פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול
    ....
    07/04/2014

    אירית שלום
    סיימתי טיפול של 3 שנים אצל פסיכולוגית קלינית. הטיפול הסתיים בשל אילוצים (מעבר שלי לחו"ל). במשך כל הטיפול הסתייעתי בפסיכולוגית גם בין הפגישות: שיחות טלפון, הודעות SMS. הפסיכולוגית הצליחה להרגיע אותי והקשר בין הפגישות עזר לי עם הפרעת האכילה ממנה סבלתי. כשהרגשתי צורך לבלוס ולהקיא, יצרתי איתה קשר ובמרבית המקרים, הקשר איתה מנע ממני לבלוס ולהקיא אבל עכשיו כשאני נטושה, שוב פעם גובר הצורך לחזור להרגלים של פעם, כלומר, לבולימיה. בן זוגי אמר שהטיפול לא היה טיפול טוב מכיוון שהוא גרם לי לפתח במטפלת תלות ועכשיו כשהיא לא בתמונה, אני אבודה. האם הוא צודק?
    כשהייתי בטיפול, סה"כ היה לי טוב ותפקדתי טוב (כמובן היו נפילות אבל היא הייתה שם על מנת לתפוס אותי). מה דעתך? האם הגיע זמן שאתבגר?
    תודה לך וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול - תגובה

    אירית כהן
    08/04/2014

    שלום לך,
    ממה שאת מספרת נשמע שאת מתגעגעת למטפלת שלך.. ייתכן שזה משום שהסיום לא היה באמת סיום, או סיום טרם-עת. הפרעות אכילה הן הפרעות קשות וגם כשעולים בעזרת הטיפול על דרך-המלך והסימפטומים פוחתים - עדיין נדרש תהליך פנימי, שכנראה טרם הסתיים במקרה שלך [את עצמך אומרת שהטיפול 'הסתיים בגלל אילוצים'].
    כמובן שאין לי כל יכולת להעריך אם ועד כמה את כן/לא זקוקה להמשך טיפול. אם את והמטפלת שלך נמצאות בתקופה זו באותה ארץ, מדוע שלא תקבעי איתה פגישה לבירור מצבך והאופציות שבפנייך? היא הרי מכירה אותך היטב. או, קבעי פגישה פרטנית עם פסיכולוג קליני אחר כדי להעריך מצבך וצרכייך בתקופה זו.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החגים האלה
    דינדין
    07/04/2014

    שוב החג מגיע ויוצאת לחופשה כפויה של עשרה ימים ללא עבודה שתחזיק אותי מתפקדת בכאילו. כועסת על כל מה שאין לי ומעולם לא היה לי: ביטחון עצמי, אהבה עצמית, חברים, משפחה, אהבה, צחוק ומגע של ילד, שלווה נפשית ורוגע אמיתי.

    ומסביב....כולם מתכננים תכניות לבלות עם המשפחה, לנסוע לחו"ל ונדמה שאין גבול למשפחתיות נוטפת הדבש... ואני...אמשיך להתבונן בעיניים כלות בכל אשר ביקשתי לי פעם, לפני שנים, אך בתוכי ידעתי שאל הארץ המובטחת לא אגיע.

    כבר שנים לא יכולה לשמוע את הביטוי "חג שמח". אין לי חג והוא בטח לא שמח.
    סתם סדרה ארוכה של ימי בדידות לא מזהרת ללא מפלט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החגים האלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החגים האלה - תגובה

    אירית כהן
    08/04/2014

    שלום לך,
    עפ"י תיאורך את שקועה במחשבות מרות על אכזבותייך.. חסרת תקווה שדברים ישתנו. אלו סימנים קלאסיים של דכדוך. אולי יעניין אותך לדעת שתקופה זו גורמת דכדוך לרבים. יש פסיכולוגים הסבורים שהעיסוק המאסיבי בנקיונות לקראת הפסח הוא למעשה דרך להתמודדות עם הדכדוך, אנתרופולוגים קושרים דכדוך זה לתקופות קדומות בהיסטוריה שלנו, כביכול אנו בתוכנו עדיין 'האדם הקדמון' שמתחרפן מחילופי עונות.. או החקלאי הקדום שלא יודע אם החיטה שזרע תעלה יפה.
    אנשים משתדלים לעבור תקופה זו באופן ש'ירפד' את נפשם - אולי גם את צריכה לחשוב בכיוון זה?
    האם את יכולה לחשוב על האנשים במחיצתם נעים לך להיות בחג? אולי למצוא בן'/בת זוג לבילוי באחד משפע האירועים שמוצעים בארץ במהלך חול-המועד? להצטרף לטיול כלשהו?

    אם הנטייה לדכדוך אינה רק 'עונתית' [בחגים], והעבודה עבורך היא דרך-קבע מיפלט מהחיים - שקלי לפנות לייעוץ מקצועי .

    הרגישי בטוב, אני מקווה שבסופו של דבר יהיה לך באמת חג שמח,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יודעת עד כמה אני נורמלית
    עדי
    06/04/2014

