פורום נוער במצוקה, תמיכה נפשית - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מצוקה
    אני..
    27/03/2011

    שלום , אני משתפת אתכם במשהו כואב שמציק לי כל שנה מחדש.
    אני בת 15ו חצי בערך ויש לי אח שגדול ממני בשנה.
    שהיינו קטנים תמיד הסתדרנו , לפי התמונות רואים שהיינו אחים מדהימים אחד לשני, כמה חיבוקים , כמה חיוכים, כמה הערכה.
    אבל זה השתנה..זה ידוע שבנים מציקים לבנות אז אוקי כשהייתי בת 5 ומעלה עד 10...אני זוכרת כמה הוא הציק לי ..אבל מאז זה נהיה ממש לא טוב..
    ועל מה אני מדברת? אין לנו בכלל אותו אוופי , בניגוד אלי שאני מעריכה את עצמי מאמינה בעצמי ובכוחות שלי ,הוא לא, הוא ביקורתי , כל כך כל כך..
    ובדרך כלל הוא בפנימיה .. אז זה לא כזה מפריע לי לראות אותו שישי שבת.. אבל כשזה מגיע לחופשות ארוכות כמו פסח זה משתנה לגמרי.. אני לא יכולה לסבול אותו.
    פעם שהוא היה מבקר אותי היתתי נפגעת , היום אני בכלל לא שמה על מה שהוא ואמר לי.. אני בתור אחותו"הקטנה" זוכה רק לביקורות וביקורות ,במקום פירגונים מאח גדול,זה לא פוגע בי כי אני מספיק חזקה ב"ה כדי לא לשים על החירטוטים שלו, וזה ביקורת על כל דבר,מהקטן ביותר לענק ביותר.. איזה עצוב זה שככה הוא יצא.. הרי אנחנו ממש לא משפחה כזאת..בקיצור עכשיו בתק' של פסח אני ממש נהיית חולה מלחשוב על זה שאני אהיה איתו כלה פסח.. שנה שעברה.. היה לי כלכך רע איתו , כמה? כמה בנאדם יכול להסתכל רק על השלילי? וכשחזרתי לשגרה מהחופשה,הרגשתי שהאופי שלו נדבק בי, הרגשתי בדיוק כמוהו אין לי מושג למה, חוצ מזה בזמן הזה אני נוטה לחשוב שטויות , ושאם הוא כזה אז גמאני, וזה תורשתי וכו וכו...אח"כ זה עובר,אני פונה אליכם, לכוולם.. תעזרולי , איןליכח למלחמההזותי שוב.. אני רוצה למנוע אותהמלכתחילה..ושתדעו שבשביללהתמודדעם אחכזהצריך הרבה כוחות נפש וזהלא כל כך פשוט..
    תודה אנשים!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מצוקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצוקה - תגובה

    שי ציון
    02/04/2011

    נוגע ללב התיאור שלך את ההרגשה שדבריו של אחיך נשארים בתוכך והופכים אותך לדומה לו. אני מאמין שבצד הקושי עם אחיך היום קיימים אצלך גם געגועים לתקופה ההיא בה הקשר ביניכם היה שונה, טוב יותר. בתיאור שלך קיים חלק חסר והוא המקום של ההורים, שיכולים להיות כתובת לקשיים שלך, במידה והקשר איתם מאפשר זאת שתפי אותם בהרגשתך. אני מציע לך לומר לאחיך דברים שיגעו בחלק הפגוע בלבו, החלק ממנו מגיעה נקודת המבט השלילית. אולי תאמרי לו שקשה לך כיוון שבעבר דברים היו אחרת בין שניכם.
    ובצד זאת, בחלק הפרקטי אולי אפשר לתכנן כיצד במהלך החג, בו אחיך נמצא בבית, תארגני לך פעילויות מחוצה לו וכך תצמצמי את הזמן המשותף שלך ושל אחיך.
    בהצלחה. שי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה...
    rui
    27/03/2011

    היי, קוראים לי רוני, ואני בת 13... אני יודעת שאין לי בעיה כל כך חמורה, ושהחיים שלי ממש טובים ליד אנשים אחרים שכותבים פה, אבל בגלל זה אי מרגישה ממש רע עם עצמי. יש לי הרבה חברים ואני גם מצליחה בלימודים, ואני גם יחסית יפה... אבל יש לי כמה בעיות... 1- נוראה קשה לי לחיות בתוך שגרה. אני כל הזמן במהלך שבוע לימודים מרגישה כמו איזה רובוט שמכריחים אותו לעבוד ואין לו שליטה. לפעמים אמא שלי נותנת לי להבריז, אבל אני עדיין מרגישה כאילו בית ספר משתלט לי על החיים.
    2- שאני לבד אני מרגישה ממש בדיכאון. תמיד אחרי שבאים אליי חברים, או שאני סתם לבד בבית אני מרגישה בדאון רציני, וזה תמיד גורם לי להרגיש נורא נרקיסיסטית שזה עוד יותר מכניס אותי לדיכאון. שהייתי קטנה יותר הייתי מדברת על דברים כאלה עם אמא שלי, והרגשתי הרבה יותר טוב, אבל משנה שעברה בערך נורא קשה לי להיפתח אליה, חוץ מההורים שלי אני לא מסוגלת לדבר עם אנשים על הבעיות שלי. שלחו אותי כמה פעמים לפסיכולוגית שהייתי יותר קטנה (לא בגלל בעיה רצינית, אלא בגלל שאמא שלי בפסיכולוגית והיא רצתה לעזור לי עם זה שעברתי בית ספר) אבל לא הצלחתי לדבר על כלום...
    3- לי ואח שלי הגדול (יש לי אח שגדול ממני ב3 שנים ואחות שקטנה ממני ב5 שנים) יש קשר מאוד טוב, ואנחנו מדברים הרבה, ויש לנו קשר ממש טוב יחסית לעוד קשרים בין אחים שאני מכירה, אבל חברות שלי שגדולות ממני גילו שיש לו "בלוג סודי", כאילו, בלוג עם סיסמא, והוא כותב שם ממש דברים נוראים על עצמו. הוא נראה לי ממש בדיכאון, ואני מרגישה שאין לי דרך לעזור לו, כי גם אני לא אמורה לדעת על הבלוג הזה, ואין לי למי לספר, כי אני יודעת שהייתי מתה אם אני הייתי במקומו והוא היה מספר להורים שלי. אני יודעת שהוא כן היה אצל פסיכולוג שנה שעברה, אני לא יודעת אם הוא עדיין אצלו אבל לא נעים לי לשאול אותו...

    תודה,
    רוני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה... - תגובה

    קרן בן הגיא
    27/03/2011

    הי רוני,
    את מתארת תחושות של ריקנות ודכאון כשאת נמצאת לבדך ללא חברים לצידך. כאילו שהנוכחות של אחרים ממלאת אותך ונותנת לך משמעות שלא קיימת מתוך עצמך. אני תוהה מהן התחושות האלו והאם הן קורות גם בבית הספר בעקבות תחושה שאת אמנם נמצאת בו אך לא באה לידי ביטוי באופן שבו היית רוצה.
    אני שומעת בדברייך התנצלות על כך שלמרות ש"הכל בסדר" את עדין חשה רע לגבי עצמך. ואני רוצה להציע לך להיות פחות אשמה ופחות ביקורתית כלפי עצמך ואולי הדרך לעשות זאת היא דווקא להתעקש ולברר מהן הסיבות לתחושות הקשות האלו שאת חווה ולמצוא את המשמעות הייחודית שלך. הקושי שאת מתארת הוא אחת המשימות המרכזיות והחשובות שעומדות בפני נערים ונערות בגילך.
    יכול להיות שהדרך לעשות זאת היא באמצעות ההורים (כפי שכתבת היה לך קשר קרוב וטוב איתם עד ללפני שנה) או שאולי באמצעות טיפול נפשי. (יכול להיות שהיום כשאת בוגרת יותר תוכלי להסתייע בקלות רבה יותר בטיפול).
    מעניין שאת כותבת על עצמך ועל אחיך כמתמודדים עם קשיים נפשיים מעט דומים – יכול להיות שזו יכולה להיות דרך עבור שניכם למציאת נחמה וקשר קרוב. אולי אם תשתפי אותו בתחושותיך הפנימיות והקשיים שאת חשה, תוכלי גם ביתר קלות לשמוע על קשייו שלו – קצת בדומה לאופן שבו כתבת את בקשתך..
    אשמח לשמוע עוד אם תרצי.. קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מפחדת שאני בהריון
    דקלה
    24/03/2011

    אני וחבר שלי עשינו אתמול סקס אבל הקונדום החליק. מה לעשות? אני לא רוצה לערב את אמא שלי, היא לא יודעת שאני כבר לא בתולה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מפחדת שאני בהריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מפחדת שאני בהריון - תגובה

    שי ציון
    25/03/2011

    דקלה אודה לך אם תצייני מהו גילך ועוד פרטים עלייך על הקשר עם אמך ועם החבר. כך, נוכל לסייע לך טוב יותר. שי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • במשבר..
    רועי
    22/03/2011

    אני לומד בתיכון בכיתה י', יש לי חברים ותודה לאל המצב שלי טוב.

    הבעיה היא שהיה לי פנים חלקות ונקיות, ובחצי שנה האחרונה התחיל להתפרץ לי פצעי בגרות בפנים בצורה מטורפת.
    אני ממש בדיכאון מיזה, באמת שאני מתבייש להסתכל על עצמי במראה, אני ניתקתי קשר עם חברים והפסקתי לעסוק בתחביבים ואפילו אני בקושי יוצא מהבית.
    אני כל היום רק חושב על זה ומתבאס, גם בלימודים חלה הדרדרות - אני מבריז הרבה כי פשוט לא כיף לי להראות את עצמי בתיכון.

    אני יודע שהמצב יעבור, אבל אני בחרדה ודיכאון מזה.. זה התחיל לי פתאום וזה ממש נוראי מבחינתי. זה ריסק לי את הדימוי העצמי ואת הביטחון העצמי. וזה גרם לי להדרדר בכל התחומים (חברים, תחביבים, לימודים)

    אני מטפל בבעייה בעזרת תכשירים מרופא עור אבל זה לא ממש עוזר.

    אני לא יודע איך לצאת מהדיכאון ולחזור לשגרה, אני כל כך מתבייש במראה שלי עכשיו (ועוד להתחשב שבתקופה הזאת כל הפנים של החברים שלי חלקים לגמריי) ומבחינתי זה ממש סוף העולם.

    מה יעזור לי לצאת מהדיכאון הזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    במשבר..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • במשבר.. - תגובה

    קרן בן הגיא
    23/03/2011

    הי רועי,

    תקופת ההתבגרות, שאתה מצוי בה, הינה זמן של שינויים גופניים - הורמונליים גדולים. אני מבינה מסיפורך שאתה סובל מפריחה מאסיבית של פצעים "פצעי בגרות" על פניך. קודם כל אני מציעה לשוב לרופא העור ולברר האם קיימים תכשירים אחרים או משחות היכולים לעזור ולשפר את הפריחה במקום הטיפול הנוכחי שנתן לך.
    אך חשוב מכך הוא הקושי שאתה מתאר בהתייחסות שלך לפריחה על הפנים, עד לכדי חוסר רצון לראות את עצמך במראה או להתראות עם חברים. אני שומעת עד כמה הפריחה הזו ערערה את הדימוי העצמי שלך וחושבת כמה עצוב שהצליחה כל כך לערער את האהבה שלך לעצמך, לחברים ולתחביבים שלך.
    אתה צודק, ואכן זהו מצב שיחלוף גם אם לא תטפל בתכשירים רפואיים. ואני מאמינה שבקרוב גם חבריך, לפחות חלקם, יסבלו מתופעות דומות. אך כל זה עדיין אינו עוזר להתמודד עם הקושי הגדול שאתה מתאר.
    חשוב שתדע שהפנים שלך, עם פצעים או חלקים לגמרי - אינם משקפים את מי שאתה. אני משוכנעת שלחברים האמיתיים שלך ובטח למשפחה שלך, הנוכחות של הפצעים על פניך לא תשנה את אהבתם אליך.
    האם אתה חושב שתוכל לשוב ולגלות את עצמך מאחורי הפצעים - את התחביבים שלך? את הדברים שמרגשים אותך,שמעניינים אותך,את מה שמרגיז אותך- תנסה להיזכר ולהחיות את ה"תכונות" האלה שלך, ואז אני מאמינה שגם הדכאון יחלוף ותחוש הקלה.
    בהצלחה
    קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה עזרה בדחיפות
    מישהי
    22/03/2011

    אני בת 14 בכתה ט'
    יש לי חתולה שהיא איתי מאז שהייתי בגן טרום חובה בערך..
    אני במצב קשה, אני לא יודעת למה, אני מתעללת בה.
    אני מרביצה לה, מטלטלת אותה בחוזקה וממש מתעללת בה. זה קורה בחדר שלי כשאני לבד. בכל פעם זה רק נעשה חמור יותר. אני רוצה להפסיק אבל לא מצליחה.
    אני שונאת את עצמי ולא יודעת לשלוט בעצמי. אני יודעת שאני לא אישאר איתה לבד יותר בגלל שאני מפחדת שזה יקרה שוב. זו חתולה שאני מאוד אוהבת ולא רוצה להכאיב לה. היא מיילת ואני פשוט שונאת את עצמי על זה שאני מתעללת בה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צריכה עזרה בדחיפות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה עזרה בדחיפות - תגובה

    שי ציון
    22/03/2011

    ברור כי את זקוקה לסיוע נפשי ועל כן מוטב תפני ליועצת בית הספר או דמות טיפולית אחרת. כמובן, שאם הקשר עם הורייך מאפשר לשוחח אתם אז מוטב שתעשי כן. לא סיפרת מדוע מצבך קשה ומה הגורם לכך, אך מתיאורך את הכאב של החתולה אפשר להבין את הכאב שאת עוברת. נדמה כי עוצמת הסבל שלך כל כך גדולה שאינך יכולה לשלוט בעצמך והמוצא היחיד הוא להכאיב לחתולה.
    את יכולה להגיב לתגובה זו ולספר על המצב בו את מצויה ואולי הדבר יעזור לך לפרוק מעט ולהקל.שי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשר לתיכון
    יוסי
    21/03/2011

    יוסי בן 16 בתל אביב
    רציתי לשמוע ולדעת איזה תיכונים טובים יש ברמת גן או תל אביב
    אם יש כאלה שלומדים באורה מודיעים או בליך אז שיספרו קצת פרטים על התיכון כי שמעתי שהם טובים ואם יש כאלה בגמנסייה או בכפר הירוק אז שיספרו גם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בקשר לתיכון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשר לתיכון - תגובה

    קרן בן הגיא
    21/03/2011

    יוסי שלום,

    אני מבינה כי אתה מצוי בחיפוש תיכון אשר יתאים לשאיפותיך - אך פורום זה אינו המקום לכך

    בפורום זה אנו מזמינים להתייעצות ולהתלבטויות הקשורות לחייהם ולעולמם הפנימי של מתבגרים ובוגרים צעירים.

    שיהיה בהצלחה
    קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רבה עם ההורים כל הזמן
    אנונימית
    11/03/2011

    אני בת 14 וכל הזמן אני רבה עם ההורים על עייני כסף וסידור החדר וניקיון ואז אני בוכה. אני ממש מפחדת ממהם כי אני לא רוצה שהם ירביצו לי (זה עד עכשיו לא קרה) אז אני לא מתנגדת להם ושואלת אותם לפני שאני מוציאה כסף ועוד הרבה דברים..לי לאמא שלי יש קשר יותר טוב משלי ושל אאבא שלי אני יכולה לספר לאמא שלי הרבבה מה שאני לא יכולה לספפר לאבבא כי כשאני מספרת לו דברים הוא ישר אומר דברים כמו היא חברה מטומטמת וצבועה והיא לא יפע תיהי ילדה בוגרת ואל תחפרי לי ותפיקי לבזבז כסף ותפסיקי לנסות לתקן תעולם אני קח לך מלא דברים ואני ישלח אותך לפנימייה וכל מיני..היום לראשונה רבתי עם אמא שלי וגעתי למסקנה שנמאס לי לפחד מהם הם אפפעם לא הרביצו לי והיום זה קרה רבנו ורבנו ואז אמא שלי ממש היחרפנה והרביצי לי בנסיון לגרור אותי לחדר אני לא יודעת מה לעשות אני פגועה ונמאס לי ממצב הזה הם חושבים שמותר לההורים הכל ולילדים כלום נסיתי כבר לעזוב תבית אבל לא הצלחתי גם היום ניסיתי והיא הרביצה לי עוד פעם וכשסיפרתי לאבא שלי הוא אמר טוב מאוד והתחיל לקלל אותי כמו תמיד משהו יכול לעזור לי אני במצוקה ואני מפחדת שהם יפגעו לי בדברים שהכי חשובים לי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רבה עם ההורים כל הזמן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רבה עם ההורים כל הזמן - תגובה

    קרן בן הגיא
    14/03/2011

    שלום אנונימית,
    אני שומעת מדברייך את המצוקה שאת מצויה בה. את מתארת קושי מאוד גדול שאת חווה מול הורייך. כמו הרבה נערות מתבגרות את נמצאת בקונפליקט – מצד אחד רוצה להיות גדולה, אחראית, עצמאית ומצד שני רוצה את התמיכה והליווי של ההורים, להתייעץ איתם ולקבל את עזרתם. זוהי תקופה שגם את וגם הורייך לומדים מחדש את החוקים, איך להתנהל בתוך המציאות החדשה. מתוך הסיפור שלך אני מבינה שהגעתם לדרך ללא מוצא – את מפחדת לריב עם ההורים, שירביצו לך, שיקללו אותך, שיקחו דברים שחשובים לך.. וההורים כנראה גם הם חסרי אונים ולא יודעים איך לעזור לך בהתלבטויות שלך. כוונתם היא לחנך אותך ולשמור עליך, אך במקום לחפש דרכים חדשות ויצירתיות, הם בוחרים בקללות ובאלימות.
    אני רוצה להציע לך לשתף את יועצת בית הספר או את אחת המורות שאת מעריכה ומחבבת או עובדת סוציאלית לנערות מהרווחה (כשיחזרו מהשביתה). יכול להיות ששיחה משותפת בין הורייך לגורם מקצועי, תוכל לעזור. בשיחה כזו יכול איש מקצוע מיומן לעזור להורייך ללמוד ולכבד את הצרכים שלך כמתבגרת, ולעזור לכל החלקים של המשפחה לנהל דיאלוג במילים ולא באלימות!
    שיהיה בהצלחה! אשמח לשמוע עוד אם תהיי מעוניינת. קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה עם החברים
    שלומי
    11/03/2011

    שלום למומחים,
    יש לי בעיה והיא כזאת:
    לפני מספר חודשים הצטרפתי לאוניברסיטה ללימודים לתואר ראשון בהנדסה.
    הגעתי לאוניברסיטה כאשר איני מכיר אף אחד משם.עם הזמן הכרתי שם כמה חברים חדשים כאשר החברים שאותם הכרתי היו כבר כקבוצה שתמיד נמצאת ביחד בלימודים וגם חברים טובים בינהם עוד לפני שהכירו אותי.עם הזמן ניסיתי להשתלב בינהם כי אלה הם אנשים שחשבתי שהם ימצאו חן בעיניי ויהיה לי כיף להעביר איתם את הזמן והשיעורים בלימודים.אך ככל שעבר הזמן אני מרגיש שאני באיזה שהוא מקום "בסוף הטור" שלהם כלומר האדם הכי פחות חשוב בחבר'ה.לדוגמא כאשר הם הולכים לאיזה שהוא מקום אף אחד לא קורא לי ויש מקרים לדוגמא בהם הם יושבים במקום שהוא שונה משלי ופתאום בסוף השיעור אני מגלה שהם כבר יצאו מהכיתה לפני הזמן ואני נותר לבד.או דוגמא אחרת כאשר הם מגיעים לפני לכיתה הם שומרים לעצמם מקום אך לי לא כמובן שלא המקום חשוב לי אלא ההרגשה שאת פחות חשוב או לדוגמא אם מישהו מהם ירצה לעשות משהו הם לא ישאירו אותו לבד אך אם אני ארצה לעשות משהו שלא מתאים להם לא יהיה להם בעיה להשאיר אותי לבד לעשות אותו.
    כמובן שאני לא במקום שאני מתחרה עם מישהו או מנסה להיות חשוב יותר ממישהו אחר אלא רק מעוניין להרגיש כחלק ולא כמישהו נגרר אחריהם שתמיד צריך לחפש איפה הם כדי לדבר איתם או לשבת איתם.
    ופה מגיעה ההתלבטות שלי ובה הייתי רוצה את עצתכם האם אתם מציעים לי פשוט להתרחק מהחברים האלה ולא להיות איתם בתקשורת יותר מידי מקסימום שלום שלום ואפילו להיות לבדי תקופה(משהו שכמובן יהיה לי קשה כי זאת הרגשה נוראית להרגיש לבד במיוחד במקום בו יש הרבה צעירים ואוירה טובה) שבה אולי אני אכיר חברים חדשים למרות שגם ככה קצת קשה לי להתחבר לאנשים או שעדיף לי למנוע מעצמי את המצב שבו אני אהיה לבד ואהיה איתם למרות ההרגשה הלא נעימה שאתה לא מישהו מהחברים ממש אלה משהו בצד ולא כל כך חשוב.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה עם החברים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה עם החברים - תגובה

    שי ציון
    12/03/2011

    שלומי הי,
    מהתיאור של המצב המורכב בו אתה מצוי, אפשר לשמוע את הצורך העז שלך להרגיש חלק מקבוצה, באופן שימתן מעט את הבדידות אותה חווה. כיוון שציינת את הקשיים במסגרות אחרות ביצירת קשרים, נדמה שאולי החלק המתסכל במצב בו אתה נמצא הוא הפער בין ההרגשה שאנשים חווים חוויות מהנות בעוד את מרגיש עצמך מחוץ להן. ייתכן שממד מתסכל אחר הוא שבהצטרפות למעגל חברתי חדש - לימודים באוניברסיטה - קיוות כי יתאפשר לך לשנות צדדים בעצמך - תחושת השייכות - ולפתוח "דף חדש". כיוון שגם במסגרת החדשה אתה נתקל בקשיים בקשרים בין אישיים המצב מכאיב שבעתיים.
    אני חושב שאולי דווקא הכאב שאתה חווה כעת, עשוי להיות מניע לשינוי בעולמך הפנימי באמצעות טיפול, שנדמה כי יכול להוות בשבילך אמצעי להבין את המקור לקשייך. באופן פרדוקסלי ייתכן דווקא כאשר תרגיש בנוח עם "הלבד" יוקל עלייך להיות בקשר ולחוות "ביחד" נעים.שי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב
    אנונימית
    09/03/2011

    שלום שמי נועה(שם בדוי) ואני בת 17.
    יש לי בעיית אופי נוראית. אני נורא נורא תלותית בסובבים אותי.
    אם יש אנשים שאני נורא נקשרת אליהם, או אפילו לא ממש נקשרת, וקורה איזשהי סיטואציה של ריב או כעס מסוים, אני חייבת לחפות על כך וישר לבקש סליחה או לנסות לתקן את המצב כדי שלא יהיה ריב או מצב לא נעים.

    נכון זה נשמע נורא נחמד מהצד, אבל כשתנהגות זו נמשכת ונמשכת זה יוצר מהצד השני זלזול שלא במכוון וכתוצאה מכך אפילו זה יכול להגיע למצב שלוקחים אותי כמובן מאליו. אני רק רוצה לדעת איך אני יכולה לשלוט על עצמי ולא כ''כ להתרגש אם אני נכנסת למריבה עם הסובבים אותי כי אני פשוט יוצאת תלותית ולא יציבה.

    הייתי רוצה להראות שלא אכפת לי, שאני יכולה להסתדר גם בלי אותם אנשים שאיתם רבתי. אבל אני יותר מידי נאמנה לחברים שלי ואעשה הכול כדי שישארו לצידי.
    כתוצאה מההתנהגות הזו, היה לי ידיד הכי טוב כשנה וחצי והיה לנו ריב דיי גדול שהיה באשמתי. הוא סלח לי וחזרנו לדבר. אך כעבור זמן (דיי ארוך כמו חודשיים ואולי יותר) הוא החליט לכעוס עלי שנית על אותו ריב קודם ואמר כי רוצה להתרחק.

    כמובן שכפי שתיארתי את עצמי אתם מניחים שלקחתי זאת מאוד קשה וניסיתי נורא לחזור למצב שהיה אך זה לא עזר והוא עדיין לא מוכן לדבר איתי.
    הוא אמר שהוא יחזור לדבר איתי כמו פעם רק שהוא צריך קצת זמן.
    אך הרבה פעמים הוא רב איתי והתנהג אלי נורא לא יפה וזלזל בי והתייחס אלי כמובן מאליו, כי הוא יודע שלא משנה מה אני אגיד אני תמיד אחזור על ארבע.

    לכן, נוצר מצב שעל הרגע הראשון שאני עושה משהו לא בסדר הוא מחליט לנתק איתי קשר. אבל בכל הפעמים שהוא עשה דברים שבאמת לא היו בסדר, אפילו יותר ממה שהוא החליט לנתק איתי קשר, אני דווקא כן רציתי לנסות ולא לוותר על החברות שלנו.
    כי הוא כן היה חשוב לי. נכון, הוא אמר שהוא לא רוצה לנתק קשר וזה רק זמני.
    אבל הוא מצפה שאני אבוא ואדבר איתו, ואם אעשה זאת זה יחזור שנית והוא שוב יחליט להתייחס אלי כמובן מאליו.

    לכן החלטתי באמת לנתק איתו קשר ולנסות ולפתוח דף חדש בחיים שלי שבו אינני תלותית יותר ואני עומדת בכוחות עצמי.
    אך אני חלשה מידי והידיד הזה הוא איתי בכיתה, כמובן שקשה להתעלם ממישהו שלומד איתך, בייחוד בשבילי. אך אני באמת לא רואה פיתרון אחר בכדי להבהיר את עמדתי, שאני לא חוזרת יותר להיות ה'פודל' שלו ושאכן זה נגמר.
    ושנמאס לי להיות תלותית כ''כ באנשים, ושזה בסדר לריב כי זה לא סוף העולם.
    וזה מה שאני לא מבינה. והלוואי שיכולה להיות איזשהי דרך לגרום לי להיות פחות תלותית ולא לפחד מוויכוחים עם אנשים.
    בתודה, נועה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום רב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב - תגובה

    שי ציון
    12/03/2011

    נועה הי,
    אודה לך אם תוכלי לספר מעט על המחשבות שעולות אצלך לאחר ריב, ואולי ניתן יהיה להבין יותר במדויק את הגורם לצורך שלך לפייס את זה (או זו) שנקלעת איתם לעימות.
    שי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשאלתך

    אנונימית
    12/03/2011

    לאחר ריב אני חשה כאילו אני חייבת לתקן את מה שנעשה בכל מחיר אפילו אם זה אומר לבקש סליחה כאשר אני לא זו שצריכה לבקש.
    או שאני ממש במלחמות עם עצמי אם לתקשר עם אדם עמו רבתי. לבסוף כמובן אני נכנעת לעצמי וניגשת אליו.
    חשוב לציין שאני ניגשת אליו זמן דיי קצר לאחר הריב ומנסה לכפות על הריב.
    כל הזמן אני במחשבות טורדניות על מה לעשות וכיצד אוכל לשפר את המצב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשאלתך - תגובה

    שי ציון
    15/03/2011

    תודה על התגובה. ברור כי חווית המריבה היא בלתי נסבלת בשבילך, וחשוב להבין מדוע. האם את מרגישה שלאחר המריבה תישארי לבדך וללא חברייך? או ייתכן ולעיתים את מרגישה שאולי הצד עמו את רבת נפגע בעוצמה עד כדי שצריך לפייס אותו כדי שלא ייגרם לו נזק. לכאן או לכאן, החוויה המורכבת שאת מתארת, מצמצמת את החופש שלך לנהוג כפי רצונך, ובמובן זה שוללת ממך מגוון אפשרויות שאמורות להתאפשר בקשרים בין אישיים. כך, את מספרת שלמעשה הניסיון לפייס את החבר עמו רבת כאילו נכפה עלייך, ולמעשה אין לך אפשרות לנהוג אחרת. מצב זה אף מקשה לרכוש חבריות משמעותיות שכן מוביל למתחים ומעגלים חוזרים של כעס-מריבה ופיוס שעלולים לחזור על עצמם לאורך זמן ארוך, שכן קשה להיות קרוב אך גם קשה להתנתק.
    עצתי לך, היא לפנות לטיפול נפשי שכן זהו מצב המחייב בירור של מקורותיו (שבוודאי קיימים), וטיפול יכול לאפשר לך מידה גבוהה יותר של חירות אישית בתוכך ועם חברייך.שי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החיים במשפחה
    אן
    02/03/2011

    אני בת 18 לפני גיוס ואני גרה עם אמא שלי 2 אחיי אחותי דודה שלי ו2 בני דודים שלי.
    ההורים שלי פרודים וכשהם נפגשים הם רבים על כסף ועל הגט, אני יודעת שיש לנו בעיות כלכליות ומנסה לעזור, אמא שלי לפעמים נשארת עד השעות הקטנות של הלילה בשביל השעות הנוסופות ובגלל זה אני משתדלת לסדר את הבית, לכבס, לבשל ולהפריד במריבות בין האחים שלי ובן הדוד שלי, אני תמיד עושה משהו בשביל לנסות לעזור לאמא שלי שהיא תוכל לנוח כשהיא חוזרת הביתה, אבל לא משנה מה אני עושה אני אפעם לא מרגישה שאני עושה מספיק..אם אני מפרידה בריבים אני זאת שחוטפת צעקות וקללות ואני לא מבינה למה אני תמיד צריכה לסבול כשאני מנסה כלכך קשה להיות טובה..בגלל שאני הבכורה אני מנסה להיות הכי אמהית שאני יכולה ולעזור לכולם אבל זה קשה לי אני מרגישה שאני לא עושה דבר בשבילי,כל פעם שאני רואה חברים של האחים באים לבקר אני מסתכלת בקנאה וחושבת לעצמי שעבר הזמן שלי ולי בחיים זה לא יהיה. בחופש הגדול איבדתי חבר לכיתה שהכרתי 10 שנים וחיבבתי מאוד, זה השפיע עליי מאוד ואני כל הזמן חושבת שאני לא רוצה להמשיך לחיות בסבל הזה של לנסות להיות טובה ואז לחטוף את כל הזבל בפנים והחבר שכלכך אהב את החיים לא זוכה לחיות, זה כלכך לא הוגן וכל הזמן אני חושבת על מה היה אם זה היה ההפך..אני הייתי רוצה להיות זאת שתלך והוא ישאר כי לו זה מגיע יותר ממני. אני כלכך עייפה ומותשת מהחיים האלה של להיות האחראית כבר בגיל צעיר ולחשוב על כלכך הרבה דברים במקום להיות נערה רגילה וכל פעם שאני עושה משהו טוב ואז מתישהו במשך היום חוטפת צעקות וקללות מאחים שלי על כמה שאני טיפשה ושמנה אני לא מבינה למה אני טורחת ולמה זה מגיע לי..אני משתדלת שלא לקלל וכשהם מקללים אותי למרות שאני לא מחזירה זה פשוט קורע אותי מבפנים ואני נשברת ומנסה להיראות חזקה ואפילו לצעוק ולתת כמה סטירות אבל אני אפעם לא מרגישה שלמה עם עצמי. אני רוצה להעלם מהעולם הזה כבר ואני רק מחכה שזה יקרה כי אני יודעת שאני לא יעז לעשות את זה בעצמי, לללכת מהחיים, בלי לפגוע במשפחה שלי. אני רוצה למות אבל בלי לפגוע במשפחה שנפגעה מספיק. אני מרגישה שכל יום שאני ממשיכה לחיות אני רק סובלת ושאפחד לא באמת מתעניין בי או במה שאני עושה אלא בתועלת שאני מפיקה מלעזור בבית ולהיות כל הזמן בבית ואז אני ה'מזכירה' שאמורה לדעת איפה כל אחד. אני שונאת את זה, שונאת את החיים שלי ולא יודעת מה לעשות יותר, בכל יום שעובר אני רק רוצה לבכות וכשאני בחברה אני שמה מסכה שלא ידאגו לי, למרות שהייתי כלכך רוצה שמי שאמור להכיר אותי יראה שמשהו לא בסדר גם מעבר למסיכה אבל זה לא קורה כאילו אני שקופה אפחד לא מתייחס..אני כל הזמן בבית ואני כלכך משעממת אני צריכה לחשוב על מה לדבר עם אנשים כי אני כבר ריקה מסיפורים ואני אפילו התחלתי לגמגם בשנתיים האחרונות וזה משגע אותי כי אני מרגישה כמו מפגרת כשאני מדברת ככה,אני לא יודעת מה לעשות ונגמרו לי כבר כל הכוחות, אני מרגישה שונה בלי שמחת חיים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החיים במשפחה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החיים במשפחה - תגובה

    קרן בן הגיא
    03/03/2011

    הי אן,
    נראה שאת נערה-אשה מאוד אחראית, מסורה ורצינית, שמצליחה למלא את כל משימות הבית וגם לטפל באחים שלך. אני בטוחה שגם אם אימך אינה מראה את זה, היא חשה הכרת תודה והערכה כלפייך בשל כל העזרה שאת מעניקה לה. יחד עם זאת, את אומרת ובצדק, שזהו משא כבד מדיי לנערה בגילך וכדי למלא את כל המוטל עליך נאלצת לוותר על חלקים גדולים ממי שאת. זו הקרבה מאוד גדולה לעשות, גם בשביל אמא וגם בשביל משפחה במצב כלכלי כמו שאת מתארת.
    אני רוצה להציע לך לחזור ולחפש את מי שאת לפני שוויתרת על עצמך והענקת את כולך למשימות המשפחה. למה אני מתכוונת? – למשל, אלו תחביבים יש לך או היו לך או שחלמת עליהם? האם יש חבר או חברה שהיית רוצה להיפגש איתם או לחדש איתם את הקשר? האם יש ספר שמעניין אותך לקרוא? סרט?
    אני בטוחה שאם תתאמצי ותחפשי את החלקים האלה שלך, שהם רק שלך, תוכלי לחזור לאהוב את החיים שלך, את עצמך, את מי שאת. תחזרי להתעניין ולהסתקרן במה שקורה בחוץ ותשובי להיות אדם מעניין שרוצים בקירבתו ומתעניינים בו.
    אני לא מציעה לוותר לגמרי על העזרה החשובה שאת נותנת למשפחתך, ואני גם מאמינה שלא תרצי לוותר לגמרי על המקום האמהי שרכשת לעצמך (לטעמי בטרם עת), אך אני כן חושבת שאת זאת שתצטרכי להחליט מתי מספיק. לא מספיק לאחרים (לאמא, לדודה, לאחים..), אלא מתי מספיק לך! – מתי את עייפה, רוצה לעשות משהו בשביל עצמך, לא מתחשק לך (גם מותר), לא מסכימה לקבל אלימות מכל סוג שהוא מאחייך.
    הגיוס לצבא הוא הזדמנות נפלאה לעשות שינוי בתפקיד שניתן לך ושלקחת לעצמך, ולנסות משהו חדש ואחר.
    בהצלחה בהתמודדות הלא פשוטה עם השינוי. אשמח לשמוע עוד אם תרצי בכך.
    קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מנהלי הפורום שלום
    טל
    28/02/2011

    שלום רב,
    הייתי שמחה לכתובת אימייל כדי לשאול משהו באופן פרטי.

    תודה,
    טל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מנהלי הפורום שלום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מנהלי הפורום שלום - תגובה

    שי ציון
    01/03/2011

    טל הי
    את יכולה להתקשר לסלולרי של קרן או שלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה לעזור לאחי...
    מישהי
    23/02/2011

    אחי התאום ואני לא מדברים כבר יומיים..(אנו בני 14 וחצי)
    יותר נכון,אני לא מדברת איתו יומיים..
    אז אספר עליו קצת:
    הוא גבוה,תלמיד ממש ממש ממש טוב (ממוצע 95 בתעודה!) ,מנגן בגיטרה חשמלית!..
    נשמע טוב עד לכאן נכון?
    אז זהו שזה ממש לא טוב.... מבחינה חברתית אחי מעדיף לבלות מול המחשב בארבע קירות מאשר להיות איתנו-המשפחה שלו,או עם חברים..
    ואני עוזבת את עניין החברים כי אני לא רוצה להתערב לו בזה..
    אבל נמאס לי מזה!!
    כל בוקר שהוא קם (אחרי שמכריחים אותו לקום...) הוא מתלבש בשכיבה והולך למקלחת כמו מומיה!
    הוא בקושי מדבר בבוקר..
    שההורים מגיעים מהעבודה הוא אפילו לא יוצא להגיד להם שלום!!!
    ושמתי לב ש*בכל פעם* שאנחנו יוצאים למקומות עם משפחה,או שיש לו הזדמנות לצאת עם חברים הוא מתרץ שכואב לו משהו..
    אבל שהוא יושב במחשב באופן פלא לא כואב לו כלום!
    נורא קשה לו להתבטא,גם שאני צריכה עזרה בשיעורים נורא קשה לו להסביר לי.....

    והבעיה הכי הכי גדולה -שהוא לא מודע לבעיות שלו!!!
    אם אני אגיד לו שהוא לא יוצא מהחדר והוא צריך לצאת (ואמרתי לו) הוא יגיד לי "טוב... אז אני אצא.....מחר (ולא יוצא)" או מבט מזלזל של "אני לא כזה.."

    לכן אני לא מדברת איתו!! אני רוצה שהוא יבוא אליי ושהוא יבקש לעשות איתי שיחה בעוד שהוא מודע למה שהוא עשה..
    ביינתים הוא רק עושה את המצב גרוע יותר..(מציק לי כי הוא יודע שאני לא מגיבה .. ומוציא אותי מדעתי)
    וההורים? ההורים תמיד "מאיימים" לסגור לו את המחשב, מה שהם לא עושים..

    אני לא יודעת מה לעשות!! עזרו לי בבקשה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צריכה לעזור לאחי...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה לעזור לאחי... - תגובה

    שי ציון
    26/02/2011

    הי, מתיאורך נראה שבינך לבין אחיך התאום יש שוני באופי שלעיתים יוצר מתחים, זאת על אף הדמיון שבוודאי גם הוא קיים. בין תאומים לעתים יש נטייה לבלבל ואולי גם אני מעט מבולבל, שכן בצד בעיותיו של אחיך, אתייחס לצד שלך בתוך הקשר עם אחיך. נדמה שבתוך הקשר ביניכם לעתים את מעוניינת לחוש יותר קירבה ו"זמן איכות" בעוד אחיך התאום לא תמיד חולק איתך רצון זה (בזמן האחרון) ובהתייחסותו אלייך לפעמים עשוי לתת את התחושה כי אינו מעוניין בקרבתך (או בקירבת ההורים) ובכך יוצר תחושה הדומה לזו של דחייה. לא קל להיות ליד אדם הנותן תחושה שאינו מעוניין בקרבתך, שכן יש בכך לעורר רגשות של עלבון, צער וגם כעס עד כדי רצון לנתק את הקשר (כפי שעשית). במילים אחרות, נדמה שלא רק לאחיך קשה איתך אלא גם לך עם אחיך. חשוב לציין כי שניכם בעיצומו של גיל ההתבגרות, זמן בו מתרחשים שינויים ורצון לחדד את הייחודיות של כל אחד מכם.
    ברור, שאת רוצה לסייע לאחיך לנוכח התנהגות, שאת רואה, כקשיים עימם הוא מתמודד, אך יש לזכור שאם הוא לא רואה דברים אלו באותו אופן כמוך אין הוא ירצה לשנות את דרכו. שי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשר עם האמא
    עדי
    23/02/2011

    אז ככה, אני בי'ב ממש עוד שנייה בת 18 וכל הדברים האלו (עבודה,צבא..)
    אני עברתי לא מעט דברים בילדות שלי וגם כשהייתי נערה..הדבר הבסיסי ביותר,שבעייני הוא פשוט השורש הוא ההתעללות של אמא שלי...
    קרוב לגיל 15 אני בחרתי לצאת מהבית, וזמן קצר לאחר מכן ניתקתי את הקשר איתה...
    עכשיו,מבחינתי,היא ממש אבל ממש לא אמא, במיוחד לא שלי.. לדעתי,אם היינו צריכים רשיון כדי להיקרא הורה,או בכלל בן אדם,אני לא בטוחה שהיא הייתה מקבלת..
    עברו כמה שנים מאז ואני לגמרי רואה את החיים שלי בלעדיה,שלא לדבר על זה שאני עזבתי את הבית כדי לגור עם אישה שכיום היא אמא שלי,וגם אז..היא גידלה אותי, טיפלה בי וגרמה לי להיות האדם שאני היום..היא א-מ-א.ותכלס,אם זה היה תלוי ב"אמא" שלי, עם כמה שזה כואב להגיד היה קורה אחד מהשנים:או שהייתי כרגע בבית משוגעים או סיקס פיט אנדר..
    פשוט המון פעמים אני מוצאת את עצמי מתקשה להסביר לאנשים חיצוניים את המצב.. ואפילו לפני כמה ימים בת דודה שלי,הבת של אחותה של...(טוב, זה דיי ברור..) אמרה לי שהיא בכלל לא מבינה אותי,שאני לא בקשר עם "אמא" שלי..
    העמדה שלי דיי ברורה,אני לא רואה שום מניע להיות בקשר עם אדם הרסני ונוראי כזה, לבסס קשר כזה על קשר דם זה פשוט צביעותי בעיניי..
    לאישה הזאת אין מקום בחיים שלי,לא עכשיו וגם לא בעוד מאה שנה,זה ממש לא משנה כמה זמן אני אחשוב על זה או שהיא תואיל בטובה לתת לי לחשוב..

    אני לא אמשיך לחפור, אני פשוט רציתי תשובה ממקור לא סובייקטיבי- האם זה נורמאלי? אני יודעת שהמצב לא נורמלי,אבל האם התגובה שלי והבחירות שלי נורמליות או היו הגיוניות בהתאם למצב הקיים? כי משום מה, יוצא לפעמים שאני נתפסת כלא בסדר..והתשובות שאני יכולה לקבל מהאנשים מסביב מתחלקות לשני הצדדים הקיצוניים..
    אני לא רואה את זה ככל כך לא בסדר, אבל מעניין אותי לדעת מה אדם מבחוץ לגמרי באמת חושב,למרות שהידיעות שלו לגבי זה שטחיות..
    אז מה אתם חושבים על זה?מה אתם חושבים עליי כבנאדם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשר עם האמא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשר עם האמא - תגובה

    קרן בן הגיא
    24/02/2011

    הי עדי,
    את שואלת שאלה מאוד גדולה ("מה אתם חושבים עלי כבן אדם?"), ואני שומעת דרך השאלה שלך את הצורך והרצון שמישהו יראה ויקשיב לקושי שהתמודדת איתו כילדה וכנערה מול אמא, שמישהו יבין שההחלטה לעזוב את הבית בגיל 15 ולנתק קשר עם אמא היא החלטה שקשה מאוד לקבל, ושאם מקבלים כזו החלטה זה כרוך בסבל גדול מאוד.
    ישנם הרבה פרטים בסיפורך שעוררו בי שאלות - את כותבת על ההתעללות של אמא שלך, ועל כך שעברת הרבה דברים בילדות, אך את לא מפרטת ולא כותבת מה היו הדברים שקרו לך.
    האם יש לך בני משפחה נוספים כמו אח או אחות או אבא שאת נמצאת איתם בקשר? מי זו האשה שהפכה להיות האמא החלופית שלך?
    שמחתי לקרוא שמצאת לך דמות שיכולה היתה לתת לך תמיכה, בית, מסגרת וכיוון בגיל כל כך סוער, אולי כמו שאמא היתה אמורה להיות עבורך. בשנים האלה של גילאי 15-18 וגם בהמשך, כשנערות הופכות לנשים צעירות קורים הרבה שינויים בגוף וגם בנפש, ישנו מאבק לקראת עצמאות אבל גם רצון להיות עוד קצת ילדים שיכולים להישען על הוריהם ולנוח. אני סקרנית לשמוע אם את חשה שמשהו מאלה התאפשר לך במסגרת החלופית שמצאת.
    אני מבינה מסיפורך שניתקת לחלוטין קשר עם אמך, האם למרות הכעס הגדול עליה, זה חסר לך באיזשהו אופן? יכול להיות שרק כאשר תהפכי את בעצמך להורה, לאם, יתעורר בך הרצון לברר איתה כל מיני דברים מהעבר.
    אך כרגע, את מרגישה שקשר איתה יהיה עבורך הרסני, בלתי אפשרי ומאיים, ולכן אין ספק שאת בוחרת את הבחירה שנכונה ביותר עבורך. אני חושבת שהיו לך הרבה כוחות לשמור על עצמך וכמו שאת מתארת כמעט להציל את עצמך משיגעון או מגרוע מכך, וכדאי שתמשיכי להשתמש בהם בעתיד.
    חזקי ואימצי. קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ספיר
    27/02/2011

    עשית את הדבר הנכון..לכי אחרי הלב
    יישר כוח!תיהיי חזקה
    מי שחי בעבר מפספס את העתיד,לכי עם הראש קדימה ותעשי רק מה שאת אוהבת..רק מה שאת חושבת שיהיה לך טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעדי

    ע
    27/02/2011

    עדי,
    אני חושבת שאת בנאדם מדהים, ואת כל כך חזקה..
    אני בת 14 ואני מאוד מזדהה איתך, יש לי בעיה עם אבא שלי, אני חושבת שהוא בנאדם רע ואני שונאת אותו על כל מה שהוא עשה לי, אני ניתקתי איתו את הקשר, הוא עזב את הבית ולא דיברנו בערך 3 חודשים למרות שהוא ניסה לדבר איתי וביקש סליחה אבל לא סלחתי לו.
    אחרי שלושה חודשים הוא חזר הביתה וקיבלתי את זה נורא קשה ואני עזבתי את הבית, הסתובבתי שבוע מחוץ לבית, עד שהחלטתי לחזור בגלל שלא רציתי להיות כמוהו, לברוח מהבעיות, למרות כל הקושי התמודדתי, ועכשיו אני חיה איתו כי אין לי ברירה אחרת,ואני סובלת איתו, שאני מנסה לספר לאנשים אחרים הם לא מבינים אותי ואומרים לי שהוא א\בא שלי ושאני צריכה ליסלוח לו, אבל אף אחד בחיים לא מבין את הסבל שעברתי.
    בקיצור עדי, אני חושבת שאת חזקה ואת מדהימה ואני באמת מעריצה אותך על כך שעזבת את הבית, ועל איך שאת מיתמודדת, אני חושבת שאת לא צריכה להקשיב יותר מידי לאנשים שלא עברו מה שאת חוית כי הם לא יודעים,פשוט תלכי אחרי הלב שלך ותעשי מה שאת מרגישה לנכון..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך המשך הצלקת
    צביקה
    21/02/2011

    קרן שוב תודה.
    אך יש לי שאלה אחרונה אליך מה את היית עושה במקומי?
    היית מספרת לכולם על הצלקת הזו שהיא נעשתה לא על ידי אלא על ידי הספר?
    היית מתעלמת ממנה וממשיכה בחיים או שהיית הולכת לרופא מנתח על מנת שינסה להסיר אותה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המשך המשך הצלקת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך המשך הצלקת - תגובה

    קרן בן הגיא
    21/02/2011

    הי צביקה,
    אני מבינה עד כמה הצלקת הזו מפריעה לך בפנים. אתה שואל מה אני הייתי עושה במקומך - אני מאמינה שהייתי מבררת עם עצמי יותר לעומק מה משמעות הצלקת הזו - לבטחון העצמי, לדימוי הגוף, בקשרים עם בנות, בהקשר של הביישנות ועוד.. לאחר שהייתי מסיימת לענות לעצמי על כל השאלות, התשובה לשאלתך היתה כבר מתבררת מעצמה.
    שיהיה שוב בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך צלקת.
    צביקה
    20/02/2011

    קרן קודם כל תודה רבה.
    את פשוט הוצאת לי את המילים מהפה צדקת בקשר לעניין של הבנות שהיה לי קשה עוד לצאת לפני אבל אני יגיד לך מה שמעצבן אותי זה שאני לא אשם בצלקת מבינה?כלומר אני כל הזמן אומר לעצמי למה לפני שנתתי לו לגלח אותי לו אמרתי לו שיש לי שמה צלקת הראי אם הייתי אומר לו זה היה יכול להמנע ,כך אני חושב. הבעיה היא שכל הזמן אומר לצעמי מה היה קורה אילו הייתי אומר אם זה היה נמנע או לא כי בחיים שלי תמיד התביישתי והתעצלתי להגיד דברים כאלה מביישנות באמת מביישנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המשך צלקת.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך צלקת. - תגובה

    קרן בן הגיא
    20/02/2011

    הי צביקה,
    נכון, אתה לא אשם בצלקת הזו, אבל נדמה לי שאתה בכל זאת מרגיש מאוד אשם, ואולי זה מתחבר עם עוד מקומות בחיים שאתה מרגיש אשם על הבחירות שלך בהם.
    אולי במקום שתכעס על עצמך ועל כך שלא אמרת לו בזמן, תוכל עכשיו להתחיל לחשוב מה הצלקת והסיפור שלה מייצגים בחיים שלך – ממה אתה מתבייש? למה קשה לומר לאחרים דברים שחשובים לך? מה אחרים יחשבו עליך, או יעשו לך אם תאמר את מה שמפריע לך.. אלו שאלות חשובות שכדאי למצוא להן תשובות ודרכן אולי להצליח לעשות שינוי שיעזור לך למנוע מקרים אחרים הדומים לזה. להצליח לבחור שונה בפעם הבאה.
    אתה יכול לעשות את זה עם עצמך או עם איש מקצוע שיסייע לך להרחיב את זוית הראייה.
    בהצלחה קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום