מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מעורבות יתראבי19/07/2009
שלום,
אנו זוג נשוי באושר+ ילד מקסים בן שנתיים
יש ביננו תקשורת פתןחה וזורמת ,יחסים המבוססים על כבוד והערכה.
אך ישנה דילמה מעיקה עד בלי די:
ההורים שלי מתערבים לנו בחיי הנישואין באופן חונק ומנסים להפריד.
למשל: לאחרונה החליטו הורי שהם מעוניינים לבצע שיחה ביני לבינם והדגש הוא על כך שאישתי לא תופיע בשיחה ,הם אמרו זאת גם לאישתי בצורה חד משמעית.
ברור לכולם ובל נהיה תמימים שהיא וכל מה שמפריע להם יעלה בשיחה ואיני מוכן לשיחה מאחורי גבה בשום אופן.הם מתעקשים. אין עם מי לדבר!!!
מה דעתכם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאבי
טלי מנדיוק26/07/2009שלום רב,
איתך הסליחה באיחור בקבלת התשובה. עקב בעיות מיחשוב.
דעתי היא שאתה ואישתך הם מיקשה אחת.
אתה אישתך וילדך הם משפחה.
לכן עליך לשים גבולות להוריך, ולא לאפשר להם לסכסך בינך לבין אישתך.
עשה כל מה שצריך באופן חיובי כך שנישואיך הטובים לא יפגעו.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה מעניינתלילה19/07/2009
אנא עובדת סוציאלית חדשה יחסית , אמא לילדה בת 4 שנים, בשלוש השנים האחרונות הייתי רחוקה מהילדה יחסית , אך תמיד הילדה קיבלה תשומת לב מכולם היא יחידה , כל הזמן דורשת שיהיה לה אח נוסף במשפחה ,יחד עם זאת היא מאוד מקנה ולא סובלת אף ילד שיתקרב ממני חוץ ממנה , תמיד מחפשת תשומת לב ולפעמים מנסה לגמגם או לדבר במפתע שבור ולחכות ילדים קטנים ממנה , אז הבעיה שהקנאה יוצרת בה התנהגות של תינוק ,בכי , הרטבה , ואני לא מצליחה לעצור את זה , למרות שבחיי היומיום שבזמן שאני לא איתה היא עשר , אך רק בזמנים שהיא איתי ליד אנשים היא מתחילה בהתנהגות זו .
אני מחכה שתכוונו אותי
מודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללילה
טלי מנדיוק26/07/2009שלום רב,
סליחה על האיחור בתשובה. עקב בעיות מיחשוב.
לשאלתך:
עליך להקצות זמן איכות עם ביתך באופן מסודר על בסיס יום יומי, כך שהילדה תלמד לקבל ממך תשומת לב חיובית.
מעבר לכך אולי תפני להדרכת הורים לשיחה או שתיים בנושא.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגועה מהמצבחנן19/07/2009
שלום.
אני נשואה לגבר שיש לו 2 יחדים מנשואיו הקודמים ולנו יש עוד 2 ילדים קטנים .
בעלי קיבל ירושה מהוריו (אביו נפטר לפני שהתחתנו ואמו נפטרה לאחר שהתחתנו ) ורשם אותה על שם ילדיו מנשואיו הקודמים ולא חילק אותה בין כל 4 ילדיו .
אותי צעד כזה מאוד מכעיס כי הוא עושה הפרדה ביו ילדיו , כי ילדיו מנשואיו הקודמים יקבלו גם את הירושה של הוריו וגם את הירושה שלו וילדינו המשותפים יקבלו רק את הירושה שלו .
האם אני צודקת והאם אוכל לעשות משהו ?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשרונה הפגועה
יוסי20/07/2009אתחיל מהסוף: לעשות משהו ? כמובן שאת לא יכולה לעשות כלום בנדון כי זו החלטה שלו. מה שאת כן יכולה לעשות זה לנסות לקבל ממנו הסבר מדוע הוא עשה זאת באופן הזה ואולי בהתאם להסבר או שהוא יצליח לשכנע אותך כי זו הדרך הנכונה או שאת תצליחי לגרום לו להבין כי אולי הוא טועה ואז אולי ישנה את הדברים.
בכל מקרה חסרים כאן הרבה מאד פרטים חשובים שלא כתבת, אם בגלל שלא רצית לפרט או בגלל שאת לא יודעת כגון:
בני כמה הילדים שלו מהנשואים הקודמים ? האם הם בוגרים ועצמאיים או קטינים ? האם יש להם אמא בתמונה או שרק אבא ? האם הם בריאים או תלויים בעזרה? בני כמה הילדים המשותפים שלכם ?
האם אולי את באה ממשפחה עשירה ולכן הוא לא צריך לדאוג לילדיו מהנשואים איתך ולכן הוא דואג רק לילדים שלא שלך.
האם אולי גם עבורך אלה הם נשואים שניים ויש לך ילדים שאינם ממנו הגדלים איתכם ?
האם התחלתם את מערכת היחסים ביניכם עם אמצעים דומים ?
מאין לך מה כוונתו של בעלך לעשות בכספי ירושתו ? אולי בעלך עשה צוואה שבה יש חלוקה אחרת ממה שאת חושבת ? אולי בכוונתו להוריש את כספכם המשותף רק לך ולילדיכם ולכן שם לילדיו האחרים סכום בצד ?
בקיצור כדי לענות לך אם את צודקת או לא בהרגשתך צריך קודם לדעת רקע.
בכל מקרה אני חושב שזה לא כל כך משנה עם את צודקת או לא בהרגשתך, כי כך את מרגישה.
מה שבטוח זה שאת אמא טובה שדואגת לעתיד ילדייך ולא רוצה כי יפגעו בדרך כלשהי. לזכותך יאמר כי לא התייחסת לעצמך אלא רק לגבי הילדים.
לסיום, במקרים בהם נעשית אפליה בין ילדים הדבר יכול ליצור בעתיד מריבות כעסים וברוגזים בין הילדים כאשר יבינו כי הפלו אותם ולכן אם אין סיבה מוצדקת לאפליה רצוי בד"כ לחלק את העוגה באופן שווה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפגועה
חנן20/07/2009תודה.
בעלי טוען כי זו הייתה צואתם של הוריו וכך הוא פעל , כשהוריו נפטרו לא היו לנו ילדים אולי תינוק .
עוד טוען בעלי שאני לא אמא של ילדיו ולכן הוא חושש וזה טבעי שאני לא אדאג לילדיו מנשואיו הקודמים .
בעלי טוען שאם אני אקבל ירושה , האם אחלק אותה בין ילדיו ?
חוץ מזה טענות שזכותו לתת למי שהוא רוצה את הצוואה של הורין והוא החליט שזה יהיה ילדיו מנשואיו הקודמים.
לגבי הילדים המשותפים הוא טוען שאת חלקו הוא יחלק בין כל ילדיו .
שרונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלהירון
טלי מנדיוק26/07/2009שלום רב,
איתך הסליחה על האיחור בתשובה. הסיבה בעיות טכניות במחשב.
לשאלתך:
עליך לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה.
ניתן לקבל יעוץ משפטי חינם בנעמ"ת - ארגון נשים - ברחוב אסתר המלכה בתל אביב.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי חטיפים??גילית ד16/07/2009
שלום,
ילדי הקטנים (3 ו 5) אוכלים יחסית די בריא,
אחת ליומיים אני מאפשרת להם לקנח את א הצהרים בחטיף.
בין אם מדובר בבמבה, ולאחרונה גם תפוצ'יפס קידס (האריזה המותאמת לזאטוטים - החטיף פריך יותר ונמס בפה.
השאלה היא האם לאפשר להם בעת ביקור אצל ילדים אחרים להנות מחטיפים נוספים או שלטעמך יש להגבילם?
תודה רבה!
:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגילית ד.
ד``ר חיים היילפרין18/07/2009במקום לשלול כליל את האפשרות, למדי את ילדיך את העקרון של לאכול במידה. כך הם יוכלו לההנות מהחטיפים בבית וגם אצל חברים בלי להרגיש חריגים או להמרות את פיך ויהנו משליטה עצמית ומההכרה שהם שומרים על בריאותם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבא רע, אמא טובה?שמעון14/07/2009
שלום רב.
לי ולאשתי יש בעיה עם שני הילדים שלנו: לעיתים קרובות מדי נור מצב כאילו אני הרע והיא זו שמצטיירת כטובה והרחמנית. זה לא בכוונה, כמובן, אך הסיטואציה לא נעימה לי ואני לא אוהב את ההרגשה שמתלווה לכך שהילדים רצים לקבל חיבוק מאמא ומביטים בי - אפילו אם לכמה דקות - כאילו אני האיש הרע ביותר בעולם.
לדעתי זה לא הוגן שמשחק התפקידי הזה משאיר אותי בפוזיציה אחת בלבד, אך אני לא מוצא את הדרך לפנות לאשתי ולומר לה משהו על זה.
האם יש פיתרון נוח ונעים כיצד להבהיר לה את הבעייתיות בעניין מבלי שתיעלב?
תודה רבה על העזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשמעון
ד``ר חיים היילפרין18/07/2009ראשית, אתה יכול להיות גאה בעצמך על הגבולות שאתה מציב בפני הילדים - אין דבר קל ונוח יותר מאשר "להסתחבק" עם הילדים, לוותר להם או "לשחק את הדוד מאמריקה"; קשה הרבה יותר להציב גבולות המעוררים מטבעם אנטגוניזם. עצתי לך היא לשוחח עם אשתך - לא מייד לאחר ויכוח אלא כששניכם נינוחים, "על כוס קפה" - על החשיבות שבהצגת גבולות (באהבה ובאופן הוגן אך בתקיפות ובעקביות) ובהצגת חזית אחת ומאוחדת שלכם מול הילדים. הזמן אותה לגשת איתך למפגשי הדרכת הורים (לפגישה או לסדרת מפגשים) ואולי אף למספר שיחות אצל מטפל /ת זוגי/ת. אם אתה מתקשה בשיחה (או בהצבת גבולות בפניה...) אל תהסס לגשת לסיוע מקצועי לבדך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עושים?אני12/07/2009
אצלי במשפחה אין יום ללא מריבות. לרוב זה כולם נגד אבא. אף אחד לא אוהב את המצב והוא מחמיר מיום ליום. אני מרגישה שאבא שלי בדיכאון עמוק, כבר כמה פעמים הוא נטל כדורים שונים ולאחרונה המצב התדרדר לשאלה חיים או מוות!
מה עושים. איזה סוג טיפול ניתן ללכת?
אשמח לקבל תשובה מנומק בהקדם, זה חשוב ודחוף למשפחה שלמה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאני
ד``ר חיים היילפרין18/07/2009בשאלתך חסר מידע משמעותי אודות בני המשפחה אותו ניתן לקבל רק בשיחה ממש (כגון גילאיכם, הסטוריית המריבות במשפחה או האם אביך מוכן לגשת לטיפול) ולכן אענה באופן כללי: הדרך המומלצת לפתור את הבעיות במשפחה היא באמצעות טיפול משפחתי אצל פסיכולוג קליני ו/או מטפל משפחתי מוסמך. במקרה חירום (חיים או מוות) יש להתקשר למוקדי החירום של המשטרה ומד"א או לשירותי הרווחה במקום מגוריך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם אוכל לקבל המלצה?
אני19/07/2009האם תוכל להמליץ על פסיכולוג קליני באיזור פ"ת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאני
ד``ר חיים היילפרין25/07/2009אני מנוע עקרונית מלהמליץ על מטפלים ספציפיים (בפ"ת ובכלל) אך את יכולה לברר דרך קופת החולים או באלפונים המקוונים של הסתדרות הפסיכולוגים ואיט"ה. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות עם אמאשחר01/07/2009
היי יש לי בעיה, אני לא כל כך יודעת מאיפה להתחיל כי זה הצטבר עם השנים אבל אני אנסה לבטא את עצמי בצורה הטובה ביותר.
אני אתחיל מזה שאני בת 18, אני עובדת בשביל אמא שלי בעסק המשפחתי כבר מגיל 14.
אתמול החלטתי להתפטר, מכיוון שאני חושבת שאני כבר צריכה להיפתח אל המציאות, להכיר את העולם ובוסים אחרים חוץ מ"אמא בוסית" וכל המותרות שבדרך..
אמרתי לאמא שלי שאני רוצה להתפטר והיא התעצבנה. לא נימקתי לה מדוע מאחר ואני יודעת שהיא לא תקשיב. פעמים רבות ניסיתי לגשת אליה ולהסביר לה שאני רוצה שהיא תהיה אמא שלי לא הבוסית שלי, והיא צחקה לי בפרצוף ואמרה לי את סתם מדברת שטויות.
מאז שאני עובדת אצלה אני מרגישה שהיא לא מתפקדת כאמא כלל. זה הכל סביב הכסף. פעם היינו מבלות יחד, היום אין לה כוח בשבילי כי החיים שלה סובבים סביב העבודה, 24 שעות זה בראש שלה. גם אחרי שעבדה מ7 עד 5 היא מגיעה הביתה ומדברת עוד 5 שעות על העבודה עם אבי ועם אחי.
אני מאמינה גם שלאמא שלי יש בעיה..אבא של אמא שלי היה עושה אפליות בין הילדים ונתן יחס מועדף לבנים על הבנות, ואני מאמינה שאמא שלי ממשיכה באותה הדרך.
לדוגמא, אתמול אכלתי ארוחת ערב ואחי הקטן, בא והפליץ לי על האוכל (מצטערת על התיאור).
בהתחלה לא התייחסתי אבל גם אחרי שניכנסתי לחדר שלי הוא היה מחוץ לדלת והפריע לי. אמא שלי כתגובה על מה שקרה:"הוא רוצה שתתני לו קצת תשומת לב".
והיא מצפה ממני שאני אנקה את הבית בכל פעם אחרי שאחי הקטן (בן ה12) מלכלך אחריו (שירותים, אמבטיה ומטבח) וזה לא הוגן. זה יחס משפיל מאחר ואני מנקה אחריו, כשהוא יכול לנקות אחריו, והוא מלכלך לו בכייף שלו...
היום ממש רבנו אני והיא. היא אומרת שהיא בנתה עליי שאני אעבוד בתקופה הקרובה כי סיימתי לימודים. היא ביטלה לי את התשלום על שיעורי הנהיגה, היא אמרה לי שהיא מעדיפה שאני אעזוב את הבית שאני אהיה אצל חבר שלי...
היא אמרה דברים מעליבים ופגעה בי בצורה קשה, ובגדול, היא הוכיחה לי את מה שידעתי תמיד: לא היו לנו יחסי אמא ובת היו לנו יחסי בוסית ומועסק, ואם אני אמשיך לעבוד אצלה זה ימשיך.
יש הרבה דברים מסביב אבל אני לא יכולה להרחיב כאן מפאת מקום, אבל אני אומר בכללי ובקצרה שאמא שלי לא נותנת יחס שווה לילדים (וזה לא נובע ממקום של קנאה פשוט שמתי לב שזה היה כך מאז ומתמיד), והיא הבוסית שלי ולא האמא שלי.
רציתי לשאול, מה עליי לעשות כדי להחזיר את אמא שלי בחזרה?
איך עליי להתמודד עם האפליות שהיא עושה? (הרבה דברים שלא אפרט כאן)
האם עשיתי צעד נכון בכך שבחרתי להתפטר ולא להיות מועסקת על ידה?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
שחר01/07/2009דוגמא נוספת היא שבכל פעם שאנו מנהלים דיון אני אמא שלי ואחי (הגדול בן ה30 עדיין גר בבית) תמיד היא מצדיקה אותו, לא משנה אם הוא מדבר שטויות ואני מדברת על סמך ידע.
היא קנתה לו אוטו כשהיה בן 18, הוא מקבל 30 ש"ח לשעה אני 20 (קצת מוצדק כי הוא יותר גדול, אבל אני נמצאת כבר 4 שנים בעסק והוא רק בשנה האחרונה), היא קונה לו ולאחי הקטן בגדים-לי היא לא קונה דבר אני קונה הכל לעצמי. הוא לא מנקה אחריו (כמו אחי הקטן) ולא אומרים לו כלום. האחים לא שוטפים את הבית, רק הבנות (הכוונה רק אני לבד כי אחותי כבר עזבה את הבית).
ישנה עוד סיבה נוספת שאני רוצה לעזוב את העבודה אצל אמא שלי והיא שאחותי הגדולה הייתה עובדת בשבילה קשה מאוד והיא אף פעם לא העריכה אותה ותמיד הן רבו. ואני לא רוצה לסבול כמו שהיא סבלה..אני רוצה להיות עצמאית ולקבל עזרה ממנה כמה שפחות, תשלום לשיעורים נהיגה היא שילמה גם לאחי ולאחותי ומן הסתם שגם אני אקבל אך גם את זה היא ביטלה. הכל כל כך מתסכל אותי, אני בוכה כל הזמן ומדוכאת, אני רוצה לעזוב את הבית ולהתפתח לבד. אני יודעת שזה קשה לשלם על בית, חשמל, מים, ארנונה, אבל אני לא רוצה להיות בקרבתה, היא ממש מתסכלת אותי, ולא מתייחסת אליי בכלל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשחר
טלי מנדיוק02/07/2009לשחר היקרה שלום רב,
קראתי בעיון רב את שתי הפניות שלך.
אני מלאת הערכה לעובדה שאת עובדת בעסק המשפחתי מגיל 14 (!). זה לא מובן מאליו.
כל הכבוד לך!
נראה כי באמת הגבולות הטשטשו. ולא ברור מתי ואיפה מתחילים התפקידים של אמא, בת, בוסית, עובדת. זה באמת הטשטש ואת מבכה על כך ובצדק.
האם יש אפשרות לקחת את אמא לשיחה או שתיים לאיש מקצוע שינסה לתווך בניכן? לעזור לכן?
האם אבא יכול לעזור פה? האם האח הגדול? האם קרוב משפחה? חברים?
אתן זקוקות לעזרה חיצונית טובה ממוקדת וחיובית.
עשי מאמצים לקבל עזרה על מנת לתקשר עם אמא.
צאי מהדכאון הוא לא יעזור רק יחמיר את המצב...
אם אינך מוצאת דרך לתקשר עם אמא, אז באמת תמשיכי לעבוד במקום אחר ותמשיכי לקחת אחריות על ההוצאות שלך כמו שעשית עד כה.
טיעוניך נראים לי הגיוניים, ואכן צריך להעשות פה סדר בתפקידים ובגבולות.
ואם זה לא יתאפשר עשי זאת את באופן עצמאי ובוגר (את נשמעת מאוד בוגרת לגילך).
אל לך להיות מרירה. תחשבי באופן הגיוני ופרקטי.
המון הצלחה!
וכל הכבוד לך, את נשמעת נערה נפלאה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך על התמיכה
שחר02/07/2009הייתי צריכה לשמוע את המילים האלה לפחות פעם אחת בחיים שלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קינאה של ילדה בת 6חנה08/06/2009
יש לנו ילדה בת 6 שמקנאה מאוד באחותה בת ה 3 . היא כל הזמן משווה בין כמה שתהיה היא קיבלה , גלידה וכדו ואף אומרת אתם אוהבים אותה יותר ממני . כיצד להגיב לאמירה זו ? וכיצד לנהוג ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחנה
ד``ר חיים היילפרין09/06/2009קינאת אחיות היא דבר טבעי ושכיח ביותר. מובן שעליך להגיב באישוש אהבתך אליה (חשוב שתחזרי ותאמרי זאת, אף שהיא לא תשכנע...). אחד הטכניקות היעילות יותר היא ליצור הבחנה ברורה בין הילדות, המייחדת את האחות הגדולה בדברים שרק היא, כגדולה, יכולה - לשבח אותה על כל גילויי של עצמאות, אחריות ובגרות, לעמוד על זכותה לעשות דברים "בוגרים" שהקטנה מנועה לעשותם (כמו ללכת לכתה א'), וכיו"ב. באופן זה האחות הגדולה תלמד שלמרות שהילדה הקטנה זוכה לתשומת לב מרובה בשל היותה "מתוקה" ונזקקת יותר יחסית - הרי שגם היא יכולה לזכות בחיזוקים שונים ורבים לא פחות במקומות שאחותה מחוץ לתחרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאצלינו היה מקרה דומה
גילית ד16/07/2009בהתחלה ניסינו להפריד בין השתיים,
לתת כל לכל אחת את הספייס שלה.
לא לתת לחקינות של הקטנה להרוס לנו ולגדולה את היום.
זה היה ממש הופך לטקס.
הגדולה (7) רצתה בראץ, אז גם הקטנה דרשה.
הגדולה אוהבת תפוצ'יפס, אז פתאום הקטנה גם רצתה, למרות שזה לא לגילה ולא עזר שניסינו להסביר לה.
(בסופו של דבר קנינו לה את התפוצ'יפס קידס)
בשלב מאוחר יותר הבנו שזה כנראה קורה ככה בכל המשפחות ומדובר באקט שהוא טיבעי.
היום עדיין יש עדיין קנאה בין השתיים, אבל היא פחות בולטת...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה עם חמותיבנימין02/06/2009
חמותי מתערבת לנו בגידול הילדה החדשה שלי ושל אשתי ברמה אובססיבית. מבוקר עד לילה היא מעירה, מתיקה ובטוחה שהיא האורים והתומים של ההורות. לי לא נעים להיכנס איתה לוויכוחים שיובילו לכאסח, ואשתי פשוט מפחדת ממנה.
מה עלי לעשות? לוותר או לשבור את הדבר הזה אחת ולתמיד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבנימין
ד``ר חיים היילפרין03/06/2009ודאי שעליך להתערב, אך לא הייתי קורא לזה "לשבור את הדבר הזה אחת ולתמיד" אלא פשוט לשוחח עם חמותך על רגשותיך באופן כן, פתוח וישיר, ואם יש צורך, גם להציב בפניה גבולות. אם הדבר קשה יותר מאשר זה נשמע, אל תהססו להסתייע בהתייעצות או שתיים עם פסיכולוג/ית או מטפל/ת זוגי/ת. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשר עם בתאסתר29/05/2009
[fאני אם חד הורית ל-3 ילדים. בעלי נפטר לפני כ-11 שנים. מאז בתי הבכורה (בת 24) לא מסתדרת עימי, שונאת אותי ומאשימה אותי. לפני כשנה וחצי היא עזבה באופן פתאומי את הבית ומאז לא מוכנה להיות בקשר עמי ועם אחיה למרות שהתקשרתי אליה והראיתי לה את אהבתי ושאני רוצה שהיא תחזור או שלפחות תהיה בקשר עמי. הגעתי להיכן שהיא גרה אך היא אינה מוןכנה לראות אתי ולא מוכנה שאני יעזור לה. היא כרגע גרה באיזור מסוכן ואני חוששת שאולי הסתבכה במשהו למרות שראיתי אותה והיא נראית טוב.
אשמח אם תוכלי לעזור לי אולי למצוא דרך להכנס ללבה ולפחות שתהיה בקשר טלפוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאסתר
טלי מנדיוק29/05/2009לאסתר שלום רב,
אכן מצב לא פשוט.
אני מציעה לך ליזום קבוצה של עד 10 אנשים שכוללים בני משפחה וחברים, שביחד תהוו קבוצה אשר תעזור לך לנסות להבין ולגשר בינך לבין הבת.
נראה כי לבדך זה לא ילך.
קבוצה כזאת של אנשים שאת חשובה להם, וגם הבת יכולה להיות גורם משפיע באופן חיובי על בתך ועליך.
ביחד איתך תיצרו עימה קשר .
בנוסף, פני להדרכה מקצועית שתוכל לתרום לך בדבר.
המון הצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשר עם אמאמאי23/05/2009
אני עוד מעט בת 15.. וכבר לפני חצי שנה.. היחסים עם אמא שלי התחילו להתדרדר... הפסקתי לעשות שיעורי בית, ותמיד הברזתי מהבצפר (יש לי ממוצע בתעודה 70 בערך) ולפני 4 חודשים נהייה לי חבר... והתחלתי לצאת איתו הרבה...אליו הביתה, לעיר, או סתם לטייל ולמסיבות.. ואמא שלי הרשתה לי להיות מללאאא זמן איתו....(למשל.. יצאתי ב 5 בצהוריים.. והיא הרשתה לי לחזור בחצות.) אבל הבעיה היא שאני תמיד מאחרת.. פעם באתי ב 3 בבוקר.. וככה היחסים שלנו התדרדרו.. ויום אחד.. הייתה מסיבה... (מ- 10 בערב..) וחזרתי ב 8 בבוקר. והיא כל כך כאסה.!1!! אז היא אמרה לי ללכת לגור אצל אבא (הוא גר קרוב..במרחק נסיעה במונית) וגרתי אצלו חודשש שלם!! וכל החודש הזה לא דיברתי איתה בכללל!!! עד שלא מזמן.. באתי הביתה מבית הספר כי ממש לא הרגשתי טוב.. ואז הקאתי כמה פעמים.. וככה נשארתי לישון ללילה אחד בבית.. ואז יצא ככה שאמא שלי הייתה צריכה לנסוע לאן שהו לסוף השבוע אז נשארתי.. וככה לעט לעט חזרתי הביתה.. אבל אנחנו לא כל כך מדברות... וגם.... שאלתי אותה מלאאא פעמים עם אני יכולה לעשות עגיל בשפה.. והיא לא הרשתה לי... אז הלכתי ועשיתי...(עשיתי לפני שבוע) וכבר כל השבוע אני עם פלסטר.. (אמרתי לה שנפלתי בבצפר) ואני לא יודעת מה לעשות.. ואני לא יכולה להוריד את העגיל כי אז החור ייסתם. (ואני לא רוצה שייסתם כי בזבזתי על זה 120 ש"ח מהכסף שלי!! כל החסכונות שלי. וכרגע.. זה ממש לא מתאים להגיד לה.... כי אנחנו בתהליך של השלמה. מה לעשות???!! איך להיות לידה???איך להשלים איתה??(סליחה שזה הרבה... )
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללילך
טלי מנדיוק23/05/2009ללילך שלום רב,
פניתך מאוד נגעה לליבי.
מצד אחד את כל כך זקוקה לאמא, מתגעגעת אליה, זקוקה לחום שלה ולסמכות שלה - ומצד שני את לא נשמעת להוראות שלה.
הדרך הטובה שלך להתקרב לאמא זה לשמוע בקולה.
לגבי העגיל בשפה ספרי לאמא.
תתנצלי על כך שעשית זאת ללא רשותה, ותציעי לה לעשות משהו שיתקן את המצב.
קוראים לזה תיקון.
זה יכול להיות עזרה בבית לתקופה מסוימת, (כביסה, גיהוץ, ניקיון וכו')
שתפי משפחה , יועצת בית הספר , במצב ותבקשי עזרה.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשי גילאים ורצון בילדאדוה12/05/2009
שלום חיים וטלי,
אני בת 33 ומזה 3 וחצי שנים חיה עם גבר בן 54. לבן זוגי ילד מזוגיות קודמת המצוי איתנו חצי מהזמן. בשנה וחצי האחרונות העלתי לעיתים קרובות רצון שלי לילד. בן זוגי לא רוצה, ואומר כי אין בכוחותיו לגדל עוד ילד. בטיפול זוגי שנמשך 3-4 חודשים והסתיים לפני שנה הצלחנו לשפר את התקשורת ביננו, אבל הטיפול הסתיים לא טוב (התפרצתי בכעס) ובעניין הילד לא התקדמנו. אני מעוניינת בטיפול נוסף ומתלבטת לגבי גישה וסוג מטפל. תפיסת העולם שלי קרובה לבודהיזם. בן הזוג שלי פחות נוטה לפשרות ויותר דעתן ממני. אני כמובן עדיין מעוניינת לפתוח את נושא הילד, יכול להיות שבן זוגי השלים עם פרידה ולמעשה רוצה טיפול שיוביל לפרידה. אשמח לעצות, האם טיפול משפחתי זה כיוון מתאים, או אולי פסיכולוג בודהיסטי ?
תודה מראש, אדוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאדוה
ד``ר חיים היילפרין13/05/2009טיפול (משפחתי, בודהיסטי או אחר) עשוי לסייע לך(ם) רק במידה ויביא אותך בסוף היום להציג בפני בן זוגך אולטימטום: ילד(ים) או פרידה. תהיה תשובתו אשר תיהיה, או "שתרויחי" בן זוג אוהב וילד(ים) משלך או שלא תפסידי שום דבר (כי אין לך ממילא דבר איתו חוץ מאשליית הזוגיות). מובן שאת יכולה (ומוזמנת) להציג בפניו אולטימטום שכזה ללא קשר לטיפול. במקרה ואת מתקשה עם הדברים, פני לטיפול שילווה אותך בתהליך. מנסיוני, טיפול בודהיסטי עלול "למסמס" את עמדתך - אני ממליץ דווקא על גישה שתטפח בך עוצמה ותקיפות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית תקשורת.דפנה10/05/2009
שלום וברכה,
אני נשואה מזה כ-17 שנה.
רציתי את עזרתכם בפתרון בעיה ספיציפית.
בעלי לא מקדיש מספיק זמן לי ולילדים בימי שבת.
למעשה הוא מעדיף לבלות עם החבר'ה במהלך ערב שישי (כחצי שעה לפני ארוחת הערב),
שעה בבוקר שבת ואחה"צ עוד שעה בערך.
בי זה מאד פוגע ומעליב שהוא מעדיף את חברתם על פנינו.
מצד שני קשה לי לדרוש ממנו להישאר אתי , זה דבר שצריך לבוא ממנו,
כמו שאי אפשר להכריח מישהו לאהוב . . .
דיברתי על-כך כמה פעמים . . הוא לא רואה את זה כך, והוא לא מבין למה מפריע לי שהוא נהנה. . .
מה לעשות? להמשיך באותה דרך ופשוט להיות ממורמרת? או שאולי יש דרך אותה לא ניסיתי?
עברנו טיפול זוגי בעבר, אין סיכוי שהוא יסכים לזה שוב.
תודה, דפנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדפנה
ד``ר חיים היילפרין11/05/2009לפי תיאורך בעלך מבלה עם החבר'ה כחצי שעה לפני ארוחת ערב שישי, שעה בבוקר שבת ושעה אחה"צ - האם את שאר השעות בשבת/ בשבוע (הרבות מאד יחסית) הוא מבלה איתך ועם הילדים? אם התייחסותו מאוזנת לא ברורה לי התנגדותך. גם שאלת הטיפול הזוגי נותרה מעורפלת - האם הסוגיה נדונה בטיפול, מה היו התוצאות ומדוע אין סיכוי שבעלך יסכים שוב? אצטרך תיאור מלא יותר כדי לענות על שאלתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשי גיליםטליה09/05/2009
שלום לך
בת 35 הכרתי מישהו שצעיר ממני ב6 שנים
יוצאים והכל בסדר עד כה
אמר שהגיל לא ממש מפריע לו
אני פוחדת שהחברה או ההורים שלו ישפיעו עליו
שוקלת לנתק את הקשר
או שמה זה רק פסיכולוגי
אשמח לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לטליה
טלי מנדיוק09/05/2009לטליה שלום רב,
קראתי את פניתך בעיון, אנני סבורה שזו סיבה לנתק את הקשר.
אך זו סיבה לטפל בחששותיך.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצבת גבולות לילד בן 4אמאל'ה04/05/2009
שלום רב, אנו הורים לילד מקסים ופיקח, כמעט בן 4, בשבועות האחרונים אנו חווים תסכול רב בכל הנוגע להתנהלות איתו, תסכול מכך שכמעט כל אינטראקציה איתו מסתיימת ב"לא" או בעונש, המון ויכוחים ומו"מ, על כל דבר כמעט, צריך לבקש ממנו כל דבר 20 פעם, רק כשממש מרימים קול וכועסים או מאיימים שלא יקבל צעצוע שהוא מאוד אוהב הוא מתרצה, לציין שמדובר בילד אנרגטי, תזזיתי, פיקח מאוד שמתבטא מאוד יפה, ילד חם ואוהב, יש לו אח בן שנה שהוא מאוד אוהב, הוא נפרד מהמוצץ לאחרונה ובגדול עבר כמה שינויים משמעותיים כמו מעבר לעיר אחרת, גן חדש, לידת אח. אשמח לקבל טיפים או הכוונה להקל גם עלינו וגם עליו את ההתנהלות היומית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאמא'לה
טלי מנדיוק05/05/2009לאמא'לה שלום רב,
ילדכם הבריא והנורמאלי בודק גבולות, ומגלה כל פעם מחדש כמה הסמכות שלכם בירידה........
יש להכין עבורו תוכנית התנהגותית שמתאימה לילד בן 4.
(אני אישית עושה זאת במשך שנים עם הורים רבים, בהצלחה גדולה)
מאוד קשה להרכיב תוכנית כזאת פה דרך הפורם, אבל בגדול זה הכיוון. תוכנית שכוללת את משימות הבוקר, צהרים וערב שלו, וכמובן כוללת פידבקים.
התוכנית היא לתקופה של 3-6 שבועות זמן בו הילד מטמיע את הכללים.
זה מצליח תמיד במאת האחוזים, וכמובן שתלוי אך ורק בהורים וביכולת שלהם להתמיד בתוכנית.
פנו להדרכת הורים,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אמאל'ה06/05/2009תודה רבה, אנחנו בהחלט בודקים השתתפות בסדנת הורות וברור לנו שמדובר בגבולות ובהתמדה
עניין הרישום קצת לוקח זמן (התארגנות קבוצה של כ-10 משפחות) עד אז רציתי שיהיו לי כמה טיפים להתנהלות היומית.. איך הטבלה אמורה להיות? ברמת מטלות עם ניקוד (חיוך או פרצוף עצוב) וכמובן תגמול, מה אם זה לא מצליח? איזה פתרונות יש כי על התנהגות חיובית אנחנו דווקא מאוד מפרגנים ומצ'פרים, קשה לי עם העונשים וההגבלות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

