מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- היי אני כותבת פה כי אני מרגישה שאניגל28/06/2009
לשחרר את מה שיש לי על הלב ואין לי איפה לעשות את זה. יש לי בעיה שמציקה לי הרבה מאוד זמן והיא פשוט מנהלת את החיים שלי. קוראים לי גל אני בת 17 ויש לי שני אחים. כשהייתי בכיתה ה' לאבא שלי הייתה חברה שממש לא אהבתי בלשון המעטה. היא הייתה צבועה מאוד וקינאה בי ובאחותי בגלל התשומת לב מאבי. לאישה הזו לא היו ילדים והיא הייתה מאוד חומרנית. היא ואבא שלי נפרדו והכל היה בסדר. אבל אז, נשלח פקס הביתה שאני ואחותי (ילדות בנות 12 באותו זמן) קיבלנו. הפקס היה מיועד לאבא שלי. היה כתוב שהיא עומדת ללדת ילד ושיפסיק לאיים ממנה. ראיתי במחשב מכתב שהוא כתב לה לפני הפקס שכתוב בו שהוא דורש ממנה לעשות הפלה ואם לא הוא לא יכיר בילד. אבא שלי בא הביתה ראה את הפקס היה בשוק ראו על הפנים שלו ואמר לי ולאחותי שזה שטויות. יום אח כשהייתי בכיתה ז הוא פשוט הודיע לי ולאחים שלי שנולד לו ילד ושהוא עובר לגור בבית שלנו. יש לציין כי אבא שלי כבר נפרד מהאישה הזו והם בכלל לא היו נשואים. אני בחיים לא אשכח את היום הזה התחלתי לבכות הרגשתי שאני רוצה למות. התינוק הזה לא גר איתנו בבית, אבא שלי שונא עכשיו את האישה הזאת ומתחרט שהוא פגש אותה. היא כל הזמן סוחטת ממנו כספים, בנוסף למזונות שהוא משלם שיצרו בלאגן אדיר. אני כל כך כועסת על אבא שלי ועל האישה הזאת- היא השטן פשוט. אני כועסת עליו שהוא לא מנע את ההריון הזה, הוא בכלל לא רצה בילד זה, והוא בכלל לא משאיר לו ירושה. הוא כל הזמן עסוק עם עורך דין מול האישה הזאת כי היא כל הזמן מנסה לסחוט ממנו כסף. מאז שזה קרה, אני כל הזמן בוכה, כמעט כל יום. אני בוכה בגלל הבושה, בגלל האכזבה מאבא שלי- איך יכולת לעשות לי את זה?! הוא היה אמור להגן עליי מהאישה הזאת (שאמרה שהיא תעקור לי את העיניים ועוד איומים), הוא ידע שהיא רוצה רק את הכסף שלו, למה הוא לא הגן עלינו?! אני צריכה לחיות עם הבושה, בושה שלא תיעלם, עם הכעס ועם הכאב. לי ולאחים שלי אין שום קשר עם התינוק הזה, אנחנו מתעלמים מקיומו. אבא שלי למד את הלקח בצורה הקשה- הוא למד שעל טעויות משלמים- גם בכסף וגם בנפש. ההתעסקות במזונות לוקחת לו הרבה אנרגיה- זה המחיר שהוא משלם על הטעות שהוא עשה. והאישה הזאת אני עדיין לא מבינה איך היא מעזה?! מאיפה הייתה לך הזכות לבוא למשפחה ולפרק אותה?! מאיפה הזכות לסחוט כסף מאבא שלי- אבא שמפרנס לבד שלושה ילדים?! מאיפה הייתה לך הזכות לשמור על ההריון למרות שהוא דרש הפלה?! זה לא רק התינוק שלך זה גם שלו. אם היה אפשר להכריח אישה לעשות הפלה התינוק הזה לא היה קיים. רציתי לפרוק את מה שיש לי על הלב כי הסיפור הזה זה כמו כתם שחור שלא עוזב אותי. אני בוכה כמעט כל יום בגלל זה ואני לא יודעת איך להתגבר על זה. אני לא עשיתי שום דבר רע ואני יודעת שלא מגיע לי לסבול בגלל המעשה של האישה הזאת אבל אני בכל זאת סובלת. איך אני יכולה להמשיך בחיים שלי מבלי להתפרק כל פעם? תודה רבה, גל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראיתי עכשיו שיש לי קצת טעויות.
גל28/06/2009עליה במקום ממנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקראתי את ההודעה שכתבתי ונזכרתי
גל28/06/2009בעוד כמה דברים. קודם כל יש לציין שאבא שלי דואג לי כלכית בצורה מאוד טובה. הוא איש צבא ומרוויח טוב, והוא כל הזמן שואל אותי אם אני צריכה משהו. הוא משלם על דברים שאני צריכה כמו הטיסה לפולין ושיעורי נהיגה, אבל לפעמים בלי שהוא שם לב הוא גורם לי להרגיש לא נעים לבקש כסף. בגלל זה אני משלמת על עצמי כשאני קונה בגדים או דברים אחרים. דבר שני, אבא שלי הוא בן אדם חומרי, הוא לא מבין מה זה רגשות. היו הרבה פעמים ששמעתי אותו מדבר בטלפון על דברים שקשורים לתינוק הזה ופשוט התחלתי לבכות. הקשר שלי נהרס איתו בגלל הסיפור הזה. אני מרגישה שהוא כבר לא אבא שלי, הוא כל כך אכזב אותי. כשאני בוכה, הוא אומר שאני עושה הצגות. הוא לא יודע מה זה כאב, מה זה כשאנשים בוכים, הוא רובוט. אני חושבת שהוא פשוט מנסה להדחיק רגשות, הוא גם אמר ליועצת בבית ספר (שיש לי שיחות איתה) שהוא לא רוצה שאלך לפסיכולוג, כי לדעתו צריך פשוט להתמודד עם החיים. הוא לא אבא רע, הוא פשוט לא יודע להיות אבא. הוא פגע בי כל כך בלי להתכוון אבל עדיין פגע בי. כשהוא בא הביתה הוא מעדיף ישר ללכת למשחב לבדוק את הבורסה ולא להיות עם הילדים שלו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיות בתקשורת עם אבא
שלי ורדי09/07/2009שלום גל,
באמת יש לך מצב חיים לא קלים, כשלאביך תינוק אחר, מאשה שאת לא סובלת. לפחות הוא הבין את הטעות שלו (אם כי מאוחר מדי...) והתרחק ממנה.
יש לך חסך של יחס ממנו, יחס רגשי אמיתי, למרות שיש לו דאגה בסיסית כלפייך. ילדים צריכים יותר מזה ואת צודקת. אני לא שומעת על אמך, איפה אמך? האם זה כל מה שיש לך, אבא שלך?
לגבי עניין הטיפול הפסיכולוגי, תשקלי עם היועצת אם יש לך עוד מה לעשות, לחץ מצד בית ספר מאד מועיל מניסיוני, אולי היא צריכה לנסות שוב ולהסביר לו את נחיצות העניין עבורך.
אפשרות אחרת היא לשכנע אותו לטיפול משפחתי שגם מתאים,למשפחה שלכם, אולי ביחד עם אחותך תשכנעו אותו?
בכמה דברים יהיה קשה לשנות את אביך, הוא אדם מגובש כבר. אני מייעצת לך לחפש תמיכה ותשומת לב, באנשים אחרים מהמשפחה כדי לקבל אולי מה שאת לא מקבלת ממנו. בגילך יש גם צורך לאינטימיות ולבן זוג . האם את בכיוון? בן זוג היה עוזר לך להתרחק רגשית במידה מסוימת מאבא ולפתח איתו יחסי תלות הדדית בוגרת יותר ופחות נזקקת.
בהצלחה,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפיותעדי22/06/2009
שלום אשמח לייעוץ..אני בתקופת בלבול לגבי הזהות שלי שזה אומר מי אני בכלל?מה אני רוצה מעצמי?האם אני פועלת לפי ציפיות ונורמות החברה או באמת שזאת ההחלטה שלי והאמת הפנימית שלי?לפעמים אני מרגישה שאני פועלת ב 2 צדדים מנוגדים.מצד אחד יש את המשפחה שנוטה לדתיות יותר ורואה כפסול כל דבר שנראה שונה מאורח חייהם ולכן אמצא עצמי באופן טבעי עונה לציפיותיהם ומצד שני יש אותי שרוצה לפרוץ גבולות ועושה זאת לפעמים אך לא עד הסוף..ההרגשה שמשהו עוצר בעדי ואני לא חיה את חיי כפי שהייתי רוצה..תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר על ציפיות ובילבול
שלי ורדי28/06/2009שלום לך,
אני לא יודעת בת מה את , יש משמעות לגיל על מנת להבין את מה שאת עוברת. את מחפשת את עצמך ובגיל ההתבגרות מה נורמטיבי וטבעי שתשתדלי לגבש את הזהות שלך ?
את עוברת תהליך חיובי, אם כי כואב באותה מידה, של ניסון לגבש אישיות המייחדת אותך מהאחרים. את חושבת, מבקרת ולא מקבלת את העולם כפי שחינכו אותך, יש לך דעות ועמדות משלך ורגשות משלך לגבי כל מיני דברים.
תחושת הבילבול גורמת לאי וודאות ועושה את המבצ קשה, אך אין מנוס ממנה. הבילבול בא כי את מחפשת לרצות את המשפחה ומפחדת לאבד אותם, להתרחק מהם והמחברה עם הנורמות שחיית בה עד עכשיו..
את לא צריכה להחליט, את צריכה לחקור מה את רוצה ומה לא מספק אותך בסגנון החיים של המשפחה. העובדה שמפעילים עלייך לחץ לא עוזר למצב...
אולי כדאי להתייעץ עם איש מקצוע , אם התקופה הזו של הבלבול נמשך זמן רב.
בהצלחה,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצוקה בכיתה ח'גפן.22/06/2009
שלום רב,
אני שואלת שאלה הנובעת ממצוקה גדולה.
בתי עולה לכיתה ח בבית ספרה, במהלך השנה היא חוותה הצקות, עלבונות בקיצור דחייה חברתית גדולה. לביה"ס היא הגיעה לבדה מאחר ועברנו דירה לאחד המושבים במקום מגורנו(אין ילדים בגילה במושב רק גדולים יותר או קטנים)קשה לה ולי עוד יותר.
בבי"ס היסודי היו לה חברים והיא נהנתה מפעילויות חברתיות רבות.
האופי שלה: ילדה עדינה, לא יוזמת, לא מרפקנית שדוחפת, תמיד אוהבת ורוצה לעזור. אבל מה יהיה איתה?...אני מפחדת מצלקות לכל החיים.(מלחיץ אותי שמה שהיא חווה עכשיו לא ישפיע על עתידה כבוגרת)
עם הכיתה הנוכחית היא אמורה להמשיך עד י"ב.
אנא עזרי לי למצוא פתרון הולם (ביה"ס מאד מעורב וישמח לשתף עימי פעולה).
תודה גפן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלמצוקה חברתית
שלי ורדי28/06/2009שלום לך, ליבי אתך, באמת מצב מלחיץ,
ייתכן כי בשנה השנייה בתך תרגיש טוב יותר וזה עניין גם של התאקלמות. אני לא בטוחה , אבל יכול להיות שיהי שיפור. מה שבטוח שצריך לבקש התערבות בית ספרית, זה מה שנהוג ויעיל לבעיות חברתיות בכתה. כמו העברת סדנאות בנושא קבלת האחר וגיבוש קבוצתי.
עוש רצוי לבקש שהמנחנכת שתתמוך בה. ותדב ראיתה באופן איש לעיתים תכופות, תתן לה בטחון או תפקיד מסוים בכתה.
לגבי ההשפעה על העתיד , , ככל שהיו לה חוויות בסיסיות טובות מסוג זה בעבר, הקושי היום פחות יפריע לה בעתיד, אך אין מנוס מההרגשה הרעה.
במקרים מסוימים מומלץ להתייעץ עם פסיכולוג ילדים/מתבגרים.
בהצלחה,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך.
גפן.28/06/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני צריכה עזרה ב 2 דברים דחוףף !!אנונימית22/06/2009
1. יש לי יום הולדת היום.. וביום חמישי 25.6 אני חוגגת את היום הולדת שלי..
עכשיו מה שאני רוצה לעשות זה להביא 35 ילדים אלי לבית ולשבת בגינה לדבר לשים מוזיקה לירקוד ויהיה גם כיבוד על השולחן ואחרי שכולם ילכו ישארו אצלי 17 בנות שהם ישנו אצלי ונראה כל הלילה סרטים.. ובאיסי קיו שלי שלחה לי חברה טובה שזה סתם מעפן ושהיא רוצה לראות עם כולם סרטים.. אבל אמא שלי לא מסכימה לי כי 35 אנשים זה הרבה בתוך הבית ויהיה ממש בלאגן... מה אני עושה ?! כי חברה שלי התעצבנה מזה כי זה משעמם וזה .. מה אפשר לעשות ?!
2. יש לי חברה ממש ממש טובה ורבנו לא מזמן ואחרי חודשיים של ריב השלמנו עכשיו אנחנו לא כל כך כמו הקשר שהיה לנו פעם.. ואני כל כך מתגעגעת לאיך שהיינו פעם... אבל אני מפחדת לדבר איתה פנים מול פנים .. הזמנתי אותה ליום הולדת שלי והיא באה.. אבל עדיין זה לא כמו שהיינו פעם.. אני מפחדת לדבר איתה.. אולי זה כי אני מפחדת ממה שהיא תגיד.. בבקשה תעני לי הכי מהר שאת יכולה.. ועם את יכולה תשלחי לי את התשובות למייל [email protected] בתודה..
ליאור...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה ליאור
שלי ורדי22/06/2009שלום ליאור,
קודם כל מזל טוב ליום הולדתך! התמונה מאד יפה.
אני עונה לך בפורוום כי אני מעוניינת שעוד נערים ונערות יקראו את התגובות ואולי ילמדו משהו מהן. רק לנושאים מאד אישיים וקשים לאוזן אני עונה דרך האימיילים.
לשאלתך הראשונה: אני חושבת שאמך צודקת. 35 אנשים קשה למשפחה לארח לכל הלילה, הלא נראה הגיוני. גם 17 בנות זה קשה.
חבתרך מדברת מתוך הצרכים שלה ומתסכלת אותך, קצת חוצפה מצידה לתסכל אותך כך.
תשאלי אותה אם אמה הייתה מסיכמה ל-35 אורחים לכל הלילה...
תנסי להיות פחות מושפעת וללכת לפי שיקול דעתך, אי אפשר אף פעם לרצות את כולם....
לשאלתך השניה: קשה לי לחוות דעה כי לא יודעת מה קרה ביניכן. יש נושאים שכדאי ללבן אותם מיידית אם רוצים שהקשר יימשך ויש נושאים שכדאי להירגע קודם, ולתת לקשר לזרום ולהתפתח בעתיד ,ואחרי כן לדבר עליהם. נדמה לי שאת מפחדת מהביקורת שלה כי בעצמך עושה
חשבון נפש, האם זה נכון?
את יכולה לרמוז לה שאת מתגעגעת לקשר שהיה ביניכן קודם לכן, אולי זה יירכך אותה מעט. תני לזמן לזרום, אם את לא מוכנה, אל תדברי אתה בינתיים.
ככה זה, גם בקשרים טובים יש ירידות, כי באנשים יש דחפים, יצרים, לפעמים פגיעות , תחרות וקנאה. אם יש קצת מכל דבר, אז זה עוד בסדר . אם נותנים לדחפים לשלוט עלינו, אז אפשר בהחלט להרוס קשרים.
בהצלחה ותהני במסיבה שלך,
שלי ורדי
האם את בטוחה שלמדת לקח מזה לפעם הבאה. תדברי אתה רק אם את עשית קודם כל חשבון נפש..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבאמת עזרת לי במקרה פה..
אנונימית02/07/2009קודם כל על מה שאמרתי לך במסיבה באמת אמרתי את מה שאמרת לי לחברה שלי והיא ענתה את אותה תשובה כמוני :"מה פיתאום אמא שלי בחיים לא תתן לי !" אז אמרתי לה "רואה זה בידיוק כמוני" .. ובמסיבה כולם נהנו ואפילו יותר ממה שאני חשבתי... :) כולם באיסי קיו הציפו אותי בהודעות שזה הייתה המסיבה הכי טובה בעולם !!!!! ושתמיד המסיבות שלי כפייות !! :)
לגבי מה שאמרתי לך על חברה שלי ..
באמת עם אני נותנת לחברות שלנו לזרום זה יותר טוב... אני חשבתי שהיא מתרחקת אבל הבנתי שהיא לא כי היא בעצמה שאלה אותי "למה את מתרחקת ממני ?!" וגם "בזמן האחרון את ממש שקטה ואת אפילו לא אומרת שלום" אז אני כמו תמיד פחדתי להגיד לה את האמת שזה אומר להגיד לה כי אני פוחדת שנריב שוב עם אני יתקרב אליך הרבה... במקום זה אמרתי לה "אני ?! מה פיתאום חח אני כמו פעם .. P:" היא אמרה טוב וזהו.. אבל במסיבה שלי היא ישר רצה אלי וחיבקה אותי והביאה לי מלא נשיקות והיא אפילו אמרה שהיא התגעגע לחיבוקים שלנו ולתחרות של מי מביאה יותר נשיקות חח.. אז מאז אנחנו חברות טובות .. אולי לא כמו פעם אבל עם אני יתן לזה ליזרום אז זה יהיה ממש כמו פעם :) תודה על העצות שלך !
אוהבת... ונקווה שתעני לי על המשבר שלי.... ששלחתי לך הודעה... ופה רק רציתי לעדכן אותך במה שקורה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובה לגבי מנת יתראורי21/06/2009
אם לוקחים 200 כדורי שינה ושוכבים ללא הפרעה 24 שעות - האם זה יכול להרוג בן אדם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מנת יתר ?
שלי ורדי21/06/2009היי אורי,
לא מבינה את השאלה, יש שאלה בכלל? אתה יודע את התשובה.מי בכל לוקח 200 כדורים?.. אם אתה מרמז על מצבך הנפשי, תפנה בבקשה לסיוע טלפוני באחד ממוקדי המצוקה ותדבר אתם..,תיעזר.
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערב טובהייהיי20/06/2009
שלום יש לי בעיה אני מכווה שהגעתי למקום הנכון.
יש לי בעיה משפחתית עם אמא ואבא.
א. נגיד שאני מבקשת מאבא שלי שיקפיץ אותי בלילה או בערב או סתם כזה , כול פעם הוא מתעצבן כועס ואומר שאני ישאל את אמא ושאני ילך לבד. וזה עוד בחושך שיש ערב ( איך הם מסוגלים לתת לי לבד ללכת בחושך) לבסוף התעצבנתי והלכתי.
נגיד שאני מבקשת מאבא שלי כסף ושאני יחזיר הוא כועס ואחרי שעות שעות של ויכוחים הוא מביא בלב ברירה.
ב. יש לי בעיה עם אמא שלי אנחנו כמעט כול הזמן רבות, כל מה שלא מתאים לה שאני לא עושה, או שאני מבקשת ממנה משהו כול דבר , כל מה שאני עושה לא מתאים לה.
נגיד היא רוצה שאני יעשה משהו איתה , או סתם ילך איתה ועם המשפחה והחברים, או לעזור לי בלימודים וכאלה.
ואחרי שאני אומרת לה את הדעות שלי וההרגשות היא צועקת עליי בעצבים " לא מתאים לך לכי תגורי במקום אחר אני לא צריכה ילדים כאלה תאמיני לי, זה לא הגיל שלך שאת תחליטי מה את רוצה לעשות!!!!!"בתערה היא אמרה לי את זה. מה אני לא יכולה לדבר איתה על התחושות שלי.
וזה קורה לי כמעט כול הזמן ורע לי עם זה ואין לי כוח לזה ואני לא יודעת מה לעשות לגביי זה..
בבקשה תעזר\י לי .
אשמח לקבל את תשובתך.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות עם אבא ואמא
שלי ורדי21/06/2009שלום לך,
נראה לי מצב מסובך, הרבה דברים אני לא יודעת על היחסים במשפחה ועל ההתנהגלות שלך .הייתי רוצה לדעת אם כל זה קורה בתקופה האחרונה עם גיל ההתבגרות, או תמיד היחסים היו לא טובים.
קודם כל תנסי כמה שיותר לא ללכת לבד בחושך, להיעזר בחברות. שנית , כדאי שתעשי בדק בית, אם באמת את מבקשת הרבה מאבא להקפיץ אותך, אולי בכמה מצבים הוא כן צודק, את צריכה לבדוק את עצמך, האם את מצפה שהוא יהיה פנוי בשבילך מרגע לרגע או את מודיעה לו מראש...
קשה להיות עם שני ההורים במצב של אי הבנה וחוסר תקשורת. נדמה לי שהקשר עם אמא כואב לך עוד יותר. למה שלא תבקשי ללכת לשיחות ולהביא עם הזמן גם את ההורים שלך לטיפול משפחתי? יש ייעוץ בקהילה, דרך קופות חולים, דרך משרד הבריאות או אצל עובדות סוציאליות של האיזור שלך.
כמובן שאפשר לבקש טיפול פרטי. יעזור לך מאד שיהיה איתך איש מקצוע, אדם שיקשיב לך, יארגן לך את המחשבות ותוכלי לשתף אותו ברגשות שלך.
תפעלי לכיוון, לא תצטערי,
את צריכה למצוא זמן מתאיםו לדבר עם ההורים על כך, בלי להאשים אותם כדי שלא יתגוננו.
בהצלחה,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העלבתי את אבא שלי:( צריך עזרה..חסוי18/06/2009
היום בצהריים, הייתי בחדר שלי והדלת הייתה נעולה.
פתאום חשתי עייפות אז הלכתי למיטה שלי ונרדמתי.
לאחר כמה שעות, אבא שלי היה צריך לאסוף את אמא שלי ממקום כלשהו, והוא ביקש ממני לשמור על אח שלי עד שהוא יחזור, אך הוא ביקש זאת ממני בצורה לא נעימה בכלל. הוא דפק על הדלת בחוזקה רבה, צעק עליי וטען שאני "מאתמול נח" (חשוב לי לציין שלקח לי הרבה זמן לקום כדי לפתוח את הדלת כי הוא העיר אותי כשהייתי באמצע השינה), ואני נפגעתי מהיחס הזה, והדרך שבה הוא ביקש ממני לשמור על אחי. הצעקות שלו גם הבהילו את אחי והוא בכה במשך הרבה זמן (מכירה את הבכי שמונע ממך לדבר? בדיוק ככה הוא בכה), והוא לא נתן לי להתקרב אליו, הוא היה כל כך מפוחד.
ישבתי על הרצפה ליידו ליטפתי את ראשו כדי להרגיע אותו, ואחרי כמה דקות היא נרגע, החלפתי לו טיטול והוא חזר למיטבו.
וכמובן, היחס של אבי מאוד פגע בי, אז החלטתי להשתמש בפה הגדול ובלשון המושחזת שלי(שיודעת לפגוע בנק' התורפה של האנשים), כדי לפגוע בו בכוונה(אני מצטער שעשיתי את זה, אני בד"כ יודע לשלוט בפה שלי ואני לא אומר את כל הביקורת הטמונה בי כלפיי אנשים מהחשש לרגשותיהם, הרגשות של הזולת מאוד חשובים לי), אך הפעם הרגשתי צורך עז לפגוע בו.
ואמרתי לו דברים עוקצניים ומאוד פוגעים, שהשתיקו את שני ההורים שלי.
לאחר כמה דקות הוא יצא מהבית בלי לומר מילה, וכשהוא חזר ראיתי עליו שהוא בכה, הפנים והאף שלו נהיו אדומים וזה הסימן שאחרי הבכי, נכון?
הוא גם שפשף את העיינים שלו וגם בגלל זה אני חושב שהוא בכה.
אני מרגיש כל כך רע שאמרתי לו את הדברים הפוגעים האלה, אני לא יכול להסתכל על ההורים שלי בעיינים או להיות בסביבתם, ולבקש סליחה? ברור שאין לי אומץ.
מה אתם מציעים לי לעשות? איך להתמודד? \=
ערב טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים?
חסוי20/06/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום
הייהיי20/06/2009תראה במקרה קראתי וראיתי את ההודעה.
אני כמעט באותו מצב כחוך גם אבא שלי מאוד עצבני וכועס.
אני חושבת שאתה צריך לנסות לדבר עם אבא שלך על המצב ביניכם תסביר לו כמה זה פוגע בך שהוא מתנהג אליך תגיד לו שמבקשים עזרה צריך להיות יורת נימוסים. אם היית מבקש יפה היית בשמחה יעזור לך, וככה תדברו ואחר כל תתנצל שאמרת את הדברים האלו.
תראה לברוח , להסתגר ולהגיד שאין לי אומץ זה לא עזור אתה יודע.
בעניין זה אתה צריך לגשת ולדבר איתו כמו שאמרתי.
או לגשת לאמא שלך ולדבר איתה על אבא שלך שהוא ככה ואולי היא תייעץ לך.
מקווה שעזרתי.
אגב בן כמה אתה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכנסי..
חסוי21/06/2009אני חושב שפשוט כדאי להניח לדברים , כמו הרבה ריבים, זה יחלוף עם הזמן והיחסים יחזרו להיות יותר טובים.
בקרוב מאד אני טס לחו"ל לתקופה ארוכה אז אני מאמין שזה ישכח.
אני בן 15, למה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערב טוב
הייהיי21/06/2009וואלה צודק.
אתה יודע יש משפט כזה שאומר "תתן לזמן לעשות את שלו"...
תחכה ותראה כי המזן מרפא כאב...
לא סתם שאלתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההוספה
הייהיי21/06/2009הזמן*
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרגשות אשמה כלפי האבא
שלי ורדי21/06/2009שלום,
קודם כל רציתי לומר לך שיש לך יכולת ביטוי מאד יפה, אתה מתבטא נהדר ואתה נשמע לי נער נבון.
את יודע להסיק מסקנות ולהבין את ההשלכות של התנהגותך על האחרים. אתה גם נער מוסרי. קורה שאנשים מוסריים כמוך, (עצם רגשות החרטה שלך מגלות שאתה איכפתי כלפי האחרים) פוגעים באחרים במצבים בהם הם מתפרצים וכועסים.
אבא שלך רגיש מאד כנראה, ועצם הפגיעה שלו מראה כי באמת קשה לו במקומות מסוימים מאד, בלי קשר אליך.
לא נשאר לך אלא לבקש באיזשהו אופן סליחה ולהסביר לו מה הביא אותך להתנהג ללא שליטה בכעס שלך. כדאי לעשות זאת קודם במכתב ולהשלים אחר כך בשיחה קצרה. תבקש ממנו להתנהל אחרת כלפיך בפעם הבאה. למשל, כדאי לבקש ממך דברים ביתר עדינות ולא לראות אותך כמובן מאליו בכל דרישה שיש לו ממך. אולי הזמן לא התאים לך.
נדמה לי שאתה הגבת כך כי חשת שאבא "לא ראה אותך", לא הבין את מצבך ולא ניסה להתאים את בקשתו ממך למצב שלך. מכעיס אותך מאד כי פונים אליך בבקשות לעזרה בלי לראות את הצרכים שלך.
עדיין מדובר בהתפרצות חד פעמית ול א נראה לי שזה חסר תיקון מבחינת הקשר ביניכם. אביך חשוב לך מאד, אז תנסה לכתוב לו משהו כשאתה רגוע, ותהיה ענייני גם, תראה לו באיזו דרך היה יכול לפנות אליך כדי לקבל היענות חיובית וחלקה יותר.
בהצלחה,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי
חסוי22/06/2009משום מה הייתה לי תחושה שאת התגובה שלך את תפתחי בהערה טובה על יכולת הביטוי שלי, תודה:)
בכל זאת, התחלנו לדבר בינינו, אמנם לא הרבה, אבל אנחנו מחליפים מילים מדיי פעם.
אני מאמין שהטיסה הקרבה שלי לאמריקה, תגרום לבעיה להישכח בזמן שאני לא אהיה בארץ(אני אהיה שם במשך חודש, ואני מאמין שזה מספיק זמן כדי לגרום לבעיה להישכח)
בכל זאת, הוא למד שזה מפריע לי שדופקים לי על הדלת בצורה הזאת, והיום הוא דפק בצורה עדינה ולא צעק עליי.
לפעמים אני ישן המון. בצהריים וגם בלילה, זה נורמלי לא? אנשים מרגישים עייפים מדיי פעם, והם טוענים שאני ישן יותר מדיי ושאני מגזים ואני הסברתי להם שלאדם מעצם היותו אדם יש צרכים והוא לא יכול להתעלם מהם.
בכל זאת, היחסים מתחילים להשתפר, אני מאמין שיהיה טוב בהמשך וזאת באמת הייתה התפרצות חד פעמית. תודה על התגובה והמשך שבוע טוב:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה שניה לחסוי
שלי ורדי22/06/2009שלום,
ליחסים עם אבא שלך יש תשתית טובה, לכן הגעתם להבנה מסוימת איך להתנהל הלאה אחד מול השני.
כן , דברים נשכחים, אם כי לא לגמרי . האלמנט הרגשי העוצמתי שלהם נמוג אם היחסים ממשיכים להיות טובים בעתיד.
לגבי העייפות והשינה המרובה - תבדוק אם עצמך האם זה גם כתוצאה של מצב רוח לא טוב, דכדוך כלשהו. וחוסר אנרגיות . האם זה כך, מה מביא אותך למצב כזה?
בכל זאת, קצת צודק אבא שלך שהוא מודאג. הורים מודאגים שלילדים חסרים אנרגיות ..
נסיעה טובה!
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבן שלי עוד לא התבגרעוד ילד בבקשה11/06/2009
הבן שלי חייל משוחרר. אחרי השיחרור הוא רצה לחסוך כסף כדי לנסוע לחו"ל. הוא חיכה חודשיים כי לא רצה שכר מינימום ועבד כמה חודשים (העבודה מצאה אותו) ופוטר. הוא הוציא את כל המשכורת על מחשב, מגבר לגיטרה ועוד. הוא תיכנן לנסוע לאירופה לשנה ולעבוד. לא במכירות והאפשרות היחידה היתה למצוא שם עבודה (כלומר, להגיע בלי תוכנית). ברגע שגילה שעליו להוציא מאות שח בשגרירות, הוא נסוג. חודש אחרי הפיטורין התחיל לחפש עבודה בניחותא, כדי לחסוך ולנסוע לחו"ל (אולי כדי לעבוד שם).
אני מרגישה שאנחנו מדברים במקביל (ולא נפגשים לעולם). הוא מתעצבן אם אני רוצה לעזור וכמובן לא מוכן לחשוב על לימודים. מורה מהתיכון טען שהוא חייב פסיכולוג, אך לא אוכל לשכנע אותו. הוא מדבר עם חברים חצי שעה ואיתי, רק על כסף-אוכל-כביסה.
בעלי טוען שהוא צריך לעבור דירה ולהיות ברשות עצמו כדי להתבגר. אני מאד חוששת. כעת מחפש עבודה וחושב על דירה. אני מפחדת שהוא יזנח את הערכים עליהם גדל (הכיפה שהתקטנה תרד, הסיגריות שהוא מעשן מחוץ לבית - כשהוא יודע שאני יודעת, מיכסתן תגדל ומי יודע באיזו חברה יהיה). מה עושים? אני מרגישה שאיבדתי אותו וחבל. קראתי שמשהו מיחס בן-אם יעבור ליחסי בעל-אשה ואני חוששת על נישואיו כשיחליט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר על קושי להתבגר
שלי ורדי20/06/2009שלום לך,
הדאגה שלך במקום כי הבן שלך לא בשל מאד לגילוומתקשה ליזום באופן עקבי, עדיין מתלבט במטרות שלו וחושש מהתמודדויות. זו הסיבה שבגללה ביטל את הנסיעה לחו"ל עקב עניין פעוט יחסית (ההוצאות בשגרירות).
אך בכל זאת, נדמה לי שאתם כהורים לחוצים מאד. אני לא יודעת הרבה על הבן, אך הוא בסה"כ בן 21 או קצת יותר, אינו חייב להיות בגיל הזה מאד בשל ומגובש, יש נערים רבים בגילו שעדיין מתמודדים עם תהליכים של גיבוש וזהות עצמית ועם חוסר בטחון ותלות בהורים. הוא עושה כמה מאמצים, לא מאד יזומים אומנם, אך יש לו מחשבות לעצמאות כמו תכנון הנסיעהלחו"ל שלא יצאה לפועל. אי השיתוף מצידו במה שעובר ליו מייצג גם מאמץ להיות עצמאי. הרעיון של בעלך שהוא צריך לצאת מהבית לא כל כך מעשי לנער שאינו עובד ול אמסוגל לפרנס עצמו.
לא היה כדאי, כך נדמה לי, לדחוף אותו ישירות לצאת מהבית כדי שלא ירגיש דחייה. אולי מה שצריך זה הסתכלות והתייחסות אליו "בגובה העניים" יותר ולא כילד, על מנת להתקרב אליהם וליצור איתכם תלות הדדית בוגרת.
אני מתכוונת שכדאי להוריד את הלחץ, הוא עדיין צעיר ומחפש את דרכו. בעדינות ובתזמון נכון, רצוי להאיץ בו לעשות צעדים יזומים יותר למציאת עבודה. בו זמנית , בהתנהולת בבית כדאי לבקש ממנו קצת תפקידים ,אם לא ישנם כאלה אך פחות להתערב לו בחברה והתנהלות מחוץ לבית.
לגבי טיפול פסיכולוגי, נשמע לי שהוא צריך, אךבגיל הזה צריך לבוא ממנו , כהחלטה שלו, ולא מההורים. אולי מישהו אחר במשפחה שקרוב אליו, ולא ההורים, צריך לדבר אתו על כך.
בהצלחה,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה תעזרו לי , רע לי.נועה.08/06/2009
ההורים שלי לא מפסיקים לריב כבר 3 ימים, אבא שלי מאיים על אמא שלי , הם רוצים להתגרש כבר הרבה זמן , אני מנסה לדבר איתו אני לא מצליחה הוא עקשן כל מה שהוא רוצה בחיים זה רק כסף.
החיים שלו פאקינג סובבים סביב כסף, והוא אומר שנגמר לו הכסף והוא תמיד מערב אותי איכשהוא בזה . לדוגמא לפני כמה חודשים הוא הביא לי את המחשב הנייד שלו כי המחשב שלי היה מקולקל, והנייד נשאר עד היום אצלי והוא מאיים לקחת לי אותו כי זה שלו , הוא ניתק לי את השיחות בפלאפון והוא רוצה אותו אליו .
אני לא יכולה לחיות בלי מחשב כל מי שמכיר אותי יודע את זה, אני לא יודעת מה לעשות ניסיתי לדבר איתו ניסיתי לעשות הכל אבל אני לא יכולה יותר אני רק בוכה כל היום ואני מכירה אותו שאם הוא יקח לי את המחשב הוא לא יחזיר ואיך אני אמורה להיות בלי מחשב ובלי פלאפון?
כל היום אני לא מפסיקה לבכות הוא מאיים הוא צועק הוא מקלל אני לא יודעת מה לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות עם האבא
שלי ורדי14/06/2009היי נועה,
מצב קשה במשפחה, מצב של משבר בין ההורים, ובמיוחד ביניך לבין אביך,
העובדה שהו אמערב אותך בעיניינים לא שלך לא עושה לך טוב, בדרך כלל לא מטיב עם אף ילד. אם את יכולה, תנסי להתרחק מהבעיות שלהם, להגיד לו שאת לא רוצה לקחת צד או לדעת, דברים שלא שייכים לך ישירות,שמימלא את לא יכולה לפתור.תנסי לתת דגש לעיסוקים אחרים, עם חברים וכו', אחרת, לא תשתחררי מהבעיות של המשפחה...
לגבי הבעיה הספציפית עם האבא, והמחשב והפלאפון, תציעי לו אולי שיעשה לך הגבלה בשיחות כדי שיהיה רגוע ובטוח שלא תעברי את התקציב. תני למישהו אחר לדבר אתו במקומך, אח גדול או אחות גדולה אם יש לך,. בכל מקרה, אני מרגישה שקשה לך להתמודד אתו לבד, מעניין אם מישהו במשפחה רואה את מצבך , האם את מראה להם שאת במצב רוח לא טוב ובוכה?
את זקוקה למשיה חיצוני, צד שלישי שיתווך בינך לבין הורייך. תפנ ליועצת בית הספר , תבקשי ממנה שיחות, אך מכיוון שסיום בית הספר מתקרב מאד ,תבקשי שתפני אותך לאיש מקצוע אחר, עו"ס או פסיכולוג בקהילה, העובדים עם נוער. הם יכולים להעזור לך, לתמוך בך ולכוון אותך איך לנהוג , קשה מאד כשאת לבד. כמובן גם חברים וחברות יכולים לעזור מעט אך עדיף איש מקצוע.
מקווה לטוב בשבילך,
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערב טובאנייי07/06/2009
שלום אני לא יודעת אם בדיוק זה המקום לשאול את השאלה הזאת אבל בכל זאת.
אז ככה,
אני בת 16.
ויש מישהו שהכרתי שהוא בן 26 מהאינטרנט הכרנו וזה הוא התחיל לדבר איתי בפלאפון והוא דווקא נשמע לי נחמד אחד כזה שלא משחק משחקים.
דיברנו והוא רצה להפגש איתי אמרתי לו בוא ביום חמישי בים ושהוא התקשר אליי כבר ים לפני ונקבע שעה.
בקיצור הבעיה היא שאני לא סיפרתי לאמא שלי כלום על זה לאף אחדד מהמשפחה , חוץ מהחברות שלי (בודדות לא כולן).
ועכשיו אני מרגישה עם עצמי רע.. כי גם אני לא אומרת את זה לאמא שלי או לאבא שלי.
וגם אני רוצה לנסות קשר עם בן גדול ומבין.
כי הבני נוער של היום בגילי עם ילדותיים ובלי נסיון בכלום ובגלל זה אני מחפשת מישהו גדול ומבין.
מה את\ה מייעצ\ת לי לעשות במצב הזה?
האם להגיד להורים שלי? או לא להפגש איתו? או כן להפגש? אני לא יודעת.
כי אני מאוד לא אוהבת להסתיר דברים במיוחד מהמשפחה שלי.
כי מצב שני אם אני אגיד להן הם יכעסו חזק ויגידו לי כמובן לא להפגש איתו.
אשמח לקבל את תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכביד להסתיר מההורים
שלי ורדי07/06/2009שלום לך,
אני מרגישה שיש לך קשר טוב עם ההורים שלך, את סומכת עליהם ובמשך החיים את מקבלת את ההכוונה שלהם. בכל זאת, כאן את מרגישה קצת אשמה ומפחדת מהתגובה שלהם בכל המישורים - שיכעסו וגם שיגבילו אותך.
לדעתי, בחרת לממש את העצמאות שלך מההורים בדרך קצת בעייתית. אני מבינה את הצורך שלך לא לומר הכל, ביחס לכל מחשבה או התנהלות שלך בחיים. כך צריך ורצוי להיות. מעט סודות הכרחיים כדי ותתבגרי ותתחילי גם לסמוך על עצמך, וגם לגבש דעות משל עצמך , אחרות מאלו של הורייך.
אך המפגש עם בחור גדול ממך ב-10 שנים, שאף אחד לא מכיר חוץ ממך וגם את לא מכירה אלא רק בדרך טלפונית בלבד בעייתי בעיניי ומסוכן. אנחנו שומעים על כל כך הרבה הרפתקאות לא נעימות דרך האניטרנט... מי יודע מהו הגיל האמיתי שלו ואילו כוונות יש לו. אין לך מספיק ניסיון כדי לא ליפול בפח, גם אם י שלך מספיק חוכמת חיים לגילך. (גם נשים בוגרות לעיתים קרובות טועות מאד במפגשים האלה..).
קצת תמוה שבחור בן 26 מחפש קשר עם בת 16, את שואלת עצמך למה? את בטוחה שהוא בן 26 ולא יותר?
הייתי מייעצת לך דווקא לא לפגוש אותו, להמשיך אולי את הקשר הטלפוני כדי להכיר אותו לאורך זמן או במקרה שאת לא יכולת לדחות את הסקרנות שלך, לפגוש אותו ביחד עם חברה לזמן קצר ובמקום ציבורי בשעות היום. ים בטח שזה לא מקום טוב להיפגש, לפחות לא עם בגדי ים שמעוררים יותר את הסקרנות המינית...
אני מתארת לעצמי שבדבריי הוצאתי לך את ההתלהבות כי את שואפת ומקווה לקשר עם קרבה ואני מייעצת לך להיות חשדנית. אל תתני יותר מדי פרטים עלייך, על כתובת מגורייך.
ייתכן שהוא בחור מקסים , (אם כי מבוגר בשביך בכל מקרה )
עם הזמן תתרגלי לעשות שילוב בין התקווה לחשדנות ,עד שתכירי משיהו ותתני לו אימון. לא נותנים מיד אמון למרות החלום שכולם אנשים טובים ואוהבים והגונים כמונו. זאת, כדי לא להתאכזב או להפגע כיפליים.
האחריות שלי אומרת לך לא להיפגש איתו למרות הקליק ביניכם , והצורך שלך בבן מבוגר ממך. ה יותר מדי נסתר ומסוכן. הורייך בטוח יגידו לך שלא, אך תתתייעצי עם חברותייך גם. נדמה לי שרובן יגידו לך להיזהר.
כדאי לך להדוק מהם הצרכים שלך לקשר עם בחור מבוגר, ולא בגילך או בערך בגילך. אלת רוהצ להתבגר מהר, לצאת מהסטטוס של הילדה הקטנה,? מה את מקווה שהוא מבין ושבני הגיל שלך לא יכולים לספק לך? האם את רוצה בעצם להחליף את ההכוונה של ההורים שלך עם ההכוונה והתמיכה של בן זוג מבוגר? עם חבר בוגר , תשארי למעשה במקום של הקטנה והפחות יודעת, אשרמקבלת הכוונה שוב... תחשבי על זה.
בהצלחחה ותהיי זהירה,
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאניי
אנייי07/06/2009תודה על מה שאמרת לי.
אבל תראי הוא גם אמר לי שהוא לא נכנס לים כבר הרבה זמן ולא בא לו להכנס לים.
זא אומרת בכלל הכל התחיל שהיא רצה להפגש איתי בקניון הזהב.
ואני לא רציתי בגלל שלא רציתי שאנשים יראו אותי איתו כרגע, כי הרבהה אנשים הולכים לזהב שאני מכירה וגם המשפחה שלי.
ואם חלילה אני יהיה איתו בזהב אז מישוה שאנ ימכירה יראה את זה ואני לא רוצה כרגע שיראו וידעו.
אז אמרתי לו שנלך לים (שמה המקוםה כי טוב לדעתי שלא באים הרבה אנשים שאני מכירה) ,
למרות שמקום שיש הרבה אנשים זה טוב בישבילי שאני יהיה איתו. ( ככה חברה שלי אמרה).
ואז הוא אמר לי שהוא לא נכנס לים כבר הרבה זמן אז הוא לא רוצה להכנס לים , אז קבענו שנשב במסעדה לים הים.
מה את אומרת על זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההוספה
אנייי07/06/2009ועוד משהו זה מאתר היכרויות לאבמי , בטח את מכירה.
הוא שם שמה פרטים עליו ואת הגיל וגם תמונה שלו.
ואז שהוא התקשר אליי שאלתי אותו איך הוא ניראה וזה ואיך קוראים לו..
כדי לדעת שהוא לא משקר לי שהוא זה זה.
מקווה שהבנת אותי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי
שלי ורדי08/06/2009שלום,
נדמה לי שהוא בחור טוב, אך אין לדעת. עדיף קפדהו וחשדהו ,ובסוף מאחלת שיתברר שהוא אדם טוב.
את יכולה לשאול אותו האם הגיל שלך מפריע לו, האם גיל 16 לא צעיר מדי בשבילו? להבין את הראש שלו. אני חוזות שוב על כך שכדאי להביא איתך חברה , לא להיכנס לאוטו שלו בשום אופן, ולחזור בכוחות עצמך הביתה. את יכולה לעשות כך שתפגשי אתו לזמן לא ארוך במקום ציבורי ותתכנני שחברה תיפגש איתך בקרבת מקום בעוד כשעה. אני יודעת שקשה להגיע לפגישה בחשדנות אך היו דברים מעולם ויש גם אנשים שמתכננים דברים.
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצהריים טובים לשלי
אנייי08/06/2009תראי שאני שאלתי אותו אם לא מפריעה לך הגיל שלי ..
לפי הזכרון שלי הוא אמר , הוא כזה בהתחלה התבאס לפי מה ששמעתי וניראלי ואחר כך הוא אמר לי " אה את עוד לומדת?" אמרתי לו שכן ואז הוא אמר לי "בסדר תרגישי בנוח" (בחביב כזה).
מה את אומרת על זה גם?
אוקי אני אשאל אחת המחברות שלי אם הן רוצות
ותודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדניאל17/05/2009
הי,אני ממש נכנסתי למצב שאין לי מושג מה אני אמורה לעשות.יש מישהו באזור ביתי שלא מפסיק להסתכל עלי בכל פעם שאני רואה אותו..אני בת 20 והוא בסביבות ה30 פלוס..הבן אדם נראה עבריין לפי חיצוניותו וכל פעם הוא גורם לי לאי נוחות כשהוא בסביבה,יכול להיות שאני סתם מייחסת לזה חשיבות וזה לא משהו שאני אמורה לחשוש אבל ליתר ביטחון יש משהו שאפשר לעשות בנידון?הרי הרחקה או אזהרה לא באים רק מהתבוננות אלא אם יש גם מעשה כלשהוא.אשמח למענה,תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי נוחות מהתבוננות
שלי ורדי17/05/2009שלום דניאל,
אני כן חושבת שאת צריכה להתייחס ולא להיות אדישה, אולי זה כלום, אך עדיף שתדברי עם מישהו מבני ביתך (אם את חיה עם ההורים,עדיף עם אבא ) על תחושותייך. בדרך כלל תחושות בטן של אזהרה לא מטעות. אל תקלי ראש. אולי תתכנני כשתהיי עם מישהו שסיפרת לו על תחושותייך להתקרב אל האיש ולשאול אותו למה מתבוננן בך? השאלה לא כדי לקבל תשובה אלא יותר כדי להבהיר לו שעוד מישהו יודע עליו, ועל אי הנוחות שנגרמת לך....
תזהרי כשאת חוזרת מאוחר בלילות...תדברי בפלאפון .
שוב אולי זה כלום אך מעדיפה שתיהי חשדנית ופחות תמימה
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי בהסתכלותשרון12/05/2009
שלום,אשמח לקבל יעוץ.בשלב זה בחיי אני מוצאת את עצמי במחשבות לגבי העבר מה יכולתי לעשות בצורה שונה בכדי לבנות לעצמי חיים יותר טובים משאני עכשיו..אני תמיד נוטה להסתכל על הצד השלילי שבדבר ולכן אני לא מתקדמת לשום מקום אלא פוסעת במעגל שלא מסתיים..דבר זה מפריע לי בשגרת היום יום ומונע את ההנאות שיכולות להיות אם רק הייתי נותנת סיכוי,רציתי לדעת מה אפשר לעשות בכדי לצאת מטראומות כואבות בעבר ואיך אפשר להמשיך איתם ביום יום מבלי שזה יפגע בי,תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך להמשיך עם הטראומות
שלי ורדי16/05/2009שלום לך שרון,
לא יודעת מה גילך, אבל אף פעם לא מאוחר, במיוחד בגילאים הצעירים, לטיפול פסיכולוגי.
זה בעצם משאלתך, להתגבר ולראות אחרת את עצמך ואת מהאורעות הטראומטים שהשפיעו עלייך. כדאי לפנות לפסיכולוגי. מאד חשיב לבגיל צעיר לעבור טיפול כדי להמשיך באופן בריא יותר הלאה, כשכל ההחלטות החשובות עוד לפניך. נראה לי שיש לך מודעות בסיסית מספקת לטיפול.
בהצלחה
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצה בבקשהאנונימי03/05/2009
אחותי בת 20 חסרת בטחון עצמי, מצד אחד מאוד חכמה ומצד שני מתנהגת בילדותיות. יש לה חברה אחת בלבד. כיום היא עובדת בעבודה סתמית שלא מתאימה לילדה בגילה ולא עושה כלום כדי ללמוד או להתקדם בחיים, כי הרגשתה שהיא לא שווה כלום. עד כאן הרקע.
בזמן האחרון היא נכנסת לאינטרנט ומכירה שם כל מיני גברים והיא מוכנה לפגוש כל מי שרק ירצה.
כבר בדיבורים דרך המחשב היא מרעיפה עליו דברי אהבה כמה אתה חשוב לי , מתי ניפגש כבר ,אני מתגעגעת וכו'. גבר רק צריך דברים כאלו כדי לנצל את העניין ומכאן הדרך קצרה לניצול וזה מה שקורה. הם נפגשים וכמובן לא משנה מי הבחור מייד מתחילים בניצול מיני , היות ואין לה נסיון מיני היא אומרת לבחור שאין לה נסיון ומנסה לבקש שלא ילכו עד הסוף. למזלה עד היום הבחורים עצרו ולא הפעילו כח (כך אני מקווה) היא מבטיחה שפעם הבאה יהיה יותר טוב וממשיכה להתרפס דרך המחשב .אני מפחדת עליה כי היא באמת ילדה טובה. את כל מה שאני יודעת זה משמיעה כשהיא מספרת לחברתה בטלפון ומקריאה במחשב שהיא משאירה פתוח, היא מאוד נאיבית. אני יודעת שזה לא בסדר שאני קוראת אבל זה מדאגה. לי היא מספרת רק חלקי דברים ולא את הניצול של הגברים.
ההורים שלנו גם יודעים את כל זה אבל היא לא מוכנה להקשיב להם.
מה לדעתך עלינו לעשות ועם מי לתייעץ ואיך לטפל הנושא. אני ממש דואגת שלא יקרה לה משהו ואפילו זה יכול להגיע לאונס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דאגה לאחות
שלי ורדי16/05/2009שלום לך, קודם כל כל הכבוד לך לדאגה ולאחריות שאת מגלה כלפי אחותך,
באמת צריך לעשות כאן כמה מעשים. למה שהורייך לא יפנו וידברו איתה ישירות, אפילו שלא יקחו לזמן מה את המחשב מרשותה ? הרי למרות שהיא בוגרת ,המחשב בבית שלהם, ברשותם? נראה לי חשוב ביותר כדי למנוע את הסכנות אליהן היא נכנסת כל פעם מחדש.
רצוי מאד לשקול טיפול משפחתי והטיפול פרטני לאחותך.היא נראית נואשת בחיפוש אחר קירבה, חום ואהבה. השילוב עם הנאיביות שבה הוא "קטלני". לדעתי העובדה שהיא משאירה את המחשב פתוח ואתם יודעים מה קורה לה, זה סימן שבאופן לא מודע היא רוצה שתצילו אותה בדרך כלשהי. אניממליצה בחום על טיפול משפחתי בו כל המשפחה משתתפת כי ההורים שלך נראים כרגע חברי אונים מולה.
טפיל פרטני יכול להתקים דרך עובדת סוציאלית ברווחח, דרך פסיכולוגים של בריאות הנפש שלמרד במשרד הבריאות, או דרך פסיכולוגים בקופות החולים. בנוסף אני לא יודעת אם היא עובדת אך כדאי לעודד אותה לעבודה, גם זה נותן בטחון עצמי וגורם לה להיות פרודוקטיבית במקום לשבת כל היום מול המחשב לחפש קשר.
בהצלחה,
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה'נוער בסיכון'אסי אושר27/04/2009
שלום.
רציתי לדעת מה זה אומר 'נוער בסיכון'
איזה סוגי נוער משתייכים להגדרה הזאת?
האם רק בני נוער עניים שאין להם מה לאכול ובני נוער עבריינים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה זה נוער בסיכון
שלי ורדי03/05/2009שלום לך,
המשמעות של נוער בסיכון מתייחס לכמה אשפרויות חיים:
א. נוער שאינו לומד והסיכון שיהיו אנשים בוגרים ללא השכלה וללא פוטנציאל או כוחות מקצועים מינימאלים.
ב. נוער בסיכון זה נוער הנגרר לאורח חיים עברייני, המרגיש בשולי החברה, לא מזדהה עם חוקים ונורמות החברה.
ג. נוער בסיכון , זה נוער עם נטיות התמכרות כגון לאלכוהול, סמים וכו', אורח חים מופקר כמו מיניות ללא הגנה, סיכון להידבקות במחלות שונות וכו'.
ד. נוער בסיכון זה גם נוער עם נטייה לפגיעה עצמית, כגון התאבדויות, דכאונות, או נטייה לקורבניות ולאי יכולת לנהל את החיים שלו בעצמו באופן עצמאי.
ה. נוער שחווה התעללות, הזנחה מהמשפחה, או פגיעה והתעללות מתמשכים מגורמים חיצונים למשפחה, נחשב גם כנוער בסיכון לאיכות החיים, להתפתחות האישית וליצירת פסיכו טראומה.
דווקא נוער עני לא בהכרח בסיכון, אלא אם כן קיימים תנאי עוני מחפירים המאלצים לגנוב כדי לשרוד או יש סכנה לתזונה ולבריאות..
מקווה שהברתי כמה דברים,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואם אני
אסי אושר04/05/2009אם אני משוייך לאחד מהאפשרויות מה עליי לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפתרונות
שלי ורדי12/05/2009קודם כל , עצם העובדה שאתה רוצה לצאת ממצבך מעידה על תקווה...
אתה לא רוצה להידרדר וזו נקודת התחלה טובה.
אני מציעה שתפנה למחלקת נוער במצוקה ברווחה, במקום מגורייך. הם בהחלט עוזרים למי שרוצה לצאת ממצבו, ישמחו לעזור.
אם אתה משתמש בסמים , אפשר לפנות לחחנה למניעת סמים האיזורית , אם ישנה כזו, אך גם הרווחה המקומית מטפלת.
אני מקווה שתצליח.
בדרך כלל לא קצרה הדרך ולא מהיום למחר יש שינוי, אך בשביל חיים טובים יותר כדאי מאד.
שלך,
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביטחון עצמיאנונימי17/04/2009
אוקי.. חשבתי לפרסם כן את ההודעה, למרות שלא ידעתי איפה לפרסם.
עוד חודשיים בן 15.
אני קצת מרגיש שאין לי ביטחון עצמי, או ש.. אני לא ממש מרגיש את הביטחון העצמי שלי.
בבית הספר היסודי הייתי ילד עם המון חברים וכל זה, בחטיבה בכיתה ז' הייתי מצטיין, ובכיתה ח' היה לי מין משבר כזה והידרדרתי בלימודים, הידרדרות עם החברים...
והלכתי למסלול פסיכולוגיה עם פסיכולוגית אחת, ואחרי שסיימתי שם, שלחו אותי לפסיכיאטר.. ואני נפגש איתו מדי פעם.. (פעם ב3 חודשים) ועכשיו, כל שבוע אני נפגש עם פסיכולוג, שהוא די נחמד.
ופשוט נמאס לי להיות כבול בשרשרת של פסיכולוגים.
טוב, בחזרה לביטחון העצמי, עניתי כאן על "בחן את עצמך" בקשר לביטחון העצמי, ויצא לי שאין לי הרבה ביטחון, ואני רוצה שתעזרו לי, בבקשה, לגרום לי לאהוב את עצמי כמו שאני ולהיות עם ביטחון.
תודה רבה לעוזרים. (:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטחון עצמי נמוך
שלי ורדי16/05/2009שלום לף וסליחה על התגובה המאוחרת...
בטחון עצמי נבנה עם ההצלחות, התגובות והכשלונות של החיים בכל התחומים. במיוחד חשובה תפיסת האדם את הצלחות או הכשלונות שלו. לפעמים אין לבטחון עצמי קשר גדול עם מה שקורה במציאות, כלומר עם היו הצלחות או לא.
אין לי מושג מה מביא אותך לבעיה בה אתה נמצא, עם פסיכיאטר ופסיכולוג .אך היה טוב יותר אם היית תופס את אנשי המקצוע כאמצעים עבורך להביא אותך לחופש עתידי ולא כאנשים הכובלים אותך. .
אתה זקוק להמון מודועת עצמית שדרך הטיפול הפסיכולוגי תרכוש כדי לראות בעצמך את הדברים הטובים.
אם הפסיכולוג נחמד אז תנסה להתמיד, ולא לחשוב מתי תפסי ק את הטיפול. הסוד הוא בהתמדה. זה ישתלם לך בסוף, אני מבטיחה. זו העצה הכי טובה שאני יכולה לתת לך כרגע.
הרבה כוח ותקווה,
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסמדר
אנייי07/06/2009תראה ילד בחון עצמי בא עם הזמן לאט לאט אתה מתחזק..
ככה זה בחיים יש ירידות ועליות...
ולאט לאט זה יגיע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

