מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- למה נועד קרום הבטולין?אורית19/11/2009
היי אני הוצאתי תאצבא מהנרתיק והיה מלא חומר לבן זה הקרום?
ולמה נועד הקרום?
תודה לינוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרום הבתולים
אילן רוב20/11/2009שלום לינוי,
אני מציע לך להקיש "קרום הבתולים" בגוגל,
ותמצאי הרבה מידע חשוב, הכולל שאלות ותשובות.
בויקיפדיה יש הסבר ברור ותמציתי, שיוכל לסייע לך.
בברכה,
אילן רוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא יודעת מה זה .לינויי14/11/2009
אני בדרך כלל נערה שלא מספרת מה כ"כ עובר אלייה ,כל מה שעובר אללי אני שומרת לעצמי ,
בזמן האחרון כל מה שעבר אללי בשנה האחרונה [וזה די הרבה]התחיל להפריע לי מאוד וזה די מציק לי ולא נותן לי ריכוז גם אם זה בבית ספר וגם אם זה בבית,לא יסיתי ללכת לטיפול כי אני יודעת שזה במילא לא יעזור,כי אני לא יספר מה מפריע לי ,כאילו אני לא יודעת בעצמי מה עובר עללי ולמה אני נכנסת למצבי רוח משנתים ,אני יכולה דקה אחת לבכות ואחרי 20 דק' לצחקק לי .
זה ממש מפריע לי מה אני יכולה לעשוות ?
איזה דרך תוכל לעזור לי ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ללינוי
אילן רוב15/11/2009שלום,
את מתארת מצבי רוח, שאינך יודעת את הסיבה להם.
יש מקום למה שאת מרגישה, גם אם אינך מבינה עדיין את הסיבות.
אולי כדאי לך לשאול את עצמך, היכן את בעיקר נתקלת בקשיים:
בבית? עם חברים וחברות? בבית הספר? מה הם הקשיים שאת נתקלת בהם?
האם את מרוצה מעצמך? אם לא- ממה אינך מרוצה?
תוכלי גם להיעזר במישהו אחר, כדי לסייע לך לעסוק בשאלות אלה:
הורה, מורה, יועצת או חברה טובה.
אם את מוכנה להשקיע מאמצים, כדי להרגיש טוב יותר, חשוב שתעשי את הברור למצבך
ושתיעזרי בסביבה שלך, שתעודד אותך ותעזור לך להרגיש הקלה.
בברכה,
אילן רוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה :
לינויי16/11/2009אני נתקלת בקשיים כשאני בחברה בבית בזמן הלימודים לפני שאני נרדמת בלילה אני קמה וחושבת על אותם דברים.
אני לא מרוצה מעצמי מסיבות שעשיתי דבריים שאני מתחרטטת עליהם ,אבל הייתי צריכה לעשות אותם כי פגעו בי ,.אני בשיחות אצל היועצת בבית ספר רק התחלתי איתה את השיחות ,אני ישתדל לעלות את הנושא הזה איתה בשיחות אולי אני והיא נוכל להגיע ייחד לפיתרון או למסקנה של מה שמפריע לי אני ינסה להיפתח ובכל זאת לספר לה,כי בסה"כ אני רווצה מאוד כאילו לדעת ממה המצבי רוח האלה באים ולנסות ולעזור לי כי זה מאוד מפריע לי .
תודה על תשובתך .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהצלחה ללינוי
אילן רוב16/11/2009לינוי,
אני שמח שאת נעזרת.
אני בטוח שתרגישי עם הזמן טוב יותר.
יופי.
אילן רוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני בודדבן 16 בודד13/11/2009
אני מפחד לדבר עם אנשים כשאני מדבר עם אנשים שלא קרובים אליי אני לרעוד אין לי אף חבר כי אין לי על מה לדבר עם אנשים ואני בדיכאון ואני מאוהב במשהי ולא יכול אפילו לדבר איתה וזה מתסכל אותי מאוד בבקשה תעזרו לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לבן 16 בודד
אילן רוב13/11/2009שלום לך,
אני מרגיש את חווית הבדידות והדיכאון שאתה מתאר, וחשוב שלא תישאר
לבד. אם תקבל סיוע מקצועי, יפחת הדיכאון ותוכל להרגיש בטוח יותר בעצמך
ובטוח יתר ביחסים עם אחרים.
אני מציע שתפנה ליועצת בבית הספר,למורה קרוב או לאדם קרוב.
אחד מהם יוכל לסייע לך בהקשבה בתמיכה ובהפנייה לטיפול פסיכולוגי.
הצעה נוספת היא, שאתה תפנה למרפאה לבריאות הנפש לנוער הנמצאת בקרבת
מקום מגוריך. תוכל דרך חיפוש בגוגל להגיע לטלפון ולכתובת .
אפשרות נוספת היא לדבר עם הרופא שלך בקופת חולים, והוא יציע את הטיפול או יפנה אותך לטיפול פסיכולוגי.
הכי חשוב שלא תישאר לבד, ושתקבל את העזרה שתוכל לשפר את מצבך.
בברכה,
אילן רוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רב עם אבא שליחסוי13/11/2009
שלום תיראו אני רב עם אבא שלי הרבה ואני לא רוצה שזה יקרה אני רב עם אחותי הקטנה בת בין 9 בין 12 (לא רוצה להגיד בידיוק) ואבא של מעניש אותי על זה שאני מציק לה ושאני מתחצף לאבא שלי ואז הוא נותן לי עונש מה כדי לי לעשות!!!???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מריבה בין בן לאב
אילן רוב13/11/2009שלום לך,
אני מניח, שיש לך סיבות להרגיש מתח עם אביך ומתח עם אחותך.
כשאתה רב עם אביך או עם אחותך, אתה מבטא כעס.
האם אתה מבין מה מכעיס אותך, וממה אתה מתוסכל?
חשוב שתברר שאלות אלה בינך לבין עצמך.
בשלב הבא תבקש לדבר עם אביך, כדי שתבינו אחד את השני
ותשפרו את הקשר.
לגבי אחותך- האם אתה מקנא בה? האם היא זוכה ליחס מיוחד מאביך?
האם היא מפריעה לך בפרטיות? שוב חשוב שתברר מה ברגשותיך או
בהתנהגותה מוביל למריבות.
אם תוכל לשתף אנשים קרובים, שאתה סומך עליהם, במה שעובר עליך,
תהיה לך הקלה ויגדל הסיכוי ליחסים טובים יותר בינך לבין אביך
ובינך לבין אחותך.
בהצלחה,
אילן רוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
חסוי14/11/2009נכון אחותי מקבלת יחס יותר טוב ממני והיא גם ניכנסת לפרטיות שלי תודה רבה!!הבנתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדידותרותם09/11/2009
אני מרגישה לבד ושאף אחד לא מתייחס לקיומי..בא לי מישהו שיחבק אותי ויגיד לי שהכל יהיה בסדר ושזו רק תקופה שתחלוף מהר..אבל המציאות היא כל כך קשה והדימיון לא בא לעזרתי פה..מה קורה לי?קשה לי להבין את התחושות האלו ומעבר לזה להעביר אותם החוצה ואז לראות כיצד מתמודדים איתם..אשמח למענה כלשהו..תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לרותם
אילן רוב09/11/2009שלום רותם,
אני שומע , שאת בודדה ועצובה, אך אינך כותבת מדוע.
חשוב שתמצאי מישהו לדבר איתו: בן משפחה קרוב, חברה קרובה, איש מקצוע מהתחום הטיפולי.
אני לא יודע מה גילך. אם את תלמידה בבית ספר תיכון, גשי אל היועצת ודברי איתה.
את זקוקה למישהו שיעניק לך הקשבה, דאגה וחיבה עמוקה. אל תוותרי למצוא את האדם המתאים, שיהיה קשוב לרגשותייך ויעזור לך להתמודד.ברגע שתביני את עצמך ותראי את הפתרונות המסתמנים,תרגישי טוב יותר.
חשוב שלא תישארי לבד, ושתיעזרי בסביבתך.
בהצלחה,
אילן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה במשפחהאמיר05/11/2009
שלום,
זמן ארוך הוריי מרבים לריב לפרקים של בערך שבועיים לא מדברים שבוע בסדר ואז עוד פעם מריבה הבעיה הכי גדולה היא בארועים משפחתיים שאבי לא מוכן לבוא לארועים מצד אמי כי הוא כועס עליהם לאחר שאמו (סבתי) די שטפה לו את המוח נגד משפחת אמי. כל הזמן הם רבים ובמיוחד בארועים אני מאוד פוחד שייתגרשו למרות שכבר רבו המון והשלימו כל פעם, אני עדיין חושש מכך.
דיברתי כבר עם היועצת ואם אמי וגם עם עצמי וזה עדיין לא עוזר לי!!
אני לא יודע מה לעשות, תעזרו לי בבקשה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאמיר
אילן רוב05/11/2009שלום אמיר,
אני שומע את החששות שלך ואת חוסר האונים מול מריבות הוריך.
חשוב שהוריך ידעו, כמה אתה דואג נוכח המצב.
גם הוריך וגם אתה נושאים בעומס רגשי, במתחים ובכעסים.
אולי תצליח, כשתביע בפניהם את רגשותיך, להניע אותם לטפל בבעיותיהם.
אם אינם יכולים לעשות זאת לבד, ישנו טיפול זוגי וגם טיפול משפחתי, שבו
תוכלו כולכם לקבל מענה למצב המסובך.
אם דיברת עם אמך ועם היועצת, אך דבר לא השתנה, אני לא מתפלא שקשה לך.
הדבור הוא לא לשם דיבור. הדיבור הוא כדי למצוא פתרונות.
הוריך עדיין לא מצליחים להגיע להדברות יעילה ובונה.
חשוב שלא תוותר, אמיר. דבר שוב עם היועצת ועם הוריך.
תוכל לבקש מהיועצת לצור קשר עם אמך.
אולי לאמך זה יהיה לא נעים, אך יעזור לה לא לשכוח אותך ואת צרכיך ולטפל במצב.
אולי הוריך יצליחו לגשר על הפערים ואולי לא, אך כרגע נשמע שהתקשורת ביניהם
אלימה ופוגעת בך. לכן חשוב שתפעל להפחתת המריבות.
בהצלחה,
אילן רוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימוי עצמישירה03/11/2009
היי
יש לי בעיה.
אני בת 16 ומאז שאני זוכרת את עצמי,גיל גן-תמיד היו לי בעיות חברתיות.בעיקר עם הבנות.
המצב הזה גורם לדיכאונות,ועוד המון בעיות שלא אפרט עליהם כי זה לא משנה עכשיו.
בכל מקרה,מה שאני לא מבינה זה למה תמיד בנות נטפלות אליי?
וזה תמיד,הערות על המראה החיצוני שלי.לא על דברים אחרים.
תמיד האשמתי את עצמי.חשבתי שאולי בגלל שאני כ"כ "מכוערת",זה גורם לאנשים לשנוא אותי.
יש לי דימוי עצמי מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד נמוך.ממש בצורה לא נורמלית.אבל אני משתדלת לא לשדר את זה.
בכל מסגרת שהייתי בה עד היום,נגיד ביה"ס חדש,תמיד תמיד תמיד הבנות היו מציקות לי.
בביה"ס הקודם שלי,הבנות במשך חצי שנה עשו לי את המוות!אבל אח"כ נהיינו חברות טובות כיביכול.ולמרבה הפלא,הן היו אומרות לי שאני כ"כ יפה,ושהלוואי שהן היו נראות כמוני,שהיה להן את הגוף שלי,וכו'
עכשיו התחלתי ללמוד בביה"ס חדש,ושוב זה אותו הסיפור...חברות מחפשות בי פגמים,כאילו שאני אי פעם טענתי בכלל שאני יפה!מה הן רוצות?!
למה לעזאזל אכפת להם מאיך שאני נראית?
או שבעצם זה משהו שאני משדרת?
זה כ"כ מעציב אותי,כי כל מילה קטנה על המראה שלי אני פשוט הולכת לבכות במשך שעות בשירותים.
מה שאני מרגישה זה שאני כ"כ חריגה שפשוט לא כדאי לי לצאת מהבית וזהו!
אני לא אוכל לשנות את מה שאנשים חושבים עליי.אבל אני חייבת ללמוד לא להיפגע מכל דבר!
ניסיתי כדורים,פסיכאטרים ועוד.לא עוזר לי.אני כ"כ רגישה שזה לא ייאמן.
איך מתגברים על זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות עם חברות ודימוי עצמי נמוך
שלי ורדי03/11/2009שלום לך שירה,
בעיות חברתיות זו אולי אחת בעיות הכאובות לאדם צעיר כמוך, בגיל שהשייכות החברתית והצורך בקרבה ואינטימיות כך כך חשובים לך לבני גילך. אני מאמינה שאירועי ההצקות החברתיות גרמו לך במידה רבה לדימוי העצמי הנמוך, ואולי גם אירועים קודמים שגרמו לך להאמין שלא צריך לתת אמון לאחרים. נדמה לי שאני שומעת רמזים על נאה בינך לבין החברות, קנאה נשית על המראה החיצוני. אני קצת מבולבלת , אך נדמה לי שאת נערה נאה ובנות אחרות מנסות להוריד לך את הבטחון העצמי בנושא החיצוניות...
את שואלת האם יש בך משהו שאת משדרת וגורם לאיבה הזו בינייך לבין הבנות האחרות. אני כן חושבת שיש גם בך התנהלות מסוימת שפועלת נגדך, והיה טוב אם היית מגיעה למודעות על מה את משדרת לאחרים ומאילו מניעים התנהגותך נובעת. את צריכה לשאול עצמךהאם את יודעת להביע רגשות ויחס חיובי כלפי חברות, לפרגן או להחמיא להן, עד כמה שמה את עצמך במרכז או כן יודעת ויכולה להקשיב לצרכים של אחרים, עד כמה את אמפתית, כי זה המפתח למשיכת האחרים אלייך. שאלה נוספת היא לאילו חברות את נמשכת, האם לחברות תומכות או לקנאיות, האוהבות מאבקים. ייתכן כי את נגררת למאבקים כי את חושבת שזו דרך יחידה להתגונן.
די מובן לי שהדימוי העצמי שלך נמוך אם הפיידבקים של הבנות הן שליליים בדרך כלל. יחד עם זאת, את מספרת שהייתה תקופה מוצלחת בה הצלחת לבנות קשרים תומכים.מעניין איך הייתה ההתנהלות בתקופה הזו, מה עזר לך לתקן את הקשרים ואיפה החברות האלה היום...
את סובלת וכדאי לך לא לוותר , לא להתאייש ולקבל עזרה רגשית, ע"י טיפול פסיכולוגי. תפני להורייך ותבקשי, בימינו אני פוגשת נערים ונערות בגילך שהם מספיק בשלים, (אפילו בשלים יותר מהוריהם) לחשוב על עזרה רגשית - פסיכולוגית ולדרוש זאת. אל תוותרי בלטפל בעצמך, כי כל העתיד לפנייך, כל ההחלטות החשובות עוד לפנייך , ומגיע לך שתיהני מחברות בונה ומפרגנת, מגיע לך ללמוד לתת וללמוד לקבל.
בהצלחה רבה,
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה לחברה של בתיזיו טל28/10/2009
אני אם לנערה בת 16.5, חברתה הטובה ביותר נמצאת במריבות בלתי פוסקות עם הוריה, היא מתקשרת לבתי בוכה והסטרית שהיא לא יכולה יותר להשאר בבית והיא רוצה לבוא אלינו וכו'. אתמול בערב, היא רבה עם הוריה ואביה לדבריה "השתגע" לגמרי, זרק ושבר חפצים, הצעקות היו כל כך חזקות שהשכנים הזמינו משטרה... מדובר במשפחה נורמטיבית לכאורה, משיכבה סוציואקונומית טובה, אבל ללא ספק מערכת היחסים שם היא בלתי נסבלת ואני ממש לא יודעת איך ניתן לעזור, ליבי יוצא אל הילדה, שהיא ילדה מקסימה ורגישה שממש זועקת לאהבה. האם ישנו גורם שאוכל לפנות או להפנות אותה, עמ"נ שתקבל עזרה, אני ממש דואגת לה....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אם הדואגת לחברה של בתה
אילן רוב28/10/2009שלום לך,
אני חושב שהרגישות והדאגה שלך הם במקומם.
אני מציע לך לאתר דרך משרד הרווחה או דרך העירייה את לשכת הרווחה
הקרויה גם הלשכה לשרותים חברתיים, הקרובה למקום מגוריה של הנערה.
שם תבקשי לשוחח עם פקידת סעד לחוק נוער. מדובר בעובדת סוציאלית, שתחום
מומחיותה הוא ילדים ונוער במצבי סיכון. תוכלי לתאר בעילום שם את המצב ולהתריע.
פקידת הסעד לחוק נוער- חובתה המקצועית היא לבדוק את העניין ולהגן על הנערה,
אם הוריה נוהגים כלפיה באלימות. אין קשר בין אלימות במשפחה לבין מצב סוציואקונומי
או רמת השכלה. חשוב שתפני בהקדם, כדי למנוע החרפה במצב הנפשי של הנערה.
בברכה,
אילן רוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נער במצוקהליה27/10/2009
היי,
אני אחות של נער במצוקה - בסיכון אנסה לנסח בקצרה כמה שאפשר...
אחי בן 18 בעוד 3 חודשיםעבר המון בחיים, הוריי יתגרשו והוא נפל בין הכיסאות קיבל רטלין מהתקופה של הבית ספר אחי תמיד בלי מצב רוח ודיכאוני.
אימי התייאשה ממנו(אבא שלי לא יודע להתמודד) ורשמה אותו לפנימייה ושם הדברים הסתבכו הוא היה מעורב בגנבת אופנוע ולא יודעת בדיוק על מה נפתחו נגדו עוד כמה תיקים הורי נשברו בפניו כי הוא התחנן שיוציאו אותו מהפנימייה והוא חזר לגור עם אימי, הוא תימיד סבל מחוסר יחס, חום, אהבה אף אחד בעצם לא היה בשבילו שם כשהיה צריך.
גם כשחזר לגור עם אימי הסתבך הוא נהג ברכב של אימי וכמובן ללא רישיון, נכון להיום נסגרו כל התיקים נגדו אבל עדיין יש לו התנהגות וסלנד עבריייני.
אני מאוד רוצה לעזור לו הוא מתוסכל ובדיכאון לא מצליח להתמיד בכלום ניסה כמה עבדות ולא הלךלו.
הצבא מושך אותו ומשחק איתו הם טוענים כי הם בודקים, מה יש לבדוק כל כך הרבה (הוא כנראה לא עבר את המבחנים) כמובן שהוא מתאים לנערי מכ"ם וחבל מאוד שאין לי דרך לעזור לו להתגייס, אולי תוכלי להפנות אותי למי שכן יכול לעזור לו להתגייס?
יש לו בעיית שיפוט בחיים שלו הוא לא מבין מה זה לא! לא יכול לדחות סיפוקים חייב לקבל הכל עכשיו אני ממש חרדה לו אלא יודעת איך לעזור לו הוריי לא בדיוק הכתובת לעזור לו הם נורא דואגים אבל לא ממש כתובת.
אני נשואה ורחוקה ממנו וכך גם האח האמצעי.
הוא נורא נואש גם בגלל שהוא לא מוצא עבודה הם גרי בצפון בפריפריה.
האים יש מסגרת שאפר לקבל תמיכה, עזרה לנוער בסיכון למרות שהוא מגיע לגיל 18, אים לא נעזור לו עכשיו הילד הולך לאיבוד.
אנא אשמח לקבל תשובה בהקדם.
תודה מראש על התייחסותכם וסליחה על אריכות דבריי.
אחות אוהבת ודואגת..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחות הדואגת לאחיה
אילן רוב27/10/2009שלום,
מדברייך אני מבין שאחיך זקוק לעזרה מקצועית.
אני מציע לך להפגש איתו ולשוחח שיחה מלב אל לב,
שבה תציעי לו ליווי לקבלת העזרה.
אחיך נמצא בצומת רגיש, ואם יהיה מוכן להיעזר,
הוא ירוויח כוון בחיים, יציבות ובריאות נפשית טובה מזו,
שיש לו היום.
אני ממליץ לך לפנות יחד איתו לאחד המרכזים הקהילתיים
של בריאות הנפש לטיפול בנוער. ניתן דרך האינטרנט והטלפון
לברר, היכן המרכז הקרוב למקום מגוריו, ובאיזה אופן פונים.
חשוב שלפגישה הראשונה תלכי איתו.
שם יקשיבו לסיפור חייו, יאתרו את הבעיות ויציעו אפשרויות טיפול.
בהצלחה,
אילן רוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שכנוע נער לחזור לביה"סאלישבע26/10/2009
שלום.
בני בן ה-16 השתתף בקטטה לפני כשבוע ימים, בו הוא חטף מהלומות קשות בפניו מבני נוער עבריינים הנוהגים להתאסף מחוץ לבית הספר שלו. הוא הובהל לבית החולים ושוחרר לאחר כמה שעות עפ נפיחויות וחבורות קשות בפניו.
מאז המקרה הוא מסרב ללכת לבית הספר (למרות שהרופאים אישרו זאת) בגלל "פדיחה להיראות ככה" ליד חבריו ללימודים. מצד אחד אני מבינה את הבושה, אך לא ייתכן שהוא ימשיך להתחבא כך, משום שלדעתי עליו להתמודד עם המצב כפי שהוא בסופו של דבר, גם עכשיו וגם בהמשך חייו.
כיצד אנייכולה לשכנע אותו לשוב?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחזור לבית הספר אחרי קטטה
אילן רוב26/10/2009שלום לך,
נראה, שבנך עסוק בלהיות גברי ובעל ערך בעיני עצמו ובעיני חבריו.
אני מתאר לעצמי, שלא יהיה לו נעים להשאר למשך זמן ארוך
בבית ללא המסגרת וללא החברים, ואז הוא יחזור מרצונו החופשי.
אני לא יודע, אם לחץ מצידך יזרז את שובו לבית הספר.
אם יש גבר במשפחה, שהוא מעריך אותו-אב,אח,דוד או חבר בוגר-
אולי כדאי לבקש ממנו לדבר אל ליבו של בנך כגבר אל גבר ולעודדו לחזור.
בינתיים אני ממליץ לך לנצל את הזמן, שהוא בבית, ולשוחח איתו
על הקטטה. ישנו בירור מהותי, שכדאי לעשות איתו
למען בריאותו ובטחונו: מה היה החלק שלו בקטטה?
האם היה יכול להמנע ממנה?
האם הוא נתון עדיין לאיום מצד אותם בני נוער?
חשוב שבנך יבין, שקטטות מהסוג הזה עלולות גם להסתים במוות,
ושהוא צריך ללמוד להמנע מסיכונים מיותרים.
ושוב- אם יש גבר שעליו הוא סומך- חשוב שיקבל ממנו
את המסר, שעד כמה שהענין תלוי בבנך, חשוב שלא ייקלע לאלימות.
בברכה,
אילן רוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיחה על מין עם נערה בת 13נוני26/10/2009
ערב טוב לכולם.
רציתי לדעת מהי השיטה הטובה ביותר לערוך שיחה על מין עם נערה בת 13, הבת שלי. האם לספר את כל האמת, או להשאיר חלקים כלשהם בחוץ? הנושא מאוד מביך אותי אך ברור לי שכהורה אני מחוייבת לדבר איתה על זה.
תודה על העצות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיחה על מיניות בין אם לבת
אילן רוב26/10/2009שלום לך,
אני מבין, שהנושא מאוד מביך אותך, בין השאר, כי הכתיבה שלך כללית.
לא ברור לי על מה חשוב לך לדבר עם ביתך.
אני מציע לך לשאול את עצמך כמה שאלות: מה הן הסיבות,שאת מרגישה צורך לשוחח עם ביתך?
מהי האינפורמציה, שתרצי לתת לה? ממה את חוששת בהקשר להתנהגותה המינית בהווה או בעתיד? למה את מתכוונת בשאלה"האם לספר לה את כל האמת?": האם מידע מסויים עלול להזיק לה, ולכן את מעדיפה לשמור אותו לעצמך?
אני חושב,שאת כרגע מתמודדת עם המבוכה שלך. ככל הנראה, כשאת היית בגילה של ביתך ידעת על מין ומיניות הרבה פחות ממה שהיא יודעת היום. גיל ההתבגרות הולך ונעשה מוקדם יותר, וכך גם החשיפה למיניות וההתנסויות המיניות.
אני חושב, שכדאי לך להתיעץ עם הורה נוסף לנערה בגילה של ביתך.
אם תחליטי לשוחח עם ביתך, גשי בעדינות, מצאי זמן רגוע של שתיכן ותבדקי איתה,
האם היא תרצה לשמוע ממך על הנושא. אם היא תגלה סקרנות,התקדמי איתה. אם היא תתנגד, אל תלחצי עליה.
אולי בשלב ראשון כדאי רק לומר לה, שאת זמינה לה, כשתרצה להתייעץ איתך בנושא מיניות.
חשוב, שהיא תדע, שתהיי לה אוזן קשבת, שניתן לסמוך עלייך, שלא צריך להסתיר ממך, ושאת שם בשבילה, כשתזדקקק לך.
אם התשתית הזו תיבנה, יהיה לכל אחת מכן חופש הולך וגדל ביכולת לדבר על מיניות.
בהצלחה,
אילן רוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות עם אבא!חסוי1516/10/2009
יש לי אבא שמגיל צעיר כבר אני חווה ממנו המון התערבויות בחיים (ולא תמיד לטובתי) יש רגעעים שפשוט בא לי להתפוצץ...
הוא פשוט משגע לי את השכל הבן אדם שהכי אכפת לו זה עצמו.
חלקכם יחשבו שהשתגעתי אבל אני שונא אותו ולא מרגיש טיפה 1 ...1! של אהבה עליו..
הוא התערב ומתערב גם בחיים של האחים שלי.
וזה בא ליידי ביטוי של התערבויות במערכות היחסים שלהם (בעיקר של אחותי)
נימאס לי ממנו שיחות לא עזרו.
אני לא יכול להחליף איתו מילה 1 שהיא בידידות ועם הוא יעלם אני אפילו לא ארגיש בחסרונו.
הוא חושב שהוא ה"מלך" בבית והוא עושה מה שבא לו יחלק הוראות.
הוא בן אדם רע באמת בכל המובנים.
עכשיו אני לא איזה ילד מסכן ואני יודע לדאוג לעצמי והכל ואני לא חווה התעללות כי יש לי אמא מקסימה שאני אוהב אותה מאוד.
אני פשוט רוצה להגיד לאבא שלי להפסיק עם זה!
עם אפשר תתנו לי פה מה להגיד לו ואיך.
אני רוצה להפסיק את היחסים שלי איתו לחלוטים רק לגור בבית ופשוט לא להחליף איתו מילה רק עם צריך משהו שהוא חובה.
אני כבר לא יכול איתו ואני עצבני מרק לחשוב עליו.
כל מה שאני יעשה לא מספיק וגם עם הוא אומר תודה?אני יודע שזה נישמע מגעיל אני עדיין שונא אותו.
הוא אדם סכסכן,צבוע,שתלטן,חושב שהכל מגיע לו.
הוא לא עושה כלום בבית ומחלק אחר כך הוראות לכולם...
יחסי אב ובן כבר לא יהיו לי איתו בטוח אבל מה שכן אני פשוט רוצה לפסיק לשמוע ממנו .
יש לכם עצות בשבילי?
אני יכול לכתוב פה דפים שלמים..
בתודה אנונימי =]]]!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יחסי אב ובן
אילן רוב18/10/2009שלום,
אני מבין שאביך מתנהג ופועל מתוך מצוקה אישית שלו, באופן הפוגע בך.
אני מציע לך לדבר עם אמך, ולבדוק האם היא יכולה לרכך את אביך ולעזור לכם
להתקרב זה לזה.
אם היא אינה יכולה לעזור בכך, חשוב שתפנה בהקדם לקבלת עזרה מקצועית.
איש מקצוע מהתחום הטיפולי יוכל להקשיב לתאור הקשר שלך עם אביך ולרגשות הקשים
שאתה מרגיש. כמו כן הוא יוכל לתמוך בך ולחשוב יחד איתך על דרכי פתרון.
חשוב שלא תישאר לבד עם התסכול, הכעס וחוסר האונים.
תוכל לפנות ליועץ/ת בית הספר.
אפשרות נוספת היא להתייעץ בקו הטלפוני של ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) ולשאול אותם על האפשרויות של קבלת עזרה פסיכולוגית לנוער ללא עלות.
תוכל גם לפנות ללשכת הרווחה הקרובה למקום מגוריך, ולבקש לדבר עם עובד סוציאלי המתמחה בנוער.
ישנה גם המחלקה לקידום נוער, המסייעת במצבי מצוקה.
באינטרנט או בקו המידע הטלפוני 144 תוכל למצוא את הכתובות ומספרי הטלפון.
אם אינך מצליח להיעזר באחד הגורמים האלה, כתוב שוב ואנסה לעזור.
בהצלחה,
אילן רוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רע לי.אנונימית16/10/2009
הכל התחיל כשעברתי דירה בכיתה ג', לא רציתי לעבור למקום חדש וכל הזמן בכיתי להורים שלי שנחזור חזרה לבית הישן. בבית ספר הישן שלי הכל היה שונה, היו לי מלא חברים, היינו מגובשים והיה לי ממש כיף, ובחדש זה היה בדיוק ההפך... ואז בכיתה ו' הכל התמוטט שבנוסף עשו עליי חרם. למרות שפה ושם יש לי כמה חברות זה עדיין צלקת שנשארה לכל החיים. עכשיו אני כבר בכיתה יא והחיים רק מסתבכים יותר עם ההורים שלי.. בעיקר עם אבא שלי. הוא נורא. הוא תמיד מחליט לי על החיים. הוא מכריח אותי להיות "עורכת-דין" כשאני אהיה גדולה, למרות שאני לא רוצה וכל פעם שאנחנו מגיעים לנושא הוא רב איתי וצועק עליי כשאני אומרת שאני לא רוצה, הוא לא מסכים לי לצאת עם "תימנים" למרות שאני חצי תימניה והגרוע מכל שיש לי חבר תימני.. ככה שאני יוצאת איתו בסתר כי אני מפחדת מהתגובה של אבא שלי. הוא כל הזמן מחטט לי בפלאפון, במחשב, ביומן ובדברים, פותח את הדלת בלי לדפוק בה אפילו וקרה כמה פעמים שבדיוק החלפתי בגדים וממש התעצבנתי עליו והוא "כאילו מה קרה" ואמא שלי לא משנה מה, תמיד מצדדת בו "אז מה אם הוא נכנס, זה אבא שלך מה את מתביישת" וכאלה.. ואני לא מדברת רק על זה, קרו עוד הרבה מקרים. מה שהכי מעצבן אותי שאמא שלי מצדדת בו. אני מרגישה לבד כ"כ. אני לא יכולה להיפתח לאנשים. אין לי עם מי לדבר. חוץ מדודים שלי מצד אמא, שהם האנשים היחידים בעולם שאני באמת מרגישה שאוהבים אותי, אבל הבעיה היא שאבא שלי לא מסכים לי ללכת אליהם כ"כ, ככה שאני לא הולכת אליהם הרבה הוא כל הזמן מתעצבן שאני רוצה ללכת אליהם, והוא מכריח אותי לבוא למשפחה שלו כשאני לא רוצה. כל דבר שאני לא רוצה לעשות הוא מכריח אותי. אבא שלי הוא אחד כזה שמתעצבן מכל דבר... יש לי מלא תמונות רעות בראש...כמו כשהיתי קטנה, ולאחי היה בר מצווה בגלל שלדיג'י הייתה תקלה של כמה דקות הוא התעצבן והעיף שם שולחן. הוא כל הזמן רק צועק וצועק.. וכמה שמדברים איתו על זה הוא לא מבין.. וממשיך.. לא אכפת לו בכלל. אני מרגישה שהוא מזלזל בי ומשפיל אותי. ואמא שלי נראה לי מפחדת ממנו ובגלל זה מצדדת בו. ואמרתי לה כמה פעמים תפסיקי לפחד ממנו !! וצעקתי עליה ורבתי איתה אבל היא עונה לי תפסיקי כבר לדבר ככה שלא ישמע אותך זה אבא שלך תפסיקי לדבר שטויות!!
אני חייבת ללכת מכאן.. אני לא יכולה לשמוע עוד את הקול המזעזע שלו...
רע לי כ"כ.. בבקשה תעזרו לי. אם הייתי יכולה והוא לא היה מתעצבן הייתי אצל דודים שלי כל יום כל היום...רק שם באמת טוב לי.. רק שם אני מקבלת את החיבוק והיחס שאני תמיד מחכה לו..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כשרע, לאן פונים
אילן רוב18/10/2009שלום,
אני מבין את סערת הרגשות שאת נתונה בה, בזמן שאינך מקבלת
תמיכה והבנה מהורייך,שאת כה זקוקה להם.
חשוב שתפני ליועצ/ת בית הספר ותבקשי עזרה.
תוכלי לספר לה עם מה את מתמודדת ומה את מרגישה,
וביחד תוכלו לחשוב על דרכי פתרון.
בהצלחה,
אילן רוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך לספר להורים?-15/10/2009
יש לי חבר כבר 3 שנים ואני רוצה לספר על כך להורים שלי הבעיה היא שאנו משפחה דתייה, לא חרדית אך דתייה וחבר שלי לא יהודי אך מוכן להתגייר בקרוב... בזמן האחרון אני מרגישה שאיכזבתי את ההורים שלי יותר מידי ואני מפחדת שאם אני אספר על כך אני אאכזב אותם מאוד, כי הדת נורא חשובה להם... מה עושים? :\
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך לספר להורים?
אילן רוב18/10/2009שלום לך,
יש לך סיפור משפחתי, שאותו את מכירה היטב. בסיפור הזה חשוב שתבררי,
את היחסים שלך עם הורייך ואת יחסך לדת.
הבחירה שלך בבן זוג שאינו יהודי היא, ככל הנראה, אינה בחירה מקרית.
אולי דרך הבחירה הזו את מבטאת את התסכול שלך מול ציפיות הורייך ממך.
אני שומע שאת מאכזבת אותם שוב ושוב, ושלא מתקיים ביניכם דיאלוג,
שבו את מבטאת את רגשותייך כלפיהם ורצונותייך.
האם יש ביכולתך לקיים איתם דיאלוג כזה?
האם הם יצליחו להבין אותך?
אני מניח ששלוש שנים של הסתרת הקשר מכבידים עלייך מאוד.
אני מציע לך לפנות יחד עם בן הזוג לקבלת ייעוץ פסיכולוגי.
ייתכן שהכתובת היא מישהו העוסק בגישור או בייעוץ משפחתי, שיעזור
לך ולבן הזוג לבדוק, האם כדאי לפנות להורייך ובאיזה דרך.
חשוב שתנסי לאתר איש מקצוע ,שהוא מקורב לעולם הדתי,
כדי שיגדל הסיכוי, שההורים שלך יקבלו את הסמכות שלו ואת עצותיו.
בהצלחה,
אילן רוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה תעזרו לי :'(אנונימית15/10/2009
שלום ..
יש לי כמה בעיות ואני חייבת עזרה !!
בעיה ראשונה: אני בכיתה ח' ובכיתה אצלנו יש רק 7 בנות ו 28 בנים .. וזה לא מפריע לי..
אבל מה שכן זה שיש 3 בנות בכיתה שאני איתם תמיד... ושלשום אחת מהמורות שמלדמת אותנו התקשרה לאמא שלי ואמרה לה ששתי בנות שאני איתם אז הם משפעיות עלי לרעה כי הם לא לומדות ואז זה משפיע עלי והם אמרו שעם אני לא יתרחק מהם אז הם ירחיקו אותם ממני..
ואמא שלי אמרה לי להתרחק מהבנות האלה.. אבל הבנות האלה הם הבנות שרק איתם אני יכולה להיות כי כל שאר הבנות אני לא מסתדרת איתם.. והם חברות ממש טובות..
ואמא שלי לא רוצה שאני יהיה איתם וכל יום היא שואלת אותי עם מי הייתי היום ואני נאלצת לשקר לאמא שלי ולהגיד לה שלא הייתי איתם למרות שכן... מה עושים בעיניין כזה ?! הם חברות ממש טובות שלי :( !!
בעיה שנייה: יש לי חברה ממש טובה ולפני כמה זמן צילמתי תמונות שלה והיא אמרה לי למחוק והיא לא ידעה שלא מחקתי ופשוט העברתי לתיקייה אחרת ולפני כמה ימים סיפרו לילדה הזאת שהתמונות אצלי בפלאפון .. היא אמרה לי למחוק ולא מחקתי והראתי את התמונות האלה ל 2 בנות שהם חברות טובות שלה.. והיא התחילה להתעצבן עלי כל כך.. והיא אמרה לי שאני מגעילה ושהיא לא מדברת איתי .. ואני יודעת שלא הייתי בסדר וכבר מחקתי את התמונות.. אבל היא עדיין לא רוצה לדבר איתי.. אני מבינה שפגעתי בה.. אבל עכשיו היא עושה לי דווקא.. למשל אתמול היא שלחה לי הודעה של "מה קורה ?" אז אמרתי לה "הכל טוב מה איתך ?!" אז היא רשמה לי "אה שחכתי אני לא מדברת איתך כי את ילדה מסריחה !!" והיום למשל באתי לכיתה שלה והייתי עם כמה חברות שלה ואיתה ואז חברה שלה אמרה "אתם השלמתן?" אז היא ישר אמרה לא!!! ואז היא אמרה היא מגעילה !! אז אמרתי "תיראו איזה סתומה היא אתמול היא שלחה לי מה קורה וישר אחרי זה היא רשמה אה שחכתי אני לא מדברת איתך ואז התחלנו לדבר על זה והיא אמרה לא נכון אמרתי ככה וככה וצחקנו וזה... ואז היא שוב אמרה איכ !! ימגעילה אחת ימסריחה !! אני לא מדברת איתך ..
מה לעשות ?! היא חברה ממש טובה שלי ! ואף פעם לא רבנו !! היא זאתי שתמיד אני מספרת לה הכל ראשונה !! היא יודעת הכל עלי.. ועכשיו רבנו בגלל דבר כזה והיא לא מאמינה שמחקתי את התמונות.. כל כך רע לי שהיא לא מדברת איתי.. ואני לא יודעת מה לעשות !!
בבקשה תעזרו לי :'(
בעיה שלישית: עוד כמה ימים אחותי מתגייסת לצבא.. ואני ואחותי חברות ממש טובות יש לנו הכל במשותף אנחנו משתמשות ביחד בבגדים כי יש לנו את אותו מידה ואפילו בנעליים .. ואני כל כך מפחדת שהיא תתגיס אז שאני לא יראה אותה והיא תשתנה ואז בכלל לא ניהיה ביחד.. כי אנחנו מבלות הרבה. מה אפשר לעשות ?! אני כל כך לא רוצה שהיא תתגיס.. כי אז אני לא יראה אותה הרבה זמן ואני התגעגע מאוד !! :'(
ועם היא תשתנה ?! ויותר היא לא תרצה להקשיב לי.. ולא תתעניין במה קורה לי.. ולא תתן לי ללבוש את הבגדים שלה ?! אני כל כך מפחחדתת !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלוש בעיות הנוגעות ליחסים
אילן רוב18/10/2009שלום,
לגבי הבעיה הראשונה- אני מציע לך להניח לרגע בצד את מה שאימך והמורה אמרו לך, ולשאול את עצמך כמה שאלות: האם החברות שלך עם הבנות טובה לך? האם אפשר להמשיך את החברות איתן ויחד עם החברות, להמשיך וללמוד. האם את רוצה ללמוד? חברות היא טובה, כאשר היא מאפשרת לך להתקדם באתגרים האישיים שלך. ייתכן שהמורה זיהתה, שאת נגררת אחרי חברותייך ולא מצליחה ללמוד. אני חושב,שאם המורה הייתה פונה אלייך ומזמינה אותך לשיחה אישית, היית מרגישה את דאגתה ואולי היה לך קל יותר לקבל דאגה זו. שיחת הטלפון של המורה עם אימך והניסיון שלהן למנוע את החברות גרמו לך לכעס ולמצב שבו את נאלצת לשקר, כדי לשמור על החברות.
אם אחרי בירור עם עצמך ועם החברות, תגיעי למסקנה שהחברות טובה ולא מונעת ממך להתקדם התקדמות אישית, שוחחי עם אימך בנפרד ועם המורה בנפרד, אמרי בכנות את רגשותייך ומחשבותייך והגיעי איתן להבנות.
לגבי הבעיה השניה- חברתך נפגעה מאוד, כועסת עלייך ורוצה להעליב אותך.
כרגע היא אינה נותנת בך אמון.
את מבינה את הטעות שעשית, אך הבנתך אינה מקלה על המצב.
אם החברות ביניכן עמוקה, ואכפת לכן זו מזו, ייתכן שצריך עוד זמן, כדי
שעוצמת הכעס של חברתך תפחת. אני יכול להציע לך כשלב ראשון לכתוב לה מכתב
ולהביע בו את רגשותייך הכנים ולציין שהחברות הזו חשובה לך. בשלב שני שוחחי איתה והתקרבי אליה באופן שיאפשר לה לחזור בהדרגה ולבטוח בך.
לגבי הבעיה השלישית- את מתארת שינויים ומעברים, שמעוררים אצלך חששות.
הקשר שלך עם אחותך חשוב לך, ואת אינך רוצה שהוא ייפגע. אני מציע לך לשוחח עם אחותך
ולומר לה מה את מרגישה. אני בטוח שתוכלו לחשוב יחד על דרכים לשמור על הקשר ולהנות ממנו.
בהצלחה,
אילן רוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגבי שתי השאלות האחרונות ששאלתי ..
חסויה18/10/2009בשאלה השנייה ששאלתי ואתה ענית לי.. הבעיה היא שאני ילדה מאוד בישנית..
בחיים אני לא יצליח להביא לחברה הזאת את המכתב כי אני כל כך מתבישת..
וזאת הבעייה אצלי.. מרוב שאני ביישנית אני לא יכולה לדבר איתה והלגיד לה את מה שמציק לי..
או אפילו לתת לה מכתב.. וגם עם אני זאתי שתביא לה את המכתב היא בחיים לא תכח אותו והיא תיזרוק אפילו לפח...
ולגבי השאלה השלישית שלי ושאתה ענית ..
אז שמתי לב שבזמן האחרון היא בהתחלה מתנהגת אלי קצת שונה ויחס אחזרי ההייתי אומרת.. ואחרי זה היא מתנהגת אלי בסדר..
ולפי מה ששמעתי אז אחותי תלך לשבועיים בלבד ואחרי זה היא כמעט כל יום תיהיה בבית ..
וזה מה שמשמח אותי :]
ותודה על העזרה :]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

