בצורה כזאת. אני מפחדת ללכת להתלונן עלינו במשטרה, שהוא לא יתנהג אלי יותר גרוע,אני לא יודעת לאן לפנות אני מתביישת לספר לאנשים איך שהוא מתנהג, וכי איך אתן תמיכה למישהו שהוא כל כך אלים כלפי אלימות פיזית מילולית עד זוב דם. אני כל היום בוכה לא מספיק המחלה של הבת שלי ומאיים שיעזוב אותי כשהיא תמות, איך אתן לבן אדם כזה תמיכה , אין מצב שאני אתמוך בבן אדם לא אנושי שתלטן וכוחני שמנהל את הבית ביד רמה ובזרוע נטויה. אני מבקשת שתייעצו לי אם אתם הייתם נותנים תמיכה לבן אדם כזה ומה אני יכולה לעשות. מצפה לתשובה בהקדם. תודה. מנצל לרעה שאני חלשה ממנו......

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפני לעובדת סוציאלית

    ברטה
    09/02/2016

    תבדקי איפה לשכת הרווחה הקרובה אלייך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצוקה נפשית, נמצאת במצב נפשי קשה ומחכה לעצתכם..... - תגובה

    יאיר לוי
    16/02/2016

    שלום לך,

    נשמע שאת במצוקה נפשית מאד גבוהה, גם בשל המחלה של בתך, וגם עקב מה שאת מתארת כאלימות פיזית ומילולית קשה מאד שאת סופגת מבעלך. אני מבין שיתכן והמצב בבית של כולם הוא לא קל, נראה שהמחלה של בתך משפיעה על כולכם, כל אחד בדרכו. יחד עם זאת, באופן חד משמעי, אין שום סיבה שתסבלי מאלימות בבית. מכל סוג שהוא.
    בשלב הראשון, כדי לקבל עזרה, אני מייעץ לך לנסות ולשתף אדם שאת מרגישה שאת יכולה לסמוך עליו בעניין האלימות. אני מודע לזה שזה צעד לא קל, כתבת גם שאת מתביישת לספר על זה לאנשים, אבל זה צעד הכרחי. בראש ובראשונה עבור עצמך, וכמובן גם עבור בתך. אם תשמרי זאת לעצמך, הרי שכל גורמי הטיפול שישנם ושיודעים לעזור בסיטואציות האלה (ויש הרבה גורמים שכאלה) - פשוט לא ידעו על מצבך, וישארו מחוץ לתמונה. במצב הזה, כל מה שתארת כאן, עלול להמשיך בין ארבע הקירות של הבית ללא ידיעת איש, וחבל.
    זה יכול להיות בן משפחה, חברה קרובה, שכנה וכדומה. זה בהחלט יכול להיות גם רופא המשפחה שלך, הוא כבר ידע מה לעשות ולאילו גורמי טיפול נוספים להפנות אותך.
    כמו כן, יש קופות חולים בהן ניתן לרוב גם לקבוע תור ישירות לעובד/ת סוציאלית שלהם דרך מוקד זימון תורים, ואני ממליץ לך בחום לעשות זאת בהקדם האפשרי. למיטב ידיעתי, אלו הגורמים הזמינים ביותר. (אם את מרגישה יותר בנוח, ניתן לפנות לגורמי הרווחה שבמקום מגורייך, או להתקשר לקו החירום הארצי לנשים שסובלות מאלימות).
    מעבר לכך, הייתי ממליץ לך עכשיו או בעתיד הקרוב (תלוי בהרגשה שלך, במידת הפניות הנפשית שלך) לשקול טיפול פסיכולוגי פרטני עבורך, בדיוק בגלל הסיטואציה המשפחתית הקשה, האלימה והמתוחה כל כך שאת חווה בימים הקשים האלו.

