מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לא מספרת לסבתא..דידי17/11/2009
שלום לכולכם,לפני כשנה ביתי אובחנה כחולה במחלה כרונית ובשל כך היא לוקחת תרופות יום יום.
כמובן שהוריי ואחיי יודעים ממני על מחלתה והיא שיתפה את הוריי מרצונה המלא(בת 10).
היא בקשר מצוין גם עם משפחתו של בעלי אך אסרה עלינו לספר להם בטענה שסבתא "פולטת דברים"ןשהיא אינה בוטחת בה.כבר שנה עברה ולי מאד קשה עם "הסוד"הזה
בעלי אומר שבגדול הילדה מכירה את הפה של טימו והוא חושב שיש לכבד את רצונה וכאשר היא תהיה נפשית לספר זה יגיע ממנה .אציין שרק לפני חודש היא שיתפה על דעת עצמה את אחותה ואחייה ולאחר מכן אמרה לי שהם יודעים.ברור לי שאני צריכה לתת לה את הספייס שלה ושלוקח לה זמן לעכל את המחלה ולשתף,מצד שני ,לא נעים לי מחמותי שתשמע על זה במקרה ממשהו (העולם קטן)ואיך אנחנו ניראה בעינייה?!אני חושבת שכמה שנחכה עם זה כך יהיה יותק קשה לספרלפחות מבחינתי.אשמח לדעתכם המקצוית דידי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדידי
טלי מנדיוק17/11/2009לדידי שלום רב,
אכן דילמה.
אני הייתי הולכת עם בקשתה של הילדה, ומשתפת לאט לאט ובקצב שלה.
החשוב ביותר שאת ובעלך תקבלו את ההחלטה ותהיו שלמים איתה, על יתרונותיה וחסרונותיה.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה ,
דידי17/11/2009אך כאשר אני חושבת על העניין בצורה הפוכה שאני הסבתא הייתי נפגעת מחוסר השיתוף .אני מקווה שכאשר היא תגלה היא תבין אותנו תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויתרתיחסוי17/11/2009
אם למישהו יש כמה דקות לקרוא ולהגיב אני אשמח. הרבה מילים.
שלום, אני בן 18 וגר בת"א. המשפחה שלי נמצאת כרגע במצב הכי גרוע שהיינו בו מאז שאני יכול להזכר, אחותי הגדולה פסיכותית לגמרי ולא הצליחה לקבל אבחנה מדוייקת מה יש לה. היא מאמללת להורים שלי ולאחותי את החיים לגמרי, היא עוברת כל גבול אפשרי ואני צריך לעבור מאז שאני בן 14 סוגיות מוסריות שהייתי מתאבד אם הייתי יודע שאצטרך לעבור אותן. ויתרתי לגמרי על החיים שלי, ב4 חודשים האחרונים שעבדתי עניתי רק לשיחות מהעבודה, ואם ידעתי שזה לא בנוגע לעבודה פשוט סיננתי. הפסקתי לצאת עם חברים, אני קם כל יום בדיכאון שאני צריך לעבור את היום הזה. יש לי כבר כאבי בטן ושילשולים מרוב לחץ, הראש שלי נדפק לגמרי אני כבר לא חושב ברור ואני לא מסוגל להבדיל בין מה שנכון ומה שלא נכון או בין טוב לרע. הייתי הילד הכי מקובל עד כיתה יא' עם קבוצת חברים גדולים וחברה ומאז שהתנתקתי מהם בגלל הפרשי שנים (צבא, לימודים..) החיים שלי ממשיכים להתדרדר.
איבדתי כ-ל תקווה אפשרית לחיים, אין לי מוטיבציה לעשות שום דבר אני פשוט מתבאס מהבוקר עד הערב, מדי פעם אני עושה משהו שאני חושב שאבא שלי יעריך ושלא יתאכזב מהבן שלו עוד יותר. אני כבר לא נמשך מינית לשום דבר, אני חושב שאני בנאדם שלא שווה לדבר איתו 2 מילים כי כל מה שיש לי להגיד זה שהחיים חרא והלב שלי שבור לגמרי. יש לי פרצי שנאה כאלה לחיים כל הזמן מרגיש שאחרים יותר טובים ממני ואני פשוט שומר מרחק מהעולם, שומר בבטן את כל החרא והשנאה והכאב והאכזבה מעצמי והאשמה, מחכה שהבעיות בבית יסתדרו ומקווה שאף אחד לא יחטוף פה התמוטטות עצבים כל רגע. הקשר עם אבא שלי דפוק אני לא יכול להתסכל לו יותר בעיניים ואמא שלי כל היום תקועה לי בתחת אני כבר לא מקשיב לשום מילה שהיא אומרת...
אני מרגיש שהאישיות שהייתה לי וכל האופי שלי נהרס לגמרי והלב שלי נשבר כל יום מחדש לראות מה ההורים שלי עוברים ולא רוצה להעמיס עליהם גם את הבעיות שלי. הם שמים לב שאני מסתגר בחדר כל היום ואני סתם מעלה תירוצים.
עד עכשיו התכנית שלי הייתה לוותר על החיים שלי לחלוטין, להתאפק ולסתום את הפה וככה להעביר את הזמן עד שאני ימות או לא יודע מה, שמשהו ישתנה, לעבוד לחסוך כסף שיהיה בצד וכשיגיע הזמן או שאני יעלם או שאני אתרום אותו ואגמול את עצמי מהחיים האלה.
עכשיו אני מבין שסתם רציתי להוציא כמה מחשבות החוצה. אם למישהו יש משהו להגיד אני אשמח, ולרדת עלי לא יעזור כי אני כבר לא מחזיר אני פשוט סופג הכל.. אני חושב שכבר אין לי דימוי עצמי בכלל מרוב שהוא נמוך. יום טוב
נ.ב. - בגלל שאני מתגייס עוד חודש בדרך ליחידה מסווגת טיפול פסיכולוגי לא בא בחשבון.. גם כבר לא רוצה לטפל בעצמי לא חושב שיש טעם. צ'או* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחסוי
טלי מנדיוק17/11/2009לחסוי שלום רב,
ראשית מזל טוב לרגל גיוסך בעוד חודש!!!!
שנית, אתה נתון לדכאון (ולא משנה כרגע מה הסיבות לכך). אתה פשוט סובל מדכאון.
דכאון, הוא לא רק מצב נפשי, פסיכולוגי הוא גם מצב כימי.
ולכן אני מציעה לך לפנות לרופא המשפחה דחוף, לספר לו על מצבך ולקבל טיפול תרופתי (לייט בשלב ראשון) נגד הדכאון ממנו אתה סובל.
ממש כאילו היית סובל מדלקת באוזן או בגרון. אין הבדל.
יש לך חודש עד הגיוס לצה"ל, וזה הזמן להתחזק ולטפל בדיכאון שלך.
עליך להגיע לצבא במצב מסוגלות.
המעבר מהאזרחות לצבא לא פשוט, וצריך להגיע מוכנים באיזה שהוא אופן.
בנוסף לטיפול תרופתי אני כן חושבת שאתה זקוק לתמיכה נפשית שאיננה משפחה כרגע.
ואני כן מציעה לך לפנות למספר שיחות עד הגיוס.
בקיצור, יש לך חודש להתארגן על עצמך.
טיפול תרופתי + מספר שיחות חיצוניות (אפשר לקבל שיחות גם דרך קופת חולים. יש רשימת מטפלים לכל קופה. זה שרות מהיום להיום (אני ברשימה של כללית מושלם) במחיר מאוד סימלי).
אז קדימה קום מהמיטה ובדחיפות טפל בעצמך.
בהצלחה!
טלי מנדיוק
נ.ב.
בנוגע לבעיות המשפחתיות הם כנראה ימשיכו להתקיים לצערי גם בלעדיך.
אתה לא קשור אליהם.
קח את החיים שלך בידיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם כל תודה
חסוי17/11/2009תודה רבה על התגובה המהירה.
בקשר לבעיות המשפחתיות שימשכו גם בלעדיי, קשה לי להשלים עם העובדה הזאת.
ההורים שלי לא מצליחים לשלוט באחות הבכורה בכלל, לדעתי היא מסוכנת אבל בעיניהם היא לא.
היא עושה דברים רק בשביל להוכיח שהיא יכולה לעשות אותם, צועקת על ההורים ואומרת שיש להם מחלה נפשית ולה אין ושיעזבו את הבית. אני פשוט מפחד להתרחק מאמא שלי מחשש שהאחות תרים עליה יד. אני לא יודע מה לעשות במצב כזה, בגלל שפיזית אני יכול לעושת מה שאני רוצה, אבל אני חושב שההורים שלי מצפים ממני להתאפק ולתת להם לטפל בזה (למרות שממזמן היא לא מקשיבה להם). אמא שלי התחילה לנעול את הדלת כשהיא ישנה, ואני בכלל כבר לא ישן בלילה מדאגה שמא יקרה לה משהו, וכשאני מתעורר.. חוזר לבאסה ולפחדים. ההורים כנראה מתכוונים לאשפז אותה אבל אני חושב שהם לא מסוגלים לטפל בזה בכלל. מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחסוי
טלי מנדיוק17/11/2009לחסוי שלום רב,
בהישרדות כמו בהישרדות.
אתה תדאג לעצמך כרגע.
כשבעתיד תהיה גדול, חזק ובריא אולי תוכל לעזור למשפחה.
כרגע אתה אמור להתמקד בעצמך.
אתה חסר תועלת במצבך.
גם לא עוזר לעצמך, וגם לא יכול לעזור להם.
לדוגמא: במטוס, עם ההמראה תמיד מסבירים לנוסעים שאם חלילה קורה אסון, ראשית המבוגרים שמים את האביזרים המצילים ורק אחר כך שמים לילדים.
אתה יודע למה?
לא כי המבוגרים אגואיסטים...
כי רק אם הם יהיו חזקים ומוגנים הם יוכלו לעזור ולהציל את הילדים.
ולעינייננו - רק אם תהיה חזק, ובריא תוכל אולי בעתיד לעזור.
עכשיו אתה אמור לטפל בעצמך (גם בשבילם).
קדימה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם כל תודה
חסוי17/11/2009תודה רבה על התגובה המהירה.
בקשר לבעיות המשפחתיות שימשכו גם בלעדיי, קשה לי להשלים עם העובדה הזאת.
ההורים שלי לא מצליחים לשלוט באחות הבכורה בכלל, לדעתי היא מסוכנת אבל בעיניהם היא לא.
היא עושה דברים רק בשביל להוכיח שהיא יכולה לעשות אותם, צועקת על ההורים ואומרת שיש להם מחלה נפשית ולה אין ושיעזבו את הבית. אני פשוט מפחד להתרחק מאמא שלי מחשש שהאחות תרים עליה יד. אני לא יודע מה לעשות במצב כזה, בגלל שפיזית אני יכול לעושת מה שאני רוצה, אבל אני חושב שההורים שלי מצפים ממני להתאפק ולתת להם לטפל בזה (למרות שממזמן היא לא מקשיבה להם). אמא שלי התחילה לנעול את הדלת כשהיא ישנה, ואני בכלל כבר לא ישן בלילה מדאגה שמא יקרה לה משהו, וכשאני מתעורר.. חוזר לבאסה ולפחדים. ההורים כנראה מתכוונים לאשפז אותה אבל אני חושב שהם לא מסוגלים לטפל בזה בכלל. מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאריאל16/11/2009
בעלי אמר לי שלעיתים הוא נמשך מינית לנשים אחרות, ידידות או מכרות, או סתם כאלו שיוצא לו לפגוש.
הוא לא עושה עם זה שום דבר, אך עדיין נמשך מינית. מוזר לו שנאי לא נמשכת מינית לגברים אחרים. האם זה באמת מוזר? האם זה כל כך ברור שגברים ימשכו מינית לנשים אחרות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאריאל
ד``ר חיים היילפרין17/11/2009זה לא מוזר - מרבית הגברים (ולא מעט נשים) עשויים להרגיש משיכה מינית בנוכחות אשה (גבר) אטרקטיביים. זה גם לא מוזר שאת אינך חשה כך, ו"מסתפקת", אני מניח, במשיכתך אליו (הדבר אולי אפילו מחמיא לו). מה שחשוב יותר זו הפתיחות בתקשורת ביניכם, גבולות ברורים בין פנטסיה להתנהגות בפועל, וכמובן האהבה (והמשיכה ההדדית) ביניכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשרי10/11/2009
שלום. אני בת 15
לפעמים יש לי מן "מצבים" כאלה שבהם אני פשוט שמחה בלי סיבה נראת לעין. פשוט אושר בלתי מוסבר מציף אותי, ובאמת שאין סיבה לכך. יש לי אנרגיה מוגברת, אני מדברת מהר מלא מחשבות רצות לי בראש, כל דבר מלהיב אותי אני מדברת ועושה דברים בלי לחשוב, אני מרגישה שאין לי שליטה על זה ואני לא מפסיקה לחייך. כשזה קורה לי בבצפר אני יודעת שאנשים חושבים שזה מוזר ובזמן שזה קורה אני חושבת על זה שאנשים חושבים כך, אבל עדיין ממשיכה להתנהג ככה וזה קורה כל כך מהר ואני מאבדת את חוט המחשבה. זה בדרך כלל קורה לכמה שעות ואז המצב רוח יורד בהדרגה עד שאני מרגישה רע או שהוא מתאזן.
תמיד היו לי בעיות חברתיות, קשה לי להתחבר עם אנשים. קשה לי להחזיק שיחה, לפעמים גם עם חברות קרובות. אני רואה אנשים שכל כך קל להם להתחבר עם אנשים ולדבר ולצחוק ואני פשוט חושבת זה לא פייר וזה מעורר בי קנאה. אני בדרך ככל הילדה הזאת שבצד, שלא חלק מהקבוצה, שלא אוהבת לשבת עם הרבה אנשים ולא מרגישה איתם בנוח. אבל חברות קרובות שלי רוצות לשבת עם עוד אנשים, ואני מרגישה שהן לא רוצות להיות איתי ושלא כיף להן איתי. מצבי החברתי מכניס אותי לדיכאון לעיתים די קרובות. כשאני מדוכאת וצריכה ללכת לבצפר זה מבאס אותי ברמות ואני מזלזלת בלימודים. בבצפר אני פשוט אדישה ואין לי רצון לדבר עם אנשים. כשאני נמצאת בבית אני מרגישה עצבות וכעס על עצמי.
כל המצב הזה מאוד מטריד אותי. אשמח לתגובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשרי
ד``ר חיים היילפרין11/11/2009ממכתבך עולה שאת נערה נבונה מאד, בעלת מודעות עצמית מפותחת ופתיחות (לפחות במכתבך)... בקשי מהוריך לאפשר לך להפגש עם פסיכולוג/ית המטפל/ת בילדים בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית; רק בשיחות עם הפסיכולוג/ית ניתן יהיה לקבל תמונה מדוייקת של מצבך הריגשי ולעבור את התהליך הצמיחתי שיסייע לך להתמודד באופן מיטבי עם הבעיות שהעלית. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצב משפחתי לא נעיםחני03/11/2009
שלום
יש לי 3 אחים. שניים גרים כאן בארץ והקשר איתם טוב, אנחנו מבלים הרבה זמן ביחד כמשפחה
ויש לי אחות שגרה בחו"ל כבר 8 שנים היא נסעה ללימודים וכשסיימה מצאה עבודה ונשארה.
יש לה בן קטן אחד (נכד ראשון להורים שלי).
אמא שלי כל הזמן דורשת (!) שנדבר עם האחות בחו"ל, היא כל הזמן מדברת עליה ועל הנכד - מה הם עושים, מה הם עשו ומה הם יעשו - ממש מעקב ודיווח יומיומי. וכמעט כל שיחה שנייה איתה מתחילה ונגמרת בהם. בימי ראשון בכלל אי אפשר לדבר איתה כי היא מקדישה את כל היום לשיחות איתם והיא מצפה שגם אנחנו נפנה זמן לדבר איתם. וכשאחותי מגיעה לביקור בארץ אמא שלי דורשת שנצא כולנו לחופשה יחד (מה שמצריך מאיתנו להתפנות מחיי היומיום) וכמובן אמא שלי מתעצבת כשאנחנו לא מקיימים אחר הדרישות שלה.
הבעיה היא שקשה לעמוד בצפיות האלו ואני אישית חושבת שזה ממש לא לעניין כל הדרישות שלה. אני מרגישה שקשה לי לשמור על קשר יומיומי עם "אדם" שלא באמת חי כאן איתי את היומיום כמו שאר המשפחה. ההרגשה שלי בגדול היא "רחוק מהעין - רחוק מהלב". ואני בעיקר מרגישה כעס על אחותי שקמה ועזבה אותנו ובעצם כופה על ההורים שלי ועלינו האחים קשר וירטואלי איתה ועם הבן שלה.
אף פעם לא אמרתי לאמא שלי מה אני חושבת על הנושא כדי לא להכנס איתה לעימות. המצב היום הוא שאני ואחיי פשוט סובלים בשקט את כל השטויות האלו. ואנחנו לא אומרים כלום שוב בשביל לא להכנס לעימותים. והסבל הזה רק גורם לי עוד יותר לא לאהוב את אחותי.
האם ההרגשה שלי הגיונית? האם מה שאמא שלי עושה הגיוני? מי אשם בכל המצב הזה?
מצטערת שיצא קצת ארוך
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללילך
טלי מנדיוק03/11/2009שלום רב,
בת כמה את?
בני כמה האחים שלך?
בכל אופן, החיים של אחותך בחו"ל נכפו על המשפחה, ותודה לאל בנסיבות טובות.
הגורל של אחותך הוא בחו"ל.
שם היא למדה והקימה משפחה קטנה. ובסך הכל בנסיבות טובות ומשמחות.
כולי מלאת הערכה לאמא שלך שלמרות המרחק עושה כל שביכולתה לשמור על קשר עם האחות. ואפילו מעודדת אותכם לעשות זאת.
היא ראויה להרבה חיזוקים והערכה.
ולגביך, מדוע הקשר עם האחות מפריע לך?
משהו כנראה אישי ועמוק מפריע לך בכל הקשר הזה, ולכן עליך לברר זאת עם עצמך.
את ממש נשמעת כועסת ומרירה ואת צריכה לברר מדוע.
אני מציעה לך לפנות למספר שיחות עם איש/ת מקצוע לקבל עזרה בעניין.
ובמיידי, שתפי פעולה עם אמא כמה שאת רוצה או יכולה ולא יותר.
אל תרצי אף אחד, אלה את עצמך.
אני מאחלת לך הצלחה - ומשפחה מלוכדת למרות המרחק הפיזי.
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהלנה29/10/2009
בילדותי ונערותי (תקופות חשוכות בחיי מבחינות רבות) היו כמה אירועים של התקלות עם פדופילים, ותקיפות מיניות כלפי, אני נמצאת בטיפול כשנה וחצי, רק לאחרונה ציינתי בפני הפסיכולוג שהיו מס' אירועים כאלו אך לא פרטתי.
לדעתו של הפסיכולוג אני צריכה לספר לו על כל מה שהתרחש, אני חשה עם זה מאוד לא בנוח, יש לי הרגשה שהוא דורש "בעלות" על המידע הזה ומלבד זאת הזכרונות די קטועים. אני לא מצליחה להבין את התועלת בהעלאת הזכרונות הללו, וממש לא בא לי לדבר על זה. מה דעתכם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנה
טלי מנדיוק29/10/2009שלום רב,
פסיכולוגיה איננה מדע מדוייק.
אין דרך אחת לטיפול.
אם את מרגישה שיש בינכם יחסי מטפל ומטופלת טובים, כנים ואמינים ואת מרגישה בסדר לשתף אותו בעברך, אז עשי זאת.
כבר לפני 100 שנה פרויד אמר, שאם "מדברים על זה" זה מקל.זה מרפא.
(למרות שכבר סתרו אותו לא מעט תיאורתיקנים בהמשך).
למשל יש מחקרים לגבי ניצולי שואה - שחוו חוויות קשות ביותר , שאומרים שדווקא אלה שלא דיברו על הזוועות שרדו והמשיכו להיות שפויים, ואלה שדיברו על כך שוב ושוב "השתגעו".
כך שאין דרך אחת.
עשי כמו שאת מרגישה.
המון הצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יחסים בין אחיםמורי25/10/2009
שלום רב,
אנחנו זוג עם שני ילדים בני 3.5 ו1.5 ולבעלי ילד מנישואים קודמים בן 8.5 .
הילד הגדול מגיע אלינו פעמיים בשבוע וכל סוף שבוע שני.
יש לנו בעיה עם הילד הגדול בן 8.5 ו הילד בן 3.5 , הגדול, אפשר להגיד לרוב לא מתייחס יפה , או שהוא עונה לו לא יפה או שמתעלם ממנו או שמתעצבן עליו על כל דבר קטן שעושה לו, לפעמים מגיע לשלב כזה שכואב לנו הלב על בילד בן 3.5 מהיחס שהוא מקבל מאחיו ( לא מגיע ל אלימות פיזית) , בעלי מדבר עם בנו ומנסה לקרב בין שני הבנים אך זה תמיד חוזר לאותו מצב, נכון להיום הילד בן ה- 3.5 לא מחזיר לו באותו יחס, הוא מאד אוהב אותו ומחכה שיבוא אלינו אך אנו מפחדים שהוא יגדל קצת ויתחיל להבין את היחס "המגעיל " שהוא מקבל מאחיו ויחזיר לו באותה צורה ואז היחסים ביניהם ,"יתקררו", יש לציין שהיות והם לא גדלים ביחד באותו בית אנחנו מנסים לטפח את היחסים על מנת שירגישו אחים לכל דבר, בעלי מנסה לדבר עם בנו ולהעיר לו אך הכל עם "פינצטה" מחשש שלא יכעס ולא ירצה לבוא אלינו או לא יפגע.
עם הילד הקטן בן 1.5 היחס שונה לגמרי, יש לו סבלנות אליו , נותן לו תשומת לב.
שאלתנו איך לגרום שיחס זה יפסק, איך לעזור לגדול להבין שהוא אחיו וההתנהגות שלו לא יפה ולא נעימה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למורי
טלי מנדיוק25/10/2009שלום רב,
החשוב ביותר שתגיעו לשיחה של הדרכת הורים. שם תוכלו לתת יותר אינפורמציה ולקבל הדרכה רחבה וטובה.
בכל אופן המתכון הטוב ליחסים טובים בין האחים הוא שההורים לא יתערבו. לא עם פינצטה ולא בלי פינצטה.
פשוט לא יתערבו בכלל.
המצב היחידי בו מתערבים זה כשיש אלימות ואז מפרידים כוחות, ומגנים את האלימות.
יחסי אחים זה נושא רחב ומורכב ואני מאוד ממליצה על הדרכת הורים.
המון הצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לכבוד ד"ר היילפריןששש19/10/2009
כולם יעצו לי להעמיד עובדה מוגמרת ,הבעייה שלי שאני מביטה גם על הצד שלה שהמקום באמת רחוק מבית הספר ,ואני חוששת לגרום לה לבעייה נפשית קשה יותר עקב כך ,האם יכול להגרם דבר כזה עקב מעבר כי את היום התגוררה רק איתי ואם אחותה ,או פשוט לעבור וזהו ,עוד שאלה לי אלייך האם ישנו איזה פסיכולוג שיסכים להגיע אליי הבייתה לדבר איתה או שלא קיים דבר כזה ,בתודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשרה
ד``ר חיים היילפרין19/10/2009התועלת שבצעד עולה על הנזק (מבחינת המודל שתתני לה, עמידה בגבולות, נירמול המשפחה ועוד). וכן, ניתן בעקרון להזמין פסיכולוג הביתה, אף כי בד"כ הדבר מייקר את עלות הפגישה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקת הוריםלין19/10/2009
למה אנו זורקים את הורינו לעובדים זסרים כאשר נהיים חלשים?
ממש כואב לי הלב על זה
אצלכם במיוחד היהודים המצב קשה.....כל ילד גר בעיר אחרת.....האישה חושבת שאסור לאימא לדבר עם בנה והיא הכי חשובה ומיוחדת
איך לבנאדם יתחשק ככה ללדת ולגדל ילדים? ועוד מתפלאים בסוף שאיך הורה מסוגל להרוג את ילדו? הרחמנות והרגישות צריכים להיות הדדים לא< ולא שהבן והבת יעזבו הבית בגיל 18 והטובה שהם עושים שהם באים לאיזה ארוחה בשבועיים.....וגם אז הכלה עושה פרצופים.
אני אישית כבר לא מתפלאת למה לאימהות אין רגשות רחמנות לילדיהם.......
נדמה לי שאנשים מתכחשים למצב המגעיל שהם נמצאים בו.....והחליטו שזהו המצב האידיאלי......
באמת ציפתם שאיזה עובדת זרה (שרובם אפילו לא מאמין באלוהים יירחם על הורינו אם ככה אנו מתייחסים אליהם) היתי רוצה לשמוע על דעתכם בעניין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללין
טלי מנדיוק19/10/2009ללין,
אצלנו אומרים: "והדרת פני זקן", "בפני שיבה תקום", ועוד..
התרבות שלנו מכבדת ומעריכה הורים וזקנים.
מעריכה כל טיפוך נאות מכובד אוהב וחם בהם, בין אם יש ע"י המשפחה ובין אם זה בקבלת עזרה חיצונית.
לצערנו יש מיקרים קשים של הזנחה וחולשה. אולם הם נחשבים למיקרים הקשים והחריגים.
בכל מיקרה כולנו נגד אלימות על כל סוגיה כולל אלימות במשפחה.
בברכה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרק 2ששש18/10/2009
שלום לכם אני גרושה פלוס 2 בנות במשך שנות גירושי אב הבנות נפטר אני יוצאת אם חבר זה 7 שנים הבת הגדולה בקשר טוב איתו היא בגיל 21 וייש לה חבר קבוע הבת הצעירה עוד מעט 16 מתמרדת נגדו ,ברצוני לעבור לגור איתו אצלו בביתו בגלל גודל הבית אך ביתי מתמרדת בטענות שזה רחוק לה מבית ספר שלא סובלת אותו ,אך מדברת איתו ואף צוחקת ,יש לה בעיות מאז הגירושים והמוות נפשיות של התקפי זעם ,מסרבת בכל תוקף ללכת לפסיכולוג ניסיתי לדבר על ליבה אך אינה מוכנה להקשיב או לקבל מעבר מהדירה שלנו למרות שהוא גר באותה עיר, הוא ואני מאד רוצים לגור כבר ביחד אך אני פוחדת לכפות עלייה שמצבה לא יחיר והיא מאיימת שאם אעבור תלך לפנימייה מה שלא רצוי כי היא ילדה לא עצמאית ושקטה חוץ מהתקפי זעם כשמדובר עליו ,אם יש לכם איזושהיא עצה טובה אנא ממכם ניסיתי יועץ משפחתי וגם סרבה ללכת כלום לא עוזר לי,תודה שרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשרה
ד``ר חיים היילפרין19/10/2009אני ממליץ לך להעמיד בפני הילדה את המעבר לדירת החבר כעובדה מוגמרת. המשיכי לשוחח איתה על המעבר ולהציע לה לגשת לייעוץ זוגי או משפחתי, אך אל תתני לה זכות וטו על המהלך גם למול איומה לעבור לפנימיה. אם את מתקשה ליישם הנחיה זו, פני בעצמך (לבדך) לפסיכולוג שילווה אותך במעבר ומעבר לו. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרהאולגה17/10/2009
שלום.
אשמח לקבל הצעה .
אני נשוי + ילדים , הבעיה שאני מבקש הצעה היא כזו :
יש לי ולאשתי חילוקי דעות אני טוען א והיא טוענת ת , היינו ביעוץ וביעוץ אמרו לה כי עליה ללכת איתי ולהתגמש על מנת ללכת ולפעול יחד ולא כל אחד בנפרד .
כשאני טוען משהו שלא מוסכם עליה או לא מקובל עליה לא עונה לי וקשה לי לדעת אם היא מסכימה / מבינה או לא ואת האי הסכמה או חוסר ההבנה אני רואה בשטח לאחר מספר ימים כאשר היא פועלת באותה דרך ושיטה שלדעתי לא נכונה וגורמת רק לנזק לדוגמא בשיטת חינוך הילדים בהצבת גבולות למשל וכו"י .
בזמןם האחרון הגעתי למסקנהשאם אני לא רוצה להתגרש עלי להשלים למצב כי אני לא מצליח וגם לא היעוץ לשכנע אותה שהיא טועה במחשבה / בדרך ובהתנהגות .\
היא נעולה על דרך מסוימת ולא פתוחה לקבל הצעות / רעיונותושיטות אחרות גם מגורם שלישי מומחה בשטח הזה .
אשמח לקבל הצעה איך לנהוג .
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללאה
טלי מנדיוק17/10/2009שלום רב,
מערכת זוגית היא "נסיעה ארוכה".
כל הדברים שמפריעים לך ולאשתך טוב היה אם הייתם מטפלים בכך.
בשיחה משותפת, בפניה להדרכה וטיפול, בהליכה לסדנאות, קריאת ספרים בנושא זוגיות ועוד.
מה שאני מנסה לומר, שברגע שאתה מבין שזו אישתך, ואינך מעוניין להתגרש, אז יש לפניך דרך ארוכה של נסיונות בדרכים טובות וחיוביות, להביא אתכם לשביעות רצון מקסימלית ממערכת היחסים.
וכמה שהכיוון יהיה חיובי יותר, כך ניתן להגיע למקסימום תקשורת.
כטיפ ראשוני - נסה לראות איפה אתה מתקשה להבין אותה, והיכן אתה צריך להתגמש.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי בנינורית13/10/2009
בני בן 21 כרגע בצבא, מראה סימנים של דיכאון (התנתק מכולנו, בקושי מתפקד, הרזה מאוד)
אני מאוד חוששת לו ולא יודעת למי לפנות או עם מי להתיעץ
אני צריכה עזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנורית
טלי מנדיוק13/10/2009שלום רב,
הסימפטומים שאת מתארת מדאיגים.
אני מציעה לך לפנות לאיש מקצוע ולקבל יעוץ הדרכה.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלנורית(2)
ד``ר חיים היילפרין13/10/2009צרי איתי קשר באחד הטלפונים לעיל...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם ניסיתם לדבר איתו
לילך18/10/2009על זה? יש בצבא איש מיקצוע שהוא יכול לפנות אליו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקחי אותו לייעוץ אצל פסיכיאטר
שרון19/10/2009ואם קשה לו עם זה אז אפילוח אצל רןפא משפחה - הוא גם יכול לרשום לו תרופה נגד דיכאון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בין אחיםשילה13/10/2009
הי
אני ואחותי בשנות השלושים לחיינו והפרש הגילאיים בינינו הוא שנה וחמישה חודשים בלבד
לאורך כל השנים המערכת יחסים שלנו מאוד חזקה אך לא פשוטה וגורמת לסבל לשיתינו
האם יש כזה דבר טיפול אחים? כמו טיפול משפחתי או זוג?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשילה
טלי מנדיוק13/10/2009שלום רב,
התשובה שלי היא כן.
נשמע כי הקשר שלכן הוא קשר סימביוטי תלותי, הטוב ביותר טיפולים נפרדים לשתיכן, על מנת שתוכלו לגדול ולהתפתח מהטיפול באופן אישי.
יש אפשרות למספר שיחות משותפות.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשת אלכהוליסטנראה לך08/10/2009
בבקשה אני אבודה תעזרו לי
אישתו של אלכהוליסט תעזרו ליייייי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאשת האלכוהוליסט
ד``ר חיים היילפרין09/10/2009במה ניתן לעזור לך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא מאוד מודאגת.ע07/10/2009
אני נשואה ואמא ל3 ילדים בן(16) בת(12) בת(7)
אני מאוד מודאגת ולא יודעת מה לעשות בעניין של הבן הגדול.
באחת הפעמים שהוא לא היה בחדרו מצאתי זוגות תחתונים שלי ושל הבנות.
העניין היה לי מוזר מעצם העובדה שהם שם,והחלטתי להתעלם מזה ולראות מה קורה.
שמתי לב שהוא מחזיר אותם,אבל אני צריכה לציין שהוא ממשיך לקחת שוב זוגות חדשים.
וזה תמיד קורה אחרי שאני או הבנות מתקלחות,שחזרתי אחרי המקלחת ראיתי שזה נעלם מסל הכביסה, אני מבינה מזה שהוא ככל הנראה אוהב להריח אותם,אני מאוד מוטרדת ונבוכה מהעניין הזה,
מה אפשר וצריך לעשות במקרה כזה,אני לא רוצה לחשוב שהוא איזה סוטה או משהו,כי הוא הבן שלי ואני מאוד אוהבת אותו מאוד קשה לי כל העניין הזה.ואני צריכה לציין שלא שיתפתי עדיין אני בעלי בנושא.
בבקשה תעזרו לי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ל - ע
טלי מנדיוק11/10/2009שלום רב,
ראשית איתך הסליחה על האיחור בתשובה.
לגבי שאלתך, אכן התנהוגותו של בנך מוזרה ואני מציעה לכם לפנות לשיחת יעוץ והדרכה אצל איש מקצוע.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

