פורום הורים ומתבגרים, גיל ההתבגרות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ברוגז בין אחים
    רונית
    18/10/2014

    שלום רב,
    אני גרושה שנה. הבן בן 13.5 הבת בת 11.5 כבר מספר חודשים שהבן לא מדבר עם אחותו. הוא כל הזמן אומר שהוא שונא אותה מבחינתו היא לא אחותו,מתעלם ממנה מקלל אותה . בארוחות הוא לא מדבר איתה .ניסיתי לדבר איתו ולברר מה הסיבה. הוא אומר שכל מה שהוא עושה גם היא (הוא מנגן גיטרה והיא עכשיו גם רוצה ללמוד, שניהם מנגנים בפסנתר ולטענתו היא מנגנת שירים שהוא גם רוצה).
    אני מרגישה שהוא ממש שונא אותה זה מפריע לי מאוד ואני פוחדת שזה יימשך ויתקבע.
    אין לי מושג מה לעשות המשפחה והיחסים ביניהם כ"כ חשובים לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ברוגז בין אחים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברוגז בין אחים - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    20/10/2014

    רונית שלום,
    תחרות, קנאה ואפילו שנאה בין אחים ואחיות הינם רגשות אנושיים ומוכרים.
    נדמה לי - שיחד עם זאת - קשה לנו ההורים להתמודד עמם, לפעמים יותר מאשר לילדינו עצמם... המחשבות על שלמות המשפחה והעתיד לא מרפות.
    אני רוצה להציע, בראש ובראשונה, להתייחס לרגשות אלה לא בהכרח כאל "אויבים" אלא כחלק מהמרקם האנושי שלנו. ממקום כזה תוכלי להיות פחות מאוימת ולהגיב באופן שמאפשר לבנך להרגיש את רגשותיו, אך גם להעביר מסר שניתוק מגע והתעלמות אינן הדרכים היעילות להתמודדות.
    נסי להבין מדוע הוא כל כך מוצף בגללה, מנסה להתרחק... מדוע התנהגותה אינה מחמיאה לו?
    האם מה שקורה ביניהם קשור לגירושין או התקיים עוד קודם לכן (גם אם בעוצמות אחרות)...? האם זה קשור למסרים שאתם ההורים, ו/או אחד מכם מעביר/ה?
    באם המצב ימשיך כדאי יהיה לשקול ללכת להדרכת הורים טובה, לליווי ולתמיכה...
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף
    אורית
    04/10/2014

    שלום אני גרושה + בן 16 ובת הת 12 . האבא פחות או יותר בתמונה . הבעיה שלי התחילה לפני שנה , מהרגע שהבן שלי הכיר חברים חדשים כל מערכת היחסים שלי איתו השתנתה . הוא כל הזמן מתחצף ואפילו מידי פעם מקלל וזה ממש לא מעניין אותן שמעירים לו , הוא יש מאיים ששיש לו לאן ללכת . החברים האלו הם לא לטעמי וממש מורידים אותו. כאשר אני אומרת את דעתי אז הוא מתפרץ ....את מציקה וכדומה . אין לי כבר כוח אני מפחדת לאבד אותו . לגבי הלימודים יש ל ו add ואני יושבת איתו עוזרת לו כול מה שצריך מורים לומדת איתו לבגרויות ואני עושה את זה מכול הלב במיוחד שיש תוצאות . אבל צשנה לשנה זה נהיה יותר קשר להושיב אותו והמילה הקבועה זה אל תדאגי. לפעמים נראה לי שהוא פשוט חי בסרט. אודה לעזרתכם טיפים וכדומה שלום אני גרושה + בן 16 ובת 12 . האבא פחות או יותר בתמונה . הבעיה שלי התחילה לפני שנה , מהרגע שהבן שלי הכיר חברים חדשים כל מערכת היחסים שלי איתו השתנתה . הוא כל הזמן מתחצף ואפילו מקלל וצועק וזה ממש לא מעניין אותו שמעירים לו , הוא ישר מאיים ששיש לו לאן ללכת . החברים האלו הם לא לטעמי וממש מורידים אותו. כאשר אני אומרת את דעתי אז הוא מתפרץ ....את מציקה וכדומה כל הבעיות התחילו כאשר הוא הכיר את החברים. אין לי כבר כוח אני מפחדת לאבד אותו . לגבי הלימודים יש ל ו add ואני יושבת איתו עוזרת לו כול מה שצריך מורים לומדת איתו לבגרויות ואני עושה את זה מכול הלב במיוחד שיש תוצאות . אבל משנה לשנה זה נהיה יותר קשר להושיב אותו והמילה הקבועה זה אל תדאגי. לפעמים נראה לי שהוא פשוט חי בסרט. אודה לעזרתכם טיפים וכדומה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    20/10/2014

    אורית שלום,
    נשמע מדבריך שאת לבד (או כמעט) בכול ההתמודדות עם בנך. האומנם?
    האם האבא יכול לסייע בתמיכה, בהנחיה, בגבולות כאלה ואחרים? לגבי החברים, הלימודים ובכלל.
    בנוסף, הייתי מציעה לך להיעזר בגורמים מקצועיים. למשל, יועצת השכבה שאולי יכולה ליצור עמו קשר ולשוחח איתו אחת לפרק מסויים?
    מורה להוראה מתקנת?
    אשת/איש טיפול - גם עבורך לתמיכה?
    נשמע שבנך הוא מתבגר הנמצא בסערת נפשות, ושחברי גילו נותנים לו הרגשת שייכות וביטחון מסויים (שאולי חסר לו מבחינות אחרות)... קשה מאוד להתחרות בתחושות כאלה, וקשה להחזיק לבד את כול האחריות...
    אני מציעה לך אם כן למצוא "רשת תמיכה" הן עבורך והן עבורו כי שניתן יהיה לעבד מסרים מתאימים ולהתמיד בכך.
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זה בסדר? מה לעשות?
    שירה
    01/10/2014

    היי קוראים לי שירן כהן אני בת 13 ולפני איזה שלושה חודשים נסעתי עם בת דודה שלי היא בת 11 וחצי לאיזה חנות בתל אביב (אז הייתי בערך מטר 62 שקלתי בערך 47 ומידת חזיה B) ואז בדרך חזור רצינו משהו מתוק ועצרנו באיזה קיוסק (בתוך העיר) והיא הלכה לשלם על הדברים שלה ואני עוד חיפשתי משהו והסתכלתי על החטיפים... (שכחתי להגיד אני לבשתי ג׳ינס ארוך בלי קרעים וחולצה לא צמודה ולא שקופה גם ביכלל לא חשופה סתם משהוא עם צבעים פשוט כזה אבל ממש יפה) אממ... אז איפה הייתי ? אה כן חיפשתי חטיף... ואז איזה בחור לא כזה חתיך אבל לא נורא כזה בא הסתלק עליי ולא הסתכלתי עליו כמעט אבל ראיתי שהוא כזה מסתלק עליי מוזר וטיפה הסתכל לי על התחת אבל בקטנה ופשוט המשכתי בשלי לא התייחסתי עליו אני כזה מהחטיפים מתחילה להסתכל על השוקולדים שם (בת דודה שלי עדיין בקופה ) והוא כזה ניגש עליי ושואל אותי :״סליחה בת כמה את ?״ (בקטע של להתחיל איתי , ואני לא נראית מבוגרת מקסימום שנה מעל מה שאני במציאות) ואני כזה קצת אני לחצתי לא הבנתי מה הוא רוצה ממני (הוא לבש בגדי ספורט לא שזה חשוב) ואני כזה אמרתי בכל לא ממש ברור 13 למרות שזה היה נשמע קצת כמו 16 ואז הוא כזה אומר לי :״ סליחה לא שמעתי?״ ואני אמרתי ברור 13 והוא כזה טוב ״עכשיו ברצינות , באמת?״ ואני כזה ״ כן, 13?!״ והוא כזה נועץ בי מבט של טוב... והולך לכיוון אחר........ אז הלכתי לקופה ואני ובת דודה שלי כזה יושבות ואפהיא שואלת אותי כזה ״שירני מה קרה?״ ואני אומרת לה ״לא סתם, פשוט מי שהוא בן איזה 20 הסתכל עליי מוזר..״ והיא כזה ״ סאווו מה הבעיה?״ ואז סיפרתי לה הכל חוץ מזה שהוא הסתכל לי על התחת ואחרי זה סיפרתי את זה בבית לאמא שלי והיא אומרה לי ״ שירני קורה, אך אחד לא יכול לעמוד בפני היופי שלך ״ ואני הייתי נבוכה ואמרתי תודה אבל בתוך תוכי חשבתי שהיא לא לוקחת את זה רצינות ושהיא צריכה לדאוג לי על זה ואני לא יודעת היום כזה משהוא בבית ספר הסתכל עליי ואותו מבט ואני חושבת על זה כל היום מה לעשות? זה לגיטימי? זה קורה? ואן זה יקרה עוד פעם מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זה בסדר? מה לעשות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זה בסדר? מה לעשות? - תגובה

    שלי ורדי
    01/10/2014

    שלום שירן,

    את נכנסת בשעה טובה לגיל טרום התבגרות, והגוף שלך מקבל את הממדים הנשיים שלו.
    כרוב הנערות הנאות, את נכנסת לתקופה בה הרבה בנים מתחילים לחזר, מי שמחזר בטעם טוב ובעדינות, ומי בגסות, כפי שנתקלת בבחור בן ה 20. כפי שציינת, את נראית קצת בוגרת מגילך. מבחינת עובדות החיים, אימא שלך צדקה - זה קורה וזה יקרה, המבטים של הבנים אלייך. לך זה חדש ומביך. זה מבלבל עבור נערה להרגיש שמסתכלים עליה כאובייקט מיני, (רק לפני זמן קצר היית בתקופת הילדות ושיחקת בבובות...). אפשר בהחלט להבין את אי נעימות שהאירוע גרם לך. את עדיין צעירה ותמימה, וטוב שכך. תמשיכי לשתף את אמך, אני מבינה שיש לך קשר פתוח אתה, תנסי להתרחק כי בנימוס ובעדינות מבנים כאלה שנותנים לך הרגשה לא נעימה. זה לא צריך להיות כך, לא ולא כל הבנים מתנהגים כך. תיעזרי באמך כדי שתוכלי לבחור בעתיד להיות בחברת בנים עדינים ומתחשבים.

    כל טוב,

    שלי ורדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילה לא מבוקרת
    הילה
    29/09/2014

    שלום שתי בנותיי בכיתה יא וכיתה יב אוכלות ללא בקרה, שתיהן בעלות נטייה להשמנה ושתיהן נמוכות מאוד, כיצד אוכל להעיר את תשומת ליבם לנושא בלי לגרום להן נזק או בלי לפגוע להן בדימוי העצמי...אני בעצמי עם עודף משקל של כ10 קילו מבשלת בריא בבית , לא מכניסה ג'אנק פוד, הולכת לספורט ונכנסתי לקבוצת תמיכה לירידה במשקל. אני לא יודעת מה לעשות עם בונתיי ומה להגיד להן על מנת שישימו לב מה הן מכניסות לפה, הן פשוט אוכלות מה שבא להן ומתי שבא להן גם אם זה בשעות הלילה המאוחרות...מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אכילה לא מבוקרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילה לא מבוקרת - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    30/09/2014

    שלום הילה,
    אני נוטה לחשוב שמעבר לדוגמא אישית אינך יכולה לעשות הרבה...
    הן צריכות לגייס מתוכן את הכוחות לפעול ולעשות שינוי.
    יתכן שהיום האכילה מהווה סוג של נחמה ופיצוי בגלל קשיים אחרים? כמו למשל בחיי החברה, מול בנים?...
    הייתי מציעה ליצור שיחה בכיוון הזה. הרגשי יותר, אם תהיינה מוכנות לכך. לא להטיף ולא לבקר...
    זה דורש הרבה כוחות, אני יודעת, אבל הורות בכלל היא דבר לא פשוט. נכון?
    שנה טובה ובהצלחה.
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתחים וכעסים עם בן 13
    נצחונה
    29/09/2014

    בני בן 13 מתעקש ומתלעם על כל נושא. הוא מסתובב בבית ללא חולצה גם כשמבקשים לפני ארוחה לשים חולצה כי זה לא מכובד..הוא לא מסכים ואז יש צעקות ובכי מצידו. הוא לועס ברעש ואנחנו מעירים לו שמפריע ושישים לב...שוב מגיע לצעקות ובכי.. מתעקש להניח תפילין ללא חולצה ועם תחתונים..זה מכעיס אותנו .מסבירים לו שזה אסור ועדיף שלא יניח תפילין..שוב צעקות ובכי.אלה חלק מהדוגמאות שכבר חודשים מעירים על אותו נושא והוא לא מוכן לשנות ולהשתנות. היחסים מתערערים מאד ויש מתח בבית.מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתחים וכעסים עם בן 13

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתחים וכעסים עם בן 13 - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    30/09/2014

    נצחונה שלום,
    בנך נמצא בגיל בו הוא מקבל ממשות ותוקף לקיומו דרך התנגדויות כאלה ואחרות. במיוחד בנושאים שחשובים לכם...
    זה דורש ממך ליצור גבולות וגם לשמור עליהם, מה שגובה כוחות לא מעטים...!
    אני רוצה לחזק את ידיכם להמשיך לעמוד על שלכם, ליצור את הגבולות ולשמר אותם, כי ברור לי שהוא זקוק לכך מבחינה נפשית - גם אם לא יודה בכך.
    אני מתרשמת שכרגע מה שחשוב זה הקו המאוד ברור שלכם כהורים הכולל התמדה במסרים, ומתן תשומת לב למצבו הנפשי והחברתי.
    אם הוא בוכה הייתי מבררת עמו מדוע, מה מעורר את הבכי...
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 12 ורבע שעומד לקיים יחסי מין
    ענת
    21/09/2014

    שלום לכן
    תודה על העזרה בפורום.
    בני הבכור בן 12 ורבע, התחיל כיתה ז' בבית ספר חדש.
    מאוד מקובל חברתית ומצליח בלימודים.
    אנחנו משתדלים להיות פתוחים איתו בשיחות על יחסי מין ככל שהוא מסכים לכך.
    הוא לא ילד דברן במיוחד בכל מה שקשור ברגשות שלו.
    יש לו חברה מזה מספר חודשים, לפני יומיים הוא פנה לאבא שלו בבקשה שיקנה לו קונדומים כי הוא וחברה שלו שהיא בת גילו רוצים לקיים יחסי מין מלאים.
    אנחנו די אובדי עצות כי אנו מרגישים שאנו לא יכולים לעצור את זה למרות שאמרנו לו שהם צעירים מידי ומצד שני אנחנו לא בטוחים שהדבר הנכון לעשות הוא לקנות לו.
    הוא טוען שהיא שוחחה על כך עם אמה (אני מטילה ספק בכך) אך מכיוון שאנחנו לא מכירים את ההורים שלה וגם מכיוון שאני חוששת שהוא לא ישתף אותנו בנושא זה יותר אני לא יודעת אם זה נכון לפנות להורי חברתו.
    מה נכון לעשות?
    אנו די אובדי עצות בנושא...
    מודה מראש לעזרתכן
    ענת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 12 ורבע שעומד לקיים יחסי מין - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    21/09/2014

    שלום,
    את צודקת ואכן גילו של בנך הוא גיל צעיר מדי להתחיל לקיים יחסי מין בפועל.
    זהו בלבול, אותו חווים הוא וחברתו, ואף מתבגרים אחרים... מצד אחד יש גירוי, תשוקה מסוימת ורצון להתנסות ומצד שני אי הבנה מדוע ועד כמה מימושה של תשוקה זו באופן מעשי עלול להוות "גול עצמי". כלומר, להפחיד, להגעיל, להרגיש שמה שחשבתי זה לא בדיוק זה, להשריש תגובות מיניות ראשוניות (כמו פליטה מוקדמת) שאחר כך יפריעו בעתיד...
    אני סבורה שכמו שאת רוצה את אמונו של בנך כך עליך להזמין אותו לשיחה בה הוא נותן אמונו בכם. אמון שאתם רוצים את טובתו וכי הבקשה/ההמלצה לחכות עם קיום פעיל של יחסי מין היא אכן לטובתו המלאה. אפשר לדבר על כך שאתם מבינים את הרצון ויחד עם זאת זה עלול לפגוע בו בעתיד, גם אם כרגע אינו יכול אפילו לדמיין זאת.
    זה אומר לצאת מהעמדה של חוסר האונים ולתת ביטוי וקול לעמדתכם ההורית. בטוב, לא ממקום של ביקורתיות אבל בנחישות.
    נסי להיעזר גם במה שכתבתי לך למעלה בתחילת התשובה.
    בהצלחה.
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלתי

    ענת
    22/09/2014

    תודה רבה על התשובה המהירה
    אני ובעלי (יותר ממני, בשל הרגשת הפתיחות בנושא) דברנו איתו על העניין שהם נורא צעירים לקיום יחסי מין.
    אבל החשש שלנו הוא שהוא ישמע אותנו ובסוף ילך ויקיים איתה יחסי מין בלי לומר לנו בכלל, ובלי אמצעי הגנה.
    הוא יודע מה עמדתנו בעניין אבל מהכרותי את בני אני יודעת שבסופו של דבר הוא יעשה את מה שהוא מחליט, להוסיף את העניין שהוא מרגיש כבר גדול ומבחינה חברתית חושב שזה ממש "קול" שהוא הולך "לעשות את זה" בין הראשונים מחבריו (את בטח יודעת על מה אני מדברת).
    אני יודעת שהרישום שלי קצת מבלבל אבל אני רוצה לדעת אם אנחנו צריכים לקנות קונדומים שיהיו בבית בכל זאת (ואולי זה רק ידרבן אותו?) או לא?
    והאם אנחנו צריכים לשאול אותו על זה כל כמה זמן מבלי שהוא יחשוב שאנחנו "חופרים" לו?
    תודה רבה
    ענת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלתי - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    22/09/2014

    היי ענת,
    אלה בהחלט מצבים עדינים שצריך לנוע בהם בזהירות אבל עם מסר מאוד ברור.
    יפה עושה בנך שהוא פונה אליכם, ועל כך הייתי שבה ומעודדת אותו. מחזקת את שיקול דעתו בכיוון זה.
    לאור הפנייה אליכם הרי שהוא גם יכול כבר לדעת שניתן לסמוך עליכם. ניתן לומר זאת ולהוסיף עד כמה אתם רוצים את טובתו. בנוסף, ללכת מאחורי הגב, תוך התחשבות במה יגידו ואיך הוא יראה בעיני חבריו הם שיקולים מוכרים אך מוטעים.
    בהצלחה ושנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחסים מעורערים עם בני בן ה-13
    עדי
    17/09/2014

    שלום,
    בני הגדול בן 13(מתוך שניים) נוהג תקופה ארוכה להשתמש בקללות ובתנועות מגונות כלפי וכלפי בעלי בכל פעם שמציבים לו גבול או שעושים דבר שאינו משביע את רצונו. לעיתים אף מאיים שיפגע בנו וצועק שלא יתן לנו לישון, אם לא נסדר את הסדין על מיטתו לדוגמא.
    תקופה ארוכה הלכנו לייעוץ פסיכולוגי שאולי הקל עלינו את ההתמודדות עם התנהגותו אך לא פתר את הבעיה כיוון שהילד לא הפסיק לקלל, לצעוק ולאיים עלינו.
    בימים האחרונים אני מרגישה שאין לי כח כבר לספוג התנהגותו זו והתחלתי פשוט להתעלם ממנו. ביקשתי מבעלי שיסייע לו בבוקר בהתארגנות לבית הספר.כשבני פונה אלי אני עונה לו בשפה רפה של כן ולא ונמנעת מלעשות כל דבר שהוא מבקש.
    איני בטוחה שזו הדרך הנכונה אך לצערי כבר איני יכולה לשאת את התנהגותו.
    אציין שלילד ADHD ומטופל תרופתית ולומד במסגרת של חינוך מיוחד לעיצוב התנהגות ובעל אינטליגנציה תקינה.
    האם יש למישהו רעיון כיצד לשפר את היחסים ביננו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחסים מעורערים עם בני בן ה-13 - תגובה

    שלי ורדי
    20/09/2014

    שלום עדי,
    אכן מצב לא קל, הבן שלך גם לקוי למידה וזה מכביד גם על הלמידה הכללית של תגובות בין אישיות, וויסות הדחפים והרגשות (למרות האינטליגנציה התקינה). לא כתבת האם הדרכת ההורים הועילה במקצת. התגובה המתונה שלך אליו היא טובה, ואני בטוחה שהיא מצריכה ממך המון כוחות כהורה, אך היא התגובה הכי חכמה לטווח הארוך. מה שצריך לשים לב הוא לא להיגרר למצב של אין תגובה, מעין התעלמות מהבן, גם כשהוא פונה באופן חיובי. התעלמות תגרור התנהגות יותר קשה או ייאוש טוטלי. זה הדבר הכי פוגע וקשה לילדים-כאשר לא מדברים אתם במשך זמן רב. אם תצליחי להגיב קורקטית ובאופן מצומצם כדי לא להיגרר לאימפולסיביות שלו ולהוות עבורו מודל להתאפקות, תהיה הקלה בהתנהגויות לאורך זמן. בד בבד, צריך לדבר עם המורים שלו, כדי שייקחו חלק במשמעת שלו וגם לבדוק האם יש אירועים שקשים לו מחוץ לבית והוא מגיב בעצבנות יתרה בבית. נראה לי שיש עוד המון עבודה של הדרכת הורים או של טיפול בו אם הוא מראה רצון לשתף פעולה בטפול רגשי-פרטני או בטיפול משפחתי ביחד אתכם. זה גיל מאד קשה , אל תתייאשו, צריך אורך רוח וסבלנות כדי שהמצב יהיה יותר קל בעתיד עבורו ועבורכם בעתיד, והעצבנות היא בחלקה תוצאה של תקופת ההתבגרות.


    כל טוב,


    שלי ורדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    עדי
    21/09/2014

    תודה שלי על תגובתך
    ההדרכה ההורית הועילה בכמה מישורים
    1. הפחיתה את עוצמת התגובות החמורות של הילד, כיוון שהתחלנו להמנע מלהגרר אחריו לעמותים מילוליים מתמשכים
    2. הבנו שאנחנו אחראים על היחסים אתו ושבכוחנו לשנות את הקשר אתו (גם הצלחנו חלקית) על ידי יוזמות חיוביות איתו (בעלי מצליח בזה יותר)
    3.שמה דגש על שיפור היחסים הזוגיים (שיתוף פעולה, גיבוי בן הזוג ומציאת זמן לבילוי רק שנינו) כנדבך חשוב שתוצאתו גם שיפור היחסים עם הילד וחיזוק מעמדנו אצלו.

    למרות כל זאת קשה לי ברמה היומיומית עם קללות קשות שמותכות בי (כלבה, זונה), מדי פעם יריקות כשהוא לא שבע רצון מתגובה שלי ובנוסף ייחס מזלזל כמעט קבוע(מישהו הרשה לך לדבר? סתמי...), למעט כשהוא רוצה ממני משהו.
    כשטיילנו השבת בשכונה, בני שאל אותי למה אני אוהבת יותר את אחיו הקטן? עניתי שאני אוהבת את שניהם באותה המידה רק שהוא לא זוכה להרבה גילויי חיבה ממני, כיוון שרוב הזמן הוא פוגע בי ומתייחס אלי בזלזול. ואמרתי לו לו שאם רק ישנה במעט התייחסותו כלפי הוא ירגיש את אהבתי פי כמה. הוא לא הגיב.
    במהלך השבת לאחר כמה שעות בהן לא פגע בי ניגשתי אליו חיבקתי ונישקתי אותו ואמרתי לו שאני אוהבת אותו. נראה לי שזה המיס אצלו משהו כי אח"כ יחסו אלי היה יותר חיובי. לצערי זה לא החזיק הרבה זמן. אבל אני מאמינה שככל שיהיו יותר רגעים כאלה אנחנו בדרך הנכונה.
    לגבי בית ספר- שם מצבו השתפר והוא משתף פעולה גם מבחינה לימודית וגם חברתית מקוים שימשיך כך.
    שוב תודה על התייחסותך
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בורחת מהבית
    מייקי
    12/09/2014

    ביתי בת 18 עד כה נלחמתי איתה ובשבילה כדי שיהיו לה חיי חברה ושתצליח בלימןדים חרף העובדה שכל איש מקצוע שפנינו אליו "הודיע" לי שבגרות לא תהיה לה . השנה היא בכיתה יב.מאחוריה כבר כמה בגרויות מוצלחות ונשארו עוד קצת. במהלך החופש הגדול הכירה נערה שמדרדרת אותה ולימדה אותה לומר מילים כמו "אני אפנה לרווחה". היא מתחצפת איומות טוענת ש יא בת 18 ותעשה מה שבא לה לפני שבועיים ברחה מהבית וחזרה כעבור יומיים הסכמנו לקבל אותה עם תנאים שבהם עמדה שבוע וקצת. היום ביקשה לצאת עם חברה לקניון שיקרה וניפגשה עם החברה איתה אסרנו עציה להיפגש "הודיעה" לי שהיא לא חוזרת ואני מוטרדת איומות אני פוחדת עליה מבואסת שהיא מפסידה לימודים כועסת על הכרזת העצמאות שלה "אני אעשה מה שארצה" בעודה חיה על חשבוני..היא בחוץ )אני יודעת איפה( עם החברה ההיא ואני מתה מבפנים...
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בורחת מהבית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בורחת מהבית - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    12/09/2014

    מייקי שלום,
    זה מרגיש כאילו בתך זקוקה למרידה הזאת בכם כדי להרגיש את עצמה, את האכפתיות כלפיה, את היותה נאהבת על ידיכם. הקשר ביניכן מוגדר על ידי "מלחמה", בה את שבה ומצילה אותה מסכנות כאלה ואחרות, במחירים יקרים של מתח, יאוש ותסכול. היא מוצאת כל פעם סיבה אחרת שיוצרת את ה"מלחמה עליה" והפעם זו הנערה שמדרדרת אותה - לדבריך.
    איני יודעת מה נעשה עד כה אבל כנראה שברוב הפעמים דווקא הצלחתם (הצלחת?). היא לא עזבה את בית הספר, עשתה כמה בחינות בגרות, יצרה חיי חברה... ושוב מסכנת את הכול! את גם יודעת איפה היא וזה משמעותי בעיני (היא רוצה שתדעי...).
    נסי לחשוב האם ניתן לשנות במשהו את הדיאלוג ביניכן כך שהיא תרגיש נאהבת, ושלך אכפת בלי מלחמה מתמדת זו. קל לומר, קשה לעשות, אני יודעת... נסי לברר מדוע היא ואת זקוקות לסוג יחסים כזה כדי להגדיר שוב ושוב את עצמכן - בעיקר כאם וכבת.
    כדאי כמובן גם להתייעץ מקצועית, אך נדמה שאבדת את האמון בבעלי המקצוע שפגשת. חבל...
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בורחת מהבית.. המשך

    מייקי
    13/09/2014

    תודה על תשובתך.. יש משהו בדברייך שהאיר לי חדר חשוך.. חן חן
    רציתי רק לשאול, ברשותך, ללכת להביא אותה הביתה? להניח לה לחזור לבד? להניח לה לחזור ולא לתת לה להיכנס " רוצה לבד תהיי לבד"? מה הדרך הראויה ביותר שבסיומה היא לא תברח שוב ותתנהג כמו בן אדם בקצב הזה ימיי ספורים..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בורחת מהבית.. המשך - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    13/09/2014

    היי מייקי,
    לא הייתי נוקטת באפשרות השלישית - היא שוב סוג של הכרזת מלחמה קיצונית ומסוכנת...!
    קשה לי לומר בדיוק... יתכן שהאפשרות שהיא תחזור הביתה היא הנכונה ביותר כדי לסמן שינוי. מה שיוביל - אני מקווה - גם לשיחה בה תאמרי לה שאת דואגת, עוקבת אחריה, אכפת לך אבל... תחכי שהיא תשוב מרצונה, שתדע שתמיד זה ביתה והדלת תמיד פתוחה בפניה!
    משהו כזה...
    שמחה שהחדר הואר, ולו במעט, אנא גשי את - אולי - להמשיך לקבל תמיכה וליווי...
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך
    PAZIT
    09/09/2014

    איך אני משיגה עזרה כזאת אני לא יודעת למי לפנות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בהמשך לתשובתך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך - תגובה

    שלי ורדי
    09/09/2014

    שלום פזית,
    במקום מגורייך, באגף הרווחה יש בדרך כלל שירות כזה, או מכונים פרטיים או דרך קופות החולים. ידוע לי שבכללית יש מטפלים עצמאיים לטיפול משפחתי, תבדקי דרך הקופה שלך. היועצת של בית הספר של הבת, אם את בקשר אתה, יכולה גם לכוון אותך .

    בהצלחה!

    שלי ורדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוףףףףףףף
    PAZIT
    08/09/2014

    בתי בת 14 מאוד רגשנית , וכל פעם שהיא במצוקה היא מסתגרת בחדר (לא יחסתי לזה חשיבות) עד שלפני חודשיים ראיתי שהיא לקחת מספרים וחתכה לעצמה את היד בשריטות כאלה..... דיברנו איתה הסברנו לה את המשמעות והפסיקה אתמול היא עשתה זאת שוב ששאלתי אותה למה היא אמרה שנמאס לה מכולם היא מאוד חברותית , ילדה מקובלת מאוד ויפה (שזאת הפליאה שלי מה רע לה בחיים?) אך אני יכולה לעזור לה שלפני שאני יבכה ויקרה לה משהו.
    אני יציין שהשריטות שהיא עושה הם לא שריטות עמוקות הם חלשות אבל רואים את זה וזה נראה משהו חולני אני יודעת שהיא עושה את זה לתשומת לב מהסביבה כי היא מספרת על זה לכולם "שירחמו עליה" אבל לידנו ההורים היא מסתירה עם תחבושת ואומרת שכואב לה היד מהקור!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחוףףףףףףף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוףףףףףףף - תגובה

    שלי ורדי
    08/09/2014

    שלום פזית,
    אכן תחושת הדחיפות מובנת מאליה. אני מבינה ללבך. מדובר בתופעה די שכיחה למרבה הצער בין בני הנוער אך שכיחותה אינה מפחיתה מהסבל והמצוקה שכל נער, ובעיקר נערה. התופעה נקראת: פציעה עצמית. כפי שציינת גם אצל בתך, החתכים עדינים יחסים, בדרך כלל במקומות מוצנעים ואינם מהווים סכנה פיזית.
    האקט הזה הוא בבסיסו אקט פסיכולוגי נואש אשר נועד להקל על התמודדות עם מצוקה וכאב רגשיים. אנשים הנוהגים לפגוע בעצמם מדווחים שהפציעה מקלה ומרגיעה במצבים רגשיים טעונים.
    לפציעה עצמית יש תפקיד סמלי -הכאב הנפשי מומר, באופן קונקרטי, לכאב הפיסי שגורם חיתוך העור: החיתוך עשוי להוות אקט של ענישה עצמית מתוך תחושת אשמה או לחלופין, עשויה הפציעה לבטא כעס ותוקפנות אשר הופנו פנימה במקום החוצה. זה קורה אצל אנשים עם הערכה עצמית נמוכה, רמות כעס וחרדה גבוהות, בלי יכולת התמודדות גמישה, הנוטים לדכא את הכעס. אני ממליצה שתבדקו לעומק מה קורה לבתכם. לכאורה הכל כשורה, אך האקט הזה מאותת שלא הכל טוב והיא אינה מסוגלת לתקשר את המצוקות שלה במלים. העובדה שהיא מראה לחלק מחברותיה את החתכים אינה אומרת שהיא מניפולטיבית. זאת הדרך שלה לתקשר איתן בצורה עקיפה, ולומר להן שלא הכל בסדר אתה ולזכות באמפתיה. לדעתי היא תצטרך התערבות פסיכולוגית, פרטנית או משפחתית. ההתערבות ברמה המשפחתית על מנת שתוכל לתקשר אתכם יותר נכון ובצורה ישירה, ושאתם בתור הוריה, תהיו מסוגלים להכיל ולהבין את מצוקותיה בלי להיבהל מדי.


    מאחלת כל טוב,


    שלי ורדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחשבות על גיבוש זהות עצמית
    דנה
    31/08/2014

    שלום

    בחודשים האחרונים חל שינוי רגשי אצל הבת שלנו שבא לידי ביטוי במחשבות פילוסופיות על החיים ומהותם. לטענתה היא ״בשלב הזהות העצמית והיא חושבת הרבה״.
    המחשבות מביאות אותה לתובנות שמטרידות אותנו ההורים- חיפוש אחר מסגרת לימודים שונה, לא כל כך מעוניינת ללמוד (לא מבינה ״ מדוע צריך ללמוד תחומים מסוימים״, זאת לאחר שהייתה תלמידה טובה ונבונה מאד).
    איך אפשר לשכנע אותה להגיע לשיחות עם פסיכולוג- היא מסרבת בטענה שהמבוגרים ישפיעו על דעותיה והיא רוצה להגיע לבד לתובנות.....
    שוחחנו עם פסיכולוג.
    השאלה הגדולה , יש למישהו רעיון יצירתי איך להביא אותה אל הפסיכולוג ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ועוד קצת...

    דנה
    31/08/2014

    כמובן שלא רק העניין הלימודי מטריד אותנו, נהפוך הוא , הוא השולי.
    חשוב לנו לדעת איך איך מרגישה ומה היא חושבת ולוודא שהיא לא נמצאת חלילה במצוקה כלשהי...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחשבות על גיבוש זהות עצמית - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    07/09/2014

    דנה שלום,
    להביא מישהו לטיפול אינו משימה פשוטה, וכמובן שהיה מומלץ שהיא תראה זאת כזכות עבורה... מה שאפשר לציין הוא שבתוך תהליך טיפולי נוצר "מרחב" להתלבטות, לברור, לאוורור רגשות ומחשבות. האדם המקצועי אינו אמור לומר לה מה לעשות אלא לסייע לה להחזיק את המרחב הזה, תוך דיאלוג ביניהם, בכדי לאפשר לה דיאלוג עם עצמה...
    בנוסף, יש להגדיר האם הטיפול הזה הוא לגמרי שלה או שאתם תהיו מעורבים בו... ואם כן - באיזה אופן. נדמה לי שבתכם זקוקה למרחב פרטי, בו תוכל להשתחרר מתחושות של ספקנות (ואפילו חשדנות) לגבי הניסיונות להשפיע עליה.
    ואחרון חביב, עד כמה שזה קשה אני מציעה גם לכם ההורים פחות להיבהל, לתת לה חופש להרהר ולבדוק. באם לא תוכלו לעשות זאת היא עלולה לבעוט וחזק... שקפו לה שאתם סומכים עליה, מאמינים בה, שאתם יכולים "לא ליפול מהכיסא" כל פעם שהיא מעלה איזה "הרהור כפירה" לגבי לימודים או החיים...
    זו בעיני משמעות עמוקה של דיאלוג אנושי והורי, נפשי וחינוכי.
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצת מתוסכלת ושואלת את עצמי שאלות
    דגנית
    29/08/2014

    שלום אני אמא לבנות בגילאי 18 ו17 ו-14 נושא המשפחה אצלי מאוד חשוב , בעלי ואני מאוד מעורבים בקורה עם ילדינו, דואגים שלא יחסר להם כלום (אנחנו גם שמים גבולות ברורים כשצריך ולא ישר קופצים כשהם רוצים משהו)בזמן האחרון אני שואלת את עצמי האם חינכתי אותם כמו שצריך? הבנות (הגדולות) מאוד מבולגנות ואני לא (חלילה לא על מנת לעשות השוואה ביני לבינן) מס' פעמים בקשתי שייסמו לאכול יפנו וינקו אחריהן, לא עושות זאת, שמות את הכלים בכיור ועולות לחדר,פעם בשבוע ביקשתי שיקחו על עצמן את ניקיון החדרים שלהן והקומה שהן גרות בה, אם אני לא מזכירה זה לא נעשה, גם כשאני כבר מזכירה לוקח להן לעשות זאת אחרי שהן מסיימות את הדברים שהן צריכות לעצמן.. הרבה פעםמים עשיתי איתן שיחה וביקשתי שיהיו עירניות יותר לדברים שזרוקים על הריצפה ולא יעברו כאילו לא רואות, אם יש כביסה שיעזרו לקפל, שידאגו שהשירותים שלהם יהיו נקיים כי באים אליהם חברים וזה לא נעים לארח בצורה כזו...גם אני וגם בעלי עובדים משרה מלאה. אני מנסה להגיע אליהן בשיחה, נראה לי שאני מדברת לקיר, פשוט לא שומעים אותי....במיוחד לביתי שעומדת להתגייס אני מנסה לשוחח איתה על דברים שמפריעים לי שנוגעים למשפחה או שקשורים בה אני לא מצליחה להגיע אליה בלי שהיא תרים את הקול ותפסיק את השיחה ביננו. ביניהן האחיות לא הכי מגובשות בקשר.. באמת שילדיי טובים ומקסימים , לומדים טוב, מסתובבים בחברה טובה, אבל איפה טעיתי?.אני שואלת את עצמי מה יהיה בעתיד? כל כך הרבה טעויות עשיתי בגידול שלהן?....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולנו באותה סירה

    חגית
    01/09/2014

    אני בת 35 אם ל-4 בנים בני: 7, 8 וחצי, 12, 14 וחצי.....ובהריון ( סביר להניח עם בן נוסף...)
    גם אני כמוך שאלתי את אותם שאלות עד החודש האחרון וכבר כמעט הרמתי ידיים עד שהבנתי היכן טעיתי.
    עד היום הייתי מעירה, מבקשת, מתווכחת ואז הייתי אומרת לעצמי כבר יותר פשוט לעשות מאשר לרדוף אחריהם ואז הייתי קמה ועושה. לפני חודש קמתי בוקר אחד במרץ והחלטה שאני לא פיליפינית גם לא של הילדים שלי ומעכשיו הכל קורה בדרך שלי או שאף אחד לא מקבל שום פריבילגיות בחינם. עשיתי את הבית יסודי ופשוט ישבתי וחיכתי לראות אייך הדברים קורים, הילדים קמו ושתו ואני הפסקתי להתחנן והתחלתי לדבר חד משמעית...לאחר שהם הבינו ששום דבר לא מקבלים בחינם יותר כולם התחילו לתרום את חלקם....אומנם בשבוע הריאשון הייתי צריכה להזכיר ולהעיר כל 10 דקות גם לילדים וגם לבעלי אבל אני שמחה לבשר שהיום חודש אחרי חוץ מאשר לבשל ולעשות סדר של אולי 10 דקות ביום פשוט אין לי מה לעשות...אז זה אפשרי גם אם ההרגשה היא לא כזאת, תחלטי שאת לא נשברת ותעמדי על שלך ואל תתיאשי גם אם זה אומר להקים מישהו מהמיטה כדי שיעשה את מה שהוא צריך אל תעשי במקומם......בהצלחה.
    מקווה שזה עוזר לך,,,,אבל אני חושבת שאם הצלחתי לעשות את זה עם בית שכולו בנים את יכולה לעשות את זה עם בנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולנו באותה סירה - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    07/09/2014

    היי חגית,
    עכשיו אני קוראת גם את תגובתך לדגנית.
    שמה לב שמה שכתבתי שונה בתכלית ממה שאת מתארת, אבל הרי אין אמת אחת ודרך אחת לטיפול בדברים.
    שמחה שהצלחת...
    את הזמן שהתפנה אני מציעה להקדיש לקשר עם בניך - לשיחות, בילויים כאלה ואחרים, לצחוק ביחד. זו המהות של ההורות, לא כן?
    לפחות בעיני...
    כל טוב,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצת מתוסכלת ושואלת את עצמי שאלות - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    07/09/2014

    דגנית שלום,
    צר לי על האיחור בתשובה אבל הנה כמה מחשבות שעלו בי למקרא דבריך:
    אני מאמינה שהורים רבים (כן, גם אני...) מרגישים בדומה לך. את ובן זוגך כל כך משתדלים ומתאמצים והנה התחושה היא שהבנות כאילו אדישות, עסוקות בעצמן בלבד.
    אבל אני גם מאמינה שמסרים מתמידים, כמו גם הדוגמא האישית שאתם נותנים, מחלחלים ויבואו לידי ביטוי בגילאים יותר בוגרים. בנותיך לומדות עכשיו על השקעה הורית ומרשות לעצמן עוד להרפות, להיות שקועות בעולמן. אולם עם הזמן, כשהן תהיינה עצמאיות, חיות בזוגיות, אימהות... מרבית הדברים יבואו לידי ביטוי. לא בדרך שלך בדיוק אבל באופן כללי.
    אני מציעה לזכור זאת כשאת מהרהרת בדכדוך במה עשית לא נכון... לעודד את עצמך על כך שהן מאוד מוצלחות בהרבה תחומים הקשורים לגילן.
    אני גם ממליצה להמשיך לארגן תורנות ביחס למשק הבית, המותאמת לגילן, לא להרפות אבל גם לא לקטר כל הזמן. שימי לב לא להפוך כל שיחת אם-בת לדיון בסוגיות שמפריעות לך... זה מעכיר את האווירה, וגרוע מכך - פוגע בקשר.
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נערה מרדנית
    סימה
    25/08/2014

    יש לי ילדה בת 15 חוצפנית ומרדנית היא לא מוכנה לקבל ממני שום עיצה.
    אני אגיד שחור היא תגיד לבן בכל דבר.
    בשנה האחרונה באמת שאני מבינה אותה לגביי המבחנים ובכל פעם שנכשלת אני תומכת ומעודדת.
    אני משקיעה בה הרבה מאוד כספים לשיעורים פרטיים וכן הלאה.
    היא יודעת את החומר טוב אך כאשר מגיעה למבחן נכשלת.
    הסברתי לה שאולי תנסה לבדוק את המבחן לפניי שמוסרת אותו והיא התנפלה עליי שאני לא מבינה ובכתה..
    רציתי לדעת אם אני צריכה לוותר לה ולא להעיר לה או להנחות אותה בתור אמא.
    בקיצור היא נכנסה לחדר בכתה והתפרצה ואני גם הטחתי בה האשמות שהיא לא מוכנה לקבל ביקורת בונה בשום דבר.
    יש לציין שהיא מטופלת באופן פרטי אצל פסיכולוגית אך איני רואה שינוי.
    אני משקיעה בה את כל כולי ממש אך היא מתחצפת אליי בצורה לא רגילה.
    מה עושים?
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נערה מרדנית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נערה מרדנית - תגובה

    שלי ורדי
    27/08/2014

    שלום סימה,
    את צודקת, בתך לפי תיאורייך הנה נערה מרדנית ולא מוכנה לקבל עצה, אך גם היא פגיעה מאד. בתפיסה שלה כל הערה שלך נתפסת כשיפוטית ומאיימת על הדימוי העצמי שלה שאינו גבוה, ומשם גם התגובות הקשות שלה. כנראה שהיא נוטה לתפוס את עצמה באופן שלילי. קשייה בלמודים (עד כמה שהבנתי נכון, יש לה תסכול לימוד) יכולים להסביר את הדימוי הרגיש והנמוך. את באמת אימא משקיענית אך חשוב לדעת שלא כל השקעה, יש בה תמורה בהווה המידי. עצם האכפתיות שלך וההשקעה יתנו פרי במועד מאוחר יותר, בהפנמה של הבת את ערך הלמידה וההשקעה והעיקשות בכל מה שתעשה בעתיד. אני מניחה שכאשר החוצפה והכעס נרגעים, יש לבתך את ההבנה שאת רוצה ופועלת לטובתה. ייתכן והקושי ביניכן טמון במידת המעורבות הרגשית שלך כלפיה. האם היא גובלת בהתערבות יתר וברצון מאד גדול שתצליח בכל תנאי? תבחני את עצמך בעניין הזה. ייתכן ואת כואבת כל כך את הכישלון של הבת ומזדהה אתה, דבר הגורם לך להגיב ברגשיות, שיפוטיות ובאכזבה גדולות. הרי לא כל כישלון שלה תלוי באופן מודע בה, (הכישלון בלימודים נובע ממספר סיבות או משילוב ביניהן כגון: חרדת בחינות, זיכרון ארוך טווח נמוך, קושי לארגן בכתב את ידיעותיה, קושי בהבנת דברים, בעיות ריכוז, וגם פערים לימודים מהעבר ואי למידה מספקת בהווה). נראה לי שאת צריכה להיות שם כדי לתת לה תקווה, לעודד אותה בלחץ מתון לא להתייאש ולהמשיך אך גם לאפשר לה הפוגות בלמידה ומנוחה. חשוב לשדר לה שהכול יכול להיות הפיך בעתיד, גם אם היא אינה מצליחה היום, ובעתיד תוכל תמיד לשפר ציונים. את העובדה שציינת, שאת מבינה אותה בגלל המבחנים הרבים, כדאי שתגידי לה גם ותעודדי אותה גם להשקיע בעוד תחומים ולא רק בלמידה, אלא גם בהנאות, בחברה ובתחביבים. לגבי הטיפול הפסיכולוגי- לפעמים גם שם ההשקעה באה ידי ביטוי לאחר זמן מסוים, סבלנות.

    בהצלחה רבה,

    שלי ורדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה.

    סימה
    28/08/2014

    אני מאוד מודה לך על התשובה עזרת לי מאוד מאוד .
    הזדהתי עם כל מילה שאמרת ואף השכלתי ללמוד.
    תודה רבה ויישר כח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתי החיילת
    הדס
    24/08/2014

    בתי החיילת מתרועעת עם ערבים. מאז ומתמיד היו לה נטיות להסתכן . לצאת באמצע הלילה לחזור לפנות בוקר. היא הייתה בטיפול מה שמסתבר לא כל כך הועיל. כל שיחה שלי איתה מובילה לפיצוץ. כמובן שהיא מכחישה . אנחנו בטוחים שהיא משקרת. אנחנו גרים בישוב קטן ומאוד פוחדים מבושות. בעלי טוען שהוא לא מגיע אליה כי הוא כל הזמן צריך ל"לכבות שרפות " ביני לבינה .
    אני משתגעת! מה עושים? אני מרגישה שאני מתחילה לסלוד ממנה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בתי החיילת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתי החיילת - תגובה

    שלי ורדי
    24/08/2014

    שלום הדס,
    מהתיאור שלך אני מבינה שהקשר שלך עם בת מרוחק, היא מאד מדאיגה אותך והתנהגותה גורמת לך לסבל רב . האם ההתחברות שלה לערבים , על פי השערתך , מסכנת אותה, האם היא מתחברת לאנשים מאד לא נכונים? עצם הבחירה שלה בחברים ערבים, גם אם הם אנשים טובים ולא מסוכנים (ובתנאי שאין לה עוד חברים ) אומרת משהו על היותה בודדה וחשה חריגה ושונה,ולא שייכת. חבל שהקשר כל כך לא בטוח ביניכן. אם יש דמות במשפחה שיכולה להתקרב אליה ללא שיפוט, יהיה טוב, כדי יהיה לה מישהו לשתף. האם שקלת לפנות גם למפקד שלה, או שאת חוששת מהנזק הנלווה שייגרם? אם כהורים מרגישים "אבודים" הייתי ממליצה שתלכו אתם לטיפול של מספר פגישות, כלומר להדרכת הורים או לטיפול משפחתי, ואולי הבת תסכים להצטרף. אני מרגישה שקודם כל את ובעלך זקוקים לתמיכה, להבנה עמוקה יותר של היחסים ושל הדינמיקה של הבת המניעה אותה להתנהגויות המסוכנות ולהתרחקות מהבית. נדמה לי שהיא גם סובלת אך אינה מראה זאת לכם.


    כל טוב,

    שלי ורדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 4 בנים הרבה ויכוחים
    חגית
    19/08/2014

    יש לי 4 בנים בני 7, 8 וחצי, 12, 14 וחצי, ואין לי מושג אם אני קשה מידיי או עושה משהו לא בסדר מבחינה חינוכית,
    ארבעתם ישנים בחדר אחד כי זאת דירה קטנה ולפעמים הם החברים הכי טובים, אבל בשנה האחרונה הבן הבכור והשלישי כל הזמן רבים, הוא מציק לו, מחקה אותו וממש לא מסתדר איתו, יש לציין שבן ה-8 בוכה מכל דבר וזה לא מקל על הגדול להסתדר איתו גם שיש ימים שהוא מנסה. כך שיוצא מצב שאני כל הזמן כועסת על הגדול ומבקשת ממנו להתנהג בהתאם לגילו ולא להתנהג כך עם אחיו הקטן. באופן כללי הם ילדים טובים גם אם פעילים מאוד, מתנהגים יפה כשאנחנו בחוץ, עוזרים בבית אם אני מבקשת למרות שמתלוננים לפעמים. האם אני דורשת יותר מידי? אייך להגיב למריבות בין אחים? והאם לשחרר קצת את החבל עם הבכור???? יש לציין שלמרות הכל היחסים בין כולנו מאוד פתוחים ואנחנו מדברים על הכל בצורה חופשית כך שאין בעייה של תיקשורת, אבל הגדול שלי טוען שכל דבר שהוא אומר נחשב בעניי לחוצפה ושאני מגזימה, מה לעשות???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    4 בנים הרבה ויכוחים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 4 בנים הרבה ויכוחים - תגובה

    שלי ורדי
    19/08/2014

    שלום חגית,
    את מתארת מצב של 4 בנים, שניים מהם בגיל משמעותי של טרום התבגרות, בוודאי בעלי אנרגיות גבוהות. בסה"כ אני מתרשמת מאווירה טובה בבית, את מגדלת אותם עם הרגלים טובים של עזרה והתחשבות וגם עם תקשורת מפותחת בין ההורים לבין הילדים.
    את מתמקדת בקושי עם הבן הגדול , הוא כנראה מרגיש בוגר יחסית ומאד קשה לו לראות את החולשות של האח הצעיר שלו, שאם הוא נוטה לבכי לעתים קרובות, סביר להניח שהוא גם גורם לתגובות של הגנה מכם, ההורים. ייתכן שעובדה זו מקוממת את הבן הבכור כי בעצמו כמו כל ילד, זקוק גם להיות לעתים ילד קטן יותר, ומתוך מקומו בבית, אולי חש שהוא חייב להתנהג כבוגר תמיד. העצה שלי אלייך היא לתת לבן הבכור מעט זמן ייחודי משלו, הוא גם זקוק לפינוק שלו ולתחושה שלא שכחתם שהוא עדיין ילד צעיר. לגבי בן ה8, תבדקו האם היחס מגונן מדי מצידכם, ילד שנוטה לבכיינות בדרך כלל לומד שהיא כדאית לו, כי מעוררת אצל הוריו תגובות הגנה ופינוק. לגבי הקשר בין הבכור לבין השלישי- הייתי מציעה לא תמיד להתערב,לשפוט ולקחת צד. עשו ניסיון של אי התערבות ושל אי לקיחת צד כדי לבדוק האם כך הבנים מיישבים את הסכסוך ביניהם יותר במהירות.

    בהצלחה,
    שלי ורדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 4 בנים הרבה ויכוחים

    חגית
    19/08/2014

    ראשית כל תודה על התגובה המהירה. אייך לדעת מתי כן להתערב במריבות בן הילדים, או אם ניתן לעשות משהו למנוע את חלקם? אייך לדעת על איזה חוקים להתעקש עם הבן הבכור ומתי לשחרר ( לדוגמא: שעת חזרה הביתה מחברים, שעת שינה...מה הנורמה בגיל 14 וחצי ) ? והאם זה נורמלי או חוצפה שהילד עונה בטון גבוה בשעת ויכוח או עונה: לא בא לי, לא מעניין אותי ואייך להגיב לכך? יעזור לי מאוד תשובה לשאלות אלו כי אין לי את מי לשאול ואני הדמות המחנכת היחידה בבית, תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום