מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ילדה בת 14 וחבר בגיל 17.5יעל15/08/2014
יש לי אחות בת 14 ושיש לה חבר בן 17
היא יוצאת לבלות איתו כל הלילה ללא רשות ההורים
ההורים שלי דיברו לו פעם אחת עם אותו חבר שאנחנו לא
מסכימים חבר בגיל כזה
ואסןר לו להתראות איתה
לא רק שמצפצפים על ההורים שלי
גם יוצאת ולא חוזרת כל הלילה
לפנות למשטרה אימי אומרת שיהרס לה השם
אנחנו אובדים עיצות
נשמח לעזרתכם
בתודה מראש
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 14 וחבר בגיל 17.5 - תגובה
ד''ר נלי שטיין15/08/2014יעל שלום,
מה שאת מתארת הוא עוד דוגמא מדוע לא כדאי להתנגד באופן ישיר, ובצורה שגורמת להתרחק ולעשות דווקא...
מה שנשאר לעשות הוא להבין שהמשך התנגדות לחבר יביא להחרפה של אותן התנהגויות מצד אחותך. כדאי גם להבין שהיא גם צעירה וגם מאוהבת (כנראה) ועוברת עליה חוויה ראשונית מאוד חזקה ובלתי ניתנת לשליטה.
לכן, אני מציעה לשוחח איתה בטוב... לעודד אותה לאחריות... להביא את החבר הביתה... לשוחח גם איתו על אחריות כלפיה. לא בצורה מטיפה וביקורתית אלא כאמור באופן שהם יוכלו להקשיב...
ושוב, לזכור שבכוח זה לא הולך!
בברכה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבודהגלי10/08/2014
שלום,
קראתי כמה פוסטים בפורום הזה.. אני לא יודעת אם זה המקום הנכון לכתוב. אני רואה שרוב מי שכותב פה זה ההורים לילדים מתבגרים.
בסיפור שלי אני לא ההורה אלה המתבגרת..
אני בת 16.5 מאיזור ראשון. אני נמצאת בסיטואציה דיי מטקילה. ההורים שלי לא רוצים שאגור יותר בבית.. אני מגיל 14 מתמודדת עם מחלת האנורקסיה. קיבלתי טיפולים ואושפזתי מספר פעמים.. אני כיום נמצאת בהדרדרות. אני 1.65 מטר ומשקלי 38 קילו. אני מנסה להחלים אבל אני יודעת שלא אצליח לבד. ההורים שלי לא רוצים אותי בבית משום שהם טוענים שהם לא רוצים חולי בבית. (יש לי אח גדול ואחות קטנה שסופגים אותי ואת מחלתי) אני אבודה, לא יודעת מה לעשות. אני רוצה להבריא אבל באותו זמן גם רוצה לרדת במשקל.. ההורים שלי לא מוכנים לקבל את זה בשום אופן.
מה אני עושה? לאן אני פונה? האם זה בכלל חוקי? אני אשמח לעזרה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבודה - תגובה
שלי ורדי11/08/2014שלום אנה,
הרגשות שלך, תחושת האין אונים והסערה הנפשית בה את נמצאת, היותך "אבודה" עברו אליי מאד דרך המכתב הקצר שלך. אני מתארת לעצמי שההתמודדות עם האנורקסיה שלך מהווה תקופה קשה מאד עבורך וזאת תקופה ארוכה, כשנתיים וחצי, כפי שכתבת. זה טבעה של המחלה הזאת, אריכות השנים שלה. אני מאד מאמינה שאת נאבקת להחלים, ולצאת מהפלונטר הזה שיש בו שני קולות מנוגדים בתוכך: משיכה לאנורקסיה, לאיזו פנטזיה שהאנורקסיה תגרום לך לאושר ולסיפוק שאת מייחלת לעצמך, אך גם יש לך את רצון לצאת מהמאבק האינסופי הזה ולחיות את החיים שקודם היו לך, לפני שהופיעה בחייך הפרעת האכילה והשתלטה במובן מסיים על ההוויה שלך. המשקל הנמוך שאת מציינת ואי האכילה לאורך זמן משפיעים עלייך, על מצב הרוח וגם על צורת החשיבה שלך.
מכיוון שטווח המחלה ארוך מאד- כ 5 עד 10 ש', ברמות שונות של קושי כמובן, ואת היום צעירה מאד, אפשר לומר שיש לך סיכוי טוב שתתרפאי ותתקדמי לכיוון הנכון. אולי מהמצב שלך היום קשה לך לדמיין ריפוי אך כן קורה. ההתקדמות בריפוי היא איטית וחייבת להיות בליווי של טיפולים. אם היית באשפוזים אז אני מבינה שאת יודעת זאת. הטיפולים חייבים להיות משולבים, טיפול תרופתי, טיפול פסיכולוגי, מעקב דיאטני חובה, ובעיקר טיפול משפחתי.
הגענו למשפחה ולחשיבות של התמיכה המשפחתית! את מתארת מצב קשה מאד עבורך, את חשה מנוכרת ודחויה. אך האם מה שאת שומעת מהורייך אינו משקף את חוסר האונים שלהם לגבייך, מאשר את הרצון שלהם ל"נטוש" אותך? הם רואים את הילדה שלהם מרזה ומרזה, הורסת את עצמה, ואין בידיהם להועיל. אולי הצורך שתהיי במקום אחר בא כדי להציל אותך? מהניסיון שלי מלים כאלה כמו שהורייך מדברים אלייך אל מועילות, ומזיקות ומאיימות, אני קולטת את האיום במכתב שלך אך אני באמת נוטה גם להאמין שאין בכוונתם רוע או חוסר אכפתיות כלפייך. להיפך בדרך כלל הנכון, מלים כאלה באות להביע תחושה שהם אינם מסוגלים להגן על בתם. בשאלתך אם זה חוקי.. את עדיין תחת אחריותם, ופיקוחם, אך תדאגי, לא תישארי בלי הורייך. במצבך הבריאותי (משקל של 38 קילו) את זקוקה שוב לאשפוז, אני מודעת לכך שזה לא אשפוז פיקניק.. אך לפעמים אין ברירה כדי לעצור הידרדרות נוספת במשקל שתסכן אותך פיזית. אני מאחלת לך ולמשפחתך שתמצאו את הכוחות לשנות משהו במערכת היחסים ומאחלת לך אישית למצוא שוב את כוח חדוות החיים הבריאים כדי שיאבק להרס העצמי שהאנורקסיה גורמת.
בהצלחה במאבק, מכל הלב
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבודה
גלי11/08/2014שלום שלי ותודה על ההתיחסות המהירה והאכפתית.
היום הייתה לי דיאטנית בבוקר. ירדתי שלושה קילו. ההורים שלי כמובן כועסים ומתוסכלים. אני מאכזבת אותם. אני רואה את זה בעיניים שלהם. אני לא רוצה להיות נטל עליהם.. אני יודעת שיש להם מספיק על הראש.
אני לא יכולה לשקול אפילו אשפוז משום שאני לא רוצה לעלות במשקל. זה מפחיד אותי. אני לא יכולה לדמיין שיכניסו לי זונדה שוב ויאכילו אותי נגד רצוני.
אני חושבת שההורים שלי וויתרו. הם הגיעו למסקנה שאני חולה ואהיה חולה כל חיי. אני יודעת שקשה להם אבל גם לי קשה! אני רוצה לרדת עוד קצת.. אולי אחרי זה אני אשקול אשפוז..
ניסינו בעבר טיפולים משפחתיים והם לא הועילו. הם גרמו לעוד נזק. ההורים שלי קשוחים וקצת מתקשים להבין את המחלה והרצונות שלי.
היום אמא שלי אמרה לי שהסיבה שהיא לא רוצה אותי בבית זה כי היא לא יכולה להסתכל עליי. כואב לה. אני מבינה את זה ולא רוצה לגרום לה לכאב יותר.
אני שוקלת לעבור לגור עם חברה שלי כמה שבועות. לפחות היא לא תציק לי עם האוכל והשטויות של ההורים. אבל בתווח הארוך אין לי פתרון אידיאלי.
אולי עדיף שאני לא אהיה בכלל. אולי זה יגרום לקצת נחת במשפחה. במילא אני לא כלכך רחוקה מזה לפי מה שהרופא אומר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבודה - תגובה
שלי ורדי11/08/2014עצוב לי לשמוע את זה.. אני במקום הורייך הייתי עושה הכל כדי שתיכנסי לאשפוז,.את אמנם היית סובלת שם, היית כועסת, היית מורדת על הזונדה וכו'., אפשרי להורייך להכניס אותך ללא אישורך עם אישור של עו"ס -פקידת סעד. אני לא רואה ברירה אחרת אם רוצים לשמור על חייך. עד כמה שחשובה הרגשתך, היום הכי חשוב זה לשמור על חייך. חשוב שתזכרי שזה לא משהו שאת שולטת כרגע, את לא גורמת בכוונה לכאב להורייך, לך הכי כואב מהסיטואציה. כרגע את במדרון כמו בכל התמכרות קשה. לגבי המגורים עם חברה, אני לא יודעת, נראה לי מסוכן, אני חוששת שללא פיקוח תרזי עוד יותר מהר ואת בעצמך יודעת שהיעד של הורדת משקל אף פעם לא ייעצר ב3 קילו... עצוב לי לשמוע שאת כל כך לא אוהבת את עצמך, ובגלל זה הורסת את הגוף שלך, את עצמך בעצם. אבל תזכרי שיש עוד הרבה דברים בחיים שתוכלי להיות ולחוות ולחזור לחוויות טובות שהיו לך פעם, ושהכול משתנה, לאט , בקושי אך יכול להשתנות. עוד המון עתיד לפנייך יכול להיות. תנסי להיזכר , ולקבל משאבים מזיכרונות טובים , אולי יתנו לך כוח. הייתי רוצה לדעת איפה היית מאושפזת ולכמה זמן.
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבודה
גלי11/08/2014ההורים שלי לא היו מפקידים אותי בידי פקידת סעד. הם יודעים שזה יהרוס לי את החיים ואני לא אדבר איתם ועוד יותר לא אשתף פעולה.
אני הייתי מאושפזת 3 פעמים בילדים ג' בתל השומר. המחלקה להפרעות אכילה. בערך שנה וחצי. ועוד פעמיים בגהה במחלקה הפסיכיאטרית במשך 4 חודשים כל פעם.
הם כבר הרסו לי את הלימודים עם כל האשפוזים האלה. השנה אני אמורה לחזור לבית הספר אחרי הרבה זמן שלא הייתי אז הם לא היו הורסים לי את זה..
תודה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבודה - תגובה
שלי ורדי11/08/2014באמת עברת טיפולים, אני מקווה שבפעם הבאה תחליטי בעצמך אם להתאשפז, כשיבוא ממך ההחלטה הזאת, אולי יש סיכוי טוב יותר שיקרה משהו אחר.אני מקווה שאת עדיין בטיפול פסיכולוגי. אבל כנראה שינוי משפחתי צריך לקרות, חבל שאין למשפחה שלך את הכוחות לעשות שינוי..
בתקווה שיקרה משהו טוב,
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן מתבגר צופה בפורנויוכי06/08/2014
שלום לפורום,
בני בן ה14 צופה בפורנו.הפלפון שלו מפוצץ בסרטי פורנו קשים.
אבקש לדעת מה הנזקים ומה חשוב לעשות.חשוב לציין שהאבא שאיתו אני בתהליך גירושין צרכן פורנו קבוע והמחשב הביתי והפלפון שלו שבהם צופה בפורנו ילדינו משתמשים בהם כשנמצאים אצלו.
יוכי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן מתבגר צופה בפורנו - תגובה
ד''ר נלי שטיין07/08/2014יוכי שלום,
אני שותפה לדאגתך. לצערי הפורנו אכן עושה נזקים רבים, ויתכן שגם אם כרגע אינך רואה כיצד לעשות זאת, הרי שהדרך היחידה לפעול פה היא ליצור דיאלוג עם האב - במטרה למנוע נזקים נוספים לגבי ילדיכם.
הנזקים בין היתר כוללים: יצירת גירויים חזותיים של מראות מינים שאינם תואמי גיל באופן שנוצרת התמכרות אליהם. בה בעת נוצרת תפיסה שגויה, מעוותת של יחסים אינטימיים, ותפיסת נשים כסוג של "אובייקט" (אמצעי) לפורקן ולגירוי. זוויות הצילום המטעות, איברי המין המגודלים, השימוש בסמים על ידי השחקנים - כל אלה משרתים את התעשייה ואת רווחיה הכספיים.
בנוסף, בנך יוצר במוחו דמות נשית שאינה ממשית, אליה הוא ישווה כל נערה עמה הוא יצור קשר. במקביל הוא גם יכול להשוות את עצמו לשחקנים כאלה ואחרים ולהרגיש חסר ביטחון מולם בשל גודל איברי המין שלו 0הקטן משלהם).
הפורנוגרפיה פוגעת ביכולת לפנטז, להתרגש לבד על ידי דמיון ומעצם נוכחות האחר ואם מדובר בתכנים קשים, כמו שאת מתארת, הרי היא מהווה סוג של פגיעה מינית לכל דבר.
נסי ליצור שיתוף פעולה בו הפורנוגרפיה לא תהיה נגישה - בכלל או כמעט ולא. נסי ליצור גם שיחה עם בנך. לא ממקום נוזף אלא ממקום דואג ואחראי.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה נלי
יוכי08/08/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן מתבגר בן 14
יוכי15/08/2014שלום נלי,
בהמשך לתשובתך ,איך לדעתך אפשר למנוע את הגישה לטכנים מיניים בפלפון
ואיך ניתן להגביל צפייה בפלפון.הבן שהיה ממושמע ויוזם מתרחק,לא מקבל את סמכותי,הפסיק לתרום את חלקו במטלות הבית,צופה שעות בפלפון,מתחצף,בקושי לומד ועקב כך יורד בלימודים.
אנו עוברים טלטלה קשה של גירושין ויחד עם זאת יש צורך ליצור הרגלים וגבולות .
תודה,יוכי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן מתבגר בן 14 - תגובה
ד''ר נלי שטיין19/08/2014יוכי שלום,
שאלת הגבולות היא שאלה משמעותית בתוך הורות. היא קלה יותר לטיפול כאשר יש הסכמה בין שני ההורים, ומורכבת יותר תוך כדי תהליך גירושין.
בנך נכנס לגיל ההתבגרות ומבטא בהתנהגותו כנראה לא רק מרד אלא גם את כעסו וקשייו סביב הגירושין. אני יכולה להציע לנסות להמשיך את הדיאלוג איתו - בכל רגע של שקט בו את מרגישה שיש אפשרות להגיע אליו קצת... לא בלנזוף אלא בלדבר איתו על מה שהוא מרגיש, על זה שבטח לא קל לו, על המשמעויות של מה שהוא בוחר/עושה...
לגבי הפורנוגרפיה - נסי להסביר לו מה שכתבתי לך בתשובה הקודמת. בעיקר על ההשלכות של הצפייה על חייו המיניים כבוגר, על הפגיעה הנפשית שסרטים כאלה יוצרים, על עיוות המציאות. נסי לדבר בטון ענייני, לא מאשים ולא מבקר. רק מביע רצון לעזור לו.
בנוסף, היה רצוי להיעזר בגורם מקצועי... גם עבורך - הדרכה, ליווי ותמיכה וגם עבורו.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדר. נלי-המשך התיעצות
יוכי25/08/2014שלום לך דר. נלי,
ממשיכה את ההתיעצות אתך לגבי בני בן ה14 שצופה בפורנו.קיימתי איתו שיחה ראשונה ולאחריה אמרתי לו שאביא לו מאמר מהאנטרנט.הבאתי לו מאמר בנושא של צריכת פורנו והוא קרע את המאמר.הפלפון של בני אצלי ואמרתי לו שאני אמתין עד שיקרא את המאמר ונשוחח על המשמעות של הצפייה ואיך ניתן יהיה למנוע את הגישה לטכנים אלו.רציתי להוסיף שבני הבכור בן ה18 מתכתב בשפה מינית אלימה עם נערות ורואה בהן אובייקט מיני ומכנה אותן זונות.זו מכה קשה עבורי לראות את ילדיי מתדרדרים ומושפעים מתפיסת עולמו המעוותת של אביהם הצורך אלכוהול פורנו וזנות באופן קבוע.ילדיי חוזרים נסערים וטעונים מביתו של אביהם וכל פעם מחדש אני משקיעה אנרגייה עצומה לאפס,להרגיע ולקרב אותם.הם עוברים טלטלה בכל פעם שמחליפים אוירת מגורים.אני מותשת ודואגת מאוד.
תודה,יוכי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדר. נלי-המשך התיעצות - תגובה
ד''ר נלי שטיין07/09/2014יוכי שלום,
ההתמודדות שלך מאוד לא פשוטה, מתישה וכואבת.
אני - יחד עם זאת - שמחה עבור ילדיך שאת נמצאת שם. מהווה קול אחר, מכוון, מרגיע ובעיקר נותן ממשות לנשיות אחרת...
אני מקווה שדברי אלה יחזקו אותך מספיק כדי שתוכלי להמשיך במה שאת עושה...
היה לא מזמן גם מאמר מצוין של העיתונאית דנה ספקטור בעיתון "ידיעות אחרונות" - "אימא'לה פורנו!" מתאריך ה-4.7.14 - בנושא פורנוגרפיה. שווה קריאה (נתתי אותו גם לכמה ממטופלי).
איני יודעת לגבי המאבק עם בנך האמצעי: לא בטוחה שזו הדרך . זה נשמע לי מאוד כמאבק כוח ולא כדיאלוג. תשאלי אותו מה יכול לעזור לשניכם "לרדת מהעץ"?... אולי לקרוא ביחד קטע מהמאמר... או לשוחח. או לראות משהו בנושא באינטרנט... תזכירי לו שאת רוצה את טובתו.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על הגיבוי והתמיכה .
יוכי11/09/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על הגיבוי והתמיכה . - תגובה
ד''ר נלי שטיין11/09/2014בשמחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשה להמשך התיעצות
יוכי17/12/2014שלום נלי,
בני בן ה-14 ממשיך לצפות בפורנו קשה בפלפון שלו.ניסיתי לשוחח איתו פעמים רבות וגם לקחתי ממנו את הפלפון לתקופה מסויימת.בני מתרחק מהלימודים,ממני,מהארוחות המשפחתיות וגם מהספורט.בני מתנכר לי מסרב לדבר איתי ונוהג באלימות כלפי סמכותי.אני מתגרשת בקרוב לאחר פרק חיים משותפים קשים עם בעל שמכור למין.שלושת ילדינו חיו וממשיכים לחיות בפיצול עם הורים שמעבירים מסרים מנוגדים ולצערי קיימת גם הסתה והמרדה של בעלי דרך הילדים.השבוע שוחחתי שוב עם בני והצעתי לו לעשות 2 הפסקות של שימוש בפלפון חצי שעה בבוקר כשמתארגן לבי"ס ושעה וחצי כשחוזר מאימון כדי להקדיש זמן ללימודים בכיתה ט.בני סרב באופן מיידי וביקש שאצא מחדרו.אני מתכוונת לקחת ממנו שוב את הפלפון עד שיסכים לקיים שיחה עימי והסכמה לשימוש בטוח
ונכון בפלפון .מה דעתך על כך,אבקש לקבל ממך את הכתבה שהתפרסמה בעיתון ידיעות על צריכת פורנו וגם לקבל מידע על ההשלכות של בנות זוג הנשואות לבעלים מכורים.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשה להמשך התיעצות - תגובה
ד''ר נלי שטיין17/01/2015יוכי שלום,
סליחה על האיחור במענה. רק עכשיו ראיתי את הפנייה הנוספת...
את מספרת דברים מאוד קשים, ואני חוזרת ומציעה להתייעץ עם אדם מקצועי בנוגע לתהליכים אלה.
הכיוון שאת נוקטת בו מבטא אחריות הורית, חשיבה על טובתו של בנך ורצון להנחותו בכיוון בריא יותר מבחינה מינית. אין לי ספק בכך, אך אני מרגישה גם שבנך אינו מזהה זאת. הוא רואה אותך נלחמת בו, מנסה לקחת ממנו משהו שחשוב לו. יתכן ובכך הוא מבטא עמדה המסמנת דמיון, שייכות וקרבה לאבא.
נראה לי שכרגע צריך לעבוד על ההתנגדות שלו, על ההתרחקות ועל הדפוס האלים של תגובתו. בהדרגה ניתן יהיה גם לטפל בנושא ההתמכרות לפורנוגרפיה.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כל הזמן עונהדפנית06/08/2014
יש לי ילד בן 11.5. עולה בשנה הבאה בע"ה לחטיבת ביניים.
1) בעיה אחת שהילד כל הזמן עונה ומתחצף. אי אפשר להעיר לו שום דבר. תמיד יש לו תשובות. "אבל מה עשיתי" :"לא עשיתי שום דבר", מעצבן את האחים שלו וכשמעירים לו זה חוזר שוב ושוב. יש לציין שבבית הספר אין בכלל בעיות התנהגות איתו.
2) הבעיה האחרת היא שהוא חסר ביטחון עצמי. למשל שאני נותנת לו לעשות חוברות בחופש הוא טוען שהוא לא מצליח ולא יודע. "אני לא חכם" וישר מתייאש ומפסיק. כשאני יושבת איתו ועוזרת לו הוא יודע ואני שואלת אותו אז למה אתה אומר שאתה לא יודע אז הוא אומר "את עשית את זה". בכל דבר גם אם אני אומרת לו להחליף מצעים והא מתעצבן ואומר שלא יודע. הוא לא מאמין בעצמו. יש לציין שהתעודה שלו טובה והיא נעה בין 80-90. גם ההתנהגות טובה מאוד. מבחינה חברותית גם ילד מאוד מקובל.
קשה לי להתמודד עם החוצפה שלו שלא נגמרת ופוחדת שהיא תתגבר יותר ויותר.
גם הקושי עם הביטחון העצמי שלו.
אשמח אם תוכלו לייעץ לי איך להתנהג איתו ולמי אפילו לפנות לעזרה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כל הזמן עונה - תגובה
שלי ורדי06/08/2014שלום לך דפנית,
באמת נראה שבנך חסר בטחון, כפי שאת מתארת, וגם פסיבי ותלותי בכל הנוגע ברצון וביוזמה שלו לבצע דברים ומשימות שנראות לו קשות (לימודים ומטלות בית). אך יש לא לשכוח שיש לא מעט תחומים מחוץ לבית בהם הוא חש ככל הנראה יותר מחוזק ואהוד ויוצר קשרים תקינים הן עם מוריו והן עם חבריו. ניתן להבין מכך שההרגשה הלא נעימה שלו מתמקדת בבית. הבן מרגיש "פחות ערך וקטן". אולי המעמד שלו בין האחים והמעמד שלו מולכם, ההורים, בעייתי עבורו ומתסכל אותו. את מזכירה שאחיו מעירים לו כי הוא מעצבן אותם. אך למה הוא צריך לעצבן אותם? להתנהגות הזו יש סיבות ומניעים. האם הוא רוצה להתבלט ביניהם, להיות בעל מילה ודעה? האם הוא מרגיש שאחיו לא מחשיבים אותו ושהוא לא מעניין אותם ודרך ההצקות מבטא את התסכול שלו וגם מנסה ליצור עמם קשר או לחוש שליטה מסוימת עליהם ? בנוסף, אינו מצליח להשתחרר מהתלות בך, הוא חושש להעז ולנסות דברים חדשים, חושש מיד שלא יצליח. אתם כהורים צריכים למצוא דרך לחזק אותו, להפחית את התלות שלו בכם. אני לא יודעת מדוע אתם לא מצליחים דרך חיזוקים והערה לתכונות ולכישורים הטובים שלו להעצים אותו , ייתכן שאתם צריכים לבדוק עם עצמכם אם אתם ביקורתיים מדי כלפיו, או מרחמים עליו מצד שני יתר על המידה. לגבי שיעורים צריך להעביר יותר אחריות עליו, גם בסיכון שלא יצליח בהתחלה ויפספס מעט,וגם והעביר יותר את הפקוח על המורה שלו. שימו לב האם מתפתח דפוס משפחתי לפיו כל בני המשפחה לא מעריכים אותו וחושבים שהוא הילד הבעייתי בבית. הייתי ממליצה על כמה פגישות של ייעוץ משפחתי, בהשתתפות כל האחים. במספר פגישות בהחלט ניתן לעזור בהתבוננות אחרת של המשפחה על עצמה ועל הבן, ובכך בהתבוננות אחרת וחיובית יותר של הילד על עצמו.
בהצלחה!
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה להודעה שלך
דפנית07/08/2014הי שלי,
שמחתי לקרוא את תגובתך אבל לפי מה שאת מתארת את אומרת שכאילו אנחנו ההורים נותנים לו הרגשה שהוא פחות משני הילדים האחרים. ממש לו, כל הזמן אנחנו מחזקים אותו גם בשיחות וגם בחום ואהבה. בעניין ההצקות יש לציין שיש לו שני אחים אח בן 9, שהם חברים טובים מאוד ומסתדרים ברוב הזמן יפה, משחקים ביחד ונשארים גם כל החופש ביחד לבד בבוקר. אחיו מאוד מעריץ אותו. האחות הקטנה בת 5, רואים שהוא אוהב אותה מאוד אבל יכול להיות שבאמת רואה שבגלל שהיא קטנה אז יותר מוותרים לה. בעניין מטלות הבית: הוא יכול לפעמים לסדר את הבית ולבקש אפילו לעשות כלים, שואב אבק. ויותר מכולם רוצה לעשות לנו הפתעות. לפני שבועיים היה יום הולדת לבעלי והוא החליט שהוא עושה לו הפתעה. קנינו לו מצעים עם תמונות שלנו והקדשה על המצעים. הוא קנה בלונים וכל מיני דברים ומאוד התרגש (הוא ילד מאוד רגשן) ולא הסכים שאני ישתתף בהוצאות של המתנה (450 ש"ח).
יש לציין שאתמול, דיברתי איתו ואמרתי לו שאני רוצה שנעשה את העבודה שהוא צריך להגיש לחטיבה בתחילת השנה. ישבתי אתו בהתחלה והוא המשיך לבד (למרות שמידי פעם אמר שהוא ימשיך מחר) אבל בסוף הוא המשיך וכל הזמן נתתי לו מחמאות. גם בערב ישבנו על חוברת באנגלית וזה הלך הרבה יותר טוב.
אני לא חושבת שבבית הוא מקבל יחס פחות מכל האחים. להפך, אנחנו משתדלים להגיד לו שהוא הבוגר ומתייחסים אליו יפה. אני חושבת שזה דווקא גיל ההתבגרות שמשנה אותו לאדם אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה להודעה שלך - תגובה
שלי ורדי08/08/2014שלום שוב דפנית,
מהפרטים שהוספת, מתבהרת תמונה של ילד אחראי ורגשן, הוא הבכור ומקבל עליו תפקידים של מבוגר לרוב. זה ילד בהחלט בעל אופי ולב טוב, שרוצה לרצות את ההורים שלו ואוהב אותם. השאלה שעלתה לי בראש עם הוספת הפרטים על התנהלותו ומקומו בבית בין האחים, היא האם הוא מרגיש שלעתים עליו לקחת יתר אחריות ולרצות יתר על המידה? האם יש לו אופי וותרן ולאחר מכן הוא מרגיש תסכול כי לא ביטא את התחושות שלו האמתיות?
אפשר תמיד לומר שהתנהגותו גם נובעת משלב טרום ההתבגרות, בעיקר עקב עליית הדחפים בגיל הזה שמחלישים זמנית את הכוחות וגורמים לקושי להשתלט על הרגשות. חשוב לזכור אבל שהאופן בו יעבור הבן שלך את השלב החשוב הזה בחיים מבחינת מה יחשוב על עצמו ואיך ייראו יחסיו הבין אישיים, יתרום לגיבוש הייחודי של אופי ואישיותו, גם אחרי שההתנהגויות המעצבנות והמציקות יחלפו.
אז שלוש עצות: כפי שאמרתי בהודעה הראשונה שלי -אין מנוס מלעודד אותו ולא לוותר לו לגבי שיעורי בית, כאשר כדאי שגם המורים שלו יהיו יותר מעורבים,כדי לצמצם קונפליקטים מיותרים עם הבן. רק דרך מאמץ, יחווה הצלחה, והביטחון העצמי יעלה.
עצה שנייה: בחלק מההתנהגויות תתייחסו בסלחנות מסוימת= אם זהו שלב חיים שיחלוף בעתיד. מדובר בילד מעורב ולא אדיש ולא עצלן באופיו הבסיסי. עצה שלישית: דווקא בתקופה בה הבן מתקשה לווסת את הרגשות ומביע תסכול בדרך "המעצבנת: שלו, הוא יותר אותנטי, תנצלו זאת על מנת להתקרב אליו, להכיל את הרגש שלו ולהבין מה קורה לו.
בהצלחה,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גניבהאנונימי100531/07/2014
גנבו לי 27.5 דולר דרך אתר שחברים הכירו לי, קניתי קוד למשחק, ולא קיבלתי אותו, כבר עבר כמעט חודש מאז, אני יכול ללכת למשטרה, ומה יעשו לגנב? ומה יקרה, ואני יצטרף עורך דין, כל מיני דברים כאלו, מישהו יכול להסביר לי יותר?
פתחתי case נגדו בפייפאל, והם סגרו אותו, בגלל שמדובר בפריט אינטרנטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גניבה - תגובה
ד''ר נלי שטיין01/08/2014סליחה אבל זה לא הפורום המתאים לנושאים כאלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נער מתבגרשושי31/07/2014
הבן הבכור שלנו בן 14.5 ובזמן האחרון התחיל להתנהג בצורה שממש לא מקובלת עלינו, בעיקר כלפי אחיו בן ה12. הוא תמיד טורח לציין כמה שהוא שונא אותו, הוא לא מוכן שיעשה את אותם דברים שהוא עושה. שניהם נבחרו להשתתף במחזה בבית הספר והגדול אמר שאם אחיו ישתתף הוא מסיר את השתתפותו, הגדול לומד צרפתית כשפה שניה, אחיו גם בחר צרפתית ועכשיו הגדול רוצה לשנות ולבחור שפה אחרת (אחרי שהשקיע שנתיים בצרפתית ואנחנו יודעים שהוא ממש אוהב את זה). בקיצור אני מרגישה שהוא מוכן לסבול רק שלא לעשות דברים זהים לאחיו. היום היה השיא שהגיעו אלינו אורחים והבן האמצעי נתן להם את החדר שלו על מנת שיתארחו שם והגדול לא הסכים בשום פנים ואופן שאחיו ישן איתו באותו חדר, שוב היה מוכן לקבל עונשים שגורמים לו לסבל רב (כמו למשל לא ללכת לחבר או לבטל לינה אצל חבר) על מנת למנוע מאחיו לישון במיטה נפתחת בחדר שלו.
הבן האמצעי לא פרייר ולא מוותר לו, ממשיך לעשות דברים שהוא רוצה ולא נכנע ללחציו. אני מרגישה שהוא נפגע מהדברים שהגדול אומר לו אבל לא מראה את זה.
לא ברור לי מאיפה כל השינאה הזאת מגיעה, עד לפני שנתיים הם היו חברים וחלקו חדר ביחד. איך אפשר לתקן את זה? מה עלינו לעשות? אני מרגישה שאני לא מסוגלת לשאת את השנאת אחים הזאת ומאבדת שליטה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נער מתבגר - תגובה
ד''ר נלי שטיין31/07/2014שושי בוקר טוב,
אכן זה מאוד קשה עבורנו ההורים לראות את ילדינו לא מסתדרים... ואפילו שונאים. יחד עם זאת, גם אם זה ישמע לך מאוד קשה, אני מציעה לראות את הקושי כתקופה שיכולה לחלוף ולהשתנות. תקופה בה לבן הבכור חשוב להבדיל את עצמו, והוא גם עסוק בקונפליקטים פנימיים של קנאה ותחרות, ביטוי עצמי וחיפוש אחר ייחודיות.
בנוסף, בקשרים אנושיים יש גם אהבה ושנאה, ידידות ותחרות. אני מציינת זאת כך כדי להציע לך לראות את המכלול, ולנסות קצת פחות לחשוש מגילויי הקנאה והשנאה... הם חלק מהקיום האנושי, ואם אתם כהורים לא תתמוטטו/תהרסו מהם יחזור האיזון - בהדרגה - לחייכם. אם לא, הרי שבנך הבכור ימשיך לחוות את עצמו כ"רע", כ"קנאי" וכמי שמרגיש תחושות שאין להן מקום והן - בעיקר - שליליות.
זה קשה אני יודעת אבל באופן פרדוקסלי תני להן דווקא הכרה וסבלנות.... ולא רק גינוי וביקורת.
בנוסף, אם תמשיכי לחוש קושי רב, הרי שתמיד כדאי להיעזר מקצועית באיש/אשת מקצוע. הן עבור בניכם והן עבורכם כהורים.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משהו לא עובד- חוזרת שוב אליכםנגה29/07/2014
שלום, בעבר רשמתי פה על בנותיי שהן בגילאי 17 18, ראשית תודה על ההתייחסות הנהדרת שלכן בפורום...עדיין אני לא מצליחה בעיניין העזרה בבית, הן מסוגלות לעבור ולראות כביסה ולא לקפל אותה, משאירות כיור מלא כלים ולא מעניין אותן, המטבח בפתח הבית, כשפותחים את הדלק רואים ברדק, נעלים מורידות בפינת האוכל מול דלת הכניסה, כמו שהזכרתי גם אני וגם בעלי מסודרים...ישבנו גם אני ובעלי בשיחה איתן והסברנו להם שאנחנו צריכים את העזרה בבית, מכייון שגם אני וגם בעלי עסוקים, אפילו הצעתי שיתחלקו לפי ימים, אבל כלום לא עובד, הן בשלהן, אני צריכה לבוא הביתה ולראות בלגאן במטבח, חדר מלא כביסה, פחים מלאי זבל..חלב נגמר הן לא קונות.באמת שאני לא דורשת מהן הרבה, רק את הדברים הבסיסיים...אני ממש מותשת כבר , לא יודעת מה עוד לעשות כדי שיקחו קצת אחריות בבית...אשמח שוב לעצה מיכן. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משהו לא עובד- חוזרת שוב אליכם - תגובה
ד''ר נלי שטיין30/07/2014נגה שלום,
אני מבינה לליבך. זה אכן מתסכל ומתיש שלא לומר מאכזב באיזו מידה... כי הרי אלה הבנות שלבטח השקעת רבות בחינוכן...
לא ספרת מה הן אמרו והאם הן הגיבו בזמן השיחה שערכתם איתן... אבל מה שאני כן מתרשמת זה שהמציאות לא השתנתה - משני הכיוונים. הן ממשיכות להתעלם ואתם ממשיכים לטרוח, לעשות במקומן ולקטר. נכון?
אבל, בחינוך כמו בחיים, אין "זבנג וגמרנו". שיחה אחת לא מספיקה... התייחסות מתמדת, שאינה מוותרת היא הנדרשת כדי להעביר מסר ברור ועקבי. חשבו ביחד - את ובן זוגך - על מה להרפות ועל מה להתעקש...
בנוסף, נסי כרגע להרפות מלהיכנס ולהעיר על החדרים שלהן. אם הן לא זורקות לכביסה (אלא על הרצפה) הבגדים לא יכובסו, בגדים חדשים לא יינתנו וכך הלאה... בעשייה ודרכה הן גם יבינו את המסר.
היו תקיפים, אך לא אלימים. חד משמעיים ומתמידים אבל בלי לתקוף... כן זה דורש כוחות אבל זו הדרך.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת מתבגרתרונית20/07/2014
בתי בת 18.5 בעוד חודשיים מתגייסת לאחרונה מחוברת מאוד לחברותיה
ומבטלת אותנו ההורים שבוע שעבר הקדשתי לה יום שהיא רצתה שהתלווה איתה לבדיקות לפני צבא ,ישבנו יחד בקפה והיתה אווירה טובה כשחזרנו הביתה התברר
לי שהמנקה לא הגיעה בקשתי את עזרתה היא ענתה בחיוב והתחמקה מהבית בשקט ממש כמו גנבת ,ואני ממש נפגעתי ואמרתי לה למרות שהקדשתי לך את היום את חומקת ורצה אל חברותיך.
כשספרתי לבעלי הוא אמר לי אם אינה רוצה לתרום אני לא נותן לה את הרכב
והיא עשתה חרם נשארה לישון אצל חברה(לא הדיעה לי דרך בני הבנתי שהיא נשארת)
אין ביננו תקשורת והיא מתלוננת שאינני מתעניינת בה,כיצד לדעתך עלי לפעול להתרפס ולתת לה את הרכב שזו נקודת התורפה שלה,או להמשיך בעמדתי ושתבוא להתנצל(אגב היא יודעת שנפגעתי קשות ממנה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת מתבגרת - תגובה
ד''ר נלי שטיין20/07/2014רונית שלום,
התחושה של חוסר הדדיות למרות השקעתך בבתך היא לא נעימה ומאכזבת. יחד עם זאת, אני מציעה ליצור בתוכך דיאלוג עם תחושת הפגיעה תוך שאת מזכירה לעצמך שאין הדדיות מלאה, אלא הדדיות פורמאלית. כלומר, שאת האם נשארת המבוגרת האחראית ולמרות שהשקעת ונתת מזמנך ומכוחך עדין לא בהכרח ההשקעה תחזור וכל כך מהר...
אני מציעה להתוות חוקים ברורים ולהשתדל לשמור את הסנקציות רק למצבים מסוימים. זאת משום שהן גם גורמות לאווירה לא נעימה וגם הופכות לפחות יעילות אם משתמשים בהן יותר מדי.
שמירת דיאלוג, עד כמה שניתן, היא החשובה ביותר - תוך שאת ואתם לוקחים בחשבון שהיא בשלב בחייה בו היא שקועה בעצמה ובחברותיה... זה חזק ממנה.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחותי הקטנה מתנהגת לא לענייןשוקי18/07/2014
היי, ישלי אחות בגיל 14 היא מתבגרת נורא קשה, לא נפתחת, לא מספרת דברים, כל הזמן רוצה לצאת עד שעות מאוחרות.
חשוב לציין שאני כל הזמן אומרת להורים שלי שיתנו לה הרגשה שהם סומכים עליה וגם שעושים אתזה היא עושה פאשלות- לא חוזרת בזמן הביתה, חסרת אחריות (מתכבה לה הפלאפון לא טורחת להתקשר מחברה או משהו) גם שתופסים אותה על טעויות היא חושבת כל הזמן שכולם נגדה ,אמא שלי מגבילה אותה לצאת עד 2 בלילה מה שבזמני לא היה.. וזה לא מספיק לה בטענה שכל החברים נשארים עוד. גם כשניסיתי לשכנע תהורים שלי להתנהג איתה בצורה יותר משוחררת כדי שתרגיש שסומכים עליה ,ואמרנו לה שלא נקציב לה שעה מסויימת אלא שתפעל לפי ההגיון בלי להגזים היא לא התנהגה כמו בוגרת וחזרה ב4 בבוקר הביתה!!!! גם שמגבילים אותה ונותנים עונשים היא לא מבינה וגם שנותנים לה מה שהיא רוצה היא לא מתנהגת באחריות.
ניהיו לה חברות חדשות, שהיא סיפרה לי שהם שותות אלכוהול ומעשנות והיא לא נגררת אחריהם, הסברתי לה שזה חשוב והיא צריכה להבין עם איזה בנות היא מסתובבות כי ככה גם יחשבו עליה בתגובה היא טענה שאלה החברות שלה וכיף לה איתם והיא לא נגררת אחריהן. השאלה אם צריך למנוע ממנה להסתובב איתן או לשחרר כדי שתבין לבד?
אני כבר לאדעת איך להתנהג איתה , איתי היא עוד מדברת קצת אבל כל הזמן אומרת שההורים לא מבינים אותה ושקושרים אותה למרות שמביאים לה לצאת עם חברות והכל, בחופש הגדול היא נשארת ערה כל הלילה עד שש בבוקר והולכת לישון עד שבע בערב, איך כדאי להתנהג איתה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחותי הקטנה מתנהגת לא לעניין - תגובה
ד''ר נלי שטיין20/07/2014שלום שוקי,
אני שומעת שאת לוקחת סוג של אחריות הורית לגבי אחותך. מצד אחד, אני מעריכה את האכפתיות, אבל מצד שני - כדאי לך לא להיכנס יותר מדי עמוק לתוך הדברים... תני להוריך לפעול ולהיות המבוגרים האחראים. הם אלה שאמורים להציב לה גבולות, לשוחח אתה, לדאוג לה...
נשמע שקשה ליצור עמה קשר. היא שקועה בעצמה, והחלק החברתי הוא החשוב לה ביותר. איני יודעת באמת עד כמה יש לה שיקול דעת, אבל יתכן שהמצב לא גרוע כל כך כמו שאת מתארת. הרבה בני נוער הופכים את היום והלילה בחופש הגדול...
העובדה שהיא סגורה אכן יכולה להדאיג, אבל חשבי שאולי היא לא רוצה לספר לך כי היא יודעת שהיא צפויה לקבל ביקורת מצדך. לכן, אני מציעה לך לעודד אותה כמה שניתן, פחות לבקר, להציע להיות כתובת לכל דבר ועניין מבחינה רגשית (ואם צריך מעשית) - על פי בחירתה.
סבלנות. כדאי לעקוב, לשתף את ההורים ולפעמים קצת להתרחק ולשמור על עצמך...
בברכה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתבגרת + אמאמיכל18/07/2014
ביתי בת 18.5 וכל הזמן צועקת עלינו בבית. אומרת שהיא לא יכולה לשמוע את הקול שלי ושל אחיה הגדול יותר. כמה שאני מנסה לבוא לקראתה. היא צורחת ושוברת דברים. צועקת שנמאס לה מאיתנו ומהבית. הריב האחרון איתה היה בעקבות יציאה לעבודה עד שעה מאוחרת מאוד מבלי שהודיעה על כך. לדבריה היא כן אמרה לי אך אני לא הבנתי אותה ולכן חיפשתי אותה בין חבריה המעטים. (אין לה הרבה חברות עם כולן היא מסתכסכת) מה אני עושה. הגעתי למצב שאני אומרת לה שתעזוב את הבית אם לא טוב לה כאן. היא אמורה להתגייס בעוד חודש והיא בטיפול פסיכולוגי מזה שנה. אודה להתיחסותך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתבגרת + אמא - תגובה
שלי ורדי20/07/2014שלום לך מיכל,
מדברייך המצב המשפחתי והתקשורת בבית בכלל לא קלים, הבת כבר בוגרת אך מתנהגת כפחות בשלה מגילה.יתרה מזו, מאד קשה לה, נראה כי אינה מצליחה לווסת את עצמה והיא מוצפת מאד ריגשית.לפעמים קורה שבעקבות טיפול פסיכולוגי יש הצפה של משקעים רגשיים שהודחקו בחלקם בעבר, וייתכן שהיום היא יותר כועסת או מורדת או מחפשת את הנפרדות שלה. לא תיארת למה להבנתך היא מרגישה כך כלפי בני המשפחה- כלפיים וכלפי בנך עד כדי שהיא לא יכולה לשמוע את קולכם...תנסי לקחת מרחב ממנה עד כמה שאפשר, נראה שהיא זועקת לעצמאות, לרצוי להסביר לה שיש לה את כל הזכות לא לתת דין וחשבון כבן אדם מבוגר, אך מכיוון שאתם גרים באותו הבית, את דואגת אם אינה חוזרת הביתה בזמן סביר ולא מודיעה. תבקשי ממנה לבחור בדרך מינימלית של דיווח ויצירת קשר בסמסים למשל,בדרך שהכי פחות תפריע לה. בנוסף טיפול משפחתי היה מאד מועיל לכם, אפשר לפנות לבקש טיפול זה באגף הרווחה של היישוב בו אתם גרים, ולהזמין אותה להצטרף, בלי להאשים אותה כאחראית לקושי בתקשורת בבית. כי לתקשורת המשפחתית כולם אחראים ולא רק בן משפחה אחד בלבד.
בהצלחה,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתבגרת +אמא
מיכל30/07/2014תודה על תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא יוצאת מהביתש12/07/2014
שלום. בתי בת 17 ואינה מוכנה לצאת מהבית. הנימוק שלה: אין לה מה לעשות בחוץ. הצעתי שתיפגש עם חברות, אך גם הן נוהגות כך. בנוסף אינה מוכנה לבצע משימות מחוץ לבית, שאני מטילה עליה כמו קניה במכולת. לזרוק האשפה, למרות שאני מגדירה זאת כחובה. כל היום יושבת מול מסך כלשהוא או שפשוט בוהה באויר. ישנה הרבה במהלך היום. מה לעשות? מבלי להביע כעסים או להכנס לסיכסוכים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא יוצאת מהבית - תגובה
ד''ר נלי שטיין12/07/2014שלום לך,
מהתיאור הקצר שתיארת אני מתרשמת שבתך נמצאת במצוקה וכנראה בדיכאון. החשש לצאת מהבית מוכר קלינית, כמו גם השינה המרובה, הקושי לתפקד ולו בנוגע למטלות היומיומיות ביותר והניתוק החברתי. לא ציינת כמה זמן המצב הזה נמשך, אך נראה שברור לך שהוא אינו תקין ואינו מותאם לגילה.
אני מציעה לא לכעוס אלא להבין שזה חזק ממנה.
בנוסף, אני גם מציעה לפנות לטיפול נפשי. היא זקוקה לעזרה (אולי אף לאשפוז...).
בברכה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא רוצה לצאת מהבית- המשך
ש12/07/2014תודה לתשובתך. נראה שהיא אינה בדכאון, אלא במצב רוח מרומם. במלאכות הבית היא תמיד מסרבת להשתתף והדבר נראה מתוך עצלנות ולא מתוך דכאון. איך כדאי לפעול, מלבד הדרך שהצעת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא רוצה לצאת מהבית- המשך - תגובה
ד''ר נלי שטיין20/07/2014שלום לך,
קשה לקבוע דיכאון דרך אתר אינטרנט. הצעתי זאת משום שהתמונה הכללית של לא לצאת מהבית, לא יצור קשרים חברתיים ולא ללכת לבית הספר אכן מדאיגה.
אם איני טועה דברת גם על שינה מרובה...
היא במצב רוח מרומם משום שלכאורה היא מצליחה להימנע ממאמץ. מה שאומר מלחיות את החיים מחוץ לבית, תוך התמודדות עם האתגרים המחכים לה...
לא הייתי שמה הכול תחת הכותרת "עצלנות". כדאי להיזהר...
בכל מקרה אני שבה וממליצה על טיפול עבורה ועל הדרכת הורים עבורכם.
אפשר גם טיפול משפחתי שיכרוך את הדברים ביחד, ויוכל לסייע בהתוויה של תוכנית עבודה - אישית ומשפחתית.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיתגרה רק מנשיםללא שם08/07/2014
היי יש לי שאלה אם ראיתי תמונות עירום של גברים
וזה ממש לא עשה לי כלום לא גירוי מיני לא זיקפה
לא עוררות מינית ההיתי אדיש לחלוטין לתמונות עירום מלא של גברים
סתם חיפשתי שם של שחקן והיה מלא תמונות עירום
כיאלו שלו זה היה פוטושופ של ניראה כוכבי פורנו גייז
ובקיצור הפוזות בעירום מלא וכל האיבר חשוף לראווה לא גרם לי כלום
אפילו לא חששתי ליראות זואת ראיתי ושמחתי כמה שזה לא גורם לי לכלום
ושאני מפנטז זה רק על פות של האישה
ואוהב ומיתגרה מאוד מפות וגוף של האישה
ומתחילה אצלי זיקפה ועוררות מינית
ככה שאני ממש שמח יש לי שאלה מכל זה
זה נורמאלי שמגרה אותי אישה שהיא לא ממש ממש צעירה
כיאלו יותר מגרה אןתי בת 20 -30 מאשר
נערה בת 18 כיאלו יותר אישה מאשר נערה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיתגרה רק מנשים - תגובה
ד''ר נלי שטיין08/07/2014שלום לך,
זה אינו הפורום המתאים לשאלות אלה אבל בכל זאת אענה.
המיניות שלנו מורכבת ויכולה לכלול בתוכה כל מיני מושאי תשוקה (מה שמושך אותנו). יש לכך הרבה פעמים הסבר, עמוק יותר, לגבי תהליכים לא מודעים שמתרחשים בעולם הנפשי שלנו.
אז כן, אפשר להימשך לנשים יותר מבוגרות. גם כי הן מייצגות את הנשיות, גם - אולי - כי יותר בטוח להימשך אליהן (מייצגות גם סוג של ביטחון, "אימהות", לא בהישג ידך...).
לגבי הפורנוגרפיה - לטובתך - ממליצה להתרחק ולשמור את נפשך! על תעשה לעצמך כל מיני מבחנים ובעיקר כדאי לא להתרגל ולא להתמכר.
מקווה שתיקח את דברי ברצינות. לטובתך.
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 13 משקרתקרן06/07/2014
בתי בת ה- 13, ילדה גאונה. עולה לכיתה ח'. על אף גאונותה , היא כל הזמן מתחברת לטיפוסים בפייסבוק שליליים. (מקללים, מאיימים וכו'). בכיתה ז' התחצפה בלי סוף למורים וכמובן שאליי ואל בעלי. כרגע תפסתי אותה שוב יוצרת קשר עם מישהי (דרך הפייס) , לא מהסביבה שלנו, ואיזה קללות (מאותה ילדה) שה' ישמור. הודעתי לביתי שאין מחשב, אין פייס ואין ווטסאפ.
בלילה בסביבות 4 לפנות הבוקר , קמתי למיטתה וראיתי אותה עם הנייד מתכתבת עם אותה ילדה, למרות שאסרתי, למרות שניתקנו לה את האינטרנט ( אלוהים יודע איך היא מצליחה לגלוש בכל זאת).
שבוע שעבר חזרה מארוע בר מצווה. ביקשה לגלוש באייפד ואסרתי עליה בגלל השעה המאוחרת. ברגע שנרדמתי מסתבר שהיא לקחה את האייפד למרות האיסור שלי וגלשה בו כל הלילה. היא פשוט שמה קצוץ על מה שאני אומרת.
מה עושים??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 13 משקרת - תגובה
ד''ר נלי שטיין06/07/2014קרן שלום,
אני מבינה את הגדרותיך לגבי חוצפה, "שמה קצוץ" ושאר התייחסויות לעובדה שבתך חוצה כל גבול אפשרי. מעבר לכך שזה בטח מרגיז ומקשה זה גם מדאיג...
לא ברור לי אם ניסית לשוחח אתה. מה היא אמרה? כיצד היא מסבירה את המשיכה לאנשים מסוג זה? האם הם נראים לה מגניבים, מושכים באיזו צורה?...
נראה לי שהקפדה ברורה על הגבולות חשובה עבורה, לתת תחושה שיש פה אדם מבוגר - אחראי (שזו את כמובן) ושגם אם היא מנסה לבעוט ולהתריס את לא מתפרקת.
יחד עם זאת, הייתי מציעה לך לקחת אותה לטיפול נפשי הכולל בתוכו גם הדרכת הורים. זאת במטרה לברר את התנהגותה, מניעיה וצרכיה הנפשיים ולסייע גם לך.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרינה ופוריותבן04/07/2014
אומרים שכשהולכים עם פלאפון בכיס זה פוגע בפוריות...
אני בן 15 ואני יודע שזה לא ממשהקשור לפורום אבל אין לי מקום אחר לשאול בו..
באיזה מקרים זה פוגע בפוריות?
אם אני יושב וגולש במחשב, והמחשב עצמו נמצא למטה על הרצפה, בין הרגליים, זה גם פוגע?
מה אפשר לעשות כהדי להפחית את הפגיעה?
כמה אחוזים בערך נפגעו מקרינה וניהיו עקרים בגלל הקרינה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרינה ופוריות - תגובה
שלי ורדי04/07/2014שלום לך, באמת זה לא הפורום הזה, חפש בפורומים רפואיים. תוכל גם להיוועץ עם רופא המשפחה שלך.
שלי ו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד נמוךתמי25/06/2014
הילד שלי הוא בן 11 , ילד נמוך מאוד לגילו.
כמובן,שבכיתה זה יוצר לו המון בעיות במיוחד עם תלמידים מסויימים
מציקים לו שהוא גמד ונמוך ... זה מאוד קשה לו להתמודד מול זה
במיוחד שיש ילדים שמנצלים את זה יוירדים עליו ולפעמים אפילו
מרביצים לו ....וצר לי להגיד לפעמים אני מרגישה שממש מתעללים בו.
היו לו תקופות יותר טובות ופחות טובות בבית ספר - אבל אני רואה שהוא נמנע מללכת לחברים יותר מסתגר בבית ... אולי פשוט כי הוא לא רוצה להתמודד ....
כשאני שואלת אותו הוא אומר שהוא מעדיף בבית להיות במחשב לקורא ספרים ...
הוא ממש לא ילד מסכן ולא חסר בטחון מוחלט. הוא ילד שביקש מהמורה לדבר עם כיתה על הנושא שמציקים לו והעדיף לא להיות בכיתה . הוא ילד שיודע להסתדר.
הוא גם יודע לפעמים לעמוד על שלו .. אבל יש לי הרגשה (ואולי העבירו לי את ההרגשה הזאת מבית ספר) שהילד שלי לפעמים נעדר במודעות חברתית או מיומנות חברתית. כלומר, לפעמים זה מה גם מוסיף לבעיות מול החברים ...(הוא עקשן ולא מוותר מול חברים ....)
הייתי מאוד רוצה לבחון את זה וכמובן לעזור לו אם זה באמת כך.
גם בבטחון העצמי וגם בירידות האלה שמן הסתם לא יפסקו
היום זה כמה ילדים בכיתה שלו ומחר זה יהיו ילדים אחרים בחטיבה..
לאן פונים , לאיזה איש מקצוע - האם פסכולוג,האם יועץ חינוכי
דבר נוסף האם אפשר לקבל המלצה למטפלת באיזור ירושלים ו\או מודיעין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד נמוך - תגובה
ד''ר נלי שטיין25/06/2014תמי שלום,
אני מבינה - מחד - את דאגתך והצורך ללוות את בנך. מצד שני - אני חשה מלאת כבוד כלפי כוחותיו הנפשיים! אני יודעת שקשה לו עכשיו מאוד, אבל נשמע שעם הכול הוא מתמודד. השנים האלה, עם כל הכאב והקושי, יכולות גם לתרום לו כאדם: להיות מעניין, עמוק ומורכב יותר, ובעתיד - אפילו יותר רגיש כלפי זולתו.
איני יכולה לתת פה שמות מומלצים כאלה או אחרים, אבל הכיוון הוא טוב מבחינת לחזק אותו ולתמוך בו. את יכולה למצוא באתרים שונים, מקצועיים, המלצות של שמות מקצוע ולברר גם עם מקורביך ו/או צוות בית הספר (היועצת למשל). אפשר לפנות לפסיכולוג/ית חינוכ/ית אך גם למישהו מהתחום הקליני שעובד עם בני נוער - פסיכולוג/ית קליני או עובד סוציאלי/ת קליני/ת.
אני מעריכה שיתכן שעדיף לו להיות מטופל אצל מטפל גבר... אנא חשבי על כך יחד איתו.
מעבר לכך, עם המעבר לחטיבה, תוכלי להיות בקשר עם הצוות החדש, לדאוג שגם הם ילוו אותו, לפחות ישימו קצת לב...
(אני מניחה גם שאם יש צורך - הוא מטופל מבחינה רפואית-הורמונלית).
אכן מחכה לו דרך לא קצרה אבל עם תמיכה הורית, מקצועית וחיזוק שלו עצמו הוא יוכל לצלוח אותה...
המון בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

