מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ק.אבי נקש18/03/2014
"..כמעט"..... ולא מאמין שיכול להעזר במטפל...>> אני הוא זה שעושה את העבודה ומתמודד.
נכון להיום..> אני מחפש לי עבודה.. >> אך פחות או יותר יש לי סדר יום .
איני יושב בביית או יושן.. אלא יוצא כל הזמן .
נפגש עם מטפל כפעם בשבוע אך לא מרגיש שאני "עושה "או "מטפל" בי בבעיה..
אלא כשאני נפגש איתו קורה מצב שמספר ומדבר אליו את מה שקורה איתי..
ומראה לו ולי את הכוחות שייש לי ואת כל ההצלחות בהתמודדות עם הבעיה ..
למען האמת "טיפול " נכון ואמיתי מרגיש לי שזה חסר לי מאוד ..
אך לא יודע מה לעשות .. ואיך עליי לפעול..
אשמח לקרוא הצעות ורעיונות מכם .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות אחדות..
אירית כהן18/03/2014שלום אבי,
אתה מזכיר מספר פעמים את 'הבעייה' עימה אתה מתמודד, ומרגיש שאינה מטופלת באפן הנכון.
על מנת שאוכל לנסות להתייחס לשאלתך - האם תוכל להגדיר מהי 'הבעייה' ?
ובאיזו מסגרת וע"י מי [איזה איש מקצוע] אתה מטופל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז..אענה לך..
אבי נקש19/03/2014לוקה בסכיזופרניה וocd מחשבתי קשה .
נוטל תרופות ובקשר עם פסיכאטר..
מטופל בשיחות "תמיכתי" כהגדרת המטפל אך לא חש שמוביל לאןשהו .. רוצה להתקדם ולצאת מהתקיעות בה אני נמצא היום . וברקע ישנו סבל רב והמון התמודדויות מבחינה נפשית
מקווה שעניתי לך אשמח לתגובה .
תודה רבה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבצד המחלה יש גם כוחות בריאים
אירית כהן19/03/2014שלום אבי,
בהחלט ענית, בצורה ברורה ועניינית. ובעקבותיך אנסה גם אני להיות ברורה ועניינית לפחות כמוך.
ראשית עלי לציין שמה שאתה עושה כיום הוא בדיוק מה שנדרש - להתמיד בטיפול התרופתי ובשיחות, להתמיד במאמץ להיות עם הראש למעלה ולהיות פעיל. היכולת שלך לעשות זאת מעידה שבצד המחלה אתה גם אדם עם כוחות.
למעשה לכולנו נקודות חולשה ונקודות חוזק, ומה שיכול לסייע לאתר אותן הוא אבחון פסכידיאגנוסטי שנעשה ע"י פסיכולוג קליני. ייתכן שנעשה לך אבחון כזה לאחרונה [ועל פיו נקבעה האבחנה שלך], אך לא כל הפסיכיאטרים שולחים לאבחון כזה - ואם לא נעשה לך עדיין אבחון כזה אני ממליצה שתבקש זאת, זה צריך להיעשות ע"י פסיכולוג קליני שמנוסה באבחון וטיפול בסכיזופרניה. בין אם מדובר באבחון שכבר נעשה [לאחרונה או בשנים האחרונות] או באבחון שייתבצע עתה - רצוי שהמטפל שלך ייעזר בתוצאות האבחון בהמשך הטיפול. האבחון יאתר גם את היכולות שלך ויאפשר להציע תחומי פעילות נוספים שיכולים להתאים לך.
בנוסף - האם אתה במסגרת כלשהי של אנו"ש? לעתים עוזר לכולנו להיות בקשר עם אחרים שסובלים מבעיות דומות לשלנו, לשתף בהרגשות וגם בפתרונות.
אני מקווה שעזרתי במשהו. הרגש בטוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראשית..
אבי נקש20/03/2014תודה רבה על התשובה היפה והטובה ..
מה שהבנתי זה שעליי לפגוש פסיכולוג.. מטפל
אבל זה מאוד קשה לי מבחינה כספית . מה גם שאיני עובד .
אז מי ומה יכול לעזור לי להמשיך ולפתח את עצמי . וכמובן לטפל בעצמי ??
כלומר : היכן אני מוצא מטפל שיוכל לעזור לי כנ"ל ?
כן חבר קופ"ח אך לא ידוע האם ישנם מטפלים גם בשיטת סיביטי.. אותו אני זקוק בעקבות הפרעת האוסידי ממנו אני סובל .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנא לקרוא דברי במדוייק
אירית כהן20/03/2014כדאי שתקרא שוב מה שכתבתי לך בתגובתי הקודמת, אבי.
המלצתי להמשיך בטיפול שאתה מקבל כיום [תרופתי, ואותן שיחות-תמיכתיות שבועיות], המלצתי שתציע למטפלים שלך להיעזר באבחון פסיכודיאגנוסטי [אבחון ע"י טסטים פסיכולוגיים - זה מומלץ בכל מצב של תקיעות, ובד"כ צריך להיות מוזמן ע"י איש מקצוע המטפל בך], כמו כן הייה בקשר עם אנו"ש ומה שהם יכולים לתת לך.
אני פסיכולוגית, לא כלכלנית ולא בנקאית, ואיני יכולה לתת ייעוץ בנושאים הכספיים וגם לא לפתור את בעיות המימון.
הרגש בטוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי אירית
אבי נקש27/03/2014כהמשך לדבריי...
מאוד מעונין להחליף מטפל וסוג של טיפול . לסיביטי שעובדים בצורה התנהגותית קוגנטיבית .
השאלה היא מהיכן ואיפה אמצא לי מטפל שכזה .
אין לי דייי כסף לכך אך אשמח לשמוע רעיונות לקדם את מצבי .
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאהלן אבי
כהן13/06/2014תתנחם בזה שיש אור בקצה המנהרה בקשר לבעיה שהעלית , על אף המורכבות הרבה
היא מסוג ההפרעות ששומרות על מודעות .
עם הטיפול הנכון והסביבה התומכת הכל יפתר .
סבלנות
יום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפשת פסיכולוג שיהיה מוכן לטפל בי..אילת17/03/2014
היי
אני נמצאת במצב לא כל כך טוב..ואני מחפשת פסיכולוג שיהיה מוכן לטפל בי פרובונו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפולים מוזלים
אירית כהן17/03/2014פני לקופה שלך, עלויות הטיפול במסגרת קופות החולים נמוכות מאשר במיגזר הפרטי [אף כי ייתכן שתהיה רשימת המתנה]. כמו כן בידקי אם במסגרת כלשהי בה את נמצאת יש אפשרות לעזרה נפשית [למשל אם את סטודנטית - ברוב האוניברסיטאות והמיכללות יש כיום שירותי בריאות הנפש לסטודנטים]. בנוסף, במחלקת-הרווחה בעיריות רבות בישראל ניתן לקבל טיפול ע"י עו"ס.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רומן ישן במשרדמיכל16/03/2014
לפני מס' שנים התחלתי לעבוד במפעל גדול והיה לי רומן של מס' חודשים עם אחד העובדים שהיה נשוי.
הרומן הסתיים לאחר כמה חודשים ונשארנו ידידים ממש טובים עד היום שמדברים ממש על הכל.
מיותר לציין שאף אחד לא יודע על הרומן הזה לא בעלי ולא עמיתי לעבודה.
לימים התחתנתי נולד לי ילד היום כבר בין 4 ואני מצפה לילדה נוספת.
היחסים ביני לבין בעלי לא ממש טובים הינו בטיפול זוגי וזה לא עזר ואנו מושכים ומושכים.
אבל...
עברו כבר כמה שנים טובות, אנו מתראים מידי יום ואיני מצליחה להוציא אותו מהראש שלי.לא מהחלומות ולא בכלל, הוא שם כל הזמן.
ברור לי שאין סיכוי שנהיה יחד
אבל איך אני מוציאה אותו מהראש שלי?
הוא יודע על כך והוא ממש בסדר ואף מנסה לעזור
בכל מקרה מאז הרומן ועד היום לא היה בינינו שום קשר מיני או פיזי אלא התנהלות כידידים בלב ובנפש אבל איני מצליחה להוציא אותו מהראש מאז ועכשיו זה התגבר.
אשמח לעצה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רומן ישן .. ומה עם החיים בהווה?
אירית כהן17/03/2014שלום מיכל
אני מתרשמת שבעולמך הרגשי שורר כיום בלבול. אני לא שומעת שמחה לקראת הלידה הצפוייה, שמטבע הדברים הייתה אמורה להיות דבר די מרכזי אצלך. הגבר עימו את מקימה ומרחיבה את המשפחה מתואר כמאכזב, "סוחבים" כדברייך. וגבר אחר [אדם בוגדני מטבעו, הרי בגד באשתו איתך, מן הסתם בגד בה גם עם אחרות] מקבל אצלך מקום חשוב ואפילו מקום אידיאלי, "ידיד נפש" - מקום בלתי מציאותי.
ייתכן שהמחשבות והחלומות הבלתי-פוסקים הם חלק מאותו מצב רגשי של בלבול, סוג של מחשבה טורדנית. [וייתכן גם ששינויים הורמונליים הקשורים בהריון תורמים לבלבול זה].
אני ממליצה שתפני לעזרה פרטנית. את יכולה לחזור למטפל הזוגי ולהתייעץ בעניין זה, ובכל אופן עדיף שהטיפול שלך יהיה אצל פסיכולוג קליני, זהו בעל המקצוע שיוכל להעריך נכונה את מצבך הרגשי, ויוכל להערכתי לעזור לך.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מאושרתדניאלה15/03/2014
אני נשואה בת 36 עם ילדה בת 6, מנסים (רק בדרך הרגילה) להביא עוד ילדים ללא הצלחה.. אני עובדת במקום מסודר וטוב (עפי הנורמות). לאחרונה אף קודמתי.
לא טוב לי. לא יודעת על מה להניח את האצבע אבל כל דבר לא מספק אותי עד הסוף. לא הבחירה בבן הזוג (אבא נהדר ובן זוג טוב), מקום העבודה, אף חברה לא מעניינת אותי במיוחד ואני מרגישה שאני כבר לא אטרקטיבית ומעניינת כמו פעם..
מה קורה לי?!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מאושרת - תגובה
אירית כהן15/03/2014שלום דניאלה.
כפי שאת וודאי מבינה בעצמך, אינני יכולה לדעת בבירור מה קורה לך.
ייתכן שהתסכול מהנסיונות הכושלים להרות גורם לך לכעס שמודחק.. או כעס שבאופן בלתי מודע מכוון כלפי עצמך - והתוצאה היא דכדוך.
אך ייתכן גם קשר סיבתי הפוך. דהיינו, ייתכן שהדכדוך מקורו שונה - אך הוא משפיע על המערכת הזוגית , וגם על המערכת ההורמונלית שלך, ומקשה את הכניסה להריון.
וייתכנו גם אבחנות אחרות ותשובות נוספות לשאלתך 'מה קורה לי'?'.
כדאי לך לפנות לייעוץ פרטני אצל פסיכולוג קליני, במסגרת הקופה שלך או באופן פרטי.
הרגישי בטוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה התייעצותאחי14/03/2014
שלום ,
אני מקפיד בעניין של שמירה על עניין של בשר וחלב ,ומה שקורה זה שבבית פחות.
מיכוון שכל איני אוכל בצורה סדירה ואיני אוכל אוכל מבושל בבית כבר כמה שנתיים ,
ואני לא זוכר שאמא שלי אמרה לי לאכול..
ויש עוד דברים שקשה לי לסלוח לאמא שלי ,מה העצה שלכם?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה התייעצות - תגובה
אירית כהן15/03/2014שלום לך,
אני מבינה שאתה מבקש עצה בשני עניינים. האחד הוא הרגלי אכילה לא תקינים, והשני כעסים לא פתורים על אימך.
יכולות להיות סיבות שונות לבעיות אכילה, למשל: בעיות גופניות.. הרגלים לא נכונים... מצבים נפשיים כגון דכדוך, ועוד. נדרש איש מקצוע כדי לאבחן את הסיבה, את חומרת הבעייה, וכדי להציע פתרון יעיל עבורך. כדאי להתחיל את הבירור אצל רופא המשפחה - גם כדי לשלול חוסרים או נזק כלשהו כתוצאה מאכילה לא תקינה. ייתכן מאוד שלאחר בירור ראשוני כדאי להגיע לייעוץ אצל פסיכולוג קליני.
פסיכולוג קליני הוא גם הכתובת לכעסים לא פתורים שאתה חש.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יומולדתמישהי12/03/2014
הי,
רציתי לשאול: מה דעתך על מטפל/ת שמביא/ה עוגה ביומהולדת של המטופל/ת? ( עוגה אישית כזאת-סימלית).
המטפל/ת יודע/ת את התאריך וזוכר. ואז כאשר המטופל/ת נכנס לפגישה הוא ישר רואה את העוגה +בלון על השולחן שנמצא בינו לבין המטפל/ת..
האם זה חריג? אפשרי? תקין/לא תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יומולדת - תגובה
אירית כהן12/03/2014שלום לך,
אדגיש, ראשית, כי אני אינני בתפקיד 'שיפוטי' או ביקורתי ביחס למטפלים אחרים [אני רק ממליצה תמיד לפנות לטיפול למטפלים מורשים ע"י משרד הבריאות].
אשר לשאלתך: לכל מחווה או ביטוי-התנהגותי יש משמעות שהיא תלויית-קונטקסט. ולכן בדרך כלל - כולל במקרה זה - קשה לקבוע אם המחווה או ההתנהגות של המטפלת היא 'תקינה' או 'לא תקינה'.. 'אפשרית' או לא-אפשרית.. אלא כשמכירים היטב את הקונטקסט. למשל, הקשר הטיפולי, מהלך הטיפול.
את הינך חלק מאותו קונטקסט, ומתוך שאלתך אני מתרשמת שאינך חשה בנוח עם המחווה של המטפלת, אינך 'מעכלת' היטב את העוגה-הסמלית. ייתכן שאותה עוגה מסמלת משהו אחר עבור כל אחת מכן .
אני ממליצה בחום! שתעלי זאת בשיחה עם המטפלת.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והערה או הארה
מישהי12/03/2014"מורשית ע"י משרד הבריאות" -קרי, רשומה בפנקס הפסיכולוגים שנמצא באתר משה"ב. נכון? ושם גם רשומה ההתמחות:"פסיכולוגיה קלינית". ( להבדיל מארגונית, חינוכית וכו'). נכון?
אז כן- היא רשומה ככזאת. "קלינית". אבל.... מה זה אומר? האם זה "תו תקן " כלשהו?
אגב, היה ברור לי שלא "תשפטי". בכלל, בתחום בריאות הנפש ופסיכולוגיה בפרט יש תחום מאד מאד "אפור" לטעמי. כלומר: כמעט הכל אפשרי. "תקין". ואין איזה קנה מידה אחיד או אובייקטיבי, כמו למשל ברפואה.
האם למשל מי שרשום כפסיכולוג קליני( כלומר: סיים התמחותו), הוא בהכרח מטפל טוב יותר מאשר מתמחה? שרשום בפנקס אך עדיין ללא ההתמחות?
האם בהכרח פסיכולג קליני מתאים יותר לטיפול נפשי- דינאמי או cbt , מאשר פסיכולוג "חינוכי" - אף על פי שבעל ניסיון רב שנים הרבה יותר מכזה הרשום כקליני אך שזה עתה סיים?
יש גם סוג של קולגיאליות בין מטפלים.. מאד נזהרים מלשפוט את עמיתהם. ולעיתים, זה קשה להיות בצד האחר- של המטופל. בתנאים כאלו.
בכל מקרה- צדקת אולי באבחנתך. הרי אם היה לי לגמרי נח עם המחווה כנראה שלא הייתי שואלת עליה כאן. מצד שני, באותו הרגע- מאד שמחתי. אפילו הרגשתי נח עם זה. מאד. רק אח"כ חשבתי עם עצמי.. שיש הבדל בין מטופל שמביא משהו למטפל , לבין המטפל עצמו שמביא משהו למטופל.
מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והערה או הארה - תגובה
אירית כהן12/03/2014דעתי היא שהעלאת תחושותייך השונות [כולל חשדנותך כלפי מטפלים.. או כלפי מי שנותן לך משהו מתוק..] בתוך חדר הטיפול תוכל לקדם אותך, את הטיפול שלך.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאחרון ודי בנושא זה:
מישהי12/03/2014סליחה על ההמשך.
בתוך חדר הטיפול. נכון. צודקת. אלא ש.... איך אפשר לדעת אם המטפל מקצועי? איך?
האם זה שהוא רשום בפנקס מבטיח זאת? מתי מותרות "מחוות "?
האם מי שמטופל אצל מטפל שרשום בפנקס יכול "להירגע" מעט?
האם עובדת סוציאלית קלינית שהתמחתה שנים בפסיכותרפיה ( בתי ספר וכו'), או למשל פסיכיאטרים שעוסקים גם בפסיכותרפיה טובים כמו פסיכולוג קליני?
אם תוכלי לענות על כך בבקשה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאחרון ודי בנושא זה: - תגובה
אירית כהן12/03/2014הרשאה כ''פסיכולוג קליני ' אומרת שמדובר בבעל מקצוע שלמד וקיבל הכשרה מתאימה לעסוק בטיפול פסיכולוגי ובאבחון פסיכולוגי, נבחן ועמד בהצלחה בבחינות מקצועיות, אושר כבעל-מקצוע זה, אושר לעסוק בטיפול ובאבחון פסיכולוגיים.
לגבי כל עניין, מבעל מקצוע יש לך כ'קליינטית' או מקבלת-שירות זכות לצפות להתנהגות מקצועית. מה שאין כן אם תפני לאדם שאין לו הכשרה והרשאה מתאימות. [אם טכנאי- שיניים מומחה יפשל בבניית התותבות אוכל לתבוע אותו. אם הלכתי לעשות תותבות אצל סנדלר - אולי במקרה התותבות תהיינה מוצלחות, אך אם לא - אין לי להאשים אלא את עצמי].
לגבי עוס"ים קליניים ופסיכיאטריים - תלוי מה ההכשרה שקיבלו לעסוק בטיפול פסיכולוגי.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2 פסיכולוגיםדנה11/03/2014
קיבלתי המלצה על 2 פסיכולוגים. הלכתי אתמול לאחד מהם ואף קבעתי פגישה נוספת. הייתי רוצה ללכת לעוד אחד מהפסיכולוגים בו זמנית לפגישה או שתיים על מנת שאוכל לראות מי מתאים לי. מה דעתכן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי להתחייב לאחד?
אירית כהן11/03/2014ניראה לי ששני פסיכולוגים בו-זמנית עלול לבלבל אותך.
כשהמליצו לך על שניים בוודאי לא התכוונו שתלכי בו-זמנית לשניהם. רצוי לדעתי שתמשיכי עם אותו אחד שאיתו כבר התחלת, ואולי אפילו כדאי שתעלי בשיחה איתו את הנושא [הקושי "לבחור בין שניים"] .
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדות מהמוותמיואשת09/03/2014
שלום רב
חברתי לעבודה איבדה את אימה לפניי כחצי שנה כשהיא בת 52 בלבד זו אמא שהייתה פעילה מאוד ונמרצת ולא הרגישה שהיא חולה בסרטן ביום אישפוזה עוד הלכה לעבודה אבל המחלה הכריעה תוך 3 חודשים חברתי לעבודה טיפלה בה במסירות רבה מאוד עד לרגע האחרון . אחריי מות אימה הרהתה גבורה וחוזקה שאני מהצד הרגשתי שזו רק הבריחה שלה ממה שקרה עד לאותו יום שחלמה חלום שבו אימה קבורה בבית העלמין וצמוד אליה היא שומרת חלקה ועוטפת את אותה החלקה בניילון ומול האמא עומדת דמות שלא רואים את הפרצוף אבל חברה שלי מהמבנה גוף יודעת בברור שזו הייתה היא (החברה) ואמא שלה אמרה לה רק עוד 10 שנים חלום זה הצליח להטריף את חברתי היא חוששת שמה נשאר לה 10 שנים לחיות חוששת נורא לילדים פוחדת לעזוב אותם ונמצאת בחרדות איומות מה בעצם החלום אמר????אנא עזרתכם לעזור לי לעזור לחברה
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחלומות יש יותר מפשר אחד.
אירית כהן10/03/2014שלום לך,
נאה שאת נמצאת לצד חברתך בתקופת האבל שלה, ומאזינה לה.. אולי לפעמים זה קשה מדי עבורך ואת רוצה 'להוציא 'אותה מזה. אולם תהליך התאבלות הוא תגובה טבעית, לעתים הוא נמשך זמן רב - לכל אחד הקצב שלו. אם חברתך עצמה מעוניינת בעזרה מקצועית כדאי שהיא תפנה לאדם המתאים, למשל לפסיכולוג, למספר שיחות.
העובדה שהיא זוכרת את חלומותיה אינה מעידה כשלעצמה על מצב פתולוגי.
כללית, לא ניתן לפרש חלום באופן 'סתמי' ואנונימי. לכל חולם שפת-חלומות משלו, לחלום יש יותר ממשמעות אחת ורבדים שונים הקשורים לחייו של אדם, ולכן עבודה על /בעזרת חלום נעשית [ע"י איש מקצוע!] רק עם החולם עצמו.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאשר נשים מתאהבותאור09/03/2014
רציתי לשאול שאלה קצת לא שגרתית, ואני לא ממש יודע אם היא קשורה לפסיכולוגיה, אבל ננסה, מה כבר יכול להיות?
מה שרציתי לשאול זה אם נשים מאוהבות חוות רגשים עזים יותר מאשר גברים מאוהבים, כלומר, האם נשים, שנחשבות לרגשניות יותר, נפגעות חזק יותר כאשר מושא אהבתן מסרב להן מאשר גברים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היכן נמצא אפארטוס הרגש?
אירית כהן10/03/2014שלום לך,
בשאלתך קשרת בין מספר נושאים שלא בהכרח קשורים זה לזה.
ראשית, שאלת על עוצמת רגשות. ובכן, קיימת שונות בין בני אדם מבחינת הטמפרמנט שלהם [טמפרמנט כתכונה מולדת]. לא ידוע לי שנשים הן בדרך כלל יותר 'טמפרמנטיות' מגברים. הביטויים החיצוניים לרגשנות גבוהה יהיו שונים בין גברים לנשים, וזה במידה רבה עניין של חינוך ושל סטיגמות חברתיות.
נושא אחר הוא עוצמת הפגיעה שיחוש אדם נוכח חווית-נטישה - וזה קשור לדעתי לא רק, ואפילו לא בעיקר, ל'עוצמת רגשות' . אלא, היכולת לשאת נטישה קשורה לרמת האינטגרטיביות והבשלות של האישיות - וגם בזה לא ידוע לי שיש הבדלים עקרוניים בין גברים לנשים.
בקיצור, אפשר לומר שאפארטוס-הרגש נמצא בין האוזניים ולא בין הרגליים...
אני מקווה שעזרתי. אם שאלתך נובעת מבעייה אישית כלשהי אתה מוזמן להמשיך לשאול.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדהרינה06/03/2014
שלום רב,
מאז שהפכתי לאמא אני חווה חרדות .הלכתי למספר פסיכולוגים אך לא הרגשתי שהצליחו לעזור לי .אני תמיד הגעתי למיצוי הפגישות והרגשתי שאני כבר "חוזרת על עצמי "כי הדברים אצלי לא הצליחו להשתנות.. אני זקוקה לעזרה ולא יודעת למי לפנות . אולי אני צריכה פסיכולוגית שתוכל להבין אותי בתור אמא?אודה לעצתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה - תגובה
אירית כהן06/03/2014טיפול הוא תהליך, רינה. אפילו היווצרות המרחב הטיפולי הוא תהליך שאורך זמן מה. אם את ממהרת 'למצות' את הפסיכולוגים ולהחליפם אינך מאפשרת לאותו מרחב להיווצר, ואז גם לא מתחיל התהליך הטיפולי. את מתחילה כל פעם מהתחלה ומשחזרת שוב ושוב - מה?
נסי בפעם הבאה לעצור ולברר עם הפסיכולוג מדוע דווקא באותה נקודה את חשה צורך להפסיק את הטיפול.
איני חושבת שמין הפסיכולוג באמת משנה אך את כמובן רשאית לנסות פסיכולוגית, אם זה מה שאת חשה. חשובה המקצועיות, עדיף פסיכולוג/ית עם מומחיות קלינית.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גניבהדנה05/03/2014
הבן שלי בן 15,ילד מקסים,אחראי וכו .לפני כחודש גילינו שהוא לוקח לנו כסף מהארנק .הוא עשה זאת בערך חמש פעמים.שדיברתי איתו הוא ישר הודה והחזיר את הכסף.לא עשינו מיזה סיפור.כלומר הבהרנו הסברנו והוא התנצל וראינו שהוא מתבאס מיזה .והרפנו.במיוחד לאור העובדה שהוא ילד מאד טוב ומאד ישר.השבוע גילינו שיש לו הרבה מידי מטבעות בקופה ,מה שמעלה שוב את החדש.בנוסף,גילינו שהוא לקח חפץ מסוים מהבית של הדודים שלו,בית שהוא מרגיש שם מאד נוח.הוא הודה שהחפץ שלהם אבל אין לו מושג איך זה הגיע אלינו...איך אנחנו אמורים לפעול לאור כל הארועים הנל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גניבה - תגובה
אירית כהן06/03/2014שלום דנה,
מה שאת מתארת באמת מטריד. מטריד הפער בין תיאורך את בנך כ"מאוד טוב" "מאוד ישר" אחראי ומקסים - לבין העובדה שהוא גונב.
הפער הזה אומר שאולי אינכם רואים אותו באופן נכון, ושלבנכם יש חלקים/התנהגויות תוקפניים שאתם בקביעות מתעלמים מהם.
או, הפער הזה יכול להיות קשור למצוקה שעוברת עליו, והתנהגותו החריגה היא בבחינת קריאה-לעזרה.
בנוסף יכולות להתעורר תהיות סביב השאלה מה גורם לו כיום להזדקק לכסף ומדוע הוא אינו מעיז לבקש מכם את הכסף שהוא נזקק לו.
הוא הצליח בקלות רבה מדי לנפנף אתכם מהנושא ע"י כך שהוא 'התבאס מזה'.. [אז מה אם הוא התבאס??]. לדעתי יש מקום לבירור יותר מעמיק, אצל איש מקצוע. הכתובת היא פסיכולוג קליני שמתמחה ומנוסה בטיפול במתבגרים. זו יכולה להיות תחילה פנייה של ההורים לפגישת ייעוץ בה הפסיכולוג יוכל לשאול אתכם שאלות ולברר פרטים נוספים לפני שהוא נפגש עם הנער.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אני פוגע ביחסים שלהם ?גל05/03/2014
שלום .
לאשתי אח ואחות , יש לי קשר טוב עם אחותה אבל עם אחיה אין לי קשר טוב , אין לי תקשורת איתו .
אני לא מרגיש בנוח כשאני מוזמן אליו .
למרות כל התחושות שלי וחוסר הנעימות אני לא שם רגלים לאשתי ביחסים ביניהם , מזמין אותו אלינו , מגיע גם אליהם וזאת בהתחשב ולטובת אישתי .
אין אני מרגיש בנוח לפתח את היחסים מעבר לביקורים מדי פעם אצלם והם אצלנו בגלל נסיונות העבר של כל מיני התנהגויות של אחיה באותם פגישות שגרמו לי להתרחק ולהמנע ממפגשים כאלה כמו טיולים , יציאות למסעדות וכו"י .
אני לא מנסה לפגוע ביחסים ביניהם ולא שם רגלים לקשר ביניהם ולא מתנגד למפגשים ביניהם או לסרב למפגשים ביניהם או להרחבת היחסים ביניהם .
אשתי טוענת כי כתוצאה מהסירוב שלי וחוסר הנעימות שלי אני בדרך עקיפה פוגע ביחסים שלה עם אחיה , האם לדעתכם זה נכון ?
אני שוב מציין שאני לא מתערב , לא שם רגלים ואינני מונע להתפתחות היחסים ביניהם אבל אני לא רוצה להיות ביחסים האלה ובקשר ביניהם .
אני מכבד את אחיה כאח שלה ולא יותר מזה ואני חושב שבאים אין לי תקשורת איתו ולא נעים לי להיות בחברתו ולא משנה מה הסיבה לא צריך לאלץ אותי להיות מעורב ביחסים ביניהם וזכותי להגיד גם לא ללכת אליו וזכותה של אשתי גם ללכת לבדה .
מה דעתכם , האם אשתי צודקת ואני פוגע ביחסים ביניהם .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אני פוגע ביחסים שלהם ? - תגובה
אירית כהן06/03/2014שלום ציון,
מפעם לפעם מוצגת כאן בפורום שאלה שאני מתקשה לענות עליה.
ייתכן שהקושי נובע מכך שלעתים אין תשובה ברורה, אין אמת אחת. לעתים לבני זוג יש השקפות שונות על 'יחסים', וכתוצאה יש להם ציפיות שונות לגבי ניהול יחסיהם עם בני משפחה שונים במשפחה הגרעינית או המורחבת.
ייתכן שהקושי שלי נובע מחוסר באינפורמציה. למשל, לגבי הרקע להסתייגות העיקשת שלך מגיסך [האם לך עצמך ההסתייגות הזו מובנת? והאם היא מובנת לאשתך?]
במידה והדבר מעיק על היחסים הזוגיים, או על אחד מכם, ניתן לפנות לייעוץ מקצועי.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתי לא רוצה לצאת עם גבריםעומר02/03/2014
שלום דר'
אני מאוד אשמח למלוא תשומת ליבך
בתי בת ה30, אובחנה בגיל 19 כסובלת מדיכאון מז'ורי, דיסטימיה וחרדה חרתית.
עד לפני 4-5 שנים היא הייתה ממש בדאון, חסרת חשק לכל דבר, לא מנסה בכלל לחיות יותר טוב ועל הבכי אין בכלל מה לדבר.
אך יחד עם זאת הייתה מנהלת קשרים זוגיים לתקופות ממושכות (גרה עם בני זוג וכו').
בשנים האחרונות חל שינוי בלתי יאומן- היא מחייכת, מתקשרת, עלתה במשקל (ממשקל 38 ל50), היא הרבה יותר מחוברת למשפחה.
היא לקחה יוזמה והקימה חברה קטנה, חזרה לעסוק באומנות (מציורים שהיו שמורים במחסן היא התחילה לכתוב תסריטים וממש לעשות איתם משהו), היא התגברה על רוב התסמינים של החרדה (ממש מתקשרת ללא שום בעיה, בעלת ביטחון עצמי מאוד גבוה).
אך מצד שני בכל התקופה הזו שהיא עבדה על עצמה (בהצלחה מרובה) היא לא יצאה עם שום בחור, והיא עדיין טוענת שאין לה שום רצון לצאת עם מישהו - "כל הגברים זבל ואין לי זמן להיות אמא של גבר" או- "יותר טוב לי לבד, ממש טוב לי ככה".
אני יודעת שהזמן יעשה את שלו, ויכול להיות שהיא עדיין עוברת שלב בחיים שהיא לא יכולה להכיל גבר בחייה, אבל הדברים שהיא אומרת על גברים גורמים לי לחשוב שהיא ממש אנטי, ממש לא רוצה זוגיות.
היא אומרת שהיא לא יודעת אם היא רוצה ילדים- "אני כבר בת 30, לא רוצה בן זוג, אין לי ממש זמן לילדים".
כל הילדים שלי גרים אצלנו בבית כך שאני מאוד ערנית לפעילותיה
פעם הייתי רואה שהיא יוצאת לדייטים או עם חברים, היום היא לא יוצאת, היא הרבה בבית (למרות שהיא לא סגורה כל היום בחדר).
מנהלת את החברה שלה לרוב דרך הבית. החדר שלה תמיד חשוך (היא סוגרת את החלונות גם באור יום ומדליקה מנורה קטנה)- האם זה אומר שהיא עדיין בדיכאון? כי היא ממש מעורבת בחיי המשפחה, משתפת אותנו בעבודותיה, מתערבבת עם אורחים שבאים אלינו.
היא לא יוצאת כי היא אומרת שזה תמיד מוביל ללהכיר גבר והיא נמנעת מזה בכל מחיר.
שאלתי אותה אם היא עברה טראומה בגלל מישהו, היא אמרה שמה שהיא חוותה אולי כל אישה חווה, שיש כאלה שיכולות לסבול את זה ויש כאלה שלא.
אני שומעת מביתי השנייה על התנהגויות של גברים הימים אלה ואני מבינה שעל מה היא מדברת, אך צר לי שהיא הרימה ידיים.
היא משתפת אותי בכל, ובכל פעם שאני ניגשת איתה לשיחה, היא מצליחה לשכנע אותי למה עדיף לה להיות לבד.
כאמא, מה לעלי לעשות?
האם להרפות ולתת לה להמשיך בשלב הזה של חייה לבד?
האם לדאוג מהצורך שלה להיות לבד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתי לא רוצה לצאת עם גברים - תגובה
אירית כהן03/03/2014שלום לך,
את מציירת שינוי קיצוני שחל בבתך. אחרי תקופה ממושכת של דיכאון חמור במהלכה פיתחה יחסים זוגיים אפילו עד מגורים משותפים, חל שינוי קיצוני - מצב הרוח השתנה לטובה, ניראה כאילו הסימפטומים חלפו, היא מתפקדת ובהצלחה. אך נמנעת לחלוטין מקשרים עם גברים.
אני לא כל-כך מאמינה בהתרחשויות קיצוניות... אין ספק שבתך חוותה תגובה חמורה בשלהי גיל -התבגרות - ואולי חלקים מ'המתבגרת' עדיין לא הבשילו,. בנוסף, ייתכן שהיא נוטה כיום למצוא מיפלט מאחורי הסינור של אימה, חוששת לצאת משם [לאור התקופה הקשה שחוותה]. בולט לעיני שבכל אופן יש לה גם כיום נטייה להסתגרות. קיימת אמנם השאלה אם יש קשר בין בני-זוג [תחלופת בני זוג - ועתה הימנעות מוחלטת] לבין מחלתה בתקופת ה'דאון', ובעיקר קיימת שאלת יחסיה עם הבית ואיתך, אימה.
אני סבורה שאיש מקצוע הוא שצריך להעריך את מצבה, בין אם במיפגשים של בתך עם פסיכולוג, או - אם היא מסרבת לכך - אולי כדאי לך לפנות בעצמך להתייעצות פרטנית בעניינה.
אני נוהגת להתייחס בכבוד לאינטואיציות האימהיות.. תצטרכי להאזין להן גם בשאלה 'האם כן/לא להרפות' ולהעריך עד כמה התערבותך תישא פרי.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות בעיניין של יחסים עם חברCK02/03/2014
יש לי חבר (חבר רגיל, לא בן זוג), שהצליח להכעיס אותי בגלל ההתנהגות שלו ואני לא יודע איך להתמודד עם זה.
מדובר בבחור בן 40, גרוש בזוגיות טובה מאוד + ילדה קטנה.
האיש אימץ פילוסופיית חיים (כך הוא מגדיר אותה) שבעיקרה חיסכון בכל דבר. הוא כמעט ולא ישלם על משהו מכיסו במחיר מלא.
הוא תמיד מנסה להשיג כל דבר דרך זכייה בהגרלה או בחינם או עם קופונים.
הוא טוען שהתנהגות זו אינה פוגעת בי (או ביתר חבריו).
בהזדמנות אחת תוך כדי שיחה הוא ציין שאם היתה לו אפשרות הוא אף לא היה משאיר טיפים למלצרים, וזאת למרות שלכל מסעדה שאנחנו הולכים יחד (כמה חברים), זה תמיד בליווי הקופונים שלו.
נכון שאני מעדיף לאכול במסעדות ולשלם חצי מחיר, אבל אני מנסה להסביר לו שאם בא לי ללכת איתו לראות סרט (לדוגמה, זה קרה), הוא לא ילך כי הוא יצטרך לשלם מחיר מלא, אבל אם הוא זוכה בכרטיס חינם לסרט הוא כמעט תמיד יציע לי להצטרף אליו (לא משנה שלרוב הסרטים האלו לא מעניינים אותי).
בהזדמנות אחת מאוד כעסתי עליו וקראתי לו "קמצן". הוא נעלב ואני מיוזמתי ניתיקתי קשר לכמה חודשים.
כעת אנחנו שוב במתח כי אני מנסה להסביר לו שכל פגישה איתו, ולמעשה כל מה שהוא עושה, עובר דרך מסננת של חינם או לא / יש קופון או אין וכו'. זה סגנון חיים שדי מעצבן אותי.
הוא טוען שאין לי שום זכות להתערב לו בכיס ושזה לא פוגע בי ישירות או אישית. לדעתי זה כן.
איך עלי לנהוג עם אחד כזה? האם עדיף להפרד? להתעלם? מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות בעיניין של יחסים עם חבר - תגובה
אירית כהן02/03/2014שלום לך,
אני מבינה שאתה לא שואל על החבר ובעיותיו [אולי יש לו בעייה נפשית - 'קמצנות', או 'אובססיה' לאיסוף קופונים. אולי בעייה כלכלית - יתכן שהצורך לתמוך בגרושה וגם בזוגיות חדשה+ילדה קטנה מאלץ אותו לחסוך, אך אינו רוצה שחבריו ירחמו עליו ולכן מציג זאת כפילוסופית-חיים. אולי יש סיבה אחרת כלשהי להתנהגותו].
אתה רק שואל כיצד להתייחס לעניין כ'חבר'.
כמובן שאיש אינו יודע טוב ממך כיצד מתאים לך לנהוג. אני רק יכולה להצביע על כמה התייחסויות אפשריות.
אתה יכול להיות חבר שמבין שיש כאן בעייה כלשהי, לא חוקר ולא חופר - אלא כחבר מקבל את הסטייה הזו בהתנהגות, לא מצפה מחברך שיישתנה! ואם בצד התכונה שמעצבנת אותך יש לו גם פנים אחרות, ואתה יכול גם ליהנות מחברתו - אז וודאי שחבל לנתק קשר, לא??
ואם אתה רוצה 'לחפור' - אז תחפור בעצמך, ותשאל את עצמך מדוע אתה כ"כ מתעצבן מההתנהגות שלו [בעיקר אם חברים אחרים ובת-זוגו אינם מתעצבנים כמוך].
אתה גם יכול להחליט שלא תנתק קשר - אך לא תתן לקופונים לנהל את חייך.. למשל לא תוותר על סרט שאתה רוצה לראות, אלא שתלך עם מישהו אחר, שלא מתנהל עפ"י הקופונים. או, תסרב לבילויים שלא מושכים אותך [למשל סרט שאין לך עניין בו - פרט לעובדה שהוא בקופונים].
אני בטוחה שיש עוד אפשרויות כיצד להתייחס לסיטואציה,
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכיזופרניהרועי01/03/2014
שלום רב
אימי בת כ-50. גרושה +1.
בשנה האחרונה אובחנה כחולת סכיזופרניה. עד היום החל משאני זוכר אותה היטב (משהיית בת 30), סבלה מתסמינים שליליים של המחלה.
(הזנחה, צמצום, רגשות, אי תפקוד חברתי וכו').
מאז ומעולם מסרבת גם להכיר שיש לה בעיה ושמשהו לא בסדר אצלה.
לכן גם מסרבת לשתף פעולה בטיפול פסיכולוגי/פסיכיאטרי כלשהו.
בחודש האחרון החלה לשתף על קולות שהיא שומעת בלילה. לרוב טוענת שזה קולות של האנחות, אבל היו פעמיים ששמעה מישהו קורא בשמה, ומישהו אומר לה "שלום".
הייתי שמח לקבל עזרה ולדעת מה כדאי לעשות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הערה
רועי01/03/2014אימי לאורך השנים מסרבת להכיר בבעיה ולהסכים לשום טיפול.
גם ההבאה שלה לאבחון היה ב"מניפולציות".אני לא יודע איך נצליח לשכנע אותה לקחת תרופות.
בעיה נוספת - מבחינה כלכלית היא מוציאה כספים יותר מאשר מכניסה ולא מבינה שזה פסול.
קיבלנו אישור מיוחד לזכאות ל"סל שיקום" - על ידי אישור של פסיכיאטר מיוחד, כי גם להכיר בנכות נפשית בביטוח לאומי היא מסרבת בכל תוקף.
לא יודע מה לעשות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסכיזופרניה - תגובה
אירית כהן02/03/2014שלום רועי,
אתה אמנם מדבר במושגים 'מקצועיים' ["סובלת מתסמינים שליליים של המחלה.." וכדו] - אולם אינך פסיכיאטר, ויתירה מכך - מדובר באימך. יש להניח שהיא שעושה עליך די הרבה מניפולציות, יותר ממה שאתה עושה עליה.. בקצרה: אינך יכול להיות ה'מטפל' שלה.
קיימים פתרונות שונים עבור מי שאינו משתף פעולה עם הטיפול התרופתי - למשל זריקה חודשית של התרופה האנטי-פסיכוטית, אך זו החלטה שצריכה להיעשות ע"י גורם רפואי.עליך לקבל הנחייה מסודרת ואולי אפילו תמיכה קבועה לזמן מה כיצד להתמודד מול אימך, ללמוד להפריד בין מה שאתה כן יכול לעשות עבורה ומה שאתה אינך יכול לעשות וחייב להיעשות ע"י גורם מקצועי, ללמוד להשאיר מרחב נשימה לחיים שלך שאינם קשורים באימך [הרי גם לך יש זכות לחיי איכות, ממש כמו לאימך].
הכתובת לתמיכה כזו ע"י תקופת מה של שיחות אישיות [לך!] היא עו"ס במחלקת הרווחה - או עו"ס/פסיכולוג במקום בו אימך אמורה להיות מטופלת - או תקופת מה של שיחות עם פסיכולוג באופן פרטי [כזה שמבין את המחלה של אימך].
אני מקווה שלטובת שניכם תחפש ותמצא תמיכה כזו,
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

