מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לסלוח על בגידה?שקד23/03/2008
שלום, לפני מס' חודשים גיליתי כי לבעלי יש ילד מחוץ לנישואין בגיל בננו הקטן (יש לנו 3 ילדים) מאז איני יכולה לסלוח לו, אנו הולכים לטיול אך אני חוששת שהספק יחלחל בי תמיד, האם אתם מכירים זוגות שמתגברים על כך האם ניתךן להתגבר על זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשקד
טלי מנדיוק23/03/2008לשקד שלום רב,
לגלות אודות ילד , לבעלך , מחוץ לנישואין הינו משבר אמון קשה מאוד.
נדרשת עבודה ריגשית רבה וארוכה מאוד על מנת ליצור אמון מחדש.
אכן, יש זוגות / משפחות שיש להם את היכולת לשקם את המערכת ואת האמון שנפגע וגם לסלוח.
סליחה במקרים שכאלה היא תהליך ארוך , ולא פשוט.
תשובתי היא כן. ניתן לסלוח.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהענת19/03/2008
אם אחי מקלל אותי כל הזמן ואומר לי מפגרת, דובה, מטומטמת, ומלגלג עלי, האם זה נחשב אלימות במשפחה ואיך אני יכולה לגרום לו להפסיק?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לענת
טלי מנדיוק20/03/2008לענת שלום רב,
הצטערתי מאוד לקרוא את פנייתך.
בת כמה את?
אם אחיך מקלל אותך זוהי אלימות מילולית וגם נפשית.
את זקוקה לעזרה על מנת להפסיק את האלימות כלפיך.
פני להורים / משפחה / צוות בית ספר - גורם בוגר שיכול לסייע לך להציב גבולות לאח שיפסיק עם האלימות כלפיך!
בהצלחה גדולה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אהבה שהלכהנעמה16/03/2008
עשיתי את טעות חיי!
התחתנתי עם גבר שמבוגר ממני בשני עשורים אין בננו התאמה אין שפה משותפת. אנחנו רואים את העולם והחיים בצורה שונה לגמרי מה שגורם למריבות רבות.
הוא בן אדם טוב בסה"כ שעוזר לי בבית ונותן לי מה שאני והילדים צריכים אבל גם איש הפכפך פעם מחייך פעם כועס. דקה אחת טוב לנו ביחד ודקה שניה הוא מתפרץ צועק ומקלל. הבעיה שההתפרצויות האלו שלו הן לא צפויות אני אף פעם לא יודעת מה ידליק אותו. לכן למדתי כל הזמן להיות על המשמר ולחכות להתקפה הבאה.ואולי גם לנטרל אותה שהיא באיבה לפני שתתלקח לאש ומריבה שקשה לכבותה. אבל כל זה לא נותן פשוט לנוח ביחסים פשוט לחיות לי בשקט ולסמוך שהכל בסדר. המתח שלי גואה במיוחד שאנחנו בחברת אנשים. (למשל שמזמינים אותנו לארוחה וכו) כי אז שמתי לב יש לו נטיה להתעצבן על כל דבר קטן ולריב איתי ולהעיר לי ואני שמפחדת מבושות והשפלות עומדת על קוצים
הוא גם מעיר לי כל היום על כל שטות. כשהוא מתעצבן הוא אלים מילולית כלפי מקלל קורא לי בשמות גנאי .לפעמים בועט ועושה נזק לחפצים פעם כבר היה אלים פיזית..
כל זה כבר גרם לי לא לאהוב אותו. אני מרגישה שככל שאני מתבגרת ההבדלים שבננו מתחדדים (או שאני מודעת להם יותר?) הפעם גודל והולך והאהבה מזמן כבר לא קימת.אני מרגישה שמאז שהתחתנתי איתו במקום להתפתח ולהתקדם אני רק חוזרת אחורה למקום שאני לא אוהבת.
הייתי עוזבת מזמן אם לא הילדים והפחד הכלכלי. איך נסתדר לבד?
וגם די אכפת לי ממנו. ואולי גם אוהבת? אבל זו אהבה שונה אני מרגישה שאני דואגת לו כמו לאבא . כמו לבן משפחה. לא כמו לבן זוג. אני מרחמת עליו לא רוצה לפגוע בו הוא בסהכ בן אדם די טוב ומשתדל.
אבל לי לא טוב!
עלי גם להוסיף שהתחתנתי מתוך אהבה גדולה אהבתי אותו כמו שלא אהבתי אף אחד.ולא היה אכפת לי והמצב הכלכלי שלו (אז הוא היה די תפרן) ורק רציתי להקים איתו משפחה ולעשות רק איתו ילדים. אבל כל היחס המשפיל שלו והסבל הנפשי שעברתי בנשואים הללו כיבו את האהבה שלי אליו אני חושבת שמה שנשאר עכשיו זה רק ההרגל וכמובן הפחד. ושאני רואה אותו קצת כמו אבא שלי ולא היתי רוצה שזה מה שיעשו לאבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנעמה II
ד``ר חיים היילפרין17/03/2008מערכת זוגית, כמו כל דבר חי, יש לתחזק באופן שוטף... כאשר יש זיופים וחריקות (כמו התפרצויות, השפלות, אלימות) חייבים לשוחח ולהתמודד איתם – ואם צריך, להציב גבולות, לפנות לעזרה חיצונית (טיפול זוגי, משטרה) וכיו"ב, אפילו במחיר של פרידה. ללא תיקונים הכרחיים אלה הזוגיות מדרדרת והזמן רק מקבע את הליקויים ומקשה עוד יותר לשנותם. גם המערכת הזוגית שלכם סובלת מהזנחה של שנים, ולהערכתי יקשה עליכם לחולל שינוי ללא סיוע מקצועי. עדיין, את יכולה לנסות ולהעלות את הנושאים בפני בעלך – לפעמים די בשיחה מהלב כדי לחולל שינוי. אם אין הוא מראה רצון טוב, את יכולה להניע אותו לשיתוף פעולה ע"י סנקציות מצידך (עד כדי פרידה), בהתאם למחיר שאת מוכנה לשלם עבור השינוי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יחסיםתמר16/03/2008
שלומות .
אני נשואה פעם שנייה + ילדה מנשןאיי הקודמים , לנו 2 ילדים משותפים קטנים .
לבעלי אח נשוי +2 ילדים ולצערי לא תמיד נוח להיות בחברתו או בחברת משפחתו ולכן אני נמנעת להפגש איתם .
היחס שלי לאחיו מרגיז את בעלי ולכן הוא טוען שאם לא אתייחס יפה לאחיו ולמשפחתו הוא לא יתייחס יפה לבתי מנשואי הקודמים .
אני במלכוד כי לדעתי אין קשר בין הדברים , בעלי התחתן איתי וידע שיש לי ילדה מנשואי הקודמים ויהיה עליו להתייחס אלייה בהתאם , אני לא התחתנתי עם אחיו ולא תמיד נוח לי להפגש איתם .
אינני מצליחה לשכנע את בעלי שאין קשר בין היחסים ,
איך עושים זאת לדעתכם .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לתמר
ד``ר חיים היילפרין17/03/2008את מתארת "מובייל" שבו כל משיכה בצד אחד משנה בהכרח את מיקומם של שאר הרכיבים... במקום להתנגח חזיתית בבעלך בנושא יחסך לאחיו ויחסו לבתך הגדולה (באופן שיוצר זהות בין השניים), כדאי לך לעשות (או לפחות להראות) מאמץ כן להתפשר בנושא האח ולנטרל את העוקץ מאיומו "להתייחס לילדה בהתאם". מאחר ובעלך יודע שגם את תגבי ממנו מחיר על התייחסות שלילית לילדה, בסופו של חשבון פשרה מתונה שלך בעניין האח תניב תשואה משמעותית יותר ביחסו של בעלך לילדה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגועה מאוד!נעמה16/03/2008
אני אישה דתיה ששומרת הלכות נידה. כך שלפעמים יוצא שאפילו שבועיים וחצי אנחנו לא שוכבים. אבל תמיד כשאני חוזרת מהמקווה בעלי מתחיל לשתות שתיה חריפה מאוד . בכמויות גדולות .(הוא אוהב לשתות ופה ושם שותה כוסית קטנה) אבל הכמות שהוא שותה בלילה שהוא אמור לשכב איתי עוברת את כל הטעם הטוב.
זה מאוד פוגע בי נותן לי הרגשה שהוא צריך להיות שיכור כדי להיות איתי. (הוא טוען שזה משמחה והוא רוצה שיהיה לו מצב רוח)
אנחנו יותר משבועיים בלי סקס הוא אמור להיות שמח גם בלי חצי בקבוק של וויסקי.
גם לא טוב לי לעשות את הסקס "הראשון" הזה עם בן אדם שיכור או חצי שיכור שריח של אלכוהול נודף לו מהפה ומכל הגוף.ומדבר בלי טעם מתוך שכרות. אני מחפשת את החיבור הרגשי גם את ההתקשרות של הנפש אבל את זה אי אפשר לעשות עם שיכור..
אני כל פעם מעירה לו ומסבירה לו שזה פוגע בי . ושיכבד אותי ולא ישתה בלילה שאני חוזרת מהמקווה. אבל הוא בשלו מחסל את הבקבוק.
זה הגיע למצב שבחודשים האחרונים אני פשוט מתעצבנת וצועקת עליו שהו פוגע בי. ומספיק כבר עם זה וכו הו א כמובן מחזיר לי בעצבים וכך יוצא שבערב שאמור להיות "מיוחד" אנחנו תמיד רבים ולא שוכבים בסוף
ואני תמיד נשארת עם טעם רע בפה..מרגישה דחויה ומושפלת..
אני לא יודעת מי צודק פה . אולי עלי לתת לו "לשמח את עצמו" ולשתות ללא סוף ולשתוק
או אני שסה"כ מבקשת קצת להרגיש נחשקת ולא אחת שצריך חצי בקבוק וויסקי כדי להיות איתה.
פשוט כבר נמאס לי מכל המצב הזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנעמה I
ד``ר חיים היילפרין17/03/2008בשלב ראשון, את יכולה להתנות את קיום יחסי המין עם בעלך (בערב הראשון ובכלל) בכך שלא ישתה אלכוהול. (רצוי להודיע על כך מראש, בשקט, בלי צעקות וויכוחים.) אם לא "יקבל את הדין", הדבר יוביל אתכם בתוך זמן לא רב להתעמת ישירות עם השתיינות שלו ו/או הבעיות במיניות ובזוגיות, לטיפול זוגי (או מפגש עם הרב), ולשינוי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשר בין אחיותרחל11/03/2008
לאשתי אחות שחושבת רק על עצמה , קצת קמצנית ואגואיסטית , הקשר בינהם נעשה במפגשי שבת לפעמים או בחגים .
אני כבעלה לא אוהב אותה במיוחד בגלל האופי שלה ומשתדל לא להיות בחברתה של אחותה , אם אני עושה זאת זה נעשה עבור אישתי שתרגיש טוב , אינני מתנגד או מסרב או מקשה על הקשר ביניהם.
אשתי טוענת כי אני הוא הגורם לקשר הלא טוב שיש לה עם אחותה ומאשימצה אותי בכך .
מה לדעתך אני צריך לעשות , אשתי רואה את ההתנהגות של אחותה ומתעלמת ממנה ודורשת זאת גם ממני שאתיחס יפה לאחותה למרות האופי שלה .
הקשר ביהנם היה לא טוב בעבר ללא קשר אלי ואשתי מנסה להאשים אותי בכך , לי אין יד ורגל בנושא .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחיים
טלי מנדיוק12/03/2008לחיים שלום רב,
ממכתבך אני מבינה כי מערכת היחסים בין האחיות הוא קרוב למרות אופיה הלא נוח של האחות.
הן אחיות, ומה שמלכד אותן זה כניראה הרבה שנים של היסטוריה, קשר דם, חוויות משותפות וכו'.
אתה יודע, בכל מה שקשור לביקורת על המשפחה המורחבת שלנו, הרבה יותר קל לנו כשאנחנו אלה שנותנים את הביקורת עליהם, ולא שומעים אותה מבני ובנות זוגנו.
כאילו 'לנו מותר', ולאחרים לא.
מאוד קשה וכואב לקבל ביקורת על המשפחה המורחבת שלנו.
יותר קל שאנחנו מבקרים אותם.
נראה לי שיש לך מעורבות בקשר בין השתיים בזה שאתה בכל זאת מביע את דעתך על מזגה הלא נוח של גיסתך (וזו זכותך).
אבל יכול להיות שהביקורת קשה וכואבת לאשתך.
מה שאני מציעה הוא לקבל את הרגשתה של אשתך, ולבקש ממנה שתאמר לך באופן קונקרטי ומדוייק מה עליך לעשות או לומר על מנת שהיא תחוש טוב בקשר עם אחותה.
לא מה - לא לומר או לעשות.
אלה מה כן.
מה היא מבקשת ממך שיעזור לה להרגשה ולקשר עם אחותה.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשר בין אחיות
צביה12/03/2008תודה.
לצערי אני לא מצליח להבין את ההצעות .
אחותה אגואיסטית קמצנית וחושבת רק על עצמה , לא רואה מטר ממנה .
אחותה בולעת את היחס ושותקת ואני בהחלט מבין אותה ,
הביקורת היא על אחותה בפני אשתי ולא בפני אחותה .
אני לא מוכן שאחותה תתייחס בצורה כזו לילדי כאשר אנחנו מתייחסים יפה מאוד לילדים של אחותה ומכאן אינני מוכן להיות בקשר חם עם אחותה עד שלא תשנה את התנהגותה .
אני לא מפריע לאשתי להיות בקשר עם אחותה ולהזמין אותה ואת משפחתה אלינו או ללכת אליה או לפתח קשר חם וחד צדדי איתה אבל אינני מוכן שיאלצו אותי להיות נחמד אל מישהו שהוא לא נחמד לאשתי ולמשפחתי כאשר אנחנו בסדר גם אם זה קשר דם .
אשתי טוענת שאני צריך לשתוק ולבלוע כי זו אחותה גם אם היא לא מתנהגת יפה והיא מודה שהיא כזו אבל היא אחותה .
האם לדעתך עלי לבלוע כאשר זה עושה לא טוב לי ולילדיי או להמשיך באותו יחס כלפי אחותה שהוא קר גם שאני יודע שזה עושה לא טוב לאשתי ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמנחם
טלי מנדיוק12/03/2008למנחם שלום רב,
אתה לא צריך לשתוק, ולא צריך לבלוע דברים שלא נוחים לך.
הצעותי הן לכיוון של הידברות ותקשורת והבנה בינך לבין אשתך.
הקשר בין אשתך לאחותה הוא עובדה מאוד קיימת מצד אחד, אך מצד שני דבר שגורם לך לתסכול רב.
ועל כך צריכה להיות הידברות ותקשורת בינך לבין אישתך.
אם אתם לא מצליחים להגיע להבנה בנושא - לא בושה לפנות ליעוץ לאיש מקצוע שיסייע לכם לקיים דיאלוג לגבי נושא האחות.
הכי חשוב זה התקשורת החיובית בינכם כזוג.
לכל זוג נשוי יש לפחות נושא אחד שהוא מאוד מאוד (מאוד..........) מתסכל אותו.
מה לעשות, גם על נושא שכזה צריכה להיות הידברות והבנה.
מה שחשוב זה הקשר והגישה החיובית בינכם כזוג.
המון בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיואשת לחלוטיןסינתיה11/03/2008
אשמח אם תעזרו לי
אחרי שהתחתנתי גיליתי שנפלתי לבעיה רצינית
אני באהמחברה שמרנית התחתנתי עם בחור שמבוגר ממני ב13 שנה כמובן שאסור לגור יחד לפני חתונה רק לדבר אחד עם השני לצערי התחתנתי אחרי הכרות של כמה חודשים בלבד.
בהתחלה בעלי אמר שיהיה לנו מטבח משותף עם הוריו אך תוך שנה יבנה מטבח חדש פתאום אחרי חתונה הוא אומר לי שאי אפשר להוסיף לבית (זה בית פרטי על הקרקע עם גינה די גדולה.)
פתאום אחרי חתונה מתברר שהיה לו פסילת רשיון והוא טוען שלא ידע מזה עכשיו היה לו משפט והוא אומר לי שבשביל לחדש רשיון צריך תעודת שחרור מצהל והוא איבד אותה וצריך ללכת לעוד ביררתי עם מקורות משלי כמו להתקשר למכון רישוי ומורה פרטי שעובד כ20 שנה אומרים שאין קשר בכלל.
פתאום גם מתברר שחשבון שלו מעוקל כנראה בסכומים גבוהים ושהוא פוחד בכלל לברר מה סכום העיקול זה דבר שמאוד עצבן אותי כמובן השאלה אם במקרה שנרצה לבנות בית נניח האם אניי זו שאצטרך לקחת המשכנתה?
בעלי תמיד מתלונן על כאבי בטן אמרתי לו כבר שילך לרופא והוא ומר שכבר הלך ולא גילו כלום כל הזמן מצפה ממנני להתחשבות אך לי כבר נמאס אני מבינה שקשה לו עם הכאבים אך חייב לראות רופא.
בעלי מצפה שאתנהג למשפחתו כמו משפחתי הוא לא מתייחס למשפחתי כלל.
אני אישית קשורה למשפחתי וקשה לי לא לראות אותם זמן רב וכשאני רוצה לבקר אותם פעם בשבוע הוא לא מסכים בטענה שרק לפני כמה ימים ביקרתי אותם לעומת זאת כל המשפחה של בעלי גרה באותו כפר שדאנו גרים. וכל החברים שלו והוא רואה אותם הרבה.
היחסי מין שלנו על הפנים פעם בחודש לא יותר דיברנו הרבה על העניין היה פעם שיפור לשבועיים ואחרי זה הכל חזר לקדמותו התירוצים שכאילו הורגים לו חשק מטופשים כמו את קוטעת אותי באמצע משפט משחקת עם האוכל כשאוכלת אומרת אהלן במקום שלום שאני קונה דברים שלא צריך בחנות.
מכיוון שחפני חתונה לא יכולנו לשכב אמרתי לו שסקס חשוב בעיניי ואם הוא חושב שלא אז עדיף שלא נתחתן הוא אמר לי אני חזק כמו בן 18 ארדוף אחרייך כל הזמן מה שהתברר כשקר במצח נחושה אולי חזק כמו בן 80.
מה עושים איך יוצאים מהברוך? כרגע אין שום סיכוי שאוכל ללכת לטיפול זוגי אני מתקשה למצוא עבודה אני סטודנטית בעלי תומך בהוריו ובקושי מצליח לתת לי כסף לנסיעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסינתיה
טלי מנדיוק11/03/2008לסינתיה שלום רב,
הצטערתי מאוד לשמוע את המשבר בו את נתונה.
יש קשיים רבים בתוך הקשר הזוגי, ולדעתי אך ורק עזרה מקצועית יכולה לעזור פה.
נסי לעודד את בעלך לגשת יחד איתך לטיפול זוגי. אם לא ילך תלכי לקבל יעוץ לבד.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נולד אחמיכל08/03/2008
שלום רב! נכדתי בת השלוש וחצי ילדה פעילה עצמאית מיתלבשת ,מיתרחצת וכו ,לבד מקובלת בקרב הילדים. מתגוררת במושב כך שהיא חיה באקלים מאוד פעיל . יש לה אח בן 5 וחצי ולפני כחודשים נולד אח במישפחה ומאז היא עושה את צרכיה (שני המצבים) במיכנסים , ההורים מנסים להיתעלם מהמצב ושולחים אותה להחליף לבד אך לא חל שום שיפור . האם יש דרך נוספת לנסות ( היא ילדה מאוד דעתנית ומרדבית במיוחד אם האם האב מצליח יותר להעמיד גבולות/ תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למיכל
ד``ר חיים היילפרין09/03/2008מאד שכיח שהולדת אח/ות קטנ/ה גורמת לילדים לנסיגה (רגרסיה), ואצל בני השלוש הדבר עשוי להתבטא ב"לעשות שוב במכנסים". ההורים נוהגים כשורה כשאינם עושים מכך עניין מיוחד. יש לדאוג שהילדה תמשיך לקבל את תשומת הלב לה היא זקוקה, ובמיוחד לשבח אותה על התנהגות בוגרת ועצמאית (שתייחד אותה מהתינוק). התופעה תעלם שוב עם הזמן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה אומר עליה.??תשובה04/03/2008
אשתי בת 57 זוהי הפעם השלישית שבחרה לעבוד בטיפול בתאומים בלבד. מה רע לעבוד עם תינוק אחד? היא טוענת שזה ממלא אותה ויש לה את הכישורים והספק רב. גם הכנסה טובה. אנו לא סובלים מבעייה כלכלית, לנדנד לה לרדת מתאומים ולעבור לתינוק אחד היא לא מוכנה בשום פנים ואופן וזה לא עוזר, ומצד שני קשה לי לראות אותה חוזרת שפוכה הביתה, פשוט נגמרים לה הכוחות. הם תינוקות שרק נולדו עם משקל קטן מאד ועוד היא עובדת במשרה מלאה. מה עושים ומדוע לדעתכם היא תמיד בוחרת בתאומים??? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאומים
ד``ר חיים היילפרין05/03/2008התשובה הפשוטה (כפי שנאמרה לך ישירות) היא שהטיפול בתאומים ממלא את אשתך, שהיא מנוסה ומיומנת בכך, ושהטרחה בטיפול בשניים שווה את ההעלאה בהכנסה. תשובה מעמיקה יותר לשאלה מדוע היא תמיד בוחרת בתאומים ניתן לקבל רק ממנה (לי חסר אפילו מידע ראשוני כמו האם יש לכם ילדים/ נכדים, מה איכות הקשר ביניכם, מה החלופות העומדות לרשותה וכיו"ב), רצוי בשיחת-נפש רגועה (לא בויכוח) שבה תוכל לדבר איתה על חששותיך, היא תרגיש חופשיה לדבר על מניעיה, ואז תוכלו לחשוב יחד על "מה עושים".
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהסיון02/03/2008
שלום רב,
אבי משתמש באלימות מילולית כנגד אימי כבר כמה שנים. אני בת 20 ולא מסוגלת יותר לשמוע מריבות וקללות. דיברתי איתו מלא פעמים לא עזר. אמא שלי לא עוזבת אותו.
מה אפשר לעשות במצב כזה קשה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלימות מילולית
ד``ר חיים היילפרין03/03/2008לא ניתן לשנות התנהגות אלימה באמצעות ניסיונות שכנוע - יש צורך בהצבת גבולות הכוללת סנקציות במקרה של חציית הגבול. את מוגבלת מאד ביכולתך להציב גבולות בפני אביך - מי שהיתה צריכה לעשות זאת (מזמן) היא כמובן אימך. את יכולה רק לחזק ולעודד את אימך להציב גבולות בפני אביך, להפנות אותה לקבל כלים, תמיכה והכוונה במסגרת פרטנית או קבוצתית וכד'. מעבר לכך את חייבת להכיר במגבלות יכולתך לשנות את התנהגות של אבא, להתאבל על כל מה שלא ניתן לשנות, ואולי להשקיע את מאמציך בבניית עתידך מחוץ לבית...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהסיגל27/02/2008
אני ובעלי נשואים 3 שנים. לאחרונה הוא לא מעוניין לשכב איתי. הוא מעדיף לראות טלוויזיה או כל דבר אחר על פני ללכת לישון איתי ביחד. אני מרגישה פגועה וגם מאוד זקוקה לסקס. מה עלי לעשות?
דיברתי איתו כמה פעמים לא עזר.
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסיגל
טלי מנדיוק27/02/2008לסיגל שלום רב,
יש בעיה.
הסמפטום מעיד על בעיה. בעיה אישית שלו / בעיה זוגית שלכם. ... לא ברור, ואת זקוקה באמת להסברים ומענה - מה קורה?
אני מציעה לך לא להתייאש. להמשיך לנסות להבין מה קרה.
אם לא הולך, תנסי לפנות לעזרה מקצועית.
בהצלחה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ייעוץ זוגיגלי24/02/2008
היי, אני נשואה מזה 9 חודשים וללא ילדים. אני ובעלי בגיל 29-30. יש לנו קצת בעיות בזוגיות. בעיקר בעיות תקשורת ואנחנו לא יודעים לריב,כמו כן אני מרגישה שהוכל זה בעיקר בגלל השוני באופי שלנו והשקפת החיים.
אני יותר פסימית לגבינו מאשר הוא, וחשוב לפני שמביאים ילדים לנסות טיפול זוגי. שמתי לב שיש כמה מטפלים ושיטות טיפול, איך נידע לפנות למטפל הנכון ולשיטה שתתאים לנו ולצרכינו?
אם אוכל לקבל תשובה,מה ההבדל בין מטפל זוגי מוסמך ,לפסיכולג קליני ולפסיכותרפיסט? ומה זה בדיוק אימאגו ומתי זה יכול להתאים?
תודה ואשמח לעזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלי
טלי מנדיוק24/02/2008לגלי שלום רב,
אני כמובן ממליצה על טיפול זוגי באימגו.
אימגו - זוהי השיטה הטובה ביותר כיום בעולם - לטיפול בזוגות.
כמובן שאני ממליצה ללכת למטפל קליני מוסמך באימגו.
כמו כן, כנסי לאינטרנט תיקראי קצת על השיטה.
הטוב ביותר - תקראי את המדריך לזוגות של האימגו.
שם הספר: "לבסוף מוצאים אהבה" - ד"ר הרוויל הנדריקס.
המון בהצלחה!
טלי מנדיוק
מטפלת זוגית מוסמכת קלינית על פי שיטת האימגו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרהצביה23/02/2008
שבת שלום.
אני נשוי למעלה מעשר שנים ולאחרונה יש ביני ובין אישתי חיכוכים בכל מיני שטחים ,
כרגע לא משנה על איזה נושאים .
מה שאני רוצה לשאול ולקבל הצעות ורעיונות איך משכנעים את אשתי להודות בנושאים / שטחים שהיא לא צודקת ופועלת לא נכון גם אם אומרים לה זאת (גם אני) אנשים אחרים + בעלי מקצוע .
אשתי אף פעם עד היום לא הודתה שהיא טועה או טעתה או ביקשה סליחה על משהו שהתברר שלא עשתה נכון ובסדר היא פשוט שותקת וממשיכה קדימה ולא לומדת מהשגיאות שלה .
אין אצלה בלקסיקון , סליחה טעיתי אלמד ואתקן מהשגיאות שעשיתי , אעשה חשבון נפש , אתם צודקים הדרך שלי לא הייתה נכונה וכו"י .
אשמח לקבל הצעות / רעיונות איך מזיזים אותה מהקטע הזה .
תודה
יפה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליפים
טלי מנדיוק23/02/2008ליפים שלום רב,
יש הרבה דרכים לומר - סליחה טעיתי....אלמד מהטעויות....אעשה חשבון נפש......
יש את הדרך המילולית. הפשוטה. שאנשים אומרים ומתכוונים. ולעיתים אומרים ולא מתכוונים.... בקיצור, הדרך המילולית (שזוהי הדרך שאתה מכיר ורוצה).
ויש דרכים אחרות אשר כוללות סוג של התנהגות של אדם שהוא מצטער, באמת מנסה, באמת משתדל...אבל לא אומר מילולית סליחה.
אתה יודע, זוגיות היא כמו שתי מדינות שחיות על טריטוריה אחת.
כל מדינה עם התרבות שלה והמנטאליות שלה.
'במדינה' שלך נורא חשוב שממש אומרים את המילים - סליחה...טעיתי...אנסה....
ואולי 'במדינה' שלה לא אומרים סליחה אלה עושים סליחה. עושים נסיונות.....עושים חושבים...
אני ממליצה לכם ללכת לטיפול זוגי באימגו שיעזור לכם - לעבור את הגשר - 'ממדינה' ל 'מדינה'...שבאמת תוכלו להבין אחד את השני.
לא להתייאש!
המון בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה להורים-גבול?סיסיליה21/02/2008
היי אני צעירה בשנות 20 לחיי נשואה די טרייה סטודנטית גרים בדירה פצפונת ממש אביו של בעלי חולה אלצהיימר לבעלי 2 אחויות נשוות עם ילדים ו2 אחים נשואים גם.הבעיה היא שאצל חמי וחמותי עובדת זרה בשביל חמי שלה נותנים כל קצבתם ובעלי היחיד שעוזר להם כלכלית .לי אישית אין בעיה שיעזור אך לא מלוא הכסף.כנ"ל הוריו מעמשנים כבדים והוא קונה להם את הסגריות גם .העובדת זרה התחליה לעבוד אצלם לפני כ4 חודשים כל האחים ואחיותיו גרים בכפר כאשר רק אחד עובד כל השאר לא עובדים לאף אחד מהם אין ילד צעיר יותר מגיל 14 כך שלדעתי הם יכולים לעשות משמרות כל אחד יהיה לו יום שיעזור לאבא וכך לא יהיה נטל כבד עלינו.בעלי בקושי מרוויח שכר ממוצע. והכסףנגמר אחרי 10 ימים שהוא מופקד בבנק בקושי אני יכולה לקנות דברים שאני צריכה אפילו כסף לנסעות הוריי נותנים לי ולא בעלי.האם אני ילדותית ומטופשת או שאני צודקת בתלונות? דרך אגב דיברתי עם בעלי אמרת לו שגם ככה אני מרגישה שהעובדת לא עוזרת במשהו חמותי יושנת אחר צהריים משהו כו 3 שעות אז שישכירו מטפלת לשעות אלה הרבה יותר זול ויעיל, העובדת כמעט לא עושה כלום מדברת אנגלית.....אך ללא הועיל.אני לומדת הרבה שעות כך בזמן שנותר עובדת לפעמים בערב ומקבלת כ500 ש"ח בחודש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסיסיליה
טלי מנדיוק21/02/2008לסיסיליה שלום רב,
אכן, את מתארת מצב מאוד בעייתי בו את כל כך צעירה, נשואה, ללא יכולת כלכלית עצמאית, ונדרשת ממך ומבעלך גם לתמוך ולטפל בהוריו , ללא סיוע משאר המשפחה.
את צודקת, ויש צודק לעשות סדר, והסדר חדש לגבי הטיפול בהורים. ובכלל.
אני ממליצה לך/לכם לפנות לקבלת יעוץ מקצועי.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לבד במערכהלילי20/02/2008
שלום לך
אני בת 34+. בהיריון ראשון. מזה כשנה בן זוגי הינו בחור לא ישראלי (ולא יהודי) ואינו מתגורר בארץ. בתחילה היינו בקשר, מאוהבים. אני נסעתי אליו (מערב אירופה), הוא בא לכאן. עם הזמן ידעתי שאני רוצה ילד וגם אמרתי לו זאת. הוא היה בעניין. היינו מתאמים את המפגשים שלנו (פעם בחודש) לימי הביוץ. וזה קרה. אני בהיריון. דא עקא שמאז ההיריון אני פשוט לא סובלת אותו. מתנהג כמו ילד ולא כמו גבר שתומך בי, כמו כן התחלתי להבין ממנו שזה פתאום לא מתאים לו, ההיריון הזה, עד שלאחרונה הוא אמר לי שהפיתרון הטוב ביותר זה הפלה. אגב, בשבועות הראשונים כשסבלתי מהקאות ובחילות הוא לא היה רגיש מספיק כדי להבין זאת וכל הזמן התבכיין לי שאני לא מספיק נותנת לו תשומת לב (לא שולחת מספיק אס,אם,אסים) (ובקושי יכולתי לנשום מרוב הקאות....). החוסר רגישות הזו מצידו הורידה לי אותו מהעיניים וכמו שאמרתי - אני לא סובלת אותו אבל אני יודעת שאני רוצה את ההיריון. אני בת 34 וחצי ואין לי כוונה להעביר את הזמן עוד.
אנחנו לא מדברים כמו פעם והוא די מתנתק ממני.
אט אט אני מבינה שאני לבד במערכה הזו של ההיריון וכנראה גם הזוגיות וזה עושה לי עצוב ולעיתים אני לא יכולה לנשום מרוב עצבות.
אני לא יודעת עדיין מה ההשלכות של המעשה שלי. מה גורלו של הילד מבחינה חוקית, מבחינת הרשויות הדתיות (האבא הרי לא יהודי) וכל זה גורם לי ללחץ. אני רואה נשים בהיריון שלהן בני זוג שעוזרים להן ואני יודעת שאני אהיה לבד...
אחותי כל הזמן שואלת אותי: מה? את רוצה להיות אם חד הורית? כאילו שזה משהו מאוד מוקצה (האמנם?)
זה היריון ראשון וכל שכן להיות לבד - מפחיד אותי. מה דעתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללילי
טלי מנדיוק20/02/2008ללילי שלום רב,
מכתבך מאוד נגע לליבי.
נשמע שיש משבר וקרע במערכת הזוגיות שלך.
אני ממליצה לך מאוד (חובה!) לפנות ליעוץ וטיפול עם או בלי בן זוגך.
את / ם זקוקים לעזרה מקצועית דחופה.
בברכה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