    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שירותים ציבוריים
    קורין
    03/02/2016

    שלום,
    אינני מסוגלת לעשות את צרכיי בשירותים ציבוריים (בעבודה).
    כיצד פותרים את הבעיה?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שירותים ציבוריים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שירותים ציבוריים - תגובה

    יאיר לוי
    06/02/2016


    היי קורין,

    במידה וזה הקושי היחיד עמו את מתמודדת, והוא אכן ממוקד מאד סביב עניין השירותים הציבוריים בעבודה (נניח ללוגמא, אין לך קושי עם לכלוך באופן כללי, עם עשיית צרכים באופן כוללני יותר), אז אני יכול להמליץ לך על טיפול פסיכולוגי CBT (טיפול קוגנטיבי-התנהגותי), שבו בצורה הדרגתית תוכלי לעבוד כדי להתמודד ספציפית עם הקושי שתיארת.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מפחדת להתחיל שוב טיפול - איך עושים את זה?
    הזאת
    02/02/2016

    כבר שמונה חודשים שאני לא בטיפול - עזבתי כי סיימתי את הלימודים בתיכון וכבר לא התאים להורים שלי לשלם על זה.
    לאחרונה אני מרגישה כמה הטיפול חסר לי, שלא בדיוק השלמתי את התהליכים שהתחלתי ושיש עוד הרבה דברים בי שנותרו לא פתורים. אני רוצה להתחיל שוב, זו ההחלטה שהגעתי אליה. יש בי חרדות ופחדים שאני רוצה להיפתר מהם.
    פניתי לפסיכולוגית שהלכתי אליה בזמנו לשאול על מקומות זולים לטיפול, ונתקלתי בכל מני רגשות מוזרים. בכיתי בערך שעה עם הפסקות, הרגשתי שאני רוצה לדבר איתה ושאני רוצה לחזור אליה - לא לאיזה פסיכולוג אחר שלא מכיר אותי. זו לא אפשרות, ואני חושבת שאלה רגשות לא בריאים. הייתי צריכה להילחם בעצמי כדי לא לשלוח לה הודעה שרומזת לתחושות האלה, בידיעה שזה כבר לא עניינה...
    אני מפחדת פחד נורא ממטפל חדש. אני מפחדת שהוא לא יבין אותי, לא יכיל אותי, לא יקבל אותי כמו שהיא הצליחה. הרגשתי איתה בטוחה. איך מתחילים מסע כזה מחדש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מפחדת להתחיל שוב טיפול - איך עושים את זה? - תגובה

    נטע אדלר
    21/02/2016

    שלום לך,
    אפשר מאוד להבין את הרגשות שצפו בך עם המפגש המחודש עם המטפלת, אומנם לא פשוט עבורך לחוש אותם, אך, בעיניי, הם אינם מוזרים או לא בריאים. להפך. הרגשות מלמדים על כך שהטיפול היה ועודנו יקר ערך עבורך ושהמטפלת היתה יקרה עבורך, שנוצרה ביניכן קרבה משמעותית. מלמדים על כך שקשה לך הפרידה ממנה, על הגעגוע אליה ואל המרחב הבטוח שהצליחה ליצור עבורך. מה טבעי מזה? (-:
    לא פשוט לסיים טיפול, בוודאי לא מתוך הכרח. זה מכאיב ומעציב ואולי גם מכעיס ועוד.
    נסי לקבל את רגשותייך ולא לשפוט אותם – אותך.

    אני מבינה שלא קיימת אפשרות להמשיך עם אותה המטפלת, למרות משאלת הלב שלך ושתצטרכי להתחיל טיפול חדש ולקשור קשר חדש. החוויה הטובה שחווית בטיפול ושהופנמה בתוכך, יכולה לעמוד לצידך בבנית הקשר החדש. משהו בפנים אצלך יודע שטיפול יכול להיות חויה מיטיבה.
    המסע הטיפולי החדש, יתחיל בגישוש ובהכרות. מוטב שלא להחזיק את הרגשות בפנים, אלא לשתף בהם את המטפל החדש. לספר על הקושי להיפרד מהטיפול היקר לך ועל הפחדים שעלו בך לקראת הטיפול הנוכחי. השיתוף יסייע לך לעבד את הפרידה מהמטפלת וגם ליצור צעדים ראשונים לקראת קרבה רגשית אפשרית, עם המטפל החדש.

    לאט-לאט.

