פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • הפרעת דה ריאליזציה
    עלמה
    24/03/2015

    שלום,
    כילדה הייתי מאושרת מאוד אבל לפעמים ממש לפעמים הייתי מקבלת התקפים כאלה שפתאום המציאות נראתה שונה לחלוטין, כאילו אני בתוך הזיה, חלום או סרט רע כלשהו. הסביבה נראית מפחידה ושונה ואני מרגישה תחושת ניתוק גדולה ופאניקה שזה לא יגמר. החוויות האלה באו והלכו למשך מספר דקות עד שנעלמו, כך הן נעלמו לחלוטין בבגרותי וגם בצבא. לפני כחודש עשיתי צעד טיפשי מאוד, ניסיתי בפעם הראשונה קנאביס רפואי מידיד שהציע בתמימות.. עישנתי מספר פעמים והרגשתי טוב ומצחיק, אבל פתאום התחילו צעקות גדולות, מישהי שעישנה גם כן התעלפה בשירותים. מהרגע הזה התחלתי להרגיש כאילו אני בחלום, שוב בן רגע החוויה הנוראית הזאת שלא הרגשתי כבר שנים רבות צפה אבל הפעם בחוזקה לא נורמלית. חשבתי שהשתגעתי, שאשאר תקועה בתחושה הזאת לנצח.. שוב אין לי איך לתאר את אותה התחושה חוץ מאשר הזיה... חלום... לא מציאותי... כביכול הכל נראה רגיל אבל פשוט לא מרגיש רגיל, סוריאליזם. חייבת לציין שזאת התחושה הכי נוראית שמישהו יכול להרגיש אי פעם. זה נמשך דקות ארוכות, הלכתי לחדר לשכב, כיביתי את האור והתחלתי לרעוד בכל הגוף, זאת כבר הייתה התגובה לסם ואני, אני נשארתי צרובה בזיכרון עם חוויה טראומתית נוראית. מאותו הרגע (לפני כחודש) חיי השתנו לגמרי. אני חיה בפחד מתמיד שזה יקרה שוב ובגלל שיש לי היסטוריה גדולה מאוד עם או סי די הדבר מציף מחדש בראשי את אותה החוויה שוב ושוב והפחד שזה יקרה שוב ושלא אצליח לצאת מתחושות האימה האלה מלוות אותו כל יום. בהתחלה הלכתי לפסיכיאטר שנתן לי קלונקס ואמר שזה ירגיע אותי ובהחלט זה עזר קצת. לצערי המשכתי להרגיש תחושת ניתוק כל החודש האחרון, כמובן לא באותה רמה כמו בהתקף ההוא אבל כביכול תחושה שאני לא חלק מהמציאות יש משהו שמפריד ביני לבין המציאות הרגילה והפחד הזה.. שאשאר תקועה ככה ולא אחזור להרגיש עצמי. במהלך החודש האחרון מנעתי מעצמי לצאת לבלות, כמובן שהתרחקתי מאלכוהול וכל הנוגע לזה ובעיקר הסתגרתי בחדר. האמת שרק כשאני עובדת במלצרות אני לא חושבת על זה ומרגישה יותר טוב.. הלכתי לפני שלושה ימים לפסיכיאטר שאמרה שזה דה ריאליזציה וכך הגוף מתמודד עם טראומה ומגן עלינו ורשמה לי פרוטיאזין לקחת פעם ביום ומודאל לקחת בערב. לקחתי פרוטיאזין ולמרות שזאת תרופה יחסית בטוחה וקלה היא גרמה לי להרגיש ממש רע.. חשוב לציין שבחודש מאותה הטראומה לא חזרתי להרגיש את אותה התחושה הנוראית שהרגשתי בערב שהשתמשתי בסם ואחרי שנטלתי פרוטיאזין היה לי התקף מאוד קרוב למה שהיה אז באותו הערב במהלך משמרת במלצרות, כך שגם בעבודה עכשיו אני מרגישה רע. כל רגע ביום אני שואלת את עצמי, האם אני מרגישה מוזר עכשיו? מרגישה כאילו התקף עומד לבוא? וכמובן שברגע שחושבים על זה פתאום הפחד מגיע וההתקף נראה קרוב מתמיד..
    אני מרגישה החמרה במצב עם התרופה הזאת ובעיקר כבר עם אפס כוחות ויכולת להתמודד עם הדבר.. מרגישה כאילו אני נכנעת ולא אצליח לצאת מזה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת דה ריאליזציה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת דה ריאליזציה - תגובה

    נטע אדלר
    26/03/2015

    שלום עלמה,
    חשוב שתיגשי שוב לרופאה הפסיכיאטרית ותספרי לה על ההחמרה בתחושות מאז נטילת התרופות, כדי לבחון אם צריך לעשות שינוי תרופתי.
    במקביל - אני מאוד ממליצה לך לגשת לפסיכולוג\פסיכותרפיסט בעל ידע וניסיון בטיפול בהפרעות חרדה, כי את מתארת מעגל של חרדה מהחרדה שחוזר על עצמו ואף מתגבר. הסימפטום של דה-ריאליזציה יכול להופיע בהתקפי חרדה וזה מה שנשמע שמתרחש אצלך, מתוך התיאור שלך. בטיפול, תקבלי מידע לגבי הסימפטום והאופן בו פועלים התקפי החרדה ותקבלי כלים שיעזרו להתמודד עם ההתקפים ו"לשבור" את מעגל החרדה.
    רצוי ביותר שהמטפל יהיה בקשר עם הפסיכיאטרית ושיתקבלו החלטות משותפות לגבי אופן הטיפול הפסיכולוגי והתרופתי.
    כמובן, לא להשתמש בסמים בכלל, גם לא ב"סמים קלים". אצל אנשים שיש להן נטייה לחרדה הסם עלול לעורר ולהגביר סימפטומים כמו זה שתיארת. יחד עם זאת, להתנסות אחת ויחידה בגראס, לרוב אין השפעה לטווח ארוך. המשימה שלך עכשיו היא ללמוד איך להתמודד עם התקפי החרדה ועם חרדת הציפייה (- החשש המתמיד מבואם של התקפי החרדה)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התרחקות מחברה
    רותם כהן
    22/03/2015

    היי, אני והחברה הכי טובה שלי היינו חברות מאוד טובות במשך שנתיים, בשלושה חודשים האחרונים אנחנו רבות ללא סוף, לא מצליחות להתגבר על מכשולים וגם לא לפתור בעיות בינינו, אנחנו לא מצליחות למצוא את הסיבה ללמה הקשר כבר לא כמו פעם, למה אנחנו פחות משתפות, פחות מדברות ונפגשות, ופחות אנחנו ביחד
    קיוויתי שתעזרו לי, תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התרחקות מחברה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התרחקות מחברה - תגובה

    נטע אדלר
    26/03/2015

    שלום רותם,
    קשרים בינאישיים בין אנשים יכולים להשתנות ולקבל פנים אחרות, ממש כשם שבני אדם מתבגרים, מתפתחים ומשתנים. אם לא קרה אירוע מסויים וידוע שהרחיק ביניכן, יכול להיות שהשינוי בקשר הוא חלק מתהליך טבעי שמתרחש. שתיכן מתבגרות, מגלות, אולי, תחומי עניין אחרים מבעבר ומה שקירב ביניכן לפני שנתיים - אולי פחות פועל היום.
    בין השורות אני שומעת את הצער שלך על אובדן הקרבה מהחברה וכיוון שהחברות חשובה לך, אני יכולה להציע כמה הצעות כדי לשמור עליה:
    כדאי לנהל שיחה פתוחה, להקשיב בכנות אחת לשנייה. לברר מה נעים לכן אחת אצל השנייה ומה פחות וגם לברר אם היו מקרים של כעס אחת כלפי השנייה או של עלבון, בתקופה האחרונה.
    אפשר להחליט ביחד על הפסקה של מס' שבועות בה לא תפגשו, תתנו "מנוחה", לקשר ותרשו לעצמכן להתגעגע. לפעמים המרחק הפיזי - מקרב לבבות והמנוחה אחת מהשנייה, יכולה לעזור לקשר "להיטען מחדש".
    עוד אפשרות, היא לחשוב ביחד על בילויים משותפים מהנים שפחות מצריכים דיבור, אלא יותר מהווים חוויה משותפת. למשל ללכת לקולנוע ולצפות ביחד בסרט, לשחות ביחד בבריכה וכד'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת מועקה
    אנה
    22/03/2015

    הי.אני סובלת מחולשה ותחושת מועקה בעיקר שמתחיל השקיעה בערב.באותו זמן קשה לי לתפקד ואני יושבת בלי סוף מול הטלוויזיה. אני רוצה לפתור את הבעיה מה עושים עם זה? כי ברוב היום אני מתפקדת ומרגישה טוב. אודה לכם על התשובה ערב נעים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תחושת מועקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת מועקה - תגובה

    נטע אדלר
    25/03/2015

    שלום אנה,
    כדי להתמודד עם תחושת המועקה, כדאי להבין מה עומד בבסיסה. האם יש לך השערה מדוע את חשה כך?
    אני יכולה להציע הסבר ואת תחושי אם זה מתאים לך.
    אולי שקיעת השמש מסמלת את סופו של היום, את ההתכנסות פנימה אל המשפחה ואל הבית ובמקביל פנימה אל עצמך. בשעות הערב, ישנה האטה של הקצב, של ההספק ושל "הרעש": העבודה\הלימודים ופחות אינטראקציה עם אנשים ויותר מפגש עם עצמנו. מפגש כזה, הוא לא תמיד נעים ופשוט. אם אכן כך, הטלוויזיה, אולי, מהווה הסחת דעת מהשהייה במחיצת עצמך, עם מחשבותייך ורגשותייך.
    כדי שלא לשקוע יחד עם השמש, את יכולה לארגן לעצמך ערבים פעילים, לקבוע לעצמך פעילויות מהנות בזמני הערב, כמו: להשתתף בהרצאות, לצאת עם חברים, להיפגש עם בני משפחה, ללכת או לרוץ בחוץ ועוד...
    אם הדברים שכתבתי לגבי הקושי בלהיות עם עצמך, נכונים לגבייך ואם את חשה חרדה או עצבות באופן מטריד, כדאי לשקול פניה לטיפול פסיכולוגי שיעזור לך להיות בקשר עם עולמך הפנימי ופחות לירוא מפניו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מצליחה
    אישה
    22/03/2015

    שלום. למה לעזאזל סליחה לכם הוא לא מדבר איתי לא שואל לא גר בבית חי ביחידהותמיד עונה "אני חי את החיים הפשוטים" ניסיתי הכל לטפל בעצמי לשאול לדבר לכעוס לבקש להתחנן אבל הוא משאיר אותמ לבד כבודה כואבת לא חיה .לא שמחה אין צחוקים ומבע צבירה חיוביים. הוא לא רוצה עד כדי השפעה שגם אני מאבדת ענין ורצון לא ביחסי אישות כבר יותר מחצי שנה ושכחתי להזכיר הוא יותר משנה שם לי מכדחרח הקלטה בחדר וכשתפסתי אותו פעם חמישית לפיות חתם והודה והיום כמעט לא מאמינה לו הוא לא נכנס הביתה ויש לי דעה עצמית שהוא מחפש אותי ולכן לא בא הביתה אנחנו דו רי מסורת פלוס והוא מוחק אותי יום יום כמושאבא שלו עשה ועושה עדין בגילם המופלג. ואני הכי חשוב לא רגועה לא יכולה להתנתק מהשפעה החדה שבאה עלי. מה לעזאזל לעשות ומה עושים להתגרש???? אני כבר בטיפול אישי להתמודד לבד כל הזמן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא מצליחה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מצליחה - תגובה

    נטע אדלר
    24/03/2015

    שלום לך,
    כיוון שלא השתמשת בסימני פיסוק ולא עשית הגהה להודעה, תחושת הכאוס והמוצפות עברה דרך צורת ההודעה, עוד לפני תוכנה הקשה.
    טוב לקרוא שאת בטיפול אישי, אני מקווה שתצליחי להרגיש בעזרתו פחות בודדה.
    הטיפול שלך, הוא-הוא המקום לעשות בו תהליך משמעותי של שיתוף בבעיות הקשות ועיבוד של תחושותייך ומחשבותייך סביב הזוגיות. זה תהליך שעשוי לארוך זמן, כי לוקח זמן לתת אמון במטפלת ולעשות סדר פנימי מה שמאפשר לעשות סדר חיצוני ולקבל החלטות לגבי המשך התנהלותך, הן במישור הזוגי והן במישור האישי.
    אני מקווה שיש לך חברה (או יותר) טובה, או קרובי משפחה להיתמך על ידם בתקופה הקשה הזו, כדי שלא תרגישי בודדה כ"כ. אפשר לחשוב (יחד עם המטפלת שלך) גם על השתלבות בקבוצת תמיכה של נשים שנמצאות בזוגיות קשה או אלימה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקווה שזה הפורום הנכון.
    יניב
    21/03/2015

    אז כך אני בן 25 בעוד חודשיים וחצי משוחרר שלש שנים וקצת מהצבא.
    ואני מרגיש שהחיים מתבזבזים לי פשוט.
    אני יסביר:
    אני עובד ועבדתי בעבודות שונות אני מחפש את עצמי. אני בטוח שלכל אדם יש ייעוד בחיים ואני מרגיש שאני לא יכול למצות אותו כי אני לא מוצא את עצמי. מאז השחרור אני מרגיש ריקנות חוסר מרץ אדישות כלפי החיים. אני יודע דבר אחד שאני רוצה להשפיע על אנשים במדינה לעזור להם להרגיש שהעבודה מספקת אותי שוואלה עשיתי משהו בחיים ,שאני לא יתעורר בגיל 70 ויגיד יניב מה עשית עם עצמך ?
    מה עושים למי פונים? הקרן להכוונת חיילים משוחררים בכלל לא עזרה לי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מקווה שזה הפורום הנכון.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקווה שזה הפורום הנכון. - תגובה

    נטע אדלר
    24/03/2015

    שלום יניב,
    התקופה של אחרי הצבא היא בעצם השער לחיים העצמאיים. אם עד אליה המסגרת ברורה: בי"ס ואז צבא, כאשר אפשרויות הבחירה הן מוגבלות בתוך תכתיבי המסגרת, אחרי הצבא חופש הבחירה גדל, מה שיכול לעורר מצד אחד התלהבות ומצד שני חרדה או בלבול. העצמאות והבגרות מפגישות עם שאלות סביב זהות, שייכות, משמעות ועוד.
    הכתובת המקצועית להתייעצות ממוקדת סביב תעסוקה, היא פסיכולוג תעסוקתי. אבל, לפעמים ההתלבטות לגבי תעסוקה, יכולה להיות "כרטיס כניסה" לטיפול פסיכולוגי רחב יותר, זאת במידה ומעסיקים אותך עוד נושאים ובמידה ותרצה לעבור תהליך עומק של הכרות וגילוי את עצמך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להתגלש
    נוכחת-נפקדת
    16/03/2015

    היי,
    אני בחורה צעירה בסוף שנות ה-20.
    נשואה לבעל נחמד, יש לי ילדים חמודים, עבודה טובה שבה אני מוערכת.
    איני בדיכאון, איני נוטלת תרופות, אני בחורה מתפקדת , אחראית ויציבה.
    לגמרי "רגילה" , וסה"כ טוב לי בחיי.
    אך, מאז ומתמיד אני מרגישה ריקנות...
    בארוחות צהרים עם אנשים מהעבודה, אני לא באמת "שם"
    בפגישות עם לקוחות בעבודה , אני לא תמיד "נוכחת"
    עם הילדים בגינה, או עם בעלי בסרט - זה כאילו אני לא ממש "איתם"
    אני בעולם שלי, שאין לי מושג היכן הוא מתקיים..עם המחשבות שלי שאין להם באמת הרבה משמעות
    מין חולמנות כזו שמשתלטת עליי פתאום
    סוג של בועה שאף אחד לא מצליח להיכנס אלייה באמת
    וגם אם כן..רק באופן זמני..
    אני בסוג של טיפול נפשי (שאינו רציף, בגללי) כבר 10 חודשים
    ואני מרגישה בעיקר לא מובנת, ואז מרגישה חוסר טעם להגיע למפגשים
    מצד אחד, מאוד רוצה לדבר. אך מצד שני, לא מצליחה ואז שותקת
    לא מצליחה למצוא את ה-"מקום הבטוח" שלי איתה
    לא מצליחה "להשתיק את הראש" ואת המחשבות ..ופשוט להיות נוכחת באותו הרגע הקסום הזה
    שהבן שלי מתגלש מהמגלשה האדומה והגבוהה באומץ רב, ובמקום לשמוח אני פשוט..בוהה
    בקיצור, איך לא משנים ערוץ בראש ה"דיגיטלי" שלי ונשארים מחוברים לחוויה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    להתגלש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להתגלש - תגובה

    נטע אדלר
    20/03/2015

    שלום לך,
    התחושות שאת מתארת: החולמנות, "הבועה", יכולות להיות ביטוי לקושי רגשי, לחרדה או לדיכאון וגם לבעיות בקשב ובריכוז.
    אם התחושות הללו מלוות אותך מאז ילדותך ואם עדיין לא עברת אבחון, שווה לעשות הערכה ולבדוק אם יש לבעיית הקשב בסיס נוירולוגי. (אני מציעה לשוחח עם המטפלת על כך ולשמוע את דעתה, כיוון שהיא מכירה אותך באופן רחב יותר)
    בין אם תמצאי שיש גם בסיס נוירולגי ובין אם לאו, אני מציעה לנסות להשתמש בטיפול יותר, להיאבק עליו ועלייך, דווקא מכיוון שהחוויה של חוסר הרצף, הקושי להיות נוכחת והקושי להיות במגע עם רגשות באה לידי ביטוי גם בו. ב"להשתמש בטיפול", כוונתי היא: להגיע ברצף, לשתף את המטפלת בתחושות שאת מתארת, לנסות לזהות אם יש נושאים מסוימים סביבם את חשה במיוחד לא נוכחת, להעז ולגעת יותר ויותר בעניינים מעולמך הפנימי. לפעמים לוקח יותר זמן לחוש בטיפול "מקום בטוח", במיוחד אם זו תחושה שקשה להרגיש גם מחוצה לו.
    שיטה נוספת שיכולה להיות חלק מהטיפול הפסיכולוגי (אם המטפלת שלך עובדת איתה) וגם כתרגול משלים לטיפול, היא "מיינדפולנס" (בעברית: "קשיבות"). זו שיטה שהפסיכולוגיה המערבית אימצה מעולם המזרח ופיתחה אותה ועיקריה הם: הגברת תשומת הלב והריכוז וכניסה לחוויה.
    (שוב - אני מציעה לשוחח עם המטפלת על האפשרות הזו ולשמוע את דעתה.)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התאשפזות
    הראל
    16/03/2015

    שלום רב,

    רציתי לדעת איך זה להתאשפז? מכריחים אותך לעשות דברים? ואם כן אז אילו דברים? אם אני אהיה מעוניין להישאר במיטה כל היום ייתנו לי?(חוץ מארוחות) או שיש פעילויות? הארוחות מוגשות או יש חדר אוכל? האם אני קובע אילו כדורים לקחת ( במידה והם מתאימים לבעיה והומלץ לי עליהם בעבר)?
    מעבר לזה אשמח לשמוע יתרונות וחסרונות של להתאשפז.

    בתודה מראש,
    הראל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התאשפזות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התאשפזות - תגובה

    נטע אדלר
    18/03/2015

    שלום הראל,
    אני מניחה שאתה שואל לגבי אשפוז פסיכיאטרי.
    ישנם כמה רעיונות מאחורי אשפוז:
    - האפשרות של הצוות הרפואי "להרגיש" את המטופל לאורך כל היממה, להתאים ולשנות את הטיפול התרופתי בזמן אמת.
    - מענה טיפולי שכולל (משתנה בין מחלקות שונות) טיפול פסיכולוגי פרטני, קבוצות טיפוליות, ריפוי בעיסוק ועוד.
    - פיקוח על התנהגויות של פגיעה עצמית.
    - ניתוק לתקופה מהסביבה הטבעית לסביבה טיפולית מחזיקה.
    אשפוז פסיכיאטרי איננו מרחב חופשי, אבל לפעמים הרווח עולה על ההפסד ולכן חשוב שתבין מה אתה באופן אישי עשוי להרויח מאשפוז, על רקע ההתמודדויות הספציפיות שלך.
    לכן מציעה שתבקש מהפסיכיאטר המטפל בך כעת, שיפרט מדוע ממליץ על אשפוז עבורך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת אישיות גבולית
    אמה
    15/03/2015

    אהלן, שמי אמה, בת 21 ואובחנתי כסובלת מהפרעת אישיות גבולית ע"י פסיכיאטר במהלך השירות בצבא. מאז נפגשתי עם שלושה פסיכיאטרים נוספים. שניים מהם אישרו שאני סובלת מהפרעה זו בעוד השלישי טען שאני לא סובלת משום הפרעת אישיות.
    אני בטוחה שיש לי בעיה אני פשוט לא בטוחה שזו רק הפרעת אישיות גבולית. אני חושבת שאני סובלת מדיכאון(המחלה עצמה, לא כביטוי). אבל הפסיכיאטר לא מסכים איתי.
    אני קמה בבוקר ומרגישה מועקה, עצב, חרדה, לחץ בחזה- מן הרגשת שיגעון ברמה שבא לי למרוט את השערות מראשי בגלל שאני מרגישה שהלב שלי עוד שנייה מתפוצץ כי אני מרגישה עצבות תהומית ושאר הדברים שהזכרתי. כל אלו באופן קבוע בבקרים. במהלך היום אני חווה את ההרגשה הזאת מס' פעמים. בין לבין ההרגשה הזו אני מרגישה בדידות גדולה ועצבות. מדי פעם אני בסדר. כלומר לא עצובה ולא מאושרת. אבל זה לפרקים קצרים. ישנם ימים בהם יש רגעים שאני פתאום נורא מאושרת ואני מתכננת לעשות דברים שלא יוצאים לפועל כמובן, כי הרגשות משתנים תוך שנייה משום סיבה שאני יכולה להצביע עליה. הדברים שאני מתכננת לעשות זה להתחיל לעבוד(בין היתר) כי אני לא עובדת ואני ממש רוצה אבל יש לי הרבה חרדות מול מסגרות ופעולות פשוטות בעבודה. נוסף לחרדות קשה לי לתפקד תחת הדיכאון שפוקד אותי.
    בגדול אני בן אדם מאוד חברותי ואוהב לצאת ובן אדם שמח באישיותו המקורית, אך אני מרגישה שאישיות שלי נעלמת אל מול כל הרגשות שפוקדים אותי, הם מקהים את האישיות ואני כבר לא אני באיזה שהוא מובן. בהתחלה כאשר אבחנו אותי כסובלת מהפרעת אישיות גבולית , התאמתי מאוד לסימפטומים כי על אף חוסר תפקודי הייתי יוצאת בלי בעיה ובכיף לבלות בערבים. היום המצב שונה. אני לא מסוגלת לצאת מהבית. רק לחשוב על לצאת מהבית מכניס אותי לעצב גדול ואף לחרדות. אני מסתגרת בחדר צופה בסדרות. לעתים מאוד מאוד נדירות בעקבות הבדידות והעצב והרגשת השיגעון שמלווה לזה אני חותכת את עצמי. אני לוקחת ציפרלקס כבר כחודש אבל אני לא מרגישה שזה משפיע. לפני כן לקחתי סרוקסט וגם לא השפיע עלי. אולי פעם אחת בתוך כל החודש שנטלתי את התרופה. על אף שאני לא בטוחה מה אני אמורה להרגיש.
    מה לעשות? האם אני חולה בדיכאון? האם יש לי מאניה דיפרסיה? או זה באמת רק הפרעת אישיות גבולית? מה יש לי? ואיך מטפלים בזה? אני רוצה כ"כ להרגיש מאושרת באמת מהלב. או לפחות לא להרגיש עצובה . פשוט להיות נורמלית... שחכתי ההרגשה לא לחשוב על זה שאתה עצוב כל הזמן. אני לא רואה טעם לגשת לפסיכיאטר שוב.. כי הוא לא ניראה לי ישנה את דעתו. הוא טוען שיש לי הפרעת אישיות גבולית.
    עזרה ! בבקשה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת אישיות גבולית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נ.ב

    אמה
    15/03/2015

    ישנם עוד כמה דברים שלא הזכרתי. למשל שאני אוכלת רק ארוחה אחת ביום והיא ממש קטנה. כי אני פשוט לא מרגישה רעבה. עברתי חיים לא פשוטים( אם יש צורך להרחיב, בכיף). בקיצור אם יש עוד דברים שתירצו לדעת. תשאלו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דולגתי?

    אמה
    16/03/2015

    )=
    ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דולגתי? - תגובה

    נטע אדלר
    17/03/2015

    הנה, הגעתי אלייך (-:
    אני עונה לפי סדר שליחת ההודעות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דולגתי?

    אמה
    17/03/2015

    ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת אישיות גבולית - תגובה

    נטע אדלר
    17/03/2015

    שלום אמה,
    את מתארת קשיים רגשיים שמקשים עלייך לחיות את החיים במלואם ובאופן מספק ונשמע לי שהחיפוש הממושך אחרי אבחנה, הוא ניסיון אמיתי וכן שלך, להבין ולפתור את המצוקות. העניין הוא, אמה, שאבחנה בסה"כ נותנת שם, "כותרת" למצוקה ולא מטפלת בה. לפעמים אנשי מקצוע שונים חלוקים ביניהם בקשר לאבחנה. זה קורה (כי להבין אנשים זה לא מדע מדויק...) ולדעתי זה לא מאוד משנה לגבייך. מה שחשוב הוא לגשת, כמובן, לטיפול פסיכולוגי אינטנסיבי.
    אני מציעה לך בחום לשקול פנייה לטיפול דיאלקטי-התנהגותי (DBT).
    זהו טיפול אינטגרטיבי, כלומר, טיפול שנשען על מספר מרכיבים חשובים: קשר טיפולי משמעותי ותומך, שיחות בהן יהיה שיתוף בחוויות מחייך וניסיון להבנה של הסימפטומים על רקע החיים האישיים שלך וגם למידה של מיומנויות שעוזרות להתמודד עם מצבים של דיכאון, חרדה ובעיות חיים נוספות.
    יש תקווה. מקווה שתרגישי בה בקרוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה נטע!

    אמה
    18/03/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחס לא מקצועי של פסיכולוגית
    טלי
    15/03/2015

    לתשומת לבכם,
    שוטטתי בפורום תמיכה נפשית, לא זכור לי איזה. עלתה על הקו נציגת שירות והציעה להפנות אלי פסיכולוגים והסכמתי. יצרה איתי קשר פסיכולוגית בשם ***. "הפציצה" אותי בהודעות, שוחחה איתי בטלפון, שמעה מעט מצרותי (ויש הרבה...) אמרה "מצאת את המלאך המושיע שלך". אמרה שמוכנה לקבל אותי גם לפגישה של חצי שעה, העיקר לעזור. הציעה שאכתוב לה את הסכום שאני מוכנה לשלם, ולא נקבה בסכום שהיא גובה. ביקשה שאשחרר את אשר על ליבי ואשלח לה אי-מייל "עוד הערב". לתומי, חשבתי שסוף סוף מצאתי נפש טובה בעולם. אני אחרי סרטן ומצבי רגיש. כתבתי לה מייל ארוך ממעמקי ליבי ו... "המלאך שלי" פרש כנפיים ונעלם. כתבתי שאוכל לשלם 150 ש"ח גם בעבור חצי שעה. בדקתי לפני כן, וזה המחיר המקובל בפלטינום של קופ"ח כללית. איני מצפה שיקבלו אותי בכול מחיר, אך היא יכלה לנהוג בואפן מקצועי ולהבהיר בשיחה הראשונה מהו התעריף שלה, ולמנוע ממני לשפוך את ליבי בפני זרה מוחלטת. אני חוזרת על שמה - ***. להיזהר ממנה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחס לא מקצועי של פסיכולוגית - תגובה

    נטע אדלר
    17/03/2015

    אני מצטערת, טלי, על החויה הלא נעימה שעברת ומקווה שתמצאי במהרה כתובת מתאימה ומקצועית.
    הודעתך נערכה ושם הפסיכולוגית נמחק, כיוון שבפורום אין מקום לפרסום של מטפלים, בין אם לחיוב ובין אם לשלילה, קל וחומר בהיעדר אפשרות הפסיכולוגית להגיב לטענותייך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולה בכשט
    דני
    13/03/2015

    חולה מ 1998ממחלת בכשט הייה בעייניים ועלה למוח אני בן אדם ללא הרגשות אני לא מרגיש אני כמו אבן בחיים ממש אין לב נתנו לי כדורי הרגעה לא עוזר אני לא כועס לא אוהב לב כמו אבן אין הרגשות לחיים אין פחד אין הרגשות ממה זה אולי אפלפסיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חולה בכשט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולה בכשט - תגובה

    נטע אדלר
    16/03/2015

    שלום דני,
    אני מצטערת לקרוא על הסבל שלך. המחלה בוודאי מסיבה לך כאב וסבל גופניים וההתמודדות איתה לאורך השנים לבטח מורכבת ולא פשוטה.
    אינני יודעת אם הקהות הרגשית קשורה במחלתך או במחלה אחרת, את השאלה הזו יש להציג לרופא המטפל. אני מאוד מקווה שאתה מקבל תמיכה מהמשפחה או מחברים ומציעה לשקול לפנות גם לטיפול פסיכולוגי שיכול ללוות אותך, לתמוך בך ולעזור להיות במגע עם רגשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גבולות
    מישהי22
    13/03/2015

    היי לך, ותודה מראש על המענה.

    בפגישה האחרונה עם המטפל שלי, קיבלתי ממנו את הרושם שהוא מרגיש שאני חוצה גבולות.
    בשאלות האישיות שאני מפנה אליו, בהערות עוקצניות, בהודעות בין הפגישות...

    בהתחלה נעלבתי, אבל עכשיו אני בעיקר מתביישת- כי אני מרגישה שהוא צודק.

    אני באמת מותחת את הגבולות שלו, ההערות שלי לא במקום, לפעמים הן לא מכבדות, ולפעמים הן פשוט מתגרות ועוקצניות ללא הצורך.

    אני מרגישה שאני גורמת לו לאי נוחות, ואף על פי שאני מודעת היטב לכך שההערות/ ההתנהגויות שלי לא במקום, קשה לי לשלוט בהן. זה כאילו יוצא ממני, בלי כוונה תחילה לעצבן או לפגוע...

    אחרי שהוא אמר לי את זה, אמרתי לו שאני רוצה שניקח הפסקה חודש, כי פשוט התביישתי לראות אותו שוב. הרגשתי שאני סתם עולה לו על העצבים.
    הוא לא ניסה לשכנע אותי להשאר, מה שרק חיזק את ההרגשה שלי- שפגעתי בו וכבר אין לו כוח.

    כל הדרמות האלו כלכך טיפשיות, ובכל זאת, אני מוצאת את עצמה לוקחת בהן חלק, ולמעשה, אחראית כמעט בלעדית עליהן.

    אני לא יודעת מה לעשות, ואיך להתנהג...
    ואני גם לא מבינה למה יש לי את הצורך הזה לדעת עליו כלכך הרבה וכמעט לחדור לגבולות האישיים שלו- כשברור לי שהוא לא מעוניין בכך.
    בייחוד כשמדובר באדם שבאמת מתאמץ בעבורי כ"כ.


    אשמח להתייחסות, כל התייחסות..
    אני מרגישה פשוט זוועה אחרי השיחה הזו, ובעיקר מתביישת בעצמי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גבולות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גבולות - תגובה

    נטע אדלר
    16/03/2015

    שלום מישהי,
    אכן מתרחשת דרמה בטיפול (שמשקפת כנראה עניינים רגשיים בעולמך הפנימי), אבל אני לא חושבת שהיא טיפשית. אני חושבת שיש לה משמעות ושצריך לפענח אותה בתוך היחסים עם המטפל. העובדה שהמטפל לא ניסה לשכנע אותך להישאר, לא אומרת שאין לו כח. אולי הוא רצה לאפשר לך להחליט בעצמך.
    אני מקווה שתאזרי אומץ ושתחזרי לטיפול כדי שתוכלי להבין עצמך יותר. זה כנראה לא הכי נעים עבור המטפל שלך, לקבל עקיצות והערות, אבל חלק מלהיות מטפל זה גם להיות מוכן לכל מיני התייחסויות אליו ולנסות להבין מה "התפקיד" שלהן. כמו שחלק מלהיות מטופלת, הוא להביע את עצמך על כל חלקייך, באופן ספונטני.
    כדי להגיע לעומקם של דברים, תוכלי להביא את השאלות לטיפול, ממש את אלו שניסחת בהודעה: "למה יש לי צורך לדעת עליך כ"כ הרבה? למה יש לי צורך לחדור גבולות"? אני חושבת שברגע שתתמללי את המתרחש, הצורך הזה יהיה קצת יותר מווסת, ופחות "יקפוץ" לך וגם תוכלי לברר אותו לעומק, לדבר על הרגשות המתלווים, על הבושה, על הצורך לדעת. זה טיפול...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משהו
    מימוש
    12/03/2015

    שלום, אני בת 28, מתמודדת עם מצב רוח ירוד, כעס כלפי הקרובים אלי, וקשיים בזוגיות. בעבר ניגשתי עם בעלי לטיפול זוגי, בו אכן התקדמנו אך לא סגרנו את כל הפינות, בנקודת זמן מסוימת הפסקנו, אינני זוכרת אפילו מדוע.
    אני רוצה סדרה נוספת, מאוד מאוד רוצה! אך כרגע מצבנו הכלכלי לא מאפשר זאת, ואם הייתי סומכת על מטפל כלשהו בקופ"ח או מהביטוח הפרטי- כבר הייתי ניגשת, אך יש לי דרישות נוספות (דתי, חכם במיוחד.) וטרם מצאתי. בעלי מבטיח לי שבהזדמנות הראשונה נעשה זאת ונלך לטיפול, אך בינתיים אנו עושים דברים רבים עם הכסף, רק זה לא. (גם אני וגם הוא).
    הנקודה היא כזו: אני מרגישה שיש משהו לא בריא בעצם הגישה שלי להליכה לטיפול, הייתי שמחה לברר מה הדבר. אני מרגישה שיש בריחה מהתמודדות, והיא מתבטאת בנושא הזה. עכשיו, לדוגמה, היה בינינו מתח. בעלי יצא לעיסוקיו ואילו אני חופרת באינטרנט על פסיכולוגים וכותבת את ההודעה הזו...
    גם כשיש בינינו הבנה ואהבה (ויש הרבה) אני מרגישה שלא הכול מושלם, משהו עוצר אותי מלקבל את החיבוק/ המחמאה/ החיוך, והמשהו הזה הוא: איך אתה לא מבין שאני צריכה דחוף פסיכולוג?
    אני לא מבינה למה אני תולה את זה בו, אני אישה די עצמאית ומסוגלת להוציא סכומים גדולים על הצרכים שלי כפי שאני רואה אותם, למה דווקא פה אני צריכה שבעלי ייקח עלי חסות?
    אציין רק כי מחשבה דומה הייתה לי כלפי הוריי שהייתה לי תקשורת לקויה איתם, כאשר בגיל 17 היו לי קשיים וכעסתי עליהם מאוד שהם לא שולחים אותי לטיפול, אך להם, בניגוד לבעלי, לא העזתי להבהיר את העניין. עם בעלי אני מדברת והוא יודע שאני זקוקה לזה. מבחינתו, או שאלך ואקבע תור למי שאני רוצה, או שצ'יק צ'ק מתי שהוא הוא יגיע לטיפול ארוך איתי.
    כל העניין הזה מתסכל אותי במיוחד בגלל שחיי טובים למדי, זה לא איזשהו מצב קריטי שדורש SOS. יש בית, בעל, ילדים, עבודה, לימודים, בילויים וכו'...
    תודה רבה מאוד, במיוחד בהתחשב באורך ההזוי של ההודעה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משהו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דולגתי?

    מימוש
    15/03/2015

    :) תודהרבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דולגתי? - תגובה

    נטע אדלר
    15/03/2015

    חלילה (-:
    אני עונה לפי סדר שליחת ההודעות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משהו - תגובה

    נטע אדלר
    15/03/2015

    שלום מימוש,
    זה נשמע לי שיש שני חלקים שמדברים בך והם מנהלים מעין שיח פנימי. חלק אחד אומר: אני אישה מצליחה, עצמאית ובוגרת וחלק שני אומר: אני חסרה, אני זקוקה, אני (גם) ילדית.
    בעיניי, לשני החלקים שבך יש מקום, אבל, האם גם בעינייך?
    אני לא בטוחה שהכסף הוא היחיד המעכב אותך מלהגיע לטיפול וגם לא דרישותייך מהמטפל. (הדרישה למטפל שהוא גם דתי וגם חכם, היא אפשרית בהחלט) אני חושבת שברגע שתצליחי להכיר גם בחלק הזקוק שבך ופחות להיבהל ממנו או לכעוס עליו, תצליחי גם להגיע לטיפול.
    אני מציעה לך לגשת למטפל שהוא גם מטפל פרטני וגם זוגי ולקחת מספר פגישות כדי לחשוב ביחד עבור מי כדאי שיהיה הטיפול, עבורכם כזוג או עבור עצמך.
    אני שומעת כמיהה להיות מטופלת עוד מאז היית נערה והנושאים שאת מוטרדת מהם, יכולים להיות רלוונטיים לעבוד עליהם גם בטיפול פרטני.
    אני חושבת שהטיפול יכול להיות מקום טוב להבין בו את הקשר שבין הזדקקות ובין כעס ולעבוד על התקשורת שלך עם הקרובים לך, סביב זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה נטע, קראתי בתשומת לב וחשבתי

    מימוש
    16/03/2015

    שהניתוח שלך אודות שני החלקים, הבוגר והילדי, וודאי הולם אותי. אך הקושי שלי להכיר בכך שאני צריכה טיפול- אליו לא התחברתי. הרי אני משוועת לטיפול הזה, ואני לגמרי בעד סל טיפולים פסיכולוגיים לכל אזרח...
    מה שקורה אצלי הוא שאני מצפה שהסביבה תכיר בצורך זה שלי, אני חשה לא אהובה כל זמן שזה לא קרה.
    כלפי ההורים- איך אתם יכולים לקחת אחריות על ילדה בת 17 ולא לשלוח אותה לאיש מקצוע?
    כלפי הבעל- איך אתה יכול להוציא סכום ענק על טיול משפחתי לחו"ל, לדוגמה, לפני שהבנת שטיפול פסיכולוגי לאשתך יהווה מחוות אהבה גדולה בהרבה?
    האם אכן רק בטיפול ייפתרו בעיותי? ומה בינתיים? בשבועות שעד אליו? מה אומר לעצמי אודות הקשר הזוגי בינינו? מציק לי שאני כביכול בורחת אל הטיפול, האם אין לי חיים בלעדיו? ונניח שהייתי עכשיו על אי בודד ללא מטפלים, או במצב כלכלי גרוע, האם לא הייתי יכולה להפיק משמעות ותועלת מחיי? מדוע זה כל כך קריטי עבורי? אני מחונכת ל"עבודת המידות" להתגבר על דחפים, לשלוט בעצמי ולעשות טוב בחיי, מדוע אני תולה את יהבי בטיפול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה נטע, קראתי בתשומת לב וחשבתי - תגובה

    נטע אדלר
    18/03/2015

    שלום מימוש,
    אם זו התחושה, שטיפול הוא קריטי עבורך, שאת משוועת לו, אני בעד לתת "קרדיט" לנפש, שיודעת מה היא צריכה.
    אני חושבת, כפי שכתבתי בתשובתי הקודמת, שיש לך קונפליקט לגבי הצורך הזה שלך ושאינך מקבלת אותו בפשטות ובעיניי זה כשלעצמו חומר משמעותי לעיבוד ולהבנה בטיפול:
    מה טיפול מייצג עבורך? מדוע הכמיהה אליו מקושרת עם דחפים שיש לשלוט בהם? השאלות סביב תחושות משמעות ותועלת בחייך מחוץ לטיפול, האמונה בעצמך מול הפקפוק ביכולתך להתמודד עם קשיים בכלל ובפרט במישור הזוגי ועוד.
    אני יכולה להציע קצה של הבנה לגבי הציפייה מהבעל (ומההורים) ואת תוכלי לחוש אם זה מדבר אלייך.
    אולי הציפייה מבעלך בנוגע להכרה שלו בצורך שלך בטיפול, מבטאת את הרצון הפנימי שלך, שהוא יראה וידע ממש, על החלק הזקוק-הילדי שבך, חלק, שלך עצמך יש ביקורת כלפיו (כי הוא נחווה על ידך כלא אחראי\לא מתמודד\לא מוצלח\דחפי וכו') כאילו רק אם בעלך ייענה לצורך הזה וייתן לו קדימות, תוכלי להיות בטוחה שהוא רואה את החלק הזה, שאת עצמך אינך גאה בו, יודע אותו, מקבל אותו (כלומר - אותך) ואוהב אותך על כל חלקייך.
    להרחבה ולהעמקה... בטיפול (-:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טראומה כזאת..
    מוטי
    11/03/2015

    נטע שלום..
    אני בן 23 וסובל ממחשבות טורדניות עם נושאים מתחלפים ביניהם מחלות,זוגיות ונטיה מינית..(אובחן על ידי פסיכולוגית קלינית ועוד 2-3 חוות דעת נוספות)
    מטופל תרופתית ומשתדל לבצע תרגילים קוגנטיביים עצמיים ואכן השגתי הקלה ושיפור.
    הבעיה היא הקיץ המתקרב...כן הקיץ.
    כל הסיפור שלי התחיל בתקופה הזו בערך שנה שעברה.הופעת המחשבות על הזוגיות(שעליה אפרט) והדחף להפרד או לסגל אורח חיים הומוסקסואלי רק בשביל להפטר מהספק הזה המכרסם.
    איך שמזג אוויר התחיל להתייצב והיות חמים יותר הרגשתי כמו פוסט טראומה כזה.זה ממש החזיר אותי אחורה..את המזג אוויר הלא יציב הזה והרוח שהייתה לי על הפנים כשנפרדתי מחברה שלי.את הנסיעות עם פול מזגן לכל מיני מטפלים בנסיון להבין מה קורה לי..שירים שבמקרה שמעתי אז אני לא מסוגל לשמוע היום

    וזה פשוט חזר לי!! המינון בתרופה כאילו חסר תועלת החרדה חזרה כמו שהיא ושוב הדחף להפרד מבת הזוג.
    היא הקשר הראשון שלי .אחרי שנים שלא הצלחתי לצאת עם אף אחת יותר משבועיים ושאר הזמן פשוט נדחיתי.עד שהיא באה.כמו שהיא צוחקת מכל דבר שאני אומר אוהבת אותי שמן רזה או עם זנב מצידה..לא מעניין אותה שאני לוקח תרופות..העיקר שתרגיש וטב היא אומרת

    אני מכיר את הסטיגמה הזו של כל הזוגות נפרדים בקיץ,חברה לחורף וכו..אבל אני מרגיש שהקיץ עושה לי רע.כאילו רק בחורף כשהכל קר אפור ומגעיל בחוץ הנפש שלי פתוחה לקבל אליה תאומה
    אני מרגיש שוב את המתח הזה.את התופעות של הOCD לחשוב להפרד ולחשוב על לעבור לגברים רק שהמחשבות יעזבו אותי כבר..כאילו חזרתי אחורה שנה
    מה אני עושה עם עצמי?? ואיתה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טראומה כזאת..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טראומה כזאת.. - תגובה

    נטע אדלר
    13/03/2015

    שלום מוטי,
    OCD היא הפרעה טורדנית ש"מתנהגת" כמו בגלים. פעם למעלה ופעם למטה. חשוב שתכיר את ה"סגנון" של הOCD שלך, כדי שתדע להתמודד איתו באופן מיטבי וכך גם פחות להיבהל ממנו כשהוא "מרים את ראשו"...
    אתה מזהה את הקייצים, כתקופות בהן המחשבות הטורדניות מתעצמות וזה זיהוי חשוב. כדי לא לתת לOCD לנהל את חייך וכדי שלא לקבל החלטות משמעותיות בהשפעתו, חשוב להיעזר בטיפול פסיכולוגי בתקופות הללו, שיתמוך בך, יחזק אותך ויעזור לשמור על הקשר עם בת הזוג שנשמע שהוא קשר חיובי מאוד. אפשר לחשוב עם המטפל על צירוף בת הזוג לפגישות מסויימות, כדי לעזור גם לה להבין את הקושי ולשניכם – להתנהל מולו. כמו כן, אם אתה מרגיש שהתרופות לא מספיק עוזרות בתקופות מסויימות, כדאי להיוועץ ברופא ולבדוק אפשרות לשנות את הטיפול התרופתי.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחסים אבודים
    אישה
    11/03/2015

    נשואים 27שנה שלושה ילדים. איך להתמודד עם בעל שאיבד ענין בי ממשיך כאילו להיות מצוין לסובבים לילדים לפרנסה ולמערכת משומנת ונאמנה עם אחיו הצעיר ממנו ויפה ממנו בהרבה ונשוי.כאשר איתי הוא לא מדבר אלוף בשתיקה ובנחישות להעניש אותי כמראה לא ביחסי אישות לא שואל לא נכנס הביתה גר ביחידת דיור ובעסק שלו.מביא כסף לקניות שבועיות כאשר את כל הפעילות השותפת הוא מנהל עם אחיו. אינו משתף אותי בכלום לא רוצה גם... למרות ששאלתי מה קרה ולמה הוא שתק כמו בתענית או נדר. ואני מתיסרת אבל איתנה גם לשתוק ולא לנדב מידע ואו לרצות משהו ממני. מה עושים מול איש נחרץ להפיל את יריבו. אני.תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יחסים אבודים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחסים אבודים - תגובה

    נטע אדלר
    13/03/2015

    שלום לך,
    אני חושבת שהשאלה היא מה את רוצה עבור עצמך ומדוע את שותפה בזוגיות בה את מרגישה ננטשת, בודדה ומיוסרת. לא הכל הבנתי, אבל חשתי ב"אוירה" שעולה מן ההודעה, שהיא אוירה קשה, רווית מאבקי כח, שליטה והסתרות.
    השאלה שלך: "מה עושים מול איש נחרץ להפיל את יריבו", נשמעת שאלה שלקוחה מתוך יחסים של אויבים ולא של אוהבים.
    בהודעתך כתבת בתמצית, על תחושות והתרחשויות ש"מרגישות" מורכבות וסבוכות. אם את רוצה להרחיב את הדיבור באופן דיסקרטי ולהגיע לתובנות משמעותיות לגבייך, תוכלי לפנות לטיפול פסיכולוגי או לייעוץ זוגי, שיוכל להתקיים רק איתך אם בעלך לא יהיה פרטנר לכך. בטיפול תוכלי ללמוד יותר על עצמך, ולעשות שינוי מתוך מקום מתבונן ומאורגן יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שונאת
    שונאת
    10/03/2015

    אני שונאת את אלוהים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שונאת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שונאת - תגובה

    נטע אדלר
    12/03/2015

    בשל מה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום