מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פרידה קשההדס26/04/2015
שלום,
לפני כשבועיים חוויתי פרידה מבן זוגי ב3 שנים האחרונות לאחר מגורים משותפים. הפרידה הגיעה מיוזמתו. הפרידה אמנם לא הפתיעה אותי, שהרי היינו בתקופה קשה. למרות כל הניסיונות לתקן את הקשר, הדבר לא צלח.
כעת אני נמצאת במצב נפשי רגיש. כמעט ואינני אוכלת, אני מוצפת בזכרונות ורגשות אשם, אני מתעוררת הרבה במהלך הלילה ובוכה. נוסף על כך קשה לי מאוד להשלים עם העובדה שהקשר הסתיים ואני מנסה לשמור עמו על קשר ואותן הבעות חיבה כבעבר. הוא מצידו דואג לי מאוד, אך מבהיר לי שהדבר מונע משנינו להמשיך הלאה ומכאיב עוד יותר.
אני לא מצליחה לפעול שלא מתוך הרגש במקרה זה אף כי בשאר תחומי החיים אני בן אדם שפועל אך ורק על פי רציונל.
קשה לי להמשיך הלאה ולשחרר אף כי אני יודעת שזה הדבר הנכון לעשות.
אציין כי בעבר חויינו פרידה.. גם אותה לקחתי מאוד קשה.. היו לי 3 שבועות של דיכאון קשה מאוד עד שהצלחתי להפסיק ליצור עמו קשר ולחזור לנהל חיים תקינים (ללכת לעבודה, סידורים) ולאחר שבוע הוא פנה אליי ועברנו תהליך שבסופו חזרנו עד לפרידה זו. שממנה כבר לא תהיה חזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטע שלום,
הדס29/04/2015אשמח לקבל עצות להתמודדות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרידה קשה - תגובה
נטע אדלר07/05/2015שלום הדס,
מתנצלת על העיכוב בתשובה.
התגובה הרגשית שלך לפרידה היא משמעותית, כנראה מפני שהקשר היה (ועודנו) משמעותי עבורך. זה לוקח זמן להיפרד רגשית והתקופה המיידית לאחר פרידה מבן זוג אהוב יכולה להידמות לאבל של ממש. אני לא בטוחה אילו עצות אני יכולה לתת לך, מלבד להשיח את ליבך ולעבד את הפרידה עם אנשים קרובים לך (משפחה, חברות) או, אם מאוד קשה, אם תקופת ההסתגלות לפרידה מתארכת, אם את חשה שהעצב מעמיק והופך לדיכאון ומשפיע על התפקוד, להיעזר בטיפול פסיכולוגי, שיכול להיות קצר מועד, סביב המשבר הנוכחי.
לאט, לאט...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנסיעה לחול
רן08/05/2015אם את יכולה להתרחק מהסביבה שמקושרת לו סעי לחול לאיזה שבוע שבועיים.תנקי את המחשבות ותחזרי כמו חדשה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות ותשישותחני26/04/2015
הי.אני לוקחת כדור בשם קלונקס 3 פעמים ביום והרופא לא רוצה להחליף לי את הכדור זה די חדש הכדורים האלה עקב חרדות שאני סובלת.מאז שקיבלתי את הכדורים האלה אני מרגישה תשישות והייתי רוצה להתגבר על התשישות,זה מאוד חשוב לי גם קשה לי קצת לתפקד מה אני עושה במצב כזה? תודה רבה לך,ושבוע טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עייפות ותשישות - תגובה
נטע אדלר04/05/2015שלום חני,
אני מקווה שבקרוב, עם ההתרגלות לתרופה, תופעת הלוואי תפחת בהדרגה ומאזן ההשפעה של התרופה יהיה לטובת ההנאה ממנה. חשוב לעדכן את הרופא באופן שהתרופה משפיעה עלייך, לאורך הדרך ולהיות במעקב.
כשמתחילים לקחת תרופה חדשה, צריך סבלנות (וזה באמת לא קל, בגלל תופעות הלוואי) כי זו תקופה בה הגוף מסתגל לתרופה. אל תדרשי מעצמך ליותר ממה שאת מסוגלת לו כרגע ויחד עם זה, עשי מה שביכולתך.
תרגישי טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפגעת מהפסיכולוגית שליאלמונית24/04/2015
אני שונאת את הפסיכולוגית שלי, מרוב שאני אוהבת אותה אני מקנאה בבנות שלה..ובמשפחה שלה...וממש כואב לי בלב. ויש לה בת בגילי....ואני לא מבינה למה היא לא אמא שלי ולמה דווקא שלה?.
היא אמרה לי הרבה פעמים שהיא אוהבת אותי וזה מכאיב לי עוד יותר...מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך לבעיה..
אלמונית24/04/2015רציתי להוסיף...שמאוד קשה לי לבוא אליה...אבל מצד שני כשאני לא איתה מאוד קשה לי להישאר רחוקה...אני רוצה אותה רק לעצמי. אפילו שלא יהיה לה מטופלים אחרים וגם שבעלה יתרחק....
אני מרגישה קנאה גדולה לכל הסובב אותה וזה הורג אותי...לא יודעת אם להפסיק את הטיפול...המצב יכול להביא אותי לידי דמעות לעיתים קרובות.
מצד שני הטיפול מתקדם ....רק חושבת על לסיים את הטיפול וקשה לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנפגעת מהפסיכולוגית שלי - תגובה
נטע אדלר04/05/2015שלום לך,
את מרגישה חצויה. מצד אחד אוהבת ומצד שני שונאת. מצד אחד רוצה לשמור על מרחק ומצד שני מייחלת לקרבה. נסי לאחות בין הקצוות ולדבר עם המטפלת על הרגשות העוצמתיים שבך, גם אלו שצפים בך בין המפגשים. הם בעצם צדדים שונים של אותו הדבר. נראה שהקשר עם המטפלת, נוגע במקומות רגישים וכואבים מאוד בנפשך, של חסכים וחוסרים והמפגש איתה שמביא איתו טוּב, קבלה ואפילו אהבה, הוא יקר ערך וגם מכאיב בגלל זה. הרגשות שלך הם לגיטימיים וכמובן שגם הפנטזיות שעולות בך בנוגע לקשר איתה ולבלעדיות שאת כמהה אליה. לכל אלה יש מקום בטיפול. כשנותנים לדברים מילים ומצליחים (יחד עם הקושי שבדבר) לשתף ולדבר זה מאפשר אוורור של הטעינות הרגשית ואפשרויות נוספות של התבוננות במתרחש, עשויות לעלות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנרגיה נמוכהאיילה23/04/2015
שלום נטע.שאלת אותי לגבי טיפול,אז ככה רציתי להגיד לך שהתחלתי להיות מטופלת אצל רופאת משפחה ולא פסיכיאטר היא זאת שהתחילה לתת לי כדורים פסיכיאטרים ,לפסיכולוג אין לי כרגע כסף לשלם לכן אני לא הולכת לטיפול פסיכולוגי,ולכן אני כותבת הרבה בפורום כי אין לי למי לפנות עם אני במצוקה.רציתי להגיד לך שבנוסף לכדורים הפסיכיאטרים אני לוקחת אנטיביוטיקה בגלל בעיה בריאותית וזה מחליש אותי ולכן קשה לי לתפקד וזה מכניס אותי לדיכדוך.לכן רציתי לשאול אותך איך אני יכולה להתחזק ולשפר את מצב הרוח כי יש לי גם בעיה בריאותית קשה.אני מאחלת לך חג שמח ותודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנרגיה נמוכה - תגובה
נטע אדלר28/04/2015שלום אנה,
מדוע לוותר על טיפול שיכול להיות מסגרת תומכת ומלווה עבורך, שכל כך חיונית לך? מה לגבי טיפול במרפאה לבריאות הנפש? (ללא עלות\בעלות סמלית)
אני חושבת שמעבר לעצות שאת יכולה לקבל מידי פעם בפורום, את זקוקה ל *קשר* טיפולי, יציב ועקבי.
בנוגע לשאלתך - בדומה למה שכתבתי בעבר, לחשוב על פעילויות שהן מהנות, נעימות או משרות שלווה. אפילו פעילויות "קטנות", כמו להריח פרח, לעקוב אחרי נמלה, לחוש את קרני השמש על הגוף, לשים כמה טיפות של בושם. העיקר: להיות בתשומת לב לחוויה הנעימה.
מה לגבי תמיכה סביבתית? האם יש לך בן משפחה קרוב או חברה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא יודע מה לעשותיוני23/04/2015
אז כך אני בן 25.
משוחרר כ-3 שנים מהצבא, ובמהלך השלוש שנים הללו החלפתי לא מעט עבודות(חלק בגלל שהיו הרעת תנאים וחלק בגלל שפוטרתי).
אני עובד בחברה טובה כרגע עם תנאים אוהב את האנשים בחברה אבל לא התפקיד עצמו אני עובד בתור מחסנאי. יש לציין שזו העבודה שהחזקתי בה הכי הרבה זמן מאז שהשתחררתי. לפני כשבוע הלכתי למנהל שלי ואמרתי לו שאני מתפטר הוא שאל אותי למה ועניתי לו מכיון שאני לא רואה את עצמי בתור מחסנאי. והיום אני מרגיש שעשיתי טעות כי אף פעם בחיים שלי לא בחרתי בהחלטה נכונה . מצד אחד אני רוצה להישאר בחברה הזו ומצד שאני אני לא רואה את עצמי בתור מחסנאי מה אני עושה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא יודע מה לעשות - תגובה
נטע אדלר28/04/2015שלום יוני,
אתה מספר על שני רצונות: להצליח להחזיק עבודה לאורך זמן (והצלחת!) מול לעבוד לא בתור מחסנאי. אולי אפשר למצוא פתרון שהוא שילוב של שני הרצונות מבלי לאבד את העבודה הקיימת? למשל, להמשיך לעבוד ובמקביל לחפש עבודה מעניינת יותר או ללמוד מקצוע במקביל לעבודה ולהכשיר עצמך לקראת עבודה קבועה אחרת.
הערה לגבי "אף פעם בחיים שלי לא בחרתי בהחלטה נכונה". ההחלטות שאנחנו לוקחים בחיים הן אף פעם לא "נכונות" אבסלוטית. הן נכונות לזמן מסוים, עם הגיל, הכלים, הניסיון, נקודת המבט, שיש לנו בזמן מסוים. כך - גם ההחלטה להתפטר הייתה נכונה עבורך בזמן שקיבלת אותה, אחרת לא היית מחליט כך וממרחק של שבוע, יש לך אפשרות להתבוננות אחרת מזו שהייתה לך לפני שבוע ולכן, כעת, אולי שוקל את הדברים אחרת ואולי תוכל למצוא פתרון אחר.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- up and downדנה23/04/2015
היי לכן..
קרתה לי איזשהי טראומה בילדות והייתי כבר אצל מספר פסיכולוגים, הרוב עזרו לי.. ובאמת בשלב מסויים הרגשצי שאני מצליחה להרפות מהנושא... הבעיה היא שכל פעם חוזר לי נושא הדיכאון, לאו דווקא קשור לעבר (לפחות כך ניראה לי) ..עכשיו עברתי לגור לבד וחיכיתי לזה המון זמן להרגיש את החופש והפרטיות, וקשה לי וקמתי הבוקר בוכה, אני מרגישה לבד
מתסכל אותי ומפחיד אותי שכל פעם הבכי והדיכאון מגיח ממקומות שונים ומגוונים
ואני לא יכולה לפנות לפסיכולוגים עכשיו עקב בעיה כספית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר up and down - תגובה
נטע אדלר28/04/2015שלום דנה,
עוד לפני ההקשר (האפשרי) של הדיכאון לאירוע היסטורי טראומטי, אפשר להבין שבהווה ישנה סיבה לבכי ולקושי והיא המגורים לבד שמציפים את תחושת הבדידות. אומנם זה מאוד משמח עבורך שהנה, הגשמת את מה שייחלת לו: חופש ופרטיות, אבל בד בבד ישנם גם קשיים במגורים לבד ובמיוחד בהתחלה, בתקופת ההסתגלות. שינויים הם קשים, גם שינויים שמשמחים אותנו, שהם שינויים של התקדמות וגדילה.
להרגיש רגשות זה חלק מלהיות בן אנוש. כשם שהחיים הם דינמיים ומשתנים ומזמנים לנו חוויות חדשות כל הזמן, גם הרגשות משתנים ומתחלפים.
בטיפול אפשר לקבל תמיכה, להבין הקשרים, ללמוד להכיל רגשות קשים ולא להיות מנוהלים על ידם. אם את מרגישה שהעצב והקושי הופכים לדיכאון, אם קשה לך לבד ובמיוחד אם טיפולים פסיכולוגים קודמים עזרו לך ויש לך אמון ביכולת של טיפול לעזור, כדאי לגשת שוב לטיפול. את יכולה לפנות למרפאה לבריאות הנפש הקרובה אלייך, בה תוכלי לקבל טיפול ללא עלות או במחיר סמלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעה טורדניתמתי22/04/2015
שלום
רציתי לשאול כנראה שיש לי את הסימפטומים להפרעה טורדנית.
אני מטופל אצל פסיכולוג ב 7 חודשים אחרונים האם זה הטיפול הנכון ? האם לא נדרש טיפול באמצעות cbt ? לא לוקח תרופות התחלתי לעסוק בספורט 4 פעמים בשבוע.
סובל מבעיות שינה לא מצליח להירדם.
האם יש לכך טיפול לחרדות והמוח שחושב בלי הפסקה 24משעות? מהוא הטיפול הנכון וללא הטיפול בכדורים ?
האם מה שאני עושה עד כה בנושא זו הדרך הנכונה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעה טורדנית - תגובה
נטע אדלר25/04/2015שלום מתי,
אני מבינה שאתה סובל ורוצה להיות בטוח שאתה מטופל היטב, יחד עם זאת, אני שוב חוזרת על ההמלצה שלי להתייעץ עם המטפל הנוכחי, שמכיר אותך כבר פרק זמן, גם לגבי האבחנה (האם אבחנת את עצמך, או שהאבחנה ניתנה ע"י פסיכולוג\פסיכיאטר?) וגם לגבי דרך הטיפול. אומנם לCBT, יש כלים להציע בהתמודדות עם מחשבות שלא מרפות. (א"א להפסיק את זרם המחשבות, אבל אפשר ללמד אותך כיצד להתייחס אליהן, ללמוד להרפות ולהגיע לרגיעה יחסית.) אבל זה לא אומר שזו שיטת הטיפול ה"נכונה", היחידה. בשונה מעולם הרפואה, בפסיכולוגיה, ישנם כמה זרמים ושיטות טיפול, לטיפול בבעיות דומות. שוב, אם בסה"כ הטיפול מיטיב איתך, אני מציעה להציף את הספקות מול המטפל הנוכחי ולהתלבט לגבי הטיפול - במסגרת הטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי זה ייגמר?ליאור22/04/2015
עצוב לראות שבכל יום זכרון.רשימת השכול גדלה וגדלה. עד מתי? מי ייתן והקדוש ברוך הוא יברך אותנו בשלום ושלא נדע עוד מלחמות אמן!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתי זה ייגמר? - תגובה
נטע אדלר25/04/2015שלום שירן,
מצטרפת לתפילתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלום וחרדהאור20/04/2015
שלום..אני סובל מocd שהוא בין היתר בנושא נטיה מינית. לפני שבוע היה לי חלום בו חבר טוב מהעבודה התחכך בי והתעוררתי עם קרי לילה ותחושה רעה.
התייעצתי עם מטפל המתלבטים מיניים והוא מסר שמדובר במשיכה לא מודעת לגברים ואף משיכה מודחקת. הוא הכניס אותי להתקפי חרדה נוראיים שנכון אותן בנאדם חבר טוב שלי אבל אני לא חושב שהוא מושך בכלל.
החלומות האלה היו בעבר . רק על חברים קרובים ותמיד זה היה חלום על נגיעה באיבר המין.הסתפקתי בהסבר של מפרשת חלומות שמדובר בסימבוליקה להדדיות ורצון להיות כמוהם וההסבר של פסיכולוג נוסף שקישר את החלומות לתרחישי ילדות טראומטיים עבורי בהם אני ואחי נגענו אחד לשני באיבר המין ועד היום זה מציק לי הוא טען שהחברים שאני חולם עליהם הם סוג של אחים חברתיים בשבילי ומופיעים בגלל סוגיה לט לתורה בעניין הילדות.
יצאתי מאוד מבולבל ומעורער מכל הסיפור אני לא הומופוב מצד אחד אך מצד שני אין לי זיקפה מגברים אני בחרדה נוראית לא יודע למה להאמין כבר!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלום וחרדה - תגובה
נטע אדלר25/04/2015שלום מוטי,
אני שומעת את הבלבול והחרדה דרך המילים ואת הניסיון שלך להבין את עצמך דרך פירושים ורעיונות של מטפלים שונים. אני חושבת שכדאי להתרכז בטיפול אחד ובמטפל מקצועי אחד שילווה אותך (או, אם אתה בטיפול, לא לפנות במקביל לעוד מטפלים, למרות החרדה) כי התשובות והפירושים השונים באמת רק מבלבלים.
כמו כן, הבנה של חלום תמיד כדאי שתעשה בהקשר טיפולי, עם מטפל שמכיר לעומק ולרוחב ובוודאי שלא הייתי מסתמכת רק על חלום כדי לקבוע את הכיווניות המינית שלך.
האם אתה בטיפול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב של CBT וביופידבק ביחד?יוסי20/04/2015
שלום
אני סובל מOCD קשה מזה מספר שנים
*לוקח סרקוואל
רוצה להתחיל טיפול CBT
האם אפשר בו זמנית לעשות טיפול CBT וטיפול בביופידבק? (אצל מטפלים שונים)
האם זה יכול ליצור חיכוך או בעיות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילוב של CBT וביופידבק ביחד? - תגובה
נטע אדלר24/04/2015שלום יוסי,
אם אתה רוצה לשלב שתי שיטות בטיפול, מדוע שלא לעשות זאת ע"י מטפל אחד? לפי מיטב ידיעתי, רוב המטפלים בביופידבק הם מטפלים קוגניטיביים-התנהגותיים, כך שלא מאוד מסובך לאתר מטפל מקצועי שאמון על שתי השיטות.
באופן כללי, אני לא ממליצה על טיפול במקביל אצל שני מטפלים שונים, אך אם תבחר בכך, חשוב לוודא עם כל אחד מהמטפלים שהוא תומך בטיפול במקביל וכן חשוב שהמטפלים יהיו בקשר האחד עם השני ויבנו בשיתוף פעולה את התוכנית הטיפולית עבורך.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התגובתך
יוסי26/04/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה טיפול קוגנטיבי התנהגותי?ליאור17/04/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
מה זה טיפול קוגנטיבי התנהגותי? - תגובה
נטע אדלר18/04/2015שלום שירן,
טיפול קוגניטיבי-התנהגותי הוא טיפול פסיכולוגי ממוקד אשר שואף להיות קצר מועד, שמטרתו לסייע למטופל לערוך שינוי באופן החשיבה שלו ובאופן ההתנהגות, במטרה להתמודד באופן מיטיב עם בעיות בחייו.
הטיפול בד"כ יכלול:
חינוך פסיכולוגי לגבי הבעיות איתן המטופל מגיע,
עבודה על שינוי בדרך החשיבה של המטופל,
שינוי בהתנהגות - ע"י למידה של אופני התמודדות חדשים וביצוע שלהם ביחד עם המטפל וגם בין הפגישות.
לפעמים הטיפול יכלול גם עבודה באמצעות הדמיון, למידה של הרפיות ועוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת יכולה לתת דוגמא לטיפול בבעיה?
ליאור19/04/2015תודה על.ההסבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת יכולה לתת דוגמא לטיפול בבעיה? - תגובה
נטע אדלר24/04/2015אני יכולה לתאר בקצרה דוגמה, כדי להמחיש, יחד עם זאת, קחי בחשבון שזה לעשות רדוקציה לעולם תאורטי וקליני רחב שכולל גם שיטות טיפול אינטגרטיביות ומעמיקות.
ניקח לדוג' טיפול בילד שפוחד מאוד מכלבים. הפחד משפיע עליו באופן כזה שהפסיק לעבור במקומות בהם יודע שישנם כלבים, הוא מתעורר מסיוטים בלילות משום שחולם על כלבים שנושכים אותו וכן הלאה.
בטיפול - המטפל ייצור איתו קשר ראשוני ויבדוק מה המטרה הטיפולית של הילד, כלומר, האם הוא מעוניין להתגבר על הפחד. המטפל והמטופל יבחנו ביחד את ההשלכות של טיפול בבעיה לעומת ההשלכות של הבעיה כשהיא אינה מטופלת. הדיון הזה חשוב כדי להגביר אצל המטופל מוטיבציה לטיפול.
המטפל ייתן הסבר לילד על טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, על כך שיש קשר בין המחשבות (החלק הקוגניטיבי) לרגשות ולהתנהגות וכן, יסביר למטופל כיצד פחד וחרדה נוצרים ומה משמר אותם (לדוג', במקרה של הילד, ההימנעות שלו מלפגוש בכלבים, למעשה מגבירה את החרדה שלו מהם).
בשלב העבודה על שינוי החשיבה, המטפל יבדוק עם המטופל האם התרחש בעברו של המטופל אירוע טראומטי שהשפיע על המטופל ((אולי נשך אותו כלב בעבר?) ואת ההנחות שיש לילד על כלבים (למשל, אולי מאמין שכל הכלבים מסוכנים, חולים בכלבת וכד') ויאתגר אותן. כלומר המחשבות ייבדקו והילד ילמד שחלק מההנחות שלו היו מוגזמות\שגויות\קטסטרופליות ביחס למציאות.
בשלב השינוי בהתנהגות, המטפל יתאמן ביחד עם המטופל על התקרבות הדרגתית לכלב, עד כדי ליטוף, כדי לגרום לחוויה של המטופל להשתנות ולעזור למטופל להתרגל לנוכחות של כלבים.
בסיום הטיפול, המטפל יסכם עם המטופל את מה שנלמד ונעשה בטיפול, ידגיש את ההצלחות של המטופל ויחזק אותו לקראת ההתמודדויות העתידיות במציאות חייו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על ההסבר
ליאור27/04/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהסיגלית17/04/2015
הי שלום , אני בחורה בת 23 ,
רגישה מאוד מאוד, כמעט בכל פעם שאני מתווכחת עם בנאדם
אני יכולה לצאת בוכה בסוף לא יודעת למה אבל אני מתחילה להיזכר בכל הדברים הכי רעים שקרו לי וזה גורם לי להוציא בכי, יש תשובה לזה?
זה ממש מעצבן אותי שמכל דבר קטן אני בוכה,
אתן עוד דוגמא עבדתי כקופאית בסופר ואותו יום קמתי בלי כל כך מצב רוח הגעתי לעבודה והבוס קצת כעס שאיחרתי לאחר מכן הגיע לקופה העיר לי הערה פשוט עזבתי את הכל והלכתי לבכות.
אודה לכם מאוד מאוד אם תוכלו לעזור לי אני סובלת מזה מאוד תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיגלית
ליאור17/04/2015את כותבת אני מתחילה להזכר בכל הדברים שקרו. אילו בטח דברים שמאוד מפריעים לך שאת צריכה לפרוק אותם ממך אם האמצעות שיחה עם מישהו ואם באמצעןת כתיבה. תנסי להשתמש בדימיון מודרך ותדמייני תגובה חלופית לבכי כמו התעלמות פשוט לעשות מבלי להגיב ריגשית. תספרי בלב עד 10 ותשתי מים ותגידי לעצמך אני לא בוכה כי זה מפריע לי בעבודה. את צריכה להעשיר את העולם שלך בחוויות חיוביות. שבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה דחופה - תגובה
נטע אדלר18/04/2015שלום סיגלית,
אנשים שונים האחד מהשני בעוצמת הרגישות שלהם ובאופן בו מצליחים לווסת את הרגשות. אפשר לראות את השוני כבר על תינוקות. ישנם תינוקות רגועים יותר וישנם סוערים יותר. לפעמים זה משהו שנולדים איתו. גם אירועי חיים קשים או יחס של הסביבה יכולים לתרום להגברת הרגישות. זה יכול להסביר מדוע את נזכרת באירועי חיים קשים שעברת כשאת נפגשת ב"טריגרים" - אירועים שמעוררים רגשות וזיכרונות.
את ההבנה לגבי הסיבות הספציפיות הקשורות ברגישות הגבוהה שלך, רצוי מאוד לעשות במסגרת של טיפול פסיכולוגי, כנראה שישנם גם אירועים וחוויות בהיסטוריה שלך שלא עובדו דיים ולכן ממשיכים להטריד ולהשפיע. בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי תוכלי גם ללמוד אופני התמודדות חדשים שיעזרו לך בהווה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
סיגלית19/04/2015תודה לשתיכן:) הבעיה שאני מגיל קטן מאז שאני זוכרת את עצמי ביסודי אני נפגעת ובוכה מכל דבר , לאחרונה זה גדל כי עברתי אירועים כגון עם בחורים אהבות נכזבות פרידות שהיו לי נורא נורא נורא קשה, אני בכלל טיפוס שלא סובלת פרידות.אפילו בפרק האחרון של המירוץ למליון ירדו לי דמעות , עכשיו לגבי כל הבחורים אני מציינת שעם אלו שהייתי מתכתבת תמיד אני שומרת את כולם בוואצאפ מדי פעם מסתכלת ורואה האם זה נכון לעשות זאת? אני טיפוס שאוהבת סתם לשמור כל מיני מזכרות , האם אני צריכה למחוק אותם ? ואיך אפשר לשכוח פרידות שהיו לי כל כך קשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
נטע אדלר24/04/2015אני חושבת שלאו דווקא לשכוח, אלא שהעוצמה הרגשית שבהיזכרות תעומעם עם הזמן ועם החוויות והקשרים החדשים שתחווי ותקשרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלנטע
סיגלית24/04/2015הי לא ממש הבנתי את תגובתך אשמח שתסיביר לי :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלנטע - תגובה
נטע אדלר28/04/2015התכוונתי לכך שבאופן טבעי, עם הזמן שיחלוף ועם קשרים חדשים שתקשרי ותהיי מושקעת בהם, העוצמה של כאב הפרידה מקשרים קודמים, תדעך. אולי לא תשכחי, אבל פחות תתרגשי, כי יהיו דברים חדשים להיות עסוקה בהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא יודעת להגדירטלי13/04/2015
שלום רב,
אני נשואה מזה 23 שנים +שנתיים חברות, 3 ילדים
ברווקותי נקלעתי למצב בו הכרתי בחור שהתברר לאחר מכן כנשוי
אך המשכנו להיות בקשר עד שנפרדנו, הסיפור היה ידוע לבעלי
כאמור חברות של שנתיים, וכל כמה זמן בתוך מריבה בעלי היה מזכיר את הנושא
שהייתי עם נשוי, היה נכנס לבועה שחורה שהיה מגדף אותי במילים לא יפות
( פעם אחת בפני ילדיי, לפני כמה שנים), אני לא חסכתי במילים אבל הייתי נמנעת
לומר דבר בעיניין הנשוי מפאת כבודו של בעלי, במריבה האחרונה הוא לא חסך במילים חוזרות ונישנות וכמובן אציין שאף פעם הוא לא עונה לצורך העיניין בנושא הויכוח שבכלל קשור במשפחתו ( אני טוענת שהוא מנוהל על ידי אביו ובני משפחתו וכל הזמן מטרטרים אותו וקוראים לו לעזרה בכל רגע נתון ( אנו מתגוררים באותו ישוב) ואני מרכישה שאני ובני ביתי לא ״נהנים״ מנוכחותו. מה מביא אותו תמיד לחזור לנושא זה כאשר אני בעצם לא עשיתי דבר שיפגע בנישואין שלנו( לא בגידות) ומביא אותו לרמה נמוכה ביותר.
( אביו בגד באימו, האם זה כתוצאה מזה התסביך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא יודעת להגדיר - תגובה
נטע אדלר18/04/2015שלום טלי,
אני יכולה להבין מדוע מציק לך שבעלך משתשמש במידע שיש לו לגבייך ולגבי ההיסטוריה שלך, בכדי לפגוע, במהלך מריבות. מסתבר שגם מריבות צריך ללמוד איך לנהל. כנראה שזהו נושא מטריד מבחינתו אשר לא עובד בינו לבינו ובינו לבינך ובזמן שהוא מרגיש כעס או עלבון, העניין צף בו מחדש. כיוון שישנם עוד נושאים שמפריעים, כמו אופן המעורבות של בני משפחתו, אני חושבת שכדאי לגשת למפגשים של ייעוץ זוגי בכדי ללבן נושאים שעומדים ביניכם וגם כדי ללמוד איך מנהלים ויכוחים ועימותים, מצד שניכם, מבלי לפגוע באופן עמוק האחד בשנייה והאחת בשני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיים בהתמודדות עם תכנון של חתונהדנה11/04/2015
שלום, אני מרגישה שזה קצת צרות של עשירים, ומקווה שבכל זאת זה מתאים להתמודדות כאן בפורום. אני עומדת להתחתן עם אדם מדהים שאותו אני אוהבת מאוד. הוא מאוד מבין ותמיד מפגין אכפתיות לרצונות שלי ולמה שאני צריכה ובכלל, כל היחסים שלנו מבוססים על אכפתיות הדדית, ואהבה, כמובן. העניין הוא מאז שהוא הציע לי נישואין נוצר מן לחץ כזה שנארגן את החתונה כמה שיותר מהר, למרות שיש עוד כמה חודשים טובים. הלחץ בא מהמשפחה והסביבה, אבל נראה שגם לו חשוב שדברים יקרו בקצב, בעוד שלי לקח לפחות שבועיים רק לעכל את כל העניין (אני באופן כללי בן אדם די איטי) ומאז ועד עכשיו היה לי קשה להתרכז בלארגן את האירוע.
מעבר לכך,אצלי האירוע עצמו לא ממש תופס מקום חשוב, ואני גם מרגישה שאני נלחצת נורא מכל הדברים הכרוכים בארגון של זה, מהמהירות שבה צריך להחליט החלטות עם משמעות כספית גדולה, מהעובדה שיהיו באירוע יותר מיד אנשים בעיני.
הטעות שלי הייתה לא להסביר לבן הזוג שלי מלכתחילה את הרגשתי. חששתי שזה יבאס אותו, רציתי לגרום לו הרגשה טובה כמו שהוא תמיד גורם לי. עכשיו, כשכבר התחלנו לתכנן דברים אני לא מצליחה להביא את עצמי להסביר לו כמה שכל זה קשה לי. ממש בא לי להגיד לו "בוא נעזוב את זה, מה אנחנו צריכים את כל האירוע, העיקר שנתחתן". אבל אני לא מצליחה. אולי כי אני רואה שלו זה כן חשוב ואני לא רוצה להרוס לו.
מרגישה בלחץ ולא יודעת מה לעשות. ברור לי שאני יכולה לדבר על זה עם בן הזוג שלי, ואיכשהוא אני לא מצליחה למרות שאני יודעת שאכפת לו מאוד ושאם הוא היה יודע הוא בטוח היה יכול לעזור ולהתחשב.
אשמח לעצות ורעיונות להתמודדות עם כל זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיים בהתמודדות עם תכנון של חתונה - תגובה
נטע אדלר16/04/2015שלום דנה,
ראשית - מזל טוב (-:
כמו לגבי נושאים נוספים ובוודאי שלגבי נושא משמעותי כמו אירוע החתונה, יכולים להיות ביניכם חילוקי דעות והרגשות. זה לגיטימי שלא תהיו "בראש אחד" לגבי כל דבר, גם אם אתם אוהבים מאוד אחד את השנייה. ישנם נושאים לגביהם אפשר "להחליק", אבל, ודאי תתקלו, גם בהמשך חיי הנישואים, בנושאים, שהשוני בין הסגנונות האישיותיים, יכול להיות מהותי לגביהם ולכן כדאי ללמוד לשוחח בפתיחות כבר מעכשיו וגם כשלא נח.
בדיוק כמו שהצעת, גם אני מציעה לשבת בזמן נינוח ולקיים שיחה פתוחה. רצוי ביותר שתרשי לעצמך לאוורר רגשות מול בן זוגך. עצם ההכרה שלו בקושי שלך, יכול להקל עלייך, גם במידה ותחליטו להמשיך פחות או יותר בתכנון המקורי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון אחרי לידה?רוני11/04/2015
הי אני בת 30 אמא לתינוק בן ארבעה חודשים סובלת מחרדה (טופלתי בעבר בסימבלטה והפסקתי כשנכנסתי להריון, בנוסף הייתי בכמה טיפולים פסיכולוגיים) החרדות שלי כמעט תמיד התמקדו בבריאות, פחד ממחלות בעיקר מסרטן ועקב כך תחושות פיזיות מטרידות, מאז שילדתי יש לי בעיקר פחדים מהמוות, חושבת על זה המון וזה מאוד מטריד אותי בנוסף לחרדה שיקרה משהו לבעלי או לילד שלי... האם יכול להיות שזה דיכאון לאחר לידה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון אחרי לידה? - תגובה
נטע אדלר16/04/2015שלום רוני,
דיכאון אומנם יכול להיות בן לוויה של חרדה, אבל, אני לא יודעת אם את סובלת מדיכאון שלאחר לידה. בהודעתך את מפרטת לגבי חרדות ולא לגבי דיכאון.
בכל מקרה - את סובלת. אם הטיפולים בעבר סייעו לך, הייתי מציעה לשוב אל אותו מטפל ולחזור לעוד תקופת טיפול עימו. אם את מעוניינת בטיפול חדש, אני מציעה לאתר מטפל בעל ידע ספציפי בטיפול בהפרעות חרדה. העיקר - להיעזר.
תיהני מהתינוק (-:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

