מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שיתוק שינהנוף02/02/2010
יש לי בעיה בחודשים האחרונים בשינה.
שמתי לב שברגע שאני מקיצה זאת אומרת רק פותחת עיניים, קולטת שקמתי אז אני סוגרת אותן שוב כדי לנמנם. אחרי כמה שניות אני קולטת שגוף שלי נכנס לסוג של שיתוק.
אני מנסה שוב לפתוח את העיניים בחוסר הצלחה וגם מנסה להזיז שריר כלשהו בגוף ולא מצליחה, הדבר היחיד שלא נפסק הוא הנשימה.
ואז אני דוחפת את עצמי מבפנים חזק כמה פעמים ורק אז הגוף מצליח לזוז והעיניים נפתחות. אם אני שוב אסגור אותן הדבר יחזור חלילה.
הבחנתי שזה קורה לי כאשר אני ישנה רק על הבטן.
נכנסתי לאתר ויקיפדיה לקרוא על "שיתוק שינה" ושם כתוב שזה נגרם בדר"כ בגלל חוסר בשינה או בגלל מתחים. שום דבר מזה לא מתייחס אליי.
אז בכל זאת אני מנסה להבין למה זה קורה לי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני לא מומחה או משו אבל..
רונן03/02/2010שיטה שמאוד עזרה לי בזה זה במקום להתנגד אז פשוט לעצום את העיניים להרגע ותוך שניות ספורות תהיי כמו חדשה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בDSPS באמצעות נורות 10,000LUXערן פ02/02/2010
שלום,
לאחרונה קראתי מחקרים שמצאו כיעילים טיפול בנורות של 10,000 לוקס שבעצם מדמות את אור השמש. במקור, נורות אלו נועדו לטיפול בתסמונת דכאון החורף (לא יודע התרגום הנכון בעברית).
המכשיר מייצר אור הדומה לאור שיש בחוץ.
שאלתי היא האם מומלץ לנסות טיפול שכזה, קרי כל בוקר לבקש ממסייע לשים את המכשיר מול הפנים וכך לנסות אולי ללמד את השעון הבילוגי ולהרגיל אותו יותר , בנוסף למלטונין שלוקחים ערב לפני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר03/02/2010אפשר לנסות אבל יש להתעורר ולפקוח עיניים כדי לקבל את החשיפה (ולא להסתכל ישר לתוך המנורה!).
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיפה משיגים נורה כזו?
אנדי03/07/2013האם מדובר בנורה סטנדרטית, או שיש נורה ייעדוית ואם כן איפה ניתן לרכוש כזו?
יש לי מטופלת שטופלה בארה"ב בהצלחה, ומבקשת כאן טיפול דומה.
בתודה מראש
אנדי מנינג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפות להרגעהבעילום שם02/02/2010
שלום,
קבלתי מהרוקח טיפות להרגעה ולריאן טינקטורה בהוראות המצורפות רשום שמדובר בתרופת הרגעה ושאסור ליטול אותה תקופה ממושכת , אני נוטלת את התרופה לפני השינה רציתי לדעת האם יש לתרופה השפעה כלשהי על מחזור השינה והאם היא גורמת לשינה שטחית או שמדובר רק בהרגעת הגוף נטלתי בעבר גם סונגה נייט תרופה טבעית להרגעה שאפשר לקחת גם ביום ובלילה להשריית שינה והבנתי שכן יש לה השפעה קטנה על מחזור השינה ולכן רציתי לדעת גם לגבי הטיפות ולריאן טינקטורה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אינני יודעת
ד''ר דליה שכטר-עמיר03/02/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת נשימה בזמן שינהתותשדה02/02/2010
היי,
אני עמית ואני בת 16,
ורציתי לשאול על הפסקת נשימה בזמן השינה.
גם אבא שלי וגם אני חולקים את אותה הבעיה.
ההרגשה היא כביכול שאי אפשר לנשום, ושצריך להתנתק מהר ככל האפשר
מהמיטה, וככל שעובר הזמן, כך גם יותר קשה להתנער מהתחושה.
לאבא שלי זה יכול לקרות המון פעמים בלילה אחד.
לי קצת פחות. ולא כל לילה.
אתמול בלילה זה קרה לי שוב,
והחלטתי לנסות להישאר עוד קצת ולנסות לפענח מה שקורה.
אני לא בטוחה אבל אני חושבת ששמעתי את עצמי מנסה לנשום,
ניסיתי לצעוק ולא הצלחתי.
האם זו תופעה מוכרת?
מה אפשר לעשות כדי לטפל בה?
תודה,
עמית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר03/02/2010קצת לא ברור.
האם יש גם שיתוק של כל שרירי הגוף באותו זמן?
האם זה קורה בזמן ההירדמות? בזמן היקיצה?
ייתכן שמדובר ב"sleep paralysis" (שיתוק שינה) שיכול להופיע בכמה בני משפחה.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות שינה בילד בן שנה וחודשייםליאורה01/02/2010
שלום, בני בן שנה וחודשיים ובחודשיים האחרונים מתעורר כל שעתיים-שלוש בבכי עז, לפעמים חוזר לישון אך לפעמים מתעורר ומסרב לחזור למיטתו. בדר"כ, המקום היחיד בו ניתן להרדימו שנית הוא בעגלה שלו. יש לציין כי בצילום נזופרינקס אובחן אצלו שקד שלישי מוגדל (אדנואיד). מה יכולה להיות הסיבה להתעוררויות הללו? אם יש לכך קשר לשקד המוגדל, מדוע ההתעוררויות התכופות הן תופעה של החודשיים האחרונים בלבד? בעבר היה ישן לילות רצופים. כמו כן, לא חל כל שינוי משמעותי בשיגרת חייו בתקופה זו. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פני בבקשה לפורום הפרעות שינה בילדים
ד''ר דליה שכטר-עמיר03/02/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות שינה מתמשכותפיקיס01/02/2010
אני מגיל העשרה סובלת מבעיות שינה מתמשכות כאשר הן באות והולכות. יש לי תקופות שאני ישנה אפילו 7-9 שעות ובתקופות הרעות ימים על גבי ימים שיש לי פשוט לילות לבנים, שאני לא משלימה אותם ביום. אני עכשיו 3 חודשים ובחודש האחרון אני בקושי ישנה ובשבוע האחרון לא ישנתי אפילו לילה. זה משפיע לי על המצב רוח ועל התפקוד היומי. מה מומלץ לעשות? יש כמובן את נושא כדורי השינה שלעיתים אני לוקחת..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר03/02/2010לא כתבת מה הרקע הרפואי שלך. לעיתים קרובות נדודי שינה קשורים בדכאון, חרדה, בעיות רפואיות אחרות.
אם אין רקע רפואי כנ"ל ייתכן שמדובר בהפרעה בשעון הביולוגי של שינה וערות.
כדאי לפנות לייעוץ פרטני במכון שינה.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נדודי שינה מתמשכיםרותם31/01/2010
מזה כשנה וחצי אני סובלת מנדודי שינה קשים לסירוגין. גם בתקופות שאני ישנה שנתי קלה ולא מספקת, ואילו בתקופות של נדודי השינה אני סובלת ממש מ"לילות לבנים" או מיקיצה מוקדמת, או הרדמות מאוחרת.
יש לציין שבשהדבר החל כתוצאה מנישואין טראומטיים ואלימים שהסתיימו בגירושין.
אני מטופלת אצל פסיכולוגית וגם ניסיתי את שיטת EMDR במרכז הישראלי לטראומה, אולם טרם התגברתי על הבעיה המציקה הפוגעת בתפקודי.
האם ישנו איזשהו טיפול רפואי?
אודה לכם מאד על תשובתכם המהירה,
רותם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר03/02/2010מאחר שלפי התיאור קיים רקע של מצוקה נפשית לנדודי השינה אני מציעה לפנות להערכה וטיפול ע"י פסיכיאטר.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נידודי שינה ועייף כל הזמןרונן31/01/2010
כל פעם שאני לומד אני מרגיש עייפות נוראית!! העיניים שלי כואבות ואני פשוט מרגיש הרוג מת!!
ותמיד כשאני מתעורר אחרי שינה אני שם לב שכל הדברים סביבי זרוקים (שלטים,כריות) ובמקום כרית הראש שלי נח לו על שלולית ריר (לא) סקסית במיוחד
אבל נגיד כשאני משחק במחשב אז אני כזה סבבה ואני משוגע מאנרגיה חח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה השאלה?
ד''ר דליה שכטר-עמיר31/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמממ
רונן31/01/2010מה לעשות??..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר31/01/2010תתחיל בבדיקה פשוטה של רישום שעות השינה שלך. הסיבה העיקרית לעייפות - חוסר שינה.
תרשום גם כמה קפאין אתה צורך ביום, משקאות אלכוהוליים, עישון - כל אלה גורמים לשינה לא שקטה.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקיי
רונן31/01/2010בינתיים זה שום קפאין אני מעשן עם חברים פעם בשבוע נרגילה אבל יש לי את הנדודי שינה הרבה לפני שהתחלתי ואלכהל בקושי.. פעם בחודש שותה קצת..
אגב אני בן 16 אם זה משנה משו..
ואני בד"כ ישן8 שעות פחות או יותר..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעילום שםבעילום שם31/01/2010
אני סובלת מנדודי שינה ולפעמים אף נאלצת ליטול כדורי שינה רציתי לשאול האם יש אפשרות ליטול תרופות מרגיעות כמו ווליום שאינן פוגעות במחזור השינה אלא רק פותרות את בעיית המתח או שזה לא מומלץ ועדיף בכל זאת ליטול כדורי שינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר31/01/2010אם מדובר במתח נפשי כגורם לנדודי השינה אין בעייה ליטול מדי פעם כדור הרגעה דוגמת ווליום. אפשר גם לנסות לתרגל טכניקות הרפייה.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעון ביולוגי משתנה-מנורהGAL31/01/2010
הבן שלי(25) סובל מזה מספר שנים משעון ביולוגי משתנה, בזמנו הוצע לו בנוסף למלטונין, להשתמש במנורה מיוחדת כדי ליצור חשיפה מוגברת לאור.
אני מעוניינת לקנות את המנורה הזו(כנראה בחו"ל),את יכולה אולי להמליץ לי על סוג, או עוצמה רצויה.
או מה רצוי שיהיה במנורה.
ראיתי פירסום באינטרנט על משקפיים מיוחדים בשם "לומינט" שלטענתם עושים את אותה עבודה.
אני מצטטת...
"אשתקד החל שיווקו של פיתוח חדש בבלגיה שמבטיח שידרוג של מנורת האור המסורבלת. "לומינט" הוא מתקן תאורה המתיישב על המשקפיים, ומקרין אור כחול על הרשתית (ראו וידאו). חבישה של המתקן למשך חצי שעה בבוקר מערימה על המוח, הסבור שהמדובר בזריחת השמש. כך מדוכאת הפרשת הורמון השינה מלטונין האחראי על ויסות השעון הביולוגי בגוף. "
מה דעתך על זה?
מתוך
המון תודה
גל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר31/01/2010פני אלי במכון השינה.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הולך ומדבר מתוך שינהישראל31/01/2010
שלום רב,
אני בן 29 ובערך פעם או פעמיים בחודש אני מדבר והולך מתוך שינה. בבוקר אני בד"כ לא זוכר לפרטים את אשר קרה, רק חלקים מסוימים. בד"כ זה מתגבר שאני מוטרד, עייף מאוד ויש הפרעות חיצוניות כמו רעש.
התופעה הזו קיימת אצלי מהיותי ילד, ובזמן האחרון זה כבר ממש מתחיל להפריע לי, אני מרגיש עייף מאוד למחרת כאילו לא ישנתי.
מה אפשר לעשות?
תודה מראש,
ישראל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר31/01/2010חוסר שינה בלילה גורם לעלייה בתדירות של הליכה מתוך שינה. גורמים נוספים - צריכה מרובה של קפאין ובמיוחד סמוך לשינה, צריכת אלכוהול סמוך לשינה.
ולכן - הקפד על 7-8 שעות שינה כל לילה והימנע מקפאין ואלכוהול.
אם עדיין התדירות גבוהה - פנה לייעוץ פרטני.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלקסים בשינה עמוקה?עידו31/01/2010
שלום רב. האם יתכן שאישה נשארת ישנה במהלך ליטוף של הגוף שלה, מעל או מתחת לבגדים, כולל ליטוף של אברי המין או החדרה של אצבע לפה ובבוקר לא זוכרת כלום או שזה לא יתכן והיא רק מעמידה פנים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ייתכן.
ד''ר דליה שכטר-עמיר31/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חצי סירקדין - פוגע בשחרור מושההגל31/01/2010
שאלתי - אם אקח חצי או רבע סירקדין - האם הדבר יפגע בשחרור מושהה
ויבטל את יתרונו על פני מלטונין רגיל?
כלומר, האם המנגנון שגרם לשחרור המושהה הא ב "קלפית " הכדור?
אני שואלת כי מלטונין 2 מג גרם לי דווקא לעוררות יתר ועזרה לי רק כמות הרבהיותר קטנה, ואני חוששת שכך יהיהעם עם סירקאדין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר31/01/2010בדרך כלל אין לחצות כדורים בשחרור מושהה.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקות בת 8 חודשיםשיר30/01/2010
שלום וברכה. אשמח מאוד אם תוכלי לעזור לנו.
אני אמא לילדה מקסימה בת 8 וחצי חודשים. עוד לפני גיל חודשיים היא התחילה לישון לילה שלם ללא הפסקות (בהתחלה 6 שעות רצוף והלאה עד ממש לילה של 9 ו10 שעות. אפילו פעם כמעט 12 שעות רצוף). כל זה נמשך עד גיל 5 חודשים. ראשית, כבר כ3 חודשים היא בד"כ הולכת לישון נורא נורא מאוחר- לפעמים אפילו ב12 וב1. זה קורה לרוב כשהיא נרדמת בשעה נורמלית כמו 8 ואז מתעוררת כאילו בוקר לאחר 10 דקות עד שעה וחצי בערך. שנית, היא מתעוררת כמה פעמים בלילה, בד"כ יונקת ואז חוזרת לישון (שזה פחות מפריע לנו). לפעמים היא מתעוררת ולא רוצה לחזור לישון שזה קשה ביותר- זה למזלנו, אחרי 12 בלילה לא קורה הרבה.
העניין הוא שבמהלך היום בד"כ היא נראית שמחה ואף ישנה די בקלות. כל הבלאגן מתחיל בלילה. אנחנו כבר לא יודעים מה לחשוב- כאבי שיניים היו וצמחו לה באמת 2 שיניים אך זה כבר המון זמן. מה שכן שמתי לב זה שלפעמים היא עושה קקי בלילה ואז בד"כ היא מתעוררת- מה שסביר להניח שמפריע..
אציין שהיא יונקת וגם אוכלת מוצק. בד"כ נרדמת בהנקה (אני יודעת שזה לא הכי טוב, אך בלילה אין לי יותר מידי ברירות).
סליחה על האריכות. אם חשובים עוד פרטים אשמח לענות.
תודה, אמא (ואבא) מותשת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פני בבקשה לפורום הפרעות שינה בילדים
ד''ר דליה שכטר-עמיר31/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כל הזמן עייפהאנונימית28/01/2010
שלום רב,
אניבת 25 ,אני סובלת מחוסר פריטין (ערך עמד בבדיקות האחרונות על 5) ,אני בחודש האחרון מטופלת בברזל בזריקות ואני סטודנטית .
בחודשים האחרונים אני עייפה הרבה יותר מהרגיל ונרדמת בכל מצב , קשה לתפקד במהלך היום עם אני לא ישנה מינימום 8 שעות . בעבר הייתי יכולה לפקד גם עם 5-4 שעות שינה כמו רוב הסטודנטים שאני מכירה.
אחרי חודש של ברזל הערנות שלי במהלך היום השתפרה אבל גם השינה שלי אני ישנה הרבה יותר עמוק מאוד לא מתעוררת כמעט מכלום וקשה להתעורר כשמעירים אותי ואני מרגישה שאני עדיין צריכה מינימום 8 שעות שינה כמובן כמה שיותר פחות מרגישה עייפות.
אני מסובלת מחוסר פיריטין כבר כמה שנים אף פעם לא הרגשתי ככה ,
האם זה עדין קשור לחוסר פיריטין?
או האם אני צריכה לפנות לבירורים לגבי שינה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר31/01/2010אני מציעה לך לעשות רישום של שעות השינה שלך במשך שבועיים, כדי להיות בטוחה שאת מקבלת מספיק שעות שינה. חוסר שינה הוא הגורם השכיח ביותר לסימפטומים שאת מתארת, ועל אחת כמה כאשר יש גם חוסר ברזל.
אם במשך שבועיים את ישנה 8 שעות, כל לילה, ועדיין ישנונית במשך היום - יש מקום לפנות לבירור.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

