פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שאלון
    טל זקן
    11/05/2014

    שלום רב,
    שמי טל זקן, סטודנטית שנה ג' למשפטים במכללה למנהל. במסגרת עבודת הסמינר העוסקת בחיסיון פסיכולוג- מטופל, אני עורכת שאלון בקרב פסיכולוגים. האם אוכל להפנות אליכם את השאלון לצורך המחקר? אודה לכם מאוד אם מספר פסיכולוגים יוכלו לעזור לי ולענות על השאלון בצורה אנונימית כמובן.

    תודה מראש, טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זו אינה הכתובת המתאימה

    אירית כהן
    11/05/2014

    טל, הקוראים כאן אינם פסיכולוגים, ולכן הפורום אינו הכתובת המתאימה לפרסום השאלון שלך.
    התייעצי עם המדריך/ה לסמינר שלך כיצד לפנות למועמדים מתאימים להשתתפות במחקרך.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה
    חדווה
    11/05/2014

    בת 23 נשואה כמעט חצי שנה
    בחודשיים האחרונים עברתי לדירה חדשה עם בעלי במהלך השיפוץ היה לנו סכסכוך עם השכנה כי הרעש נורא הפריע לה, ויש לה בן בבית קצת לא שפוי שתקף אותנו וקילל , יש לי תחושה נוראה ואני ממש לא מאמינה בדברים האלו אבל תחושה שהשכנה(היא אישה מבוגרת ממוצא עיראקי) עשתה עלינו עין רעה או איזשהי קללה
    יש לי כל הזמן תחושה של חששות מהעתיד וכל דבר שלא מצליח זה בגלללה.
    בנוסף מנסים להיכנס להריון והמרגע שנכסתי לבית גילו לי בעית פוריות קטנה
    הפחד הגדול שלי הוא שלא אוכל להביא ילדים נורא מפוחדת לא מפסיקה לחשוב על זה
    זה מעסיק אותי כמעט כל היום אני לא רגועה ומתוסכלת מה אוכל לעשות כדי להפסיק לחשוב על זה ולהתעסק בדברים שהייתי רגילה אליהם לפני כן..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה - תגובה

    אירית כהן
    13/05/2014

    שלום חדווה,
    חייך עברו לאחרונה שינוי רב. נישאת.. עברת לדירה חדשה.. אלו שינויים שמצריכים הסתגלות. בנוסף ביצעתם שיפוץ , משימה לא קלה שגוזלת אנרגיות.
    כל השינויים הללו הם כשלעצמם משמחים - אך הם גם מצריכים הסתגלות. יש אנשים שרגישים יותר לשינויים, ותהליכי ההסתגלות שלהם 'מורכבים' ומעט איטיים יותר.
    כנראה שעל רקע זה גם המריבה עם השכנים החדשים נתפסת אצלך 'קשה' מדי, אך אם האווירה בינך לבין השכנים נרגעה הרי הגיעה העת לשכוח ממנה.

    תני לעצמך זמן להירגע וליהנות מכל החידושים בחייך! לפני שאת אצה הלאה. אני מניחה שאם כפי שהגדרת מדובר ב'בעיית פוריות קלה' - זה יסתדר כשתהיי רגועה. ובכלל, מדוע אישה כ"כ צעירה, כמוך, ובנישואין כ"כ טריים, עוד לא חצי שנה, צריכה כבר למהר לאימהות? ייתכן שעדיף לתת קצת מקום לחיי הזוגיות, ללמוד קודם להיות 'עקרת-בית' ואשת-איש.
    [ואם אינך מצליחה להירגע אפשר גם להיעזר קצת בשיחות עם פסיכולוג].

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוסטל שיקומי כוללני
    דוד
    06/05/2014

    אני בחור צעיר בן 22 מחפש הוסטל שיקומי עבור נפגעי נפש. מקום שנותן תמיכה כוללת: טיפול פסיכיאטרי, מפעל מוגן ותעסוקה נתמכת וכמובן הכי חושב בשבילי מטפלים פסיכולוגים המוסמכים בפסיכותרפיה. חשוב לי גם שאוכלוסיית המשתקמים תהיה ברמה קוגניטיבית גבוהה ועם פוטנציאל שיקומי. מצאתי לא מעט הוסטלים אך כאלו שמעניקים גם שיחות בפסיכותרפיה טרם מצאתי. האם מישהו ממכם מכיר או יכול להמליץ לי על מקום שכזה? אני זקוק למסגרת שיקומית אינטנסיבית שנעים להיות בה. אך קשה נורא למצוא ואני לא יודע עם מי אפשר להתייעץ בנושא זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הוסטל שיקומי כוללני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוסטל שיקומי כוללני - תגובה

    אירית כהן
    08/05/2014

    אפשר לפנות לאנו"ש, להתייעץ איתם. או למשרד הרווחה.. או בט"ל [הרי אם נקבעה זכאות בט"ל גם יממן לפחות חלקית את השהות] /
    אפשר גם לחפש בגוגל, יש לא מעט אתרים שמצייגים הוסטלים שונים. יש לשים לב שהוסטלים אלו יהיו בפיקוח של גוף ממשלתי.

    קיים מיגוון גדול של הוסטלים - אך לדעתי צריך ללוות ולכוון את החיפוש איש-טיפול שמכיר את נפגע-הנפש שעבורו מבוקש הוסטל [לא הבנתי אם זה אתה עצמך או שאתה מתעניין עבור מישהו אחר].

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בבקשה !!
    משי
    04/05/2014

    שלום קוראים לי משי ואני רוצה עזרה בקשר לאמא שלי מאז שאני זוכרת את עצמי אני יודעת שאמא שלי עושה טעויות לפני כמה שנים אמא שלי עבדה במשק בית וגנבה כסף מהבית האישה שאצלה היא עבדה גילתה את זה ובעלה רצה להתלונן על אמא שלי אני היחידה שיודעת אתת זה התחננתי אליו שלא יעשה את זה וכעסתי על אמא שלי נורא דיברנו והיא הבטיחה לי שזה לא יקרה יותר עבר חודש ואמא שלי שוב חזרה לזה היא לקחה דברים מדודה שלי משכנה שלי וידעתי הכל שוב דיברתי איתה והיא הבטיחה להפסיק וזה לא פסק עד היום וזה ממשיך ..
    תמיד כעסתי עליה עד היום יש בי כעס שאמא היא הדבר הכי יקר לי ואני לא מסוגלת לסמוך עליה בכלל..!! היום אני כבר בת 18 והכעס הפך לרחמים ורצון לעזור לה אני יודעת שהיא זקוקה לעזרה חיצונית תמיד הייתי רעה וכעסתי והאשמתי אותה בלי לדעת שאמא לי לא מצליחה להשתלט על זה ואני רוצה לעזור לה בבקשה תגידי לי ממה זה יכול לקרות? למה היא? כזאת איך אפשר לטפל בזה? אני מיואשת ...תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה בבקשה !!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות

    אירית כהן
    04/05/2014

    משי,
    מי עוד 'בסביבה' [ גר איתך ועם אימא, וכדומה] ? מה עם אבא, אחים ואחיות?
    והאם אימא מטופלת ע"י גורם כלשהו [למשל מחלקת רווחה של העיריה]?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    משי
    04/05/2014

    תודה על עזרתך..
    יש לי עוד 4 אחים ואבא גם גר איתנו ..אף אחד לא יודע מזה כלום ועכשיו גם אחותי שהיא בת 16 גילתה את זה ובקשתי ממנה שלא תתערב ושאני יטפל בזה אמא שלי חושבת שרק אני יודעת אז בקשתי ממנה לא לספר לה ..ואמא לא מטופלת בכלל....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זעקה לעזרה מקצועית

    אירית כהן
    04/05/2014

    משי, אינך יכולה 'לטפל' במצב בעצמך, וזאת מכמה סיבות.
    ראשית, הרקע הנפשי להתנהגות של אימך [הגניבות] צריך כמובן להיות מאובחן ומטופל ע"י איש מקצוע.
    מעבר למבוכה החברתית והבושה הנגרמות לאדם אשר הוא נתפס - הגניבות הן בדרך כלל איתות למצוקה נפשית, אפילו זעקה, "שימו לב שיש לי בעייה..עזרו לי". באופן לא מודע אימך משתוקקת להיתפס - כדי שמצוקתה תאובחן ותטופל.
    אינני בטוחה שאת עושה נכון כשאת 'סוגרת' את העניין בינך לבין אימא.. ויש לשער שהיא תמשיך עד שכולם יידעו, כדי שסוף סוף תגיע לגורם מקצועי שיוכל לעזור למצוקתה הנפשית.
    אני ממליצה לך לערב בהקדם גורם מקצועי, למשל עו"ס במחלקת רווחה של העיריה.. או פסיכולוג באופן פרטי.. או את רופא המשפחה.. מישהו שאיתו תוכלי לשקול כיצד להתנהל.

    [שאלה נפרדת, וחשובה , שעלייך לדון בה עם איש מקצוע- כיצד זה שאת חשה שעלייך נופלת 'האחריות' לטפל באימא??]

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ותוספת קטנה

    אירית כהן
    04/05/2014

    עלייך לשאול את עצמך [אולי בעזרת התייעצות כפי שהצעתי עם אחד הגורמים שציינתי] האם לא נכון יותר לערב מישהו בוגר ממשפחתך, כגון אביך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך..

    משי
    04/05/2014

    אני יודעת שאני לא יכולה לטפל באמא לבד אם הייתי יכולה כבר הייתי עושה את זה ...
    למה חייב לפתוח את זה עם כולם ולא לטפל בזה רק כשאני ואמא יודעות..?
    אני לא משתפת את אבא שלי כי אני יודעת שאם זה יקרה יהיה הרבה באלגן באשמתי..ואמא שלי תמצא עוד סיבות להאשים אותי בהרבה דברים..
    לפעמים אני מרגישה כבר מיואשת כי אני בעצמי עוברת דברים קשים מאוד שאני לא מסוגלת לשתף בהם חוץ ממדריכה שלי שיודעת ,בכיתה י עברתי פגיעה מינית ואולי סיבה נוספת שאני לא יכולה לשתף את אמא כי אני לא סומכת עליה והגניבות רק חיזקו את זה ..שאין לך על מי לסמוך ..אמא שלי אישה מאוד חלשה נפשית ..אני חייבת לעזור לה אי אפשר להתחיל טיפול רק כששנינו יודעות????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך 2

    משי
    04/05/2014

    ולגבי זה שאמרת שנופלת עליי האחריות לטפל באמא ...זה כבר ההרגשה בבית שאני הכי חזקה ואותי תמיד אפשר לשתף ובאיזשהו מקום אני מרגישה האמא והיא הבת..ככה זה מתנהל הייתי רוצה להוציא ממני את ה"תפקיד" הזה כי הוא כבד עליי מאוד אבל אין לי איך לעשות את זה ..כי לפעמים אני יודעת שהבית תלוי בי ואם אני ישבר אז...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך שוברים-שתיקה בלי לשבור כלים?

    אירית כהן
    04/05/2014

    כמה הרבה נטלת על עצמך, משי. וכמה קשה לך לתת אימון..
    אולם לעתים נדרשת התערבות של איש מקצוע, גם את מבינה זאת. לכן את פונה אלי, כאן בפורום. אך הפורום מטבעו מוגבל, וכל מה שניתן לעשות כאן הוא לתת לך עצה כיצד להתנהל הלאה.
    ייתכן שאילו היית מערבת את אביך היית יכולה לגייס את המימון הנדרש לצורך פנייה לפסיכולוג באופן פרטי. אך כיוון שאת חוששת לערב אותו [בצדק או שלא בצדק] אני ממליצה שתפני, ובהקדם! לעו"ס במחלקת הרווחה בעיר מגורייך, או לרופא-המשפחה. ייתכן שבעזרתם ותמיכתם כן תוכלי לערב גם את אביך.
    קראי שוב מה שכתבתי לך בתגובתי הראשונה, נסיונך 'לסגור' את הדברים בינך לבין אימך עלול רק להחמיר את המצב. אימא שלך כמהה לעזרה מקצועית!

    [וגם את עצמך כמהה לעזרה כזו וזקוקה לכתובת. האם המדריכה שלך, זו שאותה שיתפת, עזרה לך למצוא כתובת מתאימה? אם לא - ייתכן שתמצאי סיוע דרך פורום 'שוברות שתיקה'.]

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • gzrv

    משי
    04/05/2014

    קודם תודה רבה לך על העזרה וההקשה סוף סוף מישהי שכן מבינה אותי חוץ מעצמי..
    אני והמדריכה שלי רוצות להתחיל טיפול אבל נשארו לי 3 חודשים כדי להיות בת 18 אז אני מחכה כי מתחת לגיל 18 צריך אישור הורים ואני לא מתכוונת לשתף אותם אף פעם ..
    ולגבי אמא אני יעשה הכל אני יתן את החיים שלי בשביל לעזור לה.!!! אני ינסה לבדוק יש דרך להתחיל טיפול לא יקר ?? אני לא יודעת אם אוכל לממן את זה בעצמי ..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ושוב שאלות..

    אירית כהן
    04/05/2014

    באיזו מסגרת המדריכה שלך היא מדריכה שלך?
    ומה פירוש 'אני והמדריכה שלי רוצות להתחיל טיפול'? איפה, ומה מקצועו של המטפל?

    לנושא אימך , כפי שניסיתי שוב ושוב לומר לך - זו גישה מוטעית לחשוב שהטיפול בה צריך להיות כך על כתפייך ואחריותך! לא מעשי [אפילו קצת 'ילדותי'?] לחשוב שתוכלי לעמוד בזה לבד. לעתים עלינו להכיר במגבלותינו.. עלייך לערב את אותם אנשי מקצוע שהזכרתי. הם יעזרו לה להגיע לטיפול במסגרת הקופה, שאמנם יש בו רשימת המתנה, אך אינו יקר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך ..

    משי
    05/05/2014

    לגבי אמא את צודקת אני יעשה את זה ויערב עזרה מקצועית..
    ולגבי..המדריכה שלי היא דרך בית הספר הלכנו לארגון שנקרא מסל"ן כי לא רציתי דרך הבית ספר ושהמורים ידעו או משהו כדי שלא ישתפו את אמא שלי ..
    ודרך מסל"ן דיברתי עם עו"ס והיא אמרה שכדי להתחיל טיפול עם פסיכולוגית צריך אישור הורים או גיל 18 אז אני מחכה ..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהצלחה

    אירית כהן
    05/05/2014

    תודה על הדיווח המרגיע, משי. נשמע לי שבאמת תנהגי באופן הנכון גם בעניין של אימך ואני שמחה על כך. [וגם אם אימך תתנגד תחילה - זכרי שזה חלק מהבעייה שלה.. בגרות ובריאות נפשית באים לביטוי גם ביכולת לקבל עזרה. וגם בהכרה במגבלותינו].

    בהצלחה, כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ..

    שיר
    05/05/2014

    תודה רבה לך על היעוץ והכל באמת תודה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יודע איך לקרוא לכותרת הזאת.
    לירון
    02/05/2014

    לא יודע מה להגיד,מאיפה להתחיל,אין לי כוח לרשום כלום,הכל מסוייג,אין לי משהו וודאי,אינני יודע מה באמת נכון ומה לא.אם אני יתחיל לספר את הסיפור מההתחלה אני ימצא את עצמי כותב מתוך הזיכרון ולא מתוך הרגש.מילים עולות לראש אבל אף אחד לא תואמת את מה שאני באמת רוצה להגיד.אין לי מושג איך להתחיל.זה כל כך נורא הדה-פרסונליזציה הזאת עם זה אכן הסימפטום שקורה לי.הרבה אבחנות היו באוויר מאז פרוץ המשבר לפני שנתיים.הלוואי ואוכל לקבל את ההפרעה ולחיות איתה וכמוה.קששה לי עם האי יציבות הנפשית..כל הזמן סימפטומים אחרים ,אני לא מצליח להתרגל לשום דבר ושוב התסמינים משתנים.לקבוצת תסמינים אחרת.למה אין לי משהו אחיד בחיים האלה?משהו אחד אחיד?זהות רגשית אחידה?מצב נפשי אחיד במידת מה?זה ידוע שזה התחיל מהתעללות רגשית בילדות,אחר כן לטראומות ,בגיל ההתגברות חרדה כלפי אמא שלי שאבא יעשה לה משהו.בגיל 16 נפילות במצב רוח עם חברים.בגיל 18 החלתי להרגיש מנותק ,והתחלתי לפתח הפרעה אובססיבית קומפולסיבית קשה. זה הסיפור.זה כל החבילה.היום אני בקרוב בן 20.איזה שנתיים..והכל בגלל ההורים המסריחים האלה..עכשיו הם בסדר ומטופלים ואני סובל.איזה גורל.אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקההנה,כן,כואב לומר את המשפט הזה.
    שלושת אחיי הגדולים ללא שום חסך רגשי או לקות נפשית.רק אני נדפקתי.
    אין לי כוח באלוהים.כמה טיפולים פסיכולגים ניסיתי וכדורים שלא עוזרים......מי יודע בכלל עם ההפרעה הניתוקית היא אחת ההפרעות הראשיות אצלי או משנית..ואיך אפשר בכלל לטפל עם או-סי-די כזה קשה של איבוד תכלית מכל מעשה וספיגת אובססיה מכל דבר.
    גם כשעשיתי חיפוש עכשיו באינטרנט על תסמינים כמו שלי וכו',זה לא פוגע אצלי בכלל ,כלום,אני פועל לפי הדחפים שלי אבל שום דבר לא פוגע,לא עוזר,זה מרגיש לי עכשיו דומה לאותו יום לפני שנתיים שקמתי בבוקר והרגשתי מוזר.זה לא קורה מאו-סי-די,אין מצב .זה קורה מהפרעה ניתוקית.הועלתה כבר האבחנה של PTSD בנוגע אליי,אבל האבחנות חסרות משעמות כרגע,רק הטיפול מעניין,שאני יקבל איזו יציבות כל שהיא...אין לי כוח .כלום לא עוזר לי להרגיש יותר טוב כרגע וגם אין לי כוח לפעול לפי מה יגרום לי - לא להרגיש טוב..כי גם ככה רע אז מה זה משנה ..אומנם אמרתי שהאבחנות לא משנות יותר מדי,אבל כל כך מעניין אותי לדעת,מה באמת ההפרעה עם זה OCD וDPD ,בגלל ששתיהם התפרצו במכה אחת בגיל 18 אחרי כמה שנים של נפילות במצב רוח שגרמו לחרדה חברתית בכל פעם..או OCD וPTSD ..אין כוחחחחחח.... אני גם סתם בן אדם אובססיבי ..אתמול נסעתי ברכבת אחרי שנתיים שלא נסעתי ברכבת ואחרי המון חודשים שלא נחשפתי לכמות כזאת של אנשים..לא הרגשתי טוב אבל איכשהו השתלטתי על המחשבות אז כל הזמן אמרתי , אני רוצה להיות ככה תמיד במצב הזה אפילו שאני מרגיש מנותק אבל אני מעדיף להיות ככה מאשר כל יום קבוצת תסמינים אחרת..וזה לא שונה מאובססיות אחרות שלי על - להרגיש טוב כמו שהייתי ב"X".כרגע מקבל סרקוול XR 50 מ"ג.בגמילה מSSRI's.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יודע איך לקרוא לכותרת הזאת. - תגובה

    אירית כהן
    03/05/2014

    התייחסתי לנושא, לירון, בפנייתך הקודמת לפני זמן מה, אנא קרא שוב מה שכתבתי לך אז [27/1 , 28/1].
    ייתכן שכדאי לתבדוק - אולי בעזרת המטפלים שלך - מה גורם מדי פעם להתגברות הסימפטומים ותחושות אי-הנחת שלך, האם יש מחזוריות עם הגיון כלשהו, או האם זה בעקבות אירועים כלשהם.

    הרגש בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אינני יודע את האמת לגבי כלום!

    לירון
    04/05/2014

    אז אולי זה אבא שלי שעכשיו כשהוא בבית עושה לי יותר חרדות..
    אני לא יכול לדעת חוץ מלנסות .אבל מה לי ולמלחמות עכשיו?אני בקושי חי . אני חסר .... אןי לי מושג אלוהים ,זה הכל מהמצב הנפשי הרי ,אין משהו שאני באמת יכול לעשות חוץ מלחכות לתרופות..הרי כל התבטאות שלי היא כושלת אני מאבד את הקשר עם הרגש או עם המחשבות..עשיתי בעבר אבחון דיאגונסי ,את יודעת ..האבחון עם כל הטסטים וכו' אצל פסיכולוגית.לא לקחתי את התשובה עדיין כי עברתי מרפאה.את חושבת שזה יכול לעזור לי בלנסות את הבנת העניין של ,מה מחמיר לי את המצב?
    כשאבא שלי לא היה פה לפני חצי שנה הרגשתי יותר טוב ..
    וחוץ מיזה המטפלת הנוכחית שלי איננה מבינה בOCD אלה יותר בבעיות רגשיות.כייון שהOCD מפריע לי בצורה קיומית אני לא יכול לטפל בבעיות הרגשיות וגם לפסיכולוגית שלי ,ידיה כבולות.זה רק לחכות לתרופות כי אני גם ככה עבד של המוח ושל המחשבות שלי..
    כל הזמן מחשבות קופצות , אתה רוצה לפרוק אבל אתה לא יודע איך..אתה בסופו של דבר מוצא דרך לפרוק ולבכות אבל אחרי חצי שעה אתה שוב נמצא בהתקף..
    אני אוהב ללמוד אבל בגלל האופי אובססיבי המסריח שלי שאני מאבד תכלית עם המחשבות כל הזמן אני לא יכול ללמוד ואני גם בדיכאון אז אין חשק ויודעת מה אני שם פס על החוסר חשק אבל אני מתחיל ללמוד ונהיה לי רע..כל דבר שאני עושה נהיה לי רע..וגם שאני לא עושה כלום רע לי..מה זה שווה מה .??אני לא מצליח למצוא מרגוע איפה שהוא שלא יהיה לי רע ..אני מתבייש בעצמי שאין לי רגשות כבר אפיללו כלפי אמא שלי..אני כל כך נמצא בחסך רגשי שכבטלוויזיה בן אדם נמצא בסצנה אמוצינולית ,או אני שומע ממישהו על משהו רע ,הגוף שלי ישר אוטומתית מתחבר לסיטואציה ונהיה לי רע .אבל מה עם הרגשות שלי כלפי עצמי?איפה הם?נמאס לי הלוואי והיתיי יכול לקרוא כל פעם איזה דף שמסביר בדיוק על הבעיה שלי ,הבעיה שזה יהפוך למחשבות טורדניות ..ההלך חיים שלי לא בריא כי כל הזמן יש נזקים שמפריעים לי להתקדם . גם הקטע הזה שיש לי בזמן האחרון שאני מדבר על מוות ועל זה שאולי זה הסוף ? גם זה חצי מפוברק.טוב בעצם זה היה אמיתי ,אבל אירית,אני באמת מוצא את עצמי מפברק דברים ומרוב החסך שיש לי בחיבור ,כל מחשבה שקופצת או כל דבר שאני שומע באינטרנט או בטלוויזיה ,מעורר אצלי את מה מפריע לי.אני כאילו ניזון ממקורות חיצוניים ולא מעצמי.איפה ההתחברות לסיפור שלי ולמה מפריע לי? ,זה בעיה בתוך בעיה.אתה מוצא את עצמך כל יום עושה עוד נזק ,בין עם זה משפחתי ובין עם זה לעצמך ..אתה רק מחכה לתרופות.כבר שנתיים למעשה.
    ומה הקטע הזה גם ,הרי אני לא יודע מה באמת ההפרעה השולטת בי חוץ מי OCD שזה ברור כשמש לי וגם ברור לעוד 20 רופאים שאבחנו ככה.אבל אני יודע שיש עוד משהו ..ואני צריך לדעת מה הוא,אבל בגלל מחלת הספק אני אף פעם לא ירגע.אז מה?לשחרר?להיות כמו כלב?הרי המחשבות מחלחלות וכואבות.וכל מי שמנסה לעזור לי,אני מקשיב,אבל אחר כך זה הופך לי למחשבות טורדניות!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אינני יודע את האמת לגבי כלום! - תגובה

    אירית כהן
    04/05/2014

    אני מתרשמת, לירון, שהטיפול שלך 'מפוזר' על פני מטפלים שונים [האבחון במרפאה 'ההיא' ואינו בידי הפסיכולוגית הנוכחית, בדקו אותך לדבריך כבר אינספור רופאים, ואתה 'ממתין 'כל הזמן להחלטה על תרופות]. הפיזור הזה והתחלופה הרבה של מטפלים מבלבלים... ולא מאפשרים טיפול טוב.
    צר לי שאינך מצליח לעצור! ולהיצמד לפסיכיטאר אחד ופסיכולוג/ית אחת לתקופה מספיק ארוכה.

    הרגש בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיית מחמד
    osher
    02/05/2014

    שלום רב,
    אני חי במשפחה שמאוד אוהבת חיות,במיוחד כלבים.
    הייתה לנו כלבה במשך 14 שנה-ולצערי היא נפטרה.
    כולנו לקחנו את זה מאוד קשה,במיוחד הוריי ואחי שהיו מאוד קשורים אליה.
    השאלה היא: האם כדאי להכניס שוב כלב למשפחה?
    אני מזכיר כי חונכתי כי כלב הוא חברך הטוב ביותר.
    אשמח לתשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיית מחמד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיית מחמד - תגובה

    אירית כהן
    02/05/2014

    שלום אושר,
    אני משתתפת בצערך ובצערכם על מות הכלבה.
    כשמת כלב, או חתול, או כל חית-מחמד, ובמיוחד חיה שגדלה אצלכם וחייתה איתכם שנים רבות, זה באמת כואב. מותר לך להיות עצוב. זה מצב של אבל - למרות שלא נהוג לקיים מנהגי אבלות במקרים אלו.
    המוות הוא חלק מהחיים [ונדמה לי שכלבה בגיל 14 היא כבר די קשישה, לא?].
    ייתכן שפגשת עכשיו את המוות של מישהו אהוב בפעם הראשונה בחייך, ואתה מופתע מעוצמת הכאב שלך ושל אחיך והוריך. וחושש להכניס עוד 'מישהו ' - כלב חדש - שאתה עשוי לאהוב ועלול אח"כ לכאוב.. אולם הכאב, כך תגלה, מתמעט עם הזמן.
    דעתי היא: שמח על החיים הטובים שהיו לכלבה שלכם איתכם שנים רבות - והרשו לעצמכם להעניק את הטוב הזה לחיה נוספת.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צורך
    קרן
    02/05/2014

    שלום
    אני כל כמה שבועות כותבת פה או בפורומים האחרים
    על נושאים שונים בעיקר חברויות זוגיות ומחשבות על ערך עצמי
    ועבר לי בראש שעל אף שאני כבר שנה בטיפול ומשלמת כסף טוב כל שבוע
    הבעיות לא נפתרות אני נופלת אליהן ובחלקן לא נוגעת לא פתרתי עד הסוף בפגישה ובין לבין באה לפורומים
    איך למצות את הטיפול שכל הבלאגן יתנקז שם ובמהלך השבוע לא אהיה עם המחשבות שמורידות אותי
    מחשבות על מה היה ואין עכשיו
    למרות שעכשיו יש דברים שונים עדין "בוכה" על העבר
    ולפעמים מפחדת מהעתיד ומשווה את עצמי וכועסת על אנשים בחיי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צורך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צורך - תגובה

    אירית כהן
    02/05/2014

    שלום קרן,
    ראשית - אל 'תרדפי' את עצמך על כך שאת כותבת בפורומים. הלוא לשם כך הם קיימים!
    אנשים נבדלים ביניהם בצרכים שלהם, וגם בעוצמת הצורך לשוחח ולדבר על עצמם. אולי פשוט תקבלי את ה'צורך' הזה שלך בטבעיות ומבלי לגעור בעצמך??

    בצד זה, את יכולה גם לנסות לברר עם עצמך מתי הצורך הזה גובר - אולי בעקבות משהו שקרה? ומכיוון שאת נשמעת קצת כועסת ומאוכזבת ביחס לטיפול - אולי משהו שקרה עם המטפל/ת?
    בנוסף, לדעתי את יכולה [ואולי גם צריכה] לדבר על כך עם המטפל/ת שלך.

    הרגישי בטוב, שבת שלום,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדתיות וזוגיות
    מוטי
    02/05/2014

    אני בן 23 שנמצא במערכת יחסים מזה שנה וקצת.מערכת היחסים עבדה באופן נפלא עד אשר קמתי יום אחד עם הרהורים לגבי הקשר,מה שהפך ממחשבה טבעית ונורמלית לחרדה מאוד גדולה לקשר ולעצמי. כאילו משהו אמר לי שאם כבר חשבתי על משהו הוא חייב לקרות לטוב ולרע ובזמן האחרון זה רק רע.עלתה מחשבה לגבי הקשר אם צריך להמשך ועצם המחשבה על העניין מייד גרמה לי להפרד מהחברה ולחזור מייד
    התחלתי להרגיש ניתוק ריגשי וריחוק מבת הזוג.חש דאגה כלפיה,משיכה פיזית ורצון מאוד חזק להחזיר הכל אחורה.
    לא אחל לספר על כל חיי רק אציין חוסר בטחון מילדות עקב מעגל משפחתי שלקה בחסר עקב עבודה וקשיים בבית,
    יחד עם פגמים אסתטיים שאומנם תוקנו אך הותירו בי דימוי עצמי נמוך וחרדה כללית לגבי כל דבר רע שאני קולט מבחוץ ומשליך אותו על עצמי
    כל סיפור או כתבה שאקרא על מחלות שהתגלו בפתאומיות מייד אחשוש ואחשוב שאני "מועמד" לכך
    וכאן זה השליך על הקשרההרהורים והתהיות פרשו כנפיים והפכו למחשבות מאוד טורדניות וביקורת גדולה כלפי עצמי בה אני משליך על עצמי אשמות וביקורות במטרה להבין מה מוביל אותי לניתוק הזה וביניהם חוסר בטחון,חוסר יכולת לשמור על דברים טובים,אולי התחושה שלא מגיע לי דבר כזה,שאולי משהו מבחינה מינית דפוק אצלי וכו

    אני רואה עצמי אדם שמתקשה לקבל מחשבות ותהליכים טבעיים ומשלים עם מחשבות שליליות מהפחד להפגש בהם שוב .במהלך כל התקופה של הלבטים בקשר אני נזכר באמירות מצד משפחה וסובבים שחשדו שאני לא נמשך לנשים בגלל שלא הגעתי לקשר ושאולי אני הומו ואומנם אני לא הומופוב ונוהג להתנהג בסובלנות כלפי כל אחד באשר הוא אך האמירות האלה פגעו בי והורידו לי המון בטחו
    או לחילופין הקנאה שלי כלפי אנשים שנראו טוב ממני ושידרו בטחון יותר ממני
    יחד עם הפחד להחשף בפני אחרים בגיל הילדות מתוך בושה בגןף (חוגי שחייה וכו) שהשאיר בי צלקת מאוד גדולה עקב התסכול לראות את הסובבים אותי מרגישים בחופשיות עם גופם,רצים ערומים כחלק ממעשי קונדס או סתם השוואות מי יותר "גבר"

    אני מודע לכך שזה תהליך טבעי וחלק מהתבגרות שאולי מאוחרת אך אני מאוד חושש שרצף האירועים האלה בעל ישפיע עליי וכחלק מהמשבר עם בת הזוג אני אכנע להעלבות שקיבלתי מהחברה ואמצא את עצמי מאמין שאני הומו ונפרד ממנה וזאת בזמן שאין לי עניין בכלל בגברים
    אני נפגש עם פסיכולוגית שיודעת להכווין אותי להבנה שאני סובל ממחשבות טורדניות ועליי ללמוד איך להתעלם או לחילופין לתעל אותם והבחינה בדפוס של נבטי מחשבה שצמחים לכדי פחד ממשי והשלמה עימם
    אני חרד מאוד לקשר הזה ועוד יותר חרד למחשבה שאולי אני הומו וזו לא בגלל משיכה שלי לצד,אלא בגלל שאני נכנע למחשבות שליליות ונוטה לחבר את כל חלקי הפאזל בכדי לקבל תמונה שלילית וזהו אני לא יכול להיות לחיות בתפיסה שכל מחשבה שלילית תנצח ואני נתון להעלבות החברה ושכל דבר רע עלול לקרות לי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדתיות וזוגיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדתיות אצל בוגרים צעירים

    אירית כהן
    02/05/2014

    שלום מוטי,
    גיל 23 נחשב אמנם כגיל 'בגרות', אולם אצל בוגרים רבים בני גילך צצות בעיות , הנובעות מכך שהמטלות הפסיכולוגיות של גיל ההתבגרות לא התמלאו במלואן, ובראשן המטלה של גיבוש זהות-עצמית. זה בא לביטוי בתופעות שגם אתה מתאר [חולשה של הדימוי העצמי.. ספיקות בקשר לזהות ג'נדר..]. זה גם יכול להפריע לאדם לנהל את המערכת הזוגית.
    התופעה ידועה, אתה ממש לא לבד. הפיתרון הוא אמנם טיפול פסיכולוגי, שיכול להימשך זמן-מה ומטרתו להשלים את אותו 'תהליך התבגרות' שלא הושלם. אני שמחה לשמוע שאתה בטיפול, היה סבלני! והתמד בו.
    לעתים יש צורך לתקופת מה להיעזר גם בטיפול תרופתי - למשל בגלל עוצמת מחשבות חודרניות שמפריעות לתפקוד. בנוסף, התתייעץ עם הפסיכולוגית שלך האם לא כדאי שתשלח אותך לאבחון פסיכודיאגנוסטי [טסטים פסיכולוגיים], זה יכול לעזור הן באבחנה, הן בהבנת האישיות ותכנון הטיפול, הן בהחלטות לגבי טיפול תרופתי.

    הרגש בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ועוד משו..

    מוטי
    02/05/2014

    ככל שהזמן עובר אני מרגיש שהתהליך מרחיק אותי מבת הזוג,אני חושש להתקרב אליה כמו פעם,המפשים איתה מאוד טעונים ואני חושש שכל מפגש ייגמר בזה שאני אומר לה שאני רוצה להפרד וזאת רק בשביל לא להתמודד עם הלחץ הזה
    אני חש שהתחושות והמחשבות הם שני עולמות שונים,אני מרגיש צורך לשקם הכל ולחזור לפעם אך המחשבות נלחמות בי והמילים " אתה חלש אתה הומו אתה לא תצליח לשמור על הקשר" נתפסות אמנם כמילים בלבד אבל משפיעות עליי ומחלישות אותי...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ועוד משו.. - תגובה

    אירית כהן
    03/05/2014

    ההתמודדות עם נושא זה צריכה להיעשות עם הפסיכולוגית שלך, היא מכירה אותך..

    ואל תשכח לדון עימה בהמלצותי [לאור עוצמת המחשבות הטורדניות יש לשקול טיפול תרופתי. כמו כן, יש לשקול לשלוח אותך לאבחון פסיכו-דיאגנוסטי. אבחון כזה עשוי לעזור מאוד בהחלטות לגבי טיפול תרופתי הולם, ולהציע הבנות הקשורות לפסיכותרפיה].

    הרגש בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החיים בצל המשפחה
    דנה
    01/05/2014

    המשפחה הרחבה שלי תמיד היוותה עבורי מקום חם ואוהב ותומך ומאז שהילדים שלי גדלו קצת. אני לא יכולה יותר לסבול את השמחות במשפחה של האחיינים חתונות, לידות, התקדמות בקריירה ו/או בניית קרירה, מעבר דירה וכו'.. אני בראשית שנות הארבנים והם בשנות העשרים והם משקפים לי כמו מראה אילו חיים יכלו להיות לי או איזה חיים יכולתי לבנות ומראים לי כמה אני לא מאושרת למרות שאני נשואה ויש לי שני ילדים ויש לי מקצוע מכובד אך לא עובדת ומרגישה בדידות גדולה בעולם.
    אך אין לי ברירה אני נפגשת איתם באירועים משפחתיים שונים אבל לא יוזמת איתם קשרים בכלל ובלב עמוק עמוק זה עצוב מאוד כי זו לא דוגמא טובה לילדים שלי שרואים אמא במצב כזה. אני מרגישה שלהם העתיד פתוח מבחינת קריירה ובניית משפחה ולי הוא סגור.
    אני מרגישה שאני פוגעת בעצמי ובילדים שלי ובבן זוג שלי. הבית לא מטופל האוטו לא מטופל הילדים לא והכל נראה פצוע וכואב ואני מרגישה אומללה ובודדה
    אני מרגישה איך שהחיים בורחים לי מהידיים ונראה כאילו כלום לא קורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החיים בצל המשפחה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החיים בצל

    אירית כהן
    01/05/2014

    שלום שרון,
    כותרת פנייתך יכולה להיות 'החיים בצל', משום מה השמש הסתתרה.
    ייתכן שהדכדוך שלך הוא ראשוני - וגורם לכל דבר בחייך להיות צבוע בגווני שחור ואפור.
    מאידך, ייתכן שהעניין הוא באמת הסתגלות הקשורה לגיל ולשינוי קידומת. במהלך החיים יש לנו שלבים שונים שכרוכים בשינוי תפקיד, שינוי תפיסה.. ולעתים המעבר משלב לשלב כרוך בקשיי הסתגלות [ודכדוך נילווה]. הרשי לי להזכיר לך שאף כי אינך יכולה להיות שוב בת 20 - היום את יכולה לעשות המון דברים שאז, כשהיית בת 20, לא יכולת!
    כך או כך, מומלץ שתבקשי עזרה ! הכתובת היא פסיכולוג קליני, איתו תתיעצי אם יש גם צורך בעזרה תרופתית לזמן-מה.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    דניאל
    29/04/2014

    אני בטיפול אצל מישהי כבר שנתיים, והחלטנו שעוד חודש נסיים.
    העניין הוא, שיש משהו שלא סיפרתי לה, ואני מאד מתלבטת לגבי זה.
    אני עוקבת אחריה ברשת. רואה תמונות שלה, של המשפחה שלה.
    אני מרגישה ייסורי מצפון לגבי זה. מבינה שזו חדירה לפרטיות.

    לספר? להניח לזה כי בכל מקרה אנחנו נפרדות עוד מעט?
    אני רוצה לסיים ברוח טובה. אני בטוחה שהיא תכעס לשמוע את זה, ובצדק.
    אז אולי לא כדאי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    אירית כהן
    30/04/2014

    בורותי בעינייני הרשת היא רבה.. הבה נראה אם הבנתי נכון את הסיטואציה: לדברייך קיימת אפשרות לפרוץ למרחב הפרטי, ואת 'עוקבת' אחרי מישהו כשהוא אינו מודע לכך. את 'חברה' של המטפלת שלך בלי ידיעתה [אם לא הבנתי נכון - אנא תקני אותי].

    כתבת שיש לך ייסורי מצפון, ואני לא אתיחס לצד המוסרי [כי שם הרי אין כלל שאלה. ברור שיהיה הוגן יותר לומר למטפלת שהמרחב שהיא מאמינה-בטעות שהוא מרחב פרטי - נפרץ, כנראה לא רק על-ידך].
    אתייחס לשאלה הפסיכולוגית, ואשים במרכז את הצרכים שלך, הרי זה הטיפול שלך!
    השאלה היא מה יותר חשוב לך, ועבורך. אפשרות אחת היא שחשוב עבורך לברר את הצורך שלך 'לעבור גבולות'.. לברר ולהבין את הצורך שלך 'לעקוב' אחרי המטפלת ולדעת עליה.. להבין את הסיפוק שחשת כשפינטזת שאת כאילו 'חברה' שלה שמשתתפת בחייה.
    מנגד, אפשרות שנייה - שיותר חשוב לך לשמור על איזושהי 'תדמית' [קצת מזוייפת] בעיני המטפלת, ולהימנע מעימות ביניכן., "לסיים ברוח טובה".

    בהתייחס לצרכים שלך - לא ברור לי מה את מרוויחה מ'לסיים ברוח טובה'. לעומת זאת כן ברור לי שאת מרוויחה הרבה דווקא כשתפתחי את הנושא, אולי זה אפילו יבהיר לשתיכן שקבעתן לסיים את הטיפול מוקדם מדי.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסבר

    דניאל
    30/04/2014

    אוקיי, כנראה שלא הסברתי את עצמי בצורה טובה כ"כ.
    "לפרוץ למרחב הפרטי", את יודעת, זה גרם לי לתהות. מרחב פרטי? היא מפזרת את תמונותיה על פני הים.
    אין פה לפרוץ. יש להקליד את שמה, ולהתקל בכמויות של מידע. קשה לי להאמין שהיא אינה מודעת לכך.
    בן אדם שמשאיר כ"כ הרבה עקבות וירטואלים, לא באמת חי בסרט שיש משהו 'פרטי' בכך. זה גלוי לכל.

    וכן, אני מרגישה אשמה. אני יודעת עליה הרבה, ואין לה מושג לגבי זה.
    ואת יודעת? אני חושבת שזה נובע יותר מהצורך למצוא דרך לשמור על גבולות. מעולם לא שאלתי משהו לגביה.
    ברורה לי חוסר ההדדיות ביחסים שכאלה. ואני לא מצפה לדעת. אז כדי להצליח לעשות זאת,
    כדי לא לשאול, לחטט, ולגרום לה להעמיד אותי במקום, מה שיהיה לא נעים לשתינו, מצאתי את הפתרון הזה, וסיפקתי את הסקרנות שלי.

    מלסיים ברוח טובה, אני מרגישה תחושה כלשהי של סיפוק. המטפלת שלי לא תחשוב עליי בכעס וסלידה, כי פרצתי את גבולותיה. אני מניחה שבמקום מסויים, זה חשוב לי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ודבר נוסף...

    דניאל
    30/04/2014

    ודבר נוסף.
    אני לא רואה את עצמי כ'חברה' של המטפלת שלי. לא קרוב אפילו.
    כשאני מסתכלת בתמונותיה, רואה אותה שמחה, מחבקת, נמצאת עם משפחה, מבלה וכו', אני לא מרגישה חברה, שותפה, או משהו כזה.
    זו סה"כ תזכורת בשבילי, שגם היא בן אדם, כמוני.
    זה משהו שנוטים לשכוח, בקשר כזה. אני נוטה לשכוח שהיא בדיוק כמוני,
    כשהיא יושבת מולי, שקולה, מרוחקת. נוצרת תחושה של הערצה. איזשהי תפיסה שאצלה הכל מושלם וטוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • של מי החיים האלה, והקונפליקט הזה.

    אירית כהן
    30/04/2014

    בסיום טיפול, בתהליך הפרידה, 'צצים' לא מעט עניינים - וזו הזדמנות לגעת בהם ולפתרם. בשביל יחסייך עם העולם, לאו דווקא עם המטפלת.
    על אילו עניינים לא פתורים אני מדברת? אני מזהה תוקפנות שלך כלפי המטפלת שלך, כגון הביקורת על שהיא ככה מפזרת פרטים במרחב הוירטואלי . בנוסף, מצער שאת זקוקה לצעדים שגורמים לך אי-נוחות ורגשי-אשמה כדי לשאול שאלות על הזולת. הפעם זו המטפלת, אולם בני-אדם כמטופלים לא ממציאים כלום בשביל הפסיכולוגים שלהם, אלא משחזרים בטיפול את עצמם.
    ולכן, אני תוהה האם הקושי לחוש קירבה ולחוש שוות-ערך, ולאפשר לעצמך לבטא רגשותייך בכנות כלפי הזולת, מאפיינים יחסייך מחוץ לחדר-הטיפול, יחסי ידידות וקשרים אינטימיים.
    ואולי, אם תפתחי את העניין עם המטפלת, זו יכולה להיות בשבילך הזדמנות לברר משהו שמפריע לך כל חייך.

    ובכל אופן , זהו הקונפליקט שלך, בינך לבין עצמך.. אין זה קונפליקט ביני לבינך, ואפילו לא בינך לבין המטפלת שלך. ואם התערבתי לך בקונפליקט הפרטי שלך בינך-לבינך אני מתנצלת ונסוגה.
    מאחלת לך שתעשי את ההחלטה הטובה ביותר עבורך,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    דניאל
    30/04/2014

    ואין שום סיבה להתנצל, הרי אני ביקשתי את דעתך בעניין.
    תמיד טוב לקבל עוד נק' מבט.
    תודה רבה לך (:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתנגד
    נו ניים
    29/04/2014

    דווקא אני קורא ספר עכשיו. שממש שינה לי את החיים וההסתכלות לגביי החיים עזר לי מאוד ...עשה לי כול כך טוב שחבל על הזמן ....רק רציתי לדעת עם יש עוד ספרים בתחום ....ואני לא חושב שכול דבר צריך לפנות למטפל יש גם דרכים אחרות אני מבין שאתם צריכים להתפרנס אבל לא בדרך כזאת...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתנגד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מותר להתנגד, אך לא להעליב.

    אירית כהן
    29/04/2014

    לבריאות!

    ובכל אופן, גם התנגדות צריכה להיות מתורבתת ולא מעליבה. אני מתגייסת לענות כאן לפניות בהתנדבות ולא על מנת להתפרנס, ותשובותי מבטאות את השקפתי ונסיוני המקצועיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ספר טוב
    נו ניים
    29/04/2014

    אפשר בבקשה המלצה על ספר טוב כיצד לרכוש חברים וכיצד להתנהג בחברה?.מה להגיד מה לעשות וכו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ספר טוב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אילו באנו לעולם עם הוראות-הפעלה ...

    אירית כהן
    29/04/2014

    איני מכירה ספר שכזה. והאם באמת ייתכן ללמוד את 'מלאכת החיים' באמצעות ספר?
    והאם ייתכן ספר אחד שיהיה נכון לכולם?? לשמחתי הרבה - לא! לאנשים שונים יש צרכים שונים. נדרש איש מקצוע כדי לאתר את הצרכים הייחודיים לך ולעזור לך להגיע לאותה למידה הנדרשת לך.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שגיאות
    רונן
    27/04/2014

    שלום,
    קורה לי שלפעמים אני עושה טעויות בחיי היום-יום ולעיתים אף טעויות חמורות
    ואני לא מבין מדוע אף אחד לא מתייחס לסיבה לשגיאה שלי
    אז שגיתי, קורה ישר אני מקבל סנקציות על זה
    למה מבחינה פסיכולוגית (והגיונית) בני אדם ''נוטים'' לא להתייחס לסיבה לשגיאה?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שגיאות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שגיאות - תגובה

    אירית כהן
    28/04/2014

    מבחינה הגיונית דווקא כן מתייחסים לסיבות או הנסיבות-המקלות [למשל בתחום המשפט קיים שלב של 'טיעונים לעונש' שבו מתייחסים לנסיבות המקלות שמאפשרות לרכך את הענישה]. אני סבורה שיש לברר את הסיבה לשגיאות כדי לעזור לאדם לתקן את עצמו על מנת שלא יחזור על אותן שגיאות בעתיד.
    אתה נשמע לי ממורמר על כך שלא מבינים את הסיבות לשגיאותיך. האם תוכל לפרט מעט - בן כמה אתה, מהן הטעויות החמורות שעשית או ש'קורות לך' ואלו סנקציות הוטלו עליך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    רונן
    28/04/2014

    אני בן 20
    ראשית,אולי אני נשמע ממורמר אבל אני לא כזה
    לפני כמה שבועות חברי ביקש שאמלא לו את מיכל הדלק ושכחתי.
    הוא צעק אליי,אמר שהוא לא סומך עליי וזה היה לו חשוב ואני בכל הזמן הזה אמרתי ששכחתי ויש לי סיבה אבל הוא אמר שהסיבה לא מעניינת אותו. למה סיבה בלתי מכוונת בכל זאת פוגעת באמינות אנשים?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • "נסיבות מקלות"

    אירית כהן
    28/04/2014

    הבטחה [לעשות כך וכך..] משמעה לקחת על עצמנו אחריות מסויימת.
    לשכוח לקיים את ההבטחה תוך אמירה "..אבל הייתה לי סיבה.." - משמע לתת בעיטה לאותה אחריות, וגם להיות אדיש לאכזבה של הזולת שסמך עליך ועכשיו נפגע.
    אם מישהו מרבה לעשות זאת - לקחת על עצמו אחריות מסויימת ואח"כ 'לבעוט' באותה אחריות - הוא יהפוך לאדם בלתי אמין, שאין לתת בידיו אחריות כלשהי, אדם שעדיף לא לסמוך עליו. הגיוני, לא??

    אם זה קורה לך תכופות - עליך להבין מדוע זה קורה. כלומר, לברר לעצמך את 'הנסיבות המקלות' לשיכחה שלך . [למשל: האם אתה ממהר להבטיח לעשות דברים כי אתה מנסה לרצות את חבריך, ואינך שוקל מראש אם תוכל לעמוד בהבטחה? האם אתה סובל מבעיות זיכרון ויש לברר זאת אצל נוירולוג מומחה? האם אתה מוטרד ומודאג בימים אלו וכתוצאה סובל מבעיות ריכוז ולכן מרבה לשכוח? או, מוטרד ומודאג בימים אלו ולכן אדיש לסבלו ואכזבתו של הזולת?
    וייתכנו עוד 'נסיבות מקלות'.. בכל אופן זו אחריותך לברר אותן, ייתכן בעזרת איש מקצוע, אם אתה רוצה להיות אמין בעיני סביבתך].

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צומת T
    שרון
    27/04/2014

    היי, אני בת 26 אמא לילדה נדירה שהיא כול עולמי ונשואה כבר כימעט חמש שנים. חייבת לציין שאני מרגישה שלא נהניתי מספיק מהעולם אך נכון לאותו הרגע היה ניראה לי שאני פועלת נכון, התחתנתי עם בכיר ליבי שגדול מימני ב11 וחצי שנה קנינו בית והבאנו לעולם את נונה שלנו.
    ומשם הכול השתבש האהבה ירדה אם לא ניגמרה, התשוקה נעלמה החיים הפכו להיות שיגרה ולא מעבר !
    הזוגיות התדרדרה לרמה שאני פשוט לא רוצה איתה יותר. הבכי לא פוסק המריבות רק נהיות יותר גרועות הרגשות הופכות לשינאה והרצון להיפרד הוא עז!!!!
    אבל מה שעותר מעבר לקטנה שלי זה החשש שלה לחזור אחורה כי תמיד ניסיתי להיות בסדר בנורמה וזה מה שעשיתי חבר חתימה בית עבודה ועכשיו להיפרד זה לחזור אחורה ההורים לא יתמכו כלכלית יהיה נורא קשה והילדה תסבול .
    יחד עם כול זה, רע לי אני מרגישה סוג של אומללות הגבר שלי לא שוכב איתי ואני לכ מכוערת ולא שמנה, הוא טוען שהוא אוהב אבל אני יודעת שלא, אין לי חום אין לי אהבה אני גמורה נפשית! כואב לי שהקטנה שלי נוכחת למריבות שכמה שאני מנסה למנוע או לעצור את עצמי אני פשוט לא מצליחה לשלוט בזה!
    אני הופכת לאדם לא שפוי ואני לא מפסיקה לשאול או לנסות להבין איך אני מפסיקה עם האומללות הזאת?! אני רוצה חיים שלוים, להרגיש טוב לחייך!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צומת T

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צמיחה ממשבר

    אירית כהן
    27/04/2014

    שלום לך,
    את ללא ספק מצוייה במשבר. ייתכן שהוא מבטא תהליכי התבגרות, קושי טבעי במעבר מ'ילדות' לבגרות [כן, למרות מצוקתך העזה שניראית לך 'נוראה' -זהו קושי טבעי]. ייתכן שיש גם עניינים נוספים שהם חלק מתוכנו של המשבר, אולי ענייני עבר לא פתורים, או ענייני הווה שקשורים לזוגיות עצמה ויחסי הזוג.
    במעגל חיינו אנו חווים גם משברים, והתמודדות נכונה איתם עשוייה לתרום לצמיחה- הן צמיחה אישית, והן בתפקידייך כאם וכבת-זוג. לצורך התמודדות נכונה אנו נזקקים לא פעם לעזרה. לפני שאת נחפזת להחלטות פני לטיפול!

    בהצלחה, כל טוב לך,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • HELP הפרעת OCD
    אירית
    26/04/2014

    שלום רב לפני מספר שנים עברתי אירוע של דום לב ובעקבות כך הושתל בי קוצב לב ומאז אני סובלת מסיוטים בכל לילה ובנוסף לכל סובלת מהפרעת OCD אני כבר הגעתי למצב שאני עייפה מכל זה ואין לי כוחות לסבול יותר השאלה שלי האם ישנו טיפול תרופתי שמונע את ההפרעה הזו ובמידה וכן איזו תרופה? הייתי שנתיים וחצי בטיפול את פסיכולוג זה עזר אבל לא באופו משמעותי. האם ישנו טיפול כלשהו שיכול להפסיק את ההפרעה הטורדנית הזו אשמח בבקשה לעזרתכם תודה מראש ושבוע טוב אירית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    HELP הפרעת OCD

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • HELP הפרעת OCD - תגובה

    אירית כהן
    27/04/2014

    שלום לך,
    לשאלתך בעניין טיפול תרופתי - איני יועצת בענייני תרופות, בנושא זה יש להתייעץ בפסיכיאטר.
    אולם מתוך תיאורך אני ממליצה לא למהר לחפש פתרונות-קסם ע"י תרופה.. בקשי הפנייה לאבחון פסיכודיאגנוסטי [טסטים פסיכולוגיים, עורך את זה פסיכולוג קליני לבקשת הפסיכיטאר או הפסיכולוג המטפל] . אבחון כזה מאפשר לעשות אבחנה נכונה, מאפשר להבחין מה שייך לחרדה ומה שייך ל - OCD , לקבוע אם אמנם מדובר ב - OCD. אבחון כזה עשוי לתת אינדיקציה נכונה ו'קריאת-כיוון' הן עבור טיפול פסיכולוגי והן עבור טיפול תרופתי.

    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום