פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • השלכות...
    מיכליקה
    26/01/2014

    הדבר היחידי שאני מצרה עליו כרגע,ולאור תגובתייך שלך,שמפוזרות על מספר הודעות,שמלכתחילה פניתי,חשפתי ושיתפתי בדברים אישיים ורגישים שלי.נראה שאת עושה בזה שימוש ציני,וכעוס לא פחות מהטענות שאת בעצם מפנה אליי.
    כל טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    השלכות...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השלכות... - תגובה

    אירית כהן
    26/01/2014

    צר לי שאת חשה כך.
    מקווה שתמצאי במקום אחר מענה שיתאים לך יותר, ואולי עם הזמן תוכלי להיעזר גם בדברים שנאמרו כאן.

    בהצלחה בטיפול,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול צמוד
    ....
    25/01/2014

    שלום אירית
    אחותי הקטנה (29) בטיפול שבע שנים אצל פסיכולוג מקסים, אכפתי אשר הצליח בכשרון רב ליצור איתה קשר נפלא ולהציל את חייה ממש. בעבר היא ניסתה להתאבד, וסבלה מהפרעות אכילה וטראומות.
    היום היא במצב מעולה. לומדת, עובדת ומנהלת מערכת יחסים בריאה ויציבה.
    אבל היא לא מצליחה להיפרד ולהפסיק את הטיפול הפסיכולוגי. היא ניסתה לפני שנתיים ושוב לפני חצי שנה אבל חלה התדרדרות מהירה במצבה (חזרה להרעיב את עצמה ולהקיא). היא טוענת שהיא זקוקה לפסיכולוג שלה כמו שחולה כרוני זקוק לתרופות שלו לכל החיים. שוחחתי בגלוי איתה וגם עם הפסיכולוג שלה (כמובן שהיא נתנה את הסכמתה לכך) והוא טוען שהפסקת הטיפול צריכה לבוא מכיוונו של המטופל. הוא טוען שהוא ימשיך לטפל בה כל עוד שהיא תביע רצון בכך.
    שאלתי היא: האם היא פיתחה תלות בפסיכולוג שלה? האם הטיפול לא יעיל מכיוון שבלעדיו היא מתדרדרת שוב לאנורקסיה?
    עוד משהו חשוב, אני יודעת שלפעמים היא מסמסת לפסיכולוג שלה וגם מדברת איתו בטלפון. האם זה מקובל?
    אני למעשה גידלתי אותה ואני דואגת לה מאוד. אשמח לשמוע את דעתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול צמוד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול צמוד - תגובה

    אירית כהן
    26/01/2014

    שלום לך,
    ראשית אבהיר שאינני יכולה לדעת מה נכון עבור אחותך [בניגוד לפסיכולוג שלה שמכיר אותה שבע שנים, ובניגוד לאחותך עצמה.. שניהם יודעים מה טוב עבורה ].

    עם זאת, אתייחס לשני עניינים חשובים שעולים מדברייך.
    עניין אחד - מה בעצם מתרחש בטיפול מוצלח? הטבה בתפקוד והפחתה בסימפטומים הם ביטוי חיצוני, 'גלוי', - לכך שמתרחש תהליך סמוי של שינוי פסיכולוגי פנימי, שינוי אישיותי. הטיפול המוצלח הוא תיקון לכשלים שהתרחשו במהלך ההתפתחות הפסיכולוגית - וזהו תהליך ממושך.
    כפי שלא שולחים ילד לחיים עצמאיים רק משום שהוא שמח ומתפקד, כך לא משלחים מהטיפול מטופל שעדיין בתוך אותו תהליך תיקון. ייתכן שאחותך חשה עדיין מורעבת למזון הטוב שהיא מקבלת מהפסיכולוג שלה לצורך אותו תיקון פנימי.

    עניין חשוב נוסף הוא התמודדות הסביבה הקרובה עם תהליכי השינוי של יקירם. תכופות יש לחץ מצד המשפחה לקצר את הטיפול [ובכך בעצם מפריעים למטופל להמשיך ליהנות מאותו תהליך תיקון]. הסיבות ללחץ הזה יכולות להיות שונות, מעלים שיקולים כספיים, או חששות מ'תלות'.. אני סבורה שפעמים רבות קיימת באופן לא-מודע קינאה ביחס למטופל: את אמנם שמחה לראות את אחותך פורחת ומחייכת - אך זה די מעצבן שהיא נזקקת לאדם זר [הפסיכולוג] ולא מסתפקת בך, האחות שטיפלה וגידלה אותה..
    אני מבטיחה לך שהיא עדיין ותמיד תהיה זקוקה לך, אחותה הגדולה. וזקוקה כרגע שתעמדי לצידה באותו תהליך שינוי פסיכולוגי שהיא חווה.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אירית המקסימה

    ....
    26/01/2014

    תודה על התשובה. הארת את עיניי.
    גם אני עברתי ילדות נוראית וכנראה מתקשה לבטוח (כולל בפסיכולוג של אחותי שהוא איש מקצוע נהדר, ויותר מכל בן אדם נפלא).
    ושאלה אחרונה ברשותך - האם יש אנשים מסוימים שיצטרכו כל חייהם תמיכה / טיפול פסיכולוגי? אנשים שעברו טראומה נוראיות?
    ויכול להיות שזה באמת בסדר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקצה שיפורים

    אירית כהן
    27/01/2014

    אני מניחה ששאלתך נובעת מהצהרותיה של אחותך שהיא תזדקק לטיפול 'כמו חולה כרוני' כל חייה, היא כנראה רגילה שמקשיבים לה רק שהיא 'חולה' .. אבל ייתכן שהיא עצמה חווה את הטיפול שלה כארוחה מזינה ולאו דווקא כ'תרופה', והיא תרצה לעזוב את הטיפול או להפחית מאוד את המינון כשהיא תחווה שובע [כלומר, כאשר יושלם אותו תהליך תיקון שדיברתי עליו לעיל] .
    אני מציעה גם לך לחשוב על טיפול פסיכולוגי לא כעל משהו שנותנים לאנשים חולים.. אולי כל אדם זקוק לטיפול פסיכולוגי כ'מקצה שיפורים'. ואם תשאלי " עד כמה אפשר להתמיד בהשתפרות?" - השמיים הם הגבול, לא??

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה מפתיעה ולא ממש ברורה.
    מיכליקה
    22/01/2014

    על מה ולמה תגובה שכזו??בטח שלא התכוונתי לבקר, רק באמת להבין ולקבל הסבר,מה כן מתאים ומה לא.
    כל טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה מפתיעה ולא ממש ברורה. - תגובה

    אירית כהן
    25/01/2014

    ראי דברי "טיפול פרטני V פנייה לפורום" [בתגובה לפנייתך "מה כן מתאים לכאן"? מ - 22/1].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה כן מתאים לכאן??
    מיכליקה
    22/01/2014

    אירית,שמתי לב שלאחרונה על כל עניין ושאלה את מפנה את השואל(או מדוייק יותר,השואלת)למטפל שאיתו נערך הטיפול.ואני שואלת...אז מה כן מתאים לכאן??ומה כן רלוונטי?? אם לא הדברים שמועלים?? ושאלה נוספת,מצויין שאתן שתיים שמנהלות את הפורום ובכל זאת התגובות הן תמיד רק מצידך.סתם תוהה ...
    יומטוב ותודה מיכליקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה כן מתאים לכאן??

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה מתאים היכן

    אירית כהן
    22/01/2014

    תלונות על אופן ניהול הפורום ניתן להפנות להנהלת אתר BEOK

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול פרטני V פנייה לפורום

    אירית כהן
    25/01/2014

    מתנהל בינינו, מיכליקה, דיאלוג מתמשך, למרות שפיזרת אותו על פני פניות שונות [פנייותייך "בבקשה עזרה" מ - 15/1 "התייעצות" מ - 19/1, ולבסוף "מה כן מתאים לכאן?" ו"תגובה מפתיעה ולא ממש ברורה" מ - 22/1].

    בפניותייך ביטאת כעס כלפי הפסיכלוג המטפל בך וקושי לתת אימון ביכולתו לאמפת איתך [כדברייך: "הרבה מאד כעסים סביב התנהלות הדברים בייננו ובפורמט הטיפולי", "קשה לי מאד להכיל את החלקיות המועטה שבטיפול", "גם המטפל הוא בן אדם,והאם יכול לכפות על עצמו אמפטייה כלפיי מטופל??"].

    צר לי, מיכליקה, שכעסייך בתוך הטיפול הפסיכולוגי שאת עוברת אינם מטופלים שם, בתוך הטיפול הפרטני. כעסים אלו זולגים כאן לפורום ומוטחים כנגד מנהלי הפורום.
    וכפי שקורה לא פעם כשכועסים גם מעוותים קצת את המציאות.. האם באמת רוב הפניות כאן אינן נענות כפי שאת טוענת? כדאי שתקראי כמה עמודים, ותבדקי שוב אם ה'סטטיסטיקה' שלך מדוייקת.
    אולי את עסוקה מדי בניסיון להיכנס לנעליים של מנהלי הפורום- ממש כפי שאת עסוקה מדי ב'מה עובר על המטפל' , "האם הוא יכול לתת לי אמפתיה" - , ייתכן שבכך את מקשה על הטיפול שלך להתקדם.
    הפורום מנוהל בהתנדבות, וקיימים שיקולים ונסיבות שונות של מנהלי הפורום, מי עונה מתי. כמו כן, הייעוץ בפורום מטיבעו מוגבל, ויש להפעיל שיקול מקצועי מתי התערבותנו לא תועיל לפונה.

    כל טוב,



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נמצאת באי ודעות
    אנונימי
    21/01/2014

    שלום .. לפני כמה ימים הכרתי בחור במסיבה , התיישבתי ליידו והתחלנו לדבר , יצא לנו לדבר לבד וגם לפעמים באו וטיפה הפריעו לנו אבל בסהכ היה ממש כיף ..הוא רשם לי את מספר הטלפון שלו ורמז לי בצורה מאוד ברורה לכתוב לו הודעה יום למחרת... לא סמסתי לו כפי שהוא ציפה אבל הוא דיבר עם חברה שלי בזמן שהייתי איתה (הוא ידע שאני איתה כל הזמן שאל איפה אתן מה עושות וכאלה)ונכבה לה הפלאפון ולכן התכתבנו איתו ממני , והוא פשוט המשיך את השיחה איתי גם כשלא הייתי איתה ,הוא כתב לי שאיכזבתי שלא שלחתי לו את ההודעה שציפה לה ואז גם התעניין שאל איפה אני וככה שיחות בהמשכים במהלך היום .. יום למחרת הוא שלח לי הודעה וגם דיברנו במשך היום... בערב כבר הפסקנו לדבר ... זה היה לפני יומיים ומאז הוא לא דיבר איתי , אני לא מבינה אם הוא מצפה ממני לשלוח לו וליזום או שפשוט אחרי יומיים הוא החליט שלא בא לו לדבר איתי .. לקחתי את זה קצת יותר קשה ממה שאני אמורה בייחס לבחור שאני מכירה יומיים כי פיתחתי ציפיות די מהר ובתקופה האחרונה אני כל הזמן חושבת על זה שבא לי קשר חדש וזה פשוט התערבב לי עם דברים שקרו לי בעבר שאני מנסה לשכוח וזאת פשוט תקופה רגישה אחרי שיצא לי להיפגע מאוד ולהתאכזב לא פעם ..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נמצאת באי ודעות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נמצאת באי ודאות - תגובה

    אירית כהן
    22/01/2014

    שלום לך,
    בתחילת קשר אנו לא רק באי-ודאות אלא אף באי-ידיעה לגבי האדם שמולנו. למעשה אינך יודעת מיהו באמת הבחור, מה כוונותיו ומה הוא מחפש...
    בשלב זה את בעיקר עם עצמך - כמיהות, געגועים, ציפיות, זכרונות עבר נעימים ופחות נעימים כגון אכזבות. רצוי לזכור זאת, ולהבין שהוא אינו 'אשם' בציפיות שאת פיתחת [וגם הצד השני מצוי בדיוק באותו מקום של אי-ודאות וחוסר ידיעה, וגם את אינך 'אשמה' בציפיות שהוא פיתח].

    כל עוד לא התפתח קשר.. כל עוד לא למדתם דברים בסיסיים זה על זו.. כל עוד לא נאמרו דברים שיש בהם מחוייבות כלשהי - רצוי להיות זהיר, ליהנות מצעדי החיזור ולאפשר לעצמך ללמוד מיהו האדם החדש.
    אם את נוטה בדרך כלל לפתח ציפיות מהר מדי, או 'סוחבת' איתך חוויות פוגעניות שטרם החלימו - רצוי לפנות לייעוץ או טיפול.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחוייבות
    קרן
    21/01/2014

    היי
    שמתי לב לדבר שמפריע לי אם אני
    צריכה לקום גם ב6 בבוקר ללכת ללימודים
    או אפילו פסיכולןג אני אקום
    אבל אם אני רוצה משהו שהוא לא מחייב וכולל רק אותי יהיה לי קשה לקום מהמיטה
    זה מתסכל למה בשביל עצמי אני לא מתאמצת?
    ואני סתם ממשיכה לישון ומבזבזת שעה שעתיים
    לא חושבת שאלו הפרעות שינה אלא העייפות משתלטת בניגוד לפעמים האחרות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחוייבות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחוייבות - תגובה

    אירית כהן
    21/01/2014

    אכן, לא כל התנהגות היא ביטוי ל'הפרעה' או בעייה.
    אך כיוון שזה מפריע לך ואת כדברייך בטיפול פסיכולוגי - את יכולה לדון בכך עם הפסיכולוג שלך.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העלאת תדירות המפגשים
    מישהי
    20/01/2014

    שלום רב,
    אני בת 20, כבר שנה וחודשיים בטיפול.
    רק לפני כמה חודשים הצלחתי באמת להפתח לפסיכולוג שלי וקצת לדבר איתו על מה שעובר עלי.
    בגדול באתי לטיפול בגלל OCD ותקופות שבהם אני שוקעות לדיכאון ממש עמוק (בדרך כלל אפיזודות של כמה ימים).
    קשה לי לאמר אם הטיפול מצליח לטפל בבעיות. כשטיפול מתפרש על תקופה כ"כ ארוכה--כיצד ניתן לדעת? אולי זה הזמן, והחוויות שהצטברו שיצרו בי שינויים כאלו ואחרים.

    כך או כך, הפסיכולוג שלי הציע מספר פעמים שנעלה את תדירות המפגשים לפעמיים בשבוע- ואני שואלת את עצמי- האם זה באמת אפקטיבי ויעיל?
    אני סבורה שאם הוא מציע את זה- הוא עושה את זה כי הוא באמת מאמין שזה יכול לעזור לי.אבל אני סקפטית לגבי זה.
    אני תוהה אם לא עדיף לסיים את הטיפול,עםכ ל הקושי ולעבור לCBT, שהוא קצר ויעיל יותר (לפחות על פניו).
    דברנו על כל זה, אבל עדיין קשה לי להחליט..

    הייתי רוצה לשמוע את דעתכם- האם מניסיונכם האישי טיפול פסיכודינאמי אכן יעיל? האם העלאת תדירות הפגישות תוכל להועיל?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    העלאת תדירות המפגשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העלאת תדירות המפגשים - תגובה

    אירית כהן
    20/01/2014

    שלום לך,
    הכתובת לשאלותייך היא הפסיכולוג שאצלו את בטיפול. איני רואה כל סיבה מדוע לא תעלי את כל ספקותייך והתלבטויותייך בשיחה גלוייה איתו, והוא זה שגם יוכל לענות לעניין - כיוון שהוא זה שמכיר אותך ואת צרכייך.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול
    מיה
    19/01/2014

    שלום,
    אני תקופה מאוצריכהכה בטיפול פסיכולוגי 6 וחצי שנים
    אני מרגישה מצד אחד שאני צריכה עוד מצד שני זה מפחיד אותי ומרגיש כאילו זהו לא צעד נכון כי זה הרבה זמן וזה גורם לי להרגיש שאני לא טובה.
    חוץ מזה שאני כל הזמן חוזרת אחורה בטיפול כי אני כל הזמן מרגישה שאני צריכה לשבור את כל הכלים עם המטפלת ועם הטיפול התרופתי.פתאום לא בא לי כלום.
    יש לי קשר מאוד טוב איתה ואני לא יודעת למה אני כל הזמן חוזרת לנקודה הזאת. ממה זה יכול לנבוע ומה כדי לעשות עם הטיפול האם זה אומר עליי משהו שאני זמן כל כך ממושך אצל הפסיכולוגית ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול - תגובה

