מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התראה מראשאתי07/12/2010
התחלתי לעבוד בחברה ב23/09/2008 והודעתי ב28/11/2010 על התפטרותי לצורך גידול הילדה(ב9 חודשים)כמה זמן עליי לתת להם מבחינת ימי עבודה? המכתב הודפס וניתן רק היום וכתבתי במכתב : בהמשך לשיחתנו מה 28/11 הריני להודיעך על סיום עבודתי בחברת .... על מנת לשוב ולגדל את ילדתי.
יכולים לא לתת לי פיצויים???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התראה מראש - תגובה
עו``ד ליאת שטיין08/12/2010אתי שלום,
ככל שתתפטרי עד 9 חוד' לאחר הלידה לצורך טיפול בילד, הרי שתהיי זכאית לפיצויי הפיטורים.
בכל מקרה, יהיה עלייך לתת למעסיק הודעה מוקדמת בת 30 ימים (אלא אם יש ביניכם הסכם לתקופה אחרת).
דמי אבטלה תהיי זכאית לקבל רק לאחר תקופת המתנה בת 90 ימים (מאחר ומדובר בהתפטרות), אם כי עלייך להתייצב בלישכת התעסוקה במיידי על מנת שתקופת המתנה זו תחל להימנות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיטורים לאחר חופשת לידהקאטי06/12/2010
שלום,
אני אמורה לחזור לעבודתי לאחר לידה החל מהחודש.
לאחרונה נשמעו שמועות מחברותי כי מעסיקי רוצה לפטר אותי ולהמשיך את עבודתה של המחליפה שלי.
במידה ואני מקבלת ממנו מכתב פירטוים מה השלבים שעליי לעבור על מנת לקבל את הפיצויים המגיעים לי ?
האם עליי להגיש את מכתב הפיטורים לביטוח לאומי ?
אשמח לקבל את תשובתך בהקשר.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיטורים לאחר חופשת לידה - תגובה
עו``ד ליאת שטיין08/12/2010שלום לך,
עקרונית פיטורים מסיו זה אינם חוקיים, ואך לאחרונה ניתן פסק דין בנסיבות דומות בבית הדין לעבודה אשר קבע גם פיצוי נוכח פיטורים אלה (תוכלי לראות על כך באתר שלי).
מכל מקום, אם תפוטרי תהיי זכאית לפיצויי פיטורים באופן אוטומטי (ככל שמלאה לך לפחות שנת עבודה מלאה), וכן לדמי אבטלה, בכפוף להתקיימות תנאי הסף הכלליים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםשלי06/12/2010
עבדתי במקום מסודר מעל שנה טרם כניסתי להריון.בפברואר השנה נכנסתי להריון.
הוצאתי חודש ימי מחלה כל חודש מרץ והחל מחודש אפריל ביקשתי מהמעביד חופשה ללא תשלום.הוא הסכים לכך בע"פ ולא אמר לי לכמה זמן החל"ת.
בחודש יולי קיבלתי שמירת הריון עד הלידה (נובמבר).
על מנת שאוכל לקבל דמי שמירת הריון מביטוח לאומי הם דורשים אישור מהמעסיק על תקופת החל"ת (ממתי ועד מתי החופשה).קיבלתי אישור ממנו רק שהוא אישר חל"ת אבל טוען שלא סיכם מולי לכמה זמן הוא מוציא אותי לחופשה ולכן לא נותן לי אישור כזה.
ביטוח דורש לדעת לכמה זמן יצאתי לחופשה על מנת לשלם דמי שמירת הריון
מה עושים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
עו``ד ליאת שטיין08/12/2010שני שלום,
עלייך לשוחח עם המעסיק ולהסביר לו את משמעות הדברים, ולהגיע להסכמות בעניין - אין דרך אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרעת תנאים בזמן הריוןקרן05/12/2010
אני עובדת כיום באותה עבודה זו שנה שניה. אופו ההתנהלות בעבודתי הוא כזה שאין לי אפשרות לקבל פציינטים באופן פרטי ולכן מופנים אליי מציינטים החל מחודש ספטמבר. שנה שעברה היו לי מתחילת ספטמבר ועד דצמבר כעשרה פצינטים, אולם השנה הגענו לדצמבר כאשר הופנו אליי חמישה פציינטים בלבד! וכאשר כל עמיתיי לעבודה עברו את העשרה פציינטים. המנהל שלי, טוען כי זהו צרוף מיקרים וכל הזמן דוחה אותי בטענה שבקרוב ישלח אליי עוד פציינטים. חשוב לציין כי אני צפויה ללדת בתחילת מרץ, ולכן הסיכוי שעוד יופנו אליי הוא מאד! קטן, ולא אפקטיבי, לעבודה של בקרושי שלושה חודשים.
האם יש מישהו שיכול להגיד לי האם זהו מהלך חוקי של המנהל שלי?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרעת תנאים בזמן הריון - תגובה
עו``ד ליאת שטיין06/12/2010קרן שלום,
לא ברורה מתכונת העסקתך (פרילאנס? שכירה?).
מכל מקום, על מנת לבחון את חוקיות המהלך, וכדי לפעול לשנותו, יש צורך בפגישת ייעוץ מסודרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דמי אבטלהקוקילידה05/12/2010
שלום רב,
סיימתי את חופשת הלידה שלי ב-21.10.10 והתפטרתי לאחר 4 שנות עבודה ב-28.10.10, התחלתי לעבוד בעבודה אחרת ב-9.11.10 אולם אני מעוניינת לעזוב גם אותה.
רציתי לדעת לגבי זכאות לדמי אבטלה, מתי אני יכולה לגשת ללשכה ולהיות זכאית לדמי אבטלה, ממועד ההתפטרות של העבודה הראשונה או השניה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמי אבטלה - תגובה
עו``ד ליאת שטיין06/12/2010שלום לך,
כל התפטרות עומדת בפני עצמה, כך שהזכאות לדמי האבטלה הינה מההתפטרות מהעבודה השניה.
מכל מקום, קחי בחשבון כי מאחר ואת התפטרת, הרי שיש לך תקופת המתנה בה את צריכה להופיע ולחתום, אך לא תקבלי בגין תקופה זו גמלה, אלא רק בחלוף 90 ימים אלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חל"ד או חל"תאסנת05/12/2010
חזרתי לעבודה לאחר 14 שבועות מהלידה. כעבור שבועיים וחצי החלטתי כי אני לא מסתדרת וביקשתי להמשיך את חופשת הלידה. אמרו לי כי זה לא אפשרי ועליי לבקש חל"ת. במידה ואני יוצאת לחל"ת לא נשמר לי הוותק ואני מאבדת זכויות נוספות. האם אפשרי לחזור לחל"ד, כלומר להתחרט? האם במידה ואני מתפטרת הם יכולים לתת לי פיצויים רק על התקופה הקצרה של החזרה לעבודה ולא על 6 וחצי השנים שאני עובדת בחברה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חל"ד או חל"ת - תגובה
עו``ד אורנה שמריהו05/12/2010הנך יכולה לקחת חל"ת, ואינך מאבדת את זכויותיך. כל כל שנת ותק נצבר לך לוותק חודש מהחל"ת.
הנך יכולה להתפטר עד 9 חודשים מיום הלידה, ולקבל את מלוא פיצויי הפיטורים, מיום תחילת עבודתך בחברה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבקשת הבהרה
אסנת05/12/2010לא הבנתי את התשובה. האם הוותק לגבי מתן פיצויים יהיה על כל תקופת עבודתי, למעט החל"ת או שייספר רק ממתי שאחזור מהחל"ת ושש שנים וחצי פשוט יימחקו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבקשת הבהרה - תגובה
עו``ד אורנה שמריהו05/12/2010הוותק מתחילת עבודתך בחברה לפני כ - 6 וחצי שנים.
החל"ת לא מנתק את יחסי עובד ומעביד, רק מקפיאם עד לחזרתך מהחל"ת שלו הנך זכאית על פי חוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם כל תודה רבה
אסנת05/12/2010על התשובה המהירה. כמו כן נאמר לי כי עליי לנצל את כל ימי החופש לפני שאצא לחל"ת. כך שאחזור לעבודה לא יהיו לי כלל ימי חופש ואתחיל לצבור מחדש. האם זה חוקי? שוב תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם כל תודה רבה - תגובה
עו``ד אורנה שמריהו05/12/2010לא!!! עליהם לאפשר לך לצאת לחל"ת ללא ניצול ימי החופשה. כפי שאמרתי היציאה לחל"ת הינה עפ"י חוק ולאור העובדה כי ילדת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב תודה
אסנת05/12/2010מצטערת על ההצקה. האם אני זכאית לכל זה למרות שחזרתי לעבודה לשבועיים וחצי ואז התחרטתי? כי לי נאמר שברגע שחזרתי לעבודה כל זכויותיי בשל הלידה מתבטלות. מודה שוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב תודה - תגובה
עו``ד אורנה שמריהו05/12/2010הנך זכאית לצאת לחל"ת; הנך זכאית להתפטר כדין מפוטרת עד 9 חודשים מיום הלידה ולקבל את זכויותיך לרבות פיצויי פיטורים, גם אם יצאת לחל"ת עקב הלידה כדי לשהות במחיצת בנך/בתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובות
אסנת05/12/2010וגם על המהירות...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הדדיות הודעה מוקדמת לפיטורים בחל"תבעילום שם04/12/2010
ערב טוב,
אני נמצאת כעת בחל"ת כהמשך לחופשת הלידה (בני בן 4.5 חודשים).
ברצוני להודיע על התפטרותי ויידוע לי כי עלי למסור הודעה מוקדמת בת 30 יום (אני עובדת בחברה מעל 4 שנים), אולם היות שבמהלך 30 הימים הנ"ל ישנה הטבת מעביד המגיעה לי, רציתי לדעת האם הוא חייב לכבד את 30 הימים הנ"ל או שהוא יכול לקצר לי את התקופה היות שאני בן כה וכה בחל"ת על מנת לחסוך את מתן ההטבה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדדיות הודעה מוקדמת לפיטורים בחל"ת - תגובה
עו``ד ליאת שטיין05/12/2010שלום לך,
לא פירטת מהי אותה הטבה, אולם על מנת ללכת על בטוח - נראה כי נכון יותר יהיה להתפטר לאחר מועד הזכאות להטבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזרה מחופשת לידה - מה מגיע ?נטלי02/12/2010
שלום .
שאלתי היא כזו : אני עובדת בחברה מעל לעשר שנים , וכרגע נמצאת בחופשת לידה ברצוני לדעת במידה ואני מחליטה לעזוב במקום לחזור בתום חופשת הלידה האם אני זכאית לפיצוים מלאים כמו במקרה שפוטרתי ? שאלה נוספת , במידה ואני חוזרת האם החברה רשאית לשנות לי את החוזה ותנאי העסקה שלי ?
אודה על תשובתכם המיהרה
נטלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזרה מחופשת לידה - מה מגיע ? - תגובה
עו``ד ליאת שטיין05/12/2010נטלי שלום,
ככל שתתפטרי עד 9 חוד' לאחר הלידה לצורך טיפול בילד, הרי שתהיי זכאית לפיצויי הפיטורים.
בכל מקרה, יהיה עלייך לתת למעסיק הודעה מוקדמת בת 30 ימים (אלא אם יש ביניכם הסכם לתקופה אחרת).
דמי אבטלה תהיי זכאית לקבל רק לאחר תקופת המתנה בת 90 ימים (מאחר ומדובר בהתפטרות), אם כי עלייך להתייצב בלישכת התעסוקה במיידי על מנת שתקופת המתנה זו תחל להימנות.
אם תחליטי לשוב - בתקופה בת את מוגנת (60 ימים מחזרתך לעבודתך) חל איסור לשנות את תנאי העסקתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחזרה לאחר חופשת לידה - מה מגיע
נטלי06/12/2010ליאת שלום ....אם חלה הרעה בתנאי העסקתי לאחר חופשת לידה, האם יש אפשרות לבקשה לפיטורין מהחברה או לחילופין שאני אתפטר ואקבל את כל הזכויות המגיעות לי בחוק, כולל פיצויים וכולל חתימה בלישכת עבודה? .אני שואלת את כול זה מאחר ומקום העבודה (רשת קימונעאית) נסגרה ובאזור הגאוגרפי שבו אני עובדת אין עוד סניף , לכן אין להם לאן להעביר אותי,רק להציע לי אולי תפקיד שהוא לא ניהולי עם שכר של מנהל האם זה מותר ?
תודה מראש
נטלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחזרה לאחר חופשת לידה - מה מגיע - תגובה
עו``ד ליאת שטיין08/12/2010נטלי שלום,
יש מגוון אפשרויות אותן ניתן לבחון, אך זאת ניתן לעשות במסגרת פגישת ייעוץ מסודרת על מנת להתאימן למצב הספציפי שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצותחסוי02/12/2010
אני בהריון בתחילת חודש רביעי.
הודעתי למש"א שאני בהריון.
מקום העבודה סוגר את המפעל בעיר מגוריי ועובר לעיר אחרת מרוחקת ממני.
מקום העבודה דורש שאודיע מה בכוונתי לעשות- לעבור איתם? או להישאר ולעבוד
באותם תנאים (שעות עבודה, משכורת) במקום החדש
אני צפוייה ללדת בחודש מאי והמפעל עתיד לעבור בחודש מרץ.
מה יש ביכולתי לעשות או יותר נכון מה מגיע לי לפי החוק?
אני יודעת שאסור להם לפטר אותי. אבל במידה ואני לא עוברת מה אני זכאית לקבל
ממקום העבודה ומה קורה לגבי החופשת לידה? אני מקבלת כסף מביטוח לאומי אם אני לא עובדת?
אודה על תשובה בהקדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות - תגובה
עו``ד ליאת שטיין05/12/2010שלום לך,
העניין בעייתי מאוד, אולם להכל ניתן למצוא פתרונות - זאת ניתן לעשות במסגרת פגישת ייעוץ פרטנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמירת זכיותירדן01/12/2010
שלום
ילדתי לפני כ 8 חודשים . לאחר חופשת הלידה הייתי בחל"ת עוד כחודשיים ולאחר מכן ניצלתי ימי חופש + ימי מחלה
לאורך כל התקופה הודעתי למנהל שלי שאינני מעוניינת לחזור לאחר חופשת הלידה וכרגע חלו שינויים במצבי ואני אכן מעוניינת לשוב. לטענתו לא מחוייב לשמור לי תפקיד כי עברו 8 חודשים ( למרות שבפועל 3 חודשים נוצלו על ימי המחלה והחופשה וקיבלתי שכר מלא)
האם מותר לו לפטר אותי? האם מותר לו לא להחזיר אותי ?
מה החוק לגבי זה שאמרתי שאני לא מעוניינת לחזור ועכשיו שינתי את דעתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמירת זכיות - תגובה
עו``ד ליאת שטיין05/12/2010ירדן שלום,
כל עוד לא נעשה אקט מפורש של סיום יחסי העבודה, והמשיכו יחסי עובד-מיעביד, הרי שלא נראה כי ניתן לייחס לך התפטרות, וככל הנראה קיימת לך הזכות לשוב לעבודתך. יחד עם זאת, יש להתנהל נכון בעניין זה על מנת להימנע מטעויות שיסכלו את האפשרות לעשות כן - מומלץ לקיים פגישת ייעוץ פרטנית בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזרה לעבודהירדן01/12/2010
שלום, יש לי מנקה פעם בשבועיים כבר מספר חודשים, אני כמובן משלמת לה ביטוח לאומי. לאחרונה הודיעה לי כי היא בשבוע 7 . בעוד כחודש אני רוצה לחזור לעבודה( אני בחופשת לידה) ולא מעוניינת להמשיך להעסיק אותה . מה הדין לגבי זה? הסיבה היא שלעולם לא נשארה לבדה בביתי ועכשיו שלא אהיה אני חוששת מזה.
האם יש קשר לתקופת העסקה? האם אני יכולה לפטר אותה גם בהמשך במידה ואבחר לא לחזור כרגע לעבודה אלא בעוד מספר חודשים.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזרה לעבודה - תגובה
עו``ד ליאת שטיין05/12/2010ירדן שלום,
דינה ככל עובדת אחרת בהריון - אם לא מלאו לה עדיין שישה חודשי העסקה, הרי שתוכלי לפטר אותה ככל שהסיבה הינה כפי שתארת ולא קשורה להריון.
במידה ומלאו לה למעלה משישה חודשים - יהיה עלייך להגיש בקשה מתאימה לממונה על חוק עבודת נשים לצורך פיטוריה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זכאות לדמי לידהsvetam01/12/2010
שלום רב,
עבדתי במשך 11 חודשים במקום עבודה, פוטרתי ולאחר שבועיים, בתקופת ההודעה המוקדמת גיליתי שאני בהריון (חודש שני). כיום אני כבר תחילת חודש רביעי ועוד לא מצאתי עבודה. האם אני אהיה זכאית לדמי לידה כנגזרת מהשכר שהיה לי טרם הפסקתי לעבוד? הרי היום האחרון של העבודה היה בתקופת הריון, ועד אז עברתי את ה- 10 חודשים מתוך ה-14 הדרושים לפי החוק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זכאות לדמי לידה - תגובה
עו``ד ליאת שטיין05/12/2010שלום לך,
קשה להשיב על שאלה זו, היות ועל פי החוק ככל הנראה קיימת לך הזכאות, אולם המוסד לביטוח לאומי לא אחת מערים קשיים בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבטלה לאחר חופשת לידהמיטל01/12/2010
שלום רב
ילדתי את בני לפני שלושה חודשים ואיני מעוניינת לשוב לעבודה.
ראיתי באתר של ביטוח לאומי שאני זכאית לדמי אבטלה מבלי לכחות 90 יום אם התפטרתי בשל אופי העבודה, שעות עבודה ארוכות מאוד, משרה מפוצלת, מרחק וכו'.
מהן שעות עבודה ארוכות מאוד?
שעות העבודה שלי הן מ9:00 עד 19:00, האם זה נחשב שעות עבודה מרובות? איך אני מוסרת את המידע הזה לביטוח לאומי? האם המעביד צריך לתת לי מכתב על שעות העבודה? האם אני צריכה לתת מכתב התפטרות ולציין בו את שעות העבודה?
עוד שאלה:
האם פיצויי הפיטורין שלהם אני זכאית כוללים את הזמן שבו הייתי בחופשת הלידה? כלומר אם עבדתי שנה אחת ואז ילדתי אני אמורה לקבל פיצויים בעבור שנה ושלושה חודשים?
ושאלה אחרונה:
בזמן חופשת הלידה המעביד שלי היה אמור להפריש לביטוח מנהלים שלי את החלק שלי גם, איך הוא גובה אותו ממני? ואם אני צריכה להעביר לו כסף בלי שיוריד זאת מהמשכורת שלי (בהנחה שלא אשוב לעבודה) איך אוכל לקבל על זה זיכוי ממס?
אשמח לתשובה
תודה
מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבטלה לאחר חופשת לידה - תגובה
עו``ד חן שטיין01/12/2010מיטל שלום,
על פניו אכן מתקבל הרושם כי את עובדת שעות ארוכות מאוד - יהיה עלייך להצהיר על כך מול ביטוח לאומי, וייתכן שהם אף ידרשו אישור מעסיק על כך.
פיצויי הפיטורים כוללים בחישוב גם את חופשת הלידה המשולמת.
בעניין ההפרות בשמך - עלייך לבדוק זאת עם מחלקת הנהלת החשבונות של המעסיק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרוב תודות
מיטל01/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זכויות לאחר הפסקת הריון מאולץליז01/12/2010
אני בשבוע ה- 22 להריון ואני צריכה להפסיק את ההריון (בהמלצת הרופאים)
מה הזכויות שלי מבחינת העבודה לגביי חופשת לידה?
פיצויים (היות ולא רציתי לחזור לעבודה לאחר חופשת הלידה)?
(אני עובדת במקום העבודה 3.5 שנים)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זכויות לאחר הפסקת הריון מאולץ - תגובה
עו``ד חן שטיין01/12/2010ליז שלום,
ראשית אני משתתפת בצערך.
על פי חוק הביטוח הלאומי לידה מוגדרת כלידת ולד חי, או לידה לאחר 26 שבועות של הריון.
כך, ככל שהפסקת ההריון הינה לפני שבוע זה, הרי שלא יוכר הדבר כלידה, על כל הנובע מכך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעת הנקהאילנה01/12/2010
אני עובדת משרה מלאה אבל במשמרות ,משמרת משבע בבוקר עד 14:30 ומשמרת שניה משתיים עד תשע בערב , אני ילדתי עכשיו ילד שני בילד הראשון נתנו לי לעבוד 40 דקות פחות בגלל שאני אמא אבל בתכלס בגלל כמות העבודה אני לא יכולה לצאת לפני הזמן ולכן משלמים לי את ה-40 דקות האלה בשעות נוספות .1. האם אני זכאית לשעת הנקה? 2. האם מותר להם להעסיק אותי במשמרת ערב ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעת הנקה - תגובה
עו``ד חן שטיין01/12/2010אילנה שלום,
1. מותר להעסיקך משמרת ערב ככל שזו היתה מתכונת העסקתך גם טרם הלידה.
2. ככל שאת עובדת משרה מלאה, את זכאית ל 4 חודשי הנקה, שתחילתם מתום חופשת הלידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)


.jpg)
