פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • אהבה
    רועי
    01/03/2014

    שלום רב אני בן 26. בריא בדרך כלל.

    בין הגילאים 22-25 הייתה לי בת זוג, אהבה ראשונה אמיתית ועוצמתית. הייתה תושבת ארה"ב. תיכננו להתחתן לגור יחדיו בארה"ב. מבחינת הרגשות שלי אליה היו עוצמתיים. כל החיים חיכיתי לאהבה כזו. ייתכן תסימינים של "מכור לאהבה" כפי שמצאתי באינטרנט - לא קיבלתי מספיק אהבה מאף אחד בילדות וכל החיים בניתי לי פנטזיה על נסיכה מושלמת. וזו הייתה היא.

    כמו כן, החיים שם נראו לי הרבה יותר שלמים - מתורבתים, משפחה חמה שהעריכה אותי, תחומי עניין, איכות חיים ממה שיש לי כאן. בסופו של דבר הקשר נגמר כיוון שלא יכולתי להשאיר בארץ את אימי. אני שלם עם מה שקרה, אבל יש לי קשיים-

    1. לא מצליח להתחבר לנשים חדשות ולהתאהב בהן

    2. בכל כישלון עם אישה חדשה חש כאילו פספסתי וטעיתי שלא עזבתי את אמא והלכתי אחרי האהבה

    3. כל פעם שרואה את סגנון החיים בארה"ב מרגיש את הפספוס וחש סלידה מסוימת לארץ

    מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אהבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אהבה - ופרידות

    אירית כהן
    02/03/2014

    שלום רועי,
    מתיאורך אני מתרשמת שאתה מתקשה ב'פרידות' , וכל פרידה הופכת עבורך למקום של קונפליקט ושל התייסרות. מתקשה להיפרד מהחברה.. מתקשה גם להיפרד מאימא..
    יתכן שאתה כועס על הקושי הזה - כועס על מי? על מי שלא הקל עליך את הפרידה? ואולי אתה מכוון את הכעס הזה כלפי עצמך וכתוצאה סובל מדכדוך מסויים שלא מקל עליך את החיים . ובנוסף , אולי אתה עושה אידיאליזציה של הקשר שהחלטת לעזוב ונדמה לך ש'אז' ו'שם' הכל היה מושלם [אגב, על החברה שלא הסכימה להישאר איתך בארץ אינך כועס קצת?].
    מה עושים? ניראה לי שמה שאתה מתאר הוא רק 'קצה קרחון' , ורצוי שתפנה לטיפול פסיכולוגי.

    בהצלחה,

    [נ.ב. הייתי נזהרת מלנקוט במושג 'התמכרות' שהפך למושג פופוליסטי. העוצמתיות שחווית מאפיינת את הגיל, הרי אתה עדיין צעיר מאוד.. ולכן כל-כך חשוב שתטפל עכשיו בעצמך].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכולוג של הקופה
    דודה
    21/02/2014

    אני מעוניינת בטיפול פסיכולוגי של הקופה, הבנתי שיש פסיכולוגים במרפאה עצמאית..איך אני יכולה למצוא רשימה שלהם?
    התשלום יהיה זהה לזה שבקופת חולים נכון?הרי הם שייכים לקופה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פסיכולוג של הקופה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פני לקופה שלך

    אירית כהן
    23/02/2014

    הם אמורים לדעת ולספק לך את כל הפרטים.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מבינה מה קורה
    אנונימי
    17/02/2014

    שלום , לא מזמן הכרתי מישהו במסיבה, רוה המסיבה ישבנו ודיברנו והיה מאוד נחמד , התחברנו והייתה בנינו כימיה .. אחרי המסיבה התחלנו להתכתב, ולא ידעתי לאן הקשר הולך אבל כן פתחתי ציפיות .. עם הזמן שאנחנו מתכתבים התחלתי לרצות יותר .
    הרגשתי ממנו שהוא ממש מצפה שאני יתחיל איתו שיחות
    אז כן התחלתי איתו פעם אחת אחרי שראיתי שהוא לא דיבר איתי יומיים ... והוא החליט לענות לי רק יום אחרי ... יום אחרי זה ראיתי אותו ביציאה , והייתי מאוד מאוד אדישה , ואפילו אפשר לומר מוזרה עם ההתנהגות שלי ומאז הוא פשוט לא דיבר איתי ... רק שבוע אחרי זה שלחתי לו הודעה אם הוא יצא כי היה נדמה לי שראיתי אותו והוא אמר שלא .. ומאז פשוט אין קשר .. בנוסף להכל היום ראיתי שהוא התכתב עם חברה שלי, לא ראיתי על מה אבל הוא שלח את ההודעה .
    מה זה אומר? שסתם דיברנו ? שלא יתפתח מזה כלום? מה אפשר לעשות מבלי שיחשוב שאני רודפת אחריו במיוחד לאור העובדה שאת השיחות האחרונות אני התחלתי ...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא מבינה מה קורה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מבינה מה קורה - תגובה

    אירית כהן
    18/02/2014

    כדי לרקוד טנגו צריך שניים שמוכנים שניהם להראות שיש להם עניין בריקוד. אם בכל עת שאחד מהם צועד לעבר רחבת הריקודים הצד השני נסוג - קשה יהיה לרקוד, לא יתפתח ריקוד זוגי.
    אני מפנה אותך לקרוא את התגובה שנתתי לשאלה דומה לפני כחודש [ב - 19/1 "נמצאת באי ודאות"]. לפעמים צריך עזרה, אולי בטיפול פסיכולוגי, כדי ללמוד לא לפתח ציפיות מהר מדי, להתעניין בגברים שמסוגלים להראות כלפייך עניין וכוונה ברורים, ולהגיב כלפיהם בבמינון הנכון.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • SOMTING
    &
    12/02/2014

    איך משפרים ת'זכרון+הגיון שנפגעו



    בגלל חוסר מעש אני מתקשה לזכור



    טקסטים וללמוד דברים חדשים כמו כשמתחילים



    עבודה חדשה אז יש קושי בלהבין מה


    שאומרים לי וגם כשאני רואה טלביזיה


    זה כאילו להסתכל על כלום - אני לא


    מצליח לעבד ת'אינפורמציה בצורה הגיונית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    SOMTING

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • SOMTING - תגובה

    אירית כהן
    12/02/2014

    כדי לתת פתרונות יש צורך באבחון נכון של הבעייה. עליך לפנות לייעוץ פרטני אצל פסיכולוג, רצוי כזה שמתמצא גם באבחון תהליכים קוגניטיביים

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבולבלת
    דנה
    12/02/2014

    שלום רב
    בת 29 נשואה שנה באושר רב עם בעלי שאני איתו יותר מ 3 שנים.
    אני עובדת בתחום התעופה ויש לי הזדמנות לטוס הרבה לחו"ל שזו ההנאה הגדולה שלי.
    כרגע אנחנו בשלבים של לקנות בית וגם מתכננים היריון, התחלתי ליטול חומצה פולית.

    הרעיון של לקנות בית עלה לפני יותר מחודשיים, שלפניו תכננו שבחודש מאי הקרוב נטוס לחופשה חלומית שעלותה חצי מחיר ממה שבאמת, כי יש לי הנחה משמעותית.

    אתמול רבתי עם בעלי. הוא אמר שנצטרך לוותר על החופשה, כי כשנרכוש דירה, נאלץ לשלם משכנתא ולרכוש דברים לדירה, ולא נוכל "לבזבז" כסף על חופשה.

    זו לא פעם ראשונה שהוא מבטל חופשה. לפני כחצי שנה תככנו חופש, אבל ברגע האחרון הוא ביטל לי וטס עם חבריו. בתחילה עודדתי אותו, כי לא ידעתי שזה יבוא על חשבון החופשה שלנו, ובאמת חשבתי שנוכל לעמוד בזה כלכלית, אך נאלצתי לוותר ואלו היו חודשיים מסויטים שלא הפסקתי לבכות ולעצבן אותו, כי ממש תככנו חופש.

    והנה שוב זה קורה. רק שהפעם , אני אאלץ לוותר על חופש שחשוב לי לפני ש"מתחילים את החיים האמיתיים", לפני היריון, שלא יודעת אם אוכל לטוס בהיריון, לא יודעת איך ארגיש.

    בעלי החל "להרצות" לי על פירמידת הצרכים של מאסלו": הדבר החשוב ביותר- בית, ביטחון הגנה כלכלית ואילו חופשה בחו"ל זה בראש הפירמידה. זו הגשמה עצמית וזה לא MSUT.

    אני מדוכאת, לא נעים לי שרואים אותי כך בעבודה.. אני בוכה כל הזמן.
    אולי אני מפונקת, נכון, אבל החופשה הזו חשובה רגע לפני הלא נודע.

    מה גם שאני נורא נורא מפחדת מהיריון, מפחדת מהלידה. הלכתי לכמה מפגשים עם פסיכולוגית שהסיקה שאני חרדה מלידה.

    אני מרגישה שאני מוותרת: מוותרת על הרצון שלי, מוותרת על ההגשמה שלי, שגם ככה יירדו לטימיון שרגע שייוולד ילד.

    כל זאת זכור לי מעבר, משום שכשהייתי בת 16 נולד לי אח קטן והייתי צריכה לגדל אותו ולעזור להורים, מה שמנע ממני המון דברים שנערות עושות בגילאי ההתבגרות- לצאת עם חברות, לצאת עם בנים, הייתי כזו "ילדה טובה ולא מורדת" וזה השפיע עליי רבות. מאז אני רק מחפשת חופש וכשעזבתי את הבית הרגשתי שאני פורחת, למרות שהוריי אוהבים אותי מאוד דואגים ותומכים בי.

    בבקשה, ייעצו לי דבר מה. שוב, אני לא רואה את עצמי מוותרת על החופשה הזו :(

    איך אני אמורה לפנות לבעלי. הןא רותח עליי ובפירוש אמר שהוא לא מוכן לחיות אתי כך!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מבולבלת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המניפולציות שעושים עלייך מבלבלות..

    אירית כהן
    12/02/2014

    שלום דנה,
    את כותבת שאת "נשואה באושר רב עם בעלי" - ואח"כ את מתארת את התנהגותו המניפולטיבית כלפייך.
    השימוש שהוא עשה בתיאוריה של מסלו הינו מניפולציה. מעבר לכך שהוא לא הבין את מסלו - מדאיגה בעיני העובדה שאינו מבין ואינו מנסה להבין אותך!
    האיום שלו שייקח ממך את אהבתו, שלא יחיה איתך אלא אם תתנהגי כרצונו - גם זו מניפולציה..
    את גם מתארת מניפולציה שעשה לפני חצי שנה בנושא החופשה, ובמקום חופשה משותפת שציפית לה השתמש בהנחה שלך בטיסות לצורך חופשה עם חבריו.

    אני תוהה אם זו האווירה הזוגית הנכונה להביא לתוכה ילד!

    אינני יודעת מדוע לא המשכת להיפגש עם הפסיכולוגית.. אולי רצוי שתחזרי אליה? הבכי והזעם שאת חווה מובנים לי, וגם הבלבול. מעבר לחששות מהריון ולידה נשמע לי שזו גם תגובה לחווית חוסר-אונים שבעלך מעורר בך ע"י המניפולציות שהוא מפעיל. את זקוקה לתמיכה מול המניפולציות הללו..
    בנוסף, ייתכן שאת ובעלך זקוקים לטיפול זוגי, כדי שתוכלי באמת להיות "נשואה באושר רב".

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאירית

    דנה
    12/02/2014

    ראשית תודה רבה על תגובתך המהירה!

    קצת היה לי קשה לקרוא שאת חושבת שעושים עליי מניפולציות.
    חלילה אינני מזלזלת במקצועיותך
    .

    פשוט לא חשבתי בכיוון הזה. הפסקתי עם הטיפול גם מבחינה כלכלית- כי אני עושה פילאטיס וזה מאוד יקר החוג הזה, אבל יש לי פריצת דיסק וזה עושה לי דבר ממש ממש טוב לגב.

    בעלי הוא הכי מפרגן בעולם, הוא עוזר רבות לי ולהוריי.. מסיע אותם כי הם לא נוהגים ברכב וכד,.

    הוא תומך בי כמו שאף אחד לא יתמוך בבת זוג, משום שהפעם הראשונה שקיימנו יחסי מין הייתה אחרי שנה של זוגיות, כי יש לי וגימסמוס ווסטיסוליטיס . והוא חיכה לי כי אהב אותי. באותה תקופה טופלתי ע"י פסיכולוגית וזה לא קל ללכת כל שבוע אבל זה באמת עזר.

    את באמת חושבת שהוא עושה מניפולציות?
    כי הוא לא כזה. עכשיו זה נשמע גרוע כי האני כאילו מנסה להגו עליו והרי הצד שלו לא נשמע...

    הוא גם יודע להתבטא ולבא את דעותיו ולשכנע אותי, כי מה לעשות אני חלשת אופי.

    האם את יכולה להתייחס לדבריי?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאירית - תגובה

    אירית כהן
    12/02/2014

    דנה יקרה,
    אם בעלך היה רק, ותמיד, "רע" - אזי לא הייתה בעייה..
    את מבולבלת בדיוק משום שהוא הרבה פעמים נורא טוב כלפייך. וכלפי הורייך, שומר על קשר טוב איתם [וכתוצאה הם כנראה יצדדו בו ולא בך אם תביאו אליהם את חילוקי הדיעות ביניכם].

