מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- טרם השבתם לשאלתי,אז קצרתי,נא עזרתכםמורן30/03/2013
שלום,
אני לראשונה התחלתי לקחת כדורים פסיכיאטריים ,לאחר התייעצות עם רופא משפחה הוא הפנה אותי לפסיכיאטר , הספיכיארית ד"ר קדר אם אתה מכיר, נתנה לי תוכנית של שלושה שבועות בלבד ומאז אני לא מצליחה להשיגה טלפונית היא בחו"ל ואני צריכה עזרה דחוף.
כך התוכנית שנתנה לי:
שבוע ראשון: 10 מ"ג רסיטל כל יום ו0.25מ"ג לפרוקס (יש ימים שלקחתי פעמיים אלפרוקס ביום)
שבוע שני : 10 מג" רסיטל ולנסות לא לקחת אלפרוקס(אך נמצא כמעט שכל יום לקחתי אלפרוקס 0.25 או שני כדורי אלפרוקס 0.25 או בכלל לא לקחתי כלום)
שבוע שלישי: להעלות ל20 מ"ג רסיטל כל יום ולא הזכירה אלפרוקס בכלל . לקחתי כל יום 0.25 אלפרוקס אחד בלבד או פעמיים או שהיו יומיים לדעתי שלקחתי 3 פעמים 0.25 מ"ג ליום.
ד"ר , אני מתחילה שבוע רביעי ורציתי לדעת איך אני צריכה להמשיך מפה והלאה?
חשוב לציין שיש לי במשפחה אבא,דודים ובני דודים שלוקחים גם תרופות נוגדות חרדה ודודה שלי אמרה לי לקחת אלפרוקס 0.25 מ"ג 3 פעמים ביום גם אם אני מרגישה טוב. האם נכון הדבר? אני לא רוצה להתמכר.
תודה מרש, חג שמח ושבוע טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרם השבתם לשאלתי,אז קצרתי,נא עזרתכם - תגובה
שרון לויט31/03/2013היי מורן,
הנחיות לגבי המשך טיפול תרופתי ניתן לקבל רק מרופא המטפל בך, או מרופא אחר המחליף את הרופא המטפל בך. לרופאים שעונים על תשובות בפורומים אסור לתת הנחיות כאלה. ובטח שלא כדאי לקבל את ההנחיות מקרובי משפחה או אנשים שאינם רופאים. אני מציעה לנסות ליצור קשר עם רופא אחר בינתיים, אולי אפילו רופא המשפחה שלך כדי שיפנה למישהו נוסף או ייתן את ההנחיות בעצמו (לגבי תרופות מסוג זה גם רופאי משפחה יכולים לתת הנחיות).
באופן כללי, אני יכולה להעיר שהשאלה שלך לגבי התמכרות היא נכונה- נטילת כדורים נוגי חרדה לטווח הקצר (כמו אלפרוקס) יכולה לגרום לפיתוח תלות גם לאחר מספר שבועות, וכן הסבילות לתרופה עולה. כלומר, השפעתה של התרופה פוחתת, ויש צורך להעלות מדי פעם את המינון כדי לקבל את אותו אפקט.
חג שמח,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון ותחושות קשותאלמונית28/03/2013
לאחרונה נפרדתי מבן זוגי שאיתו גרתי בשנה האחרונה. התחלנו לצאת שהייתי בדיכאון והתחלתי טיפול פסיכולוגי, אחרי כמה חודשים של טיפול הרגשתי שזה לא עוזר והתחלתי גם עם כדורים. בנוסף יש לציין שהתחלתי עם כדורים לאחר כמה חלומות מתישים שבן זוגי בוגד בי, לא הצלחתי להוציא את החלומות מהראש. בסוף הקשר גיליתי שהוא מתכתב עם אחרות בצורה שאף חברה לא הייתה רוצה שחבר שלה ידבר עם מישהי אחרת. פחדתי כולכך לעזוב כי פחדתי לחזור לדיכאון, פחדתי עוד פעם להתכנס. היום במצבי אני מרגישה נורא. אני משתדלת כולכך להבין איך אני יכולה לעשות לעצמי טוב, אבל נראה ששון דבר אינו מעודד את ליבי. בדיכאון הראשון ניתקתי הרבה קשרים. בדיכאון הזה אני כבר מרגישה חלולה. חיה מתה. מלאה בפחדים. יש לציין שעד היום אני חולמת על האקס שלי עם בנות אחרות, וכל הזמן מסתובבת עם מין דפיקות לב כאלה כאילו יש לו מישהי, וזה מתסכל . אני מנסה לחשוב על דברים אחרים אך נדמה שאין לי כל שליטה בכך. בזוגיות שלנו הוא מאוד תיסכל אותי בשלב מסויים כי הוא בעצמו בחור מאוד מורכב . איך אני מתמודדת עם כל זה? איך תחושת הקנאות הזאת נעלמת ממני?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון ותחושות קשות - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל29/03/2013שלום לך,
לעיתים קרובות מאוד קנאה יכולה להיות תוצאה של תפיסות עצמיות שליליות. ביטחון עצמי נמוך, ערך עצמי ירוד, תחושות שאת לא שווה ועוד. אם תשפרי את אמונות היסוד שלך גם הקנאה תתמתן. כלים לשיפור של אמינות אלי ניתן ללמוד בפסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT. בנוסף, בגישה זו תוכלי ללמוד כיצד לשלוט בדיכאון.
CBT הינו טיפול קצר, ממוקד ומאוד יעיל.
אשמח לענות על שאלית נוספות,
חזקי ואמצי!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאוןבדוי27/03/2013
לא באלי להיות על המחשב ,לא באלי לגלוש בפייסבוק,לא באלי לשחק,
לא באלי לדבר או לצאת עם חברים,לא בא לי לצאת להתאמן..שבעבר לפני שכל הסיפור שלי התחיל הייתי מעביר את היום במחשב ובלדבר ולצאת עם חברים
קשה לי להפיק הנאה מדברים,אני כל הזמן סופר את הזמן שיגיע כבר הערב,שאני מדבר עם חברים אני משתעמם.
כל התופעות האלה מתרחשות אצלי ברוב הזמן,ורק לעיטים רחוקות זה עובר קצת ואז שוב חוזר.
לעיטים רחוקות קורה שהדיכאון חולף לגמרי ואז יש לי חשק ומצב רוח טוב,כמו כן בניגוד לכך,
לעיטים אני מרגיש ממש דיכאון ובאלי רק להיות במיטה,אבל רוב הזמן אני נמצא במצב הראשון שתיארתי של חוסר חשק לפעיליות
.אני פשוט נמצא בדיכאון שמתבטא כל פעם בצורה אחרת,ושלפעמים חלק ממנו חולף ,ואז אני תמיד חוזר אליו.
הדיכאון הזה כל כך לא יציב שקרה לי שקמתי הרגשתי טוב,אחרי 5 דקות הרגשתי שבא לי רק להיות במיטה,
אחרי 10 דקות עוד פעם חזרתי לדבר ולצחוק,וככה אני מפחד ללכת להתאמן או לעשות דברים שלא ישתנה לי פתאום המצב רוח
הדבר המרכזי אצלי בדיכאון הוא חסור חשק לעשות דברים ולעיטים אני מרגיש עצבות פנימית.והחוסר חשק הזה קורה בלי שום קשר לתנודות במצב רוח,ז"א יכול להיות מצב רוח טוב אבל אין חשק.
אני נמצא בטיפול אבל הייתי רוצה לקבל חוות דעת נוספת.תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יתכן ו
בדוי27/03/2013האם יתכן ואני נמצא בדיכאון קל-בינוני?ומה דעתכם על המצב שלי?
וכבר ניסיתי את המירו,בונסרין,ציפלרקס,ופבוקסיל ואף אחד מהם לא ייצב אותי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיכאון - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל27/03/2013שלום לך,
על מנת להבין ממה אתה סובל ומהי הדרך הטובה ביותר לעזור לך נדרש אבחון מקצועי נעמיק. אתה בהחלט יכול לקבל חוות דעת נוספת מאיש מקצוע ולצורך זה עש לקיים פגישה מסודרת ובפורום.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל מה דעתך על המצב שלי
בדוי27/03/2013זה חשוב לי לדעת..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיכאון - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל30/03/2013אתה מתאר מצב של חוסר מוטיבציה, חוסר חשק לעשות דברים. לפעמים אתה מרגיש יותר טוב ואחרי כן שוב מצב הרוח יורד. לכך יכולות להיות סיבות רבות. אינך מציין את גילך וחסרים לי פרטים רבים כדי להבין את התמונה. בכול אופן, תחילה כדאי לשלול סיבות גופניות כגון תת תפקוד של בלוטת התריס, שינויים מטבוליים ועוד. במידה וכול הממצאים יהיו תקנים יהיה צורך לבדוק סיבות נפשיות.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה חברתיתח"ח27/03/2013
שלום.
אני בחור בן 25, סובל שנים ארוכות מחרדה חברתית.
זה התחיל בערך בתחילת התיכון, למרות שכל חיי הייתי די ביישן, אבל לא חרד.
עד בעצם כיתה ח' בערך, ששם הופיעו המחשבות הלא נעימות והפחד הנוראי הזה.
משם זה בעצם רק התעצם.
למרות הסבל הרב והקושי, כן סיימתי את לימודיי ואת הצבא בקושי רב מאוד.
בצבא החרדות מאוד התעצמו להן.
היום אני חי עם בת-זוג, שוכר איתה דירה כבר קרוב לשנה.
הכל התחיל טוב בדירה, התחלתי לעבוד וממש הרגשתי טוב והביטחון חזר אליי, אך זה היה זמני.
עדיין, החרדות תמיד הופיעו ותמיד היו שם.
עם הזמן גם הביטחון ירד והחרדות פשוט התישו אותי.
בעבודות לא הסתדרתי והקשר הזוגי גם מאוד התנדנד.
היום אני לא עובד ואני עדיין חי בדירה, לא עושה הרבה ביום יום חוץ מלהרקב בתוך הדירה.
לפני כחצי שנה גם התחילה ההתמכרות שלי להימורים.
בעברי הייתי גם מכור ויצאתי מזה, אך זה חזר ובגדול.
אני זורק את כל הכסף שיש לי על ההימורים האלה ובקושי מצליח לעזור לבת- זוג שלי בהוצאות הדירה בגלל שאני תמיד במינוסים ולא מצליח לגמור את החודש. (תוך שבועיים גג-כל הכסף הולך על הימורים).
פיתחתי גם בחודשים האחרונים דיכאון מאוד רציני. תמיד היה בי דיכאון אך לא בעוצמות כאלה.
אני חושב שמרוב שיעמום וחרדות פיתחתי את ההתמכרות ועקב כך גם בא הדיכאון החריף.
אני מחפש בשבועות האחרונים טיפול (תרופתי בעיקר), אך מתקשה בזה.
אני מרגיש שאני כרגע נמצא ממש על הקצה ומפה למטה אני אפילו לא רוצה לדמיין מה יקרה לי.
המצב הכלכלי שלי כרגע (חובות) לא מאפשר לי לחפש טיפול טוב ויעיל.
אשמח אם תעזרו לי או תפנו אליי לגורם שכן יוכל לעזור לי בזה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה חברתית - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל27/03/2013שלום לך,
אני מאוד ממליצה לפנות להתיעצות עם רופא פסיכיאטר. אני יכולה להמליץ לך בחום על פרופ׳ פנחס דנון שהוא מומחה מספר אחד בערץ להתמכרויות ובעל שם עולמי. הוא גם מומחה לחרדה חברתית. תוכל לקבל החזר מקופת חולים על התיעצות איתו.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה. עוד משהו
ח"ח27/03/2013אני פשוט פונה אליו או שצריך לעדכן קודם את הקופה?
והאם אני חייב לתת פרטים על הטיפול לקופה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה. עוד משהו - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל27/03/2013אתה עכול לברר בקופה אם יש לך ביטוח משלים ומה גובה ההחזר. לגיל קופה יש הסדר אחר. באופן כללי מגיע לך החזר על התיעצות שלוש פעמים בשמה עם כול רופא מומחה שהוא פרופסור או מנהל מחלקה.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפש או פיזולגי חרדה ולבי24/03/2013
בן 45 ללא תרופות בדיקות דם תקינות ,אבל כשנתיים/שלש בויכוח עם הרופאת משפחה שאומרת לקחת SSRI כי אני מפתח חרדות אבל אני מתנגד. עקב דפיקות לב ומיחושים בחזה-עשיתי דופלר 24 שע',וגם בדיקות במאמץ שהיו בסדר- כאבי הראש/לחץ בראש - הנוירולוג אומר מלבד החרדות גם מתח נפשי שגורם לכאבי הראש.
איכות החיים ירדה מאוד - מגיע הביתה הולך למיטה עייף וסמרטוט
השאלה שלי היא רופא המשפחה אומר שהדפיקות לב וכאבי החזה בגלל חרדות.
O/K הבנתי אבל זה קורה לי גם לאחר מאמץ פיזי (או אפילו אחרי שאני מתרגז או לחוץ בעבודה/ילדים) - כלומר יש קשר פיזיולגי לכאבי החזה כולל זרמים במרפקים ולא נפשי.
מתי רב הנזק על התועלת - כלומר האם התחושות הללו יכלות להיות קטילזטור להתקף לב,או
במידה ואקח SSRI אז לא יהיו חרדות ולכן הלב יהיה "רגוע" (אבל יהיו כל תופעות הלואי ובכלל לא מעונין בכדורים)
ואז כאמור יהיה רגוע.
לא מעונין בכל ההדרכות של קוגנטיביות - אבל כבר עייף מכאבי החזה
בקיצור מה שלא ברור לי זה כיצד יתכן שכאבי חזה מרגישים לאחר אכילת מתוק,צעקות/רוגז/מתח והרופא אומר חרדות - זה הרי ממש פיזי
מבולבל לגמרי - רסקיו 3 פעמים ביום יעזור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפש או פיזולגי חרדה ולב - תגובה
שרון לויט24/03/2013שלום לך,
בזמן חרדה, אנו חשים סימפטומים פיזיים לא נעימים, שיכולים לכלול דופק מהיר וכאבים בחזה. זה מאוד שכיח. הסימפטומים האלה אכן דומים לסימפטומים שחשים לאחר פעילות גופנית, או כאשר יש בעיה פיזית אמיתית. עצם קיומם של הסימפטומים, כאשר הם נובעים מחרדה, אינו מצביע על קיומה של בעיה פיזית כלשהי. כאבים בחזה, למשל, יכולים לנבוע אפילו משפעת, אך אם אתה חש אותם, אין זה אומר שאתה חולה בשפעת.
לכן, אין שום סיבה לדאגה, ובנוסף- הסימפטומים עצמם אינם יכולים לגרום למחלה או לבעיה פיזיולוגית של ממש, אלא אם כן יש לך עבר של בעיות לב. לאנשים בריאים אין ממה לחשוש.
רסקיו יכול להקל את התחושה באופן חלקי וזמני. לחלק מהאנשים הוא עוזר, ולחלקם לא. הדבר שיכול לגרום לתחושות האלה לחלוף באופן מוחלט הוא קבלתן. כלומר, אם תקבל את התחושות, תבין שהן אינן מסוכנות ותפסיק לפחד מהן, באופן פרדוקסלי הן יילכו ויפחתו עד שייעלמו. דווקא הניסיונות להיפטר מהתחושות הם אלה שגורמים להן להופיע שוב ושוב. בדרך כלל לא פשוט ליישם את הכלל הזה לבד, ולכן אנשים נעזרים בטיפול קוגניטיבי התנהגותי.
בהצלחה וחג שמח,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחרדות
ערן24/03/2013שלום לבן 45,
אני חש את אותו דבר כבר 3 שנים עשיתי את כל הבדיקות כבר עשרות פעמיים והכל תקין.
אני לוקח סימבלתה 60 מ"ג ביום וזה עוזר.
בתקווה לרפואה שלמה וחג שמח
ערן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום שרוןשירה19/03/2013
כתבתי פו וענית לי בפעם הקודמת אשמח שתעני לי גם הפעם
אני בת 30 ,אני מטופלת בתחנה דרום כבר שנתיים ונשער לי רק עוד 8 פגישות
הפסיכולוגית שלי ואני דיברנו על פרדה וכן היא אמרה לי שהיא תכין אותי לזה
היום דיברתי אייתה על הפרדה ואם יש אפשרות לקשר מינימלי אחרי סיום הטיפול היא אמרה לי שבשום פנים ואופן לא שזה גבולות התחנה . אני יודעת שאני לא יכולה לכפות אלה להיות
איתי בקשר .והיא אמרה שיהיה לי טיפול נוסף אבל לא אייתה.
נקשרתי אלה באופן אישי יותר ממטופל למטפלת וכשה לי מאוד אם הפרדה
אני לא מפסיקה כבר חודש שלם לפיקות העולם שלי נופל עלי והיא אמרה אין מה לעשות תצטרכי לקבל את זה ולהקל ויש לנו עוד חודשיים לסוף אבללללל??????????????????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום שרון - תגובה
שרון לויט19/03/2013היי שירה,
אני מבינה את הקושי להיפרד ממטפלת שנקשרת אליה כל כך. הוא פועלת נכון בכך שאינה מאפשרת לך קשר איתה אחרי הפרידה, מאחר שבטווח הארוך זה הופך את הפרידה לקשה יותר. אני מציעה לנצל את החודשיים שנותרו כדי לדבר על הפרידה, עד כמה היא קשה לך ועד כמה תתגעגעי אל המטפלת שלך. חשוב שתצאי בהרגשה שהעברת לה את המסר שהיה חשוב לך להעביר לה. תוכלי גם לשוחח עם המטפלת הבאה שלך על הקושי להיפרד מהמטפלת הנוכחית.
בכל מקרה, צריך לזכור שכאשר הפרידה תתרחש, יהיה זה קל יותר עם הזמן ובוודאי שלא יהיה כה נורא כפי שאת מצפה. הציפייה לאירוע קשה היא פעמים רבות קשה יותר מהאירוע עצמו.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשרון
שירה20/03/2013תודה על ההקשבה אני האמיץ זו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול - תדירותשירה18/03/2013
ערב טוב
לפני 3 חודשים התחלתי טיפול CBT בעקבות טראומה מינית ממושכת בעברי. כתוצאה מהטראומה אני סובלת מדיכאון וחרדה.
בעתיד, כאשר ארגיש בנוח ואצור קשר של אמון עם המטפלת שלי אעבור PE (חשיפה).
הבעיה היא שמאוד קשה לי ליצור קשר של אמון וביטחון כאשר אני נפגשת עם המטפלת שלי אחת לשבוע ל 50 דקות. ההמתנה לימי חמישי (היום הקבוע שלנו) מייסרת אותי ומורטת עצבים.
לקח לי 9 שנים לאזור אומץ ולהחליט שאני צריכה ורוצה לעבור טיפול. 9 שנים של סבל ושתיקה. אני מרגישה שאני זקוקה לטיפול יותר אינטנסיבי. רוצה כבר "לשחרר" ולדבר על זה (למרות הפחד, האימה והחרדה).
מה ניתן לעשות? אני מרגישה שהחיים שלי קפאו בהמתנה למפגש השבועי. האם יש הגיון בדברי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול - תדירות - תגובה
שרון לויט19/03/2013היי נטע לי,
דברייך בהחלט נשמעים הגיוניים. מטופלים רבים זקוקים לקשר יותר אינטנסיבי עם המטפל שלהם. ישנם מטפלים שמאפשרים את הגמישות הזו, אם על ידי פגישות של פעמיים בשבוע ואם על ידי שיחות טלפון או מיילים על בסיס יומי. כשמטפלים ב- DBT (תת גישה של CBT), הקשר הטלפוני (או במיילים) הוא חלק חשוב מהטיפול, ומומלץ אף להיפגש יותר מפעם בשבוע. בנוסף, הטיפול האישי מלווה בטיפול קבוצתי, כך שיש אינטנסיביות רבה. אני בהחלט מאמינה שיש מקום לכך בכל טיפול, בהתאם לצורך של המטופל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
שירה19/03/2013השאלה אם במקרה כזה לא יווצר מצב שאפתח תלות במטפלת. אני לא רוצה לפתח תלות ורוצה להיות מסוגלת להתמודד עם הדברים בכוחות עצמי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה - תגובה
שרון לויט19/03/2013קשר שמעבר לשעה הטיפולית יכול לגרום למטופל לתלות רק אם המטפל לא מנהל אותו בצורה נכונה. כלומר, מאפשר תקשורת חופשית ללא שימת גבולות. בדרך כלל לאנשים שיש להם בעיה עם גבולות, ויש סיכון שירגישו תלות במטפל, מציעים להתקשר בשעות קבועות ולדבר כ-10 דקות, או לשלוח רק מייל אחד ביום, וכדומה. כך, המטופל יודע שהמטפל אינו זמין לו כל הזמן, אלא רק בזמנים מסוימים. הגבולות הללו מסייעים מאוד למנוע תלות, אפילו אצל אנשים מאוד תלותיים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון וזוגיותאחת16/03/2013
שלום,
יש לי בן זוג מזה כמה חודשים שמטופל תרופתית בגלל דיכאון. למיטב ידיעתי הוא גדל בבית בו הוא לא קיבל הרבה תמיכה נפשית והרגיש רוב הזמן שהוא לא מספיק טוב, גם מההורים ולא פחות מאחותו שהייתה פעמים רבות רעה אליו (נועלת אותו בחדרים, אפילו שמעתי על מקרה של הטרדה מינית). הוא אף פעם לא היה במערכת יחסים טובה (להגדרתו) וזו פעם ראשונה שהוא מרגיש אהבה. עם כל האהבה שלו אליי הוא באופן טבעי עדיין מתקשה להתבטא ובכלל יש פערים רבים בכל הנושא להתנהלות בתוך זוגיות.
אני מאוד אוהבת אותו ומאוד רוצה להבין מה עובר עליו. תהיתי אולי יש למישהו לינק לאתר או מאמר בו אני יכולה ללמוד ולהבין קצת יותר לעומק על מצבו, כדי יותר להבין אותו ואת ההתנהלות שלו בתוך הזוגיות החדשה.
יש למישהו איך לעזור ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון וזוגיות - תגובה
שרון לויט16/03/2013שלום לך,
נשמע שאת מאוד אוהבת את בן זוגך ומאוד רוצה להבין אותו ולתמוך בו.
לצערי, אסור לי לתת לינקים בתוך ההודעה (חוקי הפורום), אבל אם את רוצה לקרוא על דיכאון, את יכולה להסתכל באתר שלי, בדף העוסק בטיפול בדיכאון.
חשוב לי לציין שהסובלים מדיכאון לאו דווקא גדלים בסביבה לא תומכת, ושדיכאון יכול להיגרם מכל מיני סיבות. לכל אדם הסובל מדיכאון עולם פנימי שונה לחלוטין מזה של אחרים הסובלים מהפרעה זו. לכן, אם את רוצה לקרוא על הבעיות ההתפתחותיות הקשורות לבן זוגך, אני מציעה לחפש חומר של ג'פרי יאנג. יאנג דיבר על סכמות חשיבה שמתפתחות בילדות ולאורך ההתבגרות, ובעצם מהוות דרכי התמודדות עם בעיות שעולות במהלך שנים אלו. כאשר אנחנו גדלים, דרכי התמודדות אלו הופכות ללא יעילות, ומקשות עלינו. כך, למשל, אדם שאינו מקבל תמיכה רגשית מסביבתו יכול לפתח סכמה של חסך רגשי, שעלולה ליצור אצלו קשיים להתקרב לזולתו ולהיפתח רגשית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דכאון שנמשך מיום השחרורפיני16/03/2013
שלום ושבוע טוב .
קוראים לי יוני ואני בן 22 וחצי אוטוטו 23.
אני כבר משוחרר שנה וחצי,ומאז השחרור בוא נאמר את האמת אני לא מוצא את עצמי בכלל. זה מתבטא בכך שאני כל הזמן חושב על הצבא בחיי היום יום בעבודה בשיחה עם חברים,בצפייה בטלוויזיה.
הבעיה זה שאני שם לב שבגלל זה אני לא מצליח להיות אני שלפני הצבא. כלומר,אני כל הזמן מדוכא עצבני עצוב בעיקר.וזה אפילו גרם לכך שבחורה באה להתחיל איתי כמה פעמים ובגלל הכעס סירבתי לה . לפני 9 חודשים הייתה לי אופציה לחזור והפסדתי אותה,בגלל שהיססתי בתשובה ונתתי תושבה מאוחרת.והפסדתי זהו אין לי לצערי אופציה לחזור.
השאלה שלי מה עושים? לאנשים אני יודע הקרובים אליי נמאס לשמוע ממני כל הזמן על זה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דכאון שנמשך מיום השחרור - תגובה
שרון לויט16/03/2013היי יוני,
נשמע שבצבא היה לך טוב, ואתה מתקשה להשלים עם הפרידה מהמקום הטוב הזה ולהמשיך בחייך, שייתכן שבמצב הנוכחי הם פחות מספקים מהשירות הצבאי שהיה לך. אם אין לך שום אופציה לשרת בקבע או לעבוד עבור צה"ל, כדאי לעבוד על יצירת חיים מלאי סיפוק ואתגרים מחוץ לצבא, מציאת משמעות לדברים בהם אתה עוסק כעת ומציאת תחומי עניין ועבודה ממלאים ומספקים. ניתן להיעזר בטיפול קוגניטיבי התנהגותי כדי לעשות זאת, וגם כדי לעבוד על מחשבות שמעכבות אותך במקום להתקדם. אני בהחלט מבינה את הגעגועים לצבא ואת הקושי להיפרד ממנו, אך מאחר שמצב זה קיים כבר זמן רב ומונע ממך להתקדם, כדאי לשקול עזרה מקצועית קונקרטית וממוקדת בבעיה, שיכולה לעזור לך להמשיך בחייך ולקבל את המצב.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון קלינינחמה לנגפלד15/03/2013
אני בדיכאון קשה 6 שנים. בטיפול עם סרוקוול רמרון וציפרלקס. לא צוחקת לא נהנת מכלום.ניסיתי כבר את כל סוגי התרופות כולל ניזעי חשמל. כולם התנתקו ממני כולל משפחתי הקרובה.התוספו לדיכאון עוד מחלות קשות אחרות. אני מיואשת.לא מוצאת טעם לחיים.הצילו אותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון קליני - תגובה
שרון לויט16/03/2013היי נחמה,
אני מצטערת לשמוע על מצבך הקשה. ממליצה בחום לנסות עזרה מקצועית נוספת מלבד עזרה פסיכיאטרית: טיפול פסיכולוגי (רצוי בגישה קוגניטיבית התנהגותית), או עזרה שיקומית- אם את זכאית לה ממשרד הבריאות (במידה שהוכרת כנכה ואת מקבלת סיוע מביטוח לאומי), ואם לא, ישנן חברות שמספקות את השירות הזה באופן פרטי. הדבר הכי חשוב הוא "להפעיל" אותך ולמצוא לך תחומי עניין, כדי שלא תשבי באפס מעשה (מה שמשמר ואף מגביר את הדיכאון), וכן שתשמרי על בריאותך הפיזית ותטפלי בעצמך. שתי דרכי הסיוע הללו יכולות לעזור לך בכך, כל אחת בדרכה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחשבות טורדניותלירון09/03/2013
בזמן האחרון (בערך ב2-3 חודשים האחרונים) התחילו לי מחשבות טורדניות, שמתבטאים בפחד להידבק במחלות.
דוגמא עיקרית:
אני מפחד להידבק בכלבת, ויש לי כלב מחוסן ששנים איתי בבית, ולמרות שאני יודע שהוא בריא אני עדיין מתרחק ממנו ושותף ידיים כל פעם אחרי שאני נוגע בו. (דבר שלא היה בעבר)
זה פוגע בחיי השגרה שלי, ואני לא מצליח להוציא את המחשבה מהראש למרות שאני יודע שהיא לא היגיון ושהכלב בעצם בריא ומחוסן.
חשוב לציין שאני לא מעוניין לטפל בזה באופן תרופתי.
רציתי לשאול איך אפשר לטפל בתופעה הזו בעזרת ההתנהגות? האם אני יכול לעבוד על עצמי ולהשתחרר מהמחשבות האלו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחשבות טורדניות - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל09/03/2013לירון שלום,
אכן כן, ניתן להתמודד עם מחשבות טורדניות ללא תרופות. כלים אלה רוכשים במהלך טיפול התנהגותי - קוגניטיבי CBT. זהו טיפול קצר וממוקד, תוכל ללמוד כיצד להגיב נכון למחשבות הטורדניות.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדת מבחניםבר08/03/2013
שלום,
אני סובלת מADD ונוטלת ריטלין בתקופות מבחנים, אולם במבחנים עצמם אני נתקפת חרדה איומה ולכן אני חייבת להיעזר בנוגדי חרדה על מנת לתפקד בעת המבחן. הבעיה היא שאני עומדת בפני מבחן מאוד חשוב ונוגד החרדה בו אני משתמשת, ואבן, גורם לי לתחושת עייפות ואני מרגישה שאף מחליש את השפעת הריטלין. מאחר ומדובר במבחן שמצריך ריכוז ועירנות מירביים למשך כמה שעות, אני פונה אליכם על מנת שתמליצו לי על נוגד חרדה שאינו מאט את פעילות מערכת העצבים המרכזית.
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדת מבחנים - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל08/03/2013היי בר,
אני לא רופאה, לכן תשובתי מתבססת על ידע אישי וניסיון מקצועי. עד כמה שאני יודעת לחרדת הבחינות נוטלים תרופה בשם דרלין (deralin).
בהצלחה בבחינה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסציטאלופרם ואלכוהולאלונה08/03/2013
שלום אני בת 19 ואני נוטלת אסציטאלופרם 10 מ״ג לטיפול בדיכאון כבר כחודש והשאלה שלי היא האם אני יכולה לישתות אלכוהול פעם השבוע?ואם אני ישתה מה יקרה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסציטאלופרם ואלכוהול - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל09/03/2013היי אלונה,
עד כמה שאני יודעת אפשר לשטות מעט (כוס יין, פחית בירה, צייסר וודקה, קוקטייל) אך לא להגזים ולא להשתקר. אלכוהול ותרופות מתפרקות בכבד והדבר יכול להשפיע באופן שלילי על תפקודי הכבד, אלכוהול יכול להגביר תופעות ליווי שליליות של הכדור. בקיצור, אם שוטים מעט לא יקרה כלום, אבל לא להגזים!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהשירה06/03/2013
שלום גילו לי ptsd מסתבר שעברתי אונס בילדות וגיליתי זאת במהלך טיפול פסיכולוגי אני עדין מטופלת השאלה היא אם יש לי את רוב התסמינים של ההפרעה זאת אומרת שהאונס היה מורכב וכשה גם מבחנה פיזית ? (הבנתי גם ההתעללות המינית הייתה תקופה ארוכה של שנה וחצי . אני היום בת 30 וזה כרה בגיל 3.5 עד 5 על ידיי חבר משפחה).
ומה אבדל בן פוסט טראומה ptsd לאפרת אישיות גבולית bpd ? יש לשתיהן פחות או יותר את את אותם ספתו מים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל07/03/2013שירה שלום,
צר לי מאוד לשמוע על החוויות הקשות שהעברת. אירועים שונים בחיים נחווים באופן שונה אצל אנשים שונים. אותו אירוע יכול להיות קשה מאוד עבור אדם אחד ופחות קשה עבור אדם אחר. לכן, לא ניתן להסיק על מורכבות האירוע וקושי בהתבסס על עוצמת התסמינים ומשך הצמן של ההתעללות. עוצמת התסמינים יכולה להעיד על כך שהיה לך קשה להתמודד עם החווה שעברת. PTSD והפרעת אישיות גבולית הן שתי הפרעות שונות לחלוטין. את יכולה לקרוא באינטרנט את המאפיינים של שניהם.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה חברתיתקרן05/03/2013
אני בת 24 ורוב חיי חשה דחויה חברתית ולא מצליחה להשתלב...
אין לי כמעט חברים, אבל אלו שיש לי הם ממש טובים, אבל בתקופה הנוכחית כל אחד בחיים שלו אז גם אותם לא רואה הרבה, העסקתי את עצמי לבד ומעסיקה את עצמי, קריאה ספורט, סרטים, קריאת נושאים שמעניינים אותי, פעילות חברתית, חוגים. מקומות שבהם אני כן בחברת אנשים אבל לא חייבת להתחבר. אני כעת בלימודים במקום חדש ועוד יותר מרגישה רע, נראה שכל אחד מצא כמה מכרים נאמר להיות איתם, ואני כן אומרת שלום וכן מנסה לדבר אבל לא באמת מכירה, בעיקר כשיש מטלות לימודיות לעבודה בקבוצות או זוגות אני נכנסת לחרדה, זה היה לי גם תמיד בילדות, שתמיד היה לי פחד לא להיבחר שלא ירצו להיות איתי, וזה כך גם עכשיו. אני מנסה לעשות דברים עם אנשים "כלליים" שאולי בזכות זה תהיה הכרות מעבר, לדוגמא מישהי מההתנדבות שהיינו עושות הליכה להתנדבות, וכך נוצרה אינטרקציה
איך אני מפסיקה להרגיש תמיד כ"כ בצד
אציין שבלימודים האלה כן יש לי 2,3 ידידות שנפגשת איתן מדי פעם אבל כשצריך לקבוע משהו אני מרגישה שאחרים כבר הצטוותו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה חברתית - תגובה
שרון לויט05/03/2013היי קרן,
הסיטואציה החדשה, אליה נקלעת, מעוררת בך סכמות חשיבה לגבי מצבים כאלה, המוכרות לך מזה שנים רבות. כלומר, את מוצאת את עצמך שוב במקום שאותו את מכירה מהעבר, ושבו את מרגישה דחויה, וככל הנראה אותן מחשבות והתנהגויות שהיו לך בעבר במצבים כאלה חוזרות על עצמן. אני ממליצה מאוד להיעזר בטיפול קוגניטיבי התנהגותי, שיכול ללמד אותך כלים מעשיים להתמודדות עם הבעיה הזו. אם תלמדי לעשות דברים בצורה אחרת, וגם לחשוב בצורה אחרת, התוצאה עשויה להיות אחרת לגמרי. ככל הנראה, המחשבות מעוררות החרדה מונעות ממך להעז ולגשת לאנשים, ויש צורך למתן את המחשבות הללו וללמוד להעז ולעשות, רצוי באופן הדרגתי, את הפעולות שאת פוחדת מהן ושעשויות לעזור לך להתקרב לאנשים אחרים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)

