פורום חרדה, דיכאון - טיפול לא תרופתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בליעה
    רחל
    09/02/2013

    תודה לדר אירנה . לא הבנתי האם אני חייבת לקחת ציפרלקס או לא? אני מהדרום הרחוק אינני יכולה להגיע בקלות לאיש מקצוע. יש לך טיפים איך לנסות קודם לבד לפתור את בעיית הבליעה ללא ציפרלקס? תודה רחל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בליעה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בליעה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    09/02/2013

    העיקרון של טיפול התנהגותי מבוסס על חשיפה הדרגתית לגורם המאיים. עשי רשימה של כול סוגי מאכלים שאת נמנעת מלבלוע. דרגי את הרשימה מהמאכלים שקל יותר לבלוע עד למאכלים שהכי קשה. תתחילי לאכול את המאכלים שהכי קלים לך במדרג ותתקדמי למאכלים שיותר קשה עד שתחזרי לאכול רגיל. יש להתאמן כול יום באופן עקבי והדרגתי.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • את גדולה דר אירנה

    רחל
    10/02/2013

    תודה לך דר אירנה את גדולה תודה תודה מקרב לב רחל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רחל המשך

    רחל
    11/02/2013

    לקחתי 2 ואבן אחד בבוקר ואחד בערב יש לי קצת הטבה בבליעה. האם הגוף שלי לא יתרגל לואבן ואחרי כמה ימים לא יהיה בכלל אפקטיבי הואבן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך רחל

    רחל
    11/02/2013

    לקחתי אתמול 2ואבן אחד בבוקר אחד בערב והיתה קצת הטבה בבליעה. האם הגוף שלי לא יתרגל לואבן ואחרי כמה ימים לא ישפיע כבר? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך רחל - תגובה

    שרון לויט
    11/02/2013

    היי רחל,
    בדרך כלל תרופות מסוג זה מומלץ לא לקחת באופן רצוף יותר משבועיים, מאחר שהתלות בתרופה מתפתחת לאחר יותר משבועיים של שימוש. שימוש למשך מספר ימים לא גורם לתלות או להסתגלות, כך שההשפעה של התרופה אינה יורדת.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בליעה
    רחל
    09/02/2013

    שלום לפורום הנהדר. אני בת 60 מתפקדת בריאה ועוסקת בהרבה דברים. מלפני שבועיים לא מצליחה לבלוע מוצקים [נוזלים כן] האמת שזה החל מזמן ובהדרגה. הייתי כמו נחנקת נבהלת וממשיכה בחיים. עכשיו לגמרי לא יכולה מוצקים. עשייתי גסטרוסקופיה-תקין . וכן בדיקת מנגנון בליעה- תקין. אני לועסת רגיל ואז פוחדת לבלוע. יש לי תחושה שאני נחנקת הרופא הציע לי ציפרלקס למה ציפרלקס אני לא בדיכאון. התחלתי לבד כדור ואבן האם זה יעזור לי? האם יש טיפול שיעזור לי ללא תרופות ? מה לעשות? תודה מראש לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בליעה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בליעה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    09/02/2013

    שלום לך,

    הרופא נתן לך ציפרלקס כי מדובר בחרדות. סאת תרופה אנטי דיכאונית וגם אנטי חרדתית. כיוון שמדובר בחרדות, הדרך הטובה ביותר להתמודד היא טיפול התנהגותי - קוגניטיבי CBT. אפשר לשלב גם עם ביופידבק. ברמות חרדה נמוכות עד בינוניות ניתן לטפל ללא תרופות. ברמות של חרדה גבוהה מומלץ לשלב CBT עם טיפול תרופתי. במהלך CBT תוכלי ללמוד כלים לנצח את החרדה לחלוטין. כלים של שליטה בחרדה יעזרו לך למנוע הישנות החרדה בעתיד.

    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בטיפול
    חסוי
    09/02/2013

    חבר טוב שלי סובל מדיכאון קליני
    קופ"ח מעכבת לו את הפגישות עם הפסיכולוג/פסיכאטר והוא לא מטופל (חוץ מתרופות)
    החבר הוא סטודנט בתואר קשה מאוד, והדיכאון פוגע לו הן בלימודים והן בחיים הרגילים.
    איך ניתן לזרז פגישות לטיפול שיחתי, או האם יש אלטרנטיבות אחרות שיכולות לסייע?
    אזור באר שבע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה בטיפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בטיפול - תגובה

    שרון לויט
    09/02/2013

    שלום לך,
    ראשית, לגבי הפסיכיאטר, חברך ככל הנראה כן מטופל, מאחר שציינת כי הוא מקבל טיפול תרופתי, וזהו תפקידו של הפסיכיאטר- לספק טיפול תרופתי. בדרך כלל, לטיפול התרופתי בדירכאון יש יעילות גבוהה, אך צריך להתאזר בסבלנות, מאחר שלוקח לתרופות מספר שבועות להשפיע, מאז שמתחילים ליטול את המינון המלא שהומלץ על ידי הפסיכיאטר.
    לגבי טיפול בשיחות, לעיתים קרובות זה אכן לוקח זמן עד שמקבלים אותו דרך המפראות הציבוריות. אם הטיפול מתעכב יותר מדי זמן במרפאה הספציפית, אולי יש מרפאה אחרת שיכולה לסייע. בנוסף, ניתן לחפש מכונים טיפוליים המציעים טיפול פסיכולוגי בעלות מוזלת לסטודנטים. מעבר לכך, טיפולים נוספים, כמו גרייה מגנטית למוח, בדרך כלל נעשים באופן פרטי ויקרים יחסית, למיטב ידיעתי.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה
    בת 18
    06/02/2013

    שלום,
    אני סובלת מדיכאון כבר כמה שנים. רציתי ללכת לפסיכולוג אך לי ולמשפחתי אין את היכולת הכלכלית לטיפולים ולתרופות.
    מה יש לעשות במקרה זה?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    07/02/2013

    שלום לך,

    יש לפנות למרכז לבריאות הנפש ששייך לאזור מגורך. במרכז תוכלי לקבל טיפול פסיכיאטרי, פסיכולוגי ועובדת סוציאלית שתעזור לך.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון וחרדה
    חני27
    02/02/2013

    שלום בת 56, כל הזמן בפחדים,כל דבר מבהיל אותי,כל דבר מעציב אותי, ומלווה אותי הרבה זמן. יש לי מחשבות כאילו עומד לקרות משהו נורא, כאילו פחד מוות. מה עושים? איך יוצאים מזה? כמה פעמים הזמנתי רופא הביתה, כי הרגשתי כל מיני מחושים וכאבים,בבקשה עזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון וחרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון וחרדה - תגובה

    שרון לויט
    03/02/2013

    היי חני,
    חבל שתסבלי כל כך מבעיה כמו חרדה, שניתן להתגבר עליה בקלות יחסית באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי. ייתכן שיהיה נכון לשלב גם טיפול תרופתי בתרופות נוגדות דיכאון, שלטווח ארוך גם נוגדות חרדה. טיפול קוגניטיבי התנהגותי בחרדה יכול לתת לך כלים מעשיים להתמודד עם החרדה, על ידי למידה מחדש של דרכי חשיבה והתנהגות- במקום הדפוסים הנוכחיים, שמשמרים את הבעיה ו"מפחידים" אותך שוב ושוב. מומלץ לקרוא את המאמר שכתבתי עבור אתר זה, העוסק בטיפול בהתקפי חרדה.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • b.p.d
    שירה
    02/02/2013

    b.p.d שלום אחרי תקופה ארוכה אני בת 30 גילו לי את התסמונת .
    פחות או יותר מהוא התהליך השיקום ?
    וכמה אחוזי נכות מדובר ? יש לי את רוב התסמינים שלה .
    האבחון היה ארוך ומתיש 5 פגישות כול אחת 3 שעות .
    תודה מרוש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    b.p.d

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • b.p.d - תגובה

    שרון לויט
    03/02/2013

    היי שירה,
    לגבי אחוזי הנכות, זה מאוד אינדיבידואלי וצריך לשאול את הביטוח הלאומי. בדרך כלל, זה תלוי ברמת התפקוד של האדם. אם את מתכוונת לשיקום מטעם שירותי סל שיקום של משרד הבריאות, הם יכולים להציע לך ליווי בהתאם לרמת התפקוד ולמה שמתאים לך. קיימים שירותי חונכות או סומכות, שירותי דיור (הוסטלים, דיורים מוגנים) ושירותי שיקום בתעסוקה, שכוללים בין היתר ליווי במציאת עבודה.
    בנוסף, קיימים טיפולים פסיכולוגיים שהוכחו כיעילים, כגון DBT וסכמה תרפיה, ששייכים לגישה הרחבה יותר של הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי. ידוע לי ש- DBT ניתן לקבל גם בחלק מהמרפאות הציבוריות (כמו תל השומר ומרכזים לנפגעות תקיפה מינית), ולא רק באופן פרטי. ניתן לשלב גם טיפול תרופתי, שיכול להפחית באופן ניכר חלק מהסימפטומים הקשורים במצבי רוח.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אירנה
    שרון
    02/02/2013

    אני מודה לך מאוד ואני שכחתי להגיד זה קרה לפני 4 חודשים בערך שביום שישי אחד ניסיתי איזשהו סם ולאחר 5 דקות שניסיתי באותו רגע נכנסתי לפחדים רציניים שאולי יקרה לי משהו וממש פחדתי ולאחר שלושה ימים התחילו הכאבי ראש והפחדים. יכול להיות שזה נובע מזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אירנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אירנה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    02/02/2013

    הכול יכול להיות. בכול אופן עשית בדיקות ראש והכול יצא תקין. כעת עליך להתמודד עם החרדות.

    תרגיש טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אירנה

    שרון
    02/02/2013

    תודה רבה לך ובנוסף לכאבי ראש אני מרגיש קצת קושי בראייה אומנם לא רציני אבל קצת אני מרגיש קושי בראייה זה גם נובע מזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אירנה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    02/02/2013

    יכול להיות שגם הפרעות בראייה הינם תסמינים של חרדה. כאשר תחלוף החרדה גם הראיה תחזור להיות תקינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אירנה

    שרון
    02/02/2013

    תודה רבה לך!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אירנה
    שרון
    02/02/2013

    אוקיי תודה רבה לך אבל זה יכול להיות שהכאבי הראש הם בגלל החרדות והדיכאון ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אירנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אירנה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    02/02/2013

    כן בהחלט. כשרמת החרדה / דיכאון תרד גם הכאבים יחלפו.
    שים לב שכשאתה דואג ומתרגש בגלל כאבי ראש אתה מוסיף לחרדה והכאב מתגבר. כך אתה נמצא במעגל הקסמים סגור ובלתי פוסק שבו תגובות רגשיות מגבירות תחושות גופניות. כדי להפסיק את מעגל הקסמים עש לשנות את תגובתך לכאב ראש. כלומר, נסה לא להתרגש מכאבי הראש. כלים נוספים ניתן ללמוד בפסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית וביופידבק.

    תרגיש טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה..
    שרון
    01/02/2013

    שלום, אני בן 15 ובערך 4 חודשים שאני סובל מכאבי ראש וחרדות.
    עשיתי בדיקת ct ראש הכל יצא תקין ואני מפחד עדיין שיש לי גידול האם זה אפשרי שעשיתי ct ראש והכל יצא תקין ויהיה לי גידול??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה.. - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    01/02/2013

    שרון שלום,

    אם CT יצא תקין אז הכול בסדר. גידול בראש נשלל ואתה יכול להיות רגוע.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאירנה

    שרון
    01/02/2013

    תודה רבה לך אבל אני לא יודע מה זה יכול להיות הלכתי לפסיכיאטר עם אמא שלי הרופא אמרה שזה חרדות אבל זה ממש מציק לי כבר 4 חודשים כאבי ראש והביאו לי כדורי פריזמה האם זה יכול לעזור ??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאירנה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    02/02/2013

    היי שרון,

    פריזמה אמורה לעזור. בנוסף, אני ממליצה על פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית עם ביופידבק.

    תרגיש טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני בדיכאון.
    לא עניינכם.
    01/02/2013

    בלי הרבה הקדמות, אני יודעת שזה מעצבן אנשים - אני עושה מבחני דיכאון לפחות פעמיים-שלוש בחודש. לפעמים הדיכאון חמור, לפעמים חמור פחות, אבל הוא תמיד נמצא שם. יש לי רגשות אשם על כל טעות קטנה, אני פרפקציוניסטית מאוד בתחום האמנות, אני לא מסוגלת להיות עם אנשים שהם לא החברים שלי בלי להיכנס למעין "בועה" משלי שמרגיזה מאוד את אבא שלי וכו'. יש תקופות בהן אני בוכה הרבה ויש כאלה בהן אני אדישה לגמרי לסביבה. בתקופה האחרונה אני מתרגזת בקלות, בעיקר על הערות מטופשות של אנשים - כמו חברה שלי, שלא נעים לי לומר - אבל אני מוצאת את רמת האינטילגנציה שלה די נמוכה (כן, אני אנוכית ומגעילה אבל התגובה של מי שעוד יקרא את זה לא מעניינת אותי) ומקללת בלב בכל פעם שהיא שואלת על משהו שעם קצת מחשבה היא יכלה להבין לבד. אני גם מרגישה כמו כישלון בכל פעם שאני מוצאת פגם, גם הקטן ביותר, באחד הציורים שלי, למרות שהמורה שלי אומרת שאני כשרונית מאוד, ואני ריאליסטית וביקורתית מאוד כלפי כל מה שאני רואה.
    הייתי אצל פסיכולוגית - בזבוז זמן של ימי שני במשך כמה חודשים. זה פשוט לא עזר. לא אמרתי לה שאני מרגישה בדיכאון ואני יודעת שאני לא אמורה לצפות שהיא תבין לבד, אבל קודם כל - היא פאקינג פסיכולוגית, וחוץ מזה - אני נראית לך בסדר? אז אולי היא לא הייתה פסיכולוגית טובה, אבל הייתי אצל עוד כמה בחיים שלי ואני שונאת את כולן.
    אני חופרת לך. לא משנה. תאמיני לי, יכולתי להמשיך לחפור לך עוד הרבה. בכל מקרה, מה אני אמורה לעשות? אני לא רוצה לומר להורים שלי, "אני בדיכאון, תשלחו אותי לפסיכולוג ותקנו לי כדורים או משהו". קודם כל, הם יילחצו, בכל מקרה לאחותי הקטנה יש חרדות. אחר כך יש את העובדה שהם לא מבינים אותי בשיט ואני שונאת לשתף אותם בדברים בגלל התגובות שלהם, בייחוד את אמא שלי, שיש דברים שאני לא יכולה לסלוח לה עליהם (היא לא הרביצה לי, אם זה מה שעלה לך בראש. אבל אני עדיין לא יכולה).

    אז מה אני אמורה לעשות? אי אפשר פשוט לבוא לאיזה מישהו ולומר לו שישלח אותי לטיפול בלי כל המהומה שזה יגרום, כשאני בת 13?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אני בדיכאון.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני בדיכאון. - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    01/02/2013

    היי,

    אני מבינה שאת אמך אינך יכולה לשתף, גם מאנשי מקצוע התאכזבת והתיאשת. האם יש בסביבתך אדם קרוב שאת סומכת עליו, שאיתו את יכולה לשוחח, שיכול לתמוך, לכוון? האם את יכולה לשתף את המחנכת או יועצת בית הספר? ישנו פורום של עזרה נפשית באינטרנט סה"ר, שם תוכלי לשוכח, לשפוח את לבך, לקבל עצות וכיוון.

    חזקי ואמצי,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבל אין מי שאני יכולה לפנות אליו

    לא עניינכם.
    04/02/2013

    אני לא קשורה לאף אחד ואין לי חברה שאני יכולה לשתף אותה בנושאים האלה. חלק מהאנשים כן שמים לב כשאני מדוכאת, אבל לא באמת אכפת להם מזה. אני רוצה ללכת לטיפול יעיל, אני לא רוצה להיות בדיכאון. הגעתי למסקנה שאני בדיכאון כבר 9 שנים, מאז שהוריי התגרשו, מפני שמאז שנודע לי על כך היו לי כל הסימפטומים המתוארים במאות המבחנים שעשיתי שבאינטרנט.
    בנוסף לכך, יש לי התפרצויות זעם. אני מבטאת את הכעס שלי ע"י כעס על אחותי הקטנה. אני לא מצליחה לשלוט בכך ואני באמת מנסה להימנע מהתופעה הזאת, אבל זה לא פועל.

    אני לא יכולה לספר על הבעיות שלי לאף אחד. אני לא יודעת מה לעשות. אני צריכה טיפול אמיתי, לא פורום באינטרנט, אבל ההורים שלי יילחצו ויגיבו בדרכים שעוד יותר יעצבנו אותי.
    אני באמת לא יודעת מה לעשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבל אין מי שאני יכולה לפנות אליו - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    05/02/2013

    היי, מה עם מחנכת ויועצת של בית הספר? הבעיה היא שאת קטינה וחייבת לידע את ההורים. אני ממליצה להתיעץ עם יועצת או המחנכת כדי שהם ימצאו את הדרך לשוחח עם הוריך על מצבך ועל הטיפול המומלץ. אין סיבה לסבול. שטפי את היועצת והמחנכת.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא אכפת להן

    אנונימית
    08/03/2013

    למחנכת שלי לא באמת אכפת ממני. היא סתם צבועה ומטומטמת.
    יועצת בית הספר כמעט ולא נמצאת בו, וגם כשכן, אף אחד לא באמת יודע איפה היא כי זה בית ספר יסודי (א'-ח', אני ב-ח') והילדים לא הולכים אליה.
    אני לא יכולה לסבול את זה יותר. בכל פעם אני אומרת לעצמי, "תחזיקי עוד קצת, את יכולה. רק עוד יום אחד, עוד דקה אחת", אבל אני מתחילה להתמוטט. אני לא אוכל לשאת את זה עוד הרבה זמן. אני גם לא יכולה לספר להורים שלי.

    את סוף השבוע הזה אני מבלה עם אמי, למרבה הצער. אין לי כח אליה ואל הטון המרחם שלה. מהעובדה שהיא ניסתה לגרום לי לעבור איתה לחו"ל ומהצעקות שלה על אבא שלי בטלפון כשהייתי קטנה אני לא יכולה להתעלם. היא אפילו סטרה לי פעם אחת. זה קרה רק פעם אחת, זה אבל עדיין קרה, והיא התנצלה רק מוקדם יותר השנה. אני לא יכולה לסלוח על משהו כזה, נכון? אי אפשר לשנות את העבר וגם לא לשכוח ממנו, כמו שצלקות אף פעם לא נעלמות מהעור באמת.

    כ"כ קשה לי. במבט על העבר, כל מה שאני רואה זה טעויות. אני רוצה למות. אני לא רוצה להרגיש. אני לא רוצה הקלה, אני פשוט לא רוצה להרגיש כלום, כי הקלה לא תימשך לנצח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא אכפת להן - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    09/03/2013

    היי,

    המצב באמת קשה ובעיתי כיוון שאת מאוד סובלת ואין לך עם מי לדבר. נסי לשוחח עם מתנדבים של ער"ן או סה"ר. שם תוכלי לשפוח את לבך ולקבל תמיחה. אני ממש מתצטערת שלא יכולה לעזור לך או לכוון אותך מעבר לזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהלה
    מיטל
    30/01/2013

    שלום
    אני לא יודעת אם הגעתי לפורום הנכון אשמח אם תפנו אותי לגורם המתאים
    שמתי לב שאני אדם שנבהל מאוד מהר, אפילו מצלצול הפלאפון שלי כשהוא לידי או מכל דבר מפתיע שנקרה בדרכי, אפילו אם מישהו ידבר באופן פתאומי מאוד חזק
    התחושה של הבהלה ממש מקפיצה אותי פיזית וגם את הלב ויש לי דופק מואץ ואני לא מרגישה רגועה לאחר מכן כמה דקות.

    אשמח להכוונה ולמה זה קורה לי

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בהלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהלה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    31/01/2013

    מיטל שלום,

    תגובתך טבעית ואופיינית למצבי בהלה. זאת תגובה אוטומטית של מערכת העצבית האוטונומית במוח. מערכת שאחראית על הישרדות והכנת הגוף למצב של להילחם או לברוח במקרים דל סכנה אמיתית או נתפשת. עם זאת, ניתן ללמוד תגובה מתונה יותר שלא תגרום לך למצוקה. כלים של הרגעה והרפיה מאוד יכולים לעזור לכן, טיפול בביופידבק יכול להיות מאוד יעיל.

    אשמח לענות על שאלות מוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דכאון?
    אילה
    30/01/2013

    אני חושבת שאני סובלת מדיכאון כבר תקופה ארוכה. לא טוב לי בשום תחום בחיי, נשואה בנישואים לא מאושרים, לומדת תואר שני שאני לא מעוניינת ללמוד. הבעייה היא שאני לא מצליחה לעשות את ההפרדה- אולי לא טוב לי והכל נראה שחור ולא מתאים בגלל הדיכאון, או שהדיכאון הוא בגלל שבאמת התואר והנישואין לא עושים לי טוב? איך אפשר לדעת? כעת אני במצב משותק, קפוא. לא מצליחה לקבל החלטה לגבי שום דבר בחיים. ש לי מבחן מחר לא מצליחה להתרכז בקושי לומדת. אציין שבתואר הראשון אהבתי ללמוד, "חרשתי" למבחנים והצטיינתי. מחשבות אובדניות מציפות אותי אבל ברור לי שלא אפגע בעצמי בשום אופן רק בשביל הילדים שלי. אני חיה מתה. לפני כחצי שנההלכתי לרופא המשפחה והוא נתן לי כדורים נוגדי דיכאון (שכחתי את שמם). לא הצלחתי להתמיד בלקיחתם ואיכשהו זה התמוסס והפסקתי לקחת אותם. מה גם שהוא ביקש ממני לשוב אחרי שבועיים לביקורת. אין סיכוי שאני מתמידה וקובעת ועושה כלום בתקופה הזו. מחפשת מילים איזושהי הכוונה, אפילו מועטה מה עליי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דכאון?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דכאון? - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    31/01/2013

    אילה שלום,

    הדרך הכי פשוטה והכי קצרה היא להתמיד בטיפול תרופתי אנטי דיכאוני כפי שהרופאה הציעה לך. כשתורידי את רמת הדיכאון הדברים יראו לך באור חיובי יותר אז תוכלי לכריך שוב את מצבך בחיים מבחינת הזוגיות, עבודה, תואר וכו׳. במצב רגשי ירוד בכול מקרה לא כדאי לקבל החלטות של שינוי. בנוסף, טיפול פסיכולוגי יכול לעזור לך להבין טוב יותר את מצבך. שווה להתיעץ עם פסיכולוג / ית. פסיכותרפיסט / ית.

    מקווה שעזרתי,
    תרגישי טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה הכוונה פסיכותרפיסטית? האם את

    הדר
    04/02/2013

    פסיכולוגית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה הכוונה פסיכותרפיסטית? האם את - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    05/02/2013

    פסיכולוגיה זה מדע של הנפש, פסיכותרפיה זה ריפוי של הנפש. בפועל, מבחינה קלינית גם פסיכולוג וגם פסיכותרפיסט עושים את אותה העבודה. אני פסיכותרפיסטית.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ - עזרה בבקשה
    אורית
    29/01/2013

    שלום , אני מאוד רוצה להתייעץ עם פסיכיאטר או עם מישהו מומחה בתחום , אני אשמח לספר פה על בעייתי ואם תוכלו לכוון או להפנות אותי למישהו זה יכול להועיל .

    אני בת 29 חיה באיזור המרכז לבד , מאז ילדותי היתה לי בעיית קשב וריכוז ,
    קצת התקפות זעם אבל לא רציני , אמא היתה לוקחת אותי לאיבחונים וכו ,
    קיבלתי ריטלין אבל לא עזר לי כי זה עשה אותי אדישה , והפסיקו לי את הטיפול ,
    במשך הזמן עברתי כל מיני שינויים וטראומות שהתבטאו בעיקר בגירושים של הוריי
    תקיפה מינית בתיכון , המון בעיות חברתיות וכו , לא התמדתי בלימודים בגלל חלק מהבעיות
    טופלתי אצל פסיכולוגים וזה גם לא תמיד עזר , המראה שלי בתור נערה היה לא משהו פצעים והיתי ילדה שמנמנה האוכל היה הדבר היחידי שניחם אותי ועדיין מנחם,תמיד היתה לי אמונה שיש לי כוח נפשי חזק אחרי שיחות עם כל מיני סוגים של אנשים , לא התייאשתי , ואפילו שיניתי כמה הרגלים , היו לי תקופות מעולות בחיים אבל היו גם תקופות לא קלות אם היתי יכולה למדוד את כמות האכזבות לצד ההצלחות
    הכישלון תמיד כיכב . עד היום למעשה אני מתמודדת ללא טיפול תרופתי , החיים לצד אמא שלי ובעלה שלא תמיד חיבבתי אותו והיה לי קשה מאוד , החברה שלא תמיד היתה בשבילי
    האחים , חוסר הפרגון בבית חוסר התמדה בעבודות וכו ' , היו דיכאונות וחוסר לחיות , היו מכתבים אבל תמיד הרמתי את עצמי וניסיתי להתחיל מחדש - היום אני כבר גרה לבד , לא עובדת כבר שנה וחצי , מנסה להתמודד , האמנתי שמשנה מקום משנה מזל ואני מאמינה שהכל לטובה , עברתי לבד לעיר אחרת לצערי בגלל שאמא חלתה במחלה והיה צריך להשאיר אותה בסביבה סטרילית ..גרתי אצל אחותי וילדיה חצי שנה שבכלל לא היה לי איתה , מאז ומתמיד , אני כל הזמן אוכלת כל הזמןןןן רק ג'אנק , אני כל הזמן עייפה מאוד לפעמים גם לא נרדמת בלילה , וגם אם אני נרדמת וישנה טוב מרגיש לי שהגוף שלי לא סוחב ורוצה לישון , מה עושים ? למי לפנות ? עם מי להתייעץ ? אמרו לי כמה וכמה פעמים להתחיל תרופות והיתי מזמן אצל פסיכיאטר שהמליץ לי בהתחלה ואז אמר לי שאני בכלל לא צריכה , אין לי מושג מאיפה ממשיכים אנא עזרה בבקשה ותודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ייעוץ - עזרה בבקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ - עזרה בבקשה - תגובה

    שרון לויט
    29/01/2013

    היי אורית,
    להערכתי, נקודת המוצא היא טיפול פסיכולוגי, ורצוי בגישה קוגניטיבית התנהגותית. זאת מאחר, שטיפול בגישה זו עשוי לתת לך כלים מעשיים להתמודדות עם בעיותייך וללמד אותך שיטות לפתרון בעיות וחזרה לתפקוד שאת רוצה בו. המטפל יכול לכוון אותך לפעולות ספציפיות שיעזרו לך לשנות את חייך, לשלב טכניקות של טיפול בהפרעות שינה, וכן להפנות אותך לפסיכיאטר, אם יהיה צורך. כאשר יש תקשורת בין המטפל לבין הפסיכיאטר, ייתכן שיהיה קל יותר להתאים לך גם טיפול תרופתי שיועיל לך. בנוסף, כדי לעזור לעצמך, כדאי מאוד להיות פעילה ככל האפשר, רצוי להקיף את עצמך באנשים אהובים ובפעילויות מהנות, בבית ובעיקר מחוצה לו. הדבר יעזור רבות לשיפור מצב הרוח, כמו גם פעילות גופנית.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    אורית
    29/01/2013

    אני מודה לך מעומק הלב על התגובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס
    רועי
    24/01/2013

    שלום ד"ר
    אני בן 44 נוטל ציפרלקס במשך 8 חודשים בגלל חרדות ודיכאון, בסך הכל מרגיש די טוב רוב הזמן, הבעיה שכל שבועיים שלושה יש נפילה של כמה ימים, התחלתי את הטיפול עם 10 מ"ג כאשר הרופא העלה לי את המינון בשלב מסוים ל 20 מ"ג ולפני חודש וחצי העלה לי ל 30 מ"ג בגלל הנפילות, כיום לאחר חודש וחצי עם 30 מ"ג עדיין יש נפילות לפעמים של יומיים שלושה ואז חוזר להרגיש טוב, שאלתי מה ניתן לעשות כדי למנוע את הנפילות שיש לי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ציפרלקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    24/01/2013

    שלום. אני מאוד ממליצה לדבר עם הפסיכיאטר שלך או ללכת לדעה שנייה. יכול להיות שצריך להחליף את התרופה או להוסיף תרופה נוספת.
    האם אתה נמצא בטיפול בשיחות?
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מאבחנים דכאון?
    רוית
    24/01/2013

    היי

    רציתי לדעת כיצד ניתן לדעת שמדובר במצב של דכאון (לא דכאון מג'ורי אלא משהו מסוג יותר קל ומתמשך), אצל מי מאבחנים-פסיכולוג, פסיכיאטר, רופא משפחה?

    מה הטיפול בדכאון מסוג זה?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך מאבחנים דכאון?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מאבחנים דכאון? - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    24/01/2013

    שלום. אני ממליצה לפנות לפסיכיאטר לצורך איבחון מעמיק ובחירת הסוג הטיפול. אפשר לפנות גם לרופא משפחה להארכה ראשונית .
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום