פורום הפרעות שינה ועייפות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חוסר שינה עקב ספורט?
    ניר
    15/02/2009

    ההני בן 29 ושאלתי היא: בחודשיים האחרונים חזרתי לעסוק בספורט באופן אינטנסיבי, כפי שהייתי רגיל בעבר. הווה אומר, 6 פעמים בשבוע ריצה+ חדר כושר. יחד עם זאת, ולאחר שהגברתי את המרחקים שאני רץ (15 קמ ליום ומעלה עד מקסימום 35 קמ ), צצה אצלי תופעה חדשה: אני מתקשה לישון או לחלופין גופי מסתפק בשעות שינה מועטות ואני מתעורר בשעות מוקדמות של הבוקר (4:30 בבוקר). נדמה כי כאילו הגוף שלי ממשיך לפעול בהייפר . יתר על כן, אני גם לא מרגיש עייף. כך, בסופו שלי יום ייתכנו בהחלט מצבים שאני ער 20 -24 שעות רצוף וללא סיכוי להירדם . מה לא בסדר? האם תופעה כזאת ידועה בקרב ספורטאים או אצנים ? נתונים נוספים : א) אינני לוקח שום חומרים או תוספים כולשהם. ב) אגב האימונים, אני עושה דיאטת ספורט ואני אוכל בה לשובע ואפילו יותר מזין ממה שהייתי אוכל ביום יום. במסגרתה ובמסגרת האימונים הורדתי: 10 קילו בכמעט חודשיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוסר שינה עקב ספורט?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    18/02/2009

    ספורט אינטנסיבי אכן מעורר.
    לכן, כדאי לנסות ולסיים את הפעילות הספורטיבית מס' שעות לפני השינה ולתת לגוף זמן להיכנס למצב רגוע.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סקס מתוך שינה
    עמית
    14/02/2009

    בשנה האחרונה התחלתי לנסות לקיים יחסי מין עם חברה שלי מתוך שינה. אני תמיד שומע על זה ממנה בבוקר שאחרי ואף פעם אני לא זוכר כלום. למרות שהיא מקבלת את זה ברוח טובה המצב הזה של חוסר השליטה גורם לי אי נוחות רבה 1. למי אני יכול לפנות על מנת לטפל בבעיה? 2. קראתי באתר על תורפה בשם קלונאזפאם שבה משתמשים לטיפול בתופעה. האם זו תרופה פסיכיאטרית והאם יש לה תופעות לוואי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סקס מתוך שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מכדורי שינה

    גילי
    15/02/2009

    אני בת 44. מזה 4 שנים לוקחת כדורי סטינלנוקס. רופא השינה המליץ בזמנו על שילוב של סטילנוקס ובונדורמין. לשמחתי אחרי שנה הפסקתי עם הבונדורמין (בהתייעצות עם רופא ), היות שמצאתי קשר בין התרופה לפגיעה חמורה ביותר בזכרון. מאז אני לוקחת סטילנוקס וזה עוזר. אני מתוסכלת מהתלות בתרופה. רופאת המשפחה הציעה לנסות נוקטורנו, אך זה עשה טעם מר בפה לאורך כל היום למחרת. ניסיתי גם יוניסם - לא עזר שאלתי - האם יש כדורים קלים יותר, פחות ממכרים כדי שאוכל להיגמל מהכדורים האלה בהדרגתיות? באחת הכתבות היום מישהו המליץ על רסקיו לילה, האם זה מספיק "חזק" כדי להוות תחליף לאחר שנים של כדורי שינה? אודה מאוד לתשובתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    15/02/2009

    כמה מילים בפורום הם לא הדרך המתאימה לעשות גמילה מכדורי שינה.
    עלייך לפנות לייעוץ פרטני במכון שינה כדי לברר קצת יותר לעומק את הסיבות לנדודי השינה וכך להתאים את הטיפול האופטימלי.


    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    15/02/2009

    פנה לייעוץ במכון שינה ורצוי מאוד עם זוגתך.


    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפיכת היום והלילה- שינה הפוכה.HELP
    מורן
    14/02/2009

    שלום רב! בן זוגי בן 33. במהלך חיו הוא הורגל לישון בשעות לפנות בוקר ועד לשעות הצהריים המאוחרות. כיום לאחר שנים של שינה "הפוכה" הוא מנסה להפוך את שעות השינה שלו אך ללא הצלחה! הוא נכנס למיטה כל פעם קצת יותר מוקדם, אך ללא הצלחה... הוא לא נרדם. רק בשעות הבוקר. כיום הוא מנהל עסק עצמאי והשעה המאוחרת שבה הוא קם מאוד פוגעת בעבודתו הקיימת ובהשגת לקוחות חדשים בפרט. חשוב לציין כי הוא שותה לרוב קפה שחור ומספר כוסות ביום... יש לכם,רופאות נכבדות או אנשי הפורום, פתרון לבעייה קשה זו?? בטוחני כי אם בעיה זו תפתר, איכות החיים שלו תגדל- שכן יחווה את שעות הבוקר ויתרונותיהן וכך גם פרנסתו תגדל. תודה מראש, מורן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעה בתזמון שינה והטיפול בה

    ד''ר מיכל לוסטיג
    14/02/2009

    בעלך ,באופן אינטואיטיבי מנסה לעשות את הדבר הנכון . אך הטיפול ההתנהגותי שהוא מנסה לטיפול בשעון הביולוגי הדחוי שלו הוא הפוך. עליו לדחות את שעת השינה בכל יומיים לערך בשעתיים עד קבלת מחזור כמעט שלם. כלומר עד הליכה לשינה בשעות הרצויות.
    הטיפול קשה .
    ולכן ישנה אופציה טיפולית על ידי מלטונין . מנון, ושעות לקיחה הם הפרמטרים החשובים ולשם כך עליו לפנות לשיחה אישית עם רופא שינה.
    בינתיים המליצי לו על חשיפה לאור שמש לפחות לשעה בשעות הבוקר ללא משקפי שמש.

    בהצלחה
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוקטורנו ועוד
    ליאור
    13/02/2009

    דר שלום אני נוטלת נוקטורנו ברציפות כבר כמה שנים, אני סובלת מהפרעות שינה מאז ומעולם קיבלתי כדורי שינה לראשונה בצבא מאז לקחתי רק בשעות הצורך ובאיזשהו שלב ותקופה מסויימת של נטילה לטווח ארוך,התמכרתי ועכשיו אני לא יכולה בלי, במידה ואני לא לוקחת כלל אני לא נרדמת בכלל, או שהשינה לסרוגין. אני די בטוחה שהכדור לא אפקטיבי כמו פעם,אבל ההשפעה שלו משפיעה לי על הזכרון , אז אני לא זוכרת אם התעוררתי בלילה או לא . שאלתי היא,האם נטילה קבועה של כדורי שינה תגרום לאיזשהו נזק בעתיד...?? אם כן,מה התחליף? מה הפתרון? אני סובלת גם מהפרעות קשב וריכוז והפרעות חרדה ולחץ.מה שברור לי שמשפיע אחד על השני. העניין הוא שלכל הפרעה דחפו לי כדור ולא טיפול אנושי. האם זה הפתרון, האם זה בסדר האם יש דרך אחרת לפתור את הכל תוך כדי שמירה על אורח חיים סביל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נוקטורנו ועוד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היטבת לתאר את הסבך

    ד''ר מיכל לוסטיג
    14/02/2009

    של הבעיות וחלקן גם שנגרמו על ידי השמוש ,יתכן שלא לצורך, בכדורי השינה.
    מדוע ומאלו הפרעות שינה את סובלת מלכתחילה יש לאבחן. יתכן ומדובר בכלל בהפרעה בשעון הביולוגי ולא בנדודי שינה ראשוניים והטיפול בכך אינו בכדורי שינה.
    בנוסף אין ספק שפתחת סבילות ותלות בכדורי השינה וגם אם לא ידוע נזק גדול ל(אבל קיים כמו הפרעות זכרון מסויימות)בשמוש לטווח ארוך בהם, הרי שישנו צורך מתמיד להגדיל מנון ולעיתים כפי שאת חשה הם מפסיקים להשפיע.
    הפרעות חרדה בוודאי שמשפיעות על שינה כמו גם הפרעת קשב וריכוז. ועוד להוסיף על כך ,יתכן וההפרעות קשב והריכוז שלך נובעות בעצם מהפרעת החרדה ואינן ראשוניות.

    אין ספק שיש להתיר את הפלונטר , ולטפל בהתאם. יתכן ותחילת הטיפול עם תהליך גמילה מכדורי שינה יהיה קשה אבל אפשרי.
    כדאי שיהיה רופא אחד שירכז את הטיפול על מנת שלא יקרה מצב כפי שתארת שמתווספים כדורים על כדורים ללא השגחת על בעצם.

    בהצלחה\
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ליאור
    15/02/2009

    אז למי עלי לפנות...?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרופא שינה

    ד"ר לוסטיג
    15/02/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נחירות
    חיה
    13/02/2009

    האם בקופ"ח כללית יש מרכז המאבחן ומטפל בנחירות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נחירות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבדות שינה

    ד''ר מיכל לוסטיג
    14/02/2009

    אין זה נכון שיהיה מרכז המאבחן נחירות בלבד היות ולעיתים אלו הן רק תמרור אזהרה לקיומן של הפרעות נשימה בשינה . אם כך נדרשת מעבדת שינה שתבדוק את מכלול השינה ובהתאם לכך תכוון לטיפול הרצוי.
    ישנן מעבדות שינה העובדות עם קופת חולים כללית בינהן בתל השומר, בבית לוינשטיין. ויתכן שעוד .בררי בקופת החולים שלך.

    בברכה
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה דחוף!!!!! בבקשה!!!!
    נטלי
    13/02/2009

    בעלי בן 28 מגיל שנה סובל מבעיית שינה חמורה ביותר ברגע שהוא נרדם אי אפשר להעיר אותו, הוא פשוט מתנתק כמו "מת" הוא לא שומע מסביבו במהלך השינה, לא מצליח להתעורר משעון מעורר ולא מתעורר לעבודה. אם יש משהו חשוב כדי שלא לפספס הוא נשאר ער יום יומיים כדי לא להרדם מפני שקשה מאד להעיר אותו והוא לא מצליח בכוחות עצמו. אני ממש נואשת זה מפריע לנו למהלך התקין של החיים ולאיכות החיים מפני שרוב היום מתבזבז בלנסות להעיר אותו. תודה רבה על העזרה ושבת שלום נ.ב. יש עוד הרבה זה רק על קצה המזלג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה דחוף!!!!! בבקשה!!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הדחיפות...

    ד''ר מיכל לוסטיג
    14/02/2009

    עד כמה שאני מבינה הינה בשל ההפרעה למהלך החיים התקין ולא מפני שישנו חשש מפני בעיה חמורה גופנית.
    מדוע לא ניתן להעירו איני יכולה לאמר . בכל מקרה המצב בו בעלך מוצא עצמו עיר במשך יומיים על מנת לא לפספס משהו, גורר בהכרח לאחריו שינה עם ריבוי שינה עמוקה ממנה אכן קשה יותר להתעורר. ואם אכן חייו נעים במעגלים כאלה הרי שישנם יחסי גומלין ככל הנראה בין חסכי שינה ובין פיצוי עליהם בשינה עמוקה ובשנת חלום ופחות בשינה שטחית.

    כדאי לבדוק במעבדה את מבנה השינה, כמו גם את דפוסי שינה עירות שלו לאורך הימים.
    בשני אלה תהיה טמונה התשובה , ויתכן גם הפתרון.

    בברכה
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התעוררות בכל לילה
    יג
    13/02/2009

    שלום! אני בת 30, בריאה, אמא לילד בן 2.5 שנים. עד גיל שנתיים הבן שלי נהג להתעורר בלילה, הייתי מיד מתעוררת אליו ומתקשה להירדם אחרי שהילד היה נרדם. נשארתי ערה לכשעתיים ונרדמת לקראת בוקר לעוד איזו שעה, ואח"כ במשך היום עייפה. מגיל שנתיים בני כמעט לא מתעורר, אבל אני כמעט בכל לילה מתעוררת סביב 3:00 ומתקשה להירדם עד בערך 5:00 - 6:00, אז נרדמת לכשעה וקמה להתארגנות בוקר, במשך היום עייפה, בערב סביב 20:00 - 21:00 אני מאד עיפה, "מתה" לישון, ונרדמת בקלות . אני פשוט מתעוררת לשירותים סביב 3:00 ואחרי זה אני בכלל לא רוצה לישון. הראש עובד בצורה לגמרי צלולה, הגוף קצת עייף כלומר אין לי כ"כ כח לעשות עבודות בית אבל אני מנסה להירדם ובראש רצות אינסוף מחשבות על כל הסידורים ונושאים על סדר היום שלי ושל הורים שלי ושל חברה ומה לא. לאחרונה במיקרה דיברתי על זה עם אמא שלי ומסתבר שיש לה דפוס שינה עירות זהה לשלי שהתחיל אצלה אחרי הולדת ילדה ראשונה , בגיל 23. אצלי הנטיה להיתעורר בלילה התחילה בערך בצבא - הייתי מדי פעם מתעוררת באמצע הלילה להשתין ומתקשה להירדם הרבה זמן - עם אינסוף מחשבות, ועם השנים התדירות של התעוררויות הלכה ועלתה. שמתי לב שכשאין לי התלבטויות בחיים אני מתעוררת פחות ולהיפך, אבל עם האופי שלי תמיד יש איזשהו נושא לגבי עצמי או אחד הקרובים לי שאפשר לחשוב עליו..., למרות שאני לא דיכאונית ואין בעיות מהותיות בחיי. גם אם אני נרדמת מאוחר, אני מתעוררת בלילה. כרגע אני מעוניינת בהריון נוסף. השאלה: האם יש איזשהו טיפול לא תרופתי לנושא? האם יש טיפול תרופתי (או מלטונין ) לאמא? האם יש טעם להגיע למרפאת שינה לי או לאמא? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התעוררות בכל לילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התניה

    ד''ר מיכל לוסטיג
    14/02/2009

    יכולה להיות התאור הכללי למה שקרה לך;התניה לגבי שעות ההתעוררות גם כעת, כשבנך אינו זקוק לכך בשעות הלילה.
    אך יתכן כי ההתניה היא גם לגבי תחושת המתח שהצטרפה לכך סביב ילד ראשון והחרדות סביבו.
    ובנוסף ,יתכן כי פתחת בצורה התנהגותית מנגנון של שעון ביולוגי מקדים (זה תלוי גם האם יכולתך להרדם הנה בשעות מוקדמות).
    ובמילים אחרות-יקיצה מוקדמת יכולה להיות קשורה לדחק, מצב רוח ירוד, או שעון ביולוגי מקדים.
    את בוודאות מזהה אצלך מקור דחק ומתח כגורם לפחות מחמיר את הבעיה.

    העצות על פני ה"פורום" המיידיות הנן -עם התעוררותך ובמידה ואינך יכולה להרדם במשך כ15-20 דקות לאחר מכן, צאי מהחדר ומהמיטה וחזרי רק אם וכאשר שמורות עינייך תיפולנה.
    נסי להשתמש בטכניקות של הרפיה (כגון הרפית שרירים, דמיון מודרך אם את יודעת).

    ובכל מקרה פני לשיחה עם רופא שינה על מנת לאבחן ולדייק בין האפשרויות ובהתאם לכך יתכוונן המשך הטיפול.

    שיהיו לילה ובוקר טוב
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כדורי שינה
    עמי
    11/02/2009

    אני נוטל כדורי שינה כבר מספר שנים האם יש דרך בה אוכל לישון ללא הכדור (בונדורמין)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כדורי שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטילת כדורי שינה לאורך זמן

    ד''ר מיכל לוסטיג
    15/02/2009

    מביאה לפיתוח תלות פסיכולוגית ולעיתים גם גופנית.
    הגמילה מהם צריכה להיות הדרגתית תוך פתוח תוכנית "אלטרנטיבית" בין אם כדור אחר לתקופת ביניים, תוכנית ספורט , הרפיה וכו.

    בברכה
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת שינה מתמשכת
    טלי
    11/02/2009

    מזה כשנתיים וחצי אני סובלת מהפרעת שינה (בערך מאז תום השירות הצבאי)..בת 23. בעבר הייתי מעבירה לילות שלמים בהתהפכויות- ללא יכולת להירדם. במשך מסםר חודשים ישנתי בממוצע 3 שעות בלילה...כמובן שהייתי עייפה במהלך היום. טופלתי (בהנחיית רופא המשפחה) בבונדרמין. לקחתי אותו רק במצבי חירום- כי העדפתי שלא לקחתו על דרך קבע. בשנה האחרונה אני ישנה יותר טוב, אך השינה לרוב, חלשה מאוד. אני מתעוררת מכל צליל, טיפת אור. מתעוררת כמעט בקביעות כ2-3 פעמים בלילה. בד"כ כשאני ישנה עם חבר שלי השינה יותר טובה. כשאני ישנה לבד- השינה גרועה מאוד. אך לעולם אינני ישנה שינה עמוקה או לילה מלא (בין עם ישנה לבד או עם החבר). אני לא שותה קפה החל מ19:00 בערב.(וכן משקאות שונים המכילים קפאין). עייפה תמיד, במשך כל שעות היום, בין אם ישנתי ובין אם לא ישנתי בלילה. אינני מעוניינת בכדורים כימיים ומעדיפה תחליף טבעי. אשמח אם תוכלו להמליץ על פתרון. תודה רבה טלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת שינה מתמשכת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בין נדודי שינה להפרעה בתזמון שינה

    ד''ר מיכל לוסטיג
    15/02/2009

    אלו שתי אבחנות מבדלות שיכולות להוות סיבה לקשיי השינה שלך. העובדה שכשאת ישנה עם בן זוגך השינה טובה, מרמזת על כך שמתח בוודאי משחק תפקיד בקשיי השינה.
    נגד שינה "קלה" אין הרבה מה לעשות למעט שמוש בעזרים כמו אטמים לאוזניים, הגפת תריסים וכד.
    כדאי לשוחח באופן אישי עם רופא שינה על מנת לבדוק האם קיימת גם הפרעה בשעון ביולוגי והטיפול יותאם ,בהתאם.

    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה ושאלה נוספת

    טלי
    16/02/2009

    ראשית כל, תודה על תשובתך. שנית, כיצד להגיע לרופא שינה? האם יש הגדרה כזו בקופות החולים? לגשת לרופא משפחה? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המודעות לרפואת השינה

    ד"ר לוסטיג
    16/02/2009

    בקרב רופאי המשפחה גדולה. אין (עדיין אני מקווה) כותרת רשמית בספרי הקופות של "רופא שינה" גם אין כה רבים. התייעצי באמת עם רופא המשפחה והוא או שישלח אותך לרופא עצמאי של הקופה או לשיחה במעבדת שינה. ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיווצי שרירים במהלך השינה
    שרל'ה
    11/02/2009

    מדי לילה אני מתועררת בבהלה כאשר שרירי ברגליים נתפסים. הנני בריאה בדרך כלל, בת 67. אשמח לדעת האם התופעה הזו נפוצה? מה המקור שלה? וכיצד ניתן למנוע אותה, או לכל הפחות לטפל בה? בברכה, שרל'ה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    11/02/2009

    התופעה מוכרת ונפוצה למדי. נקראת nocturnal leg cramps.
    טיפול עם ויטמין E או מגנזיום יכול לסייע.
    התיעצי עם רופא המשפחה.

    בברכה,


    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום שרל'ה

    ירדנה
    12/02/2009

    כפי שד"ר שכטר-עמיר כתבה, התופעה מוכרת ונובעת ממחסור במגנזיום ובויטמין E. אני נוטלת כדורים בשם ANTI LEG CRAMPS המכילים את המגנזיום בשילוב של ויטמין B6 B1 ו E אשר אשר מגבירים את ספיגתו בגוף. נוטלת אותם לפי ההוראות המלוות אותם, כדור אחד לפני השינה, ואין יותר כיווצי שרירים. מקווה שבמהרה תחושי בהבדל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נחנקת בשינה
    זהבה
    10/02/2009

    אני בת 60 יצא לי כמה פעמים בזמן שינה הרגשתי אין לי אויר כאילו צינור האויר נדבק ואני לא יכולה לנשום ואז אני מתעוררת בבהלה כל הגוף כאילו עבר איזה סטרס וחנק וכשאני הולכת לישון אני פוחדת שזה יחזור שוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נחנקת בשינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    10/02/2009

    3 גורמים עיקריים לתופעה שאת מתארת:

    הפסקות נשימה
    התקפי חרדה בשינה
    עליית חומצה מהקיבה (רפלוקס).

    יש לברר בכיוונים אלו, כולל בדיקת שינה.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נחירות והפרעות נשימה בזמן השינה
    alina
    10/02/2009

    שלום, אני סובלת מזה מספר שנים בבעיות נשימה בזמן השינה לאחר התעיצויות עם מומחים בנושא הוצעו כמה פתרונות ואחד מהן היה מיטה מתכונננת כמו של הולנדיה לדוגמא רציתי להבין על מה מדובר האם באמת שינוי זוויות המיטה בזמן השינה יכולות להניב תוצאות או להפחית את הבעיות ? כי זה נשמע לי דיי הגיוני ששינה על מיטה שטוחה שונה משינה בזווית שיכולה לפתוח את דרכי הנשימה , מה דעתכם בנושא ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    10/02/2009

    מיטה איננה טיפול בהפרעת נשימה בשינה.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טריפטופן
    ענבל
    10/02/2009

    לאחר כמה ימים ללא שינה המליץ לי הנטורופת שלי על טריפטופן כי מלטונין שלקחתי עשה לי תופעות לוואי לא נעימות עקב בעיה בבלוטת האדרנל ממנה אני סובלת יש לי תת פעילות קלה של בלוטת האדרנל וכנראה שבגלל זה לא מתאים לי המלטונין שאלתי היא האם לטריטופן יש תופעות לוואי? האם מצריך מרשם רופא? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טריפטופן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    10/02/2009

    טריפטופאן הוא אבן מוצא לסרוטונין ובהמשך למלטונין.
    לסרוטונין עצמו תפקיד בשינה אם כי תרופות שמעלות את רמתו במוח אינן ידידותיות עפ"ר לשינה (אני מתכוונת לתרופות ממשפחת הפרוזאק).
    אינני יודעת בכלל מדוע הומלץ לך טיפול עם מלטונין.
    מלטונין עשוי להועיל לנדודי שינה באנשים קשישים או באנשים צעירים ובני נוער עם הפרעה בשעון הביולוגי של השינה.
    "כמה ימים ללא שינה" עשויים להיות על רקע של מתחים חולפים, כפי שקורה לרבים מאיתנו ולכן מדוע מלטונין? או טריפטופאן?
    יש לאבחן את המקור לנדודי השינה וטלפל בהתאם.

    לגבי תופעות לואי - לפני שנים התפרסמו נתונים לגבי תגובה אלרגית חריפה והשימוש בטריפטופאן הוגבל. כיום יש שימוש בטריפטופאן, אבל אם להודות על האמת - לא ממש בתחום השינה..
    ואגב - נסי ראשית לאכול מזונות עשירים בטריפטופאן. מדוע לקנות כדורים?


    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש כדורים צמחיים ללא תופעות לוו

    ענבל
    11/02/2009

    הסיבה שהציעו לי טריפטופן ומלטונין היא שלא רציתי כדורים כימיים עם תופעות לוואי כמו הבונדורמין שלקחתי עד היום לא היו לי בכלל בעיות שינה זה התחיל מלילה אחד שלא הצלחתי להירדם עד ארבע לפנות בוקר וביום של המחרת מרוב פחד שזה יקרה לי עוד פעם כבר לא נרדמתי בכלל למשך 24 שעות ואז רופא המשפחה הציע לי את הבונדורמין וזה עשה לי מאד רע בבוקר כשקמתי ובעקבות זה פניתי לנטורופת שהציע לי מלטונין וטריפטופן בסופו של דבר אני פשוט לא יודעת מה לעשות כרגע אני לא רוצה להתמכר לכדורים אבל לישון בכוחות עצמי גם לא מצליחה רק מהחשש שלא אצליח להירדם חשוב לי לציין כי אין לי שום חרדות אחרות חוץ מהפחד לא להירדם 24 שעות רצוף כפי שקרה לי ברצוני לשאול האם יש כדורים צמחיים ללא תופעות לוואי שיוכלו לעזור לי ? ניסיתי פסיפלורה אבל זה לחלוטין לא הרדים אותי שאלה נוספת, האם יש כדורים כלשהם רגילים או צמחיים ללא כל תופעות לוואי ? כל מה שלקחתי עד היום בונדורמין ומלטונין עזרו לי לישון אך בבוקר הרגשתי מהם נורא לא טוב עייפות נוראית והיה קשה לי לתפקד תודה וסליחה על אורך הדברים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    11/02/2009

    כדי להימנע ממצב של נדודי שינה כרוניים יש לטפל בהפרעת השינה שלך באחת משתי הדרכים (או שילוב):
    -טיפול התנהגותי-קוגניטיבי קצר מועד (שנעשה ע"י פסיכולוג שעובד בשיטה זו)
    -טיפול תרופתי קצר מועד. אני בספק גדול לגבי יעילות תרופות "טבעיות".

    את זקוקה לייעוץ פרטני. לא אוכל לפרט עוד מעל דפי הפורום.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התגובה

    ענבל
    11/02/2009

    עזרת לי מאד, אני אנסה למצוא מטפל שיעזור לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקות נשימה
    שירי
    09/02/2009

    תודה מראש, שאלה: בבדיקה במכון שינה שעשה בעלי,תוצאות: הפסקות נשימה 25 בכל שעה!!! בטרם פגישה עם הרופא המטפל בעוד כשבוע בערך מבקשת לדעת,מה הן הסיבות להפסקת נשימה? האם יש לזה טיפול ומהו? מצפה לתשובתכם בהקדם. תודה שירי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפסקות נשימה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    10/02/2009

    הפסקות נשימה בשינה נגרמות ע"י חסימת דרכי הנשימה העליונות עקב צניחת החיך הרך ובסיס הלשון. אין גורם אחד ויחיד אלא שילוב: גיל, מגדר (אצל גברים שכיח יותר), השמנה, מבנה של דרכי הנשימה ועוד.
    הטיפול המומלץ - שימוש במכשיר אשר מזרים אויר (רגיל לא חמצן!) בלחץ גבוה דרך מסיכה, ישירות לדרכי הנשימה.
    הפחתה במשקל עשויה לעזור וכן הימנעות משינה על הגב (אם הפסקות הנשימה מתרחשות רק בתנוחה זו).
    טיפול נוסף - התקן פה, במקרים של הפרעה קלה.
    ניתוחים - במקרים מסויימים, לאחר בדיקה של רופא אאג מיומן שמתמצא היטב בנושא הפסקות נשימה.


    מקווה שעזרתי.

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שעות מועטות בשינה
    דינה
    07/02/2009

    אני בת 68 מאז ומעולם לא ישנתי הרבה שעות אבל בשנים האחרונות אני ישנה שעתיים או שלוש במשך לילה ,אם אני לוקחת בונדורמין אני ישנה קצת יותר, אבל למרבה הפלא אני לא קמה עייפה ואין לי גם צורך מיוחד לישון במשך היום, אבל לפעמים זה גורם לי לחוסר ריכוז וזכרון לא משהו ... בעבר הרחוק עברתי ניתוח של בלוטת המגן ,אני לוקחת אלקרוקסין ליפידול ,פבוקסיל ולעיתים אסיול כשאני בשום אופן לא יכולה להרדם ,האם יכול להיות שזו תכונה מלידה?,אני מרגישה טוב ,עוסקת בספורט שלוש פעמים בשבוע ולא עייפה במיוחד מחכה לתשובה דינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שעות מועטות בשינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    07/02/2009

    עם הגיל יש נטייה מסויימת לקיצור שעות השינה בלילה. לא כל כך ברור לי מדוע את נוטלת בונדורמין. האם כדי להאריך את משך השינה?? אם אינך קמה עייפה ואין לך צורך מיוחד לישון ביום מדוע ליטול כדור שינה? (שכשלעצמו עלול לפגום בריכוז ובזיכרון בעת נטילה ממושכת..).

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום