פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • הפרעת אישיות
    יוסי
    27/06/2014

    שלום האם אפשר להתגבר על הפרעת אישיות בלי פסיכולוג? האם יש פיתרון אחר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת אישיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת אישיות - תגובה

    אירית כהן
    28/06/2014

    שלום יוסי,
    איני יודעת על אלו פתרונות אחרים אתה חושב..

    קשה לי להתייחס לשאלתך, ראשית כיוון שבני אדם אינם 'תגית פסיכיאטרית'.
    כשמדובר בהפרעת-אישיות - יש סוגי הפרעות-אישיות שונות, רמת-החומרה של ההפרעה יכולה להיות גבוהה/נמוכה' ועוד גורמי שוני בין הפרעות-אישיות וכמו כן בין בני-אדם מבחינת הכוחות/החולשות שלהם.
    אם קיבלת [אתה או מישהו ממקורביך] אבחנה של 'הפרעת-אישיות' עם המלצה לפנות לטיפול ספיכולוגי - זכותך לחזור אל מי שנתן את האבחנה וההמלצה ולבקש הסברים נוספים. תברר גם איזה סוג של טיפול מומלץ, גם בטיפולים-פסיכולוגיים יש וריאביליות.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם הטיפול בריא
    רעות
    26/06/2014

    היי,
    ראשית אגיד שאני מאוד מעריכה את תגובותייך בפורום!

    אני סטודנטית בת 23, נמצאת אצל פסיכולוגית כשלושה חודשים כבר. מצד אחד אני מרגישה איתה פתיחות אמיתית, קשב טוטאלי, אמפתיה, ולפעמים גם מעוררת בי הבנות חדשות. מצד שני אני מרגישה שהיא מתלהבת ומתרגשת ממני יתר על המידה, ז״א שהיא מציינת הרבה כמה שאני עמוקה, עשירה, מרתקת ומרגשת...כמה שהיא נהנית להקשיב לי (וגם מציינת שזה לא מקצועי מצידה), לרוב הטיפול גם מתארך ב10-15 דק׳ - וכל זה אני מרגישה נעשה בכנות ותמימות. קשה לי להגיד אם זה נוח לי, או אם אני באמת מבינה
    למה התלהבות כזו מגיעה לי (ואם זה לא מנוגד בעצם לכך שפסיכולוג אמור לספק אוירה
    מקבלת בכל מצב), ואם ההתלהבות הזו מגיעה מהעברה שהיא עושה אלי

    לכן אני תוהה כמה הקשר בריא, לשני הצדדים
    (אציין גם שההכרות בינינו היתה של סטודנטית-מרצה בקורס קבוצה גדולה, קצר)
    אודה מאוד על תגובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם הטיפול בריא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם הטיפול בריא - תגובה

    אירית כהן
    28/06/2014

    שלום רעות,
    תודה על הפידבק החיובי, נעים לי לשמוע זאת.

    מאוד קשה לשפוט סיטואציה בין-אישית כששומעים צד אחד.. ולכן איני יכולה לחוות דעה על ההתנהלות המקצועית כפי שאת מצפה ממני, וגם אין זה מסמכותי.
    אתרכז בקונפליקט שלך ביחס לפסיכולוגית, כפי שעולה מתיאורך.
    מחד, את נהנית ממה שזורם אלייך, מה'מזון' שאת מקבלת ממנה. מאידך את חוששת שמא המזון אינו באמת ההזנה נכנוה.. אולי לעתים לא מצליחה 'להתחבר' ולעכל את המזון הזה, מרגישה מוצפת [יותר מדי .. כולל הארכת השיחות מעבר לזמן].
    את תוהה אם מדובר ב'העברה' שלה. ובכן, העברה היא בדרך כלל תהליך דו-סיטרי, וייתכן שמשתחזר כרגע בטיפול, וגם בקונפליקט שלך, משהו שאפיין את הדרך בה גידלו אותך.. במיוחד כיוון שאתן בתחילת טיפול, בונות את המרחב הטיפולי.

    מדדוע שלא תעלי תהיותייך בתוך הטיפול? אשת מקצוע מיומנת תדע כיצד להתמודד עם זה, וזה יכול לקדם את הטיפול שלך.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות חברתיות והתבודדות
    ורוניקה
    26/06/2014

    היי,

    לקראת השחרור שלי התחלתי להרגיש שאני מאוד השתנתי ביחסים הבין אישיים שלי או לחלופין המודעות שלי מאוד גברה

    אני בת 21 כבר שנה משוחררת עובדת בעבודה טובה

    בפגישות ראשוניות, למראית העין אני נראת טיפוס חברותי ונלהב להכיר. גם מצחיק ושנון. לאחר מכן, אני דיי מתנתקת.

    שתי סיטואציות מהחיי יום יום שלי :

    1. החבורה שלי בעבודה הם רק בנים, עם כל אחד ואחד הייתי בתקופה טובה והקשר בינינו היה טוב מאוד , שיחות מעניינות וקולחות, צחוקים וכו', אבל הגעתי למצב שאין בידי להגיד להם שלום כי השיחה תתפתח ל-לא מעניינת ואני פשוט אצטרך להיגרר איתם לשיחה, כי אני מרגישה שאני מחוייבת לשיחה טובה כשאני מדברת עם מישהו. זה יוצא לי עקום כשאני מרגישה שאני חייבת, אני לא שנונה ואומרת דברים בכוח, אז התרחקתי, ללא סיבה מיוחדת.

    סיטואציה שניה:

    אני נמנעת מלהיפגש עם חבר שבחבורה לבד, אני יכולה מאוד להנות איתו כשכולם ביחד, אבל זה מרגיש לי שלהיפגש איתו לבד לא יהיה לי כיף. יכול להיות מאוד שיהיה לנו שתיקה מביכה, ושוב אני יתחיל להיות לא אני.

    אני מבחינתי, זאת מישהו משוחררת, מצחיקה, ונוטולת עכבות, איך שאני נמצאת עם משפחתי ומשום מה עם אנשים זרים זה לא קורה. וזה מאוד מצער. לא היה לי את זה בתיכון וגם לא בצבא.

    אוסיף ואציין שגם בצבא וגם בתיכון, תמיד היה לי מקבץ מצומצם של חברות. אז תירצתי שאני פשוט חסרת ביטחון\ האנשים מגעילים אבל היום אני מבינה שיש קשר בין השניים, והמודעות שלי גברה.

    כשהמודעות גברה, אני יותר מנסה להתאמץ בלהיות כיפית ומצחיקה, וגם כשאני מצליחה אני מפחדת לקלקל את הרושם הזה, ומתרחקת.


    אשמח לעזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות חברתיות והתבודדות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות חברתיות והתבודדות - תגובה

    אירית כהן
    28/06/2014

    שלום ורוניקה,
    מתיאורך אני מתרשמת שהקושי העיקרי שלך הוא לחוש נוחות והנאה בסיטואציות בין-אישיות, חברתיות או אינטימיות. הקושי הזה מלווה אותך שנים רבות.

    אין ביכולתי להעריך עד כמה מדובר בפגם אישיותי שכן/לא ניתן לתיקון. יש אנשים שהם פשוט 'כאלו' אך עליהם ללמוד לחיות עם זה טוב יותר ממה שאת מתארת. ולעתים ניתן לתקן קושי זה בטיפול פסיכולוגי, במיוחד לאור העובדה שאת מאוד צעירה, וזה בדיוק הזמן לתיקונים כאלו..
    אני ממליצה שתפני לפסיכולוג, הן להערכה והן לטיפול. כדאי לך לעשות זאת, משום שקושי הזה עלול להפריע לך בחייך, הן בתחום החברתי והן בתחום בניית זוגיות ומשפחה.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה ודיכאון
    דנה
    25/06/2014

    שלום,אני בת 15 מאז שהייתי קטנה היו לי תקופות של כל מיני חרדות ולחץ אבל למדתי להתעלם מזה,השנה הייתה לי שנה עמוסה וקשה בשבילי ועכשיו אני מרגישה שפשוט נשברתי בא לי פשוט לבכות כל היום אני מרגישה תמיד בחרדה אני יכולה לראות טלוויזיה ופתאום יתחילו לי דפיקות לב מהירות והזעה ותחושת פחד ורצון לברוח ולוקח לי זמן להירגע,ואני מרגישה שזה פשוט הורס אותי וגם עוד יותר מלחיץ אותי שנגרמות הרבה מחלות בגלל לחץ וחרדה שנמשכים לאורך זמן ואני מפחדת שיהיה לי סכרת או מחלת לב כלשהי ובגלל זה גם יותר קשה לי להירגע וגם אני מרגישה לפעמים דקירות בלב או סתם כאב ראש ואני מפחדת שזהו אני חולה
    ואני מנסה להירגע ופשוט לא מצליחה!! יצאתי לעשות היום הליכה עם חברות והיה לי כיף ונהנתי אבל אז ברגע שחזרתי לבית ושוב שקעתי במחשבות שלי ופחדים שלי הדמעות שוב התחילו לצאת בבקשה תעזרו לי נמאס לי להרגיש ככה בפחד
    ואני מתביישת בכלל לספר את כל זה למישהו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה ודיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה ודיכאון - תגובה

    אירית כהן
    28/06/2014

    שלום דנה,
    התופעות שאת מתארת אמנם ניראות בתחום של דכדוך.. חרדה... התקפי פאניקה. גם התרחישים השחורים שאת בונה בראש [לגבי מחלות שאת עלולה ללקות בהן ] מאפיינים דכדוך.
    את כותבת שאת "מתביישת לספר על כך".. אינך היחידה שוסבלת מסימפטומים של דכדוך וחרדה, הסטטיסטיקה אומרת שכל אדם סובל מהתקף דיכאון חריף לפחות פעם בחייו. אבל צרת רבים אינה נחמה.. חשוב לטפל בבעייה.
    עפ"י תיאורך הסימפטומים מחריפים כשאת נשארת לבדך, ואני מניחה שהחופש הגדול שהחל בימים אלו החריף קצת את המצב. כדאי לך ערוך תכניות לתקופת החופש, כך שלא תישארי חסרת מסגרת, עיסוק ובעיקר קירבה לאחרים למשך תקופות ממושכות. בנוסף, האם חשבתם על טיפול פסיכולוגי? טיפול כזה יכול לעזור לך ללמוד לווסת את עצמך יותר טוב.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בגיל ההתבגרות
    צארלי
    25/06/2014

    הבן שלי בגיל 14 פשוט לא מתחשב באף אחד, גומר את המים החמים במקלחת, משאיר שולחן מלוכלך אחרי שאכל ועוד ....
    ואם מדברים איתו על זה, הוא לא רוצה לשמוע אותנו .. מה הסיבה להתנהגות כזו ? אני תוהה אם אני נכשלתי בחינוך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בגיל ההתבגרות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייחסות ?

    צארלי
    25/06/2014

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבא לנער מתבגר

    אירית כהן
    26/06/2014

    שלום צ'ארלי,
    אני משיבה לפניות בפורום בהתנדבות, בזמני הפנוי ובסדר שנובע משיקולי המקצועיים. אם יש משהו דחוף ניתן תמיד לפנות לייעוץ באופן פרטי [מה גם שהייעוץ בפורום הוא ראשוני ואינו מחליף ייעוץ פרטני] .

    חוסר הסבלנות שלך כלפי עצמך ["האם נכשלתי בחינוך.."] אולי בא לביטוי גם כלפי בנך המתבגר, ועלול להחריף עימותים ביניכם.
    כדי שתוכל לטפח יותר סבלנות כלפיו אנסה להסביר מהו 'מתבגר', מהו 'גיל המעבר' הזה. במובנים אחדים המתבגר הוא תינוק בגוף של גבר.. יש פערים בתוך המתבגר בין הבנה קוגניטיבית. שהיא וודאי יותר משל תינוק לבין מצב פסיכולוגי לא יציב. ההורמונים המשתוללים 'מחרפנים' אותו.. השינויים החריפים בהתפתחות הגופנית מבלבלים וקשה לעכלם. מאוד מבלבל ומעייף להיות נער מתבגר! בעיקר בחלק האמצעי של גיל ההתבגרות בו כניראה נמצא בנך [זה לאו דווקא עניין של גיל.. לכל אחד קצב משלו. אתה יכול לקרוא על כך יותר באינטרנט]. בנוסף קיים הצורך בהגדרה עצמית מחדש ולכן מרדנות כלפי ה'מימסד' והסמכות - מרדנות שעלולה להחריף בסביבה הורית נוקשה מדי.
    אין זה אומר שעליכם לוותר לו בכל עניין. בנוסף עליכם להיות עם יד-על-הדופק שלא יתפתחו מצבי דכדוך.. שימוש בחומרים פסיכו-אקטיביים.. או התחברויות חברתיות לא-רצויות..

    כשתשרדו שניכם את התקופה הזו - יהיה לך את החבר הכי טוב !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפיות הורים
    אובד עיצות
    24/06/2014

    שלום.

    אני קרוב לגיל 40, סובל מחרדה ודכאון. אין לי שום כוונות להתחתן ולהביא ילדים לעולם המזוויע הזה. הבעיה היא שההורים שלי מצפים ממני לחתונה וילדים.

    אני לא תולה את אי רצוני לחתונה ולילדים בחרדה ובדכאון אלא בתור תפיסת עולם שלא ראוי לחיות בעולם הזה ואיני רוצה להביא ילד לעולם ולכפות עליו חיים בכפיה בעולם המרושע הזה.

    כיצד ניתן להתמודד עם הציפייה של ההורים לנכד מול ההחלטה שלי להישאר רווק + 0 עד לסוף חיי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ציפיות הורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למיואש שלום,

    רינת
    24/06/2014

    קודם כל, אל תהיה מיואש, חייך אל העולם והעולם יחייך אלייך בחזרה. שנית אם אתה שואל אותי, תפיסת עולמך שגויה. גמני הייתי בדיכאון וחרדות זמן מה, הכל עובר, תלוי מה הם רצונותייך האמיתיים. Good luck

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התבגרות מאוחרת

    אירית כהן
    24/06/2014

    שלום לך,
    בדבריך ניתן לזהות שני מאפיינים של מתבגר שטרם סיים את תהליכי הבשלות של גיל ההתבגרות [אגב, אינך בן ה - 40 היחיד שסובל מתופעה זו, ההתחלה והסיום של 'גיל ההתבגרות' מתרחשים בגילאים כרונולוגיים שונים, לכל אדם קצב משלו].
    מאפיין התבגרותי אחד הוא הדיכאון והיעדר בחירה בחיים, אותה תפיסה שהעולם לא ראוי לחיות בו... המאפיין השני הוא המאבק שאתה מנהל כנגד הוריך והציפיות שלהם. אינך מזדהה עם הציפיות שלהם, אך גם אינך אדיש כלפיהם - הרי אתה תלוי בהם מבחינות שונות [כמו מתבגר].
    אתה כותב שאתה סובל מדיכאון וחרדות, ואני מניחה שאתה מקבל טיפול תרופתי.. אך האם אתה גם בטיפול פסיכולוגי? טיפול פסיכולוגי יכול לעזור לך להשלים תהליכי גיל ההתבגרות ולחיות באופן יותר שלם עם עצמך ועם הסביבה וציפיותיה.

    הרגש בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות
    דנה
    23/06/2014

    אני בת 32 נשואה עם תינוקת בת 5 חודשים
    יש נטייה להקשר לדמויות סמכויות. אני יוצרת קשרים כאלה לאורך שנים ותמיד באיזשהו שלב הם נקטעים ואני מתפרקת...
    מעבר לזה, עברתי סוג של אלימות מילולית ופיזית בבית ההורים וההערכה העצמית שלי כאדם מבוגר לא גבוהה אך חשוב לי לציין זה לא מעסיק אותי ביומיום.
    אני גם לא מצליחה למצוא מסגרת מקצועית שמתאימה לי, מרגישה ששום דבר כבר לא מעניין אותי למרות שלמדתי ויש לי תעודות.
    מבחינה משפחתית - אני קצת שקועה בעצמי ופחות מתעניינת בסביבה הקרובה שלי.
    רציתי לשאול האם אני צריכה להתחיל טיפול? ואיזה?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התייעצות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות - תגובה

    אירית כהן
    24/06/2014

    שלום דנה,
    מזל טוב על התינוקת החדשה. את עוברת תקופה מיוחדת, אימהות בפעם הראשונה. הרבה דברים חדשים להסתגל אליהם.. וייתכן שגם צורך בהגדרה מחדש של עצמך.

    את שואלת האם את "צריכה" להתחיל טיפול.. לי נשמע שאת רוצה להתחיל טיפול, כמקום בו תבררי את עצמך לעצמך, תתיחסי לקצוות 'לא-סגורים' בהיסטוריה שלך. ייתכן שהרצון הזה שלך קשור לאחריות החדשה שאת חשה כאם, רצון ליצור בתוכך מודל אימהות מוצלח יותר ממה שחווית בעצמך, רצון להיות מודל מוצלח לבתך..

    מצאי באיזור מגורייך פסיכולוג/ית עם התמחות קלינית. בתחילת הקשר רצוי להגדיר יחד מטרות, ויש לקחת בחשבון שטיפול המאפשר שינוי אורך זמן מה..

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה אירית

    דנה
    25/06/2014

    אני לא גרה בארץ, אלא בחו"ל, בלונדון.
    האם יש אפשרות לקבל המלצה על פסיכולוגית בלונדון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה אירית - תגובה

    אירית כהן
    25/06/2014

    אני מנועה מלתת המלצות שמיות בפורום [מעבר לכך שאיני מכירה אישית את הנפשות הפועלות בלונדון ]. רצוי מאוד שיהיה מדובר בפסיכולוג קליני עם גישה דינמית.
    קבלי מספר המלצות דרך חברים.. חפשי במאגרי מידע מתאימים.. ואח"כ הרשי לעצמך לדבר בטלפון עם כמה פסיכולוגים ולהתרשם מה מתאים לך, מעין
    window-shopping . מותר להקדיש לחיפוש החשוב הזה מעט מאמץ...

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך משפחה שכזואת !!!
    מאיה אריאל
    22/06/2014

    שלום רב ! רציתי לציין שהמשפחה מצידי הם נורא אטומים .יש לי אח רווק והוא הילד המעודף בעצם במשפחה אחרי 2 אחיות אפשר להגיד שמקטנות אימא שלי לא אוהבת אותי והיא הולכת בדרכים שלו ויחד איתם אחותי שהיא הבכורה .פעם עוד היחסים שלי איתה היו טובים היום הם הסיתו אותה. האח מגיל קטן נכנס לנעליים גדולות רציתי לציין שאבי לוקה בנפשו והאח פשוט מרגיש "אבא " האם הכול נובע מהילדות ? מה עושים במקרה שכזה שאח ששולט ומסית את כולם מסביב . מההכרות אם המשפחה נראה לי שאף טיפול לא יעזור גם לא גישור מרגיש לי שהתאווה שלהם היא פשוט לשנוא . קשה להם לראות משפחה לאימי אין זוגיות אם אבי לכל מקום אחי מתלווה אליה . אחותי בעלה בגד בה והיא עדיין נמצאת איתו .גיסי לא יתחבר אליי משנכנס למשפחה . מרגיש לי שהמון דברים מהעבר לא פתורים . אודה לך מאוד על תשובתך . בתודה מאיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המשך משפחה שכזואת !!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתגובתי הקודמת [מ -20/6/2014]

    אירית כהן
    22/06/2014

    שוב שלום מאיה,
    יש לך בערך שתי אפשרויות: האחת היא להמשיך לחשוב שיש לך משפחה איומה.. שלמצב אין תקנה...ולהמשיך לקטר [בפורום זה.. בפורומים אחרים.. .סתם באוזני חברות על כוס קפה..] בקיטור זה את מן הסתם מבשלת ומנפחת עוד קצת את ההתמרמרות שלך , בין אם היא מוצדקת יותר או פחות.
    האפשרות השנייה היא לנסות לעשות שינוי - וזה בוודאי קשה לבד, ומצריך עזרה מקצועית, כפי שהמלצתי בתגובתי הקודמת. אולי אחרים במשפחה [שאף להם - אל תשכחי! - רגשות התמרמרות משלהם] לא ישתפו פעולה, אך לפחות תוכלי להרגיע עצמך ולהפסיק להתבשל עם הנושא. ואולי כן תזכי לשיתוף פעולה, ולו עם אחדים ממשפחתך, ותצליחי להעניק לבנותייך חווייה משפחתית בריאה יותר.

    הבחירה היא שלך..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף
    lisa
    21/06/2014

    היום קרה לי משהו מפחיד מאוד. זה כבר קרא לפני ארבע שנים. היום אכלתי טופי והמיץ של הטופי נתקע לי בגרון לא יכולתי לנשום כולם נכנסו להיסטריה חשבתי שאני. עומדת למות היחיד שהרגיע אותי זה אבא שלי ובזכות זה הצלחתי לחזור לנשום הייתי כולי כחולה ואדומה פשוט ראיתי את המוות בעיניים זה מאוד הפחיד אותי אני עד עכשיו מתרגלת נשימות כי אני מרגישה מתוחה לחוצה ושאין אוויר אם הייתי רק עם אמא שלי אין לי מושג אם הייתי בחיים היום כי היא נכנסת לפאניקות ולא יכולה לתפקד. אני מאוד חרדה עכשיו כי אני גם ככה טיפוס ירדתי ובנוסף אני גם אחת שאוכלת מאוד לאט ובחתיכות קטנות לוקח לי שעה עד שאני מסיימת לאכול ועכשיו הטראומה הזאת תכניס אותי לעוד חרדות אני כולי מבועתת ועובדת אני לא יודעת מה. לעשות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויסות עצמי

    אירית כהן
    22/06/2014

    שלום דנה,
    ייתכן שהתופעה הפיזיולוגית-רפואית שחווית היא 'חמיצות' או צרבת. כיוון שזה כבר קרה לך בעבר כדאי להתייעץ עם רופא משפחה, אולי גם דיאטנית, לגבי הרגלי האכילה שלך.
    תחושת הצרבת היא באמת לא נעימה, אף כי לא ידוע לי בדרך כלל שצרבת יכולה להתפתח עד כדי חנק. אך את לדברייך חרדתית - ולכן, בנוסף להתייעצות עם רופא משפחה, רצוי שתפני לטיפול פסיכולוגי כדי לפתח יכולת טובה יותר לויסות עצמי.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משפחה
    אריאל
    21/06/2014

    היי, אני לא יודעת מה לעשות.
    מאז שאני ילדה קטנה המשפחה שלי הייתה כל כך מושלמת בעיני אחרים וכולם הזניחו אותי, אני הילדה הקטנה ולא קיבלתי תשומת לב כמעט. הייתי המכוערת, הלא מוצלחת, הלא מעניינת...
    היום אני בת 16 ואני פשוט לא יכולה לסבול יותר את המשפחה הזאת.
    יש לי 2 אחים ו 2 אחיות (2 האחים ואחות הם גדולים ממני הרבה שנים, הם מעל גיל 25 ואחות שהיא שנה מעליי).
    אחד האחים שלי מרביץ לי מאז שאני ילדה קטנה, יש לו בעיות זה משהו שידוע אצלנו במשפחה. הוא חולה ובעקבות המחלה שאיתה נולד כולם מתנהגים אליו כאילו הוא הנסיך של הבית. לדוגמה הוא נמצא קומה מעליי והאמבטיה שלו נוזלת לקומה שלי, ביקשתי ממנו מספר פעמים שישים שם מגבת כיוון שבחושך לא רואים שיש מים אבל הוא אמר שאני לא אגיד לו מה לעשות כי זה הבית שלו, דיברתי עם הורי אבל הם התעצבנו שאני פונה אליהם. לאחר כמה זמן החלקתי שם וכל הבוהן שלי הייתה חתכים והציפורן יצאה ממקומה בעקבות המכה וגם אחרי שזה קרה הוא לא שם מגבת על הריצפה ! ואמא שלי פשוט אמרה לי לעזוב אותו בשקט.
    עכשיו נחזור לעניין, אחותי (זאת ששנה מעלי) הייתי מקבלת ממנו מכות במקומה, מכות של ממש, לא אח שנתן סטירה הוא מרביץ לי! פעם היה לי סדק ברגל, עשו לי פעמיים צילומים ביד , פעם אפילו הרופאה חשבה שנשבר לי האף.
    אין לי למי ללכת, הוא מרביץ לי מול אמא שלי ורק אחרי שהוא נירגע היא אומרת לו ״היא הייתה אשמה אבל זה לא בסדר להרביץ לה, היא בחורה!״
    שלא לדבר על כל הפעמים שהייתי מתקשרת לאמא שלי בוכה עם דם על הגוף והיא הייתה אומרת לי שזה לא מתאים עכשיו שהיא בעבודה ואני הייתי ילדה קטנה!
    היום דיברתי איתה שזה לא הגיוני שהיא נותנת לו להרביץ לי והיא אמרה לי שהוא הבן שלה ושהיא לא תריב איתן בגללי. אני בכיתי לה וכאב לי מהמכות של יום חמישי והיא הייתה עסוקה בלצרוח עלי שאני אפס.
    היא נותנת לאח שלי להרביץ לי כי הוא הבן שלה, אבל מה איתי?
    אף אחד לא מגן עלי, הוא פשוט שונא אותי ,הוא עושה דברים ומאשים אותי, הוא גנב להורים שלי כסף ואמר שהוא ראה אותי עושה את זה ואני בחיים לא אגע להם בכסף !!
    וכל הזמן המשפחה אומרת לי כמה שאני שמנה וטוחנת ואני באמת לא מרגישה ככה (המידה הכי גדולה שהייתי במכנסיים זה 38) ואני דוחפת אצבעות בגלל זה, זה בא בתקופות שהם יורדים עלי אז באותה תקופה אני דוחפת אצבעות.
    גם ככה לא טוב לי עם עצמי, אני יודעת שאני לא יפה או חכמה או חמודה או רזה אבל אני בן אדם ואני שואלת את עצמי, אך אחד בעולם הזה לא אוהב אותי אז למה לי לחיות?
    עברתי רק דברים רעים בחיים שלי, ילדים צחקו עליי שאני מכוערת, ממש מול כולם וקיללו אותי, ילדה הרביצה לי, ילדה שלחה את אבא שלה להרביץ לי פעם (אני לא מקללת,אני באמת ילדה טובה שגדלה אצל סבתא ופעם עוד הייתי פי 8 מנומסת מהיום! ואפילו פעם אחת ניסו לאנוס אותי ואין לי אהבה , אפעם לא היה לי בן זוג, לא חוויתי אהבה גם לא במשפחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משפחה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משפחה - תגובה

    אירית כהן
    22/06/2014

    שלום אלה,
    את מתארת חוויית-חיים מאוד לא נעימה.. כדי שאנסה לענות יש לי שאלות -הבהרה:
    - האם המשפחה נמצאת בטיפול כלשהו - אם במסגרת מחלקת הרווחה בעיר, או טפול נפשי כלשהו - ?
    - האם את עצמך בטיפול רגשי/נפשי [אם ע"י יועצת ביה"ס, או פסיכולוג] ?
    - מה פירוש 'דוחפת אצבעות' ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    אריאל
    25/06/2014

    המשפחה שלי לא נמצאת בטיפול.
    אני גם לא נמצאת בטיפול.
    דוחפת אצבעות- דוחפת אצבעות לגרון ומקיאה בכוח.
    המשפחה שלי משחקת אותה יותר מידי מושלמת, אפילו שעכשיו אנחנו נמצאים בבעיות כלכליות המשפחה משדרת שלא, אני מתכוונת שעד לפני שלוש שנים היה לנו הרבה כסף ועכשיו יש בעיות, רבים מידי פעם על דברים ובגלל מה שכולם משדרים זה נראה כאילו שום דבר לא השתנה.
    חשןב למשפחה שלי מה שחושבים עליהם.
    עכשיו, אחרי שאח שלי הרביץ לי שוב הוא כעס על אמא שלי שהיא בדקה מה קרה איתי ושהיא מדברת איתי בכלל אז עכשיו אף אחד לא מדבר איתי.
    אני יודעת שהוא לא בסדר, שהוא חולה אבל זההורס לי את החיים, זה הורס לי את הרצון לחיות. במקום שהבית שלי יהיה המקום המוגן שלי למרות כל מה שקורה לי זה המקום שהכי הורס לי את הלב, לפעמים אני ממש מרגישה כאבים בלב , כאבים אמיתיים וזה בגלל שמה שהם עושים מכאיב לי, הם משאירים אותי לבד בעולם ועכשיו כשאני הכי צריכה אותם הם רק מחמירים עם זה, המצב הולך ומחמיר. אח שלי מרביץ לי ליד אמא שלי, לפני לא הרבה זמן הוא הרביץ לי וירד לי דם מהאף (הרבה) ואמא שלי הלכה לראות אם הוא מסדר בזמן שאני הייתי סגורה במקלחת בהתקף של פאניקה כשנוזל לי הדם באף, הייתי בטוחה שאני אמות מחוסר בחמצן כי מהפאניקה לא הצלחתי לנשום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נדרשת התערבות מבחוץ !

    אירית כהן
    25/06/2014

    שלום אלה,
    בתוך חווית החיים הלא-נעימה שאת מתארת יש שני דברים חמורים במיוחד, מטרידים, שמצדיקים התערבות מבחוץ:
    אחד, אסור לאף אחד כולל אחיך להרים עלייך ידיים! בין אם זה נובע ממחלה שלו או "סתם" איבוד שליטה שלו - כך או אחרת - אסור לאחיך להרים ידיים !! קוראים לזה "אלימות במשפחה", ויש לערב בכך מיידית גורמים מבחוץ. אני מתפלאה שאימך אינה מטפלת בכך, כולל מדוע אינה פונה למשטרה.
    הדבר השני שמצריך התערבות - התקפי הפניקה, 'דחיפת אצבעות' והקאה.. את מאוד במצוקה וחשוב שתקבלי בהקדם תמיכה נפשית. וגם כאן , אני מתפלאה שאימך אינה דואגת לכך שתקבלי עזרה מקצועית מתאימה.

    נדרשת התערבות מבחוץ - ואני מציעה שנעשה יחד תכנית פעולה. ראשית, האם ניסית בעבר לערב גורמים כלשהם מחוץ למשפחה? ושנית - אל מי את מרגישה שאת יכולה לפנות בעצמך כיום, ובהקדם?
    [הנה כמה אפשרויות:
    קרוב משפחה כלשהי - דודה וכדו'. - שיעזרו לך להתלונן במשטרה, כדי להפסיק את האלימות של אחיך כלפייך.
    מישהו שאת סומכת עליו בצוות בה"ס - המחנכת.. יועצת.. פסיכולוגית ביה"ס.. למרות שזו חופשה יש תמיד עם מי לדבר.
    רופא המשפחה בתור כתובת ראשונית שתפנה אותך הלאה..
    עו"ס בקהילה.. ].

    אני ממתינה לתשובות ממך,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשרות נוספת

    אירית כהן
    25/06/2014

    ברוב הערים יש מרכז או גוף כלשהו שעוסק במניעת אלימות במשפחה. אם את רוצה את יכולה לכתוב לי מהי עיר מגורייך ואנסה לברר עבורך להיכן בדיוק עלייך לפנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    יניב
    18/06/2014

    שלום
    יש לי מחשבות אבדניות אני מרגיש שאני לא רוצה יותר לחיות אני מרגיש רע מאוד ואני לא יודע למה מה הסיבה ולא יודע מה יש לי.
    מה אני צריך לעשות למי לפנות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות הבהרה

    אירית כהן
    20/06/2014

    שלום אבי,
    יש לי מספר שאלות- הבהרה לפני שאנסה להשיב לך:
    בן כמה אתה?
    האם חווית תחושות אלו בעבר?
    האם אתה - כיום או בעבר - בטיפול פסיכיאטרי או פסיכולוגי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משפחה שכזואת !!!
    מאיה אריאל
    17/06/2014

    שלום רב !שמי מאיה נשואה + 3 בנות ובעל מדהים .לצערי בעייתי הינה במשפחתי ובמשפחת בעלי . אלו לא סתם מריבות אימי התנגדה בתוקף לנישואי אם בעלי ומכתוצאה מכך היא לא מכירה בי כבת לא עוזרת לי בכלום ולא רוצה לשמוע עליי וכמו כן היא גוררת איתה את שני אחיי . מצד בעלי הדבר דומה הם לא הכירו בי ככלה ולא כיבכדו אותי כל נישואי . בקיצור אנחנו חיים בעולם בלי שום משפחות חגים שבתות . וטלפונים וביקורים . הם פגעו באנו מאוד שהגענו להחלטה ברורה אני ובעלי שאנחנו לא רוצים שום קשר איתם. בעלי ואימי לא מסתדרים ולא יסתדרו לעולם . בקיצור השלמנו אם המצב הקיים האם לדעתכם זה נורמלי ? הילדות שלנו לא מבינות למה סבתות לא באות ולמה לא קונות להן מתנות אפילו אימי הייתה לאחרונה בניו - יורק ולא קנתה להן אפילו סיכה . איך להסביר לבנות שהדודות והדודים והסבתות פשוט לא אוהבים אותם ? אני ובעלי ברוך - השם לא מחסירים מהילדות שלנו כלום ודואגים להן מאוד . אבל שוב מגיעים שבתות ,חגים , מועדים ואנחנו מוציאים את עצמנו שוב לבד ניסינו בעבר לדבר אם המשפחות ברוח טובה אך אין אם מי לדבר . איך עלינו לנהוג ומה עלינו לעשות ? מה שאנחנו רוצים לומר שאני ובעלי כן מסתדרים ביחד אך כל דבר שקשור מוביל לפיצוץ ומריבות בגללן הם בלי ידיעתם מזיקים לאנו ולועגים לאנו באופן קבוע רצינו לדעת מהנסיון שלכם האם נתקלתם בתופעה כזואת או שאנחנו חריגים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משפחה שכזואת !!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאיפה להגיע למשפחתיות תקינה

    אירית כהן
    20/06/2014

    שלום מאיה,
    אינכם חריגים - לצערי הרב. אני מזכירה לך שאחד המחזות הידועים ביותר - 'רומיאו ויוליה' - מתאר את האומללות הנובעת מסכסוך משפחות. ולא רק בספרות, גם במציאות יש משפחות שהרגלי-החיים שלהן כמשפחה, ו'הנחות-היסוד' שלהן לגבי משפחתיות, אינם תקינים - וזה גורם לסבל... ועלול להיות מונצח אח"כ הלאה בהרגלים-המשפחתיים שבנותייך תטפחנה.

    בכל אופן, 'צרת רבים' בהחלט איננה נחמה. יש לשאוף לתקן את המצב, ולא פעם צריך לשם כך עזרה מקצועית. אולי יש דברים שאתם - את ובעלך - יכולים לעשות [ואולי גם אתם תורמים למצב בלי יכולת שלכם לראות את 'הנקודה העיוורת' שלכם זאת ולגרום לשינוי]. ייתכן שפסיכולוג עאו עו"ס בקהילה יכולים לעזור. אם יש סכסוך על משהו ברור - לפנות למגשר..

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצה על פסיכולוג
    יויו
    17/06/2014

    רציתי לדעת איך למצוא פסיכולוג עבור חבר. יש רעיונות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המלצה על פסיכולוג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות הבהרה

    אירית כהן
    20/06/2014

    על מנת שאנסה להתייחס ולענות - שאלות הבהרה אחדות:

    בן כמה החבר?
    מי קבע שהוא צריך פסיכולוג?
    לצורך איזה עניין נדרש לו הפסיכולוג?
    מדוע החבר אינו מחפש בעצמו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    קורין
    17/06/2014

    שלום
    אני בת 22 ומאז שהייתי נערה ועד עכשיו יש לי בעיה אם בכלל לקרוא לזה "בעיה" והיא שאני לא אוהבת תינוקות וילדים הם בעיניי מעצבנים והצליל של הבכי שלהם גם מאוד מעצבן אותי.
    השאלה אם זה נורמלי ואם אני צריכה לטפל בזה.
    אני לא מתחברת לתינוקות וילדים וזה לא מלהיב אותי בכלל . ברור שבעתיד ארצה ילדים משלי אבל אני לא יודעת איך אתמודד עם זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    אירית כהן
    20/06/2014

    שלום קורין,
    לא כל דבר ניתן למיקום על הרצף של 'פתולוגיה' או נורמליות, ואין לי מידע סטטיסטי לגבי אהבת-תינוקות אצל בנות 22.
    האם מדובר ב'בעייה'? אין לי אפשרות לקבוע זאת. ייתכן שכאשר תתקרבי להפיכתך לאם תחושתך כלפי תינוקות תשתנה מעצמה.. מאידך, ייתכן שחוסר הסבלנות הנוכחי שלך לתינוקות קשור לדברים נוספים אצלך שרצוי לא להמתין ולטפל בהם כבר עכשיו [ובהזדמנות זו גם לברר מדוע בכלל נושא האימהות מטריד אותך כבר עכשיו.. האם מה שמטריד זה 'אימהות' או 'נשיות'.. או 'מיניות'..].

    כדאי שתתיעצי עם פסיכולוג באופן פרטני,

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חצינו את הגבול
    מאי
    17/06/2014

    היי,
    יש לי ידיד מאוד טוב כבר 5 שנים. היום לראשונה התנשקנו וקצת מעבר לכך.
    לאחר שזה קרה התחלתי להיחסם. שמחתי שהוא הידיד היחיד שלי שלא קרתה לי איתו סיטואציה מינית ולכן גם הרגשתי איתו מאוד בנוח, אך לצערי זה נהרס היום..
    קשה לי מאוד עם הסיטואציה ומרגישה גועל רב. (עברתי הטרדות מיניות בעבר ואולי זה השפיע). אני נמצאת בטיפול אך רושמת את הדברים בשביל להוריד לי קצת אבן מהלב. אנחנו בני 27.. את חושבת שהידידות יכולה להיהרס בגלל זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חצינו את הגבול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האמנם רגשות האשמה מוצדקים??

    אירית כהן
    20/06/2014

    שלום מאי,
    אני שומעת אותך מוטרדת מאוד, וחשה 'אשמה', בגלל נשיקה.. הבעייה היא כנראה נטייתך לחוש אשמה, דבר שמאפיין נפגעות הטרדה מינית.
    טוב שאת בטיפול פסיכולוגי , כנראה הנושא החשוב בטפול שלך הוא הפחתת רגשות האשמה!

    הרגישי בטוב, בהצלחה בטיפול

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום