פורום נוער במצוקה, תמיכה נפשית - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חברה במצוקה
    הילה
    02/08/2009

    שלום , יש לי חברה שנמצאת בדיכאון למעלה משנה , היא כל הזמן מדברת על כמה היא שונאת את החיים ורוצה למות , לפני כחודש היא חתכה את עצמה לראשונה ביד [לא ורידים] ואמרה לי שזה ממכר אחרי שבועיים סיפרה לי שוב שחתכה את עצמה ....
    היא סיפרה לי שאמא שלה שמה לב לפעמים שהיא במצב רוח ירוד אבל היא לא מוכנה לדבר איתה .
    הצעתי לה ללכת לפסיכולוג אבל היא לא רוצה בשום אופן .
    [עליי לציין שבתחילת השנה הלכה ליועצת בצפר שלנו וסיפרה לה שהיא רוצה להתאבד והיוצעת זימנה את ההורים שלה ויידעה את כל המורים] .

    [עליי לציין שאין לה חברות בבצפר - אני החברה היחידה שלה אז אם אני לא מגיעה לבצפר היא פשוט יושבת לבד בהפסקות , ומאז ומתמיד ירדו עלייה - ובגלל זה אין לה ביטחון עצמי ... ]

    בבקשה תעזרו לי זה דחוף ...

    תודה [ =

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חברה במצוקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דאגה לחברה

    שלי ורדי
    11/08/2009

    שלום חן,
    קודם כל כל הכבוד לדאגה, נדמה לי שעול כבד עלייך מכיוון שאת חברתה היחידה..
    נדמה לי שחברתך רוצה שידעו את מצוקתה, כי מספרת לך, וגם סיפרה ליועצת.. זה סוג של זעקה לעזרה ביחד עם נסיגה ורצון שלא יגעו ולא יטפלו, היא בדילמה עם עצמה....
    יש במשפחה שלה מחסום רגשי, סוג של הכחשה למצב שלה, מה, הם לא רואים את מצבי הרוח שלה? הזכרת בעצמך שהיועצת עשתה אתם שיחה...
    נדמה לי ששוב בית הספר צריך ללחוץ על המשפחה שתקח את עצמה לטיפול, אני מתכוונת שכל המשפחה צריכה ללכת שם לטיפל, לא רק חברתך,מצבה מספיק קשה כדי שישתפר ללא התערבות מקצועית.
    אני מציעה שתתייעצי עם אמא שלך גם, אולי היא יכולה לדבר עם ההורים שלה, כדי שלא תהיי לבד במערכה. כשהלימודים יתחילו, תודיעי גם ליועצת, את העובדה שהיא שורטית את עצמה וזה ממכר. זו תופעה ידועה , זו לא פגיעה עצמית ברמה של אובדנות אך מצביע על בעיה קשה. היועצת יכולה לזמן אותה לפגישה ולכוון את הנושא לבעיות שלה בלי שתגיד שאת דיברת אתה. האם את חוששת מנאמנות כלפי החברה שלך אם תספרי דברים שהיא משתפת אותך בהם? מניסיוני, מכירה כמה מקרים שחברות באו וסיפרו לצוות החינוכי-טיפולי של בית הספר על דאגה לחברה וזה עבר בשלום בין החברות לבסוף... היא פעם תומר לך תודה ...
    ברמה החברתית בבית הספר, צריך לדבר עם הילדים, זו חובה של הצוות החינוכי, לעשות סדנא בכתה וכו' ,אך בטח זו ל אחריותך כמובן, רק תשפתי את היועצת או המחנכת, אם לא קשה לך.

    את חברה טובה, נדיבה ואחראית,
    הרבה כוח,
    שלי


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זאת הבעיה ..

    הילה
    17/08/2009

    שנה הבאה אנחנו לא באותו בצפר ..
    בבפר השני יש לה עוד חברה ...
    האם כדאי לשתף אותה בזה ?

    וניסיתי לדבר אם אותה ילדה ואמרתי לה שאני רוצה לספר את זה לפסיכולוג והיא אמרה שאם כן היא תתאבד !!!!!

    נ.ב יש לה פייסבוק וכל פעם היא רושמת שהיא בדיכאון ורוצה להתאבד אז ככה שגם אמא שלה יודעת מזה וגם כל הבנות בכיתה ....
    ועכשיו קוראים לה "פריקית" או "אימואית" ומתחילים לרדת עליה ולקלל אותה .....

    מה אפשר עוד לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דאגה ואחריות לחברה-המשך

    שלי ורדי
    18/08/2009

    שלום חן שוב,

    האמת שאין הרבה מה לעשות מצידך, תמשיכי להיות לה חברה טובה ומקשיבה ואולי לטובתך קצת לשמור מרחק מכל הבעיות האלה, תנסי לעשות אתה דברים כייפים כמה שאפשר, להוציא ולהשכיח בשבילך ובשבילה את הבעיות שגם כך לא עוברות מהר. אם באמת החברה משדרת לך אותות מצוקה רציניים גם בשנה הבאה, תוכלי לגשת ליועצת שלך ולומר לה והיא תיצור קשר עם היועצת של בית הספר החדש של החברה. היו דברים כאלה.
    תפני לאמא שלך, אל תהיי לבד עם אחריות הזו.
    לידיעתך, מתוך ניסיוני, אף נערה לא עשתה מעשה קשה כתגובה לכך שהחברה שלה דאגה מדי ושיתפה מבוגרים ...
    כל טוב,
    שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמרתי את זה ליועצת

    הילה
    27/08/2009

    וחברה שלי גילתה את זה והיא לא מוכנה לדבר איתי !
    זה כבר חודש ככה !
    היא עכשיו התקבלה לבצפר חדש שרצתה לעבור אליו 3 שנים ולכיתה שבה חברתה הטובה מהיסודי נמצאת אז ירד לה טיפה הדיכאון ....

    OK תודה בכל מקרה ...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוףף !
    הילה
    02/08/2009

    שלום , קוראים לי חן [אני בת 14] ומאז ומתמיד מעליבים אותי,מקללים אותי , ...

    בגלל כל הדברים האלו [שנמשכים למעלה משנתיים] אני חושבת שכל מי שמנסה "להתחיל איתי" עובד עליי או צוחק עליי ואז נוצר מצב שאני דוחה אותו ....

    או למשל אם אני עוברת ברחוב ובמקרה יש אנשים שצוחקים תמיד אני חושבת שהם צוחקים עליי ]=

    בבקשה תעזרו לי זה רציניי !!!!!!!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחוףף !

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העלבות וחוסר אמון

    שלי ורדי
    03/08/2009

    שלום חן,
    אני מצטערת לשמוע על ההרגשה ה קשה שלך, על תחושת הדחייה שאת מרגישה מהאחרים. לא ברור לי האם זה מתמיד, מאז שאת זוכרת עצמך בחברה, או בשנתיים האחרונות במיוחד. אני שמה לב שאת כן מבחינה לפעמים בין רצון של בן להתחיל אתך לבין מניע אחר כמו לצחוק איתך ואת מתלבטת מתי הכוונה אמיתית ומתי חוסר אהמון בעצמך ובאהבת האחרים כלפייך משתלטים עלייך.
    חסרים לי המון פרטים על אופן ההתנהגות שלך לאחרים. תמיד תיזכרי שיש שני צדדים למטבע, אולי משהו בהתנהלות שלך ובמה שאת מקרינה מושך אנרגיות שליליות. אולי סיגלת לעצמך התנהגות של "קורבן" ,אחת שיעליבו אותה ומזמינה את זה... ( זו התנהגות עם מניעים תת-מודעים שאת לא יכולה לשלוט עליהם, אלא אם כן תביני אותם). כמובן, לא מגיע לך שיתייחסו אלייך בקללות והעלבות).
    לדעתי, תצטרכי ללכת לייעוץ פסיכולוגי או לקבוצה לפיתוח מיומנויות חברתיות ולבדוק את כל הדברים האלה. זאת , כדי שיהיה לך את הכוח להשפיע באופן חיובי ועל פי רצונותייך על הסביבה שלך וגם לאהוב את עצמך.
    הרבה כוח,
    שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין שום מצב שבעולם

    הילה
    10/08/2009

    שאני הולכת לפסיכולוגית !

    וואי כמה שאני שונאת ת'חיים האללהההה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רוצה ללכת למקום אחר ...
    בדוי
    29/07/2009

    .היי יש לי בעיה שזה הרבה בעיות אני בת יחידה ויש לי 3 אחים. אחד גדול מימני שכל המזמן רב איתי ומעצבן אותי ושניים שאחרי יש לנו בית קטן מאד 3 חדרים :חדר הורים .חדר ילדים. וסלון קטן .אני ישנת בחדר אם כל האחים שלי במיתה קומתיים ונימאס לי כבר אני רוצה חדר לבד אין לי פרטיות בכלל כל הזמן אני בוכה לאבא שלי שאני רוצה חדר לבד כי הבית שלנו ממש קטן .ואפילו לחדרים אין דלתות ולא שיש לנו בעיה אם הכסף יש לי את כל מה שאני רוצה בדברים האלה אבל שאני מבקשת באבי שאני רוצה לעברו דירה אז הוא אומר שאמא תילך לעבוד .אמא שלי לא עובדת ויש לי הרבה מריבות בבית בגלל זה .ויש סיכוי שהם רוצים להתגרש
    סתם ככה ההורים שלי כל יום רבים .אבא שלי תמיד צועק אין יום שלא גם אלי גם על אחי על כולם
    הוא לא מרשה לקום מאוחר הוא אומר כמו שהוא קם מוקדם אז ככה אנחנו צריחים לקום הוא מאיר
    אותנו
    גם שיש חופש מתי שהיה לימודים אחי היה מאחר הרבה לבצפר אז אבא שלי היה שופך עליו מים ..
    גם עם אמא שלי אני לא מסתדרת כל פעם אנחנו רבות היא אוהבת אותי היא קונה לי כל מה שאני רוצה אבל לא נותנת לי את אהבה שאני צריחה מימנה אני בוכה הרבה בלילות שאין לי כלום אין לי חברה טובה ואמיתית ובחיים לא היה לי אין לי הורים טובים .אחיות .חדר וכל זה...
    הרבה אנשים אומרים לי שאני סגורה מאד זה.אני מאד אוהבת להיות לבד .אפילו שאני רוצה חברים ץ
    יש לי עוד הרבה בעיות .
    יש לי חברה שדיי נחמדה אבל מעצבנת היא מדברת אם אמא שלי הרבה החברה הזאות הייתה פעם שמנה והיא רזתה ממש הרבה אז אמא שלי אומרת לי להרזות ולהיות כמוה אני לא שמנה ולא רזה מאמצה אני מאד רוצה להרזות ה.חברה הזאות באה אלי כמעט בכל יום היא יותר מדברת אם אמא שלי היא כל הזמן רוצה להראות שהיא צודקת היא מורידה לי את הביטחון העצמי שאין לי .
    היה לי חברה שאני לא מדברת איתה כבר 4 חודשים וזהה סיפור ארוך אני מחכה הרבה זמן שתגיד לי סליחה אבל לא ..
    עוד בעיה :
    אני לא אוהבת את בצפר שלי ורצתי לעבור בצפר לשנה הבאה ניסתי שני בצפרים ולשניהם לא היה מקום .אפילו שהשנה אני עולה לכיתה ח' אז אני יצטרך לסבול עוד שנה בכל הבעיות האלה אני רוצה לעבור מקום להתנתק מהעולם
    אני חושבת על לעבור לפנימייה אבל אני פוחדת לספר להורים שלי שאני רוצה ללכת לשם
    מה אני יעשה
    אני מרגישה שאני מתחילה להיות בדיכאון אני עצובה ופחות מחייכת מה לעשות איך לצאת מהדכאון הזה איך ????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רוצה ללכת למקום אחר ...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשה בבית ובבית הספר

    שלי ורדי
    03/08/2009

    שלום,
    אני רואה שהרבה בעיות מצטברות אצלך, והאווירה בבית בין ההורים לא מוסיפה. לא נראה ע ל פניו שיש תקשורת טובה בין ההורים שלך,
    את המצב בבית קשה לך לשנות , האם חוץ מלעבור דירה יש איזו אופציה לסגור מרפסת ולבנות לך חדרון? נראה שההורים שלך לא מקבלים החלטות כצוות , אם אביך אומר לך שאמא צריכה להתחיל לעבוד כדי שתעברו דירה. אני חושבת שתא טועה לגבי המצב הכלכלי, אולי לא רע לכם, אך כדי לעבור דירה ההורים שלך בוודאי זקוקים להרבה מאד כסף, למרות שמצבכם ביום-יום טוב.
    כשאני שומעת שלא טוב לך עם חברות, לא טוב בית הספר וגם לא מרגישה מאמא מספיק תמיכה (למרות שאני מתרשמת שיש ביניכם קשר תקין בבסיס - היא חושבת עלייך, קונה לך כל מה שאת רוצה...)
    אניחושבת שהיה טוב אם היית מקבלת ייעוץ רגשי, את מתחילה להיות במצב רוח לא טוב, למאד אוהבת את עצמך ואת בגיל רגיש. תפני להורייך קודם כל ואם לא מקבלת מענה, תפני ליועצת בית הספר שהי אתדבר עם ההורים, כשיתחילו הלימודים, תעמדי על זה. זה יעזור לך לבטחון העצמי במצב כזה של חוסר בטחון לא הייתי ממליצה לצאת לפנימייה, את צריכה להיות יותר מחוזקת לצעד כזה ובכלל צריך לשקול אותו היטב.
    הרבה כוח ובהצלחה,
    שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    בדוי
    06/08/2009

    תודה שענית לי על השאלה
    :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צודקת

    ספיר
    02/12/2009

    גם לי זה ככה יש לי אחות מעצבנת שיותר גדולה ממני ויש לי בעיות בבית ספר ואני שמנה לגילי ניראה לי וגם אני רוצה ללכת לפנימיה ולא יודעת איך לספר להורים כי אבא שלי אומר לי שאם אני ילך הוא לא יודע כמה זמן יש לו לחיות בגלל שהוא חולה סרטן והוא רוצה זמן איתי הבעיה היא שהוא שונא אותי למשל בקיץ הייתה לי עם ההורים מריבה ממש גדולה כאילו ואמרתי להם שאני רוצה ללכת לפנימיה והם לא מסכימים לי כי יש פנימיות ממש טובות אלוני יצחק או הדסה זה פנימיות ממש טובות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לספיר

    אילן רוב
    02/12/2009

    שלום,
    אני מציע לך להתייעץ עם יועצת בית הספר
    ולספר לה על הקשיים שאיתם את מתמודדת בבית.
    אני מקווה, שהיא תוכל להיות לך לאוזן קשבת, ושיהיה ביכולתה
    לתמוך ולעזור לך לשפר את היחסים עם ההורים.
    תוכלי לבדוק איתה גם את הרצונות שלך בנוגע למקום הלימודים.
    בהצלחה,
    אילן רוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילמה
    אני
    28/07/2009

    הכרתי בחור, עכשיו הדילמה שלי היא עניין המשיכה. עצם העבודה שאני לא נמשכת אליו גורם לי עוד יותר לא לרצות להיות בקרבתו. נראה לי שהחוסר משיכה הזה נובע מזה שהוא קצת שחצן, הוא בא ממשפחה טובה עם חינוך טוב והוא ילד יחיד. בעיקרון הוא בחור טוב אינטליגנט מנומס ונראה לי שהוא יודע להתייחס לבחור אבל יחד עם זאת הוא קצת שחצן , טיפה חסר חוש הומור , או יותר מידי רציני.
    כשהוא מנסה לצחוק יש לו יציאות אינפנטיליות כאלו. ואני בדילמה רצינית כי המשפחה מאוד רוצה שאני אמשיך איתו את הקשר אבל אני מצד שני בכלל לא בא לי =\. אני כבר מזה לא יודעת מה לעשות ולמי לפנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דילמה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילמה אם ללכת לפי הלב

    שלי ורדי
    03/08/2009

    שלום לך,
    באמת את לא צריכה לצאת אותו, חד משמעית. הוא לא מושך אותך מסיבות אמיתיות, בגלל האופי שלו וכנראה מבחינה מינית לא מושך אותך, אז למה לך ?
    המשפחה לוחצת עלייך ומשפיעה עלייך מאד חזק, יש התערבות יתר בעניינים שהם אישיים לחלוטין, כמו בחירת בן זוג . בעניינים של זוגיות תקשיבי ללב שלך, לתחושות הגוף שלך, לחשק שלך. את לא תבחרי בן זוג כי לאמך מוצא חן.. את זאת שצריכה לחיות אתו.
    תצטרכי בעתיד להזהר מההשפעות האלה, לעמוד מול המשפחה ולהיות בטוחה שאת צודקת, כי בענייני הבחירת לב תמיד תהיהי צודקת...
    בהצלחה,
    שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחות במשבר
    הילה
    27/07/2009

    הי אשמח למענה.כתבתי פה בעבר והרגשתי צורך לעשות זאת שוב.יש לי אחות קטנה ממני בת 20 והיה לי חשד בעבר לפי התנהגותה שהיא עברה סוג של תקיפה מינית.כאשר סיפרה לי שעברה רק ניסיון לתקיפה הוקל לי ועזבתי את הנושא..יש לי קושי לדבר איתה בנושא כאוב זה ולא רציתי לגעת בו מכיוון שיחסית היא יצאה ללא נזק.אך בזמן האחרון שמתי לב יותר למצבי הרוח שלה ואני לא שקטה.היא ירדה כמה קילו במשקל,פחות מעורבת במה שקורה בבית מבחינת התעניינות,עזרה,הימצאות בבית..וכאשר נמצאת כאילו לא נמצאת בחלק מהפעמים וזה משהו שמצד אחד אני מבינה ומצד שני יש לי קושי להבין אותה.איך ייתכן שרק מניסיון לתקיפה היא מגיבה בצורה כזאת..קשה לי להתקרב אליה ולא יודעת איך במיוחד שאלו הם דעותיי. אני מנסה להבין ולהעמיד את עצמי במקומה אל ללא הועיל..אני מפחדת שהיא תדבר ואז יש את הקטע של הקירבה והמגע וזה משהו שלי אישית קשה איתו ואז כביכול היא תפרש את זה לא נכון ותפגע.הייתי שמחה לדעת איך אני יכולה לפנות אליה מבלי שתדע מה אני חושבת ושלא תרגיש שאני שופטת אותה..כי נראה לי שאם לא אעשה משהו המצב שלה רק יחמיר ואני לא רוצה שזה יוודע לקרובים..תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אחות במשבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נקודת מבט

    חן
    02/08/2009

    הי הילה,קראתי את מה שכתבת ואשמח לענות מנקודת מבטי מתוך משהו שהזכיר לי קצת את עצמי.לפני כשנה וחצי עברתי תקיפה מינית והסתרתי את הדבר מהמשפחה מנקודת הנחה שאני אשמה או שהם לא יבינו ויקבלו את הדבר או שלא יצליחו להכיל אותי ועוד כל מיני סיבות,בסופו של דבר שיתפתי את אחד מבני ביתי בציפייה שזה יעזור אך קצת התאכזבתי מהתגובה הרגשתי שיש פחד משני הצדדים לגעת בנושא ,באמת משהו שקשור לקירבה ולחשיפת רגשות ולפעמים זה ללא שליטה,אני חושבת שזה טבעי שלאחותך יהיו רתיעות כאשר יש מגע בסביבה גם אם היא עברה רק ניסיון לתקיפה וגם אם יותר..ואני מקווה שזה יעבור במשך הזמן אבל מבחינתך לפי דעתי אם קשה לך לדבר איתה בגלל המגע אולי תנסי בלעדיו ותזרמי תוך כדי השיחה בלי לחשוב פעמיים,ככה מבחינת שתיכן זה ייצא טוב וכל אחת תכבד את הצרכים של השניה.מעבר לזה אני חושבת שאם אחותך שיתפה אותך בדבר כנראה שכן יש איזה נזק גם אם הוא קטן אחרת מלכתחילה היא לא הייתה באה ומשתפת ,סתם נקודה למחשבה..מניסיון אדם שעובר כל סוג של תקיפה מפחד לשתף ואם כבר עשה את זה יש איזו שהיא ציפייה שידע שיש לו עם מי לדבר ושהוא לא לבד בייחוד כשזה מישהו מהמשפחה..אז אני לא חושבת שאם תפני אליה היא תרגיש שאת שופטת אותה ולא מקבלת אותה ההפך הוא הנכון,אם תתעלמי ותתנהגי כאילו לא קרה כלום אולי בפנים זה מה שהיא חושבת כרגע ויש איזו אכזבה מבחינתה וויתור על הרצון לשתף ולדבר שוב מתוך הגעה למסקנות על ידי השערות בלבד לגבי חשיבתך.יכול להיות שאם תבואי ותהיי כנה איתה תגלי דברים חדשים ואז התמונה תיראה לך אחרת..בתקווה כמובן שזה אכן רק תקיפה ולא יותר מזה,מקווה שהצלחתי להביא קצת משהו מהראייה שלי ושהמצב יסתדר בסוף מאחלת הצלחה,שבוע טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם להתקרב לאחות במצוקה

    שלי ורדי
    07/08/2009

    שלום הילה,
    הבעיה שאת מציגה היא לא פשוטה ומתרחשת אצל רבים: מצד אחד, אנשים חשים אחריות ורצון להושיט עזרה והקשבה לאדם קרוב להם, מצד שני נבהלים מהתכנים שעלולים להתגלות, מהכאב והפחד הכרוכים באירועים מסויימים. זה נכון במיוחד לגבי תקיפה מינית.- אירוע שעצם העדות לקיומו מפחידה כך שמעטים מוכנים להתמודד איתו. כל העולם מתהפך, הבטחון באנשים קורס, תחושת חוסר האונים וחוסר השליטה מתעצמות.
    אנשים שנפגעים מינית נשארים לעיתים בודדים, או נשפטים על כך שהיו קורבנות ולא הצליחו להיחלץ מהמצב הפגיע.
    אני לא יודעת מה אחותך עברה, כי תגובותיה יכולות להיות תוצאה של ניסיון תקיפה מינית או פגיעה של ממש. בכל מקרה, גם ניסיון מפחיד מאד ויכול לגרום לטראומה במידה ניכרת. יש הבדל גדול בין חוויות שאנחנו קוראים עליהן בעיתונים לבין חוות את הפגיעה בעצמנו.
    בנוסף, יש סיכוי שגם היה שם משהו יותר כבד והיא לא סיפרה את כל האמת כדי לא להפחיד, או כי חששה שלא תוכלי להכיל את הכל, או כי התביישה, או כי הסיפור עצמו היה מצריך ממנה להיכנס לזה שוב..
    טוב שאת חושבת עליה, יש לך רגשות חמים כלפיה אך את גם מנסה להפעיל הגנות ולשכנע את עצמך שאין ולא היה דבר רציני. ..
    כדאי להראות לה קצת יותר את אהבתך אליה ואת חושבת עליה, גם אם היא תדחה אותך בשלב ראשון. תייעצי לה ללכת לטיפול, תגידי לה שגם בשביל ניסיון לתקיפה צריכה ללכת, אם באמת מרגישה מצב רוח רע. אם היא מסרבת ואומרת שזה לא קשור לניסיון התקפיה, , אז עדיין צריכה עזרה ותמיכה נפשית כי היא במצב רוח לא טוב. לא חשובה מה היא הסיבה, היא צריכה עזרה.
    תנסי לא לשפוט אותה , אין מה לשפוט כאן כי עם רגשות לא מתווכחים.
    ורק אם את מוכנה ובטוחה שאת יכולה לשמוע יותר ממה שהיא סיפרה, אז תציעי לה אוזן קשבת.

    בהצלחה,
    שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    הילה
    11/08/2009

    תודה על התגובה של שתיכן.חשוב לי לשמוע את הצד של כל אחת מנקודה אישית מתוך ניסיון ומנקודה של מתן ייעוץ.אנסה באמת להתקרב אליה מתוך רצון באמת לעזור ומקווה שהדבר יוביל לתוצאות טובות..אך מה עושים אם לא יהיה שיתוף פעולה וארגיש שהבאתי אותה למצב לא נעים והיא תתפרק בגללי?לא מרגישה שיש לי מספיק כלים להתמודד ולעזור ובמיוחד אם התגובה שלה תהיה קשה..זה נושא מאוד רגיש וכואב ויש לי פחד לעשות את הצעד הה גם כשאני מאוד רוצה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחריות לתגובת האחות

    שלי ורדי
    12/08/2009

    היי הילה,
    מאד מובן החשש שלך, יש לנו נטיה לקחת אחריות על תגובות האחרים....
    אך תזכרי שהגרוע (אם היה כל כך גרוע..) כבר קרה. התחושות הקשות קיימות גם כך, את אולי תהיי האדם הראשון שיהיה עד להן. את לא אחראית לתחושות הקשות, שלה אלא רק אם את דוחפת ומנסה בכוח להוציא ממנה טרם אחותך בשלה לכך. מצידך הדבר הכי טוב זו פניה עדינה אליה, לשדר לה מסר שאת מוכנה לשמוע, להיות שם , אולי לכאוב ביחד אתה, אפילו בלי הרבה שאלות, בלי שיפוט, אך גם לא לגמרי בלי שאלות, כדי שלא תבין שאת מאד נבהלת ושוכחת מכל העניין. אנשים שקורים להם פגיעות מסוג זה, נפגעים מאד כאשר משתפים מישהו ,דבר שמאד קשה עבורים, ואחרי כן הםמרגישים שהאחרים שכחו מכל העניין ומתנהגים כרגיל.
    כדאי לך לבדוק עם עצמך עד איזה עומק את מוכנה היום לשמוע ולהכיל את מה שקרה, עד כמה יהיה לך קשה.
    אם את מחליטה שכן יש לך כוח, הדבר הכי טוב שאפשר לעשות במצב כזה, זה לתת לה הרגשה שאת במצב המתנה ואת מוכנה להתבונן בזה ... בלי ציפיה שאת יכולה להעלים את הרגשתה, מקסימום את יכולה להקל על המועקה. זה גם משמעותי מאד עבורה.
    דבר אחר שאת יכולה לעשות, זה לתת לה להבין שאת לא שוכחת את מה שהתחילה לומר לך ולנסות בדרך עקיפה ולא ישירה להנעים לה את זמנה, לנחם אותה, לחבק אותה , אפילו בלי מילים על האירוע, להציע לה לעשות אתך פעילות מהנה כלשהי. כך אחותך תרגיש שאת מנסה להוציא אותה מהזכרונות לזמן מה, בלי שתקבל את הרושם שאת מצפה ממנה להקלה משמעותית .
    המקום שלך בכלל לא קל, אני מבינה את האחריות שלך, וגם חשה את אהבתך אליה.
    את רוצה לעשות משהו למענה.
    אני מקווה שעצם העובדה שאת עסוקה בזה ואת כותבת ומתייעצת כאן בפורום, עובר אליה ברמה התת מודעת והיא מרגישה אותך אתה.

    הרבה כוח,
    שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת קטנה

    חן
    12/08/2009

    הי הילה,אשמח להוסיף קצת..אני חושבת שאם תעשי את הצעד ותפני לאחותך אולי באמת עדיף לפני להכין את עצמך למה יכול להיות ואיך תגיבי..אם את מפחדת שאין לך כלים..לפי דעתי השיחה תהיה לך יותר קלה ופחות תפחדי לגשת אליה..יכול להיות שהיא תגיב אחרת ממה שאת חוששת ובכלל לא תגיע למצב של התפרקות ויכול להיות שכן..אבל את מבחינתך ניגשת והתעניינת ועצם זה מביא להערכה רבה מבחינת האדם השני..וזה לא משנה אם היא עברה ניסיון,תקיפה או כל אירוע אחר שלא קשור לנושא זה,אם אחותך תראה נכונות מבחינתך אפילו במידה מועטת אולי היא תיפתח מעצמה ולא תצטרכי לפחד מהשאלות שיבואו בהמשך ובייחוד אם את תשתפי אותה ותראי לה פתיחות בדברים האישיים שלך..זה משדר מקום טוב והנה אני לא לבד במערכה ויש עוד כל כך הרבה חיים מעבר לאירוע הזה ספציפי..ואולי בסופו של דבר זה רק יחזק את הקשר ביניכן כי פתאום הקשר בנוי על דברים אחרים ולא רק על נושאים סיתמיים.אני כותבת ותוך כדי מייחלת לכולם וגם לעצמי באמת להרגיש שזה בא ממקום של דאגה ורצון לעזור ללא הרגשה של ביקורת ושיפוטיות כי בדרך הזאת הכל יכול לקרות ולא ניתן לדעת מהן התוצאות עד שמגיעים לשם..אז שיהיה בהצלחה ומקווה שתעשי את ההחלטה שתהיה לך הכי טובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    הילה
    14/08/2009

    וואו לא ציפיתי למהירות התגובה ולתוכן שנאמר כאן,תודה רבה על הייעוץ.חשבתי על זה והחלטתי כן לעשות את הצעד הזה ויהיה מה שיהיה והמון בזכות המילים אז תודה ומקווה לעדכן בטוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חברה בדיכאון
    מעיין
    24/07/2009

    היי.
    הסיפור שלי די מורכב, מקווה שתצליחו לעקוב.
    אני ויובל-החברה הכי טובה שלי, הכרנו ילדה אחת שקוראים לה יפעת. מהר מאוד התחברנו איתה והיה בינינו קשר מעולה. לקראת סוף כתה ז', יובל סיפרה לי שיפעת מדברת על כל מיני דברים כמו זה שבא לה למות, שהיא מעריכה אנשים שמשתמשים בסמים ועוד כל מיני דברים. נבהלתי וניסיתי להתקרב ליפעת עוד יותר, במטרה לנסות לברר מה קרה לה ולמה היא אמרה את מה שהיא אמרה. זה כמובן לא איחר להגיע, והיא אמרה לי גם שהיא מעריצה איזו שחקנית שמשתמשת בסמים, וש"סמים זה קול", שהיא חושבת שהיא שמנה (אפילו שהיא ממש רזה), שהיא רוצה להתאבד ועוד כל מיני דברים. זה היה שבועיים בערך לפני סוף כתה ז' ואז יצאנו לחופש גדול. חשבתי שאולי מה שהיא אמרה נובע מלחץ בלימודים (הציונים שלה מאוד נמוכים ויש לה קושי בלמידה), ואני ויובל דיברנו בינינו והחלטנו להניח לנושא בגלל שאולי זה סתם היה מצב רוח זמני (הייתה לה תקופה מאוד קשה, קרובת משפחה שהייתה מאוד קשורה אליה נפטרה מסרטן). כשחזרנו לביה"ס העניין הזה באמת הפסיק לתקופה של חודשיים שלושה, ואז שוב היא חזרה עוד ועוד ועוד על זה שהיא רוצה למות, שאין לה חיים, ש"סמים זה קול", ואפילו סיפרה על נסיונות התאבדות (היא: "ניסינו לקפוץ מהגג". אני: "ניסינו? מי זה ניסינו"? היא: "אני, לבד". אני: "מה"!? היא: "נראלך שאני אנסה לקפוץ מגג? עם ההורים שלי"!? אני: "...". היא: "ניסיתילקפוץ מגג של טרקטור, אבל מה לעשות-לא יצא"... ). גם ליובל היא סיפרה דברים מהסוג הזה במקביל והתחלנו לחשוב מה לעשות. אני ויובל מאוד פתוחות עם ההורים שלנו (כל אחת עם שלה חח..), ושיתפנו אותם בזה. הם הציעו ללכת לספר ליועצת בי"ס, שאז בכלל לא ידענו מי זאת (בבי"ס שלנו אף אחד לא מכיר את היועצים, אפילו לא ידעתי שיש יועצת בבי"ס שלנו. פעם אחת לא עשו לנו היכרות איתה, או משהו מהסוג הזה). איכשהו הצלחנו להשיג אותה, אז סתם ירדנו (אני ויובל) לחדר מורים רק כדי לראות איך היא נראית. לי היא נראתה מאוד לא אמינה, ואמרתי ליובל שאני לא מוכנה לספר לה את זה. מצד שני, אנחנו גם לא כל כך סומכות על המחנכת שלנו ויש רק שני מורים בבי"ס שאנחנו סומכות עליהם, וחשבנו שזה לא לעניין "להפיל" עליהם את העניין הזה. חיכינו עוד קצת ובסוף בלית-ברירה הלכנו ליועצת. היא הייתה ליד המחנכת שלנו, וביקשנו לדבר לבד עם היועצת-אז המחנכת בכל זאת באה אחרינו לקצה של האולם (זה היה בדיוק בסוף הצגה. 10 דקות לפני יפעת אמרה לנו עוד דברים על הנטיות האובדניות שלה וזה הלחיץ אותנו, העדפנו ללכת לספר כמה שיותר מהר). יובל אמרה ליועצת "אנחנו רוצות לדבר איתך לבד, זה בסדר"? ליד המחנכת (לפני שידענו שבכלל יש יועצת שאלנו את המחנכת אם יש יועצת ואם אנחנו יכולות לרדת אליה, אז המחנכת שאלה אותנו: "מה קרה, חמודות, השתגעתן? מעיין, זה בשבילך"? אני: "לא, ואני אשמח אם תגידי לנו איפה היא".
    המשך בהודעה הבאה, חרגתי...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חברה בדיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חברה בדיכאון-המשך

    מעיין
    24/07/2009

    המחנכת: "יובלי, זה בשבילך"? יובל: "לא, אני ברוך השם בריאה בנפש". המחנכת: "אז בשביל מי זה"? יובל: "סתם... לא משנה, בשביל אף אחד". הדיאלוג הזה לא חשוב לסיפור, זה סתם כדי להראות את חוסר הרצינות. ממתי למחנכת מותר לשאול שאלות כאלה?!?). בסוף הצלחנו איכשהו לגרום למחנכת ללכת, ואז היועצת אמרה לנו: "כן, ספרו". אני: "אפשר בבקשה ללכת לחדר שלך או משהו כזה? לא נעים לי להגיד את זה בפורום הזה". היועצת: "לא, באמת שאין צורך בכך. אתן יכולות להגיד לי כאן". סיפרנו לה, היא כל הזמן קטעה אותנו באמצע בהסתכלות על השעון שלה או משהו-היא אפילו לא טרחה לשבת. בסוף היא שאלה אותנו: "איך קוראים לכן, תזכירו לי"? מה להזכיר?1 היא בכלל לא מכירה אותנו. לא משנה. אמרנו לה את השמות שלנו וביקשנו, התחננו שלא תספר לאף אחד שאלה אנחנו. היא הבטיחה. הכל היה בסדר. שעה אחרי השיחה עם היועצת, יפעת באה אליי ואומרת לי: "מעיין, את ויובל הלכתן ליועצת וסיפרתן לה את מה שאמרתי לכן"? אני: "מה"..? אני ויובל ירדנו לחדר מורים כדי לדבר עם המחנכת שבדיוק הייתה בשיחה. היא כנראה כבר ידעה מכל הנושא, והיא אמרה לנו: "כן, בדיוק רציתי לדבר איתכן, חכו בבקשה עד שאסיים את השיחה". אני ויובל חיכינו לה משהו כמו חצי שעה מחוץ לחדר מורים, הפסדנו שיעור שלם עד שהיא הועילה בטובה לפתוח לנו את הדלת. בסוף דיברנו איתה וסיפרנו לה (היא כבר ידעה מזה) ושאלנו אותה למה היועצת סיפרה ליפעת שאנחנו סיפרנו לה את זה. המחנכת אמרה לנו: "מה פתאום!? היא לא סיפרה לה. יפעת גילתה לבד". שטויות. יפעת אמרה לי בפירוש: "את ויובל הלכתן ליועצת". נכון שהיא סיפרה את זה רק לי וליובל, עד כמה שידוע לי-אבל היא לא יכולה לדעת אם רק אני הלכתי, או אם רק יובל הלכה, או אם שתינו ביחד. היא סיפרה את זה לעוד ילד, אבל הוא לא כזה פולני ודאגן שיטרח לעשות משהו. קיצר היה סיפור, כולם אמרו לי וליובל שאנחנו הפגנו חברות טובה וכו', אבל יפעת לא הסכימה לדבר איתנו. היא כמה חודשים לא דברה איתנו, עד שהתקרבנו עוד פעם ועכשיו היא כן מדברת אתנו. היא סיפרה לנו שהיא לוקחת כדורים נגד דיכאון, והיא אצל פסיכולוגית או משהו, קיצר-היה משהו בדאגה שלנו, לא סתם סיפרנו ליועצת.
    אז למה כתבתי את כל זה? יש לנו ילדה בבי"ס שנולדה עם איזו מחלה (לא משנה) והיא לומדת אתנו חלק מהשיעורים. היא התחילה להראות לי וליובל ולעוד ילדה (כנראה שאנחנו הפסיכולוגיות של הבי"ס) כל מיני שירים עם נטיות אובדניות ודברים כאלה. אני לא אכנס לזה יותר מדי, הלכנו שלושתנו למחנכת והיא אמרה שהיא תטפל בזה, לא עשתה כלום. אני לא יודעת מה לעשות כי גם אנחנו סובלות מזה, זה מעצבן כל הזמן לשמוע את השטויות האלה של "בא לי למות, בא לי למות". להשאיר את זה ככה או לפנות למישהו? ואם כן, אז למי? אין לנו ממש על מי לסמוך בבי"ס הזה...
    תודה (וסורי על האורך חח...)
    מעיין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך לנהוג כשדואגים לחברות

    שלי ורדי
    25/07/2009

    שלום מעיין,
    יש לך הרבה אומץ והרבה מצפון, כנראה את צודקת שאת ויובל נהייתן הפסיכולוגיות של הכתה הזו, יש לכן עתיד...
    אתן מקשיבות נכון והחברות מרגישות בנוח לשתף אותכן בבעיות שלהן.
    אין לי ספק שאת צריכה לשתף מישהו שוב ולהעביר את האחריות והדאגה למבוגרים. למה שלא תספרי להורים ותבקשי מהם להתערב - והתקשר להורים של החברה או לדבר בעצמם עם הצוות החינוכי, קרו וקורים דברים כאלה. אני חושבת שיש עלייך לחץ גדול ועול כבד. למרות הלב הרחב שלך, את צעירה מדי כדי לשאת אותו.
    מהמקרה של החברה הראשונה אפשר להבין שאחרי זמן מה הבינה שעשיתן בשבילה את הדבר הנכון. ולעתי היא מודה לכן בליבה היום. הרבה פעמים, עצם השיתוף החוזר ונשנה בבעיות מסגיר את המשאלה שהחברות יגלו את הסודות ויזעקו לעזרה.

    כל הכבוד על האומץ, והתלבטויות האחריות (תמסרי הנ"ל גם ליובל..)
    שלי ורדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פספסת אותי!
    אני
    24/07/2009


    שלום יש לי חברה כבר 16 שנה טובה מאוד אנחנו בהיינו ביחד מאז ומתמיד
    עכשיו לי יש חברות טובות , וחבורה משלי ולה יש רק אותי
    כל הזמן היא הייתה מתקשרת ובאה אליי תמיד ששיעמם לה הייתי לה זמינה כי ריחמתי עליה
    וכמעט אף פעם לא סירבתי לה לכלום. חברה שהיתה אומרתלי שהיא מתגעגעת אליי עם לא התראנו אחרי יומיים , חברה שהייתה אומרתלי שאין כמוני ושלא ניפרד לעולם, דברים כאלה..
    ואני פחות הייתי מראה לה את האהבה שלי במילים אלא במעשים הייתי עושה למענה המון דברים שלא תמיד הרגשתי שהיא מעריכה. עכשיו לפני כחודשייםהיא פגשה מישהו והתחילון לצאת
    מאותו רגע אין קול ואין עונה ממנה. היא פשוט לא מתקשרת יותר... לא דיברתי איתה כבר חודש שלא נדבר על כמה זמן לא ראיתי אותה...
    זה פשוט לא מעניין אותה. אני כבר לא מעניינת אותה. אני מרגישה פגועה. אני מרגישה כאילו עשו ממני צחוק. 16 שנות חברות לזרוק לפי בצורה כזו. זה כואב!
    עכשיו בקרוב יש לה יום הולדת... אני חושבת לאחל לה מזל טוב ותו לא. אני צריכה ייעוץ.
    דניאלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פספסת אותי!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חברה שמאכזבת

    שלי ורדי
    24/07/2009

    שלום דניאלה,
    המקרה שלך מוכר לי איכשהו מניסיון החיים... יש סוג של אנשים כמו החברה שלךשאוהבים להיות עם אדם אחד בלבד. קודם היית את, עכשיו החבר שלה. אמרת שגם קודם לכן לא היו להך חברות רבות, רק אותך. היא נאמנה לאדם אחד באותו הזמן, קצת תלותית אפילו הייתי אומרת. אני לא חושבת כמוך שהחליטה להתרחק ממך, רק יש לה תחליף כרגע. לך זה כואב כי דפוס הקשרים שלך הוא אחר, יש לך יכולת רבה יותר להשקיע באנשים רבים באותו הזמן. או שהיא תתבגר ותבין את השגיאה שלה, או שתצטרכי פעם להסביר לה שבחברות היא צריכה לשמור על קשר כדי שתתקיים לאורך הזמן. אם היא תיפרד מהחבר שלה, תרוץ אלייך שוב. האיטואיציות שלך היו כנראה טובות, כשהרגשת שהיא משקיעה במילים אבל לא ממש במעשים. אני מאמינה כמוך שהמעשים מראים יותר על יחס האדם.
    תעשי את החשבון שלך אם כדאי לך להישאר אתה בקשר, או לצפות ממנה פחות, יכולה להיות סוג של חברות אחרת ממה שתיארת לעצמך אתה עם פחות ציפיות, אולי לקבל אותה כמו שהיא. ממלא לך יש חברויות אחרות שאני מקווה שהן נותנות לך התחשבות ויחס כמו שאת מצפה.
    אני כן חושבת כמוך שכדאי לך להתקשר ולומר לה מזל טוב, להראות שאת מחשיבה אותה כחברה וכאדם משמעותי בחייך. מהתגובה שלה אלייך תלמדי עוד משהו עליה...
    בהצלחה,
    שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצוקה
    סיוון
    23/07/2009

    היי אני בת 15 וחצי
    אני לא יודעת מאיפה להתחיל , אין לי לפנות , אף אחד לא מבין אותי
    הסיפור חיים שלי מאוד ארוך ומוזר
    אני לא ממש יודעת מאיפה להתחיל אבל ננסה
    הייתי גרה בעיר מסוימת מישם עברנו לעיר ליד , ואז עברנו למושב ושוב חזרנו לעיר
    בזמן הזה עברתי 4 בתי ספר !!!כןכן בכל בית ספר הסתדרתי מצוין מבחינה חברתית אני ילדה מאוד חברותית , אמא שלי היא קצת פרנואידית אח שלי נפטר לפני המון שנים ומאז היא מאוד ככה ,
    ולאבא שלי אין מילה בבית
    ואחותי עברה לגור לבד בגיל 20 (תוך כדאי היה לי משבר כי אנחנו 2 בנות רק ) ,
    אז ככה ... ההורים שלי חושבים שלעבור ממקום למקום זה פשווט לי אבל כבר נישבר לי ,
    אמא שלי החליטה שהיא שוב רוצה לעבור אני לא רוצה אני לא יודעת אם היא באמת אומרת אבל היא מעירה אותי מתוך שינה "את יכולה לשכוח מחברות שלך עוברים עיר " , וכל מיני כאלה ,
    היא מאוד פרנואידית כל החברות שלי אני רואה אותם עם ההורים שלהם מאוד ביחסים טובים וקשרי אהבה , אמא שלי ואני ממש לא ככה , רק כסף היא מדברת שהיא נותנת לי וצועקת עליי למה אני חוזרת מאוחר כשכל החברות שלי גם חוזרות באותה השעה, אננחנו לא מסתדורת אני חושבת שהיא צריכה פסיכולוג יש לה התקפות זעם , ואחותי כשהיא באה הביתה אמא שלי בכוונה רבה איתי כדאי להראות לאחותי שהיא לא אוהבת אותי והיא העולם שלה ,
    אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי כל פעם אמא שלי רבה איתי מחפשת על משהו אחר ,
    וכשהיא קונה לי משהו היא מדברת עליו שנה ורק על הכסף שלה והכסף שלההההה שוב ושוב , אני בקושי לוקחת ממנה כי היא רק מדברת על כסף ולא על חום ואהבה, וצועקת למה אני חוזרת מאוחר
    אני כבר משתגעת אני לא מרגישה כלום כלפי ההורים שלי אני בכלל בכלל לא אוהבת אותם ניסיתי להסביר להם את המצב וזה מישתנה ליום ואז חוזר על עצמו אני
    מתה ללכת למשפחה מאמצת למשהוואחר אני לא יכולה לסבול יותר בבית ועוד אני לבד בלי אחים שיתמודדו איתי הכל עליי כל הצעקות
    מה אני אמורה לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מצוקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות עם אמא ואף אחד לא מבין

    שלי ורדי
    24/07/2009

    היי סיוון,
    באמת המצב עגום, המעברים האלה מתישים אי אפשר להתקשר למישהו בוודאות שהקשר יימשך ולא ייקטע. טוב לפחות שאת חברותית..
    האם יש סיבה חשובה לכך שהמשפחה עוברת מקום בכל פעם?
    זכותך לבקש לשהות במקום אחד ולבנות לך הקשרים לאורך זמן ולהרגיש היציבות.
    אני לא יודעת עד כמה עמוקות המחלוקות ביניך לבין הורייך, אך קודם כל הייתי ממליצה לך לבקש טיפול משפחתי, לעצמך ולהםביחד. אם זה לא יילך, תנסי לגייס את היועצת או המחנכת של בית ספרך כשיתחילו הלימודים.,שהן ישכנעו את ההורים ללכת לטיפול משפחתי. אם לא קורה שום דבר או למרות הטיפול הבעיות לא נפתרות ברמה משמעותית, והמשפהח ממשיכה לעבור מקומומ, אולי כדאי לחשוב על מסגרת פנימיית. לפחות כך יהיה לך מקום קבוע, עם חברים קבועים להיות בו. אני לא יודעת אם אפשרות כזו עלתה במחשבותייך.... קודם כל נראה לי שצריך למצות את אפשרויות שיפור הקשר בתוך המשפחה .
    בהצלחה רבה,
    שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום!
    ספיר
    15/07/2009

    יש משהו שמאוד מטריד אותי..אבל אני לא יודעת איך להגיד את זה פה בלי לכתוב את זה בצורה מזעזעת, אין לי מילים נכונות וקלות כדי להגיד את זה אז אני פשוט אגיד...
    כשאדם למשל רוצה למות, למה לא נותנים לו את זה?
    אני מבינה שכמעט לכל אחד יש רגע בחיים או אפילו יותר שהוא רוצה למות ובדרך כלל זה זמני וזה עובר אז מן הסתם לא כל אחד שרוצה למות הולך להתאבד ומן הסתם כל מי שיכול למנוע התאבדות יעשה את זה, וגם אני אישית מאמינה שה' היחיד שיכול להחליט למי ומתי מגיע למות.
    אבל..אם מישהו -בוחר- למות, אחריי מחשבה עמוקה, והוא באמת באמת בטוח במאה אחוז שזה מה שהוא רוצה, וזה לא עניין זמני, זה בערך חצי מהחיים שלו, אז למה שפשוט לא ייתנו לו את זה וזהו?
    למשל אדם גוסס שהולך למות בטוח, בדוק, ומבינים ששום נס לא יעזור לו כבר, ואם הוא ימות טבעי אז הוא יסבול המון וזה יהיה לאט ובכאבים איומים, אז למה פשוט לא לחסוך ממנו את הכאב, וכמובן רק אם הוא מבקש, להרוג אותו בדרך קלה שלא תכאיב לו, שהוא יילך לעולמו בשקט בלי כאבים ובלי דאגות..אני בטוחה שיש לרופאים אפשרות להרוג בנאדם בעזרת זריקה כלשהי.
    או מישהו שסובל מבעיה גופנית או מוחית כלשהי, והוא לא רוצה לחיות חיים כאלה והוא מנסה ובכל זאת לא מצליח להתמודד עם חיים כאלה, והוא לא יכול להתאבד נגיד בעקבות בעיה גופנית\מוחית שיש לו, אז אם הוא בוחר בזה ורוצה את זה, אז למה לא? למה לא לנתק אותו מהייסורים ומהכאבים בשנייה אחת? באיזה זכות אתה יכול להגיד לבנאדם "זה מה יש, אלה החיים שלך, תסבול בשקט ואל תפריע" או "אף אחד לא הולך להרוג אותך ונשמור עלייך שלא תנסה להזיק לעצמך" אז האפשרות היחידה זה להמשיך לסבול בחיים שלא טוב לך בהם.
    ומישהו שיש לו בעיה נפשית או פשוט לא טוב לו, והוא פשוט ב=ו=ח=ר למות, באיזה זכות מישהו יכול למנוע ממנו את זה? ומה בעצם הטעם לחיים אם בפנים אתה מת?
    מה המשמעות של זה שאתה חיי ונושם אם הנשמה שלך רקובה בפנים?
    והרי אם אני אגיד לך שהיום אני הולכת לנסות להתאבד את ישר תודיעי על זה להורים שלי, ותמנעי ממני את זה, ככה בכל אופן מזהירים בכל פורום אחר.. ולמה בעצם? איך את יכולה לקבוע שזה לא הזמן שלי למות, איך את יכולה לקבוע שאם עכשיו יצילו אותי אז החיים שלי ישתפרו ואני עוד אגיד תודה על זה בסופו של דבר? נכון, זה קורה ברוב המקרים, אבל אם אני אגיד לך שכבר ניסיתי להתאבד לפני שנתיים בערך ועד עכשיו הדבר היחיד שאני מתחרטת עליו זה שלא הצלחתי? ואם אני אגיד לך שעכשיו אין לי את האומץ לעשות את זה כי אני מפחדת למות בכאבים וזה הדבר שאני הכי לא רוצה בעולם ואני רק רוצה שיהרגו אותי מהר, בשנייה, בלי כאבים? ואם אני אבקש ממישהו לעזור לי הוא לא יסכים, והוא יימנע ממני לנסות לבד..ולמה בעצם? הרי אם לכל אדם יש את "הזכות לחיים" אין זה לגיטימי שיש לו את הזכות להפסיק אותם?

    אני בטוחה שכל אחד יחשוב שהתפיסת חיים שלי מעוותת לגמריי, ובאמת שאין פה שום רמז לניסיון התאבדות, רק רציתי לפרוק...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ובבקשה..

    ספיר
    15/07/2009

    אם תעני לי, תעני לי על 2 ההודעות בנפרד.. כל אחת מהם קשורה לנושא אחר לגמריי..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על הזכות של בן אדם למות

    שלי ורדי
    24/07/2009

    שלום ספיר ( או ענבל?),
    די עצוב לי לקרוא מה שאת מספרת , את משתפת אותי ברגש קשה מאד שלך על תחושותייך בחיים....
    קודם כל, לדעתי הסיבה שאין בהמתת חסד חוקית היא כי אנשים פוחדים להוזיל את ערך החיים, אפילו אם יש מצבים שאם נכנסים לעומקם , אולי זה הדבר העדיף... אחר כך במצבים אחרים פחות קיצוניים, עלולים לפעול באותו האופן..
    שנית, בגלל שיצר החים כל כך חזק, ועדיין הרבה אנשים במצב נואש גופנית ונפשית לא רוצים למות, קשה לאדם אחד לקבוע עבור האדם השני מתי למות. כמה פעמים אנשים ביקשו או ניסו למות, וזו היה רצון זמני, דחף זמני מתוך נואשות ואחרי שהצילו אותם, הם בחרו בחיים, אפילו בתוך סבל?
    לא תמיד רצון האדם מבטא הוא הרצון הקובע לאורך זמן, ובטח זה נכון לאדם נואש. דברים יכולים כן להיראות אחרת בנקודת זמן אחרת. תחשבי על העתיד, אולי נראה לך האופק לא קיים היום, כי את "טובעת" בבעיות העכשיות , משיהו נואש לא רואה רחוק ולא רואה עתיד, אבל זה יבוא, תחשבי על העבר, האם הייתה לך פעם שמחה ושביעות רצון? התחושות האלה יכולות לחזור אם פעם כן היו שלך..

    אני מבינה שאת סובלת מאד...
    אענה לך בשאלה הבאה שלך,
    למרות הייאוש,, מאחלת לך כוח ויכולת לראות גם דברים טובים מתישהו

    שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי
    ספיר
    15/07/2009

    קוראים לי ענבל, אני בת 15. יש לי הרבה מאוד בעיות, יותר פסיכולוגיות, זה בערך הדקלום הרגיל של כל נערה מתבגרת שנייה..מעבר לזה יש לי בעיה שאני פשוט לא יכולה לחיות איתה- אני פשוט פרנואידית, במיוחד בקשר לבריאות שלי, אני נורא מפחדת מכאב, בעצם, אני יותר מפחדת ממה שיכול לקרות לי אפילו יותר מאשר מהכאב..אני לא רוצה לציין דוגמא ברורה של משהו כי זה ממש מפחיד אותי, אבל אני מתכוונת ללמשל מחלה כלשהי, שהיא קצת כואבת ואפילו קצת לא נוחה, אבל מעבר לזה, עלולה לפגוע הרבה הרבה יותר בגוף או חס וחלילה אפילו במוח..זה לגיטימי וברור שכמעט -לא, בעצם- פשוט כל אחד, יפחד מזה ושכל אחד דואג לעצמו בעניין הבריאותי. הבעיה זה שאצלי זה דרסטי באופן קיצוני ומפחיד, אנשים משתגעים ממני פשוט, אני הולכת לקופת חולים דיי הרבה בגלל זה, כל דבר קטן שקורא לי, אני ישר חושבת שזה משהו גדול יותר, סתם דוגמא, יש לי דברים רגילים שקורים בהצתננות, ודברים מהסוג הזה יכולים למשל להיות סמפטומים למשהו הרבה הרבה יותר גרוע אז אני ישר נלחצת ומרגישה שזה מה שהולך לקרות לי, וזה אבסורדי פשוט, ברור שאני צריכה לדאוג לעצמי, אבל אני מגיעה למצבים שאני לא ישנה בלילה מרוב פחד, אני הסטרית לגמריי ואני כמעט כל פעם כל כך כל כך זקוקה ונואשת לחיבוק ממישהו ואף פעם אין לי את מי שיחבק אותי, כשאני במצבים כאלה אמא שלי בדרך כלל או ישנה או לא בבית או לא מדברת איתי או משהו, ומן הסתם אני לא אקום באמצע הלילה ואלך לחברה כדי לקבל חיבוק..אני גם לא אחת כזאת שמחבקת, או יותר נכון להגיד שאני לא אחת כזאת במחבקים אותה, אני עושה פוזה של חיבוק כשאני נפרדת ממישהו או פוגשת מישהו (מוכר כמובן) אבל הוא לא מחזיר לי חיבוק, שזה דיי מעליב ופוגע..טוב גלשתי כבר לנושא אחר..סורי..העניין הוא שכשאני הסטרית ככה, ואין מי שיחבק אותי, או יהיה איתי (ועד עכשיו לא קרה מצב שהיה מישהו כזה) אני מרגישה באותו רגע שאני פשוט רוצה למות, כל כך רוצה למות, כמו אדם גוסס שסובל מכאבים והדבר היחיד שהוא משתוקק לו באותו רגע זה המוות שיפסיק את הכאבים האלה? אז אותו דבר, אני יודעת שההשוואה היא מזעזעת ואני ממש לא רוצה להיות במצב כזה של אדם גוסס, אבל הכוונה היא שהרצון שלי למוות באותו רגע כל כך חזק שזה מטריף אותי..תמיד חשבתי על זה שאין לי כל כך למה לחיות ושקשה לי ושרע לי ושאין טעם לחיות בחיים כאלה, אבל ברגעים כאלה אני פשוט אשכרה מתפללת לה' (כמו כל תפילה רגילה) שאני אלך לישון ולא אקום בבוקר....
    טוב אז בקצרה אני מצטערת אם נשמעתי קצת יותר מידי פסיכית או משהו, וסליחה על כל ההמון שכתבתי, אני לא מצפה ליותר מידי עזרה, רק לתמיכה, ואם אתם יודעים איך אפשר להפסיק את ההסטריות האלה, זה מאוד יעזור לי..אני מבינה שזה לא משהו שבא בקלות אבל בבקשה -אני לא יכולה לבד- וזה לא שלא ניסיתי. וכרגע אין לאמא שלי כסף לשלם לפסיכולוג, אז אני באמת באמת לבד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד ממחלות וכאבים, וכמיהה לחיבוק

    שלי ורדי
    24/07/2009

    הי ענבל,
    טוב, למרות שזה וירטואלי אני שולחת לך חיבוק גדול..
    חלק גדול מהבעיה הפסיכולוגית שלך זה שאת מרגישה בודדה מאד. הפחד להיות חולה או להרגיש כאבים הוא סימפטום ל עיות אחרות, עמוקות יותר, כך את מתעסקת עם הפחד והמחלות ופחות עם הדברים הכואבים האמיתיים.
    את באמת צריכה טיפול . האם אמך מודעת למצב שלך?. אני מתכוונת לחומרת המצב ולדחיפות שיש בטיפול פסיכולוגי. יש אפשרות לקבל טיפול ללא עלות כספית מטעם המדינה, מטעם משרד הבריאות במרפאה לבריאות הנפש לנוער, המקומית במקום מגורייך.. היא צריכה לפנות מיידית , אני מקווה שיש לך דיבור איתה, למרות שנדמה לי שלא כל כך, אם היא לא זמינה לתת חיבוק כשאת צרי כה..
    הרופא שלך יכול לעזור לך, לדבר עם האם ולפנות אותכן.. יש גם עובדות סוציאליות שמטפלות בחלק מבעיות של נערות בגילך. אולי אפשר להיעזר בשירותי הרוווחה.
    אם העניין לא מתקדם , צרי קשר בתחילת הלימודים עם היועצת שלך ותשתפי אותה בצורך בטיפול והיא תעזור לאמא. אך נראה לי שאת צריכה יותר דחיפות, את צריכה כבר בקיץ להיות בקשר עם איש מקצוע,
    יש לך סיפור חיים לא פשוט כנראה ותצטרכי לא להיות לבד עם זה להרבה זמן.
    תכתבי לי שוב אם העניין לא מתקדם ומה עשית או לא עשית בנדון,
    שולחת לך עוד חיבוק ומחזיקה אצבעות,

    שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    ענבל
    07/08/2009

    שענית לי..
    קוראים לי ענבל, חברה שלי אחר כך כתבה פה הודעה מהמחשב שלי ואז שמנו לב שגם השם משתנה..(היא לא קראה את מה שכתבתי בשביל הפרטיות שלי אבל היא קראה את מה שענית לה), עכשיו אני כותבת ממחשב אחר, אני מאוד מצטערת על הבלאגן בהודעות..

    אממ מה שרציתי להגיד זה קודם כל- תודה.
    ורציתי גם לפרוק עוד קצת, עכשיו למשל, אני באחת ההסטריות המפגרות שלי, אני לא מאמינה שאני בכלל מצליחה לכתוב כמו בנאדם, אני מתביישת להסביר ממה אני כל כך מפחדת עכשיו, אבל אני צריכה לקום ממש מוקדם מחר בבוקר ואני לא מצליחה להירדם אז חשבתי שאם אני אכתוב פה זה יעזור לי..
    איך אני אסביר את זה..אני כותבת ו-בוכה, אני לא מבינה אפילו למה, הלוואי שידעתי, קודם ישבתי על הספה בסלון ובכיתי כמו מטורפת, הרגשתי כאילו הנשימה שלי הולכת לעצר כל רגע, הרגשתי שאני הולכת להיחנק, ולמה?
    אני מרגישה שאני מתפרקת, שאם מישהו לא יחזיק אותי עכשיו אני אמשיך להתפרק לאט לאט, אני כל כך נואשת למישהו שיחבק אותי, חזק חזק וישמור שאני אשאר שלמה, למישהו שיחבק אותי כל כך חזק שגם החלקים שהתפרקו כבר יחזרו להיות כמו קודם, כמו למשל- הביטחון העצמי שלי, וההערכה העצמית שלי, והכבוד העצמי שלי!! אני מרגישה כאילו הגוף שלי, ממש פיזית, פשוט מתפרק ושאם מישהו לא יעשה משהו הוא פשוט יתפרק לגמריי והנשמה תצא, ואני יודעת שאני נשמעת כמו פסיכית, אני גם מרגישה כמו פסיכית, אפילו לא שמתי לב מתי התחלתי לאבד את השפיות. אני לא מבינה מה עובר עליי אבל אני רוצה שזה ייפסק..אני צריכה מישהו שיחבק אותי חזק חזק חזק ויגיד לי שהכל בסדר, שאני בסדר ושאני אמשיך להיות בסדר, ושמישהו ייגרש את המחשבות הרעות, וכל פעם שאני במצב כזה אני מוצאת את עצמי לבד, פשוט לגמריי ל-ב-ד.
    עכשיו למשל אני לבד בסלון, וחשוך פה והאווירה פשוט קרה כזאת וריקנית כזאת, ורע לי ונמאס לי ואני לא עומדת בזה יותר!!

    בקשר למה ששאלת, אמא שלי לא יודעת כל כך איך אני מרגישה, זה גם לא מעניין אותה, בכלל לא, כמה פעמים ביקשתי ממנה שתמצא לי פסיכולוג והיא בכלל לא מאמינה לי שאני צריכה פסיכולוג, היא יודעת שאני פרנואידית בקשר לבריאות שלי אבל אני לא חושבת שהיא יודעת שזה עד כדי כך, ובבקשה אל תגידי לי שהדבר היחיד שאני יכולה לעשות זה לספר לה, כי זה הדבר האחרון שאני רוצה לעשות..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • געגועים הביתה
    תומר
    14/07/2009

    היי
    ביום חמישי אני ואחותי טסנו לקנדה לטייל ולהיות אצל משפחה למשך חודש.
    אני חש כרגע תחושת עצב גדולה, כי אני מתגעגע הביתה, ואני מאוכזב מהמקום, הוא משעמם מאד ואנחנו לא עושים פה כלום, ואנחנו פחות משבוע כאן!! ולשנינו משעמם ואנחנו מתגעגעים ורוצים לחזור.
    לא נעים לי גם להיות כאן עם המשפחה. דודה שלי כל הזמן דוחפת לי אוכל, ובעלה כל כך פרימיטיבי ואני לא אוהב להיות בחברת אנשים כאלה.
    המזג אוויר פה קריר וחורפי, וזה מאד ביאס אותי וזה כל כך מדכא!!!
    אני אוהב קיץ וחום, ואני בא לפה במחשבה שחם פה כי בבית דאגו למכור לי אשלייה שחם כאן כמו בישראל, ושכיף כאן, ועוד כל מיני דברים אחרים, ובסוף מסתבר שזה לא ככה, אני משתעמם מאד ואני רוצה לחזור, והטיסה שלי חזרה לארץ היא רק ב9.8, מה אני אעשה עד אז? אני חושב שאני פשוט אשתגע.
    אבל מה? בסוף כשאנחנו מגיעים לכאן מסתבר שגם פלוריד'ה זה לא עניין בטוח, וש"אולי" נטוס.
    אני בעיקר כועס על ההורים שלי, שמכרו לי אשלייה שיהיה לי כאן כיף ושאני אהנה, ובעוד שאמא שלי מכירה אותי והיא יודעת מה אני אוהב, והיא יודעת שקנדה זה לא מקום בשבילי.
    הם כבר יודעים שהתאכזבתי מהמקום ויודעת מה? אין לי תחושה שאכזבתי אותם(כמו תמיד) הפעם התחושה היא שהם אכזבו אותי. הרי אבא שלי מוכן לשלם כל הון שבעולם על מנת שנבוא לבקר כאן, הוא מוכן למכור את אמא שלו על מנת שנבוא לכאן, הוא יעשה הכל בשביל שנהיה פה ולמה? כי הוא תמיד רוצה שנעבור לפה אבל המקום הזה מכניס אותי לדיכאון רציני, אפילו בני דודים שלי שגרים פה רוצים לחזור לישראל.
    אני רוצה לחזור לישראל בטיסה מוקדמת יותר, אבל כל שינוי זה 500 דולר, ולא אכפת לי שזה יקר, לדברים חומריים כמו כסף אין ערך בעיני, הדבר האחרון שאני אדפוק בשבילו חשבון זה כסף, אם הבן שלי היה כאן והוא היה רוצה לחזור יותר מוקדם הייתי משלם כל סכום בשבילו.
    אבל להם חשוב הרושם:"כשסיפרתי לליאת שאני שולחת אתכם לקנדה דבר ראשון שהיא שאלה אותי זה כמה עלה לכם כל זה" זה ציטוט של אמא שלי. את מבינה? כל מה שחשוב להם זה הרושם שהם משאירים כלפי אחרים, ותמיד מה שחשוב להם זה הכסף והחומריות, אבל זה משהו שהייתי חייב לפרוק בלי שום קשר לזה. הם גם משוויצים בזה שהם שולחים את הילדים לבד למקום כזה.
    זה מראה שיש להם כסף, למרות שבפועל זה לא.
    אני מתגעגע הביתה, אני רוצה לחזור ואמא שלי יודעת את זה. מה לעשות? לדבר איתם על חזרה מוקדמת?
    תעני לי כי אני מאוד נואש!!!!!!
    אני מרגיש שהם תמיד מנסים לעשות טוב אבל הם תמיד עושים את ההפך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    געגועים הביתה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לוקח כל כך הרבה זמן לענות? אני

    תומר
    22/07/2009

    כבר לא יודע מה לעשות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשלי ורדי!!!!!!

    תומר
    24/07/2009

    אני כבר התגברתי על המצוקה שלי, אבל זה לא נחמד לדעת שאת מדגלת עליי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה עם המשפחה בחו"ל

    שלי ורדי
    25/07/2009

    היי תומר,
    אתה צודק שנעלבת, איחרתי לענות כי הבעיה שלך קצת לא מובנת בעיניי.. האם הוכרחת לנסוע לחו"ל? מי היום מכריח ילדים לנסוע ? האם אתם לא יוצאים ורואים מקומות? הרי הכל חדש עבורך, אלא אם היית כמה פעמים באותו מקום...
    אני חושבת שהבעיה העיקרית זו התקשורת במשפחה, המשקעים שיש לך על ההורים שלך, מניעים שאתה חושב שקיימים מאחורי ההחלטה לנסיעה שלך, האי התחשבות שאתה חש מצידם אילייך ולצרכים שלך, מכל מיני סיבות שבטח אני לא יכולה לדעת. תצטרך להיות יותר אסרטיבי וברור מול הורייך, על כל רצון שלך בעתיד, כי חוסר האונים שלך מולם לא עושה לך טוב. אתה מחזיק המון בפנים ועד כמה שאני יכולה לחוש באופן אינטואיטיבי (אולי אני גם טועה..) פחות מתמעט אתם. לדעתי הדכדוך נובע מחוסר האונים...
    אני שמחה שהתגברת,
    שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דואג לבן שלי
    גדי
    11/07/2009

    יש לי ילד בן 14 הוא התחיל טיפול פסיכולוגי אצל מטפלת באמנות והיה בפגישה אצל פסיכאטרית . יש לו בלוג באינטרנט ומדי פעם הוא כותב שהוא רוצה להתאבד . כל הזמן הוא כותב על פרידות וחזרות ותחושות שיש לו עם החברה שלו . הוא הראה לי מספר פעמים שהוא ביצע חתכים בידיים וביקש ממני לא להגיד לאמא שלו . אנחנו גרושים ואני לא מתקשר עם אמא שלו והוא חי איתה ועם בעלה ועוד ילדה משותפת שלהם . בזמן האחרון הוא הראה לאמא שלו שהוא חתך את היד מספר פעמים ושאלתי אותו למה הוא עושה את זה והוא אמר שהוא רוצה להרגיש כאב ורע לו בחיים . רוב הזמן הוא בסדר וגם בלימודים אבל לפעמים הוא נופל לדיכאון והוא בוכה לפעמים .. הרבה ממה שעובר עליו ניתן ללמוד מהבלוג שהוא כותב באינטרנט . ואני גם מדבר איתו הרבה . אני מודאג וכל הזמן חי בחרדה שאולי הוא עושה משהוא לא טוב לעצמו . פתאום יש לי התפרצויות של בכי ואני לא יודע מה לעשות . הפסיכטרית החליטה לתת לו תרופות נגד דיכאון . זה לא מסוכן מידי . אולי זה יעבור לו וזה רק תקופה . לא יודע מה לעשות אני כל הזמן חושב על זה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דואג לבן שלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דאגות לילד

    שלי ורדי
    13/07/2009




    שלום גדי,
    מדבריך אני מתרשמת שיש סהחלט מקום לדאגה שלך. אולי דאגתך גבוהה יותר מכיוון שאתה לא חי עם הבן ואתה לא יכול להיות על המשמר כל הזמן. אולי גם אתה מאשים את עצמך במצבו בעקבות הגירושין?
    אני כן מתרשמת מקשר טוב ביניכם, יש ביניהם תקשורת ושיתוף. זה לא מובן מאליו. אני מקווה שהקשר הטוב והאמפתיה שאתה מגלה ובוודאי הוא מרגיש ממך אליו, תעזור לו ותעודד אותו. הפגיעה העצמית, עד כמה שאני מבינה נובעת מהצורך להרגיש, במקום שהמילים לא יכולות לבטא את הרגשות. תעודד אותו כמה שיותר לבטא רגשות, תבטא בעצמך את הרגשות שלך כמודלינג עבורו.
    טוב שאתם מטפלים בו אך לדעתי יש כמה דברים לא כשורה: לא ייתכן שהילד במצב כזה ואין ביניכם דיבור, בינך לבין אישתך לשעבר. אתם צריכים איש מקצוע שיגשר ביניכם. אתם צריכים לשים בצד את הריבים והמשקעים שלהם, אחד לשני.
    לגבי הטיפול, לדעתי הבעיה של הבן שלך צריכה להיות מטופלת ע"י פסיכולוג קליני ולא ע"י מטפלת באמנות. בנוסף, המעקב הפסיכיאטרי הכרחי ובצורה מסודרת. אל תחשוש לגבי תרופות, הן לא מזיקות, מזיק יותר מה שהוא עושה לעצמו והסבל הרב שלו. תורופות מביאות למצב כזה שהטיפול הפסיכולוגי יוכל להועיל יותר, הן אמצעי ולא מטרה. היום יש תרופון מצוינות, הרפואה התפתחה
    אם כבר מדבירם על אשמה ואחריות, עצם העובדה שאתם , ההורים שלו לא מדברים ביניכם, ויש ביניכים משקעים, ייתכן שמגבירה את הסבל שלו. אתם מוכרחים להגיע בעצמכם לאיש מקצוע קלב הדרכה וייעוץ.
    בהצלחה רבה,
    מקווה לטוב,
    שלי ורדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני צריכה עזרה
    מיצי
    09/07/2009

    כבר המון שנים אני במצב מאוד לא טוב עם ההורים שלי..יש לי אמא שמתעללת בי בעיקר מילולית ונפשית ואבא שלי חי בהכחשה גמורה.בגיל 18 ובגיל 20 הלכתי לטיפול וכמו כל מי שמכיר אותי בהתחלה אמרו לי שאני בטח מגזימה ולאט לאט אמרו לי ההורים שלך לא נורמלים,ניסית הכל עכשיו הגיע הזמן להמשיך בלעדיהם.
    היו כל מיני השערות-שאני ואמא שלי מאוד דומות ובגלל זה אנחנו לא מסתדרות,שאמא שלי מקנאה בי ובנעורים שלי,שהיא מקנאה בזה שיש לי חלומות ואני מנסה ללכת אחריהם ולהגשים אותם בזמן שהיא לא..יש הרבה מאוד רעיונות,אבל שום דבר מזה לא עוזר לי להתחיל לעכל כמה נזק נעשה כבר..
    בגלל התרחישים האחרונים שקרו בבית התחלתי להבין שההורים שלי לא מכירים אותי באמת,לא מאמינים ביכולות שלי..למה שהם יאמינו?כל החיים אמרו לי שאני לא מסוגלת ולא יכולה ואני אכשל..ואני רואה כמה החמצה וחרטה יש לי בחיים כי האמנתי להם ואני לא מוכנה לחיות ככה יותר.
    אני עוברת דירה עם חברה בקרוב..ההורים שלי מסרבים לקבל את זה..הבעיה שאני מפחדת מהם..כאילו הם יכולים לעשות לי משהו..אני מתנהגת כמו ילדה שצריכה את האישור של ההורים שלה..אני לא ישנה,לא אוכלת,רק דואגת כל הזמן ממה שיקרה.
    אני לא יכולה לחיות במצב הזה יותר ואני מקווה שברגע שאני אצא מהבית הם יראו שהם טועים ואולי אז אני אוכל להתחיל לסלוח להם ונצליח לתקשר טוב יותר..אבל כרגע אני עייפה מלריב ולפחד מהם..
    מה אפשר לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אני צריכה עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי להיפרד מההורים למרות הקשיים

    שלי ורדי
    15/07/2009

    שלום לך,
    מדברייך אני חווה את חווית התלות שלך בהורייך, עד כמה חשובה לך דעתם עלייך. זה די לא מפתיע וזה דיט בעי בעיניי שדווקא כשהיחסים לא טובים, אז יותר קשה להיפרד מהם רגשית. קשה לסמוך על עצמך כשאין בתוכך דמויות הורים מופנמות מטיבות מספיק עבורך, הנותנות לך את ברכת הדרך. ההליכה לטיפול פסיכולוגי, מטרתו בראש וראשונה לפתח את הזהות השלמה והמגבושת, שתהיה פחות ופחות תלויה ומתמזגת עם רגשות האחרים עליה. אם הורייך נורמלים, או לא נורמלים ומתעללים, זה פחות רלבנטי בעיניי, או מי צודק - את או הם. אחד הדפוסים בתקשורת שלכם זה לנסות ולהוכיח אחד לשני מי צודק... בטוח שאת צודקת בכך שאת רוצה לצאת ולהיות עצמאית, חופשיה, ולבנות את החיים שלך בלי הרבה קונפליקטים כל יום. ובטח שאת צודקת כשאת מרגישה חסך בתמיכה או חום מהם.
    אבל ייתכן שהורייך לא סתם רוצים להחזיק אותך קטנה ולא עצמאית, או לא סומכים עלייך, או מקנאים בך (כל זה בודאי ברמות שונות יכול להיות נכון..). ייתכן מאד וקשה להם בעצמם להיפרד מהילדה הקטנה שלהם, לאבד אותך, גם להם זו פרידה כשביתם נהית בוגרת ולא צריכה אותם בעוצמה שפעם הייתה תלויה בהם. אלה בעיות שלהם, אולי נובעות מקשיים שלהם, הן בוודאי מעיקות עלייך, אך את לא אחראית עליהן. עלייך מוטלת משמיה קשה אך הכרחית, אם את רוצה לעשות לעצמך, לצאת ולנסות את העצמאות שלך ולהתמודד לבד עם כל מיני בעיות ביום יום.

    יש סיכוי שהקשר ביניכם ישתפר עם הזמן , אם תהיו רחוקים.
    יש לך אומך ותצאי לדרך,
    זיכרי: הם פחות ישתנו , את זו שתשתנה.
    בהצלחה רבה,
    שלי ורדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם מעבר לבית ספר חדש.
    דניאל
    03/07/2009

    עברתי השנה לביה"ס חדש. היה לי טוב בביה"ס הקודם, הייתי יחסית מקובלת, עברתי רק מסיבות לימודיות ועברתי עם כמה חברות שלי.. בכל פעם שאני בדרך לנסוע לביה"ס החדש, אני מפחדת להיתקל מאחד הילדים משנה שעברה. אם אני רואה מרחוק אחד מהם אני בורחת. למה זה ככה? ממה זה?
    בנוסף, גם שנה הבאה אני יודעת שזה יהיה ככה. למה זה ככה? למה אני כל כך מפחדת להיתקל באחד מהילדים שלמדו איתי ???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבוכה להיפגש עם חברים מכתה קודמת

    שלי ורדי
    03/07/2009

    שלום יובל,
    שאלה מאתגרת את שאלת כאן,
    זה קורה, אני בטוחה כי כמה מהקוראים בפורום כאן מרגישים הזדהות, נדמה לי שגם אני חשתי פעם כך בנסיבות בעבר.

    בדרך כלל זה קורה עם ילדים שלא מכירים טוב, הם לא חברים ממש, הם מחברי הכתה. מכוח הנסיבות הייתם בסוג של השתייכות - חברים באותו בית ספר, אותה כתה.
    אני לא יודעת בדיוק למה זה קורה , אולי את מרגישה את המבוכה הנגרמת מהפער בין הרגשת ההשתייכות בעבר שהייתה קצת מלאכותית, לבין הזרות שאת מרגישה היום כלפיהם, את מתוודה כי אין לך יותר מדי משותף איתם היום. אז עדיין מרגישה שאת צריכה לשדר קירבה אם תפגשי אותם מקרוב ואת לא רוצה או לא מרגישה שזה נכון לך לעשות זאת.
    סיבה אחרת למבוכה היא אולי כי את מרגישה שהם תופסים אותך כמישהי שעזבה, נטשה את בית הספר שלהם , לא הייתה מרוצה , אולי מהם. את אולי חושבת שהם שופטים אותך?
    תזכרי כי לעיתים נדירות המחשבה שלנו על איך האחרים תופסים אותנו דומה למציאות...

    מקווה שעזרתי,
    שלי ורדי


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני צריכה את העזרה שלך דחוף ! :'(
    אנונימית
    02/07/2009

    שלי שלום,היום הלכנו אני והמשפחה שלי לבריכה אחותי הגדולה לא רצתה לבוא אז היא נשארה בבית היה מצחיק וכיף בבריכה..עד שהגענו לאוטו כשהגענו לאוטו אז אבא שלי ואמא שלי רבו כי אבא שלי רצה שנלך לסבתא וסבא שלי שהם ההורים שלו ולפני זה אמרנו אני ואחי לאמא שלנו שלא נעים לנו להגיד לאבא אבל אנחנו לא רוצים לנסוע בגלל שמשעמם לנו שמה ואין לנו מה לעשות שמה אין עם מי להיות ואפילו אין להם מחשב וגם זה רחוק מהחברים ושאנחנו רוצים לצאת להיות עם חברים אז אמא שלי אמרה לאבא שלי שאנחנו לא רוצים לנסוע אז אבא שלי כעס ואמר לה שזה שהיא לא אוהבת את המשפחה שלו לא אומר שהיא צריכה להסיט אותנו.
    ההורים שלי התחילו לריב ליידי ולייד אחי הם התחילו לצעוק ואפילו אבא שלי קילל את אמא שלי אבא שלי אמר לאמא שלי שהמשפחה שלה סתם מגעילה ושהיא תלך להיות שמה איתם ושתעזוב אותנו בשקט ואמא שלי אמרה לו שהמשפחה שלו מגעילה ושקרנית ושכולם שמה מלקקים אחד לשני .. אבא שלי התחיל לקלל את אמא שלי ובגלל שהיא טסה עוד כמה ימים אז הוא אמר לה אלווי והמטוס יתרסק !! זה היה מצב ממש לא נעים באוטו אני ואחי שתקנו ולא הוצאנו מילה היינו בשקט כדי שהם לא יכעסו עוד אבא שלי התעצבן על אמא שלי כל כך והיא עליו אבא שלי אמר לאמא שלי שבחיים שלה לא תראה את המשפחה שלו ושאפילו לא תתקשר ולא כלום ושהוא לא יתן לילדים (אני אחי ואחותי) ללכת איתה למשפחה שלה אז אמא שלי אמרה שהיא גם לא רוצה להיות בקשר עם המשפחה המגעילה שלו ושהוא לא יהיה בקשר עם המשפחה שלה ושהיא לא תתן לילדים (אני אחי ואחותי) ללכת איתו למשפחה שלו ! אחרי שהגענו לבית אז אני נכנסתי למקלחת וההורים שלי ואחי ישבו לאכול בחוץ (אחותי לא הייתה רעבה אז היא ישבה במחשב) אחרי כמה דקות שהייתי במקלחת אז שמעתי את אמא שלי עולה למעלה בעצבנות וטורקת את הדלת אצלה ואחותי נכנסה אליה היא באה לשאול מה קרה ואמא שלי ישר צעקה תסגרי את הדלת ועופי מפה אני רוצה להיות לבד ותכבי את האור! אחותי יצאה מהר כדי לא להרגיז אותה ולפי הקול שלה שהוא היה צרוד ידעתי שהיא עומדת לבכות אחרי כמה זמן שכבר לא הייתי במקלחת אמא שלי יצאה מהחדר שלה וירדה למטה לגינה לקראו ספר ואז אחרי כמה זמן עלתה למעלה לישון אבא שלי אחרי כמה זמן גם עלה לישון אבל אני בטוחה שעם אמא שלי הייתה ערה היא הייתה יורדת למטה לישון בסלון כדי לא לישון איתו!
    שלי זה אומר שהם יפרדו?!:'(הם עומדים להיפרד?!:'(עם הם יפרדו עם מי אני יהיה?!עם אני יהיה עם אמא שלי אבא שלי יפגע ועם אני יהיה עם אבא שלי אמא שלי תיפגע! אני יודעת שאני חושבת על הכל מוקדם מידי ושלא בטוח שזה מה שיקרה אבל אני לא מצליחה לחשוב על דברים אחרים אחרי הריב שהיה להם ! זה היה ריב ממש קשה!זאת הפעם הראשונה ששמעתי את אבא שלי ככה מקלל אבל לא סתם בקללות של מפגרת או זה קללות קללות!אני מפחדת נורא!אני לא מצליחה לישון!זה ממש מפריע לי!
    בבקשה תעזרי לי!!תעני לי כמה שיותר מהר עם את יכולה!:'(
    שיהיה לך לילה טוב !
    ותודה מראש ליאור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי מה שרשמתי לך פה..

    ליאור
    02/07/2009

    לגבי מה שרשמתי לך ..
    אז עבר יום מאז שזה קרה כאילו זה קרה אתמול ...ואמא שלי לא מדברת עם אבא שלי..ואותו הדב אבא שלי הוא לא מדבר עם אמא שלי הם עכשיו בריב.. לאמא שלי לא אכפת מאבא שלי והיא רוצה לעשות לו הכל דווקא בגלל שהיא טסה אז אבא שלי בהתחלה אמר לה שלא תכך פלאפון כי זה סתם יהיה אז עכשיו היא עושה לו דווקא היא תיכח פלאפון והיא אמרה שהיא תיתקשר 20 פעמים ביום כדי לוודא שהוא לא לכח אותנו לסבתא וסבא שלנו (ההורים שלו) ואתמול היא אמרה לו את זה גם .. אז הוא אמר לה הם לא יענו לך אני לא יתן להם לענות לך ! ואני רוצה לראות שהם ידברו איתך !
    גם בבוקר שמעתי את אמא שלי מדברת בטלפון עם אמא שלה (סבתא שלי) והיא אמרה לה שהוא סתם מגעיל.. ושהוא מתנהג בחזירות..
    והיא אמרה עוד מלא דברים..
    את חושבת שהם עומדים להיפרד ?!
    בבקשה תעני לי מהר :'( !!
    צהריים טובים ותודה מראש..
    ליאור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשש שההורים ייפרדו

    שלי ורדי
    03/07/2009

    היי ליאור,
    תיארת בפרטי פרטים את הריבים של ההורים, מי יודע קשה לצפות אם יתגרשו, קשה לך כפלים כי את לא יכולה לשלוט בזה או לצפות את זה מראש. העובדה שבעבר לא רבו בעוצמות האלה, מראה שזה אולי דבר חדש אצלם .מניסיוני לוקח זמן אם בכלל שזוג שיש לו ילשים מתגרש...זמן רב מדי אם זה יקרה זה יהיה תהליך ארוך...יש להם מטענים שקושרים לנאמנויות במשפחות המקור...חבל...
    לגבי המחשבות עם מי מההורים תגורי בעתיד אם בכלל ייפרדו, נדמה לי שאת בעצמך מתבלטת לבחור, ובצדק, איזה ילד רוצ הלבחור בין הוריו, אוהב אותם באות מידה. ברוב המקרים נשאירם עם האמא, עם ההורה שעד כה הוא האחראי העיקרי לניהול ופיקוח חיי היום יום של הילדים. ברוב המקרים יש הסדרי ראייה עם האבא, אין שום מניעה , בטח בנערה גדולה ומתבגרת כמוך ללפגוש את האבא, את לא תלויה באמך בכלל. אך כל זה אם בכלל יתגרשו. תנסי לא להיכנס לנישות כאלה של לבחור בין ההורים, הם בכלל לא אורמים לשאול אותך דבר כזה, אך למה לרוץ לדברים שעוד לא קרו? תנסילחיות את החיים שלך, לתמוך מעט בהם כבני אדם אם קשה להם , אבל יותר בריא להתרחק ממחשבות על משהו שאת לא יכולה לשלוט עליו.

    מקווה שעזרתי
    שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום