מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קינוח בריארוביק09/12/2014
שלום,
במה עדיף לקנח ארוחה עיקרית, אם רוצים להימנע מעליית סוכר בדם - בפרי? באספרסו? בקינוח אחר (איזה)?
בברכה, ר.א.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קינוח - תזכורת
רוביק23/12/2014שלום,
מה התשובה לשאלתי מ-9.12? ר.א.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקינוח בריא - תגובה
צחי כנען28/12/2014כמובן שדברי מתיקה כמו עוגות, עוגיות, קומפוט וכו' מעלים את רמות הסוכר ואגוזים/פיצוחים למשל אינם. אך על איזה רקע השאלה שלך, האם כסוכרתי ? כך אוכל לכוון את תשובתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקינוח לטרום סוכרתי - תגובה
צחי כנען06/01/2015אין כל בעיה בנתונים שהצגת לאכול כקינוח פרי טרי/ 2-3 פירות יבשים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרחן בגבינהרוביק07/12/2014
שלום,
האם הזרחן שבגבינה צהובה לא פוגע בערכיה התזונתיים? ר.א.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - יין ולימונדהרוביק07/12/2014
ד.נ.
האם ניתן לערבב יין אדום (הנחשב בריא, אך לא ממש טעים) עם לימונדה (ביתית), כדי לשפר את טעמו? ר.א.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - שקדיםרוביק07/12/2014
ד.נ.
אילו מגבלות, אם בכלל, חלות על שקדים - מבחינת כמות, טיב, קליפות, קלייה וכו'? ר.א.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בשקדים יש הרבה קלוריות וזה משמין.
אבי הכימאי08/12/2014עודף קליה הורסת חומרים טובים, ויוצרת חומרים לא בריאים.
שקדים מרים מכילים ציאניד אבל צריך לאכול כמות גדולה מאד כדי לגרום להרעלה.
חוץ מזה השקדים בריאים ומכילים מינרלים טובים ואומגה 6 .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשקדים - תגובה
צחי כנען08/12/2014שקדים כשאר האגוזים מכילים שומנים הנקראים שומן חד בלתי רווי (אומגה 9 ולא 6 כפי שנרשם בתגובה הנוספת) המצוי בנדיבות גם בשמן זית, זיתים ובאבוקדו ולכן נחשבים בריאים מאוד.
מעבר לזה כל אגוז עשיר בסיבים תזונתיים ומינרלים כמו אשלגן, מגנזיום וויטמינים אחרים.
כמו כל מזון כל עוד אוכלים במשורה למשל עד 100 גרם ליום אין כל בעיה תזונתית.
תמיד כדאי לצרוך לא קלוי (בגלל חימצון השומן בעת החימום).
בתאבון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עוד שאלה בנושא אבקת קקאורינה05/12/2014
שלום,
ועוד שאלה בהמשך לנושא של אבקת קקאו
האם היא גורמת לעצירות?ואם כן באיזה כמות של שתיית אבקת קקאו?
תודה לתשובה
אנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד שאלה בנושא אבקת קקאו - תגובה
צחי כנען08/12/2014קקאו לא גורם לעצירות מניסיוני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבקת קקאורינה01/12/2014
שלום,
אבקש לדעת כיצד מכינים משקה מאבקת קקאו אורגני
שיהיה גם בריא וגם טעים
בתודה אנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבקת קקאו - תגובה
צחי כנען03/12/2014באופציה הרגילה: ניתן להוסיף לו חלב פרה או משקה מהצומח כגון סויה/אורז
שתי האופציות לטעמי בריאות במידה שווה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה בהנקהמריה28/11/2014
אני מקפידה על תזונה טבעית, בעיקר צמחית, לא מעובדת וכמעט ללא מוצרים מן החי (לעתים רחוקות ביצה אורגנית/ דג/ עוף אורגני) ומקבלת את עיקר החלבון מן הקטניות.
אני מניקה והתינוק שלי (בן חודש וחצי) סובל מגזים קשים. אני מתלבטת אם לנסות להוציא את הקטניות מהתפריט, כי אולי הם מחמירים את המצב. הבעיה היא שאני לא יודעת מהיכן לקבל את החלבונים... אם אוכל יותר מוצרים מן החי אקבל אמנם חלבון, אבל מעבר לכך שהדבר מפריע לי מבחינה פסיכולוגית ולא בריא, זה יפגע באיזון החומציות בגוף: היות שאני לא אוכלת מוצרי חלב כלל (יש לי רגישות אליהם) אצטרך יותר סידן בכדי לאזן את החומציות ואני עלולה לסבול ממחסור בסידן ואני מתכוונת להניק זמן- מה...בקיצור: מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה בהנקה - תגובה
צחי כנען01/12/2014קודם לנסות להפסיק ל 24-48 שעות ולבדוק האם הפסקת הקטניות בכלל הועילה.
במידה וכן נחשוב על ההמשך...למשל דגנים מלאים (שגם להם יש פטונציאל של גזים), יותר אגוזים, יותר ביצים וכו'* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
מריה01/12/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעובד?רוביק22/11/2014
שלום,
מדוע יצא שם רע לבשר אדום? יש לכך ביסוס מדעי?
שנית, האם כל בשר אדום נחשב מעובד? האם בשר חזיר ועוף אינם מעובדים?
שבוע טוב.
ר.א.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעובד? - תגובה
צחי כנען01/12/2014אין באמת סיבה לשם הרע לבשר האדום, תלוי במיקום הנתח בבהמה כמו גם בעוף/חזיר.
דווקא מוצרים על בסיס עופות עוברים הרבה יותר עיבוד כגון תוספת מלח וחומרי טעם וצבע כמו בפסטרמה/שניצלים מוכנים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה ברמה גבוהה למנהליםהראל21/11/2014
כל יונק בטבע, ע"י מכניזם שונה, נמצא על דיאטה גבוהה בשומנים מההרכב הקלורי.
אפילו אלו שאוכלים עשב וצמחים, בעלי קיבה ספציפית לפירוק הכמות הגבוהה של הסיבים לחומצות שומן קצרות, יש להם אוכלוסיית חיידקים ביוטיים דומיננטית לרוב וזה תפקידם המרכזי.
כלומר כאשר המזון מתעכל ע"י מערכת העיכול, הוא עובר פרמנטציה שגורמת למזון להיספג בדם כשומן.
אצל גורילות ספציפית , חיידקים במעי הגס הופכים את הסיבים התזונתיים לחומצות שומן רוויות וקצרות , כך שבסופו של דבר יוצא שמבחינה אנרגתית , 60% מהאנרגיה של הגורילה מגיעה מחומצות שומן רוויות , ורק כ-15% מהאנרגיה מגיעה מפחמימות.
לבני אדם אין המכניזם הזה וכמו כל היונקים בטבע , אנחנו נחיה הכי טוב על דיאטה רוויה בשומנים ודלה בפחמימות.
האם מה שכתוב למעלה נכון?
תודה רבה על ההתייחסות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבי הכימאי, מבקש את תשובתך
הראל30/11/2014הפורום הוא פורום נטוש, לכן אני מבקש את עזרתך בתשובה לשאלה ששאלתי. תודה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראיתי שענו לך רציתי להוסיף רק
אבי הכימאי08/12/2014שבניגוד לבעלי חיים אחרים לאדם אין יכולת לסנטז חומצות שומן בעלות קשר כפול בעצמדה 3 ולכן שתי החומצות הללו לינולאית ( אומגה 6) ואלפא לינולאית הן חומצות חיוניות שהאדם חייב לקבל אותן מהחי או מהצומח ( אומגה 3 עדיף מהחי)
רב סוכרים מסויימים וסיבים תזונתיים אינם מתעכלים אולם הם חיוניים לפעולה תקינה של המעיים .
יש גם חלבונים מהצומח שאינם מתעכלים .
יש לשים לב גם כי הגוף הופך עודף שומנים לאנרגיה, כל גרם שומן = 9 קלוריות וכשהקלוריות לא מנוצלות העודפים מצטברים כשכבות שומן , עודף שומנים כנראה שיוצר גם בעיה של עודף שומנים בדם טרי גליצרידים וכולסטרול שגורמים לבעיות בכלי דם.
והגוף זקוק גם לפחממות בדייטה.
חוסר בפחממות גורם לריקון של מלאי גליקוגן (הסוכר ששמש כרזרבה של אנרגיה בשרירים) בשרירים וחוסר יגרום לחולשה והדלדלות של שרירים.
לכן מי שעושה דייטה עתירת חלבונים, למשל ספורטאים ומפתחי גוף, צריך מידי פעם לחדש את מלאי הגליקוגן ע"י העמסת פחממות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה ברמה גבוהה למנהלים - תגובה
צחי כנען01/12/2014אכן אצל בני אדם אין מנגנון לעיכול הסיבים התזונתיים לעומת למשל מעלי גרה כמו הפרות.
אותם סיבים מגיעים למערכת העיכול התחתונה (מעי הגס) ומתפרקים חלקם לחומצות שומן קצרות שאינן נספגות אך אוכלוסיית החידקים "חיות" מהן.
אשמח מכאן להמשיך לעזור לך בשאלתך, תכוון אותי בבקשה לתהיה/שאלה המרכזית שלך בנושא תזונת האדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למנהלי הפורום סליחה שעניתי במקומכםאבי הכימאי20/11/2014
פשוט קשה לי לראות שאלות שמחכות 10 ימים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גם לעשות קקי זה קשה
שמרית20/11/2014תתאפק ותתעזר בסבלנות!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשתמשי בחוקן אם קשה לך.
אבי הכימאי25/11/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמן זית האם באפיה הוא מזיק לבריאותחיים17/11/2014
ערב טוב אני מאוד אוהב אוכל אפוי תפוחי אדמה גזר וירקות אחרים אם אשים אותם בשמן זית ואאפה בתנור האם הירקות שאאפה בתנור יאבדו מערכם הבריאותי והאם וזה החשוב בעיניי אם אאפה אותם עם שמן זית האם השמן זית יהפוך למזיק בצורה כלשהי כי אמרו לי ששמן מעל לטמפרטורה מסויימת עם מזון נהפך לרעל טהור לגוף האם זה נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התחמצנות של שמן בחום
אבי הכימאי20/11/2014שמן בחימום מתחבר לחמצן שבאויר ומתחמצן ואז נוצרים חומרים שמזיקים לבריאות .
במולקולות של שמן לא רווי (צמחי) יש קשרים כפולים , דווקא שמן שיש בו קשרים כפולים הוא בריא יותר למאכל, אבל בבישול הקשרים האלה מתחמצנים בקלות ויוצרים את החומרים המזיקים.
ככל שהשמן מכיל יותר קשרים כפולים כך נוצרים יותר חומרים מזיקים בחימום.
דווקא שמן זית מכיל די הרבה יחסית של חומצות שומן רוויות (בלי קשרים כפולים) והיתר חומצות השומן שלו מכיל קשר כפול יחיד כך שהסיכוי שלו שלמן זית להתחמצן הבבישול נמוכה יותר משמן קנולה או שמן סויה המכיל יותר קשרים כפולים.
אבל מבחינה בריאותית ומעשית כשורפים שמן בתנור אפיה ההבדל בין השמנים השונים לא משמעותי כלכך.
חות מהשמנים יש עוד חומרים במזון שמתפרקים בחום לחומרים מזיקים.
יש טרנד בבישול בריא שאומר לאכול כמה שפחות מבושל ועדיף לא לחמם את האוכל מעל 100 מעלות - כלומר להשתפק באידוי או בישול במים ולא בטיגון או אפיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בשר על האשאייל11/11/2014
שלום
אומרים שבשר שנצלה על האש מכיל מרכיבים מסרטנים, שהחום הגבוה גורם לשחרור HCA וכו' וכו'
השאלה שלי היא - מהי כמות הבשר על האש המותרת, באופן שאפשר לאכול בלי סיכון ממשי?
כשם שבשאר דברים מזיקים יודעים לדבר על כמות מותרת - יודעים להגיד כמה כמות אלכוהול אפשר ביום, אולי כמות מלח, שומנים וכו'...השאלה כמה בשר על האש. פעם בשבוע זה בסדר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה כמו לשאול כמה סיגריות לעשן ביום
אבי הכימאי20/11/2014בשר על האש מכיל חומרים מסרטנים גם מהעשן של הגחלים וגם מהבשר, השומן והתבלינים שנשרפים עליו.
למען הבריאות רצוי לאכול בשר מבושל בטמפרטורה של עד 100 מעלות או לפחות שלא ישרף מבחוץ.
אבל יש גם עניין של איכות חיים וטעם והנאה...
כמו הבדיחה שאומרת ש : כל מה שטעים זה או לא בריא, או משמין , או לא מוסרי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורדת אחוזי שומןאנונימית08/11/2014
שלום,לפני שנה וחצי ירדתי במשקלי 15 קילו והורדתי את אחוזי השומן מ-40% ל-33%. בקילוגרם זה מתבטא בירידה של 11 קילוגרם שומן. אני שומרת על המשקל החדש כבר שנה וחצי. שאלתי - אם 11 קילו מה-15 הם שומן, ממה מורכבים שאר 4 הקילוגרמים? חשוב לציין כי הירידה נעשתה בצורה מבוקרת ולא באמצעות דיאטה אלא על ידי מעבר לטבעונות מול תזונאית מוסמכת. כמו כן אני מתעמלת כל חיי והגברתי את הפעילות הגופנית אז אני תוהה אם למרות העלאת מסת השריר יכול להיות ש-4 הקילו הללו הם שריר.
תודה לתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חישוב אחוזי שומן זה לא מדוייק בשום
אבי הכימאי20/11/2014שיטה וחלק מההבדל שמצאת זה פשוט בגלל אי הדיוק בחישוב אחוזי השומן.
ירידת משקל בדייטה זה גם ממים, אבל בדייטה מאבדים גם מהעצם ומהשריר אם לא דואגים לאכול מספיק חלבון סידן וויטמינים ולאמן את השרירים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההורדת אחוזי שומן - תגובה
צחי כנען01/12/2014מצטער על העיכוב בתשובתי.
בממוצע מאבדים 75% שומן ו-25% "השאר" הכוללים -שרירים (חלבונים) ,שלד ונוזלים.
כך שהמספרים שהצגת נראים הגיוני לגמרי.
באשר לעלייה במסת שריר, בעת מאזן קלורי שלילי קרי דיאטה אין עליה במסת השריר מקסימום הפחתה באיבודה. מקרים קיצוניים של פעילות כוח משמעותית עם תזונה נכונה יכולה אולי להביא לאיבוד מינימלי של 0-5%.
במידה ויש תהיות/שאלות נוספות אשמח לענות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה טבעוניתישראל04/11/2014
שלום רב!
מזה שנים אני סובל מבעיות במערכת העיכול.
לאחר ששום טיפול לא ממש הועיל, החלטתי לבצע שינוי דרסטי של התפריט.
אני אוכל מעתה בבוקר- ארבע/ חמש פירות.+ שקית עם אגוזי מלך, שקדים, צימוקים וכד'
בצהריים - סלט ירקות גדול, 3 כפות טחינה גולמית שלושה ארבעה תפוחי אדמה ושלוש בטטות.
אחר הצהרים- שקית עם תמרים ותאנים.
בערב- צלחת אורז / עדשים או משהו בסגנון...
השאלה שרציתי לשאול היא, האם התפריט הזה בכלל בריא?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נב על פניו התפריט שלך נשמע מאד עתיר
אבי הכימאי08/12/2014קלוריות ומן הסתם גם משמין.
זה תלוי כמובן בגובה שלך, בגיל שלך, ובפעילות הגופנית שאתה עושה ביום יום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזונה טבעונית - תגובה
צחי כנען08/12/2014מן הסתם, האם השינוי לטבעונות הקל על הבעיות (אילו בעיות?) במערכת העיכול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדעתי עתיר קלוריות ולא מאוזן בכלל
אבי הכימאי30/12/2014יותר מידי פחממות ושומן ופחות מידי חלבון, ולכן זה תפריט משמין ולא בריא.
אתה צריך לאזן בין שומן פחממות וחלבונים, ולא לצרוך יותר מידי קלוריות, זה מאד קשה בתזונה צמחונית .
אם תמשיך בתפריט כזה אתה צפוי לסבול מעודף משקל טריגליצרידים כול מה שקשור לזה. ומצד שני בחוסר בחומצות אמינו הכרחיות ובחוסר בויטמין B12 ועוד חוסרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנב : אין קשר בין אורז ועדשים
אבי הכימאי30/12/2014הם לא מחליפים זה את זה., מצד שני עדשים הם תוספת חלבון חשוב לדייטה שלך כיוון שהידייטה שלך עניה בחלבון ועדשים וקטניות בכלל הם מקור חשוב לחלבון אצל צמחונים.
תוספת של אורז בערב מיותרת לחלוטין במיוחד עם כל התפוחי אדמה ופחממות אחרות שאתה אוכל.
לכן אתה יכול לאכול בערב או עדשים או שועיעית או אפונה , מש, פול ,סויה ומוצרי סויה וקטניות אחרות.
אורז אתה יכול לאכול במקום תפוחי האדמה למשל.
אבל גם כך יהיה לך חוסר בחומצות אמינו מסוימות ורצוי לשלב גם חלבון מהחי כמו מוצרי חלב או ביצים. וכמובן להפחית את הפחממות והשומנים ואיתם את מספר הקלוריות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לבן ואדוםרוביק02/11/2014
א.ג.נ.
באופן כללי, האם בשר לבן שמן יותר, או פחות, מבשר אדום? בברכה, ר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזונות בקר - בשר וחלב
רוביק09/11/2014מדוע לא ניתנה תשובה לשאלתי מ-2.11 בנדון? ר.א.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתה יכול להכנס לאתרים שיש בהם
אבי הכימאי20/11/2014מחשבון תזונה כמו גלינגו או נטוגרין ולבדוק בדיוק כמה שומן יש בכל מאכל.
וזה תלוי גם בנתח כלומר בשריר ללא עור יש פחות שומן מאשר בקוטלט
למשל סינטה בקר יש פחות שומן מספריבס לבן וכ"ד.
הבשר הכי בריא זה בשר מצאן שאוכל עשב בגלל בשומן כזה יש יותר אומגה 3 , למשל שומן כבש הרבה יותר בריא משומן פרה או חזיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקר וחזיר
רוביק22/11/2014לאבי הכימאי
במחשבונים שאדוני ציין - לא מצאתי בשר חזיר. אז איך אדע האם בבשר בקר רזה - יש פחות שומן מאשר בבשר חזיר, או ההיפך? ר.א.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההצבע לבן או אדום לא מה שקובע
אבי הכימאי25/11/2014הצבע של הבשר לא משנה מבחינה קלורית הצבע יכול להצביע על נוכחות של ברזל, כלומר בבשר אדום יש יותר ברזל מבשר בהיר.
מה שמשנה זה כמות השומן בנתח.
אם תבדוק ותעשה השוואות בין בשר מחיות שונות תמצא שההבדלים לא כלכך גדולים.
בכל מקרה הדיוק לא יכול להיות גדול ויתכנו גם הבדלים בין נתחים של או חלק מפרטים שונים ( כמו שיש אדם שמן ואדם רזה יש גם חזיר שמן וחזיר רזה )
לכן עליך גם לסמוך על האינטואיציה האישית שלך כשאתה בוחן את החלק .
אם אתה רואה הרבה שכבות של שומן כמו בקוטלט זה בשר שמן ואם זה בשר שיש בו רק חלבונים כמו חזה עוף חזה חזיר בלי העור או פילה של עגל סינטה וכ"ד אתה רואה שהרוב זה שריר ומעט שומן.
יש להבדיל בין שכבות של שומן לשכבות של סחוס כמו שיש בתוך השריר הסחוס שהוא לבן יותר וקשה יותר הוא חלבון ולא שומן.
העיקרון הוא שכל גרם של שומן נותן 9 קלוריות כל גרם חלבון נותן 4 קלוריות וכל גרם פחממות נותן 4 קלוריות.
אם תחפש בגוגל " ערך קלורי חזיר" תמצא ערכים של נתחים שונים. אבל כמו שכתבתי זה מאד לא מדוייק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה נכונה ויפה אבי :)
צחי כנען01/12/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לכימאי
רוביק02/12/2014שלום,
כאשר אני נכנס למסעדה ועלי לבחור אוכל, אין לי כלים לבצע את הבדיקות שאדוני מציע. אז לפי מה אוכל לבחור את הבשר היותר בריא? ר.א.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתה יכול לבקש מראש בשר לא שמן
אבי הכימאי08/12/2014במסעדה טובה יתנו לך את מה שביקשת, (למסעדה גרועה לא כדאי להכנס).
המנע מבשר טחון , המנע מחלקים בבשר שנראים שמנים כאלה שיש בהם חלקים לבנים וצהובים של רצועות עור ושומן - פשוט אל תאכל את החלק הצהוב או הלבן הזה, למרות שזה אולי הכי טעים... , אל תאכל שווארמה כי יש בזה המון שומן ובשר מטוגן או שניצלים עם ציפוי עבה שספוג בשמן מטיגון...
הכי בריא זה יצורים שחיים בים דגים וסרטנים, צדפות, תמנונים דיונונים... בעיקר דג סלמון (דגי בריכות כמו דג קרפיון שמנים ולא כלכך בריאים) - הכי לא בריא זה שומן של בקר וחזירים ושומן של עוף שניזון מגרעינים . שומן כבש הוא יחסית פחות לא בריא מהשומנים הקודמים (מכיל יותר אומה 3 בגלל שהכבשים אוכלים הרבה עשב).
חלקים שנקראים "פילה" ברך כלל הם עם פחות שומן.
לפי סדר פחות או יותר :
חזה הודו
חזה עוף
רגל הודו
(בכללי בשר הודו הוא דל שומן יחסית.)
פרגיות (קצת יותר שמן)
פילה לבן או פילה בקר
כתף
וכן הלאה...
בחלקים שקרובים לעור יש הרבה שומן למשל צוואר או בייקון שהוא מכיל עור ושכבה עבה של שומן לא בריא.
בעופות הכנפיים מכילים הרבה שומן
חשוב גם לא לאכול שומנים מלאכותיים כי הם מכילים שומן טראנס שהוא מאד לא בריא: למשל מרגרינות וכל מה שכתוב שמכיל שומן מוקשה שומן צימחי שומן טראנס...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)

.jpg)