פורום טיפול משפחתי, קשר משפחתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עייפות וחוסר חשק
    ריבי
    01/09/2009

    שלום
    אני בת 35..ונולדה לנו תינוקת מדהימה לפני 4 חוד',
    מאז הלידה ירד לי החשק בקיום יחסי מין, ואני נורא עייפה בשעות הערב (כשבעלי מגיע),
    רע לי עם זה, ואני לא יודעת מה לעשות ..
    כיצד אני מתגברת על העייפות(אני כל היום עם הקטנה שלי, )?ומעלה את החשק והתשוקה המינית?
    אודה לתשובתכם
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עייפות וחוסר חשק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למישהי

    טלי מנדיוק
    02/09/2009

    שלום רב,

    ראשית מזל-טוב!!!!

    השנה הראשונה לאחר לידה מאופיינת ב:

    1. חוסר איזון הורמונאלי. הגוף של האישה לא מאוזן הורמונאלית לתקופה של 12 חודשים. וזה כולל כמובן ירידה בחזק המיני.
    2. עד גיל חצי שנה האם והתינוק במצב סימביוטי (הם כאילו עדיין אחד מבחינה פסיכולוגית) ולכן הזוגיות לא ממש במקום הראשון....
    3. בדרך כלל יש התעסקות של 24 שעות ביממה סביב התינוק (גם כשהוא ישן) דבר שגורם כמובן לעייפות קבועה.
    4. הטיפול בזוגיות מתחיל אחרי חצי שנה בערך, וזה הזמן להתחיל לשקם ולבנות "חוזה" מחודש לאור השינויים.
    ועוד ועוד.............

    בקיצור....את מגיבה נורמאלי למצב.

    אני מציעה שתקראי קצת ספרות על נשים לאחר לידה (וגם בעלך), שתפרגני לעצמך עזרה על מנת שתוכלי לנוח ובאמת להיות בקצת זמן איכות עם הבעל.

    אל תרגישי אשמה. את אישה לאחר לידה.

    ואם כל זה לא יעזור קחי כמה שיחות הדרכה וליווי.


    בברכה,

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה טלי

    ריבי
    02/09/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לריבי

    טלי מנדיוק
    02/09/2009

    בבקשה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה עם אח שלי הגדול במשפחה
    SONY
    31/08/2009

    אח שלי הגדול הוא בן 25, ומאז ומתמיד היה בן אדם שקט, מופנם אבל רק במשפחה, מחוץ למשפחה יש לו חברים מועטים שרק איתם הוא מדבר אבל לא יוצא לבלות..
    עם המשפחה הוא בכלל לא מדבר לא עם שאר האחים ובטח שלא עם ההורים, לדוגמא שיושבים לארוחה משפחתית הוא יושב ולא מדבר גם שמנסים לדבר איתו הוא עושה פרצוף חמוץ כאילו "תניחו לי לנפשי", הוא תמיד קם ראשון מהארוחה ומסתלק..
    הוא גם עובד בעבודה של אנשים משוחררים כזאת, עבודה לא יותר משנה - שנה וחצי והוא עובד בה כבר 3 שנים!! כי זה נוח לו ועצלנות בשבילו למרות שהעבודה הזאת לא מכניסה כסף!
    אין לו תעודת בגרות, אין לו מקצוע, שום דבר הוא בקרוב בן 26 וגם אין לו חברה וגם אף פעם לא הייתה לו חברה...

    ההורים שלי לא יודעים מה לעשות איתו הוא פשוט מתרחק מהמשפחה משנה לשנה..

    דבר אחרון -- אני מרגיש שהוא ממש לא בוגר שכלית, הכוונה שהוא באמת אחראי לעצמו ובן אדם מסודר והחדר שלו תמיד מסודר ונקי אך מבחינת חשיבה כללית של בן אדם הוא ממש כמו ילד קטן.. לדוגמא בענייני אוכל, לבוש, רצון לצאת, רצון להתפתח בעולם.. ממש לפעמים אני מרגיש שהוא כמו ילד מגודל שלא התפתח.. ודרך אגב אני אח שלו הקטן!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ל SONY

    טלי מנדיוק
    02/09/2009

    שלום רב,

    קראתי בעיון רב את התיאור שלך לגבי אחיך הגדול.
    ניכר שבאמת אישיותו והתנהגותו מפריעים לך ומדאיגים אותך.

    אני מציעה שפנה להורים שלך, שאר האחים ובני המשפחה , וכולכם כקבוצה תדברו איתו ותנסו להשפיע עליו לשינוי חיובי באורח חייו.

    לא התרשמתי שיש לך כזה קשר קרוב איתו שאתה לבד תוכל לעשות משהו. אולם אתה בתוך קבוצה חיובית אוהבת ותומכת יכול לעשות יותר.

    בהצלחה!

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לטלי..

    SONY
    04/09/2009

    קודם כל תודה רבה על הייעוץ אך עליי להסביר לך מספר דברים.

    אחי הגדול לעולם, אבל לעולם לא יסכים לשבת עם כל המשפחה אם נדבר איתו עליו..
    הוא בכלל לא יושב עם כל המשפחה, וההורים שלי ניסו כמה פעמים לנסות לדבר והוא פשוט הסתייג ואמר בתוקפנות שאין מצב שנניח לו לנפשו.
    באמת שפיתרון זה לא בא על הפרק, חוץ מזה גם אם היינו מקיימים איתו שיחה על מה היינו מדברים איתו?
    הדברים שמפריעים לנו לא כל כך מעניינים אותו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ל סוני

    טלי מנדיוק
    06/09/2009

    שלום רב,


    הכי טוב שההורים שלך יפנו ליעוץ והדרכה לגביו.


    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מתגברים על אכזבה?
    אילנה
    28/08/2009

    אני לא בנאדם ששומר טינה כלל וכלל לא! אבל, אני מרגישה כל כך פגועה מיחסה של אמי כלפי וכלפי בעלי (כלו כל הקיצין) שקשה לי להיות בקשר עם הורי. זו טעות גדולה כי הם לא יחיו לנצח ואני מוכרחה להתעלות מעל כל הרגשות האלו אבל לא מצליחה. אנא עזרו לי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך מתגברים על אכזבה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאילנה

    ד``ר חיים היילפרין
    28/08/2009

    אנשים בריאים מקרבים אליהם אוהבים ומרחיקים מעליהם שונאים (= אנשים הפוגעים בהם), והדבר נכון גם לגבי קרובי דם כמו הורים, ילדים בוגרים וכד'. את צריכה לשוחח עם אמך על התנהגותה הפוגעת בפתיחות (ובהזדמנות נינוחה, לא בעידנה דריתחה) ולבקש ממנה לשנות את התנהגותה. אם היא איננה נענית, אין מנוס מלהציב בפניה גבול - להתרחק ממנה (עד כדי ניתוק הקשר) אם לא תחדול מלפגוע. בסופו של דבר, הדיאלוג הפתוח ייצב את היחסים ביניכם כך שמידת הריחוק תיגזר ממידת הפגיעה (במילים אחרות, את תשמרי מרחק מספיק גדול כדי להגן על עצמך ולהרגיש בטוחה ביחסים). אין ספק שמדובר באבדן הנושא איתו תהליך התאבלות משמעותי, אך זה המירב שיש לאל ידך לעשות - אינך יכולה לשלוט בהתנהגותה של אמך, רק בשלך. אם את מתקשה להוציא לפועל את כל אלה, צרי איתי קשר טלפוני. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה.

    אילנה
    28/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראש השנה
    אילנה
    28/08/2009

    בעלי ואני החלטנו לנסוע לחו"ל לשבוע בערב (יום לפני) ראש השנה וכעת אני מלאת רגשי אשם. יש לנו שלושה ילדים - שניים מעל גיל עשרים ואחד בן חמש עשרה. הבן הבכור וחברתו (מאוד נחמדה) ישארו עם הבן הצעיר בבית וכנראה יתארחו לארוחה אצל הסבא והסבתא. הבת הגדולה גרה מחוץ לבית...
    איך מתגברים על רגשות אשם? האם הם מוצדקים? כבר מאוחר לתקן כי קנינו כרטיסים וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ראש השנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאילנה

    ד``ר חיים היילפרין
    28/08/2009

    רגשות האשם שלך מובנים אך כנראה משוללי בסיס. יש לי תחושה שהילדים מתכננים לעשות חיים בהעדרכם, ושאין דבר שיעשה אותם מאושרים יותר מלדעת שאתם יוצאים לחו"ל ללא רגשות אשם ומתכוונים להנות מכל רגע. נסיעה מוצלחת!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה!

    אילנה
    28/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתלבטת מה לעשות..
    שירן
    26/08/2009

    אני לא יודעת אם זה המקום לשתף כאן את ההתלבטות הקשה שלי אך בכל זאת אשמח אם תעזרו לי ותאמרו לי מה דעתכם.


    אני בת 22, מתחילה כעת קשר חדש וכנראה שזה הולך בכיוון רציני.
    אני מאוד שמחה על הקשר החדש הזה אך גם מאוד פוחדת. יש משהו, עיקרון מסוים שאני מאמינה בו ומאוד פוחדת לספר לצד השני.

    אני לא מעוניינת להביא ילדים לעולם. לא מרגישה את הצורך האימהי הזה, אני רואה בהבאת ילדים כמעמסה נפשית, פיזית, כלכלית או מה שתרצו להוסיף. מה גם שעברתי הרבה טראומות בחיי שגרמו לי להבין בעצם שהדבר האחרון שארצה הוא לא להביא ילד לעולם בעתיד, ילד שיכול לעורר את כל "השדים" שלי בחזרה ולא עלינו- לגרום לקריסה נוספת שלי בכל תחומי החיים <כאילו שלא היו לי מספיק קריסות בחיי.>

    הנושא הזה עלה בינינו לפני כמה זמן בטלפון. ממש במקריות. אמרתי לו שאיני מרגישה צורך בהבאת ילדים מתישהו ושאני לא מעוניינת בכך מהסיבות שכבר אמרתי. הוא הופתע מאוד לשמוע את זה. באישזהו מקום זה שבר אותי ואני עדיין מרגישה רע עם זה.
    למרות שאני יודעת שאם לבחור בין לבין אז אני מעדיפה לגמרי להישאר לבד מאשר להביא ילדים לעולם.


    אולי זה נשמע לכם הזוי אבל באמת שעברתי מספיק בחיי כדי להבין שזה משהו שלא אוכל נפשית להכיל אותו. לא לכולם יש מסוגלות הורית ועדיף להודות בכך מוקדם מאשר מאוחר או לעולם לא.

    שאלתי היא האם להעלות את הנושא הזה שוב בפני אותו בחור עימו אני הולכת לכיוון של קשר רציני ? או להשאיר זאת כך לעת עתה?
    אני מרגישה שאני בסוג של אשליה בכך שלא אספר לו את האמת כולה או אפילו מעבר לזה שאני סוג של מרמה אותו אם לא אספר לו לעומק את עמדתי ואבהיר לא אותה.

    מצד שני אני לא רוצה להרוס את הקשר הזה ואני ממש בדילמה.
    מה הייתם ממליצים לי לעשות???

    נ.ב: אני יודעת שייתכן ותאמרו לי שאני עדיין צעירה כדי לגבש דיעה כזו אך אני באמת איתנה בדעתי ולא מדובר בקפריזה חולפת או בגחמה חסרת משמעות.


    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתלבטת מה לעשות..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשירן

    ד``ר חיים היילפרין
    27/08/2009

    את אכן צעירה יחסית, הן בגילך הכרונולוגי והן בבשלותך הנפשית. שאלה גורלית כמו הבאת ילדים לעולם ראויה להיבחן מפרספקטיבה בוגרת יותר. הדרך המומלצת להשגת תהליך צמיחתי שכזה היא טיפול פסיכולוגי שיאפשר לך לעבד את משקעי העבר ולהשתנות היכן שצריך. אם היית עוברת את אותו תהליך צמיחתי, היית לומדת, בין השאר, שזוגיות בריאה חייבת להיות מושתתת על כנות, וזאת אומרת שבכל מקרה עליך לשתף את החבר שלך בעובדה שבשלב זה של חייך את חשה שאינך רוצה להביא ילדים לעולם. עמדתך זו עלולה להרחיק אותו ממך, אך תגובתו והדיאלוג שיתפתח ביניכם הם בדיוק מסוג הדברים שיאפשרו לכם לבנות קשר בריא שישקף את רצון שניכם לכאן או לכאן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר חיים

    שירן
    27/08/2009

    תודה רבה על תגובתך קודם כל.

    שכחתי לציין שכיום וגם בעברי עברתי ואני עדיין עוברת טיפולים בשיתוף עם פסיכולוג, פסיכיאטר וכו'.
    הנושא הזה עוד לא עלה בטיפול משום שעד עתה לא הייתי בשום קשר זוגי רציני. ועכשיו כשזה הופיע אני מרגישה קצת חסרת אונים לגבי הנושא אותו הזכרתי.

    אתה צודק שעלי להיות כנה עם הבחור עימו אני בקשר אך האם לדעתך יש לחכות עם עמדתי בנושא עד אשר הקשר יהיה מעמיק יותר או עדיף לספר זאת על ההתחלה בצורה גלויה? <אם לא ציינתי, אנחנו בשלב מאוד מאוד מוקדם של הקשר>

    אשמח לשמוע מה דעתך,
    שוב תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשירן

    ד``ר חיים היילפרין
    28/08/2009

    אם את נמצאת בטיפול, ודאי שכדאי לשוחח על כך עם המטפל. דברי גם עם החבר שלך בפתיחות, בלי דרמה, ברגע שהנושא יעלה באופן טבעי בשיחה שביניכם. אם עצם העניין מטריד אותך כבר כעת, זו סיבה טובה מספיק לשוחח איתו על כך כבר עכשיו. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשר משפחתי
    חנן
    25/08/2009

    היי .
    אני היום בתסבוכת עם בעלי בגלל קשרים משפחתיים עם המשפחה שלי .
    לפני מספר שנים נגרם סיכסוך בינינו לבין קורבי המשפחה שלי ומאז הקשר קר מאוד , שלום וזהו ולא יותר , אף אחד לא מזמין את השני ולכל אחד מטענים משלו .
    בעלי מתנגד לקשר איתם וטוען בצדק כי הם פגעו בנו ואינו מוכן לכל קשר איתם עד שלא יתנצלו בצורה מכובדת בפנינו .
    למרות זאת בעלי בכל מיני מצבים שבהם המשפחה נפגשת באירועים מנסה להתקרב אליהם אבל הם טיפסו על עץ גבוה ולא יורדים ממנו (משחקי כבוד).
    היום אני בבבעיה כי בני הגדול עומד להנשא ובעלי מתנגד להזמין את קורבי המשפחה שלי (זוג בני דודים) לחתונה בטענה שאין לנו כל קשר איתם הם פגעו בנו בעבר מספר פעמים ומתעלמים מאיתנו בכל פגישה משפחתית ולכן לא צריך להזמינם .
    עוד טוען בעלי כי כבודו יושפל באם אזמין אותום .
    אני רוצה להזמינם למרות הפגיעה כי הם בני משפחה שלי אבל אני מרגישה שאני עומדת בפני פיצוץ בנושא .
    איך יוצאים מזה כך שגם אני וגם בעלי לא נפגע .
    תודה
    חדווה






    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשר משפחתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחדוה

    טלי מנדיוק
    26/08/2009

    שלום רב,

    כידוע לך - לא ניתן לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה.

    לא נראה לי שיש פתרון בו כולם מרוצים.
    באם בעלך עומד על כך (ויש לו הסבר הגיוני), לא נראה לי שיש הרבה ברירות.
    חיי המשפחה שלך קודמים לקשרים עם בני הדודים.

    בהצלחה!

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    רוני
    19/08/2009

    אולי תדעו לענות לי, ידוע לי שדיסלקציה יכולה לעבור בתורשה, רציתי לדעת עד כמה
    -אם למשל לשני ההורים יש דסלקציה כלשהי מה הסיכוי שיהיה לילדיהם,
    ובנוסף איפה אוכל למצוא חומר כתוב על עניין התורשה.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרוני

    טלי מנדיוק
    19/08/2009

    הכי טוב שתכנסי דרך גוגל - ותחפשי חומר על דיסלקציה.
    שם תמצאי המון המון חומר, כולל עניין התורשה.

    בהצלחה!

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סבתא בבעיה
    רינה
    14/08/2009

    הבעל של בתי כועס עלי כרונית. אנחנו גרים בשכנות ואני עוזרת המון עם הילדה ותוך כדי עוזרת להם בבית. יש לו רק ביקורת ושום תודה ובשבילי זה מאמץ עצום. אלא שבשביל הבת והנכדה אני מוכנה לעבוד קשה. הוא משגע אותה שאצא לו מהחיים אף על פי שאני בקושי רואה אותו אבל עצם הידיעה שאני שם מטפלת בבת שלו ובבית שלו - מכעיסה אותו. יש לו רקע בעיתי מהבית עם אמא שהיום לא בתמונה והוא גדל במשפחה לא מתפקדת. אני כמו בד אדום בשבילו. אבל אני רוצה לעזור לבת. המצב כואב לי מאד. מצד אחד אני חושבת להפסיק לעזור בכלל ומצד שני איך אעשה את זה לבת שלי. איך אני יכולה גם להיות בשבילה וגם שלא יריבו עלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סבתא בבעיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למורן

    ד``ר חיים היילפרין
    15/08/2009

    דיאלוג פתוח בין שלושתכם יקדם אתכם ככל שניתן בנסיבות. חשוב שתעמידי את חתנך במקומו (בשקט, לא בתוקפנות) ותבהירי לו שאת ראויה רק לתודה על תרומתך. שוחחי עם בתך עד כמה תרומתך לה שווה את מחיר הריבים עם בעלה. אם היא מעוניינת שתמשיכי, עשי כן ופשוט שמרי מרחק מהבעל ואל תקחי ללב את ייחסו העויין; אם היא בוחרת ב"שקט תעשייתי" על פני עזרתך, יהא עליך להפחית ממעורבותך, עם כל הצער שבדבר. דיאלוג פתוח מול הבעל (במסגרתו תשוחחו על מה שמציק לו, כיצד ניתן לשפר את הדברים וכיו"ב) עשוי גם להוביל לשינוי לטובה (חלקי לפחות) ביחסו אליך, ובכלל. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה, ביתי לא רוצה להיות איתי בקשר
    יוסי
    11/08/2009

    בתי בת ה17 וחצי שעולה לכתה י"ב אינה מוכנה להיות איתי בקשר ומקללת אותי ומתחצפת אלי. האם אני אמור לשלם מזונות בהמצב זה עוד שנת לימודים בתיכון ואח"כ תשלום חלקי בצבא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליוסי

    טלי מנדיוק
    11/08/2009

    שלום רב,

    למיטב ידיעתי והבנתי מתוקף חוק עליך לשלם מזונות כפי הקבוע בחוק.

    לגבי מערכת היחסים ביניכם כמובן שרצוי בדחיפות לטפל בעניין.
    מציעה לך לפנות לעזרה מקצועית.


    בהצלחה!

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה עם אחי
    דורי
    10/08/2009

    אחי כבר שנים סובל מסכיזופרניה אבל תמיד מוצא סיבות להפסיק לקחת את התרופות שנותנים לו
    אנחנו מיואשים בבית ולא יודעים מה עוד אפשר לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה עם אחי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדורי

    ד``ר חיים היילפרין
    11/08/2009

    הבעיה שכיחה ואין לה פתרון של ממש. מדובר בדיאלוג מתמשך מול המטופל, שעשוי לכלול מעקב פיזי שוטף אחר לקיחת הכדורים (במסגרתו בן משפחה אחר נותן ומוודא את לקיחת התרופות, למשל), סנקציות על אי שיתוף פעולה וכיו"ב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניסינו, זה לא עובד

    דורי
    11/08/2009

    מאוד קשה לנו עם הבעיה שלו, העובדה שהוא מפסיק את הכדורים לא תורמת למצב בבית, כל פעם שזה קורה יש תחושת אכזבה בבית, משהו שכבר אי אפשר להסתיר, זה פוגע בנו
    הוא אומר שאם הוא ימצא תרופה שלא תגרום לו לבעיות שונות הוא יישאר איתה אבל עד כה לא מצאנו אחת כזאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יעוץ משפחתי
    אמא
    10/08/2009

    שלום,
    בעלי ואני, הורים לתאומים בני 8. בעלי עובד שעות ארוכות ומגיע בד"כ כשהילדים לקראת התארגנות לשינה (במקרה הטוב).
    ילדיי נבונים ובוגרים, אך יחד עם זאת, מזלזלים בי (בעיקר) ובבעלי - לצערי, אינני יכולה להצביע על אף נורמה שהם אימצו ולא כל שכן, על אף כלל שנקבע והפך באמת לכלל ברזל שאין עוברים עליו ואין מערערים עליו. אני נתקלת פעמים רבות ביום במצבים בהם אני נאלצת לחזור ולהסביר להם למה הם בכלל צריכים לעשות משהו, למה בכלל הם צריכים להקשיב לי וכיוצ"ב.
    אציין, כי בעלי נוטה לדבר אליי בזלזול פעמים רבות, בנוכחותם. הוא לפעמים מתנצל על כך אח"כ - אבל הנזק כבר נעשה. בזמן שבעלי עם הילדים הוא דואג לספק את כל מבוקשם (ואף מעבר לכך) בצורה מוגזמת וחסרת פרופורציות ובלי קשר להתנהגותם - כנראה כדי לפצות על רגשי האשם שהוא נושא, מאחר והוא כמעט ולא רואה אותם כל השבוע וכן על רקע הקשר הבעייתי שהיה לו עם הוריו.

    בנוסף, מורתו של הבן סבורה שכדאי לקחת אותו לאבחון בשאלה של הפרעת קשב על רקע רגשי.
    עוד אציין, כי הילדים רבים בינהם המון והאוירה בבית לא נעימה.

    אני יודעת שאנחנו צריכים לפתור את הבעיות בינינו קודם כל, אך אני חשה שגם לבעיות שמתגלעות בקרב הילדים יש להתייחס כמכלול. אני חוששת שאם ניגש לאבחון עם הבן, נקבל פתרון לסימפטומים שעל פני השטח, אך נפספס משהו עמוק יותר.

    שמעתי על מכונים שמעניקים טיפול מקיף מסוג זה, אך לא מצאתי כאלו באזור מגוריי. בכל מקרה, הייתי מעדיפה לפנות למטפל עצמאי, משום שאני חושבת שכך יעלה הסיכוי לשיתוף פעולה מצד בעלי.
    לאיזה איש מקצוע מומלץ לפנות? (אני יודעת שאינכם יכולים לספק שמות, אך אשמח לדעת מאיפה להתחיל לחפש)
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יעוץ משפחתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאמא

    ד``ר חיים היילפרין
    11/08/2009

    פני למטפל/ת משפחתי/ת באזור מגורייך - מדובר בפסיכולוגים או עובדים סוציאליים בעלי הכשרה וניסיון ספציפיים בתחום, המפרסמים עצמם תחת "טיפול זוגי/ משפחתי". בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    אמא
    11/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לעשות? למי לפנות?
    דליה
    09/08/2009

    בן משפחה בגיל 57,לפני שנה נפצע קשה בתאונת דרכים .לפני 15 שנה אובחן כפגוע נפש אך לא טופל.היום שנה לאחר התאונה הוא גר עם הורים קשישים ,יש פגיעה מוחית,מוטורית מתפקד.כל הגופים מתרחקים מהבעייה כולל רופא משפחה.הוא נטל על הוריו.לא מציעים לנו פתרונות.הוא לא רוצה לקבל עזרה מבריאות הנפש.מה עושים? יש כאן תחלואה כפולה ואף אחד לא מכיר בזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה לעשות? למי לפנות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרות

    טלי מנדיוק
    09/08/2009

    לרות שלום רב,

    למיטב הבנתי יש לפנות ללשכה לשירותיים חברתיים באיזור המגורים.
    כמו כן ניתן לפנות למוסד לביטוח לאומי.

    בנוסף, לארגן קבוצת תמיכה מהמשפחה שילוו את המשפחה במשבר שנוצר.

    בהצלחה,

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לתגובתכם המקצועיות
    סול
    29/07/2009

    לגיסתי ילדה עם בעיה בריאותית כלשהי...לדעתי האישית,היא מנסה לטפל בבעיה אבל מרוב עומס רגשי /נפשי לא ממש נוגעת בנקודה הנכונה.
    מניסיוני האישי יש טיפול מסוים שעוזר בוודאות לאותה בעיה.

    רציתי שתחווה דעות נוספות לדעתי ותתרשם מהצעות מבעלי המקצוע ..רשמתי בעילום שם ושיניתי דברים בכדי שלא יזהו וביקשתי עת עצת אנשי הפורום השונים (למען ההגינות אציין שהצגתי את הדברים בחריפות כמות שהם דרך עיניי והבעתי את דעתי על ההתנהלות שלה) ושוב, הכל בהצגת מישהי אנונימית לחלוטין)

    לאחר תגובות , רשמתי לה מייל אישי, עם המון אהבה ורצון לתמוך ולעזור והוספתי קישור של אותו פורום בנושא המדובר.

    בערב כשבעלי הגיע הביתה התנפל עליי כועס ,רוגז ומאשים בעקבות שיחת טלפון בצהרים מאחותו שנעשתה כנראה בסערת רגשות,מאשימה, בטענות שלא הייתי צריכה להתערב, שפגעתי ואפילו אין לי מושג כמה נזק גרמתי ...ויומיים הוא בכאסח איתי בשל אותו נושא!

    ממנה לא שמעתי כלום. שלחתי לה הודעה גם בנייד וגם באמייל עם התנצלותי הרבה שזו לא הייתה כוונתי לפגוע ,אלא לעזור ואני באמת מתנצלת שפגעתי בה!
    מאוחר יותר ניסיתי ליצור קשר טלפוני והיא לא ענתה...

    מאז דממת אלחוט.

    למדתי לקח חשוב לחיים – גם אם אכפת לי ואני רוצה לעזור – אסור להתערב!
    רק אם מבקשים את העזרה שלי! לשנות את העולם אני לא אצליח ,למרות החלום שזה אפשרי )-:

    כואב לי על היחסים שהתערערו , יותר כואב לי שהיא נפגעה בצורה כזו אבל הכי כואב לי זה בעלי שמאשים , שמעניש בכעס שלו ובאדישות ובעצם במקום להיות עם אשתו , לא משנה מה ...הוא בחר את הצד של אחותו...ואני מכבדת את הצד של אחותו .
    ואולי בקטע הזה אני קולטת שעם זה אני חיה , שכל השנים הוא בעצם בוחר סדרי עדיפויות מסוימים שאני , אשתו וילדיו אחרונים ברשימה... אולי מהסיבה הזו זה ממש כואב!

    מה אני אמורה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אשמח לתגובתכם המקצועיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לסול

    טלי מנדיוק
    29/07/2009

    לסול שלום רב,


    איך אמרו חז"ל - "באת לברך יצאת מקלל...."

    מאוד חבל. כל כך רצית לעזור, ועשית זאת מכל הלב ועם המון אמצעי זהירות אבל התגובה היתה שלילית.
    כנראה מדובר באנשים עם גבולות מאוד ברורים ונוקשים.

    לגבי בעלך, תני לו להרגע. לחשוב.

    אבל הדיאלוג חייב להיעשות בניכם. גם אם לבסוף הוא לא יסכים איתך, עליו להבין את הצד שלך בסיפור.
    הבנה איננה הסכמה.
    יש מצב שהוא יבין אותך אבל לא יסכים וזה בסדר.
    העיקר שיבין אותך ואת ההתנהגות שלך. הוא לא חייב להסכים.


    אבל לאט לאט. תני לעניניים להירגע, ולאט לאט נסי להגיע אליו. שיבין אותך ואת התנהגותך.

    המון בהצלחה!

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ושוב..איך מתמודדים

    סול
    02/08/2009

    טלי שלום.
    המצב גרוע. שתיקה רועמת מצד המשפחה..אני לא יוצרת קשר ומנסה להתחמק מפגישות..אין לי כח להתעמתויות איתם.
    שלחתי הודעות התנצלות לאחת שפגעתי בה, ניסיתי לטלפן ,לא ענתה וזהו.
    אני לא חייבת התנצלות לאף אחד אחר.
    אבל הכי כואב לי בכל הסיטואציה שבעלי התנהג כמו שהתנהג..קיבל את הצד של אחותו, לא שמע אפילו את הצד שלי בסיפור (ואני בטוחה שיכולתי לעדן מעט את הנושא), החליט לכעוס , להתרעם עליי שפגעתי בצורה כזו..והתעלם במשך כמה ימים.
    השאיר אותי כל כך פגועה וכואבת והכי הכי לבד.. האחד שחשבתי שיתמוך בי , שיהיה לצידי ,שיגן..הרגשתי שהוא כמו זר וכל כך שונא אותי..
    אחרי מספר ימים , ניסה להתקרב אליי..לא יכולתי . כעסתי .. אמרתי לו שאני שמחה שהוא נרגע אבל אני לא! ושוב שתיקה..ריחוק...
    קשה לי לוותר ,לחזור לשגרה כאילו כלום..כאילו הכל כרגיל כש"הכל" ממש לא כרגיל..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לסול

    טלי מנדיוק
    02/08/2009

    אני מציעה שאולי תפנו למספר שיחות יעוץ והדרכה מקצועיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד לשכנע מבוגר לגשת לטיפול?
    אילונה
    23/07/2009

    שלום רב,
    אני פונה אליכם ברוב יאושי.
    אני נשואה לבחור מדהים, בעל ובן למופת, שנינו בשנות ה-30 והורים לילד מקסים בן שנתיים. היחסים בביתנו טובים מאוד והמערכת יציבה וחזקה. הדבר היחידי אשר מערער את השלוה ואף מוביל לפגיעה קשה ביחסים בביתנו הינה חמותי. מדובר באישה קשה, אשר כל הבאים במגע איתה מגדירים אותה כשתלטנית, כפייתית, מנהלת את חייה סביב טינה ונקמנות, מחפשת הלוך ושוב מי לא בסדר איתה. היא עצמה מסוכסכת עם בני משפחתה כבר שנים רבות. כל שעשינו כדי לנסות לרצות אותה- עלה בתוהו. היא לעולם אינה מרוצה מהתנהלותנו. כל המשפחה, כולל בנותיה ובניה, חשה כי יש צורך בעזרה מקצועית מאחר ואופיה הקשה גורם לפירוק המשפחה. אנו חשים כי יש התדרדרות במצבה: ככל שבני המשפחה מתבגרים, בונים לעצמם את חייהם, מקימים בתים, מביאים ילדים וכו'- כך היא חשה אובדן שליטה ומנסה להטיף יותר ויותר, לסכסך, להרעיל את בעלי נגדי וכו'.
    חשוב לי לציין כי גם אני עוסקת בתחום טיפולי ויחסי עם כל יתר בני האנוש מבוססים אך ורק על דרכי נועם וכבוד, אולם מולה אני אובדת עצות. היא מכניסה מתח רב לחיינו.
    היא, מבחינתה, בטוחה שמצבה נהדר, צדקת דרכה מעל הכל, וכל יתר המשפחה אינה מבינה דבר בשום נושא בחיים. כמובן שכאשר לא מקבלים את דעתה הדבר מוביל לעימותים קשים.
    כיצד משכנעים אדם שכזה לגשת לטיפול? היא אינה מכירה בכך שיש לה בעיה... נראה כי היא מוכנה לאבד את כל יקיריה ולו רק שהיא תמשיך לפעול ולהתנהל כפי שהיא חושבת שנכון.
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאילונה

    טלי מנדיוק
    25/07/2009

    לאילונה שלום רב,

    סליחה על האיחור בתשובה. בעיה טכנית של מערכת המחשב.

    ולשאלתך -

    חמותך אכן נשמעת אישה קשה ועם קשיים בינאישיים. לא פשוט.
    נסו בכל דרך להפנותה לטיפול פסיכולוגי או לרופא המשפחה לטיפול תרופתי (לשיקול דעתו).

    באם לא יעלה בידכם הדבר לא יהיה מנוס מלהתרחק ממנה מעט ולצור גבולות וגדרות שונים במערכת היחסים שלכם איתה. זה אולי יתסכל אותה, אבל יגן עליכם מפני תסכולים נוספים בעתיד.


    בהצלחה!

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחות מסודרת
    לילי
    20/07/2009

    אני בת 32 אם לבת 3 ובן 6. אמי בת ה 62 עובדת עד15:00 כל יום ואבי פנסיונר. אני גרה ביישוב אחר ואחותי הגדולה גרה לידם. נורא קשה לי ביומיום מאחר ואין מי שיעזור לי עם הילדים(בעלי עובד עד השעה 18:00)והוריו גרים מאוד רחוק מאיתנו. ואילו אחותי הגדולה "מסודרת". היא עובדת ערבים ואמי שומרת לה באופן קבוע על 2 בנותיה בקרוב יוולד השלישי ב"ה. וגם כשהיא צריכה לקפוץ לשעה לאיזשהו מקום אמי שומרת לה. אמי אומרת מדי פעם שקשה לה בגלל שהיא מבוגרת ואני מבינה אותה אך מצד שני היא גם נהנית לשמור עליהן. וזה אפילו מקרב אותה מאוד והיא יותר קשורה באופן טבעי. לי זה מאוד כואב ומפריע ואפילו לפני יומיים רמזתי לה על כך שזה לא פייר, למרות שהדגשתי שאינני מצפה ממנה שתעשה זאת לילדיי באופן קבוע. רק שקשה לי .אפילו בכיתי מעט והיא לא ידעה כ"כ איך להגיב, ואמרה לבסוף שאין מה לעשות שהיא מורווחת מהעניין שהיא גרה לידה ואני במקום אחר. ושהיא לא מתכוונת להפסיק לשמור על ילדיה של אחותי.מה אני יכולה לעשות עם הרגשות האלו? איך להתמודד והאם זה הוגן מה שקורה כאן?אשמח לקבל חוות דעת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אחות מסודרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאילנה

    ד``ר חיים היילפרין
    22/07/2009

    את עשית את הדבר הנכון - שוחחת עם אמא בפתיחות ובכנות על רגשותיך. מעבר לכך, אחותך אכן נהנית מהעובדה שהיא גרה קרוב יותר לאמא; אני מניח שאם שתיכן הייתן גרות באותו ישוב, היא היתה שומרת על ילדיך באופן שוויוני יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום