מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהחגית20/11/2007
שלום,
אני בת 16 ואני מתגוררת בפלורנטין בתל אביב.
בלילות אני מתה מפחד להגיע הביתה וחשבתי ללמוד איזו שהיא הגנה עצמית.
מה כדאי לי ללמוד?
משהו שיקח מעט זמן ושמיועד לא לאתלטים במיוחד..
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הגנה עצמית
רוני קליין20/11/2007כל אומנות לחימה שמיועדת להגנה עצמית לנשים.
השמות שתתקלי יהיו: הגנה עצמית, קרב מגע, הישרדות, ג'יו ג'יטסו וכו'.
אי אפשר להגיע לתוצאות רציניות בזמן קצר. אפשר ללמוד כמה טכניקות שיכולים לעזור אבל עדיין זה לא יהיה ברמה כמו אימון רציני וממושך (אשר הופך את הטכניקות לחלק ממך באופן טבעי).
במקרים ממש דחופים את יכולה לשקול אפילו שעורים פרטיים.
חוץ מזה, כאשר את הולכת לבד בלילה כדאי שתמיד יהיה איתך לפחות תרסיס של גז מדמיע קטן שיהיה כל הזמן בכוננות ביד שלך כאשר את לבד.
בתור התחלה אני מציע לך לצפות כמה פעמים בסירטון הבא:
http://www.youtube.com/watch?v=W0piEyfcVAk&feature=related* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגנה עצמית
איטל קלונסקי21/11/2007הייתי ממליצה לך לקחת קורס הגנה עצמית יש בת"א שנפתח בקרוב לפרטים: 077-5001217 ואחרי שתשמעי ותקבלי משהו בסיסי את יכולה להמשיך משם לסוגי אומנויות לחימה וכמובן אם תרצי פרטים נוספים אני בשמחה אשתדל לענות ולעזור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאורית18/11/2007
מה זה בדיוק טקואנדו
נשים יכולות ללמוד את זה
איפה אפשר ללמוד את זה במרכז הארץ
תודה רבה מראש,
אורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טאיקוונדו
רוני קליין18/11/2007טאיקוונדו זאת אומנות לחימה קוריאנית.
נראית דומה לקארטה אך שמה דגש מיוחד על בעיטות מהירות.
מאז אלימפיאדת סיאול 1988 המארחים הקוריאנים הכניסו את הטאיקוונדו כענף אולימפי (כמו שהיפנים באולימפיאדת טוקיו 1964 דאגו להכניס את הג'ודו כענף אולימפי).
אין שום סיבה שנשים לא יתאמנו בטאיקוונדו (כמו גם באומנויות לחימה אחרות).
בעניין של מועדונים המלמדים את זה:
תחפשי בגוגל את המילה " טאיקוונדו " ותגיעי גם לאגודה הישראלית לטאיקוונדו ולרשימת מועדונים שונים לנושא.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קונג פוגיל12/11/2007
שלום רוני,שמי גיל ואני מתאמן בקונגפו וmma וגולש הרבה בפורומים של אומניות לחימה,אציין גם שכאן באתר זו אינה הפעם הראשונה שלי,על כל פנים שאלתי היא,כאשר אתה ממליץ לאנשים להתאמן למשל באומניות לחימה שונות נוכחתי לדעת כי אינך כולל את הקונגפו בינהין ,למה זה?
ועוד שאלה,בתור מתאמן קונגפו נוכחתי לדעת שה"תבניות לחימה" הן לא פשוטות וכאחד שאינו ניחן בזיכרון טוב כלכך וקורדינאציה טובה גם כן אני מוצא עצמי לא פעם מתוסכל בשל כך שאיני זוכר מה עושים ואיך? ולכן גם איני זוכר לתרגל זאת בעצמי בבית.בכל מקרה אחלה אתר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קונג פו
רוני קליין12/11/2007שלום גיל,
כבר בתחילת פעילות הפורום כתבתי לגולשים כי למערב ידוע על כ-2500 סגנונות קונג פו, ויתכן שיש עוד סיגנונות שלא מוכרים במערב.
כמו כן, בכמה מקרים כתבתי שלקונג פו יש סגנונות "רכים" (כמו טאי צ'י) ו"קשים".
קונג פו היא מילה כללית להרבה סגנונות לחימה סיניות. אתה לומד אחד מהסגנונות.
אני בטוח שכל מדריך קונג פו שתפגוש יגיד לך שהסגנון שהוא מלמד הוא מהטובים, אם לא הכי טוב, בקונג פו. זה בעיה להמליץ באופן כללי על קונג פו...
אני כעקרון ממליץ על הסגנונות ה"קשים" של קונג פו.
מעבר לזה ממש אין לי שום בעיה עם קונג פו.
כל אומנות לחימה שאתה שולט בה תשרת אותך.
אני למדתי קארטה. כפי שכתבתי בעבר, מקור הקארטה בקונג פו.
למיטב ידיעתי בקארטה יש רק 4 סיגנונות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקונגפו או אולי אייקידו?
גיל14/11/2007אהלן רוני זה גיל,תודה על התייחסותך הרצינית.אז ככה אני לומד קונגפו בסגנון שאולין שאני מניח משתייך לסגנונות "הקשים"י ואני רק מתחיל להתאמן בזה ,אני מתאמן משהו כמו חודשיים.יחד עם זאת אינני בטוח שזה הדבר בשבילי,אני מניח שאני מחפש יותר תכלס ופחות יופי הרמוניה וזרימה אולי אייקידו? האם זה נחשב "רך" או "קשה"? איתי בחוג מתאמנים קארטיסטים שאמרו לי שקארטה עשוי להיות הפיתרון והקאטות בארטה לפי דעתם קלות יותר לזכירה מתבניות הקונגפו כיוון שמשולבות בהן פחות תנועות.אשמח לשמוע מה אתה חושב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקונג פו או אייקידו
רוני קליין14/11/2007אני מאשר שהקאטות בקארטה יותר פשוטות מקונג פו. אין בעיה לזכור.
אם כי לא הבנתי למה דווקא קאטות מטרידות אותך.
מה שקובע זאת הרמה האישית שלך. כלומר, הידע, היכולת הטכנית ורוח הלחימה שלך.
לגבי אייקידו.
ממליץ לך לחפש סירטונים באתר YouTube לפי המילה AIKIDO
זאת נראית אומנות לחימה "רכה" כי אין "כאסח".
למעשה מופעל שם המון כוח שאינו נראה חיצונית אלא נובע מאנרגיה פנימית.
תוכל למצוא שם גם הדגמות של השחקן סטיבן סיגל שהוא דאן 7 באייקידו.
לא יכול להגיד לך מה השיטה הכי טובה. תבחר שיטה שתתאים לך.
יכולת אישית עושה את ההבדל יותר מהשיטה.
הנתון היחיד שאני יכול לתת לך זה הדעה הרווחת באומנויות לחימה, שאיגרוף תאילנדי היא השיטה הכי קשוחה באימונים שלה.
אתה לא רואה שם רעיונות מבריקים אבל הלוחמים עצמם כאילו עשויים מפלדה...
תאר לך איזה אימונים הם עוברים בתאילד.
.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קבוצות רק לנשיםיולי11/11/2007
האם יש כאלו או שכולן מעורבות עם גברים. מכה מגבר חסון לא תגרום לי להנות מהשיעור...הייתי מעדיפה נשים שיהיו בסדר הכוח שלי...תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קורסים לנשים
איטל קלונסקי11/11/2007כן, יש קורסים רק לנשים אבל אני זקוקה ממך ליותר פרטים איזה קורסים את מחפשת אבל רק לידע כללי גם מנשים זה לא פשוט לקבל מכות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני אומר לך מניסיון נשים יכולות
אבי13/11/2007ליהיות חזקות בדיוק ואף יותר מגברים קיבלתי/נתתי הרבה מכות בחיים שלי בבית ספר (חלק מבנות) ובנות יכולות ליהיות חזקות מאד אם את לא אוהבת לקבל מכות חזקות אז בנות זה לא הכתובת ביכלל מכות חזקות תקבלי גם מבנים וגם מבנות צריך לילמוד ליסבול את זה מיתחשלים אם הזמן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפשת קורסע'09/11/2007
ברצוני לעבור קורס הגנה עצמית שמיוד לנשים, אני גרה ברמת גן ולומדת בת"א וחשוב לי מאוד שמיקומו של הקורס יהיה קרוב למקומות אלו.
האם יש מקומות או מדריכים מסויימים שאתם יכולים להמליץ לי עליהם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קורס הגנה עצמית
איטל קלונסקי11/11/2007יש את עמותת אל הלב יש להם סניף בת"א הייתי ממליצה לך להתקשר אליהם 077-5001217
יש להם גם קורסים קצרים וגם שנתיים אם את רוצה ללמוד קרב מגע צרי איתי קשר ואני אתן לך פרטים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתעניינתאורי08/11/2007
האם במסגרת הלימוד נותנים מידע ותוכן גם על הצד הרוחני, מנטאלי או שבעיקר מלמדים טכניקות ברמה הפיזית? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימוד הצד הרוחני של אומנויות לחימה
רוני קליין09/11/2007שאלה טובה.
אומנויות לחימה מהמזרח הרחוק (בעיקר סין ויפן) ידועות גם בהיבטים רוחניים או פילוסופיים. וזאת בניגוד לאומנויות לחימה מערביות (כגון איגרוף והיאבקות).
התשובה לשאלתך: זה תלוי במורה.
כשלמדתי קארטה לא קיבלתי שום מידע רוחני/פילוסופי. קראתי את זה בספרים.
אני יודע שביפן ובסין מלמדים את זה.
כדי ללמוד את זה בישראל פשוט צריך למצוא מורה/מדריך שמשקיע גם בנושא הרוחני.
חייבים לציין שגם רוב בני המערב אינם מעוניינים להתעסק בעניינים רוחניים אלא רוצים ללמוד את ה"תכל'ס".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממליצה לך על "בודוקאן ריו",שיטת-
שיר12/11/2007קראטה,המשלבת סיגנון מסורתי וקרבי ושהעניין הרוחני
עומד במרכז.בהחלט מה שאת מחפשת.
אם זה ניראה לך,שילחי לי מסר ואתן פרטים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גם למבוגרים?אושר06/11/2007
גם בני 60 יכולים ללמוד הגנה? יש לציין שאינם ספורטיבים במיוחד...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גם למבוגרים
רוני קליין06/11/2007כאשר אני נותן הרצאות בנושא לגילאים כאלה אני מעדיף ללמד שימוש באביזרים לצורך הגנה עצמית והגנה על הבית.
בקשר לאומנויות לחימה:
בגיל 60 הייתי מעדיף ללמוד טאי צ'י כיון שזאת אומנות לחימה "רכה" ויש לה היבטים של הגנה עצמית.
אומנות לחימה "רכה" אחרת, אייקידו, גם מסוגלת לשרת אנשים בגיל מבוגר כיון שהכוח הפיזי של השרירים אינו האלמנט העיקרי בתנועה. אבל זה וודאי לגבי אנשים שכבר היגיעו בצעירותם לרמה גבוהה ובזיקנה הם שומרים עדיין על רמה טובה.
אני לא יודע מה לגבי מי שמתחיל ללמוד בגיל 60.
שווה לבדוק עם מומחה לשיטה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם מבוגרים
איטל קלונסקי07/11/2007הגנה עצמית אין שום בעיה ללמוד בכל גיל כמובן שיש דגשים שונים לכל שכבת גיל
בקשר לאומנות לחימה אני חושבת שאתה יכול לנסות כמה סוגים, גם מה שרוני הציע וגם אתה יכול לנסות קראטה, יש אצלינו במרכז מישהי בת 70+ שמתאמנת בקרטה והיא התחילה רק לפני כמה שנים ספורות
בשורה תחתונה אל תחסום את עצמך לשום דבר בגלל הגיל - הכל אפשרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרב מגע באוניברסיטהדניאל04/11/2007
אני סטודנטית וחשבתי להתחיל ללמוד קרב מגע, יש חוג כזה באוניברסיטה אחר הצהריים. לפי נסיונכם, משהו כזה זה רציני או שעדיף ללכת לבית ספר מסודר? את החוג מעבירה בחורה שהייתה מש"קית קרב מגע בצבא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרב מגע באוניברסיטה
רוני קליין04/11/2007אם את רוצה להגיע לרמה גבוהה אז את צריכה ללכת לבית ספר/מכון פופולרי עם מוניטין.
מש"קית של צה"ל יכולה להיות מוצלחת אם יש לה אישיות חזקה וכריזמטית שתחפה על גילה הצעיר וחוסר נסיונה המתבקש.
אם את לא רוצה לפסול מראש בלי לבדוק אז את יכולה לצפות מהצד בשיעור אחד בכמה מקומות כדי להתרשם ולהגיע למסקנה בעצמך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרב מגע
איטל קלונסקי06/11/2007אני הייתי ממליצה לך ללכת ולנסות ללמוד באוניברסיטה אם זה מספיק טוב בשבילך ( לפחות להתחלה) אז טוב ואם לא אז אני יכולה להמליץ לך על מכונים שמלמדים קרב מגע
מה שחשוב שתזכרי שלא כל מי שמלמד קרב מגע בצבא אכן יודע את האומנות כמו שצריך
הקרב מגע האזרחי והצבאי שונים!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לדניאל
שחר15/11/2007דניאל אהלן
אני מדריך קרב מגע מוסמך ע"י וינגייט והאיגוד הבינלאומי לקרב מגע, אני אשמח לייעץ לך בנושא
בכל מקרה כמו שקודמיי אמרו יש להבחין בין הקרב מגע הצבאי לבין הקרב מגע האזרחי שהוא הוא יותר מתאים לצרכים שלך.
אשמח להרחיב בנושא אם תצרי קשר במייל [email protected]
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לימודי הגנה עצמית בשעות מאוחרותכרמית21/10/2007
היי,
אני רוצה ללמוד הגנה עצמית בת"א. התקשרתי ל"אל הלב" לפני כמה חודשים והם אמרו שיש שיעורים ב-17 בערב ואני מגיעה לת"א רק ב-19 הכי מוקדם.
אהבתי את המסגרת הזאת שזה לנשים, אבל אני פשוט לא יכולה בשעות האלה.
אתם מכירים מסגרות דומות אחרות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיימת מסגרת בצפון תל אביב
המדריך22/10/2007בתיכון ברמת אביב בימים ב' וה' בשעות 8 בערב מתקיים אימון בהגנה עצמית בקב' מעורבת לפרטים 054-6684883
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגנה עצמית
איטל קלונסקי06/11/2007איזור אחר בארץ מתאים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקראטה בשעות הערב.....
ofer08/11/2007אני שמח לבשר לך שאת יכולה להצטרף לקבוצה של מתחילים הלומדת קראטה בסגנון קיוקושין בימי רביעי וראשון בשעה 19:00 בקאנטרי דקל , בבלי, תל אביב. הקבוצה מיועדת לחבר'ה אחרי צבא ומעלה ויש גם נשים שמתאמנות. אם תרצי פרטים נוספים כגון: מי המדריך, הכשרה שלו, פרטי התקשרות וכדומה.... אשמח למסור לך..... אוס, אוס (כבוד, כבוד). [email protected]
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח לקבל תרגילים טובים להגנה עצמיתאופיר-בן18/10/2007
אני מחפש תרגילים טובים שיהיה אפשר באופן פרטי ללמוד להגנה עצמית שיפור הבטחון ושיהיה אפשר להתקיף אנשים חזקים ממני בלי לפחד מהתגובה שלהם
עדיפות לתרגילי זריזות ונק' תורפה שאני יכיר כמה שיותר
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרגילים בהגנה עצמית
רוני קליין19/10/2007מומלץ לך ללמוד ולהתאמן במסגרת מסודרת הגנה עצמית.
בלי תירגולים וקרבות עם יריבים - לא תגיע רחוק בנושא.
אם בכל זאת, אתה רוצה ללמוד טכניקות בכוחות עצמך כדאי לך לקנות ספרי הדרכה בנושא הגנה עצמית או קרב מגע.
אבל זה רק בתור ידע כללי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגנה עצמית
איטל קלונסקי21/10/2007אני ממליצה לך ללמוד קרב מגע תוכל למצוא את הסניפים באינטרנט יש גם ספר מצויין אבל הוא באנגלית תוכל למצוא אותו באתר של גבי נח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגנה עצמיתמישהי18/10/2007
אני נמתלבטת לגבי קורס הגנה עצמית לבן שלי . בעלי מאוד בעד, אבל אני לא כל כך אוהבת את הקטע של לתת לו כלים ללכת מכות. האם הגנה עצמית זה יותר דפנסיבי כמו שזה נשמע מעצם ההגדרה או שיש סכנה שהילד יחדד אינסטינקטים של אגרסיביות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אינסטינקטים אגרסיביים
רוני קליין19/10/2007בעלך צודק.
מומלץ מאד שהבן ילמד הגנה עצמית. גם לך מומלץ.
תתייחסי לזה כמו לימוד שחיה: ספורט, שבמקרה חרום גם מציל חיים.
לגבי אגרסיביות:
אומנויות לחימה עוסקות, כמובן, באלימות אבל בהתייחסות מיוחדת המהווה שילוב של אומנות,ספורט ואפילו מדע.
אדם בעל אופי אלים אינו זקוק לאומנויות לחימה.
גם בעלים שמכים את נשותיהם אינם זקוקים, ובפועל גם אינם נימנים על ספורטאי אומנויות לחימה.
הקשר הוא אפילו הפוך.
הרבה נערים אלימים הפסיקו להיות אלימים והתנהגו באופן אחראי יותר לאחר שלמדו אומנויות לחימה.
התייחסתי לנושא הזה גם בתגובות קודמות.
לגבי אינסטינקטים:
בהחלט. לימוד אומנויות לחימה מטפח אינסטינקטים הקשורים לתגובות מהירות.
הם חיוניים להישרדות.
אבל זה לא "אינסטינקט אגרסיבי" במובן שאת התכוונת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אניקטנה- הגברים גדוליםנועה16/10/2007
שלום רב, אני מתעניינת בשעורי הגנה עצמית. ויש שלי שאלה: אני אשה עלת מימדים קטניםן מאוד ולא הכי שרירית - איך תרגילים כאלו יכולים לעזור לי? אני נחותה מכל גבר בקטע הפיזי , אפילו אם זה גבר לא גדול (בני סלע היה קטן ונמוך...)- אז איפה זה יכול לשפר אותי? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשה קטנה גברים גדולים
איטל קלונסקי17/10/2007הי נועה
לממדי האישה וכמות השרירים שלה אין שום קשר ליכולת שלה להגן על עצמה אני מאמינה שכל אישה יכולה להגן על עצמה
פרטים על קורסים להגנה עצמית את יכולה לקבל באינטרנט ובטלפון: 02-6781764
חשוב מאוד לקחת קורס הגנה עצמית מכוון שזה פותח את הראש לדברים ורעיונות חדשים
במספר שנתתי יוכלו לתת לך פרטים לקורסים בכל הארץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה ההבדל בין הגנה עצמית לאלימות?יעלי12/10/2007
בשכונה שלי יש ילד בן 14 אלים במיוחד, הוא למד בחינוך המיוחד, הוא מנצל את כוחו הפיזי להציץ ולהרביץ לילדים. אחת השכנות שלי נאלצה ממש לשבת עליו כדי לרתק אותו. הבעיה היא שהורי הילד רוצים לפנות למשטרה, השאלה היא אם יש לה ממה לחשוש? זה לא נחשב כהגנה עצמית? יצויין שלמרות שהיא מבוגרת ממנו ביותר מ30 שנה, היה לה ממש קשה לרתק אותו! תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ההבדל בין הגנה עצמית לאלימות
רוני קליין12/10/2007הסיפור הקלאסי של הבריון השכונתי.
טוב, האירוניה היא שהורי הנער צודקים משפטית !!!!
לשבת על מישהו לצורך הגנה עצמית זה רעיון גרוע מבחינת האינטליגנציה הטבעית של הגנה עצמית ובעייתי מאד מבחינה משפטית.
לאנשים שלמדו אומנויות לחימה כמו ג'ו ג'יטסו (הבאים לידי שימוש גם בג'ודו, הגנה עצמית וכד'), או אפילו האבקות מערבית, יש טכניקות יעילות של ריתוק הגורם לניטרול היריב.
ריתוק הוא טכניקה מתונה של הגנה עצמית, ולא אלימה באופן ישיר כמו בעיטות ואגרופים.
אבל, כמובן, זה דורש הכשרה באומנויות לחימה.
השכנה שלך, ללא ידע בהגנה עצמית, היתה צריכה (מבחינה משפטית !!!) להסתפק בתפיסת ידיו של הבריון השכונתי. זאת כשאני מניח שהיא אישית לא הותקפה אלא ניסתה לעזור למישהו אחר מותקף.
ישיבה של מבוגר על נער שלא תקף אותו ישירות היא סוג של אלימות שאדם חזק ובוגר מפעיל על נער.
זה מתסכל, זה לא צודק, אבל למערכת המשפטית יש כללים משלה.
ומה לעשות בעתיד עם הביריון השכונתי?
אם הוריו כן יתלוננו במשטרה אני מציע שמעתה ואילך על כל תקיפה של הנער תגישו בעצמכם תלונה במשטרה.
יצטברו לו תלונות. וזה יכשיר את הדרך לעתיד - כאשר אם הנער לא יקבל טיפול שירגיע אותו מהמוסדות והגורמים המוסדיים, הוא ימשיך את את האבולוציה הטבעית של בריוני שכונה לעבירות הרבה יותר רציניות.
הפסיקות נגדו יהיו יותר משמעותיות.
זהו.
תשלחו את הילדים שלכם ללמוד הגנה עצמית בין היתר כדי שאנשים עם כוונות טובות לא יצטרכו לשבת על התוקף ולהסתבך עם החוק.
כשלא עושים את הדבר הנכון מלכתחילה אז עושים הרבה דברים לא נכונים בהמשך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה על הבורות
יעלי13/10/2007מה ההבדל בין להחזיק את הידיים כדי לרתק או לשבת? היא לא הרביצה לו רק ישבה עליו, ורק בצורה הזאת היא הצליחה להשתלט עליו! תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפשוט עניין משפטי
רוני קליין13/10/2007ברור כשמש מה קרה.
אבל ההבדל בין לתפוס ידיים לבין לשבת על מישהו יכול להיות משמעותי מבחינה משפטית.
נסי לשאול עו"ד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגנה עצמית
דביר30/10/2007
מה הבדלי המשקל ביניהם ? איפה היא ישבה בדיוק ? האם תקף אותה קודם ?
אם היא ישבה על הרגליים והיא לא שוקלת בהרבה יותר ממנו , זה יהיה פחות בעייתי משפטית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזו שיטה עדיפה לילדאמא11/10/2007
איזו שיטת לחימה יותר טובה לילד בן 8 שאין לו ביטחון עצמי בשמיים? עדיף שיטה תחרותית עם חגורות שתעמיד אותו במבחן מול ילדים אחרים, או שיטה שנועדה נטו ללמד הגנה עצמית ותקיפה בלי יותר מדי טקסים? כשאני חושבת על זה יש יתרונות וחסרונות לכאן ולכאן ולא החלטתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיטה עדיפה לילד
רוני קליין11/10/2007לילדים מתאים ללמוד, בעדיפות ראשונה, ג'ודו.
אחרי הבר מיצווה אפשר לחשוב על שיטות יותר תוקפניות.
ג'ודו, קארטה, ג'ו ג'יטסו - אומנויות לחימה יפניות. כולם עם חגורות המייצגות מיומנות ונסיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתה טועה
יניב03/12/2008הילד יכול ללמוד ג'ודו או קראטה, זה לא משנה כל עוד המורה מתאים את השיטה לקבוצת הגיל של הילד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיטה עדיפה לילד
איטל קלונסקי08/12/2008אני מאמינה שהוא יכוללמוד כל אומנות לחימה כל עוד טוב לו והמדריך מתאים את השיעור לגיל התלמידים בהרבה אומנויות לחימה מתחילים ללמוד בגיל צעיר הכי חשוב שלילד יהיה טוב וכיף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איגרוףהמיתעניין08/10/2007
האם זה אפשרי להתחיל באימוני איגרוף בגיל 30?
אני לא מיתכוון להיתחרות אלא רק להיתאמן בשביל הכיף והספורט. חשבתי על איגרוף כי אני מחפש שיטה פשוטה וקלה ללמידה. אני בכושר טוב ויש לי רקע בקרב מגע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איגרוף
רוני קליין09/10/2007אם איגרוף מעניין אותך אז לך על זה.
אתה גם יכול לנסות איגרוף תאילנדי.
בקשר לגיל 30
זה לא גיל מבוגר מדי בשביל פעילות ספורטיבית רצינית
אבל כדאי שתעבור בדיקות רפואיות כדי לשלול אפשרות של בעיה פוטנציאלית.
זה לא בגלל שאתה "זקן" בן 30 אלא שמומלץ לכל אדם להיבדק כל חצי שנה רפואית. (אגב, גם אצל רופא שיניים).
ואם אנו עוסקים בספורט של מאמץ קיצוני (ולא משהו מתון כמו הליכה או שחיה) אז צריך לוודא שאנו לא לוקחים שום סיכוי לסיכון. אפילו תיאורטי.
וכשאני אני אומר בדיקות אני לא מתכוון רק אצל רופא כללי שיכול לשלוח אותך לבדיקות דם, בדיקת סטטוסקופ של הלב, לחץ דם ואולי בדיקת א.ק.ג.
אלא לבקש הפניה לרופא קרדיולוג.
הוא יתן לך לעשות בדיקת לב תחת מאמץ וכן בדיקות נוספות.
בהרבה מקרים שאנשים בריאים העוסקים בספורט פתאום מתמוטטים מבעיה בלב זה בגלל ששנים בעיה כלשהי "מקננת" בגוף ואף אחד לא איבחן את זה.
בעיות בריאות זה ממש לא משהו להדחקה אלא לגילוי מוקדם וטיפול בזמן.
וכמובן, מניעה מראש שבעיות כלל לא יתחילו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)




