מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מדבקות דורוג'סיק לכאביםמלכה23/10/2008
שלום רב עקב בעיות של כאבים בעצמות בכל הגוף קיבלתי מדבקות של 50 מק"ג/שעה אבל נותרו לי עודפי מדבקות של של 25 מק"ג/שעה יש לי 2 שאלות בקשר לכך : 1) האם הדבקה של שתי מדבקות של 25 מק"ג היא שוות ערך בדיוק כמו להדבקה של מדבקה אחת של 50 מק"ג/שעה ? 2) האם מותר שימוש בכדורי אטופן או נורופן בזמן השימוש במדבקות הנ"ל ? תודה מלכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדבקות
ד''ר אברהם לזרי26/10/2008שלום רב
תשובה קצרה:
מספר מדבקות יחד=סכום חשבוני של שתיהן (1+1=2). אתופן ניתן להשתמש, נורופן- לא הייתי ממליץ להשתמש יחד עם דורוג'סיק, אלא, באישור רופא.
רפואה שלמה
ד"ר לזרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראשקרן.22/10/2008
שלום רב אני סובלת מכאבי ראש חזקים שמתחילים בלילה באזור הגבות אני הולכת לישון עם כאבים ולפעמים כמה עם כאבים,זה מגיע בתקופות.רק כדור עוזר. השאלה מה הסיבות לכך אולי אוכל מסויים או מחזור או.... אני שותה מספיק. תודה ויום טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש
ד''ר אברהם לזרי22/10/2008שלום רב
אני זקוק לתוספת מידע על מנת שאוכל להעריך את סוג הכאב שלך:
* מהו גילך והאם את סובלת ממחלה כלשהי?
* מהו מיקום הכאב? האם תמיד באותו מיקום? האם מקרין לאזור מסוים?
* מהי עוצמתו?
* מה אופי (דוקר, שורף, יורה, לוחץ, פועם וכדומה) הכאב?
* האם קשור למאמץ או לפעילות מסויימת, האם קשור למחזור הוסת?
* מה תדירות ההתקפים וכמה זמן נמשך כל התקף עד שחולף (ללא טיפול ועם טיפול)?
* איזו תרופה מקלה עליו? האם מופיעה הקלה גם בשימוש במשהו אחר (קירור, חימום, לחיצה, הרפייה וכדומה)?
* האם מישהו במשפחה סובל מכאבים דומים?
זהו, אגב, המידע שתישאלי עליו במרפאת כאב. הוא חיוני במקרים כמו שלך על מנת להגיע לאבחון ברור.
בריאות שלמה
ד"ר לזרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובות
קרן.22/10/2008שלום רב * אני בת 27 לא סובלת ממחלות * המיקום מעל הגבות לפעמים גם מתחת לכיוון האף כשאני נוגעת במקום * העוצמה לפעמים חזקה מאוד ולפעמים פחות * אופי הכאב: כאב שנמצא שם כל הזמן לפעמים גם דקירות לפעמים אני לא יכולה בכלל לחשוב בכלל הכאב. * נראה לי שבמחזור זה מתחזק אני כרגע במחזור,אני אבדוק גם כשאני לא. * כרגע זה כל יום בלי תרופה זה לא עובר ועם 2 נורפן ג'ל זה מקל וחוזר ואף אחד לא סובל בכאבים במשפחה. אני גם רוצה לציין שאני מעשנת 12 סיגריות ביום אבל יש ימים שלא כואב לי אז לא נראה לי שזה הבעיה. תודה על העזרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובות
ד''ר אברהם לזרי26/10/2008שלום רב
לפי התיאור שלך, הכאב, כפי הנראה, אינו מיגרנה. אני משער שמדובר בכאב ממקור עצבי (כאב נוירופתי). לפי תיאורך- אחד מהענפים של העצב שמעצבב את התחושה בפנים (נקרא העצב הטריגמינלי- "תלת- ענפי"). עצב זה עלול לעבור תהליך דלקתי (בד"כ לאחר זיהום ויראלי- וירוס ההרפס/אבעבועות רוח) ולאחר שנים- התהליך מתפרץ וגורם לכאבים. תסמונת הכאב הנה כרונית ולעיתים אינה חולפת ללא טיפול.
בין הטיפולים ניתן למנות: תרופות נוגדות כאב ודלקת, הזרקה של חומר לאלחוש מקומי, גירוי חשמלי (TENS), תרופות נוגדות פעילות חשמלית של העצבים הנגועים (קרויות תרופות נוגדות אפילפסיה), תרופות נוגדות דכאון- שיש להן פעילות ספציפית לדיכוי כאב ועוד.
כאב, כפי שאת מתארת, הנו מסוג שבמרפאת כאב יוכלו להתמודד אתו. התערבות מוקדמת ויעילה תפחית את סבלך.
בריאות שלמה
ד"ר לזרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים איומים לאחר ניתוח לפרוטומיהיעקב20/10/2008
גילי 62 ובריאותי תקינה. ב- 12.10 נותחתי לפרוטומיה להוצאת ציסטה סמוכה לתרסריון, הכאבים לאחר הניתוח איומים. בבית החולים המשככים היו בעירוי ובזריקות. מששוחררתי קיבלתי מרשמים ל: אוקסיקונטין (20 מ"ג *2 ליום), טרמדול (100 מ"ג *2 ליום), דיפירון/אופטלגין (CC2 לפי הצורך). כל אלה מקלים מעט מאוד ולפרקי זמן קצרים, ואפילו הנחשב לעוצמתי כלומר האוקסיקונטין מאבד השפעתו כמעט לגמרי. כאמור הכאבים איומים, אינני יכול לתפקד, בקושי נעמד, מבקש עצה. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים לאחר ניתוח לפרוטומיה
ד``ר זאב קריסטל21/10/2008שלום יעקב
למה הכונה ניתוח ציסטה ליד התריסריון? האם מדובר בציסטה שמקורה בלבלב? פגיעה בלבלב יכולה לגרום למצב של דלקת כרונית עם כאבים הדומים לאילו שתיארת. לגבי הטיפול במצב זה ישנם עדיין מספר אופציות: 1. הגדלת מינון האוקסיקונטין בהדרגה עד לקבלת אפקט משביע רצון. 2. במידה והאוקסיקונטין איננו מכסה 12 שעות למנה יש לעבור לתדירות של 3 פעמים ביום. 3. במידה ולא מקבלים תוצאה משביעת רצון עם האוקסיקונטין ניתן להחליפו במדבקות דורוג'זיק עם עליה הדרגתית במינונים, עד לקבלת אפקט משביע רצון. 4. ניתן לבצע במסגרת מרפאת הכאב הזרקה של אלכוהול בריכוז גבוה לאיזור העצבים המעצבבים את אברי הבטן העליונה - Celiac Plexus , דבר היכול להעלים אם הכאב לחלוטין. 5. כאשר גם מינונים גבוהים של אוקסיקונטין או דורוג'זיק לא אפקטיביים, או שיש תופעות לוואי בלתי נסבלות, יש אפשרות להשתלת משאבה תת-עורית המזליפה מורפין באופן קבוע, במינון נמוך מאוד, ישירות לתוך נוזל חוט השידרה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך המפורטת, ולשאלתך:..
יעקב21/10/2008ככל הידוע לי לא מדובר בציסטה שמקורה בלבלב, והניתוח עבר בצורה תקינה לחלוטין. בנוסף, נראה לי שהכאבים אינם עמוק בתוך הבטן אלא בשכבות היותר חיצוניות. בסיכום הניתוח נכתב: "בניתוח נמצא גוש ציסטי בקוטר 4 סמ בשולי התריסריון השלישי וקידמי לווריד החלול התחתון. חתך קפוא של הנגע-ללא גידול. בוצעה כריתה שלמה של ציסטה." תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב מקרין לרגלפנינה19/10/2008
שלום וחג שמח! אני שנתיים לאחר ניתוח גב בשל פריצת דיסק ופתיחת התעלה (L4-L5 ) , ומזה 5 חודשים אני סובלת מכאבי גב תחתון ניסבלים יחסית אך ההקרנה לרגל בלתי ניסבלת אופי הכאב הוא קבוע ומחמיר בעמידה , שכיבה, ישיבה ממושכים (הכאב ממוקם בצד החיצוני של הרגל הימנית ולכל אורכה) האם יש טיפול שיכול להפחית את הלחץ על העצב ובכך להפחית את הכאב??? האם בתקופה שבה הרפואה המודרנית מפותחת כלכך אדם סובל מכאבים שאין להם פתרון? ניסיתי פיזיוטרפיות,פלדנקרייז ועוד ,שלא ממש הועילו אשמח לקבל את עצתכם תודה מראש וחג שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב מקרין לרגל
ד``ר זאב קריסטל19/10/2008שלום פנינה
כאב חוזר לאחר ניתוח גב מופיע ב - 20 עד 40% מהמקרים ויכולות להיות הרבה סיבות לכך בעיקר:
1. פריצת דיסק חוזרת. 2. הצטלקויות באזור הניתוח וכתוצאה לחץ על שורשי עצבים.
לרוע המזל אחוז ההצלחת של ניתוח גב חוזר איננו רב במיוחד ולכן רצויי לנסות אמצעי טיפול חלופיים. הניתנים במסגרת מרפאת הכאב כמו חסמי שורשי עצבים, טיפולים הגלי רדיו בתדירות גבוהה לשורשי העצבים, השתלת אלקטרודה אפידוראלית לגרויי חוט השדרה, בשילוב עם טיפול תרופתי ושיקומי מתאים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב גרון ואז כאב בטןדורית19/10/2008
שלום אני הייתי מקוררת תקופה של שבוע עד שבועיים ובתוך זה היה לי כאב גרון שנמשך כמעט שבוע. הייתי לוקחת סטרפסילס ושותה המון תה עם דבש לימון והרופאה אמרה שזה אמור לעזור כי איננה רואה מוגלה. היום בבוקר תקף אותי כאב בטן שלא עזב אותי לאורך כל היום והוא מתיישב בבטן העליונה, ז"א באיזור הקיבה. יכול להיות שכאבי הגרון היו בעצם סוג של צרבת ( כאב לי כשבלעתי) ושהכאב בטן קשור לזה? הלכתי לסופרפארם היום בבוקר והרוקחת המליצה לי על אומפרדקס Z אבל זה לא עזר? יש לכם מושג מה זה יכול להיות זה משגע אותי? יש מאכלים שאני יכולה להימנע מהם או משהו שאני יכולה לעשות שיקל על הכאבים? תודה מראש, דורית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
מערכת BeOK19/10/2008לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=159 id=link]מחלות כבד, גסטרואנטרולוגיה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזק לעצב כתוצאה מדיקורהילה16/10/2008
בגלל כאבים מפושטים בכל הגוף ככל הנראה ממחלת פיברומיאלגיה עברתי מספר טיפולים בדיקור אצל מדקר שמשתמש במחטים יחסית עבות וגם מכניס אותן יחסית לעומק. בערך באותה תקופה התחלתי גם לסבול מכאב עצבי בגב תחתון לאורך הישבן שמקרין עד כף הרגל (וכתוצאה מכך גורם לי להליכה עקומה). האם יתכן שהדיקור גרם לנזק לעצב והאם ייתכן כי הנזק הינו בלתי הפיך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזק לעצב
ד``ר זאב קריסטל17/10/2008שלום הילה
כאבי גב תחתון שתיארת מהווים חלק מהתסמונת של פיברומיאלגיה ולא עקב נזק עיצבי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנזק מדיקור
הילה17/10/2008ד"ר קריסטל שלום ותודה על התשובה המהירה. את כאבי הפיברומיאלגיה אני לצערי מכירה היטב. הם מפושטים ומשתנים. פה יש תחושת כאב מאוד ממוקדת, מלווה בתחושת חום יחד עם עקצוצים ונמלולים והכל מאוד ממוקד. כמו כן השרירים ברגל זו מכווצים יותר מה שמוביל לתחושה כאילו הרגל קצרה יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנא עיזרו לי בבקשה עיזרו לישירן14/10/2008
שלום רב, אני בת 22 בדר"כ בריאה לחלוטין. לפני 8 חודשים טסתי לארה"ב ולצערי החלו לי כאבי שיינים. אז טיפלתי שם. עשו לי טיפול שורש פעמיים מכיוון שהייתי עם כאבים נוראים ואז שהכאבים לא חלפו החליטו לעשות לי ניתוח הנקרא "חוד השורש" אפיסקטומי. עד לשלב של הכאבי שיינים הסתדרתי והייתי בטוחה שעוד מעט הכל נגמר ואני יוכל סוף סוף לטייל אבל לצערי הצער והסבל רק התחיל. מאז הניתוח כל הזמן הזמן האכילה במיוחד אם אני אוכלת אפרסק,שזיף מעדן ואפילו אוכל חם רגיל כל צד שמאל של הפנים מזיע, מה שעובר זיעה מעל השפתיים באיזור שבו עשו לי את הניתוח מאחורה בראש באיזור העורף הכל הופך להיות רותח ומזיע וממש כמו צמרמורות כאלה וזרמים שאני מרגישה בזמן האוכלץ מאז אני מתוסכלת ירדתי במשקל הפכתי כמעט אנורקסית. הייתי אצל מיליון רופאים נורולוגים,רופאי שיינים פרופסורים ואף אחד אינו יודע למה זה קורה אמרו לי שזה קשור למערכת האוטונומית והם לא יודעים להסביר איך. אני כל הזמן חוזרת ואומרת להם שמהרגע שבו עשו לי את הניתוח בשן הכל הסתבך. הכאבים שלי לא פסקו ואז פתחו שוב את איזור הניתוח ניקו אותו והוציאו שקיתץ מוגלה. מאז הניתוח השני שבועיים אחרי נהיה לי כאב ראש כרוני, כאשר הלכתי לרופא והראיתי לו את המקום בו כואב לי הוא עשה בדיקות אמ אר אי סי טי ואמר שהכל תקין. הכאב הוא בצד שמאל של הראש באיזור בו אני מזיעה בזמן האוכל הכאב הוא תמידי הוא מעל העורף ותמיד באותו מקום. אנא בבקשה ממכם עיזרו לי לחזור לחיים אני כבר לא יוצאת לא מבלה ולומר את האמת ניסיתי להתאבד פעמיים מהדיכאון שאין מה לעשות עם הבעייה שלי ואף רופא לא יודע לומר בוודאות מה הבעייה ואיך פותרים אותה. אני חייבת לציין שלפני הטיפול שיינים אותו ניתוח לא היו לי שום בעיות הייתי בריאה ומאושרת. אני אישית חוששת שאיזה עצב נפגע אצלי אך כירורג מבית חולים פוריה טוען שאין עצב אליו אפשר להגיע באותו ניתוח אפיסקטומי. אנא עיזרו לי לצאת מהחושך אל האור אנא עזרו לי למצוא מזור לכאביי תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי שיניים
ד``ר זאב קריסטל15/10/2008שלום שירן
סוג הכאב שאת מתארת אופייני לכאב שמקורו בנזק עיצבי - כאב נוירופאתי (Neuropathic pain ), הביטויי הוא הרגשת שריפה, דקירות, רגישות יתר, כאב בעקבות גרויים שבדרך כלל אימם גורמים לכאב. לעיתים יש גם פגיעה בתפקוד העצבי האוטונומי עם הזעת יתר ושינויים בצבע העור. הטיפול בהתאם הוא על ידי תרופות נוירולוגיות כמו ליריקה, גבפנטין וכדומה. יש לפנות למרפאת כאב לקבלת מרשמים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה שהגבת כל כך מהר דוקטור
שירן15/10/2008השאלה שלי היא איך יכול להיות מטיפול שיינים שכואב לי הראש ושבזמן שאני אוכלת אני מזיעה ובעיקר איך יכול להיות שהכאב ראש הזה אינו מרפה ממני אף לא לשנייה והאם זה יכול להיעלם ולעבור או ככה אני יצטרך לחיות כך חיי בבקשה ענה לי הא ם כל חיי יראו ככה? עצובים וכואבים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבי שיניים - המשך
ד``ר זאב קריסטל15/10/2008כאב שמקורו בנזק עצבי יכול להמשך זמן רב. ניתן להקל ולשפר באופן ניכר את איכות החיים עם טיפול תרופתי כפי שתואר למעלה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על העזרה דוקטור
שירן15/10/2008האם יש דרך לתקשר איתך? האם אוכל לדבר איתך דוקטור בבקשה האם אוכל להגיע אלייך לבדיקה ולקבל את התרופות וגם לדבר איתך בבקשה דוקטור אני מוכנה לשלם כל מחיר הכל אני כבר שנה סובלת בבקשה אנא תקבל אותי אני מתכננת לפנייך אני גרה רחוק אבל אני מוכנה להגיע מתי שתרצה בבקשה ממך דוקטור זאב אני מתכננת בפנייך אנא תקבל אותי אנא ממך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשהו חשוב נוסף...
שירן15/10/2008איך יכול להיות נזק עצבי שטובי המומחים אומרים שאין סיכוי לפגיעה עצבית וגם בדקו את הנושא ומתעקשים גם הנורולוגים(ומומחים בינהם) שאין פגיעה עצבית? ואיך ייתכן שיש רופאים שאומרים שזה יכול להיות משרירי צוואר תפוסים ולחץ? אני כבר מבולבלת אנא הרשה לי להיפגש איתך אני כבר שנה סובלת וליבי אומר לי שאתה הוא הישועה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב ראש חד צדדיסתי13/10/2008
בן 45 מזה כחודש וחצי כאב ראש חד צדדי בצד שמאל ברקה ובמצח מעל הגבה מקרין לכל צד שמאל עד לצוואר למטה.צוואר וכתף קצת נוקשים(לדעת נוירלוג לא בהכרח קשור) לפני שנה תופעה דומה שהיתה מערבת בה עין שמאל עם שעורה עברתי אז בירור נורולוגי+א.א.ג תקין הכאב חלף מלבד רגישות בזמן שינה על צד שמאל היתי קם עם כאב ראש כל עוד הקפדתי לישון על צד ימין תקין במשך היום. כיום כאב כמו לפני שנה מלווה אותי 24 שעות בעוצמה משתנה יש ימים שכאב עמום וכמעט לא מורגש,יש ימים כאב בינוני עד חזק,4 ימים מכל התקופה השביתו אותי עם כאב בלתי נסבל. חשיפה לשמש,מיזוג,ריחות,רעשים מגבירה. הכאב הכי מזכיר מגרנה רק שמגרנה חולפת תוך יום והכאב הזה מתמשך.שינה תקינה,ללא סחרחורות,ללא בחילות,בדקית עינים כולל רשתית שבוע לפני שהתחיל הסיפור היתה תקינה. הייתי בביקורת אצל נוירולוג מבחינתו בגלל שתופעה חזרה+בדיקה נוירולוגית הוא לא מודאג הוא סיווג את כאב הראש לקבוצת כאבי ראש מסוימת שכחתי את שמה כרגע לא רואה צורך ב - ct . הבנתי שיש כאב ראש מקבצי אבל הוא גם בא בכמה התקפים במשך היום אצלי זה כאב קבוע כל היום שעומצתו משתנה . למרות הביקורת אני עדין לא רגוע ב-23.11 יש לי בקורת נוספת אצל הנוירולוג קבלתי כדורי אינדוביס פעמים ביום לכאב עוד לא החלטתי אם זה עוזר. שאלותי: 1. לאיזה קבוצת כאבי ראש הוא התכוון ששיך המקרה שלי. 2.צריך עיצה מה לעשות הלאה האם כן כדאי לעשות ct למרות המלצתו שלא והאם אין סיבה לדאגה הכאב פשוט מפריע בתיפקוד יומי ומה בכלל כדאי לעשות הלאה,מודאג כיוון שזה ראש. בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב ראש חד צדדי
ד``ר זאב קריסטל13/10/2008שלום בוקי
קיימת סבירות רבה שהנוקשות בצוואר ובכתף כן קשורה לכאבי הראש שאתה מתאר, ומקורה בתגובה של שרירי העורף והכתף לתהליך דלקתי בפרקים הקטנים של חוליות עמוד השידרה הצווארי. מדובר בחוליות הגבוהות מספר 2 עד 4 בצד שמאל . ניתן לבדוק זאת על ידי מישוש ולחץ מקומי האמור לגרום לכאב האופייני. הכאב ממקור זה מקרין מהעורף למצח ולאזור האוזן השמאלית.
הוא נקרא CERVICOGENIC PAIN. אפשרות נוספת היא כאב ראש המלווה במתח של שרירי העורף ונקרא TENSION TYPE HEADACH . במקרה הראשון ניתן לזהות (לא תמיד) ב - CT שינויים ניווניים בפרקי עמוד השדרה הצווארי . הטיפול ע"י תרופות משכחות כאב והרפית שרירים עם תרופות, פיזיוטרפיה ו/או אמצעי הרפיה אחרים. במקרה של כאב המקרין מחוליות ע"ש צווארי שלא מגיב ניתן גם לשלב הזרקות לעמוד השידרה וטיפול בגלי רדיו התדירות גבוהה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים ברגל שמאל כבר חצי שנהיפית10/10/2008
שלום, אני סובלת מכאבים ברגל שמאל כבר חצי שנה. הכאבים מאיזור האגן עד הקרסול במיוחד אחרי שכיבה. קיבלתי כדורים מרופא המשפחה נגד דלקת אך ללא הועיל, ניסיתי דיקור - ללא הועיל. לא אובחן מה הבעיה: אם זה דלקת,שריר תפוס או בעיה בגב. וגם לצערי לא יכולה לעשות צילום מאחר ואני בהריון בחודש רביעי. אני חוששת שהכאבים יתגברו בחודשים המקדמים להריון. אשמח לעצתך,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים ברגל שמאל
ד``ר זאב קריסטל15/10/2008שלום יפית
כאבים המקרינים מאיזור האגן עד הקרסול מעידים על גרויי של שורש עצבי המספק את התחושה לאורך המסלול העצבי של עצב זה. לאורך מסלול זה ישנם מספר גורמים היכולים לגרום לשיבושים בתפקוד העצב המתבטאים בכאב. כך למשל פריצת דיסק בעמוד השדרה המותני, היצרות עם לחץ בפתח ממנו יוצא העצב, דלקת באיזור היציאה כתוצאה מדליפת חומר מהדיסק או מפרק בין חוליתי מודלק, לחץ של שרירים על העצב ועוד. לפי תאור הכאב סביר שהמדובר במקור שידרתי עם תגובה שרירית. יש לשלול שינה בתנאים לא מתאימים כמו מזרון לא מתאים או רך מידי. ברור שהריון עצמו מהווה עומס על עמוד השדרה ועל שורשי העצבים, לכן רצוי לדאוג מראש לשיפור תנאי השינה, ותרגילי חיזוק והרפיה של שרירי הגב התחתון והאגן.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בברך ימיןדנה07/10/2008
אני בת 27, מתאמנת (ריצות 3-4 פעמים בשבוע) , חבלה בברך ימין . יש כאבים בירידה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בברך ימין
ד''ר אברהם לזרי22/10/2008שלום רב
צר לי על העיכוב במתן התשובה.
כאבים כפי שאת מתארת- כאבים הכלולים בקבוצה "כאב בקדמת הברך", שכיחים בספורטאים ובעיקר ברצים. בין הסיבות- פגיעה בסחוס הפיקה של הברך, מתיחה של השרירים והרצועות, פגיעה בסחוסי המניסקוס ("סהרונים")- שתפקידם לבלום זעזועים, שברי מעמס (ולא מאמץ- כפי שנוטים לכנותם). בכל מקרה מדובר בשילוב של: נטייה טבעית- אם בשל גמישות יתר של המפרקים או אחרת, או משטר אימונים בלתי נאות*.
* משטר אימונים בלתי נאות, דוגמאות: נעליים שאינן מתאימות, תדירות גבוהה של אימון, משטח קשה מדי או רך מדי, ריבוי שיפועים (ירידות), אימון בזמן מחלה או עייפות, אי ביצוע הכנה דוגמת מתיחות או חימום, תזונה דלה וכדומה.
טיפול: הבסיס לטיפול הנו אבחון מדוייק של הבעייה ולאחריו: בניית תוכנית אימון מתאימה, הקלה על הכאב (תרופות, לייזר רך וכדומה), חיזוק שרירים והדרכה לגבי מתיחות, מקבע לברך- במידת הצורך, מדרסים, נעלי ספורט מתאימות.
עלייך להיבדק במרפאה המתמחה בפגיעות השלד והשרירים ואני בטוח שתטופלי באופן הנאות.
רפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרע של גיד בכתףדנה07/10/2008
אני בן 50, מתאמן בחדר כושר - מרים משקולות קלות - עד 10 ק"ג, בשבועיים באחרונים כאבים בכתף הימנית אני עובד בעבודה משרדית וחוץ מחדר הכושר לא עושה עבודה משרדית. הרופא שלח לאולטרפאונד ש/ל הכתף - קרע של גיד. מה עושים? אני נואש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרע של גיד בכתף
ד''ר אברהם לזרי20/10/2008שלום רב
במערכת (קומפלקס) הכתף קיימים מרכיבים שונים (עצמות, מפרקים, שרירים, עצבים) האחראיים על תנועה וייצוב. הגידים- שהם חלק מהשרירים ותפקידם לעגן את השריר לעצמות- נתונים לעומס גדול. הגיד, שאינו גמיש- כלומר אינו משנה את ארכו בזמן התארכות או התקצרות השריר, עלול להימתח יתר על המידה. מתיחה קלה של הגיד- הנה פיסיולוגית- בדרך כלל, ולאחר מנוחה קלה חולפת.מתיחה חזקה יותר- עלולה לגרום לקרעים מיקרוסקופיים בגיד, לתהליך דלקתי מלווה בבצקת מקומית וכאב. מתיחה עזה ופתאומית, עלולה לגרום לקרע שלם של הגיד (בדרך כלל באזור בו הוא יוצא מהשריר). אחד השרירים בקומפלקס הכתף, הסופרא-ספינטוס (על-קוצי בעברית)- שתפקידו העיקרי לייצב את השכמה בזמן הרמת הזרוע, נפגע לעיתים קרובות בגלל נזקים מיקוסקופיים מצטברים ובסופו של תהליך- קרע חלקי או שלם של הגיד. הגיד אינו מתחבר לאחר הקרע- אלא נותר עם מרווח בין שני צידי הקרע. במקום מתחיל תהליך דלקתי, בצקת וכאבים. בחלק מהמקרים- קיים ריפוי של התהליך הדלקתי (כאמור, ללא חיבור של הקרע), בחלק מהמקרים- אין ריפוי של הדלקת והתהליך עובר למצב כרוני. מנסיוני- קרע שלם או חלקי שכיח אחרי העשור החמישי (לאחר גיל 40) לאנשים שאופי פעילותם הגופנית הנו קל עד בינוני.
הטיפול מבוסס על: הפחתת כאב ודלקת (ע"י תרופות הניתנות דרך הפה ובהזרקה ישירה לאזור), טיפולים להפחתת הכאב והגירוי העצבי למקום (ובכך מניעת כיווץ השריר והגיד הקרועים)-ע"י הזרקה לעצבים המעצבבים את האזור וטיפולים פיסיקליים דוגמת לייזר, אולטראסאונד, גירוי חשמלי, דיקור ועוד. חשוב ביותר לתרגל את הכתפיים באופן מבוקר (לא בחדר כושר!!!) במסגרת פיסיותרפיה. יש להימנע מתרגילי כוח הדורשים מאמצים מתפרצים (דוגמת משקולות, מתח, מכשירי התנגדות וכדומה).
אני בטוח שאם תפנה למרפאת כאב המתמחה בבעיות השלד והשרירים תטופל באופן נאות ויוסברו לך גם תהליכי השיקום הנחוצים.
רפואה שלמה
ד"ר לזרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגלי Xדנה07/10/2008
אמי בת 75, עודף משקל, כאבים בשתי הברכיים עם נפיחות. אמרו לי שיש לה רגלי X בשנים האחרונות. רופא המשפחה נתן אתופן. כואב בעיקר כשקמה מהמיטה ובהליכה ממושכת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בשתי הברכיים
ד``ר זאב קריסטל07/10/2008שלום רב
שינויים ניווניים ושחיקת סחוס בפרקי הברכיים על רקע עודף משקל, גורמים למצב של דלקת פרקים כרונית עם כאבים והגבלה בתנועה. הפתרון בשלבים הראשונים הוא טיפול בתרופות נוגדות דלקת, הזרקות של סטרואידים והזרקות של חומרי סיכה ביולוגיים לתוך הפרק. בשלב מתקדם יותר יש לשקול החלפת פרקי הברכיים בפרקים מלאכותיים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראש בצד שמאלנאוה05/10/2008
שלום יש לי כאבי ראש בצד שמאל המקרין לי לעין ולשיניים. לפעמים זה נעלם - וכשזה חוזר זה ממש ממש כואב. למי עלי לפנות לאיזה רופא - נסיתי המון תרופות אך ללא הצלחה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש בצד שמאל
ד``ר זאב קריסטל05/10/2008שלום נאווה
כאב ראש חד צדדי המקרין לעין יכול להיות מיגרנה. יש לפנות למרפאה נוירולוגית המתמחה בטיפול בכאבי ראש לצורך איבחון סופי ולקבלת הדרכה וטיפול בהתאם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמפאת כאב
אתי14/01/2009אני סובלת ממיגרנות 3 שנים,ניסיתי כל הטיפולים התרופתיים שלא עוזרים לי.אני גם מטופלת ברפואה אלטרנטיבית.קראתי בפורומים על מרפאת כאב ראש נוירולוגית שיכולה לעזור. מה הטיפול במרפאוה כזו? ומדוע לדעתך לא הוצע לי עד כה טיפול זה מהנוירולוג? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן ודקירותאבי02/10/2008
שלום רב, שמי אבי..ואני בן 52 . כ-22 שנה אני סובל מכאבי בטן יומייומיים , ביצעתי 3 בדיקות גאסטרו , קולונוסקופיה, CT , אולטרא סאונד והכל תקין! השתמשתי בכדורים: זונטאנק, מאלוקס, טאגאמנט , ניברסל , לוסק ועוד... המצב לא משתפר, ביצעתי דיקורים ומסאג'ים וכלום לא עוזר.. הייתי בטיפול ביו-פידבק, פסיכולוגים ופסיכיאטרים.. נכון לעכשיו אני משתמש בכדורים מסוג סימבלטה.גם כן ללא הועיל.. הדבר היחיד שמצאו לי הוא חיידק אליקובקטור פלורי... קיבלתי טיפול כ-3 פעמים בתקופות שונות וגם ללא הועיל.. ניסיתי רבנים, אורן זריף וכלום לא עוזר.. אני מרגיש עייפות כרונית, אין חשק לכלום, רוצה רק לישון.. מה עלי לעשות???! הכאבים לא עוזבים אותי והדבר גורם לי לדיכאונות כבר..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן
ד``ר זאב קריסטל03/10/2008שלום אבי
רצוי שתתאר לי את הכאב - האם הוא בא בהתקפים כמה זמן הוא נמשך, האם זה כאב לוחץ, שורף או דוקר, איפה הוא מתחיל ולהיכן הוא מקרין, האם הוא מעיר אותך מהשינה? האם הוא קשור לאוכל , רעב, תנועה וכו'?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
אברהם18/10/2008שלום ד"ר, תודה על ההיענות.. הכאב הוא תמידי, מתמקד בעיקר במרכז הבטן בצד ימין, הכאב הוא מין כאב חיצוני, ההרגשה היא כמו תלישת שיער. מדי פעם יש לי דקירות במרכז הבטן העליונה וגם לעיתים במרכז צד ימין. הדקירות באות בהתקפים של פעמיים שלוש בחודש..אני יכול לצפות כמה דקות לפני את הדקירות(התקף),זה נמשך מספר שניות ומשאיר הרגשת מועקה למשך שעות לאחר מכן. אין קשר לאוכל ולתנועה .. השינה בלילה טובה וללא כאבים. כרגע אני מטופל אצל פסיכאטר ומקבל כדורי MODAL .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לתגובתך, ד''ר זאב קריסטל .
אברהם21/10/2008מצטער על העיקוב בתשובה חזרה לשאלתך.. (עקב תקלה במחשב). תודה מראש, אבי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאביםsdr02/10/2008
לפני כמה חודשים החלקתי על הגב התחתון באיזור עצם הזנב. וקיבלתי מכה בראש מאחורה. סובלת מכאבי ראש,צוואר וגב תחתון . ונימול ברגל ימין. כל משככי הכאבים שלקחתי אינם עוזרים להקל את הכאבים . מורחת וולטרן ,אך ללא הקלה. הלחץ בגב התחתון גורם לי לכאבי תופת ומוגבלת בתנועה. - והנימול ברגל מציק לי מאוד. כאבי הראש מוקרנים לעיניים, אוזניים, ללסת ולשיניים. מה עליי לעשות? לאיזה רופא עליי לפנות? ממה אני סובלת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים
ד``ר זאב קריסטל03/10/2008שלום רב
חבלה בעצם הזנב עם או בלי שבר /סדק בעצמות הזנב יכולים בהחלט לגרום לכאב שאת/ה מתאר/ת.
הרגשת הנימול היא ביטויי לפעילות עיצבית לא תקינה של שורש עצבי שכפי הנראה נחבל בנפילה.
הסימפטומים הם על פי רוב זמניים וחולפים לאחר מספר שבועות, למרות שראיתי מספר מועט של מקרים עם התמדת הכאבים למשך 9 חודשים ויותר. הטיפול היחיד הוא סימפטומטי - תרופות משככות כאב ונוגדות דלקת כמו ארקוקסיה אתופן וכדומה. כאבי הראש מקורם גם הם מהחבלה בחוליות עמוד שידרה צווארי עם הקרנה של הכאבים לקידמת הפנים. טיפול במשככי כאב פיזיוטרפיה והרפיה יקלו על הסימפטומים עד להחלמה המלאה.
לבריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

