פורום טיפול משפחתי, קשר משפחתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לא סובלים אותי
    לא סובלים אות
    29/07/2010

    שלום רב,
    אני בחורה בגיל שבו הייתי צריכה להיות כבר נשואה עם ילדים משלי, אני גרה עם אמא שלי ועם אחותי
    אני מאוד מדוכאת שכל החברים בגיל שלי כל מי שלמד איתי נשוי ורק אני לא,
    אני כבר מיואשת מלצאת לדייטים זה מדכא אותי כל פעם בחדש וככל שהגיל עולה אני יודעת מדוכאת ויותר מיואשת מלצאת לדייטים, גדלתי בבית שבו קיבלתי הכל חוץ מאהבה מההורים, כרגע ההורים שלי גרושים, אני חסרת ביטחון אף פעם לא היה מי שבאמת אהב אותי אף פעם לא הרגשתי שמישהו בעולם הזה אוהב אותי, גם עם כל הגברים שיצאתי איתם אף פעם לא הרגשתי שזאת אהבה אמיתית, השאלה שלי היא: כאשר אני מבקשת לפעמים מאמא שלי אם היא יכולה להכין לי משהו לאכול (לא מתכוונת לארוחת צהריים) אז תמיד היא עונה לי תכיני לך לבד תעזבי אותי, או שבלעזור לי במשהו זאת תמיד תשובה של אוףףףףףףףף ולפעמים היא עוזרת לי, יש לי אחות שקטנה ממני ב 5 שנים לומדת, גם בגיל שכבר הייתה צריכה למצוא את עצמה נשואה כבר, שאחותי מבקשת מאמא שלי אם זה להכין לה משהו לאכול אם זה לעזור לה תמיד זה יהיה תשובה בסדר טוב וכו', אבל לי היא אומרת שאין לה כח להכין לה, אז אני אומרת לה שתכין לעצמה היא מספיק גדולה, אז אמא שלי עונה לי, מפריע לך שאני מכינה לה , או כל מיני תשובות כאלה, האם אמא שלי לא מספיק אוהבת אותי כמו שהיא אוהבת את אחותי, האם היא מפחדת מאחותי, אשמח אם תענו לי תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא סובלים אותי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • "לא סובלים אותי"

    טלי מנדיוק
    29/07/2010

    שלום רב,

    הצטערתי מאוד לקרוא את פנייתך.
    אני ממליצה לך לגשת ולקבל עזרה מקצועית.


    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות
    נעמה
    28/07/2010

    אני מרגישה לאחרונה יחס ממש עוין מגיסי ובעלי אומר שאני סתם מגזימה. זה עד כדי כך לא נעים לי שקשה לי להיפגש עם המשפחה שלו (התחתנו לפני חצי שנה) ואני ממש לא יודעת מה לעשות. מה תוכלו לייעץ לי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התייעצות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנעמה

    ד``ר חיים היילפרין
    29/07/2010

    הדרך הטובה ביותר לפתור קונפליקטים ומשברים היא כמובן תקשורת אסרטיבית. אם את מרגישה יחס עויין מצד גיסך, כדאי לך לפתוח את הנושא ישירות מולו (לומר לו בכנות את תחושותייך), להבין מתגובתו אם ומה יש לו נגדך, ואז לנסות יחד למצוא פתרון שיקרב ביניכם. אם את מתקשה בישום הנחייה זו, אל תהססי לפנות לאיש מקצוע שילמד אותך לתקשר באופן אסרטיבי, להציב גבולות וכד'. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא שלי
    dani
    24/07/2010

    שלום,
    אני נשואה עם 2 ילדים בני שנה וחצי וחמש.
    יש לי עוד אח בן 25 שלומד לתואר ראשון.
    בשישי ושבת כשאנחנו מגיעים להוריי הוא נמצא בבית.
    אם הוא מנגן בגיטרה ומנפח לכולם את השכל אמא שלי טוענת שהיא אוהבת לשמוע אותו ואי אפשר להגיד לו כלום.
    אם הוא לומד הוא טורח להוציא את ראשו מהחדר ולצעוק "שקט" ואז אמא שלי מצפה שילדיי לא יוציאו הגה ויהיו בשקט (אפילו שבתי צוחקת בקול רם היא מבקשת שאגיד לה להיות בשקט).
    זה הגיע למצב שהיום בתי ישנה אצל חמתי וביקשתי מאבא שלי שייקח את התינוק לבקר את סבתא שלי כדי שאני ובעלי נצא לבד לארוחת בוקר. אבא שלי הסכים.
    אחרי פחות משעה אבא שלי מתקשר שאבוא מיד כי אמא שלי אמרה לו לא לעלות עם התינוק כי אחי לומד.
    כמובן שלקח לי כמעט 40 דקות להגיע ועכשיו הוא כועס עליי מאוד ולא יהיה מוכן לקחת אותו יותר.

    מה לעשות במצב זה?

    אציין שאין מה לדבר עם אמא שלי כי היא ראש בקיר וכל שיחה איתה נגמרת בכך שאני לא בסדר ולא מבינה ואגואיסטית ובבכי שלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמא שלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדני

    ד``ר חיים היילפרין
    25/07/2010

    אימך מציבה בפניך (ובפני ילדיך) גבולות ברורים, אבל ביחסים (כמו בטנגו) יש שניים, ואם את חשה פגועה וחושבת שאמא מוטה לטובת אחיך, גם את יכולה להציב בפניה גבולות. את יכולה, למשל, להתנות את ביקוריך וביקורי ילדיך אצל הוריך בשינוי כזה או אחר בהתייחסותה... בהנחה שהקשר עם הנכדים חשוב להוריך, גם אם אימך היא "ראש בקיר" היא תחשוב פעמיים לפני שתעשה הפלייה לטובת אחיך ותסתכן באובדן הקשר. אם תמצאי שבפועל את מתקשה להציב גבולות בפני אמא, אל תהססי לפנות לאיש מקצוע שיסייע לך בתהליך. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני נשוי פעם שניה
    רון
    20/07/2010

    מנישואי הראשונים יש לי ילדה בת חמש ועם אשתי החדשה עדיין לא.
    לפני שבוע גרושתי פנתה אלי בבקשה לבלות זמן משותף עם ביתנו וזאת "כדי ליצור לה זיכרונות טובים של הוריה יחד" אשמח לשמוע את דעתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אני נשוי פעם שניה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרון

    ד``ר חיים היילפרין
    21/07/2010

    החלטה מעין זו תלויה בטיב היחסים ביניכם וברצונכם המשותף בלבד. אין ספק שבתכם תשמח לבלות איתכם יחד, אך חשוב יותר שתיהיו עקביים ושהדבר ייעשה רק אם שניכם מסוגלים לגלות רצון טוב - תעתועים והבטחות סרק לקרבה או מריבות וויכוחים למול הילדה יגרמו יותר נזק מאשר הפרדה ברורה ועקבית בבילויים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה עם אבא
    שני
    18/07/2010

    שלום, אני בת 26
    יש לי בעיה שקיימת כבר שנים
    אולי זה ישמע לא יפה אבל זה המצב לצערי
    קשה לי לסבול את הנוכחות של אבא שלי, הוא אדם פרימיטיבי, הוא לא מתנהג בנימוס, הוא לא יודע לתקשר עם הסביבה, הוא מדבר ומתנהג בצורה פרימיטיבית, הרבה פעמים הוא מעליב ולועג לאנשים (מתקשר לחוסר הנימוס שלו) גם אותנו במשפחה, הוא מאוד ילדותי ולפעמים מתנהג כמו ילד בן 4. כל דבר שקשור בו מעלה בי עצבים וכעסים.
    תמיד התביישתי בו, גם בתור ילדה. ואף פעם לא אהבתי את הנוכחות שלו, גם בתור ילדה.
    אמא שלי לפעמים מעירה לו ולפעמים מתעלמת, היא כמובן מודעת לבעיה אבל אומרת שאין מה לעשות ככה הוא גדל, בסביבה פרימיטיבית ושגם יש לו כנראה בעיה בתקשורת עם אנשים.
    אבא שלי היום בן 64, אני מניחה שאי אפשר כבר לשנות אותו.
    השאלה היא אם אני יכולה לעשות עם זה משהו??
    אני מנסה לצמצם כמה שיותר את הקשר איתו אבל כמובן שזה לא אפשרי כי עדיין אני מגיעה להורים לאמא שלי ויש ארוחות שישי וכו'. ועם כל הקושי אני מניחה שכשהוא יזדקן נצטרך לטפל בו ונראה לי שכדי לעשות זאת מעכשיו אני צריכה לטפל פסיכולוגית בעצמי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה עם אבא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לענת

    ד``ר חיים היילפרין
    19/07/2010

    את צודקת בהנחתך שלא תוכלי לשנות את אביך. הדרך המייטבית להתמודד איתו היא לחיות מחוץ לבית הוריך - ואת זה את כבר עושה - ולתחם את הממשק איתו למינימום הנסבל. אינך צריכה, ובודאי לא חייבת, "להפוך אותו לפרוייקט". את כבר מתאבלת עליו שנים; הגיע הזמן שתניחי את העצב והכעס מאחוריך ותתפני לההנות ממעט הטוב שיש ביניכם (אם בכלל). וכן, טיפול פסיכולוגי יכול לסייע לך בזה. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל 3 האיום...
    MICHAL
    17/07/2010

    שלום רב.
    בתי הבכורה בת 3 וחצי בקרוב. לפני חצי שנה נולד לה אח. גלי היתה תמיד ילדה נהדרת ומאוד קשובה (לא אוהבת את המילה ממושמעת...) כשנולד גיא היתה לה תקופת משבר שהתבטאה בעיקר בלא רוצה וטנטרומים הראשונים בחייה. הללו חלפו מהר מאוד. לאחרונה שוב החלה התנהגות בעייתית. יתכן כי סביב הפיכתו של גיא לתינוק פעיל ותקשורתי יותר ואולי גם עם סיום הגן בקרוב. ההתנהגות מותירה אותנו ההורים לראשונה מעט חסרי אונים. אתאר זאת כאילו נכנס בה הילד הרע. היא מקבלת פנים חתומות, לא עונה, או אומרת לא, על כל נושא אוילי. אני אומרת לה שהיא יכולה לבחור להמשיך בקו זה וללכת לחדר, או להשאר איתנו בטוב. היא בוחרת בחדר, לעיתים אף אומרת שהיא רוצה להיות "ילדה רעה" ומיד פורצת בבכי כבד. לרב אחרי דקות ספורות מבקשת לחזור לסלון באה ומבקשת סליחה. לאחרונה סיפור זה יכול לחזור מספר פעמים, ואז לסליחה אין ממש ערך. ניסיתי לתת לה סמיילי על המקרר בסוף כל יום טוב, וזה עבד לכמה ימים.... זיהינו שהתנהגות זו קוראת הרבה יותר כשאביה נוכח (יש לציין שאני דמות יותר סמכותית עבורה). אתמול אחרי שעתיים עם חזרה של טקס זה מספר פעמים פשוט הסברתי לה שהיא הולכת לישון ואין יותר סלון וסליחה. בכתב מעט ונרדמה. מה לעשות? אולי איננו נוהגים נכון? אשמח לכל הכוונה. עלי לציין שגלי ילדה מאוד רגישה, עמוסת נתינה ואהבה, ואינטיליגנטית באופן מאוד יוצא דופן. יחד עם זאת עקשנית ודעתנית ומאוד מדוייקת ברצונותיה מגיל מאוד צעיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גיל 3 האיום...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למיכל

    טלי מנדיוק
    17/07/2010

    למיכל שלום רב,

    פנייתך נגעה לליבי והעלתה אפילו חיוך בפני....
    1. ביתך נמצאת בתקופה בה נולד לה אח. מצב מאוד מאיים. בספרות המקצועית קורים למצב זה "המלך שהודח". מהמקום בו היא אמורה כרגע לשמור על מקומה, על בכורותה (מהיום ועד בכלל). זה "תיק" לא פשוט לאור העובדה כי היתה מלכה במשך 3.5 שנים בלי שום הפרעה.
    בקיצור "החיים קשים" לה כרגע.
    היא (וגם כל המשפחה) זקוקים לזמן הסתגלות למצב החדש.
    2. גיל 3.5 - היא גיל ההתבגרות המוקדם של האדם. הוא מאופיין מבחינה התפתחותית במצב של "תלות עצמאות". מצד אחד רוצים וחותרים לעצמאות ("לא רוצה"), מצד שני עדיין תלותיים.
    תגובותיה מאוד אופייניות לגיל.
    3. אני לא ממליצה להיכנס איתה לריבים או עימותים. אלה להיות סמכותיים בנוגע לדברים החשובים באמת. בנוגע לשאר (וזה הרוב)אפשר לעשות "היסח דעת" ("בואי נלך ביחד להלביש את הבובה").
    4. אולי תגיעו למספר שיחות הדרכה.

    מזל טוב - והרבה הצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה עם גיסתי
    חני
    14/07/2010

    התחתנתי לפני שנה וחודש. יש לי בעיה עם אחות של בעלי. היא כמובן לא יודעת שיש לי בעיה איתה
    כמה דברים מפריעים לי ואולי תוכלו לעזור לי
    דבר ראשון אני מרגישה שמתחת לפני השטח יש תחרותיות ביננו, שתינו באותו גיל, מאותו רקע אקדמאי (תואר ראשון באותו תחום) ובאותו שלב בחיים של סיום לימודים וחתונה. אני מרגישה שהיא בתחרות איתי (או שאני בתחרות איתה) - מי תצליח יותר (בכל תחום)
    דבר שני היא מאוד אוהבת תשומת לב, היא בת יחידה במשפחה מוקפת בנים והיא מרכז הבית. מאז שאני נכנסתי למשפחה הרבה פעמים אני מרגישה שאני לוקחת לה את הבמה. גם מהבחינה הזו אני מרגישה תחרות.
    דבר שלישי שמפריע לי הוא שהיא מאוד מפונקת ומוציאה כל הזמן כספים מההורים שלה. הם משלמים לה על הכל. הם שילמו לה על התואר ועל שכר דירה. וגם עכשיו כשהיא נשואה עדייין הם מזרימים לה כספים. מה שמפריע לי הוא שלבעלי הם לא נותנים כלום!! הוא שילם על עצמו על הכל גם מחייה מגיל צעיר וגם לימודים. לבעלי זה לא מפריע אבל לי זה ממש מפריע. (ודווקא עם האחים שלי אני ממש לא מתחשבנת להיפך מעדיפה שהם יקבלו מאשר אני)
    יכול להיות שחוץ מעניין הכסף כל השאר רק בראש שלי ואני מרגישה את זה כי אני חסרת ביטחון במשפחה החדשה, בכל מקרה התחושות האלו מפריעות לי כל הזמן במיוחד העניין הכספי (שאותו אני לא מדמיינת).
    מה עושים? איך מתעלמים מהטפל ומתמקדים בעיקר- בעלי והתינוק שבדרך....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה עם גיסתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחני

    ד``ר חיים היילפרין
    15/07/2010

    מידה מסויימת של תחרותיות (או קינאה) היא טבעית ונורמלית, ואפילו בונה. אך אם התחושות האלה "מפריעות לך כל הזמן", ההמלצה הטובה ביותר שאני יכול לתת לך כאן היא לפנות לאיש מקצוע (פסיכולוג קליני או מטפל משפחתי) ולהסתייע בו כיצד להתמקד בעיקר - בבעלך ובתינוק. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשר בעייתי בין ביתי לבעלי
    איילה
    09/07/2010

    שלום,
    התגרשתי לפני כ- 8 שנים. לא הרבה אחרי הצגתי לבת שלי את בן זוגי החדש.
    היא הייתה אז בת 4 וחצי.
    היום אנחנו נשואים ויש לנו ילדים מקשר זה.
    בהתחלה הקשר בין הבת שלי לבן זוגי היה מדהים. היה טוב מכדי להאמין שזה כך.
    לפני כשלוש שנים החלו לצוץ בעיות .
    גיל הההתבגרות, אופיה הקשה והעובדה שהיא די חוצפנית גרמו לכך שבעלי הרים את קולו הרבה מאוד פעמים , הטיל עונשים..
    האמת שמהצד לפעמים התגובות שלו באמת נראו לי אפילו מפחידות.
    אני ביקשתי ממנו אין ספור של פעמים שיעצור רגע לפני, שאני דוגלת בשיטות אחרות של שיחה, ושלא יטיל עליה עונשים לפני שאני בתמונה ושעדיף שזה יבוא ממני..
    אני נאלצתי פעמים רבות לא להתערב על מנת שלא יראה שאני לא עומדת מאחוריו, למרות שבפניו כעסתי והבעתי תרעומת שהוא מתנהג כך.
    לדבריו שיטת החינוך שלי שגוייה.(אני יותר מדברת, קצת מעלימה עין במה שלא נראה לי עקרוני)
    לדבריו אני אדישה.
    אך זה לא ככה שכן אני מנהלת איתה הרבה מאוד שיחות ומנסה בטוב.
    למען האמת הילדה די קשה , גם חצופה לעיתים,היא למדה גם ליהיות אדישה לאיומים, עונשים והצעקות שלו. וזה כמובן היה מכעיס אותו עוד יותר .
    לא מזמן באחד מהמקרים שבהם הוא החליט לצעוק עליה שוב, אני די התמוטטתי. ביקשתי ממנו שזה לא יקרה יותר. היא כבר שונאת אותו וזה מתבטא ביחסה כלפי אחיה.
    הוא החליט שלא יתייחס אליה יותר .. כלומר לא בטוב ולא ברע.
    היא לא מוכנה לשמוע על טיפול שאליו נלך יחד.
    המצב הוא בכי רע ואני בן הפטיש לסדן.
    אנא עזרתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשר בעייתי בין ביתי לבעלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאיילה

    טלי מנדיוק
    10/07/2010

    לאיילה שלום רב,


    הקשיים שאת מתארת בפנייתך לצערי מאוד שכיחים בגיל ההתבגרות.
    אני מציעה לכם ללכת ליעוץ, הדרכה וטיפול - בלעדיה!!!!
    היא לא זקוקה לטיפול חיצוני, אלה אתם.
    אתם זקוקים להדרכה לגבי הסמכות ההורית שלכם בכל מה שנוגע אליה.
    עשו זאת, ויפה שעה קודם!!!

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ועוד שאלה..

    איילה
    11/07/2010

    טלי שלום,
    התייחסת בעיקר לנושא גיל ההתבגרות.
    נראה לי שהמקור לבעיות שלנו רחב יותר.
    מדובר בהורה חורג שהיא לא מסכימה לקבל את מרותו.
    יש פה קצת מעבר לכך שהיא ילדה בגיל ההתבגרות.
    ברור לי שאנחנו נלך לייעוץ.
    שאלתי היא מנסיונך, האם יש סיכוי שבעלי יוכל לשנות את דרכוולאמץ גישה שונה ביחס אל הבת?
    האם לדעתך שינוי גישה שלו אליה יכול להביא לכך שהיא תשנה גם את סגנונה וגישתה אלינו?
    תודה רבה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאיילה

    טלי מנדיוק
    12/07/2010

    אנני מכירה את בן זוגך.
    אנני מכירה את היכולות, את הכוחות ואת המוטיבציה שלו.
    מה שכן - ברור ששניכם צריכים חיזוק לסמכות ההורית שלכם, גם אם הוא לא אבא ביולוגי.
    בהצלחה בטיפול!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חמתי שהיא צל בבית
    רונית אשטמקר
    08/07/2010

    אני גרה רחוק מחמתי בעלי הוא הבן האמצעי ומה שלא מובן לי היא לא עושה את הדברים לידים השניים כלומר היא מתקשרת אליו כל הזמן לפחות פעם אחת ביום במיוחד בשעות שהוא בבית שולחת הודעות שככה זה מתפתח לשיחה בהודעות היא שואלת מה אנחנו עושים?מה אנחנו אוכלים?מה רואים?מה קנינו היום ?ועוד כל מיני שאלות שיוצאו לי כבר מהורידים כל הזמן הזה שתקתי ניסיתי להסביר לבעלי שזה ממש מעצבן אותי והוא אומר שזאת אמא שלו ואי אפשר לשנות אותה וככה היא הייתה כל החיים.
    יש לי בת בת שנתיים והחלטנו לחגוג עם המשפחה של בעלי ניסע לשם קצת אבל לא לקחתי בחשבון שהיא תחליט כל דבר כלומר איזה בגד הבת שלי תלבד,או איזה עוגה ניקנהתואפילו היא מוכנה ללכת לקניות ואנחנו נחזיר לה את הכסף.ושכמובן לא נהיה עייפים אחרי נסיעה אז היא רוצה לחסוך מאיתנו.
    מה שמפריע לי זה שהיא רוצה שנחגוג בזמן שמתאים לה .נאכל מה שמתאים לה .(אני שומרת כשרות שככה מפריע לי לשלם ולהכשיל אנשים לאכול בשר וחלב ביחד)למרות שלהם לא אכפת
    בכל אופן הכל צריך להיות בדרך שלה ואני בשבילה אורחת וזה הבית שלה שככה אני צריכה לעשות הכל בדרך שלהם אפילו אם זה לא מקובל עלי (זה מה שהיא אמרה )
    אני כבר לא יודעת מה לעשות ואיך לבטל את הנסיעה כי אני יודעת שאני אצטער על זה שנסעתי
    מה עלי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חמתי שהיא צל בבית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להודיה

    ד``ר חיים היילפרין
    09/07/2010

    אינך יכולה לשנות את התנהגות חמותך אך את בהחלט יכולה לשנות את ההתנהגות (הפסיבית) שלך. למדי להציב גבולות בפני בעלך (ואימו) - קחי אותו (או את שניהם) לשיחה רצינית שבה תבהירי למה את מוכנה ולמה אינך מוכנה ואל תשתפי פעולה כשהדבר אינו לרוחך. אם קשה לך ליישם זאת, אל תהססי לפנות לאיש מקצוע (פסיכולוג, מטפל זוגי) לקבלת סיוע. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    רונית אשטמקר
    09/07/2010

    תודה רבה !!שמחתי מאוד לקבל תשובה השכלתי המון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוסע לחו"ל שוכח אותי כאן
    נעמי
    07/07/2010

    בעלי כשהוא נוסע לחו"ל אי אפשר לדבר איתו. הוא נוסע מהעבודה, לא מתקשר, לא בסקייפ ולא מייל. רק כשאני מתקשרת. כשאני שולחת SMS שולח בחזרה משהו קצר כדי לצאת ידי חובה. אני מרגישה שזה החופש שלו ממני ונורא נעלבת במיוחד כשאני צריכה להתייעץ איתו לגבי דברים שקשורים לילדים ואין עם מי. יצוין שבבית הוא מקסים אבל הנסיעות האלה לחו"ל שקורות די הרבה הורגות אותי. אפילו חשבתי לנסוע עם חברה רק כדי לעשות לו דווקא ולהשאיר אותו פה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נוסע לחו"ל שוכח אותי כאן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנעמי

    טלי מנדיוק
    07/07/2010

    שלום רב,

    שמחתי לשמוע כי כשבעלך בארץ התקשורת בינכם חיובית.
    כשהוא בחו"ל בענייני עבודה - המצב כפי הנראה שונה.
    1. צריך לברר מדוע לא ניתן לתקשר איתו באופן המספק אותך (טלפון, מיילים וכו'...).
    לנסות לקבל תשובות הגיוניות.
    2. ניכר כי המצב מתסכל אותך, ונוגע בנקודה אשר מאוד רגישה אצלך (נטישה, דחיה, עלבון), ולכן את/אתם צריכים להבין איפה זה בדיוק נוגע אצלך, ואיזה פצע זה מעיר בתוכך.
    נסו לעשות זאת לבד, אם לא פנו לאיש טיפול שיעזור לכם.
    בינתיים - אני מפנה אותך לספר הדרכה נפלא לזוגות - "לבסוף מוצאים אהבה" - ד"ר הרוויל הנדריקס. שם תלמדו שהתנהגויות של בן/ת הזוג אשר מאוד מאוד מתסכלות כפי הניראה מקור התסכול הוא עמוק מכפי הנראה לעין.

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להשאיר את התינוק עם הבעל
    חנה
    05/07/2010

    הבת שלי מפחדת להשאיר את התינוק לבד עם בעלה. התינוק כבר בן שבעה חודשים והבעל לא יודע לעשות כלום. כשהוא נשאר איתו בלעדיה הוא קורא לאימא שלו. מה לעשות? היא לא יכולה כל הזמן להיות בבית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    להשאיר את התינוק עם הבעל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חנה

    טלי מנדיוק
    05/07/2010

    לאמא של היולדת שלום רב,

    "לא בונים את רומא ביום"
    לאט לאט....

    הכניסה להורות היא תהליך ארוך מורכב ושונה מאדם לאדם, מזוג לזוג וממשפחה ומשפחה.
    אני מציעה שהיולדת תלך בקצב של בעלה, לאט לאט.
    והפרידות יהיו הדרגתיות, רגישות ומתחשבות.
    זה בסדר גמור שהסבתא השניה באה לעזור לו -
    מלידה ללידה הדברים מתפתחים וצומחים.
    אני מניחה שהאבא יקבל בטחון עם הזמן....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריך עזרה בבקשה! ~נא לקרוא עד הסוף~
    קובי
    26/06/2010


    אני ואישתי עברנו דירה לאילת לפני פחות מחודש מאזור המרכז.
    אני ואישתי תמיד דיברנו על מצבנו הכלכלי שלא מאפשר לנו להביא ילד לעולם והיא גם הבטיחה שהיא תפיל במידה והיא תהיה תהיה בהריון שלא יהיה רצוי על ידי שנינו בשנה הקרובה, המצב הכלכלי הכוונה לזה שאנחנו עדיין גרים בשכירות ואני לא עבדתי תקופה ארוכה בשל דיכאון (נוטל כדורים מסוג רסיטל ועכשיו אני מפסיק איתם כי הכדורים האלו לא עושים לי טוב - גורמים להמון עצבים לא מובנים)
    ביום שלישי אישתי סיפרה שהיא בהריון וכשהיא סיפרה לי היא הוסיפה ואמרה שהיא רוצה לשמור את התינוק, אני נלחצתי ומאוד לחצתי עליה שתפיל ואפילו איימתי עליה שהתאבד אם היא תחליט להשאיר את התינוק, היא נורא נלחצה ולמחרת בבוקר השאירה אותי לבד וברחה להורים שלה במרכז ביום רביעי שידוע לה שהם אף פעם לא אהבו אותי ותמיד הם רצו להפריד בנינו.
    היא סיפרה לכל המשפחה שלה(וגם לרוב האנשים שאני מכיר)שאני לא עבדתי תקופה ארוכה, שאני איימתי להיתאבד ושאני נוטל תרופות נוגדות דיכאון התוצאה ברורה: הם לוחצים עליה להיתגרש ממני(חשוב לי לציין שאני הייתי בעל טוב והיה לה טוב איתי). לא נותנים לי אפשרות לדבר איתה עד שאתמול בערב היא היתקשרה ללא ידיעתם ואמרה לי שהאפשרות היחידה בשביל לחזור להיות איתה זה להגיע למרכז ולדבר עם ההורים שלה על ענייני הפרטיים שכוללים גם את נושא הדיכאון שלי וכו" , בנוסף הם אמרו לה שאנחנו חייבים לעבור לגור לידם כי הם רוצים להשגיח עליי כי הם חושבים שאני רוצה להרוג אותה או את התינוק (לא אמרתי דבר כזה הם פשוט חושבים שאני חולה בנפשי כי אני נטלתי כדורים נגד דיכאון) ועניתי לאישתי שזה לא מקובל עליי לדבר עם ההורים שלה ולחיות חיי משפחה תחת פיקוח שלהם - אמרתי לה שאני ממש מיצטער על מה שעשיתי ושעשית את זה מתוך הלם ולא חשבתי בהגיון ואמרתי גם שאני רוצה את התינוק ושאני ילך לקבל טיפול פסיכיאטרי בעקבות הדיכאון שאני סובל ממנו וגם שאני יתחיל לעבוד בהקדם והיא הסכימה לחזור הבייתה ואפילו ביקשה שאני יזמין לה כרטיס טיסה והזמנתי לה, באמצע השיחה הם לא נתנו לה לדבר איתי וניתקו לנו את השיחה לאחר שעה אישתי התקשרה שוב ואמרה שוב פעם שאני צריך לדבר עם ההורים שלה ולעבור לגור לידם ושזאת האפשרות היחידה...(שום פעם אמרתי לה שזה לא מקובל עלי ושאני רוצה לדבר איתה ולא עם ההורים שלה) מאז אין לי קשר איתה לחלוטין(הם לקחו לה את הסלולרי).
    ההורים שלה הזמינו לי משטרה בטענה שאני אדם לוקה בנפשי ושאני רוצה להתאבד - כמובן שסיפרתי לשוטרים שזה שטויות והם הבינו והלכו.
    אני לא יודע מה לעשות אני נימצא לבד בבית במצב של חרדה וחוסר שינה ואין לי עם מי לדבר ואני אובד עצות איך לפתור את המצב ההזוי הזה כי אני רוצה את אישתי בחזרה והיא נמצאת בלחץ מטורף מצד הסבא וסבתא שלה והורים שלה.
    אני לא יודע איך אני יכול להוציא אותה משם,
    חשוב לציין שאני לא אדם עם נטיות אובדניות ושאני הייתי אמור להתחיל לעבוד כבר השבוע(נשוי שנה)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקובי

    ד``ר חיים היילפרין
    28/06/2010

    כל תשובה שתקבל בפורום אינטרנטי תחטא למשבר המורכב שאתה מתאר - מה שאתה צריך לעשות זה לפנות לפסיכולוג שיסייע לך, לאורך תקופה, לפתור את המשבר באופן מייטבי. ניתן לקבל סיוע שכזה בתחנות לבריאות הנפש (בחינם) או דרך קופת החולים שלך (בעלות נמוכה יחסית). בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אימי הגרושה "מעבירה" אחריות על אחות
    מורן
    22/06/2010

    אני חייבת את עזרתך אני ממש במצוקה עם אמי לגבי מצב שחוזר על עצמו כמעט אחת לשבוע.
    היא כל שבוע מתקשרת אלי כדי לבקש ממני לקחת את אחותי בת ה-13 שתישן אצלי וכשאני מסבירה לה שמאוד משעמם לה אצלי כי אין לה טלוויזיה, היא כועסת עלי.
    זה כבר ממש מעצבן וגורם לי להרגשת אי נוחות במשך כל היום. היה ברור לי שעכשיו כשהתחיל החופש הגדול היא תנסה "להפיל" עלי את אחותי ללא סוף כי אין לה בית ספר אז מבחינתה שהיא תשב אצלי בבית ימים על גבי ימים (כך היא גם עשתה שנה שעברה היא לא רצתה לבוא לקחת אותה) . בנוסף, היא גם מנדבת אותה לניקיונות. אמרתי שזה לא מסתדר כי באמת מאוד משעמם לה אצלי וזאת היא גם אמרה לאמי, עד שזאת האחרונה כביכול כועסת עלי שלא נוח לה אצלי.
    אמי לא מצליחה להבין שעכשיו יש לי משפחה (בעל וילד בן שנה) ואני לא לבד שאני יכולה להביא את סיוון אלי מתי שמתחשק לה כי גם לבעלי זה לא נוח כי אז אנחנו מוגבלים, ובנוסף, אחותי יושבת עם פרצוף דיכאוני בסלון שמראה על חוסר הנעימות של כולנו.
    אז זה הסיפור, אני זקוקה לעזרתך בדחיפות לפני שאני בסוף החופש הזה אני אמצא בבית הדין לגירושים.
    מה אני עושה?
    תודה רבה,
    מורן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למורן

    ד``ר חיים היילפרין
    23/06/2010

    כל מה שאת צריכה לעשות זה להציב לאימך גבולות ברורים לגבי ביקורי אחותך. שבי עם אמא לשיחה רצינית ונסי להגיע איתה לפשרה שתספק את שתיכן. אם תתקשו בזה, אל תהססי להסתייע בשרותיו של איש מקצוע (פגישה אחת עם מטפל משפחתי עשויה להספיק). אם לא תצליחו להגיע לפשרה המקובלת על שתיכן, לא תיוותר לך ברירה אלא להגביל את ביקורי אחותך אצלך כמיטב הבנתך. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה שקשורה לגיסתי
    רונית אשטמקר
    21/06/2010

    אני נשואה 4 שנים ואמא לתינוקת בת 9 חודשיים.חלק מהשנים אני גרה בארץ ועברנו לארה"ב.האנגלית שלי לא משהו.מצד המשפחה של בעלי רק גיסתי וארוס שלה גרים קרוב יחסית שזה בערך חצי שעה נסיעה.לעומת זאת ההורים והאח של בעלי גרים במרחק רב מאיתנו שככה לא רואים אותם רק עם זה ארוע מיוחד שאנחנו נוסעים לשם או שהם באים אלינו למשך שבוע .
    הבעיה שלי שאני בכלל לא רואה את גיסתי ובעלי בכלל לא בקשר עם אחותו הוא ניסה הכל אם זה שיחה אישית. היה מתקשר אליה בשעות הצהרים כי חשבנו אולי זה מפריע לחבר לארוס שלה שהיא מדברת בבית.ניסינו להזמין את עצמנו אליה ניסינו להיזמן אותה אלינו.או אפילו לעשות בביסיטר שתבלה עם התינוקת. איך תמיד יש לה סיבה והיא עסוקה וככה בעלי כועס ומעדיף לא להתקשר אליה ולא להטריד אותה כי היא לא תורחת ומתקשרת גם מידי פעם .וככה הקשר מתנק למשך המון זמן עד שההורים של בעלי מגעים ואז היא מגיעה אלינו.מה שמפריע לי המון שהיא מגיעה אפילו בלי הזמנה כאילו כלום לא קרה וזה ממש טבעי להגיע ולהעלם להמון זמן היא אף פעם לא תרים טלפון לשאל לשלומנו או תציע בביסטר או שניצא לקניות ביחד הפער ביננו שנתיים אני לא יודעת אם זה קשור או שבעצם השפה גם משפיעה.בעלי שאל אותה אם פגענו בה או בארוס שלה או עשינו משהו לא במקום והיא אמרה שהכל בסדר ביננו אני ממש לא מבינה מה הבעיה?והאם אפשר לפתור את הבעיה ?
    בעלי חושב שאין מה לעשות ואני צריכה לקבל אותה כל פעם שההורים שלו מגעים אבל מיצידי שיפגשו בבית שלה או במסעדה בעלי חושב שזה לא יפה ולמה לגרום לבעיות אבל מיצידי נמאס לי מהיחס הזה היא לא מכניסה אפילו את ההורים שלה לבית שלה והיא בקשר מצויין אם ההורים שלה בטלפון
    אני לא יודעת מה כבר אפשר לעשות?והאם אני מתאמצת מידי ?
    מה אני יכולה לעשות בנידון?האם יש לכם פיתרון?
    אשמח מאוד לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה שקשורה לגיסתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לילך

    טלי מנדיוק
    21/06/2010

    ללילך,


    אני מציעה לכם לשמור איתה על קשר כפי שאפשר מכל הצדדים.
    אני בדיעה עם בעלך לגבי המפגשים של כולם שההורים מגיעים, כולל האחות.
    תעשו הכי טוב שאתם יכולים למען לכידות המשפחה הצעירה והמורחבת.

    בהצלחה,
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי טלי - בעיות עם אמא של חבר שלי
    טליה
    21/06/2010

    שלום רב,
    אני פונה אליך במצב של חוסר אונים. אני נמצאת בקשר זוגי רציני עם חבר שלי כבר כמעט שלוש שנים. אני בת 25 נמצאת בשנה שניה לתואר והוא בן 28 עובד. אנחנו עדיין גרים בבית בגלל שאני לא עובדת אב לאנחנו מאד מחוייבים ורציניים. ומדברים על כוונות רציניות של מעבר דירה וחתונה. הבעיה היא שבן זוגי הוא בן יחיד. לזוג הורים ששניהם מגיעים ממשפחה מצומצמת, עיקר הבעיה היא עם אמא שלו, שגם היא בת יחידה להורים ניצולי שואה. כל הקשר שלנו היה לה קשה לשחרר את האחיזה מהבן שלה. יש לנו הרבה בעיות איתה, לאחרונה לאחר קריאה מרובה של חומר מדאי הבנתי שהיא סובלת גם כן מהפרעה חברתית כפייתית אובססיבית שמתבטאת בהתמכרות לסדר וניקיון ברמות שהן לא הגיוניות. ואנו סובלים בכל מיני רמות אם זה בצורת ההתנהגות שלה כפיו שהיא מתנהגת אליו כמו תינוק- סליחה לא כמו אלא באמת אם זה בנשיקות והחיבוקים וצורת הדיבור- במבטא של תינוק ואובססביות של לדעת כל הזמן היכן הוא נמצא ומה הוא עושה ומה התוכניות שלו ולאן הוא הולך ומתי הוא חוזר ואיך הוא עובד. ועוד הרבה. וסובלים גם ברמת הניקיון והסדר וכל הרגישות שלה להכל שכמעט כל דבר שאנחנו או אני עושים מפריע לה בצורה כזו או אחרת מכיוון שזו לא הדרך שלה. אני הסברתי לחבר שלי שמאד קשה לי עם המצב ואני לא מסכימה לחיות ככה. קשה לי לראות את הבחור בן ה-28 שאיתו אני רוצה להתחתן ולהביא ילדים הופך בין רגע מול עיני לתינוק שאמא שלו רק רוצה לנשק ולהניק (ההגזמה היא להמחשה). הוא מפחד לדבר איתה בצורה אסרטיבית ולהעמיד אותה על מקומה פעם אחת ולתמיד כי איכשהו היא או או הצליחו ליצור דמות של אישה שברירית שאם תגיד לה משהו טיפה קשה היא תיפול ותישבר. ולכן בן זוגי מעדיף להנהן ולהגיד כן. לתת הערות בקטנה על כך שזה מפריע לו אבל לעמוד על שלו הוא לא עושה.
    קשה לי מאד עם העניין כי זה גורם שיוצר אצלי פחדים לגבי החיים שלנו ולגבי חתונה והכל, חוץ מהבעיה הזו יש לנו זוגיות די טובה עד שזה מגיע לשם. המצב הזה מדאיג אותי ולא עוזב אותי, זה הגיע למצב שיש לי חלומות עליה בלילות. אני רוצה שבן זוגי יבין שהוא בן 28 וגם אמא שלו ושהוא יעמוד על שלו. אני לא מוכנה לחיות בשלישיה, אני מבינה שהוא ילד יחיד ועם זה באה אחריות ומשקל מסויים, כי בעצם הוא כל מה שהיה להורים שלו- אבל בשלב מסויים חייב להיות שינוי במערכת היחסים בין ההורים לילדים שלהם הרי יש סיבה שהורה מפסיק להניק את התינוק שלו.
    בכל מקרהנכון לעכשיו אני לא התערבתי או הראתי שזה מפריע לי כי אני מפחדת ליצור מצב שבו היא תהיה נגדי, מצב שאני מרגישה שגם ככה החל כבר.
    אני מיואשת ומרגישה תקועה מצד אחד אני אוהבת אותו ורוצה לבנות חיים איתו.
    ומצד שני שאנחנו עם אמא שלו הויא מתנהגת בצורה הזו. בא לי פשוט לברוח ולפרק את כל החבילה.

    יש עוד הרבה פרטים ודוגמאות אבל לא ידעתי אם כדאי לשפוך פה הכל .

    מחכה לתשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לטליה

    ד``ר חיים היילפרין
    21/06/2010

    הפתרון האופטימלי לדילמה שלך מתחיל בתקשורת עם החבר - קחי אותו לשיחה רצינית (רצוי מחוץ לבית, כמו בהליכה על שפת הים) ושוחחי איתו בכנות על כל הקשיים שהעלית לעיל (כולל הדוגמאות שהשמטת מקוצר היריעה), על אהבתך אליו, העתיד שלכם וכיו"ב. זו ההזדמנות שלך לעצב את הקשר שלכם להבא, ובאותה מידה לבחון את יכולתו של חברך לצמוח בכיוון שונה ביחסים עם אימו. אם השיחה תתגלה כפרודוקטיבית, תוכלו לבחון ולהחליט מה עושים כדי למזער את השפעתה השלילית של אימו על הזוגיות שלכם; אם חברך לא יגלה הבנה ונכונות לשינוי מצידו (באותה נקודה או בכלל), תצטרכי לבחון מחדש האם כדאי לך להמשיך בקשר לאור העתיד הצפוי לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא של החבר

    טלי מנדיוק
    21/06/2010

    שלום רב,


    אכן את מאבחנת נכון את המצב.
    הבחור עדיין מחובר לאמא שלו, וכנראה תהליך הפרידה יהיה ארוך ולא פשוט.
    ככל שמערכת היחסים סמביוטית יותר, כך הפרידה ארוכה ולא פשוטה.
    את בהחלט צריכה להבין שאת תהי גורם מאוד משמעותי בפרידה שלו מאימו לאורך השנים.
    התפקיד שלך באמת יהיה לאתגר אותו "להיפרד". את אמורה להיות המתנה שלו בעניין.זו שתועדד להצמוח ולהתבגר (בית, משפחה, ילדים...).
    אם תביני זאת, ותלכי לתפקיד הזה באהבה בסבלנות ובסובלנות, אני מניחה שיהיה הרבה יותר קל לכולם.

    הרבה הצלחה,
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום