מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דיכאון? בטוח?שפרה17/11/2012
לפני כמה חודשים אימי ביצעה נסיון התאבדות. לאחר כחודש בטיפול נמרץ וחזרה לתפקוד פיזי מלא, שוחררה מבית החולים. הדבר השפיע עלי בצורה מאוד קיצונית, בהתחלה הרגשתי אופוריה קיצונית ש"הבנתי את משמעות החיים" ויש לחיות ב"זרימה" ובלי לחצים (כדי לא להגיע למצב שלה) ולכן, לעשות כל דבר שבא לך. מכיוון שהדבר האחרון שהתחשק לי זה להרגיש את העצבות והמתח שנגרם לי מכל המצב אז התפטרתי מהעבודה, התחלתי לשתות, לעשן סמים, לשכב עם גברים (לא חיפשתי את זה אבל מי שניסה, לא סירבתי), לא יכולתי לישון בלילות, לא יכולתי להתעורר לפני שינה של 10-12 שעות, לא הצלחתי לעשות שום דבר חוץ מהדברים הללו. את כל זה עשיתי בידיעה שאני עושה לעצמי נזק רב, פיזי, תדמיתי, רגשי, אבל אז הייתי בטוחה שאני סתם עצורה ולא באמת יודעת לשחרר והגיע הזמן להתעלם מהמחשבות האלה. אחרי כמה חודשים "נרגעתי" הבנתי שאני לא באמת רוצה להמשיך בכיוון הזה והגיע הזמן לחזור למוטב. לאחר זמן לא ארוך, נוצר קשר אהבה עמוק שהביא אותי לאושר אמיתי במשך כחודש. הקשר גם ככה התחיל ממקום מסובך (גרוש טרי מאוד) אבל האהבה משני הצדדים הייתה בשמיים. למרות האושר, עדיין הרגשתי חסרת מוטיבציה לעשות שום דבר, אמנם מצאתי עבודה אבל כל יום היה עינוי להביא את עצמי ללהגיע לשם. התחלתי לסנן חברים, לנתק קשרים, נמאס לי לשקר לגבי מה היה עם אמא שלי אז פשוט הפסקתי לדבר עם אנשים, כל פרוייקט נקיון בית או כל פעולה יויומית אחרת הרגשתי שזה מאמץ גדול, אבל כשעשיתי את זה בסופו של דבר הרגשתי שמחה שהנה, אני כן מסוגלת. כל הזמן אני עייפה, אין לי כח לראות אף אחד, אין לי כח לצאת. אבל כל מה שקשור לחבר שלי, היה מושלם ושמח וטוב. יום אחד הוא גילה על זה ששכבתי עם הרבה ועם מי (הרבה מהם הוא הכיר) ומשם הוא לא יכל להיות איתי כמו פעם. הוא היה כועס, נכנס לדכאון, מדבר לא יפה, ממש השפיע עליו העניין הזה בצורה קשה. היינו רבים כל כמה ימים במשך חצי שנה, בזמן הזה המצב שלי התדרדר, ולאחר מאמצים קשים הבנתי שאני צריכה לעזוב אותו. הפרידה ממנו גרמה לי עוד יותר "ליפול", הפסקתי לאכול, לישון, כאבי לב ולחצים בחזה ומחשבות קשות שהיו מופיעים פעם בכמה זמן עכשיו לא נפסקו. אמא שלי הודיעה לי שאני בדיכאון קליני. מאז התחלתי לשים לב יותר לדברים וממחקרים באינטרנט הבנתי שבאמת מדובר בדיכאון והתקופה הראשונה אופיינה בהרס עצמי. האם באמת אדם יכול לאבחן את עצמו בצורה כזו או שאני ממציאה לעצמי תירוצים לכשלון בזוגיות ומצבי רוח? האם מתוך הבנה אפשר לטפל בעצמך ללא תרופות? הרי הרגעים הקשים הם דווקא הפיזיים, אלה שהם חסרי שליטה, הכאב, המחשבות הקשות.. חוץ מהרגעה בכח עצמית ושל הסובבים, יש דרך להפטר מזה בכלל? מה קורה איתי??? (כמובן שבמהלך כל התקופה היו עוד מלא סימפטומים והיו רגעי חרדה קשים שלא אופייניים לי, אבל זה בקצרה..)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון? בטוח? - תגובה
שרון לויט18/11/2012שלום לך,
אבחון עצמי אינו מומלץ, ועדיף להשאיר זאת לאנשי מקצוע. ניתן למלא שאלונים שיכולים לתת כיוון, אך הם אינם מהווים תחילף לאבחנה שנעשתה על ידי מטפל. יכול להיות שמה שחווית לאחר הפרידה הוא אבל, שיש לו מאפיינים דומים לדיכאון, אך הוא אינו דיכאון. זוהי תגובה נורמלית שקורה לאחר שאדם, שהיה יקר לליבנו, יצא מחיינו מסיבות כאלה ואחרות. בכל מקרה, אם את חשה עצבות וחוסר חשק לעשות דברים, ורוצה לעזור לעצמך, הרי שקיימת בעיה שיש לטפל בה- ולא חשוב איך תקראי לה. כמובן שמאוד מומלץ לפנות לעזרה מקצועית, ובנוסף את יכולה לעזור לעצמך על ידי העסקת עצמך בכמה שיותר פעילויות. מומלץ לעסוק באופן קבוע בפעילות גופנית, וכן להשתדל שהתזונה תהיה מאוזנת, לישון טוב בלילה ולהקיף את עצמך כמה שיותר באנשים אהובים. אלו דברים שיכולים לשפר מצב רוח אצל כל אדם הסובל ממצב רוח ירוד.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וולבוטרין וואבןדוד14/11/2012
שלום
אני סובל כבר כמה חודשים וסחרחורות וטישטוש בעינים וחולשה ,
הייתי אצל רופא שאמר לי שזה חרדות ודיכאון.
הרופא נתנה לי וואבן פעמים ביום ,
את הוואבן לקחתי פעם בה רק שממש היתי צריך את זה.
אחרי חודש הלכתי לפסיכאטר והוא רשמם לי כדורים בשם וולבוטרין
הוא אמר לי לקחת כדור של 150 פעם ביום לשמונה ימים ואחרי זה לקחת 300 התחלתי לקחת את הכדורים ללא תופעות לוואי אחרי שבוע התחיל להתגבר לי החרדות ,השאלה האם זה אמור להיות כך ? בהתחלה לא הרגשתי כלום עכשיו יש לי כל מיני חרדות וחולשה
וכו .
האם להתחיל לקח את הוואבן קבוע עד שזה עובר? האם לתת לגוף שלי עוד כמה ימים להתרגל לוולבוטריים 150 או לעלות ל300
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולי תבדוק מה גורם את הדכאון והחרדה
ל17/11/2012ותטפל בזה, ולא בסמפטום. נשמע שאתה לא ממש מחובר למה שעובר עלייך. תתחיל לבדוק יותר פנימה מה גורם לך להרגיש כל מני דברים
את זה עושים לפני שלוקחים כדור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדותיניב12/11/2012
שלום, אני בן 39 נשוי +2
התחלתי לפני כמה ימים ליטול כדור קלונקס 0.5 מ''ג 1 ליום.
אני לוקח את התרופה רק ברגעים שאני מרגיש שאין לי כוח להתמודד לבד עם החרדה.
האם זה בסדר ליטול באופן לא קבוע ורק עפ''י הצורך ?
2. האם יש סיכוי שהחרדה תעבור לבד ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדות - תגובה
שרון לויט12/11/2012היי יניב,
אפשר ואפילו מומלץ לקחת רק במקרה הצורך. נטילה באופן קבוע של התרופה מעודדת את התלות בתרופה וכן את ההסתגלות אליה, כך שהשפעתה פוחתת עם הזמן.
חרדה, מעצם מהותה, עוברת לבד. חרדה שהרגשת לפני מספר שעות ככל הנראה כבר לא קיימת (ומה שבטוח- לא נשארת באותה עוצמה כל הזמן). מאחר שקלונקס משמש להקלה של חרדה מצבית, כלומר מקל את החרדה באותו זמן שהיא מתרחשת (בטווח הקצר ולא בטווח הארוך), ניתן בהחלט גם לחכות שהיא תעבור או תפחת לבד. בטיפול קוגניטיבי התנהגותי עובדים על קבלת החרדה ומחכים שהיא תעבור לבד, ללא שימוש בעזרים חיצוניים ככל האפשר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נדודי שינה קשיםבתיה09/11/2012
היי , אני בחורה בת 24 לפני כ4 חודשים נפרדתי מבן זוג שהיינו יחד 5 שנים. נאלצתי לחזור לבית ההורים בעקבות הפרידה התחלתי להרגיש דכדוך רציתי לישון על היום והזכרונות מהעבר לא הפסיקו להיף. בהמשך הוריי עברו דירה למקום אחר ואני איתם, ומצבי רק התדרדר אני לא ישנה בלילות לורחת בין רבע לחצי לוריוון כל לילה ולא זוכרת מזה לישון שינה איכותית בלי כדור כבר חודשיים. אני מטופלת אצל פסיכולוג קוגנטיבי שהמליץ על רמוטיב(בשל היותי חרדתית עוד מקודם),שאלתי היא איך אוכל לעצור את מעגל ה"קסמים " ולשוב לישון כמו פעם? אני ממש רוצה לשוב לחיי שלא אצטרך לחשוב כל הזמן איך אשן הלילה ובלילות שאני לא ישנה כמכט להרגיש שאני פשוט משתגעת. אני בחורה שעושה תואר ועובדת וקשה לי לעמוד בקצב בשל המצב שנקלעתי אליו. מצטערת על החפירה. אני פשוט ממש זקוקה לעזרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נדודי שינה קשים - תגובה
שרון לויט09/11/2012היי בתיה,
מאחר שאת נמצאת בטיפול CBT, ניתן לעבוד על בעיית השינה בטיפול עצמו. קיים פרוטוקול טיפולי ייחודי לטיפול בהפרעות שינה ב- CBT, ואני ממליצה לשאול את המטפל שלך על כך. באופן כללי, אני יכולה לומר שהטיפול כולל:
- מעקב אחרי שנת הלילה באמצעות "יומן שינה"
- יצירת "היגיינת שינה"- הליכה לישון וקימה באותה שעה כל יום, שימוש במיטה רק לשינה (לא לראות טלוויזיה וכו'), יציאה מהמיטה במידה שאת לא נרדמת וחזרה רק כשאת עייפה, לא לישון במהלך היום וכו'.
- גמילה הדרגתית מהלוריוון (בעזרת רופא) והתמודדות עם מספר לילות קשים שיהיו לך לאחר מכן, עד שהגוף יחזור לאיזון הטבעי שלו.
- טיפים נוספים כגון: חשיפה לאור בשעות הבוקר, פעילות גופנית במהלך היום (עד 3 שעות לפני השינה) וכו'.
- עבודה על שינוי מחשבות שליליות לגבי השינה- "לא אוכל לתפקד אם לא אישן 8 שעות" וכדומה.
בכל אופן, חשוב לזכור שרובן הגדול של הפרעות השינה הן זמניות, וחולפות לאחר שהתקופה הקשה (שבעקבותיה הופיעו) חולפת. במידה שהפרעת שינה היא חמורה ונמשכת זמן רב, ניתן לפנות למעבדת שינה- הן בדרך כלל נמצאות בבתי חולים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדהיניב08/11/2012
שלום, אני בן 39 נשוי +2 .
1 .בעקבות תקופה נפשית קשה, פניתי לרופא לקבלת טיפול נגד חרדות ובעיות שינה.
2.הרופא נתנה לי תרופה בשם קלונקס. קראתי את העלון לצרכן ונבהלתי מהתופעות לוואי למשתמש.
3. האם יש ממה לחשוש, או שלוקחים מקדמי ביטחון לכיסוי כל המצבים ?
4. האם יש תרופה יותר בטוחה ויעילה לשימוש לנושא שתיארתי ?
בתודא מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קלונקס היא באמת תרופה חזקה
ל17/11/2012קלונקס היא תרופת הרגעה להרגעה בטווח מיידי. כלומר-אתה לחוץ, אתה לוקח, אתה מיד נרגע, עד שההשפעה עוברת. זה בניגוד לנוגדי חרדה שלוקחים לטווח ארוך ולא משפיעים בטווח המיידי. מכיוון שה היא תרופת הרגעה מיידית, היא גם די חזקה ובעקבות כך מלאה בתופעות לוואי אפשריות.
*אבל*- בכל עלון לצרכן שתסתכל בכל תרופה פסיכיאטרית שהיא (וגם בכל תרופה בכלל למען האמת אבל עוד יותר בפסיכיאטריות) תמצא שלל תופעות לוואי וסיכונים. זה בגלל שהתרופות האלו משפיעות על המוח, ויש בזה תמיד סיכון כלשהו. אתה יכול לנסות למצוא תרופה עם פחות תופעות לוואי, אבל תמיד יהיו בתרופות הללו.
אתה תמיד יכול לוותר על פתרון פלסטרי שכזה ולהתחיל לחקור קצת יותר לעומק מה עובר עלייך ואיך תוכל לעזור לעצמך.
זה דומה ללהחליט לשתות קפה כדי להתעורר. אפשר לשתות כל יום קפה-כמו תרופה כדי להיות ער ועירני. ואפשר גם לנסות להבין מה מונע ממך לישון יותר טוב, למצוא את הדרך שלך להרגע ולהגיע לשינה טובה, למצוא מה גורם לתשישות חוץ מזה כמו אוכל, ובכלל לראות מי ומה אתה, ואיפה אתה נמצא בחיים האלו ואיך אתה עם זה. והאם אתה בכלל רוצה להיות ער ונוכח. ובסופו של דבר אפשר להגיע ללא להיות עייף. הרבה אנשים מעדיפים פשוט לתקוע קפה ולהמשיך איכשהו. כל אחד ובחירתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוחוצמיזה שתעשה מה שטוב לך
ל17/11/2012עם כל מה שכתבתי, מצב נפשי קשה זה מצב נפשי קשה. תעשה מה שצריך כדי שתהיה במקום טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לתשובתך.
יניב17/11/2012מה היית מציע שאעשה ? כטיפ לפני טיפול שכבר הבנתי שאני זקוק לו כדי להמשיך לתפקד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפש מטפל-תאייל06/11/2012
זה . שאני "רוצה ו.."צריך" טיפול אמת .
רק השאלה היא שבגללה אני תקוע ולא מתקדם בהרגשה הטובה שמאמין שאני יכול להגיע אליה
איני מוצא עדיין מטפל-ת מתאים שיכיל את הסכיזופרניה ובמיוחד את ה ocd שייש לי
אשמח לקבל המלצות מכם אבל שיהיה בזול . יכול להתחייב לסך 150- 160 שח לפגישה . זה המצב .
תודה לכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחפש מטפל-ת - תגובה
שרון לויט07/11/2012היי אייל,
אסור לנו להמליץ על שמות ספציפיים על גבי הפורום, ומלבד זאת- במחירים שציינת תוכל לקבל טיפול רק דרך קופת החולים. אני מציעה לפנות לקופה בה אתה מבוטח ולקבל מהם רשימת מטפלים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז ..
אייל08/11/2012ראשית . תודה על התגובה .
אני בעיקר מתקשה להחליט בלבחור מטפל אליו אני כה כמההה.. . כאילו לא סגור בהאם ללכת איתו או עם מישהו אחר ? יותר אפקטיבי .?
מי בעצם יכול להבטיח לי משהו .
זו בעייה גדולה שאיני ייכול להחליט וללכת עם מטפל מסוים לאורך זמן .
את מבינה .?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז .. - תגובה
שרון לויט09/11/2012היי אייל,
זו אכן בעיה שאינך יכול להתמיד עם מטפל לאורך זמן. הדבר לא יאפשר לך ליצור קשר משמעותי עם מטפל ולהתקדם לקראת השגת מטרותיך.
עליך לשאול את עצמך מה בעצם מונע ממך ליצור קשר לטווח ארוך עם מטפל, מאחר שאם זהו דפוס שחוזר אצלך, הבעיה היא אצלך ולא במטפל. ייתכ שהציפיות שלך מהטיפול לא תואמות את המציאות, כלומר את מה שהמטפל יכול לעשות ולהציע לך בפועל. למשל, מטופלים רבים מצפים לראות שיפור תוך פגישה אחת או שתיים, מה שכמובן אינו ריאלי כשמדובר בהפרעות נפשיות קשות. בנוסף, כפי שציינת, אף מטפל אינו יכול להבטיח לך תוצאה, מאחר שהתוצאה תלויה במידה רבה בך- בהתמדה שלך, באמונך במטפל, בשיתוף הפעולה, בביצוע המטלות וכו'. כמובן, גם בגורמים נוספים כמו מצב הפסיכוזה. המטפל יכול לדון איתך על צפי לשיפור במידה שתשתף פעולה, ועל סיכויי הצלחה. סיכוי הוא אף פעם אינו 100 אחוז, אך הוא יכול להיות גבוה (למשל- 80 אחוז). חשוב מאוד שיהיה לך חיבור אישי עם המטפל ואמונה בשיטת העבודה שלו, ומתוך בסיס זה אפשר ליצור תיאום ציפיות, ומתן הערכה לגבי הבעיה שלך: האם המטפל חושב שיכול להיות שיפור באמצעות פסיכותרפיה, והזמן שייקח להשיג שיפור זה.
מה שאתה צריך לעשות, הוא לתת צ'אנס למטפל מסוים שמוצא חן בעיניך, ולהתמיד בקשר איתו, וכמובן להתעקש על תיאום הציפיות ויצירת הפרוגנוזה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקיצור. תצטרך להמר. אין בזה הבטחות
ל17/11/2012מנסים, ואם לא מתאים מנסים מישהו אחר. ככה כולם עושים.
רק אל תתקע על אחד דפוק רק כי הוא משכנע אותך שאתה צריך להשאר (יש קטע של מטפלים לעשות את זה. חצופים). אם אתה חושב שלא מתאים קום ולך. עד שתמצא את מה שמתאים לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לרופאים...דן05/11/2012
לפני שבועיים ביצעו בי מין אוראלי , ואני בחשש שלא נדבקתי בHIV .
דיברתי עם רופאים רבים והם מצידם טוענים שלא ניתן להידבק בHIV בסיטואציה שתיארתי.
אבל עדיין למרות עמדתם לגבי נושא זה אני סובל מכאבי פרקים [ כמו זרמים כאלה משתקים שמפריעים לי למשל לקפל את האצבעות]וכאבי שרירים. רציתי לשאול אם התסמינים האלה הם תסמינים של חרדה??? אני מאד מאד בחרדה כבר שבועיים ואני מרגיש שאני לא שולט בה כבר!
האם תוכלו להגיד לי האם כאבים אלו קשורים איכשהו לחרדה?
נ.ב - כעת כשאני מקליד כואב לי האצבעות. האם את חושבת בבקשה שזה קשור לחרדה משתקת? תודה רבה לך!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד משהו בנוסף..
דן05/11/2012יש לי כאבים משתקים בכל הגוף!! הכוונה לכאבים משתקים זה הרגשה כאילו הגוף תפוס...
אשמח אם מהניסיון שלכם תוכלו להגיד לי אם הרגשות אלו קשורים איכשהו לחרדה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד המשך... דחוף בבקשה
דן06/11/2012היום בבוקר כשקמתי לפתע כל המיטה הייתה רטובה והחולצה שלי גם הייתה רטובה מזיעה.
כשהסברתי לרופאה את מה שקרה היא אמרה שזה מחרדה.
האם כל התופעת האלו הם של חרדה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמישהו יכול לענות? ולא חייב רק רופא.
דן06/11/2012..תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לרופאים... - תגובה
שרון לויט06/11/2012היי אייל,
לגבי הכאבים, יש לבצע בדיקות רפואיות, מאחר שאולי הכאבים הופיעו במקרה במקביל לחרדה והם יכולים להיות קשורים בבעיה פיזית. במידה שביצעת את הבדיקות הרפואיות הנחוצות ולא נמצא כל ממצא רפואי, בהחלט יכול להיות שמדובר בחרדה. חרדה יכולה לגרום לתחושות מאוד לא נעימות בגוף, אך יש לזכור שהן אינן מזיקות ומה שמגביר אותן היא החרדה הנוספת מעצם קיומן. לגבי ההזעה, הרופאה המפלת בך הרי אמרה לך שמדובר בחרדה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זה דיכאון אחרי צבא?יאיר05/11/2012
אז כך קוראים לי יאיר אני בן 22 והשתחררתי לפני כשנה מהצבא.
הסיפור שלי מורכב ואני מקווה שאני נמצא בפורם הנכון.
השתחררתי מהצבא ומאז אני לא מוצא את עצמי זה מתבטא בכך שאני 24 שעות חושב על זה אם באוכל אם בלינה אם בדיבור ואני נורא מתגעגע אבל זה החלק הפחות רלבנטי לנושא שלנו.
הייתה לי אופציה לחזור ולא חזרתי מכיון שמי שהיה אמור להיות ממונה עליי לא הסתדרדתי איתו והחזרתי תשובה אחרי חמישה ימים וזה היה במסרונים ולא בטלפון.אז לא רצו אותי לפחות אותו בנאדם שאני הייתי אמור להיות הפקוד שלו.הביעה היא שאני גם עם המפקד בסיס זה שיכול אולי לתת לי תפקיד אחר לא פניתי אליואלא במסרונים ושהוא רצה דבר איתי בטלפון לא דיברתי איתו כי לא ידעתי מה להגיד לו לא יכולתי להגיד לו שאני לא הסדתרי איתו עם המפקד השני ואם הייתי אומר לו את זה אז הוא היה אומר לי אז למה פנית אילו מלכתחילה? בקיצור מאז אני אוכל את עצמי לא עובד לא לומד החיים שלי היו צהל ומאז אני פשוט לא יודע מה לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם זה דיכאון אחרי צבא? - תגובה
שרון לויט05/11/2012היי יאיר,
טבעי מאוד שתחוש ריקנות לאחר שחרור מתפקיד שמילא את חייך וסיפק לך תעסוקה רבה. כעת, קיים צורך למצוא פעיליות אחרות שימלאו את החלל, מאחר שחוסר תעסוקה באופן קבוע מהווה כר פורה למחשבות שליליות ולדכדוך. הדבר החשוב ביותר לעשות כעת הוא לא לתת לעצמך לשקוע בריקנות ובדכדוך, ולמצוא תעסוקה חלופית. בזמן שאתה מחפש עבודה או מחכה ללימודים, אתה יכול בינתיים למלא את היום בפעילויות שאתה תבחר: אימון במכון כושר, השתתפות בחוגים למיניהם, התנדבות, מפגשים עם חברים וכו'. אתה יכול להיעזר בייעוץ חיצוני אם אתה מתקשה לעשות זאת לבד.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה עזרהנועה04/11/2012
שלום רב, אני בת 21. בגיל 15 היה לי חבר ראשון. נפרדתי ממנו לאחר כשנתיים וזאת משום שהחברות כבר לא הייתה רלוונטית לי ורציתי משהו אחר. משהו בי נשבר מעצם המחשבה שכל מה שהאמנתי בו לא קיים. הפרידה הייתה הליך קשה עבורי המלווה ובבחילות רבות והרגשה פנימית חזקה שאני נמצאת שאני עם מישהו שאני לא רוצה. שאני משקרת לעצמי. האמונה שלי באהבה נעלמה. כי הרי אהבתי מישהו ופתאום לא. מאז חלפו השנים ובכל פעם שאני מכירה מישהו וזה מתחיל להיות רציני ונוצרת קירבה הבחילות חוזרות לי והתחושה הפנימית הזאת שאני לא רוצה את הבן אדם שאיתי. יש לי עכשיו מישהו מקסים ושוב זה קורה לי. אני לא רוצה לוותר על זה אבל אני גם לא מצליחה להתעלם מכל התחושות שמתרחשות בגופי. תמיד חשבתי ללכת לטיפול פסיכולוגי אבל זה נורא הלחיץ אותי וזו גם הוצאה יקרה. אשמח לקבל איזשהו ייעוץ, משהו, שמישהו יגיד לי שהכל תקין. שאפשר לפתור את זה. שההרגשה הזאת היא לא אמיתי ושלא הגיוני שאני לא רוצה אף אחד. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריכה עזרה - תגובה
שרון לויט04/11/2012היי נועה,
פרידה מחבר ראשון, בייחוד בגיל ההתבגרות, היא קשה מאוד ומלווה ברגשות קשים ובתחושות פיזיות לא נעימות. לאחר תקופת אבל מסוימת, שיכולה להימשך אפילו שנה- שנתיים (בדומה לאבל על אדם שמת), בדרך כלל מתרחשת התאוששות וניתן לקיים קשר חדש, טוב ובריא. אפשר לומר שהאמונה באהבה חוזרת, ואנחנו נוכחים לדעת שניתן לאהוב יותר מאדם אחד במהלך החיים. ייתכן, שהתהליך הזה משום מה לא התרחש אצלך, ובמקום זאת הוטבעו בך אמונות שמפריעות לך לקיים קשר חדש. הייתי מציעה לפנות בכל זאת לטיפול פסיכולוגי, כדי לשנות את האמונות הללו. ניתן לנסות בתחנות לבריאות הנפש (מה שנקרא "מרפאות ציבוריות") ששם אפשר לקבל את הטיפול בחינם. בנוסף, קיימים סוגי טיפול שהם קצרי מועד, ולפיכך עלותם לטווח ארוך נמוכה יותר. אני מאמינה שאת יכולה בהחלט לעבור תהליך טיפולי שישנה בך את האמונות הללו.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מסתבר שאני בדיכאוןר03/11/2012
שלום,
היום במקרה קראתי באינטרנט ונחשפתי לעובדה שאני בדיכאון כבר כמה שנים.
למרות שכלפי חוץ אני מצליח ונראה טוב, רוב הזמן שאני בבית, מסתגר בחדר הסגור ובד"כ בחושך מתחת לשמיכה, רואה טלוויזיה.
קריאה נוספת באינטרנט גרמה לי להבין שאני סובל מדחיינות,
זאת בעצם הסיבה שהתחלתי לקרוא, מאד מפריע לי שאני לא מצליח לקדם כמעט כלום.
אני לא יודע איזה עוד פרטים לתת,
אני מאד אשמח לעצה והכוונה כיצד לצאת מהמצב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסתבר שאני בדיכאון - תגובה
שרון לויט03/11/2012שלום לך,
ראשית, לא כדאי לנסות לאבחן את עצמך- עדיף להשאיר זאת לאנשי מקצוע, ויותר מכך- רק לאיש מקצוע שפוגש אותך ומנהל איתך שיחה מעמיקה. שנית, אם אתה סובל ורוצה לשנות את המצב, כדאי לקבל עזרה, ללא קשר לאבחנה המדויקת. אני מציעה לפנות לטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), ובמקביל ניתן גם לפנות לפסיכיאטר לקבלת טיפול תרופתי משלים לטיפול ה- CBT.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעתק-הדבק
ר04/11/2012תיארתי לעצמי שאני אקבל תשובת העתק-הדבק, אבל היה שווה לנסות.
אני אחפש פורום קצת יותר פעיל ופחות פרסומי, תודה בכל אופן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעתק-הדבק - תגובה
שרון לויט04/11/2012על לא דבר, רק שתי הערות:
הפורום אינו פורום פרסומי, כל תשובה ניתנת מתוך ידע מקצועי ומתוך מה שאני מאמינה שיכול לעזור. בנוסף הוא פעיל מאוד ואנחנו עונות כאן בכל יום.
מעולם לא עשיתי העתק והדבק לתשובה, אני עונה לכל אחד באופן אישי. קורה שיש תשובות שחוזרות על עצמן, וזאת מאחר שברוב המקרים אנו נותנות הכוונה לסיוע מבחוץ- צריך לזכור שאי אפשר לטפל דרך הפורום. מקורות העזרה ברוב המקרים הם טיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתה יכול לבדוק את זה אצל אנשי מקצוע
ל17/11/2012או לבדוק עם עצמך מה אתה מרגיש ולהתחיל לחפש.......
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא טובשלכת אבן צור02/11/2012
שלום,
אני אחריי לילה של אלכוהול ואני מרגישה שבא לי לקבור את עצמי
אני מרגישה שלא טוב לי
אני אם חד הורית לילדה בת 3
אבא שלה גם מתגורר איתנו ואנחנו כל הזמן רבים לידה.
זה חורה לי אני כבר לא יכולה אין לי כוח
אני בתסביכים כל הזמן שאם היא תיגדל בלי אבא שלה ופתאום יעלם לה
כי הוא טוען שאם אנחנו לא ביחד הוא ייעלם לילדה.
ומצד אחד לא יכולה כבר להיות איתו כי אנחנו רק רבים וצועקים לידה
נמאס לי כבר בא לי למות לא יודעת מה לעשות כואב לי עליה כבר
שהיא הולכת לגן ככה כשבבית יש צעקות
מצד אחד הוא עוזר כלכלית ויש לה אבא
מצד שני אם הוא יילך היא תיפגע מזה שהוא ייעלם לה ותשאל שאלות עליו ותבכה כי זה כבר קרה בעבר.
אני מטופלת פסיכאטרית בכדורים ציפראמיל
התחלתי עבודה חדשה ואין לי כוח כבר לכלום אין חשק!
גם כל האלכוהול הזה מצטערת ששתיתי את זה בכלל
תמיד אני יוצאת הרעה בכל דבר הוא מוציא אותי רעה
אני לא יודעת אם אני מתחילה להכנס לדיכאון מפחדת לשקוע בזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משתתף ןמזדהה.
גלעד02/11/2012ראשית ברצוני לומר שגרמת לי להזיל דמעה ,
המצב הוא כ"כ לא פשוט ,
אני אינני יכול ליעץ לך מה לעשות , זוהי החלטה שלך בלבד .
אני במצבים דומים - דווקא כן נשארתי בבית וניסיתי להיות רגוע אפילו כשאישתי הייתה מנבלת את הפה , אני הייתי נושם נשימה ארוכה , לא עונהלה וזה פסק לאט לאט ,
מסכנונה הילדה , תשתדלי לא להתייחס לעניניו של בעלך ,
ותפסיקי עם האלכוהול , תאכלי אוכל בריא , תצאי להליכות (אפילו עם הילדה).
רק טוב ובריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא טוב - תגובה
שרון לויט02/11/2012היי שלכת,
קודם כל, כדאי לפנות לייעוץ והכוונה במרכז למניעת אלימות במשפחה הקרוב למקום מגורייך (חפשי בגוגל). גם אם אין אלימות פיזית, אלימות מילולית ואיומים הם בהחלט אלימות. גישתו של אב הילדה כנגדך היא מאוד כוחנית, ונראה שאת צריכה עזרה בהתמודדות איתו. הגישה הזו יכולה לנבוע מפחד (שמא תעזבי אותו) ומחוסר בדרכי התמודדות אחרות, אך עדיין אין זה מצדיק את הסבל שלך. בנוסף, בהחלט יש מקום לשיפור בעניין התמיכה הרגשית ואולי גם הטיפול התרופתי שאת מקבלת. התייעצי עם הרופא המטפל לגבי שיפור התוצאות של הטיפול התרופתי (כולל אולי שינויים בטיפול), וכן כדאי לפנות לפסיכותרפיה, שיש סיכוי שתקבלי במרכז למניעת אלימות במשפחה (ואם לא, את יכולה לנסות לקבלה במקום אחר).
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון לכדור הרגעהמני01/11/2012
עד כמה כדורי לוריבן ניתן לקחת ביום ?
גבר כבן 45 משקל 90 ק"ג +-
בנוסף האם מסוכן לקחת כדור שהתוקף שלו הוא 4/2011
בעבר קיבלתי את החפיסה הזו ולא היה לי צורך וכרגע אני מרגיש צורך עז להרגע ועד אשר אקבל מרשם, הזמן פועל רק לרעתי
כיצד אני יכול להירגע וכמה כדורים לדעתך יש באפשרותי לקחת?
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מינון לכדור הרגעה - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן06/11/2012שלום. מומלץ לקחת כדורי לוריוון עד 3 מג ביום( 3כדורים). לא מומלץ ליטול כדורי עם פג תוקך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האןם מתח או משהו אחרי28/10/2012
מזה כשבועיים תחושה של ריחוף ולחץ בתוך הגולגולת (כאילו עשיתי עמידת ראש והדם זורם),או הרגשה של העינים רוצות לצאת משהו כמו לחץ פנימי,ממש מפחד לרדת מדרגות (לא ורטיגו שהיה לי לפני 10 שנים וניקוי אוזנים העביר זאת)לחץ כאילו קסדה של אופנוע.כמו כן מבולבל ומתבלבל במילים,שוכח דברים בסיסים,וחסר חשק ואנרגיה.בן 45 180 ס"מ 70 ק"ג ללא תאופות ללא משקפים (יתכן ובגלל מאמץ ראיה מקרוב)בתרגיל ליישר ידים ולעצום עינים ,לאחר 20 שניות לפתוח ראיתי שיד ימין היתה נמוכה בכ-20 ס"מ מיד שמאל ! מדוע?
בדיקת אקו לב תקינה אולם הרופא אמר לחץ דם בגבול הגבוה 85/130
כיצד לפעול האם להתחיל שרשרת בדיקות או אולי זה מתח (יש מתח וסטרס וחרדה עקב לחץ יום יומי עבודה ילדים וכו)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האןם מתח או משהו אחר - תגובה
שרון לויט29/10/2012שלום לך,
מומלץ לעשות את הבדיקות שרופא המשפחה ממליץ עליהן. לא מומלץ להגזים עם הבדיקות ולעבור כמות של בדיקות שאינה פרופורציונלית לבעיה. בהחלט יכול להיות שמדובר במתח ולחץ, ואפשר ללמוד טכניקות להפחית אותם באופן קבוע בטיפול בגישו קוגניטיבית התנהגותית (CBT).
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצהליה28/10/2012
שלום,
אני מחפשת המלצה על פסיכיאטר ועל פסיכולוג/ית מומלצים המקבלים גם דרך כללית מושלם. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצה - תגובה
שרון לויט29/10/2012היי ליה,
אסור לנו להמליץ על גבי הפורום על שמות ספציפיים. אני מציעה לפנות לקופת החולים ולקבל רשימה של מטפלים באיזור המגורים שלך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סל שיקוםשירה27/10/2012
שלום הגשתי לביטואח לאומי טפסים של סל שיקום תחת הכותרת נחות כללית או שיש לזה טפסים בשם אחר
הם כתבולי שאולי שיזמנו אותי לוועדה רפואית השאלה גם אם לפני זה הם שולחים טפסים לפסיכיטרית שלי זה מה שהיא אמרה לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סל שיקום - תגובה
שרון לויט29/10/2012היי שירה,
מחלקת נכות כללית היא העוסקת בכל הקשור לקבלת קצבת נכות, הן רפואית והן נפשית. כדי לקבל סל שיקום, הכולל שירותי דיור ותעסוקה, צריך לפנות למשרד הבריאות, ללשכת הפסיכיאטר המחוזי. ייתכן שאת מתכוונת שפנית לבטל"א כדי לקבל קצבת נכות. כמובן שיבקשו גם חוות דעת של הפסיכיאטר המטפל בך, ובנוסף בוועדה הרפואית יבדוק אותך פסיכיאטר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)