    אירית כהן
    20/01/2014

    שלום מיה,
    הכתובת המתאימה לשאלותייך, ולבירור תחושותייך השונות, היא הפסיכולוגית שלך שמכירה אותך.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות
    מיכליקה
    19/01/2014

    האמת שאני ממש אובדת עצות,לגבי טיפול מהותו,דפוסים מושרשים שמתקיימים מן הסתם גם בטיפול ועם המטפל, אבלללל גם למטפל,ולבן אדם שהוא,יש מן הסתם גם תחלקים ותצד שלו לקשיים בטיפול,ולא הכל מתחיל ונגמר במטופל.וכשיש מצב של פגיעות וכעסים,וחסימות בעקבות הקשר איתו,ובעיקר קושי גדול מאד לדבר על כך עם המטפל,כשהוא צד בעניין,וכבר לא נטראלי ואובייקטיבי (מבחינתי כבר יש עירוב רגשי),אז זה בעייתי ולא מתאפשר.ואז...מה עושים???איך יוצאים מהמקום הזה וכן מאפשרים למשהו לקרות, ומבלי גם שהמטפל יאבד כבר כל עניין ,סבלנות ובעיקר אמפטייה(דבר שחוויתי על בשרי בטיפול קודם,וממש נצרבתי בעקבות דברים חריפים וקשים מאד שנאמרו לי, עד כדי נטישה מצידו). וכשהמטפל גם אומר,שהוא מתמקד בי,כי אני משלמת לו על כך(גם אם לא התכוון לפגוע והתנצל אחרי שהערתי על כך)עדיין זה צרוב בי, כי כך חשב,וכאילו יצא המרצע מהשק. זו חוויה קשה למי שהוא לבד ובודד וגם ככה יש קושי ביצירת אמון ובטחון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התייעצות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות - תגובה

    אירית כהן
    19/01/2014

    מיכליקה, הייעוץ בפורום הוא מוגבל ממהותו ואינו יכול להיות במקום הטיפול עצמו, שהוא המקום בו יש להתמודד עם החששות ועם פגיעות העבר [ואנא קראי שוב את תגובתי הקודמת לך].

    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קראתי

    מיכליקה
    19/01/2014

    קראתי ועל כן כתבתי שוב, חשתי שתגובתך לא מתייחסת ישירות למה ששאלתי, וניסיתי לנסח שוב את הדברים. בכלאופן תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חשובה,בבקשה תשובה!
    רוית
    19/01/2014

    שלום,
    אני בחורה בת 32,יש לי תינוקות בת שנה שמונה
    אני בחורה לחוצה,אבל אחרי הלידה אני הרבה יותר,אני ממש עצבנית,מתעצבנת בקלות ולא מסוגלת שילחיצו אותי,מה לעשות?(עם בתי אני בסדר)
    אני לא מסוגלת לראות שיש לי עומס ושאומרים לי לעשות כמה דברים.
    בזמן האחרון ממש בלתי נסבלת וזה מפריע לי בחיים

    מחכה לתשובה

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה חשובה,בבקשה תשובה!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חשובה,בבקשה תשובה! - תגובה

    אירית כהן
    19/01/2014

    שלום מורן,
    האימהות היא התמודדות חדשה עבורך, התמודדות שיש בה אחריות רבה.
    מטבע הדברים את זקוקה למידע על דרכי התמודדות עם ההורות והמטלות הכרוכות בה, ללמוד לשתף את הסביבה במטלות אלו [הבעל, בני-משפחה אחרים] , ללמוד דרכים להפחתת חויית לחץ. מידע כזה אפשר לקבל בחוגים שונים.. בספרים על הורות.. במאמרים באינטרנט.. ומותר לך גם לפנות למספר פגישות לייעוץ פרטני ע"מ ללמוד דרכי התמודדות מתאימות עבורך. הכתובת המתאימה היא למשל: עו"ס בקהילה.. פסיכולוג במסגרת הקופה שלך..

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייאוש
    לילה
    18/01/2014

    ( עם הפסיכו' שנטשה אותי עקב נסיבות חייה- האולי נסיעה. ובסוף- אני יודעת שהיא עדיין כאן בארץ. כי אני פשוט יודעת. וגם ה"מחליפה" - שהגעתי אליה דרכה...) -
    אני לא מסוגלת לכתוב הרבה. בקושי מסוגלת גם את זה.( אז אעתיק כאן חלק מדברים שכתבתי כשיכולתי)

    היא הבטיחה לי שלא תעזוב אותי ולא משנה מה יקרה, כי היא יודעת מה עברתי, ושאין סיכויי שהיא תפצע אותי שוב כמו הקודמת.

    לפני כ 4 חודשים פוטרתי מעבודתי. עבדתי שם כ 10 שנים ברציפות. ( לא אכנס לפרטים. אך אציין שהכל קרה מאד מהר ובצורה כואבת. ואני בטוחה שיש קשר ישיר לעזיבה של הקודמת...).

    מאז שאלתי את המחליפה- מה יהיה? אם לא אמצא עבודה? איך יהיה פה? מה נעשה? והיא הרי כל הזמן אפשרה מיילים, וסמסים. והייתה כל הזמן עבורי. בלי קשר לפיטורים. כך היה איתה הקשר מלכתחילה. למרות שהיא "קיבלה אזהרות" על השיטה הזאת מהקודמת, ולמרות שאני פחדתי מזה שוב. וכל הזמן אמרתי לה על תלות ועל קשר בין פגישות ועל גבולות. אבל היא הייתה מאד נחרצת ואמרה שהיא בטוחה במאה אחוזים בשיטה שלה איתי. ושזה מה שמתאים לי. ושבזה היא מאמינה. ושלה זה לא יקרה איתי, כי היא מכירה עצמה ואת גבולותיה הייטב וכשלקחה אותי היא ידעה מה היא לוקחת על עצמה.
    היא גם הציעה והתעקשה שניפגש 4 פעמים בשבוע. עד אז- נפגשנו 3 פעמים. וכדי שאוכל ואסכים לזה, היא באמת באמת גם עשתה הנחה גדולה מאד לשם כך. ( זה יוצא מחיר מלא לפעמיים בשבוע. כשאנו נפגשות 4 פעמים).
    אבל כשפוטרתי התחלתי לפחד. אמרתי לה שאני לא יודעת מה יהיה. ושצריך לחשוב על העתיד. כי גם אם אמצא עבודה וודאי ארוויח הרבה פחות ממה שהרווחתי עד כה כל השנים. היא אמרה לי כל הזמן לא לדאוג. ושהיא בחיים לא תעזוב אותי.
    כשאני המשכתי לדאוג ולבקש ממנה לחשוב, אז היא אפילו אמרה לי בסמס:" לפחות את הדאגה הזאת תורידי לעצמך מהראש". וכשכתבתי לה :"זה לא מציאותי. את לא יכולה לטפל בי בלי תשלום". אז היא ענתה:"לפעמים המציאות עולה על כל דמיון". והוסיפה סמיילי. :-)
    היא גם אמרה לי :"חמישה ש"ח יהיו לך?"- כדי להרגיע אותי.
    ופתאום- לפני שבועיים בערך, היא פתאום חזרה בה.
    היא אמרה שהיא בדקה. וטעתה. ושהיא עכשיו מבינה שהיא לא יכולה לעבוד בחינם. ושמצבה הכלכלי לא מאפשר לה ושאצטרך לשלם.

    שהיא לא תעזוב אותי אבל שגם אני צריכה להירתם לזה.

    זה אחרי שהיא גם נתנה לי דוגמא למטופלת שאצלה שקרה לה דבר דומה, והיא לא שילמה במשך תקופה מסויימת. וכנראה אח"כ החזירה לה על כך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ייאוש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    לילה
    18/01/2014

    ההתחלה נקטעה, והכוונה הייתה לספר שהייתי בטיפול שנמשך כשנתיים עד שהפסיכו' נטשה אותי. ( עקב נסיבות חייה, אם כי בסוף הן לא באמת היו אלו שהכריעו). אחת מהן הייתה הריון וחופשת לידה, ואז הגעתי למטפלת הנוכחית- "המחליפה" , ובעצם כל מה שכתבתי הוא עליה, והנה ההמשך:
    המשכנו לדבר על זה כשאני מרגישה מרומה. ונבגדת. ופתייה. ושאיך אוכל לסמוך על המילה שלה? כי היא לא עומדת מאחוריה. ולא אחראית.
    והרי אני כל הזמן שאלתי מה יהיה ושנחשוב על פתרון ועל מה עושים אם לא אמצא עבודה.

    והנה- בפגישה שחלפה היא גם הוסיפה משהו:" היא אמרה שטעתה. ושהיא לא מתהפכת. ושהיא רוצה להמשיך איתי. אבל שאצטרך להירתם למאמץ הזה. וגם שהיא חשבה עד היום- עד שפגשה אותי, שהיא יכולה להתמודד עם הכל. ושהיא הכי גמישה שיש.
    ואמרה לי שלא אמצא טיפול טוב מממנה- באחריות".

    אבל שזה עבר גבול פנימי שלה, שהיא לכן רוצה לשמור.והסבירה למה:"שאם יש מטופל שלא יכול לשלם- היא תעמוד בזה, ואם יש מטופל שהוא מאד מאד קשה ( בגלל הסיפור שעבר בחייו) אך אין לו בעייה כלכלית- היא גם עומדת בזה, ומאפשרת לו הכל: סמסים, מיילים, פגישות רבות, המון המון נתינה שלה.
    אבל! כשיש גם וגם- את זה היא כבר לא מסוגלת להכיל.

    ולכן - אהיה חייבת לשלם.

    בעצם מאז שהיא חזרה בה אני יותר ויותר מתפרקת:

    אני מרוסקת. מבחינתי- זהו.

    הנה- זה שוב קורה לי. יש איום.
    נטישה.

    שאם אין לי לשלם- אין לי אותה. היא פשוט תעזוב.

    אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי.

    וחושבת על הסוף.

    מחשבות לא מרפות. לא מצליחה להרגע. לוקחת כדורי קלונקס שנשארו לי מפעם. בלי רופא.


    וחושבת על למות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול נכון

    אירית כהן
    18/01/2014

    שלום לך,
    אני שומעת כעס רב והתמרמרות שלך כלפי הפסיכולוגיות שטיפלו/מטפלות בך.
    בין אם כעסך מוצדק יותר או פחות - השאלה היא לאן את רוצה לקחת את עצמך בשלב זה.
    את מזהה נכון שאת בדיכאון, את עוטה על עינייך משקפיים שחורים ודרכם הכל ניראה מייאש.. אולם בטיפול נכון תוכלי להחליף את צבע-המשקפיים ולבנות שוב יכולת ליהנות מהחיים. ונכון, פיטורין מהעבודה יכולים ליצור רגע לא נוח, - אך חשבי על כך שזו גם יכולה להיות הזדמנות למשהו חדש.
    מהו טיפול נכון? קלונקס איננו הטיפול הנכון לדיכאון, ייתכן שגם פגישות 3-4 פעמים בשבוע אינן המינון הנכון עבורך..
    אם את עדיין ממשיכה בקשר עם הפסיכולוגית האחרונה - האם פנית אליה ודיווחת לה על מצב הדיכאון שלך?
    אם אינך יכולה להמשיך בטיפול אצלה עקב קושי כלכלי - באחת המסגרות הציבוריות [מרפאה לבריאות הנפש של משרד הבריאות, או של קופת-החולים שלך ] תמצאי מענה הן מבחינת טיפול תרופתי, הן מבחינת טיפול-בשיחות, והן מבחינת הקשר הצוותי בין הפסיכולוג והפסיכיאטר, קשר שלעתים הוא חשוב ביותר, ויכול לעזור למטופלים ולמטפלים לא להיסחף למקומות לא מיטיבים.
    אני ממליצה שתשוחחי עם הפסיכולוגית האחרונה שלך על תחושותייך, תדווחי לה על הדיכאון, ובמקביל פני לרופא משפחה שלך כדי להתחיל טיפול תרופתי נכון וכדי שיפנה אותך בהקדם למרפאה לבריאות הנפש.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצת התבלבלתי

    לילה
    18/01/2014

    תודה על התשובה המפורטת.

    אשיב על שאלותייך:

    1. כן. אני בקשר עם הפסיכו' האחרונה-הנוכחית.( זאת שאני פוגשת 4 פעמים בשבוע, וזאת שאמרה שלא תוכל להמשיך לטפל בי בחינם- וכל שאר הדברים שכתבתי כאן).

    האם זה הגיוני? האם את בעצם אומרת לי שמוטב לי לעזוב אותה?

    2. כן- ברור שהיא יודעת על המצב. אני כל הזמן משתפת אותה במחשבות שלי וברצון שלי למות. ( לפני מס' ימים אפילו הראיתי לה מכתב אובדני שכתבתי. היא לא "אוהבת" את האיומים... היא אומרת שרק אני אחליט אם אני רוצה וצריכה תרופות. וגם אומרת שאני "הודפת" אותה ו"מתווכחת" עם עצמי לגבי התלות בה ולכן בעצם נשארת לבד.

    3. אני קצת חוששת מפנייה למרפאות בקופה שלי. כי בגלל שאני מנסה למצוא עבודה, אז זה לפעמים כרוך במבחנים במכוני מיון לעבודה למינהם. ואם נניח שאני מתמיינת לתפקיד כלשהו בקופת החולים שלי, אני נורא חוששת שזה ייפגע בקבלתי לעבודה.

    האם את לא חושבת שזה סיכון? או שנניח כדאי שאחכה עם הפנייה לשם עד אחרי המבחנים? ( הם ממש בקרוב, ואני הרי יודעת שפנייה בטח תופיע בתיק הרפואי, גם אם התיק עצמו יישאר חסוי)- האם אני טועה בהערכתי?

    4. האם זה נשמע לך הגיוני מה שהפסיכו' אומרת? שהיא לא תוכל להמשיך הטיפול בלי שאשלם כלל. ושהיא גם לא מאמינה שאין לי מה לשלם או שלא יהיה לי. ושהיא מצפה שאקח כל עבודה- גם אם באופן זמני כדי שאעשה מאמץ לשלם.

    חוויתי חוויה נוראית עם הפסיכו' הקודמת. אהבתי אותה בכל נפשי( ועודני אוהבת ומתגעגעת אפילו שאני בטוחה במאת האחוזים שהיא הגורם שהביא לפיטורים ולשקיעה שלי). היא נטשה אותי. והיא עדיין כאן בארץ. וועובדת גם בקליניקה פרטית אך גם במרפאה של קופה"ח לה אני שייכת.

    5. מה ההבדל בין תחנה לבריאות הנפש של משרד הבריאות לבין מרפאה לברה"נ של הקופה?

    תודה רבה. ( אגב- פעם הלכתי לפסיכיאטרית שהפסיכו' הנוכחית מצאה לי- כי אני אמרתי לה שאני קורסת. זה היה בדיוק כאשר הבלאגן בעבודה התחיל.לאחר פגישה בודדת של שעה, היא נתנה לי קלונקס- כי אמרה שלהערכתה אני בחרדה ודכאון כתגובה נורמלית למצב קשה, ושהיא לא חושבת/בטוחה שכדאי לתת לי משהו לטווח ארוך).

    6. אני באמת לא מבינה כבר מה זה מטפלת אחראית. אולי באמת אם אין מה לשלם או שקשה - אז אין פתרון, והיא לא אמורה להבטיח לי שלא תעזוב אותי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצת התבלבלתי - תגובה

    אירית כהן
    18/01/2014

    לילה יקרה,
    כיוון שאת בקשר טיפולי עם פסיכולוגית - דבר שלא היה ברור לי מפנייתך, הבנתי ש'נכפתה' פרידה על רקע כלכלי - התערבותי היא ממש לא לעניין! ואני רק יכולה להתנצל אם בחוסר-ההבנה שלי את הסיטואציה הוספתי לך בלבול..
    את כל ההחלטות - כיצד להתמודד עם הדיכאון, לאיזה פסיכיאטר לפנות.. האם לפנות לפסיכיאטר במסגרת ציבורית או לא.. וכו' וכו' - את כל ההחלטות הללו מוטב שתעשי עם מי שכבר מכירה אותך ולא עם פסיכולוגית שאינה יודעת עלייך דבר וחצי דבר, אינך חושבת?

    הרגישי בטוב, בהצלחה בתכניות החדשות,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול כואב
    ....
    17/01/2014

    שלום אירית,
    התחלתי טיפול בעקבות טראומה מינית ממושכת בעברי ועזבתי באמצע.
    אני שוקלת להתחיל טיפול חדש אבל חוששת מכיוון שבטיפול הקודם "פתחתי" דברים והרגשתי מוצפת. ממש הפסקתי לתפקד. הרגשתי שאני זקוקה למטפלת כל הזמן וזה הלחיץ אותי כי הרגשתי תלויה.
    דבר נוסף שהפריע לי מאוד: פגישה היא של 50 דקות. עד שאני מרגישה בנוח להתחיל לדבר על דברים זה עוד 20 דקות ואז נותרת חצי שעה לדבר על דברים קשים מאוד אשר היו מודחקים אצלי במשך שנים רבות. הזמן האוזל שיתק אותי ומנע ממני להיפתח ולהתחיל לדבר ולעבד את הטראומה. כמו כן, הרגשתי אח"כ שאני יוצאת "לעולם", חשופה, פגיעה, ומוצפת בכאב. כאילו, פתחנו פצע, התחלנו לנקות אותו, להוציא את המוגלה אבל לא סגרנו אותו אח"כ והוא נשאר פתוח וכואב.
    איזה פתרון יש לכך?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול כואב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול כואב - תגובה

    אירית כהן
    17/01/2014

    שלום לך,
    הטיפול בפצע, שבמילא כואב, אכן עלול להכאיב. אך האם בשל כך לא נטפל??
    כאשר המטפל מיומן.. רגיש.. יודע כיצד 'לסגור פגישה' ולא להשאיר פצעים פתוחים - אפשר לקוות שיכאב פחות.
    לעתים נוקטים ב'הרדמה מקומית' [למשל, לעתים מלווים תקופות מסויימות בטיפול-הפסיכולוגי גם בטיפול תרופתי, כדי להקל ולאפשר את הטיפול]. ייתכן שצריך לטפל יותר בזהירות, באיטיות, 'החלפת תחבושות תכופה' [למשל, ייתכן שתקופות מסויימות בטיפול עדיף לנקוט במיפגשים תכופים יותר ולא להסתפק במיפגש חד-שבועי].

    המטפל צריך אם כן להיות מיומן ומתאים - עדיף פסיכולוג קליני, עם נסיון בטיפול בנפגעי פגיעה מינית . בנוסף, אבחון פסיכו-דיאגנוסטי [טסטים פסיכולוגיים] קודם לתחילת הטיפול יכול לעזור למטפל לדעת מהם הקשיים הצפויים ולתכנן נכון את ההתערבות. לעתים יש צורך במעורבות של פסיכיאטר שיהיה 'בתמונה', יסייע בהערכת מצב ובמידת הצורך יסייע בעזרה תרופתית במהלך הטיפול.

    הצבעתי על פתרונות אחדים אפשריים להקלה על הכאב שבטיפול, אלו כמובן החלטות שהן לשיקולו של המטפל. מקווה שתמצאי את המטפל/ת המתאים ולא תזניחי את עצמך.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן זוג
    טריניטי
    17/01/2014

    כשאני עם בן הזוג שלי אני מרגישה איתו טוב, אבל כשאנחנו עם אחרים אני מוצאת את עצמי מבקרת את ההתנהגות שלו כלפיהם, ולפעמים מרגישה שהוא מתנהג מוזר. האם זה בעייתי?

    אנחנו במערכת יחסים של שנתיים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן זוג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן זוג - תגובה

    אירית כהן
    17/01/2014

    כל דבר שגורם לקונפליקטים ביניכם עשוי להיות מקור לבעיות.
    ייתכן שאת ביקורתית מדי כלפיו [רוצה שהוא יתנהג כמו 'כרטיס הביקור' שלך ואינך מקבלת אותו כפי שהוא].. ייתכן שיש פערים תרבותיים ביניכם בנושאים שונים כגון התנהגות חברתית [ואם תלמדו לקבל זה את זו תגלו שאתם משלימים יופי אחד את השני]... אולי באמת יש לו קושי כלשהו בתחום ההתנהגות החברתית.. או דווקא לך..ואולי משהו מכל הנ"ל ביחד.
    הדרך להבין את מקור אי-הנחת שלך, ולטפל בה, היא בהתייעצות פרטנית עם פסיכולוג, את עצמך, או אתם כזוג .

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרומה למדינה.
    יוסי
    16/01/2014

    אולי זה לא הפורום הנכון אבל אני מקווה שאני יקבל תשובות.
    אני חייל משוחר מזה שנתיים, מלא השחרור אני לא מוצא את עצמי החלפתי מלא עבודות בערך כל חודש חודשיים עבודה גם למדתי בשנתיים האלה מקצוע שלא התחברתי אליו בגלל לחץ ההורים.
    אני מחפש את עצמי בלי כיון ניסיתי אין ספור עבודות תפקידים וכו.
    אני בדיכאון זמן רב וחושב שתרומה למדינה היא הכיון שלי רציתי לדעת איך אוכל לתרום למדינה באיזה תפקידים במה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תרומה למדינה.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרומה למדינה או טיפול בעצמי?

    אירית כהן
    17/01/2014

    שלום יוסי,
    אם שאלתך היא 'כיצד משתלבים בעבודה שקשורה בשירות המדינה ' - כגון: צבא קבע.. שירות הביטחון.. וכדומה - עליך לברר אילו תפקידים מסוג זה פתוחים, איפה מתראיינים, אילו תהליכי הכשרה צריך לעבור וכו'. אין לי תשובות ברורות וממצות לעניין זה.

    אך מכיוון שפנית לפורום פסיכולוגיה, וגם מתוך בין השורות של דבריך, נדמה לי ששאלתך קשורה יותר לנושאים של זהות אישית. נתת את השירות למדינה כפי שנדרש כל צעיר בישראל- ובשלב זה בחייך אתה אמור 'לתת שירות' לעצמך, להבהיר לעצמך מה מושך אותך, לברר מדוע עדיין אינך בהיר וברור לעצמך, וגם לטפל בדיכאון שלדבריך משתרר עליך ככל שעובר הזמן ואינך מוצא את עצמך.
    אני מתרשמת שאינך מצליח מבחינה פסיכולוגית לעמוד על רגליך. זהו מצב שמאפיין לא פעם צעירים בגילך שלא השלימו תהליכים פסיכולוגיים של גיל ההתבגרות, והתשובה היא בטיפול פסיכולוגי.

    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה עזרה
    מיכליקה
    15/01/2014

    שלום רב
    יש בי הרבה מאד כעסים ומחסומים, כרגע נמצאת בטיפול עם מטפל כבר מספר חודשים,כשלאחרונה,עולים גם הרבה מאד כעסים סביב התנהלות הדברים בייננו ובפורמט הטיפולי הנל,כולל התנהגות ותגובות שלו,שחוזרים על עצמם. עדכדי שממש לא מצליחה כבר לדבר ונחסמת לחלוטין ומרגישה ממש משותקת .ושאלתי,אז איך בכל זאת במצב שכזה, אני יכולה להצליח לדבר על הדברים,כשהקושי הוא איתו ומולו,וחוזר על עצמו,זה רק מכעיס יותר וזה בעיקר מה שיוצא ואני נחסמת,וגם כאשר אני כבר אומרת דברים זה אחכ שוב חוזר על עצמו.ופוגע בי. מעבר לכך קשה לי מאד להכיל את החלקיות המועטה שבטיפול(מבחינת זמן ופניות שלו אליי)דבר שגם מעורר התנגדויות וחוסם אותי בכעסים,וכל אלה משתקים אותי.אני מתקשה גם לאמר הכל בכנות,בשל החוסר הדדויות והתחושות שזדה מעורר בי,וחשה גם שכל האנטגוניזם הזה הלא רצוני כביכול, מסכל כל אמפטייה שיכולה עוד להיות כלפיי.וזה גם מעורר חרדה.כי בכל זאת גם המטפל הוא בן אדם,והאם יכול לכפות על עצמו אמפטייה כלפיי מטופל??וזה גם אחרי טיפול שעברתי בעבר עם מטפל שהחליט להפסיק אותו,מאחר וכבר לא יכל לסבול אותי,אמר לי מפורשות שלא נותרה בו שום אמפטייה ואכפתיות כלפיי(אחרי שבהתחלה המצב היה הפוך לחלוטין),ושלא יכול ורוצה לעזור לי יותר.כך שגם האמון וגם הבטחון ,בטיפול ובמטפל מאד התעררו בי,ואני למעשה מרגישה כלואה בתוך מצב ,בו מצד אחד המטפל מעודד את המטופל להיות מי שהוא, על כל הדברים שעולים מצידו,ומנגד בשטח, יוצא שיש לזה השלכות.וזה מאד מבלבל אותי. אשמח להתייחסות לכל אותם עניינים שהעלתי שמלווים אותי לאחרונה וןמעוררים אי שקט.תודה רבה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בבקשה עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה עזרה - תגובה

    אירית כהן
    15/01/2014

    שלום מיכליקה,
    בתוך טיפול טבעי שיעלו הדברים הבעייתיים מחיי היום יום - הרי המטופל אינו הופך ל'אדם אחר' כשהוא נכנס לחדר הטיפול. אדרבה, ההזדמנות לעסוק באותם דפוסים בעייתיים מול מטפל נייטראלי ומקצועי, לקבל ראייה חדשה.. תגובה שונה.. הם חלק מהמהלך הטיפולי. זוהי בדיוק ההזדמנות ללמידה חדשה ולשינוי.
    משום כך, התגובה העיקרית שלי לדברייך היא שעלייך להעלות בפני המטפל את הקשיים שלך, גם אלו שאת חווה מולו. חשוב מאוד שתדוני איתו בקשיים אלו, אינך אמורה להתמודד עם זה לבד. מטפל מקצועי אמור לעזור לך להתמודד גם עם מה שאת חווה כ'חלקיות' או מיעוט זמן.

    אני מקווה כמובן שאת אמנם בידיים מקצועיות. הכתובת המתאימה לטיפול פסיכולוגי היא בד"כ פסיכולוגי קליני, עו"ס קליני [עו"ס בעל תואר שני עם התמחות לתחום הטיפול]. את יכולה לברר עם המטפל עצמו מהי הכשרתו [ותעודותיו] לעניין טיפול. את גם יכולה לבדוק זאת באתר משרד הבריאות [תחת הכותרת "מאגרי מידע" ו"רישוי מקצועות רפואיים"].

    אני מקווה שתצליחו - את עם המטפל הנוכחי, או עם אחר - לייצר את ה'חממה' הנדרשת לך לשינוי מיטיב,
    כל טוב,



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום