פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • תלות
    ליאת
    17/06/2014

    היי, אני בת 20. שנתים בטיפול...
    ובתקופה האחרונה אני מרגישה מממש ממש תלותית בפסיכולוג שלי.
    אני כל הזמן חושבת עליו, מנסה לברר עליו מידע באנטרנט, מריצה סיטואציות בראש מפגישות שלנו, מדמיינת על פגישות עתידיות...

    אני מרגישה שאני משתגעת, שזה יותר מדי אובססיבי.

    זה נורמלי?? אין להיות כלכך תלויה בו יעזור לי 'להרפא'?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תלות ?

    אירית כהן
    20/06/2014

    שלום ליאת,
    העיסוק הרב בטיפול הוא בחלקו טבעי ואף רצוי, לעתים זהו עיבוד של התכנים שעולים בטיפול, הרי הטיפול הוא משהו מתמשך ואינו 'נפסק' כאשר מסתיימת פגישה, הוא מתקיים גם בין הפגישות..
    את חווה שזה 'יותר מדי' - בכל אופן איני רואה בכך ביטוי לתלות דווקא. ייתכן מאוד שה'יותר מדי' מבטא משהו באישיות שלך, או בבעייה הבסיסית שלך. כלומר, ייתכן שלא רק לגבי הטיפול או המטפל את כ"כ 'אובססיוית, אלא את נוטה להיות כך לגבי כל עניין בחייך..

    בכל אופן, מדוע שלא תעלי זאת בטיפול? רצוי שהמטפל יידע על כך, אולי יוכל לעזור לך. למשל יימצא דרך 'לסגור' היטב כל נושא לפני סיום פגישה כדי שלא תסחבי איתך דברים בין הפגישות.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שושנים עצובות
    חצויה
    16/06/2014

    שם בהרים שמעל הכפר שלנו יש שם גן של שושנים
    מחר אצא לי השקם בבוקר עם ציוץ הציפורים
    אביא לאהובי משם פרח משדה האדומים
    ידע איי שלו והוא שלי לעולמים

    ירדתי מההר לכפר שלנו בשערי שושנים
    אך אהובי לא בבית שקט בין החדרים
    שם בנהר שמעל הכפר שלנו אהובי בלילה לא חזר
    מצא לו אהובה אחרת וליבי נשבר

    הוו אלוהים תעשה שיבוא
    מחכה ביום ובלילה לא אין לי כוח שעוד יום יבוא
    שושנים עצובות והוא לא פה

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שושנים עצובות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שושנים עצובות - תגובה

    אירית כהן
    16/06/2014

    בורכת בכישרון רב! ביטוי אמנותי - למי שניחן כמוך בכישרון לכך - יכול אמנם לסייע לעיבוד אבל או עצב.
    רק את יכולה לדעת אם זה מספיק לך, או שיש לך צורך בעזרה נוספת. בספרו של אנטואן דה סיינט אקזופרי "הנסיך הקטן" מדובר על הרגישות הרבה של השושנה, ועל כך שיש להגן עליה, ולעזור לה לטפח את הקוצים בהם היא מגינה על עצמה [למשל להתמודד עם הכעס הפנימי בעקבות הבגידה והנטישה]. טיפול יכול לסייע בכך.

    וחוץ מזה, טפחי את כשרונך! [אולי סדנא כלשהי לכתיבה יוצרת?]

    תודה לך על השיר הנוגע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתלבטת לגבי טיפול כן או לא
    ילדה
    15/06/2014

    לפני זמן רב היה לי קשר לא בריא עם אדם שקילל אותי והלחיץ אותי מינית. מאז נמנעתי מהמון דברים וחיי הצטמצמו בהמון מובנים. לצערי לא מזמן הוא ניצל את מצבי כשחוויתי משבר. שאלתי היא, אם אלך לטיפול האם הדבר יכול לפגוע בי כשארצה להתקבל לעבודה מסוימת או לעשות רישיון? או לחכות שהזמן יעשה את שלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וודאי שכן

    אירית כהן
    16/06/2014

    פני לטיפול!
    מטפלים מחוייבים בחיסיון לגבי הנאמר בין כלי חדר הטיפול. אם את רוצה להרגיש לחלוטין בטוחה בעניין זה - פני לטיפול באופן פרטי.
    יתכן שחששותייך נובעים מ'רגשי אשמה' שאת חשה, רגשי אשמה בלתי מוצדקים - תופעה שאנו פוגשים לא פעם אצל נפגעי/עות פגיעה תוקפנית או מינית. אולם אין כל פגם בך, ובוודאי שאין פגם בכך שאת פונה לטיפול פסיכולוגי, ואין בכך סיבה למנוע ממך כל התקדמות בחיים, עשיית רשיון, וכו'.

    לחכות שהזמן יעשה את שלו? ההמתנה הזו עשתה לך דברים לא טובים.

    כתובות מתאימות: אם יש לך אפשרויות מימון, בעצמך או בעזרת משפחתך, - פסיכולוג קליני באופן פרטי, או פני לטיפול דרך אחד הפורומים לנפגעות פגיעה מינית.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלתי

    ילדה
    22/06/2014

    תודה לך על תשובתך האם פסיכולוג דרך כללית מומלץ? אין לי אפשרות לממן פרטי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד........

    ילדה
    22/06/2014

    ועוד, כשאמרתי ניצל את מצבי התכוונתי שהפעם הוא לא הלחיץ אותי מינית אך גרם לי להתגרות לבדי מה שגרם לי רגשות אשמה כי הייתי במצב של משבר וכמובן שאז החל להתייחס אליי מגעיל ולקלל אותי הרגשתי כאילו ייצר מריבה על מנת לסיים את הקשר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובות

    אירית כהן
    22/06/2014

    האדם הזה גרם לך בכל צורה אפשרית לא לאהוב את עצמך.. לחוש אשמה.. אלו המאפיינים והתוצאות של ניצול.
    גם אם את חשה שיש ביניכם דברים לא סגורים, מה שלעתים מקשה על ניתוק, - בכל זאת כדאי לך מאוד להתרחק מקשר זה.

    את כותבת שאת 'ילדה', לא שאלתי לגילך - אך האם אין בסביבתך מבוגרים שאת יכולה לשתף אותם בסיטואציה? [הורה.. יועצת ביה"ס ..]. בכל אופן זה לא במקום טיפול מקצועי. פסיכולוג קליני במסגרת קופ"ח כללית זה בסדר גמור.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ילדה
    23/06/2014

    תודה לך "ילדה" זה כינוי אני בוגרת לגילי אך גם ילדה במובנים מסוימים ובאמת כמו שכתבת הוא גרם לי להפסיק לאהוב את עצמי לפני שזה קרה הייתי "בובה" ובריאה מבחינת מראה והייתי שלווה עם עצמי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר קבלת יחס חם מההורים
    חיים
    15/06/2014

    האם מי שאין לו כמעט בכלל תחומי התעניינות והוא לא נהנה ממה שרוב האנשים רגילים להנות, האם דבר כזה יכול לנבוע מזה שהוא לא הרגיש שההורים שלו אהבו אותו ולא קיבל מהם יחס חם?
    והאם ע"י שיהיה לו יחס חם ואוהב בבגרותו זה יכול לפתור את הבעיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוסר קבלת יחס חם מההורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוויות מתקנות

    אירית כהן
    16/06/2014

    שלום חיים,
    אתה שואל: האם אהבה יכולה להיות חוויה מתקנת? וודאי שכן.
    אולם אחת הבעיות של מי שלא חווה אהבה בילדות, גיל בו מתגבשת האישיות, - שהוא אינו יודע איך לקבל ו'לצרוך' אהבה וחום שמגיעים מהזולת. כדי לצאת מהדכדוך ולזהות אהבה כשהיא מגיעה - נדרשת ההבנה של איש מקצוע, וחוויה מתקנת במסגרת טיפול פסיכולוגי.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חזרה על משפטים
    אני
    15/06/2014

    הבן שלי בן 13.5 חוזר על כל משפט פעמיים, זה התחיל לפני מספר ימים
    מה עושים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חזרה על משפטים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חזרה על משפטים - תגובה

    אירית כהן
    15/06/2014

    שלום לך,
    אין לי כל אפשרות להעריך אם מדובר ב'הפרעה' ומה חומרתה, האם זה משהו חולף - או משהו מדאיג שיש לטפל בו.
    אני מציעה שתפני להתייעץ באופן פרטני עם מישהו שיוכל לשאול אותך שאלות נוספות לגבי בנך, וגם לפגוש בו ולהתרשם ממצבו [כגון רופא משפחה.. פסיכולוגית בית-הספר בו בנך לומד.. או פני לפסיכולוג באופן פרטי].

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות במשפחה
    אנונימית
    14/06/2014

    אני כותבת כאן עכשיו עם דמעות אחרי התקף זעם של אבא שלי. אני בת 19 והמשפחה שלי הרוסה. קצת רקע על המשפחה - אני בת 19 חיילת, אבא שמתעצבן ברמות היסטריות מכל דבר קטן (ממש התקפי זעם עם צעקות של בן אדם לא בריא) אמא שלי כנועה ולא מסוגלת לעמוד מולו ואחותי בת 9 שגם לה יש בעיות התנהגותיות (כנראה תוצר ל ההתנהגות הלא נורמאטיבית במשפחה)
    אני סבלתי בילדותי מאבא שלי, שתינו חייבים לעמוד על שלנו וזה היה יוצר הרבה "מלחמות" שהאבא היה פותר או בצרחות או לפעמים גם בכוח. אני מודעת על עצמי שאני חזקה ופשוט מאז שהתבגרתי והוא לא יכל לגעת בי יותר ניתקתי כל קשר/דיבור ממש כמו שני זרים בבית (ואין לי עם זה שום בעיה, אני גם אומרת לאמא שלי להתגרש ממנו כי זה הדבר הנכון לעשות עם המשפחה הזאת) אמא שלי תמיד מנסה לשדר עסקים כרגיל וחייה בבועת המשפחה המושלמת שצריכה להיות. היא מנסה לעצום את העיניים כלפי ההתנהגות שלו.
    גם לאחותי אני לא מחוברת בכלל, היא נורא עקשנית והאגו שלה נוטף ממנה (העתק של אבא שלי). עכשיו הייתה סיטואציה שאבא שלי צרח על אחותי כדי שתכבה את המחשב והיא בחיים לא תכבה את המחשב כי אמרו לה אלא להפך תמשיך להיות בו. אבא שלי כיבה לה את המחשב ואז היא התחילה עם ההצגות וגררה את התיק על הריצפה, מה שמאוד עיצבן את אבא שלי והוא אמר לה להרים את התיק אבל בגלל שהוא אמר לה את זה אז היא דווקא לא מרימה אותו גם אם היא יודעת שזה יוביל לצרחות ובכי. בסוף אני מניחה שהוא פעל פיזית כדי שהיא תרים (כי זה לא הגיוני שלא מקשיבים לו) ושוב בכי ורק אז אמא שלי יוצאת להגנתה.
    אני הרמתי ידיים, כרגע כל השבוע מתוקף תפקידי בצבא אני לא בבית אז הוקל לי מאוד. (אני גם רוצה להתחיל טיפול עם פסיכולוג צבאי) אבל נורא חבל לי על אחותי ואני רוצה לעזור לה להרגיש טוב עם עצמה. היא עוברת בדיוק מה שאני עברתי כשהייתי קטנה וזה גם מחזיר אותי אחורה וגם אני יודעת איך היא מרגישה.
    אני לא מחוברת אליה בכלל, בקושי שלום כשאני חוזרת אחרי צבא .. זה משהו פנימי שלי שלא הצלחתי להבין. היא כמו קיר שאי אפשר לחדור, תמיד היא צודקת, אף פעם לא נותנת לאחרים לעזור, לא מקשיבה לכלום, ותמיד עושה דווקא. היא רואה שאמא שלי מקשיבה לי יותר אז היא מנסה להוציא אותי לא בסדר כדי שהיא תראה יותר טוב ..
    איך הייתם מייעצים לי לעזור לה ? ולהתחבר אליה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות במשפחה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נגד הרמת ידיים

    אירית כהן
    16/06/2014

    ראשית, אני נגד הרמת-ידיים של אביך שעפ"י תיאורך מתרחשת בביתכם. בעניין זה יש לערב גורמים מחוץ למשפחה. זה וודאי לא קל - אך אם את פונה לטיפול במסגרת הצבא תוכלי להסתייע ולקבל תמיכה בפנייה שלך לגורמים אזרחיים [כגון רופא-משפחה, עו"ס קהילתית] שיטפלו בבעייה זו.

    הקשיים של אחותך הקטנה יכולים לנבוע מסיבות שונות, החל מתגובה להתנהגות אביך, דרך טמפרמנט רוגזני או אולי הפרעה מסויימת. היא זקוקה לאבחון ועזרה, ע"י גורם מקצועי. אולי פסיכולוג ביה"ס? וודאי שלא את צריכה או יכולה 'לטפל' בה. בצד זה בהחלט אל 'תרימי ידיים' אלא הישארי אחותה האוהבת, והשתדלי לא להיכנס לקונפליקטים איתה.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שחזור דברים בראש
    כהן
    13/06/2014

    שלום
    למה אנשים משחזרים דברים בראש ?
    אני משחזר דברים שקרו לפני שנים ו"עושה סדר" בראש מה היה כרונולוגית .
    לפעמים זה לוקח לי איזה 15 דקות .
    האם זה נורמלי ?
    למה אני עושה את זה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שחזור דברים בראש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שחזור דברים בראש - תגובה

    אירית כהן
    15/06/2014

    שלום לך,
    לא כל תופעה אנושית מתוייגת וממוקמת על הרצף שבין נורמליות לפתולוגיה..
    אם אתה חש לא נוח בקשר לאופן החשיבה שלך פנה באופן פרטני לפסיכולוג.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש טעם בטיפול?
    אובד עיצות
    11/06/2014

    שלום.

    אני בן 37. מגיל מאוד צעיר אני זוכר את התחושות הקשות של חוסר המשמעות בחיים. כולנו נולדנו בעל כורחנו לעולם, מסתובבים בעולם כמו נמלים או חתולי רחוב עזובים עד שמתים לבסוף.

    כאמור, אני בן 37 ולא מצאתי שום משמעות אמיתית בחיים, שום סיבה בלקום לעוד יום. האם אתם הפסיכולוגים והמטפלים למינהם יכולים לתת לי תחושה של משמעות בעולם חסר משמעות? (מלבד המלצה לשתות קוקה קולה כי זה טעם החיים - ככה לפי הפרסומות לפחות).

    האם טיפול יכול לעזור לי למצוא משמעות בעולם?

    אודה לתשובה.

    תודה.

    לירון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם יש טעם בטיפול?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבחירה בחיים

    אירית כהן
    11/06/2014

    שלום לירון,
    החווייה שאתה מתאר מוכרת, סימפטום של דכדוך או דיכאון כרוני.
    במהלך גיל ההתבגרות חוויה זו עלולה להתחזק - והיא אמורה להיפתר ולחלוף בשלהי גיל ההתבגרות. נעשית אז 'בחירה בחיים', מציאת דרכים למימוש עצמי ומתן משמעות לחיים דרך קאריירה.. יחסים אינטימיים..
    צעירים רבים פונים לטיפול פסיכולוגי בדיוק על רקע זה, כדי להצליח בתהליך זה של 'בחירה בחיים'. ולמרות שאתה בן 37 - אתה כנראה עדיין מתבגר [אינך יוצא דופן, תהליכי גיל-ההתבגרות מתחילים ומסתיימים אצל כל אחד בקצב שונה..].
    תשובתי היא אם כך - כן! אני בהחלט סבורה שטיפול פסיכולוגי יכול לעזור לך.

    בהצלחה, הרגש בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום, אשמח לעזרה
    דנה
    10/06/2014

    הי, אני בת 22. כשעברתי דירה בתקופה האחרונה נתקלתי בקשיים בתעבורה עצמה, ואחר כך גם קשיים הסתגלותיים למקום החדש. נכנסתי ללחץ יום יומי בעקבות זה והמצב הנפשי שלי לא טוב כבר חודשיים בערך או אפילו יותר עם עליות וירידות. בגיל 18 התפרצו אצלי מחשבות טורדניות וחרדתיות ומאז בתקופות לא טובות זה חוזר. והנה שוב זה חזר...
    לגבי זה אני פחות דואגת כי אני יודעת שזה תמיד מתישהו הולך.
    הבעיה שלי זה חבר שלי בשנתיים וחצי האחרונות. בן זוג שהיה ועדיין איתי באש ובמים, בחור טוב, אוהב ומדהים. בזמן האחרון אני מתעצבנת וקצרת רוח כלפיו. אין לי "כוח" אליו ואני לא יודעת למה. אין לי סבלנות... ואנחנו כל הזמן רבים.
    אני מתחילה לפחד שהסיפור הזה ימשיך עד שלא אוכל לסבול יותר ואפרד ממנו. אבל הוא לא השתנה! אני זאת שהשתנתה. ואני לא רוצה להפרד! אני מפחדת מזה פחד נורא, כי אז אהיה לגמרי לבד. ומצד שני, המחשבות לא עוזבות אותי. מה אם אני לא נמשכת אליו יותר? מה אם הניצוץ הזה לא יחזור? ואני אוכלת סרטים. כי אני מפחדת שנפרד ואני אעשה טעות ענקית, או שאני מפחדת למשוך את הקשר כשאני מרגישה שאני לא נמשכת ולא נהנית. אני רק אציין שכל הסיבוכים האלה בקשר התחילו בערך באותה התקופה שהחיים שלי נכנסו ללופ רע בזמן האחרון.
    האם הפחד מפרידה יכול להיות קשור למחשבות הטורדניות שלי?
    האם יכול להיות שזה שאני עוברת תקופה רעה משפיע על הקשר וכשהתקופה תחלוף האהבה והמשיכה יחזרו? הוא חשוב לי מאוד. אבל אני מרגישה חנוקה ומודאגת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום, אשמח לעזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דכדוך וזוגיות

    אירית כהן
    11/06/2014

    שלום דנה,
    את תוהה אם יש קשר - ומהו הקשר - בין מצבך הנפשי הנוכחי, לבין מצב הזוגיות.

    הסימפטומים שאת מתארת - מחשבות טורדניות, אי שקט ורוגזנות רבה - אופיניים לדכדוך, והשערתך שחוסר הסבלנות שלך כלפי בן-הזוג נובעת ממצב הדכדוך שלך היא השערה סבירה. לא פעם אנו 'משליכים' על בני/בנות -הזוג את מצבינו הפנימיים. אולי את אפילו 'בודקת' אם הוא מסוגל לסבול אותך גם במצבים אלו.
    בצד זה, כיוון שאינני מכירה אותך ואת יחסיכם , וכיוון שאת בחורה צעירה מאוד והרבה דברים עדיין אינם מגובשים אצלך, את עצמך עדיין בשלב-מעבר מבחינה פסיכולוגית - ייתכן שמשהו ביחסים עצמם מטריד אותך.
    תוכלי להפיק תועלת רבה מטיפול פסיכולוגי, הן כדי ללמוד להתמודד טוב יותר עם 'מעברים' , עם הנטייה לדכדוך ורוגזנות, והן כדי להתבונן בזוגיות באופן שקול יותר.

    בהצלחה, הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובססיה או מחלה?
    יערית
    08/06/2014

    אני בת 37 ועדיין רווקה, הכל התחיל בגיל 28, עד אז הכל היה בסדר, הכרתי מישהו, ויצאתי איתו אני חושבת שהוא סבל מ ocd (לאחר בדיקה) כל פעם הוא היה פוגע בי, לא יודעת אם במתכוון או לא במתכוון. לאחר שנפרדנו נכנסתי למשבר, הסתגרתי בבית ולא הייתי אוכלת תקופה רק חושבת עליו. ואז התחלתי להרגיש אובססיה אליו, הייתי מתקשרת והוא לא היה עונה או שמבטל פגישה בתור ידידים. לאחר שנה נכנסתי לעבוד ולחזור לשיגרה יחד עם החרדות שהתחילו לי, הייתי ממש רזה נוטה לאנורקסיה. במקום העבודה החדש הכרתי מישהו, וזה בלחץ החברים לעבודה, ויצאתי עימו חודש, גם הוא פגע בי באותה המתכונת. התברר לי בסוף שיש גם לו ocd. האמת שלא כעסתי עליו כי קראתי וראיתילמה גורם התסמין הזה. לפני חודשיים הכרתי נחמד, ביוזמתי, והוא ביטל פעמיים פגישה עימי, כשנפגשנו בעצם רק 3 פעמים. בטלפון הוא המציא תירוצים שלבסוף התגלו כשקר, אני חושבת שגם הוא סובל מהתסמין הזה. השאלה שלי - למה אני נמשכת לאנשים עם ocd? פיתחתי אובססיה כלפיו והוא לא יוצא לי מהראש. האם גם אני סובלת מהתסמין? האם אובססיה גם נחשבת כ - ocd? התחילו לי חרדות ויש לי עליות וירידות במצב הרוח ממש קיצוני מאז שהכרתי אותו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אובססיה או מחלה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני אדם אינם תגיות פסיכיאטריות

    אירית כהן
    08/06/2014

    שלום יערית,
    בני אדם אינם תגיות פסיכיאטריות - לא את , וגם לא בני הזוג שלך. אני ממליצה להימנע משימוש במונחים רפואיים שלמעשה אינם מובנים לך.

    עפ"י תיאורך יש לך קושי לבנות מערכת-יחסים זוגית מתמשכת, כזו שתחזיק מעמד. הסיבות לכך יכולות להיות שונות.. כדי לעזור לך להתגבר על קושי זה, ולסייע לך הן בבחירת בני זוג מתאימים לך והן בפיתוח הקשר לזוגיות מספקת, מוטב שתיפני לטיפול פסיכולוגי.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום דר'

    יערית
    08/06/2014

    תודה שענית כל כך מהר, מעריכה זאת מאוד את בהחלט צודקת, אבל למה הבחור לא היה מוריד ממני את העיניים, נעיצת מבטים מתמשכים. מה גם שלאנשים אחרים הוא לא מסתכל בעיניים וכשמדבר מוריד את הראש, ומפחד מזיהומים, ושותה רק בכוסות חד פעמיות וכו... יש לך תשובה בבקשה? או השערה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום דר' - תגובה

    אירית כהן
    08/06/2014

    יערית, כמובן שאינני מתכוונת להשתתף איתך במשחק שבו את מנסה 'לאבחן' את מצבם הנפשי של בני-זוג-לשעבר.
    תיטיבי עם עצמך אם תפני כפי שהמלצתי לטיפול בו תלמדי יותר על עצמך, ועל איך לקיים קשר זוגי.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובססיה
    Sm
    07/06/2014

    סובל מOCD PTSD שנתיים.
    למה כשלי יש מחשבה שיעני מאבדת את התכלית ,אני תמיד יהיה שם להחטיף לעצמי מחשבות טורדניות וגם אחר כך לבקר את עצמי על כך שאני מאבד את התכלית במחשבותיי ,עקב זה שאני יקבל התקף חרדה על איבוד התכלית.
    אבל עכשיו שראיתי תוכנית טלוויזיה :
    "מישהי":אתה לא גבר אתה , אתה לא גבר בכלל
    "הגבר":מישהו נכנס לחנות ..ואז הגבר דיבר אליו בתקיפות ,חשבתי שזה בא לו בטבעי .
    ואז הוא אמר לה ,"נו ראית ..זה לא גבר זה?"
    הרי כל העניין פה זה משהו טיפה שונה שהוא עשה,טיפה שונה מהמקובל,זה כמו שלי הייתה מחשבה ללכת למשחק של מכבי חיפה במיוחד לראות את יוסי בניון ,ואז קיבלתי התקף חרדה,ואז ביקרתי את עצמי על זה שהולכים למשחק כדי לראות כדורגל,ולא בשביל שחקן,אבל גם אחרי זה חשבתי לעצמי ,"עובדה שיש אנשים שנוסעים עד לברצלונה כדי לראות את מסי" .(נחשב לשחקן הטוב בעולם) .
    יש עוד המון דברים בסגנון הזה ,שאני לא מבין ,איפה הבעיה,אצלי,כל דבר שיש בו קו אובססיבי ,גורם לי להתקף חרדה .בגלל זה אף פעם לא יכלתי ללכת כמו שצריך לטיפול ,כל פעם שהתיחסתי באופן חשוב אל הטיפול,הייתי מקבל התקפי חרדה,ואז מבקר את עצמי על כך שאני מאבד את התכלית שבטיפול עם אני חושב עליו יותר מהרגיל .
    בתחילת המשבר שלי ,הייתי עסוק באיבוד תכלית ללא היכר ,הייתי כל הזמן באיבוד תכלית,בשל ההפרעות שהתפרצו.
    אחר כך עם הזמן זה הפך,לזה שאני לא מסוגל לאבד תכלית ממשהו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אובססיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    Sm
    07/06/2014

    גם כשהייתי צעיר יותר ,היום אני 20,גם אני הייתי מנסה להרשים אחרים למרות שזה לא היה הנושא .לא הייתי מקבל התקפי חרדה זה בטוח ..
    היום,אני זוכר נניח לפני שנה הלכתי לקופת חולים,וישבה חבורה בגילי טיפה יותר גדולים ,ישבו שם מחוץ לקופה עישנו סיגריה או משו כזה,הרגשתי די סבבה לפני כן,וכשהגעתי וראיתי אותם,שינסתי מותניים,הגבהתי את הגב שלי,עפתי על עצמי קצת.
    חטפתי מיזה התקף חרדה אח"כ.
    עד עכשיו ,הייתי בטוח שאני היחיד שמאבד תכלית כל היום בין עם במחשבות ,או במחשבות על התנהגות שאני רוצה לעשות(למשל עם המשחק כדורגל),או עם בהתנהגות עצמה.
    כשראיתי את הסדרה ,הבנתי שלא רק אני מתנהג ככה ..שזה טבעי ,אבל כן אני היוצא דופן מי זה שאני מקבל את ההתקפי חרדה מכל דבר שיש בו קו אובססיבי.
    מה את אומרת הפסיכולוגית ? יש פה לא סתם בעיה , אני רוצה ללכת לטיפול פסיכולוגי ,הבעיה שחלק מהמשבר אצלי גרם לי להיות הפסיכולוג של עצמי.זה הפרעה קשה להיות הפסיכולוג של עצמך,לפעמים יש יתרונות אבל זה הפרעה קשה.והטיפול הפסיכולוגי מעורר את זה מאוד,ומעורר לי מחשבות שאני חושב על הטיפול,ואז אני מקבל התקפי חרדה מספיק שאני חושב על הטיפול כי אני יודע שיש איזה קו אובססיבי נסתר כל שהוא,בגלל שפעם הייתי חושב כל היום על טיפול פסיכולוגי עבורי.בתחילת המשבר הכוונה.
    ובלי שום קשר,הדברים שקורים בטיפולים הפסיכולוגים,תמיד נכנסים לי במקומות הלא נכונים במחשבות .הם מזיקים לי. דוגמאות: א':אחד שהייתי אצלו אמר לי תקבל את עצמך - כל פעם שיצא במקרה שקיבלתי את עצמי ,וזה היה בא מתוכי ,הקבלה הזאת,אחרי זה הייתי שומע את הפסיכולוג במחשבות "תקבל את עצמך" .וככה יצא שבעוד הרבה דברים הוא נכנס לי לראש,וזה לא רק הוא,זה מה שהוא מיצג,את הכפייתיות.
    הדוגמה השניה:היא שהם והטיפול הפסיכולוגי גם באים לי למחשבות לא כשצריך ,אין לי האמת כרגע דוגמה ספציפית.
    זה לא ספציפית טרראומה מימנו,ניסיתי אחר כך עוד שתי פסיכולוגים.אחד אמר שאני לא מאוזן תרופתית כדי לעבור CBT . השניה ,הייתה הוליסטית.כל פעם אחרי שהייתי הולך אליה ,והייתי נכנס להתקף חרדה ,הייתי מתחיל לחשוב על כמה טעויות היו בטיפול ,ועל כמה דברים לא מדוייקים נאמרו ,עד למצב שהייתי בא אליה ואומר לה תקשיבי אני לא יכול לדבר ..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיום

    Sm
    07/06/2014

    ואפשר בבקשה הסבר על הדבר הזה ? כמו שאת רואה באמת אני מנסה לעזור לעצמי כבר שנתיים,טיפולים תרופתיים,פסיכולוגים,הולסיטים.חשוב לי להבין.
    לפני שבוע אני ואמא היינו במרפאה ,שהיא על יד הקניון.אחרי הרופא עשינו סיבוב למרות שלא רציתי ,אבל אמא שלי התעקשה ולחצה עליי.
    אחר כך ,יצא שהרגשתי טוב אחרי שעשינו סיבוב בקניון.
    ואמא אמרה לי ,"אתה רואה ,עכשיו כל פעם שאתה לא מרגיש טוב תדע שאתה צריך להגיד לעצמך שאתה צריך לצאת".
    ואני חשבתי לעצמי שתי דברים
    דבר ראשון "אני לא יכול להגיד לעצמי כזה דבר,זה יהפוך לאובססיה וכל פעם אני יגיד אותו"
    דבר שני "עצם זה שאני יודע שהסיבוב בקניון עשה לי טוב,ואני אלך שוב להסתובב בקניון ,יעשה לי רע"
    מכאן יוצאת המשוואה של :
    או שכל פעם שאני יגיע לקניון אני יזכר בפעם הראשונה שהלכתי והרגשתי טוב ,וזה ישגע אותי.
    או הדוגמה היותר בוהרת כאן :
    חשבתי פה סוג של מחשבה כפייתית ,אומנם ,כל בן אדם יחשוב ככה,אפילו אמא שלי ,אבל כשאני חושב את זה ..זה מקבל טאצ' חרדתי .זה שהבתחלה הייתי כל הזמן מתעסק בעצמי ,
    וזה היה אובססיה קשה ,ועכשיו נגיד אני רק מתעסק בעצמי טיפה אני מקבל התקף חרדה ,את זה אנחנו יודעים.
    אבל למה לי אסור לחשוב מחשבות שיש בהם קו אובססיבי אפילו ניסתר ? גם שאמרתי לעצמי בתחילת המשבר "עם יש משהו שעושה לך טוב תעשה אותו כל הזמן " ,חשבתי שאני לא בסדר ושאני אובססיבי,
    אבל זה בדיוק מה שכולם היו אומרים לי שהיו חושבים ,ואת זה גיליתי במהלך הדרך לשמוע כל פעם קצת ממישהו.מבלי בכלל להגיד שחשבתי ככה אני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אתה בן-אדם, לא 'אבחנה פסיכיאטרית'

    אירית כהן
    08/06/2014

    כמה זה מעייף עבורך, להיות מוצף כל הזמן במחשבות ובחשיבה..

    אימך ניסתה להסב תשומת ליבך ש'לעשות דברים' עוזר, לפחות לזמן מה, לחדול מ'מחשבות'. ספורט למשל, יכול לעזור - אם תצליח להביא עצמך לעסוק בספורט. ואז, גם אם באות מחשבות אפשר לתת להן לנדוד הלאה, הרחק ממך.
    אבל גם ספורט אינו בשום פנים ואופן במקום הטיפול המקצועי הנדרש - טפול פסיכולוגי משולב בטיפול פסיכיאטרי-תרופתי. [אני בספק רב האם טיפולים הוליסטיים ומטפלים הוליסטיים מתאימים לך ובריאים עבורך].

    הרגש בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי

    Sm
    13/06/2014

    אני מבין שיש בתיאורים שלי הרבה "אבחנות" ,אבל בכל זאת ..
    קודם כל תודה על הצעת הספורט .
    ותודה על התשובה היפה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ובקשר לכותרת שלך.

    Sm
    13/06/2014

    האם אני מצליח לקלוט עוד איזה רמז מבעד לשורות?
    יכול להיות אני כל הזמן רוצה להיות מודע למה תסמין ככה וככה שקורה לי ברגע נתון, מכנה אותם כאבחנות וכו' .ואז קצת בורח ממה שצריך לעשות באמת ולהתמודד ..ז"א זה נותן לי צעד אחורה לדעתך?והיית מתחילה לעבוד על זה לבד?או פשוט לחכות עד שאוכל טיפול פסיכולוגי..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נדרש טיפול מקצועי

    אירית כהן
    13/06/2014

    הייתי מאוד ברורה בתגובתי הראשונה: עליך לקבל טיפול מקצועי [טיפול פסיכולוגי אצל פסיכולוג קליני, הוא זה שיוכל להבין נכון את בעיותיך, משולב בטיפול פסיכיאטרי-תרופתי].
    "לעבוד על זה לבד?" - במקרה שלך בשום פנים ואופן לא. זה הרי מה שאתה עושה עד עכשיו, וממשיך להסתחרר סביב מחשבותיך..

    פנה בהקדם לפסיכולוג קליני, הוא גם יכוון אותך הלאה בנושא הפסיכיאטר.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי

    ליאת
    18/06/2014

    אני רוצה לאמר לך שכל זמן שאתה לא הולך לפגישה עם פסיכיאטר היא בזבוז זמן גמור של האנרגיות שלך והחיים שלך.

    אתה נשמע בסך הכל בחור רגיל, אבל הדפוס הידוע במחשבות אובססיביות הוא, שכל מחשבה אובססיבית (שלפעמים מלווה בטקס) שלא "נקטעת" בזמן, מובילה למבוך של מחשבות אובססיביות אפילו יותר.
    אתה נשמע לי עמוק עמוק עמוק בתוך המערבולת הזו, ולמרות שאני בטוחה שלמדת לעזור לעצמך במצבי מצוקה, אין לך את הכלים שיש לאנשי מקצוע שלמדו שנים על גבי שנים.

    טיפול תרופתי יכולה לשפר את המצב שלך פלאים. תכלית, או חוסר תכלית, אובססיה או לא אובססיה- אתה חייב להבין שדברים כאלו הם במקרים רבים פועל יוצא של המבנה האנטומי של המוח שלנו.
    זה מפחיד ומפליא גם יחד, אבל טיפול תרופתי בשילוב עם טיפול פסיכולוגי יכול לעשות ניסים. לך לקבל עזרה, חבל על כל יום שאתה סובל!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקף לב ועישון
    בר
    07/06/2014

    שלום,
    לפני מספר שבועות אבא שלי עבר התקף לב ובעקבות זה עבר צנתור. מאז אנחנו מנסים לגרום לו להפסיק לעשן. שום דבר לא עוזר.. הוא היה בסדנת גמילה בדיוק לפני ההתקף וזה לא עזר, רודפים אחריו, רבים איתו. הנכדות שלו לוקחות לו קופסאות וזורקות. אנחנו מאבדים תקווה ומפחדים שיקרה לו משהו. מה אפשר לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התקף לב ועישון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקף לב ומריבות עם הסביבה הקרובה

    אירית כהן
    07/06/2014

    שלום בר,
    אני מייעצת שכולכם - משפחתו הקרובה של אביך - תפסיקו מיד להציק לו , לרדוף אותו, לריב איתו, לזרוק לו קופסאות.. ראשית כי זה לא יעזור. שנית, כי כך אתם רק מגבירים את הקושי שלו להיגמל, ואת ההתנגדות שלו להיגמל. ושלישית - וזה חמור מהכל - אתם עלולים בהתנהגותכם לגרום לו להתקף לב נוסף.
    אני מציעה ברצינות רבה שתניחו לו בעניין זה, ותשתדלו להיות אוהבים ותומכים כלפי אביכם שעבר עכשיו חווייה די מפחידה [התקף לב]. אם הוא - מרצונו החופשי והעצמאי ובלי 'נדנודים' מצד הסביבה - יחליט להיגמל אזי הוא כבר ימצא את השיטה.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם בגידה
    אופטימית
    07/06/2014

    שלום,
    אני במצוקה קשה. נשואה כ-7 שנים. 2 ילדים מקסימים. בשנים האחרונות החל קושי גדול על רקע של דכדוך שלי עקב מחלת הורה וחוסר סיפוק בעבודה שגרר המון תלונות וטענות שלי כלפי בן הזוג. הוא מצידו מאד השתדל לעזור לי אבל כנראה שלא יכל להכיל את הכל. תמיד היה ברור לנו שיש ביננו המון אהבה ושאנחנו חזקים. בתקופה האחרונה דיברתי המון על כך שחסר לי משהו ושלא טוב לי...
    לפני כחודש התגלה לי שהוא ניהל במשך כחודש וחצי שיחות בטלפון ופנים מול פנים עם מישהי מחדר הכושר. אני הרגשתי שהוא כל הזמן בטלפון אבל ייחסתי זאת לכך שאנחנו לא ביחסים הכי טובים ושהוא בורח לכל קבוצות הוואטסאפ שלו. באמצע התקופה הוא הגיע אליי התחיל לדבר וביקש ממני שאתן לו את הטלפון של יועצת זוגית שפעם הלכנו אליה (ועזבנו באמצע) כששאלתי מדוע? הוא אמר שקשה לו עם עצמו ושהוא חייב לדבר, אבל לא חשף בפניי את העובדות. הקשר שלהם הסתכם בשיחות בלבד ללא מגע, היא ממש התחילה איתו ודיברה מפורשות על רומן, הוא הובך ולא עשה עם זה כלום, אבל גם לא סיים את הקשר והם המשיכו לדבר. הדיבורים מבחינתו היו בעיקר על עצמו ועל מה שעובר עליו בזוגיות ועל כך שהוא מרגיש בודד ולא משמעותי עבור אשתו, והיא מבחינתה סיפרה לו על כל הרפתקאות האבהבים שלה ועל כך שהיא היתה רוצה שיהיה בינהם רומן. לאחר כחודש וחצי הגיע אליי וביקש את הטלפון של היועצת הזוגית והתחיל טיפולים איתה באופן פרטני. בעיצומם של הטיפולים קיבלתי טלפון מבעלה של האשה שאיתה בעלי דיבר, בה הוא סיפר לי על כך שהם כל הזמן מדברים בטלפון ושהוא חושש שהם בוגדים. מייד התקשרתי לבעלי, עימתתי אותו עם העיניין, הוא היה אומלל, חזר אינסוף פעמים על כך שלא היה מגע פיסי ועל כך שכשהוא הבין שהוא בבעיה הוא הלך לטפל בה לבד, כדי לא לאבד אותנו, וכדי שנתחיל לשקם את הקשר שלנו ושיהיה לנו טוב. אני לקחתי זאת מאד מאד קשה, אני כבר חודש לאחר הגילוי וממש מתאבלת. בחודש האחרון הוא לא מפסיק להיות איתו, לומר שהוא אוהב אותי (דרך אגב אמר זאת תמיד גם כשהיה רע וגם כשהיה בעיצומן של השיחות) ומנסה לרצות אותי בכל דרך אפשרית. לפני כשבוע התחלנו בטיפול זוגי במקביל לטיפול האישי שלו... מה עושים עם התסכול? מה עושים עם השבר? יש לי חור ענק בבטן שנפער ואני ממש אומללה ועצובה. אני לא מפסיקה לשאול אותו שאלות אובססיביות על מה היה ואיך היה ועל מה דיברו. לא יודעת מה נכון? זה יעבור מתישהו? אפשר לשקם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התמודדות עם בגידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הייתה או לא הייתה בגידה..

    אירית כהן
    07/06/2014

    שלום לך,
    את נשמעת מאוד מוצפת בתקופה זו . מחלת הורה, והפחד לאבד הורה, הם אירוע שתובע התמודדות פסיכולוגית לא פשוטה, ולא פעם נדרש לכך סיוע מקצועי-פסיכולוגי. התמודדות מיוחדת זו עלולה להשפיע על היכולת ליהנות מתחומי חיים שונים כגון העבודה, וגם עלולה להכביד על המערכת הזוגית - מה שמדגיש עוד יותר את הצורך שלך בתמיכה אישית, כניראה מעבר למה שאת מקבלת כרגע בטיפול הזוגי.

    עצתי היא אם כן שתיפני בתקופה זו לקבל תמיכה ע"י טיפול אישי. [אגב - האם הבנתי נכון שאתם בטיפול זוגי אצל אותה יועצת שאצלה בעלך בטיפול אישי? בד"כ זה לא כ"כ מקובל, נוצר כאן חוסר-איזון מסויים שעלול לפעול במקרה זה לרעתך].

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב לב רגשי
    נועה
    02/06/2014

    שלום,
    אני בחורה בת 23, בקשר רציני,בריא וטוב של מעל שנה, ולאחר מספר קשרים רציניים וארוכים (לא טובים).
    אני יחסית בריאה, לומדת, עובדת וגרה עם החבר.
    בלילה האחרון קרתה לי תופעה שקרתה לי כבר בעבר, אומנם בגיל 14 פעם אחת ולפני מספר חודשים פעם או פעמיים אבל הלילה היא הייתה יותר קשה וכואבת.
    התעוררתי בשעה קטנה של הלילה, עם כאב לב נפשי מאוד חזק. אפילו קשה לי לתאר, כמו געגוע מאוד קשה לבן-אדם, אבל יותר חזק. לאחר רבע שעה שלא עבר, הערתי את חבר שלי שייחבק אותי (מה שעוזר להרגיע אותי בכל מצב) אבל גם זה לא עזר, לא הזיז בכלל. כאב לי כ"כ...ושוב, כמו בפעמים הקודמות, אין לי שום שמץ של מושג למה!

    בגיל 14 כשזה קרה ההורים שלי היו בחו"ל וישנתי עם אחותי וגם לא הבנתי מה הסיבה.
    אומנם בגיל יסודי הייתי מאוד מתגעגעת לאמא שלי אם הייתי ישנה אצל חברה אבל זה לא היה המצב.
    גם געגוע לאקס אני שוללת, כי פשוט טוב לי עם חבר שלי כמו שאף פעם לא היה לי ואני אוהבת אותו המון.

    אני מפחדת פחד מוות ששוב זה יחזור הלילה, או באיזשהו לילה כי ממש לא ידעתי איך להתמודד עם זה...עד שנרדמתי (שעה בערך) ועוד התעוררתי מספר פעמים בלילה ושוב כאב.

    אני גם לא סובלת מנדודי שינה ומהתעוררויות בלילה,, כך שזה ממש מוזר.
    פרט נוסף אולי חשוב זה שקיבלתי וסת בדיוק לאחר איחור של שבועיים בערך..

    אם תוכלי לעזור לי להבין ממה זה נובע או איך מתמודדים באותו הרגע אני אשמח!

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאב לב רגשי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב לב רגשי - תגובה

    אירית כהן
    03/06/2014

    שלום נועה,
    מתחת לכל הדברים שהם בסדר - מהלך חייך שלדברייך תקין.. בריאות נפשית.. קשר בריא וכו' - מסתתרים בכל זאת כמה עניינים לא-פתורים, שמפלסים דרכם לסף ההכרה וגורמים לך לחרדה. ובעיקר באותן שעות-קטנות של הלילה שאנו מכנים לעתים 'שעת הזאבים', אז דברים נראים מבעיתים במיוחד.
    הדרך להתמודד עם זה בטווח המיידי - כלומר כשזה קורה - לקום מהמיטה, להדליק אור ולשתות משהו מרגיע כגון מיים פושרים עם מעט סוכר, או חלב חם, לקרוא משהו לפני שאת חוזרת לישון. ובנוסף, פני לטיפול, שם תוכלי לברר את אותם עניינים לא-פתורים, ותפתחי דרכים יעילות יותר להתמודד עם חרדה. [את מספקת אמנם רמזים מעניינים ומשמעותיים לגבי תכנים פנימיים שלך, אך הפורום אינו המקום המתאים לעסוק בכך, את כל האינפורמציה הזו תביאי לפסיכולוג/ית].

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבקשת עזרה להבנת חבר שלי. זה נורא ח
    סמוי
    01/06/2014

    שלום, חבר שלי ואני כבר שנה ביחד אבל אני נפגעת ממנו לא פעם.
    במהלך השנה חווינו פרידה שבה הוא שכב עם שתי בנות אחרות (אקסית וידידה שלו) על הידידה הוא לא סיפר לי בהתחלה מפני שהתבייש בשל גילה(17)...על האקסית הוא סיפר וניסיתי לקבל את זה כי סהכ היינו פרודים.
    לאחר זמן מה הוא ביקש ממני הפסקה הוא טס עם חבר לעבוד בחו"ל בארץ מולדתו וביקש הפסקה כדי לסדר כמה עניינים אצלו בראש לטפל באופי שהוא לא אוהב בעצמו ולגלות האם הוא מסוגל לחיות עם עוד מישהו שהוא חבר שלו.
    נענתי לבקשה שלו וביקשתי ממנו אפילו שהיא תיארך גם כשהוא בארץ כדי שיהיה לי קצת יותר קל להקל את זה...כמובן שידעתי שיש סיכון שהוא ישכב עם אחרות בחו"ל אבל לצערי הוא שכב עם אותן השתיים ששכב גם בפרידה שלנו....זה ממש כאב לי...הוא אמר שהוא אוהב אותי וכי יש לו סוג של בעיה פסיכולוגית שכאשר הוא נשאר לבד או במצב שהוא מוגדר "לא ביחד" הוא חייב בסקס. ואין לו שום קשר עם סקס ואהבה. שזה פשוט קרה. נורא קשה לי להבין איך המח שלא עובד ואני מנסה לקבל את זה כי מעומקי ליבי אני אוהבת אותו ואני מרגישה שגם הוא אותי - אבל- אני לא מבינה למה זה קורה לו ולמה הוא חייב את זה... וכן מסקרנות של בחורה חיטטתי בהודעות שלו ואז גיליתי על הידידה שהוא שכב איתה בהפסקה שהוא שכב איתה גם בפרידה שלנו וכאן התפרצתי בכיתי הרבצתי הוא חיבק אותי ובכה אמר שהוא אוהב ומצטער שהוא פגע הוא לא חשב שאני אקבל את זה כל כך קשה לא הבנתי למה הוא עשה את זה למה כשהוא אוהב הוא צריך להתענג עם מישהי אחרת....הוא מרגיש שסקס זה פשוט משהו שמביא לו אופוריה לרגע אני לא יודעת אני מנסה ולא מצליחה להבין את ההסברים שלו..ומקווה שמישהו יוכל לעזור לי להבין אותו..בבקשה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבקשת עזרה להבנת חבר שלי. זה נורא ח - תגובה

    אירית כהן
    03/06/2014

    שלום לך,
    קיים הבדל בין המבנה הפסיכולוגי של נשים לבין זה של גברים, ובהתייחסותם למין . יש כמובן יוצאים מן הכלל, אך נשמע שאת והחבר שלך אינכם יוצאים מן הכלל.
    עבורך קשר זוגי ואינטימיות מינית הולכים יחד, ואת מצפה שבן-זוגך יבין זאת וייתחשב ברגשותייך, גם בתחום זה. ואילו עבורו 'סקס' אינו מחייב זוגיות מתמשכת. אולי סקס עבורו הוא גם דרך לשמור על מצב-רוח מרומם, [והוא גם מוכן לעבור קצת את הגבול ואינו בררן בבחירת בנות הזוג מבחינת הגיל] - והוא מצפה שאת תביני זאת... ייתכן שטיפול פסיכולוגי יעזור לו לשמור על איזון-מצב הרוח גם בלי הנ"ל, אך הוא עצמו צריך להיות מעוניין בשינוי ובטיפול. וייתכן שיישאר גם בעתיד גבר בוגדני.- ועלייך יהיה להחליט אם את מסוגלת לקבל זאת.
    את עשוייה להפיק תועלת אם 'תתלבטי' בנושא במסגרת ייעוץ פסיכולוגי.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום