מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בעיות עם אבאשירי18/07/2015
שלום,
קוראים לי שירי ואי בת 22
רציתי לשתף בעניין שנורא מטריד אותי לאחרונה.
עד לא מזמן לא הייתי בקשר עם אבא שלי, ההורים שלי התגרשו שהייתי ילדה בת 4 אבא שלי סובל מחרדות ומבעיות נפשיות קשות. אבא שלי הוא בן אדם מאוד בקורתי, בילדותי הוא נהג כל הזמן לרדת עליי ולפגוע בי גרם לי תמיד להרגיש כאילו אני לא טובה מספיק היה מקלל אותי ויורד עליי מבקר כל צעד קטן שהייתי עושה ומרביץ לי.
בתור ילדה ועד היום אני סובלת נשאר בי חותם של חוסר בטחון עצמי ודימוי עצמי נמוך כתוצאה מהיחס המשפיל שלו, אני לא סומכת על גברים ולא רוצה לצאת עם אף אחד, אני תמיד מבקרת את עצמי מרגישה שאי אפשר לאהוב בכלל מישהי כמוני, למרות שהרבה אנשים בסביבה שלי חולקים על זה לי קשה להאמין שזה נכון.
באיזה שהוא שלב בחיים החלטתי שאני לא רוצה להיות איתו יותר בקשר בתגובה הוא החליט לערב עובדות סוציאליות וכיוצא בזה משהו שהרחיק אותי ממנו יותר.
לאחרונה חידשתי איתו קשרים החלטתי לנסות לתת למערכת היחסים הזו צ'אנס חשבתי שאולי עם השנים משהו בו השתנה , אבל אני מתחילה לראות שוב את אותן ביקורות וירידות צצות להן, אני מרגישה כלואה וחסרת ביטחון בסביבה שלו כל פעם שאני חוזרת ממפגש איתו אני מרגישה בתוכי סוג עגמומיות ועצבות, ניסיתי להעלות את הנושא בפניו ולהסביר לו שהביקרותיות הזו שלו רק פוגעת בי ושכדי לתקן את הקשר בינינו הוא ציך להיות יותר תומך ופחות ביקורתי ושיפוטי ואני עדיין לא רואה איזשהו ניסיון מצידו לשפר את היחס הזה.
מרגישה אובדת עצות, מצד אחד אני מרגישה כאילו שיהיה לי הרבה יותר בלעדיו בחיי ושעליי לנתק איתו קשרים ולהקיף את עצמי באנשים אוהבים ותומכים אנשים חיוביים אבל מצד שני לא נעים לי לפגוע בו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות עם אבא - תגובה
נטע אדלר26/08/2015שלום שירי,
את מספרת על מצב משפחתי סבוך ועל דילמה לא פשוטה שאת מצויה בה.
בשונה מכל אדם אחר בחיינו, מהורים אי אפשר להתגרש או להיפרד באמת, אפילו אם בפועל יש תקופות של ניתוק, או אפילו ניתוק למשך כל החיים. היחסים מהילדות הם רבי השפעה וממשיכים להתקיים בתוכנו, גם אם לא מתקיימים יחסים בפועל ואפילו לאחר מות ההורים. אין קשר שיש לו השפעה גדולה יותר עלינו מאשר קשר עם הורינו. כשהיחס פוגעני, כשהוא מסב צער ומשפיע על הדימוי העצמי, כמו בקשר עם אביך, זה מסובך. מאוד. אי אפשר עם אבא, אבל גם אי אפשר בלעדיו.
את מבקשת עזרה בפועל, אך אני מרגישה צורך להתייחס קודם כל למה שבנפשך: לקושי להתקרב בקשרים - שלהבנתך מושפע מחוויות עבר, מהיחס של אבא - שהשפיע על החוויה שלך את עצמך ועל האמונה בעצמך. הנושאים הללו, כדאי שיהיו מעובדים בטיפול, כדי שתוכלי לחוות את עצמך באופן שלם יותר. להגיד על טיפול פסיכולוגי שהוא "חוויה מתקנת", זו אמירה מרחיקת לכת בעיניי, אי אפשר "לתקן" באמת את חוויות העבר. אבל חוויה טיפולית טובה ומצמיחה יכולה להיות "חוויה נוספת ומשמעותית", מעצימה וייחודית בהתפתחות העצמי שלך.
בנוגע להחלטה בפועל האם לקיים קשר עם אבא, אני חושבת שאם תצליחי (אולי בעזרת טיפול טוב) להגיע לקבלה (השלמה) של החולשות של אבא והבעיות שלו, תוכלי לחזור להיות איתו בקשר באופן שפחות תושפעי ותפגעי ממנו.
התנצלותי על ההמתנה הארוכה למענה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועם אמא אין לך בעיות?????
שירי27/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקבלי חיבוק יקרה
שירי30/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה עזרה..דנה17/07/2015
אני מרגישה שאני הולכת לאיבוד ושאני רחוקה מעצמי מאי פעם. אני בחורה צעירה בת 23, אבל מרגישה בת 100. הייתי בזוגיות של שנתיים וחצי שנגמרה בפרידה מאוד קשה ואחריה עוד קשר של חצי שנה שלא הלך, מאז אני לא רואה שום אפשרות בזמן הקרוב לזוגיות. אני מרגישה שפשוט מיציתי. בטווח הרחוק אני רוצה להתחתן ולהתמסד אני פשוט לא רואה איך זה קורה כרגע אחרי כל מה שעברתי לאחרונה בתחום הזה.
אני עסוקה כל הזמן בלימודים,(עולה עכשיו לשנה שלישית) והמקצוע שבחרתי מאוד מאוד תחרותי וצריך להיות מאוד טוב במה שאתה עושה כדי להתפרנס לאחר מכן נטו מהמקצוע .. לכן אני כל הזמן בלחץ, מקנאה בטובים ממני, שכחתי שבאתי למקצוע הזה מתוך אהבה ותשוקה הכל נהפך אצלי לתחרות ורק להיות טובה יותר וטובה יותר. זה גדל למימדים מפלצתיים של הלקאה עצמית כשמשהו לא הולך, כל הזמן לחץ להספיק ולעשות, ייסורי מצפון וביטחון עצמי ברצפה. תקופת המבחנים שאני בעיצומה לא עוזרת. בזמן האחרון אני חווה התפרצויות בכי וזעם בגלל הלחץ הנפשי שאני נתונה בו. ניסיתי להרגע לעשות מדיטציות, נשימות, אבל אני מגלה קוצר רוח יוצא דופן ולא מצליחה לאפס את עצמי. זה ממשיך בנדודי שינה, ובעייפות תמידית מהחיים ובכאבים בחזה.
אני קמה בבוקר בלי תשוקה ליום שלפני ובלי שמחה. על פניו יש לי את כל מה שאני צריכה- משפחה אוהבת, בריאות, חברים ואפילו מראה חיצוני טוב מאוד. אבל אני אומללה בגלל שאני מרגישה שאני כל הזמן על שעון מתקתק- להיות בין הטובות ביותר במקצוע שלי. מה לעשות? אני לא יכולה בשום פנים ואופן להמשיך ככה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דנה יקרה
גל25/07/2015התקופה שאת נמצאת בה היא באמת תקופה מלחיצה. מצד אחד פרידה מחבר אחרי תקופה ארוכה ומצד שני לחץ של בחינות. זו בכלל תקופה מבלבלת בין המרוץ לקריירה למרוץ לבניית חיימשפחה למול התחרות עם בנות אחרות. אבל יש לך הרבה דברים טובים להאחז בהם. קודם כל את צעירה. את שאפתנית. את סטודנטית מוצלחת. את לומדת מקצוע יוקרתי. יש לך חברים. ת בריאה ואני בטוחה שיש עוד הרבה. מציעה לך להפגש עם פסיכולוג של המכללה או האוניברסיטה זאת לומדת כדי קצת לעשות סדר בדברים ולנסות לפרוץ את המעגל של הרגשות הקשים. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצריכה עזרה.. - תגובה
נטע אדלר29/08/2015שלום דנה,
את מתארת שני נושאים משמעותיים בחייך בהם את חווה בעייתיות: זוגיות ולימודים. יכול להיות שיש קשר בין השניים, בין החלטה מודעת, בזמן הקרוב שלא להיכנס לזוגיות לבין הכניסה הבלתי מתפשרת והתחרותית בתחום הלימודים. אני שומעת שחווית אכזבה גדולה מקשר. אולי תיעול המשוקעות הנפשית להצלחה בלתי מתפשרת בלמידה היא דרך לשקם את העצמי הפגוע. את כותבת כי את חשה שאת הולכת לאיבוד ומתרחקת מעצמך. זהו תיאור נוגע של החוויה הנפשית שלך כרגע. כנראה שהתחרותיות, על אף שמשרתת איזה צורך בנפשך - מסיבה לך כאב נוסף. הכאב הזה הוא איתות של הנפש, בעיניי, לטפל בעצמך. אני מאוד ממליצה לך להיעזר בטיפול פסיכולוגי, שיהווה קשר בטוח ויציב, להתארגן בו פנימית (אולי גם חיצונית).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מלמדים ילדגל17/07/2015
להתמודד עם תסכול, לקחת אחריות, ליזום, לפתח מודעות עצמית ולהיות בעל בטחון עצמי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך מלמדים ילד - תגובה
נטע אדלר21/08/2015או במילים אחרות -
איפה לומדים איך להיות הורים? (-;* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא ציפיתי לתשובה כזו ממך
גל21/08/2015אם.את קוראת לעצמך אשת מקצוע יכולת לתת לי כלים ולא לקטול אותי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש כל כך הרבה מה לכתוב בנושא
ליאור21/08/2015ראשית, דוגמא אישית אם את ובן זןגך בעלי הדברים שציינת קרי בטחון עצמי וכל השאר הרי תוכלו להוות מודל לחיקוי עבור ילדיכם. דבר נוסף הוא להיות קשובים ועירניים לגבי הילדים. להיות חלק מהעולם שלהם. להיות מעורב במה שקורה איתם במסגרות. אפשר להתייעץ עם.המחנכים שלהם ועם אנשי חינוך בשטח. לעודד את הילדים להתנסיות חדשןת כל הזמן. לתת להפ להיות עצמאים. להעריך אותם על הדרך שהם עושים גם אם הם חא יצליחו בסוף. להיות כתף תומכת כבורם ברגעים קשים. תמיד להתגאות בהם ולהראות את הצדדים היפים שלהם ליד אנשים. תמיד להלביש אותם יפה שהם ירגישו נוח עם עצמם. למנוע פער בינם לבין קבוצת הגיל שלהם. ישנם גם ספרים שאפשר להעזר. אם תרצי אתן לך המלצות. וישנה אפשרות לפנות להדרכת הורים ששם יתנו לכם כלים איך להתמודד. תזכרי שאף אחד חא נולד עם חוברת הדרכה איך להיות הורה. זה קיד מאתגר בייחוד במציאות שלנו שהמתירנות גדולה והטכנולוגיה משתנה חדשות לבקרים. שבת שלום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה שירה
גל21/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאיזו תשוסה ציפית ממישהי שעונה פעם
שירי21/08/2015בחודש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא ציפיתי לתשובה כזו ממך - תגובה
נטע אדלר21/08/2015פגעתי בך, גלית. אני מצטערת. לא זו היתה כוונתי, אלא להשתמש במעט הומור.
השאלה ששאלת היא שאלה גדולה מאוד וכשקראתי אותה חשתי שהיא כמעט "גדולה על הפורום" בהיקף התשובה הנדרש לה.
תילי תילים נכתבו ועודם נכתבים על גידול ילדים. כנראה שעדיין אף אחד לא פיצח במדוייק את השאלה איך להיות הורים. כמו ששירה כתבה: אף אחד לא נולד עם חוברת הדרכה, איך להיות הורה. לשאלה ששאלת נדרש כל הורה, כל הזמן.
שירה כתבה עצות יפות וחכמות. אני יכולה להדגיש את החשיבות בלהוות מודל כהורה ולכן טיפול פסיכולוגי פרטני, מסייע לא פעם גם בהורות, בכך שמפתח את האדם מבחינת המודעות העצמית, ההתמודדות עם תסכולים, הביטחון העצמי והרחבת חופש הבחירה שכתבת עליהם וממילא ההורות נתרמת והופכת מודעת יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבשבילי זה לא התפרש כהומור
גל22/08/2015ותודה לשירה שהרימה את הכפפה וענתה ותודה גם לך נטע על ההתיחסות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכל בהומור תני חיוך
שירי26/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתן חיוך והמצב יהיה הפוך
שירי26/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויתור סודיותאקו16/07/2015
שלום שאלה לפסיכולוגיות
חתמתי על טופס ויתור סודיות למרפאת בריאות נפש ממשלתית אבל איני מעוניין להביא סיכום של החלטת ועדת בריאות של שירות המדינה שהחליט על פרישתי המוקדמת מסיבה רפואית.מאחר ולדעתי זה לא רלוונטי למצבי הנוכחי אחרי 11 שנים ואני רוצה להתרכז בהווה ובעתיד.האם הם יכולים לפנות לועדה הזו גם ללא הסכמתי או אחרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ו שהבעתי התנגדות זו בפני המראיינת ב
אקו16/07/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהויתור סודיות - תגובה
נטע אדלר21/08/2015שלום אקו,
ויתור סודיות איננו כוללני, אלא צריך שיהיה מיועד לנמען מסויים. כלומר, אם הצוות במרפאה ירצה לקבל מידע מהוועדה, תתבקש לחתום על ויתור סודיות ספציפי לוועדה ואם לא תחתום, הצוות לא יוכל לבקש מסמכים מהוועדה. זאת התשובה בפן הטכני, אך מעבר לכך, עצם זה שאתה מעוניין להסתיר מידע רפואי חשוב אודותיך, ממי שאמור לעזור לך ולטפל בך, הוא עניין לבחון אותו בפני עצמו, לא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאל תנדב מידע מיותר
שירי21/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחשבות הופכות למעשיםליאור16/07/2015
מעשים להרגל והרגל לאופי. האם למחשבות שלנו יכול להיות כח כל כך הרסני?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחשבות הופכות למעשים - תגובה
נטע אדלר21/08/2015שלום שירה,
הרצף שתיארת יכול להוביל גם לתוצאות נעימות ביותר, לא רק להרסניות ובכל מקרה,
כיוון שיש לנו שליטה על מעשינו, לא כל מחשבה הופכת באופן מיידי למעשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשיבה חיוביתשירי15/07/2015
האם ילד שגדל עם חשיבה שלילית מאוד יכול לשנות את זה שיתבגר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשיבה חיובית - תגובה
נטע אדלר21/08/2015שלום שירי,
אם את מתכוונת לכך ש(הילד) המבוגר, הפנים במשך שנות ילדותו את סגנון החשיבה של הוריו, או הושפע מהוריו ומיחסם הבעייתי אליו, השינוי בבגרות, יעבור דרך עיבוד החוויות מהילדות, בתוך קשר מיטיב ומצמיח - דהיינו, בטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהגל15/07/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
איפה השאלה?
דרור15/07/2015:)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2 שאלות שמסקרנות אותידרור15/07/2015
היי,
אני אשאל גם פה, כי בפורום "התמודדות עם לחץ, פרידה, בגידה, פיטורין" יש מלא שאלות שמתעלמים מהם.
אז השאלות הם:
1) שמעתי שבתור פסיכולוג אסור לתת עצות. מה המקור של הכלל הזה ואיפה ניתן למצוא מידה על כך?
2) כבר זמן מה מסקרן אותי כיצד פסיכולוגים מטפלים בבגידות. ז"א ברור שיש אנשים שונים והרבה מהם רוצים למרות הכל לשמור על הזוגיות וזה מצב אחד, אבל מה לגבי אותם אנשים שלא? מה פסיכולוג(מה הוא יכול לעשות בתכלס) על מנת לעזור לאותו בן אדם שלא רוצה לשמור על הקשר עם מי שבגד בו? פשוט לתת לו הבנה שאמור לעבור זמן, שצריך איכשהו להתעלם מהמצב וכו'?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 2 שאלות שמסקרנות אותי - תגובה
נטע אדלר20/08/2015שלום דרור,
לגבי השאלה הראשונה, אין "איסור" על מתן עצות בטיפול, אך בהחלט עצות אינן התערבות פסיכולוגית מהקו הראשון. המטרה של טיפול פסיכולוגי (*פסיכודינמי*) היא ליצור מערכת יחסים עמוקה ומשמעותית בין מטפל למטופל, כדי ללמוד על חיי הנפש של המטופל וליצור בהם תזוזות עדינות ומעמיקות, ברבדים הפחות חשופים וגלויים. אם נמשיל לרגע את פעולתם של היחסים הללו, לשכבות שמתחת לפני הקרקע, עצות, תהיינה התערבות שפועלת בשכבה שמעל לקרקע, בחלק החשוף, הגלוי לעין, כלומר, זו תהיה התערבות שטחית, ש"לא לשמה התכנסנו". אגב, התגובה הרגשית לעצה ממטפל, עשויה להיות שמחה רגעית, או הכרת תודה, אך בתוך תוכו, מטופל עלול לחוש מגוון רגשות כתוצאה מעצה של מטפל ופעמים רבות אף ידחה אותה בפועל. הראשון שהתייחס לכך היה פרויד, כמובן (שאפילו הוא, אגב, השיא עצות למטופליו, בניגוד למה שהציע למטפלים שלא לעשות.) שדגל בכך שטיפול פסיכואנליטי אמור לשרת מטרה אחת ויחידה והיא חקירת הלא מודע של המטופל ועצות אינן משרתות מטרה זו.
ובכל זאת - קורה שמטפלים מציעים עצות למטופלים. (יותר ממה שהם מגלים, אולי) ובעיניי זה לא "חטא טיפולי", כל עוד "מדברים על זה" וכל עוד המטפל לוקח בחשבון אספקטים שונים בחווייתו של המטופל ובחוויה של הדיאדה מטפל-מטופל, סביב ההתרחשות הזו.
גישות פסיכואנליטית מודרניות, מתייחסות לכך שהמטפל איננו רק כר להשלכות של המטופל, אלא אדם-סובייקט, המביא עצמו אל היחסים הטיפוליים ומשום כך, עצות הן לעתים בלתי נמנעות ולעתים אפילו תהיינה התערבות חיונית ומשמעותית בקשר הטיפולי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תשובה
נטע אדלר21/08/2015לגבי השאלה השנייה, היא נוגעת באופן ישיר בשאלה הראשונה. התשובה לשאלה: "מה פסיכולוג יכול לעשות בתכלס", היא שהוא אינו אמור לעשות משהו בתכלס ובמקרה הזה בוודאי שלא לתת עצה למטופל שלו, בסגנון העצות שרשמת, משום שאז המטפל יקח צד בקונפליקט הפנימי של המטופל וזה לא תפקידו (עבור זה יש חברים אמיתיים או "נשמות טובות" אחרות, שיחוו את דעתם ויתנו עצות למכביר ואפילו בחינם...).
מה שהמטפל "צריך לעשות בתכלס", הוא לעזור למטופל לברר את הקונפליקט הפנימי שלו לגבי הסיטואציה, לעומק. התשובה לשאלה "מה לעשות", תצטרך להגיע מהמטופל ולא מהמטפל, לאחר שהאפשרויות השונות תעלינה בטיפול, ביחד עם מגע רגשי בכאב ובאובדן, שמתלווים לכל אחת מאפשרויות הבחירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד אימיםשירי14/07/2015
שלום. אני בת42 אמא לשני בנים.
בשנה האחרונה חל בי שינוי לא לטובה.
נהייתי פחדנית עד כדי פחד מוות.
אני רואה הכל שחורות.....
והמילה מוות אצלי מעוררת בי פחדים.
אני רואה עצמי מתה ובוכה שאין לי אויר ונשימה על אף שאני ערה ולא חולמת.
לפני כחצי שנה נפטר אבי היקר לי מכל בייסורים קשים ואת נשימתו נפח בידיי כי אף אחד ממשפחתי לא הסכים להיות שם איתו. הוא גסס 3 ימים קשים ואני עכשיו חצי שנה לא מצליחה להתאושש. אני מרגישה שמיותר בכלל שאנו חיים אם הולכים למות....שכל חודש ויום שעובר מקדמים אותי למוות....אני שוקעת בזה ואין לי מנוח. אנא עזרתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר את חייבת לקבל טיפול נגד טראומה
שירי14/07/2015תרוצי לקופת חולים ותבקשי טיפול בטראומה. אל תתמודדי עם זה לבד. כל טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם לא תלכי לטיפול חלילה יכולה
גל15/07/2015להתפתח פוסט טראומה. אז תלכי לטפלמבעצמך. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה גלית
שירי16/07/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפחד אימים - תגובה
נטע אדלר21/08/2015שלום שירי,
הצטערתי לקרוא על אובדנו של אביך האהוב.
מותנו, על אף היותו ידוע לנו - בני האדם, הוא מודחק באופן מסוים מהתודעה שלנו בחיינו וזו ברכה, המאפשרת לנו לחיות את חיינו ביומיום. את עברת חוויה קשה, כאשר ליווית את אביך וסעדת אותו בשעותיו האחרונות. המוות הפך להיות להיות קרוב מאוד ואפשרי בצורה מוחשית, באופן שקשה להדחיקו (בצורה בריאה).
את זקוקה לטיפול פסיכולוגי, שיעזור לך להבנות את האירועים שעברת במחיצתו של אבא, בתוך נפשך, באופן כזה שתוכלי לקחת מרחק מהעבר ולא להיות מופעלת על ידו. להצליח להתבונן במה שאירע ולחוש רגשות, מבלי להיות מוצפת בהם וגם למצוא נחמה.
כל מטפל, בכל גישה טיפולית, יוכל לסייע לך, אך אני ממליצה לך לבדוק במיוחד טיפול בשיטת EMDR, שפותח במיוחד לטיפול בטראומות ועשוי לעזור לך תוך זמן קצר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמרו לה שהיא כבר צריכה
שירי21/08/2015ללכת לטיפול בטראומות. את לא צריכה לחזור על זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההנה התשובה
שירי30/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשירי כתבת פעמיים?
שירי30/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
שירי31/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפר ונטילצה ומה שקורה לי אחרייאור13/07/2015
בן 23. משקל 60. נוטל תרופות פסיכיאטריות מגיל 20.
סובל מהתקפי היפר ונטליציה חריפים מלווים בהמון חרדה .
טופלתי בעבר באסטו, רסיטל וסרוקסט אך ללא הצלחה.
טיפולי ה-SSRI לא המענה שלי כך הבנתי ביחד עם הפסיכיאטר.
ולכן כיום אני 3 חודשים בלי תרופות בכלל. מרגיש בסדר יחסית
אך הבעיה לכתחילה נשארה.
אני חווה ביום יום סטרס יומ יומי שמתבטא:
כאבי ראש כרוניים
גמגמום בדיבור\דיבור לא שוטף
בעיות במערכת העיכול
חשיבה חרדתית וסגורה (נמנע מסיטואציות חברתיות, רואה כל דבר שלילי, חוסר ביטחון)
זיכרון לקוי (לא מסוגל לשחזר במוחי זיכרון אחד בשלמותו)
לא מצליח לעשות חישובים במוח
מרגיש שאני לא מנצל את המוח במלוא הפוטנציאל שלו
אין דמיון
חוסר שיווי משקל
השבוע לאחר תקופה לא קצרה, קיבלתי התקף היפר ונטליציה מלווה בחרדה חזק מאוד, שכלל:
הרגשת חשמל ונימולים חריפה מאוד בכל הגוף
מכפות הידיים, רגליים, בטן, ידיים וראש.
הרגשתי כאילו נותנים לי מכות בבטן.
אצבועות הידיים שלי פשוט ננעלו פנימה.
לא יכולתי להוזיז את האצבעות בשני הידיים לא הצלחתי להחזיק כדור הרגעה
אז פשוט הכניסו לי אותו לתוך הפה.
שריפה בחזה.
קוצר נשימה
סחרחורת.
וכל פעם שעצמתי את העיניים,
התחלתי לראות הזיות ויזואליות ממש מפחידות ומלחיצות שפחדתי לעצום את העינים.
אחרי כדור לוריבאן, נרגעתי. והכל היה בסדר
ביצעתי בעבר בדיקות רפואיות מקיפות כולל צילום חזה, CT מוח, בדיקות דם מקיפות,
ונמצאו תקינים.
נקודת האור תמיד קוראת אחרי התקף של היפר ונטילציה, כשהוא נגמר..
אני מרגיש נורא נקי וצלול, אחרי שרמות הפחמן והחמצן הופכות להיות מאוזנות בגוף,
חוזר לי כל הביטחון העצמי כל השמחת חיים, אני לא מרגיש שום שמץ של לחץ וחרדה
אם למשל לפני 30 דקות לא יכלתי לשלוף מהזיכרון מה עשיתי אתמול, אני בקלות יכול לשלוף מהזיכרון זיכרון של ילדות מלפני 14 שנה ולראות אותו בבירור במוחי כמו סרט,
אני יכול לחשוב בצורה בהירה פתאום כל המאגרי ידע פתוחים אני כבר לא מרגיש סנילי
זה בעצם איך שאני אמור לתפקד וככה אני זוכר את עצמי בעבר הרחוק, לפני שכל הדברים הללו צצו אל חיי.
רציתי לדעת למה זה קורה לי דוקא אחרי היפר ונטילציה, באיזה מצב נמצא הגוף שמאפשר את זה? ואיך אני יכול לשמר את זה ולא שיום למחרת הכל חוזר לי.
(כי זה פשוט כל פעם אחרי התקף כזה מגיע השחרור המדהים ואז חוזר חלילה)
אולי יש לי בעיה ברמות הפחמן והחמצן בגוף שגורמות לכל זה
ואני צריך אולי משאף או משהו או לעשות בירור נשימתי.
בירורים שלא בדקתי עד כה שיכולים להיות המקור לבעיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפר ונטילצה ומה שקורה לי אחריי - תגובה
נטע אדלר20/08/2015שלום אור,
ברמה הרפואית\גופנית, אולי שווה לעשות עוד בירורים אחרונים ואם גם הבדיקות הללו תצאנה תקינות, קרוב לוודאי, שהתקפי ההיפר ונטילציה הם חלק מהתקפי חרדה. מה גם שאתה מתאר היסטוריה של חרדות וסטרס.
אני לא בטוחה לגבי ההסבר הפיזיולוגי של התופעה של החזרה המהירה של המח לתפקוד, לאחר התקף, אולם נראה לי שהחשוב הוא לא לשמר את המצב הקיים, בו אתה ניהנה מבהירות בחשיבה רק לאחר התקף, אלא לדאוג לעצמך באופן כללי, לשיפור איכות חייך ולקבל סיוע פסיכולוגי ספציפי גם לגבי ההתקפים.
ממליצה לך לפנות לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי, בו תקבל עזרה מעשית ו*ליווי צמוד*, גם בנוגע לסגנון החשיבה שתיארת, שמחזק הימנעות שלך מקשרים וכנראה גם מתפקוד בתחומים אחרים.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוק מן החברים מהעברורד13/07/2015
בתי ,34 חלתה לפני 4 שנים. חיידק פגע במערכת העצבים המרכזית. היא לא יכלה ללכת ,לא לאכול ולא לדבר. היא אושפזה בבית חולים שיקומי במשך 9 חודשים.
ואחר כך המשיכה בשיקום עוד שנה וחצי.
חל שיפור ניכר במצבה. היא חזרה לדבר ,לאכול וללכת בעזרת קביים.
יש לציין שלפני שחלתה עבדה ולמדה . יש לה תואר שני במנהל עסקים.
מצבה עדיין לא מאפשר לה לעבוד. תעסוקתה העיקרית כעת היא ללמוד באוניברסיטה הפתוחה. היא מצליחה מאוד בלימודים.
לאחרונה החליטה להתנתק מכל חבריה מן העבר. היא טוענת שהעבר לא היה טוב
והיא רוצה להתחיל חיים חדשים ולהכיר חברים חדשים.
האם יש מקום לדאגה? האם יש צורך בטיפול פסיכולוגי? ברצוני לציין בשיקום היה גם טיפול פסיכולוגי. בתודה אמא מודאגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
דרור15/07/2015שלום ורד,
מכירה את הביטוי "The Devil is in the detail"?
גם פה, לפי דעתי העיקר הוא מסביב למה שאת מתארת.
אין אנו יודעים מה הסיבה פה לניתוק מהחברים. יכול להיות שהיא מאוכזבת מכך שהיא חשבה על חבריה בצורה אחת, אבל מעשית הם התנהגו בצורה אחרת בעת הצורך. למשל, לא תמכו בה כאשר הזדקקה לכך, כיוון שהיא טוענת שהעבר לא היה טוב. וזו היא לא סיבה יחידה שיכולה להיות פה.
נקודה מאוד פוזיטיבית לאומת זאת, לפי דעתי, היא לא בחורה טיפשה ויש לה הבנה מה היא רוצה(חברים חדשים) וככל הנראה, עכשיו היא יודעת מה התכונות אותם היא רוצה לראות בחברים החדשים שלה.
אבל שוב, לא ניתן לדעת לנו בוודאות, כי אין מספיק פרטים על העניין. כדי שיהיו פרטים, לפי דעתי, יש צורך לדבר איתה. יכול להיות שהיא לא זקוקה לשום טיפול חיצוני מלבד התמיכה של הקרובים. אבל לא תמיד ניתן לעשות זאת(לשוחח), בעיקר בין הורה לילד.
לא מובן גם כיצד בתך מגיבה בכלל לטיפול פסיכולוגי.
ועוד משהו. מדוע שלא תדברי עם אותו פסיכולוג שהיה בזמן השיקום? כמובן אם זה לא היה לפני הרבה זמן.
אני לא פסיכולוג, כך שתקבלי את תגובתי בצורה הנכונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוק מן החברים מהעבר - תגובה
נטע אדלר21/08/2015שלום ורד,
את מתארת במספר שורות, ארבע שנים של תהפוכות איומות בחייה של ביתך וודאי גם בחייך. אני יכולה רק לדמיין את הקשיים שהתמודדת איתם בתור אמא, את הדאגה לביתך במישור הגופני, הרפואי והתפקודי. לאחר השיקום הגופני הקשה, מתפנה ביתך לעשות שיקום נפשי. היא חזרה ללמוד ומפתחת עצמה קוגניטיבית ובמקביל, מקבלת החלטות לגבי חייה החברתיים. כאמא, הדאגה לבריאותה, מפנה עתה מקום לדאגה לנפשה ולקשריה החברתיים.
אני מצטרפת לתשובתו היפה של דרור, שכתב על המורכבות האפשרית מאחורי ההחלטה של בתך לזנוח קשרים מן העבר. אני מצטרפת גם להצעתו לשוחח עם בתך ולבדוק *איתה* בעדינות אם תרצה להמשיך ולהיעזר בטיפול פסיכולוגי, כדי להתלבט בו בסוגיות המעסיקות אותה, כמו יחסים עם חברים ועם בני משפחה.
יחד עם זאת, בתך היא אדם בוגר. הטיפול הפסיכולוגי הוא מקום אישי משלה ולא כדאי שתהיי מעורבת בו, או בטיפול הקודם, בשום דרך.
כאשה צעירה שחוותה אובדן קשה כל כך של העצמאות שלה, בתך קונה את העצמאות שלה כעת, גם דרך החלטות שמקבלת על עצמה. היא יכולה ומסוגלת לעשות זאת עכשיו, לכן, גם אם יש לצעד שלה צדדים נוספים, (הקשורים - אולי בחרדה, אולי בכעס, אולי דווקא בהשלמה) העצמאות שלה היא דבר שחיוני לטפח אותו כעת, מתוך איזון עדין שבין דאגה אימהית וסיוע לה, לבין שחרור ועידוד לבחירות עצמאיות, תוך מתן מרחב לבחור בו את בחירותיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודות
ורד21/08/2015לנטע שלום!
אני מודה לך על התשובה המרגיעה ,עד כמה שזה יכול להרגיע אמא אוהבת ודואגת למצבה הפיזי והנפשי ובקשר לעתידה של בתי .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת צריכה להגיד תודה לדרור
שירי21/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלק תודות
שירי21/08/2015במקום שאת תהיי רגישה לבת שלך. את מחפשת תשובות במקום אחר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין לך מה להודות לנטע
שירי21/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתדאגי דהבת שלך תתחתן
שירי27/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא יכולה לקחת עליי דברים טוביםגל12/07/2015
למה אני לא מסוגלת לקחת על עצמי דברים טובים? מציעים לי דברים לטובתי ושאני רוצה בהם ואני מתנגדת או מתעלמת. מצד שני גם לא נלחמת על החיים.שלי. אבל אם מדובר באמא שלי אני דואגת לה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתי תוכלי לענות לי?
גל20/07/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני אתן דוגמא
גל20/07/2015למשל מטפל הציע לי לעשות תוכנית עבודה שבה ארשום את היעדים.דלי לשבוע. חודש. שנה ויותר. זה משהו שיכול מאוד לעזור לי. התלהבתי אבל לא עשיתי. דוגמא אחרת מישהי הציעה לי עזרה בחיפוש עבודה והתחלתי איתה תהליך.אבל לא המשכתי. למה זה קורה? הרי בן אדםלא ירצה ברעת עצמו. לפעמים.אני חושבת ששוכן בתוכי עוד אדם שמחבל לי בחיים. יום טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכבר חודש אין מענה
גל11/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשאלי בפורום אחר
שירי12/08/2015פה גם אין פסיכולוג וגם לוקח מאתיים שנה לענות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנטע מתי תוכלי לענות לי?
גל14/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלנטע
גל20/08/2015את אמרת שאת עונה לפי סדר השאלות.ומשום מה אני כתבתי את השאחה שלי ב12.7 ואת ענית קודם על שאלה שנכתבה ב13,7,לא מספיק מחכים חודש עכשיו אני צריכה לחכות חודשיים??????????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה את ההודעה שלך
ליאור21/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז אל תקחי דברים טובים
שירי21/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא יכולה לקחת עליי דברים טובים - תגובה
נטע אדלר21/08/2015שלום גלית.
אני מתנצלת על ההמתנה הארוכה.
עם זאת, אני חוזרת ומבקשת מכולם *לא להקפיץ הודעות*. זה לא מקל עלי למצוא את ההודעות על פי סדר שליחתן, להפך. אתמול הייתי עסוקה בלענות לשאלות ש"התחבאו" בדף השלישי של הפורום, בזמן שההודעה שלך מתאריך קרוב, הוקפצה לדף הראשון ודווקא בגלל זה, פספסתי אותה.
והנה. סוף סוף אני מגיעה לתשובה.
את שואלת מדוע את לא מתגייסת לעזור לעצמך, גם כאשר מציעים לך עזרה. אני חושבת על תשובה בכמה מישורים.
קודם כל, שינוי הוא דבר קשה לבצע ועוד יותר מכך, להתמיד בו. משום כך, למשל, אנשים מתקשים להתגייס לשינוי גם אם הוא לטובתם, למשל, קשה לאנשים לשמור על אורח חיים בריא, להקפיד על דיאטה, אפילו ליטול תרופות מרשם לאורך זמן - למרות הפעולה הפשוטה שבבליעת כדור. התמדה מצריכה כוחות נפש, עקביות והתמסרות. לזה מתקשר גם הרובד השני והעמוק יותר. כתבת כי לפעמים את חושבת ששוכן בתוכך אדם שמחבל לך בחיים. במובן מסוים את צודקת, אלא שאותו האדם המחבל הוא את, או נכון יותר, חלק מהעצמי שלך. העצמי שלנו הוא מורכב, חלקים שונים שבנו, באים לידי ביטוי באופן שונה במצבים שונים בחיים ועם אנשים שונים. כך למשל, אדם יכול להיות עדין מאוד עם חבריו, אבל גס רוח כלפי אשתו וילדיו והרי מדובר באותו האדם, אלא שביטוי שונה של עצמיותו מתגלה בכל מצב. בדומה לכך, כנראה פועלים בך חלקים שונים ואפילו מנוגדים זה לזה. חלק אחד שרוצה טוב עבור עצמך ומוכן להשקיע עבור זה וחלק אחר שמתנגד לשינוי. שוב נזכיר את פרויד קשישא, שזיהה בתבונתו את המנגנון הנפשי המתוחכם הזה, פועל בתוך טיפול נפשי וקרא לו "התנגדות".
אולי קראת את תשובתי לשאלתו של דרור על עצות בטיפול. כתבתי לו וזה רלוונטי גם לשאלתך, שעצות אקטיביות של מטפלים (למשל העצה לכתוב תכנית יעדים, או לעזור לך אקטיבית בחיפוש עבודה (שהן עצות טובות בפני עצמן)) מתקבלות לרוב בשמחה מיידית, אך אין זה נדיר שמטופלים לא יתגייסו לבצע את העצה, מפני שמעבר לעזרה הטכנית, הממשית, גלום קונפליקט פנימי שמצריך התבוננות פנימית ועיבוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זה הקונפליקט. הזה?
גל22/08/2015האם חלילה מדובר במחלת נפש? למה אישה שיכלה לחיות חיים טוביםושמחים צריכה לחיות כמו סמרטוט ולהתעלל בעצמה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגעתי למסקנה שכל התשובה שלך
גל26/08/2015סתם שטחית. רשמת אותה לצאת מידי חובה. כמו שרשמת לי על ללמד ילד.אחריות. מאיפה הגעת למסקנות הללו??????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסתם התלוצצתי
שירי26/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהובכל זאת
שירי26/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה נוספת בעוד חודש
שירי26/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזו אני רשמתי בשם גלית חחחחחחחח
שירי27/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאולי תקחי אותי אני משהו לא טוב????
שירי27/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזו אני רשמתי בשם גלית חחחחחחחח - תגובה
נטע אדלר29/08/2015מכל ההודעות בהן הצפת את הפורום, ההודעה הזו עולה עליהן במידת האכזריות ובכפיות הטובה כלפי מי שנותן מעצמו ובהתנדבות, במקרה הזה - אני.
אינני יודעת מדוע את בוחרת לחבל בפורום, אך באופן הזה, לא אקבל את נוכחותך כאן וכל ההודעות כולן שתכתבי - תמחקנה. את צריכה לקבל החלטה לגבי אופן ההשתתפות שלך בפורום, אם את רוצה להישאר בו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Odd ללא קשב וריכוזאני10/07/2015
בבני בן ה6 שאובחן כסובל מODD (ללא ADHD).
יש לו קושי לקבל דעות שונות משלו וקושי להתמודד עם תסכול, מה שמוביל להתפרצויות זעם אלימות.
הפסיכיאטרית המליצה על טיפול פסיכולוגי (דיאדי) בשילוב עם ריספרדל (שמפחיד אותי מאד).
הוא עולה עכשיו לכיתה א והחששות שלנו ההורים להשתלבותו גדולים.
האם יש פסיכולוגים שמתמחים ב ODD גם ללא קשב וריכוז? אשמח אם ניתן לתת קצה חוט היכן להתחיל לחפש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
נטע אדלר20/08/2015לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_פסיכולוגיה_ילדים' id=link]פסיכולוגיה ילדים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהOdd ללא קשב וריכוז - תגובה
נטע אדלר20/08/2015כיוון שפנית והמתנת, אענה לך גם פה.
בשתי מילים לגבי התרופה (למרות שאינני רופאה ובכ"ז, כדי להרגיע מעט) : ריספרדל במינון נמוך מסייע למתן התפרצויות זעם אצל ילדים. מניסיוני, הוא די אפקטיבי בזה ולא נתקלתי אצל ילדים בתופעות לוואי בעייתיות כתוצאה מנטילתו.
לגבי טיפול פסיכולוגי, כדאי יהיה להתחיל קודם כל מכם ההורים - לסייע לכם לסייע לילדכם, דרך הדרכת הורים, או פגישות דיאדיות. אצל ילדים הסובלים מODD, יש פגיעה בערך העצמי שלהם, שמשמרת את עצמה או מסלימה דרך המעגל של: התפרצויות > גערות של הסביבה > קושי להשיג יחס אוהד וחיובי מהסביבה > תסכול ופגיעה בדימוי העצמי > התפרצויות חוזרות.
זהו מעגל מכאיב ומתסכל עבור הילד עצמו, כמו גם עבור סביבתו החינוכית, החברים ובוודאי עבורכם ההורים! גם הערך העצמי שלכם כהורים עלול להיפגע ולכן טיפול טוב, יעזור לכולם לשקם את הדימוי העצמי ולהצליח ליהנות האחד מהשני ולגלות כוחות וחוזקות.
אני מפנה אתכם לאתר של איט"ה - איגוד המטפלים הקוגניטיביים-התנהגותיים, שם תוכלו לאתר מטפל בסביבת מגוריכם לפי מאפייני מומחיות.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשת ייעוץאנונימי08/07/2015
שלום!
אני סובל מקושי תפקודי מסוים המסתעף באופן נרחב בחיי ופוגע ביכולתי לנצל את כישוריי השכליים והרגשיים באופן מיטבי ולקדם את עצמי בתחומי החיים השונים.
אני בחור מאוד טוטאלי. כשאני מעוניין לעשות משהו- אני שוקע בו לחלוטין. נראה כי בשל עובדה זו אני מתקשה להתמודד עם שגרת היום יום, שכן זו עמוסה במטלות ובעיסוקים שונים אשר יכולתי לתפעלם במקביל מוגבלת. אני נוהג לדחות מטלות למעט זו שאני מרוכז בה ברגע נתון, ואז לשכוח לחזור אליהן למרות שאני מנסה מאוד וכוונותיי חיוביות, ודבר זה מתפרש לעתים קרובות כחוסר אחריות. אני נוטה, בנוסף, "להיכנע" ולשקוע בגירויים רגעיים ומספקים- אני אוכל המון ולא מצליח לעצור את עצמי, הייתי פעם שמן מאוד והצלחתי לרדת במשקל רק לאחר שקיבלתי החלטה ברורה שהדבר הופך ליעד עיקרי עבורי. ירדתי 43 קילו בשנה וחצי, אך כאמור כשדבר אינו בראש מעייניי הוא נזנח או נדחה ולכן חזרתי לסורי במידה מסוימת. הייתי מעשן וגם בהרגל זה "טבעתי" כבכל עניין אחר המעסיק אותי ולכן אינטנסיביות העישון שלי הייתה גבוהה באופן חריג, ושוב, הצלחתי לחדול מכך רק כשהדבר הפך לבעל עדיפות ראשונה בחיי, כי רק במצב כזה אני מסוגל לעבוד קשה, כשאני טוטאלי ומתמסר לחלוטין.
נראה כי קשיי מתבטאים אף בשיחה בין אישית פשוטה- אומרים עלי שאני מתפרץ רבות לדברי הזולת וגם כאן אני כנראה עושה זאת בתום לב, מפני שאני מרגיש שמבין אחרים מהר וללא צורך בחזרות מיותרות. אנשים שלא מכירים אותי מפרשים זאת באופן מוטעה כזלזול. כשאני משוחח עלול לקרות גם שמחשבותיי "בורחות" באופן לא רצוני, בייחוד כשאני מאזין לאמירות משעממות, חזרתיות או כאלו המפריעות לי כשאני עסוק.
החדר שלי מבולגן מאוד, אני מתקשה לעמוד בזמנים ובאופן כללי חיי מתנהלים במין אימפולסיביות, שכן אני מגייס את כל משאביי למוקד העניין שלי "כאן ועכשיו" עד לכדי שקיעה תוך זניחה (בתואנה של דחייה) של עיסוקי רקע חשובים. לצערי, אני מפספס בשל כך מטרות ואנשים יקרים בדרך (מתקשה לתחזק קשרים חברתיים וקשר זוגי באופן מיטבי, להתקדם אף יותר בעבודתי בצבא וכו'...).
חשוב לציין כי אינני סובל מקושי רגשי אחר, או לפחות לא באופן מודע, ולכן בעיניי אין הבעיה מהווה סימפטום של מצוקה רגשית כלשהי אלא דווקא מקור לרוב מצוקותיי.
אשמח לקבל איזושהי אבחנה (גם אם רק חלקית) בנוגע למצבי והמלצה בנוגע לשיטת טיפול. מעולם לא עברתי אבחון של בעיות קשב וריכוז, ואשמח לשמוע אם סביר שזה כיוון שכדאי לבדוק.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשת ייעוץ - תגובה
נטע אדלר20/08/2015שלום אנונימי,
קראתי לגבי הקשיים המאפיינים את התנהלותך. הפתיחות והכנות שלך אפשרו לי להרגיש משהו מהתסכול שוודאי אתה חש, אל מול הפער שבין היכולות הקוגניטיביות והרגשיות שלך לבין התפקוד הלקוי שלך בחייך. באופן מעשי, אבחון של קשיים בקשב הוא כיוון שכדאי לבדוק אותו. טיפול רלוונטי לבעיות בקשב ובריכוז בבגרות, עשוי להיות CBT שהוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי, אצל מטפל בעל מומחיות ספציפית בנושא של התארגנות, תעדוף משימות, מיומנויות חברתיות וכיו"ב.
בתחילת הודעתך, כתבת בקצרה על בעיה תפקודית שאתה מתמודד איתה, אך לא פירטת על ההשלכות שלה לגביך. מעניין מדוע בכ"ז הזכרת את הקושי התפקודי ומנגד - מדוע לא פירטת לגביו. המשכתי לחשוב על כך לאורך קריאת ההודעה שלך, כשקראתי את התיאור שלך לגבי התנהלותך, על טוטאליות והתמסרות המאפיינות אותך אל מול הזנחה ודחיינות. המתח שבין הקצוות הללו בד"כ איננו רק חיצוני. הוא וודאי גם פנימי ואולי קשור בסוגיות רגשיות שאתה מתמודד איתן בתוך עצמך שאולי אולי, קשורות גם בקושי התפקודי.
כתבת כי לדעתך הבעיות אינן סימפטום לקשיים רגשיים אך בתבונתך הוספת: "לפחות לא באופן מודע". אם תרצה להעמיק בעולם הרגש שלך, ליצור קשר משמעותי עם מטפל, לבחון באמצעותו את עצמך ואת הקשרים שאתה יוצר, גש לטיפול פסיכודינמי.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוכונדריהאיציק--08/07/2015
כתבתי אתמול על הפחד שלי ממחלות.. אולי אתכם זה מצחיק או מגעיל .. אבל אותי ממש לא .. קשה לחיות כהיפוכו דר שכל דבר מלחיץ אותו ... כמו כאבי בטן .. שתן כהה .. או צואה שצפה שבמקרים מסוימים מרמזת על בעיה בלבלב... אז זה ממש לא לעניין לא יפה שאתם מחקתם את ההודעה שלי ! מה היפונדר אסור להיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפוכונדריה - תגובה
נטע אדלר09/07/2015שלום יוסי,
כנראה שההודעה הראשית שכתבת אתמול נמחקה תוך כדי שמחקתי את התגובות לה. וודאי שאפשר להתייעץ לגבי היפוכונדריה (חרדת בריאות) בפורום, אבל שים לב כיצד אתה מנסח את ההודעה, באופן כזה שמתחשב בקהל הקוראים. ההודעה הנוכחית הרבה יותר נעימה לקריאה ומעודדת התייחסות רצינית.
בקשר לחרדה - כדאי לגשת לטיפול ממוקד אצל מטפל בעל הכשרה וניסיון בטיפול בהפרעות חרדה. שאלות בפורום לגבי "ממצאים חשודים" אינן מועילות לטווח הרחוק. נהפוך הוא הן משמרות את החרדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