    בהצלחה במסע החדש,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה לאלמן דואב
    ר
    31/01/2016

    שלום,
    אמי נפטרה בחודש שעבר ממחלה והשאירה אחריה את אבי, ו- 2 ילדים.
    אבי אינו מצליח לצאת ממצב נפשי קשה, מתאבל בייסורים, חסר חדוות חיים לחלוטין, בוכה, דואב מעבר לנסבל פשוט, כשלא עוזר טיפול תרופתי ולא טיפול פסיכולוגי (הוא טוען שהטיפול הפסיכולוגי שהתחיל רק מציף בו תחושות קשות, זכרונות מהעבר איתה ועוד).
    אני ואחותי פשוט חסרי אונים לנוכח המצב שלו, גם חוששים לשלומו ובריאותו, הוא שקוע ברחמים עצמיים ופשוט לא מצליח להתרומם (למרות ששב לעבודתו).
    נשמח לעצות/תובנות/רעיונות וכל מה שיכול לעזור לנו לעזור לו
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה לאלמן דואב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה לאלמן דואב - תגובה

    יאיר לוי
    01/02/2016

    שלום לך,

    צר לי לשמוע על פטירתה של אמך. אין לי ספק שזה אירוע מאד מצער עבורכם. מתיאוריך עולה כי אביך מאד עצוב, מתייסר ומתאבל על מותה. נדמה לי שאך טבעי הוא הדבר.
    אני שומע כמה אתם דואגים לאביך ואמנם תהליכי האבל שכל אדם חווה הם מאד אינדבידואליים, כל אחד חווה זאת באופן טיפה אחר, ב"איכות" אחרת ובקצב שונה. אני מניח שגם אתה ואחותך מתאבלים על אמכם, כל אחד מכם עושה זאת בדרכו.
    ככלל, תהליך האבל לכשעצמו הוא תהליך שבהחלט צריך את הזמן שלו. במקרה שלכם, מדובר על חודש מאז פטירתה של אמך, כך שנראה לי שתגובתו של אביך לפטירת אשתו, אמך, היא - לפחות עד כה - טבעית ולגיטימית (הגם שציינת שהוא בינתיים גם שב לעבודתו).
    במידה ואתם מבחינים כי הדבר נמשך יתר על המידה, לדוגמא, היה והעצב שבו הוא שרוי פוגע בתפקודו האישי, החברתי, התעסוקתי, במידה ניכרת, אזי הייתי שוקל לפנות לטיפול, כפי שעשיתם כבר בעצמכם. אגב, גם לתהליך הטיפולי צריך לתת את הזמן שלו.
    ציינת גם שאתה ואחותך חסרי אונים לנוכח המצב שלו וחוששים לשלומו ובריאותו. אני בטוח שזה לא קל לראות את אביכם במצב הזה. נתחיל במקרה קיצון - במידה ואתם חוששים שהוא עלול לפגוע בעצמו, יש לדאוג להביאו לגורמי טיפול בבריאות הנפש (פסיכיאטר, פסיכולוג), או לחילופין להזמין פסיכיאטר (או פסיכו-גריאטר, איני יודע בן כמה אביכם) אליו הביתה, ניתן לברר אפשרות שכזו דרך קופת החולים או באופן פרטי.
    לעת עתה, אתם יכולים להוסיף ולתמוך באביכם, לתת מקום לאבלו ולהיות שם בשבילו. נדמה לי שגם אתם זקוקים לכך.

    מי יתן שלא תדעו עוד צער,
    יאיר.




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מציעה שאתם תשבו ותדברו איתו

    ברטה
    09/02/2016

    לדעתי ברגע שיחלוק את הכאב עם אנשים שכואבים כמותו זה יקל עליו. תראו לו שהוא לא לבד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נראה לי שאני עומד להיות בצרות כלכליות גדולות
    השורד
    27/01/2016

    אני יעדכן כשאני יידע יותר. זה קשור לשינויים בקיבוץ שאני גר בו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נראה לי שאני עומד להיות בצרות כלכליות גדולות - תגובה

    נטע אדלר
    30/01/2016

    שלום לשורד,
    אני מצטערת לשמוע על הבעיות הכלכליות ומקווה עבורך שתמצא את הדרכים להיחלץ מהצרות.
    יחד עם זאת, אני מזכירה שהפורום שלנו הוא פורום מקצועי שנועד למטרה מסוימת: לשאלות ולתשובות בנושאים הקשורים בפסיכולוגיה ופסיכותרפיה.
    אני יודעת כי קיימים פורומים מתאימים ברשת לשיתוף ולתמיכה הדדית. הפורום הזה - אינו נועד לכך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מוצאת משמעות לחיי
    דפנה
    27/01/2016

    שלום,
    אני רווקה בת 38.
    אני לא מוצאת משמעות לחיי.
    ניסיתי להתחיל ללמוד, לעבוד, את העבודה עזבתי בגלל חוסר מוטיבציה, והלימודים שכבר שילמתי עליהם, כבר לא מעניינים אותי, הולכת ללימודים בלית ברירה.

    הכל מתעכב לי!

    דברים שאנשים השיגו מזמן, אני עדיין לא השגתי, פשוט נמאס לי.

    אני לא מקנאה, פשוט אני בחיי במקום אחר מימה שאני צריכה להיות.

    לפעמים אני רוצה לעזוב הכל ולמות, כי פשוט נמאס לי מהעיכובים, מהכשלונות, מהטעויות - נמאס לי מהכל.

    כמה אפשר לחכות שדברים יתממשו ויצליחו?!

    מה לעשות במצב כזה? איבדתי כיוון.

    נ"ב; לא רוצה ללכת לטיפול פסיכולוגי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא מוצאת משמעות לחיי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מוצאת משמעות לחיי - תגובה

    נטע אדלר
    30/01/2016

    שלום דפנה,
    "האדם מחפש משמעות". מוטיבציה מרכזית של בני אדם לחיים, היא השגת תחושה של משמעות. משמעות יכולה להיטען בערכים שונים וסובייקטיביים. משמעות עבור האחד איננה משמעות עבור האחר. את מחפשת דרכים בהן תוכלי ליצוק אל חייך תחושה של משמעות ומנסה: בעבודה, בלימודים, אולי גם בניסיונות למצוא זוגיות, אך לא מצליחה להפיק את אותה התחושה.
    ההרגשה שאת חווה כתוצאה מהכישלונות היא הרגשה של החמצה ושל ייאוש. לפעמים, אנשים נכנסים למעגל-קסמים בו ההרגשה עצמה היא גם תוצר של ניסיונות שלא צלחו, אבל גם הרגשה שמשפיעה בעצמה על הניסיונות לתפקד וליהנות מהחיים (הנאה רוחנית יכולה להיות הרגשה של סיפוק ותחושה של משמעות, לאו דווקא "כייף"). כך עלול להיווצר דיכאון ומעגל-קסמים כזה, קשה מאוד להצליח לפרוץ לבד.

    אני קוראת על חוסר הרצון שלך לפנות לטיפול פסיכולוגי. אינני יודעת מה משפיע על חוסר הרצון. האם ניסיונות קודמים בטיפול? האם חוסר תקווה וחשק כלליים? האם אמונות ודעות מוקדמות לגבי טיפול פסיכולוגי?
    לגשת לטיפול הוא צעד משמעותי שכרוך בנכונות לתת אמון באפשרות של קשר אנושי להועיל ולפעמים זה לא מובן מאליו.
    עם זאת, אני רוצה לומר לך, שלטיפול פסיכולוגי יש פוטנציאל להועיל לך, לחזק אותך ולהבין את המקורות לתחושת התקיעות. גם אם מדובר בחרדות ובדיכאון, בהחלט יש לטיפול מה להציע לך. אפשרות נוספת, במקביל לטיפול, היא לפנות לאפיק התרופתי, בבדיקה אצל פסיכיאטר. תרופה אנטי-דיכאונית, יכולה לבסס קרקע נפשית לעמוד עליה ולהרגיש טוב יותר תוך זמן קצר ואז גם הטיפול יוכל להיות יעיל יותר עבורך.

    שינויים יכולים להתרחש ובכל גיל.
    אני מקווה שתצליחי להתחבר לתקווה שאת מחזיקה בתוכך ושתצליחי להיעזר.



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מדוכאת

    דפנה
    01/02/2016

    תודה על המענה אבל אני מדוכאת כבר מהמצב.

    נמאס לי מהחיים.
    נמאססס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מדוכאת - תגובה

    נטע אדלר
    13/02/2016

    דפנה,
    אפשר וכדאי - ביחד עם הדיכאון - לפנות לעזרה. לא כדאי לחכות. המצוקה שאת מצויה בה מורגשת היטב במילותייך.
    אומנם הצעד הראשון צריך לבוא ממך: להגיע באופן ממשי למשרד המטפל, אך משם לא תהיי לבד ועוד מישהו יחשוב אותך, איתך. את זכאית לכך.



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממה את חיה אם את לא עובדת?

    ברטה
    09/02/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם פסיכולוג יכול להודיע לפסיכיאטר שלי פרטים שאני מספר לו?
    פני
    27/01/2016

    אני מתחיל טיפול פסיכולוגי בשבוע הבא, אצל פסיכולוג חדש.
    אני מכור לבנזודיאזפינים וכמובן שאת הכדורים אני מוציא מהפסיכיאטר שלי
    השאלה שלי היא האם הפסיכולוג יכול להודיע לפסיכיאטר של שימוש לא ראוי בכדורים.

    עלי לציין שאני מתחיל טיפול גמילה בחודש הקרוב, אבל עד אז אני חייב להמשיך להוציא את הכדורים שלי.


    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שימוש לא ראוי= הסנפה

    פני
    27/01/2016

    אני רוצה להיות גלוי לחלוטין עם הפסיכולוג, רק רוצה לדעת אם זה יפגע בי לטווח הקרוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם פסיכולוג יכול להודיע לפסיכיאטר שלי פרטים שאני מספר לו? - תגובה

    נטע אדלר
    30/01/2016

    שלום אבי,
    הפסיכולוג חייב בסודיות כלפיך והוא לא רשאי להעביר מידע מתוך הטיפול החוצה, לאף גורם, גם לא לפסיכיאטר שלך – אלא אם כן תסכים ותחתום על ויתור סודיות. הסודיות היא חובתו האתית של הפסיכולוג כלפי המטופל, להוציא מצבים בהם נודע למטפל על סכנת חיים שאחרים בסביבתו של המטופל מצויים בה או המטופל בעצמו.
    אני שמחה לקרוא שאתה מתחיל בגמילה. זהו צעד חשוב בדרך לשיפור איכות חייך ושמירה על בריאותך הפיזית והנפשית.
    השיתוף את המטפל שלך הוא קריטי להבנה אותך, את ההתמכרות ואת הדרכים להיחלץ ממנה.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מודה לך מקרב לב!

    פני
    08/02/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול פסיכולוגי
    יעל
    23/01/2016

    שלום,

    אני בת 34 והייתי כבר ב 6 פגישות עם פסיכולוגית קלינית שהגעתי אלייה דרך קופת חולים מכבי.
    הסיבה העיקרית שבגללה התחלתי טיפול הוא בדיקת ההשכלות של האלימות הפיזית והמילולית שהיתה תמיד בבית מצד שני ההורים כלפי עליי.
    הפסיכולוגית אמרה שזה הנושא העיקרי שצריך לדבר עליו ולחזור אחורה...
    העניין הוא שבנתיים בשש פגישות 99 אחוז מהזמן אני מדברת, ולא כי אני מאלה שמדברים הרבה ולא נותנים לדבר או חופרים, אלא פשוט כי הפסיכולוגית מאוד ממעיטה במילים.
    היא רושמת כל הזמן דברים בדף, ומדברת ממש מעט.
    בפגישה הראשונה זה היה ברור לי שזה יהיה ככה כי אני צריכה לספר לה את הפרטים המשמועתיים... אבל חשבתי שבהמשך זה אמור להשתנות.
    האם בפגישה שישית זה דבר שעדיין אמור לקרות וזה בסדר?
    בנתיים היא רצתה שאספר לה על חלומות שאני זוכרת ושאספר על האלימות וההורים.
    יש דברים שהיא שכחה שסיפרתי לה כמו למשל שאני גרה לבד ועוד כמה פרטים.
    אבל כמובן שאני לא מחפשת אותה. רק פשוט ההרגשה שהיא לא אומרת כמעט כלום מוזרה לי...
    האם ישנו שלב שבו הפסיכולוג אמור לדבר יותר במקרה של אלימות במשפחה ולהסביר למטופל שהוא לא אשם במה שקרה ולנסות לחזק לו את הערך העצמי וכו'?
    והאם אחרי שש פגישות מספיק לקבוע שהפסיכולוגית לא משהו או שעליי עוד לחכות?
    כל הפסיכולוגים האחרים שניסיתי לקבוע אלייהם דרך מכבי או שאמרו שיש רשימת המתנה ארוכה, או שאמרו שהם כבר מלאים ולא מקבלים מטופלים, והפסיכולוגית הזאת קיבלה אותי ישר. אני כמובן משתדלת לא להתייחס לנתון הזה, ולא לקחת אותו בחשבון..
    אבל אם מחברים את הכל ביחד, זה קצת מוזר..
    בנוסף: הבנתי שהפסיכולוגית(היא פסיכולוגית קלינית) למדה בבוואנוס איירס פסיכולוגיה
    ותהיתי איך רמת הלימודים שם.
    אשמח לקבל חוות דעת :-)

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול פסיכולוגי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול פסיכולוגי - תגובה

    נטע אדלר
    30/01/2016

    שלום יעל,
    ישנם מרכיבים שונים המשפיעים על טיפול והופכים אותו למוצלח (או לשאינו כזה) מרכיב חשוב ומהותי הוא הקשר הנוצר בין המטפל למטופל. מחקרים שבים ומראים שהקשר הטיפולי, הוא גורם שינוי משמעותי ביותר בטיפול פסיכולוגי.
    כיוון שהטיפול הוא המקום אליו מגיעים צפונות הלב, המחשבות והרגשות הפרטיים ביותר, הקשר הטיפולי צריך שיהיה כזה שיאפשר את התהליך העדין והמורכב של ההיחשפות. ככזה, על הקשר להיות קשר של אמון. מטופל צריך להרגיש (לפחות במידה מסוימת) שהוא יכול לבטוח במטפל שלו - שישמור עליו, שיכיל אותו ושיסייע לו.
    ברובם המוחלט, מטפלים הרי מעוניינים לסייע למטופלים שלהם ויש להם כוונות טובות כלפי המטופלים שמגיעים אליהם ויחד עם זאת, יכולות להתעורר בטיפול בעיות באמון.
    הקושי לתת אמון יכול לנבוע הן מגורמים אישיים של המטופל (למשל בעקבות יחסים בעייתיים עם דמויות קרובות במשפחה או בחברה, שאכזבו או פגעו) ולפעמים הקושי קשור ביחסים הספציפיים של המטפל והמטופל המסוימים. לכאן נכנסים נושאים הקשורים בניסיון של המטפל, במקצועיות שלו וגם בשיטת הטיפול ובסגנון האישי שלו, כלומר - בהתאמה של המטפל למטופל.
    לא תמיד קל להבחין מה מקור הקושי. כלומר: האם דרך הקושי הנוצר מול המטפל, המטופל מביא קושי מסיפור החיים שלו או - האם נוצר קושי הקשור בדיאדה המסוימת שיוצרים המטפל והמטופל.

    הטיפול שלך אומנם נמצא בתחילתו ויחד עם זאת, עולות בך תחושות של אי נוחות מול אופן נוכחותה של המטפלת ודרכי ההתערבות שלה בטיפול. חשוב לי להסביר כי לא קיימת אחידות בין מטפלים ביחס לניהול הטיפול. למטפלים שונים – סגננות שונים. ישנם מטפלים הנוהגים לרשום בפגישות הראשונות, יש הכותבים לאורך כל המפגשים ויש שאינם כותבים כלל (אלא לאחר המפגש). ישנם מטפלים אקטיביים יותר ויש פחות. ישנם מטפלים המתחילים מייד בטיפול ויש הלוקחים פגישות ראשונות לאיסוף מידע.

    הדרך הטובה ביותר וגם האמיצה ביותר להתמודד עם התחושות שעולות בך, היא להביא את המחשבות שלך והרגשות שלך בפני המטפלת. שיחה פתוחה וכנה לגבי התחושות וההתלבטויות שלך, כמו גם לגבי הציפיות שאת מגיעה איתן לטיפול, יכולה להיות משמעותית ולפעמים פורצת דרך ממש בטיפול. במידה ותחושי שהמטפלת מצליחה לייצר איתך שיח משמעותי ופותח להבנה לגבייך או לגבי הקשר ביניכן, תרגישי בעצמך שכדאי להמשיך בטיפול ושהקשר הנבנה בין שתיכן, הוא בעל פוטנציאל לשינוי עבורך. בזהירות אגיד, כי במידה והשיח לא יפתח למקומות משמעותיים ואת תמשיכי להרגיש גם בהמשך הפגישות תחושות דומות, תוכלי לחשוב על שינוי.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעית משמעות וערך
    דקלה
    22/01/2016

    שלום. לא חשבתי לפנות בנושא כזה אך ראיתי כי התגובות שלכם כל כך עוזרות ועזרו בעקיפין גם לי עד כה שהחלטתי לנסות. אני חווה בעיות שקשורות לתחושת משמעות והערכה עצמית. בהקשר של משמעות מגיל 14 הבנתי שאני לא מאמינה בשום צורה של דת - ובשנים האחרונות שואלת את עצמי למה לעשות דברים אם אין משמעות מובנית ומוכתבת לדברים בדמות ישות כלשהי. תחושת חוסר המשמעות מתעצמת לאור תחושת חוסר ערך. אני מבקרת את עצמי על כל צעד ושעל. את רוב הדברים שאני עושה/ שקורים לי אני לוקחת כסימן שמשהו שאני עושה/ משהו בי לא בסדר. בתקופה האחרונה שקעתי לייאוש וכעת כל מהלך חיובי/ של שינוי שאני רוצה לעשות נבלם לאור המחשבה "למה? ומה טוב בכך?" כשאליה מתווספות מחשבות שאכזבתי את עצמי בעבר ואין טעם לנסות לזרוע זרעים חיוביים כי העתיד טומן בחובו אכזבה. כנראה אני גם לא חשה ראויה למאמץ. מחשבות?..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעית משמעות וערך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעית משמעות וערך - תגובה

    יאיר לוי
    23/01/2016

    היי דקלה,

    נשמע שלא קל להיות את, ולחיות את חייך כפי שאת חווה אותם. את מתארת שאת חיה חיים חסרי משמעות, ובהם כל חוויה אף מועצמת על ידי תחושת חוסר ערך. זה בהחלט יכול להביא לתחושה של ייאוש, כפי שתארת. שאלות כגון - "אז למה לעשות X, או - אז מה הטעם ב-Y...?" הן שאלות מאד משמעותיות בחיים משחר ההיסטוריה. נדמה לי שבמקרה שלך הרבה דברים בחיים נעצרו, בשל היעדר תשובות מספקות לשאלות אלו. כתבת שבתקופה האחרונה שקעת בייאוש, ונשמע לי שנלווית לזה גם תחושה של תקיעות מסוימת, תחושה שאין מוצא, שאין טעם, שאין בשביל מה. זה מאד מצער לשמוע, וחשוב לי שתדעי שזה גם לא חייב להימשך כך. אולי בפנייה אלינו, יש גם משאלה שמצב העניינים אצלך יתחיל להשתנות לטובה.
    כמו שכתבת, השאלות הללו מעסיקות אותך מגיל 14, ובזמן האחרון ביתר שאת. אני יכול להמליץ לך על טיפול פסיכולוגי דינמי, שם תוכלי לבחון אותם באופן שונה - הפעם לא לבדך, כי עם איש מקצוע - במרחב בטוח ובקצב שלך, וביחד אני מאמין שתוכלי "להניע את גלגלי העגלה, להוציא אותן קצת מהבוץ".

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום