מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- יחסי הורים - נער בן 18מור25/09/2008
שלום, אני אם לנער בן 18. ביחסים איתו אני חשה שכהורים אנו נותנים ונותנים - הן מבחינה חומרית, והן מבחינות אחרות ומצד שני לא מבקשים כמעט דבר בתמורה. מבחינה רגשית מדובר בנער די סגור שלא אוהב לשתף אותנו ולא אוהב שמתקרבים אליו יותר מידי. בשיחות מעטות שיש לנו או לאחרים איתו מתקבל הרושם שהוא גם מאוד מבולבל ולא "יציב". חברים יש לו בשפע ואיתם הוא בסך הכל מסתדר לא רע. מצד שני מול מבוגרים הוא חש תמיד פגוע ומופלה לרעה. במהלך שנות לימודיו בתיכון תמיד היו לו טענות נגד מורים שבדיעבד רובן התבררו כלא נכונות והוא אפילו לא שם לב עד כמה המורים מנסים ללכת לקראתו ולסייע לו. כך גם איתנו - למרות ההשקעה הרבה בו (בתקופת התיכון - שיעורים פרטיים, אמא שיושבת וקוראת את החומר כדי ללמד אותו, סיוע בכתיבת עבודות וכו') הוא לא יודע להעריך ואמירה הכי קטנה כלפיו מצידנו גורמת ל"התלקחות" מצידו, התקפי זעם וברוגז לתקופות ממושכות. לאחרונה, בעקבות מריבה שהייתה לי איתו (על רקע של בזבוז מים משווע בזמן מקלחת) הוא קילל והוציא אצבע כלפיי. התגובה שלי הייתה נזעמת וגם אני לא בחלתי בכינויים "פוגעים" כגון - אפס ופושע וזאת רק בגלל שכאמא שחינכה כל חייה לערכים, הרגשתי פגועה מאוד. בשלושת השבועות האחרונים הוא לא מדבר איתי ומנטרל כל יוזמה לשיחה. מצד אחד זה מאוד מפריע לי ובעיקר לבעלי אך מצד שני אני עדיין חושבת שלא עשיתי כל דבר רע ולכן כבודו במקומו מונח ואם הוא לא רוצה לדבר איתי - לא צריך. אבל ההרגשה של לעשות בשבילו (אוכל/ כביסות/ נקיון וכו') ומצד שני להיתקל ביחס מתעלם מציקה לי מאוד. מדובר בנער שעומד להתגייס בעוד כחצי שנה לצ.ה.ל ואני גם חוששת שמבחינה רגשית יהיה לו קושי בקבלת מרותו גם שם הוא ירגיש מקופח ומופלה, ושם כמובן אף אחד לא יתיחס אליו בכפפות של משי. מה עושים??? תודה!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למור
טלי מנדיוק02/10/2008למור שלום רב,
1. ראשית, איתך הסליחה באיחור התשובה. הסיבה נעוצה בבעיות מחשב של האתר.
2. מפניתך נראה כי הינך אמא טובה, משקיעה, אוהבת, חושבת, מחנכת.....ולכן כל הכבוד הוא לך.
3. נראה כי בנך אכן סובל מקשיים לאורך השנים.
התנהגותו האחרונה אליך היא שלילית, וטוב שהגבת. גם אם התגובה הפעם לא היתה חינוכית וכו'. טוב שהגבת.
כולנו בני אדם. גם האמא הכי טובה בעולם (ואת כזאת כנראה) לעיתים מועדת במילותיה.
למצב הכללי - זה בחור שלאורך השנים מקבל ומקבל ומקבל ומקבל....
למרות שהנתינה היא מוצדקת, עדיין זה יוצר מצב של "הצטברות חוב".
לאט לאט את הופכת לבעלת החוב שלו.
את נותנת כל כך הרבה, ולו אין יכולת להחזיר ולו במעט.
בדרך כלל, אנשים לאורך השנים נוטים לפתח אנטי לבעלי החוב שלהם, גם אם בעל החוב הוא נותן נדיב ונחמד.
לכן עצתי לך:
יש לאפשר לבנך להתחיל להתחיל "להחזיר חובות" ולו במעט.
והכוונה, כל עוד הוא גר בביתך יהיו עליו חובות. כגון: סידור החדר, קניות במכולת וכו....
ברגע שהוא יתחיל לתת גם מעצמו הרגשתו תשתפר, ולא יהיה כזה כעס עליך. הוא ירגיש שותף ובוגר.
אשמח ללוות אותך באופן אישי.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נרדמת בעמידהיפת24/09/2008
אי נשוי כעשר שנים ומדי פעם יש ביני ובין אישתי חילוקי דעות שמגיעים ל"פיצוצים" כאשר אני מציע ללכת ליעוץ זוגי שיעזור לנו להתגבר על הקשיים "הפיצוצים " , אשתי מסכימה אבל אינה מגיבה ונרדמת בעמידה עד לפיצוץ הבא למרות שאני מזכיר לה ומציע לה שאני אקבע פגישה אך היא מבקשת שהיא תמצא את היועץ המתאים וכך הסיפור נגרר ונגרר בין "פיצוץ לפיצוץ" . בזמנו יזמתי פגישת יעוץ שנעשתה כמובן תחת לחץ ולא מתוך הסכמה והבנה מצידה שיש ללכת ליעוץ בטענה שאינה מאמינה ליועצים והיא נוהגת , פועלת וחושבת נכון . הלכתי בזמנו ליעוץ לבדי שלבסוף התבקשתי להביא אותה והיא לא כל כך שיתפה פעולה . נושא היעוץ עולה כל פעם שיש פיצוץ בינינו , המריבה נסגרת לבסוף בשתיקה מצידה שכמובן לא מוביל לכלום זה כמו לנפח בלון ולהפריח אותו עם הבעיות כל פעם מחדש ואני נשאר תלוש עם המציאות . הסברתי לה לא פעם שכך לא ניתן להמשיך ויש להתגבר בעזרת יועץ חיצוני על הקשיים בינינו אבל כלום לא עוזר היא מפסיקה להתעסק בקשיים מתוך תקווה שאשכח אותם כמובן עד לפיצוץ הבא . מה לדעתך עלי לעשות . תודה ושנה טובה צבי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לצבי
ד``ר חיים היילפרין25/09/2008עליך להחליט בינך לבינך האם אתה מסוגל לקבל את הזוגיות שלכם כמות שהיא, על הטוב (עליו מטבע הדברים לא פרטת) והרע (חילוקי הדעות והפיצוצים) שבה - או שהמצב כה בלתי נסבל שאינך יכול להישאר בזוגיות אם לא תהיה הטבה. במקרה השני, אין מנוס מלהציב בפני אשתך את הברירה - לגשת יחד לטיפול זוגי, בתקווה לשיפור, או להיפרד. כך או כך כדאי לך לעבור את התהליך בליווי מטפל, ואשמח לסייע לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יחסים בין אחיםתמי21/09/2008
היי . לבעלי יש אח גדול ממנו שמתייחס מאוד לא יפה לאחיו הקטן שהוא בעלי , הכוונה היא לאופן ההתנהגות והתייחסות שלו כלפיו זה מתבטא במקרים שבו הוא דואג רק לעצמו , אני שמשקיפה מהצד אינני רואה יחסים בין אחים , יחסים בין בני משפחה האח הבוגר לא מכיר את האח הקטן , בעלי מתייחס ודואג לאחיו בכל בשטח שהוא יכול (אינני מעונינת לפרט הת התנהגיותיו של אחיו ) היחסים האלה מאוד מפריעים לי כי בשלב מסוים זה גם פוגע בי ובילדיי , שוחחתי עם בעלי מספר פעמים והצגתי לפניו נקודות בהן היה עליו להגיב ולא להתעם כי ההתנהגות של אחיו פוגעת אך בעלי מתעלם ולא מעיר לאחיו , הסיפור גורם למריבות ביננו , עוד טוען בעלי כי כך אחיו מתנהג וכאשר אינני מסכימה להפגש במסגרת המשפחה עם אחיו ובני משפחתו זה גורם למריבות בינינו . אני חושבת שעל אחי לשוחח עם אחיו ולהעיר לו על התנהגותו . האם עלי לתפוס שיחה עם אחיו ? מה לדעתכם עלי לעשות ? תודה תמי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לתמי
טלי מנדיוק21/09/2008לתמי שלום רב,
מערכת היחסים שאת מתארת היא בין שני האחים.
הכיצד זה משפיע על משפחתכם?
האם יש השפעה כי את כואבת את העניין יתר על המידה?
מדוע את כל כך כואבת מהמצב?
האם זה נוגע לך בנקודה רגישה אישית שלך? ואיזו?
אני מציעה שתפנו לאיש מקצוע שיעזור לך להבין איפה זה פוגש אותך באופן אישי, ולבעלך איך לאזן את מערכת היחסים עם אחיו כך שלא תהווה תסכול לו לאשתו ולילדיו.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרוני17/09/2008
שלום רב, אני בן 31 ומכור למשחקי מחשב. המשחקים גורמים לי להגיע הביתה מהעבודה וישר לשבת על המחשב. בגלל זה אני לא יוצא עם נשים ולא חי. אני מרגיש שאני לא יכול להפסיק לשחק כי אני ממש אוהב את זה - זו הבריחה מהמציאות הכי כיפית בעולם. אני בדיכאון בגלל זה ולא יודע מה לעשות. אפשר עזרה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרוני
טלי מנדיוק17/09/2008לרוני שלום רב,
מודעות עצמית היא החלק הכי חשוב להתחלה של פתרון הבעיה.
פניה לעזרה (כמו שפנית כאן באתר) היא שלב יותר מתקדם.
אני ממליצה לך מאוד להמשיך ולפנות לשיחות ע"י איש מקצוע לקבלת עזרה בנושא.
אתה בדרך....
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה עם הבתלא מגלה14/09/2008
אני נמצאת בבעיה זמן רב ביתי עלתה השנה לכיתה ז' והייתה בחברת "המקובלים". במעבר שבין ו ל-ז הם התחילו לרדת לשכונה שלהם ולדבר ולצחוק עד שעות מאוחרות כשהסתיים החופש כבר לא היה לה נוח להסתובב איתם היא צפתה בכל מיני התנהגויות שלהם והזדעזעה מכיוון שלא הייתה מצפה את זה מהם. היא מכירה את רובם מגיל קטן , אחד המקרים הוא שהם התחילו לעשן נרגילה . אבל היא לא הסכימה לעשן אפילו שהציעו לה היא רוצה להתרחק מהקבוצה הזאת אבל היא מפחדת.. מכיוון שעם היא תתרחק היא לא תוכל לחזור אליהם . היא כל יום באה אלי עצובה ומספרת לי מקרים אמרתי לה שתתרחק מהם ותמצא חברים חדשים שיהיה לה נוח איתם בלי הקשר למקובלים או לא. האם צדקתי ? האם היא צריכה להשאר איתם ולהיות "מקובלת" למרות שהם מתנהגים אליה לפני המצבי רוח שלהם ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאם האלמונית
ד``ר חיים היילפרין16/09/2008במקום האמירה הסתמית "תתרחקי מהם ותמצאי חברים חדשים" הייתי משבח את הילדה על הבגרות והשיפוט הנכון שגילתה בסלידתה מעישון הנרגילה (ומותיר בידה את ההחלטה על קירבה/ ריחוק מהחבורה), משוחח איתה על החברים הישנים (ואחרים) בניסיון לקדם את יחסיה עם ילדים ראויים, ואם יש צורך, משתמש בכלים הבוגרים שלך להעצים את האטרקטיביות החברתית של בתך מול החברים (הישנים והחדשים) ע"י ארגון (או מימון) בילויים משותפים, מסיבות פיג'מות וכד'.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשומת לבאחת10/09/2008
אני נשואה ויש לי ילדה בת 4 חודשים. בעלי גרוש מנשואיו הקודמים. למעשה שנינו גרושים אולם לבעלי יש ילד מנישואים קודמים. לא פעם אני נתקפת בתחושה שאיני מתייחסת כראוי לבנו. אני מרגישה שאינני נותנת לו מספיק תשומת לב. הדבר נובע מכמה סיבות. העיקרית היא משום שבתי קטנה ואת מירב האנרגיה אני מעניקה לה. בנוסף לא פעם כאשר ישנן אי אילו שיחות בין בעלי לגרושתו אני מרגישה שיש לי משקע כלפי הילד. אני לא יודעת אבל משום מה תמיד לאחר שאני "לא מתייחסת יפה לילד" אני נתקפת ייסורי מצפון האם זה נורמאלי? מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחת
ד``ר חיים היילפרין12/09/2008א. כן, זה נורמאלי. ב. פשוט התייחסי יותר (ויותר יפה) לילד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקפי זעםע.07/09/2008
אני נשואה 5 שנים,לבעלי יש פתיל מאוד קצר כשמשהו שאני אומרת לא מקובל עליו והוא לא מסכים אותו, הוא מייד מגיב בהתקף עצבים שבו הוא מתחיל לזרוק דברים בבית (לא עלי),ואני בכל מריבה כזאת מנסה להרגיע אותו ולהוציא אותו מההתקף שהוא נכנס אליו ומייד חוזרת במה שאמרתי מה ניתן לעשות ? מבער לזה הוא בעל מקסים,יש לנו ילד והיו סיטואציות שהילד כן ראה את אביו בהתקף הזעם שלו. בשיחות שיש לנו כשהוא לא עצבני הוא מודה שהוא לא יכול להשתלט על זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקרן
טלי מנדיוק08/09/2008לקרן שלום רב,
"....הוא מתחיל לזרוק דברים בבית....."
"....מנסה להרגיע אותו מההתקף.....ומייד חוזרת במה שאמרתי....."
מדובר פה בגבר אלים, ובאישה מוכה.
סוג האלימות שהוא מפעיל היא אלימות נגד רכוש ואלימות נפשית כלפיך וכלי הילד שצופה בזאת.
אלימות היא סוג של התנהגות המסכנת חיים.
אני מציעה לך/לכם לפנות בדחיפות למרכז לאלימות במשפחה, הקרוב למקום מגוריכם שם תקבלו
עזרה לגבי מצב קשה זה אותו את מתארת.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד מעימותיםע.01/09/2008
שלום. יש לי מצב שאני מפחדת להביע כעס כלפי אנשים. ז"א נגיד כשאני לא מסכימה עם מישהו קשה לי לענות לו ישירות דברים ולומר לא שאני לא מסכימה. אני פוחדת. בבית שלי המצב הוא שאמא שלי לא יכולה להגיד לאבא שלי את התרעומת שלה כלפיו כי הוא גם צועק עליה ומשפיל אותה וכך גם משתיק אותה. אז מה היא עושה? היא בולעת בפנים אבל מקללת אותו מאחורי הגב בפני הילדים. מה למדתי? שאבא שלי הוא מפחיד ולמדתי להדחיק רגשות כי בין כה וכה ישתיקו אותנו ולא יקשיבו למה שיש לנו בלב. וכך בתקשורת שלי עם אנשים אני לא פתוחה ומפחדת להגיד את אשר אני מרגישה כי אני מפחדת שדברי לא יתקבלו, אבל מצד שני מצטברת עקב כך אצלי תרעומות וכעסים על אותם אנשים. איך אפשר לתקשר בצורה מועילה והכי חופשית שגם ישמעו את דעתי ושאני ארגיש שדעתי חשובה ואיך אפשר להביע את עצמי בצורה חיננית חזקה עם צורה שקטה ולא היסטרית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחסויה
טלי מנדיוק01/09/2008שלום רב,
כעס הוא רגש חיובי אנושי וטבעי, לכן אין סיבה לא להשתמש בו.
את מתארת מערכת יחסים אלימה ופאתולוגית במשפחה, ולכן מציעה לך לפנות לטיפול מקצועי
לעזרה.
בברכה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יחסים גרועים עם האםshlomit29/08/2008
יש לי יחסים גרועים עם אמי. תמיד היו לי. שתינו צעירות יחסית היא בת 59 ואני בת 35. אני נשואה +ילד. אחותי לעומת זאת תמיד זכתה לתמיכתה ולאהדתה. למעשה כל מה שאחותי עשתה זכה לעידוד והערצה של ממש, בעוד שאני דוכאתי קשות על ידי הורי ומעשי תמיד נחשבו לתפלים וחסר טעם (תחום לימודי, סגנון ההורות, חוסר היכולת לשמור על בית נקי וכד').. למרות שבאופן אוביקטיבי השגי בלימודים היו גבוהים בהרבה, כמו גם השגי החברותיים. הביקורת המתמשכת הקטלנית והארסית של אימי פלשה לכל תחומי חיי עד שסרסה אותי לחלוטין ושיתקה אותי למעשה. אימי היא יצור אינפטילי לחלוטין הלוקה בפגיעות יתר ויכולת מניפולטיבית / שקרנית. לאורך כל חייה היא הציגה את עצמה כקורבן של ההתנהגות שלי. (ועלי לציין שמעולם לא הייתי ילדה בעייתית ותמיד הסתדרתי מצויין בכל מסגרת בה תפקדתי). אך אימי לא היתה מרוצה מעולם משום דבר שעשיתי וכל צעד ושאל נקטלו עוד בטרם נלקחו. אני לא מבינה את זה, תמיד הייתי הילדה הטובה בכיתה, בצבא, בעבודה, מעולם לא מרדתי באופן חריג. עם זאת הורי לא היו מרוצים מתפקודי מעולם!!שום דבר שעשיתי לא סיפק אותם. לא חייכתי נכון, לא אמרתי אף פעם את הדברים הנכונים, לא מצאתי את העבודה הטובה, לא בחרתי מעולם בחירה שלא נתקלה בביקורת ובהתרסה. אמי נהגה לקטול כל גבר שיצאתי איתי כולם היו דפוקים ומגעילים מבחינתה.מגעילים כמעט כמו הבת שלה. שיחות נפש רבות שניסיתי לנהל הסתיימו באופן רע ומר, גם מתווכים למינהם לא עזרו לגשר בינינו. היא תמיד פגועה ותמיד מסכנה ותמיד דפוקה. כל ניסיון התקרבות נגמר בשתיקה רועמת שלה ובחרם שלה עלי למשך חודשים שלמים (טקטיקה שהיא אמצה בהתמודדות עם כל משפחתה. מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני מזדהה איתך
מישהי29/08/2008גם אני כמוך מרגישה פגועה מאימי ומאבי. תמיד הייתי הכבשה השחורה השונה מהאחים המוצלחים שלי. הגיע הרגע בו התפוצצתי כמו הר געש וכל הדיכוי שדוכאתי במשך שנים, פרץ באגרסיביות רבה. לא הייתי מוכנה להיות יותר שק האגרוף של המשפחה שלי וזה גבה ממני מחיר כי אחי החליטו לנתק איתי קשר. ההורים החליטו כי אני מדמיינת ומשוגעת וכל מה שניסיתי (טיפול משפחתי, בעלי שהלך לשוחח איתם, מכתבים ששלחתי להם, נסיונות תיווך של קרובי משפחה, הכל היה לשוא). מבחינתם אני בודה הכל ואשמה בהכל. היום הקשר שלי איתם מאוד קר. "התגרשנו" רשמית אצל המטפלת המשפחתית והיום הדיבורים ביננו הם רק לגבי הסדרי הראיה של הילדים שלי. אין חגים, אין טלפונים, אין אירועים משפחתיים, אין כלום. אמא שלי מקווה לנס שהכל יסתדר מידי שמיים ואבא שלי נגרר אחריה. אבל!!!! אני הרווחתי את עצמי. אני כל כך מעריכה את עצמי על כך ששרדתי את הגהינום הפרטי הזה. הפכתי לאשה חזקה, עצמאית ומחושלת המכירה בערך עצמה. היום הכל קטן עלי, הכל פרופורציונלי. למדתי לקבל את החיים בשלווה, אני פחות כועסת עליהם, שחררתי אותם מהחיים שלי וסלחתי לעצמי. השלמתי עם כך שאחיי לא בקשר איתי והאמת שגם ככה הקשר בינינו היה לא משהו. ויתרתי על מערכת יחסים מרעילה עם משפתי וזכיתי במערכת יחסים נהדרת עם עצמי, בעלי, הילדים והמשפחה של בעלי. אין ואקום בחיים וכשהתפנה מקום של מערכת יחסים פתולוגית, נכנסו מערכות יחסים אחרות טובות ונכונות הרבה יותר. אני מציעה לך להמשיך בחייך. כעסים והאשמות רק יעשו אותך חולה ולא יובילו אותך לשום מקום. שחררי, אני יודעת שזה קשה כי יש נטיה להדבק להצדקה עצמית והאשמה שלהם, אך זה לא מקדם אותך לשום מקום. זה תהליך , זה יקח זמן, אך זה חיוני. אני עשיתי זאת וחיי השתפרו עד מאוד. התנתקתי מהם אך גם קצת סלחתי להם והיום אני מרחמת עליהם. את העונש שלהם הם מקבלים יום יום. המשפחה מפורקת, האחים לא מדברים אחד עם השני, אני לא בקשר וזה מחיר כבד להורים, אפילו שהם בעצמם בישלו במשך שנים את הדייסה הזאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשלומית
טלי מנדיוק01/09/2008שלום רב,
עניתי לשאלה זו אך אני רואה שהתשובה איננה מופיעה, יתכן בשל בעיות מיחשוב.
בכל אופן, תשובתי היא כי אם אמך היא גורם כל כך מדכא בחייך, וכל כך שלילי, ועשית את כל
הנסיונות לשינוי ללא הועיל - עצתי לך היא להתרחק מהגורם המדכא.
כמו בן אני ממליצה כי התרחקות זו תלווה ע"י איש מיקצוע.
בברכה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתנקטי במשנה זהירות עימם
שי16/01/2009בתור גבר מדוכא מינית, אני יכול להגיד לך שלא משנה כמה עזרה נפשית ותמיכתית הם יציעו לך , הכוונה היא רק אחת להשיג מין עם מישהי. אנחנו הגברים יכולים להריח אישה לא מסופקת (משיכתית לבעלה ו-) נפשית ופשוט להראות לה כאכפתיים ומתחשבים. בסופו של דבר גם אם נרצה וגם אם לא תמיד נשמח "לנשנש" משהו שהוא לא האישה אליה אנו רגילים. ראי זאת כאזהרה מאחד שראה כמה וכמה דברים לא נעימים, וחבל שתשרפי את מה שבנית בכל שנים האחרונות. היום בתי-משפט למשפחה לא נותנים אוטומאטית את הילדים לאמא, אלא לעיתים גם לאבא. תנסי לדמיין את בעלך מתחשב בך ואכפתי לך, הרי גם הוא בהתחלה חיזר ואהב אותך. פשוט תשחזרי נון-סטופ את הרגעים הקסומים בהם הכרתם ואת החיזורים בהתחלה, תאמיני לי שזה עוזר. מומלץ גם לבעל. ברגעים חלשים שימי את ילדייך בראש-מעייניך ותיראי איזה כח זה נותן להחזיק מעמד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעוניין ללמוד טפול משפחתי זוגיאורי26/08/2008
איזה מבין מוסדות ההכשרה השונים ,מעניק הכשרה מעמיקה ורחבה יותר ??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאורי
טלי מנדיוק27/08/2008לאורי שלום רב,
לפני שאתה פונה להתמחות בלימודי טיפול משפחתי וזוגי עליך ללמוד לפחות לימודי תואר B.A בתחום הפסיכולוגי.
המקומות ללימוד התמחות זו הם האוניברסיטאות או המכונים השונים בארץ המורשים ללמד התמחות זו.
למיטב ידיעתי כל המקומות אשר מורשים ללמד התמחות זו עוברים סוג של ביקורת על, כולם מלמדים באופן מעמיק ונרחב (לפחות כך אני יודעת באזור המרכז).
קשה לי להמליץ ספציפית כי אינני יודעת היכן אתה גר. ברר באיזור מגוריך.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני אימא שחולה ולא מסוגלת להתמודדAS25/08/2008
ברגע שהבת רוצה למשל משהו והיא לו מוצאת אותו בכלל . היא רגילה להאשים אותי במילים. אימא את מחביאה את לו זוכרת איפה את סשמה את זה . את מגעילה איזה אימא נו נו ומתחילה לצעוק אני לא מסוגלת לשמוע אותה מיתפרצת היא צועקת ואני מנסה לעצר אותה ולהגיד לה .למה את צועקת אני שומעת אותך אני כאן . ואני מנסה אבל כולכך קשה לי מאוד מאוד לשמוע אותה. ומרגישה הרגשה חרה כזאת. שלו מסוגלת להיות בבית באותו רגע . זאת הרגשה מה לעשות איך למנוע ממנה היתנהגות כזאת ובזמן החופש רציתי לציין שהיא בלי ריטלין אס אר 20 מיליגרם בבת אטחת לוקחת . מה עושים . אני גם ככה יש לי קשיים מעל ומעבר בחיים היא לו מוכנה ללכת לשיחות .עולה לתיכון ומודאגת מאוד מאוד מלימודים . ילדה שחושת שלו מקבלת שלו אוהבים אותה ןיודעת שאין לה חברות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ל AS
טלי מנדיוק25/08/2008שלום רב,
נשמע כי ביתך בגיל ההתבגרות, בנוסף סובלת מבעיות התנהגות הדורשות טיפול תרופתי ונפשי- והיא מגיבה לחולשה שלך ולקושי שלך לקיים הורות סמכותית כלפיה.
עצתי היא שתלכי את לקבל עזרה והדרכה הורית.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלצהיימרנעמה25/08/2008
שלום, לד"ר חיים, גם אני בוגרת N.Y.U. משנת 1989, מ.א. בעיתונאות. אמא שלי בת ה-80 סובלת מניוון מוחי , אלצהיימר בפי העם, איך להציג, או "לעבד" את הנושא עם בתי בת השבע וחצי? בברכה, נעמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנעמה
ד``ר חיים היילפרין26/08/2008את יכולה לומר לילדה את האמת הפשוטה לגבי מחלתה של סבתא, במידה וברמה שהיא שואלת ומבלי להכנס לפרטים ללא צורך. אמרי לה את הדברים בטון שליו, עובדתי וקצת עצוב (לא מדוכא או חרד) - משהו כמו, "אדם זקן מאד לפעמים הולך ונעשה כמו ילד"...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברברת בין אחיותתמי23/08/2008
שלום. לאשתי אחות בוגרת ממנה שהקשר ביניהן נהדר אבל קיים בעיני חסרון בקשר ביניהן והוא שאחותה הבוגרת קשקשנית ומעבירה את כל המידע לכל מי שרק היא יכולה . לאחרונה התברר לי לאחר שאשתי סיפרה לאחותה על בעייה רפואית שלי כי המידע עבר לכל מיני אנשים שאינני מעונין שידעו על כך . כשפניתי לאשתי בשיחה שתפסיק להעביר מידע טענה שהיא לא רואה כל בעיה בהעברת המידע ואם אני מתעקש וזה מפריע לי אז מידע עלי היא לא תעביר יותר . אני חושב שאשתי טועה כי עליה לכבד את הפרטיות שלי ושל משפחתי ובמיוחד את בקשתי לא להעביר מידע עלי ועל משפחתי לאחותה באם אינני מעונין או חושב שמידע מסויים לא צריך לצאת ממסגרת המשפחה גם אם זו אחותה (הקשר ביני ובין אשתי חופשי ואנחנו מדברים ומתיעצים על כל דבר והעברת המידע לאחותה מיותר במיוחד שזה מידע רפואי / אישי וכו"י ) וגם אם היא מבטיחה לא לספר , כי אין לי ולא לה כל שליטה על איזה מידע אחותה תספר לאחרים במיוחד שאנחנו יודעים שהיא קשקשנית ואוהבת לברבר . מה לדעתכם עלי לעשות כי אשתי טוענת שלה זה לא מפריע לספר לאחותה דברים שקשורים עליה ועל הילדים שלנו והיא מבטיחה לא לספר דברים שקשורים עלי - היתכן מצב כזה , האם זה מעשי ? היכן הגבול ? מי יחליט איזה מידע יעבור ואיזה לא ? מה יקרה עם מידע שקשור לי וגם לאישתי איך הוא יעבור, בחלקים עד כאן יזרום המידע וכשזה יגיע אלי יפסיקו ? בקיצור לא נראה לי . אישתי טוענת כי אינה רואה כל פסול להעביר מידע עליה בלבד ומידע אחר לא תעביר והיא הסכימה רק לאחר שיחה קשה בנושא כי לא רואה כאן כל בעיה גם אם אחותה מקשקשת זו אחותה ועוד היא טוענת כי אי העברת מידע יגרום לנתק בין האחיות . מה דעתכם ? אני חושב שהיא חייבת לשמור על הפרטיות שלנו כזוג ולכבד את בקשתי גם כשהמדובר באחותה . תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאור
טלי מנדיוק24/08/2008לאור שלום רב,
אתה צודק. וזכותך לבקש את הגבול שביקשת.
טוב שאשתך משתפת פעולה ומוכנה למלא את בקשתך לגבי אי מסירת פרטים אודותיך.
הקשר בין האחיות הוא ענינן. וטוב שיש להן אחת את השניה.
ברר עם עצמך מה עוד מפריע לך בקשר.
אולי שיחה אחת או שתיים עם איש טיפול יעזרו לך.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאורטל21/08/2008
היכרתי מישהו שאני מאוד מאוד אוהבת את האופי שלו אבל לא נמשכת אליו כל כך. אנחנו יוצאים חודש כבר ואני בהתלבטות עצומה. שאלתי היא: האם אפשרי להקים משפחה עם מישהו שלא נמשכים אליו? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורטל
טלי מנדיוק24/08/2008לאורטל שלום רב,
אפשר להקים משפחה עם מישהו שלא נמשכים איתו - והמשיכה מתפתחת עם הזמן.
זה מאוד אישי, מאוד סוביאקטיבי.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גירושיןלי18/08/2008
שלום רב, הנני מעוניינת להתגרש ולא יודעת מה לעשות. (יש לנו ילדה בת 1.5) האם תוכלי להגיד לי איך ומה עלי לעשות? תודה ליאת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לליאת
טלי מנדיוק18/08/2008לליאת שלום רב,
באם מוצו כל האפשרויות: שיחות, טיפולים, סדנאות, ספרים, נסיונות...........וממש אין שום סיכוי לקשר - אני ממליצה על מטפל/ת זוגי/ת ומשפחתי + עורך/ת דין שילוו את התהליך.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

