פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • יעוץ בעניין אירוח
    נירית
    10/03/2015

    שלום רב,

    מעניין אותי לשמוע יעוץ וכן דעות בקשר לארוע הבא:

    הזמנתי זוג ובנם הקטן, קרובי משפחה שלי ושל בעלי לארוחת צהריים בשבת. (לא חג ולא פסח ולא ראש השנה) .

    כאשר הם הזמינו אותנו בעבר בערך לפני 3 שנים, שאלתי את המארחת אם היא מעוניינת שאכין משהו ותאמתי איתה. היא הסכימה ואף אמרה לי מה להכין וכך היה.

    הפעם היא לא שאלה אותי ולא סיכמה איתי לגבי משהו שהיא תביא ואני יצאתי מנקודת הנחה שהיא לא תביא דבר ואף שמחתי על כך משום שהזמנתי אותם בכיף ועם כל הרצון הטוב שלי לארח אותם לארוחת צהריים בזמן שהתאים להם.

    עמלתי על הארוחה יומיים והכנתי כמה סוגי מנות על מנת שכולם יהיו מרוצים. מבחינתי עבדתי קשה שהכל יהיה מעולה עד כמה שאפשר.
    הכנתי הרבה אוכל ואני מדגישה שעבדתי קשה מאחר שרציתי רק טוב.

    כאשר הגיע יום הארוח הם נכנסו וישר בכניסה האישה מסרה לידי 3 סוגי עוגות קנויות + פשטידה מאפה ידיה.
    נדהמתי והופתעתי לרעה. אמרתי להם שלא סיכמתי שיביאו אוכל. הנחתי על השיש והתחלתי לחמם את המנה הראשונה שהכנתי,
    ואז לפתע הגיחה האישה מהסלון ובלי לשאול אותי לקחה את אחת מהצלחות שערכתי על השולחן, וכן סכין התחילה לחתוך את הפשטידה שלה הניחה עח הצלחת במרכז השולחן אחר כך שמה לכל אחד בצלחת שהכנתי וזה עוד בטרם שסיימתי לחמם את המנות הראשונות שהכנתי. וכל המהלך הוסיף על ההלם שכבר הייתי שרויה בו.
    לאחר שטרחתי כל כך הרבה.
    לסיום היא ביקשה את הקינוח ואז הגשתי להם ממאפה ידי בסלון.
    לפתע הגיחה האישה ואומרת לי שהבן שלה רוצה מהעוגה שהם קנו .

    הייתי רוצה חוות דעת מה דעתכם על ההתנהגות של האישה שהוזמנה אלינו? ואיך אתם חושבים שאני או מישהו אחר באותה סיטואציה אמור להרגיש?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יעוץ בעניין אירוח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יעוץ בעניין אירוח - תגובה

    נטע אדלר
    10/03/2015

    שלום נירית,
    בעניין אירוח, בהיעדר כללי נימוסין מוסכמים, התרחשויות כמו ההתרחשות שתיארת, קורות ועלולות לגרום למתחים ולעלבונות מיותרים ולחרב שמחות. אני שמחה שאת מעלה את ההודעה ומנסה להבין מה קרה שם לך ולה ולבחון את הרגשות שהתעוררו.
    כמארחת, נפגעת מהתנהגותה של האורחת. את טרחת ועמלת להשביע רצון כולם, הכנת מיני מטעמים וודאי ציפית להערכה ולפרגון על העמל. המנות שהביאה האורחת, נחוו על ידך כביטוי, אולי, לכך שהיא אינה סומכת עלייך או אינה מסופקת, וודאי שאם כך - זה מעליב. מצידך, מקובלת המוסכמה שאם לא מסכמים מראש על כך, המתארחים אינם מביאים כיבוד. אני יכולה להציע השערה, כי ייתכן והמתארחת רגילה למוסכמות אחרות. משפחות שונות זו מזו בעניין הזה וההנחות יכולות להיות אחרות. למשל, יכול להיות שבעיני אותה אישה, מקובל להביא מאכלים וזהו ביטוי לרצון טוב ולהשתתפות בארוחה. אולי כך היא נוהגת תמיד, גם ללא תיאום מראש ובעיניה (הפוך ממה שאת רגילה לו) זה נימוסי. אולי היא לא הרגישה באי-הנעימות ובהלם שלך ומשראתה שהמאכלים שהביאה אינם מוגשים, הרגישה בנח להביאם אל השולחן. ייתכן שאפילו חשבה שהיא כאורחת, מסייעת לך - המארחת, בכך.
    ההשערות שאני מציעה, אינן וודאיות כמובן. לא לי ולא לך יש מושג ברור מה בדיוק התחולל בראשה של האורחת, אבל ניסיון לראות את ההתרחשות מזווית אחרת, יכול לעזור לך להיחלץ מן ההלם ומן העלבון.
    אני מקווה שהאורחים זכרו להודות על הארוחה ולשבח את המאכלים!
    (ואם הם לא עשו את זה, הם באמת חסרי נימוס.)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנטע אדלר תודה רבה

    נירית
    11/03/2015

    אני שמחה שענית לי וגם הבנת את תחושותי.

    באותה סיטואציה היה לי ממש לא נעים ואפילו יום אחרי, אבל עכשיו אני מתחילה להשתחרר מהתחושות הקשות.

    ייתכן שיש כאן עניין מנטלי ? האורחת אכן לא ילידת הארץ כמוני ואף עלתה לארץ בגיל 23 בערך, אולי מנהגיה שונים. ?

    לגבי תודה על הארוחה או מחמאה כלשהי, לא שמעתי.

    בעלי אמר שכן החמיאו על העוגה אבל לא כשאני נוכחתי בחדר.

    בקיצור איך שאני לא מסתכלת על הסיטואציה, האורחת ובעלה לא יוצאים טוב ולמרות שייתכן שהיא עם מנהגים אחרים,

    החלטתי שאם יזמינו אותנו לארוחה אני לא באה, אלא רק לכוס קפה אני מוכנה, וזה רק כדי לא להרוס לבעלי את היחסים עם משפחתו.

    הם עוד הרבה זמן לא יראו אותי בארוחות אצלם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנטע אדלר תודה רבה - תגובה

    נטע אדלר
    13/03/2015

    כן, בהחלט יכולים להיות הבדלים על רקע תרבותי. בדיוק לזה התכוונתי.
    שמחה שתשובתי "דיברה אלייך".

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכדוך
    איילה
    09/03/2015

    שלום. בזמן האחרון אני מרגישה מדוכדכת,כאילו הכל שחור בדרך כלל אני בחורה שמחה,יוצאת לבלות עם חברים,עובדת.אבל בזמן האחרון אין לי חשק לכלום גם לצאת עם חברים,לא בא לי.כלום פשוט כלום.אשמח לעזרתכם,תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכדוך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכדוך - תגובה

    נטע אדלר
    10/03/2015

    שלום אנה,
    יכולות להיות תקופות כאלו של דכדוך וחוסר חשק. אם יודעים מה מעורר אותן, זה יכול לסייע להתמודד איתן. יש לך איזו הבנה לגבי מה שגרם למצב הרוח הירוד?
    לשוחח על הרגשות ועל מה שמתרחש בחייך, יכול לעזור. האם יש לך חברה טובה או אדם קרוב שאת יכולה לשתף?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום נטע

    איילה
    10/03/2015

    יש לי הרבה חברות שאני יכולה לדבר איתם. אבל מה שמעיק לי אחת החברות שלי מתקשרת אלי בלי הפסק ומעיקה עלי בהמון דברים,אני מרגישה שהיא קצת אובססיבית כלפי,והיא נתונה למצבי רוח,עד כדי כך שלפעמים לא רק שאני מדוכדכת ממנה אלא גם עצבנית ממנה.אני רוצה להגיד לה דברים שמפריעים לי אצלה,אבל היא בחורה פגיעה ואני לא אוהבת לפגוע באנשים.היא גם מקנאה לפעמים שאני יוצאת עם חברים אחרים בלעדיה אני לא רוצה לפגוע בה ואני לא יודעת מה עושים עם זה.עם יש לך לתת לי עצה אשמח מאוד,איך לדבר איתה בלי לפגוע בה,תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום נטע - תגובה

    נטע אדלר
    12/03/2015

    אני חושבת שעדיף לקיים איתה שיחה פתוחה מאשר להרגיש את המועקה מתעצמת מבפנים. הרי במוקדם או במאוחר גם חברתך עלולה ממילא לחוש בעצבנות שלך.
    את יכולה לפתוח את השיחה בלהחמיא לה על דברים שאת אוהבת בה כחברה (אני מניחה שיש כאלו ואם לא - מדוע להמשיך להיות חברתה? חברויות אמורות להסב הנאה והרגשה טובה ולא מועקה או דכדוך) ולבטא את הרצון שלך להמשיך את הקשר איתה (אם אכן את רוצה בזה) ולומר, שמכיוון שאתן חברות, את מרגישה שאת יכולה להיות פתוחה וכנה איתה ומבקשת ממנה להקשיב לך. בקשי ממנה בקשה או שתיים. במקום להצביע על מה שמפריע לך אצלה, תוכלי להסביר מהם הצרכים שלך ולבקש את ההבנה ושיתוף הפעולה שלה. למשל, במקום לומר: "מפריע לי שאת מתקשרת אלי בלי הפסקה", תוכלי להסביר שהימים שלך עמוסים בעיסוקים ויחד עם הרצון לשמור איתה על קשר, יש לך אפשרות לשוחח לא יותר ממספר דקות ביום (או תדירות אחרת, לפי רצונך).
    את רגישה כלפי חברתך ונזהרת שלא לפגוע בה וזה יפה, יחד עם זה את מספרת על דכדוך, עצבנות, חוסר חשק והתכנסות פנימה. אם את חשה כך בהשפעת הקשר עם חברתך, אני מציעה שתבדקי עם עצמך, לפני השיחה איתה, מה בכל זאת את מפיקה מהקשר ומדוע את מעוניינת בהמשכו, עבור עצמך, לא רק עבורה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה נטע

    איילה
    13/03/2015

    מאוד עזרת לי,והקלת עלי,שבת שלום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מושפעת מהחדשות..
    רינת
    07/03/2015

    שלום.
    אני נשואה 3 שנים לאהבת חיי ויש לנו 2 ילדים מקסימים. את השני ילדתי לפני 3 חודשים. לא קיימנו יחסי מין כחודש לפני הלידה וחזרנו לזה בשבוע האחרון.
    הבעיה שלי היא שלאחרונה אני שומעת בחדשות ובאינטרנט על הרבה מקרי אונס והתעללות מינית בילדים והדבר משפיע עלי בקיום יחסי המין עם בעלי. אני מדמיינת במוחי את הנערות האלו בזמן האונס וכמה הן סבלו והדבר מרחיק אותי מבעלי.
    אני מכירה את עצמי כאחת שמזדהה מאד עם כאב של אחרים, אך דבר כזה לעולם לא קרה לי ואני חושבת על הבנות האלו די הרבה. לאחרונה הייתה תכנית על ילדים שמוצאים מהבית ע"י הרווחה בגלל התעללות מינית והתיאור היה מאד פרטני וקשה.
    לא הפסקתי לחשוב על שבוע ימים לאחר הצפייה וזה ממש השפיע עלי.
    בבקשה תייעצו לי מה לעשות והאם זה משהו שחולף..
    זה מפריע לי מאד ואני מרגישה שזה משפיע לי על חיי היום יום. אני גם אחרי לידה והפחד שמישהו ישעה חלילה דבר כזה לילדיי מפחיד אותי מאד.
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מושפעת מהחדשות..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מושפעת מהחדשות.. - תגובה

    נטע אדלר
    10/03/2015

    שלום רינת,
    אכן עצוב, מכאיב ומקומם מאוד לשמוע על מקרים של התעללות ופגיעות מיניות. אלא שמשהו בך לא מאפשר לך לשים מרחק בין מה שאת שומעת וקוראת עליו, לבינך. במקום להשתתף בכאב הנפגעים שקוראת עליהם, את חשה את הפחד ותחושות נוספות, על עצמך ממש. אני לא חושבת שמדווחים יותר מקרים כאלו בזמן האחרון, אלא שהרגישות שלך אליהם גברה. אולי בהשפעת הלידה, ואולי זה קשור בעוד דברים.
    כיוון שאת שמה לב שההשפעה של החדשות עלייך בעת הזו היא כה עוצמתית, כדאי להעדיף תכנים נעימים ומרגיעים על פני צפייה בתוכן קשה. מעבר לזה, אני מציעה שתיגשי לטיפול סביב מה שמתארת, כי נשמע שהחרדה מציפה, גורמת לך לסבל ומפריעה לשגרת החיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה..

    רינת
    10/03/2015

    תודה על תשובתך.
    אכן אני מנסה להימנע מלראות חדשות ולקרוא באינטרנט על כך. אציין שגם ביום השואה אני לא מתקרבת לטלויזיה כי אני מרגישה שאני מזדהה עם הכאב של האנשים שחיו בגטאות. אני ממש כאילו רואה את הדברים שהם מתארים וזה מכניס אותי לחרדות על הכאב שלהם. הפסקתי לגמרי לראות, לשמוע ולקרוא כל דבר שקשור לשואה. אציין שאין לי ניצולי שואה במשפחה וכל זה רק מסרטים שראיתי בילדות בבי"ס.
    אבל לגבי התכנים שכתבתי , מאד מלחיץ אותי לחשוב שאני מזדהה עם בנות כאלו מהחשש שאולי קרה לי משהו בילדות. שאלתי את אימי על כך והיא אמרה שהיא בטוחה שכלום לא קרה. אני רוצה להאמין שזה רק עוד מקרה שהרגישות שלי מביאה אותי להזדהות איתו ולא משהו אחר..
    מה דעתך בעניין?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה.. - תגובה

    נטע אדלר
    12/03/2015

    אולי את מסוג האנשים הרגישים מאוד, שהם בעלי יכולת גבוהה לאמפתיה, תכונה שהיא גם ברכה וגם...
    אפשר לדמות את הרגישות הגבוהה לעור (פסיכולוגי) דק במיוחד שמותיר תחושה של בשר (נפש) חשוף ופגיע יותר לכאב.
    רגישות כזו לאו דווקא קשורה לאירועים טראומתיים, לפעמים היא מאפיין אישיותי.
    אני לא בטוחה שההתעסקות שלך בשאלה אם עברת פגיעה, היא מועילה עבורך, במיוחד לאור זה שאין לך שום זיכרון שקשור בזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטע רשמתי הודעה למטה אם אפשר להתייח

    אור
    12/03/2015

    תודה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטע רשמתי הודעה למטה אם אפשר להתייח - תגובה

    נטע אדלר
    15/03/2015

    בוודאי.
    אני עונה לפי סדר שליחת ההודעות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קראת אותי!!

    רינת
    12/03/2015

    תודה.
    תשובתך מרגיעה כי אני מבינה שהאמפטיה שלי לא חריגה או מוזרה.
    המון תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טעויות בעבודה
    אילנה
    04/03/2015

    שלום,

    לאחרונה עשיתי שתי טעויות "טפשיות" במהלך העבודה (אני עובדת בעבודה משרדית).
    אינני מבינה איך עשיתי כאלה "שטויות". בעבר לא קרו לי מקרים כאלה. אמנם הטעויות לא גרמו לחברה הפסד כספי, אך לי נגרמה הרגשה מאד לא טובה במיוחד כלפי מי שגילתה את הטעויות והעירה לי עליהן. כעת אני חשה פחד, שמא תקרה לי טעות נוספת ואולי משהו קורה לי מבחינה קוגניטיבית ואני אפילו לא מודעת לכך? אני כל כך חוששת. מדובר במקום עבודה טוב בו אני עובדת קרוב לשנה, אחרי ששנים לא הצלחתי למצוא משרה הולמת ונאלצתי לעבוד בתנאי ניצול. כעת אני חשה שגם המוטיבציה שלי יורדת כי בעיני מי שגילתה את הטעות הערך שלי בודאי ירד והיא לא סתם עוד עובדת, אלא עובדת בכירה.

    אשמח לקרוא את תגובתכם.

    תודה,
    אילנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טעויות בעבודה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טעויות בעבודה - תגובה

    נטע אדלר
    05/03/2015

    שלום אילנה,
    טעויות קורות. הן קורות ל"טובים ביותר", לחכמים ולמוכשרים, פשוט, מפני שכולנו בני אנוש, לא מושלמים. ("אם לא עושים - לא טועים") ואני בטוחה שגם העובדת הבכירה שאת מעריכה, טועה לפעמים! נסי לקחת את ההתרחשויות בפרופורציות מתאימות. העובדה שעשית טעות לא אומרת עלייך דבר מלבד... שעשית טעות. שאת בן אדם.
    אינך יודעת מה העובדת ההיא חושבת עלייך וקרוב לוודאי שהיא אינה מעסיקה עצמה בטעויות שעשית, בוודאי אם הן לא הסבו נזק משמעותי. נראה לי שאת "שמה עליה", משהו שאת חשה בעצמך על עצמך. העוצמות הרגשיות בתגובה לטעות ולגילוי שלה ע"י מישהי שאת מעריכה, מלמדות שיש לך עיסוק ורגישות במה שקשור לערך העצמי שלך ועל זה אפשר לעבוד וכדאי בטיפול רגשי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזדהה

    נירית
    10/03/2015

    שלום אילנה,

    לפני זמן מה קרה לי בעבודה סיפור דומה והתחושות היו דומות מאוד למה שתארת.

    צודקת אשת המקצוע שענתה לך כאן אך עם זאת

    תחושתיך או תחושות של אחרים במקרים דומים קשורים גם לאיכות וטיב יחסי האנוש שקיימים במקום העבודה.

    הרבה דברים תלויים גם בנושא של : עם איזה אנשים עובדים....... ואיך אפשר ללבן איתם דברים ואם אפשר.

    בנוסף יש להשתדל להעביר הלאה דברים ולא להתעכב יותר מדי על נושאים שחבל להתעכב עליהם ובמילים אחרות לנסות לא להתרגש ותר מדי מדברים שוליים שמחר או מחרתיים כולם ישכחו מהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה נירית

    אילנה
    13/03/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה
    ליאל
    03/03/2015

    ערב טוב,
    יש לי חברה ממש טובה שרק לפני שבועיים חזרנו לדבר אחרי ריב ממושך.
    לצערי אני עוברת תקופה לא קלה מבחינה כלכלית ומשפחתי אינה תומכת בי בכלל ואף הפסיקו לדבר איתי כי אני כרגע לא יכולה לפרנס אותם מאחר ואיני מרוויחה מספיק. ולאחרונה עלו בראשי מחשבות להתאבד.
    שיתפתי את חברתי בתחושתיי בתקווה שהיא תעזור לי להדחיק אותן ולשים את עברי מאחור ולהתחיל מחדש.
    בהתחלה כך היה אבל אתמול החלטתי לעשות את הצעד הזה ולסיים עם הכל ,תוך כדי שהיא וחברה נוספת שלי מנסות להתקשר אליי לא עניתי כי לא רציתי , נלחצתי מהכל אז נעלמתי לקצת ,כשנרגעתי וניסיתי לדבר איתה היא התעלמה ממני ואף הזמינה לי שוטרים לביתי שיבדקו אם הכל בסדר איתי, נורא נלחצתי מהסיטואציה ואף חוויתי טראומה אפשר לומר.
    בנוסף חברתי חסמה אותי מהפייסבוק ואני כבר מאתמול מנסה להשיגה אך ללא הצלחה , היא מתעלמת ממני.
    אני לא מבינה למה היא זו שכל כך כועסת עליי כשאני למעשה הקורבן פה.
    היא אמרה לאחותי שהיא תדבר איתי אבל קודם היא צריכה להירגע , כי היא המומה מכל הסיטואציה שהייתה.
    מה עליי לעשות ? האם לנסות להמשיך ליצור איתה קשר או שעליי לחכות שהיא תדבר איתי?
    חשוב לי לציין כי מדובר בחברה מאוד מאוד טובה שלי וכי אני זקוקה לה ובמיוחד בתקופה קשה זו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה - תגובה

    נטע אדלר
    05/03/2015

    שלום ליאל,
    אומנם את מבקשת להתייעץ לגבי החברה, אך אני אתייחס ראשית למצבך המדאיג.
    את מתארת מחשבות על התאבדות שהגיעו כמעט לידי מעשה. אני מבינה מכך שאת חווה מצוקה גדולה שקשורה במצבך הכספי וביחסים המשפחתיים העכורים. זה נהדר שיש לך חברה (ואפילו שתיים) תומכת, אבל זה לא מספיק! את זקוקה לסיוע נפשי -בהקדם-. אולי גם סיוע כלכלי או התערבות טיפולית משפחתית, בהמשך. אבל ראשית, קחי אחריות על חייך ודאגי למצוא במהרה טיפול נפשי עבור עצמך. את יכולה לפנות למרפאה ציבורית-עירונית לבריאות הנפש או לבדוק אם בקופ"ח אליה את משתייכת קיימת מרפאה לבריאות הנפש. במרפאות אלו הטיפולים ניתנים חינם. מחשבות על התאבדות יכולות לעלות בעקבות הרגשה של בדידות ותחושה של היעדר פתרונות לבעיות עמוקות. עבור שתי אלו תקבלי סיוע וליווי בטיפול.
    ובקשר לחברה, נשמע שהיא אכן חברה טובה וכיוון שכך, הדאגה לשלומך השבוע העלתה בה אימה. זהו סימן לכך שאת יקרה עבורה, אחרת לא הייתה נסערת כל כך. אני מניחה שהזמן יעשה את שלו וכשהיא תרגיש שהיא נרגעת תהיה יכולה לשוב ולשוחח עימך.
    גם כדי לשחרר את חברתך מתחושת האחריות לשלומך, שהיא עול רגשי כבד עבורה שאינה אמורה לשאת בו ולאפשר לשתיכן קשר חברי תומך, אבל קודם כל, עבור עצמך!, פני לטיפול נפשי מקצועי לו את זקוקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוות
    מירי
    02/03/2015

    שלום רב. לפני כחודשיים אבי היקר נפטר. הוא סבל שנים ממחלה קשה והייתי עימו בשבוע האחרון לבדי בביהח.
    אני אמא בת 38 לשני בנות. לצערי אף אדם לא הסכים לבןא להיפרד ממנו במשפחה מהתירוץ שקשה להם למרות שאשתו אימי היתה אמורה להיות לצידו.
    אבי נפטר בידיי ומאז אני נמצאת בפחד מוןת. הכל מלווה בפחדים וחשיבה שלילית....כמו למה אני חיה בכלל הרי אוטוטו זה נגמר וכולנו הולכים למטה לקבר.
    זה פוגע בתפקודי בבית עם הילדים זה מונע ממני לצאת לעבוד או אפילו לעשות משהו קטן עבור עצמי שהרי הכל מסתכם בתוצאה של מוות. אני נמשכת בעל כורחי למחשבות רעות אלה ואף חולמת עליהם בלילה. גם דמותו המתה מלווה אותי יום יום שעה שעה. אינני רוצה ללכת לטיפול פסיכולוגי. אני זקוקה להכוונה כי אני פשוט מתחילה להרגיש איבוד שליטה. אודה לכן על היענותכן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מוות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוות - תגובה

    נטע אדלר
    05/03/2015

    שלום מירי,
    אני מצטערת לקרוא על פטירתו של אביך וגם על סבלך.
    מפגש קרוב עם מוות, הוא מפגש קשה ובמיוחד עם מוות של אדם קרוב. ההגנות הפסיכולוגיות עליהן עמלנו באדיקות במשך השנים, עלולות להיסדק. האפשרות שגם אנחנו נמות הופכת מציאותית וקרובה מאי פעם, למרות שממילא הרי יש לנו ידיעה פנימית אודותיה מאז ילדותינו.
    אם מלווים את תקופת האבל גם קונפליקטים פנימיים, בעקבות יחסים משפחתיים סבוכים, למשל, ההתמודדות עם הפרידה ועם המוות, הופכת מסובכת ובעייתית הרבה יותר.
    לצערי, מירי, שום "הכוונה" שאציע לך פה, לא תוכל להיות מענה רציני. את זקוקה לעזרה מעמיקה מתכתובת בפורום, כזו שתוכל ללוות אותך פנים-מול-פנים. אני מפצירה בך לגשת לטיפול ולו רק עבור בנותייך שזקוקות לך כאמא חיה ומתפקדת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושה מעיקה כי איחרתי את הרכבת
    צחי
    02/03/2015

    שלום רב,
    סביר להניח שלו הייתי יוצא מתוך עצמי, הייתי יודע לתת את התשובה הברורה מאליה, על כן אשמח לתובנות מומחי ומומחות הפורום:

    אני בן 34 ולאחר שנים של הזנחה בריאותית, שפגמה באיכות חיי ובמיצוי היכולות הפוטנציאליות המקצועיות שלי, התבייתתי על עצמי ויצאתי לדרך חדשה. יחד עם זאת, אינני מצליח להתנער מהתחושה המעיקה הזאת שאחרתי את הרכבת, שזה מאוחר, שלמה לטרוח כעת, שהרי מה שאני מנסה להשיג כיום בהיבט המקצועי, אלה שעוסקים ועוסקות בתחום שלי הגיעו לייעדם לפני עשור וקצת פחות מכך.

    אני יודע שלחיים יש את המסלול שלהם, ומגיע שלב בחייו של אדם שזהו הרגע שיתפוס עצמו ויחתור לשינוי, ושהרבה לא אשיג אם אסתובב במעגלים סביב השאלה "למה לא עשיתי זאת קודם?", ובכל זאת, אני יותר מאשמח לתובנות כיצד אוכל להתנער מהתחושה
    "שאיחרתי את הרכבת".

    בהערכה רבה,
    צחי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושה מעיקה כי איחרתי את הרכבת - תגובה

    נטע אדלר
    04/03/2015

    שלום צחי,
    אני חושבת שאתה יכול להיות גאה בעצמך על האופן בו לקחת אחריות על חייך והצלחת לקדם את עצמך. נסה לחשוב, מה זה אומר עליך, שהצלחת לחלץ עצמך מתקיעות? אילו תכונות טובות יש בך בעזרתן הצלחת? אילו כוחות נפש יש בך. זה מאוד לא מובן מאליו. אני מקווה שאתה מצליח לקחת בעלות על הטוב הזה שבך.
    אינני יודעת במה אתה עוסק, אבל יכולה לומר שבהרבה עיסוקים, בשלות ובגרות הן מצרך יקר ערך. האופן בו אתה ממלא את תפקידך ויוצק בו תוכן, וודאי שונה מהאופן בו בחור בן 24 היה ממלא אותו. פעמים רבות הגיל הבוגר מהווה יתרון ולא חיסרון. מה גם שהינך בחור צעיר ושנים רבות של אפשרויות להתקדמות והגשמה עצמית עוד לפניך.
    בשאלה: "למה לא עשיתי את זה קודם", אני שומעת טעם של החמצה. אם אתה חש כך לגבי העבר, זה אומר שבהווה אתה חש, כנראה, תחושות של סיפוק וערך. השתדל להתמקד בהן, לתת להן למלא אותך, לרגש אותך ונסה להימנע מהשוואות לאחרים.
    כתבת בפתח הודעתך שלו היית יוצא מעצמך, היית יכול לתת תשובה. נסה לדמיין מה היית אומר לחבר קרוב\בן משפחה אהוב, לו היה במקומך?

    בהצלחה בהמשך דרכך - המיוחדת לך,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אם היית מאחר את הרכבת.לא היית מצליח

    רן
    19/03/2015

    אתה התגברת על בעיות שלך בשביל להצליח. גיל 34 זה לא גיל 60. תגיד לעצמך שעשית את הכי טוב בזמן הנתון. אל תבכה על העבר שלא יחזור תנסה לראות איך אתה יכול למנף את עצמך מהמקום שאתה נמצא בו. ואם היית עושה הסבה מקצועית בגיל 34 ורק אז מתחיל לעבוד במקצוע החדש היית מרגיש.שבזבזת שנח במקצוע הישן? תלוי איך מסתכלים על זה. עד שלא מתנסים לא יודעים. ולחשוב אם היה לך מיליון שקל ביד והיית מאבד חלק שליש מהכסף. מה היית עושה? לא הייתה לך ברירה אלא לנצל את הכסף שיש ולא לחשוב על מה שאבד שכן אם תחשוב הרבה אז כל הכסף יכול להתעלם. אל תסתכל לאחור. בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא הכל בשליטה שלנו לצערנו

    רן
    19/03/2015

    יכול מאוד להיות גם שהמקצוע הזה התאים לפעם אבל לא ביכולתך ושליטה לממש זאת. אז.אולי אפשר לחשוב על אפשרויות עיסוק אחרות. מציעה לך לקחת מאמן ולהגדיר איתו מטרות ולהיות ממוקד בעשייה קדימה. אני יודעת וכל כך מבינה לליבה. אבל אתה באמת צעיר יחסית. קום צא לדרך ותסתכלו על העבר.כמקום של הצלחה.שחווית משבר וקשיים התגברת עליהם. החיים יפים ומחכים לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה לגבי אחותי..
    אנונימית
    02/03/2015

    שלום אני בת 20, ויש לי אחות בגיל 15 שסובלת הרבה מחרדות. יש לה חיים טובים, יש לה חברים שסובבים אותה, משפחה מאוד תומכת(משתדלים כמה שאפשר) והיא ילדה ברוך השם בריאה, הבעייה היא שכל פעם לפני תחילת שבוע לימודים היא בחרדות, "לא רוצה את הלימודים, קשה לי רע לי לא בא לי את החיים האלה". אני מבינה שלפעמים קצת קשה בלימודים אבל כעקרון היא לא ילדה מתקשה יש לה ציונים יפים מאוד ולעיתים אפילו מאיות רק בכמה מקצועות קצת קשה ואני בתור האחות הגדולה מנסה לעזור לה וגם מביאים לה מורים פרטיים אז אני לא יודעת כבר מה יכולה להיות הבעייה. אני יודעת שהיא ילדה קצת מפונקת, היא הקטנה של הבית ואם היא רוצה מידי פעם חופש מבית הספר נותנים לה כדי שתרגיש טוב אבל לא באופן גורף ולה בעמה אכפת מלהפסיד לימודים, היא ילדה מאוד מאוד רגישה, וכל שינוי הכי קטן משפיע עליה מאוד, היא השנה התחילה תיכון. מה לדעתכם הבעייה? מה אני בתור אחותה יכולה לעשות כדי שהיא לא תבכה כל פעם לפני יום חדש? ...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה לגבי אחותי..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה לגבי אחותי.. - תגובה

    נטע אדלר
    03/03/2015

    שלום לך אחות מסורה,
    הדאגה שלך לאחותך הצעירה נגעה לליבי. קשה לראות אדם קרוב בסבלו. זה נשמע שלאחותך יש קושי משמעותי בהסתגלות למסגרת הלימודים, אבל מכאן, אין לי יכולת להעריך מדוע. יכולות להיות סיבות רגשיות רבות ושונות לכך. במסגרת של טיפול רגשי יהיה אפשר להבין.
    את יכולה לפנות אל הורייך, להראות להם את התכתובת בינינו ולהציע להם לפנות לטיפול רגשי עבור אחותך. בטיפול כזה, אחותך תוכל לפגוש מטפל שיקשיב בקשב רב, באהדה ובקבלה, ינסה להבין יחד עימה מה קשה ויסייע לה. אפשר גם לפנות ליועצת ביה"ס ולנסות קודם כל להסתייע על ידה. אם היועצת תתרשם שכדאי לפנות לטיפול פסיכולוגי, היא תציע זאת בעצמה.
    לך כאחות, אני יכולה להציע לדובב אותה מעט, לשמוע על רגשותיה ולהשתדל להימנע מביקורתיות ומשיפוטיות. אבל, את לא יכולה להיות מטפלת שלה ולא אמורה להיות כזו. לכן, כפי שכתבתי, בדקו את האופציה של טיפול רגשי מקצועי עבורה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת חוסר אונים
    טלי
    01/03/2015

    שלום רב!
    בני חייל בן 20. משרת שנתיים בצבא. חוזר לסוף שבוע כל 12 יום. משרת כמ"כ.בני קיווה ששירותו הצבאי יהווה תפנית בחייו לאחר שחווה קשיים חברתיים בבית הספר .יש לציין שהיה תלמיד מצטיין ושהוא בחור נאה וגברי. הוא בעל ערך עצמי נמוך. תמיד מסרב להאמין כשאנו מחמיאים לו. הוא ביישן עם בנות, לא מעז ליצור קשר עם בת. כשחוזר הבייתה יוצא עם חברים לבלות אך נמנע ממסיבות וריקודים, משתדל לא לנהוג כי חש מאוים מהנהיגה.
    לאחרונה נראה לי עצוב וכבוי. אין עם מי לדבר בצבא ,יש לו מפקד שרק התערבות שלנו מנעה ממנו לרדת לחייו ועכשיו הוא לא מציק לו ולא מקדם אותו.
    הוא מאוכזב מהצבא ומכך שלא התקדם. דואג מה יהיה בעתידו .מה ילמד ובמה יעבוד ואיך יצור קשר זוגי .טוען שלא מרגיש שחי ומבלה כמו צעיר בן גילו ושהוא חסר מזל.
    תמיד היה לי קשר קרוב וחם עמו. איך אפשר לעודד אותו? יש לציין שבעלי מגיב בהיסטריה ולכן קשה לשתף אותו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תחושת חוסר אונים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת חוסר אונים - תגובה

    נטע אדלר
    03/03/2015

    שלום טלי,
    הבגרות הצעירה היא תקופה מורכבת עבור צעירים רבים. המשימות ההתפתחותיות של נפרדות מההורים, השגת עצמאות וקשירת קשרים חברתיים, לא באות בקלות לכולם, במיוחד אם היו קשיים לאורך שנות הילדות וגיל ההתבגרות המוקדם.
    השרות הצבאי הוא חוויה מורכבת בפני עצמה. אצל חלק מהצעירים הצבא יכול להוות כר להתפתחות ולבנייה של האישיות, אבל עבור אחרים, התקופה הזו עלולה להיות קשה ומסובכת וקשיים מן העבר עלולים להתעורר ואף להתעצם. למרבה השמחה, הצבא ער לכך ומאפשר לחיילים במצוקה לקבל עזרה נפשית.
    את אמא דואגת ואכפתית ששמה לב לאיתותי המצוקה של בנך. הוא נראה לך עצוב, כבוי וחרד ומההתרשמות שלי דרך ההודעה שלך – הוא זקוק לסיוע מקצועי.
    הקשר החם והקרוב שלך עימו הוא נהדר וחיוני לו, אבל לא די בו. סמכי על הקשר הקרוב שלכם ועודדי אותו לפנות לקב"ן ולהתחיל בטיפול נפשי דרך הצבא. אפשרות נוספת היא שיבקש אישור לקבל טיפול נפשי מחוץ לצבא ע"י מטפל אזרחי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון פסיכולוגי
    שירי
    01/03/2015

    שלום,

    אבחון פסיכולוגי למבוגר, שהיה אמור להתבצע בשלוש פגישות של שלוש שעות, והתבצע בסופו של דבר ב 2 פגישות של 5 ורבע שעות , כי המאובחן הספיק את כל המטלות מהר יותר מכרגיל.

    שתי שאלות :
    1. מה זה אומר על המאובחן שהזמן שנדרש לו הוא מעט יותר מהזמן שהוקצב?
    2. כמה זמן לוקח לפסיכולוג לנתח את האיבחון הזה?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבחון פסיכולוגי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון פסיכולוגי - תגובה

    נטע אדלר
    01/03/2015

    שלום שירי,
    אני אינני עוסקת באבחון פסיכודיאגנוסטי. אבחון כזה נערך רק על ידי פסיכולוג קליני, יחד עם זאת, אני חושבת שאת שתי השאלות שלך כדאי להפנות לבוחן. בסיום האבחון, שניתוחו וכתיבתו עשויים לקחת מספר שבועות, הפסיכולוג הבוחן אמור יהיה לנהל איתך שיחת סיכום, למסור לך את האבחון הכתוב, להסביר ולענות על שאלות. נצלי את הפגישה כדי להבהיר לעצמך נקודות שמעסיקות אותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי ביצירת קשרים משמעותיים
    יוסף
    28/02/2015

    נטע שלום. אני כבן 44 נשוי כשמונה עשרה שנים ואב לילדה מתבגרת. לאחרונה נקלעתי למשבר זוגי עמוק אשתי רוצה להתגרש. נסינו בשנה האחרונה לבנות את הקשר ובאמת אני חושב שאתחלנו בתהליך בצורה טובה כנראה שרק אני חשבתי כך בחודשיים האחרונים חלה הידרדרות ודחייה מצד אשתי כלפיי היא טוענת שאין לה שום ביטחון בקשר שאני שקרן ותחמן .באמת שעשיתי ככל יכולתי וחשבתי שעלינו לפסים טובים אני לא מבין מה פספסתי האם אני סובל מהפרעת אישיות. ראוי לציין שבעבודה אני מרגיש לא שייך ובמערכת יחסים גרועים עם הבוס אין לי חברים וכמעט כל עולמי זה בית עבודה . כמו כן אני סובל מדימוי עצמי נמוך בעבר סבלתי מהתקפיי חרדה חברתיים שבעקבותיהם גם ניתקתי קשרים ולא הצלחתי ליצור חדשים . ההתקפים פסקו לפניי יותר מעשור בעזרת מורה לחיים שעמו אני ניפגש מאז ועד היום בקביעות אחת לשבועיים. אציין שהוא אדם מיוחד ומקסים שעוזר לי רבות. גם אשתי נפגשת עמו. אני חושב שאולי אני סובל מהפרעת אישיות גבולית אני לא מצליח לבנות קשרים עמוקים שמשולבים ברגש ואמפתיה וזה מתבטא בכמה מישורים כפי שציינתי .מה לעשות האם אני צודק באבחנה כיצד אוכל להשתנות ולהבין את עצמי טוב יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי ביצירת קשרים משמעותיים - תגובה

    נטע אדלר
    01/03/2015

    שלום יוסף,
    כתבת בכנות נוגעת ללב על כאבך. אתה מרגיש שמשהו "לא הולך" ומנסה לחפש תשובות. אינני יודעת מה מקצועו של המורה לחיים שמלווה אותך. אם הוא איננו בעל-מקצוע בתחום בריאות-הנפש, כדאי בהחלט לפנות גם למטפל מקצועי ומיומן, הווה אומר: פסיכולוג קליני, עו"ס קליני או פסיכיאטר בעל הכשרה בפסיכותרפיה. אל נא תאבחן את עצמך. התשובות לשאלת האבחנה ולשאלות כיצד להשתנות ולהבין עצמך טוב יותר, טמונות בהערכה ובטיפול פסיכולוגי מקצועיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית יחסי אנוש במקום עבודה
    ענת
    27/02/2015

    שלום רב.

    אני צריכה עצה שקצת תרגיע אותי כי אני ממש בסערת רגשות.
    אני עובדת בחברה מאד גדולה .בתחום יותר מעשים שנה וכאן -4 שנים לאחר שהחברה שעבדתי בה נרכשה .
    מיותר לציין שלמרות כל ההכחשות של המנהלים ,אני מרגישה "עובדת סוג ב'"- כאילו עשו לי טובה שהסכימו להעביר אותי ואת הלקוחות שלי לחברה הזו.
    אפילו בנות צעירות מאד ,בגילאי ה-20 שרק מתחילות לעבוד , מקבלות יחס מועדף יותר ממני ומעוד נשים שעברו יחד איתי עם קניית החברה.
    אני מאד מקצועית בתחומי, מרוויחה משכורת מעולה , אין תלונות בעניין הזה , וברור לי שלא היו ממשיכים להעסיק אותי 4 שנים אם לא הייתי טובה למערכת,אבל עם תחושות קשה להתווכח.כשאני מבקשת לדבר עם הממונה עלי בכל עניין ,הוא תמיד דוחה אותי ליותר מאוחר ולא קורא לי עד שאני ממש מנג'סת, לעומת הבנות הוותיקות שיש להן דלת פתוחה אצלו מתי שרק ניתן.
    זה כמובן דורך לי במקום הכי רגיש אצלי -נושא הרגשי נחיתות וחוסר הביטחון שגם ככה אני סובלת ממנו.
    אבל הנושא העיקרי הוא סיטואציה שנקלעתי אליה ברוב טיפשותי אני מודה מודה מודה.-עד לפני חודשיים ישבנו קבוצה של בנות בצוות מקסים , בנות איכותיות
    ללא רכילות, עם פרגון הדדי ,,ממש צוות כיפי.כך זה היה 4 שנים, ופתאום החליטו שעושים שינוי ארגוני -פיזרו את הצוות שלי- עשו צוותים מעורבים עם בנות שלצערי רמתן האישית מאד קשה לי. ממש כמו "שכונה" - שמו לי מנהלת שהייתה קולגה שלי , שלא מדברת עם הסגנית שלה שהייתה מנהלת קודם..בקיצור שישו ושמחו .כאמור -שתיהן לא מדברות בינהן -כל הצוות נפגע -נוצרו מחנות-ניסיתי מאד להישאר ניטרלית אבל אתמול (אני מודה -אני טיפשה טיפשה) נפלתי בלשוני ומסרתי מידע לראש הצוות שהייתה קולגה שלי על הסגנית שלה .- היא כמובן עשתה מזה מטעמים , יצא לי עכשיו שם של מלשנית , למרות שהתנצלתי באמת לסגנית ,,והיא קיבלה את התנצלותי כי היא יודעת שראש הצוות החדשה שעמה היא לא מדברת היא מניפולטיבית מאד ..אבל אני עדיין בתחושות מאד קשות,ממש לא ישנה בלילה מאז.נכון שכולן מדברות על כולן אבל באמת שניסיתי להתרחק בכל מאודי מהתערבות וטעיתי.אני כועסת על עצמי,לא נעים לי משאר הבנות.והכי נביילה יצאה הראש צוות שרצתה לסכסך גם ביני לבין הסגנית שאני ממש מעריכה ואוהבת.וכמובן השאלה -מה אני עושה ? איך אני ממשיכה ? אני נאכלת ,,בוכה,לא מתאים לי..לעזוב את זה עד שיישכח ויעברו לעניין הבא ?,,לדבר ?,,החלטתי שיותר לעולם לא אנקוט עמדה,לא אעביר מידע ,אהיה כמו חרשת ולא מעניין אותי שייקפצו כולם.כל עצה תתקבל בברכה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית יחסי אנוש במקום עבודה - תגובה

    נטע אדלר
    01/03/2015

    שלום ענת,
    את מתארת מצב באמת מורכב מבחינת היחסים בעבודה ונשמע שלא פשוט לעבוד במקום העבודה שלך.
    אני מנסה לקשור בין שני חלקי ההודעה שלך. בחלק הראשון את מתארת את השינוי הארגוני ואת ההשפעה שלו עלייך – הזלזול בך, שאת חשה, ש"דורך לך" על פצע רגשי: חוסר הביטחון ורגשי הנחיתות. אני חושבת, ענת, אולי הדברים שאמרת לראש הצוות, היו ניסיון להחזיר אלייך שליטה ולהרגיש בעלת ערך ומעמד בחברת העובדות?
    בד"כ יש מניע פנימי להחלטות שלנו להגיב ולפעול. אם תביני מה הניע אותך רגשית לספר לראש הצוות, זה יקל עלייך ותוכלי להיות יותר חומלת עבור עצמך ופחות שיפוטית.
    מה גם שמהתיאור שלך, נראה לי שהצלחת להתנהל היטב לאחר מעשה. התנצלת והסגנית קיבלה את התנצלותך. נסי שלא לייסר את עצמך שהרי לא התרחש שום אסון.
    קשה מאוד להגיע לעבודה מבלי להיות מעורבת רגשית, בוודאי כאשר יש לך מקומות רגשיים פגיעים במיוחד. אני לא בטוחה שתצליחי להישאר ניטרלית, "חרשת", כי את בן אדם ובן אדם רגיש, אבל נסי ללמוד ממה שארע לעתיד, לחשוב קצת יותר ולהרהר בהשלכות האפשריות, לפני שאת מתערבת או נוקטת עמדה ולהחליט לגבי התערבות שלך ממקום שלוקח בחשבון יותר אספקטים. אם יש מי מבין הבנות שקרובה אלייך במיוחד ושאת סומכת עליה, תוכלי להפוך אותה לאשת סודך, לשתף אותה בקשיים וגם להתלבט איתה בקשר להתנהלות שלך, כשתרגישי צורך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשיפה לתכנים אלימים
    בן25
    26/02/2015

    שלום

    אני אדם נורמטיבי בן 25, מעולם לא הייתי בטיפול (או הרגשתי צורך).
    בחצי שנה האחרונה ראיתי סדרה מאוד פופולרית, לא כי אני אוהב את התכנים אלא פשוט כי כולם רואים, אז רציתי להיות "בעניינים". נחשפתי שם לתוכן שיחסית לא נדיר לראות היום בטלויזיה, אלימות קשה והתעללות בכלא (גם מצד סוהרים). זה הוביל אותי לקרוא גם כתבות בנושא, כולל מקרים בישראל, וגם "מחקר הכלא של סטנפורד".

    אני מרגיש שנפגעה תחושת הביטחון שלי בחודשים האחרונים בעקבות החשיפה לסדרה הזאת. יש לי חרדה גדולה להגיע לכלא למרות שאני אזרח שומר חוק ומעולם לא הייתי עצור או חשוד בכלום.

    מה אני יכול לעשות כדי לשכוח מהנושא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשיפה לתכנים אלימים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשיפה לתכנים אלימים - תגובה

    נטע אדלר
    27/02/2015

    שלום בן,
    בני אדם הם מורכבים. יש בנו טוּב וחמלה, אהבה ואכפתיות ויש גם פוטנציאל להרסנות ולאכזריות, לשנאה ולתוקפנות. בד"כ אנחנו חיים בשלום (מי יותר ומי פחות) עם עצמנו ועם אחרים ומרגישים ביטחון (יחסי) בעולם ובאנשים. תחושת הביטחון היא זו שמאפשרת לנו לקיים את חיינו ולקשור קשרים, למרות הידיעה הפנימית העמוקה שיש לנו על החלקים השונים. לנפש מנגנונים שמווסתים את היצרים ומווסתים את החרדות. אני חושבת שהצפייה בסרט המסוים, נגעה בך אישית, לחצה על כפתור פנימי אצלך והציפה איזו חרדה פנימית עמוקה שעד עתה חיית איתה בשלום. חשיפה לתוכן קשה בקרבתנו, עלולה לפרוץ את ההגנות הנפשיות ולערער את תחושת הביטחון. אם אתה מרגיש מוצף בחרדה לאורך זמן, שווה להגיע לטיפול ממוקד סביב זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוביית איידס
    רן
    23/02/2015

    יש לי פוביית איידס , עשיתי כל מיני דברים (נפגשתי עם גבר בפעם הראשונה בחיי) לא שכבנו אבל היה מגע , לא אפרט הרבה . ולאחר מכן נכנסתי לחרדות איומות שנדבקתי באיידס וכבר הייתי בטוח שנדבקתי כי הכנסתי לעצמי לראש שעשיתי מעשה אסור ושאלוהים העניש אותי בגלל זה.. עברתי חצי שנה קשה , ייסורים קשים וחרטה שנפגשתי עם הגבר ההוא, משכתי לעצמי בשיערות יום ולילה, לילות וימים ישבתי וקראתי על מחלת האיידס, אין מאמר שלא קראתי בנושא, הייתי בטוח ב100% שנדבקתי, הלכתי לרופא וביקשתי לעשות בדיקת איידס אך הוא אמר שצריך להמתין 3 חודשים מיום החשש או משהו כזה.. חיכיתי 4 חודשים והלכתי להיבדק.
    אחרי שבוע הגיעו התוצאות - שלילי תקין ברוך השם!!!
    חשוב לי לציין שכשביקשתי מהרופא תתוצאה הלב שלי דפק כמו פטיש שדופקים אותו על שניצל ... וכשהוא אמר שהבדיקה יצאה תקינה חזרתי לנשום אחרי חצי שנה שלא נשמתי .. בקיצור , אני רוצה להכיר גבר ולעשות איתו דברים אבל אני לא רוצה לעבור את זה מהתחלה את החרדות מאיידס .. אין לי כוחות להתמודד עוד הפעם עם הפחד הנורא , איך אני יכול לטפל בזה? אני יודע שאכנס לחרדות איומות מאיידס בכל פעם שאהיה בסיטואציה מינית ובגלל זה אני נרתע מסיטואציות מיניות .
    מה אני אמור לעשות? איך לטפל בחרדה הזאת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פוביית איידס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי

    אנונימי
    24/02/2015

    כדי לא לפחד, פשוט להשתמש בקונדום ולא תצטרך לסבול מייסורים וחרדות.
    איידס זו אחת המחלות שיש לנו שליטה עליה.
    תשמור על עצמך ותעשה מין בטוח. הכל פשוט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוביית איידס - תגובה

    נטע אדלר
    25/02/2015

    שלום רן,
    אירה ענתה לך בהיגיון ובפשטות שכדי להגן על עצמך, במיוחד אם מדובר במין מזדמן ולא עם בן זוג קבוע, השתמש בקונדום ואני מוסיפה שתוכל גם לברר עם הפרטנר האם ומתי הוא ביצע בדיקה, כך תוכל למנוע מראש את החרדות שעלולות להגיע לאחר מעשה.
    אבל - נראה לי שעבורך - לא יהיה די בזה והקונדום לא ישקיט את החרדה. נחוצה עזרה מסוג נוסף ונכון עשית בפנייתך לפורום פסיכולוגיה.
    בחיים יש לא מעט סיכונים וסכנות. אם תחשוב על זה, כל יציאה יומיומית לרחוב טומנת בחובה סכנות. הסיכוי להיפגע למשל בתאונת דרכים, גבוה ומסוכן בהרבה מלהידבק באיידס ואף על פי כן, אני משערת שאינך נמנע, נוהג בזהירות הנדרשת, אבל חוצה כבישים או נוהג\נוסע, על אף הסכנה האפשרית ובלי חרדות איומות.
    מדוע זה כך? כנראה שיציאה לרחוב היא מעשה שגרתי עבורך שלא מתלווה אליו קונפליקט רגשי ואילו מגע עם גבר הוא קונפליקטואלי עבורך: מצד אחד אתה רוצה בזה ומצד שני עולות מחשבות שזה מעשה אסור שעונש לצידו. הקונפליקט הפנימי כנראה מייסר אותך והחרדה מאיידס היא ביטוי שלו.
    אני מציעה שתפנה לטיפול פסיכולוגי, גם כדי לקבל כלים להתמודד עם החרדה במקום להזין אותה, אבל גם כדי להיות במגע עם הקונפליקטים הפנימיים שמחוללים את החרדה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פנטזיות מזוכיסטיות
    מורן
    22/02/2015

    כשאני רואה פורנו אז אני חפש ומוצא קטעי פורנו ובהם גברים עומדים בשירותים, אישה יושבת וכנועה וכולם משתינים עליה ואז דופקים אותה. לעולם לא דמיינתי שאני הגבר, להיפך, תמיד דמיינתי שאני זו האישה בקטעים האלה. וכשאני רואה את זה, אני מדבר לעצמי בלחש בלשון נקבה (מתייחס לעצמי כאילו אני אישה), ותמיד "תדפקו אותי חזק ! תשתינו עלי ותראו לי מה אני שווה באמת ! תראו לי שאני מושתן/נת שאני זבל תחתית הרמה" והפנטזיה שלי שלא יהיו לי חברים ושכל החברים שלי לא יגידו לי שלום ברחוב ורק יחפשו לנצל אותי מינית בצורה הזאת. מה ההסבר לזה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פנטזיות מזוכיסטיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פנטזיות מזוכיסטיות - תגובה

    נטע אדלר
    22/02/2015

    שלום מורן,
    עולם הדמיון והפנטזיה של בני אדם הוא עשיר, מגוון ויכול להיות גם... מוזר או אלים.
    לכאורה, מי ירצה להיות במקום חלש, מושפל, נפגע? אלא שמציאות לחוד ופנטזיה לחוד. כנראה אתה חווה סיפוק או עוררות מינית מלדמיין עצמך בדמות נשית, מושפל או מנוצל. אנשים חווים עוררות מינית ביחס למגוון גירויים.
    כל עוד אינך "מתנהג" את הפנטזיה אלא "חולם" אותה וכל עוד היא אינה מפריעה לחייך הסדירים, אין בהכרח בעיה בזה. אבל, אם הפנטזיה מטרידה, משתלטת, גוזלת את זמנך ומרצך, מהווה תחליף לקשרים או אם הקשרים שלך במציאות "נצבעים" גם כן בצבעים הללו, של יחסי ניצול, כדאי מאוד להיעזר בטיפול פסיכולוגי, כדי להבין לעומק את מקומן של הפנטזיות בחייך ואת הצרכים\החסכים הרגשיים העומדים בבסיסן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום