מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ניתוח להסרת פוליפים לתינוק בן 2.2איילת07/10/2010
הבן שלי כבר שנתיים עם נזלת כרונית וליחה.
מצאו בתצלום ניזופורקס שהפוליפים/סינוסים שלו מוגדלים.
הוחלט לנתח אותו בבית חולים.
כשניכנסתי לאינטרנט ראיתי שהניתוח לא קשור בכלל לדלקות גרון או נזלת .רק לבעיות שמיעה.
האים הוא מיותר?
מבקשת תשובה בדחיפות מאחר והניתוח בשבוע הבא
תודה רבה,
איילת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח להסרת פוליפים לתינוק בן 2.2 - תגובה
ד''ר רועי הוד07/10/2010רקמת פוליפים/אדנואידים מוגדלת יכולה לגרום לנוזלים באוזניים וירידה בשמיעה, נזלת כרונית, חסימה אפית, דום נשימה בשינה וכו'. לפי הסימפטומים של התינוק אפשר להגיד מה הדחיפות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח הסרת פוליפים
איילת08/10/2010תודה ד"ר אוהד על תשובתך.
בנוסף רציתי לשאול לגבי הניתוח .הבן שלי מישתעל הרבה האים יוכל לעבור הרדמה מלאה או שזה מסוכן מדי
וכדאי אם ככה לבטל את הניתוח
שוב אמא של תינוק בן 2.2 שצריך לעבור שבוע הבא ניתוח להסרת פוליפים
תודה
איילת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח הסרת פוליפים - תגובה
ד''ר רועי הוד08/10/2010בעיקרון אם אין חום ויש רק שיעול קל שיכול לחלוף עד עוד שבוע- מבחינת המנתח אין בעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח להסרת פוליפים לפעוט בן 2.2
איילת12/10/2010תודה ד"ר הוד על תשובותיך המהירות.
אשמח אים תוכל לעזור לי גם עכשיו.
כאמור בני אמור לעבור ניתוח להסרת פוליפים מחרתיים ואני ממש בספק גדול אם לעשות אותו או לא.
אשמח אם תוכל לעזור לי להגיע להחלטה:
1. האם לא כדאי לחכות שהוא יגדל ויתחזק ואולי גם כשיגדל גם יפחתו הסימפטומים נזלת כרונית ו"נחירות"-שינה לא שקטה(התעוררויות רבות),ואז לא יצטרך לעבור ניתוח.
2. הבן שלי כמוני סובל מליחה (אצלי זה נישאר לאחר שחליתי בסטרפטוקוקוס בהריו-מיזה כשנתיים-עשיתי את כול הבדיקות האפשרויות וכול הטיפולים האפשריים ולשווא-וללא ממצא פתוגני)ועכשיו הבן שלי גם סובל מליחה ,רק שהוא לא יכול לירוק עדיין.
מה קורה במיקרה של ליחה כשמוציאים את הפוליפים?
מה אתה מציע לעשות בשביל למצוא פתרון לי ולבני לבעיית הליחה האים רםואה פרטית כן תעזור?
תודה ,
איילת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח להסרת פוליפים לפעוט בן 2.2 - תגובה
ד''ר רועי הוד12/10/2010קשה לי לענות ללא בדיקה אך אם הוא הופנה לניתוח כנראה שהוא זקוק לו. הניתוח הוא בדר"כ פשוט וללא סיבוכים. אם הפוליפים באמת גדולים ויוצאו זה אמור לשפר לו את הנשימה מהפה ואולי לגרום לו לישון טוב יותר ולהיות פחות עייף. זה יכול לשפר את כמות הליחה אך זה לא בטוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח סינוסיםטל07/10/2010
צהריים טובים.
אני בת 24 ובריאה בד"כ. סובלת ממיגרנות לעיתים רחוקות, אך פעמים רבות יש לי תחושת "אי נוחות" בראש.. לא ממש כאב ראש, אבל תחושה לא נעימה.
לפני כחודשיים השתתפתי בקורס צלילה. במהלך הצלילות, בעת ההעמקה, חשתי "דקירה" חזקה ונקודתית באיזור המצח מעל עין ימין. הכאב היה חד וכמעט בלתי נסבל עד שהשתחרר באופן פתאומי.
כשעליתי לפני המים הבחנתי כי יורד לי דם מהאף. דבר זה חזר על עצמו מספר פעמים.
הסבירו לי בקורס כי זה לא מסוכן, עניין של השוואת לחצים של הסינוס הסתום עם הסביבה.. וקבעתי תור לרופא אף-אוזן-גרון, ששלח אותי לצילום סי טי.
חזרתי אליו עם הצילום לפני שקיבלתי את הפענוח. הוא אמר שיש לי גודש בסינוס באותו אזור בו חשתי את הכאב, ונתן לי הפניה לניתוח אנדוסקופי בהרדמה מקומית.
הבחנה : Rt Frontal Sinusitis
ניתוח מתוכנן : Rt Frontal FESS
לאחר מספר ימים קיבלתי את הפענוח של הצילום, כדלקמן :
- פוליפ רקמה רכה בגודל 1.2 ס"מ בסינוס הפרונטלי מימין.
- מלאות רקמה רכה בתא אתמואידלי בודד מימין.
- אוורור תקין של שאר התאים האתמואידליים, הסינוסים המקסילריים, הסינוס הספנואידלי והסינוס הפרונטלי השמלאי.
- אוורור תקין של תאי המסתואיד וחללי האוזן התיכונה משני הצדדים.
- סטיה של מחיצת האף לימין במידה בינונית בחלקה האמצעי.
- עיבוי בינוני של רירית הקונכות הנזליות התחתונות משני הצדדים.
- עיבוי בינוני של רירית הנזופרינקס.
- מבנה גרמי תקין של עצמות הפנים.
בתחילת השבוע קיבלתי זימון לניתוח, כאשר ההרדמה שונתה ממקומית להרדמה כללית עם NAV.
הייתי רוצה לקבל הסבר קצרצר, אם אפשר, בשפת העם כפי שאומרים :), לגביי הפענוח של הצילום.
ובנוסף, רציתי לשאול האם הניתוח הנ"ל יספק פתרון לכל ההבחנות שנכתבו בפענוח? הריי הרופא אליו פניתי קבע את הניתוח על סמך הצילום בלבד (טרם הפענוח), ולאחר שאמר לי שיש לי גודש בסינוס הפרונטלי הימני, מבלי להתייחס לשאר ה"בעיות" שצוינו...
נ.ב., מה ההבדל בין סתם גודש, לפוליפ?
תודה רבה, וסליחה על ההארכה במילים.
טל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח סינוסים - תגובה
ד''ר רועי הוד07/10/2010רופא מומחה בדר"כ יודע לקרוא CTגם ללא פענוח רשמי. לפי הצילום יש לך פוליפ ומלאות של סינוס פרונטלי ימני ותא אחד אתמואידי. במידה ויש לך סימפטומים במהלך היום-יום, נזלת, כאבי ראש, ארועי סינוסיטיס חוזרים- יש מקום לניתוח. הניתוח יכול להיות מבוצע בהרדמה מקומית או כללית, על פי החלטת המנתח או הבית חולים, לכל אחד יתרונות וחסרונות. ניתוח FESS הוא ניתוח אנדוסקופי בו מנקים את הסינוסים ומרחיבים את הפתחים שלהם. פוליפ זה נפיחות רקמה דמוית כדור, גודש זה רק עיבוי של רירית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סינוסיטיס שלא עוברמירב07/10/2010
כבר כמעט חודשיים יש לי שיעול כבד הלווה בליחה. רופאת אף אוזן גרון אמרה שיש לי סינוסיטיס ומוגלה בצד שמאל. מאז לקחת כבר 3 סוגים שונים של אנטיביוטיקה על פי הוראה (מוקסיויט,אוגמנטין, דאלאצין) והמצב נשאר אותו הדבר. השיעול נמשך,עדיין יש ליחה וקושי בנשימה,גודש באוזניים ואף מנוזל. זה בלתי נסבל כבר ואני לא מבנה מדוע אף אנטיביוטיקה לא משפיעה עלי.
מה עוד ניתן לעשות??
נ.ב. בחיים זה לא היה לי ומעולם לא סבתי מסינוסיטיס.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סינוסיטיס שלא עובר - תגובה
ד''ר רועי הוד07/10/2010יש צורך בבדיקה. במידה ובבדיקה יש מוגלה יש לקחת תרבית ולחכות לצמיחת חיידק שנדע באיזה אנטיביוטיקה לטפל. במצב של סינוסיטיס כרונית (מעל 12 שבועות) הטיפול האנטיביוטי יכול להיות שונה ולהכיל יותר מסוג אחד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסינוסיטיס שלא עובר
מירב08/10/2010אם כך, אז מדוע הרופאה לא לקחה תרבית לפני שרשמה לי 2 סוגים שונים אנטיביוטיקה?
יותר הגיוני לבדוק קודם באיזה חיידק ומדובר ורק אחר כך להחליט על האנטיביוטיקה המתאימה , לא?????
יש גם גבול לכמות האנטיביוטיקה שאפשר לקחת...אני כבר יותר מחודש רצוף....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסינוסיטיס שלא עובר - תגובה
ד''ר רועי הוד08/10/2010אני מסכים שיש בדר"כ לקחת תרבית לפני התחלת טיפול אך לא תמיד זה אפשרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעש תיקתוק באוזןמיה07/10/2010
שלום
מזה מספר חודשים אני שומעת רעש -תקתוק באוזן ימין (ולעיתים מאוד רחוקות באוזן שמאל)
התקתוק איננו בקצב לב (רעש מהיר ולא קיצבי שנמשך שניה - שתי שניות) יכול להופיע אחת לכמה ימים פעם או מספר פעמים באותו יום. שמתי לב לאחרונה שהרעש מופיע מיד בתגובה לרעש מתכתי גבוה (נקישה חזקה של סכום על צלחת למשל). נבדקתי ע"י מומחה אא"ג שאיבחן דלקת קלה באוזן ימין (התופעה ממשיכה גם לאחר הטיפול) ולא נתבקשתי לחזור לביקורת
בנוסף - אני סובלת כבר שנים מגירוד חזק באוזניים
מה זה יכול להיות?
תודה רבה
מיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעש תיקתוק באוזן - תגובה
ד''ר רועי הוד07/10/2010נתחיל בזה שהגרד לא קשור לרעש וניתן להשתמש במשחות שונות להרגעה. הרעש יכול להעיד על ירידה בשמיעה או להיות לא קשור אליו. במקרים מסוימים אין הרבה שניתן לעשות כדי להעלים אותו. הייתי מבצע בדיקת שמיעה וחוזר לבדיקת א.א.ג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
מיה08/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרידות מתמשכתגן06/10/2010
שלום רב,
אני סובל כ5 ימים מצרידות מתמשכת ואני לא מצליח להוציא צליל מהגרון.
לצרידות מתלווה כאב גרון קל בעיקר בעת בליעה.
אני נורא מודאג, זו פעם ראשונה בחיי שאני מאבד את הקול לחלוטין. האם זה נורמלי לתקופה כזו ארוכה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צרידות מתמשכת - תגובה
ד''ר רועי הוד07/10/2010יכולה להיות מחלה ויראלית שנמשכת מספר ימים וגורמת לאובדן קול וכאבי גרון. אם לא מסתדר או שאתה מודאג גש להבדק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח כריתת קונחיותמירב06/10/2010
היי אני בת 21 עברתי אתמול ניתוח לכריתת קונחיות הורידו לי תטמפונים היום בבוקר..ואני קצת חוששת מדימומים כי אני מאוד רגישה באף אבל ייהיה בסדר בעזרת השם.
אפשרי לקחת ויטמין C לזירוז ההחלמה ??
ולחזיוק מערכת החיסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח כריתת קונחיות - תגובה
ד''ר רועי הוד06/10/2010לא יכול להזיק.בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרידות ושיעוליםשני06/10/2010
מיום ראשון אני צרודה העניין שזה הולך ובא.
היום לא הייתי כמעט צרודה עד עכשיו והתחילו לי השיעולים אתמול זה גם קרה ככה.
הגרון לא כואב לי רק אני צרודה ולפעמים אני בקושי מצליחה לדבר ולפעמים יש שיעולים שיש כמו שחולים. מה זה יכול להיות?
ויש לי שאלה נוספת.
האם אני יכולה לבצע פעילות גופנית שאני צרודה? אני לא מרגישה חולשה בגוף.
תודה מראש [:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד שתי שאלות חשובות
שני06/10/2010יש לי מחר טיול. אם הצרידות עדיין תמשיך וגם השיעולים, כדאי לי לצאת לטיול?
שמעתי שדבש זה לא טוב, אך יש שאמרו שזה כן עוזר. האם זה עוזר או לא?
תודה רבה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצרידות ושיעולים - תגובה
ד''ר רועי הוד06/10/2010כנראה מחלה ויראלית. ככה"נ יעלם תוך מספר ימים, במידה ולא גשי להבדק. אם את מרגישה טוב ואין חום אין מניעה מלהתאמן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוזניים סתומותאיתי06/10/2010
לפני 3 ימים טסתי לארה"ב מצונן. מהרגע שהגעתי האוזן השמאלית מציקה לי מאוד. היא לא כואבת אבל מרגישה כאילו היא סתומה. אני עדיין מצונן. ביומיים האחרונים אני לוקח סינופד 3 פעמים ביום. מאחר ואין לי גישה מיידית לרופא כאן, האם יש לך רעיון לתרופת OTC שיכולה לעזור לי? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוזניים סתומות - תגובה
ד''ר רועי הוד06/10/2010כנראה ומדבור בנוזלים באוזן תיכונה כתוצאה מצינון ושינוי לחצים בטיסה. סינופד יכול לעזור בספיגת הנוזלים, בארץ שאר התרופות זקוקות למרשם רופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
איתי06/10/2010קודם כל תודה על תגובתך המהירה. האם יש טיפות אוזניים כלשהם ללא מרשם שיכולות לעזור לי? תודה שוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
ד''ר רועי הוד06/10/2010במידה ולכלכוך חוסם את תעלת האוזן שמן פרפין יכול לעזור. אם הנוזלים הם באוזן התיכונה טיפות לא יעזרו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוזניםגל05/10/2010
קיבלתי מכה בו זמנית בשני האוזניים .(לפני שבוע)
הרגשתי זמזומים ולא שמעתי.
הייתי במיון ולא נקרע עור התוף ,עדיין התחושה היא קשה ואני לא תמיד מבין מה אומרים לי ומרגיש שאני מדבר מבקבוק(הד תמידי).
אני שומע רעשים שלא שמעתי כמו רעש של מזגן תמידי.
האם זה יעבור?
האם נעשה נזק תמידי?
אני מודאג.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוזנים - תגובה
ד''ר רועי הוד06/10/2010יכולה להיות ירידה בשמיעה לתקופה די ארוכה, אם אחרי שנה אין שיפור- כנראה כבר שלא יהיה. כדאי להיות במעקב ולבצע בדיקת שמיעה כדי לראות אם באמת קיימת ירידה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה האם הרעשים נפסקים והתחוש
גל06/10/2010האם הרעשים נפסקים ?
האם התחושה שאני מדבר מבקבוק יפסיק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה האם הרעשים נפסקים והתחוש - תגובה
ד''ר רועי הוד06/10/2010רעשים הם הרבה פעמים תוצאה של הירידה בשמיעה ולכן אני מקווה כשהשמיעה תשתפר גם הרעשים יעלמו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה למפואנדופתיה שפירהזקוקה לתשובה05/10/2010
מהזה אומר? ואיך מטפלים בזה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה זה למפואנדופתיה שפירה - תגובה
ד''ר רועי הוד05/10/2010זה אומר הגדלה שפירה של בלוטות לימפה בדר"כ כתוצאה מזיהום בו הן נלחמות. אין צורך בטיפול כלשהו בדר"כ אלא אם כן זה בשל חיידק ואז אנטיביוטיקה תפתור את המצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
זקוקה לתשובה05/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוזן סתומה ובדיקת BERAקפר סמי05/10/2010
גילי 55 ואף פעם לא סבלתי מהאוזניים, בריא לחלוטין.
מזה כשלושה חודשים אני סובל מאוזן שמאלית סתומה. וירידה רצינית בשמיעה באוזן הנ"ל.
ביצעתי בדיקת שמיעה שאימתה שאכן יש פער גדול בין השמיעה באוזן הימנית(תקין) לבין האוזן השמאלית. נשללה האפשרות של נוזלים באוזן.
בוצעה בדיקת BERA ואכן נמצא ממצא "חביון כל הגלים מאורך מהנורמה ובהשוואה לאוזן ימין 0.4-0.6 msec.
מה המשמעות ומה ניתן לעשות?
בכבוד רב.
סמי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוזן סתומה ובדיקת BERA - תגובה
ד''ר רועי הוד05/10/2010צריך לראות את צורת עקומת השמיעה ולהסתכל על בדיקת ה-BERA, ביחד יהיה אפשרי להגיד אם יש צורך בבירור נוסף כגון ביצוע MRI לתעלות השמע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוזן סתומה
סמי28/11/2010מודה לתשובתך.
מצב הסתימה באוזן נשאר כמות שהוא.
בינתיים ביצעתי בדיקת MRI של ראש ותעלת האוזן , התוצאות היו תקינות ולא גילו דבר.
נאמר לי שאין מה לעשות ושאני צריך לחיות עם הסתימה המתוארת.
האם אמת שאין מה לעשות ?
להתיחסותך אודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוזן סתומה - תגובה
ד''ר אביגיל ארד29/11/2010אני יכולה לנחש מהתיאור שלך, וזאת בלי שראיתי את בדיקת השמיעה, שמדובר במה שנקרא SUDDEN SENSORINEURAL HEARING LOSS. כלומר, ירידה פתאומית בשמיעה מהסוג העיצבי תחושתי. החשוב ביותר זה לשלול גידול על עצב השמיעה, ואת זה עשו בבדיקת ה MRI. כאשר מזהים בעיה כזו בימים הראשונים לאחר שזה קורה, ניתן לנסות לטפל בסטרואידים, אולם כשעבר כבר זמן רב, אין מה לעשות. בחלק מהמקרים ישנה התאוששות ספונטנית. חשוב לחזור בעוד מספר חדשים על בדיקת השמיעה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוזן סתומה - תגובה
סמי29/11/2010תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תודה על תשובתך ועוד שאלהמירית04/10/2010
בס"ד
לכבוד ד"ר רועי הוד וכל הצוות הנכבד,
תודה רבה על תשובתך לגבי בתי בת השבע עשרה שצריכה לעבור נתוח קונכיות וכריתת אדנואידים. אתה אמרת לי מה הסכנה בנתוח. אבל אני רציתי לשאול עוד דבר, אולי בכלל לא כדאי לעשות נתוח קונכיות ומספיק נתוח שקד שלישי. כי אני מפחדת שלא יהיו לזה השלכות לעתיד, אולי זה פוגע באיכות הנשימה או פוגע בחוש הריח או עושה סחרחורות? כי למשל, פעם כולם היו מוציאים שקדים, והיום הרבה הרבה פחות עושים זאת, אז אולי גם לא כדאי לרוץ להקטין קונכיות. אגב, לבתי יש שקדים מאוד גדולים והיו לה הרבה דלקות גרון, אבל היא לפעמים מגרגרת עם כף וודקה את הגרון , פעם בשבוע וזה ב"ה מנע המון דלקות גרון. (קראנו על עצה כזאת מרופאה באינטרנט). אז הרופא אמר שלא צריך להוציא שקדים. אז אני מנסה לאמר אולי לא כדאי להקטין קונכיות, אני פתאום מקבלת רגלים קרות בנושא. מה דעתכם בנושא?
תודה רבה רבה
מירית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה על תשובתך ועוד שאלה - תגובה
ד''ר רועי הוד04/10/2010לכל ניתוח שעושים יש סיבה ואם הרופא שבדק אותה חשב שיש לכרות קונכיות אני רוצה להאמין שיש לכך סיבה. לגבי השקדים- אם אין דלקות שקדים חוזרות והשקדים לא מוגדלים אין טעם להוציאם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משטח אףרוני04/10/2010
שלום,
עליי לבצע את הבדיקות הבאות:
HEL. PYL. NESHIFA
NOSE-BACT
בטופס מצוין שעליי להיות בצום, ללא שתיה.
האם תוכלו להסביר מה מהות הבדיקות הנ"ל וכמה שעות עליי להיות בצום?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משטח אף - תגובה
ד''ר רועי הוד04/10/2010שאלה לרופא גסטרואנטרולוג (מומחה לדרכי עיכול) ולא לא.א.ג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעייה רפואית דילמהי.ג.04/10/2010
אני סובל כחודשיים מכאבים מרובים בגרון במיוחד באזור השקד השמאלי
הייתי כבר 3 פעמים אצל אא"ג פעם נאמר לי ששזה דלקת וקיבלתי אנטיביוטיקה אך ללא הטבה, פעם נוספת נאמר שזה מהקיבה, פעם שלישית ראיתי רופא אחר אא"ג שבדק גם ע"י אנדוסקופיה פיבר אופטי ואמר שזה לדעתו גם מהכיבה ונתן טיפול ppi-אומפרדקס אך לצערי ללא הטבה חזרתי שוב לרופא המשפחה ואמר שיש דלקת וקיבלתי טיפול אנטיביוטי אך שוב ללא הטבה,חזרתי לרופא המשפחה(מחליף) שאמר שלדעתו יש פטריה בלוע ונתן טיפול של פרדניזון (שהבנתי לאחר מכן שהטיפול לא נכון למרות שהוא הקל על הכאבים) חזרתי בפעם הרביעית לרופא אף אוזן גרון והוא בדק שוב עם אנדוסקופיה ושוב לדעתו זה מהכיבה הוא אומר שיש אודם ע"פ האיריטנואידים ומתירי הקול והוא ציין שיש ענבל ארוך(מה זה אומר???)הוא נתן טיפול של לנטון וספריי flixotide disk(סטרואידים בשאיפה) אך שהלכתי לרופא המשפחה הוא לא המליץ לקחת תספריי אלא רק תתרופה..יש לציין שנעשה גם במהלך התהליך 2 משטח גרון שיצא תקין ...
רציתי לשאול מה לעשות לקחת תספריי? מה לדעתך העניין אני מרגיש כמו פינג פונג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעייה רפואית דילמה - תגובה
ד''ר רועי הוד04/10/2010קשה לענות ללא בדיקה של רופא. יכול להיות ובאמת מדובר בדלקת של השקדים, מיצי קיבה שעולים מעלה וכו'. טיפול נגד רפלוקס נלקח בד"רכ לתקופות ארוכות ולא למספר ימים, רק אז יחול שינוי במידה וזו הבעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה..
י.ג.04/10/2010תודה על התגובה שאלתי בנוסף מה לעשות לגבי הספריי(flixotide disk 250 mcg inh( הרופא אא"ג אמר לקחת והרופא בקופ"ח לא ממליץ אתה מכיר תספריי הזה? והאם הוא מומלץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה.. - תגובה
ד''ר רועי הוד04/10/2010קשה לענות ללא בדיקה אך הספריי מכיל סטרואידים שיכולים לעזור במצב של גודש או דלקת מקומית להקלה בסימפטומים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח כריתת קונחיותמירב04/10/2010
שלום אני בת 21 סובלת מנזלת אלרגית שסותמת לי את האף וגורמת לי לחסימה בנחיריים בזמן קימה בבוקר..בחודשים האחרונים ישנה החמרה במצב האלרגיה אף סתום וחסום ניסיתי סטרואנז עזר והקונחיות פחות חוסמות ויש כניסה של אוויר ואני נושמת שוב מהאף! אבל התופעות לוואי שלו עשו לי רע כמו כל הכדורים האנטי היסטמנים שמשפיעים עליי לרעה מבחינת תופעות לוואי של דפיקות לב לחץ בחזה וכ'..אז אני לא משתמשת באנטי היסמטנים!
בחודשיים האחרונים בנוסף לבעיות באף נוצרה לי בצקות נפיחיות בצידי הלשון ובעפעפיים (יתכן שזה אלרגיה או PMS )ויש .בקרים שאני מתעוררת והאף נסתם אני מרגישה שאני ממש נחנקת .אפילו שאני נושמת מהפה.יתכן מהבצקות שיש בלשון?
.מחר אני צריכה להכנס לחדר ניתוח לכריתת הכונחיות.אבל אני קצת חוששת ?האם הנפיחות בצידי הלשון יכולה להחמיר בזמן ניתוח לגרום לי לחנק?
כי האף יהיה סתום בטמפונים.
והפה זה האופציה שלי לנשימה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח כריתת קונחיות - תגובה
ד''ר רועי הוד04/10/2010לא נראה כי קיימת סכנה בנשימה דרך הפה לאחר הניתוח. קחי בחשבון כי ניתוח לכריתת הקונכיות לא יפתור את נושא האלרגיה שהטיפול בה הוא שונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