    כנראה בד"כ נוח גם לך שהוא שולט בענייניכם, שהוא משכנע אותך בקלות.. ולפתע את מגלה שזה לא תמיד נוח לך, לפתע את רוצה שקולך יישמע ושתהיה התחשבות ברצונך.
    זה מצריך שינוי אצל שניכם. את צריכה ללמוד לומר את דברך כך שיישמע. בלי לחשוב על עצמך שאת 'מפונקת'.. ובלי לבכות, הרי גם זה סוג של מניפולציה. טיפול פסיכולוגי נדרש כדי שאת תהיי יותר ברורה לעצמך. הוא צריך ללמוד לומר את דברו בלי המניפולציות שלו. שניכם צריכים ללמוד לעשות 'משא ומתן מוצלח' על ענייניכם בדרכים יותר בוגרות - וחדר-הפסיכולוג הוא המקום המתאים לקבל תמיכה לצורך שינוי כזה.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודות. אחשוב על הכל!

    דנה
    12/02/2014

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לעשות?
    אבי
    09/02/2014

    שלום אני אבי בן 20.
    שהיייתי קטן עברתי ניתוח אפנדיציט שהתפוצץ וגרם לסיבוכים בבית החולים שהייתי קטן...ההייתי על סף מוות וניצלתי,עכשיו יש כל מייני כאבי בטן חוזרים ונשנים...
    בזמן האחרון הבטן שלי כואבת מאוד..עשיתי בדיקות דם והכל הכל יצא תקין.
    הבטן כואבת מאוד לפעמים אין יציאה,לפעמים יש,לא תמיד אני עושה כל יום יציאה.
    יש לי בחילות קשות בזמן האחרון שאני לא יכול לאכול כלום!!
    פעם הייתי אוכל לאפהה עם שווארמהה והייתי יכול לסייםם עוד אחת!! היום אני ממש לא יכול אפילו רבע!! כל בשר..כל משהו כבד...עושה לי בחילות...הקיבה שלי לא מפסיקה לכאוב וגם הבטן...יש לי כיווצים בבטן לפעמים כמו שנתפסים לי השרירים,אני כל היום ישןןן ועייףףף,יש לי סחרחורת חזקה,השרירים שלי בגוף מאוד מאוד חלשים ואפילו יש לי רעידות בידיים וברגליים לפעמים,כל הבדיקות בסדר גמור,עכשיו יש לציין שהמצב הנפשי שלי לא משהו...אבל לא נראלי זה בגלל זה,אני גם מרגיש כמו עצם תקועה לי בגרון...שלחו אותי לבדיקה של צריך להכניס שתי צינורות אחד לישבן ואחד נראלי דרך הפה/האף וככה יבדקו מה הבעיה..עכשיו אני לא יודע אם זה קשור לבטן...אם יכול להיות משהו בבטן שגורם לכל התסמינים האלו?!
    אולי זה בכלל מהמצב הנפשי??אבל לא נראלי...שכל זה יכול להיות בגלל המצב הנפשי...
    מה אתה מציע לעשות?
    בנוסף לציין שנתפס לי הרבה הגב...והגוף שלי ממש חלש..

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה לעשות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לעשות? - תגובה

    אירית כהן
    09/02/2014

    שלום אבי,
    צר לי מאוד לשמוע שאתה סובל, ואני מקווה יחד איתך שמקור הכאבים ושאר הסימפטומים יתברר בהקדם.

    אתה שואל 'מה לעשות?'
    ובכן, נשמע לי שאתה עושה את מה שצריך: ראשית יש לברר אם לכאבים ושאר הסימפטומים יש סיבה גופנית-פיזיולוגית, ולכן הבדיקות נדרשות [גם אם הן לא נעימות..]
    בעיקרון, יש-מצב שסימפטומים גופניים יש להם סיבה נפשית - אך אפשרות זו יש לשקול ולברר לאחר שנשללו סיבות גופניות. אתה יכול בכל אופן לפנות לפסיכולוג - קליני, רפואי , ואולי אפילו פסיכולוג קליני או רפואי שעוסק בהיפנוזה, - הן כדי לעזור לך להתמודד עם הכאבים הסימפטומים והבדיקות הלא-נעימות, והן כדי לבדוק את האפשרות שיש לסמפטומים רקע נפשי. [איפה מוצאים פסיכולוג מתאים? תבדוק האם הקופה שלך יכולה להפנות אותך.. או, חפש במאגרי מידע שיש במשרד הבריאות או באתרי מידע אחרים, גוגל יעזור.. או באגודה הישראלית להיפנוזה].

    הרגש בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • במחשבה נוספת..

    אירית כהן
    12/02/2014

    במחשבה נוספת, אבי,
    אם הרופא שלך יחשוב לאחר סיום הבירור שמדובר ב'תסמונת המעי הרגיז' [הסימפטומים שאתה מתאר+היעדר סיבה פיזיולוגית ברורה מתאימים לתסמונת זו] - בקש ממנו להפנות אותך למחלקת גסטרו בבי"ח איכילוב. יש שם טיפול בהיפנוזה לסינדרום זה.

    הרגש בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחיות
    לי
    07/02/2014

    שלום,אני בת 40 נשואה ואמא ל3 ילדים.
    יש לי שתיי אחיות ואנחנו בקשר נפלא עד שזה מגיע לבן זוג של אחותי.אנו אני ואחותי הגדולה בקשר נפלא גם עם הבעלים שלנו ממש חברים ואף ילדינו באותם גיליים.כאשר אני ואחותי נפגשות (אם זו הצגה פיקניק)עם המשפחות הפרטיות שלנו איננו מזמינות את האחות הנוספת משום שממש לא כיף לנו לא עם גיסי ולא עם ילדיהם הקטנים והמנדנדים.כמובן שניסנו מספר פעמים ללכת יחד אך אני וכל סובביי פשוט לא נהנים איתם.אציין שאנו האחיות מבלות ללא בני זוג לפעמים וכיף לנו יחד.בנוסף כאשר נודע לאימי שאני ואחותי נפגשות ללא האחות הנוספת יטש לה יש של טענות וזה בלתי נסבל.אחותי יודעת שכולנו לא מתים על בעלה אך אני גם מבינה את רצונה להיות כולנו יחד .אני הרמתי ידיים נתתי צאנים בלי סוף הבן אדם בוק ,בלתי נסבל ואינו רוכש כבוד לאחותי ולא לסובבים אותו איך להמשיך במינימום פגיעות?האם אין לי אפשרות להזמין רק את אחותי לארוחת שישי?אני לא אדם שמסתיר שראיתי או נפגשתי...תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אחיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחיות - תגובה

    אירית כהן
    08/02/2014

    שלום לי,
    כיצד תרגישי אם אחותך תזמין אותך לסעודת שישי - בתנאי שתבואי בלי הבעל, או תזמין את ילדייך ותאמר להם "בתנאי שתשאירו את אבא בבית" ??
    ניראה לי שאת מפספסת את כוונתה של אימך, שחושבת שמשפחה היא מעל הכל. וזה אומר שלא משאירים אף אחד בחוץ. לא את אחותך.. לא את בעלה.. לא את אחיינייך מאותה אחות. זה לא אומר שאסור לערוך אף פעם מיפגשים 'חלקיים' - חלקים מהמשפחה - אך זה כן אומר שיש לטפח מסורת כלשהי של מיפגשים משפחתיים, כל ה'מליאה'. ואגב, מדוע שאימכן לא תהיה חלק מאותה 'מליאה'??

    כפסיכולוגית אני יכולה להוסיף שתי הערות:
    האחת נוגעת ל'פיצול' ביניכן [שתי אחיות מול אחת.. ואולי מיהן השתיים ומי האחת עבר שינויים במהלך השנים] : ייתכן מאוד שהפיצול הזה מקורו עוד בילדותכן ולא קשור כלל לבעלים. תחרות וקנאתנות בין שלוש אחיות אינו נושא חדש או מקורי, אך עם ההתבגרות מומלץ למצוא דרכים לפתור את המצב ולא להנציחו. [תחשבי איזו דוגמא את נותנת לילדייך.. קווי שהם לא יתייחסו אלייך בעוד שנים כאל 'מפירת שמחות' עם 'ים של טענות'].
    ההערה השנייה נוגעת לגיס שכל כך לא אהוד עליך: לכל אדם יש גם צדדים טובים, גם לגיסך. האם ניסיתן לגלות/לעודד צדדים אלו אצלו? ולו למען אחותך [אשתו] ואחינייך.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצה לטיפול מתאים
    גלית
    06/02/2014

    שלום,

    אני בת 25, בחורה חרדתית מאוד, פוחדת לישון לבד, פוחדת מרעשים , יש לי חרדות קיומיות וכן פוחדת מכלבים מה שמקשה עליי להתנהל בצורה תקינה בחיי היום יום, בקופת חולים רפואה משלימה המליצו לי על טיפול ביופידבק הייתי במפגש אחד ושם הומלץ לי במקביל לטיפולים על התרופה רמוטיב, רציתי לדעת האם אתם ממליצים לי על טיפול אחר מתאים יותר מהביופידבק? או שמא זה הטיפול המתאים עבורי? כמו כן, האם אתם ממליצים על נטילת התרופה? אשמח לתשובה מהירה לפני שאני מתחילה תהליך כלשהו.

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המלצה לטיפול מתאים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצה לטיפול מתאים - תגובה

    אירית כהן
    06/02/2014

    שלום גלית,
    כאשר מדובר בחרדות - ההערכה של מצבך והמלצות לטיפול צריכים לדעתי להיעשות בפגישה פרטנית עם גורם רפואי מוסמך מתחום בריאות הנפש, דהיינו פסיכיאטר או פסיכולוג קליני. איני יודעת אם לרופא או גורם אחר במרפאה לרפואה משלימה יש את הכלים לטפל בחרדות. [וכמובן שאיני יכולה במסגרת הפורום להמליץ על טיפול מתאים לך, הרי איני מכירה אותך ואת בעיותייך. אשר לתרופות פסיכיאטריות - אלו צריכות להינתן ע"י פסיכיאטר].

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מי מוסמך לטפל בהפרעות נפשיות?

    אירית כהן
    09/02/2014

    פורום זה אינו פורום לימודי...
    ובכל אופן, לטיפול בהפרעות אכילה וגם בדיכאון יש לפנות באופן פרטני לאנשים מוסמכים מתחום בריאות הנפש, דהיינו פסיכיאטר או פסיכולוג קליני.

    [נ.ב. עפ"י מדיניות האתר אין לפרסם כאן כתובות של אתרים אחרים].

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למי שייכת ה'פסיכולוגיה' ?

    אירית כהן
    23/02/2014

    פסיכולוגיה היא במובן מסויים עיסוק של כל אדם [כולל של ענבל, הגברת שכתבה את התגובה לעיל], וכל אחד יכול לפתח ולטפח מחשבות על אורח חיים נכון.
    אולם לצורך טיפול באדם אחר, מה גם אדם שסובל מדיכאון או הפרעת אכילה , נדרש מי שמומחיותו היא מעבר לזו של כל אדם. נדרש מומחה בטיפול, ומומחה בבריאות הנפש : פסיכולוג קליני או פסיכיאטר. לימודיהם ונסיונם ללא ספק הכשירו אותם לעסוק , כדברייך, "בכוחות הפועלים בתוכנו אשר אינם גלויים לעיין".

    הלינק שצירפת נמחק, עפ"י מדיניות האתר אין לפרסם כאן כתובות של אתרים אחרים .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרצאה מעניינת - תגובה

    אירית כהן
    24/02/2014

    עפ"י מדיניות האתר אין לפרסם כאן קישור לאתרים אחרים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שלי
    רשל
    06/02/2014

    שלום אני חיבת להתיעץ בתי בת 20 יצאה עם בחור שנפרדה מימנו כמה פעמים וחזרה הסיור ארוך ואני יקצר לפני שבוע נודה לי שהם שוב חזרו אבל הבת לא מספרת לנו למרות שהבת יודעת שהבחור לא בשבילה שאלתי האם כדי לי לספר לה שאני יודעת על הקשר עם הבחור ? או לדבר עם החברה שלה ? מה עלי לעשות זה לא החבר הראשון שלה המשפט הקבוע שלה אני יעשה מה שאני רוצה לא שואלת אתכם תודה אמא דואגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת שלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוטונומיה וזוגיות בגיל 20

    אירית כהן
    06/02/2014

    שלום רשל,
    בגיל 20 צעירות רבות מתנסות בקשרים שונים, עדיין לא חושבות על הקמת משפחה ולכן לא בהכרח מחליטות על בן-זוג קבוע.
    לא ברור לי מהו המוקד המרכזי בשאלתך. האם מדובר בצורך של בתך באוטונומיה ועצמאות [לא רוצה שתתערבו בחייה החברתיים ובבחירות וההתנסויות שלה בתחום הזוגיות, רוצה שתסמכו עליה,] או שהנושא הוא הבחור הספציפי שמשום מה את בטוחה שהוא 'לא בשבילה'. אולי בתך סבורה אחרת..
    מה מדאיג אותך כל-כך בקשר שלה עם אותו בחור?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצב נפשי
    לנה
    04/02/2014

    שלום
    אני בת 25 , עבדתי מגיל 17, לא חסכתי כסף , בגיל 25 התחלתי ללמוד אחרי לחץ של ההורים , אחרי שטענו שהם ממנים לי את הלימודים .. נכול לעכשיו הם שלמו , אבל אני עדיין מרגישה לא בנוח .. אמא שלי כל הזמן מזלזלת בי בבית, מבחינה כספית העא נותנת ותמיד משאירה לי כסף , הם לא מחסירים . אבל מרגישה שלא נוח להם שאני יושבת איתם , חשוב לציין שיש לי שתי אחיות ואח וכולם נשואים אני האמצעית הקטנה בת 22..
    אח שלי מאז שהתחתן הפסיק לעבוד הוא שבר את היד ועזב את העבודה , הוא כל היום אצלנו , ההורים משלמים גם עליו .. אני מרגישה ויודעץ שמעדיפים אותו עליי .. וזהו גואם לי להסתגרות .. אני בתקופת מבחנים אני לומדת טוב ומשיגה ציונים טובים, אבל הרבה פעמים מסתגרת בחדר ובוכה ..
    אני נראית טוב יש לי חברות אנשים מחוץ אוהבים ומעדפים אותי , אבל בבית אני לא מסופקת כבר תקופה די ארוכה ..
    חוץ מזלזולים מאמא שלי על כל דבר שאני עושה אני לא שומעת ..
    דוגמא : אני מתקשרת לספר לה בהתלהבות שעברתי בציון מצוין במבחן וצרפתי אני משתגעת מאושר , היא הגיבה למה להשתגע למה את צריכה להשתגע (בעצבים)..
    דוגמא נוספת : סיפרו על בחור אחד שהתאבד ,וספרו שההורים שלו בטח עכשיו עם כל הקושי רגועים כי הוא היא תמיד בדיכאון ולא מסופק , תוך כדי אמא שלי עקצה אותי .. כי אני תמיד מסתגרת בחדר .. אף פעם לא חשבתי להתאבד .. אבל היא מוציאה אותנ מדעתי ... אף בן זוג שהיה לי התאים לה , תמיד בקשה שאנתק קשר , תמיד אמרה שלא טוב לה כשאני במערכת יחסים עם מישהו מסויים . אני לא מוצאת את עצמי ואין לי כסף לפסיכולוג ..
    פעם לא הייתי ישנה בלילות אז בקופת חולים הפנו אותי לפסיכיאטרית , היא אמרה לי שאני אישה חכמה ואינטלגנטית ואני לא צריכה טיפולים..
    אני מקווה שהצלחת להבין אני כותבת מתוך בכי וכעס רגעי על המצב שלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מצב נפשי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצב נפשי - תגובה

    אירית כהן
    04/02/2014

    שלום לנה,
    בתיאורך בולטים לעיני שני מוקדים: מבחינות רבות עדיין אינך 'סגורה על עצמך', מצב שמאפיין פעמים רבות בוגרים צעירים. כתבתי על כך כאן בפורום לא אחת, קיראי למשל תגובה שכתבתי לעידו ב - 16/12. על רקע זה ההתערבויות של סביבתך, למשל אימך, מציקות לך במיוחד. את זקוקה ומצפה ממנה לתמיכה פסיכולוגית - אך כנראה עלייך לחפשה במקום אחר, למשל ייעוץ/טיפול פסיכולוגי.
    בנוסף , מתיאורך אני מתרשמת שאת בדיכאון. הדיכאון יכול להיות בתגובה למצב שתיארתי לעיל, או גם על רקע גנטי. את זקוקה להערכה מקצועית פרטנית [לא מובנים לי דברי הפסיכיאטרית אליה הופנית.. וכי אנשים אינטליגנטיים אינם נזקקים לעתים לעזרה נפשית??]
    אני ממליצה שתפני להערכה וייעוץ לפסיכולוג קליני. כיוון שאת סטודנטית בדקי אם במסגרת המכללה/בי"ס/אוניברסיטה בה את לומדת יש שירותי ייעוץ לסטודנט. אם לא - נסי במסגרת הקופה שלך, או באופן פרטי.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבקשת המלצה לטיפול מתאים
    נופר
    31/01/2014

    שלום,
    במסגרת עבודתי כעובדת סוציאלית אני מלווה בחור בן 26, שגר בדיור מוגן לנפגעי נפש. הבחור מאובחן כלוקה בסכיזופרניה ו-OCD. הוא מקבל תרופות נגד חרדה אובססיות ודיכאון, ומבקר אצל הפסיכיאטר שלו אחת לחודש וחצי.
    הבחור מאוד אובססיבי וחרד. שואל אותי שוב ושוב אם אכפת לי ממנו, אם אני רוצה לטובתו, וכשאני עונה לו שכן הוא עדיין לא נרגע וחושב שאולי אני לא אומרת לו את האמת. הבחור מוטרד ממה האנשים בסביבתו חושבים עליו, מה שגורם לו להימנע מיצירת קשרים חברתיים וממפגשים עם אנשים. הוא סובל מחרדה כללית, חושש שמשהו רע יקרה, מפחד לצאת החוצה ללא ליווי ולרוב המקומות זקוק לליווי המדריכה (אנו עובדים איתו על חשיפה הדרגתית ליציאות מחוץ לבית). בנוסף לכך הבחור מדוכדך רוב שעות היום , אומר כל הזמן שהוא לא מרגיש טוב, שהוא לא נהנה משום דבר שעושה.
    הפסיכיאטר שלו (שנחשב למאוד טוב בתחומו) מודע למצבו, והוא ביצע לו שינויים תרופתיים לעיתים קרובות, אך לא היה שיפור במצב. לדברי הפסיכיאטר, הבחור מקבל את המינון המקסימלי של כדורים נוגדי חרדה, דיכאון ואובססיה, וכן הוא כבר ניסה את כל סוגי הכדורים נוגדי החרדה.
    בחודשיים האחרונים הבחור אינו עובד, אך בקרוב מאוד יתחיל עבודה חדשה. יש לציין שגם כשעבד, הוא לא התמיד ונעדר לעיתים קרובות מעבודתו.
    אני מנסה להראות לבחור את חצי הכוס המלאה, הדברים הטובים שיש לו בחייו, אך לא נראה שזה עובד. כמו-כן, לבקשתו הצעתי לו דרכים להתמודדות, כמו לעשות ספורט, לבטא את רגשותיו ביומן או בעזרת ציור, אך הוא דחה את הצעותיי ואמר שזה לא יעזור (למרות שלא ניסה מעולם).
    יש לציין עד לפני 4 שנים הבחור הרגיש הרבה יותר טוב, יצא לטיולים ונפגש עם חברים ולא סבל מחרדות, אך בשנים האחרונות חלה החמרה במחלה.
    שאלתי בעבר את הפסיכיאטר שלו מה דעתו על טיפול קוגניטיבי התנהגותי והוא אמר שטיפול זה לא מתאים לבחור כי מצבו מאוד מורכב. ואני בהחלט מסכימה איתו, אין לו גם את הכוחות הנפשיים לטיפול הנ"ל, שדורש הרבה השקעה של אנרגיה.
    הבחור הלך עם אימו למספר פסיכיאטרים נוספים כדי לקבל עוד חוות דעת, אך הדבר לא הועיל. לא שינו לו את הטיפול התרופתי, ולא הציעו שום טיפול אחר/נוסף.
    שאלתי היא, לאור המצב שתיארתי האם תוכלו להמליץ על איזשהו טיפול פסיכולוגי או אחר? האם לדעתכם טיפול בביו-פידבק עשוי להועיל?
    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מבקשת המלצה לטיפול מתאים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבקשת המלצה לטיפול מתאים - תגובה

    אירית כהן
    01/02/2014

    שלום לך,
    המטופל שאת מתארת קיבל מספר אבחנות [סכיזופרניה, OCD] ומטופל בתרופות עבור מספר מחלות [חרדה ודיכאון], אני מניחה שאם הוא בדיור מוגן לנפגעי נפש והוכר ע"י בט"ל כסכיזופרני הוא גם מקבל טיפול אנטי-פסיכוטי..
    ריבוי ה'תגיות' הפסיכיאטריות שניתנו לאותו בחור לא עוזר להבין אותו ולטפל בו. ובכלל, בעיקרון, יש להבחין בין דיכאון או חרדות, או דיכאון מלווה בחרדות, כשהם האבחנה הראשונית - לבין חרדות, דיכאון או התנהגות אובססיבית כשהם משניים לאבחנה מרכזית של סכיזופרניה.
    חלק ממה שאת מתארת אמנם אופייני לסכיזופרניה [ההתדרדרות בתפקוד, ההסתגרות החברתית, הקושי בויסות חרדות, הדיכאון שהוא במקרה שלו כנראה מישני לאבחנה המרכזית] . ולכן אני תוהה אם הטיפולים שהצעתם [ 'חשיפה הדרגתית' , CBT או ביו-פידבק] רלוונטיים עבורו. מטרידה בעיני גם העובדה שנעשית לו החלפה תכופה של טיפול תרופתי, הרי הגוף לא יכול להתרגל כך לתרופות.. אני מניחה שההחלפה התכופה הזו של טפול, כמו גם פנייתך אלי, הם על רקע אי-שקט מתמיד שמייצרים הבחור ומשפחתו.
    ייתכן שהמחלה של הבחור טרם הובנה באופן ברור. האם נעשה לו אבחון פסיכודיאגנוסטי [אבחון ע"י טסטים פסיכולוגיים, נעשה ע"י פסיכולוג קליני]? אבחון כזה יכול לברר את האבחנה, ומעבר לאבחנה לברר את היכולות הספציפיות לאותו אדם - דהיינו להגדיר מטרות ריאליות לטיפול, ולזהות את נקודות החוזק שאיתן ניתן לעבוד. רצוי שהאבחון ייעשה ע"י פסיכולוג קליני מנוסה בתחום הפרעות הנפש הקשות. אם יש אבחון כזה מהשנים האחרונות [ייתכן שנעשה לו בעת אחד האשפוזים, אם היו] רצוי לבקשו ולהיעזר בו בתכנון הטיפול.

    בהצלחה ,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה! שאלת המשך...

    נופר
    01/02/2014

    הבחור אובחן כלוקה בסכיזופרניה לפני כ-9 שנים (בעקבות האשפוז הראשון), ומאז כאמור חלה החמרה במחלה.
    עד כמה שידוע לי לא היו לו אישפוזים מאז ולכן לא נעשה אבחון נוסף.
    האם לדעתך לאחר שפסיכולוג קליני יעשה לבחור אבחון פסיכודיאגנוסטי, שיחות עם פסיכולוג עשויות לסייע לו? ברצוני לחדד שהבחור סובל בעיקר מאובססיות וחרדות והדיכדוך הינו משני ונלווה לחרדות.
    יש לציין שהעבודה בדיור המוגן על חשיפה הדרגתית ליציאות החוצה הפחיתה את החרדה שלך מהיציאות מחוץ לבית באופן משמעותי, כיום הוא הולך לבד למכולת ולבית המרקחת הסמוכים למקום מגוריו, כשקודם לכן הוא לא היה מסוגל לעשות זאת ללא ליווי.
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה! שאלת המשך... - תגובה

    אירית כהן
    01/02/2014

    עלי להבהיר כי הייעוץ בפורום מטבעו מוגבל, אין לי מספיק אינפורמציה כדי לתת כאן יעוץ או הדרכה באופן פסקני.
    אומר עם זאת כי אם אבחנתו הראשונית נעשתה בגיל 16, גיל ההתבגרות, יש מקום לחשיבה מחדש ע"י אבחון-פסיכודיאגנוסטי [יש הבדל בין 'אבחון' ע"י פסיכיאטר, לבין טסטים פסיכולוגיים]. וכן, כדאי להתייעץ עם פסיכולוג קליני הן לגבי הבנת ההפרעה והן לגבי אפשרות טיפול ע"י שיחות - בהתאם למה שיראה אבחון פסיכו-דיאגנוסטי.
    [ולעניין האבחנות והמושגים הפסיכיאטריים : כאשר האבחנה הראשונית היא סכיזופרניה התופעות האחרות הן בד"כ משניות. חרדות כחלק מחשיבה פסיכוטית כאשר אבחנה ראשונית היא סכיזופרניה זהו עניין אחד, וחרדות כסימפטום נילווה לדיכאון הוא עניין אחר. ובד"כ חרדות דיפוזיות, בדומה לחום גבוה, הן הדבר הנילווה ולא המרכזי, גם אם הן הדבר הבולט בתמונה הסימפטומטית. דכדוך אינו נילווה לחרדות אלא להיפך.. לדברים הללו יש חשיבות הן בהבנת המטופלים והן בהחלטות על טיפול כולל טפול תרופתי].

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    נופר
    02/02/2014

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עבודה חדשה.. מבולבלת..
    אדוה
    29/01/2014

    היי.. לפני כחודש התחלתי לעבוד בבי"ח כאחות.. למרות שאני יודעת שיותר מתאימה לי עבודה במרפאה, החלטתי לעבוד בבי"ח לתקופה של שנה על מנת לצבור ניסיון.. אני יודעת שבכל מקום חדש יש קצת קשיים בהתחלה, אבל אני מנסה להשתלב וללמוד את העבודה אבל ממש קשה לי עניין המשמרות כי גם בעלי עובד משמרות וגם כי זה פחות מתאים לי אופי העבודה בבי"ח.. למרות הכל החלטתי שאנסה (כי עדיף לנסות מאשר לא).. יוצא שלא כיף לי לבוא לעבודה, השינה שלי לא רגועה, אני בוכה הרבה ומחכה כל משמרת כבר להגיע הביתה.. כדאי לי להמשיך לנסות או למצוא מקום אחר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עבודה חדשה.. מבולבלת..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עבודה חדשה.. מבולבלת.. - תגובה

    אירית כהן
    29/01/2014

    שלום אדוה,
    איני מכירה אותך ולכן לא אוכל לייעץ לך כיצד לנהוג, אולם אוכל להציע נקודות אחדות למחשבה. ראשית, עבודה חדשה אמנם דורשת תהליך הסתגלות, כפי שאמרת בעצמך. משך הזמן של התהליך הנדרש שונה מאדם לאדם.
    שנית, עבודה במשמרות אמנם מעמיסה על המערכת העצבית/הגופנית צורך בהסתגלות מיוחדת עקב השינוי המתמיד בשעות ערות ושינה [משהו כמו ג'ט-לג כשנוסעים מ/אל ארה"ב]. יש אנשים שלומדים לחיות עם זה [כמו בעלך..], יש כאלו שמתקשים בכך. וגם כאן נדרש תהליך הסתגלות.
    כנקודה שלישית למחשבה - האמנם השוני המהותי בין עבודת אחות במרפאה לבין עבודתה בבי"ח הוא עניין המשמרות? שאלי את עצמך איך את מתמודדת עם מצבי החירום והחולי הקשים בהם נדרש צוות ביה"ח לטפל.

    העבודה החדשה מפגישה אותך עם עצמך, וגם עם צדדים נוספים של מקצועך. כדאי לך לפנות לייעוץ פרטני, מספר שיחות עם פסיכולוג, לפני שאת מחליטה על המשך צעדייך, וגם כדי לבדוק את הרקע לתגובתך, מדוע את באמת בוכה...

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כישורים חברתיים
    מישי
    28/01/2014

    שלום,
    אני מחפשת מטפל באזור ירושלים במתעסק עם שיפור כישורים חברתיים למבוגרים.

    תוכלו לעזור לי בבקשה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כישורים חברתיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כישורים חברתיים - תגובה

    אירית כהן
    29/01/2014

    איני מכירה מטפלים בתחום זה בירושליים [ואני גם מנועה ממתן המלצות שמיות במסגרת הפורום]. ייתכן שבאתרים כגון אתר פסיכולוגיה עברית או באתר משרד הבריאות, תחת הכותרת מאגרי מידע, תוכלי להיעזר.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייאשתי נואש לביטחון הזה.
    לירון
    27/01/2014

    אני בן 19.
    נואש לביטחון ,שההרגשה שלי ,שהאישיות שלי ,שהמחשבות שלי ,יהיו פחות או יותר זהות .
    קשה מאוד ,פעם אחת אתה מתבייש להגיד לחברים שלך שלום בקניון ,פעם אחרת אתה מדבר עם בחורה הכי שווה בעולם עם ביטחון .
    פעם אחת אתה לא משוחרר עם חברים שלך במועדון אבל אתה משחק אותה ומשתדל ומנסה לרקוד,אבל לא עובד,אתה לא משתחרר.
    פעם אחרת אתה מתקשר לידידה ואתה הכי משוחרר בעולם,אבל אפילו לא חושב על מה להגיד .
    אין ספק שקווי האישיות שלי נמדדים לפי ההרגשה הפנימית שלי.זה לא שחור לבן ,אבל יש פה משהו תנודתי.
    אני סובל מאובססיות קשות,לכן אני לא מסוגל לעבור טיפול פסיכולוגי ,ניסיתי כבר,ברגע שאני הולך לפסיכולוג הוא מופיע לי במחשבות בזמן פעילות, מנסה לעשות לי "סוג של CBT במחשבות" ,משום מה,כשההרגשה הפנימית טובה,ואז יש את לירון המשוחרר וזה שמרגיש טוב עם עצמו ,אני שם *** על האובססיות .
    שוב זה לא שחור לבן ,כמו שאמרתי ,ההרגשה הפנימית שלי שווה לקווי האישיות שלי לקווי ההתנהגות הבין אישיים ,אז יש רמות ..0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 ,0 זה כבר רמה של חרדה חברתית ,100 זה מעל הביטחון שלי כבר ברמה שאני נמצא עם בחורה ומושיט ידיים אל גופה(ברצונה כמובן) ,70 זה המצב הרגיל שלי ..לפני שהתנודות האלה התחילו ..
    נואשתי מטיפולים פסיכאטריים בקשר לאובססיות ולחרדות,כולם כושלים,נואשתי מלנסות טיפול פסיכולוגי,אני מנסה כל הזמן לשכוח מפסיכולוגים ומביטחון ומכל מה שקשור כי אחרי זה זה נהפך לאובססיה.למשל אני יודע שמה שאני רושם פה עכשיו יהפוך כבר לאובססיה ויופיע לי במחשבות ,אבל אני לוקח את הסיכון ..
    חברים שלי אומרים לי קח את זה כיתרון ,כשתרגיש טוב עם עצמך ויהיה לך הרגשה פנימית טובה לך שב עם בחורה,ועם אחרי זה כמה ימים תרגיש לא טוב עם עצמך ולא יהיה לך ביטחון וכו'(זה לא רק משנה לי את הביטחון מן הסתם) ,היא תשתגע למה אתה לא מדבר איתה ואז שוב תחזור אליה ,ככה עד שבסוף תספר לה את הסיפור שלך .
    יש בזה משהו ,אבל אני רוצה משהו אחיד,משהו יציב, יא ריבון עולמים.
    לכולם יש את הרגעים שהם לפעמים מרגיש לא משהו עם עצמם,לפעמים מסוגרים בתוך עצמם,לפעמים מאוד משוחררים . אבל אצלי זה כרוני,זה מחלה קשה .
    זה כמו חרדה ,לבן אדם נורמלי יכול להית חרדה פעם אחת ,ואחרי חצי שנה עוד פעם אחת אחת,אבל זה לא אומר שהוא סובל מהפרעת חרדה מוכללת .אותו דבר אצלי בבקשר לתנודות בהרגשה הפנימית..(למרות שכפי שציינתי זה לא שחור לבן)
    תודה על תגובה.מבאס לחיות ככה.אגב זה התפתח לאט לאט בערך מכיתה י',לפני כן הייתי יציב,הOCD התפרץ בגיל 18. ,סבלתי מבעיות רגשיות מגיל קטן ומאבא סוחר סמים ונרקומן שמקלל כל היום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יודע עם בכלל כדאי ללכת לטפל לאור

    לירון
    27/01/2014

    לא יודע עם כדאי לטפל לאור המצב ,הרי ברור שזה רק יגביר את האובססיות שלי ויגרום לי כל הזמן להיות בהרגשה הפנימית של 60-70 ועם אני לא יהיה אני ישקע במעגלי מחשבות אובססיביות.כאן נמצא הפלונטר .
    אבל בלי שום קשר,הבעיה הזאת מוכרת ברפואה הפסיכולוגית ? הOCD חזק מדי כדי לטפל בו באמצעות שיחות ,בדיוק כמו שבדיכאון קליני לפעמים המטופל לא יצליח לחשוב חיובי מרוב העצבות ולכן הוא צריך טיפול תרופתי .אני מטופל תרופתית שנה וחצי ללא הצלחה.
    אבל הבעיה הזאת מוכרת ברפואה הפסיכולוגית?או שפשוט להתחיל להרגיל את עצמי ,כי אני מעדיף להרגיל את עצמי מאשר לשקוע באובססיות.הבעיה היא שהכאב שיהיה לי בפעם הבאה שאני יצא למועדון ולא יזרום וירקוד עם הבחורות..הוא יהיה כל כך גדול ..שוב,זה קורה לכל בני הנוער התנודות האלה,ידוע,כמו שאמרתי ,אצלי זה מחלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יודע עם בכלל כדאי ללכת לטפל לאור - תגובה

    אירית כהן
    27/01/2014

    שלום לירון,
    ניראה לי שאתה עסוק מדי ב'אבחנות' . לפני כחודש זה היה 'חרדה חברתית', היום זה 'אובססיות' ו OCD. הרי 'אבחנות' אלו, מלים מקצועיות אלו ,אלו למעשה אינן אומרות לך דבר! אם הסתיים האבחון הפסיכולוגי שהתחלת [כפי שסיפרת כאן] לפני חודש וחצי - בקש מהפסיכולוג שערך את האבחון לתת לך 'פידבק' בשפה של בני-אדם, לא במושגים פסיכיאטריים-מקצועיים.
    כפי שכתבתי לך כאן בעבר - הקשיים שעוברים עליך בהחלט מוכרים, אינך בודד בהם. הדרך הטיפולית הנכונה היא שילוב של טיפול תרופתי בצד טיפול פסיכולוגי, ולדעתי כדאי לך להתמיד בטיפול הפסיכולוגי. מקווה שתמצא שפה משותפת עם הפסיכולוג, ותחוש יותר מובן... גם לעצמך.

    הרגש בטוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קודם כל תודה.עוד משהו קטן

    לירון
    27/01/2014

    קודם כל סתם השתמשתי במושגים הלאה ..מי אני בכלל שאני יבין בהם ,למה למדתי?זה רק כדי לתאר את התחושות.
    בכל מקרה אני רוצה שוב לשאול ,הבעיה הזאת באמת מוכרת ברפואת הנפש והרגש ?כי כמו שאנחנו יודעים זה קורה להרבה בני נוער אבל אצלי זה כבר מחלה כרונית .זה מוכר אצלכם ?בוודאות?התנודות בהרגשה הפנימית כאשר ההרגשה הפנימית קובעת את דפוסי ההתנהגות והחשיבה שלך כלפי עצמך וכלפי הסובבים אותך.זה מוכר כסוג של הפרעה נפשית/רגשית ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קודם כל תודה.עוד משהו קטן - תגובה

    אירית כהן
    28/01/2014

    לירון יקר,
    אתה בהחלט יחיד ומיוחד, ועם הזמן תגלה את הצדדים היפים של היותך יחיד ומיוחד ותפסיק 'לרדוף' את עצמך בכל מיני מושגים פסיכיאטריים..

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא מפחדת
    נשואה
    27/01/2014

    שלום, נשואה 26 שנה ילד בן 25 ילד בת 19 וילד בן 6 .מאז הילד הקטן נולד
    אני אמא יותר חרדה מפחדת עליו דואגת הוא גודל תודה לאל. אבל.....יש לי כל הזמן
    שנה האחרונה חרטה על זה שהבאתי אותו למרות שעשיתי טיפולים והיה בי רצון לילד
    והכל עבר מושלם וטוב. והילד בריא ברוך השם ורגיל תודה לאל. היחסים בבית ביני לבין בעלי
    עלו קצת "על דרך לא מתקשרת " אפס אנד דאון ימים טובים ופחות אבל הכל זורם בבית גם עם הגדולים היחסים לאחרונה לא ממש אבל יהיה בסדר כולם תודהלאל בריאם ושלמים עובדים וחיים. אבל...אני זאת שלוקחת בשנה האחרונה על עצמי חשיבה לא
    סבירה כי לא בא ליממ שלהיות אמא ודואגת עד כדי כך לא רוצה לגדל את הקטן לא רוצה להיות איתו בבית הספר עד כיתה יב ואת כל המטלות שבדרך חופש גדול חופשים חגים שיעורי בית
    עינייני בריאות קופת חולים ובקיצור להיות אמא בכלל!!!!!! מדוע זה כך מדוע זה לא עובר לי. יש לציין כי הילד מטופל למהדרין הכל בכל מכל כל מפונק באהבה גדולה גם מצידי כמובן אבל משום מה בתוכי ומחוץ לבית אני משדרת שאני רוצה שיגדל כבר שאני אהיה
    מאוחרי הגידול והדאגה הזאת שלא נפסקת שטוב לו שלא יקרה לו משהו שלא יהיה אסון שלא יכאב לו שחלילה לא יבכה די פשוט די ואחר כך נרגעת ואומרת לעצמי אתאישה רגילה מה יגידו אמאות להרבה ילדים בגיל קטן ואיך הם מתמודדות עם בכי ודאגה ומה יגידו כל ההורים לילדים לא עלינו קצת עם בעיה מדוע זה לא עובר לי מדוע אני חיה עם לספור את הימים והדקות שיגדל!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמא מפחדת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    נשואה
    27/01/2014

    למרות זאת שההרגשה באה מידי פעם שזה צף אבל כשאני רואה אותו אני מאושרת
    ואוהבת אותו עד הגג !!!!! ילד שמח וכולנו טובים בהחלט.
    זה פשוט אני לפני מחזור או משהו שקרה אז אני מייד חושבת על הילד הזה כולנו אוהבים אותו משחקים איתו קונים לו מלמדים אותו והוא הכי הכי....
    תודה

    הכל בפרופוציה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחזור האימהות

    אירית כהן
    27/01/2014

    שלום לך,
    ייתכן שאי-הנחת שאת חווה בתקופה זו קשור - כפי שאת עצמך רומזת - לשינויים הורמונליים קשורי-גיל שאת חווה בתקופה זו.
    בצד זה, ייתכן שהוא קשור גם לכך שעלייך במידת מה 'לוותר' על הבייבי שלך, הרי בגיל שש ילד הוא כבר לא 'התינוק 'שלך אלא ילד גדול יותר, שנכנס למערכת החינוך. שלב זה בחיי הילד משפיע לא פעם על אימהות כפי שהוא משפיע עלייך, ומעורר חרדות - האם הוא ייסתדר לבד? והאם את עצמך תסתדרי לבד בלי להיות 'אימא פול-טיים''?? . לא פעם בשלב זה נוצר קונפליקט פנימי ועולות שאלות "מי אני כאדם מעבר להיותי אם?".

    אני מייעצת לך, ראשית, לבקש מרופא משפחה או רופא נשים לערוך לך בדיקות הורמונליות כדי שתדעי אם את בתחילת המנפאוזה, וכדי שתוכלי להתייעץ ולהחליט איך להתמודד עם התופעות הקשורות בכך.
    בנוסף רצוי שתתייעצי עם פסיכולוג/ית. אי-השקט שעובר עלייך זקוק לאוזן קשבת מבינה, ואולי את זקוקה גם לשמוע כמה דברים והסברים. אי השקט שלך גורם סבל גם לך עצמך וגם לסביבתך הקרובה, ולכן רצוייה התייעצות או אפילו תקופת טיפול קצרה.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום