מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- טיפול גוזלדינו11/04/2015
הפסיכולוגית שיכנעה אותי להשאר 4 וחצי שנים בטיפול 4 פעמים בשבוע כי אמרה שאחרת זה לא יהיה טוב ושזו דעתה המקצועית. עכשיו אני במצב קשה. מרגיש שתלוי בה מאוד ואין לי עזרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול גוזל - תגובה
נטע אדלר16/04/2015שלום דינו,
אין מנוס מלפתוח את הנושא מול המטפלת. אתה יכול לבקש לעשות "תחנת עצירה", לברר לעומק עם עצמך ועם המטפלת את התועלת אל מול הקושי בטיפול ואח"כ לקבל החלטה האם להמשיך באותו המסלול או לשנות אותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתברח ממנה ותתבע אותה
ליאור18/04/2015זה לא נורמלי להפגש 4 פעמים בשבוע. טוב זה עשה רק לכיס שלה והיא ניצלה את המצוקה שלך. תבדוק אם באמת יש לה רישיון כפסיכולוגית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתברח ממנה ותתבע אותה - תגובה
נטע אדלר18/04/2015בהחלט ישנם טיפולים פסיכולוגים שנערכים ארבע פעמים בשבוע. זה לא "לא נורמלי". מספר המפגשים בשבוע תלוי הן בשיטה הטיפולית שהמטפל מחזיק בה והן בצורך של המטופל. ישנם מטופלים שזקוקים להחזקה אינטנסיבית או מעוניינים בכך.
למעשה הטיפול הפסיכולוגי המוכר לנו כיום, בו המטופל והמטפל נפגשים פעם או פעמיים בשבוע, התפתח משיטה פסיכולוגית שנקראת "פסיכואנליזה" שהיוותה את הבסיס לכל הטיפולים המוכרים כיום. בפסיכואנליזה, המטופל והמטפל נפגשים ארבע פעמים בשבוע ולפעמים יותר. הפסיכואנליזה לא נעלמה והיא ממשיכה ומתפתחת גם כיום ומהווה מענה טיפולי למטופלים מסוימים.
כיוון שטיפול פסיכולוגי וקשר טיפולי הם עניינים רגישים מאוד ומורכבים, אני מבקשת להיזהר בתגובות בפורום מלחרוץ דעה ומלשפוט טיפולים ומטפלים באופן מרחיק לכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמטופל מתאר מצוקה מאוד גדולה
ליאור18/04/2015בעקבות הטיפול וזה קורע את הלב לקרוע את.זה. אני לא שופטת אף מטפל ואף מוקירה את מקצוע הפסיכולוגיה. אבל אם אדם אחרי כל כך הרבה שנים של טיפול אינטנסיבי מרגיש אומלל ופצוע זה מעלה תהיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- cbt לנדודי שינהמתי10/04/2015
שלום.
בשנה האחרונה אני ישן לא טוב לא מצליח להירדם בלילה מחשבות וקצת חרדות.
מטופל אצל פסיכולוג 6 חודשים מנסים לדבר על דברים שמטרידים.
המליצו לי לפנות לטיפול ב cbt לנדודי שינה וחרדות כאופציה עדיפה ונכונה יותר לטיפול בנדודי שינה וחרדות.
במידה וכן אני אשמח לחוות דעתכן ולהמלצה על מטפל באזור המרכז.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר cbt לנדודי שינה - תגובה
נטע אדלר13/04/2015שלום מתי,
כיוון שאתה בטיפול ונמצא בקשר עם מטפל שמכיר אותך במשך תקופה, אני מציעה להתייעץ עם המטפל הנוכחי לגבי הטיפול (בוודאי אם יש לך ספקות או הרהורים לגביו) ולגבי CBT ולשמוע את דעתו. בכל מקרה, אני לא ממליצה על מטפלים במסגרת הפורום.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיבה לחיות?ליאת08/04/2015
היי אני בת 37 ...בחיים שלי לא חשבתי שאני יחשוב למה אני חיה??אני רוב הזמן מדוכאת יש המון בעיות ואני מרגישה איך הכל סוגר עלי...מי שרואה או מכיר אותי לא יחשוב אני בדכאון מתדלת להיתעלות על עצמי למען הילדים לא חושבת שבריא לילדים לראות אמא זרוקה במיטה או בוכה כל הזמן..בא לי לצרוח לבכות שאני רוצה למות אם החיים כאלה קשים למה בכלל אני עדיין חיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליאת יקירה
ליאור09/04/2015האם יש לך בן זןג? אם כן האם שיתפת אותו.בקושי שלך? האם יש לך קרובי משפחה ו/חברים? את צריכה לעשות דברים שיעשו לך טוב . כמו כן את חייבת לטפל בדכאון אם באמצעות תרופות או טיפול פסילוגי כלשהו או אימון למשבר. אל תזניחי את עצמך. תטפלי במהרה. חג שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיבה לחיות? - תגובה
נטע אדלר13/04/2015שלום ליאת,
אני שומעת את הכאב שלך דרך המילים ואת ההתמודדות עם שאלות קיומיות. ודאי יש סיבות לתחושות הקשות האלו. את מצליחה להתרומם עבור הילדים, משמע, ילדייך יקרים לך והם סיבה משמעותית לחיות ולטפל בעצמך.
בתקופה הקשה הזו, בה את חשה דיכאון, את זקוקה וזכאית לתמיכה ולטיפול. אל תישארי לבד עם התחושות. פני לטיפול, בו תוכלי להשמיע את זעקת הכאב שלך מבלי להתאמץ להסוות אותה ותוכלי לקבל סיוע מקצועי.
מקווה שתדעי ימים טובים יותר בקרוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אירועים משמעותייםליאור08/04/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
טעיתי בפורום
רן09/04/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אף אחד לא מבין אותירות (בדוי)07/04/2015
היי
אני בחורה מאוד רגישה, מאז שאני מכירה את עצמי אני כזו
אני נפגעת מכל דבר קטן, אני לוקחת ללב ולוקח לי זמן להירגע גם מדברים הכי קטנים. סתם דוגמה לא מזמן ישבנו 3 חברות בהרצאה באוניברסיטה ואחת מהן הוציאה שתי סוכריות ונתנה לשנייה ולקחה אחת לעצמה ולי היא אפילו לא חשבה להציע. נכון זה לא חברי אבל רוב האנשים היו מבליגים ובכלל לא מייחסים לזה חשיבות, ואני לעומת זאת מאוד נפגעתי וכשדברים כאלו קורים אני מרגישה שיש אש בתוכי שבוערת לצאת החוצה ולצעוק ולהגיד "את חברה חרא למה לא חשבת לתת לי את הסוכרייה?!?!". אז כשקורה משהו שלגיטימי שאני אעיר עליו למישהו אני אומרת על זה משהו אבל במקרים כאלה אני יודעת מראש שאנשים פשוט לא יבינו למה אני בכלל יוצאת עליהם... איזו בחורה תבין מישהי בת 25 שיוצאת עליה בגלל סוכריה?! רק אנשים רגישים מאוד יבינו ולצערי כל מי שסובב סביב חיי לא מבין אותי. אין בקרבי ובחיים לא היו אנשים רגישים כמוני. ובכל פעם שאני נפגעת מאנשים, ככל שהם יותר קרובים אליי וככל שיש להם ערך חשוב יותר בעיניי אני נוטה להתרחק מהם בצורה יותר קיצונית והרבה פעמים מאבדת חברים בגלל זה.
ניסיתי המון פעמים לשנות את זה אך לצערי אני פשוט למדתי לקבל את עצמי כמו שאני, הבעיה היא שאנשים אחרים לא מבינים שאני לא יכולה לשנות את זה. הרבה פעמים אני שומעת את המשפט "תפסיקי להיות כזאת רגישה" וזה כל כך מעצבן כי אנשים לא מבינים שזה לא כזה קל לשנות את זה!
אז זה היה הסיפור המתומצת מאוד על עצמי... אשמח לשמוע את דעתכם ולענות על שאלות כי יש לי עוד הרבה לספר ולהגיד ואני מקווה שכאן לפחות יבינו אותי...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אף אחד לא מבין אותי - תגובה
נטע אדלר12/04/2015שלום רות,
אכן, ישנם אנשים רגישים פחות או יותר או ... מאוד (-;
אני שמחה לקרוא שלמדת לקבל את עצמך על רגישויותייך ועם זאת, נשמע שאת ממשיכה לסבול ולהיפגע.
במיוחד "תפס" אותי המשפט שלך: "אני נוטה להתרחק בצורה קיצונית והרבה פעמים מאבדת חברים". נשמע שמאוד לא פשוט עבורך לשמור על קשרים משמעותיים קרובים. כך, נוצר מעגל קסמים מכאיב, בו את מרחיקה אנשים לפני שהם ירחיקו אותך (להרגשתך) או יפגעו בך באופן שמתפרש על ידך כדחייה. אמירה כמו: "תפסיקי להיות כזו רגישה", ודאי שלא מועילה לך, כי אין בה לא הכרה בקושי וגם לא מתן כלים. יחד עם זאת, אני חושבת שלטיפול פסיכולוגי יש מה להציע עבורך, גם מבחינת ההכרה וגם מבחינת הכלים (במיוחד אם מדובר בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך ניסית לשנות את ההתנהגות שלך?
רן13/04/2015את כותבת שניסית לשנות ולא הצלחת. מה עשית על מנת לשנות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לכל באי הפורום - חג חירות שמח!נטע אדלר05/04/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
גם לך חג שמח ומלבלב
רן05/04/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה! (-:
נטע אדלר05/04/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה בעיקר בבוקרפלונית05/04/2015
התחלתי לקחת תרופה נגד דיכאון לפני שבוע. אני מרגישה שאני נמצאת בדיכאון ובעיקר זה מתבטא בבוקר . לקראת הערב זה משתפר. האם התרופה תוכל לשנות לי את ההרגשה הזו ואם כן מתי זה יקרה.?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה בעיקר בבוקר - תגובה
נטע אדלר05/04/2015שלום לך,
ככלל - תרופות נגד דיכאון הן בעלות יעילות גבוהה. ישנן תרופות שמתחילות להשפיע רק כעבור חודש, זה תלוי בסוג. אני מציעה להחזיר את השאלות אל הרופא המטפל ולברר מולו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תלות רגשית במישהו.לילך02/04/2015
שלום.אני מאוהבת במישהו נשוי,ואני לא מצליחה להוציא אותו מהראש מה עושים בקשר לזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן זוג נשוי
רן03/04/2015האם גם הוא אוהב אותך? דיברת איתו על זה? הכי כדאי זה שתמצאי מישהו אחר פנוי. תעסיקי את עצמך בעיסוק ים שונים והוא יצא לך מהראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתלות רגשית במישהו. - תגובה
נטע אדלר05/04/2015שלום לילך,
לפעמים, במקרים בהם הרגש וההיגיון לא מצליחים לשלב ידיים וללכת ביחד לאותו כיוון, אנחנו צריכים לעזור להם.
את כותבת שאינך מצליחה להוציאו מהראש, משמע, את מבינה שכדאי.
זה אולי ייקח זמן להתרחק רגשית, אבל זה יתאפשר בהדרגה, אם תצליחי לשמור על מרחק פיזי ותחפשי מענה לאהבה, במקומות שיוכלו להשיב לך אהבה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רווקות בגיל מאוחרצליל01/04/2015
שלום לך.אני בת 39 עוד מעט בת 40 לא נשואה אין לי ילדים אני נמצאת בטיפול פסיכיאטרי ופסיכולוגי כבר הרבה שנים עקב אהבה נכזבת.חיי היו רגילים שירתתי בצבא,היו לי בני זוג חוץ מהאהבה נכזבת שבעקבותיו נכנסתי לטיפול,אני מקבלת תרופות פסיכיאטריות,ובעקבות זה חיי השתנו.אני מיואשת שלא מצאתי בן זוג אילו לא הייתי הולכת לטיפול בטוח הייתי מקימה משפחה וילדים,אבל מי ירצה אותי אם אני מטופלת במסגרת הזאת? אני מיואשת מקנאה שכולם נשואים בגיל שלי וחיים חיים רגילים ואני לא.מה אני עושה אם התחושות האלה? ואולי כדאי לי לעזוב את המסגרת הזאת? מה דעתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צליל יקרה
רן03/04/2015אני שולחת לך חיבוק גדול((((((())))). את כתבת שהטיפול גרם לך לשינוי. האם זה שינוי לטובה? את צריכה לעשות אך ורק מה שטוב לך. טיפול לא צריך להמשך כל החיים ואולי את יכולה בשלב זה להסתפק באחת מהחלופות עד שלא תזדקקי כלל. גבר שיאהב ותהיי יקרה לו יצטרך לקבל אותך איך שאת. ואל תקנאי בכל הזוגות הנשואים לפעמים גם שם יש אומללות וקושי רב. עם זאת אני מכירה בנות ארבעים פלוס שהתחתנו בגיל הזה ואף.הקימו משפחה. כולנו רוצים חיים אידאליים לפי הספר אבל הזמן חזק מאיתנו. האם את עובדת? אם כן האם שם יודעים על הטיפול? האם בטיפול.הפסיכולוגי את.מדברת על.הקושי הזה. האם מקבלת כלים להתמודדות? אני מאחלת לך חג שמח ותהיי מאושרת??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאני קוראת אותך שוב בין השורות.
רן05/04/2015אני מבינה למה את חושבת שהטיפול הוא הבעיה. את הלכת לטפל באהבה נכזבת משהו שהיה צריך להיות נקודתי ולא לארוך שנים ולהשאיר אותך עוד אומללה. חבל להמשיך ולבזבז זמן יקר לכי תתמקדי במשהו שיביא תוצאות מעשיות. שהקדוש ברוך.הוא יברך אותך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה שירן
צליל10/04/2015על התמיכה חיממת לי את הלב,גם אני שולחת לך חיבוק גדול,וחג מימונה ועצמאות שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשבת שלום צליל
רן10/04/2015ותפעלי למען האושר שלך. תעשי דברים למען עצמך ותאהבי את עצמך. כל טוב ובהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצליל יקרה
ליאור27/04/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרווקות בגיל מאוחר - תגובה
נטע אדלר05/04/2015שלום צליל,
אני שומעת את הכאב שלך דרך ההודעה וגם את החיפוש אחר פתרון לבעיה.
ממה שכתבת נשמע שאת רואה בטיפול עצמו את הבעיה וחושבת לעזוב אותו, כיוון שמרגישה שהוא זה שמפריע. אבל, האם באמת הטיפול הוא זה שייצר את הבעיות או שהוא נועד לטפל בהן?
אני לא מציעה לעזוב את הטיפול לפני בירור לעומק עם המטפל\ת, לגבי התחושות הקשות שאת חשה, גם בקשר לטיפול עצמו וגם בקשר למסלול חייך. הטיפול אומנם לא יכול להבטיח מציאת בן זוג, אבל הוא אמור לשמש מרחב משמעותי לתמיכה ולהבנת הקשיים והבעיות בדרך להקמת משפחה. אם לאחר שנים רבות בטיפול, את חשה שאינו כזה עוד, העלי זאת מול המטפל\ת וחשבו ביחד על אפשרות של שינוי של הטיפול או בקשי מהמטפל\ת להתייחס בטיפול יותר להיבטים מעשיים בחייך.
עצם זה שאת בטיפול ואפילו העובדה שנעזרת בתרופות, לא הופכים אותך ליוצאת דופן. מספר האנשים שנעזרו\נעזרים בטיפול, גדל וגדל ומזמן לא מהווה שוליים באוכלוסייה. מה שכדאי לעבוד עליו, הוא על התפיסה שלך את עצמך ולאו דווקא להפסיק את הטיפול עצמו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה נטע
צליל10/04/2015עלהתמיכה,וחג מימונה ועצמאות שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדות.מילי31/03/2015
אני בת 48 והמחזור הופסק לי כבר שנתיים.אני סובלת מדפיקות לב והזעה של חרדות,ובנוסף מרגישה לפעמים גם חוסר אונים.נבדקתי אצל רופא פסיכיאטר והוא נתן לי כדורים להרגעה.כמו נאולפטיל ללילה וקלונקס. כניראה אני בגיל המעבר עשו לי בדיקות בקופת חולים אבל אמרו שהבדיקות בסדר.רציתי לדעת עם יש אופציה חוץ מכדורים להקל על החרדה.תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדות. - תגובה
נטע אדלר31/03/2015שלום מילי,
אם החרדה קשורה גם בקשיים רגשיים שאת חווה, למשל קושי להסתגל לגיל ולשינויים שמתלווים אליו, או עניינים אחרים המעסיקים את ליבך, שיחות עם פסיכולוג\פסיכותרפיסט, יוכלו להיטיב איתך. תוכלי לבטא עצמך במסגרת אינטימית ודיסקרטית ולקבל ליווי ותמיכה רגשיים. ישנם מטפלים המשלבים בטיפול גם למידה אקטיבית של מיומנויות לרגיעה, כמו נשימה עמוקה, דמיון מודרך והרפיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מוצאת את מקומי בעולםהגר28/03/2015
אני מורה מיזה חמש שנים. מורה בתיכון. בגלל שאני ככ שונה , תאטרלית ופורצת דרך(שיעורים עם הצגות מצגות חידונים)קשה למערכת לתת בי אמון. אם המבחנים טובים - זה כי אני מקלה איתם ואם המבחנים נכשלים- השיטה שלי לא עובדת. אחרי חמש שנים ממש הבנתי שזו הבעיה( יתכן שגם אני כנה מידי ולא יודעת לשחק את הפוליטיקה בבית הספר) יוצא שהילדים מעריצים אבל המערכת ההפך. עכשיו פיטרו אותי ואני מרגישה שעלי לחשב מסלול מחדש. אני רוצה להמשיך בתחום ההוראה אבל מרגישה שמקומות שבלוניים אני אשוב ואכשל. מה לעשות?טיפול של יעוץ? מה אעשה?מרגישה אבודה. בכלל בכל החיים יש תלישות שלא מפריעה לי אבל מסתבר שש ענן הציפרלקס ממסך הכל ו שום דבר לא מפריע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בית ספר זה קן.של.צרעות
רן30/03/2015כל עוד אין לך קביעות יעשו הכל בשביל לשים לך רגל ולהעיף אותך. זו מלחמה קשה. את צריכה ללמוד את הפוליטיקה הארגונית ומהר. את צריכה להיות מאוד חזקה ושתהיה לך תמיכה. .בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. נראה שאת מבינה עיניין
הגר31/03/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאל תוותרי!
ליאור31/03/2015תהיי עיקשת להשיג את המטרה כמו במירוץ למיליון. תשדרי בחוץ תמיד בטחון. לעולם אל תבכי לידם. תטעיני את עצמך באנרגיה חיובית. ותגידי לעצמך בבוקר ובלילה.שאת תהיי מורה נפלאה לפי.דרכך ואף אחד לא יעצור אותך. לפעמים צריך להתפשר ללקק לאנשים לא אהובים במיוחד. תעשי ותצליחי!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!!!!
הגר01/04/2015תודה רבה שירן, אזכור זאת!!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגר יקרה כמה טיפים נוספים
רן01/04/2015תכנסי לפורומים למורים וגם פורומים למחפשי עבודה תקבלי מהם תמיכה. תשמרי עבודות של תלמידים כדי להשוויץ. בהם.בפני הממונים. תקליטי שיחות שמשבחים אותך. תהיי מוכנה לשיעורים. אל תעדרי ואל תאחרי. תמיד.תהיי קשובה להלכי הרוח בחדר המורים. תקפידי על הופעה.נאה ומטופחת. תגווני בגדים. תנסי להשתתף בקבוצת תמיכה באחת המכללות למורים חדשים. או שתקחי לך מאמן מהתחום שיעזור לך באופן אישי. תנסי להיות רגועה ושלווה והעיקר תאמיני בעצמך והמטרה. מאחלת לך הצלחה רבה והלוואי ותשובי לפורום ותספרי על ההצלחה שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוטיפ נוסף
רן01/04/2015תמיד תדברי עם חיוך?? ותמנעי מעימותים עם הסובבים אותך אפילו אם את צודקת.תלמדי להיות אסרטיבית.אפילו תקני סדנה בנושא. אם יש לך ערך מוסף תביאי אותו לידי ביטוי. למשל אם טובה באפייה אז תכיני משהו לחדר מורים. אם יש הבנה במחשבים תעזרי למורות שמבקשות או תהיי זמינה לתיקון תקלות. כל ידע הוא כוח. ואם יש לך רגעי משבר. תתרחקי משם וכתבי על.דף.את כל הרגשות שלך ותעשי משהו טוב לעצמך. בזירה את תמיד אריה. תלכי עם ראש מורם ותראי מטרה אחת לקבל קביעות. חג שמח יקירתי!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעיניין מורכב יותר
הגר01/04/2015אבל דבריך דברי זהב, תודה אהובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגר יקרה
רן01/04/2015למה הכוונה מורכב יותר?רק שתדעי אין עבודה מושלמת. אף אחד לא יכול להבטיח כלום. כל מה כתבתי לך הוא כמעט נכון לכל עבודה. אבל ככל שאת אוהבת יותר את העבודה שלך ובאה אליה בשמחה כך יותר קל להתמודד עם האתגרים שלה. רק אל תוותרי כי ההתמודדות עם החמצה היא כואבת מאוד ושום פסיכולוג או תרופה לא יכולים לרפא אותה. חשוב שתאהבי ותוקירי את עצמך. תני למחשבות החיוביות פתח ותסלקי את השליליות. תזכרי אם יש לך מטרה שאת נחושה להשיג אף אחד לא יוכל לעצור אותך אלא אם כן את עוצרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא מוצאת את מקומי בעולם - תגובה
נטע אדלר31/03/2015שלום הגר,
"לחשב מסלול מחדש", באמת לא פשוט. נשמע שאת אוהבת את ההוראה ומסופקת ממנה, שהיצירתיות שלך באה בה לידי ביטוי, אבל שיש קושי להשתלב במערכת. את חשה תחושה של אי-התאמה למסגרת ותחושת אי-ההתאמה מהדהדת אצלך עם תחושת תלישות שאת חשה בחייך בכלל. טיפול פסיכולוגי יכול לעזור לך בדיוק במקום הזה. להתחבר אל עצמך, אל רגשותייך וצרכייך ולעזור לעשות שינויים או לקבל החלטות, מתוך מקום מתבונן ומעמיק. אם תמצאי באזור מגורייך מטפל שהוא פסיכולוג בעל מומחיות כפולה (ישנם כאלה): גם קליני וגם תעסוקתי, מה טוב.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדהחרדה26/03/2015
שלום,
אני מחפשת עבודה (כסטודנטית), אך יש לי חרדה חברתית וכל עבודה אפשרית מלחיצה אותי שכן יש בה תקשורת עם אנשים, בין אם טלפונית ובין אם פנים מול פנים.
איני יודעת מה לעשות, וזה מייאש אותי.
או מה עושים במקרה הזה?
בנוסף איני מצליחה למצוא עבודות שהן יותר "מאחורי הקלעים".
אני מטפלת בנושא גם באמצעות טיפול וגם באמצעות כדורים, אך כרגע לא רואה שינוי.
מה אוכל לעשות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה - תגובה
נטע אדלר30/03/2015שלום לך,
כפי שאני רואה זאת, אפשרות אחת - היא להמשיך ולחפש עבודה של "מאחורי הקלעים", כפי שכינית אותה, כשהמטרה תהיה להרוויח כסף ואפשרות שנייה, היא לבחור במודע בעבודה שמזמנת גם אי אילו אינטראקציות עם אנשים ואז המטרה תהיה לא רק להרוויח כסף, אלא להרוויח גם אפשרות חיה (גם אם מאתגרת ומלחיצה) להיחשף ולהתנסות בתקשורת עם אנשים, לאחר הכנה ועם הדרכה וליווי של המטפל\ת.
כתבת שאת סטודנטית. האם היו לך לבטים טרום הכניסה ללימודים, בגלל החרדה החברתית? ואיך את מצליחה להסתדר כעת? לפעמים הדברים נראים מאיימים הרבה יותר ממה שהם באמת.
כיוון שאת בטיפול, כדאי להעלות את הנושא ולשקול את האפשרויות השונות, ביחד עם המטפל\ת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכדוך וחוסר חשק לעשייהמור25/03/2015
ביומיים האחרונים אני סובלת מדכדוך עייפות עצבות נוראית,אין לי חשק לצאת עם חברים,במשך היומיים האלה השד התנפח לי יכול להיות מבעיה הורמונלית ,יש לי תור לכירורג ואני בלחץ.אני רוצה לצאת מהתחושה הנוראית הזאת אשמח לתשובה תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכדוך וחוסר חשק לעשייה - תגובה
נטע אדלר29/03/2015שלום אנה,
אם את אותה אנה מההודעות הקודמות ואם אני אוספת גם את מה שכתבת בעבר, תחושות הדכדוך והעצבות אינן זרות וחדשות לך וכנראה שיש נושאים נוספים שמעסיקים אותך (קשרים בינאישיים, בטחון עצמי). תחושתי היא, אנה, שמגיע לך מענה מעמיק ורחב היקף, יותר מאשר תשובות מפעם לפעם בפורום, שלא יכולות להיות תחליף לדבר האמיתי: טיפול.
מה לגבי טיפול?
בנוגע לבדיקה הצפויה, אני מקווה שהתור קרוב ושאכן לא תתגלה בעיה. בינתיים, נסי לחשוב מה עוזר לך להירגע? אולי אמבטיות ריחניות, אולי הליכות באוויר הפתוח, אולי האזנה למוסיקה מרגיעה. מה שעובד בשבילך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאנה
שירי01/07/2015אנא גשי לטיפול אמיתי עשי טובה לעצמך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנה יודעים שזו את
שירי03/07/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ייסורי מצפון ותחושה קשהליאור25/03/2015
אכזבה. חרטה. בושה. כאב. צער על הזמן היקר שאבד. טיפשות על הבחירות. כעס על הפאסיביות. זעם על הדכאון ועל האנשים. אלוהים נתן אגוזים.למי.שאין לו שיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גם אני רוצה התייחסות.
רן27/03/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם אני רוצה התייחסות. - תגובה
נטע אדלר29/03/2015כמובן. אני עונה לפי סדר שליחת ההודעות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על ההתיחסות
רן30/03/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהייסורי מצפון ותחושה קשה - תגובה
נטע אדלר29/03/2015שלום שירן,
הרבה האשמה עצמית, אני שומעת. זה באמת מגיע לך?
האופן בו פעלת בעבר, כנראה שלא היה יכול להיות אחרת. אולי - לא היו די כוחות אז, אולי מסיבות נוספות. אפשר להתעסק רוב הזמן בהלקאה עצמית ואפשר גם אחרת: לכאוב ואפילו להתאבל על אובדנים, ללמוד ממה שהיה ולבחור בחיים.
מקווה שתאמצי את הדרך השנייה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זה להתאבל על אובדנים
רן31/03/2015איך עושים דבר כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זה להתאבל על אובדנים - תגובה
נטע אדלר05/04/2015להתאבל על אובדנים - לפעמים בעזרת טיפול. המשמעות היא לנוע בין הכאב והצער על האובדן (של הזמן היקר, למשל) לבין ההשלמה והקבלה אותו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום זה פוסט שמבטא את המחשבות שליאבי25/03/2015
פוסט שכתבתי בפייסבוק ורציתי לדעת כמה אמת יש בו מנקודת מבט פסיכולוגית.
חולי הסכיזופרניה הם לא אנשים אלימים למרות הסטיגמה אבל יש תמיד את היוצאים מן הכלל
.
הסכיזופרן או חולה הנפש לא נכשל במבחן האלימות אלא במבחן הנפש.
אני באופן אישי שמתי לב שהיו 3 תקופות שבהם נכשלתי במבחן הנפש מה שהוביל אותי בסוף לחלות במחלת נפש... והם:
1. השיבוץ לכיתה א'.
2. השיבוץ למגמה בתיכון.
3. השיבוץ בצבא.
כשהבריון הוא אבא שלי בכבודו ובעצמו אמנם לא התפרצתי עליו למרות הלחץ העצום מצדו כי אני לא אדם אלים מטבעי אבל כשהייתי צריך למרוד בו בשלושת התקופות האלו ולמרות שבכל פעם נזרק לי חבל הצלה אני לא השתמשתי בו... העדפתי לוותר...
בשלושת המקרים נכשלתי כי הייתי כל כך פגוע מאבא שלי שנעניתי "לחיזוריו" והתחברתי איתו ממש כמו סימפטום האישה המוכה.
בכך שהתחברתי איתו הסכמתי להתבטל במאה אחוז לרצון שלו מה שאומר שהרצון שלי לא היה קיים.
אני אתן לדוגמא את מקרה השיבוץ למגמה בתיכון.
חבל ההצלה שלי בתקופה הזו היה חבר בשם אלירן שלימים היה החבר הכי טוב שלי עד הצבא. כשאני התחברתי עם אבא שלי לבקשתו בסופו של דבר הגעתי למגמת ענ"א מחשבים כשהרמז בשם של המגמה הוא: ענ"א = אני , מחשבים = רובוט או בקיצור "אני רובוט" כשזה מובן כמשהו לא ריאלי.
עוד רמז מעניין... אחי ואחותי שיהיו בריאים לא חלו כמוני ושניהם הגיעו למגמת 'מדעי החברה' בדיוק כמו אלירן.
זאת אומרת שאם הייתי מזהה שאבא שלי הוא אויב והדרך שלו מובילה אותי לתהום שאני לא יצא ממנה והייתי מעתיק את אלירן התלמיד הייתי מושך בחבל ההצלה חזק וניצל מטביעה בדיוק כמו שאחים שלי עשו.
פעם אחר פעם נכשלתי במבחן הנפש מה שהוביל את אבא שלי לשלוט בי מתקופה לתקופה עד שהוא נפטר ואני נכנסתי לאשפוז.
אגב גם באשפוז אני נכשלתי ועכשיו אני בדרך לנצח את מבחן הנפש הבא אבל זה בפוסטים הבאים....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום זה פוסט שמבטא את המחשבות שלי - תגובה
נטע אדלר29/03/2015שלום אבי,
אני מתרשמת שעברת בחייך לא מעט ושאתה משקיע מחשבה רבה בכדי להבין את עצמך יותר. פחות חשוב מה "נכון" מנקודת מבט תאורטית-פסיכולוגית והרבה יותר חשובה, החוויה הרגשית שלך לאורך השנים והיחסים הכה מורכבים עם אבא. אני מקווה שאתה נעזר במטפל לצידך, בתהליך העיבוד וההבנה שאתה עובר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

