מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הילד שלי מסתיר מידעקרן24/02/2015
שלום רב
בני בן ה 12 לאחרונה החל להסתיר ממני פרטים על חייו כמו היכן בזבז את הכסף, מה קורה בבית הספר עם חברים.
בשבוע האחרון נקטתי בשיטה של התעלמות - "עד שלא תזכור על מה בזבזת , אין חוגים אין חברים ואנחנו לא מדברים"
האם נכונה השיטה האם יש הצעה אחרת ...
לציין כי הגבולות בבית מאוד ברורים לא משקרים מספרים הכל בפתיחות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הילד שלי מסתיר מידע - תגובה
ד''ר נלי שטיין25/02/2015קרן שלום,
אני מבינה שאת מוטרדת אבל רוצה להציע משהו קצת שונה, לפני מתן סנקציות כאלה ואחרות. התעלמות אינה שיטה חינוכית, והיא יוצרת מרחק ומתח - אולי בדיוק הדברים ההפוכים מה שאת רוצה שיקרה.
אי לכך, ולאור העובדה שאתם נוהגים לדבר בבית בפתיחות, הרי שהייתי מציעה שתגידי לו שאת דואגת לו... שאין זה ממנהגו להסתיר... שאולי משהו קורה לו שכדאי שאת תדעי ושהוא לא יישאר אתו לבד...
במקביל הייתי מדברת גם עם המחנך/ת, בודקת מה קורה מבחינה חברתית, ומבקשת שיהיו עם יד על הדופק.
כך לאט, בסבלנות, מתוך רצון לעזור הוא יוכל להיפתח ולשתף.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 18 לא משתפת בכלוםאילנית21/01/2015
שלום, ביתי הבכורה מארבעת ילדי, התגייסה לפני חודשיים לצבא, מאז היותה קטנה לא שיתפה אותנו בכלום, לא התייעצה איתנו בכלום וגם כשאנחנו מנסים להציע משהו היא מתנגדת לשמוע ומיד מתעצבנת, אני מודה יתכן שגם אנחנו טעינו בדרך עוד כשהיא היתה קטנה, וגרמנו לה להיסגר בפנינונו מה גם שחלק מהאופי שלה הוא כזה...מאז היותה בגיל ההתבגרות היא עוברת דברים ולא משתפת, אני מגלה זאת דרך הפייסבוק או דרך אנשים מסויימים, היא נוהגת להתייעץ עם כל מיני חברות שלא תמיד העצות וההכוונה שהן נותנות לה מובילות אותה למשהו חיובי וטוב (לדוגמא: עשתה טעות שקשורה לתפקיד בצבא והיום "משלמת" את המחיר, כל זה בגלל עצה שקיבלה מחברה)היא ניזונה ממה שאומרים לה אחרים ובשום אופן לא רוצה לשמוע את דעתי או את דעתו של בעלי...אני מאוד מודאגת וכבר לא יודעת מה לעשות או איך להתקרב אליה, היא מאוד נעולה מולינו לא רוצה לשמוע כלום ממה שיש לנו להציע, חושבת שאנחנו מזיקים לה, גם כשהיתה בגיל 16 עברה משבר גדול ולא שיתפה והתמודדה לבד עד שאני ובעלי שמנו לב לזה, אנחנו הורים מאוד אכפתים ומאוד דואגים ואיתה אני מרגישה שאנחנו רק כדי לממן אותה כספית , וללת לה מקום לישון ולאכול..אני מודאגת מה יהיה איתה....היא בחרה ללמוד רק בדרך הקשה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 18 לא משתפת בכלום - תגובה
שלי ורדי22/01/2015שלום אילנית,
מדברייך אני מצליחה להבין שהיו מצבים ואינטראקציות בעבר שגרמו לבתך הבכורה להתרחק ולהיסגר מפניכם, ההורים. את לא מפרטת אותם אך חשוב שתחזיקי אותם בראש כך שיש לך "קצה חוט" לשאלתך, למה הבת התרחקה. היום את מתארת את המצב שלך כהורה לא קל, כאשר את עומדת מהצד ומלווה את חייה דרך מידע שאת מקבלת באמצעות אנשים אחרים ולא ישירות ממנה. בתקופה קריטית זו שבה הבת מתגייסת לצבא ההתרחקות מתחדדת וכואבת עוד יותר. אני קולטת אצלך את הוואקום הגדול יותר שנפתח עקב התרחקותה וגיוסה, את הדאגה של אימא לכך שלבת יהיה טוב ,את הדאגה היא איך תתגבר על הקשיים השונים בדרכה ללא עזרה וללא עצה מההורים. בנוסף, אני חושבת שהרגשתי מדברייך טון כועס כלשהו - "היא בחרה ללמוד בדרך הקשה" האם זה נכון?
אני לא יודעת האם הבת מענישה אותכם על משהו שקרה, או מתגוננת, או "משתמשת" בכם. אני נוטה לחשוב שהיא מתגוננת. קודם כל היא ילדה ורק עכשיו נהייתה בוגרת ואין לה אפשרות לממן את עצמה. כהורים חובתנו- יתנהגו איך שיתנהגו כלפינו- לספק להם בית ומימון של צרכים בסיסיים. נקודה שנייה שאולי אתם פחות שמים לב אליה- הבת שלכם גם משלמת מחיר כבד על הניכור וההתרחקות מכם, מחיר של בדידות, חסך של חום ,אהבה ועצה ועזרה של מההורים. בניגוד לכל המיתוסים המתבגרים נזקקים מאד להוריהם. אני משערת שבתך התרחקה מגיל צעיר מכיוון שנפגעה או התאכזבה והיום מגוננת על עצמה דרך ההתרחקות זו ,"משלמת מחיר " של ניכור ובדידות כדי לא להרגיש שנית את הפגיעה. הדרך אליה, אם את חפצה בכך, מתחילה בחשבון נפש אישי, בדיבור פנימי בינך לבין עצמך על מה שהיה, ומראיה את בתך לא רק בוחרת באופן חופשי את המצב הזה (אני בטוחה שזו לא בחירה חופשית) אלא ראיה אותה כאדם שהאמון שלה באנשים נפגע. מכיוון שהמצב נמשך שנים רבות קשה לעשות שינוי היום. לכן הייתי ממליצה לך לפנות לייעוץ לגבי עצמך, להבין יותר את עצמך ואותה ואת המערך הרגיש של התקשורת במשפחה שגרם לבת להיסגר מגיל צעיר.
כאשר תרגישי מוכנה תעשי כמה צעדים של התקרבות. תזמיני אותה לשיחה על העבר, תשתפי אותה ברגשות שלה ובמשאלה שלך להיות קרובה אליה, תשאלי על מה היא חושבת עלייך כהורה ותהיי אמיצה לשמוע ולהכיל גם דברים קשים, וגם דברים טובים... ההזדמנות שאנחנו נותנים לילדינו להשמיע לנו טענות ותלונות על תפקודנו בלי לדחות על הסף את הטענות שלהם אלא להיות מספיק חזקים להקשיב, להסביר מקרבת את הילדים אלינו כי גורמת לקשר להיות אותנטי וכן.
אפשרות נוספת היא לכתוב לה מכתב, אם קשה בשיח הישיר.
לא תהיה לדעתי דרך קצרה וקלה כל כך ללב שלה , אך יש לזה סיכוי אם יש סבלנות.
בהצלחה וכל טוב,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיבור בפלפ באמצעות אוזניות- המשךש18/01/2015
שלום בשנית. תודה על תשובתך המהירה והמעניינת. יתכן ואת צודקת ומדובר בבעיה כללית והיא שביתי אינה מקשיבה לדרישות שלי. הפעם מדובר בדרישה להשתמש באוזניות, בפעם אחרת מדובר בביצוע משימות חובה בבית וכו'. אנא הציעי לי דרך פעולה שתוכל לעזור לנו להמשיך את החיים המשותפים בנעימות. אני לא רוצה להתעמת, אלא תוך הבנה ויצירת שיתוף פעולה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיבור בפלפ באמצעות אוזניות- המשך - תגובה
ד''ר נלי שטיין18/01/2015שלום לך,
האמת שמה שאני יכולה להציע לך הוא קודם כול התבוננות בדינמיקה הזו של מאבקי הכוח ביניכם. האחריות לכך אינה רק עליך ואינה רק על בתך, אלא משהו שקורה ביניכן. למה את מתכוונת ש"היא לא מקשיבה לדרישות שלך"? מה זו בעיניך "הקשבה"?... על איזה דרישות מדובר? האם את יכולה להפחית חלק מהדרישות? האם את פתוחה להקשיב למה מפריע לה...?
בנוסף, נסי ליצור עמה דיאלוג אחר... קל להגיד וקשה לעשות - אני יודעת - אך שם טמונה בדרך כלל גם התשובה. זה לא יעבוד מיד... צריך סבלנות. עליך גם להבין שאולי ההתנגדויות שלה יושבות על מאבקי היפרדות ועצמאות שאופייניים לגילה....
את יכולה גם להיעזר בסיוע מקצועי, מה שיכול מאוד להקל ולתמוך.
בברכה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיבור בפלפ באמצעות אוזניות- המשך
ש18/01/2015את תשובתך זו אניני מבינה. מדובר בדרישות בסיסיות של שיתוף פעולה בבית בפעולות חיוניות לקיום הבית. הכוונה לחלוקה בסיסית בנטל המשפחתי. דברים כמו להוריד ולרחוץ את הכלים, לטאטא את הבית, להשליך את האשפה וכיוצא באלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיבור בפלפ באמצעות אוזניות- המשך - תגובה
ד''ר נלי שטיין19/01/2015בוקר טוב,
אכן דרישות בסיסיות ובכל זאת הרבה ילדים/ות בהרבה משפחות מתקשים/ות למלא אותן... הרבה הורים מתמודדים עם סוגיות אלה, והשאלה הגדולה היא איך מקבלים שיתוף פעולה מבלי שזה יעלה במחיר היחסים...
לא יודעת מה היה לא ברור בתשובתי הקודמת אבל אולי כדאי לעיין בה שוב, לשוחח עם מישהו קרוב, להרהר... לפני שיוזמים צעד כלשהו כלפי הבת. זה כולל גם בדיקה עצמית שלך לגבי המינון של הבקשות/דרישות ושל האופן בו את אומרת את הדברים...
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיבור בפלפ באמצעות אוזניות.ש16/01/2015
שלום. ביתי מסרבת להשתמש באוזניות כאשר מדברת בפלפ. אני מסבירה שוב ושוב את הסכנה הבריאות הטמונה בכך (קרינה מזיקה) ואין קשב מצידה. אני מודאגת מכך.באיזו דרך מומלץ לנקוט?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיבור בפלפ באמצעות אוזניות. - תגובה
ד''ר נלי שטיין17/01/2015שלום לך,
אני מצטערת אך קשה לי לענות על כך מבחינה בריאותית. אין זה בתחום סמכותי.
אני כן יכולה להציע שיתכן שאת ובתך מקיימות איזה מאבק כוח... יכול להיות? אם כן, האם מאבקי כוח ביניכן מוכרים לך?... יתכן שזה קשור לחיפוש הדרך בניסיון לגרום לה להקשיב.
אם כן, עני לי ואמשיך להתכתב עמך.
בברכה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילד בןדני04/01/2015
...26
במקרה ראינו במייל גימייל שלו התכתבות עם אתר סוינגרס.. 2 שורות במועדים שונים. באחת 8 שורות/מיילים של תת התכתבות משנית (מכירים?)
היינו בשוק. הוא עם חברתו כבר שנתיים שלוש.. איך אוכלים זאת? בן לא פרוע ונבון ....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבהרה: זו התכתבות
דני04/01/2015טרייה מהימים האחרונים...
כאילו הם מחפשים זוג או אשה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה2
דני05/01/2015איננו יודעים גם איך לספר לו על ידיעתנו...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה2 - תגובה
ד''ר נלי שטיין07/01/2015אלי שלום,
אני יכולה להבין את הפליאה והזעזוע שלכם כהורים. יחד עם זאת אני סבורה שהוא אדם בוגר, כדבריך "לא פרוע" ולכן זכותו לבחור את דרך חייו ואת התנסויותיו המיניות.
אני מאוד מציעה לכם לא לספר לו, ולא להיכנס לחייו בתחום זה.
שוחחו ביניכם, קראו, בדקו מה אתם מרגישים וגם את הצורך לשתף אותו בידיעתכם... אבל זכרו שבין זה לבין לשוחח על כך בפועל יש מרחב גדול והבדל עצום.
בברכה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סאמר סקול למתבגרים- רוצה להתייעץ עםדרורה13/12/2014
הייתי שמחה להתייעץ לגבי הבת שלי שתכף חוגגת 12. לבת מצווה שלה תכננו לקחת אותה לטיול משפחתי בצרפת אבל שתי חברות שלה לכיתה הציעו לה להצטרף אליהם למחנה קיץ ביולי באנגליה. התחלתי לברר לגבי מה זה אומר ומתברר שחברה בשם קמפוס לימודים מציעה summer school 2015 לאנגליה למתבגרים בני 10-18 כך שהיא לגמרי בגיל המתאים. על פני השטח זה נראה מסודר וגם דיברתי עם נציג שלהם שאמר שהכול מאורגן מ-א' ועד ת' ויש להם מדריכים בוגרים ורציניים והכול נשמע כמו חוויה יוצאת דופן. העניין הוא שמן הסתם הייתי מרגישה בטוחה יותר אם היא הייתה נוסעת איתנו בקיץ ולא נוסעת בעצמה בגיל כזה בלעדינו. הייתי שמחה לשמוע דעה אחרת לגבי מחנות קיץ כאלה בחו"ל - האם זה משהו שכן כדאי לחשוף את הילדה בגיל כזה? האם החשש שלי מופרך ולא הגיוני?
אם מישהו מההורים כאן מכיר את המחנה הזה והילד שלו היה שם, אשמח להחליף איתו כמה מילים...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני גם חששתי אבל שלחתי אותה לשבועים
מאיה01/03/2015אני שלחתי את ביתי לסאמר סקול בלונדון של שבועיים ורשמתי אותה דרך האתר של חבר.
כאילו הוא סיבסד את הגיל נגל בלונדון.
והילדה קיבלה יחס מדהים וחזרה אם מלא חווית
ובקייצור אני ממש ממליצה
תחפשי בחבר גיל נגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עישון בגיל ההתבגרותיואב03/12/2014
שלום,
עישנתי נרגילה במשך שנתיים בכל יום אפילו פעמיים ביום לפעמים (בגילאים 16-18) ואני חושב שפגעתי בגדילה שלי לגובה ולרוחב ובכלל שאר האיברים בגוף (לא הכל פרופורציונלי, למשל האף שלי גדול אני שמנמן ויש לי חזה של מתבגר בן 13), בקיצור לא התפתחתי תקין בכלל, אני מתחבט בשאלה- האם זה מה שפגע לי בגדילה? או העובדה שהתזונה היתה לקויה וחוסר ספורט זה מה שגרם לי להגיע לגובה הזה. עוד אציין כי גדלתי ללא אמא בכלל ככה שאוכל בריאותי לא היה חלק מההתבגרות שלי שלא לדבר על חסך אימהי- אולי זאת הסיבה? חסר אימהי?
נא להתמקד בעישון ובחסך האימהי אם אפשר.
נתונים: אני: 1.70 משקל 79
אבא: 1.78 רחב וגדול
אמא: 1.68* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עישון בגיל ההתבגרות - תגובה
ד''ר נלי שטיין07/12/2014יואב שלום,
מדבריך עולה - להרגשתי - שאתה מבין שיש הרבה מרכיבים שהשפיעו על הגדילה/ההשמנה שלך ולאו דווקא הנרגילה. לי עצמי לא ידוע על השלכות העישון בנרגילה על היבטים אלה...
נשמע מדבריך שאינך שלם עם עצמך, שהרבה דברים מטרידים אותך והחסך האימהי הוא חור גדול בנשמה. אני מציע לך לעזור לעצמך ולפנות לטיפול נפשי. יש הרבה אפשרויות - הן באופן פרטי, הן דרך קופות החולים והן דרך מרכזים קהילתיים לבריאות הנפש.
בעזרת טיפול נפשי וליווי מתאים תוכל להתארגן גם בהקשרים אחרים של תזונה, פעילות גופנית וכל מה שאתה בוחר לשנות/לעשות.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זהות מינית גיל18 וחציאופירה27/11/2014
שלום ביתי בת 18.15 הצהירה על עצמה כדו מינית מאז היותה בת 15...במיוחד שבגיל זה עשתה מרד, לקחה את הצד הפריקי לתקופה של שלוש שנים, (היום היא צוחקת ולא מאמינה איך היתה)שאלתי אותה האם היא מעדיפה "צד" מסויים ענתה שלא יודעת, האם מתי שהוא תבחר צד?האם היא לסבית וחוששת להצהיר על כך?למרות שהרבה פעמים היא רואה בחורים ומתלהבת מכמההם יפים וחתיכים, האם בכלל אנו צרכים להתעסק מולה בשאלת הזהות שלה?או לתת לה להתמודד עם זה לבד עד שירד לה האסימו6.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זהות מינית גיל18 וחצי - תגובה
ד''ר נלי שטיין27/11/2014שלום אפרת,
אני בהחלט מציעה לתת לה מרחב התלבטות וחקירה משלה... הכי חשוב - בעיני - שהיא תגיע לבחירות שלה ממקום שלם, תוך שהיא יודעת ובטוחה שיש לה תמיכה הורית ומשפחתית. זה להערכתי מה שיעשה אותה יותר מאושרת!
עבורך ועבור בן זוגך זה לא כל כך פשוט להיות בעמימות והמשאלה היא כנראה שהיא תבחר "נכון", קרי - בחיים הטרוסקסואלים, אבל בואי נזכור שאלה החיים שלה...
האתגר ההורי שלכם הוא ללוות אותה, בלי לחץ וביקורת, במסלול החיים שלה ובהרשאה פנימית עמוקה שהיא יכולה להתלבט, לבדוק ואז לבחור.
יחסיכם רק ירוויחו מעמדה זו!
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברוגז בין אחים צעיריםדנה12/11/2014
יש לי שני ילדים בגיל ההתבגרות אחת 15 והשני12 .כבר ארבעה חודשים ברוגז מוחלט , הגדולה החליטה שהיא לא מעוניינת יותר לדבר איתו לנצח.היא עומדת בזה יפה מאד.מה שכן אותנו ההורים זה אוכל וקשה לנו מאד .אין שום דרך לפנות לליבה .עשינו הכל מהכל.היא בשלה .מה עושים ? ככל שעובר הזמן הקרע גדול יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברוגז בין אחים צעירים - תגובה
ד''ר נלי שטיין27/11/2014דנה שלום,
אני בהחלט מבינה את הקושי שלכם.
זהו מצב מאוד קשה, ואיני יודעת מה הוביל לכך. נשמע שבתך מאוד כועסת והניתוק משרת את הצורך לנפרדות ואולי גם להעניש את אחיה.
אני מציעה לכם להתייעץ מקצועית ולנסות להביא את כולכם לטיפול משפחתי, במסגרתו תוכלו לבדוק ולברר לעומק את התהליכים שמתרחשים במשפחתכם. יתכן שבתך תהיה זקוקה גם להתייחסות נפרדת שתוכל לתת מקום וביטוי למה שעובר עליה.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל ההתבגרות ונטייה מיניתמיכל11/11/2014
שלום רב,
ביתי, נערה בת 14, נמצאת במצוקה רגשית לגבי הנטייה המינית שלה, והדבר נובע מכך שהיא הגיעה דרך קישור באינסטגרם לתמונות של נשים בלבוש פרובוקטיבי וראתה סרטון של זוג נשים מתקלחות והדבר ריגש אותה, ומספרת שנכנסה לסרטון יותר מפעם אחת. בנוסף, היא גם ראתה זוג מקיים יחסי מין.
לציין שלא היה לה חבר והיא די מקנאה בחברות שלה שלחלקן יש חבר. מקריאה ביומן האישי שלה קראתי ששנה שעברה היתה מאוהבת בילד מהכיתה תקופה ארוכה. היא מראה התעניינות במין הגברי ומחכה כבר שיהיה לה חבר...
היא פתחה את הנושא בפני בהתפרצות רגשות ובבכי לאחר "ששמרה את הנושא בבטן" עד שלא יכלה יותר לשאת זאת.
הפחד שלה הוא מכך שבגלל שהיא ראתה את הנשים, הדבר מעיד שהיא לסבית, וזה מבעית אותה, משתלט לה על המחשבות, ולטענתה המחשבות לא עוזבות אותה לרגע, היא מכונסת בעצמה, מתלמידה מצטיינת של "100" התחלנו לראות ירידה בתוצאות המבחנים. משיחה עם המורה שלה היא גם ציינה שיש ימים שהיתה לא מחוברת ומנותקת בכיתה והמורה מרגישה שמשהו עובר עליה. אמרנו שזה קשור לגיל ההתבגרות ללא פירוט והמליצה לפנות ליועצת ביה"ס, אך לא הסכמנו.
קיימתי איתה מספר שיחות והסברתי לה שהדבר טבעי בגיל ההתבגרות ואנו סקרנים לראות איך נראה גוף אישה וגוף של גבר ועוד ועוד... בנוסף, ניסיתי להבהיר בעדינות שלהיות לסבית זה בסדר (ואין לי בעיה עם זה, חשוב לי הנפש של הילדה), כך שאם זה נכון שלא תפחד, והדבר יותר הפחיד אותה, היא לא רוצה לשמוע על כך אפילו ואומרת שרוצה להתחתן ולהביא ילדים וכו'.
לתחושתי ומהכרותי היא לא לסבית, אך אני לא מצליחה להרגיע אותה ולהוציא אותה מהמחשבות שממש מקשות עליה את החיים בלשון המעטה.
כל ההסברים שלי שזה שהיא צפתה בסרטון לא מעידים על היותה לסבית, לא מצליחים להרגיע אותה.
אני מתלבטת אם לקחת אותה לשיחה עם מומחית לגיל ההתבגרות, כי הילדה עלולה "להעצים את הבעיה" ולחשוב שאם הולכים לשיחה/יעוץ - זו אסמכתא שהיא לסבית.
אבקש הדרכה איך להתנהג איתה, מה לומר לה, מה לעשות ?
אני ממש מוטרדת , אודה לתשובה מהירה וגם אמצעי קשר עימכן לתיאום שיחה מקצועית , במידה והילדה תסכים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל ההתבגרות ונטייה מינית - תגובה
שלי ורדי11/11/2014שלום לך מיכל,
מתיאורייך, הילדה שלך במצב משברי, ייתכן שהיא מגלה משהו על עצמה, מבחינת הנטייה שלה וזה מפחיד אותה, יתכנו עוד סיבות לכך, הכל פתוח מבחינת הנטייה המינית. אם הנטיות שלה מפחידות שלה, אז פעלת נכון במסר מרגיע ומקבל בכל מצב שתבחר בעתיד. עדיין זה לא מרגיע אותה כי הבת בעצמה ספגה את ביקורת על התופעה ההומולסבית כתופעה חריגה, כך שהיא שופטת את עצמה, יתכן שהיא "מתאבלת" על מי שחשבה שתהיה ועל העתיד שבנתה בפנטזיה על עצמה. אם קיימות סיבות נוספות למשבר אינני יודעת, אך קרוב לוודאי שמדובר במשבר זהות, משברים אלה בעוצמות שונות אופייניים לגיל ההתבגרות. אני כן חושב שיש מקום להתערבות טיפולית של איש מקצוע, כי היא סובלת, וכי המשבר שלה משפיע גם על התפקוד הלימודי שלה.
בברכה,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות של ילדה בת 18הורה מתלבט04/11/2014
היי
לנו שלושה ילדים , בתי הבכורה ( בת 18 לפני גיוס) אף פעם לא הייתה
"משפחתית" תמיד חיי החברה - חברות \חברים היו בראש מעיינה
ואנחנו כהורים מאד נעלבנו , בעיקר בארועים משפחתיים , תמיד התחמקה
או דיי "עשתה טובה" כאשר התבקשה להשתתף -לקנות מתנה
מוכרח לאמר שאני מרגיש כמו הורה שנתפס כמובן מאליו
וכי יש ביני לבין זוגתי דעות מנוגדות בנושא
בעוד היא נוטה לעבור לסדר היום על כך , אני בדעה שצריך לשלול ממנה
דברים שנתפסים בעיני כמותרות , רכב - כסף לבילויים וכדומ'
אני מודע לכך שילדים מתבגרים עוברים תקופה לא קלה והמעבר לגיוס -יציאה לחיים עצמאיים דיי גורמים להם לחוסר יציבות .
שלשום חגגנו יום הולדת לבן הזקונים שלנו במסגרת הכיתה וכאשר ביקשנו ממנה
להגיעה היא אכן אמרה שתעשה כך ,
גם השתתפות בקניית מתנה עבורו הייתה בעיניה מטלה "קשה" מידי
וכמובן שליום הולדת היא בסופו של דבר לא הגיעה ובמקום הלכה עם חבר לארוע של משפחתו
זה כבר היה יותר מידי עבורי
איך לדעתכם עלינו לנהוג במקרה שלה שכן עליי לציין ששני ילדינו האחרים
הם ממש רגשישים לארועים משפחתיים משתתפים ותורמים
אז לא בטוח שהנושא שאני מתאר נופל על ליקוי חינוכי
עצתכם תתקבל בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות של ילדה בת 18 - תגובה
ד''ר נלי שטיין27/11/2014שלום לך,
קודם כל אומר שאני חשה את הכאב העולה מדבריך. זה באמת כואב ומרגיש סוג של דחייה כאשר הבת בוחרת באנשים אחרים על פני המשפחה... ולא משנה כרגע מהן הסיבות (שאיני יודעת מהן...).
יחד עם זאת, אני סבורה שנקיטת סנקציות חריפות רק תחריף את המרחק ותעשה הפוך ממה שאתה מצפה. הרי ברור שאי אפשר לגרום לה לבחור בכם בכוח...
אני יכולה להציע לך לנסות להיות קצת פחות רגיש להתנהלות שלה, אבל זה מאוד קשה. נסה לחשוב עם עצמך (ועם אשתך) האם העלבון הזה יושב על תחושות אותן אתה מכיר מילדותך? ממשפחת המוצא שלך... ואם כן - כיצד הן מחריפות/מעצימות את התגובות כלפיה...
הכי טוב היה אם היית יכול פחות לחזר אחריה... לתת לה פחות כוח לפגוע בך/בכולכם... לתת לה להבין - בקצב שלה - שגם היא מפסידה כשהיא מתנתקת, והמון!
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 18 שעובדת ודורשת כסףאופירה03/11/2014
ביתי מתגייסת בקרוב ו היא עובדת ומקבלת משכורת כ1500 שח בחודש, כל השנה חסכה בצורה יפה מאוד, העניין הוא שהיא מבקש מאיתנו שנשלם לה עדיין את שעורי הגיטרה ושנקנה לה כרטיסיה לאוטובוס,שניתן לה את דמי הכיס כמו שסיכמנו בעבר בכל שבוע לאחר ניקיון החדר, ביתי היא הבכורה ואין לנו מושג כיצד לנהוג בעיניים, האם לשלם לה עדיין כל דבר, האם היא צריכה להתחלק, אינני מתביישת להגיד שביתי מאוד רכושנית לכל מה שקשור בכסף...אשמח לעצה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 18 שעובדת ודורשת כסף - תגובה
ד''ר נלי שטיין27/11/2014שלום אפרת,
מהדברים שתיארת אני מרגישה שנושא הכסף ביחסי המשפחה שלכם הינו מרכזי, ואינו קשור רק לבתך. כמו כן, אני תוהה האם למרות שהיא בת 18 ומתגייסת בקרוב אבל עדין גרה בבית ומבקשת שתזכרו - דרך התשלומים - שהיא עדין הילדה שלכם... היא לא חייבת עדין להתחלק איתכם בהוצאות. יש לכך זמן.
היא נשמעת ילדה חרוצה וחסכונית, אך נראה לי כי הכסף - שקיבל משמעות מאוד גדולה אצלכם - מהווה עבורה סוג של "עוגן", ביטחון - כנראה גם רגשי.
איני יודעת מדוע צריך לשלם לה על ניקוי חדרה אבל לא הייתי מפסיקה מנהג כזה עכשיו היות שאלה דמי הכיס שחשובים לה. כנ"ל גם לגבי שיעורי הגיטרה והכרטיסייה לאוטובוס... עוד מעט היא לא תוכל לעבוד ותקבל בלאו הכי משכורת מאוד נמוכה מהצבא. בנוסף, רוב נסיעותיה יהיו בחינם כחיילת ואיני יודעת אם היא תוכל להמשיך ללמוד שיעורי גיטרה...
נסו לומר לה כמה אתם גאים ואוהבים אותה... שזה יותר חשוב מכסף!
כל טוב,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר לחטיבת ביניים באמצע השנהיפית27/10/2014
שלום,
רציתי לדעת בבקשה האם אפשר באופן עקרוני לעבור לחטיבת ביניים אחרת באמצע השנה עקב בעיות חברתיות אשר לא מטופלות כראוי על ידי הצוות החינוכי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר לחטיבת ביניים באמצע השנה - תגובה
שלי ורדי27/10/2014שלום יפית,
עקרונית כן אפשר לעבור, צריך לזמן פגישה עם מנהל/ת אגף החינוך באזור מגורייך, ולנמק את הסיבות. בנוסף, מעבר לשינוי סביבתי, נכון תמיד להתבונן באירועים שקורים ולהבין האם התמודדות אחרת, ברמה הרגשית והמעשית, הייתה הייתה משפרת או משנה את הסיטואציה.
כל טוב,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריצוי אחרים-אורית20/10/2014
בני בן 13 רגיש מאוד לסביבה, נעים הליכות,ילד (מתבגר) נהדר. כיצד אפשר ללמד אותו לא להיות אחד שמרצה אחרים? אלא לדאוג לעצמו ולעזור לא מאותו מקום מרצה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריצוי אחרים- - תגובה
ד''ר נלי שטיין30/11/2014אורית שלום,
סליחה על האיחור בתגובה. רק עכשיו ראיתי ששאלתך לא נענתה עדין...
לגבי בנך הרי שהריצוי יכול להיות מבוסס על חששות הקשורים לסוגיות של ביטחון עצמי, רצון לשייכות ולמקובלות. יתכן שבנך מצפה מעצמו להיות קשוב לאחרים (וזה מאוד יפה ומוערך), ורואה בכך דרך להשתלב בחברה, אבל עדין לא מצא את המינון המתאים לעשות זאת... - לפחות בעיניך.
אני סבורה שלאור תיאורך אותו הרי שניתן לתת לו להתנסות, ללמוד מניסיונו וגם לשוחח אתו. הוא יפיק בהדרגה את לקחיו. תני לו מרחב ללמידה ולהפקת מסקנות, והיי שותפה לדיאלוג עמו בנושאים שונים כולל אלה.
יש לציין שאם את סבורה שהוא מעורב במעשי ניצול ופגיעה הרי שיש להיות יותר עם יד על הדופק ואולי אפילו לשקול הפנייה לטיפול מקצועי. אך איכשהו זו לא התרשמותי.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מורה נהיגהנחמה לוין20/10/2014
בני הקטן (כבר לא כל כך קטן) הגיע לגיל שמתחילים ללמוד נהיגה ,הוא סובל מהפרעות קשב וריכוז רציתי לדעת איך אני יכולה למצוא לו מורה נהיגה שיודע להתמודד עם בעיות קשב וריכוז ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצה
נחמה לוין21/10/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמורה נהיגה - תגובה
ד''ר נלי שטיין23/10/2014צר לי אך אין לי שום יכולת מקצועית לענות על בקשתך.
אנא חפשי פורומים אחרים, אני בטוחה שיש כאלה...
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)

