מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בילוי רחוק מהביתרונית09/05/2014
אני אמא לשתי בנות גדולות 27,ו24 ולבת זקונים בת 17 .ביתי בת 17 היא החליטה ש"החברים מבית הספר בו היא לומדת מנוכרים לא מפרגנים ולא נעים לה איתם. החברים מהעיר בה אנו גרים לא מעניינים רדודים ומרבים לשתות ולעשן" .החברים של ביתי מתגוררים בישוב קהילתי מבוסס והחברה בו איכותיים וביתי מרגישה מעורכת ואהודה במחיצתם. אלא שהישוב מרוחק ממקום המגורים שלנו וביתי נאלצת לנסוע לשם באוטובוס אם לנו לא מתאים לבקר שם מדי יום שישי לארוחה משפחתית אצל הוריי. הבילוי של ביתי מתחילים מ22:00 עד מאוחר כך שגם להוריי המארחים לא מתאים להישאר ערים ולחכות לה כשהם דואגים. ביתי נאלצת לישון כל פעם אצל ידיד/ידידה שונים. אני אובדת עצות ולא יודעת מה נכון. מצד אחד אחיותיה הגדולות לא יצאו מהבית כל הזמן למדו והיום לאף אחת מהן אין עדיין חבר . מצד שני חשוב לי שהיא תרגיש טוב מוערכת תחווה חוויות שונות אך הדאגה שהיא רחוקה ממני למקרה ותיקלע לצרה והאי נעימות מהמשפחות השונות שאיני מכירה שנאלצות לארח אותה .
אני לא יודעת מה לעשות אולי אתם יכולים לשפוך לי אור אחר על המצב.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בילוי רחוק מהבית
רונית12/05/2014חלפו מספר ימים היה מענה לאחרים ששאלו אחרי .אשמח לשמוע את דעתכם .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבילוי רחוק מהבית - תגובה
ד''ר נלי שטיין13/05/2014רונית שלום,
צר לי על העיכוב בתשובה.
מדבריך עושה רושם שבתך הצעירה דעתנית ומחפשת אחר כיווני חשיבה, פעולה והתנהגות עצמאיים משלה. במיוחד בתחום החברתי... אפשר לשוחח אתך (וכנראה שכבר עשית זאת) על חששותיך, ולחשוב יחד אתה על פתרונות. נסי להחזיק הן את הדאגה מצד אחד והן את האמון בה ובאופן בו היא מחליטה להתנהל - בו זמנית.
אני בהחלט מבינה את דאגותיך ושואלת גם את עצמי האם לא ניתן לפתור חלק מהקשיים על ידי מתן מפתח לבית הוריך, בה תחכה לה מיטה שתאפשר לה להגיע לישון מבלי להעירם? הם הרי לא באמת חייבים לחכות לה...
לא לגמרי ברור לי הקשר לאחיותיה שעוד לא עזבו את הבית, אבל אם את מתכוונת לכך שהיא עצמאית יותר הרי שזה משום שכול ילדה שונה, ובוחרת את דרכה... לפעמים זו דווקא הצעירה מכולן.
מקווה שעזרתי.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לד"ר נילי שטיין אכן ניתחת נכון
רונית19/05/2014נילי יקרה
אכן מדובר בבת דעתנית יותר משתי אחיותיה. הרעיון ללקיחת מפתח מהוריי עלה מצידה והוריי מאוד שמחו לרעיון כיוון שהם מעדיפים שהיא תישן בביתם. בינתיים כנראה בגלל לחץ הבחינות היא עצמה הגיעה למסקנה שהטרחה והמאמץ הכרוך בנסיעה לא מצדיק מפגש עם החברים מדי שבוע. בנותיי הגדולות לא גרות בבית אך בסופי שבוע הן מתארחות והן מעדיפות לבלות בצפיה בסרטים וקריאה כך שההתנהלות שלה מאתגרת אותנו יותר.
תודה רבה על המענה
רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לד"ר נלי שטיין אכן ניתחת נכון - תגובה
ד''ר נלי שטיין19/05/2014שמחה שעזרתי.
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עושים..לי23/04/2014
שלום,ביתי חלתה לפני כ9 שנים במחלה כרונית .
אחריי הקבלה וההבנה שלה (ושלנו)שזו מחלה לכל החיים היא החליטה שאינה מעוניינת לשתף את חבריה ואת משפחתו של בעלי במחלתה.בזמנו התייעצנו עם פסיכולוגית בבית החולים והיא אמרה שנזרום איתה ולא נספר ושאם הזמן היא תשתף בעצמה.
אכן אם הזמן אמרה לי לשתף את אחיי והוריי וכמובן את אחייה .
משפחתו של בעלי וחברותייה לא יודעים עד היום משום שהם לא שומרים "סוד"לטענת ביתי (מה שנכון).הגיע צו הגיוס ואנו יודעים שהיא מקבלת פטור מהצבא ומקווים שיתנו לה להתנדב.ההליך הזה לוקח זמן ומכאן השאלה מה אומרים לחמותי??השאלות יגיעו ובלשכת הגיוס כאשר ילוו אותה ידעו שזה גיוס מתנדבים.אמרתי לביתי את הכל אך היא בשלה ואינה רוצה לשתף אותם איך מתמודדים מולם כאשר הפצצה תגיע?תודה מראש לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה עושים.. - תגובה
שלי ורדי23/04/2014שלום לי,
מה שאני לא יודעת וקשה לי לקבל מידע ממה שמסרת, זה האם את חושבת שבתך צריכה לקבל את עובדת מחלתה ולא להרגיש בושה, מבוכה או פגימות כלשהי. במקרים של אי רצון לשתף אחרים משמעותיים בעובדות מסוג אלה, על עצמה ועל חייה- לעתים תכופות נמצא חוסר השלמה עצמית ותפיסה עצמית שלילית ומכך גם הרגישות הגדולה שהתפיסה השלילית תועבר לאחרים, כשיהיו מודעים לבעייתה. אז, אם את חושבת שעדיף לה מבחינה רגשית להשלים עם עצמה כדי לספר לשאר המשפחה ולחברותיה ולא לשמור סוד - דבר שתמיד מעיק ומרחיק אינטימיות אמתית - אולי תתעסקו ותדונו יותר בבעיה הזאת. הנה, כששומרים סוד כזה, נתקלים בכל מיני בעיות כמו ביום של הגיוס... תמיד אפשר למצוא משהו להגיד בינתיים כמו בעיה רפואית אחרת, שבגללה לא מגייסים אותה, אך לשקר ולשמור לאורך זמן על בנית סיפור שקרי, זה מעייף.
כל טוב,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יחסים בין ביתי והחברשולי16/04/2014
שלום רב,ביתח בת 16.5יש לה חבר בן 19מאוהבים עד הגג 1,אנחנו כלל לא מרוצים מהבחירה שלה בגלל איכות הבחור. 2אני כאמא מודאגת שביתי תגיע מוקדם מאוד לקיים איתו יחסי מין..אינני יודעת כיצד להסביר לה שזה עדיין מוקדם ובכלל האם יהיה זה נכון לשאול אותה עד לאן הגיעו ביחסיהם?אני מאוד מודאגת וגם לא יודעת מה לעשות,במיוחד שזה לא הבחור4000 שאני מאחלת לביתי...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יחסים בין ביתי והחבר - תגובה
ד''ר נלי שטיין17/04/2014שולי שלום,
בחירתה של בתך אינה נראית לכך ובכל זאת היא בחירתה כנערה בת 16.5, קרי - שאינה ילדה קטנה. אני יכולה להבין את דאגתך, אך נראה לי שמניסיוני העצה הטובה ביותר שיש לי בשבילך הוא לא לפתוח חזית מולה. כלומר, לעקוב, להיות עם יד על הדופק, להוריד את ההתנגדות הגלויה. באם יירגעו מעט הרוחות זה יאפשר לבתך להתקרב ולהיות מוכנה (אולי) לספר לך על הדברים המרגשים והמטלטלים המתקיימים בעולמה.
לגבי המיניות שלה הרי שיש להניח שהיא מתנסה מינית, גם אם עדין לא קיימה יחסי מין מלאים, ושהנושא לגמרי על הפרק. איני יודעת למה את אומרת שזה מוקדם מדי, היות שעל פניו זה נשמע גיל סביר (איני מכירה את בתך ואת בשלותה הנפשית)... מדובר בקשר של אהבה, קשר ראשוני עם כל ההתרגשות שהראשוניות מביאה עמה... בעיני זה נשמע מצע טוב להתחיל להתנסות מינית.
אל תשאלי אותה אבל אמרי לה שאת כאן, שאם היא רוצה לדבר את מוכנה להקשיב, שאם היא מתלבטת את מוכנה ללוות... שאם היא רוצה לבחור אמצעי מניעה - את מוכנה לשוחח על כך...
זכרי שלא מדובר בקשר לחתונה וככל שתתנגדי פחות כך היא תרגיש פחות צורך להילחם על בחירתה!
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך יודעים מה באמת הבעיה?יערה14/04/2014
שלום
בתי בת 13, אני במערכת יחסים ארוכה.
בתי עברה טלטלות לא פשוטת לצערי עקב הגירושין ועוד . נולדה עם בעיות משמעותיות בוויסות תחושתי.
באישיות שלה מאוד רגישה מופנמת ועדינה אך יחד עם זאת המון התקפי זעם שמופנים כלפי עצמה.
בחודשים האחרונים לא קרה שינוי מהותי בחייה אך התנהגותה השתנתה מקצה לקצה.
התרסה כלפיי בצורה קשה, חוסר מוכנות לקבל אף כלל ממני שנהוג בבית, אין רצון להתגמש כלל.
איומים כגון "אם לא תתני לי לעשות מה שארצה (מתי לישון כולל שינה בשעות שהן יותר כבר בוקר מאשר לילה, כמה זמן ובמה לצפות בטלוויזיה באופן חופשי, אכילת ממתקים במקום אוכל ועוד) אז אעבור לאבא"
החינוך שאני מעניקה לה כולל סדר יום קבוע אך גמיש בהתאם לנסיבות, אני עקבית וחושבת שאני מעניקה לה המון אהבה.
בתקופה האחרונה החלה בטיפול פסיכולוגי . כרגע המטפלת לא רואה בעיה
חוץ מבית הספר שגם שם החלו גלישות בבעיות התנהגות לאחרונה, אני היחידה כלפיה מופנית העויינות והאמירות הקשות.
לדברי אביה ההתנהגות אצלו מושלמת (הוא מעניק חופש מוחלט כפי רצונה והיא אכן כך נראה נהנית מזה)
אמירות כמו "אין לי רגשות" ועוד.
מודעת לכך שלא תוכלו "לאבחן"
אך בהתחשב בכך שבגיל ההתבגרות פורצות לצערי גם הפרעות נפשיות (יש במשפחה הקרובה לצערי תורשה ) איך ניתן לדעת האם זהו מרד בלבד או שמא יש כאן אכן בעיה?
האם יש איזשהם סימנים שמבדילים או שהכל נראה אותו דבר?
איך יודעים לפני שמאוחר מדי שזה לא סתם נניח מרד גיל ההתבגרות וזה משהו אחר?
ההתנהגות שלה השתנתה מהקצה לקצה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך יודעים מה באמת הבעיה? - תגובה
שלי ורדי14/04/2014שלום יערה,
אני מבינה מדברייך שעצם קיום תורשה של פתולוגיה נפשית במשפחתך מעצימה את דאגתך ובצדק במידה מסוימת. ייתכן שזו התבגרות וייתכן, ואני מקווה שלא, שעם הגברת הדחפים הקיימת בתחילת גיל ההתבגרות כל מיני רגשות צצו החוצה, רגשות שליליים, בלבול שלה עם עצמה ואימפולסיביות יתרה שמאפיינת את הגיל ומאפשרת ביטוי גדול יותר של רגשות שונים. אל תשכחי גם שילדים משליכים חלק מהבעיות שלהם עצמם על אמהות שלהם בעיקר, קצת פחות על האבות, בייחוד כשלא גרים עם האב..אז ההתפרצויות עלייך יכולות להביע את הקרבה הגדולה דווקא שהיא חשה ואת הצורך בו זמנית לקחת מרחב ממך ולהגדיר את עצמה מחדש- למצוא את הנפרדות ממך , ואם זה קשה לה אז הריב משרת אותה כי נותן לה תחושת נפרדות ונבדלות. לגבי הפתולוגיה האפשרית, אני כן ממליצה לך שהבת תמשיך עם הטיפול, זה יכול או למנוע או להפחית את העוצמה של הבעיות. לא תמיד לצערי ניתן למנוע פסיכופתולוגיה רצינית אך לפחות להפחית...אני מקווה שזה לא המקרה. אם בתך לא משתפת פעולה בטיפול פרטני, ואני מקווה שכן, ניתן לשקול טיפול משפחתי - את והיא ביחד - כדי לבנות תקשורת אחרת, קונסטרוקטיבית יותר.
בהצלחה, וחג שמח!
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לתת מטלותנגה06/04/2014
שבוע טוב, בנותי נמצאות בחופש משבוע הזה, האם זה נכון להשאיר להן פתק ולבקש מהם לעשות מס' משימות בבית, כמו קיפול כביסה, שטיפת כלים . אני מרגישה שכל בקשה שלי מהם זה כמו תשעה חודשי היריון, התחלנו את החדרים שלהן לפסח עדיין הן לא סיימו. אני כבר לא יודעת מה נכון וכיצד נכון לנהוג מולם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם לתת מטלות - תגובה
ד''ר נלי שטיין12/04/2014שלום נגה,
אני סבורה ששאלתך נוגעת להורים רבים, והיא רלבנטית במיוחד לאור התקופה של לפני פסח.
לא כתבת מהם גילאי בנותיך, אבל בכל מקרה אומר שכדאי לתת מספר מטלות ספור, לא מוגזם ומותאם לגיל.
כדאי גם לקחת הרבה אויר וסבלנות היות שהקצב של ילדינו בהחלט אינו הקצב שלנו.
על כל שינוי והתגייסות כדאי גם לעודד, לא בצורה מוגזמת, אבל לציין הערכה.
לאט לאט, עם הרבה סבלנות. לא לוותר לגמרי אבל גם לנסות לעודד התגייסות לעזרה.
בהצלחה וחג שמח,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כפיתיותחיה29/03/2014
בני בן 13, מאד רגיש ופגיע, הוא מרבה לעשות "חשבונות" כמה הוא קיבל לעומת האחר (אחי קיבל אתמול ביסלי ואני לא. אחי הלך לחנות עם אבא בטח קנו לו משהו ואני אפסיד ועוד)
מה שיותר מדאיג אותי ששמתי לב שלאחרונה, הוא מרבה לשטוף את ידיו, לשאלתי הוא אומר שהוא מרגיש משהו מלוכלך בידיים, לדוגמא ביקשתי ממנו להעביר לי בקבוק (שהיה יבש) מיד אח"כ רץ לשטוף ידיו
איך אפשר לעזור לו, מה להגיב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפיתיות - תגובה
ד''ר נלי שטיין30/03/2014חיה שלום,
את מתארת את בנך כנער פגיע הנמצא ככל הנראה במצוקה מסוימת. ההתחשבנות, רחיצת הידיים, העיסוק במה קורה בחוץ מעיד על סערת נפש ותחושת מצוקה. תחושת הלכלוך אינה גופנית בלבד אלא דרך הגוף ודרך רחיצת הידיים הוא אומר משהו על מה נחווה עבורו כ"מלוכלך" בעולם הזה (אולי זה הוא עצמו, מחשבות על מיניות, תוקפנות שאצורה בו ועוד).
להערכתי כדאי לפנות לטיפול נפשי עבורו, הכולל גם הדרכת הורים עבורכם.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך המהירה
חיה30/03/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאשר נוסעים לנופש..שאלהשולי28/03/2014
שלום רב בעלי ואני נסענו לבית מלון ליום וביקשנו מילדנו שהם בכיתה ח יא ויב להיות בשיגרה ולעשות הכל כמו בשיגרת היום יום שלהם,לעומת זאת הגדולה הזמינה אליה חברים בערב עד 24.30 השניה הביאה את החבר עד 1100כאשר ביקשתי שיהיה עד 2200והבן אינני יודעת מתי הלך לישון. ואם בכלל קמו הבוקר לבית ספר...היום אנחנו חוזרים הביתב אשמח לדעת כיצד עךי לנהוג?האם לא להגיד כלום על החגיגה אתמול?ובמידה ולא הלכו ללמוד היום גם לא להגיד כלום,אם הבית יהיה מבולגאן האם גם לשתוק..כיצד לטפל בעניין כדי שבפעם הבאה נוכל לצאת בשקט..או אולי אני סתם אמא מגזימה וזה נורמאלי?תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאשר נוסעים לנופש..שאלה - תגובה
שלי ורדי28/03/2014שלום שגית,
את מתלבטות ובצדק האם את מגזימה או לא... זה כל כך טבעי שילדים מתבגרים ירצו להיות לבד בבית, להרגיש את הבית שלהם למעט זמן ולהביא חברים. חלק מההתנהגויות שלהם צפויות ונורמטיביות בהחלט - אך אי הליכה לבית הספר והזמנת חברים רבים עד שעה מאוחרת כשלמחרת יש בית ספר נשמעת גם לי מוגזמת, -(עדיין אם דברים כאלה קורים לעתים נורא רחוקות, הם לא נורא משמעותיים). להשאיר את הבית באי סדר ולא לנקות אחרי ערב החברים, נראה לי לא אחראי ועל כך צריך להעיר. עדיף למשל מראש שהבת הגדולה הייתה מודיעה לכם ומבקשת את רשותך להזמין חברים לביתכם, מאשר שתעשה זאת ללא רשות וידיעה שלכם. כל ילד מתבגר אוהב קצת להרגיש חופש ולעשות דברים אחרים שלא מורשים לו כשההורים לא בבית. הרושם כאן הוא שרק הם חיכו שתצאו כדי להתפרק. תעשו חשבון נפש, אולי אתם מחזיקים אותם קצר מדי?
כל טוב,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבת שלי חותכת את עצמהריקושט20/03/2014
לפני שבועיים גיליתי שהבת שלי חותכת את עצמה בידיים וגם ברגליים , היא בת 13 וטוענת שהיא מעדיפה להרגיש כאב פיזי
מה עושים??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבת שלי חותכת את עצמה - תגובה
שלי ורדי20/03/2014שלום,
זאת בעיה קשה, הרבה תוקפנות מפנית פנימה אל עצמה, הרגשות לא מוצאות פורקן אחר דרך שיתוף ושיח עם אחרים. מדובר בדרך כלל באנשים מופנמים, המסתירים דברים, אך קיימים הרבה מניעים להתנהגות הזאת. יש לה לתופעה גם היבט התמכרותי- הרגיעה לאחר הכאב הפיזי ממכרת ולכן לא תמיד קל להיפטר מההרגל הזה (יש לכך הסבר פיזיולוגי גם). כדאי מאד להביא אותה להערכה וטיפול פסיכולוגי.
בהצלחה
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם
ריקושט20/03/2014האם כדאי לקחת אותה לבית החולים ששם הב"ס הפנה אותנו או לייעוץ פרטי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם - תגובה
שלי ורדי20/03/2014אפשר בהחלט למרפאה לילדים ולנוער של בית חולים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה לא יהיה סוג של "כתם"
ריקושט24/03/2014בתיק הרפואי שלה, משהו שיפגע בה בחיים מתישהו?
היא הפסיקה עם זה , אני כל יום מדברת איתה על זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה לא יהיה סוג של "כתם" - תגובה
שלי ורדי24/03/2014התיקים הרפואיים חסויים קודם כל, המידע לא עובר הלאה. התופעה מצביעה על בעיה משמעותית אך לא על פתולוגה נפשית חמורה..הכי חשוב לפתור את בעיותיה, וזה יתן לה כוחות להתקדם בחיים ולהצליח.
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבנתי מהחברות שלה
ריקושט25/03/2014שיש עוד בנות שחותכות את עצמן , אני לא יודעת אם היא עושה את זה בשביל להיות באופנה או שבאמת משהו מציק לה
אני חושבת שאני יקח אותה בכל מקרה לבית החולים ונראה משם איך זה מתקדם .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתי רואה סרטים מזעזעיםיעל13/03/2014
לאחרונה הבחנתי כי בתי בת ה15 רואה סרטי אימה ואקשן מלאים רצח, דם ואלימות. הם מתאימים לה לפי הגבלות הגיל, אך גם אני וגם בעלי חושבים שהם מזעזעים ולא מרוצים מכך שהיא צופה בהם. מה כדאי לעשות ואיך לפעול? למנוע ממנה לצפות בהם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתי רואה סרטים מזעזעים - תגובה
שלי ורדי16/03/2014שלום יעל,
אני לא חושבת שלמנוע ולאסור פותר משהו, ולהיפך זה עלול להזיק למערכת היחסים ביניכם. אפשר לפתוח בשיח מכוון על מנת להבין אותה, מה היא מפיקה מסרטים אלו. ייתכן והיא נזקקת לצפיה מסוג זה על מנת למצוא פורק רגשי לרגשות קשים שהיא חווה או בעצמה או בסביבה שלה (במודע או בלא מודע), אולי כדי להפחיד דוקא פחדים שלה, היא צופה בסרטים במרחב הבטוח של מסך הטלויזיה. על פי התיאוריה הפסיכואנליטית ותיאוריית נוספות, צפייה באלימות גורמת לפורקן רגשי ועל כן היא מפחיתה אלימות בבני אדם. יש תיאוריות ומחקרים נוספים המראים עלייה דוקא בתוקפנות בעקבות סרטים מסוג זה.. אתם כהורים תבדקו מהי השפעתה של הצפיה על בתכם. אם היא בחורה נורמטיבית, סביר להניח שזו תופעה חולפת. חשוב ביותר לא לאפשר לה להיכנס לצפיה אובססיבית. כל עוד היא ממשיכה לתפקדת לימודית, חיה חיים חברתיים ומשפחתיים תקינים ואינה מתמכרת לסדרות אלה לאורך זמן, אז אתם לא צריכים להיות מודאגים.
כל טוב,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסדרי ראייה לאחר הגירושיןמיכל11/03/2014
שלום ,
מבקשת להתיעץ לגבי 2 ילדיי המתבגרים בני 17 וחצי ו13 וחצי ובני הקטן בן ה-6.בעלי שממנו אני נמצאת בהליך גירושין צורך שרותי זנות ואלכוהול,מכור לפורנו קשה,נוהג בגישה הורית חברית ללא גבולות(סיפק לבן הבכור וחבריו וודקה ביום הולדתו) דורש לקבל הסדרי ראייה של יומיים עם לינה באמצע השבוע ובסוף שבוע שני לשישי שבת.פקידת הסעד נוטה להורות שוויונית ולהענות לדרישת בעלי.יש לציין שבני הבכור הוא נער בסיכון ואני חוששת מאוד שיעשה כרצונו ויפגע מהאוירה שתהיה בביתו של בעלי.אודה על חוות דעתכן.
תודה מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסדרי ראייה לאחר הגירושין - תגובה
ד''ר נלי שטיין11/03/2014מיכל שלום,
אני בהחלט מבינה את דאגתך ומחזיקה איתך את ההסתייגות לגבי התנהלותו של האב ביחס לבנים ולראותה כיכולה לפגוע בהם באופן משמעותי.
יחד עם זאת איני מבינה מדוע המסר הזה לא עובר לפקידת הסעד?
את מנסחת פה את הדברים בצורה מאוד ברורה ובהירה...
נראה לי שצריך להבהיר לה שלא מדובר במלחמה שלך מולו ונגדו אלא במחשבה על טובת בניך - בעיקר זה הבכור.
בנוסף, הרי שלא ניתן לנתק את הקשר בין הבנים לבין אביהם ו/או לשנותו - לפחות בשלב זה. אי לכך המסרים מצידך, האופן בו את מגיבה וכיצד את מתנהלת מקבל הרבה מאוד חשיבות. מסרים ביחס לגבריות שוויונית, מיניות בריאה, זוגיות וחברות.
אני מציעה לך לשקול להיתמך בעזרה מקצועית היות שהמשימות אינן פשוטות.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן חייל היפראקטיבימיכל11/03/2014
לבני ימלאו 21 שנה בקרוב. הוא מתנהג בבית כמו ילד קטו, קשה מאוד לתקשר איתו, עד שהוא נרגע קצת מהיום שעבר עליו. אני מבינה שהוא צובר מתחים במשך היום ופורק אותם עלינו. הוא חוזר כל יום מהבסיס. מה ניתן לעשות כדי שלא כל הבית יהיה בבערה. לאחר שהוא נח הוא יוצא לריצה וזה מעולה. הבעיה היא מרגע שמגיע הביתה עד צאתו לספורט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן חייל היפראקטיבי - תגובה
שלי ורדי11/03/2014שלום מיכל,
צריך לעזור לבן שלך לפתוח בשיח , לשתף על מאורעות שקורים לו בצבא, במה הוא מרוצה ובמה הוא מתוסכל, הוא זקוק לפורקן רגשות ומחשבות במלים, על מנת לקבל היזון חוזר ושיקוף. כרגע הבן מביע עצמו דרך עצבי ופורקן פיזיֹ בלבד. עדיף שדמות אחת מבני הבית, אליה מרגיש הכי קרוב תשוחח איתו ביחידות.
יישר כוח!
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 12- חוצפן להפליאאמא מודאגת11/03/2014
שלום לכולם
תודה על הפורום. רציתי התייעצות לגבי בני הבכור. הוא כמעט בן 12 בכיתה ו', נדמה שגיל ההתבגרות כבר "נחת" עליו. הוא ילד מאוד מוצלח בלימודים, בלי מאמץ בכלל, מבחינה חברתית מאוד מקובל ושם לא הבעיה. העניין הוא בזלזול שלו במבוגרים ממנו.
בבית הספר הוא מזלזל במורים ומתחצף ויש מורים שרואים זאת אף בהתנשאות מסויימת.(הזלזול הוא הרבה פעמים בתנועות ידיים מזלזלותאו במבטים מזלזלים) מנהלת בי"ס שעד עכשיו ממנה הוא די פחד, גם שם זה עבר לו ואתמול הוא התחצף מאוד גם אליה וגם למחנכת שלו, שאותה הוא די מעריך. לאחר המקרה הוא התנצל ואמר שלא התכוון - הוא "פשוט התעצבן מידי". שוחחנו איתו בערב, הענשנו על כך אך אני לא בטוחה שזה הצעד הנכון. על אביו הוא גם מתפרץ בכל מריבה שיש להם. תדירות המריבות משתנה,לא משהו קבוע ולא יותר מידי. אליי, אימו, הוא פחות מתחצף כי הוא תמיד טוען שהוא צריך את אמא יותר ואבא לא נמצא הרבה בבית (ו"רק מעניש") למרות שאנחנו מאוד אחידים בדעות שלנו ואני אומרת לו את זה כל הזמן. שאלתי היא האם התפרצויות זעם הם משהו חולף או שאנו זקוקים לערב צד שלישי? מנהלת בי"ס אמרה שאולי אנחנו צריכים למצוא קואוצ'ר בכדי לעזור לו. הילד שמע זאת ואמר לאביו שהוא לא מוכן לשתף פעולה עם אף גורם חיצוני. איך מתמודדים עם זה???? עזרתכם בבקשה ותודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 12- חוצפן להפליא - תגובה
ד''ר נלי שטיין25/03/2014שלום לך,
את מתארת נער צעיר "מוצלח" מהרבה בחינות אך עם קושי התנהגותי - לשלוט ולווסת בכעס, לנהוג באיפוק, ללמוד לפתור קשיים דרך דיאלוג ולא דרך "התחצפות" למבוגרים. האם יכול להיות שבנך גם רוצה לשלוט במציאות סביבו, כולל הדרך לפתרון הקשיים...
איני יודעת מה "התהפך" אבל מתרשמת שהוא מאוד כועס, יתכן שהכעס קשור אליכם - המבוגרים הראשונים בחייו.
אני סבורה שדרך ברורה של מסרים, התנהגותיים, ערכיים ורגשיים, יכולה לסייע לו לעשות סדר מסוים. סימון גבולות בהיר לגבי מה עושים ומה - לא. יחד עם זאת, לא הייתי מציעה פתרון התנהגותי בלבד אלא להרבות בשיחות עמו ולברר מה הוא מרגיש, מה מכעיס אותו וכיצד אפשר לווסת כעס זה.
בנוסף, אני מציעה לכם ללכת להדרכה הורית בה תוכלו להתייעץ ולקבל ליווי מקצועי.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביתי כמעט בת 14 חסרת התחשבותרות11/03/2014
חן חן על אפשרות הייעוץ
ביתי ילדה מקסימה ומצטיינת בתחום הלימודים, בתחום החברה אפשר לומר שהיא שורדת. ילדה מאוד בוגרת לגילה (ואני חשה אפילו בוגרת יותר מאחיה הבוגרים)
לרקע כללי יש לה שני אחים בני 19 חייל ובן 23 שהשתחרר מצה''ל עקב התקף פסיכוטי כאשר היא הייתה בערך בת 9 הוא אושפז כ חודשיים ואני נעדרתי הרבה מהבית כדיי להיות במחיצתו. מאז היו עוד 2 אשפוזים וכמובן היא גם חובה את הסיטואציה של לפני אשפוז.
כמו כן אני ובעלי פרודים וחיים בחדרים נפרדים איננו מדברים בננו כמעט ובכלל רק דברים דחופים ביותר בדר''כ לגבי הילדים. מצב זה נמשך כבר כשנתיים וחצי.
אני אישה עצמאית ונמרצת ומובילה את משפחתי משתדלת להעניק ככל האפשר ויותר מבחינה רגשית וחומרית. (לבעלי יש בעיה של חוסר אינטליגנציה רגשית וקמצנות) ואני מנסה בכל מאודי להשלים את הפערים. עובדת קשה מאוד כדי להצליח לספק להם צרכים אלו.
לצערי קורה אחת לשנה וחצי או שנתיים שאני נופלת למשכב של דיכאון חריף מאוד ומנוטרלת מכל עשיה ללא אנרגיות כלל וזה נמשך כשלושה חודשים לערך שפשוט אינני מתפקדת רק ישנה וכך גדלו ילדיי בידיעה שאני בתקופה של מחלה וזה יעבור.
אחרי כל ההקדמה הזו שאלתי היא: ביתי נקייה ומסודרת רק בחדרה וארונה בצורה שכל אימא הייתה מקנאה. אך כל מה שקשור לשאר הבית ממש לא מעניין אותה גם אם הבית במצב של תוהו ובוהו ומרשה לעצמה גם להוסיף לכל התוהו את הבגדים שלה שלא בה לה לקפל או שאריות של לכלוך מניחה מחוץ לחדרה אך כשנכנסים לחדרה כאילו הגענו ''למוזיאון'' וכאשר אני מבקשת ממנה את עזרתה (לעתים רחוקות להוריד כביסה לערוך שולחן) היא מבקשת עוד כמה דקות וכמובן מתעלמת ולא נותנת יד אותי זה מאוד מעליב ואינני יודעת כיצד לנהוג הערתי מספר פעמים שלא נעים לי השפילה את עיניה וחוזר שוב ושוב אציין שבבית הספר תורמת מעצמה מעל ומעבר כדברי המחנכת. מתנצלת על האורך הייתי חייבת לתת רקע אני יודעת ששאלתי היא דבר כל כך פעוט לעומת מה שקורה אצלי בבית ובכל זאת זה כל כך מעליב אותי שאשמח לקבל את הצעתך. תודה מראש רות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביתי כמעט בת 14 חסרת התחשבות - תגובה
ד''ר נלי שטיין11/03/2014רות שלום,
את מתארת מציאות חיים מאוד מורכבת ולא פשוטה - עבורך ועבור כלל משפחתך. עלי לציין - בראש ובראשונה - שאני סבורה שבתך מתמודדת מאוד יפה בתוך תנאים אלה.
בשנית, נראה שבנקודה של הסדר והאחריות לבית היא מרשה לעצמה להיות מתבגרת אופיינית - כזו שקצת מורדת, לא תמיד מרצה ולא תמיד עוזרת. (דרך אגב, היא כנראה צריכה לתפקד בבית כשאת אינך במיטבך, ואולי משאירה לך את האחריות כשאת מתחזקת).
אני מציעה לך להסתכל על הדברים דרך נקודת מבט שכזו, כדי להיות מסוגלת לא להיפגע ולהגיב אופן מתון וענייני. אפשר לומר משהו על ההערכה שיש לך כלפיה בכל כך הרבה תחומים... על העובדה שאת מבינה שלפעמים קשה להחזיק את הכול ביחד (את יודעת זאת מניסיון אישי. הדיכאון שלך מבטא זאת היטב...). בנוסף, אפשר גם לומר שאם לפעמים היא יכולה לעזור מעט זה יהיה משמעותי עבורך... לא מעבר.
היא צריכה להיות גם נערה ובכך שהיא לא משתפת פעולה בכל דבר היא יוצרת לעצמה מרחב של תנועה וחופש החלטה. כדאי לכבד זאת - בעיקר בנסיבות הנוכחיות.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגיינהתמר01/03/2014
שבוע טוב, ביתי בכיתה י"ב לא שומרת על הגיינה אישית . אני אישה מאוד נקיה ואסטתית וגם ביתי בת ה15 בדיוק כמוני, גם בעלי כזה. אך ביתי הגדולה יכולה לא להתקלח יומיים ולא לחפוף את השיער שלושה ימים למרות שהוא שומני מאוד, ציפורנים של הידיים שלה מלוכלכות והלק שלה כשמתקלף היא לא טורחת להוריד עד הסוף אלא מסוגלת ללכת איתו שבוע שלם כשהוא בצורה זו. היא לא אוהבת למרוח קרם גוף או קרם ידיים. החדר שלה רב הזמן חשוך- אני פותחת לה את התריס כדי שתיכנס שמש. גם כשמנקה את האיפור משאירה את צמר הגפן על הכיור ולא זורקת לפח. כל מה שקשור להגיינה אישית -רחוק ממנה. מה עלי לעשות-אני ובעלי משתגעים מהסיפור הזה. איך בנים יתקרבו אליה אם היא לא תהיה הגיינית? היתה בקבוצה לאכילה נכונה הפסיקה ללכת ואני רואה שהיא אוכלת בלי חשבון (דבר שהיה אצלה מאז ומתמיד)מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הגיינה - תגובה
ד''ר נלי שטיין02/03/2014נעמי שלום,
אכן קשה לשאת את התנהלותה של בתך, במיוחד לאור השוני בינה לבין שאר בני הבית. יחד עם זאת איני יכולה שלא לחשוב שאולי יש משהו בועט ומתריס בהתנהגותה. משהו שהיא לא יכולה לומר במילים ומבטאת דרך הגוף. אולי, למשל, היא חווה את שמירת הניקיון כקפדנית מדי ו/או אינה בטוחה בעצמה כלל לגבי התקרבות של בנים אליה... יתכן שיש לה עמדה מאוד מסוכסכת עם עצמה לגבי מיניותה ונשיותה...
ריח הגוף, השיער השומני, הלק המתקלף - כולם מעידים על סוג של הגנה, "חומה", בה היא מתעטפת. איני יודעת למה אבל נותנת לך כמה כיווני מחשבה...
שוב, אני חוזרת ואומרת שאני מבינה שזה מאוד קשה, אבל נסי להעיר פחות, לקחת עמדה הרואה קצת מעבר לניקיון ולהיגיינה האישית.
כמו תמיד כדאי להיות קצת סבלניים. עד כמה שניתן.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בזבוז כספיםאוראל26/02/2014
שלום,
ביתי חיילת לפי ההתנהגות היא עדיין בגיל ההתבגרות לצערי. היא גרה איתי ואנחנו ביחסים טובים עם האבא. היא מקבלת מידי חודש חלק מכספי המזונות בסך כ 2000 שקל לצרכיה בלבד. אני קונה לה במקביל הרבה דברים מה שקורה שהיא מבזבזת את כל הכסף על בגדים
ואוכל ושבוע לקראת סוף החודש היא מבזבזת את הכסף ןאז היא מבקשת כסף נוסף לקזז מהחודש הבא. אמרתי לה מספר פעמים שהסכום שהיא מקבלת הוא רב ואין סיבה שהיא תגמור אותו לפני שלא לדבר על לחסוך. חודש שעבר נתתי לה 200 ש"ח לפני הזמן וביקשתי ממנה לעקוב ולהתנהל באחריות. החודש היא בקשה שוב ואמרתי לא נכנסים למינוס, היא הייתה בטוחה שאתן לה,שהיא קבעה עם חברה ליציאה ונגמר לה הכסף, אמרתי אין עד סוף החודש, היא התחילה להשתולל להגיד שאני אכזרית ורעה שאני שונאת אותה והיא תתנתק ממני. אני עמדתי על שלי היא יצאה בטריקת דלת. סיפרתי לאבא שלה שהוא גם מודע לביזבוזים שלה.היא חזרה בלילה לא דיברה ויצאה בבוקר לבסיס בטריקת דלת. זה מספר חודשים שאנו מבקשים ממנה להתנהל ומבקשים לדעת על מה היא מוציאה סכומים גדולים כאלה במשך זמן קצר, לא קיבלנו תשובה ברורה. ברצוני לדעת האם נהגתי
נכון או בקשיחות יתר ומה עלי לעשות להבא. תודה על תשובתכן המהירה.
אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בזבוז כספים - תגובה
ד''ר נלי שטיין02/03/2014אור שלום,
צר לי על העיכוב בתגובה, והנה תשובתי:
אני סבורה שנהגת נכון, ואסביר מדוע. זה ישמע קצת מורכב אבל למעשה דווקא במקום בו אנחנו שמים גבולות, ו/או מתסכלים את ילדינו, הם צומחים פעמים רבות - ובאופן חיובי ובונה.
הסבר: מילים לא מספיקות, וברגע שאת החלטת שאינך מוכנה להיות יותר בתפקיד האימא המיטיבה ללא גבול (אימא = בנק) תסכלת אותה, אבל למדת את בתך גם שיעור חשוב בחיים. רק שימת גבול עקבית, מצדך ומצד האבא, תוך אמירה שאתם רוצים את טובתה - גם אם כרגע היא לא רואה זאת - יכולה לעזור לה לעשות שינוי.
יש לציין שחשוב שתמשיכי להיות עקבית, למרות הלחצים הרבים והתקפי הזעם מצידה.
בנוסף, כסף בעיני הוא לא רק כסף... כדאי לברר מה באמת בתך צריכה ממך (ומאביה). על איזה צרכים נפשיים הכספים יושבים. האם מתן כסף הוא בבחינת אישור לכך שהיא אהובה/רצויה/חשובה לכם? האם זו דרך לדרוש מכם "לכפר" על ההחלטה להתגרש? חומר למחשבה.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

