פורום נוער במצוקה, תמיכה נפשית - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גיל ההתבגרות
    חסויה
    15/12/2009

    בס"ד
    שלום, גילי הוא 14.10.
    בתקופה האחרונה אני מוצאת את עצמי כל הזמן בדאגה ו"בחרדות" קטנות.
    כל הזמן אני מודאגת ושקועב בעבר, בדברים שפגעו בי, הכאיבו לי או נחרטו בי והם נורא מפריעים לי להמשיך האלה, השאלה איך אפשר לשנות את זה ולא לחשוב כמו בן אדם בן 90 שחושב רק על הצרות שעבר ?!.
    אני לא יודעת איך לחשוב על הווה ולדמין את העתיד, אני פשוט תקועה בעבר!
    לפעמים אני מרגישה שאני חווה את גיל ההתבגרות ואת המשברים שבו יותר מכולם, זה נכון ? ישנם נערים כאלו ?
    אני חושבת המון, פשוט המון! אולי יותר מדי כל ה-כ-ל על המון דברים שמכבידים עלי ואיני יודעת איך לשנות את הטבע הזה שטמון בי. (!), זה טבע טוב או רע ?
    יש בי גם מחשבות וחששות שלהיות אני כמו שאני רוצה להיות זה לא בסדר או שלא יקבלו אותי כמו שאני.
    גיל ההתבגרות זה גיל מסובך, איך בונים אישיות ?, איך בונים אותה בלי לטעות בדרך ?
    בסביבה שלי אני מרגישה מעט גבוה מכולם וזה גורם לי להריגיש מוגשמת, איך פותרים זאת ?

    תודה מראש,
    חסוי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גיל ההתבגרות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל ההתבגרות

    אילן רוב
    16/12/2009

    שלום,
    אני שומע שאת עוסקת בשאלות מהותיות על חייך.
    הדאגה שלך אינה מקרית. היא קשורה לחוויות שעברת ושאת עוברת.
    אני שומע, שאת רוצה ללכת לפי נטיות ליבך מבלי שיבקרו אותך על
    מי שאת. יש בך רגישות גבוהה, וככל הנראה את נעלבת,
    כשאין בסביבה מישהו שרגיש אלייך או מבין אותך לעומק.
    אני לא חושב שאת תקועה בעבר. השאלות שלך, על אף שהן לעיתים מייגעות אותך,
    הן שאלות שאת מחפשת עבורן תשובות, שאיתן תרגישי בטוחה בעולם, חזקה נפשית
    ויודעת את הדרך הייחודית לך. חשוב שתמצאי מישהו לדבר איתו בשפה הרגשית שלך
    ולחלוק איתו את עולמך הפנימי: חבר/חברה ואולי איש מקצוע מהתחום הטיפולי: יועצ/ת בית הספר, פסיכולוג/ית או עובד/ת סויצאלי/ת. כך לא תישארי לבד, ותוכלי דרך דיבור והכרות עם עצמך לברר את הסיבות לדאגות שלך ולהרגיש הקלה.
    בהצלחה,
    אילן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה אני מקבלת את ההורים האלה:(למה?!
    חסויה
    11/12/2009

    יש לי 2 אחים גדולים [אחות ואח] ואני הכי קטנה בבית . כל יום שישי אני אחי ואחותי יוצאים [ כל אחד עם החברים שלו ]. היום אחי לא יצא ואני אמרתי לאמא שלי שאני רוצה לצאת . אמא שלי ראתה שאחי לא יוצא וישר אמרה לי את לא יוצאת ! תמיד אחי מעל כולם .. תמיד אחי מקבל מה שבא לו כי עם המצב היה הפוך שאני לא הייתי רוצה לצאת ואחי כן אמא שלי הייתה מסכיימה לו אבל בגלל שאחי לא רוצה לצאת אז אסור לי גם ! החברות שלי התקשרו וניסיתי לשכנע את ההורים שלי ולבנתיים להם אמרתי שאני יבוא עוד מעט.. אבל אמא שלי לא משנה דעה ! ואבא שלי לא רוצה לעשות דווקא לאמא שלי . נמאס לי שתמיד מה שאחי רוצה הם עושים ! אחי אמר אל תצאי היום את לא צריכה גם ככה קר ! אז אמרתי לו אל תתערב ואמא שלי ישר אמרה לי את לא יוצאת קר בחוץ ! וזה היה כבר אחרי שהייתי לבושה ומאורגנת ליציאה .. נמאס לי שתמיד היא מסתובבת על פי מה שאחי רוצה .. נגיד פעם אחת שאני ואחי רבנו והוא העליב אותי ופגע בי וכשאני החזרתי לו על משהו שגם פוגע בו אמא שלי ישר התערבה והענישה אותי ואני הייתי בעונש וזה היה כזה לא פייר !! אמא שלי לא מבינה שגם אני קיימת ! תמיד היא מאיימת עלי שעם אני יתנהג ככה וככה אני יחטוף מכות ! אני מפחדת מזה שהיא תרביץ לי אז אני לא עושה את זה ! היום כשהחברות שלי התקשרו אחרי שאמא שלי ממש צעקה ונכנסתי לחדר נסיתי להפסיק את הדמעות ולא רציתי להגיד שאמא שלי לא נותנת לי כי כולם יצאו כל השייכבה וכל כך רציתי לצאת אז אמרתי "לא אין לי כוח קר לי כל כך !" ונמאס לי שאמא שלי מתנהגת אלי ככה !! אני לא רוצה לקבל יחס כזה ! ואני לא מסוגלת לדבר איתה על זה ! למרות שאני פגועה ממנה !!! :( בבקשה תעזרו לי ! נמאס לליי מההתנהגות המגעילה הזאת ! נמאס לי שאחי כל דבר שהוא רוצה הוא מקבל !!! ואפילו אחותי אוממרת את זה לאמא שלי וכמו תמיד היא מצדיקה את אחי נגיד יום אחד רציתי ללכת לקנות נעלי ספורט כי הייתי צריכה כי הישנות שלי נהרסו לי . ביקשתי מאמא שלי ללכת לקנות והיא אמרה לי "לא ! אין לי כוח לנסוע עכשיו !" אחותי אמרה "אבל היא צריכה נעליים מה" ואז אחי התערב ואמר "היא יכולה להסתדר עם אלה היא לא חייבת עכשיו !!" ואמא שלי ישר אמרה "צודקת ! היא יכולה להישאר עם אלה לא יקרה כלום !" אחרי ככה שעה ומשהו אחי בא לאמא שלי ואמר לה "אמא אני רוצה לקנות חולצה של מטאליקה יש עכשיו בחנות ____ [אני לא זוכרת איזה חנות הוא אמר]" אז ישר אמא שלי אמרה "5 דקות אני רק יסים נעליים ונסע גם ככה אני צריכה ללכת לקנות חלב.. אבל כשאני רציתי אין היא כלום !!!!!!!! היא לא רצתה תמיד אחי מקבל הכל איך שהוא פותח את הפה הוא מקבל ! ונמאס לי מזה ! נמאססססס :'( !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחסים עם הורים

    אילן רוב
    12/12/2009

    שלום,
    אני רואה, שאת מרגישה בודדה במשפחה, ושאין מי שמתיצב לצידך.
    אני יכול להציע לך ליזום שיחה עם ההורים ולבטא את רגשותייך.
    אני מסכים איתך, שהשאלה, אם לצאת בשישי בערב צריכה להשאל בינך
    לבין הורייך, ולא בינך לבין אחיך.
    מעבר לזה, חשוב שתביעי לפני הוריייך את רצונך, שייראו אותך ויתייחסו
    לצרכים ולרצונות שלך.
    חשוב שתתיעצי בנוסף לכך עם יועצת בית הספר. ייתכן שיש ביכולתה לתת לך
    עצות טובות ולעזור לך לבנות את יחסי האמון עם הורייך.
    בהצלחה,
    אילן רוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נמאס לי מההורים האלה !! :(

    חסויה
    20/12/2009

    אוף נמאס לי מההורים האלה!תמיד אני לא בסדר..תמיד אותי הם מעליבים עם מילים בוטות תמיד אני יוצאת לא בסדר ונמאס לי מזה! :'(
    היום בצהריים שישבנו לאכול ארוחת צהריים סתם ככה ישבנו והכל ודיברנו ואז אני העלתי נושא שאני רוצה בחופש לעשות בביבי סיסטר ואז אחי אמר ישר את תעשי ביבי סיסטר? את בכלל לא אחראית את תתקשרי לאמא ישר ותבקשי ממנה עזרה..ואז אבא שלי ישר אמר "את תעשי ביבי סיסטר ?!עם כבר התינוק יעשה לך תיראי איך את נראת!!תמיד אבא שלי מעליב אותי ואומר לי שאני מכוערת ונראת לא טוב והכל :'( ואז הרגשתי מחנק בגרון כאילו שאני עומדת לבכות אבל לא נתתי להם את התענוג לראות אותי בוכה ולצחוק עלי כמו תמיד. אחרי זה בשעה שבע וחצי או יותר ראיתי סידרה ואמא שלי ניקתה את הבית והיא הייתה צריכה עזרה ואמרתי לה שאני יעזור לה כשזה יגמר ואז אחותי התערבה ואמרה היא כל היום יושבת בבית ואתם רוצים שאני יעזור לכם לנקות ושהיא תשב כמו מלכה ותראה את הסידרה שלה ואז אבא שלי ישר אמר "מהיום אין לך הערוץ הזה !! ותגידי בי בי לסידרה שלך כי את לא הולכת לראות אותה יותר!! אני חוסם לך את הערוץ הזה!" מה אני יעשה :'( נמאס לי מזה וגם היום בצהריים הוא אמר לי את כל כך סתומה!!ימפגרת אחת!תראי איך את נראת! זה כל כך מעליב אותי ופחדתי להגיד לו שנמאס לי מאיך שהוא מדבר אלי ואיך שהוא מתנהג אלי אבל פחדתי שהוא לא יתן לי מכות או משהו ..למה אבא שלי תמיד עם לא מוצא חן בעינייו משהו הוא ישר מכה ! נמאס לי מזה!!!נמאס לי מהכל!! בא לי למוות!!:'( נמאס לי מאיך שהוא ואמא שלי וכולם מתנהגים אלי כולם חושבים שמותר להם לעשות מה שבא להם לי אבל עם אני אומרת משהו לא במקום ישר זה לתת מכות ! נמאס לי מכל העיניין הזה!!:'( בבקשה תעזרו לי!! אני לא רוצה יותר לסבול אני רוצה להיות כמו כל בת / בן נוער בגילי!!:'( אני קטנה [בת 13 וחצי] ולא מגיע לי לקבל את המכות האלה ! ומאז שהייתי קטנה והתנהגו אלי ככה יש לי צלקת בלב מזה!ובחיים זה לא יעבור לי! תמיד אני יזכור את זה שיתעללו בי!ואני לא מאחלת לאף אחד הורים כאלה!מרוב כל המכות וכל הקללות אני מרגישה להרגיש כאילו אני באמת לא יפה כאילו אני באמת סתומה! אין לי כוח כבר לחשוב על זה שאני יכולה להצליח בדברים!! אני כבר ממזמן חושבת שאני כזאת מכוערת! כזאת סתומה ! ולא יודעת כלום ולא יכולה בחיים להבין ושכולם יותר יפים וטובים ממני! ובחיים אני לא יחשוב אחרת כי כבר הכניסו לי את זה כל כך טוב למוח !! פעם חשבתי שהם סתם אומרים את זה ותמיד האמנתי שאני שווה לכולם אבל אחרי כל העלבות וכל הפגיעות וכל הדברים אני חושבת שאני ממש לא שווה עם כולם ! אני יודעת שכולם מעליי! ובחחים זה לא ישתנה כי כולם יותר יפות ממני יותר חכמות יותר הכל ! בבקשה תעזרו לי.. אני הגעתי למצב רע בבית !! :( אני יודעת שאף אחת לא תגיד על עצמה שהיא מכוערת ולא חכמה אבל אני שונה מכולם ! אני אומרת שאני מכוערת ולא חכמה ושאני לא יודעת מה אני רוצה מהחיים שלי ! בבקשה תעזרו לי דחוף:'(

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחסים עם הורים

    אילן רוב
    20/12/2009

    שלום,
    קראתי את דברייך, ומהם עולה תמונה של אלימות המופנית כלפייך מבני משפחתך.
    אם את רוצה לפתור את הבעיות, עלייך לשתף את יועצת בית הספר מבלי לחכות.
    אפשרות נוספת היא לחפש ב"גוגל" את לשכת הרווחה הקרובה למקום מגורייך,ששמה הוא גם "הלשכה לשרותים חברתיים". שם תבקשי לדבר עם עובדת סוציאלית המתמחה בעבודה עם נערות או עם פקידת סעד לנוער. מדובר באנשי מקצוע, שאמורים לעזור לך להגיע למצב של יחסים תקינים עם הורייך.
    אני יודע, שלא קל לפנות לאדם מחוץ למשפחה, אך את מתארת מצבי אלימות חוזרים כלפייך, וחשוב שתגלי בגרות, ותפני לקבלת עזרה.
    אם תצטרכי עזרה נוספת לאיתור גורמים מקצועיים, בבקשה כתבי כאן שוב.
    בהצלחה,
    אילן רוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איזה מסכנה מאמי ><

    קורל ושקד (:
    03/03/2010

    אנחנו משתתפות בצערך ומקוות שמתישהו ההורים שלך יבינו שזה פוגע בך ושתגידי להם את זה בנתיים אנחנו מוסרות לך חיבוק חם חם ונשיקה שיחמם לך את הלב ויעשה לך הרגשה טובה אוהבות שקד וקוורל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לתגובה נמעלה

    שגיא
    06/03/2011

    קודם כל חמודה קראתי את התגובה שלך ואני מרגיש כל מילה שלך ומבין אני חמש אוכל אותו חרא מצטער על הביטוי בשלב הזה אני אוכל יותר העלבות והצקות לפי דעתי תנסי לעלות את זה יותר למעלה לאני חברים מישהו שתומך ומבין אותך חברים וכאלה שלב אחרי זה נסי רווחה עובדת סוציאילית בהתחלה מבהיל אבל אסור בתכלית האיסור גם עם זה היה המליין שלך אין לו זכות להרים עלייך יד ולזלזל זה מראה שאין לו כבוד לעצמו ובעיקר לא לך ככל שתפרקי על אנשים כאלה תלב את תקבלי יותר תמיכה עכשיו לגבי זה בענייני יופי אני ךא מבין כל כך אבל אני חושב שאת יפה ויכולה להתקדם בחיים בשלב הזה זה טוב להתחיל להיות עצמאית תחפשי כל הזמן עבודות קטנות זה לאט לא יחשל אותך חפשי אנשים שיתמכו בך ויחזקו אותך - למרות שנדיר למצוא כאלה נסי כל הזמן להיות שמחה למרות מה שאת אוכלת בנתיים תתקדמי בלימודים כמה ששאת יכולה ואז שתגיעי לגיל המתאים תעופי מהבית כמה שיותר מהר או שתנסי להתחיל להריץ מאממצים לעוף מעכשיו נסי לגור כל פעם כמה ימים אצל חברים סבתא סבא מישהו שיעזור לך להתמודד את עוד צריכה לגדול ולפרוח אסור שמעשים כאלה יעברו בשקט מקווה שהצלחתי ורוצה עוד להצליח לעזור לך עם את צריכה עוד אוזן קשבת הנה האימל שלי עשי מה שהצעתי זה רק יעזור לך יותר הדרך קשה אבל התוצאה מקלה [email protected]

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה אף אחד לא שם עלי?
    אנונימית
    06/12/2009

    אני בת 15, ישלי חברות ממש טובות והכל אבל זה לא הבעיה בחים שלי.
    אני לא קולטת למה אף אחד לא שם עלי.
    אני לא קימת?
    כולם שמים עליי פ ס .
    ואני מתכונת לבנים.
    בנים לא סובלים אותי ואני לא יודעת למה
    אולי זה באופי שלי? בגלל שאני יותר שקטה מחברות אחרות שלי?
    אני מדברת פחות?צועקת פחות?
    למה בשביל בנים יפה זה נחשב בת רזה, ורק רזה?
    אסור למישהי עם קצת שומנים גם להיות יפה?
    לא סופרים שמנים בעולם , וילדים שמנים גדלים למבוגרים שמנים , כמו במצב שלי.
    קשה לי כבר אני לא יכולה יותר.
    הכל מקשה עליי. במיוחד הלימודים.
    אני מרגישה אאוטסיידרית. שאף אחד לא מתיחס אליי. שאף אחד לא מסתכל עליי.
    ואני כן ילדה יפה זה שאני קצת שמנה לא אומר כלום.
    אבל למה אני לא מצליחה להרזות?
    למה כולם חושבים שחברות שלי יפות והן בעצם כן מכוערות , אפילו שזה עניין של דעה אני לא מבינה מה עושים מהן מלכות יופי , אני יכולה לשים כל אחת מהן בכיס הקטן.
    אני כבר לא יודעת מה לעשותת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    למה אף אחד לא שם עלי?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לנערה, שמרגישה בלתי נראית

    אילן רוב
    07/12/2009

    שלום לך,

    אני חושב, שחלק מהיעדר תשומת הלב אלייך קשור
    להשוואות שאת עושה עם חברותייך ולהפחתת ערכך בעיני עצמך.
    אם את מצליחה לחיות בשלום עם היותך מעט שמנה, גם הסביבה
    תקבל ותאהב אותך כפי שאת.
    זה נכון, שאנחנו חיים בעידן,שהרזון נחשב ליפה, אך ישנן נשים שמנות ויפות,
    שחיות מצויין עם עצמן ומנהלות חיים עשירים של יצירה ואהבה.

    אם המשקל שלך,בכל זאת מטריד אותך,ייתכן שכדאי לך לבדוק,
    האם האכילה שלך היא רגשית, כלומר האם היא קשורה לתסכול, לכעס ולריקנות.
    אם כן, כדאי לך לבטא את רגשותייך בדרכים מגוונות: שיחות נפש, ספורט, יצירה לסוגיה השונים(כתיב,ריקוד,שירה,תאטרון,מחול), וכן ללמוד באמצעות דיאטנית על הרגלי אכילה נכונים.

    בהצלחה,
    אילן רוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא שלא מקשיבה
    קרן
    03/12/2009

    אני לא יודעת אם זה קשור לפורום אבל ממש עוזרים פה אז אני מקווה לקבל פה עזרה
    אני בת 17 ורוצה לקחת גלולות כדי להסדיר את המחזור, אמא שלי חושבת שאני רוצה לקחת אותן כדי לשכב עם חבר שלי ניסיתי להסביר לה שזה למטרה רופאית אבל היא לא מקשיבה
    אני והוא זמן קצר ביחד ואנחנו אפילו לא דברנו על זה ככה שאני לא מבינה למה היא בסרטים מזה
    מה אפשר לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמא שלא מקשיבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לקרן

    אילן רוב
    03/12/2009

    קרן שלום,
    נראה לי שאימך מעט מתקשה מהמעבר שלך מילדה לנערה, שכבר עסוקה בשאלות סביב מיניות.
    בשלב הזה אימך חוששת מכך, שתקיימי יחסי מין, ושאינך מבינה את ההשלכות.
    אני מציע לך ליזום שיחה עם אימך, לשתף אותה בשינויים שאת עוברת ובהתלבטויות שלך.
    תוכלי להיעזר באמא שלך ובידע שלה, וגם להראות לה,שאת אחראית ושקולה, ושהיא יכולה
    לסמוך עלייך.
    בהצלחה,
    אילן רוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום
    ליאור
    03/12/2009

    אני בחור צעיר בן 19 ואני עובד , עכשו בלי קשר לזה בכלל אני תמיד לחוץ עצבני מדוכא ואף פעם לא רגוע וכשאני קם בבוקר זה זועה , אני פשוט מרגיש רע מאוד בלב , מצב רוח רע במיוחד , ומתווסף לזה שהעובד שעובד איתי ביחד לא מפסיק להגיד לי מה לעשות וגם מתייחס טלי ממש לא יפה ואני חסר ביטחון עצמי בשביל להגן על עצמי , בקיצור אני כל היום בעבודה במתח גדול מה אמרתי לו ומה הוא אמר לי ומה אגיד לו ואיך שאני קם בבוקר אני במתח משגע אם להגיד לו בוקר טוב או לא , אני לא יודע מה לעשות עם כל זה ואין לי כסף לממן לעצמי טיפול פסיכולוגי , מה אני יכול לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לליאור

    אילן רוב
    03/12/2009

    שלום ליאור,
    אתה מתאר מצב של מתח,שחשוב לברר את נסיבותיו
    ולטפל בו באופן יסודי.
    בטיפול תוכל לקבל אוזן קשבת ותמיכה,להכיר את עצמך לעומק,ללמוד להפחית את המתח ולשפר את התקשורת עם אנשים בסביבתך.
    אני מציע לך לפנות למרפאה לבריאות הנפש למבוגרים
    הקרובה למקום מגוריך.שם ניתן טיפול פסיכולוגי ללא תשלום.
    אפשרות נוספת היא לפנות לפסיכולוג או לעובד סוציאלי מהמגזר הפרטי,
    ואני משוכנע, שתוכל למצוא מטפל שיתחשב במגבלותיך הכלכליות.
    בהצלחה,
    אילן רוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה...
    א'
    02/12/2009

    שלום,
    אני יודעת שההודעה שלי ממש לא מתאימה לפורום הזה.
    פשוט לא מצאתי פורום אחר שמתאים.

    שנה שעברה למדתי בביה"ס אחר,והייתי תלמידת מצטיינת.
    98 ממוצע בתעודה.
    הייתי בפנימייה שם.

    השנה עברתי ללמוד בביה"ס אחר בעיר שלי.
    בנוסף,גם קפצתי כיתה.(עכשיו אני יא')

    אני פשוט משתגעת!אני לא מבינה כלום ממה שמלמדים בביה"ס הזה.
    וזה ...ה מ ו ן ח ו מ ר .... !!!
    אני לא יכולה להשלים את כל זה.ואני מודאגת לגבי העתיד שלי.
    והפסקתי גם ללכת לביה"ס,אני הולכת פעם ב...
    אני כ"כ מודאגת ומתוחה כל הזמן,ויש לי נדודי שינה לא מהעולם הזה.
    אני לא מצליחה לישון ולא מצליחה לתפקד כ"כ בבקרים.
    אני סתם הולכת ויושבת בכיתה בלי לעשות שום דבר!
    זה משעמם ומסתכל.
    והשנה צריך לעשות בגרויות ואני לא יודעת כלום.

    למה אני לא יכולה לרדת לכיתה י'?
    הבנות שם נורא נורא נורא מגעילות אליי.
    ואם ארד לכיתה הזאת,סתם אכנס לדיכאון ובכלל לא אגיע לביה"ס.

    אז חשבתי על משהו,
    נכון יש את המסלולים האלה שעוזרים להשלים בגרויות?
    כמו "לחמן" ו"יואל גבע" "אנקורי"

    חשבתי ללכת על זה,כי זה גם לא בשעות הבוקר וזה ממש טוב בשבילי.
    ובמסלולים באלה מלמדים הרבה יותר טוב מאשר בביה"ס שלי!
    אני ממש רוצה ללמוד באחד המקומות האלה.

    אבל...האם זה אפשרי בכלל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאילן רוב = > > >

    לילי
    03/12/2009

    תחילה,
    תודה רבה לך על העזרה!:-)

    אני לומדת בביה"ס חרדי ואין אצלנו יועצת.
    אבל יש את הפורום הזה ואתם ממש עוזרים!
    עבר הרבה זמן מתחילת שנה וגם אם אחזור לכיתה י' עדיין יש לי הרבה חומר להשלים.
    אני לא יודעת איך להסביר את זה אבל אני אוהבת להתחיל הכל מחדש בידיעה שאני הולכת להוציא ציונים טובים בבגרות בעזרת עזרה רבה וככה אני גם לא נכנסת ללחץ.(אני מתכוונת למסגרות של ההכנה לבגרות שיכולים ממש לעשות לי טוב)
    וככה גם יש לי הרבה מוטיביציה ללמוד ולהשקיע.
    אמרת שמסגרות של הכנה לבגרות יוציאו אותי לגמרי מהמסגרת של הביה"ס
    וזה בסדר מבחינתי.אני יודעת להתמודד עם דברים ואני יהיה בסדר גמור גם אם לא אהיה בביה"ס
    אבל תהיה לי בגרות מלאה וטובה מאוד.זה ממש משתלם לא?
    אבל מה שאני שואלת אותך זה, האם זה יהיה אפשרי בכלל לעשות בגרות מחוץ לביה"ס?במסגרת אחרת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה ללילי

    אילן רוב
    03/12/2009

    אינני יודע על מסגרות נוספות לבגרות מעבר למה שציינת.
    אני מציע לך להתייעץ עם קרובים ואנשי מקצוע מהתחום החינוכי
    לפני שתגיעי להחלטה.
    בהצלחה,
    אילן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא ...?
    טלוש
    01/12/2009

    אני גרה עם אמא שלי אחותי וסבתא שלי ואבא שלי גר בנהריה
    אמא שלף פעם לא ישנה בבית ואני רואה אותה פעם בכמה ימים ואין לי מושג איפה היא מסתובבת
    ואין לי פלאפון כבר 3 חודשים והתמיד מבטיחה לי שהיא תעשה לי וכל הזמן אומרת מחר מחר
    אז היום נמאס לי ואמרתי לה אז תביאי לי תפלאפון שלך והיא לי אני צריכה אותו ואמרתי לה אתלא חושבת שאני צריכה אותו והיא תמיד אומרת לי למה את לא אומרת לאבא שלחך לעשות את זה
    תמיד היא מאשימה מישו ותמיד היא משקרת!אני לא יכולה יותר עם זהאני לא הולכתבצפר בגלל שלא טוב לי לחיות ככה לא טוב לי בבית עם הסבתא הזאת שכל היום פה מסתובבת והעיקר אמא אין אני מרגישה שאין לי אמא אולי אבא שלי לא גר איתי אבל אני מרגישה שהוא דואג לי יותר
    היא לא שואלת מתי אני יחזור לאן אני הולכת היא אפילו לא יועדת שאני הולכת לא אכפת לה ממני!
    היום לקחתי לה תתיק אמרתי לה עד שאת לא מביאה לי את הפלא אני לא מביאה לך תתיק ואז אחותי הגדולה התערבה ואמרתי לא אתן לא הולכות הן היו צריכות ללכת לבנק בגלל החובות שיש לאמא שלי ואף אחד לא יודע על מה היא מבזבזבת תכסף! אז יצאתי מהבית ושמתי תמפתח בתחוך הדלת ואחותי התחילה לצעוק תוציאי תמפתח אני יזיין אותך מכות התעצבנתי נכנסתי לבית ואמרתי לה את תזייני אותי מכות ואז התחלנו לריב ממש והיא שרטה אותי בצוואר ויש לי סימנים ממנה ואני נראית כמו ילדה מוכה ואז פתאום אמא שלי יגם לבכות ואני מעצבים אמרתי לה אני שונאת אותכם אתם אני אם לא ישאר איתכם בקשר את לא אמא !
    ואני לא יודעת מה לעשות אני לא רוצה להישאר בבית הזה יותר אבלאני גם לא רוצהלעבור לגור אצל אבא כי הוא גר בצפון ואני גרה במרכז וחסבר שלי גר ליידי והוא היחיד שנותן לי כוח והיחיד שמחזק אותי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמא ...?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לטלוש

    אילן רוב
    02/12/2009

    טלוש יקרה,
    אני מצטער לשמוע על הסבל שאת עוברת.
    אני חושב, שאת לא צריכה להיות לבד ולהתמודד לבד.
    אני מציע לך לפנות לקבלת עזרה מקצועית, ויש כמה אפשרויות:

    1.אפשרות ראשונה היא להגיע לבית הספר, לדפוק על דלת חדרה של היועצת
    ולשתף אותה בכל מה שאת משתפת אותי. תפקידה של היועצת לעזור לך בהתמודדות
    בבית ובקשיים הקיימים, הן עם אימך והן עם אחותך.

    2.אפשרות נוספת היא להקליד בגוגל"הלשכה לשרותים חברתיים" או "לשכת הרווחה",
    ולהקליד זאת יחד עם שם העיר בה את מתגוררת. אם תאתרי את הכתובת והטלפון של לשכת הרווחה הקרובה למקום מגורייך, תוכלי לבקש שם לפגוש עובדת סוציאלית המומחית בקשיים של בני נוער.

    3. אפשרות נוספת היא לאתר את המרפאה לבריאות הנפש לנוער, שבאזור מגורייך. שם תוכלי לקבל שיחות עם פסיכולוג/ית.

    נסי את האפשרויות, ואם לא תצליחי לפגוש איש מקצוע שיסייע, כתבי שוב ואראה, איך עוד אוכל לסייע.
    בהצלחה ואל תהססי לקבל את העזרה המקצועית הדרושה לך.
    אילן רוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה עים חברה
    אורית
    30/11/2009

    יש לי חברה טובה שלא מיזמן פשוט לא דיברנו עכשיו היא רוצה שנחזור ליהיות ביחד היתקשרה אלי וזה
    ועכשיו כבר יש לי חברות טובות אחרות מה לאמר לה? אים ביכלל לחזור עליה?
    תודה ויום טוב אורטל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה עים חברה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאורטל לגבי חברה

    אילן רוב
    02/12/2009

    שלום אורטל,
    חשוב שתבררי לעצמך, מהי חברה טובה בשבילך ומהי עבורך חברות?
    כמו כן מומלץ שתשאלי את עצמך,מה היה טוב בקשר עם החברה, ומדוע הפסקתן לדבר.
    כנראה שאת חסרה לה. השאלה היא, האם את סקרנית
    לגביה,והאם את רוצה לבדוק את הסיכוי לחברות ביניכן.
    שאלה נוספת שעולה: האם יש לך פנאי להשקיע בחברות חדשה,
    כשיש לך חברות אחרות.
    התשובות אצלך.
    בהצלחה,
    אילן רוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב ודחוף!
    אורית
    30/11/2009

    שלום יש לי בעייה אים אימא שלי היא תמיד קוראת לי בשמות גנאי שהיא לחוצה וכדו...
    אז היא קרתה לי מפגרת אז אמרתי לה את מפגרת!
    אני יודעת שזה לא יפה! אבל היא אומרת לי לא נעים לי שאת מדברת אלי ככה ואני אומרת לה גם לי לא נעיים שאת מדברת אלי ככה!
    אז מזה משנה אים היא אימא ואני ילדה זה אומר שככה היא צריכה להתייחס אלי?
    מקווה לתשובה מהר כי עולים לי העצביים זה קורה כל הזמן!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום רב ודחוף!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמות גנאי

    אילן רוב
    02/12/2009

    שלום אורטל,
    אני חושב, שאם אימך מכנה אותך בשמות גנאי, זה יכול להיות מכעיס ומעליב.
    דבר ראשון, שאני מציע לך, הוא לא להחזיר באותה מטבע, כלומר לא לקלל בחזרה.
    אולי אפשרי, שברגעי התפרצות של אימך עלייך, תתרחקי עד אשר היא תרגע. אולי כדאי ברגעים אלה למצוא עיסוק בחדרך או לצאת לטיול קצר מחוץ לבית. כשאימך תרגע, חשוב שתביעי בפניה את ההרגשה הלא נעימה שלך, וגם שתבקשי ממנה לכבד אותך, גם כשהיא כועסת.
    לסכום, אני מציע שלא תיגררי לקללות, ושתגיעי עם אימך להסכם,שבו תכבדי אותה, והיא אותך.
    בהצלחה,
    אילן רוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מועקה נפשית.
    אנונימית18
    24/11/2009

    שלום,
    אני בכיתה יב'..
    יש לי בעיה של דימוי עצמי נמוך...אני אוהבת את עצמי במידה מסויימת אך לא שלמה עם עצמי לגמרי, אני ככל הנראה פרפקציוניסטית. יש לי עודף משקל בדרגה חמורה מאוד ואני רוצה לרדת אך לא יודעת מה לעשות.. עברתי המון דיאטות בחיים ושום דבר לא עזר...
    אני רוצה לנהל אורח חיים נורמטיבי, התייאשתי מדיאטות ...
    יש לי עומס בלימודים וקשה לי לטפח את עצמי בו זמנית עם ההשקעה בלימודים..

    אני לא שלמה עם הגוף שלי, אני לא אוהבת את איך שאני מתלבשת.. אני מתביישת בעצמי. אני כל הזמן מנסה להסתיר את הגוף שלי..לובשת בגדים ארוכים בקיץ, לא הולכת לים או לבריכה...חוסר הערכה העצמית הזו פוגעת לי בבטחון העצמי.. אם מישהו יעיר לי על המראה החיצוני שלי אני עשויה להרגיש רע למשך כמה ימים, קשה לי להשתחרר מהרגשות, המחשבות והרחמים העצמיים האלה...העניין הוא שיש לי פנים יפות ויש לי כמה תכונות אופי שאני מאוד מעריכה בעצמי אבל עדיין זה לא מספיק בשביל שארגיש סיפוק עצמי..
    בימים בהם נוח לי עם עצמי אני אדם אחר לגמרי...אדם שמח, לבבי, צוחק, מחייך, משמח אנשים... רק ככה אני אוהבת את עצמי..


    אני אדם חברותי אך אני מרגישה בודדה כל הזמן..
    החיים שלי די משעממים וריקים, אין לי מסגרות מלבד בית ספר...אני המון זמן על המחשב..אני רוצה לצחוק ולהנות אבל אני כל הזמן מדוכדכת.. אני מחייכת מבחוץ אבל בתוכי מרגישה מועקה גדולה...
    אני מסתדרת עם המון אנשים אבל אין לי על מה לדבר איתם, חיי משעממים ואני כל הזמן שקועה במחשבות שליליות על עצמי שקשה לי לראות מעבר לזה...
    אני לא מרוצה מהחיים שלי, לא מהלימודים, לא מעצמי...לא מהחברים, אין לי ידידים...אני רוצה לשנות ולא יודעת איך.. אולי אני צריכה עידוד....
    אני מספרת לכמה אנשים על מה שאני מרגישה אבל אף אחד לא מצליח לעודד אותי. השינוי בעיקר תלוי בי אבל אני לא מצליחה לעודד את עצמי ולצאת מזה...


    מעולם לא היה לי בן זוג, אני חושבת שזה בגלל ההשמנה וזה מאוד מעציב אותי...
    אני רוצה להנות, לנצל את החיים ולהוקיר אותם ..אני לא רוצה להכנע לעצב.. לא מצליחה להשתחרר מזה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מועקה נפשית.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך..

    אנונימית18
    24/11/2009

    אנשים מנסים לעודד אותי אבל זה לא עוזר...
    אמא שלי ובכלל אנשים תמיד אומרים לי שאני ילדה יפה ומוצלחת...העניין הוא שכולם אומרים שיכולתי להיות אפילו יותר יפה אם הייתי מורידה במשקל...
    מרגיזה אותי המחשבה שהכל תלוי במשקל... מעבר לזה אני באמתמרגישה שאני אחלה ילדה.

    היו כמה פעמים שבנים התחילו איתיו לא יצא מזה כלום... אני מחייכת, מסמיקה, שותקת, מתעלמת ומתרחקת...אני תמיד חושבת שמנסים לצחוק עלי ולא מתכוונים לזה ברצינות... אין לי ממש קשר עם בנים אז למה שמישהו ירצה אותי..
    אני רוצה בן זוג אבל אני לא חושבת שאני טובה מספיק בשביל זה... לא בשלה מספיק כי אני לא שלמה עם עצמי...
    אני כל הזמן מפנטזת על רגעים אינטימיים עם בנים ואני רואה את עצמי כבת זוג מוצלחת במידה ואצליח להתגבר על חוסר הערכה \העצמית שלי...די מתסכלאותי שאני משתוקת לאהבה ואין כלום..
    לפעמים אני חושבת שאלוהים רוצה רק בטובתי וזה יבוא כשזה צירך לבוא...יש לי פנטזיה של אהבה במהלך השירות הצבאי אפילו שאהבה כזו היא לא קלה...

    היו כמהן מקרים (בעיקר לאחרונה) שאני עוברת במסדרון בית ספר או ברחוב ויהיה ילד אחד (בדרך כלל זה ילד לבד ולא בקבוצה...
    ) שיגיד לי "איזה שמנה" או "איזה רזה" בציניות. וזה מאוד פוגע בי.. הרבה פעמים חשבתי שבנים עושים את זה כדי לקבל תשומת לב אבל מצד שני יכול להיות שזה באמת במטרה לפגוע ולהעליב וזה ממש מעצבן שבנים כאלה לא רואים מעבר לזה..

    ויש לי עוד בעיה.. אני לא מוצאת משמעות לקיום שלי...אני לא יודעת בשביל מה אני חיה...
    החיים הם מתנה אבל צריך לעבוד קשה בשבילם ולעיתים זה כורך בסבל רב...האם זה שווה את זה?...
    החיים שלי נראים כל כך חסרי משמעות..לאחרונה מצבי השתפר כי החלטתי לקחת את עצמי בידיים ולא לוותר לעצב.. מצאתי כמה תשובות אבל עדיין הן לא סיבות מספיק מספקות...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאנונימית18

    אילן רוב
    25/11/2009

    שלום,
    אני אקדים ואומר, שתשובתי תהיה קצרה, אם כי קראתי בעיון רב את מכתבך.
    אני חושב שאת נערה רגישה ורצינית, שזקוקה לדמות טיפולית שתלווה אותך
    בדילמות המשמעותיות שאת מעלה.
    את עסוקה בדימוי העצמי שלך, וייתכן שאכילה מהווה פיצוי רגשי לתסכול, שאת מרגישה.
    אני שמח שלצד הקשיים, יש בך אופטימיות, וישנה סביבה התומכת בך, אם כי זה לא תמיד עוזר.
    אני מציע לך לדבר עם הורייך על האפשרות ללכת לטיפול אצל פסיכולוג/ית או עובד/ת סוציאלי/ת
    המומחים בטיפול בנוער. הטיפול בשיחות יעזור לך להכיר את עצמך לעומק ולחזק את הדימוי העצמי שלך.
    בברכה,
    אילן רוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרבה בעיות
    בת 17
    24/11/2009

    שלום!
    מאז שאני זוכרת את עצמי קשה לי להתחבר עם הסביבה שלי ואני רבה עם הוריי כל הזמן.
    תמיד הייתי שונה, הרבה יותר רצינית ובוגרת משאר הילדים ואולי בגלל זה לא הצלחתי להתחבר אליהם. כשאני רציתי לדבר על אלוהים החברות התעקשו לדבר על נעליים ובהדרגה פשוט הפסקתי לתקשר עם הסביבה. יש לי חבר אמנם אבל גם הוא שטחי למדי וקשה לי שאני לא מוצאת עם מי לדבר על כל הדברים שאני מרגישה.
    כבר הרבה שנים אני רבה עם ההורים שלי. אני ילדה טובה - מצטיינת בלימודים, לא שותה, לא מעשנת, לא יוצאת למועדונים, עוזרת בבית וכו'. אבל ההורים שלי אף פעם לא מרוצים ממני. הם תמיד רוצים שאני אהיה יותר טובה (לא בלימודים אלא במישור הביתי) - שאני אשמור יותר על אחותי הקטנה, שאעשה יותר מטלות בבית, אדבר יותר יפה ועוד ועוד. כשאני באה אל בנות מהכיתה המצב בבית לגמרי שונה אצלהן - ההורים שלהן מעריצים אותן והן מתייחסות אליהם כמו לזבל.
    הם כל הזמן אומרים " אנחנו נזכור איך שאת התנהגת בגיל ההתבגרות, מתי הוא ייגמר כבר, את לא חלק מהמשפחה [לא עוזרת], את בעצמך הורסת את היחסים ביננו [ביני לבינם]..."
    הם כל הזמן אומרים שאני מתחצפת וצועקים עליי ואני אפילו לא יכולה להבין על מה הם דברים - בעיניי בכלל לא החצפתי.
    זה אולי ילדותי אבל מאז שאחותי הקטנה נולדה (עד אז הייתי בת יחידה) כבר לא שמים לב אליי. ההורים כאילו לא דואגים לי ולא מראים כלפי אהבה. הם רק מעמיסים עליי עוד ועוד דברים ואני מרגישה כמו הורה שלישי!!! אני צריכה לשמור על אחותי פעמיים בשבוע ובכיתה י''א זה הרבה זמן. הציונים שלי ירדו משמעותית וממצטיינת השכבה אני מדשדשת על 60 - 70.
    התחלתי לאכול פחות ולישון יותר, היועצת אמרה שיש לי תסמינים של דיכאון קליני ואני בעצמי מרגישה ככה. ההורים שלי רק צחקו על זה והם לא מוכנים לדבר איתי על זה ברצינות.
    קצת לא נעים לי שהעמסתי כל כך הרבה בעיות במכתב אחד אבל כבר הרבה זמן שלא פרקתי הכול.
    מה אפשר לעשות?? תודה רבה!
    בת 17.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרבה בעיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לבת 17

    אילן רוב
    25/11/2009

    שלום לך,
    אני מרגיש שאת פגועה וכועסת על הורייך,ואני חושב
    שחשוב שתמשיכי להעזר ביועצת ולהתיעץ איתה, כיצד לנהוג.
    אפשרות נוספת היא לפנות למרפאה לבריאות הנפש לנוער
    הקרובה למקום מגורייך ולבקש להפגש לשיחות עם פסיכולוג/ית
    או עובד/ת סוציאלי/ת.
    אני מרגיש שאת נושאת בעומס רגשי רב, וחשוב שתחלקי אותו
    עם איש מקצוע, שיהיה בשבילך בהקשבה, בתמיכה ובעצה.
    בהצלחה,
    אילן רוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה תמיד לי זה קורה ?!
    חסויה
    24/11/2009

    יש לי חברה טובה רצח ותמיד היא יורדת עלי בגלל שאני נמוכה וקטנה אז היא אומרת לי שאני קונה בגדים מפוקס ביבי ואז היא אומרת אה לא בעצם משילב [חנות של תינוקות] ותמיד אני הייתי עצבנית ונתתי לה מכות כמו כאפה ואז ברחתי לה כדי שהיא לא תחזיר לי.. אז לפני כמה ימים היא קראה למלא בנות שיגידו לי שאני קונה בגדים מפוקס ביבי ומשילב אז כולם אמרו לי את זה וזה פגע בי ונתתי להם מכות והראתי להם שזה פוגע בי ושאני עצבנית מזה וכולם יודעים שזה מעליב אותי . והם בכוונה ממשיכים להעליב אותי.
    היום הילדה הזאת ואני דיברנו באיסי קיו והיא רשמה בסטאטוס שלה בצצחוק :"פה.. ליאור חופרת אש !"
    אז אני גם רשמתי בסטאטוס שלי משהו רשמתי :"פה .. עללק אני חופפרתת ! שלהב יחופפרתת אש !!
    אין ילדה יותר חופרת וסתומה ממך" אז אחרי זה חבר שלי התחיל גם לרשום לה דברים כי הוא לא רצה שהיא תירשום את זה והיא התחילה לרשום דברים יותר גרועים כמו :"איזה חופרת הפודל הזאת והחבר שלה הפינצ'ר ואז רשמתי לה:"אמא שלך פודל ואבא שלך פינצ'ר אל תרגיזי אותי!" אז היא התחילה לרשום עוד יותר דברים והיא נהיתה עצבנית ואז היא רשמה לי שאני מגעילה והכל ואמרתי לה שעם כבר היא מגעילה כי היא התחילה עם הכל והיא התחילה לשלוח לכולם את זה שאני חופרת ומגעילה .. והיא חברה טובה שלי ואני לא רוצה לריב איתה וחבר שלי התערב עוד יותר ורשם עליה דברים יותר גרועים .. ועכשיו היא לא מדברת איתי וזאת הפעם השנייה שאנחנו רבותתתתת ואני לא יכולה לריב איתה היא חברה טובה רצח !
    מה אני יעשה כדי שאני ישלים איתה ?!
    יום ראשון הזה יש לנו ביחד סיור לאיזה מקום והיא אמרה לי היום לפני שרבנו :"ליאור את באה איתנו לסיור" אז אמרתי לה שכן והיא אמרה לי:"יופי ככה נוכל לרדת עליך מול כולם" וצחקה...
    איך אני יכולה להשלים איתה ולגרום לה להפסיק לרדת עלי ?!
    כי זה מעליב ופוגע מאוד שבגלל שאני נמוכה מכולם אז יורדים עלי :(
    ווזה מללא ילדים לא אחת או שתיים זה כמעט כל השיכווה שלי ואני כיתה ח' ויש אצלנו 8 כיתות .. וזה מעליב רצח :'(
    אני יודעת שאני נמוכה אבל לא צריכים לפגוע בי ולהגיד לי שאני קונה בגדים של תינוקות.
    בבקשה תעזרו לי כמה שיותר מהר אני רוצה להשלים איתה כמה שיותר מהר וגם שיפסיקו לרדת עלי כי זה מעליב רצח כמה בן אדם יכול לקחת ללב את הכל זה גורם לי לאיבוד הכבוד שלי.
    בבקשה תעזרוו ליי :'(

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    למה תמיד לי זה קורה ?!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לליאור

    אילן רוב
    25/11/2009

    שלום ליאור,
    זה נראה שהסתבכת עם "להחזיר לה" על ההתנהגות שלה.
    אני מבין שאת נפגעת ממנה, והדרך הטובה ביותר שאני מכיר,
    היא "לתפוס" איתה שיחה אישית, ולומר לה, שלהיות נמוכה זה לא קל,
    ושלהציע לך בגדי תינוקות, זה משהו שפוגע בך.
    אני ממליץ לך, ליאור, לומר לה,שהחברות ביניכם חשובה לך, ושאם היא חברה,
    את מבקשת שתתחשב ברצונות שלך ושתכבד אותך. באותה הזדמנות תוכלי להדגיש לך,
    שגם לך חשוב לכבד אותה.
    בהצלחה,
    אילן רוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • sos
    גלי
    24/11/2009

    היי,
    שמי גלי ואני בת 15.5.
    הבעיה שלי לא כ"כ נכנסת לקטגוריית "נוער במצוקה"
    אבל אתם ממש עוזרים,לכן אנסה לפנות אליכם.

    אני לא ילדה מקובלת,ואין לי כ"כ חברות.
    איתי בביה"ס לומד ילד,שהוא גם שכן שלי.
    הוא בא אליי כמעט כל יום הביתה,אחרי הלימודים.
    ואנחנו עושים כל מיני דברים יחד,משחקים במחשב,שיעורי-בית,וכו'
    בביה"ס,הוא לא נחשב לילד הכי מקובל אבל הוא מספיק מקובל,לפחות יותר ממני.
    בביה"ס,או כשהוא נמצא עם חברים,הוא אף פעם לא מדבר איתי.הוא אפילו לא מסתכל עליי.
    אני חושבת שהוא מתבייש "בידידות" שלנו.אני לא חושבת,אני יודעת.
    אני יכולה להבין אותו,לכן אני לא כועסת ואני משתדלת לא להתקרב אליו כשהוא נמצא במקום ציבורי או בבית הספר.כי סה"כ,הוא ממש נחמד אליי כשאנחנו לבד,והוא יודע להצחיק אותי.
    ונדמה לי שזה הדדי.
    אז אפילו שאני כן נעלבת,וזה מעציב אותי.אני אף פעם לא מדברת איתו על זה ואני לא מתלוננת ואני לא דורשת ממנו כלום.
    אף פעם לא שאלתי אותו,למה זה ככה.אם אעשה את זה,הוא ייתרחק ממני.

    זה מה שהרגשתי עד היום.

    היום קרה לי דבר מאוד מאוד מאוד משפיל ומביך.
    כשעברתי בביה"ס,חבורת בנים וביניהם הוא ישבו בספסל.
    ואיכשהו פשוט לא שמתי לב,אחד הבנים שם לי רגל ואני פשוט נפלתי והתהפכתי.
    כמובן שהם התפקעו מצחוק.וכ"כ כאב לי,הידיים שלי השתפשפו,והרגליים,וירד לי דם
    והיה לי נורא קשה לקום ובנוסף לזה,הם גם העיפו את התיק שלי לצד השני של הביה"ס
    הוא ראה שכואב לי,ושהייתי כ"כ אדומה מרוב מבוכה.
    הוא לא צחק עליי,אבל הוא גם לא ניגש לעזור לי.ואני לא מתלוננת על זה, כן?
    כשלו קורים מקרים כאלה,שהוא נופל או מרגיש רע אני תמיד ניגשת לעזור לו או כאן בשבילו.
    בקיצור אני לא רוצה להיות יותר "ידידה בסתם" שלו או מה שזה לא יהיה!
    אני חושבת שהוא פחדן והוא מצטרף למעשים הדביליים של החברים שלו,בגלל לחץ חברתי.
    היום הוא שוב בא אליי הביתה,ביקשתי מאמא שלי שתאמר שאני ישנה לכן לא דיברתי איתו היום.
    אני מרגישה כ"כ מגוחכת ומושפלת,אני לא מסוגלת להסתכל על אף אחד אחרי מה שהיה היום.
    אני רוצה לומר לו שאני לא רוצה יותר שיבוא אליי,ושנכון שאולי עד עכשיו הוא ניצל אותי.
    אבל זהו!אני אהיה בסדר ואני לא צריכה אף אחד.וטוב לי לבד.
    אבל הוא בטח יגיד שלא ולא וככה וככה והוא ימשוך את זה.
    אני לא טובה בדיבורים.אני יודעת שזה לא ייגמר ככה.

    אז אולי תייעצו לי?תגידו לי מה אני יכולה לעשות בשביל לגמור את זה?

    תודה מראש...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    sos

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לגלי

    אילן רוב
    25/11/2009

    שלום גלי,
    אני שומע,שאינך רוצה שההתעלמות של ידידך ממך, כשהוא בחברה, תימשך.
    אני מציע לך לשוחח איתו ולומר לו מה הרגשת, כשלא הושיט לך עזרה ומה את מרגישה, כשהוא מתעלם ממך.
    נראה ממכתבך, שידידך מאוד נהנה מחברתך, אך חושש שקרבתו אלייך תתפרש על ידי חבריו
    לא טוב, ואז הם ידחו אותו.
    התנהגותו של ידידך כלפייך בחברה מעידה על חוסר בטחונו העצמי, וזה מובן שאת נפגעת ממנו.
    דברי איתו על העניין, ונסו להגיע להבנות שיאפשרו את המשך הקשר באופן המכבד אותך ומתחשב בך וברצונותייך.
    בהצלחה,
    אילן רוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי.
    אנונימית
    22/11/2009

    ישלי המון בעיות שמציקות לי על הראש בזמן האחרון ואני לא יודעת למה.
    בוא נגיד שזה לא רק בזמן האחרון. אני מנסה לעשות דיאטות כל הזמן , אני ילדה דיי שמנה וישלי רגשי נחיתות בקשר לזה אני מרגישה נחותה ליד חברות שלי שהן כולן רזות ולרובן יש חבר. אני כל הזמן מנסה לקחת את עצמי בידים ובסוף אני נשברת אני פשוט לא יכולה להחזיק את עצמי .
    דבר שני שמציק לי זה הענין של חוסר מזל. אני פשוט ילדה חסרת מזל ותמיד היתי ככה אנשים כבר צוחקים על החוסר מזל אני ידועה כילדה חסרת מזל ואני לא יודעת למה כאילו גם בדברים הכי קטנים אין לי מזל. אני מרגישה שחברות שלי שונאות אותי , שאף אחד לא שם עליי בכלל , את חברות שלי כולם אוהבים ורק אותי לא. אני בטוחה שזה בגלל שאני שמנה אף אחד לא יסתכל עליי בחיים אני מרגישה כלכך מסכנה אני מרחמת על עצמי כבר .לפני כמה זמן הלכתי לחנות ומדדתי בגד שממש רציתי והוא לא עלה עלי וזה נותן לי כלכך רגשי נחיתות כמעט בכיתי.
    לכל החברות שלי הולך בכל נושא שיכולהיות - בנים , בצפר , חברים וכו'. רק החיים שלי עצורים.
    רק לי לא הולך בשום דבר מהדברים האלה, רק עליי יכולים לרדת , רק אותי יכולים להשפיל ולנצל.
    נמאס לי כבר מזה פשוט נמאס. החוסר מזל שלי כבר עובר כל גבול ואני לא מבינה למה דוקא לי אין מזל ולמה אני לא מצליחה להוריד במשקל אני לא יכולה יותר להיות שמנה אני לא מרגישה נוח עם המראה שלי אני לא יודעת מה לעשות כבר, בבקשה תעזור לי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היי.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לנוי

    אילן רוב
    23/11/2009

    שלום נוי,
    אני שומע מדברייך, שאת מאוד מחמירה עם עצמך.
    בהשוואה שלך אל חברותייך, את רואה את כל ההצלחות שלהן
    מול כל הכשלונות שלך. מבחינה מציאותית נראה לי, שלא הכול אצל חברותייך
    מושלם ולא הכול אצלך מקולקל.
    בגישה שלך את שמה לעצמך רגליים, כלומר מכשילה את עצמך ממימוש עצמי.
    אינך רואה את עצמך כבעלת ערך, יופי ומסוגלות עצמית, ובודאי שיש לך את כל אלה.
    אם תחיי בהרגשה, שאת חסרת מזל, הנבואה תמשיך להגשים את עצמה ובאמת
    תרגישי שהמצב איום ונורא. אם תחליטי, שהמזל תלוי בך ובגישה שלך לחיים ולעצמך,
    דלתות רבות תיפתחנה בחייך.
    בנושא הדיאטות- המלחמה לצמצם את האוכל אבודה מראש, כי אחרי הרעבה עצמית, יש אכילה ללא בקרה וללא שליטה. הדיאטה הנכונה היא הרגלי אכילה נכונים, הכוללים ארוחות מסודרות עם כל קבוצות המזון. אני מציע לך להעזר בדיאטנית של קופ"ח, כדי ללמוד הרגלי אכילה נכונים, שאיתם תוכלי לרזות וגם להרגיש שבעה.
    הצעה נוספת: כתבי מידי יום ביומן, שאת מקדישה לדברים הטובים שבך: השגים שלך, כשרונות שלך, משאלות לב, תקוות, אמונה, שאיפות שאת רוצה לממש והדרך למימושן.
    מקווה שעזרתי.
    בברכה,
    אילן רוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מריבות
    שון
    20/11/2009

    טוב הבעיה שלי היא כזאת:
    ההורים של גרושים כבר 8 שנים אבל הם עדיין ממשיכים לריב..
    אני גר אצל אמא שלי והיא בדר"כ מעבירה לי שטיפות מוח שאבא שלי הוא מניאק וכול מיני דברים כאלה - אחרי שהיא מספרת לי את זה אני מתחיל לכעוס עליו עש אני נוסע אליו - ואז כמובן הוא מכחיש הכול וככה זה כבר הרבה זמן - וזה ממש מעצבן אותי כי זה מבלבל אותי מאוד.
    גם קרה מקרה שאמא שלי סיפרה לי משהו על סבתא שלי - ובגלל זה קיללתי אותה ועכשיו אנחנו לא מדברים וזה מחרפן אותי שהם מנסים להשתמש בי בתור זה שצריך לקבוע מי צודק בגירושים.
    אז השאלה שלי היא מה כדיי לי לעשות כדיי שהם יפסיקו כי מספיק יש לי על הראש...?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מריבות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מריבות

    אילן רוב
    20/11/2009

    שלום שון,
    אתה מתאר מצב קשה, כשאתה מדרש לבחור
    מי צודק ומי טועה מבין בני משפחתך.
    זה נשמע שאתה עמוס רגשית, כועס וממורמר,
    ואני יכול להבין אותך.
    אני מציע לך לפנות ליועצת בית הספר, כדי לתאר בפניה
    את אשר אתה חש ואת מורכבות היחסים.
    חשוב שהיא תייעץ לך, כיצד לנהוג או תפנה אותך לטיפול.
    חשוב גם שאמך תקבל הדרכה, כיצד לנהוג ביחסים איתך.
    אתה בהחלט יכול לומר לה, שאין ברצונך לשמוע
    דברים שליליים על אביך,ולהסביר לה, שאתה מבין כל אחד מהם,
    ולא צריך לבחור באחד מהם, כי שניהם הוריך.
    בהצלחה,
    אילן רוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום