פורום הורים ומתבגרים, גיל ההתבגרות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קשיים חברתיים
    נורית
    14/07/2013

    יש לי ילד בן 13 שכל שנותיו ביסודי היה ילד חברתי ומוקף חברים. השנה במעבר לכיתה ז' נכנס לכיתה חדשה עם ילדים חדשים. במהלך השנה התקשה ליצור חברויות חדשות וגם עבר חרם. עכשיו יש לו מין פחד ליצור קשר עם חברים והוא מבודד חברתית. איך אפשר לעזור לו להחזיר לעצמו את הבטחון ביצירת קשרים חדשים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשיים חברתיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים חברתיים - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    18/07/2013

    שלום לך,
    אני מבינה את חששותיו של בנך ואת כאבך.
    אני סבורה שכדאי לחזקו מבחינה רגשית ואולי לשקול אפילו טיפול פסיכולוגי שיסייע לו להתחזק. זאת במטרה לעזור לו לקחת כל פעם צעד נוסף, סוג של סיכון, למען הסיכוי ביצירת קשר.
    במקביל כדאי לעודדו לפגוש ילדים אחרים, חדשים, דרך פעילוית/חוגים מחוץ לבית הספר.
    צריך לזכור שזו תקופה קשה מאוד אבל היא עוד תשתנה ותעבור.
    שיהיה בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 18 ומקריח
    סובל
    12/07/2013

    שלום, אני בן 18 (השבוע חגגתי 18) ואני כבר מגיל 17 שמתי לב שאני מקריח בחלק הקדמי של הראש. בהתחלה זה היה רק במפרצים וזה היה מלווה בהכחשה ואז הלכתי לרופא שאמר שאין לי כלום ואז קצת נרגעתי. אבל נסיגת השיער במפרצים המשיכה ואני כל הזמן הייתי בתהליך של הכחשה, כי מה לעשות- זה הכי נוח. אבל בחודש האחרון גם השיער בקו המצח החל לסגת בנוסף למפרצים והרגע הסתכלתי במראה וזה פשוט נראה זוועה =(
    אני לא יכול להסתכל על עצמי במראה כי אני נגעל.
    אתם יכולים לדמיין לעצמכם בגיל 17 פתאום לקום ולראות שנושר לכם השיער, ובגיל 18 להיות חצי קירח?
    מגיל 17 אני כל יום במצב רוח נוראי וכל פעם שאני רואה אנשים מבוגרים יותר עם שיער נהדר אני פשוט מת לבכות ולהוציא את כל הכעסים שלי, ובגלל שאני רואה אלפי אנשים כאלה-אני כל פעם מרגיש שאני פגום, ושהעולם דופק אותי - אבל לאט לאט כדי שהכי יכאב לי.
    ההורים שלי כמובן לא תומכים ואומרים שאין לי כלום וזה שאני מראה להם שהשיער שלי נסוג ב-5 סנטימטר מביא רק לתגובה "נו תראה, זה סימן שאתה מתבגר, אתה צריך להיות שמח". ואמא שלי גם אומרת "ובכלל, קרחת זה הכי באופנה עכשיו"
    איך אני יכול להתמודד עם חוסר תמיכה מצד ההורים ואיך אני אמור לשלם מהכסף שלי על התרופות שאני רוצה לקחת? כל התרופות עולות מלא כסף וההורים שלי אמרו שאין בכלל מה לדבר על תרופות... ובכלל, תרופות בגיל 18? לשחק עם ההורמונים בגיל כל כך צעיר?
    אני חודש לקראת גיוס ולמרות שאני הולך בצבא לתפקיד שאני הכי מרוצה ממנו בעולם, אני לא יודע מה אני הולך לעשות... איך לעזאזל בן אדם מקריח שורד בצבא?
    עכשיו אני עוד יכול איכשהו להסתיר עם השיער הארוך שיש לי באמצע הראש אבל בצבא צריך להסתפר קצר...
    אני כל הזמן חווה פרקי דיכאון והחברים שלי כל הזמן רוצים להיפגש איתי ואני כל הזמן מוצא תירוצים למה לא, כי אף עם אין לי מצב רוח ואני מרגיש שאני פוגע בהם.
    כל הזמן רע לי ואני חושב מחשבות שאני מזדעזע מהן כמו לרצוח מישהו שאני רואה ברחוב או להרביץ לבני משפחה ואני לא מבין מאיפה מגיעות לי המחשבות הפסיכיות האלה! אבל הן פשוט מחליפות מחשבות טובות בלי שליטה.
    אני מרגיש שאני משתגע.
    תעזרו לי!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 18 ומקריח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 18 ומקריח - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    23/07/2013

    שלום לך,
    אני מבינה מדבריך כמה אתה מיואש וכואב וצר לי על כך. אני מכירה את התחושה שבה נקודה אחת בחיים כל כך מציקה ומפריעה. זאת למרות שסך כל "תמונת חייך" הוא טוב - חברים, משפחה, תפקיד שאתה רוצה בצבא... ובכלל אתה בריא ומתפקד.
    אני יכולה להציע לך - פרט להבנה - לקחת את עצמך ולהיעזר לא רק דרך אתר אלא גם דרך מטפל/ת. אדם עמו/ה תוכל לשוחח קצת ולהקל את הכאב. אדם שיוכל לעזור לך להסתכל אחרת על אותה תמונת חיים...
    הצעה נוספת, שיכולה להיות כרוכה גם בזו הראשונה, היא הזמנה עבורך להחליט שיש לך אפשרות לחיות את חייך בשנאה עצמית, בכאב ובייאוש, או - לא. כלומר, לנסות לעבוד בעצמך על אותן מחשבות שליליות המייאשות אותך כל כך. זאת מתוך בחירה והחלטה שאם אתה מתקרח הרי שזה תהליך שאין לך שליטה עליו, אבל על איך תחיה את חייך - יש לך יותר. זה קשה אבל אפשרי.
    המון בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר פתאומי של ילד בן 13 לאביו
    אלינור
    09/07/2013

    שלום רב,

    אני אם חד-הורית המגדלת את בני, כיום בן 13 ועולה לכתה ח'. בסופ"ש האחרון, בעת ביקורו של בני אצל אביו, התקשר אליי בני והצהיר שהוא החליט לעבור לגור אצל אביו ושהוא מצטער ולא רוצה לפגיע בי. זה נעשה בטלפון כיוון שהיה לו קשה לאמר לי את זה פנים מול פנים. אביו תמך בו ואיפשר מהלך פתאומי זה.

    לאחר כמה ימים של ייסורים, בהם גרושי לא איפשר לי לראות את בני מהחשש שאלחץ ואשפיע עליו, ובקושי איפשר לי לשוחח איתו בטלפון, הוא הסכים שניפגש שלושתינו (אני, בני וגרושי) אצל אחיו של גרושי (על שיקול דעתו אני סומכת).

    בפגישה, הבהרתי לבני שאינני כועסת על החלטתו, למרות שעצוב לי, אך הדרך בה זה נעשה אינה בריאה עבורו ואינה ראויה ליחסים הקרובים בינינו. הוא אמר שמצטער על הדרך, אך הוא החליט לעבור, כיוון שהוא רוצה לחוות "איך זה לגור עם אבא".
    סיכמנו שאוכל לקחת אותו בינתיים כל שבוע, פעם ליומיים ופעם סופ"ש.

    אני גרה בכפר סבא וגרושי בלוד. הוא כבר דיבר על להעביר את בני לבית ספר באיזור לוד, ובני אמר שהוא מסכים. כל חבריו נמצאים בכפר סבא. יש לו חוגים מוכרים בכפר סבא. בני מאד מושפע מאביו ויסכים איתו על כל דבר שיאמר. אם בני החליט, אני מרגיששעליי לפעול בזהירות ולא להפעיל עליו לחץ או להתנגד יותר מדי.

    יש לי כמה שאלות, ברשותכן:
    1. האם עליי פשוט לאפשר למשמורת לעבור לאביו לגמרי? האם עליי להילחם שתהיה לפחות משמורת משותפת?

    2. האם כדאי לי לגשת לבית משפט להסדיר את הסדרי הראיה/המשמורת?

    3. האם עליי להסכים למעבר לבית ספר מרוחק מכפר סבא אך קרוב ללוד, כאשר בני ייכנס אליו מבלי להכיר אף ילד, בסביבה חדשה ובמהפך אישי חדש (מעבר מאמא לאבא)?

    יש לי עוד הרבה שאלות, אך אסתפק בינתיים באלו :-).

    תודה רבה מראש!
    אלינור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר פתאומי של ילד בן 13 לאביו - תגובה

    שלי ורדי
    10/07/2013

    שלום אלינור

    אכן מהלך מהיר מפתיע, וכפי שאת אומרת, לא כל כך בריא,
    בעיניי לפחות רב הנסתר מהגלוי...
    אני חושבת שאת נהגת באיפוק, ללא דרמות וללא לחצים, אך האם בנך באמת רוצה לעבור, והאם חשב על כל ההשלכות של התרחקות מחבריו הקרובים בבית ספר בכפר סבא? ההחלטה הכי טובה הייתה יכולה להיות זמנית, כלומר להחליט על כך שהבן עובר לתקופה הקיץ אצל האב
    שזו תהיה תקופהת מבחן, ולאחר מכן תשקלו מחדש. אני כן חושבת שצריך לערב עובדת סוציאלית לסדרי דין כדי שתבדקו את העניין ועד כמה הבן שלך מוכן לשינויים הצפויים עליו, בחייו החדשים עם האבא. ייתכן מאד שיהיו קשיים, כששני אנשים חיים ביחד, מתחילים קשיים שאי אפשר לצפות בהם קודם לכן.. תעשי הכל בנועם, ללא לחצים, ייתכן שצריך לבדוק ביתר רזולוציה מהן הציפיות של הבן מחייו עם האביו והאם אביו מסוגל לספק לו דאגה יומיומית לצרכיו. לא סיפרת על בעיות בקשר בניך לבין הבן, כך שנראה לי שזו לא הסיבה שבגללה החליט לשנות את מקומו. לגבי משמורת משותפת, קשה לי לענות לך -זה דבר מצוין אך יקשה על בן מבחינת הגעה לבית הספר, באמת, נהגת באיפוק ראוי להערכה, עכשיו צריך להכניס אדם שלישי בעניינים כדי שידבר עם הילד, עם האב ואיתך, בנפרד או ביחד, כדי להבין האם צרכיו של בנך יסופקו בעקבות השינוי הזה.

    כל טוב,
    שלי ורדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה, שלי

    אלינור
    10/07/2013

    שלום שלי,

    תודה רבה על העיצה. היא נשמעת לי טובה. אני אציע לבני שיגור עם אביו הקיץ, לתקופת נסיון של כחודש. כעבור חודש, נשב שוב לבדוק אם המצב השתנה.

    שוב תודה,

    אלינור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר פתאומי של ילד בן 13 לאביו - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    10/07/2013

    אלינור שלום,
    איני עורכת דין אך אשתדל לענות - מהזווית הטיפולית - כמיטב יכולתי. בתחילה אומר כי אני מאוד מבינה את כל מה שכתבת. את המחשבות, התחושות והדאגות...אכן מדובר בשינוי הנשמע קיצוני ולא מותאם לצרכי בנך. עושה רושם שמה שהכי קשה - אולי - זה העדר הדיאלוג בינך לבין אביו של הילד. דיאלוג המתגבר על הקשיים הזוגיים והאישיים ומכוון להורות בלבד (עד כמה שניתן).
    איני בטוחה שאת יכולה להתנגד, במיוחד שבנך הוא נער בן 13 ולא ילד קטן. נדמה שיתכן ואת צריכה לתת לו להתנסות, להחליט ולבחור - בידיעה ברורה שאת כאן, מלווה אותו ותומכת בו (גם אם מרחוק).
    הסדרי ראייה משותפים נשמעים מתאימים אבל זה אומר שבחצי שבוע בנך אצל אביו ובחצי השני - אצלך. האם זה פותר במשהו את סידורי הלימודים? הנסיעה? האם בנך לא יטולטל ויטורטר מכך? קשה לי להעריך. זה משהו עבורכם לחשוב ולהחליט ביחד.
    עניין נוסף, היות שבפנייה לבית משפט כרוכה בזמן המתנה ועלולה לאיים על אב הילד יתכן שכדאי לך להציע לפנות ביחד למספר פגישות גישור. בהן תוכלו לקבל החלטות מייטיביות עבור בנכם. כך או אחרת, הרי שנראה לי שבכל מקרה צריך וכדאי להסדיר את העניינים כחוק, בכתב ובאופן ברור.
    מקווה שעזרתי,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על העיצות, נלי

    אלינור
    10/07/2013

    שלום נלי,

    תודה רבה על עיצותייך בתחום המשפטי. היה לי נחוץ לשמוע גם צד זה. כפי ששלי הציעה, אמליץ על תקופת נסיון ואח"כ אבקש שמישהו מקצועי - טיפולי ומשפטי - יעזור לנו בהחלטות לגבי המשך הדרך.

    שוב תודה!

    אלינור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוצאות בחופש
    חסויה
    02/07/2013

    שלום רב
    החופש הגיע ואיתו כל הבקשות לשנה החדשה!!!
    בתנו בת ה15 עובדת איתנו 5 ימים בשבוע כי..היא רוצה בילויים עם חברות ..רוצה קניות (בגדים נעלים וכו'..)..אז התנאי היה לעבוד על מנת לקבל!!!
    השבוע היא התחילה "לטפטף" שהיא רוצה גם עדשות כי לא נעים לה עם המשקפיים,גם הנייד כבר ישן (3 שנים ללא אנדרואיד) הוא צריך שידרוג רק למה שהיא רוצה..וגם ריהאנה מגיעה להופעה ומאוד חשוב לה ..(כי כולם הולכות)
    אז לאחר בירורים החישוב יצא שאנחנו צריכים לעבוד אך ורק בשבילה ע"מ לרצות אותה ושהיא תהיה שווה לחברה שבה היא מסתובבת..היא רוצה לקבל משכורת ושאני אשלם עדשות -2300 ש"ח שנתי..פאל'-3200 ללא קו..ריהאנה-370 וזה רק התחיל..

    כל יום יש ויכוחים על כך איננו יכולים לעמוד בכל ההוצאות האלה !!! יש עוד ילד בתמונה אמנם הוא חייל וגם עובד ולא מקש דבר ..היא לעומת טוענת שאנחנו מפלים בינהם והיא לא זוכרת על מה???
    אנחנו עייפים מהויכוחים כל יום מחדש ממש לא נעים בבית מה אפשר לעשות??איך אפשר להתמודד עם כל זה???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הוצאות בחופש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוצאות בחופש - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    02/07/2013

    שלום לך,
    אני מבינה את המצב והוא קורה במשפחות רבות. כמו גם הסיטואציה בה ילד אחד מבקש והשני - בכלל לא או הרבה פחות. אכן לא פשוט. יחד עם זאת אני מאמינה שהבקשות התכופות לדברים חומריים יושבות על תחושות עמוקות יותר: חוסר ביטחון, צורך להיות שייכת חברתית, מה שנקרא "מקובלת".
    איני יודעת עד כמה את יכולה להסיט את הוויכוחים לנושאים אלה, אבל נדמה לי שכדאי - בעדינות - לגעת בהם. מה ייתן לה הרגשה טובה בנוסף לכל החפצים שהיא מבקשת? מה יתרום לדעתה לביטחונה העצמי? האם היא חושבת שהעובדה שהיא מרוויחה ועובדת יכולה גם להעצים אותה ולא רק להטריח? וכדומה... סוג של לפתוח צוהר לעוד כיווני מחשבה...
    בנוסף, הייתי יוצרת דיאלוג לגבי הפסקת הוויכוחים - מה שמעכיר את האווירה בבית. עשו החלטה ביניכם מה אתם מוכנים לתת לה כמתנה לקיץ (אולי הכרטיס להופעה של ריהאנה) ומה אתם חושבים שהיא צריכה להשתתף בו (שדרוג הסלולארי למשל). לגבי משקפיים הרי שניתן לחשוב על דחיית הביצוע למועד מאוחר יותר. אלה הן רק הצעות להסכמות אפשריות.
    ובנימה ישירה יותר אליכם ההורים - נסו לחשוב כיצד להפחית את הכעס, לזכור שאלה הן תביעות של נערות רבות, שצרכים רגשיים וחברתיים מנהלים אותה בגיל זה וזה "נורמאלי". נסו לא לבוא אליה בהרבה טענות, אלא ליצור דיאלוג ענייני יותר ומאשים פחות.
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך..

    חסויה
    02/07/2013

    תודה על תשובתך..
    בדיוק הבוקר דיברנו על הסכם בו היא מתחייבת להתנהגות הולמת לכולם בבית בלי צעקות או מריבות..וכמובן לחסוך ע"מ לקנות נייד חדש ובו אנחנו משתתפים בחצי.. עדשות + משקפיים קניתי לה היום(זה בריאות ובזה לא אחסוך)..והשאר...קודם שתוכיח את עצמה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך.. - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    02/07/2013

    כל הכבוד על הניסיון למצוא פתרון ופשרה.
    אני בעד גבולות ובעד שהיא תוכיח את עצמה, אך בבקשה אל תשכחי שהיא רק בת 15!!! נסי בשביל עצמך לזוז מעמדה של כעס לעמדה של יכולת לראות מעבר לדרישות את עולמה הרגשי והחברתי.
    זה יעזור גם לך וגם לה.
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה..

    חסויה
    03/07/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חופש גדול
    מיכלי
    30/06/2013

    שלום לך, ראשית תודה על הפורום לא מובן מאילו שיש עם מי להתייעץ! החופש הגדול הגיע ואיתו גם ההתמודדות עם בני הנוער, בתי בת חמש עשרה אנחנן גרים במושב, היא וחברותיה נוהגות לבלות כל לילה עד שעות מאוחרות אחת שתים בלילה ויותר, תחילה לא ידעתי איך להגיב, במיוחד כשהיא אמרה לי אמא אנחנו רק פה במושב אין לנו לאן ללכת ועוד ועוד תירוצים, ושכנועים למה לי להסכים לה״ גם לחברות שלי מסכימים״ ועוד ועוד.... הודעתי לה היום באופן חד משמעי שאני לא מסכימה שהיא תשאר אחרי 24:00 בחוץ. היא נכנסה הביתה כעוסה בטענה שאני נודניקית, ומה הבעיה שלי ולא נותנת לה להנות בחופש. שאלתי היא ואולי לא שאלה אלא רק אישור לכך שאני פועלת נכון. האם זה נכון להגביל אותה גם אם זה פה ליד הבית? האם זה בסדר שהם ישבו בחצר של אחת הבנות או שלנו עד שעות מאוחרות? או שלהגביל עד שעה 24:00 ובזה לסיים את העניין? אודה לתשובתך נ.ב. לחלק מההורים אין בעיה שהם ישארו בחוץ עד שעות מאוחרות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חופש גדול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חופש גדול - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    01/07/2013

    שלום מיכלי,
    אני שמחה שאת נעזרת בפורום. תודה לך.
    לגבי בתך - הרי שאני סבורה שאכן השעה 24.00 לבת 15 היא קצת מוקדמת מדי בזמן החופש. איני יודעת מתי היא וחברותיה מתחילות להיפגש, אך מתארת לעצמי שאולי גם שעת ההתחלה התאחרה. בכל מקרה זה די קשה עבורה לעזוב הכול ולחזור הביתה בשעה שנקבת.
    אם מדובר בסביבה בטוחה, ואם את סומכת על בתך, נסי לבוא לקראתה. לברר עם עצמך את עמדתך ולראות אם את יכולה קצת להגמיש אותה. זה בסיס טוב לדיאלוג ביניכן ואולי גם קצת לשיתוף מצדה מה קורה בפגישות הליליות האלה.
    זכרי שלא מדובר בפריצת גבולות כללית אלא בהליכה לקראתה כחלק מההכרה בגילה ובצרכיה.
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת אגרסיבית
    רינת פ
    29/06/2013

    אני גרושה . במהלך נישואיי סבלתי מהתנהגות אלימה מילולית של בעלי לשעבר וילדיי היו עדים לכך .בתי בת 22 , לאחר צבא אך את גיל ההתבגרות היא עוברת עכשיו כי בעלי לשעבר החזיק אותה בבית לא נתן לה לצאת לחברות וכו' , ורק עכשיו היא חווה " חופש" .

    לאחר הגירושין , הילדה גרה חלק מהזמן אצלי וחלק אצלו , עד שהסתכסכה עם אשתו החדשה .
    הייתי מאושרת לקלוט אותה אליי מאחר והיינו כמו חברות , אבל לתדהמתי היא התחילה לנהוג כלפיי באלימות מילולית קשה ואינטנסיבית , עם עוד דברים כמו להשאיר לכלוך בכל פינה, לא לכבס או לנקות אף פעם , ובעיקר להסביר לי עד כמה אינה זקוקה לי .

    אני חייבת רק לשתף שחוויתי משבר גדול מכך , המון זמן שמרתי על תקשורת פתוחה למרות הכל , אך כמובן שלאחר שכלום לא מצא חן בעיניה בבית - היא עזבה בנתק מוחלט אל החבר.

    היום יש נתק ואיני יודעת אם זה בכלל תלוי בי שנחדש את הקשר.

    מה דעתך בנושא . מה היית עושה במקומי .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת אגרסיבית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת אגרסיבית - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    01/07/2013

    שלום לך,
    מדבריך עולה שבתך כועסת ונמצאת מאוד בצמוקה. לצערנו היא כנראה משחזרת דפוסי התנהגות ותגובה אותם למדה כנראה מאביה. אב שהיא כנראה העריצה. איני יודעת מדוע בחרת בעמדה של "החברה", אך לבטח בתך הייתה זקוקה לאם ולא לעוד חברה.
    כיום, לאור הנתק ביניכן, את צודקת שלא הכול תלוי בך וגם לא המשך הקשר. היא תצטרך לבחור באם היא רוצה להיות עמך בקשר. זכרי שלמרות הכאב המסר צריך להיות שאם היא תרצה המשך קשר - את כאן. רוצה להמשיך להיות אמה, אך היא לא תוכל להמשיך להתנהג באופן שהתנהגה.
    המומלץ ביותר היה שאת, (וגם היא) היית הולכת לטיפול מקצועי. אם את שואלת מה הייתי עושה במקומך הרי שזו התשובה. טיפול כזה יעזור לך לעבד את התחושות והמחשבות ולהתמודד עם הקשיים.
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבן שלי יוצא עם הרבה חברים.
    עדה
    21/06/2013

    הבן שלי, בן 16 וחצי, יוצא בתקופה האחרונה עם חבריו בכל יום בלילה עד מאוחר. בכל יום הוא נמצא איתם ובקושי מבלה עם המשפחה, רק ביום, ובערב הוא לרוב איתם.
    אני חוששת שעכשיו בגלל החופש הגדול הוא יהיה איתם עוד יותר ויבלה איתם עד ממש מאוחר.
    האם זה סביר שנער מתבגר יצא כ"כ הרבה? ועד מאוחר (לפנות בוקר?)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כןן

    לי פרג׳
    21/06/2013

    ברור שזה הגיוני שהבן שלך יוצא עד מאוחר בלילה לבלות עם חברים, זה הגיל שלו זה הגיל בשביל זה.
    אך זה גם הגיל שהוא מתרחק יותר מההורים ומקשיב יותר לעצות של חבריו ופחות לשלכם אך אם השנים הוא יחזור להיות קרוב יותר אליכם אין לך מה לדאוג.
    בחופש את כמעט ולא תראי אותו ואולי זה יפעיל לך כמה נורות אמהיות של מה הוא עושה עם מי הוא מסתובב אך אין לך מה לדאוג גם אם הוא יעשה טעויות הוא רק יוכל ללמוד מהם.
    אני ממליצה לך לא לשאול אותו בדרך קשה ושופטת אלא לבוא אליו בתור חברה ולא ״לשבת לו על הוריד״ ולאט לאט אולי הוא יוכל לבטוח בך יותר כי הוא לא ירגיש שאת שופטת אותו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבן שלי יוצא עם הרבה חברים. - תגובה

    שלי ורדי
    23/06/2013

    שלום עדה,
    זה הגיל שהוא חש את השייכות לחבריו, חשוב לו מאד, זה נורמאלי ואפילו רצוי ואת צריכה לשמוח מכיוון שהוא צולח יפה את התהליכים ההתבגרותיים והוא חברותי. אם את כהורה מרגישה שהוא מגיע מאוחר מדי לגילו, ועובר גבולות, יש לך זכות להגביל אותו בשעת החזרה, עדיין הוא צריך לדעת שיש סמכות הורית בבית ששומרת עליו. אם הוא חסר לכם , (זו התרחקות חיובית בדרך כלל וזה לא נגדכם..) תשתפו אותו בהרגשתכם, שאתם רוצים להיות יותר איתו ותבקשו ממנו לאזן את הבילויים שלו ולהיות גם קצת יותר אתכם. ככל שהבן ירגיש שאתם מפרגנים לו על הבילוים החברתיים שלו, ונהנים מכך שהוא נהנה, יש סיכוי שיקבל את בקשתכם בחיוב.

    בהצלחה,

    שלי ורדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצצה במקלחת
    דנה
    16/06/2013

    אני נשואה 8 שנים.לבעלי בן מנשואין קודמים,שגדל אצלנו במשמורת משתפת מגיל 4 וחצי וכיום הוא בן 12 וחצי.
    לאחרונה,כאשר אני עולה להתקלח אני מוצאת כי הילד עולה אחרי וממש אורב לי ליד הדלת.
    שוחחתי עם בעלי על כך וניכר כי הוא היה בסוג של הכחשה-מה פתאום ולא יכול להיות....לכן ,ביקשתי מהילד שלא יעלה אחרי בעדינות.
    אך עניין זה לא פסק לצערי,בפעם האחרונה כאשר התקלחתי, ראיתי את ראשו בחלון המבדיל בין המקלחת לחדרי מנסה להציץ .ביקשתי שירד למטה מיד.
    אני אובדת עצות-מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הצצה במקלחת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצצה במקלחת - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    17/06/2013

    דנה שלום לך,
    את זכאית לחלוטין לשמור על פרטיותך ולתבוע שהיא תשמר גם על ידי בני המשפחה. בה בעת, עושה רושם שלבעלך קשה מאוד עם ההכרה בכך שיש לכם בבית ילד מתבגר, סקרן מבחינה מינית וגם חוצה את הגבולות הנדרשים.
    אי לכך, אני מציעה כמה כיוונים. האחד - ליצור שיחה ישירה וברורה עם הנער כשאת מכירה בסקרנות שלו אך מסמנת בברור את החדירה לפרטיות. (איני מבינה גם מדוע הוא נכנס לחדרך והאם אפשר לנעול אותו כאשר את הולכת להתקלח. נעילה כל עוד הוא לא הפנים את המסר הברור של האיסור לעקוב אחריך).
    השני - את יכולה לערוך שיחה זו יחד עם בן זוגך, אביו של הילד. איני בטוחה שהוא עצמו בשל לכך, אך את יכולה לחשוב על אפשרות זו כצעד שני לאחר שיחתך האישית מולו... דרך אגב, אפשרות שלישית היא שהוא ישוחח עם בנו אך נראה לי כרגע שהוא לא מסוגל לעשות זאת. האפשרות מעלה בו חרדה גבוהה שמביאה להכחשה, מה שמשאיר אותך הן אובדת עצות והן די לבדך מול הקושי.
    בהצלחה.
    נלי

    נ.ב. אולי כדאי להראות לבן זוגך את שאלתך ואת תשובתי...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התגופפות בין אחים
    רונית
    16/06/2013

    שלום, אני אמא ל-4 ילדים וברצוני לשאול אותך שאלה על הבכור שלי בן 13 ועל הקטן בן 7.
    זו הפעם השניה שתפסתי אותם מתגופפים אחד עם השני. בפעם הראשונה לא הגבתי אך הם ראו אותי והפסיקו ובפעם השניה כבר אמרתי להם שלא עושים כאילו דברים .... הגדול מאוד הובך אך הקטן הסתכל עלי במבט מוזר ולא לקח את זה כ"כ ברצינות... אני נורא מתוסכלת וחושבת על כך המון מה עלי לעשות... תודה מראש... רונית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התגופפות בין אחים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התגופפות בין אחים - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    17/06/2013

    שלום לך,
    טוב שאת ערנית ועם "יד על הדופק". יחד עם זאת כדאי לנקוט בזהירות ביחס לפרשנות ולתגובות.
    אני מציעה ליצור סיטואציה נפרדת בה את יכולה לשוחח עם הבן הגדול בפרטיות. נסי לברר מה קורה, מדוע היה לך רושם שהם הפסיקו כשאת הסתכלת, העבירי את התחושה שהם היו נבוכים (וגם את). עשי זאת בבקשה בזהירות כדי לאפשר לו להגיב ולהסביר.
    יחד עם זאת חזרי על המסר של גבולות. הוא גדול, השני - קטן ממנו בהרבה, מה עושים ביחד ומה - לא. יכולה להיות בכך משמעות של איסור על ניצול, פגיעה שהיא בעצם בשניהם (במי שיוזם כמו במי שמגיב ליוזמה).
    הכי טוב גם לשתף את בן זוגך ולדון בכך ביחד. כמו כן, אם יהיה צורך, אל תהססי לפנות לעזרה מקצועית.
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאמר על השלכות דחיית טיפול ריגשי למ
    טלי
    14/06/2013

    שלום.אני מבקשת עזרה בהפנייתי למאמר העוסק במשמעות הדחייה של טיפול ריגשי לנער המצוי במצוקה (שפתאום מתנהג התנהגויות חדשות שלא היו בעבר,התנהגויות של מצוקה ריגשית,בילבול,מחשבות מטרידות וכו).אודה מאוד להפניות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאמר על השלכות דחיית טיפול ריגשי למ - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    15/06/2013

    יפה שלום לך,
    סלחי לי אבל איני מבינה בדיוק את הבקשה.
    אני שואלת את עצמי האם מדובר בחוויה שלך, אולי כאמו של הנער, ופרשנות לגבי תהליך טיפולי שקורה לנער (בנך?).
    איני בטוחה שההתנהגויות שתיארת אכן קשורות לדחייה, אלא הן ביטוי למשהו אחר. כמו למשל, חרדה שהטיפול מציף בו, הנגיעה בכאב, הייאוש ועוד.
    אם מתאים לך אנא הסבירי עוד קצת.
    בברכה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה והבהרה

    טלי
    15/06/2013

    מדובר בנער להורים גרושים בסיכסוך גבוה חד צדדי של האב שמסרב לתקשורת ,לגישור או תיאום הורי עימי,מסרב גם לטיפול ריגשי לבנו שנקלע למצוקה ויועצת ביהס המליצה על טיפול אך לא הצליחה גם היא וגם המחנכת להשפיע על האב. בגלל שהוא אפוטרופוס,הילד לא יכול להתחיל טיפול שברור שצריך לקבל.לכן רוצה להעביר לאב מאמר מקצועי על השלכות הדחייה של טיפול נחוץ למתבגר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בנוגע למאמר

    ד"ר נלי שטיין
    16/06/2013

    יפה שלום,
    מצטערת אבל איני סבורה שלקרוא מאמר יסיר את התנגדותו של האב.
    כדאי וניתן לשקול פנייה גם לגורם כמו פקידת סעד.
    יש הרבה ספרות בנושא מתן עזרה פסיכולוגית לבני נוער, אנא חפשי - אם בכל זאת תרצי - בכיוון זה.
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנערה עזבה את הבית
    שירה
    14/06/2013

    ביתי בת 15 עזבה את הבית לאביה אנחנו גרושים . אביה הוסיף המון על מנת להשאיר אותה אצלו ביחד איתה הנערה טוענת לחוסר יחס מה שאינו נכון .
    כל אותה התקופה נעשו ניסיונות כל הזמן לשיפור מערכת היחסים היום ישנו נתק מוחלט . כל פעם שנעשו שיחות הנערה מתעלמת מטלפונים הודעות ולא מגיעה לביתה.
    עליי לציין כי אני גידלתי אותה ואת אחותה לבדי ללא עזרה ותמיכה כל אותם השנים . היא לא זוכרת כלום. שמתי את החיים שלהם קודם בסדר עדיפות.
    עם אחותה הן מתראות רק כאשר הוא בא לקחת את הילדה השניה . אך מרבית מהמפגשים היא לא באה. האחות לא אוהבת אותה על זה שהיא עזבה את הבית ואפילו אמרה לה את זה. בתסקיר קבעה העו"ס כי הנערה תהיה אצל האב ותחיה שם מפאת גילה .
    עליי להיות כנה כי היא חסרה לי אבל ישנו שקט כאשר אני לא מדברת איתה . קשה לי לדעת שהיא לא נמצאת במקום טוב ולא מקבלת את מה שמגיע לה .
    האכזבה ממנה הולכת וגוברת מיום ליום . שהיא מדברת עם אחותה היא אומרת אמא שלך .
    אני בטענה שיבוא יום והיא תבין כי היום זה בילתי אפשרי להגיע לאמצע כל עוד אביה מסית אותה נגדי כל הזמן .
    אשמח לתגובתך מה לעשות
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הנערה עזבה את הבית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנערה עזבה את הבית - תגובה

    שלי ורדי
    14/06/2013

    שלום לשירה,
    מאד כואב לך, מאמינה בהחלט לרגשותיך, ובטוחה שגם לבתך המצב לא קל, להיות בין שני ההורים, ולהיות מופעלת ע"י אביה נגדך, זה מצב בלתי אפשר לילד.
    ייתכן שבתך הייתה קשורה אלייך מאד (ריבים רבים מבטאים הרבה פעמים קשר עמוק..) והייתה צריכה להתרחק כדי להיפרד רגשית, מההוויה של ילדה קטנה. ייתכן והייתה זקוקה לשקט מהריבים ביניכן, כפי שגם את חשה באופן דומה היום.
    אני מציעה לך לעשות בדק בית פנימי,ממה הייתה אמורה להיפגע, מה קרה בינך לבינה במשך השנים בהן גידלת את הבנות לבד. צריך להפריד את העובדה שהאב "הרעיל" אותה כלפייך, שזה בהחלט אפשרי ומציאותי..
    כיום במצב הנוכחי, רצוי לא לתת לה שום תחושה של אכזבה ממנה, לחכות בסבלנות עד תחזור אלייך שוב. תנסי לשמור על תקשורת איתה לעתים קרובות, להתעניין אם היא צריכה משהו ולדרוש לשלומה, איך עבר עליה היום, איך הלימודים שלה. .תשתדלי להשאר בפונקציות האמהיות שלך מרחוק, הן אל מסתיימות כשאצו לא גרות תחת אותה קורת גג. תני לה להרגיש שתמיד הבית פתוח בשבילה גם כשהיא גרה אצל אביה. בלי תנאים בכלל, גם כשהיא מסרבת, את יכולה להראות אכזבה מתונה כדי שלא תרגיש אחראית ואשמה לרגשותייך. את יכולה לנסות להזמין אותה למשהו כיפי מחוץ לבית, כמו בילוי או פעילות ביחד עם אחותה ולהחזיר אותה לבית אביה אחרי כן. טיפין -טיפין את צריכה לבנות את הקשר מחדש, בלי תנאים כדי שתניבי את הפרות מאוחר יותר.
    בהצלחה,

    שלי ורדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזרון
    אנונימית
    11/06/2013

    איזה מזרון אני יכולה לקנות לבת שלי (גיל 13)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מזרון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזרון - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    11/06/2013

    סליחה אבל אין לי מושג.
    כדאי להתייעץ עם אורטופד/ית ומי שמבין/ה בנושא.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נערה מאוכזבת מחברות
    מיכלי
    08/06/2013

    בתי בת 14.6 אנחנו גרים במושב ומס' החברים במושב שלנו מאוד מצומצם, לבתי יש 3 חברות מהמושב שתיים מהן חברות טובות שאחת מהן מחוברת יותר, בתי דואגת תמיד להזמין אותה לכל מקום ולכל מפגש שיש להן עם חברות אחרות גם במושב שלנו וגם במושבים אחרים (המושבים האחרים מרוחקים יותר וקשה להן להפגש) אך חברתה אינה מתנהגת כמוה והיא נפגשת באופן קבוע עם חברה אחרת בימי שישי בלילה והן לא מזמינות את בתי, כמובן שלבתי זה כואב מאוד והיא מאוד נפגעת, והיא שואלת האם היא יכולה להצטרף ותמיד יש להן תירוץ מדוע לא, הצעתי לה לדבר עם החברה הטובה יותר ולומר לה שהיא נפגעת מכך, אך בתי כועסת עלי ומתפרצת ואפשר להבין למה, ואומרת שאם היא תעיר לה הן יריבו והיא לא רוצה. איך אני יכולה לעזור לה, האם כדאי לדבר עם האמא של החברה? אודה לתשובתכן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נערה מאוכזבת מחברות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נערה מאוכזבת מחברות - תגובה

    שלי ורדי
    10/06/2013

    שלום מיכלי,
    באמת לא "חברי" כלל האופן שבו החברה של בתך מתנהגת. יש לה את הסיבות שלה אמנם אך הן אינן נראות מוצדקות. את הצעת לבתך עצה טובה, לשתף את החברה ברגשות שלה, כי רק דיאלוג ביניהן יכול להבהיר את המצב וגם לשנות אותו. אך בתך לא אוהבת קונפליקטים ומתרחקת מאי נעימויות, אני לא שומעת שהיא כועסת אלא רק שהיא נפגעת. אתם כהורים צריכים לעודד אותה להעריך את עצמה יותר בכך שתצפה להדדיות מחברותיה. אם היא לא יכולה להגיד לה את מה שבלב שלה ישירות, אז היא יכולה לעשות למען עצמה, לחפש לה מפגשים אחרים ולא להיות תלויה בה מאד.גם לא להשתדל מאד- מאד למען החברה ולא להרגיש מחויבות ונאמנות גדולות מאד כשאינה מקבלת בחזרה יחס דומה. אתם צריכים לשדר לה שמגיע לה שיתייחסו אליה בהתאם. בנוסף, יהיה טוב אם הייתה מפנימה שחלוקי דעות ואפילו ריבים לא פוגעים בחברויות בהכרח, אלא עושים את הקשרים אמתיים יותר.

    מקווה שעזרתי,

    שלי ורדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 17 שמעריצה את אבא שלה
    נעמה
    08/06/2013

    שלום, הייתי בחדר של ילדה בת 17, בית נורמטיבי, הורים אקדמאים ובעלי משרות טובות. בחדר היו תלויות המון תמונות של האבא ותמונה אחת משותפת של ההורים.

    אני יודעת שיחסי ההורים אינם כוללים יחסי מין..

    ריבוי התמונות של האב גרמו לי לתחושה לא נוחה, זה נראה היה לי כמשהו לא בריא.

    אני מגזימה ? זו התנהגות נורמלית של ילדה בגיל הזה.

    חשוב לציין, שהילדה עצמה תלמידה טובה, אהודה ולכאורה הכל בסדר.

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 17 שמעריצה את אבא שלה - תגובה

    שלי ורדי
    09/06/2013

    שלום נעמה,
    אני לא מבינה מה קשרייך עם המשפחה, אבל באופ בטוח את יודעת עוד כמה דברים עליה. מהפרטים שמסרת, קשה להגיע למסקנות על קשר לא בריא. מה שמפתיע ונדיר בעיניי הוא ששל נערה בת 17 תלויות תמונות של ההורים....ייתכן והיא קשורה לאביה ולא עברה עדיין בהצלחה את הקונפליקט האידפאלי, ברגשותיה מול האב . אולי יש בדמות האב איזו הילה והערצה שמשמשת לה כעוגן נפשי בחיים. בנוסף, שבגיל ההתבגרות הקשר בין בת לאם עובר קשיים כי הבת צריכה בגיל זה לבנות לה זהות אישית ונשית שונה מזו של אמה,היא מטילה ביקורת על האם וזקוקה דרך הביקורתיות להיפרד מהמבנים הנפשיים הילדותיים של הקשר הראשוני שלה עם האם. מול האב ההיפרדות יותר קלה.

    מקווה שעזרתי,

    שלי ורדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    נעמה
    09/06/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה דחופה!
    ענת
    01/06/2013

    שלום
    ישנה נערה מקרבה משפחתית שטוענת כי בני נוגע בה נגיעות מניות.
    הבן מכחיש בכל תוקף. איזו דרך יש לי על מנת לברר מי מהם דובר אמת!
    אנא כוונו אותי אני במצוקה נוראית.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה דחופה!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה דחופה! - תגובה

    שלי ורדי
    02/06/2013

    שלום ענת,
    הדרך היחידה דרך הינה עובדת סוציאלית של הרווחה/משטרה,צריך לחקור את שניהם. הנערה צריכה לפנות לבית לין, סניף תל השומרה או סניף קרית יובל בירושלים. צריך לפנות או לבית לין קודם כל, או לעובדת רווחה של איזור מגוריכם, או למשטרה.

    שלי ורדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    ענת
    02/06/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום