פורום טיפול משפחתי, קשר משפחתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אין לי מקום...
    עדי
    07/03/2010

    אני בת 18 וחצי עוד מעט מתגייסת...
    מאז ומתמיד היה לי חדר משלי. בגלל שאני עומדת להתגייס ובגלל שאין מקום בבית החליטו שאני יעבור חדר לחדר של אחותי ואני לא הסכמתי אבל לא התחשבו בי.
    אז בקיצור עברתי לחדר ההוא ואחותי יושנת איתי במיטה וחצי שלי וכל שנייה היא זזה לי במיטה, מפליצה מלא מסריחה את כל החדר...
    אני לא מצליחה לישון וגם אין לי איפה להחליף בגדים כי הארון ושאר הדברים שלי נשארו בחדר השני וגם אין לי מקום ללמוד לפסיכומטרי שלי.
    בנוסף, היום אחרי כמעט 3 ימים שבקושי עצמתי עין הלכתי לישון אחה"צ ונרדמתי אבל כל שנייה האחים הקטנים שלי נכנסו לחדר הזה כי זה היה פעם החדר שלהם אז הם התרגלו וגם אמא שלי. אז בקיצור ממש קשה לי. כבר אני חושבת על התאבדות כי אין לי כלום אין לי מקום משלי ואני לא רגילה...
    בנוסף גם יש לי אבא נכה צה"ל הלם קרב שכל הזמן צועק עליי ומאיים שהוא ירביץ לי

    מה לעשות???
    בדקתי באינטרנט וראיתי שיש בית החייל לחיילים ויש סיכוי גדול שיאשרו לי להיות שם בגלל המצב הנפשי של אבא שלי אבל אני לא בטוחה שכדאי לי ללכת לשם בגלל ששמעתי שלא נותנים שם ארוחות ולא יהיה לי איפה לאכול. וגם מסתבר שאני יישן שם עם עוד כמה בנות ואז בכלל לא תהיה לי פרטיות לעצמי וגם אני מפחדת שיגנבו לי דברים ושאני לא אסתדר איתן....אז מה אתה מציע...?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אין לי מקום...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת קטנה...

    עדי
    07/03/2010

    כלומר לא באמת חשבתי להתאבד חס וחלילה.
    חשבתי כאילו מחשבות כמו "בא לי למות" אבל לא באמת לממש את זה.. ועוד על דבר שטותי שכזה
    כלומר יש צרות יותר גדולות בחיים....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לעדי

    טלי מנדיוק
    07/03/2010

    לעדי שלום רב,


    פנייתך מאוד נגעה לליבי.
    את צעירה, לפני גיוס, לפני מעבר מאוד משמעותי ורציני, ובמקביל בבית מתחוללים גם שינויים שלא נוחים לך כלל.
    לא פשוט.
    בצדק את מרגישה לא נוח עם המעבר מחדרך "לחדר השני", בצדק את חשה שהפרטיות שלך נגזלה, ובאמת לא נוח לך לישון עם אחותך...ועוד
    אין ספק כי תנאיך הורעו בבית...

    עם זאת, מפנייתך הבנתי כי אין ברירה, וכי יש בעיית מקום פיזית אמיתית.

    עצתי לך, לנסות בכל זאת בתנאים החדשים הלא נוחים למצוא את מקומך, לשוחח עם הוריך ואחיותיך שינסו להקל עליך את השינוי בבית.
    את זקוקה להרבה תעצומות נפש על מנת לקבל את השינוי הנ"ל.
    ואין לי ספק כי כוחות אלה נמצאים בך.

    בנוגע לצבא - אכן אם תגורי בצה"ל (ויש בסיסים סגורים נפלאים בצה"ל! אני אישית שמעתי על חבר'ה צעירים שנשארים אפילו שבת בבסיס ללא תורנות.... (בסיסי חיל האוויר)) יש והשינוי יהיה חיובי עבורך.

    אני מאחלת לך המון הצלחה, עם הרבה סבלנות וחשיבה טובה,
    כל הכבוד לך!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שונאת את אבא שלי...
    לילי
    24/02/2010

    היי, הבעיה שלי, לא יודעת אם זאת בעיה שלי אבל אני שונאת את אבא שלי שנאה עזה,
    אני בת 22, לומדת ומשלימה בגרויות אחרי צבא, גרה בבית עם אמא, אבא ואח קטן, אין לי אפשרות כרגע לעזוב את הבית מבחינה כלכלית, אני ממש שונאת אותו, מתעבת אותו, הוא מייצג את כל מה שדוחה אותי בבני אדם, ההתנהגות שלו והזלזול שלו, השפה הנמוכה והקללות, הבהמיות והבורות שלו, אני שונאת אותו במיוחד על איך שהוא מרשה לעצמו להתייחס בצורה כלכך מלוכלכת ומשפילה לילדים שלו, הוא כל הזמן מקלל ומשפיל ופוגע ומנסה להוציא אותי קטנה ומטומטמת ובחורה טיפשה
    כל הזמן טורח להזכיר לי שאני לא שווה כלום, הוא כולו פקעת עצבים לא צפויה שאין לדעת מתי תתפרץ ו"תתהפך" עלייך, ברגעים הרגועים שלו הוא עוד מדבר בסדר אבל הקטע אצלו שאי אפשר להאמין, זאת אומרת גם הוא נחמד או רגוע ושקול שנייה אחר כך הוא יתעצבן ויקלל וישפיל וייקח את כל מה שאמר בחזרה, הוא לא משתמש באלימות פיזית, בעבר הוא נהג להרביץ לאימי וגם לי שהייתי ילדה, גיבור על חלשים טיפוס נתעב, אחרי שהיא הזמינה לו משטרות ועצרו אותו, ואחיה הגדולים של אימי לפני הרבה שנים "חינכו" אותו לא להרביץ לאחותם הוא נרגע, מאז התפלקו לו כמה פעמים של אלימות, הרבה פעמים הוא מרים את היד ב"כמעט" ועוצר עצמו תוך שהוא רושף שיניים עם מבט רצחני בעיניים, זה מפחיד ומכניס לטראומות, זאת הדרך שלו לזרוע טרור ופחד ממנו, עכשיו בגלל שהוא לא יכול להשתמש באלימות פיזית כי הוא יודע שתוזמן משטרה ושזה אסור הוא מרשה לעצמו להשתמש כל הזמן באלימות מילולית, קללות מהסוג הגרוע שיותר,צעקות, השפלות, מכל הבא ליד וכמה שיותר יותר טוב...הכי מפחיד זה זה שהוא לא צפוי ואין לדעת מתי יתפרץ, הוא אף נוהג בדרך קבע לעשות סצנות קולניות עם המון צעקות פרימיטיביות וקללות בחוץ ליד אנשים ולריב עם אנשים,ככה שאני מאוד מתביישת בו, אמא שלי אומרת כל הזמן שהיא לא אוהבת אותו ולא סובלת אותו אבל משום מה נשארת איתו, לא יודעת למה, אולי היא כן אוהבת אותו ומכחישה, אולי היא רגילה אליו ומפחדת להיות גרושה, אולי וכנראה היא סתם פחדנית, אני מתעבת את הבן אדם הזה, אמא שלי אומרת שהוא אבא טוב, מה טוב בו? זה שיש יותר גרועים ממנו, לפי דעתי טוב לא נחשב טוב בהשוואה לגרוע ביותר, האמת שהאבות הגרועים יותר ממנו שאני יכולה לחשוב עליהם הם אבות שנוטשים את ילדיהם ואבות שמתעללים פיזית או מינית בילדיהם, ובהשוואה לשני אלה לא נראה לי שהוא ממש טוב,
    לפעמים אפילו אני מתחרטת שהוא לא נטש אותנו בילדותנו, לא נראה לי שהוא נשאר כי הוא אהב אותנו או משהו הוא פשוט היה סוג של לוזר שאמא שלי פחות או יותר אספה מן הרחוב, יש את הנשים האלה שנכנסות להריון מגבר בשביל "לתפוס אותו", אז במקרה הזה הוא הכניס אותה להריון בשביל לתפוס אותה, כנראה קלט שהיא לא תהיה חזקה מספיק לעזוב אותו ותיכנע ללחץ שלו ולתכתיבים חברתיים, ושוב יכולה להיות האפשרות שהיא באמת ובתמים אהבה אותו למרות שהיא מכחישה מכל ותוקף....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שונאת את אבא שלי...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני במקום שלך

    אחד
    24/02/2013

    אני בן 16 ויש לי אבא שעזב את המשפחה כשהייתי בן 7 וזה אחרי שכל מה שאני זוכר מהילדות שלי זה אמא בוכה וחורים בקיר מהאגרופים שהוא נתן לקירות כל פעם שמשהו הכעיס אותו ותוך חודש התחתן עם אישה אחרת ואנחנו(5 ילדים מגיל 7 ומטה) היינו כמו בובות בידים של החרא הזה שתביני שהוא הכריח אותנו לקרוא לזונה שהוא התחתן איתה "אמא" וזה בזמן שהמשכנו לגדול אצל אמא שלנו ובאנו אליו רק בסופי שבוע אח"כ הוא התגרש ממנה וחזר לאמא שלי עוד פעם והיה מתעלל בי יום יום עד שיום לפני הבר מצווה שלי הוא נתן לי מכות ואמא שלי הוציאה עליו את כל העצבים שלה ויום למחרת הוא קיבל צו הרחקה מהבית ועשו לי חקירות ובלגנים אח"כ הוא ואמא שלי התגרשו והוא חי עד לפני חודשיים לבד ועכשיו הוא חזר עוד פעם לזונה הזאת ולשלושת הילדים העקומים שלה ולא רק זה הוא גם נהיה לי דתי ולקח איתו את כל האחים שלי חוץ ממני ואני צריך לשבת בבית שלו כל שבת שניה ולסבול את המבטים העקומים שלו וזה אחרי שהקדשתי את כל החיים שלי לגרום לו להיות גאה בי ולא היה לו שום סיבה שלא להיות. (סליחה על החפירה אבל לצערי זה עדיין כלום)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני במקום שלך - תגובה

    ד``ר חיים היילפרין
    24/02/2013

    ראה את תשובתי (ותשובות האחרים) למטה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לבובית

    ד``ר חיים היילפרין
    25/02/2010

    מאד הצטערתי לקרוא על סבלך... עם זאת, אני מתרשם מהראייה הבהירה והבוגרת שלך, וכן, הפתרון עבורך בשורה התחתונה הוא לעזוב את הבית. (זכרי רק שאביך אינו מייצג את כל הגברים, ושביום מן הימים כדאי לך לגשת לטיפול שיאפשר לך לעבד את חוויות ילדותך - אדם אינו חייב להיות קורבן כל חייו לנסיבות בהן גדל...) בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבינה אותך

    אני משוגעת
    28/02/2010

    גם אבא שלי כזה. כל הרע שיש לי בחיים זה בזכותו.
    תעזבי את הבית. במקרא שלי הוא זה שעזב את הבית, אמנם זה עשה לי הקלה אבל הרצון שלי שמתישהו יהיה לי אבא טוב וסלידה תשאר לכל החיים. תצטרכי להתמודד עם זה גם.
    שיהיה לך בהצלחה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תעשי מעשה ותצילי את החיים שלך

    לירן
    25/03/2010

    שלום.אני בת 35 ורק לאחרונה הצלחתי להינשא לבחור מקסים ולבנות חיים טובים ומאושרים.כל החיים שלי גדלתי בבית דפוק במלוא מובן המילה.פחדתי פחד מוות מאבא שלי ושנאתי אותו בכל נפשי.במשך שנים רבות לאחר שבגרתי חלמתי על נקמה בו.לאחר הצבא יצאתי מהבית כי היה לי ברור שלא ניתן יהיה לחיות איתו באותו בית, מה גם שהוא העיף אותי מהבית כשהייתי בצבא ולחזור לאחר מכן היה כמעט בלתי אפשרי.החלטתי בגיל 21 שאני מוציאה אותו מהחיים שלי ומבחינתי הוא מת.הוא התעלל בי פיזית ונפשית כל חיי והחלטתי לעשות מעשה שיעשה לי טוב בחיים.מאז שהוצאתי אותו מהחיים שלי יש לי שקט נפשי, טוב לי ואני לא מצטערת שעשיתי זאת.הלכתי לטיפול אצל כמה מטפלים במשך השנים שעזרו לי כל אחד מהם בדרכו הוא להתמודד עם המציאות הדפוקה שקלטתי בבית, לשנות את זה בחיים שלי ולהזמין לחיים שלי גבר טוב, מתחשב, אוהב, מכבד וכו'.לקח לי המון שנים להצליח באמת להכיל בחיים שלי גבר נכון עבורי.אני חושבת שהפתרון שמצאתי היה מצויין עבורי אבל זה מאוד אינדיבידואלי.נכון שהורים לא בוחרים אבל אנחנו כן יכולים לבחור אם להמשיך להיות אומללים או להפוך את החיים שלנו למשהו טוב ומוצלח.אני ממליצה לך ללכת לטיפול כדי שלא "תסחבי" את מה שאת מרגישה לאורך זמן רב וכדי שלא תמשכי לחיים שלך בני זוג לא מתאימים.אגב, החינוך שאבא שלי קיבל בבית שלו כשהוא היה ילד היה גם כן קשוח וקשה אבל אני לא מקבלת את זה שאם זה מה שהוא ראה בבית , זה מה שהוא מעניק לילדיו.לכן, אני אומרת שכדאי ללכת לטיפול ולהתחיל לתכנן לעצמך חיים טובים וראויים יותר.אולי ברבות השנים אף תסלחי לאביך.אני לא סלחתי לו אבל היום כשאני רואה אותו לפעמים מרחוק אני פשוט מרחמת עליו ועל איך שהוא חי.בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    רונית
    18/05/2010

    מה זה לעזאזל? שתוציא נגדו צו הרחקה שתעיף אותו לקיבינימאט את החוליגן הזה. ואת לפחות,תצילי את עצמך אם זה לא יוצא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה
    ליאור
    23/02/2010

    אני חייבת להתחיל טיפול משפחתי לי ולילדי (אם חד הורית) מתגוררת בק. מלאכי, האם אתם מכירים מישהו טוב מהאזור.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לליאור

    טלי מנדיוק
    23/02/2010

    שלום רב,


    אני גרה באיזור המרכז...
    אני מציעה לך לפנות לקופ"ח לה את שייכת, בכל קופה יש רשימת מטפלים (אני למשל שייכת לכללית מושלם), הם יתנו לך רשימה ממנה את תבחרי.


    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות יומית עם מחלת ה- OCD
    אורנה
    22/02/2010

    שלום רב!
    אני חיה מזה שלוש שנים עם בן זוג החולה במחלת הניקיון, מחלה זו מקשה מאוד על הזוגיות שלנו ועל הילדים. הוא בודק אותנו כל הזמן (ממש רדיפה )אם שטפנו ידיים, ניקינו, לא נגענו בX דברים ועוד.
    המטריד ביותר שהוא בנוסף נרקסיסט והוא מאמין שרק הוא צודק ולא מוכן לקבל טיפול. יש לציין שבעבר הוא כן קיבל טיפול פסיכולוגי ופסיכאטרי כולל תרופות.
    שאלתי היא כיצד ניתן להתמודד עם בעיה זו והאם יש טיפול אלטרנטיבי שאני יכולה להפעיל בבית.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאורנה

    ד``ר חיים היילפרין
    23/02/2010

    יהיה לך קשה מאד לשנות את התנהגותו של בעלך בכוחות עצמך. המקסימום שאת יכולה לעשות זה להטיל את כל כובד משקלך על אולטימטום שיחזיר אותו לטיפול פסיכולוגי ותרופתי, משהו בסגנון "או טיפול או אני והילדים". ועד שבעלך ישתפר בטיפול, כדאי לך לגשת לפסיכולוג שיסייע לך להתמודד עם הקשיים שתארת באופן מייטבי. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבא חורג
    דנה
    17/02/2010

    היי, אמי התחתנה שוב לאחרונה. עד כה אבי החורג היה מעין ידיד שלה בעיני ובכלל לא ידעתי שיש ביניהם משהו עד החתונה. זה היה הלם - אני בת 12 ואני יודעת שזו זכותה אבל אני ממש נפגעץתי שהיא לא התייעצה או שאלה או ביקשה רשות. ומאז אני לא מסתדרת עם אף אחד משניהם, אני כל הזמן רבה איתם וכל דבר שהם אומרים לי מעצבן אותי. מה אני אמורה חלעשת עם זה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבא חורג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנערה בת ה- 12

    טלי מנדיוק
    17/02/2010

    לנערה בת ה- 12,


    פנייתך מאוד נגעה לליבי.
    את צודקת.
    אמא ובן זוגה היו אמורים להכין אותך לשינוי הגדול הבא.
    רגשותייך אמיתיים וכנים.

    אני מציעה לך לפנות לאמא לקבלת עזרה בנושא.

    אם לא ילך, לפנות לאדם מבוגר שיכול לעזור בתיווך בינך לבין אמא (מורה, יועצת בית ספר, בני משפחה...)

    המון הצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות עם ההורים של בעלי
    חסוי
    17/02/2010

    היי,
    יש לי בעיה סבועה מאוד......
    אני ו"חמי" ( אני לא אוהבת אפילו לקרוא לו ככה....אנחנו לא אוהבים אחד את השני מאוד.
    הוא מצטער שהבן שלו לא התחתן עם עשירה אשכנזיה (וכן הוא דאג להגגיד לי את זה). ואני מבחינתי לא אוהבת את האופן בו הוא גידל את בנו - בעלי היום אבא לביתנו!
    לפני מסםר ימים העניינים בינינו אפילו נהיו יותר גרועים ודי שתפנו אחד את השני בקללות (כן זה הגיע כי כדי כך).
    יש לציין שאנחנו גרים בחצר שלו עקב מצב כלכלי קשה.
    אני מאוד מנסה לעשות הכל כדי להסתדר איתו אבל הוא לא בן אדם קל ( ולא רק אני יכולה להעיד על כך). שוב, נחזור ללפני כמה ימים.. הוא קילל אותי ואני אותו וכמובן שלצערי בעלי באמצע.
    המצב ביני לבין בעלי לא טוב כבר שנה (זה הזמן שאנחנו גרים פה). אנחנו מתקשרים פחות וגם כמובן שבעוד הוא אינו "מגן" עליי מפני אביו (לא פעם אחת הוא העמיד אותו במקום ואמר לו שאני הבחירה שלו והוא האב, צריך לקבל את זה) הסקס לא משהו (התדירות).
    אני אובדת עצות
    נא עזרתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות עם ההורים של בעלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לליאת

    טלי מנדיוק
    17/02/2010

    לליאת שלום רב,


    הצטערתי לקרוא את פנייתך בגין אלימות נפשית ומילולית בתוכה את חיה.
    אין מנוס, עליכם לעזוב מידית את בית הורי בעלך ולמצוא קורת גג חלופית (רצוי עצמאית משלכם).

    אין שום דרך או פתרון אחר, פשוט לכו משם מיד.
    אחר כך שקמו את הקשר הפגוע שלכם.


    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה מורכבת
    3
    09/02/2010

    אמי התחתנה בשידוך לפני יותר מ-25 שנה עם גבר בעל מוגבלות שכלית.היא כנראה חשבה שהוא ישתנה ולכן לא התנגדה לשידוך הזה.מאז שהם נישאו ועד היום הוא מקלל אותה בצורה נוראית ומכה אותה במשך כל השנים האלו על בסיס יומיומי.אני לא חושבת שאפשר לחיות ככה ואני מרגישה שבחיים לא אוכל לעזוב את הבית ולתת לה להתמודד עם זה לבד.היא לא יכולה להתגרש ממנו כי אין לאן לשלוח אותו הרי הוא בן אדם חולה.הוא לא יכול לחיות לבד ומי שמפרנס אותנו זו אמא שלי.מצד שני אני בחיים לא ארצה שהוא יכנס לבית משוגעים או בית סוהר כי הוא אבא שלי.מצד שלישי אמי התרגלה לחיים האלו ואין בכוונתה לעשות שום דבר.אני מרגישה שזה לא יכול להימשך ככה וחייב לשנות את המצב.אל תמליצו לנו על טיפול משפחתי,כי כמו שאמרתי הוא חולה.הוא לא מבין מה הולך מסביבו והוא לא יודע איך החיים מתנהלים.האם אפשר לשנות את פני המצב?אני בת 15 אם זה רולוונטי.אני אודה לכם אם תמחקו את ההודעה הזו לאחר המענה.תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה מורכבת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ל -3

    טלי מנדיוק
    09/02/2010

    שלום רב,

    הצטערתי מאוד לקרוא את פנייתך.
    את חיה במצב מאוד קשה הנקרא "מעגל האלימות המשפחה".
    גם אם אינך חשופה אישית לאלימות פיזית ממנו, את קורבן לאלימות נפשית קשה מצידו.

    אני מציעה לך, או יותר נכון מבקשת ממך לפנות לאדם מבוגר שיעזור לך.
    הטוב ביותר לפנות למחנכת הכיתה / היועצת / מנהלת בית הספר - לספר על המצב הקשה בבית.

    את צעירה, ואין לך שום אפשרות לשנות את המצב.
    צריך לעזור לך - וזה הכי חשוב.

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון ותמיכה
    אביטל
    07/02/2010

    שלום,
    עברתי תקופה ארוכה של כשלון שהובילה לדיכאון, אובחנתי לפני זמן קצר ועכשיו אני לוקחת ויפאקס XR. מאז שאובחנתי אני מרגישה שבעלי הולך מסביבי על קצות האצבעות מה שהוא לא צריך כי מה שאני צריכה זה חום ותמיכה מצידו
    יכול להיות שהוא פשוט לא יודע איך לפנות אלי או שהוא פוחד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון ותמיכה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאביטל

    טלי מנדיוק
    07/02/2010

    שלום רב,

    כל הכבוד שהוא מפגין רגישות כלפיך!
    אבל את צודקת צריך "לחזור לשיגרה"....
    שוחחי עימו...

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתחנן תעזרו לי .. אני על סף יאוש
    אלמוני
    06/02/2010

    אני לא יודע איך לספר את כל הסיפור בכתב זה ממש קשה.. אבל בערך בשנה האחרונה היחסים של אימא שלי ואחי הגדול התדרדרו כל כך .. כל הזמן הם בכסאח , אף פעם לא מתקשרים כמו בני אדם ..
    אח שלי מנוול את הפה כל הזמן אימא שלי מחזירה במשפטים שהיא כל הזמן מצטערת עליהם "אם יקרה לי משו זה רק בגללך" וכל מיני משפטים כאלה קשים , אח שלי ממש מופרע כשמדובר ביחסים עם אימא שלי.. הוא ירק לה על העוגיות שהיא הכינה ..

    הקש ששבר את גב הגמל הוא היום כאשר הלכתי לביקור לחבר בצבא ואימא שלי פשוט מתקשרת אליי בוכה! בוכה דמעות בחים לא שמעתי את אימא שלי ככה במצוקה . היא אומרת לי איציקק [ שם בדוי ] הוא עכשיו קילל אותי וקילל ואמרתי לו משפט כזה "אם אתה תמות אני לא אבכה" ואני כל כך מצטערת ותוך כדי אני שומע שהיא נחנקת מדמעות אני אוהבת אותו למה הוא לא מוכן להבין את זה ..
    חשוב לי לציין אימא שלי באמת אוהבת אותו אבל אף פעם היא לא מצליחה להראות את זה.. והוא כנראה מרגיש שהיא שונאת אותו או משהו .. יש לו רגשי נחיתות .. אני לא יודע מה לעשות כבר אני מרגיש שאם זה ימשיך ככה זה ידרדר ויקרה משהו מאד חמור .. אני מתחנן תנו לי פתרון לעניין הזה כבר!!

    אני במצוקהה קשה .. היו עוד סדרה של מקרים אני לא יכול לפרט הכל אבל בבקשה תגידו לי שלא מאוחר מדיי.. אני בטוח שהמשפטים שהיא אמרה לו נחקקו לו עמוק בראש.. ואגב הוא בן 20.. יצא מהצבא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאלמוני

    ד``ר חיים היילפרין
    07/02/2010

    הצטערתי מאד לקרוא על המצב בין אחיך לאמך... כאח הצעיר, יכולתך לשנות את המצב באמת מוגבלת מאד. האם ישנם מבוגרים במשפחה (אב, דוד) שיכולים להשפיע על השניים? נסה לשכנע את אמא לפנות לפסיכולוג או מטפל משפחתי כדי לקבל עזרה בהתמודדות עם אחיך (כיצד להציב בפניו גבולות בצורה אפקטיבית וכד'); אמא נמצאת במצוקה גדולה לפי תיאורך ועשויה לשמוע בעצתך. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • .......

    אלמוני
    07/02/2010

    האם זה יעזור שאימי תלך לטיפול הפסיכולוגי ? כי בעיקרון הבעיה היא יותר אצל אחי .. אימא שלי גם עושה קצת טעויות אבל הבעיה הגדולה אצל אחי.. למרות שאחי אין סיכוי שיסכים ללכת לטיפול הזה..


    איזה מספר יש של פסיכולוג בנושא המשפחתי? יש באזור נתניה?
    תודה רבה על העזרה:\

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאלמוני

    ד``ר חיים היילפרין
    09/02/2010

    ברור שהבעיה יותר אצל אחיך (שאין סיכוי שיסכים לטיפול), אבל אם אמך תסכים לגשת לטיפול, ובטיפול ילמדו אותה כיצד להציב גבולות בפני אחיך, יש סיכוי טוב שהתנהגותו של אחיך תשתנה לטובה (או שינקטו כלפיו סנקציות, כמו הרחקה מהבית).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני בן 25 התאבד מדכאון

    "מתחנן תעזרו"
    29/06/2010

    חבל מאוד שגורמי שלטון ומדינה לא קוראים את הפורומים ולא קשובים מספיק לצעירים שלנו.
    להיות צעיר מעמיד מבחנים קשים ומאתגרים בלי סוף. ובפרט בימינו אלה ימים אשר משופעם במשפחות מרוסקות , בשינויים אדירים מבחינת ערכים , כבוד , משפחה ומשפחה מורחבת , כל מה שהיה טוב ומגן בחרות המסורתיות , נעל אצלנו. האינדיבידואל "חוגג" וכולנו משלמים את המחיר.
    אני קורא את מה שכתב הבחור על אימו ואחיו ומוצא הרבה נקודות קורולציה. בנוסף תגובת ד"ר הלפרין די פושרת וממש לצאת ידי חובה. אני מבין שזה לא בהגדרת תפקידו. אך אם הוא ושכמותו לפחות יזעיקו את המוסדות , קרוב לודאי שחיים של חלק מהצעירים יינצלו וסבל רב ועצום ייחסך.
    בנוסף אני מוחה פה על הנגישות המסורבלת לשירות פסיכולוגי , שכמו טיפול שיניים (להבדיל) קורע את הכיס והופך לשירות לבעלי אמצעים בלבד. זה פסול ולא ראוי במדינה של OECD שמר נתניהו יטוס ללא מיטה לקנדה וכן במקום מרצדס נוצצת יסתפקו בקצת פחות.
    איפה הבושה , איפה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלוםרב

    טלי מנדיוק
    29/06/2010

    לאמא שלום רב,

    קראתי את תגובתך, וניכר כי את טעונה ברגשות קשים ולא נעימים.
    אני מסכימה עם דבריך.
    עם זאת, בסיכומו של יום אנחנו חיים עם עצמנו, ואנחנו אלה שאחראים לעצמנו ולמה שיש בראשנו ובנפשנו .
    ובלשון העם - כל אחד חי "בסרט" של עצמו.
    אנחנו הבמאים, התסריטאים, הצלמים וכו'...
    הסרט שלך דורש טיפול.
    אני ממליצה לך לטפל בעצמך על מנת "שהעצמי" שלך יהיה רגוע, חיובי ואופטימי יותר.
    זה לא בהכרח שהמציאות האובייקטיבית כזאת, אבל לפחות שחלק הסובייקטיבי יהיה חיובי יותר.

    הרבה הצלחה,
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות בבית
    שרה
    05/02/2010

    שלום,
    אני בת 23 גרה בבית ההורים עובדת ומממנת את עצמי בכל דבר.
    אני עוזרת עד כמה שאני יכולה בנקיונות הבית ובבישולים.
    יש ויכוח בבית , אבא שלי רוצה שאני כבר יעזוב תבית וישכור דירה
    שמעתי אותו כמה פעמים אומר את זה בברור גם לידי וגם לאמא שלי
    לעומת זאת אמא שלי לא חושבת שאני צריכה לעזוב.
    הויכוח הוא בין אבא שלי ואמא שלי באיזה גיל צריך לעזוב את הבית.
    אמא שלי טוענת שאין סיבה לעזוב אלא אם כן אני יגיע לגיל מבוגר ולעזוב את הבית יעזור לי להתקדם
    ואבא שלי טוען שאני בגיל שכבר מזמן אני צריכה לעזוב.
    אני מסתובבת בבית בהרגשה נוראית, הרגשה שלא רוצים אותי ומצד שני אני מנסה להתעלם ולחשוב על זה שאני בנתיים חוסכת כסף בשביל שבעתיד אני יהיה עם מקצוע ביד.
    מה לעשות?
    מה ממוצע הגיל שילדים עוזבים את בית הוריהם?
    והאם אני צריכה ללכת לפסיכולוג שיעזור לי ללקבל את הגישה שלו ואת זה שהוא לא רוצה אותי בבית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות בבית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשרה

    טלי מנדיוק
    05/02/2010

    לשרה שלום ,

    לא נראה לי מפנייתך כי אבא לא רוצה אותך בבית.
    להערכתי מדובר פה בעמדה / מנטאליות / תרבות/ דיעה.

    העמדה של הוריך מנוגדת לגבי עזיבת הילדים את "הקן".
    מדובר פה על עמדה שטוענת לטובתו של הילד / ה הילדה.
    לא נראה לי שמדובר פה בדחייה אישית.

    קחי למשל דוגמא ממקומות בעולם.
    יש מקומות בהם בגיל 12 או 16 או 14 עוזבים את המשפחה הגרעינית "ויוצאים לחיים".
    זה לא בא מדחייה של הילד, אלה מאמונה אמיתי וכנה כי זה טובתו.

    הוריך רוצים את הטוב עבורך.
    אבא חושב שבגיל 23, לטובתך כי תצאי כבר לחיים עצמאיים, אמא בגישה שונה משלו.

    מה עליך לעשות?

    כל עוד אין מדובר פה במשהו אישי נגדך, או סכסוך.... את תפרדי מהם פיזית לאט לאט לפי הקצב שלך והבשלות שלך לעזוב את "הקן".

    בארץ "ילדים" עוזבים את הבית בגיל צעיר (18) - לצבא.
    אחר כך חוזרים ועוזבים כמה שנים לאחר מיכן, כל אחד לפי הבשלות הנפשית והכלכלית שלו.

    אני מאחלת לך המון הצלחה,
    תביני שהוריך רוצים רק את טובתך, גם אם דעותיהם מנוגדות.
    דברי איתם - וכל עוד הם מאפשרים לך לגור בבית עשי זאת, ותיפרדי לחיים הבוגרים
    בקצב שלך. (כשאת מאפשרת להם להביע את עמדתם לגבי טובת הילד בנוגע לפרידה פיזית מבית ההורים).

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבנות הבוגרות שלי חושבות שאני ארנק
    מרי
    31/01/2010

    הבנות הבוגרות שלי -סטודנטיות חושבות שאני ארנק מהלך/ הן מבקשת כסף חוץ מאשרל לימודים שבהם אני תומכת לא מתקשרות לא באות לבקר ורק דורשות ותובעות ומותחות ביקורת /
    אין לי אף קרוב משפחה חוץ מהם מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למרי

    טלי מנדיוק
    31/01/2010

    למרי שלום רב,


    זו הרגשה מאוד לא נעימה להרגיש שאת מהווה עבור בנותיך - "רק ארנק".
    אני סבורה כי עליך לקבל הדרכה וייעוץ איך ללכד את המשפחה כך שתחושי רגשות חיוביים ומשפחתיים.
    זו בהחלט משימה לא פשוטה אבל אפשרית.

    בברכה,
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני חייבת מישהו שידבר איתם שיגיע אל

    מרי
    02/02/2010

    אני חיייבת מישהו שידבר איתם שיגיע אליהם
    מין מגשר כזה
    כיוון שכל ההתנהגות הזאת נובעת מטיפול פסיכולוגי שהן הולכות אליו ומאחוריו עומד אביהם.
    איפה אני מוצאת מגשר כזה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למרי

    טלי מנדיוק
    02/02/2010

    למרי,

    תמצאי לך איש/ת מקצוע שיעזור לך.
    חלק מהטיפול שלך יהיה אולי גם לזמן את הבנות, ולערוך כמה שיחות ביחד.

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איזה סוג של איש מקצוע

    מרי
    02/02/2010

    איזה סוג של איש מקצוע?-מטפל משפחתי מגשר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למרי

    טלי מנדיוק
    04/02/2010

    מטפל/ת משפחתי זה טוב מאוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדים של בן זוג
    אסתי
    27/01/2010

    לבן זוגי ילדים בוגרים (10 ו-15)
    אני רווקה ללא ילדים
    אני מתרחקת מאוד מכל דבר שיכול להשתמע כאילו אני מחנכת את ילדיו כי יש להם אמא...
    אבל הבת מאוד מוכשרת בשירה וגם הוא וגם גרושתו מנפנפים אותה במחמאות עלובות במקום לקדם את העניין.
    לקחתי אותה על דעת עצמי למורה לפיתוח קול ובעקבות זה גרושתו הודיעה שבימים שאני נשארת לישון (שזה כמעט כל יום) היא לא תתן לביתה להגיע...
    מה עשיתי כ"כ רע???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדים של בן זוג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאסתי

    טלי מנדיוק
    27/01/2010

    לאסתי שלום רב,

    כוונותיך הן טובות וחיוביות.
    אולם המצב הוא כזה שכל פעולה שלך עם ילדי הההורים אמורה להיות מאושרת על ידם (לבטח לקיחת אחד מהם לאיש מקצוע).
    אני מקווה שעם הזמן תפנימי זאת, ואז יתפתח קשר של אמון גם ביניך לבין אם הילדים.

    בהצלחה!

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות
    מיטל
    27/01/2010

    שלום,

    מזה זמן מה שמחתי לב שלחמותי יש סוג של פרנויה. אני לא אכנס לכל הסיפור אבל היא פחות או יותר חושבת שכל הרשויות החשובות במדינה משתפות פעולה עם מישהו מסוים ששונא אותה. היא אשה לא צעירה, אבל עדיין לא בגיל הפנסיה. היא עובדת ולכאורה הכל בסדר חוץ מהקטע הזה. העניין הוא שכאשר היא מתחילה לדבר על "ההתרחשויות" נגדה לכאורה, היא ממש רצינית, היא חושבת שעוקבים אחריה, מאזינים לה, נכנסים לה לבית באופן תדיר וכו'. אני והיא לא ביחסים קרובים, היא אשה מאוד לא קלה. אבל אני קצת מודאגת, ניסיתי לומר לבעלי שצריך לקחת אותה לייעץ, אבל הוא מהסס ולא ככ רוצה להתעסק עם זה. איך אני יכולה להשפיע שזה יקרה בלי לעורר מצבים לא נעימים עם משפחה שלו? (לא אני ולא הוא לא קרובים למשפחה שלו)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התייעצות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למיטל

    טלי מנדיוק
    27/01/2010

    למיטל שלום רב,

    אכן נשמע מוזר....האם שיתפתם בחשדותיכם אנשים נוספים (מהמשפחה)שאולי יכולים להשפיע עליה לגשת ולשוחח עם איש מקצוע?

    בהצלחה!

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד הפריע למורה בביה"ס
    יונית
    19/01/2010

    יש לנו ילד בחטיבת הביניים, אחד המורים התקשר אלינו הביתה על מנת להתלונן כי הילד הפריע לו היום בשיעור. ברצוני לציין כי בד"כ הילד אינו מפריע ( ואם כן, לא באופן כזה שהמורים מתלוננים ), מקרה חריג כזה היה גם פעם אחת לפני שנה אצל מורה אחר.

    מה תפקידנו כהורים במקרה זה?

    כיצד עלינו ההורים לנהוג עם הילד אחרי התלונה ? ( שיחה איתו ?, לכעוס עליו ?, להציב גבולות? , להעניש אותו?.... או כל דרך שתציע........)
    האם בסיום השיחה עם הילד יש לדרוש ו/או לצפות מהילד להתנצל ולהבטיח כי לא ינהג כך בעתיד ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הילד הפריע למורה בביה"ס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבי

    טלי מנדיוק
    19/01/2010

    לאבי שלום רב,

    לדעתי יש לשוחח עם הילד , לשאול אותו מה קרה? מה היה בשיעור?
    מה קורה בדרך כלל בשיעור איתו...ועם שאר התלמידים...
    לנסות לקבל תמונה ספציפית על האירוע, ובכלל על התנהלות השיעור הנ"ל.

    אם התרשמותכם כי הבן שלכם שגה, אימרו לו זאת.
    וכן, כדי מאוד שאם הוא שגה - שיתנצל בפני המורה (בכתב או בע"פ).
    שאלו אותו למה הוא חושב שהוא נהג כך.
    האם משהו מפריע לו? האם קרה משהו.

    העבירו לו את הציפייה שאתם רוצים כי ינהג לפי כללי בית הספר.

    אם אתם מתרשמים כי יש בעיה עם המורה, או בין המורה לילד או בכלל - גשו לשיחה עם המורה ונסו לטפל בעניין.

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה על פי דעתי האישית...

    נילי
    20/01/2010

    קורה(!) שילד מפריע...ילדים, ובעיקר מתבגרים, זקוקים לפורקן. כמובן שצריך לדבר, ולשאול מה קרה ולדרבן את הילד להשתדל שלא להתנהג כך בעתיד. בקשר להתנצלות בפני המורה- אינני חושבת כי היא נדרשת. הילד לא הכה, לא קילל ולא עבר עבירה בוטה. לעניות דעתי, התנצלות- על התנהגות חד פעמית שאיננה עקבית, תגרום לילד לחוש אשם שלא כצורך. לילד מותר מידי פעם לפרוץ גבולות. ואם ההתנהגות לא נמשכת ואיננה אלימה או בעלת אופי אלים- הערה ודרבון יספיקו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבא מזניח ומתעלם
    Yael
    18/01/2010

    אבא שלי איננו מתחשב בצרכי המשפחה. דברים אשר אינם נוגעים לו-אינם מעניינים אותו כל עוד סדר יומו איננו נפגע. כך לדוגמה: מפגעים בבית אינם מתוקנים- אלא אם הם מפריעים לו בעיסוקיו. דלתות, קירות שבורים במשך שנים והזנחה ללא כל התייחסות מצידו. היום החליט כי הוא מסיר את הכבלים- משום שהוא צופה בחדשות באינטרנט ועל כן "אין בהם צורך". אימי בוכה בערבים משום שהיא משתעממת ולא מוצאת עיסוק וכך נאלצת לשמוע את אחי רבים על המחשב--משום שהמחשב תפוס כל שעות היום על ידי אבי (שמהמר דרכו בבורסה) ובמספר השעות המצומצם שהוא מותיר אותו פנוי מתגלעות מריבות בין האחים מי ישב לידו. כך, אימי נאלצת לישון מוקדם משום שהערבים ארוכים ומשעממים. אבי מצידו מורגל לישון מוקדם ולאחר שהוא מסיים עם ההימורים והחדשות הוא עולה לישון ללא התייחסות ואף זלזול במחאותינו.
    אימי כמובן רבה איתו בנושא אך תמיד הוא מפצה אותה עם איזו מיטה מתכווננת או חפץ מאוד יקר ומיותר אחר. אני מציינת זאת משום שאין זו בעיה כספית שבגללה מנתקים את הכבלים או מונעים מאיתנו דברים מהותיים אחרים אלא סתם משום שאבי מתייחס רק במידה ומשהו מפריע לו אישית. ניסנו הכל--לדבר איתו--להפסיק לדבר איתו כמחאה--כלום לא עוזר. הוא מרוכז בעלמו ואימי נכנעת ומפסיקה לכעוס עליו כשהוא מפצה אותו בדברים אחרים. כמובן שאנו הילדים אף פעם לא "מפוצים" וזוכים בעיקר ללגלוג והתעלמות. מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבא מזניח ומתעלם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליעל

    ד``ר חיים היילפרין
    19/01/2010

    הצטערתי לקרוא על ערלות הלב של אביך. לדאבוני, כבת שלו, אינך יכולה לעשות הרבה כדי לשנות את התנהגותו. (לאימך עשוי להיות "מנוף" משמעותי יותר עליו - כמו ריחוק או איום בפרידה - אך אני בספק אם במסגרת יחסיהם גם זה יהיה אפקטיבי. האם ישנו סב, דוד או דמות משפיעה אחרת בה תוכלי להסתייע?) לא ציינת את גילך, אך עבור ילדים רבים המבוגרים מספיק (בד"כ אחרי צבא), הפתרון היחיד הוא פשוט ...לעזוב את הבית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיים שלום

    יעל
    19/01/2010

    אני בת 24. סיימתי את התואר הראשון שלי ואני אכן מתכננת לעזוב בקרוב. פניתי בשביל אחי הקטנים אשר גרים בבית ובשביל אימי. דיברתי עם אימי על כך הערב ואנחנו מגבשות תוכנית פעולה. אני מודה לך על התייחסותך :) יעל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום