מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מה לעשות עם אחי "הקטן"אמאל'ה14/09/2009
שלום אני אשמח לעזרתכם בעניין אחי -כתבתי קטן כיוון שמתוך 6 אחים הוא הכי קטן אך כיום בן 20 לצערי חייו לא היו קלים ודי בעייתיים אנסה לצמצם :הוא אובחן כהיפראקטיבי הפרעת קשב וכו..טופל זמן קצר (3 חודשים)בכדור ריטלין במינונים כאלה ואחרים אך ללא הועיל הופסק מתן הכדור עקב השפעה לא טובה על אחי מדובר בילד מתוק בבסיסו וטוב אך קשיי החיים הובילו אותו למי שהוא היום בחור מחוספס אנאלפבתי חסר ביטחון עקב כך אפילו שעוןהוא לא יודע לקרוא די כואב הלב וכל מה שקרה כאן זה שפשוט לא היה מי שירים אותו וייקח אותו וישקיע הוריי עייפו לאחר 6 ילדים לצערי אני בתור אחות גדולה לאורך כל גידולו ניסיתי ולעיתים הצלחתי להביא אותו למטרות כמו תעודה טובה שיעורים ואפילו להתנהג טוב פשוט הקשבתי לו וכיבדתי אותו מה שבבית כיום לא קורה הוריי רבים מאז שאני זוכרת את עצמי אין כבוד לאף אחד בבית כל היום צעקות אבי טיפוס טוב נשמה אך ללא עמוד שידרה אימי היא זאת שצועקת ולפעמים גורמת לחיכוחים מיותרים וכו..אני יותר מ10 שנים לא גרה בבית נישאתי ואני גרה רחוק מהוריי מרחק שעתיים נסיעה כך שמידי פעם בטלפון אני מנסה לדבר ולעזור אך לצערי ללא הצלחה אחי כיום מחוסר תעסוקה יוצא ומבלה עד השעות הקטנות של הלילה אנו פוחדים שמא יתדרדר ואלו הם חייו .המשפחה חייה עם קשיים כספיים כך שגם כסף לא ניתן לתת לו אפילו לצרכים בסיסיים אבי שעובד ב2 עבודות גם בשבתות וחגים נותן לו מידי פעם ממש מגרד מה שאפשר אחי שירת בצה"ל בדיוק חודש ולאחר מכן נתקף בחרדות נטישה קשים ביותר שגרמו להוציאו על פרופיל נפשי (הוא לא מסוגל להיות רחוק מהבית אף פעם לא היה מכיוון שלא נתנו לו אף פעם את הביטחון ביציאות וכו היום הוא יוצא כמו שלא יצא בעבר )שאלתי היא:מה עושים עם בחור צעיר בן 20 חסר ביטחון שלא יכול לעבוד בכל מקום מכיוון שאין לו ידע בסיסי בחיים לא קריאה ולא שעון אפילו- הוא צריך מסגרת שתשמור עליו ובה יוכל לעבוד להעסיק עצמו האם אתם מכירים משהו בסגנון שיכול לעזור אפילו אם צריך לצאת מהבית כי בבית אימי די יורדת לו לחיים מזכירה לו תקופות שפלות בחייו כולל אי הצלחתו(שלא באשמתו)בצה"ל מה שגורם לוויכוחים ועימותים קשים.אני די ניסיתי לתמצת חסכתי בעוד פרטים אך אני מקווה שאפשר יהיה אולי להבין או להפנות אותנו ממש לא יודעת מה לעשות אשמח לעצתכם אגב מדובר באזור חיפה. תודה:)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה לאחיך
אילן רוב14/09/2009שלום לך,
כל הכבוד על המוטיבציה שלך לעזור לאחיך.
את מתארת אותו כבחור, שהוא כרגע אבוד, אך בהחלט ניתן לעזור לו למצוא את דרכו.
אני מציע לך לשוחח איתו ולבדוק, האם הוא מעוניין לקבל עזרה טיפולית.
אם כן, תוכלי לעזור לו לפנות לתחנה לבריאות הנפש הקרובה למקום המגורים או לקופת החולים.
המרפאות/התחנות לבריאות הנפש של משרד הבריאות נותנות ללא עלות, עזרה נפשית.
במסגרת הזו יפגוש אחיך אנשי טיפול, שיאבחנו את הבעיות המרכזיות, אשר איתן הוא מתמודד.
בעקבות זאת הם יציעו לו את הטיפול המתאים לו.סוגי הטיפול העיקריים הניתנים: טיפול בשיחות פרטני או קבוצתי וטיפול תרופתי.
בעזרת המרפאה לבריאות הנפש או לשכת הרווחה הקרובה אפשר לבקש לבדוק מול ביטוח לאומי את זכאותו לקצבת נכות וכן את זכאותו לשיקום מקצועי.זהו תהליך ארוך, אך חשוב.
ניתן וחשוב לעזור לאחיך,ראשית כדי למנוע הדרדרות במצבו הנפשי, ושנית כדי לקדם אותו בתפקודו.
אם תיתקלי בקשיים, את מוזמנת לכתוב שוב ואנסה לסייע.
בהצלחה,
אילן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לחשיש יש השפעות ארוכות טווח?אורן14/09/2009
הרי זה ברור שהחשיש משפיע כשמעשנים אותו ומספר שעות אחרי, אבל האם לחשיש יש השפעה ארוכת טווח על התנהגות ועל האופי של הבן אדם?
אני לא מדבר על מישהו שמעשן כל יום, אני מדבר על מישהו שמעשן לדוגמא אחת לשבועיים-חודש.
תודה מראש,
אורן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ד"א שכחתי לציין
אורן14/09/2009הכמות שאני מדבר עלייה בעישון של פעם בשבועיים עד חודש בערך זה כמות של 2 סיגריות חשיש(לא נחשב הרבה בכלל).
אני מודע לזה שאם זה לא נחשב הרבה זה לא אומר שזה טוב, אני רק רוצה לדעת אם למשל עישנתי עד עכשיו 3 פעמים בערך בתדירות שציינתי ובכמות שציינתי בכל פעם האם תיהיה עליי השפעה ארוכת טווח.
ואם אנסה עוד פעם או פעמיים בתדירות ובכמות הזאת...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה המשכית לאורן
אילן רוב14/09/2009אורן,
החששות שאתה מגלה הם סימן טוב.
אני שוב מציע לך לקבל אינפורמציה מלאה באתרים של ארגונים העוסקים בנושא, ויש להם את כל המידע הנחוץ לך.
אילן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשפעות החשיש
אילן רוב14/09/2009אורן שלום,
בראשית דבריי ברצוני לציין שחשיש הוא סם מסוכן, ושיש לו השפעות פיזיולוגיות ונפשיות מזיקות.
בעישון חשיש קימת האפשרות שתתפתח תלות הולכת וגדלה בסם, כלומר שתדירות השימוש בסם תעלה. התלות בסם היא פיסית ורגשית, והמשמעות שלה היא, שללא הסם עלולים להיות קשיי תפקוד וכן עלול להתפתח דיכאון.
עדיין אין מידע ברור העונה לשאלה:"מיהו האדם המתמכר?" התמכרות קיימת בכל שכבות החברה, וכדאי לך ללמוד היטב את הנושא, כדי להפחית את הסיכונים הבריאותיים שלך או של חבריך.
במקרים רבים מתחילים להשתמש בסם, כדי להגביר את מצב הרוח, בשל שיעמום או כבילוי חברתי.
אדם שמתחיל להכיר את עולם הסמים יכול שלא להסתפק בחשיש, ולהרגיש דחף לנסות סוגי סמים נוספים, שהם מסוכנים ביותר ועלולים לפגוע במצב הנפשי.
אני מציע לך לבדוק היטב את כל הסיכונים. אפשר ללמוד על כך באנטרנט וממומלץ להכנס לאתרים של הרשות למלחמה בסמים או של ארגון "אל סם".
בברכה,
אילן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה...
אורן14/09/2009המון תודה לך! נכנסתי לאתר אל-סם וזכיתי למצוא את התשובות שלי.
ואני מצטט:
"הפסקת השימוש בקנאביס, כבכל שינוי בהרגלים, כרורה בהערכות מתאימה.
התופעות שונות בהתאם לדרגת השימוש בסם, והשפעתן יורדת עם הזמן."
אם ההשפעה יורדת עם הזמן אני שמח שהפסקתי וזה אומר שאני אתפקד כרגיל אם לא אמשיך.
"יחד עם זאת, התחושה של הפסקת עישון הקנביס, עשויה להיות תחושת רווחה, וחזרה לחוות את עצמך באופן אמיתי יותר, ללא התלות בסם, והיות צלול יותר. ודאי לאחר מספר ימים או שבועות."
אני נורא שמחתי לגלות שאם משתמשים בסם ואז מפסיקים הוא לא מסוגל להוות נזק לכל שארית חיי או לחלק נכבד מחיי.
תקן אותי אם אני טועה......
ושוב, תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאורן
אילן רוב14/09/2009אני שמח שנעזרת במידע שקיים.
אני בהחלט חושב שהפסקת השימוש בסם הוא צעד נבון.
בהצלחה בהמשך.
אילן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשריםאביטל08/09/2009
בבקשה אני צריכה ייעוץ..אני בחורה מאוד סגורה שקשה לי לבטא את הרגשות כלפי אנשים,כל מה שעובר עלי אני מעדיפה לשמור בפנים מאשר לשתף אפילו את החבר..כל פעם שהוא מתקרב אלי ורוצה לקיים יחסי מין אני מחליטה למנוע את זה,יש בי פחד שארגיש אותו קרוב מדי ואז אין את האני העצמי כאילו אנחנו כבר מישהו אחד,אך יש כל כך הרבה חסימות באמצע שאפילו לא ניתנות להסברה מבחינתי ואני חוששת שזה יפגע בקשר איתו..לא הצלחתי לבטא את הרגשתי אליו בצורה טובה והוא חושב שאני דפוקה ושאני מתנהגת מוזר..מה אפשר לעשות?גם האנשים הקרובים אלי וחבריי מסתכלים עלי באותה צורה וכנראה שזה משהו שאכן קיים אך לא יכולה להסביר..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשרים
אילן רוב08/09/2009הבחירה שלך במילה "קשרים" אינה מקרית. בקשר בין שני בני זוג יש משימה מורכבת. המשימה היא להשאר יחד ובמקביל לחוד.
אינני יודע מה גילך, האם זהו החבר הראשון והאם כבר קיימת בעבר יחסי מין. כל אלה שאלות חשובות כבסיס ראשוני להבנה של הקשיים שעולים.
אני רוצה לומר לך, שחשוב שלא תבקרי את עצמך ושלא תרגישי שמשהו אצלך לא בסדר. את מעלה קשיים נורמליים, וככל שהחבר יבין יותר את המחסומים, כך יגדל הסיכוי שהרגשתך תשתפר. גם אם לא ברור לך, למה את חסומה, חשוב לכבד את רגשותייך ולתמוך בך. זוהי החברות במיטבה.
הפחד שלך, שביחסי מין תרגישי את החבר קרוב מידי, ואז תרגישי ש"אין את העצמי", הוא אחד הפחדים המוכרים ביותר בקשר. בקשר יש פחד מלהבלע בתוך האחר, וביחסי מין הפחד הזה, לעיתים מתעצם. להבלע,כלומר שחייך יהפכו להיות חייו ורצונותייך יהפכו להיות רצונו.
אפשר גם להסתכל על זה מכוון אחר: פחד מתלות,כלומר מלהיות תלויה בו, או ממצב שרגשית תרצי אותו ולא תוכלי להרגיש או לתפקד טוב בלעדיו.בשל הפחדים הללו ישנה זהירות מלהתקרב והתקרבות הדרגתית תוך כדי בדיקה. חשוב שתאפשרי לעצמך את הקצב שלך.
כוון נוסף שחשוב לבדוק: האם חווית אכזבות מקשרים קודמים או האם נפגעת מיחסי מין. אם כן, את מגיעה לקשר הזה עם חששות, ולכן את זקוקה לזמן ולחוויות משותפות עם החבר, כדי לבסס אמון בקשר. ככל שתוכלו לדבר על רגשותייך, בלי שתרגישי אשמה, כל ייטב לכם יחד.
לעיתים קרובות איננו יודעים את הסיבות לרגשות הלא נעימים שלנו. זה לא אומר שאנחנו "דפוקים",
זה אומר שיש לחפש את הסיבות, כי אחרת ניכנס למעגל אשמה והמצב יחמיר.
זהו מסר, שאני מציע לך להעביר לאוהבייך וקרובייך.
אני ממליץ במקביל לבדיקה האישית להיעזר באיש מקצוע: יועצ/ת חינוכי/ת, פסיכולוג/ית או עובד/ת סוציאלי/ת.
בהצלחה,
אילן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחות במצוקהע05/09/2009
שלום
אחותי בת 14.5. היא עולה לתיכון ובחודשים האחרונים התחילו לה התקפי חרדות חזקים כשהיא מדווחת על כמה דברים:
1. פחד ממוות ונושאים קשורים. ככל שידוע לי, אין לה בעיה עם סרטים וכאלה דברים (לא שהיא רואה תוכן אלים באופן רגיל).
2. חרדה לגבי יציאה לרחוב, אנשים וכו'.
זה התגלה כמשהו בעייתי במיוחד כשהתברר שהיא חתכה לעצמה את היד לדבריה - כדי להפחית את הפחד והחרדה או משהו כזה. זה לא היה ניסיון התאבדות.
כמובן שבכל זה נכנס הסגנון המשפחתי הבעייתי.
בכלאופן, היא הלכה לפסיכיאטרית עליה קיבלנו המלצה וישנו טיפול תרופתי. הכדורים לא נראים כעוזרים מדי (אם כי אני לא יודע) והקלונקס גורם לה גם לעצבנות (זה אפשרי?). קיבלה המלצה להחליף כדורים במקום הקלונקס שגורמים לה להיות רדומה לגמרי תוך זמן קצר (כך שהיא לא ממש יכולה לקחת את זה עכשיו בבית-הספר בלי בעייתיות משמעותית).
הולכת גם לפסיכולוג שלא עוזר לה כלכך כפי הנראה. אין ביניהם תקשורת ככל שידוע לי וכרגע אנחנו לא מוצאים פסיכולוג/ית נוער שאינו תפוס לעוד כמה חודשים.
כרגע עדיין יש לה הפחדים מהמוות מדי פעם בתדירות לא קטנה (פעם-פעמיים בשבוע). אני לא יודע מה לעשות חוץ מלדבר איתה ולנסות וכו'.
לא יודע לאן לגשת ועל איזה פסיכולוג/ית אפשר לסמוך. כי סך הכל, לא רצוי להעביר בן אדם כמה וכמה אנשי מקצוע עד שמוצאים את הנכון, גם אם זה לפעמים כורח.
אשמח לעיצות לגבי הפסיכולוגית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דאגה לאחות שיש לה מצוקה
שלי ורדי05/09/2009שלום,
נראה שהמשפחה עשתה את הדברים הנכונים בשביל אחותך, היא הלכה לפסיכיאטר, קיבלה טיפול תרופתי וגם טיפול פסיכולוגי.
אין מה לייעץ לך לגבי הטיפול התרופתי, כי איני מכירה, אך לפי ידיעתי יש הרבה תרופות , אני מקווה שימצאו לה משהו מתאים לה,.חשוב גם מי הפסיכיאטר, האם הוא של ממרפאה ציבורית או איש מקצוע מומלץ, בולט בתחום הטיפול התרופתי. העצה שלי: לא להסתמך רק על המרפאות הציבוריות אך לקבל עצה מקצועית שניה.
העובדה שחתכה את עצמה , נשמעת לי כמו פגיעה עצמית לצורך ביטוי רגשי של מצוקה שלא יכולה להביע במילים..... היא כנראה נערה סגורה מאד.
על הפסיכולוג , אין לי מספיק נתונים כרגע, אני יכולה להגיד לך רק שצריך להיות פסיכולוג קליני , ושיהיה בקשר מקצועי רציף עם הפסיכיאטר. הסמפטומים של אחותך די קשים, לכן לא מצופה הטבה מאד מהר, צריך סבלנות.
תנסה להראות לה יחס חם, כדי שתדע שאתה חושב ואוהב אותה, תנסה לעשות לה good time, שתשכח לפרקים מהצרות שלה, להיות שם בשבילה , זה הדבר הקטן (אך גם הגדול..)הכי נכון לעכשיו.
אמרת גם משהו על האוירה במשפחה. טיפול משפחתי במקביל לטיפול האישי של אחותך יכול בהחלט להועיל מאד.
בהצלחה ,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רע לי בחייםחסוי02/09/2009
היי.
אני לא כל כך יודע מאיפה להתחיל, אולי אני אתחיל מלספר על הדבר שאני סובל ממנו כבר 15 וחצי שנים, והוא בדידות.
את יודעת איך זה מרגיש להיות בודד?
לדעתי זאת התחושה הכי נוראית שקיימת, לדעת שזה רק אני עם עצמי, בלי חברים, ועם קשר משפחתי שרק הולך ומתנתק לאט לאט.
אוף, כשאני בחברת אנשים זרים(הכוונה לזרים היא למשל בפגישה במקום ציבורי כלשהו, כמו מטוס, או מספרה או רכבת וכל מקום ציבורי שיעלה בראשך, אני מתנהג בטבעיות ומפתח שיחה ואני פתוח וזורם ונהנה לדבר, אבל כשאני בחברת ילדים בני גילי, בבצפר, אני בנאדם סגור, מלא מגננות שכל החיים שלו הם סוד מתמשך, בנאדם שקשה לו לנהל שיחה וליצור חברויות עם בני גילו, מאז שאני זוכר את עצמי קשה לי לפתח קשרים חברתיים, קשה לי להיפתח אל החברה, קשה לי להיפתח אל המשפחה, ואני לבד, כל כך לבד במשך כל החיים האלה! וזה קשה, ונמאס לי כבר!!
מתי אני אוכל סוף סוף להיפתח בלי חששות? לזרום? לצחוק? לצאת לבלות???
מתי אני אפסיק לשבת בהפסקות בבית ספר על השולחן ואסתכל במשך ה-20 דק' של ההפסקה אל מעבר לחלון?
מתי זה כבר יקרה? כל כך באלי לשבור את כל המחסומים המעיקים שלי. אף פעם לא טוב לי בחיים, כל הזמן רע לי, אני כל הזמן בדיכאון, ואני חושב שהסיבה המרכזית לזה היא הבדידות.
אולי עכשיו את תוכלי להבין למה בכל שנה ושנה, כשנגמר החופש הגדול קשה לי לחזור ללימודים? לא בגלל הלימודים, כי אני משקיע ולומד, אלא בגלל העניין החברתי. כל כך נמאס לי להגיע בכל יום לבצפר ולהתבודד בלית ברירה, ולחזור הביתה ולהיות עוד יותר בודד.. עצוב לי:(
אני מרגיש לא טוב לגבי הגוף שלי, יש בי מן מחשבה כזאת שכל הזמן מאיצה בי לרדת במשקל, שאם ארד במשקל החיים יהיו יותר טובים(שברור לי שזה לא יפתור את בעית הבדידות) אלא הכוונה שאני אהיה יותר רזה ואני ארגיש יותר טוב עם עצמי, ולהרזות ולהרזות ובעצם כך למשוך את תשומת הלב של הסביבה, לגרום להם לרחם עליי, לגרום להם להכיר בי, ובעצם כך לבטא את עצמי, אבל הרצון העיקרי הוא תשומת לב(כמובן לא תשומת לב יתרה, אני לא בנאדם שאוהב תשומת לב בכמויות גדולות, למשל בבר מצווה, התחננתי בפני ההורים שלא יעשו לי בר מצווה באולם, התחננתי בפניהם שניסע לחו"ל לטיול של חודש(וזה היה מעולה כי הבר מצווה הייתה בחופש הגדול, כך שיכלנו לנסוע מבלי לפגוע בלימודים ובזמן של מזג אוויר טוב, העיקר לא להיות במרכז, לא לקבל יותר מדיי תשומת לב, את חושבת שזה קרה דווקא בעיקר שבמשך חיי התרגלתי לא לקבל תשומת לב?)
כל כך באלי לקבל תשומת לב, אפילו מעט תשומת לב מהסביבה, ושיכירו בי, ואני רוצה לשבור את מעגלי הדיכאון והבדידות שאני לכוד בהם במשך שנות חיי הצעירות, והדבר שאני הכי רוצה לעשות בשביל זה הוא לרדת במשקל עד אין קץ, כדי לקבל תשומת לב ורחמים מפני הסביבה, וכדי שידגאו לי במשך שארית חיי.
לפני כמעט שנה וחצי סבלתי ממחלה שנקראת "בולימיה נרבוזה", בעיקרון לא ממש סבלתי, כי זהעוד לא התפרץ והפך לחלק מחיי, ידעתי להבחין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
חסוי02/09/2009ידעתי להבחין בין טוב לרע והפסקתי עם ההקאות(שגרמו לי לנשירת שיער ולחור בשן הקדמית)
את בטח תגידי לי שכדי להרחיב את המעגל החברתי כדאי לי ללכת לחוגים ולכל מיני מסגרות כדי לפתח, הבעיה ששום דבר לא מעניין אותי, אין לי חשק לכלום.
יש לי חבר אחד, הוא החבר הכי טוב שלי.
רק שבזמן האחרון הוא נהיה קר ומרוחק, כל הזמן עם פרצוף רציני, ונמאס לי להיות בחברתו. אני רוצה שיהיו לי כבר חברים אחרים!!, ויודעת מה? לא חייב חברים אמיתיים, אלא סתם חברים, העיקר לבלות בחברת אנשים ולהנות ולצחוק ולשכוח מכל הבעיות שמטרידות אותי.
הבעיה עם החבר היא כזאת: הייתי במשך תקופה ארוכה מהחופש אצל משפחה בחו"ל, ושבוע או שבועים אחרי שחזרתי התקשרתי אליו ושאלתי אותו אם הוא רוצה לצאת החוצה, הוא אמר בסדר, וכל הזמן שהיינו בחוץ הוא היה קר אליי והיה רציני מדיי ולא דיבר איתי, והוא ככה גם בבצפר עם כולם,
הוא כבר לא צוחק איתי, אנחנו היינו צוחקים המון ביחד, והוא כבר לא צוחק והוא מתרחק ממני:\
אז החלטתי גם להתרחק ממנו, אבל אין לי עם מי להיות וזה קשה:\
ואני רק חושב על החיים שאחרי בית הספר, איפה אני אוכל להכיר חברים? באיזה מסגרות? המחשבה שבעקבות האופי שלי אני אצטרך לבלות את כל חיי לבד, כל כך מכאיבה לי:\
היה לי נעים לפרוק ואשמח אם תביעי דעתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכשהבדידות לא נסבלת...
שלי ורדי02/09/2009שלום לך,
לא יודעת אבל משהו בדברים שלך, זה שכתבת הרבה ובסוף הוספת שזה עשה לך טוב לפרוק , אומר לי שיש תקווה. עד כמה שאתה סובל, הצורך העז שלך לשנות את המצב יביא אותך לזה.
הסמפטום שבחרת, כמו הפרעת האכילה שלך, דוקא מפחיד אותי מאד. כי אתה יעלול להתמכר ולהידרדר עוד יותר ללא שליטה.לא הבנתי עד הסוף באיזה שלב אתה עם הפרעת האכילה, האם הפסקת את ההקאות? האם אתה מרגיש שאתה שולט בהפסקה הזאת?האם עברת לדיאטה קיצונית? אולי אתה חושב שיצאת מזה ולמעשה אתה עוד עם הפרעת אכילה ושוב תתחיל להקיא.. תזהר! זו מחלה ערמומית, שלא עוברת מהר. ...
לגבי הבדידות- בהבעיה שלך מזכירה חרדה חברתית, אני מניחה שיש סיבות טובות למה קשה לך להתקרב לאנשים, משהו בחויות שלך עד היום בבית, בקרב המשפחה ובבית הספר ובהיותך חלק מקבוצה גרם לך להיות חשדן, חששן, לפחד מאינטימיות, מקירבה, שמא יגלו אצלך משהו פגום, שמא יפגעו בך רגשית, תחושה שאתה נחות ולא בשל ביחס לאחרים. אני חושבת שיש לזה שורשים בבית, אולי יש לזה קשר לתלותיות יתר בהורים שלך (נפשית ופיזית, אך לא בהכרח פיזית), אולי גוננו עליך יותר מדי ונתנו לך הרגשה שאתה לא מסוגל, ואז יש תחושת חוסר מסוגלות כשאתה משווה את עצמך עם בני גילך., אולי לא מספיק איפשרו לך וחיזקו אצלך את גילוי הדחפים והרגשות הספונטניים שלך. ואולי גם המשפחה שלך מסוגרת וחשדנית כלפי העולם... יכולים להיות הרבה מקורות לחרדה חברתית...
מהסיפור עם החבר היחיד שהתרחק ממך, אני לומדת שאתה נפגע ומתרחק , זה מנגנון ההתמודדות כדי להיפגע פחות, מוותר מרצונוך על הקשר ולא מצפה מהקשר הזה יותר.
אתה נשמע לי אמביוולנטי לגבי יצרית קשרים, אתה לא תלך לחוגים למיניהם, כי לא בא לך להכיר, אך גם אתה רוצה להכיר... אני מסכימה איתך שאתה עצור, לא חופשי , מודע בכל רגע לאיך אתה נראה בפני אחרים, יותר מדי חושב, לא נותן דרור לדחפים, לרגשות ולספונטניות.
לא יודעת שום דבר על הבית, אך הרבה כנראה לא מקשיבים שם, כמו בסיפור על בר מצווה. אני סקרנית לדעת איך הוריך מתייחסים לבדידות שלך, האם רואים ומבחינים בכאב שלך, האם מדברים אתך על זה, האם הבחינו בהפרעת האכילה שלך, הרי היו תופעות כל נשירת שער....
נדמה לי שגם בבית אתה מאד לבד, כי לא רואים, ואתה לא מנסה להראות אך משתוקק שמישהו יראה ויבין מה שמתחולל בנפשך.
חשבתי שכתיבה בפורומים למיניהם של מתבגרים יכולה להועיל לך, בתקשורת עקיפה אתה מצליח להעביר את המסרים והרגשות שלך טוב מאד, וכן אתה מודע במידה מסוימת לעצמך.זה מצביע על בגרות. אולי תיפתח מעט יותר דרך כתיבת בלוג, התייחסות ותגובות לאחרים. תמצא שאתה לא לבד ויש שותפים לבדידות שלך....
אני לא ייודעת אם היית רוצה אבל גם טיפול פסיכולוגי היה מתאים,במיוחד טיפול קבוצתי לנערים /ות בגילך עם קשיים חברתיים..השאלה האם תוכל לומר להוריך שאתה מעוניין בטיפול כזה.
העצה שלי: לא לעשות כל כך חשבון לאחרים,תתעקשה על מה שאתה רוצה.
מחזיקה אצבעות,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשלי..
חסוי05/09/2009ערב טוב:]
אכן הפסקתי להקיא, כבר למעלה משנה שאני לא מקיא.
לגבי ההתייחסות של ההורים שלי לבדידותי, ההורים מכחישים את המצב.. לא מדברים על זה איתי, וזה נראה כאילו הם מעלימים עין, כאילו זה לא קיים.
סליחה על הבורות, אבל מה זה אמביוולנטי?
ואני לא הולך לחוגים כי אין לי הרבה תחומי עניין, וחוץ מזה שבעיר שלי אין הרבה ילדים בגילי שכבר הולכים לחוגים, ובתור אחד ששונא מסגרות הדבר היחיד שאני רוצה אחרי בית הספר הוא חוסר במסגרת.
איך לשפר את המצב? יש לך עצות ?
שיהיה לך שבוע טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה עושים עם בדידות- המשך
שלי ורדי05/09/2009שלום,
קודם כל, אמביוולנטי זה צורך או נטיה של אדם עם שני כיוונים מנוגדים בו זמנית, נדמה היה לי מדבריך שגם אתה רוצה חברים ובאותו זמן אתה מרגיש דחיה ואי רצון להשתדל. ממניעים מובנים בהחלט, כי זה מפחיד, אתה אולי מפחד להתאכזב, מפחיד אותך שיכירו אותך עומק ואולי לא ירצו את קרבתך, אולי ישפיעו וישתלטו עליך יותר מדי , או חוס רבמיומנויות חברתיות כמו לא יודע איך לתפוס שיחה ולהמשיך אותה. יש אלף סיבות למה אנחנו משתוקקים וגם דוחים ובאותה עוצמה ובו זמנית משהו.
לגבי ההורים שלך, אני מצטעת שכל כך לא רואים, מה אתה ל אמעניין אותם או פוחדים לראות שיש בעיות אצל הילדים שלהם, עסוקים עם בעיות החיים? זה בטוח משהו שמפריע לך ובודד אותך בתוך הבית. התקשורת החברתית הראשונית מתחילה בתוך הבית תמיד.
אני חושבת שחוגים זה לא כמו בית ספר, תבחביב אתה בא מרצונך ואין בו כל כך מסגרת, ושוב אם יש קצת מסגרת כמו שעות וימים קבועים, זה לא רע, זה נותן השתייכות. מההיסוס שלך נדמה לי שקודם אתה צריך איזה ייעוץ נפשי, להתקרב לאיש מקצוע, ואחר כך לצאת לחיים יותר מחוזק, אתה צריך הרבה עבודה עצמית, גם מודעות אך גם עוד משהו, לחפש בתוכך את המשאבים, את ההתעניינויות, את האור והינצוץ הזה שיתנו לך משמעות לחיים. אתה חייב, חייב לומר להורים שלך שאתה צריך טיפול, אם לא טיפול פרטני (נראה לי עדיף בהתחלת הדרך) אז טיפול קבוצתי לבעיות דומות לך. אפשר ישירות להורים, אפשר דרך יועצת בית הספר או המחנכת שלך, או כל אחד שתמצא לנכון לשמוע , להקשיב ולהבין אותך מעט. תילחם על זה, יש גם טיפולים ציבוריים, לא בהכרח הכל בכסף,
תודיע לי אם עשית איזה צעד,
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבדידות הזאת...
הרגשה מוכרת09/10/2009איך אני מבינה איך זה להרגיש ככה...גם אצלי המצב עם החברים שלי נראה בערך ככה, אבל זה בגלל שאני לומדת בעיר אחרת וכל החברים שלי שם, ולנסוע לשם זה כסף, משהו שאין לי...ומצד שני החברים שפה אצלי בסביבה אני כבר לא מרגישה קשורה אליהם כי אני כל הזמן לומדת, וכשיש חופש או זמן פנוי אני כמעט לא יוצאת לשום מקום, וגם כשאני יוצאת אז זה לא הכי כי אני כמו הרגל החמישית של הכלב...
יש לי חברה אחת שהיא החברה הכי טובה שלי, היא היחידה שיודעת בדיוק מה עובר עליי, כל דבר, והייתה תקופה שבה התרחקנו זו מזו והרגשתי שאני רוצה למות כי הייתי לבד יותר מתמיד, אבל בסופו של דבר חזרנו להיות חברות כרגיל....היא כמו אחות בשבילי אז זה פשוט בלתי אפשרי שהקשר שלנו יפסיק ככה רק בגלל ששתינו התחלנו להתרחק זו מזו...
בסופו של דבר...אנחנו אלה ששולטים במציאות שבה אנו חיים, כי אנחנו בוחרים את הדרך שבה אנחנו רואים את הדברים, בסופו של דבר דברים משתנים, שום דבר לא נשאר לנצח , כך שגם אי אפשר להיות בודדים לנצח, ככה שפשוט צריך להיות חזקים גם כשכל ההרגשות הרעות מציפות אותנו ו"הבדידות הורגת אותנו" , להגיד לעצמנו שהכל יהיה בסדר ולחכות שההרגשה הרעה תתחלף להרגשה טובה....הסוד בעיניין הזה הוא שצריך לאפשר לדברים הטובים בחיים לקרות לנו...כל הקומפלקסים שיש לנו לגבי עצמנו , עודף משקל או כל סוג של "כיעור" שאנחנו מוצאים בעצמנו, זה תוצאה של דברים שנכנסים לנו לראש מאז שאנחנו קטנים בגלל הדרך שבה העולם שלנו בנוי, ובגלל הדברים שהחברה של היום שמה אותם בערכים עליונים, שזה יופי בעיקר...גם אם זה קשה, צריך להצליח לקבל את עצמו כמו שאנחנו וכשאנחנו נרגיש טוב עם עצמנו גם אחרים יראו את זה...כי סה"כ מה שאנחנו מרגישים בפנים זה מה שאנחנו משקפים החוצה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי
דניאל06/03/2010אני גם במצב דומה לשלך, אשמח אם תפנה ליי בעזרת איסי קיו או מסאן,
[email protected]
אשמח אם תפנה אליי וכך נוכל ביחד לשנות את המצב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצבנית מאוד !!!!!!!!!!עדן02/09/2009
אני מאוד עצבנית מהיום הראשון של הבצפר שזה בעצם אתמול !
אני לא מוצאת את תיק הבצפר שלי ואמא שלי כבר הלכה לישון ולא נעים לי להעיר אותה רק בשביל זה......
אני לא אוהבת לעשות דברים בלחץ ביום האחרון !!!
וכבר ביום הראשון הספקתי לריב עם ה"חברות" שלי !!
אני בעצם לא יודעת כל כך למה אני עצבנית ואני לא יכולה לשלוט בזה
ואני רוצה שתצצעי לי הצעות איך להירגע ......
[ אני בדרך כלל יושנת- אבל עכשיו לילה ואני לא מצליחה להירדם ואני לא מסוגלת לישון כשיש לי דברים לעשות, למצוא את התיק זה פשוט מוציא אותי מדעתי ]
רוב העצבנויות שלי זה בדרך כלל מכלום אני מתעצבנת מכל פיפס קטן, תעזרי לי לדעת איך לשלוט בזה.
תודה עדן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין משהו- אני בת 13 בכתה ח'
עדן02/09/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשליטה בעצבנות
אילן רוב02/09/2009שלום עדן,
את מתארת עצבנות, שקשורה ליום הראשון בבית הספר. ייתכן שאינך מודעת עדיין לכך,שהחזרה לבית הספר היא עבורך לא קלה מבחינה רגשית. אם תיזכרי בקשיים שהיו לך בבית הספר בשנה שעברה, תוכלי להבין את הסיבות האפשריות לעצבנות.
בית ספר היא מסגרת, שמחיבת סדר וארגון, וייתכן שקשה לך עם דרישות אלה.
מעבר לכך, השאיפה להשגים דורשת השקעה, וגם עניין זה עלול להכניס אותך למתח.
את מתארת ריב עם החברות. הריב יכול להיות תוצאה של המתח המצטבר, והוא גם יכול לבטא את מה שקשה לך עם החברות לאורך הקשר שלך איתן.
כשיש מתח וטרדות מסיבות אמיתיות,הוא לעיתים גורף, או כפי שאת אומרת:"אני מתעצבנת מכל פיפס קטן". אני חושב, שברגע שתאתרי את מקורות המתח, ותלמדי כיצד להרגיע אותו בתוכך, תרגישי שאת מצליחה לשלוט בו. חשוב שתיעזרי באנשים הקרובים לך, שעליהם את סומכת,
וכן ביועצ/ת בית הספר.
בהצלחה,
אילן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך לעלות את הבטחון העצמי שלי?איריס_2730/08/2009
שלום קוראים לי איריס ואני בת 16. אין לי בטחון עצמי בכלללל. אני מרגישה רע בכל פעם שאני נמצאת עם חבורה של אנשים ופשוט בורחת משם. אני שונאת את עצמי- אני לא רזה כל כך אני מכוערת ואני לא יודעת לאן לדחוף את עצמי בכל פעם שמישו פונה אליי. יש לי חברות יפות ורזות ואני מרגישה נחותה מהם. ליפני שנתיים שקעתי בדיכאון בגלל זה ורוב החברות התרחקו ממני. יש לי הרגשה שאני הולכת עוד הפעם ליפול לדיכאון ואז אני יאבד את מעט החברות שנותרו לי!
בבקשה אני צריכה עזרה, איך להרגיש טוב עם עצמי???
תודהה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העלאת הבטחון העצמי
אילן רוב30/08/2009איריס שלום,
אני מבין שאינך מרוצה מעצמך, ושאת מייחסת למראה החיצוני את הרגשות השליליים שלך כלפי עצמך ואת הסיבה להרגשה שאת דחויה.
ישנן שאלות רבות, שאני מציע לך לשאול ולבדוק:
כשנכנסת לדכאון, על פי דברייך, לפני שנתיים, מה קדם להרגשת הדכאון?
איך יצאת בתקופה ההיא מהדיכאון?
מה בזמן האחרון גורם לך שוב להרגיש רע עם עצמך?
מעבר למראה החיצוני, ממה עוד אינך מרוצה?
שאלות אלה חשובות, על מנת שתוכלי להכיר את עצמך לעומק ולזהות את נקודות התורפה ונקודות החוזק. בגילך ישנן תנודות במצב הרוח, שכן את נמצאת בשלב התבגרות והתפתחות, שטומן בחובו שינויים פנימיים וחיצוניים.
את מתארת את ההשוואה, שאת עושה עם נערות אחרות, ואת הרגשת השנאה כלפי עצמך. אם בעיני עצמך קיים מודל מסוים של יופי לחיקוי ולהזדהות ורק אותו את מוכנה לקבל, זה בהחלט יכול ליאש.
אפשר לצאת ממעגל החשיבה השלילית על ידי החלטה לראות ולטפח את החיובי שבך-החיצוני והפנימי. אני מציע לך להגדיר לעצמך מטרות, שניתן לישם, כמו לצאת לארועים חברתיים, ולא לוותר, על אף החששות. חשוב שתדעי, שלעיתים כשמראש אנו חוששים שאנחנו לא מספיק שווים, אנחנו מכינים את הקרקע להפגע על ידי אחרים. מאידך אם אנחנו מעריכים את עצמינו ומרגישים ראויים לאהבה, חלון התקווה נפתח, ואנחנו מרגישים אהובים יותר ורצויים יותר על ידי האחרים.
בנוסף, אני מציע לך למצוא בסביבתך- בקרב המשפחה, החברות הקרובות ויועצת בית הספר- אפשרות להתיעץ ולהיתמך. לעיתים הסביבה יכולה לעזור לך לראות, שהמציאות הרבה יותר אופטימית ממה שהיא נראית לך בתקופה מסוימת.
בהצלחה רבה,
אילן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאוןהילה29/08/2009
שלום , אני הילה ואני נמצאת בדיכאון כבר למעלה משנה ..
אני לא יודעת מה לעשות כדי לצאת ממנו ..
השבוע דווקא היה מעולה =
התקבלתי לבצפר + לכיתה שרציתי , סבתא שלי טסה לארה"ב לחודש והיא קונה לי משם נעליים ועוד מש'ו שממש ממש רציתי , ודודים שלי במלון אז "קיבלתי" את הבית לשהם עד שיחזרו ...
ולמרות כל זה אני עדיין בדיכאון .....
מה אפשר לעשות ?
ואל תציעו לי ללכת לפסיכולוג / יועצת בצפר כי כבר ניסיתי את זה וזה לא הלך !
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך לצאת מהדכאון
שלי ורדי30/08/2009שלום לך הילה,
האם את יודעת מה קרה לפני שנה ונכנסת לדכאון? האם התפקוד שלך בבית ספר, בלימודים או התפקוד החברתי שלך הצטמצם? יש סמפטומים להגדרת דכאון שחלק מהם אלה מה שציינתי ויש אחרים גם. השאלה הגדולה האם אצלך זה משהו תגובתי וזמני, או משהו יותר עמוק שקשה לצאת ממנו בלי עבודה רגשית מעמיקה.
מהמעט שאת מספרת, נדמה לי שהתרחקות מההורים כמו ללכת לגור אצל הדודים, משפרת במעט את מצב רוחך,אולי את צריכה יותר פרטיות, פחות התערבות של ההורים בחייך, אולי האווירה בבית גורמת לך למצב רוח רע...
להיות עם עצמך זה סוג של טיפול רגשי-עצמי לעיתים.
האם את יכולה לזהות מה עושה לך טוב? מה משפר את מצב רוחך ואת הערך העצמי שלך? מה מעורר בך עניין? פעילות חברתית, קרבה עם חברה טובה, תחביב מסויים. אולי יש לך דאגות גדולות, היו לך, נדמה לי, לפחות דאגות לגבי בית ספר והכיתה שרצית, וקיבלת אותה.
התהליך המבריאי מתחיל מזיהוי נכון של הצרכים, של החסכים וגם של השאיפות האישיות והחוויות הנותנות כוחות, עניין, הנאה וצמיחה אישית.
מניסיוני, אדם בלי מטרות וייעוד, נכנס בקלות יתר למצבי רוח דכאוניים.
דבר נוסף: הדכאון בגיל שלך הוא חלק בלתי נמנע מתהליך ההתבגרות.מצבי רוח מתחלפים הם מנת חלקם של הרבה מתבגרים, עד כמה שזה כואב , יש בזה גם משהו מבשיל.. הכי חשוב , זה גם עובר, זה זמני, תזכרי את המילים האלה שלי.
בתקווה לזמנים יותר טובים,
שלי ורדי
בעוד כמה זמן תהיי במקום אחר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני מרגישה כלכך רע.אנונימית23/08/2009
אני בת 15 עוד מעט ואני מרגישה כלכך רע עם עצמי.
זה גיל שאני חושבת הרבה על בנים ועל חבר אבל במצב שלי כלום לא קורה.
אני ילדה בוא נגיד דיי שמנה וכל החיים שלי נידו אותי בגלל זה ורק בגלל המראה שלי.
אני מנסה לעשות דיאטות המון זמןולא מצליחה, וגם אם אני מצליחה אני מעלה הכל ביומיים.
רע לי שאני רואה איך לחברות שלי הולך עם בנים ואיך הם מקבלים אותן, ורוב הפעמים אני מנודה , אני לא מוזמנת למקומות שהן כן וכו'.
רע לי הרבה זמן בגלל המראה שלי, אני חושבת שאני ילדה יפה וישלי פנים מדהימות, אבל השומן הרס אותי והרס לי את כ ל חיי החברה.
לפני שבועיים עשיתי דיאטה וירדתי כמה קילו, הייתי כלכך מרוצה מעצמי. עד שהתפתיתי ולקחתי והתחלתי להעלות את כל מה שהורדתי.
קשה לי נורא מהמצב החברתי שלי , זה מתסכל אותי ואני בוכה יום יום על איך שאני נראית ואיך שזה השפיע על החיים שלי.
אני יודעת שדיאטות לא יעזרו כי כולם אומרים לי תחשבי חיובי ותהיי מי שאת , אבל אצלינו זהלא ככה.
אצלינו הרושם הראשוני זה המראה שלך.וכולם שונאים אותי בגלל המראה.זה כלכך מתסכל אותי ,אני כבר לאיודעת מה לעשות, אין לי מי לפרוק עליו, מי שיעזור לי.
אני מרגישה חרא עם עצמי.
בבקשה תעזרו לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני מרגישה כל כך רע
אילן רוב23/08/2009שלום נוי,
דיאטות הוא עניין נפוץ, וכיום רבים בגילך עסוקים בהורדת המשקל, כי בחברה המערבית להיות רזה, זה להיות יפה. לצערי לא כולם מודעים לכך, שאכילה נכונה אינה צמצום האוכל, אלא למידה של אכילה מזינה ומסודרת. אני לא מתפלא, שאת מתחילה דיאטות ו"נשברת", משום שהגוף זקוק לאוכל ולא להרעבה. כשהגוף זקוק להזנה ולאנרגיה,שאינן מתקבלות, מופיע הרעב שמביא לאכילה מופרזת ולרגשות האשם,וזהו מעגל שמיאש. אני מציע לך להתיעץ עם דיאטנית בקופת חולים ולהתחיל בתוכנית מאוד הדרגתית של שינוי בהרגלי אכילה. חשוב שבדרך תפרגני לעצמך, גם אם לעיתים אינך עומדת בפיתוי. חשוב שתזכרי, נוי, שכשאת כועסת ומאשימה את עצמך, האכילה המופרזת עלולה לגבור.מעבר לכך, אני מציע לך להיעזר בשיחה עם אדם קרוב שיקשיב לך וגם עם איש מקצוע: פסיכולוג/ית או יועצ/ת של בית הספר. מספר שיחות יאפשרו לך לדבר על כל מיני רגשות ועל חוויית הדחיה שאת חשה. שיחות אלה יאפשרו לך להבין את עצמך לעומק, להעריך את מראך ואת כישורייך החברתיים ולהרגיש בטחון בעצמך.
בהצלחה רבה, ואת מוזמנת לעדכן בהתפתחויות.
אילן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום, יש לי שאלה חשובההייהיי22/08/2009
שלום אני בת 16 וקצת,
אני מאוד גבוהה.
קורה לי לפעמים זאת אומרת כמעט לרב שאני מסתובבת נגיד בבית ספר יש כמה חבורה של ילדים שמרכלים עליי צוחקים עליי וכל מיני כאלה. ויש לי תחושה מאוד שזה בגלל הגובה שלי , כי אני גבוהה וזה בולט.
או שלפעמים אני לא בבית ספר , נגיד במקום אחר שלא מכירים אותי גם שמה צוחקים ומדברים מהצד עליי.
וזה קצת מפריע לי זה כל פעם אחר כך מכניס אותי לדכאון לכמה זמן ואז אני שוכחת מזה ואז זה שוב ושוב קורה לי.
וזה נמאס לי מזה.
אולי תייעצי לי בבקשה מה כדי לעשות עם הדבר הזה?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כשהגובה בולט ומפריע
שלי ורדי22/08/2009שלום לך,
אנשים תמיד מחפשים ומוצאים סיבה, אפילו הקטנה ביותר כדי להרגיש טוב עם עצמם, ואחד האמצעים הוא לצחוק על אחרים, וכך להסיט את תשומת ליבם מהבעיות שלהם...
אצלך הגובה הוא לא חסרון, בעתיד יהווה יתרון, לפחות תמיד תהיי בולטת, בעלת נוכחות , זה גם משהו. אני חושבת שהרבה בנות היו רוצות להתחלף איתך, פשוט בגיל שלך את בולטת יותר, לא התרגלת למימדי הגוף שלך עדיין.
הכי טוב בשבילך זה להתרכז בחברים שלך ופחות באנשים שאת לא מכירה, הם לא מכירים אותך, אם יכירו אותך , יחשבו אחרת, אני בטוחה שיש לך יותר מה להציע מאשר תשומת לב לגובה.
ייתכן שגם מקנאים קצת בגובה שלך...
בכל מקרה מי שחשוב אלה החברים הקרובים, ובוודאי הם רואים בך מגוון של תכונות,
כל טוב,
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתגעגע למשפחה בחו"לחסוי14/08/2009
היי
השבוע חזרתי מאמריקה, הייתי שם אצל משפחה מצד אמא שלי(אחותה, בעלה והילדים שלה)
הייתי אצלהם הרבה זמן ופשוט נקשרתי אליהם כל כך!! הם משפחה כל כך טובה והם עשו בשבילי הכל על מנת שאני אהנה אצלהם, ואני כל כך מעריך אותם על זה!!
אני מאוד מתגעגע אליהם, אין יום שאני לא בוכה מגעגועים, אני רגיש וקשה לי להתמודד עם דברים מהסוג הזה. בטח תגידי לי שאין לי ממה לדאוג ואין מה לבכות, שאני עוד אראה אותם, אבל אני לא יודע מתי אני אפגוש שוב את המשפחה הזאת שאין לי מילים לתאר אותה מרוב שהם אנשים כל כך טובים!! יש לי שם עוד דודה שעזבה לשם לפני חמש שנים, שגידלה אותי בתור אמא שנייה כשהיייתי ילד קטן, וגם ממנה היה לי מאוד קשה להיפרד, גם כשהיא עזבה את הארץ היה לי עצוב, כי היא הייתה כמו אמא בשבילי, כל הזמן דאגה לי וטיפלה בי כי להורים שלי לא היה זמן אליי מרוב שהם היו עסוקים בעבודתם.. ואת בטח יכולה לתאר לעצמך שממנה היה לי מאוד קשה להיפרד!
בקיצור, מה לעשות? איך להתמודד עם רגש הגעגועים שמדכא אותי כל הזמן???
אני אשמח אם תעני לי:)
להתראות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר געגועים לקרובי המשפחה בחו"ל
שלי ורדי18/08/2009שלום,
אני קוראת מה שכתבת ואני שואלת את עצמי, כמה טוב שיש משפחה כזו, דודות ובני דודים חמים וכנראה משהו בכל האוירה המשפחתית היה נוח, שליו ואוהב והיחס המיוחד שנתנו לך בתור אורח שלהם בתקופה הזו...הוסיף להרגשה הטובה שלך...
זו משפחה ששווה להתגעגע וגם להיות בקשר לשמור על קשר טלפוני, אמיילים וכו'. ואם אתה רוצה מאד, תוכל לבקר אותם שוב.
אני חושבת שהקושי הגדול אינו עם המפשחה בחו"ל אלא עם המשפחה והחיים כאן בארץ.
קיבלת שם משהו שאתה לא מקבל פה. משהו בתנאי החיים שלך גורם לך לחסך . אולי בבית שלך חסרה אוירה מלוכדת ומשפחתית ומכווננת לילדים ולך, אולי הורייך כמו שהזכרת עסוקים עדיין מהיותך ילד קטן בעבודותהם...
אני לא יודעת מה גילך אך אולי זה הזמן ליצור יותר חברים ולהתרחק קצת מהתלות במשפחה ....
משהו ממה שבספגת בצורת החיים של המשפחה בחו"ל שכל כך אהבת, אם תוכל ליצור אוריה דומה באמצעות רשת חברתית כאן, יהיה לטובה.
בהצלחה,
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שונאת את כל העולם!!!!!!!!!!!!!!!!מאי14/08/2009
אני בת 15 ואני שונאת את כל העולם!! הכל כל כך מסובך!! למרות שאני נראית שמחה ומאושרת. ולמרות שישי לי חברים טובים ואני צוחקת הרבה. אז ככה: אמא ואבא שלי גרושים כבר 8 שנים. (כשהייתי בת 7) ואני שונאת אותם. אני מדברת עם אבא שלי פעם ב-3 חודשים. הוא בטח כבר שכח אותי. כי הוא בחיים לא מתקשר. ואני שונאת את אמא שלי כי היא כאילו לא אמא שלי. היא אף פעם לא לצידי. היא לא מבינה אותי. הכל אצלה זה רק צעקות, שכשהיא באה מעבודה שהריצפה תהייה נקייה שיעורי בית מוכנים ושהבית ינצנץ! אני שונאת את סבתא שלי כי היא חייה איתנו והיא ממש עלוקה נכנסת לוורידים!!! היא נדבקת אליי כל הזמן. כל החיים תוקעת לי אוכל בפה! לפעמים אני פשוט לא יכולה לסבול את חבר שלי, אני מרגישה שהוא לא אוהב אותי מספיק, ואני כמו מטומטמת הופכת בשבילו עולמות. אני שונאת את הבצפר וללמוד,ואת החברים שלי. ובכלל את ישראל שכל אחד חושב פה רק על עצמו והכל פה כסף, כסף, כסף!... אני כל כך אשמח אפילו אם אני אחיה בקופסאת קרטון ברחוב... רחוק מכולם. אבל מה אני יכולה לעשות? עדיין אסור לי לטוס לחו"ל לבד. ולעבור דירה.
הייתי פשוט רוצה להיוולד כציפור. חופשייה...
תודה אם קראת עד הסוף... עזר לי קצת להוציא הכל החוצה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כשהכל נראה כל כך רע..
שלי ורדי18/08/2009היי קרן,
ללא ספק את בתקופה רעה, העובדה שאבא לא בקשר קרוב מיוזמתו פוגעת בך מאד, זה די טבעי, יש לך צורך באבא, בדמות הורית ,יש לך צורך שתהיי הכי חשובה עבורו. אך זה לא קורה, אין לי מושג למה ומי הוא. בטוח זה לא בגללך, אלא מהסיבות שלו. עדיין החסך קיים, אך את לא חייבת להאשים את עצמך או להרגיש שאת לא ראוייה ...
את באמת שונאת את כולם, או כך את מתבטאת? נדמה לי שזו יותר צורת ביטוי לכעס ולייאוש ולתחושת הבדידות שאת מרגישה.
לתקופה הזאת של התיכון יש כמה חסרונות, אני מסכימה אתך: מגבילים אותך, נכנסים לך לחיים, אומרים לך מה לעשות. תזכרי שרוב חייך תהיי אדם חופשי, ברוב שנותייך תהייה בוגרת, עוד 3-4 שנים המצב ישתנה. בפרופורציה של זמן החיים קצת סבלנות תעזור.
בדרך כלל, האנשים שהכי קרובים אילנו הם האנשים שגם אנו "שונאים " אותם. אני מתרשמת דוקא שיש לך רגשות עזים וגם חמים לאנשים שהזכרת, ,אמאמ , סבתא, חבר.
לגבי החבר, תשימי לב, תתני מעצמך, אך תדרשי גם, אל תתני בלי תנאים אם את רואה שהוא לא מחזיר לך, לא מתחשב. אל תתני לו את הררגשה שלך לא מגיע, ורק לו מגיע. באופן מוזר, אם צד אחד לא יוצא מגדרו להתחשב, הצד השני מכבד אותו יותר ולא מקבל אותו כמבון מאילו.
האם יש איזו הזדמנות לדבר עם אמא שלך, אפילו בתיווך של אדם שלישי, קרוב משפחה או אפילו איש מקצוע, כמו מטפל משפחתי, יועצת בית ספר? היה טוב אם מישהו היה מתווך בינכן כדי שתתקרבו, במקום שתרגישי שרק יש לה דרישות ממך, ואינה מבינה לליבך.
מקווה שמעט עזרתי..
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דילמה- פספסת אותימישהי11/08/2009
בתקופה האחרונה אני מרגישה דיי בודדה חברתית, אף פעם לא היה לי הרבה חברים וחברות
יצאתי עם בחור שלא חיבבתי במיוחד בערך כחודשיים כלומר, בחור טוב אך לא נמשכתי אליו לא יעזור כלום. עכשיו הוא לקח את זה דיי קשה כאכזבה ואני מרגישה רע עם זה. המשפחה מאוד אהבה אותו, והמשכתי לצאת איתו רק בגלל המשפחה, זה נדיר שהם מחבבים מישהו ועד שזה קורה בא לי לרצות אותם. יש לי קושי בלטלפן בקביעות לאנשים. אני לא עושה זאת מסנוביות פשוט אני לא מרגישה צורך לטלפן אלא שיטלפנו אליי. אני בדילמות רגשיות וזה מקשה עליי. אף אחד לא מתאים לי מבחינת זוגיות, אני לא מוצאת בן זוג כשלאנשים מסביבי יש בני זוג. אני מרגישה שלא מבינים אותי.
אני לא יוצאת, אומנם יש לי רישיון והכל אני פשוט לא יוצאת. בקושי. אני חושבת אולי לא מחבבים אותי. ויש לי את המחשבה הזו כי אני לא אמצא בחור שאני יאהב שמתאים לי. למרות שאני יודעת שיש אותו אבל איך אני אפגוש אותו? בא לי קצת לבכות. לא רוצה בחור רע איתי. אבל פשוט רוצה להימשך להרגיש את התשוקה. את האהבה. אותו בחור טוב היה בסדר אבל היה חסר לי את זה איתו הקליק הזה.
אני יודעת שהצגתי חתיכת סיפור פה אבל אשמח לתגובה אמיתית. ולא לתגובה שאני צריכה פסיכולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגבי בדידות וקושי למצוא בן זוג
שלי ורדי11/08/2009שלום לך,
נדמה לי שעניתי לך לפני כמה ימים בדילמה האם להמשיך בקשר עם הבחור שהמשפחה אוהבת. בינתיים אני מבינה שהלכת לפי הלב שלך. ..
הזכרת שהמשפחה לא בקלות מחבבת את בני הזוג שלך, אני לא יודעת מה היה לך בעבר ובת כמה את, אך אולי יש משהו גם בבני משפחתך שמכתיבים לך, שהם ביקורתיים, אולי גם עלייך ביקורתיים? או אולי לא בקלות רוצים לשחרר אותך מהמשפחה ומצפים שתמצאי את הטוב ביותר.
יכול להיות שקשה להשתחרר מהם. מציאת בן זוג לעיתים קרובות כרוכה בהיפרדות אמיתית מהמשפחה, היפרדות רגשית ויצירת קשר שונה אתם, בעל תלות הדדית בוגרת, בה את עדיין מכבדת את דעתם אך פחות מושפעת מהם בכל הרבדים הרגשיים הולכת לפי ליבך והעדפותייך. תבדקי גם את הנושא הזה בתוכך.
לגבי העובדה שאת לא מחבבת ולא נמשכת בקלות לבנים, ייתכן ונפגעת בעבר ופוחדת להיפגע, להיקשר ולהפגע, יש הרבה סיבות למעצורים שאת מרגישה, ויהי לי קשה לדעת מהן הסיבות האישיות שלך. את מזכירה שאת אוהבת להרגיש שמתקשרים אלייך, אולי את צריכה את ההוכחה הוודאית שהם מחזרים ומעוניינים, את לא בטוחה שאוהבים אותך מספיק או שאת ראויה.
אני לא יודעת איך לייעץ לך יותר, אל תשכחי שגם אני פסיכולוגית וכשאני ממליצה למישהו ללכת לייעוץ, זה מתוך אמונה שרק מתוך עצמך והבנתך העמוקה את עצמך ואת תפיסות העולם שלך תצמחי. ראיתי הרבה אנשים שהטיפול הפסיכולוגי הארוך טווח דוקא )ולא טיפול קצר ואינסטנט) היה ההשקעה הכי טובה שלהם בחיים. אחר כ, ן או מצאו בן זוג או התפתחו וצמחו במקום עבודתם.
כמובן הבחירה החופשית של כל אדם לבחור את הדרכים שלו לצמיחה. אך קשה מאד לתת רעיונות ועצות טובות בלי לדעת לעומק את סיפור חייך ובלי שהתהליך הזה יקח זמן.
אני לא מאמינה בזה פשוט, ואני די בטוחה במה שאני אומרת.
אני גם מאמינה במשהו נוסף: שאם את, או כל אדם אחר, תתני פחות מקום למחשבותייך ,ותתני פחות את הדעת על מציאת בן זוג נכו לתקופה הנוכחית, ותנסי לפתח קשרים בינאישיים פוריים ומגוונים עם חברים, חברות, אם תתפתחי ברמה האישית בדברים שנותנים לך משמעות, אם זה לימודים, מקצוע, עבודה מאתגרת אותך, פעילות התנדבותית, טיול מעניין, רוחניות או כל דבר אחר, ואם תנסי להיות טובה, נדיבה וללכת לפי נטיות ליבך, דווקא אז אולי צהיי בשלה לבן זוג. אם תוכלי לעשות את זה לבד, תבורכי. את משקיעה מחשבה רבה עם פסימיות וזה גורם לשקוע...
אני לא יודעת אם את חייה עם משפחתך עדיין ובת כמה את, אך אם כן, תחשבי על מגורים נפרדים, גם זה מפתח ומשחרר ממטענים ,עוזר למצוא את עצמך בלי המחסומים של היחסים עם ההורים.
בהצלחה רבה בדרך לא קלה,
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני בדילמה רגשיתמישהי05/08/2009
בתקופה האחרונה אני מרגישה דיי בודדה חברתית, אף פעם לא היה לי הרבה חברים וחברות
יצאתי עם בחור שלא חיבבתי במיוחד בערך כחודשיים כלומר, בחור טוב אך לא נמשכתי אליו לא יעזור כלום. עכשיו הוא לקח את זה דיי קשה כאכזבה ואני מרגישה רע עם זה. המשפחה מאוד אהבה אותו, והמשכתי לצאת איתו רק בגלל המשפחה, זה נדיר שהם מחבבים מישהו ועד שזה קורה בא לי לרצות אותם. יש לי קושי בלטלפן בקביעות לאנשים. אני לא עושה זאת מסנוביות פשוט אני לא מרגישה צורך לטלפן אלא שיטלפנו אליי. אני בדילמות רגשיות וזה מקשה עליי. אף אחד לא מתאים לי מבחינת זוגיות, אני לא מוצאת בן זוג כשלאנשים מסביבי יש בני זוג. אני מרגישה שלא מבינים אותי.
אני לא יוצאת, אומנם יש לי רישיון והכל אני פשוט לא יוצאת. בקושי. אני חושבת אולי לא מחבבים אותי. ויש לי את המחשבה הזו כי אני לא אמצא בחור שאני יאהב שמתאים לי. למרות שאני יודעת שיש אותו אבל איך אני אפגוש אותו? בא לי קצת לבכות. לא רוצה בחור רע איתי. אבל פשוט רוצה להימשך להרגיש את התשוקה. את האהבה. אותו בחור טוב היה בסדר אבל היה חסר לי את זה איתו הקליק הזה.
אני יודעת שהצגתי חתיכת סיפור פה אבל אשמח לתגובה אמיתית. ולא לתגובה שאני צריכה פסיכולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פספסת
מישהי07/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רב,,,דניאל02/08/2009
שלום אני בת 15.
ברצוני לטוס בחופש הגדול הבא, דרך חברת טיוליים............. כבר הכל..), הסכום הוא יקר מאוד- 14 אלף שקל. רציתי לדעת כיצד אוכל להרוויח כל השנה הזאת את הסכום הנ"ל? האם אני בת 15 יש מקומות עבודה שיקבלו אותיי???
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחפשת עבודה בשביל נסיעה
שלי ורדי10/08/2009שלום יובל,
נראה לי סכום מאד גדול כדי שתרויחי אותו בחופש אחד, בלתי אפשרי. מקומות עבודה יש, אני לא יודעת אם את גרה במרכז הארץ , אנ מניחה כי במרכז האפשרויות לעבודה רבות יותר. כבת 15 את יכולה לעבוד כמדומני רק בחופשים ולא בזמן הלימודים , רק מגיל 16 והלאה מותר לעבוד בזמן בית ספר. יש מקומות תעסוקה לנוער, מקומות בהם את יכולה להוציארישיון תעסוקה, תשאלי את חברותייך איפה המקום בקרבת מגורייך.
השאיפה לעבוד ולשלם בכספייך את הטיול שלך מראה על רצון להיות עצמאית, אך
נדמה לי שתצטרכי להתספק בטיול יותר קטן.
בהצלחה,
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

