מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סובלת מאימפולסיביות וביקורתיות יתרשי17/05/2015
שלום, יש לי בעיה – אני סובלת מאימפולסיביות, אגרסיות ומביקורתיות גבוהה.
בשנה-שנתיים האחרונות התנהגתי בצורה מרושעת כלפי אנשים זרים (בעיקר נותני שירות למיניהם), בין היתר בצורה של קללות והכל בדחף של רגע. הנושא לא מאפיין אותי ואני לא אדם מרושע מטבעי. אני לא יודעת מהיכן זה נובע. ניסיתי לחשוב ולנסות להשתלט על עצמי ולא להתנהג בצורה כזו תוך מחשבה תחילה, אך אני לא מצליחה.
בנוסף, אני ביקורתית בצורה לא רציונלית כלפי האנשים הקרובים ביותר אליי וחייבת ש"הכל יהיה מושלם". כשמשהו לא מתנהל כפי שאני חושבת שצריך להתנהל, אני לא מצליחה "להחליק", אלא מעירה ומעכירה את היחסים שלי עם הסובבים אותי.
חסרה לי שלוות הנפש ואני מרגישה אגרסיות ותסכולים.
איך מתחילים? מה עושים? איזה טיפול מתאים לי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סובלת מאימפולסיביות וביקורתיות יתר - תגובה
נטע אדלר03/07/2015שלום שי,
אני מחזקת אותך על הפנייה ועל ההכרה והמוכנות להיעזר בטיפול.
כעסים וגם ביקורתיות במידה, הם נחוצים ויעילים, אך כאשר הם מוגזמים, לא פרופורציונליים, קיצוניים, הם עלולים להזיק ולחרב קשרים חברתיים. את שמה לב לזה ומודעות עצמית היא צעד ראשון וחשוב מעין כמוהו בפנייה לטיפול ובדרך לשינוי. זה אומר שאת מוכנה לקחת אחריות על חייך. לא קל "להתבונן במראה" ולהכיר בקשיים. ההכרה מביאה איתה כאב. על כך שאת מוכנה, בצעד אמיץ להתבונן ולרצות בשינוי - מגיעה לך הערכה רבה.
הנטייה שלי היא להמליץ לך על טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, שיעסוק באופן ישיר בחקירה ובהבנה של המחשבות הביקורתיות, בהשלכות הרגשיות שלהן ויעניק לך כלים לשינוי הן באופן המחשבה והן באופן ביטוי הכעסים. זו אינה דרך קלה ללכת בה, אך אומץ ליבך והמוטיבציה שלך לשינוי יעמדו לצידך.
בהצלחה!
התנצלותי על העיכוב הרב בשליחת המענה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתאהבת כפייתית?חלי17/05/2015
שלום דר',
אני רווקה בת 34, בלי זוגיות.
מה שכן אני סובלת מאוסידי מחשבתי כרגע במצב מתון.
לאחרונה שמתי לב שכל אחד שאני מדברת איתו, אני פשוט לוקחת אותו רציני ולא יודעת למה זה קורה, אני פשוט מתאהבת בו.
האם זה קשור לאוסידי?
יש לי משיכה כמעט לכל גבר! מה יכולה להיות הסיבה?
האם אני מתאהבת סידרתית? או שהאוסידי מטעה אותי למעשה וככה אני חושבת בעצם....
אודה לתגובה.
מה גם למשל כשאני ו לא רוצה בקשר עם מישהו שיצאתי איתו, איך שאנו נפגשים אני משנה את דעתי, הדבר גורם לי לסבל רב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים?
חלי20/05/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכי אין מי שיענה. מנהלת הפורום עזבה
שירי22/06/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיא אמרה שתחזור
שירי26/06/2015אז אולי פעם תזכי לתשובה ממנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיא חזרה אבל עדין לא עונה
גל08/07/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתאהבת כפייתית? - תגובה
נטע אדלר17/07/2015שלום חלי,
קשה לי לדעת אם ההתאהבות או המשיכה שאת חווה קשורה ישירות בOCD, מכיוון שאיני מכירה אותך מספיק ולא את הOCD שאת סובלת ממנו. בד"כ מחשבות אובססיביות מאופיינות בספק מטריד. כך, אם התיאור שלך היה של התאהבות בבחור וקשירת קשר עימו וספקות מטרידים בשאלה האם אכן התאהבת בו, היה אפשר לשער שהשאלות קשורות יותר בOCD. מתיאורך נראה לי יותר שהמשיכה קשורה בצורך רגשי עמוק ורצון עז בקשר ואם כך, הדחף או הרגש ממהר לפעול ולעיתים מתגבר על המחשבה\ההיגיון. חשוב שתהיי מודעת לתהליכים הללו בתקופה הנוכחית ושתפעלי מתוך שימת לב מוגברת לעצמך: לדחפייך, לרגשותייך ולא פחות חשוב מכך - גם לקול השקול - קול ההיגיון שלך. לפעמים אפשרי יותר לחשוב ולקחת בחשבון אספקטים שונים, בנוכחות אדם אחר, למשל חברה טובה וכמובן בתוך טיפול פסיכולוגי, עם מטפל.
התנצלותי על העיכוב הרב בתשובתי,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה - סיפקה אותעוד שאלה
אני23/07/2015בוקר טוב לך :)
את צודקת בהחלט , אני צמאה לזוגיות, מכיוון שהמון זמן אני לבד.
מה שכן אני רוצה להבהיר שזו לא משיכה לכל גבר, אלא לגברים מסויימים שבאמת יש לי משיכה אליהם.
עד עכשיו נזרתי בחברות כשיצאתי לדייטים, וכולם נגמרו בלי המשכיות.
מה גם שזה מאוד בלבל אותי כשכל אחת/אחד אמר את דעתו.
כיום אני רוצה להגיע להחלטה לבד, בלי תלות בדעות אחרים.
מה שמציק לי מאוד, זה כשאני מכירה מישהו, אני לא מפסיקה לחשוב עליו, הדבר מסתובב לי בראש בלי הפסק - וזה גורם לי לסבל רב.
יש לי אוסידי מחשבתי.
חצי שנה האחרונה התגברתי על האובססיה במחשבות, אך בימים האחרונים זה חזר שוב.
לא יודעת מה לעשות? איך לשלוט במחשבות האלה?!
אני מנסה לעבוד על משמעת עצמית כשליטה במחשבות, אך זה לא קל.
אשמח לשמוע את דעתך בזמנך הפנוי.
יום טוב..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה - סיפקה אותעוד שאלה - תגובה
נטע אדלר26/08/2015הי חלי,
אומנם אני לא בטוחה אם הבנתי בדיוק את הOCD המחשבתי אבל נראה לי שקלטתי מדברייך על קשר בין איזו עצמאות שאת רוצה בה ורצון לסמוך על עצמך בקבלת החלטות (בענייני גברים הפעם, אבל אולי הנושא של עצמאות אינו חדש לך ונוגע בעוד תחומים בחייך) לבין מחשבות אובססיביות על גברים.
אולי קשה לך לסמוך על עצמך. עד עתה החברות (אם הבנתי נכון) עזרו בקבלת החלטות ומשעה שהחלטת לקבל החלטות בעצמך, כנראה עלתה החרדה.
נדיר שתהיינה אובססיות מחשבתיות ללא קומפולסיות ולפעמים הקומפולסיות הן גם במחשבה. אולי מה שאת קוראת להן אובססיות, הן בעצם קומפולסיות. הOCD עלול להיות מתוחכם וכדאי מאוד להיעזר במטפל כדי לזהות מה האובססיות ומה הקומפולסיות ולטפל. במקביל, לקיים שיח בטיפול בו המטפל לא יחווה את דעתו על ההחלטות שלך - כמו חברים, אלא יעזור לך להבין את הרצונות והצרכים שלך, בקשר עם גבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמרת כאן משהו שעורר את תשומת לבי
אני27/08/2015בוקר טוב לך נטע,
מה הכוונה קומפולסיות מחשבתיות????
אשמח לפירוט.
יכול להיות שהקומפולסיות גורמות לי לאי החלטיות???
אסביר לך מעט;
נגיד שעשיתי מעשה שאחר כך התחרטתי עליו, אז אני נוהגת להשתמש באקטיביזצייה מול המראה, בכדי לחזק את דעתי או בכדי להרגיע את חוסר המנוחה, עקב המעשה.
האם לזו הכוונה?
אולי אין לי בכלל אוסידי?!
אולי אני פשוט חסרת בטחון, לאור המצב שאני לבד ודואגת לעצמי.
תודה מראש,
חלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת מעצבנתתתתת
שירי27/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימוי עצמיאריק14/05/2015
איך להתומדד עם דימוי עצמי נמוך , וחוסר בטחון עצמי? האם יש כללים שיכולים לכוון אותי? אני בן 43 נשוי +++++ מה עושים עם המחשבות והחרדות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין מי שיענה לך
שירי29/06/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדימוי עצמי - תגובה
נטע אדלר17/07/2015שלום אריק,
כתבת במילים ספורות אודות עולם פנימי רחב ועמוק של מחשבות ורגשות שבוודאי מושפע מ ומשפיע על יחסיך עם סביבתך. מציעה לאזור אומץ ולגשת לטיפול פסיכולוגי שיכול לעזור לך.
התנצלותי על העיכוב הרב בשליחת התשובה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני ורפורמת בריאות הנפשיהודה07/05/2015
שלום , זו תתחיל לפחות כשאלה טכנית ואם יהיה צורך גם פרטית יותר..
הבנתי שעוד חודשיים אמורה להתבצע רפורמה שעיקרה העברת האחריות על בריאות הנפש מהמשרד לקופות החולים .
אך מה בדיוק!! הפרטים שלה , מה היא כוללת ,אין ממש בנמצא
האם ידוע לכם ?? אודה לכם על כל מידע אפשרי
שאלתי הספציפית היא האם תהיה הגבלה על מספר הטיפולים ? בהינתן מצב של אבחנה בהפרעת אישיות ואוסידי , ומה תהיה העלות שלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין כאן מי שיענה לך
שירי22/06/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם יהיו לך תשובות תיידע אותנו גם
שירי22/06/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצער
יהודה23/06/2015באמת מצער שאני מחכה כלכך הרבה זמן ואין אפילו תגובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיהודה תפנה לקופה שלך ותברר פרטים
ליאור23/06/2015זה באמת מצער שאין כאן מענה מקצועי. תרגיש טוב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
יהודה24/06/2015תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיהודה
שירי26/06/2015ממה שקראתי באינטרנט הרפורמה הזו היא על הפנים. מבחינת טיפול פסיכולוגי אין הבדל למעט זה שתצטרך הפניה מהרופא משפחה וכמו כן זה כבר לא יהיה דיסקרטי הכל ידוווח לו. הרעיון הוא להכניס יותר פסיכיאטרים לקופה שיתנו יותר תרופות. העיקר עושים פרסומת במסווה של להטיב עם הלקוחות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבאיזה קופה אתה?
שירי26/06/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנטע את יודעת על זה פרטים?
שירי03/07/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנטע את יודעת על זה פרטים??????
שירי04/07/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני ורפורמת בריאות הנפש - תגובה
נטע אדלר02/08/2015שלום יהודה,
צר לי על העיכוב הרב בכתיבת התשובה.
משמעות הרפורמה היא אכן העברה של שירותי בריאות הנפש בישראל מידי משרד הבריאות אל קופות החולים.
קופות החולים עמלות כעת על הקמת מרפאות לבריאות הנפש בחסותן, לצד מרפאות לברה"נ הקיימות, שתמשכנה להעניק שירות לציבור. מבחינה זו, בזכות הרפורמה, תתרחב האפשרות להעניק טיפולים בחינם ואני משערת שההמתנה לטיפול תתקצר.
כיוון שקופות החולים אחראיות לתקצוב הטיפולים, המרפאות לברה"נ תצטרכנה להעביר דיווח על הטיפול ולבקש תקציב. הדיווח כולל, למיטב ידיעתי, אבחנה ומספר הפגישות המבוקש לטיפול. אם אני לא טועה, ניתן לבקש תקצוב למקסימום 30 מפגשים ולבקש להאריך את תקופת הטיפול בסיום מספר המפגשים, בעוד 30 מפגשים וכך הלאה.
אני מקווה מאוד שיתאפשרו למטופלים לקבל טיפולים ארוכים, לצד טיפולים ממוקדים לאלו שיכולים להיעזר בטיפולים קצרים. כמו כל בכל רפורמה, נוכל (אנשי בריאות הנפש ומטופלים, כאחד) לעמוד על טיבה, תוך כדי פעולתה.
אם אתה מטופל במרפאה לברה"נ, הטיפול יינתן לך ללא עלות. במידה ואתה מטופל אצל מטפל הנמצא בהסדר עם קופ"ח, הטיפול הינו בתשלום, אך אין לי מידע לגבי השפעת הרפורמה על טיפולים שבהסדר. תצטרך לברר עם המטפל, או עם קופ"ח, כפי שהמליצה שירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם טיפול פסיכולוגי יהיה בחינם?
ליאור03/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם טיפול פסיכולוגי יהיה בחינם? - תגובה
נטע אדלר03/08/2015במרפאות לברה"נ , הטיפול ניתן וימשיך להינתן - חינם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית הסמקהרוית07/05/2015
שלום
אני בת 34 (אמא)
ויש לי בעיה אני כל הזמן כשאני מדברת עם אנשים אני נבוכה ומסמיקה,גם כשאני מקבלת מחמאות,אני שונאת את זה שאני מסמיקה אבל אין לי שליטה על זה,זה ממש לא נעים לי
מה ניתן לעשות כדי להתגבר על זה?
מחכה לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית הסמקה - תגובה
נטע אדלר03/07/2015שלום נעמה,
ההסמקה היא תגובה פיזיולוגית טבעית הנוצרת כתוצאה ממבוכה\מהתרגשות, א"א לשלוט בה ישירות וקשה להסוות אותה (במילותייך: "להתגבר עליה"). באופן פרדוכסלי, הדרך להתמודד איתה, היא להיות מוכנים לקבל אותה ודווקא אז, הסיכוי שתסמיקי בצורה בולטת - יפחת.
העצה שלי היא פשוטה לכאורה, אך היישום אינו פשוט וקשור ביכולת ובמוכנות להגמיש את צורת המחשבה הקטסטרופלית - כלומר את האופן בו את מתייחסת להסמקה ולהשלכות שלה בעינייך, באינטראקציות חברתיות.
אם העניין מציק לך מאוד ובמיוחד אם מצטרפים אליו עוד קשיים או פחדים הקשורים בניהול קשרים חברתיים, אני ממליצה להיעזר בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי.
התנצלותי על העיכוב הרב בשליחת התשובה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מפחד מהחייםאור04/05/2015
שלום לכם..כבר כתבתי פה פעם .אני בן 23 וסובל מחרדה שמתבטאת מעת לעת המחשבות טורדניות על מיניות,מחלות וכרגע מתרכזת בעתיד
אני חושב הרבה על המוות,מפחד שהחיים יעברו ללא משמעות,מפחד להיות זקן ערירי שגר לבד ובסוף פוגע בעצמו (התפיסה שלי היא שחיים בודדים הם לא חיים)
מפחד להתחתן עם בת הזוג שאני איתה יותר משנתיים כי לא הייתי ממש עם עוד מישהי חוץ ממנה.
אני מוקסם מהאור שיש בילדים קטנים וחולם על כאלה ים בת הזוג שלי אך ביחד עם זאת חרד מהמחשבה שאני מבוא ילד לעולם מלא בסכנות ...ושזה סימן לספירת החיים לאחור כי כבר מגיע הדור הבא..
אני מרגיש כל כך חריג. דווקא אני שנתפס כהומוריסט ומצחיק נושא כימי על כך הרבה צרות.
מפחד כבר לאבד את השפיות ושאני יעשה משהו רע למרות שבחיים לא תכננתי להתאבד חלילה ואני עובד ומתפקד וצוחק אבל מרגיש כבדות מטרידה מכל הנושאים האלה שמלווה בשאלה כמה עוד??כצה זה יימשך ולמה דווקא אני?
הייתי כל כך מאושר פעם..וגם הטיפול התרופתי לא ממש עושה פלאים כרגע. מפחד שזה עוד מחלות נפש חוץ מחרדה...קשה לי כבר!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולי תהיה אמיץ ולנצח את.הפחד
רן05/05/2015אם אתה לא תנסה לעולם לא תצליח. תנצח את הפחד אתה בחור גדול והחיים יפים. אל תבזבז זמן יקר שאתה צעיר ובריא. תנסה להתחזק באיזושהי דרך שתעשה טוב לעצמך. תלך תעבוד את העולם. תטיל. תקלה. תשע. נצל את הצעירות שלך. תתחיל להוריד את המילה חרדה מרפטואר המילים שלך. צא לדרך חזק ואמץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול
ליאור16/07/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוי התבלבלתי בפורום סליחה
ליאור16/07/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמפחד מהחיים - תגובה
נטע אדלר02/07/2015שלום אור,
המחשבות שאתה מתאר הן אינן יוצאות דופן או מוזרות באופן מיוחד. הן שאלות שעשויות להטריד אנשים מפעם לפעם. היחס למחשבות הוא זה שכדאי לעבוד עליו ולהגמיש אותו. מה גם שהנושא שמעסיק את מחשבותיך, משתנה מעת לעת, אך איכות המחשבה: הטורדנות, חוזרת ומכבידה. אינני זוכרת אם אתה נמצא בטיפול ובכל מקרה ממליצה שהטיפול ישלב רכישת מיומנות שנקראת: מיינדפולנס (קשיבות) שתאפשר לך ללמוד כיצד להתייחס לזרם המחשבתי ולפעול לפי הערכים שלך ולא לפי הפחדים שעולים. מטפלים המשלבים מיינדפולנס בטיפול, עובדים לפי גישת "הגל השלישי" בטיפול קוגניטיבי התנהגותי. (תוכל להוסיף ולקרוא על כך ברשת)
התנצלותי על העיכוב הרב בכתיבת המענה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרהדנה04/05/2015
חוויתי התעללות מינית בילדות, מצד קרוב משפחה..הדחקתי, נזכרתי וטופלתי ע"י מספר פסיכולוגים. מגיל מאוד צעיר אני באפס אנד דאון, היו לי תקופות של דיכאונות כבדים יותר. כשאני מרגישה בדיכאון זה בעיקר עצב מאוד עמוק שמשתלט וישר צורך לבכות כל פעם מסיבה אחרת..אני לא מאשימה את העבר, באמת שכל פעם זה נובע מסיבות אחרות..כנראה שהעצב הוא מאוד עמוק או לא יודעת מה...בכל אופן אני גם עייפה ומותשת מלהתמודד...הייתי אצל כמה פסיכולוגים בשנים האחרונות, זה לאו דווקא עזר לי
אני כבר בת 30 , ללא זוגיות (אני מניחה שזה משפיע עליי גם בעניין הזה)..מרגישה תקועה.
מה עליי לעשות?
אה וכדורים אני כבר לוקחת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיספסתם אותי
דנה07/05/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה - תגובה
נטע אדלר03/07/2015שלום דנה,
אני מצטערת מאוד מאוד לקרוא על ההתעללות ועל ההשלכות שלה עלייך. הפגיעה של התעללות בילדות עלולה להיות עמוקה ולהשליך על תחומים שונים בהמשך החיים. אני רוצה לחזק אותך מכאן להמשיך ולהיעזר בטיפול. אומנם אני קוראת על כך שלא תמיד היו הצלחות דגולות לטיפולים ובכל זאת... אין דרך טובה יותר מלעבוד על קשר (גם קשר זוגי) מאשר בתוך קשר (טיפולי). אפשר לנסות גישה אחרת\מטפל אחר, אולי קבוצה טיפולית או בנוסף.
העיקר - לא להישאר לבד עם הרגשות וההתמודדות.
התנצלותי על העיכוב הרב בכתיבת התשובה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנו דנה עכשיו את מרוצה??????
שירי04/07/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדנה מצער לשמוע מה עברת
שירי04/07/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בטיפול בהפרעת OCDא03/05/2015
שלום לפני מספר שנים עברתי אירוע טראומתי ומאז אני בחרדות איומות ועם הפרעת OCD. קשה לי עם המצב נמאס לי!!! הייתי בטיפול אצל פסיכולוג זה שיפר את המצב אך לא העלים אותו האם יש טיפול מלבד פסיכולוג/פסיכיאטר שיכול להעלים את התופעה הזו שמשפיעה על חיי היום יום ומשנה לשנה מחריפה עם טקסים חדשים שמצטרפים לחגיגה אשמח לדעת האם ישנה דרך להעלים את זה וכיצד תודה מראש ושבוע נפלא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בטיפול בהפרעת OCD - תגובה
נטע אדלר02/06/2015שלום לך,
אני מבינה לליבך, הפרעה טורדנית כפייתית - OCD, אכן עלולה להיות טורדנית מאוד ועקשנית וההתגברות עליה, בהרבה מקרים, משמעה מאבק מתמיד בטקסים ולא העלמה של הדחפים לבצע טקסים. הבשורה הטובה היא שהדחפים והאובססיות עשויים להיחלש אם תתמיד בטיפול לאורך זמן ובאינטנסיביות.
לצערי, אין בפי בשורה על שיטות אחרות יעילות יותר מטיפול פסיכולוגי.
השיטות הפסיכולוגיות לטיפול ב OCD כוללות בעיקר אימון בשיטת "חשיפה ומניעת תגובה". אני מציעה שתשוב לטיפול ושהטיפול ייעזר גם במדריך חשיפות שילווה אותך מחוץ לקליניקה ובביתך.
אפשרות נוספת, היא לגשת לטיפול שיעסוק גם בעיבוד האירוע הטראומתי. זה לא מבטיח העלמה של הטקסים, אבל אם האירוע עדיין טראומתי עבורך ואם אתה סובל מחרדות, כדאי לטפל.
ישנן מספר שיטות יעילות וטובות וביניהן: EMDR וCBT.
מציעה להתייעץ עם מטפל שעובד לפי השיטה ושהוא גם בעל ניסיון וידע בטיפול בOCD.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורים מול סבים לבן 3נועה03/05/2015
אני אמא ל-3 ילדים, בני 5,3,1. כולם ילדים טובים, מצחיקים, שמחים, חברים טובים בכלל ואחד של השני בפרט. הילד האמצעי שלנו, בן ה3, מציק לסובבים אותו. זה מתבטא בלחטוף משחק מילד, לצעוק עליו כמו אריה או דחיפות קלות. אני מבינה שזו כנראה הדרך שלו לזכות בתשומת לב ומשתדלת לתת לו זמן איכות- יום כיף רק שנינו, לשבח כשמצליח, להקשיב לו ולהסות קצת את האחים שלו כשמדבר ולתת לו כלים לפתרון שאינם אלימות.
כשהוא מתנהג ככה, אנחנו מגיבים להתנהגויות שלו ולא מתעלמים: מרחיקים לכמה דקות, מדברים איתו בצד, שוללים משחק, מציעים אלטרנטיבה, מתעלים את האנרגיות לעשייה חיובית וכו.
הבעיה מתחילה כשאנחנו מגיעים להורים שלי. דרכם החינוכית היא שכל התנהגות שלו מחייבת אותנו כהורים לשפוט אותו בחומרה ולהעניש אותו בחומרה. מבחינתם התגובה שלנו לא מספיק קשה ואנחנו צריכים להיות איתו נוקשים עד שהמעשים יפסקו לחלוטין. כשאני הייתי ילדה, מכות ועונשים היו הפתרון האידאלי והיחיד לחינוך. הם לא מוכנים לקבל את דרך החינוך שלנו, שאנחנו מסבירים להם שזה לוקח זמן ויש התקדמות איטית והוא מאוד משתדל והמיקום שלו במשפחה בעייתי, במיוחד שהגדול והקטן נכנסו לנישת ה"יפים, מחוננים, מצחיקים וילדים טובים" אצלם והוא בתפיסתם "מתנהג לא יפה, לא נותן נשיקה וחיבוק ועושה פיפי" .
השיא הגיע בשבת האחרונה, כשהיינו אצלם בארוחת צהריים ואחותי גם הייתה עם בעלה והילדה, שבגיל שלו ואיתו בגן. אחרי חצי יום ביחד, ההורים שלי נתנו לכל הנכדים סוכריות. הוא והגדול שלי התיישבו על ספסלון נמוך ואחותי החליטה להושיב איתם גם את הבת שלה. אני ובעלי התעסקנו בדברים אחרים ולא שמנו לב למתרחש. מסתבר שהוא ישב בין אחיו לבת הדודה ונהייה לו צפוף עקב חוסר מקום בספסל הקטן והוא הרגיש שהיא דוחפת אותו ולכן החליט להחזיר לה ולדחוף אותה בחזרה. כתוצאה מהדחיפה היא נפלה מהספסל (גובה של 30 ס"מ כשהיא ישבה בקצה). אבא שלה, גיסי, התחיל לצרוח עליו בהיסטריה (מדובר על בחור רוסי בגובה 2 מ' כמעט ורחב) שלא יגע בה, ואם הוא ידחוף אותה הוא ידחוף אותו וירביץ לו. מיד אני התערבתי והתחלתי לצעוק עליו שלא יצעק על הבן שלי, ושהוא לא יגע בו ושאם הוא יעז לגעת בו יהיה לו עסק איתי כי אף אחד לא נוגע לי בילדים ולא מדבר אליהם ככה. היה ויכוח קולני של כמה דקות שבסופו סיכמתי איתו שהילדה באמת לא צריכה "לסבול" מההצקות שלו והסברתי לו שאנחנו לא ראינו מה קורה ולכן לא הגבנו ושבפעם הבאה יגיד לנו ואנחנו נתייחס להתנהגות של הילד ונעניש אותו, אבל שהוא לא ידבר אליו או יתנהג אליו ככה . הוא התנצל ובזה זה הסתיים ביננו. הבעיה הגדולה מבחינתי היא ההורים שלי, שהיו לידנו כשזה קרה, ולא רק שהם לא גינו את ההתנהגות של גיסי, הם גיבו אותה ואמרו שאנחנו לא מגיבים קשה מספיק להתנהגות של הבן וטוב מאוד שהוא צרח עליו ככה ושאנחנו חייבים לחנך אותו וכו. זה נגמר בריב קשה ובסוף עזבנו שם את הבית.
מה עושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יד לי כמה שאלות אלייך
ליאור03/05/20151. האם לילדך יש קשיים.בדיבור? 2. האם הוא מתנהג כך גם.בחברת אנשים אחרים? 3. האם את מצליחה לנטרל את ההתנהגות הלא רצויה במקומות אחרים? 4. האם את יכולה לתת.לו איזשהו עיסוק אצל.הסבתא כדי שיהיה עסוק וחא יתנהג כך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההורים מול סבים לבן 3 - תגובה
נטע אדלר22/05/2015שלום נועה,
בעוד את בטוחה בדרככם החינוכית וחשה כי היא מאוזנת, הורייך נוהגים בקשיחות ומתקשים לקבל כי אתם המחנכים של ילדיכם וכי יש לכבד את דרככם.
הפער בין הגישות מתעצם לעתים לידי קונפליקט ומעכיר את האוירה וזה אכן מצער מאוד.
הייתי מציעה לנהל שיחה פתוחה בארבע (או שש) עיניים עם הורייך. בשיחה, להעביר את המסר כי אתם מכבדים אותם ורוצים בקשר המשפחתי ובביקורים ומבקשים כי הם יכבדו את תפיסתכם החינוכית (להסביר את ההיגיון העומד מאחוריה) ויאפשרו לכם להגיב לפי ראייתכם. את יכולה לומר להם כי אתם מוכנים לשמוע אם יש להם הערה, ביקורת או ייעוץ, אך אתם מבקשים כי יעשו זאת בפרטיות ולא בנוכחות הילדים.
את יכולה לערוך גם שיחונת עם בנך, לפני ביקור אצל סבא וסבתא. במילים ברורות לבטא את הציפייה שלך ממנו ולחזק אותו לאחר כל ביקור בו הצליח לשמור על איפוק בתגובותיו.
אני מקווה ששיחה פתוחה, מכבדת ורגועה עם הורייך, אכן תועיל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משהו שלא מצליחה להשלים איתו.יעל02/05/2015
היי זאת פעם ראשונה שאני כותבת כאן.
אני בת 23. כשהייתי בחטיבה ובתיכון הרגשתי שלא הרגשתי מקובלת כמו השאר. הייתי יחסית שקטה ולא מתחברת לכולן מסיבות חברתיות וכספיות. לא סבלתי מהצקות כלשהן.
בבית ספר היסודי היינו רק כיתה אחת, ומשם עברנו לחטיבה שבאים אליה עוד שתי בתי ספר. בגלל שהם היו רוב היה לאלו שבאו מבתי ספר אחרים יותר קל להשתלב והם היו רוב.
כשהגיע מסיבת סיום לא השתתפתי כמעט למעט הצגה בכיתה בתפקיד ממש קטן. שהיה ריקוד זוגות זה שבר אותי שעם בנים בכלל לא התחברתי לעומת אחרות שמכירות ויוצאות ויותר ממני בהכל. בריקוד בנות גם לא השתתפתי כי כמובן אף אחד לא סופר אותי.. כל המקובלות עם החברות שלהן ואף אחד לא ביקש ממני לבוא לרקוד ונעלבתי מהכל. אני לא היחידה שהיא לא מהמקובלים אבל אפילו לכאלה שלא מקובלים היו חיים קלים וקשרים עם אנשים. אמרתי לעצמי מי הן בכלל שהן רוקדות רק כי הן מכירות את כל העולם..אף אחד לא מכיר אותי ולא יודע שגם לי יש כישורים בריקוד. והריקוד זוגות הכי הרג אותי שהייתי רוצה להיות כמו כולם. אחר כך עברתי לתיכון נחשב עם אותם ילדים בערך. הייתי שם רק שנה ואחר כך עברתי לתיכון אחר. לא נהנתי מנשף נורמלי, לא ממסיבת סיום ולא מכלום! אני לא מצליחה להשלים עם זה ושאני רואה ילדים מהעבר יש לי חרדות כי אני נזכרת בהכל. למה אני לא הייתי כמוהם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעל יקרה יש לך זכות בחירה
ליאור08/05/2015להמשיך ולהתאבל על מה שהיה פעם ולהיות בחרדה או לבחור.בחיים אחרים יותר.טובים. תראי להם שאת במקום אחר. שאת חזקה! שיש לך ערך עצמי גבוה. תתלבשי יפה תדאגי לצורה חיצונית נאה. ותשימי עליהם פס. את שאריות הכאב והעצב תעלי על דף הוא סופג הכל. תלחמי על העתיד כדי שאף אחד לא ידרוך.עלייך. ת אל תמשיכי להיות קורבן. ליבי איתך. תשתמשי בדימיון מודרך בו את רואה את עצמך מורמת מהם. אל תתני לאף אחד להרוס לך את העתיד. את צעירה ובוגרת ומודעת יותר ואת יכולה לבנות חיים טובים יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשהו שלא מצליחה להשלים איתו. - תגובה
נטע אדלר03/07/2015שלום יעל,
נשמע ששנות הילדות וההתבגרות היו לא פשוטות עבורך מבחינה חברתית והן השאירו משקעים בנפשך. ההתבגרות הצעירה היא תקופה בה החֶברה הופכת חשובה יותר ויותר, כר להתנסויות וללמידה. כשההתנסויות לא מצליחות וכשחווים דחייה חברתית - זה מכאיב ופוגע. ההיזכרות מחדש, החרדה שאת מרגישה כשפוגשת ילדים (כבר לא כל כך ילדים...) מהעבר, מלמדות שהאירועים ההם היו טראומטיים עבורך.
את שואלת מדוע לא היית כמוהם וגם עונה: היה אז אוסף סיבות ונסיבות שהקשו עלייך להשתלב. בכדי להבין עצמך יותר ולעומק, את הסיבות, ההתרחשויות, הקשיים והרגשות וכדי ללמוד ממה שהיה לסיטואציות חברתיות בהווה, אני מציעה לך לגשת לטיפול שיעניק לך את ההזדמנות לעבד מחדש את הזיכרונות, בנוכחות מטפל אמפתי.
התנצלותי על העיכוב הרב בכתיבת המענה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אופטימיותרומית01/05/2015
היי,אני עצמאית מזה יותר מש נה, גרה לבד, אפשר לומר בתחילת הדרך אבל למודת נסיון, הלכתי על תחום שאינו קשור לחלום שלי אבל נושק אליו במידה מסוימת או לפחות כך חשבתי, התבדתי ,אני לא סובלת אמנם אבל אני חשה ייאוש אדיר, בגלל שלקוחות מפרגנים רק במילים אבל לא בשקלים, חלקם נחמדים אבל כשזה נוגע לכסף הרשע משתלט, ממש לרמוס את הכבוד של אדם אחר, לאחרונה היה לי לקוח שהתחרט אחרי שהתחלתי לעבוד והרבה מעבר למה שהייתי צריכה, כי משהו קטן לא נראה לו וחשבתי כמה רוע יש בבן אדם שהוא דורש ממני החזר על הכסף וכמה אנשים במדינה הזאת רשעים, אני יודעת שזאת מילה קיצונית אבל זה כבר כמה שנים , אפשר לומר מאז גיל שלושים שאני ממש פקחתי את העיניים, אם הייתי אופטימית וחיובית וחשבתי שהמדינה שלנו בסדר ויש לי תקווה להסתדר, היום אני ממש לא סובלת אנשים, ואני מרגישה שרומסים אותי בכל דרך אפשרית. נהפכתי לעצמאית גם מחוסר ברירה כי עבודה כשכירה לא הצלחתי למצוא, אולי עקב הגיל, אולי בגלל אפליה גזענית ובגלל שאין לי קשרים בתעשייה, אז פשוט לא הייתה לי כבר ברירה, עברתי ממש רא יו נות מייסרים שלא יצא מהם אלא רק התעללות מצד המראיינים ומעסיקים במשך זמן רב,דוגמא נוספת היא שאני שוכרת דירה, בעל הבית עושה את המינימום שבמינימום כדי לא לתת שירות, כל מה שעולה כסף עבורו אם זה תיקון קל או לצבוע את הדירה בכניסה-זה ממש לא בא בחשבון, לא רק אלא שהוא הביא לי את הדירה מלוכלכת בכוונה שאצבע אותה הוא מרח על הקירות סיד וטוען שזה תיקונים, הוא אוכל אותי כלכלית וגובה סכום שלא היה מבייש את הרשע שברשעים אבל מחייך ומעמיד פני נחמד, אבל ככה זה במדינה וכולם עושים את זה אז זה "בסדר", לוקחים ממך את כל המשכורת ולא נותנים בחזרה כלום, שדיברתי איתו בפעם הראשונה חשבתי שהוא טוב לב והייתה לי הרגשה טובה, כמה שהתבדתי אח"כ שנכנסתי לדירה, הייתי פשוט בהלם. אני לא מבינה על מה אני צריכה לשלם כל כך הרבה כסף, בחיי. הבעיה שאין דירות והגעתי למצב שאני מחפשת המון חודשים וכל מה שראיתי היה הרבה הרבה יותר גרוע בתקציב שלי. דוגמא נוספת, אני עובדת עם לקוח שנה, וביקשתי מקדמה על עבודה לפני הזמן דבר שבכלל נהוג במקצוע שלי, אבל הבן אדם לא רצה לשלם אגורה ומביע חוסר אמון כאילו ממש ירק לי בפרצוף, אני עושה מעל ומעבר עבורו ותמיד עובדת מעבר לשעות, הוא לא משלם לי אלא הוא הכי גרוע מהלקוחות שלי, הקמצן ש/בקבמלסיכום אני גרה במקום שהתפשרתי עליו כי לא הייתה לי ברירה ועובדת כמו חמור מהבוקר עד הערב ומשתינים עליי בקשת סליחה על הביטוי מכל הכיוונים, אין עזרה לעצמאים או לשוכרים או בכלל לאזרחים, ואני תוהה איך אפשר להיות בכלל אופטימי וחיובי במצב כזה שאתה צריך לשלם על אוכל ושכ"ד את כל המשכורת שלך ואדם לאדם זאב כאן איך אפשר לחשוב חיובי ולהיות אופטימי. אני לא אומרת שבמדינה אחרת אין דברים שליליים אבל אני אומרת שבהחלט יש פה תחושה שאתה נרמס וזה גורם לי לחוש חוסר תקווה איום שאני כבר לא רואה איךדברים ישתפרו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אופטימיות - תגובה
נטע אדלר09/05/2015שלום רומית,
אני לא בטוחה לאיזו תגובה את מצפה, כיוון שלא העלית שאלה.
בעיקר מרגישה שהרגשת צורך להעלות על הכתב את העוולות שאת נתקלת בהן, את הקושי הסיזיפי להתקיים, להתפרנס, את הקושי לסמוך על אנשים.
אני מקווה שמלבד העבודה, יש לך קשרים חברתיים או משפחתיים ושלפחות בהם את זוכה לאהדה ולכבוד.
אני מקווה שתמצאי נקודות אחיזה בחיים ושיהיו גם התרחשויות טובות, שיאזנו במעט את הקשיים וההתמודדויות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה נטע
רומית13/05/2015תודה על תשובתך, אני כן רציתי איזשהי הכוונה, אני מנסה למצוא דרך להרגע ולטפל בקושי שלי כיוון שאני ממש בלחצים כלכליים ומבחינת תעסוקה אני לא מצליחה לנשום אני מנסה לעשות מדיטציות ומאוד קשה לי לשבת ולהרגע , בעבר לא הייתי כך אבל כנראה שזה קורה ככל שאתה מתבגר, הייתי בטיפול והתאכזבתי מאוד אחרי כמה חודשים עזבתי ועכשיו בכלל אין לי תקציב לזה. זה נכון יש לי משפחה אוהבת, אבל אין לי חברים ואין לי יותר מידי זמן, זה לא בראש סדר העדיפויות שלי, אני פשוט רק רוצה להרגע ולראות איזשהי תקווה במציאות שלנו פה. אולי תוכלי לתת לי איזשהי עיצה מה לעשות כדי להרגע מהלחצים באמת ולא בערך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדרכים להרגע
ליאור13/05/2015אפשר לקחת כדורים יש גם טבעיים. או צמחי מרפא. הייתי מציעה לך ללכת לאיזה חוג ולפגוש שם אנשים. חוג התעמלות/חוג אימון. חוג שחיה וכו. מידי פעם כדאי לצאת לסרט או למסעדה. חברים את יכולה לרכוש דרך האינטרנט דרך פורןמים בנושאים שמעניינים אותך. תקפידי על 3 ארוחות.מסודרות ובריאות. אל תאכלי גאנק. לכי הרבה לטבע הוא הכי מרגיע. בימי שבת תסעי לטיולים. אמבטיות חמימות וריחניות גם מרגיעות. את יכולה גם דרך הקופה להעזר ברפואה משלימה במחירים יותר נוחים. תפנקי את עצמך לפעמים באיזה מתנה.את גם צריכה ללמוד להיות יותר אסרטיבית כדי שלקוחות לא ימצצו לך את הדם ותדעי לעמוד על שלך. ותתנהלי יותר טוב מול בעל הדירה. ותשתי הרבה מים. חם עכשיו. שיהיו לך חיים רגועים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוג גרכים לרגיעה
שירי16/05/2015שינה טובה בלילה מאוד חשוב. . לכתוב את כל הרגשות שלך על.דף. לעשות סדר וניקיון בבית ובכל מה שקשור לעבודה. לעשות ניהול זמן. לטפל בבעיות שגורמות לך לחץ. לסוע לבית מלון או צימר. עשייה כלשהי לצייר לאפות וכו. להכיר חברות ולבלות איתן זה כיף.מאוד. או עם בני משפחה. לחשוב מחשבות חיוביות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעם כל הכבוד לתגובות
רומית19/05/2015זו בדיוק אחת הסיבות שאני לא אוהבת אנשים לפעמים, הם מגיבים מתוך חוסר מודעות או רגישות וחוסר הבנה לזולת, אני פונה אליכן טל והשנייה...האם אתן פסיכולוגיות? מדוע אתן פה בפורום? האם ביקשתי את עזרתכן הלא מקצועית? העצות השטחיות שלכן לא מעניינות אותי ומעלות לי את הסעיף....וזה מה שנקרא תרבות ישראלית שדוחפת את האף לכל מקום בכאילו עוזרים לך וכאילו שאנחנו נחמדים אבל לא באמת, הכל מסיכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני לא מסיכה
ליאור19/05/2015והעצות שנתתי לך נאמרו לך מתום לב וניסיון. יש בך הרבה כעס כלפי אנשים שאת משליכה אותו כלפי כולם. אם פגעתי בך אני מתנצלת. רק שתדעי שפסיכולוגים הם לא קוסמים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשירן
רומית24/05/2015אין בתגובה תום לב וגם לא התייחסות למצב שלי, אלא רצון לנחם את עצמך.
את כותבת לי לצאת לטיולים בשבת,ללכת לחוגים ולרכוש צמחי מרפא, ללכת לשם וללכת לפה דברים שעולים כסף ודורשים גם רכב, הוצאות שבכלל אין לי , שלפני רגע כתבתי שאני עובדת כמו מטורפת ונמצאת במצב כלכלי היסטרי, אז איך בדיוק יש פה התייחסות למה שנאמר? או התעניינות באמת למצבי.
אני רוצה שתגידי לי את האמת, ואולי זה לא יקרה
האם הסיבה שאת כאן בפורום מגיבה לי למשל היא כי את בעצם גם במצב לא כל כך טוב בעצמך? לא ככה?
אחרי הכל אם החיים שלך היו מעניינים מאושרים ומספקים אני מאמינה במאה אחוז שלא היית בכלל בפורום הזה.אלא שלהגיב לאחרים במצוקה נותן איזשהי נחמה,
טבעו של האדם הוא כזה, גם אם הוא אומר דברים הוא לא באמת מודע להתנהגות, זה לא משהו רע, זה פשוט טבעו של האדם...
במקרה הזה למשל, לא פניתי אליכן,
פשוט הרגשתן צורך לבקש נחמה לחיים שלכן שגם לא מי יודע מה, לא פחות משלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרומית
שירי19/05/2015גם אם זה לא נראה לך מה שכתבתי יש דרך להביע את הדברים שלך ולא להתלהם בצורה כזו. נראה לי שמה שירגיע אותך זה תוספת של כמה מאות אלפי שקלים בחשבון בנק. ככה לא תצטרכי לעבוד קשה ותוכלי לשים קצוץ על בעל.הדירה. לא פלא שאין לך חברים עם.הצורה שאת פונה לאחרים. אני מצטערת שבכלל הגבתי לדברייך. את לא ראויה לזה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמחה שהבנת
רומית24/05/2015בהמשך למה שכתבתי לשירן,
לא ביקשתי את התייחסותכן רבת הנסיון וותק השנים, אני אפילו בטוחה שאתן צעירות יותר ממני לפי איך שהגבתן או חסרות נסיון יותר ממני....אתן אפילו לא מכירות אותי ולא יודעות מה עברתי בחיים.
הסיבה שהגבת היא ברורה כשמש, את במצוקה לא פחות ממני אבל מבקשת נחמה במצוקה של אחרים, להראות עד כמה את מבינה ויש לך נסיון,
אם היית קוראת טוב טוב את מה שכתבתי לא היית נותנת את העיצות שוות השקל האלה...כי את כל זה אני מכירה ממזמן
אני ממש לא מתלהמת, ואת בכלל לא יודעת מה יש לי ומה אין לי. עצם זה שעכשיו התעצבנת עליי וכתבת ש"אני לא ראויה לתגובה המלכותית שלך" רק מראה שאת לא יכולה להבין אדם אחר באמת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרומית למה זה כל כך מפריע
שירי24/05/2015לך שהגבתי. הרי אני באמת לא מכירה אותך. את יכולה להגיד זה לא מתאים.לי וזהו. את לא רק שמתלהמת את רותחת בזעם. כל מילות הגנאי שלך והכינויים לא מכבדים אותך. אני לא ארד נמוך לרמתך. את אפילו לא ראויה להקרא בן אדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה נטע - תגובה
נטע אדלר03/07/2015שלום רומית,
את מבקשת דרך *אמיתית* להגיע לרוגע, אל מול הלחצים, הקשיים וגם אל מול חוסר צדק או רוע אנושי. מכירה את "תפילת השלווה"? ("אלי, תן בי את השלווה - לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם, את האומץ לשנות את מה שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים".)
נדמה לי שקבלה של מילות התפילה באופן עמוק וכן, תאפשר לך לחיות את החיים ביותר רוגע\שלווה פנימיים.
המלחמה הפנימית שלך במה שאולי לא ניתן לשנותו, גובה ממך קורבנות: ייאוש, כאב, כעס עז.
להגיע לשלווה יחסית, זה להיות מוכנה לקבל את האפשרות לקחת שליטה על מה שאפשרי בחייך ורק עליו. לבחון שוב את סדרי העדיפויות בחיים ולפעול למען התפתחות והשגת רגשות חיוביים גם במישורים נוספים בחיים על יד הפרנסה (הקשה).
התנצלותי על העיכוב הרב במענה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום נטעאיילה01/05/2015
קודם כל אני מודה לך על התמיכה,ואת צודקת שאני צריכה לטפל בעצמי,ואני גם אסביר לך למה אני כתבתי הרבה בפורום,ובנוסף אתן לך הסבר בקשר לטיפול שהצעת לי. אז ככה.אני טופלתי המון שנים בבריאות הנפש ואני לוקחת כדורים פסיכיאטרים ומסיבה אחת הפסקתי את הטיפול בגלל שקיבלתי שם יחס נוראי הסטיגמה שם איומה וזה לא רק אני טוענת זה גם חברים שלי שמטופלים שם וגם נמצאים בדיורים מוגנים טוענים שהיחס כלפיהם הם זוועתיים.אני אגלה לך עוד משהו שלמרות שלא נעים לי לכתוב על זה בפורום אבל מרוב היחס המזלזל בגלל שהרגשתי שרציתי טיפול יותר מעמיק ביקשתי להתאשפז שיאזנו אותי עם התרופות וביקשתי מהרופאה שיתנו לי לדבר שם שיעזרו לי באשפוז אבל במקום זה שהייתי באישפוז ורציתי לדבר עם רופאה לא נתנו לי דחפו לי כדורים ישבתי שם בלי שנתנו לי תמיכה ועם הייתי באה אליהם ורוצה לדבר עם רופאה היו צועקים עלי אין רופאה ואת מפריעה ורק דחפו לי כדורים.וגם מתייחסים שם למטופלים אחרים ככה אני ראיתי את זה. אז עם באמת היו נותנים לי יחס הוגן וטיפול נכון הייתי ממשיכה אבל מסיבה אחת פשוטה שאני לא מטפלת בעצמי זה רק בגלל היחס המזלזל של בריאות הנפש ומשרד הבריאות הגיע הזמן לשנות את היחס והסטיגמה גם כלפי וגם כלפי מטופלים אחרים.ובגלל שאין לי למי לפנות בגלל זה אני כותבת לך הרבה בפורום,ואני שוב מודה לך על התמיכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
איילה01/05/2015לגבי משרד הבריאות גם מישהי שאני מכירה שהיא מאוד בכירה שתומכת בפגועי נפש טוענת שמשרד הבריאות והרווחה צריך לשנות את היחס כלפי מטופלים שסובלים מבחינה נפשית.עם את לא רוצה שאכתוב בפורום אני לא אכתוב יותר. אבל עם תרצי מדי פעם לעזור לי בפורום אני אשמח,למרות שאני לא מטופלת כרגע.שוב מאחלת לך יום טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד דבר קטן
איילה01/05/2015הלוואי שהייתי מקבלת את הטיפול הנכון והייתי מטופלת ומרגישה טוב,אבל בגלל כל היחס הסטיגמה המזלזלת הזאת בגלל זה אני גם לא מרגישה טוב, ואין מי שיעזור לי.וכמו שאמרתי שלצערי לפסיכולוג או פסיכיאטר פרטי זה עולה הרבה כסף ואין לי איך לשלם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדבר אחרון
איילה01/05/2015לפעמים שמטופלים מספרים שהיחס של הפסיכיאטר או הפסיכולוג לא בסדר אז הם אומרים:כן אולי המטופל לא במצב טוב.הם מצדיקים את עצמם אז באמת שיפסיקו בין היתר להצדיק את עצמם כי גם אני המטופלת שהייתי והחברים המטופלים שלי הם בני אדם ולא תמיד הפסיכיאטרים או הפסיכולוגים צודקים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוגמא: ליחס של פסיכיאטר שטיפל בי
איילה01/05/2015שהייתי בטיפול אצל הפסיכיאטר שהיה לי סיפרתי לו שאני בדיכאון ושיתאים לי תרופות שארגיש יותר טוב. אני לא יודעת ובאמת אני לא הוזה או משהו כזה אני נשבעת לך שזה אמיתי,אותו פסיכיאטר שאל אותי: יש לך בן זוג? אמרתי לו,לא אין בן זוג. אז הוא אמר לי מה דעתך שאני ואת נהיה ביחד אמרתי לו מה זאת אומרת? אתה פסיכיאטר גם אסור להיות בקשר רומנטי בין פסיכיאטר למטופלת או ההיפך ואני יודעת את זה,אז הוא אמר לי את בדיכאון רק בגלל שאין לך בן זוג.שנכנסתי אליו ואמרתי לו בהתחלה שאני בדיכאון זה לא היה בכלל קשור לבן זוג מאיפה הוא המציא את זה? מה פתאום הוא אמר לי את זה?אז אני רוצה לשאול אותך:זה ניקרא יחס הוגן למטופלת או ההיפך למטופל? מצד פסיכיאטר? האם באמת זה בסדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום נטע - תגובה
נטע אדלר09/05/2015שלום אנה,
עברת לא מעט. אני מצטערת לקרוא על יחס לא מיטיב שקיבלת לאורך השנים ומקווה שבין המטפלים היו גם כאלו שהיוו "נקודות אור" וכתובת עבורך.
את מוזמנת לכתוב מפעם לפעם, אבל אני עדיין חושבת שההתכתבות בפורום היא לא מספקת ולא יכולה להיות תחליף לטיפול. דרך ההודעות שלך, אני "שומעת" בדידות גדולה שמשליכה על ההתמודדות עם בעיות החיים ה"שוטפות". את זקוקה לכתובת קבועה ויציבה.
תחת הכותרת של "בריאות הנפש", קיימות מסגרות ועמותות שונות שניתן לפנות אליהן ואפשרות לקבל "סל שיקום", שייתן מענה בעזרה בתעסוקה, במתאם טיפול, בחונכות אישית. אני מקווה שאת מנצלת את הזכויות המגיעות לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמור זו אנה שחוזרת על הודעותיה שוב
שירי04/07/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנה בת 47. ומור בת 22 .
שירי04/07/2015אז מי את???????????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי אור
איילה04/07/2015מה שלומך? ראיתי ששינית את השם אני לאור? כמו שאני שיניתי מאנה למור וזה בסדר.ודבר שני שאלת מי אני? קודם כול תגיד או תגידי מי את או אתה ואחר כך אגיד לך מי אני.בקשר לגילי אני לא מעוניינת להגיב,אבל העזרה שקיבלתי ורציתי בפורום היא אמיתית ואני מודה לנטע ולכול הצוות וגם לשירני המדהימה על התמיכה וגם לך אור.שיהיה לכולכם שבת קסומה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנה את לא בת 22 לא יפה לשקר
שירי04/07/2015את יכולה לכתוב בשם אנה. מור. ליאת. נירית. שום דבר לא ישנה את העובדה של הגיל שלך. גם אני הייתי רוצה להיות בת 22.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני תמיד נשאר אני
שירי04/07/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצורך לדעתרון30/04/2015
איפה עובר הגבול בין הצורך לדעת מה קורה לילד שלך לבין הצורך שלו בפרטיות ???
מה נכון וראוי לעשות כאשר אתה חושב שהוא מתנהג באופן שאינו ראוי לו, וכאשר אתה יודע בוודאות שהוא לא אומר לך את האמת... שהוא מתנהג בצורה שתגרום לו להתחרט על מעשיו ?
אני חרד לאושרו של בני ורוצה שיהיה לו רק טוב
אך מתקשה לסמוך על הבחירות שלו, בזוגיות, ובסגנון הבילוי.
אני מניח שחלק גדול מהבעיה הוא שלי, הפחד ממה יגידו אם ידעו... או התחושה שכהורה לא ממש מילאתי את תפקידי כראוי ואולי לא כיוונתי אותו מספיק טוב לחיים.
איך מתמודדים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצורך לדעת - תגובה
נטע אדלר09/05/2015שלום רון,
התשובה לשאלה היכן עובר הגבול, תלויה הן בגילו של הילד והן בטיב המעשה.
בהנחה שבנך בגיר ובוגר, או אפילו מתבגר, מידת ההשפעה והאחריות שלך על חייו היא מצומצמת, וודאי אם לא מדובר במעשה מסוכן. (למשל מעורבות בפשיעה, שימוש בסמים או סכנה לחייו), אלא בבחירה באורחות חייו, לפי רצונו.
אתה חרד לבנך, מתוך אהבה ואכפתיות כלפיו, אלא שגישה של התערבות חודרנית, לא תועיל כאן ועלולה אף להזיק ולהרחיק את בנך ממך. גישה של ליווי ומעורבות היא עדיפה והסיכוי שבנך יראה בך כתובת לשיתוף כן בחייו, יגדל, אם תנהג לפיה.
אני מציעה בחום לגשת להדרכת הורים מסודרת עם מטפל מקצועי. בפגישות כאלו, תוכל לשתף בהרחבה אודות הקשר עם בנך, בהתלבטויות שלך ובקשיים האישיים ולקבל מענה שילווה ויתמוך.
בהצלחה בהתמודדות המורכבת עם אתגר ההורות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוסט טראומהאור27/04/2015
שלום..יש לי שאלה לגבי מה שנקרא פוסט טראומה. אני בן 23 ונושא עימי זכרונות ילדות קשים מבחינתי .
אלימות מצד ההורים,ניכור,חוסר רגש מההורים (שנתנו רק דברים חומריים(
מרגיש שאף פעם לא התייחסו אליי כמו ילד ,תמיד דיברו אליי במושגים קשים מהמציאות (מוות מחלות מלחמות ),היו תוקפניים פיזית ומילולית כלפיי.
אני לא מפסיק להזכר במאורעות שונים ופשוט להרגיש כאילו אני שם. הכאב, בושה והשפלה ,מבוכה...את כל אלו אני מרגיש בלייב .הרגש לא התקהה.
קראתי קצת על תסמינים של ההפרעה ואני חושב שאני עונה על:
קושי להרדם והתפרצויות זעם
מצוקה עקב גירוי המזכיר את הטראומה - כשאני רואה הורים צועקים על הילדים שלהם או ילד שנראה לי עצוב .
רציתי לדעת עד כמה זה יכול להיות פוסט טראומה ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פספסתם אותי..
אור03/05/2015...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפספסתם אותי.. - תגובה
נטע אדלר09/05/2015לא פספסתי. אני עונה לפי סדר שליחת ההודעות ומתנצלת על העיכוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפוסט טראומה - תגובה
נטע אדלר09/05/2015שלום אור,
ייתכן ואתה סובל מהפרעה פוסט-טראומטית, לפי ה"אבחנה היבשה". אבל אין באבחנה כדי להועיל לך, אלא בטיפול.
ההשלכות של ניכור הורי בילדות, כמו זה שתיארת, עלולות להיות עמוקות ורחבות הרבה יותר מאפיוניה של הפרעה פוסט-טראומתית מקובלת ועל הטיפול להיות ארוך, אינטנסיבי ומעמיק וכזה שנוגע בהיבטים שונים ומגוונים של החיים המציאותיים ושל העולם הפנימי.
מקווה שאתה בטיפול או שוקל להתחיל בטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדות בערבעדי27/04/2015
שלום ויום טוב. שמי עדי אני בת 43 עובדת,מתפקדת הכל טוב. רק יש לי בעיה יחידה כאשר מגיע שעות הערב אני מרגישה ירידה באנרגיה ובעקבות זה קשה לי לתפקד בשעות האלה פתאום אני מתחילה לקבל חרדות שפשוט אין לי הסבר לזה לפעמים קורה לי שעם אני לא עייפה בשעה מאוחרת אז אני מפחדת שאני לא אשן בלילה,וזה מתבטא אפילו בדיכדוך קל,אשמח לדעת מה עושים עם התופעה הזאת ולמי אני יכולה לפנות,תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תצאי מחוץ.לבית
רן27/04/2015לעיסוק כלשהו. חוץ או קורס.לשחות בברכה, סרט.טוב בית קפה הצגה וכו. העיקר אל תשבי בבית. ואם את כבר בבית אז. תמצאי לך איזה. עיסוק.כיפי כמו ספר טוב.או עבודת יצירה או טריוויה ואו לנסות מתכונים חדשים. תבדקי עם עצמך אם לחדשות שלך יש איזה.סיבה.אם כן.טפלי בהן. איכות חיים זהו משהו שצריך לבנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחרדות בערב - תגובה
נטע אדלר07/05/2015שלום עדי,
הערב, החשיכה, ההתכנסות פנימה אל הבית, היא התכנסות פנימה אל עצמנו ולא תמיד נח, נעים או רגוע לנו עם עצמנו, במיוחד אם אין מסביב משפחה או חברים. השקט והחשיכה הם כר פורה להרהורים ומחשבות ואם ישנם נושאים מדאיגים או קשיים, הם עלולים לצוף אז. בזמן השינה, החשיבה והמודעות נחות ולכן את מצפה להירדם וכאשר חשה נדודי שינה, עולה בך החרדה. אלא שבאופן פרדוקסלי, קשה להירדם מתוך מתח וחרדה.
אני מצטרפת לדברים שרן כתב ומחזקת אותם: לבלות בחברת אנשים ולהעסיק עצמך, גם מחוץ לבית, בשעות הערב ולהיעזר בטיפול פסיכולוגי כדי להבהיר את מקור החרדות ולטפל בהן (בך).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