    שלום,
    במהלך שנים ארוכות היו לי הרגלים שבאו בתקופות, חלק כבר נפסקו וכו'. מדובר בהרגלים כל כך מוזרים שלא סיפרתי לאף אחד וגם לא ראיתי צורך לספר. למשל, הייתי נוהגת לגרש את ראש ולאכול את העור שיוצא או למשל בעיקר כשהייתי קוראת ספרים או חומר של הלימודים הייתי מורחת את העור על הדפים. או מתעסקת עם השיניים ומורחת את מה שהיה יוצא מהן. בכלל, היתה לי נטייה להריח דברים (חלק עד עכשיו), למשל אוכל שהיה יוצא לי מהגרון או לכלוך שהייתי מוציאה מתחת לציפורניים ברגליים. בעבר היתה תקופה די קצרה לדעתי שהייתי עושה לעצמי דלקות בעיניים על ידי גירוד השיניים והכנסה של מה שיוצא לעין (כמו שאומרים תמיד בצבא לעשות כדי לקבל גימלים), פשוט ניסיתי את זה, דחפתי גם חתיכות של עור לעיניים, וכשהית לי דלקת הייתי מריחה את המוגלה שהיתה יוצאת. בכלל יש לי נטייה להריח את כל הדברים האלה (מורחת מתחת לאף ומריחה). פעם גם תשלתי שיער מאזור קטן בראש ופעמיים בחיי היו לי קרחות קטנות ונקודתיות בגלל זה. בנוסף כבר תקופה שיש לי התעסקות מוגזמת עם האזניים. זה התחיל בניקוי אזניים ובחינה של מה שיוצא אוחר כך עבר לדחיפת של צמר גפן והוצאתו. לאחר מכן התחלתי לדחוף לכלוכים שהיו יוצאים לי מהאף כי אהבתי את התחושה של הנפילה של זה בתוך האוזן וההתעסקות עם זה. וגם במשך שנים לא הקדפתי לצחצח שיניים.
    זה נשמע מכל מה שאמרתי שאני משוגעת. אבל מבחוץ אני נראית רגילה לגמרי. אני לומדת כרגע תואר שני במקצוע שבקיץ האחרון סיימתי את התואר הראשון שלו וקיבלתי רשיון לעבוד בו. אני בקשר זוגי עם בחור מדהים כבר שנה וחצי ואתמול איכשהו הכל יצא ממני והעולם שלו התהפך. הוא לא יודע איך לעכל את כל זה ואני לא יודעת עד כמה אני לא נורמלית. אמרתי לו שזה לא שכל היום אני עושה את כל הדברים האלה, היו דברים בעבר, דברים שקרו לפעמים. העניין עם האזניים והשיניים נמשך עד אתמול וקיבלתי החלטה להפסיק. אני אציין שיש לי גם הרגלים קטנים של סידור דברים על השולחן בצורה ישרה, סידור של השמיכה על המיטה שתהיה ישרה, סידור של הכריות (לא דברים שמונעים ממני לתפקד, אלא כמו מן אובססיות קטנות). אני לא יודעת מה לעשות, שנינו בהלם ולא יודעים איך להתמודד עם המצב. לדבריו הוא לא מכיר אותי ואני מרגישה שאני מאוד נורמלית מצד אחד, אבל מצד שני היו לי את ההרגלים האלה עד אתמול ואני לא יכולה להתעלם מהם. בעיקר כשהכל יצא החוצה. אני לא יודעת עד כמה יש עוד אנשים עם הרגלים מוזרים כאלה ועד כמה המצב שלי חמור.
    אני לא יודעת מה לעשות... ביניים אני אבודה והקשר שלי בסכנה נוראית כי אני לא יודעת איך להסביר לחבר שלי את זה והוא מצדו בהלם ולא יודע איך לעכל ולהתמודד עם זה.
    בבקשה, אני חייבת שמישהו יגיד לי עד כמה אני לא נורמלית.
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יודעת עד כמה אני נורמלית - תגובה

    אירית כהן
    06/04/2014

    שלום לך,
    חלק מההתנהגויות שאת מתארת [למשל ההתעסקות המרובה עם 'מוצרי הגוף' ]אנו מוצאים לא פעם אצל עוללים. כשהתנהגויות אלו שורדות או חוזרות באופן מוגזם בגיל בגרות זה עלול לעורר סלידה בזולת, ולהיחשב כהיעדר הרגלי-היגיינה תקינים. אם התנהגויות אלו 'משתלטות' על האדם או חורגות מצינעת הפרט זה עלול להפריע לתפקוד - כפי שגילית השבוע: החבר שלך מתקשה לשאת זאת. והאם כשסיפרת לו 'הכל' בדקת את גבולות הקבלה שלו אותך? או שמא, באופן לא מודע, רצית להרחיקו?

    מבחינת ה'נורמליות' או ה'פתולוגיה' - התנהגויות אלו יכולות לנבוע לעתים מאי-שקט רב., יש לברר זאת. התנהגויות אחדות שציינת - כגון תלישת שיער ו'אובססיביות' - עשויות להיות חלק מהפרעה עמוקה יותר.

    אני מציעה שלא תתייאשי, בהחלט לא! - אך גם לא תוותרי לעצמך, אלא תפני להתייעצות פרטנית אצל פסיכולוג קליני.

    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה. בנוגע לסיבה שאמרתי

    עדי
    06/04/2014

    בנוגע לסיבה שאמרתי לו, הגעתי למצב שהרגשתי שאני מחוייבת לספר לו ולא להסתיר את הדברים האלה ממנו. הוא טען שטוב שאמרתי לו כי זה שלא סיפרתי לו פגע באמון שלו כלפיי.
    הכל כמובן היה מתרחש בפרטיות ולבד ולא ליד אנשים.
    כדאי לפנות לטיפול?
    אני מרגישה שאני יכולה להשתלט על ההרגלים המגעילים, בעיקר לאחר שאמרתי לו וגיליתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה. בנוגע לסיבה שאמרתי - תגובה

    אירית כהן
    06/04/2014

    המשיכי בירור, כפי שיעצתי, אצל פסיכולוג קליני באופן פרטני. זה יהיה לטובת כל הנוגעים בדבר [את עצמך.. הזוגיות.. ההורות העתידית שלך ].

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי לאחר פרידה
    גאיה
    04/04/2014

    שלום,

    אני לא בטוחה שזה המקום הנכון אבל אשמח לקבל סיוע בתחשות שאני חשה כרגע. הייתי בזוגיות ב-4 שנים האחרונות והיא הסתיימה לפני 4 חודשים בצורה מאוד דרמטית. הזוגיות כללה שנתיים בהם ניהלנו קשר מרחוק ועוד שנתיים בארץ שגרנו ביחד. הכל היה מדהים בתקופה שניהלנו קשר מרחוק והמשיך ככה גם כשעברנו לגור ביחד. בן זוגי מצא עבודה במהרה, יצאנו הרבה וראינו את עתיד משותף ומאושר ביחד. ידעתי שבן זוגי נוטל כדורים פסיכאטרים בעקבות משבר ודיכאון שהיה לו בעבר אך לא ידעתי שכמה חודשים אחרי שהגיע לארץ הוא הפסיק את התרופות על דעת עצמו (כנראה שהרגיש טוב ושהוא לא צריך אותם יותר). מרגע זה הדברים הידרדרו לאט לאט. הוא פוטר מעבודתו, הפך להיות מסוגר, היה עצבני, חסר מצב רוח ועוד. אני לא אספר פה הכל אבל הוא הפך להיות מבן אדם מפנק ואוהב לאדם קשה ולבסוף גם אלים לפעמים. כנראה שהכדורים הפסיכאטרים נועדו להפרעה נפשית בציר הפסיכוטי ולא רק הדיכאוני. לאורך התקופה הזו (כשנה+) ניסיתי לתמוך בו ולעודד אותו לפנות לטיפול ולהתמודד עם הקושי (גם עלייה וגם הרקע הקודם) אך לא הייתי מושלמת. אני מרגישה עכשיו שלפעמים לחצתי יותר מידי, כעסתי יותר מידי, הגזמתי, לא מספיק הבנתי ויצאתי מגדרי בגלל דברים שבדעיבד נראים לי ממש לא חשובים. העזיבה שלו הייתה דרמטית כי משפחתו רכשו לו כרטיס טיסה (מבלי ידיעתי) וכעבור יומיים הוא עזב ולא יצר איתי קשר מאז. עכשיו, 4 חודשים אחרי, אני מרגישה ממש רע. אני עצובה על זוגיות ואהבה גדולה שהייתה שנהפכה למשהו כ"כ רע ואני מאשימה את עצמי בהרבה דברים שיכולתי לעשות או להימנע מלעשות. קשה לי. אני עצובה בשבילו וגם בשבילי. אני בת 29, עובדת, משכילה ונראית טוב אבל שום דבר לא ממלא אותי ליותר מכמה דקות. שום דבר כבר לא מעניין אותי ואני לא מפסיקה לחשוב על מה שקרה. קיים בי רצון למות אך לא אעשה שום דבר. אני רק רוצה לישון ולא לקום אך לא אעשה לעצמי משהו כי זה יפגע בהורי. אני לא יודעת מה לעשות. אני מרגישה שהסביבה שלצידי מצפה ממני להמשיך הלאה ולא מבינה מה אני "נתקעת שם" (כועסים עליו על זה שהוא עזב ככה). אף אחד לא יודע את כל הסיפור ואם ידעו עוד יותר לא יבינו אותי. פשוט רע לי ואין לי כוח לעשות כלום. אני בוכה כל יום אבל משדרת שהכל בסדר ליד אנשים. מצטערת על הסיפור הארוך, הייתי חייבת לכתוב למישהו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קושי לאחר פרידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי להתחיל את האבל שכרוך בפרידה

    אירית כהן
    05/04/2014

    שלום גאיה.
    פרידה היא תמיד קשה, ומצריכה תקופת מה של 'אבל'. לאחר השקעה של רגש, בניית חלומות ותכניות לעתיד, בפרידה אנו נדרשים לנתק את שורשי כל אלה. מטבע הדברים זה אורך זמן מה.
    הפרידה שלך מורכבת . ראשית, ההתמודדות עם אדם שסובל מחולי נפשי עוררה בך חוויות קשות שאולי לא לכולן את מודעת. הפגנת יכולת הכלה רבה - אולי רבה מדי.. שעמדה לא פעם בקונפליקט עם האינסטינקט הבריא [למשל, הרי היה צריך להתעורר בך רצון בריא לברוח כשספגת אלימות].
    הפרידה שלך קשה גם כי מישהו אחר החליט עבורך. את לא רצית לוותר, ויש לי רושם שגם עכשיו טרם ויתרת..
    לרגשות האשמה שלך אין כל מקום. הם ניראים לי ביטוי לדכדוך שלך כיום, ולחוסר הרצון שלך לוותר על החלום. אולי הם קשורים גם לחוסר ההבנה שלך את המחלה הנפשית ממנה סובל ה'אקס' [הפסקת נטילת התרופות היא חלק מהחולי, ביטוי להיעדר תפיסה מציאותית של האדם את עצמו, וייתכן שגם התקופה ה'פנטסטית' והתרוממות הרוח שקדמה לדיכאון שלו היו חלק מהחולי. גם העובדה שלא נפרדתם אלא הוא 'נלקח' ממך היא חלק ממצבו].

    אני ממליצה שתפני לזמן מה לאיש מקצוע כגון פסיכולוג [קליני]. את זקוקה לעזרה כדי לעבד את החוויה שעברת בתוך הקשר, ובסיומו. בנוסף, כיוון שחג-הפסח וכל הכרוך בו עלול ג"כ להגביר רגשות קשים, השתדלי בזמן הקרוב לשהות במחיצת אנשים תומכים ולעשות טוב לעצמך, ל'לטף' ו'לפנק' עצמך.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה באנשים ללא מודעות
    מורן
    03/04/2014

    יש בחור שאני מכירה והוא רואה את עצמו בעיקר.
    זאת אומרת, היו לו חברות בעבר וכולן נפרדו ממנו מאותה סיבה.
    הוא מצדיק את הדרך השלו והוא מקובע בהשקפה שלו שהוא צודק.
    אני והחברה הקודמת שלו נפרדנו ממנו ( כמו השאר ) מאותה סיבה, התנהגות חלקלקה, לא באמת אכפת לו, הוא מצדיק את עצמו, וכשמסבירים לו שההשקפה הזו מרחיקה אנשים ומוטעית, הוא ניסגר ומתהפך ומתעצבן.

    בקיצור, הוא לא רואה איך פוגע באנשים.
    מצד אחד, יש לו אגו שהוא שומר עליו, אבל האם זה רק זה?
    יש לזה שם..?
    מה זו ההתנהגות הזו?
    הוא באמת בטוח בדרך שלו ומאמין שהוא לא טועה.
    ולמשל הוא רב במשך שעה שלמה עם החברה הקודמת שלו ( שלטענתו שיקרה שאמרה שהיא זו שהתרחקה ממנו בגלל ההתנהגות החלקלקה, המילים באוויר, אומר שהוא אוהב ולא באמת מראה ).. הוא רב איתה על זה שהוא זה שייבש אותה ולא היא איתו ( כי לטענתו היא משקרת )
    ולא נראה לי, כי כל מה שהיא אמרה הגיוני, הוא לא הגיוני בשום צורה, ועד עכשיו שום קשר עם בחורה לא הצליח לו בגלל זה.
    וזה בוודאות - שום קשר שלו עם בחורה, לא צלח בגלל הבעיה הזו שלו.
    מה זה הדבר הזה?
    יש לזה שם?
    הוא פשוט מתהפך ומפיל את כל האשמה על הצד השני.
    ובצורה פשוט דוחה ונוראית.
    מזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פגיעה באנשים ללא מודעות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה ללא מודעות - המשך

    מורן
    03/04/2014

    שאלתי אותו מה זו הרדיפה הזו אחרי.. בנות בעיקר.. וזה בגדול רדיפה והוא אמר שזה אישי..
    ממה זה יכול להיות?
    הרדיפה אחרי בחורות..
    לטענתו, יש לו תאווה למשהו שהוא לא יכול לספק
    מזה יכול להיות..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה ללא מודעות - המשך - תגובה

    אירית כהן
    04/04/2014

    שלום לך,
    אינני מאבחנת בפורום את אישיותם ובעיותיהם של אנשים שונים..

    אם לדעתך ולידיעתך מדובר באדם שבאופן 'סידרתי' פוגע בבנות הזוג שלו - זה יכול לתת לך פרספקטיבה כיצד להתייחס לפגיעה שאת חווית ממנו [להקטין את הפגיעה שאת חווית] ולאפשר לך לעבור הלאה ולהמשיך בחייך.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקובלות בחברה
    רותם
    02/04/2014

    שלום אני בכיתה ח'. בבית בספר שלי יש ללא ספק הפרדה בין המקובלים ללא מקובלים. יש חבורות חבורות של ילדים.
    יש את המקובלים שכולם שואפים אליהם, חבורת בנות ובנים שנחשבים המקובלים.
    להיכנס לחבורה זה בהחלט לא פשוט וצריך גם הרבה מזל אבל זה אפשרי.
    אני כל כך רוצה להיחשב מקובלת ולשנות את הסביבה שלי.
    אני לא ילדה ביישנית, אני מחשיבה את עצמי כלא מכוערת, לא יפה אבל לא מכוערת, יש לי אופי חברותי ואני מאוד פתוחה. אני שלמה עם עצמי.
    אני יודעת איך להתחבר לאנשים ולהכיר אותם אבל משום מה פה זה לא עובד לי.
    מאז שאני בחטיבה אני כל כך רוצה ושואפת להגיע לשם. אולי בגלל שאני צריכה כל הזמן אישור מהסביבה שאני בסדר,אולי כי פשוט מתחשק לי להיות חלק מזה.
    ובגלל זה פניתי לפה.
    בתקווה שתוכלו לעזור לי להבין מה לא עובד לי נכון, למה כל כך קשה לי להתחבר, מה בכל זאת אני יכולה לעשות כדי לגרום לזה לקרות ולמה חשוב לי כל כך המעמד שלי בחברה

    תודה רבה, רותם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מקובלות בחברה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסכנות שבשאיפה ל'מקובלות'

    אירית כהן
    03/04/2014

    שלום רותם,
    אתחיל מסוף דברייך, הצורך שלך כדברייך 'כל הזמן באישור חברתי'.
    ברמה מסויימת הצורך הזה מובן . כנערה מתבגרת את חווה שינויים רבים בתוכך, זה מבלבל, והאישור החיצוני מהווה לעתים אחיזה מסויימת ש'אני בסדר' למרות כל השינויים והמהפכים הפנימיים. אך לעתים הצורך הזה נעשה חריף מדי, ומעיד שהבלבול הפנימי רב מדי.
    נערה או נער שנמצאים במצב זה עלולים להיתפס לצעדים לא בריאים. למשל, שאיפה חזקה להיות 'בין המקובלים'. השאיפה להשתייך לאותה קבוצת אנשים [שנשמעים לי מדברייך קצת מתנשאים ו'תופסים תחת'] - השאיפה הזו עלולה להיות מסוכנת ! השאיפה הזו גורמת לא פעם לנערות ונערים להיות 'לא הם עצמם' ולעשות מעשים לא מתאימים להם.. להשתדל יותר מדי 'למצוא חן' עד כדי עשיית מעשים נגד טובת עצמם.

    אני ממליצה שתנצלי את כישורייך להתחבר עם אנשים שבאופן טבעי מתאימים לך. את עשוייה למצוא אותם ממש מתחת לאפך [בכיתה.. בשכונה.. בחוג כלשהו שאת משתתפת בו.. ועוד. אולי בתנועת הנוער?].
    בנוסף, כדאי שלא תסתפקי רק בפורומים מהסוג הזה אלא תשוחחי על הנושא, [הלחץ המתמיד שאת חשה להשיג 'אישור חברתי'], באופן פרטני עם מישהו בוגר - כגון יועצת ביה"ס.. או המחנכת... או פסיכולוגית ביה"ס. במקביל נסי לשתף מישהו במשפחה, אולי אימא? או דודה שיכולה להבין לליבך?

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצתך בנוגע לבן משפחה
    יפית
    01/04/2014

    אני פונה אלייך על מנת לשמוע את דעתך ועצתך בקשר לבן משפחה שלי שנמצא במצב קשה מאוד ללא מוצא.

    מדובר בבחור בן 40 , רב סרן במילואים , בעל תואר ראשון.
    מזה 8 שנים, מאז שסיים את התואר הראשון והשתחרר משירות קבע, הוא גר בבית ההורים, בקושי יוצא מהבית, אינו מחפש עבודה, מנותק מחברים.

    מבחינת עבודה, הוא ניסה פעמיים: פעם אחת, אביו סידר לו עבודה בחו"ל איפה שהוא עובד והוא נסע לשם לשבועיים וחזר כי "לא יכל יותר". בפעם השנייה סידרנו לו עבודה בארץ, הוא התקבל, החל לעבוד והתפטר אחרי חודש כי "לא היה מסוגל".

    מבחינת חברים, הוא ניתק קשר עם כולם, כי הוא מתבייש במצב שהוא נמצא בו.

    מבחינת טיפול פסיכולוגי, הוא הלך לטיפול פרטי במשך כשנה, וגם טופל בכדורים נוגדי דיכאון, אך הפסיק את הטיפול מאחר ולא חל כל שיפור ומבחינה כלכלית לא הרגיש בנוח משום שהוריו שילמו על הטיפול ולא היה טעם להמשיך אם לא חל כל שיפור. לאחרונה הוא החל שוב טיפול במסגרת קופת החולים, אך שוב, ללא תוצאות.

    מבחינת ההורים, הם עשו הכול כדי לעזור, אך חוץ מלהעיף אותו מהבית, אין שום דרך אחרת שלא ניסו. הם מפחדים שצעד קיצוני כזה יגרום לו לפגוע בעצמו. מיותר לציין שהמצב בבית לא טוב ויש כל הזמן מריבות וקונפליקטים בקשר למצבו. חברה של ההורים, שהיא פסיכולוגית במקצועה, כבר הביעה דעתה שהמצב אבוד איתו, ורק מות ההורים, חס וחלילה, אולי יוכל לדחוף אותו להתמודד עם העולם.

    מבחינת התנהגות, הוא מתנהג לרוב בסדר בחברת אנשים, עד שהשיחה מתגלגלת עליו, ואז הוא מסתגר, מתעצבן וננעל בחדר. כמו כן, יש לו הפרעה מסוימת, שהוא שוטף ידיים כ10 דקות אחרי כל מצב שהיה סיכוי שיתלכלך לדוגמא: אחרי שהיה בחוץ, אחרי ארוחה, אחרי משחק עם האחיינים שלו וכד'.

    המסגרת היחידה שבה הוא מתפקד ומרגיש כמו בן אדם נורמטיבי היא שירות המילואים שם הוא עושה חיל, אך הוא לא היה מוכן ועדיין אינו מוכן לשקול את האפשרות לחזור לשירות קבע , מה גם שכעת גילו לא מאפשר זאת. לחברין ליחידה הוא בדה סיפור שהוא כן עובד איפשהו על מנת שלא יסתכלו עליו בעין עקומה.

    שאלותיי הן:

    1. איך אפשר לעזור לו לצאת מהמצב הזה?
    2. האם יש איזושהי דרך שלא ניסינו?
    3. האם באמת המצב אבוד? האם צעד קיצוני כמו שהזכרתי יוכל לעזור?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עצתך בנוגע לבן משפחה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצה בנוגע להתנהלות משפחתית

    אירית כהן
    01/04/2014

    שלום לך,
    לא אוכל לתת ייעוץ לגבי טיפול בבעייה שאינה ברורה לי. את וודאי מבינה בעצמך שתיאורך, אף שניסית להיות מפורטת, אינו תיאור מלא [שלא לדבר על כך שאינו מקצועי.]

    עם זאת, בולטת לעיני העובדה שהסביבה - המשפחה הקרובה ואנשים נוספים - 'התלבשו' על האדם שלגביו שאלת. צריך שניים לטנגו.. ולכן, האם אמנם המריבות בבית נובעות רק ודווקא מ'מצבו'? אולי דווקא מתגובת ההורים כלפיו? גם העובדה המעיקה [עבורו] שההורים מערבים את כל העולם ב'מצבו' אינה תורמת.
    קשה לי להבין את תגובת החברה-הפסיכולוגית שלדברייך הביעה דעה ש" המצב אבוד אלא אם כן ההורים חס וחלילה ימותו "... אם אמנם אמרה זאת וודאי הצטערה מיד. או אולי הביעה בכך ייאושה הפרטי שאינה יכולה לעזור [אפילו את התנהגות ההורים אינה יכולה לשנות, הרי גם אותה הם הצליחו לגייס לתת עייצס, אף שאין זה מתפקידה]. ואולי בכלל לא זה מה שאמרה, הרי כשכולם בוחשים בקלחת קשה לדעת מה בדיוק קורה.
    אינני שותפה לדעה ש'המצב אבוד', מתיאורך עולה שיש לאותו אדם גם כוחות, וחלקים בריאים. חבל שהשיחות עם פסיכולוג בכל פעם מופסקות [וגם כאן - ייתכן שחוסר הסבלנות נובע יותר מההורים ולא מהמטופל]. ייתכן שבנוסף יש מקום לאבחון פסיכודיאגנוסטי [טסטים פסיכולוגיים] - אם אמנם בעייתו לא ברורה לפסיכיאטר ולפסיכולוגים.

    העצה הטובה ביותר שאוכל לתת לך, אם ברצונך לעזור לבחור ומשפחתו - עזרי ככל יכולתך 'להוריד' ממנו את לחץ הסביבה, לפחות אל תשתתפי בלחץ הזה. איני יודעת מה קרבתך לאותו בחור - אחות.. בת-דודה.. בכל אופן נסי לשמור ככל האפשר על קשר חברי ובלתי מתנשא איתו, בלי לנסות לפתור בעיותיו. צרי עבורו ביחסיכם פינה משפחתית נוחה עבורו.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לתשובתך

    יפית
    01/04/2014

    שלום אירית,

    תודה על התשובה המהירה.

    אני רוצה להבהיר משהו בנוגע לתשובתך. אין שום לחץ על הבחור, זה לא מצב שנמשך שבוע,שבועיים או חודשיים, זה נמשך מעל ל8 שנים. הלחץ הוא נקודתי בעיתות משבר, לרוב המצב נורמטיבי, כאילו תחושת השלמה.
    לגבי יתר התערבות, גם כאן זה לא המצב, כי רק המשפחה הקרובה מעורבת (קרבה ראשונה).
    אולי אני פונה אלייך בכמה שנים של איחור, אבל באמת שאין לנו מושג איך עוד אפשר לעזור לו.
    לגבי הטיפול, הוא הופסק ביוזמתו כי זה לא התקדם לשום מקום והעלות היתה גבוהה. הטיפול הנוכחי, כמו שציינתי הוא במסגרת קופת חולים.

    אם יש עוד הבהרות שאני יכולה לספק, אשמח.

    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • את מוזמנת לעיין שוב בתגובתי לעיל

    אירית כהן
    01/04/2014

    אולי אם תתני לעצמך שהות לעיין שוב בדברי , ולהרהר קצת, תמצאי בהם תשובות לשאלותיך.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשה

    יפית
    01/04/2014

    OK , תודה.
    יש לי בקשה קצת חריגה, אך אם זה אפשרי אודה לך אם תוכלי להסיר את ההודעה שלי מהפורום.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשה - תגובה

    אירית כהן
    01/04/2014

    אפנה מיד בעניין זה להנהלת הפורומים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה הלאה?
    מני
    30/03/2014

    כללי
    אני בן 35 נשוי +2 בריא בדרך כלל
    נמצא בשליחות בחו״ל מזה שנתיים וחצי חוזר לארץ בקיץ הקרוב.
    ככלל אני אדם רגוע ,יורד לפרטים בכל נושא .
    להלן מספר אירועים שהתרחשו ב9 החודשים האחרונים:
    מקרה 1: לפני 9חודשים
    במהלך דיבור עם חבר בארץ חשתי בילבול וחוסר פוקוס למשך חצי דקה .בעקבות כך פניתי למיון ונבדקתי ע״י נוירולוג שקבע שזה לא נוירולוגי בשל העובדה שהיה לי גם כאב באיזור העצם התחתונה של הלחי.בדיקות דם תקינות.ללא המשך טיפול
    מקרה 2: לפני 8חודשים
    אשתי שהתה בארץ בחופשת לידה אני שהייתי בחו״ל.אשתי הודיעה לי במהלך הלילה שהיה אירוע נשימתי לתינוק (alte) (היום הכל תקין).הרגשתי לחץ בחזה ותחושת מועקה למשך מספר ימים.טסתי לארץ לטובת הבדיקות של התינוקת.ביצעתי לעצמי גם מספר בדיקות כולל Ekg הכל יצא תקין.
    במשך חודשיים מאז מקרה זה נמנעתי ממפגשים חברתיים חשתי לעיתים חוסר ריכוז במפגשים שונים
    מקרה 3:לפני שבועיים
    לפני שנרדמתי שוחחתי עם אשתי על נושאים שונים שקשורים לחזרה לארץ. לאחר שנת לילה קצרה התעוררתי בבהלה ככל הנראה התקף חרדה שכלל הזעה דופק לב חזק ולא מהיר ורעד בגוף. אחרי חצי שעה לערך זה עבר .
    במהלך השבועיים האחרונים שהיינו בחופשה בחו״ל.גם במהלך החופשה היו לי מחשבות לא טובות/שליליות
    מקרה 4:שלשום
    באמצע היום לאחר שכל היום הרגשתי טוב חשתי סחרחורת,לא רואה בחדות,ישבתי .הנ״ל עבר לאחר כ15 שניות לערך.
    ביומיום אחרונים חשתי כאב חד בבוהן ימין ושמאל לסירוגין סהכ כ 4-5פעמים.
    מאותו מקרה אני מרגיש חולשה כללית ,ללא תיאבון, חוסר ריכוז לאורך זמן, חש נוח יותר כאשר נמצא במיטה במנוחה.
    כללי:
    בין המקרים היו תקופות שהרגשתי טוב ללא אף תופעה שהוזכרה כאן.
    לפני חודשיים וחצי שברתי את הקרסול במהלך משחק הנ״ל הצריך טיסה לארץ לניתוח.במהלך חודשיים עד לפני שבועיים הייתי עם קביים.
    בכל התקופה של הפציעה וההחלמה חשתי טוב .
    אתמול ביקרתי אצל רופא משפחה מקומי(בחו״ל):
    הנ״ל חושב שמדובר בפוסט טראומה..
    הנ״ל קבע שישנה בעיה פסיכיאטרית שמצריכה מעקב
    הנ״ל המליץ לבצע MRI מוח בעיקר בשל מקרה מספר 4.
    הנ״ל המליץ לקחת כדורים שישפיעו על חוסר הריכוז ורוגע
    Trika 0.25mg אחד ליום בערב
    Censpram 20 mg אחד ליום בבוקר
    סהכ ל10 ימים הכדורים לאחר מכן יבחן לשלוח אותי לבדיקת פסיכיאטר.
    שאלות:
    לאלו רופאים מומלץ לבצע המשך בירור וטיפול?
    האם המלצת רופא המשפחה מקובלת?האם אופי הכדורים והמינון סבירים.
    באילו מקרים מומלץ לבצע MRI ראש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה הלאה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה הלאה? - תגובה

    אירית כהן
    30/03/2014

    שלום מני,
    התייחסות הרופא שלך נראית לי נכונה. אמנם על פניו ניראה שמדובר בחרדה, ייתכן דכדוך מלווה בחרדות, אולם יש לערוך בירור גופני מקיף ע"מ לשלול בעייה גופנית - ובעיקר מוחית - לפני שמחליטים שמדובר בבעייה פסיכיאטרית. [אני מבינה שמדובר ברופא-המשפחה שלך בחו"ל. לצערי בארץ לא תמיד שולחים לבדיקת MRI או CT מוח לפני ששולחים לפסיכיאטר...]. ייתכן שיש מקום - לפני הפסיכיאטר - לחזור שוב לנוירולוג .
    אם נשללת בעייה גופנית והכיוון הוא נפשי, לדעתי יש לערוך אבחון פסיכודיאגנוסטי - כלומר אבחון ע"י טסטים פסיכולוגיים - כעזר והכוונה לפסיכיאטר בקביעת האבחנה והטיפול המתאים, תרופתי ואחר. [לצערי לא כל הפסיכיאטרים טורחים לשלוח את המטופלים לאבחון כזה.. ].

    אשר לתרופות שקיבלת - כיוון שאינני פסיכיאטרית איני מייעצת בנושא תרופות [מה גם שתרופות מקבלות שמות-מסחריים שונים שלא כולם מוכרים לי].

    הרגש בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה הלאה המשך

    מני
    31/03/2014

    תודה על התשובה

    האם התיאורים הבאים הינם חלק מסימפטומים של חרדה?
    ״באמצע היום חוויתי סוג של בעיה בראייה לא סחרחורת אלא יותר חוסר פוקוס הנ״ל עבר אחרי 15 שניות שישבתי״
    ״כאב קצר וחד בבהונות סהכ 10 פעמים ביומים האחרונים כל פעם ברגל אחרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה הלאה המשך - תגובה

    אירית כהן
    31/03/2014

    מני, נזכרתי כרגע במערכון ישן של רבקה מיכאלי, בתפקיד אימא שמבקשת מרופא-ילדים שיאבחן ויטפל בבנה החולה דרך הטלפון..
    סימפטומים [גופניים אחרים] מקבלים משמעויות שונות עפ"י הקונטקסט. כדי לפרשם נדרש איש מקצוע, שרואה את החולה במו עיניו וגם יודע לפרש את התמונה הכללית.
    עדיף שתתן לרופא המשפחה שלך לנהל את הבירור.

    הרגש בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    זוהר
    30/03/2014

    שלום רב
    אני בן 21 ואני רוצה להתחיל לטפל בהרהה דברים ששמתי בצד במהלך השנים וכעת יש לי את האפשרות ואני מרגיש מוכן,אבל לא יודע אם יותר מתאים לי תהליך של אימון אישי משולב עם nlp או פסיכולוג....
    אני רוצה לפתח דעה חזקה משל עצמי, להיות יותר אינדיבידואל, לחזק את כושר קבלת ההחלטות שלי,לחזק את הביטחון העצמי,להיות שלם יותר עם העבר שלי, ולהצליח בהשגת, ופחות לרצות כל הזמן לחפש מודל לחיקוי..ככה אני מגיל קטן...מה דעתכם, איזה תהליך יתאים יותר אימון אישי או פסיכולוג? תודה רבה:)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול או אימון?

    אירית כהן
    30/03/2014

    שלום זוהר,
    עפ"י המטרות שהגדרת אני מתרשמת ממצב שמאפיין לא פעם צעירים בגילך, שהם עדיין במובנים אחדים בשלהי גיל-ההתבגרות, לא הושלמו מטלות התפתחותיות פסיכולוגיות, ונדרשת עזרה בהבשלה וגיבוש של האישיות. המקום לעשות זאת הוא טיפול פסיכולוגי. ובכל אופן, פסיכולוג קליני הוא הכתובת לאבחן ולברר במדוייק מהם צרכיך ומהי הדרך.
    בכל פנייה לטיפול - בעיקר אם אתה פונה ל'אימון' או אנשים שמגדירים עצמם כ'פסיכותרפיסטים' בשיטה זו או אחרת - בדוק שמדובר בבעל-מקצוע בעל הרשאה לטיפול נפשי [אתה רשאי לבקש לראות תעודות, וגם לבדוק באתר משרד הבריאות תחת 'מאגרי מידע'].

    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעית משפחה
    אורית
    24/03/2014

    שלום רב
    אני נשואה




    אני נשואה + 3 ילדים משנת 1992 אני בת 44 בעלי 47. הזוגיות קרה. אנחנו משפחה דתית שומרת שבת. חצי שנה האחרונה בעלי התהפך ביחס אליי. אחד הסיבות שאני לא מבינה עד היום שזה בגלל אחותי שהיא חיה עם בן זוג בביתה +ילדה משותפת בניהם . היא הפתיעה אותו בחיים שלה . יש לומר שבעלי מאוד פרימיטיבי. ולכן הוא כל הזמן מנסה לגרום בבית דיכאון ואומר כל הזמן הסתרתי ממנו שיש לה חבר או שהיא בהריון ולא מתחתנת שזה גועל נפש . עוקץ אותי ואמר היא הסתובבה במועדונים כמוך ומשפיל אותי .והוא משרה בבית כעס אני סובלת כי זה משפיע עליי בבריאות . לא פעם הוא מנשה לגרום לי לכאוב ולבכות עד שהוא ממש יורד עליי. ובעיקר מראה שהוא לא סובל את המשפחה שלי. לא רק זה הוא אפילו מקלל את הילדים שלו בקללות מאוד קשות. חוסר טרקט דל בן אדם. אני בטוחה שישלו בעיה קשה עם עצמו וזה משדר לנו להתרחק ממנו , אני פשוט מתרחקת ממנו מה אליי לעשות?














    =

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעית משפחה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניסיון 'לחמם' זוגיות קרה?

    אירית כהן
    25/03/2014

    שלום אורית,
    את מתארת קשר זוגי קר לאורך שנים - ובעיות שהחמירו לאחרונה.
    תיתכנה סיבות שונות להחמרה, אך מן הסתם מקור הבעיות נעוץ במצב הבסיסי ביניכם.
    מתיאורך מתקבל רושם שהתקבע אצלכם במהלך השנים מצב שאנו מכנים 'קואליציה משפחתית' - הקואליציה הזו כוללת אותך ואת הילדים, בעלך נשאר 'בחוץ' [אינך רוחשת לו כבוד רב, הוא בעיניך "אדם פרימיטיבי" , את והילדים מתרחקים ממנו]. ברור שהוא חש מתוסכל, ותסכולו הופך להתנהגות תוקפנית. ייתכן שהתנהלות אחותך היוותה רק טריגר שמשחרר כעס וחוסר אונים שהוא חש שנים ביחס למצב בביתו, מצב שמשפיל אותו.
    תיתכנה גם סיבות נוספות להחמרה, למשל גיל-מעבר. כן, גם לגברים יש גיל- מעבר וזה יכול לגרום לשינויים מנטליים והתנהגותיים שונים.

    אני ממליצה לפנות להתייעצות ראשונית אצל רופא-המשפחה בקופה שלכם, הוא זה שמכיר את שניכם תקופה ארוכה. אם אמנם - כפי שאת טוענת - לבעלך יש בעייה חמורה עם עצמו , שנובעת משינוי פתאומי אצלו , רופא משפחה יוכל לזהות זאת. בנוסף אני ממליצה לחפש עזרה ותיקון למצב הזוגי. ייתכן שבמחלקת הרווחה בעירכם יש עו"סיות קליניות, או המתמחות בטיפול זוגי. או פנו לטיפול זוגי באופן פרטי.

    כל טוב, בהצלחה בטיפול במצב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רמוטיב
    נבי
    23/03/2014

    אפשר בבקשה לקבל הסבר איך הרמוטיב עובד ...הבנתי שהוא חוסם סרוטונין ודופומין ...העם שאני אוכל אוכל שמעלה את הסרוטונין לא יכול להיגרם עודף סרוטונין ?איך הגוף מחזיר לעצמו את היכולת להחזיר לבד שוב את הסרוטנין לאחר הפסקת ההרמוטיב?איך מתבצע העיכוב סרוטונין?מה הנזקים לטווח הארוך ?כמה זמן ניתן לקחת?איך משתחרר החסימה וכו ?אשמח עם תעני לי על שאלות אלו ואפילו להוסיף עוד מידע שנוכל חברי הפורום ואני ללמוד קצת ולדעת מה אנחנו מכניסים לגופנו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רמוטיב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אינני מומחית לתרופות

    אירית כהן
    24/03/2014

    הכתובת לשאלתך היא פסיכיאטר.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אישיות גבולית
    טל
    21/03/2014

    "אובחנתי אתמול כבעלת אישיות גבולית.
    אני קוראת על ההפרעה וכן מוצאת את קווי הדמיון ביני לבין המתואר.
    מן הכתוב עולה מעין "גזר דין מוות" לסובלים מהבעיה, שכן כמעט אין לה מרפא, היא מתוארת כמחלת נפש ולא רק כהפרעה ולהבנתי רבים מהסובלים מהבעיה הגיעו לאשפוז בבית חולי נפש.
    אשמח לקבל קצת יותר אינפורמציה".

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אישיות גבולית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אישיות גבולית - תגובה

    אירית כהן
    21/03/2014

    שלום טל,
    אני מניחה שלקבל 'אבחנה' , 'תגית', זה מעורר חרדה. במיוחד כשאינך איש מקצוע ונזרקים עליך מונחים לא מובנים.
    עוצמת החרדה שלך באה לביטוי במונח הקיצוני שהשתמשת בו, "גזר דין מוות"..

    כשמדובר על הפרעות אישיות, כולל הפרעת אישיות גבולית - ל'תגית' הזו מחוברים בני אדם שונים, עם מיגוון כוחות ויכולות, ועם חומרת הפרעה בדרגות שונות. ויש כיום מיגוון גישות טיפוליות [לפני כחודש התקיים בתל-אביב כנס בינלאומי בנושא, שם הוצגו אחדות מהגישות. בד"כ הדגש הוא על טיפול פסיכולוגי משולב במידת הצורך, בד"כ לתקופות קצובות ומוגבלות, בטיפול תרופתי].
    על ה'מאזן' בין 'הפרעה' לבין 'כוחות-ריפוי ' , ועל דרך הטיפול המתאימה למקרה הספציפי, ניתן ללמוד מאבחון אישי באמצעות טסטים פסיכולוגיים, מה שנקרא "אבחון פסיכודיאגנוסטי". ובכלל מוטב לדעתי ש'אבחנות' ותגיות פסיכיאטריות תלווינה באבחון כזה.

    לדעתי עלייך לחזור אל מי שקבע את האבחנה ולבקש הסברים לגבי פשר האבחנה במקרה הספציפי שלך, וכן הצעות טיפוליות.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת אישיות גבולית

    טל
    21/03/2014

    אירית שלום,
    תודה על המענה.
    יש בכך כדי לקבל פרופורציות ולהשיב לעצמי את האיזון.
    שוב תודה
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יעוץ
    שגיא
    20/03/2014

    שלום אני בן 22 יש לי בעיה שהיא תמייד אני מציב לעצמי מטרות בחיים ואני לא משתלט שאני לא מגייע אליהם....ותמיד ההורים תמיד אומרים שאני רק טוב בדיבורים ולא במעשים כי תכלס אני באמת רוצה לעשות דברים ובסוף מאכזב את עצמי ואת כל מי שמסביבי... האם צריך לפנות לפסיכולוג או שזה משהוא טבעי חלק מהתבגרות...?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יעוץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יעוץ - תגובה

    אירית כהן
    20/03/2014

    שלום שגיא,
    קשה לקבוע כאן בפורום אם מדובר ב'בעייה' או ש'הכל יהיה בסדר כשאגדל'.. ובאמת מוטב לפנות ולהתייעץ עם פסיכולוג באופן פרטני, פנים אל פנים. בעיקר לאור העובדה שהנושא מדיר שינה מעיניך.
    ייתכן שעדיין עליך ללמוד להציב מטרות ברות השגה.. ללמוד לשרטט לעצמך דרכי פעולה יעילות ומפורטות לקראת המטרה.. וכדומה, דברים הנרכשים גם עם הנסיון. אולם אני בעיקר מתרשמת שאתה 'יורד' על עצמך ורודף את עצמך. ייתכן שסביבתך 'עוזרת' ברדיפה העצמית הזו במקום לעודד אותך. הרדיפה העצמית הזו יכולה להיות מקור לדכדוך - והרעיון שלך לפנות לפסיכולוג ניראה גם מבחינה זו בהחלט במקום.

    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד להתבגר
    דיזי
    18/03/2014

    היי
    אני בן 28 גר עם ההורים ונמצא בזוגיות. החיים שלי עשויים פסיפס של פלאשבקים, התודעה שלי פדוט מלאה בפלאשבקים מהילדות, ואני חש הרגשה תמידית של געגוע למשהו שאין, ופספוס של משהו טוב שהיה ומתרחק כל יום עוד קצת אל הבלתי ניתן לשחזור.
    אפשר להגיד שאני ״אובר נוסטלגי״ ופוחד מהעתיד, העתיד נראה לי מפחיד מאשר הילדות הנעימה. אני מפחד להיות ברגע שאני אגיד לעצמי ״ זהו עברת עוד שלב בחיים, כבר יש לך אחריות ומשפחה״.
    איך אני אמור לחיות עם הרגשה תמידית עצובה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד להתבגר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דכדוך בשלהי גיל ההתבגרות

    אירית כהן
    19/03/2014

    שלום דיזי,
    מתיאורך [הרגשה תמידית עצובה, "אובר נוסטלגי"] אני מתרשמת כי אתה סובל מדכדוך. זוהי תגובה שאנו מוצאים לא פעם אצל צעירים בגילך, כשלנוכח הדרישה הנורמטיבית להיות 'בוגרים' ו'לעמוד על רגליהם' הם חשים שאין להם את הכלים הנדרשים לכך.. מדובר בכלים אישיותיים החסרים עקב מטלות בהתפתחות- האישיות שלא הושלמו.

    אך ייתכנו גם סיבות נוספות לאותו דכדוך. הדרך לאבחנה מדוייקת , ולטיפול, היא בפגישה עם איש מקצוע מתאים, פסיכולוג/ית קליני/ית.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוק לייעוץ
    מודאג
    18/03/2014

    שלום מכובדיי, אני מתנצל מראש על האורך, אשמח לייעוץ מכם.
    אני בחור בן 29, מהנדס בהשכלתי ועובד בתור מתרגל אקדמאי.
    בשנה וחצי האחרונות אני מטופל בתרופת פרופסיה נגד התקרחות כאשר היא עושה לי תופעות לוואי של ירידה מאוד דרסטית בחשק המיני, כמו כן אובחנתי כסובל מהפרעה טורדנית כפייתית OCD ובעקבות כך אני מטופל בתרופות.
    אני מטבעי בחור מאוד ביישן ומופנם, בעל קבוצת חברים מצומצמת המבלה איתם בתדירות נמוכה. אני ממש מתבייש במה שאני הולך לכתוב אבל לא הייתה לי עד היום מערכת יחסים רצינית עם בנות כלומר יש לי קושי והרבה הססנות בלהתחיל.
    בעקבות הטיפול בתרופות שהזכרתי יש לי ירידה מאוד חדה בחשק המיני, שזה בא לידי ביטוי למשל באוננות.
    הייתי בטיפול פסיכולוגי מספר חודשים אבל הפסקתי אותו אחרי שהתברר שכל מה שעניין את הפסיכולוגית זה איך לחלוב ממני יותר ויותר כסף.
    ההורים לוחצים עליי להתחתן ומכייון שכמו שהזכרתי שלא הייתה לי אף פעם מערכת יחסים רצינית (הדייט האחרון שהיה לי היה לפני 3 שנים) אני לחוץ ולא יודע מה לעשות כאשר תיכנס לתוך חיי בחורה.
    אני מנסה את מזלי באתרי הכרויות אבל לצערי לא יוצא משם כלום.
    יש לציין שבנוסף להכל אני בתול.


    אנא מכם, אני במצב לא פשוט...אשמח לעזרה מכם.

    משה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זקוק לייעוץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי באינטימיות

    אירית כהן
    19/03/2014

    שלום לך,
    מתיאורך עולה פער בין הבשלתך בתחום המקצועי והאינטלקטואלי לבין הבשלתך בתחום האישיותי [כולל היכולת לאינטימיות., ויכולת לתת אימון בזולת] . פערים כאלו מאפיינים את גיל ההתבגרות, וגילך הוא לא פעם עדיין במסגרת "גיל ההתבגרות", כשלכל אחד קצב 'הבשלה' משלו... עם זאת, בגיל זה הקשיים באינטימיות [שיחסי מין הם חלק מהם] מצריכים עזרה. הכתובת היא טיפול פסיכולוגי.
    צר לי לשמוע על חשדנותך כלפי הפסיכולוגית, החשדנות הזו היא כשלעצמה ביטוי לקושי שלך באינטימיות ובמתן אימון. ויהיה עליך לעבור שלב זה אם ברצונך להירפא מבעייתך. אולי רצוי שתחזור לאותה פסיכולוגית ותפתח את הנושא.. או תאפשר לעצמך התחלת טיפול חדש [ותשתף את הפסיכולוג/ית החדש/ה מראש בבעייה שהתהוותה בטיפול הראשון].
    לגבי העובדה שהינך בתול - אל תתרגש מזה יותר מדי, אינך היחיד. כאמור, לכל אחד קצב הבשלה משלו. במסגרת הטיפול הפסיכולוגי תעלה זאת. לגבי הלחץ מצד משפחתך - תסביר להם שעדיין אינך בשל לנישואין. הרי זו האמת.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום