פורום חרדה, דיכאון - טיפול לא תרופתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול קוגניטיבי התנהגותי בדיכאון
    מיכאל
    30/12/2012

    חיה שלום,



    התחלתי להתעניין מעט בשיטת הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי לדיכאון לפני פניה לטיפול (כי אני סובל מדיכאון לצערי). הבנתי שבחלק הקוגניטיבי (להוציא רגע את החלק ההתנהגותי של הפעלה התנהגותית) המטופל נדרש למלא במהלך היום דפי מחשבות שבהם הוא רושם מחשבות שליליות ומעוותות, את העיוותים המחשבתיים המופיעים בהן (אם אני לא טועה מדובר בעשרה עיוותים) ובנוסף גם מנסים לשנות אמונות יסוד שליליות/לא בריאות ב כגון צורך באהבה, צורך באישור חברתי ועוד.

    שאלתי היא-האם כדי שהטיפול יצליח ויעזור לדיכאון, המטופל נדרש למלא דפי מחשבות של עיוותי חשיבה במשך כל יום למשך כל חייו, וכל יום לעבוד על שינוי אמונות/סכמות לא בריאות, או שמתישהו אפשר להפסיק עם זה ועדיין לא לחוות דיכאון? כי הדיכאון לעתים הוא כרוני אצל חלק מהאנשים, או שהוא נוטה לחזור שוב ושוב באפיזודות (שגם בין ההתקפים הרבה פעמים נשארת רמה מסויימת של דכדוך)... אם כן, זה נשמע מאוד מתיש לעשות זאת כל יום ויום בלי הפסקה למשך כל החיים (וגם גוזל הרבה זמן).



    אשמח לתשובתך האדיבה. בתודה מראש ושבוע טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול קוגניטיבי התנהגותי בדיכאון - תגובה

    שרון לויט
    30/12/2012

    היי מיכאל,
    הטיפול אינו אמור להימשך כל החיים, וכך גם מילוי הטבלאות. בדרך כלל הכתיבה נעשית במהלך הטיפול, לעתים גם קצת לאחריו כדי לשמר את התוצאה, ובכל מקרה- אם קיימות במהלך החיים אפיזודות נוספות של דיכאון, מומלץ לחזור ולהשתמש בכלים שנלמדו בטיפול. בכל אופן, הכלים שנלמדים בטיפול צריכים להיות מופנמים על ידי המטופל בסופו של דבר (וכך גם יודעים מתי ניתן לסיים את הטיפול), כך שהמחשבות הרציונליות נטמעות, ובשלב מסוים כבר אין צורך למלא טבלאות, משום שהמחשבות הלא רציונליות כבר לא קיימות. פגשתי במטופלים רבים שבסיום הטיפול הפנימו את המחשבות הרציונליות, כך שלא נזקקו עוד לשימוש בטבלאות. אך כפי שציינתי, אם יש עוד צורך בשימור או נפילות חוזרות, אפשר לחזור ולהשתמש בטבלאות- וגם זאת לתקופה מוגבלת, עד להפנמה ולהטבה.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ומה עושים במקרה של דיכאון כרוני?

    מיכאל
    30/12/2012

    היי שרון,
    תודה על התשובה.
    מה עושים במקרה של דיכאון כרוני עקשן? (כי הבנתי שלא אצל כל החולים יש הפוגות בין אפיזודה לאפיזודה)- האם במקרה זה יהיה צורך בשימוש כמעט יומיומי?

    בתודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ומה עושים במקרה של דיכאון כרוני? - תגובה

    שרון לויט
    31/12/2012

    היי מיכאל
    אפשר לומר שזה מאוד אינדיבידואלי ושונה ממטופל למטופל. קודם כל, במקרים של דיכאון כרוני בדרך כלל נעזרים גם בטיפול תרופתי באופן מתמיד. בנוסף, קיימות טכניקות התנהגותיות מלבד הטיפול הקוגניטיבי, שבהן צריך להתמיד כדי שהדיכאון לא יחמיר (למשל- עיסוק בפעילויות ככל האפשר, פעילות גופנית הסתייעות במערכות תמיכה ועוד). ישנם גם אנשים הסובלים מדיכאון כרוני שמגיעים לשיפור ניכר באמצעת שימוש בטכניקות הקוגניטיביות, וגם אצלם השינוי נטמע ואין צורך להשתמש בטבלאות כל הזמן- ויש כאלה שזקוקים לכך לתקופת זמן ארוכה יותר.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 29
    ג
    28/12/2012

    שלום אני בחור בן 29 עם חרדה חברתית קיצונית ביותר ואמתית לא יכול לדבר עם אנשים מכיון שכל מי שרואה אותי יש נהיה עצוב בגלל שהמראה שלי מוזר אני תמיד נראה מזיע גם בחורף כי העור פנים שלי מבריק ולכן תמיד שאנשים רואים אותי נהיה להם חם והם מנסים לברוח . שנים שאני חי במציאות הזו שאמהרגע שאני קם בבוקר ועד שאני הולך לישון לא דיברתי עם אף אדם גם עם המשפחה. למרות המציאות הקשה הזו אני יודע שזה העניין שלי בחיים ואין מציאות אמיתית של יאוש בעולם הכל זה דמיינות בראש שלנו. יהיה מה שיהיה אני בשמחה אם היו מצלמים את ה5 שנים האחרונות שלי יום יום איך הוא נראה מה אני עושה ומה עובר עליי שדיברתי אולי כמה משפטים בודדים אולי הוצאתי 200 מילים ב5 שנים מהפה !!! למרות כל הקושי והמציאות הבלתי אפשרית הזו שמי שיקרא את מה שאני כותב יחשוב שזו המצאה אבל זו אמת לאמיתה קראתי שהיו בדורות אנשים שלא היה להם עם מי לדבר כמו נזירים שתקנים אני לא עושה את זה מבחירה אלא כי זו הצאיות שאני חי בה. העצה והתובנה שהגעתי אליה היא כזו , שאין מציאות של יאוש בעולם אלא הכל זה דמיינות ולכן להיות תמיד בשמחה יהיה מה שיהיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 29

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 29 - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    29/12/2012

    שלום לך,

    צר לי מאוד לשמוע על המצב בו אתה נמצא. כדאי מאוד לפנות לעזרה מקצועית כדי לנסות ולשנות את המצב. לפי מה שאני רואה בכתב אתה מתבטא טוב מאוד וזה מעיד על הפוטנציאל שיש לך. שווה לנסות טיפול התנהגותי - קוגניטיבי.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה עזרה..
    מיה
    23/12/2012

    אני אשתדל להסביר את עצמי כמה שיותר טוב.
    אני בת 21 עוד מעט השתחררתי לא מזמן מהצבא על נפשי אחרי שעברתי שנה וחצי של התשה נפשית מוחלטת.
    לאחר שהשתחררתי נכנסתי לדיכאון עמוק, אני כבר חצי שנה נעולה בתוך הדירה שלי (אני גרה לבד) בלי חשק או רצון לעשות שום דבר.
    אני כל היום יושבת מול הטלויזיה ולא עושה שום דבר, העלתי במשקל למרות שאני בקושי אוכלת, אני לא מסוגלת להתמודד עם אנשים, לא מסוגלת ללכת לעבוד ואני בקושי מדברת עם אנשים.
    זה התחיל בעצב קטן והתגבר לריקנות עצומה שמתשלטת על כולי, אני לא מפסיקה לבכות, כל כך רע לי ואני לא יודעת למה, אני מרגישה שאני משתגעת, כל דבר קטן מעצבן אותי, כל דבר גורם לתגובה קיצונית ממני, הרגשות שלי יוצאים מכלל שליטה.
    אני בטיפול כבר כמעט חודשיים ושום דבר לא השתנה, אני נראת טוב, אני חכמה מאוד, לא חסר לי כלום בחיים אבל חסר לי הכל.
    אומרים לי פשוט לקום ולעשות עם עצמי משהו אבל מה אתה עושה שאתה לא יודע מה אתה רוצה לעשות? ששום דבר לא עושה אותך מאושר? שאין לך אומץ לצאת מהפתח של הבית? שאתה מרגיש שכל העולם מסתכל עלייך ?
    זה טוב ויפה להגיד לבן אדם שזה תלוי בו והוא צריך לצאת מזה אבל מה אם אתה מרגישה שאתה במאבק מתמשך עם "צד" אחר שלך.
    אני מרגישה שיש בי כמה אנשים ולכל כל אחד יש רצונות משלו, רגשות משלו, כאילו אני לא שולטת על מה שאני רוצה, אני רוצה לקום מהספה אבל אני נשארת עליה ושוכחת מזה שרציתי לקום ממנה.
    בבקשה תעזרו לי, אני לא יכולה להתמודד עם זה יותר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צריכה עזרה..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה עזרה.. - תגובה

    שרון לויט
    24/12/2012

    היי מיה,
    אני מבינה שקשה לך מאוד. העזרה המיטבית שאני יכולה לספק לך דרך הפורום, היא להמליץ לך בחום לפנות לעזרה מקצועית בהקדם האפשרי. לדעתי, יהיה לך קשה מאוד להתגבר בכוחות עצמך על הבעיות המלוות אותך, ואין מנוס מלפנות לטיפול פסיכיאטרי ופסיכולוגי על מנת לשפר את המצב.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון, מצבי רוח וגם כנראה חרדה
    RS
    23/12/2012

    שלום רב,
    לפני 10 שנים עברתי משבר אישי וטופלתי בסרוקסט ובקזנקס. לפני שנתיים, כנראה שהטיפול לא היה כבר יעיל ונקלעתי שוב למשבר אישי בריאותי שהפך את עולמי.בעקבות משבר זה טופלתי בקלונקס 2 מ"ג והורו לי להפסיקו אחרי ההחלמה. לאחר מכן, משמצב הרוח החמיר, התייעצתי עם רופא בריאות בנפש במקום מגורי והוא החליט בו במקום להפסיק לי את הסרקוסט ואת הקזנקס, שזה מאד מפליא בעיני כי לא מפסיקים בבת אחת למיטב ידיעתי. נתן לי כדורים שאפילו איני זוכרת את שמם אבל עשו לי כל כך רע שהפסקתי אותם (בידיעתו) ולא חזרתי אליו יותר. הלכתי לפסיכולוג פרטי שנתן לי כדורים בשם וויברן או משהו כזה. לא עזר (300 מ"ג) הבנתי שהם חזקים מאד ולי הם עשו יותר רע מאשר טוב. גם אותם הפסקתי. מזה כשנה אני לוקחת ציפרלקס 20 מ"ג פעם ביום, על דעת עצמי (המרשם מרופאת המשפחה שיודעת את מצבי). עדיין לא טוב לי. רע לי מאד מסיבות שונות, לא רוצה לחזור לאותו רופא במרכז לבריאות הנפש במקום מגורי, אובדת עצות.
    הלוואי שהיו מחזירים אותי לסרקוסט שעשה אותי די מתפקדת ומאושרת בזמנו.
    אודה לכם על תשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון, מצבי רוח וגם כנראה חרדה - תגובה

    שרון לויט
    24/12/2012

    שלום לך,
    לא ברור לי בדיוק ממה את סובלת. לפי התיאור הקצר והטיפול שניתן לך, אני משערת שמדובר בחרדה ו/או הפרעת מצב רוח. בכל מקרה, אפשר ורצוי לפתור את הבעיות האלה גם באמצעות טיפול פסיכולוגי קוגניטיבי התנהגותי (CBT). התרופות יכולות לתרום להקלת המצב, אך בניגוד לטיפול הפסיכולוגי, אינן פותרות את הבעיה. מומלץ לשלב בין טיפול CBT לבין טיפול תרופתי.
    בנוסף, אם חשוב לך לקבל טיפול אצל פסיכיאטר שאת סומכת עליו ומרוצה ממנו, ניתן גם לחפש פסיכיאטר מתאים דרך קופת החולים, ייתכן שאפילו מעט רחוק יותר ממקום מגורייך. אני מציעה לברר עם קופת החולים.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הלדול
    luisa
    21/12/2012

    שלום מאובחנת בהפרעות חרדה ואובססיות+adhd וגם דיכאון קל..
    לאחר שנים של חיפוש תרופה היום אני נוטלת פלוטין 40 מ"ג 63 יום.ולאחר חודשיים העליתי לסרוגין 60,40 מ"ג פלוטין במשך 35 יום.אני עדיין מרגישה חרדות אבל לא ברמה גבוהה כמו בעבר,שלא יצאתי כלל מהבית,יש קצת התקדמות.אבל אין לי ביטחון לחזור לנהוג ולנסוע למרחקים ולהיפגש לדייטים ועדיין מרגישה חוסר ביטחון ופחדים.יש לי מחשבות אובססיביות כל היום על אדם מסויים וזה מפריע לי לתפקד.וגם ביום שלוקחת 60 מ"ג מרגישה ממש עייפה.אז הוא הוריד לי כל יום בחזרה ל40 מ"ג והוסיף לי כל יום בערב 5 טיפול הלידול של 2 מ"ג.שאלתי היא מדוע הפלוטין לא עוזר לי לחרדות במאה אחוז?האם יש עוד סיכוי שזה יעזור לי ולחכות עוד קצת עם הפלוטין?
    והאם הלידול עוזר לחרדות ?כי לי הרופא אמר שזה יעזור לאובססיות ?ואם יש תופעות לוואי להלידול?
    והאם מינון כזה של הלידול יכול לעלות את רמת הפרולקטין בדם?כי יש לי בעיה אנדוקרינית.
    בבקשה מכם תענו לי .
    שבת שלום..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הלדול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הלדול - תגובה

    שרון לויט
    24/12/2012

    היי לואיסה,
    אני יכולה לענות רק על חלק קטן מאוד מהשאלות שלך, מאחר שאיני רופאה. אני ממליצה להפנות את כל השאלות הללו (ושאלות נוספות אם יש לך) לרופא הפסיכיאטר המטפל בך.
    התשובה החלקית שלי מבוססת על ידע שצברתי בעבודה מול רופאים.
    לגבי הפלוטין, תרופות מסוג זה לעיתים קרובות מפחיתות את החרדה אך אינן מעלימות אותה לחלוטין. ייתכן שההלדול נועד לעזור לפעולתה של התרופה האחרת, מאחר שתרופה זו כשלעצמה אינה משמשת לטיפול בחרדות. פעמים רבות, נוהגים פסיכיאטרים להוסיף אותה למטופלים כדי להגביר את השפעתן של תרופות נוגדות חרדה/ אובססיה. להלדול יכולות להיות תופעות לוואי כגון עייפות ורעידות שרירים, כאשר חומרת התופעות משתנה מאדם לאדם.
    כדי להעלים את התופעות לחלוטין, יש בדרך כלל צורך להיעזר בטיפול פסיכולוגי בנוסף, רצוי קוגניטיבי התנהגותי.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סגי דיכאון
    עידית
    20/12/2012

    מה ההבדל בין דיכאון מג'ורי לדיכאון קלני ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סגי דיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סגי דיכאון - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    21/12/2012

    למעשה, אין הבדל הכוונה לדיכאון קשה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה נפשית
    ישיי
    16/12/2012

    אובחנתי כ Adjustment Reaction Prolong Depressive Episode על ידי רופא מוממחה אני מטופל בכדורים.האם יש הכרה של המלל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה נפשית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה נפשית - תגובה

    שרון לויט
    16/12/2012

    שלום לך,
    אם הכוונה היא למוסד לביטוח לאומי, זה מאוד אינדיבידואלי. קיימות הפרעות נפשיות שהסובלים מהן מקבלים אחוזי נכות בכל מקרה, כמו סכיזופרניה. במקרים כמו שלך זה מורכב יותר, ותלוי ברמת התפקוד שלך ובחוות דעתו של הפסיכיאטר. למעשה, תוכל לדעת רק לאחר שתפנה אליהם ותעבור ועדה בביטוח הלאומי.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה בילדים
    יונצי
    11/12/2012

    לבן שלי בן 10 יש חרדות רבות. פחד מסרט אימה שראה. פחד מאירן (פצצות אטום ) . פחד מהחמאס ועוד. מה עושים???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה בילדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה בילדים - תגובה

    שרון לויט
    11/12/2012

    שלום לך,
    כדאי לכם לפנות לטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), אצל מטפל שעוסק בטיפול בילדים בגיל זה. הטיפול יעניק לבנך כלים להתמודד עם הפחדים שלו. הכלים כוללים תיקון של מחשבות מפחידות לא רציונליות והחלפתן במחשבות הגיוניות יותר, שימוש בטכניקות התנהגותיות להתמודדות עם חרדה ולהפחתתה ועוד. אתה מוזמן לקרוא בהרחבה על הטכניקות להתמודדות עם חרדות כאלה באתר שלי.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי, שלום רב!
    שירן
    10/12/2012

    אני נוטלת כדור סימבלטה קרוב ל-8 חודשים ומרגישה שמשנתי נורא. חשוב לי לשאול האם הסיבה להשמנה היא שהכדור עצמו משמין תוך כדי השפעה פנימית בגוף ללא כל קשר לאוכל או האם זה מושפע אך ורק מכך שהתרופה על פי הרופאים מגבירה תיאבון. ממש אשמח לתשובה מכיוון שבאינטרנט כל אחד מביע את דעתו ולדעתי רק רופא יכול לאמת לי זאת. תודה מראש, חג חנוכה שמח לכולנו (:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היי, שלום רב!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי, שלום רב! - תגובה

    שרון לויט
    10/12/2012

    היי שירן,
    אני איני רופאה, אך השאלה הזו נשאלה כאן כבר פעמים רבות. ניתן לומר בוודאות כי הכדור אינו משמין ואינו מאט את חילוף החומרים, אלא עשוי רק לעורר תיאבון מוגבר. עובדה היא, כי לא כל הנוטלים את הכדור משמינים.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה

    שירן
    11/12/2012

    אני מקווה שזה לא חוצפה מצידי לשאול אך אם אינך רופאה, כיצד את יכולה לומר זאת בוודאות ?? ( חלילה לא מזלזלת!!!! )

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה - תגובה

    שרון לויט
    11/12/2012

    היי שירן,
    אני יודעת זאת מנסיוני, כלומר מהתייעצויות עם רופאים לאורך השנים לגבי תרופות. בנוסף, מאחר שהשאלה הזו נשאלה כבר בפורום בעבר, ניתן למצוא לכך סימוכין בתשובותיה של הפסיכיאטרית ד"ר גוברמן.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויפאקס
    מיה
    08/12/2012

    שלום

    אתמול התחלתי לקחת כדור ויפאקס 37.5 אחרי שעה הקאתי אך אחרי 3 שעות הרגשתי מצויין מבחינת רוגע וביטחון עם אנשים (ידוע לי שזה לא הגיוני אבל זה מה שקרה)

    היום לקחתי חצי ותופעות הלוואי שלי הן: אישונים מורחבים, בחילות קלות וכאב ראש קל, כנראה בגלל שזה רק חצי כדור.

    איך להמשיך מכאן??

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ויפאקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבקש תשובה מהפסיכיאטרית. תודה

    מיה
    11/12/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקת הכדור ציפרמיל- עזרה דחופה.
    מורן החיילת
    05/12/2012

    שלום שמי מורן בת 19 ואני כבר שנתיים לוקחת כדור 1 של ציפרמיל כל לילה בשל דגאון קליני חריף שהיה לי, ועכשיו אחרי שנתיים של שקט וטוב אני מעוניינת להפסיק לקחת את הכדורים- גם בשל היותי בצבא ושקשה להשיגם וגם בשל הידיעה המוחלטת שאני שלמה להתחיל לחיותבלי זה...
    אין באפשרותי ללכת לפסיכיאטר למרות שבטוח תמליצו בכל זאת זה לא ריאלי, לא אעשה זאת- אז איך אפשר להפסיק?
    קראתי שרוב האנשים לוקחים פעם ביומיים במשך שבוע- ואז פעם בשלשה ימים במשך שבועיים- ואז מפסיקים. זה נכון?
    תודה, מורן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקת הכדור ציפרמיל- עזרה דחופה. - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    05/12/2012

    היי מורן,

    קחי בחשבון שתרופות לא מרפאות את ההפרעות אלא רק מדכאות את התסמינים. את אל תטעי, את מרגישה טוב בגלל ובזכות התרופה. לכן, כאשר תפסיקי את נטילתה התסמינים שבגללם התחלת את התרופה עלולים לחזור. חשוב שתקחי בחשבון שכשתפסיקי את התרופה מצבך יכול להתדרדר והדבר ישפיע על תפקודך בצבא. אני לא רופאה והידע שלי מבוסס על ניסיון קליני ועבודה מרובת שנים עם רופאים פסיכיאטרים. למיטב ידיעתי ניתן להוריד את הכדור באופן מאוד הדרגתי: להוריד רבע למשך שבוע - שבועיים, לאחר מכך להוריד עוד רבע וכו'. בנוסף, חשוב שתדעי שניתן לשקול הפסקת התרופה כאשר יש לך שליטה מירבית בתסמינים. כלים של שליטה בהפרעה ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי CBT. זהו טיפול קצר, ממוקד ומאוד יעיל.

    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה חברתית
    עידן
    05/12/2012

    שלום,
    אני בן 25, בריא. נמצא בתקופה לא זוהרת בחיי.
    גילו בחצי שנה האחרונה שאבא שלי חולה סרטן וזה גומר אותי. הקשר הזוגי שלי לא טוב, הרבה ריבים. מרגיש די חסר אונים כרגע.
    יש לי תקופה (אפילו כמה שנים) שאני מרגיש סוג של פחד או רתיעה ליד אנשים "גדולים"
    בין אם זה גברים גבוהים או אגרסיבים, בחורות יפות עם ביטחון גם קשה לי להיות לידן.
    זה מלווה אותי ברגע שאני מגיע לסיטואציות כאלה בדפיקות לב ממש חזקות וחוסר נוחות לידם.
    לא יודע למה זה קורה, וזה משגע אותי. מרגיש נחות למרות שהביטחון העצמי שלי מעל הממוצע לדעתי.

    אשמח לשמוע על אפשרויות שבגינן זה קורה.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה חברתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה חברתית - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    05/12/2012

    היי עידן,

    יתכן ואנשים גבוהים,גדולים, אגרסיביים, בעלי ביטחון עצמי מתפרשים אצלך באופן אוטומטי ולא מודע כאנשים שמהווים עבורך סכנה. כאשר מערכת הלימבית שבמוח מקבלת מסר של סכנה אמיתית או נתפסת המערכת מגיבה בתגובה הסרדותית שמכינה את הגוך לבריכה או למלחמה. החלקים במוח שאחראים על להציל את חיינו במצבי השרדות מפעילות מערכות שגורמות להגברת זרם דם ואנרגיה, דפיקות לב, קוצר נשימה ותגובות גופניות נוספות.
    על מנת להתמודד עם המצב ניתן ללמד את מוח להישאר רגוע ונינוח לנוכח הגירויים המועררים תגובות לא רצויות. למשל, הרפיות של נשימות, שרירים, שיח פנימי מרגיע ועוד. כלים כאלה ואחרים ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי CBT עם ביופידבק. זהו טיפול קצר, ממוקד והוכיח את עצמו כיעיל ביותר להתמודדות עם חרדה.

    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה
    אור
    04/12/2012

    כבר כמעט חודשיים שעברו מאז הניסיון ההוא שלי
    שהסתיים בטוב, למזלי. אני חושבת שבעצם אני מחפשת לשמוע שמישהו עבר, כמוני, נסיון אובדני והצליח לחזור לשיגרה אחרי כן. השיגרה שלי השתנתה מאוד מאז הנסיון.
    אשפוז, טיפול תרופתי, שיחות. כל כך התביישתי להיות במצב הזה. אפילו הפיגמה של המחלקה שלבשתי שם הייתה כזה דבר מביך. עזבתי לעת עתה את העבודה שלי. אני אדם נורמטיבי בסך הכל. לימודים, צבא, תואר ראשון, עבודה טובה. איך חוזרים לשיגרה? אני עכשיו מתחזקת בהדרגה. מבינה שהזדקקתי לאישפוז הזה. רוצה כל כך להתגבר על הקושי. לא מכירה את עצמי ככה. מה איתכם? קרה לכם משהו כזה? מכירים מישהו שחווה את זה והתגבר? מכירים מסגרת שיכולה לתת מענה ותמיכה למקרים כאלו? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה - תגובה

    שרון לויט
    04/12/2012

    היי אור,
    מסגרות שיקומיות הניתנות במסגרת סל שיקום של משרד הבריאות עוזרות מאוד לאנשים במצבך. אני מציעה להיכנס לאתר האינטרנט של משרד הבריאות ולקרוא על שירותי סל שיקום, וכדאי לפנות ולברר את הקריטריונים לקבלת סל שיקום. קיימות כל מיני מסגרות, שניתנות כחלק מהשירותים המוצעים, המלוות את המשתקם בתוך הקהילה ועוזרות לו לחזור לתפקוד מלא (כמו דיור מוגן, סומכות וכו'). כל משתקם יכול לבחור ולבקש את המסגרת שנראית לו המתאימה ביותר.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוי ציפרליס בשבוע 1 -חולפות?
    גונן
    04/12/2012

    התחלתי ליטול 5 מג ציפרליס בחלוף 3 ימים החלה לי סחרחורת קלה חוסרת עירנות מורגשת ומעט ירידה בחשק המיני, האם תופעות לוי אמורות לפחות בהמשך ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מישהו ?

    גונן
    05/12/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוי ציפרליס בשבוע 1 -חולפות? - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    05/12/2012

    גונן שלום,

    אני לא רופאה ותשובתי מבוססת על ניסיון קליני וידע אישי. ידוע לי שכדי לצמצם תופעות ליוואי מומלץ לעלות את התרופה תאופן מאוד הדרגתי. למשל, להתחיל מרבע כדור במשך שבוע, להוסיף עוד רבע במשך שבוע וכו'. חוסר ערנות, עייפות, סחרחורת ופגיעה בתפקוד המיני הינן תופעות לוואי שכיחות ומוכרות של תרופה זו. הן חולפות עם הזמן, כאשר הגוף מסתגל לתרופה. תהליך ההסתגלות יכול לקחת כחודשיים.

    אשמח לענות על שאלות נוספות,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשש מהריון
    רויטל
    03/12/2012

    שלום,

    בת 24 חוששת מהריון,התהליך מפחי דאותי,עצם העובדה שחי עוד מישהו בתוכי ,התופעות,הלידה עצמה,החלב,המראה של חבל התבור,השיליה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשש מהריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשש מהריון - תגובה

    שרון לויט
    04/12/2012

    שלום לך,
    כדאי לפנול לייעוץ (רצוי אצל מטפל שעוסק בטיפול קוגניטיבי התנהגותי, CBT) על מנת לברר מהן המחשבות שגורמות לך לפחד מפני ההריון, ולענות להן בצורה של מחשבות הגיוניות יותר, שיעזרו לך להתמודד עם הריונות עתידיים.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום