מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תל"ת אחרי חופשת לידה ופיטוריןמיכל21/11/2010
שלום!
אני שוקלת לקחת חל"ת אחרי תום חופשת הלידה שלי. בפועל עבדתי במקום כשנה ויש לי הרגשה שעומדים לפטר אותי כאשר הדבר יתאפשר מבחינת החוק. להלן מספר שאלות בנושא:
1. האם 60 יום בהם המעסיק לא יכול לפטר אותי נדחים לאחרי חל"ת או שהם "מבלעים" בתקופה שאני מאריכה את חופשת הלידה שלי?
2. האם שמירת הריון וחופשת הלידה נחשבות לוותק בעבודה - במידה ואצטרך לחתום בלשכה?
3. באתר של ביטוח לאומי צויין כי ניתן לקחת חל"ת אחרי וותק של שנתיים, האם הבנתי נכון? האם אני בכלל זכאית לחל"ת אם עבדתי 11 חודשים + 1.5 חודשי שמירת הריון + חופשת לידה?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תל"ת אחרי חופשת לידה ופיטורין - תגובה
עו``ד אורנה שמריהו24/11/2010מיכל שלום,
במענה לשאלותיך -
1. אכן 60 ימים נדחים לאחר החל"ת, אשר הנך יכולה לקחת על פי חוק, קרי 1/4 מתקופת עבודתך, לאחר מכן, מתחיליה להיספר התקופה המוגנת.
2. חופשת לידה נצברת לוותק. חל"ת - בגין שנה ראשונה הנך זכאית לתוספת של חודש לוותק - אך אינך מקבלת תלוש שכר לחודש זה - כך שלצורך ביטוח לאומי חודש זה לא יחשב.
3. כפי שציינתי הנך זכאית ל1/4 מהתקופה בה עבדת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפטרות לאחר לידהמילה21/11/2010
תודה על תשובתך המהירה.ידוע לי שיש תקופת המתנה של 90 יום.מה שחשוב לי לדעת איך נקבע גובה של דמי אבתלה.זה יכול לעזור לי להחליט אם לנצל את החופשה או לפדות.אני מעונינת להשאר בבית כמה שיותר.מה טיעונים בעד ונגד פידיון החופשה.?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פדיון ימי חופשה
עו``ד ליאת שטיין28/09/2017יש לבחון כל מקרה לגופו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפטרות לאחר לידהמילה21/11/2010
שלום רב! ילדתי לפני כחודשיים את הילד השלישי.החלטתי להתפטר לאחר שעבדתי כ10 שנים במקום עבודה.מתי כדאי להודיע שאני מתפטרת? יש לי ימי חופש .האם לפדןת אותם או לנצל אותם ואז להתפטר?אני בינתיים לא מעונינת לעבוד ןרוצה לקבל דמי אבטלה.איך הסכום נקבע? חשוב לציין שבשלושת החודשים האחרונים שעבדת קיבלת משכורות גבוהות מהממוצע. תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפטרות לאחר לידה - תגובה
עו``ד ליאת שטיין21/11/2010מילה שלום,
אכן שאלות רבות ומורכבות, אנסה להשיב ככל הניתן על גבי הפורום, כאשר אין זה שווה ערך לפגישת ייעוץ מסודרת ומעמיקה.
עקרונית נשים רבות מעדיפות למצות את זכויותיהן ולהתפטר חודש לפני תום חופשת הלידה.
את ימי החופש לא בהכרח כדאי לנצל - יש שיקולים לכאן ולכאן, בהתאם למטרה הסופית אליה את שואפת.
לדמי אבטלה תהיי זכאית רק בתום 90 ימי המתנה (מאחר ואת מתפטרת ולא מפוטרת, למעט חריגים).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון בעבודה זמניתשני20/11/2010
שלום,
אני מועסקת כרגע בעבודה שהוגדרה מראש כזמנית ל 9 חודשים (מחליפה אישה שיצאה לחופשת לידה) וגיליתי היום כי אני בהריון וצפויה ללדת כ-4-3 חודשים לאחר חזרתה של האישה שאני מחליפה לעבודה
האם עדיין יצטרך לעזוב בתום 9 החודשים? או שכרגע אסור לפטר אותי?
האם יגיעו לי דמי לידה, למרות שלא אעבוד 3 חודשים לפני הלידה? ואם כן מה יהיה גובה דמי הלידה? איך יחושב?
תודה
שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון בעבודה זמנית - תגובה
עו``ד ליאת שטיין21/11/2010שני שלום,
יש לבחון בעניין זה את ההסכם עליו חתמת.
לעניין דמי הלידה - ראי את הנוסח המחייב:
דמי לידה מרביים - עבור 14 שבועות (98 ימי זכאות) - ישולמו ליולדת שהפסיקה את עבודתה בזמן ההיריון שהסתיים בלידה, וששולמו בעדה דמי ביטוח לפני היום הקובע על-פי הפירוט הזה:
10 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני היום הקובע או
15 חודשים מתוך 22 החודשים שלפני היום הקובע.
מחצית מדמי הלידה ישולמו אם שולמו בעדה דמי ביטוח בעבור 6 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני היום הקובע .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זכאות לדמי אבטלהמיקה19/11/2010
שלום,
התחלתי לעבוד במקום חדש בתאריך 21/07/10
אני אמורה ללדת לקראת סוף חודש מרץ.
במידה ואני מתפטרת מעבודתי לאחר שסגרתי שנה אהיה זכאית לחתום אבטלה ?
לכמה זמן אהיה זכאית לחתום ?
האם חופשת הלידה נמצברת בוותק של מקום העבודה ?מה קורה במידה ואני מאריכה את זמן השהות בבית לאחר החופשה שמגיעה לי ע"פ חוק ? זה נצבר בוותק ?
תודה רבה על המענה
מיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זכאות לדמי אבטלה - תגובה
עו``ד ליאת שטיין21/11/2010מיקה שלום,
לעניין הזכאות לאבטלה - עלייך לבחון את העניין במדוייק מול המוסד לביטוח לאומי, הן לעניים הזכאות והן לעניין משך התקופה.
לעניין חישוב הותק - תקופת חופשת הלידה באה בחשבון, תקופת חל"ת לא באה בחשבון (למעט 14 הימים הראשונים שלה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבקשת יעוץ דחוףלי19/11/2010
אני עובדת מדינה עם ותק כ- 10 שנים (ברוטו עם 2 חופשות ללא תשלום אחרי 2 לידות). כרגע בחופשה שנייה ללא תשלום אחרי לידה. מתלבטת לגבי חזרתי לעבודה. וזה קשור גם למצבי הבריאותי. אני מתכננת להתחיל בטיפולים שבתקופת הטיפול מקנים לי 100% נכות וקצבה מטעם ביטוח לאומי. עכשיו, כאשר אני בחופשה הוצע לי לחזור לחלקיות משרה כבר עתה מ- 1.12.10 לצורך שילובי בלימודים באופן שאצא ללימודים ואקח חופשת מחלה מבלי שאעבוד במשרד. האם במידה ואני חוזרת עדיין אוכל להתפטר בטווח זמן מסויים (מהו?) ולקבל זכויות כפי שמגיעות אחרי לידה? האם זה ישפיע על פיצויים? איך מחשבים פיצויים? ואם זה שאחזור למשרה חלקית ישפיע על גובה הפיצויים במידה ואתפטר?
תודה רבה מראש על היעוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגישת ייעוץ - תגובה
עו``ד ליאת שטיין21/11/2010לי שלום,
שאלותייך רבות וספציפיות מאוד, ומטבע הדברים לא ניתן להשיב עליהן באופן מקצועי על גבי הפורום.
על מנת לקבל תשובות מלאות לשאלותייך, עלייך לקבוע פגישת ייעוץ פרטנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיטורין לאחר הריוןמור רוזן18/11/2010
שלום
נכנסתי למקום עבודה בתחילת חודש שלישי או באמצע חודש שני, ולאחר יומיים הודעתי שאני בהריון. מדובר בתפקיד פקידותי.
5 חודשים לאחר הלידה רציתי לחזור לעבוד ועידכנתי את מעסיקיי.
התפקיד שלי אוייש ולא הוצע לי לחזור אליו. ניסו להציע לי תפקיד שונה , ויום אחריי הפרוייקט נפל והתפקיד החדש לא היה רלוונטי.
לא הוצע לי תפקיד נוסף.
לאחר מספר ימים מצאתי תפקיד בחברה אחרת עם שעות מעט יותר נוחות.
המעסיק התנהג בקרות רוח, לא הגיע לומר מזל טוב, ולא טרח להתעדכן במצבי.
כיום ברצוני לדעת האם מגיע לי פיצויים.
למעשה עבדתי כ 7 חודשים + 5 חודשי חופשת לידה.
אודה לתשובתכם
תודה
מור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיטורין לאחר הריון - תגובה
עו``ד ליאת שטיין21/11/2010מור שלום,
שאלתך הרבה יותר מורכבת, אם כי על פניו נראה כי תהיי זכאית לא רק לפיצויי פיטורים, אלא לשכר ודברים נוספים.
עלייך לקבוע פגישת ייעוץ מסודרת בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפטרות לאחר לידה.הדס18/11/2010
אני חוזרת על שאלה שנשאלה לא מעט פה בפורום. אך ברצוני לבדוק עניין נוסף. חזרתי לעבודה (לחצי משרה) לאחר חופשת לידה. התינוק שלי בן 7 חודשים. בהודעת ההתפטרות, בע"פ טענתי כי בשל עניין אסטרטגי של החברה עלי להתפטר. מהאתר אני מבינה כי אוכל לקבל פיצויים (לאחר חמש שנות עבודה) רק אם אתפטר לשם טיפול בבני. האם העובדה כי אני עובדת בחצי משרה במקום אחר מסכלת את האפשרות לטעון כי אני מתפטרת לשם טיפול בבני. האם התפטרות רק לשם התחשבות בבוס אינה מספקת? (חזרתי למשרה חלקית ותוכן העבודה גדל מעבר להיקף משרה זה אנני יכולה להגדיל את המשרה וגם אנני רוצה בשל העומס שעשוי לגרום לחיי המשפחה).
אשמח לתשובתכם,
תודה מראש הדס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפטרות לאחר לידה. - תגובה
עו``ד ליאת שטיין21/11/2010הדס שלום,
העניין מורכב הרבה מעבר למה שאת חושבת, וודאי לאור מכתב ההתפטרות שמסרת ועלול להיות בעוכרייך.
מכל מקום, ככל שסיבת ההתפטרות תהיה לצורך טיפול בילד - תהיי זכאית (גם אם תעבדי במקום אחר, ובלבד שיהיה בו קל יותר לטפל בילד). כל סיבה אחרת - הרבה יותר בעייתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דמי לידה למובטלת בהריוןליאור18/11/2010
שלום רב,
פוטרתי בחודש יולי בתחילת הריון לאחר שעבדתי שנתיים במקום העבודה, כרגע חותמת אבטלה . האם אהיה זכאית לדמי לידה ?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמי לידה למובטלת בהריון - תגובה
עו``ד ליאת שטיין21/11/2010ליאור שלום,
ראי את הנוסח המחייב:
דמי לידה מרביים - עבור 14 שבועות (98 ימי זכאות) - ישולמו ליולדת שהפסיקה את עבודתה בזמן ההיריון שהסתיים בלידה, וששולמו בעדה דמי ביטוח לפני היום הקובע על-פי הפירוט הזה:
10 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני היום הקובע או
15 חודשים מתוך 22 החודשים שלפני היום הקובע.
מחצית מדמי הלידה ישולמו אם שולמו בעדה דמי ביטוח בעבור 6 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני היום הקובע .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זכויות לעובדת כ"א לאחר לידהאמא חדשה17/11/2010
שלום,
אני מתנצלת מראש על האריכות ומקווה שתוכלו לייעץ לי למרות המורכבות :-)
אני מועסקת דרך חברת כ"א מאז אוקטובר2009 כיון שנכנסתי להריון חברת כ"א קיבלה אישור ממשרד התמ"ת להאריך את תקופת העסקה שלי באותה חברה ל 15 חודשים (יסתיים בינואר) (למרות שחוזה העבודה שלי אינו חוזה לזמן קצוב אלא רגיל). כרגע אני בחופשת לידה (ומתחילה תק' חל"ת שבוע הבא)
יש לי מספר שאלות ואשמח לעזרתכן:
1. בחברה בה אני עובדת בפועל יודעים שאני רוצה להאריך את חופשת הלידה ל 26 שבועות (עבדתי פחות משנה לפני הלידה ולכן הבנתי שזה לא אוטומטית). האם המעסיק יכול להודיע לי באיזה שהוא שלב שהוא לא מאשר לי תקופת חל"ת? האם יש מינימום של זמן שהם מחויבים להודיע לי? העניין הוא שאני עידכנתי רק את החברה בה אני עובדת בפועל והם לא אמרו לי עד כה שום דבר בנושא...
2. תק' העסקה בחברה הוארכה לפי האישור ממשרד התמ"ת והיא מסתיימת בינואר בעוד שאני רוצה להאריך את החל"ת לתק' המקסימלית כלומר, עד פברואר... מה המשמעות של זה והאם זה בכלל אפשרי?
3. האם תקופת החל"ת נכנסת לחישוב של ה 15 חודשי העסקה? כלומר, אם עד סוף החל"ד עברו רק 13 חודשים יוכלו "להשתמש" בחודשיים הנוספים לאחר חזרה מחל"ת?
4. האם בסוף ה 15 חודשי העסקה החברה המעסיקה בפועל תהייה חייבת לקלוט אותי כעובדת? אם ירצו לסיים את העסקה שלי לאחר תק' זו- האם יהיו צריכים לתת לי את זמן ההתראה מראש?
המון תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זכויות לעובדת כ"א לאחר לידה - תגובה
עו``ד ליאת שטיין21/11/2010שלום לך,
אכן שאלות רבות ומורכבות, אנסה להשיב ככל הניתן על גבי הפורום, כאשר אין זה שקול לפגישת ייעוץ מסודרת ומעמיקה.
המעסיק אינו חייב לאשר לך חל"ת, אלא רשאי, ומשכך אין גם משמעות להתנגשות ההיתר עם מועדי החל"ת הרצויים (אלא אם המעסיק יאשר לך בפועל את החל"ת).
בשובך, תהיי מוגנת לתקופה בת 60 ימים, כאשר אם ירצו לסיים את העסקתך בסופה, יהיו חייבים לתת לך גם תקופת הודעה מוקדמת שאינה יכולה לחפוף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בניסוח מכתב פיטוריםברטה17/11/2010
שלום רב.
פניתי מספר פעמים ולא קיבלתי מענה ... אשמח לתגובה בהקדם .
אני עובדת כמנהלת מוקד שירות מתאריך 1/2/2006 .
ילדתי את ביתי השנייה בתאריך 9/10/2010 ויצאתי לחופשת לידה חודש קודם ללידה (1/9/2010) .
אני לא מעוניינת לחזור לעבודה ולכן ברצוני להגיש כבר עכשיו מכתב התפטרות ובו אציין את סיבת הפיטורים כצורך לטיפול בביתי .
אשמח לעזרה בניסוח המכתב על מנת שזכויותיי לא יפגעו
תודה מראש
בטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוסח מכתב התפטרות - תגובה
עו``ד ליאת שטיין21/11/2010ברטה שלום,
לגבי נוסח מכתב ההתפטרות- צריך שתהיה בו סיבת ההתפטרות (התפטרות לצורך טיפול בילד), תאריכים (ההודעה + מועד סיום יחסי עובד מעביד, וכדומה), ודרישה לתשלום הכל על פי חוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
ברטה24/11/2010תודה על התשובה ...
כבר הגשתי את מכתב הפיטורים ב 21/11 . . . (חופשת הלידה שלי מסתיימת רק ב 1/3)
תוך כמה זמן אני אמורה לקבל את כספי הפיצויים ?
מתי אוכל לגשת לחתום בלישכה ?
תודה
בטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
עו``ד ליאת שטיין24/11/2010ברטה שלום,
את פיצויי הפיטורים על המעסיק לשלם תוך 15 ימים מיום סיום יחסי עובד-מעביד.
לחתום בלשכה תוכלי מהיום בו נפסקים יחסי עובד-מעביד, אם כי להערכתי ממילא תקופת חופשת הלידה לא תחשב לך כלל (כאשר בנוסף ישנה תקופת ההמתנה בת 90 הימים מאחר והתפטרת ולא פוטרת)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זכויות היולדתרונית17/11/2010
שלום,
ילדתי לפני כמעט 9 חודשים, וכעת אני רוצה להחליף מעסיק, ולעבור למשרה כעובדת בנק, משרה המצריכה ממנה לעבוד שעה פחות ותאפשר לי לטפל בילדי.
שאלתי היא האם אני זכאית לפיצויים לפי סעיף 7 לחוק פיצויי פיטורים, והאם התפטרותי, כדין מפוטר, נקבעת מיום ההודעה המוקדמת או מרגע שחלפה תקופת ההודעה??
אשמח למענה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זכויות היולדת - תגובה
עו``ד ליאת שטיין21/11/2010רונית שלום,
לעניין התחלת עבודה במקום אחר - ככל שמדובר בתנאים משופרים אשר מסייעים לך בטיפול בילד (אפשרות להוציא אותו מהגן בזמן מסויים, למשל), הרי שתהיי זכאית לפיצויים. אין הגדרה מדוייקת מה כן ומה לא, אולם אם עובדתית יש שיפור - הרי שזה עשוי עקרונית להחשב "לצורך טיפול בילד".
לגבי המועד הקובע - יש לבחון כיצד הגדרת את הדברים במכתב ההתפטרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפטרות לאחר לידהאילה17/11/2010
שלום!!
רציתי בבקשה לברר איזה זכויות יש לי אם אני מתפטרת שישה חודשים לאחר שילדתי את ביתי? בחוק רשום שאם אני מתפטרת לטובת טיפול בילד אני זכאית לפיצויים השאלה היא אם אני רוצה לעזוב לעבודה אחרת אם גם יש פיצויים ואם לא מה מרווח הזמן שבו אני יכולה להתחיל בעבודה אחרת לאחר התפטרותי, או אם השעות עבודה בעבודה הנוכחית אכן לא נוחות לי לטיפול בילד ושעות אחרות כן יהיו לי טובות אם גם זה נקרא לצורך טיפול בילד. דבר שני מה הם גובה הפיצויים לעובדת בשכר לפי שעות (לא גלובלי) האם גם הוא חודש אחד לכל שנת עבודה או שזה משתנה..
אודה מאוד לכל העונים והמסייעים
אילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפטרות לאחר לידה - תגובה
עו``ד ליאת שטיין21/11/2010אילה שלום,
לעניין התחלת עבודה במקום אחר - ככל שמדובר בתנאים משופרים אשר מסייעים לך בטיפול בילד (אפשרות להוציא אותו מהגן בזמן מסויים, למשל), הרי שתהיי זכאית לפיצויים. אין הגדרה מדוייקת מה כן ומה לא, אולם אם עובדתית יש שיפור - הרי שזה עשוי עקרונית להחשב "לצורך טיפול בילד".
עניין זה יש לבחון באופן ספציפי לשתי המשרות ותנאיהן הכלליים - זאת ניתן לעשות בפגישת ייעוץ מסודרת.
בעבודה לפי שעות יבוצע חישוב פיצויי הפיטורים בהתאם להיקף המשרה המשתנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיטורים בהריוןמור17/11/2010
שאלתי היא האם עובדת שפוטרה בזמן הריון וישנו אישות ממשרד התמ"ת בהנחה שיש ותק של שנה וקצת, זכאית לפיצוי על פיטורין או משהו דומה?
שאלה נוספת בזמן חופשת לידה למה זכאית עובדת? דמי לידה? ע"י מי משולמים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיטורים בהריון - תגובה
עו``ד ליאת שטיין21/11/2010מור שלום,
בפיטורים, ככל שמלאה לך שנה, תהיי זכאית לפיצויי פיטורים ללא כל קשר להחלטת משרד התמ"ת.
בחופשת הלידה זכאית עובדת בתנאים הקבועים בחוק לקבל דמי לידה אשר משולמים ע"י המוסד לביטוח לאומי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוקי עבודהדנית16/11/2010
שלום רב,
אני ילדתי בחודש יוני 2010 לאחר שעבדתי במקום העבודה 11 חודשים.
הארכתי את חופשת הלידה וכרגע אני נמצאת בחל"ת עד מרץ 2011.
לפני מספר ימים התעוררו מחלוקות ביני לבין מקום העבודה.
רציתי לדעת את זכויותיי מבחינת פיטורים: מתי מותר למעביד לפטר אותי, האם אני זכאית לפיצויי פיטורין במידה והוא מפטר (והאם אני זכאית להם במידה ואני מתפטרת)? מהי חובת ההתראה מראש מבחינת המעביד?
בנוסף, הבנתי שאמא עובדת זכאית לנקודות זיכוי נוספות במס הכנסה, מהו התהליך וכמה זיכוי מגיע לי? האם הזיכוי חל גם באופן רטרואקטיבי על כל שנת המס בה ילדתי?
תודה מראש,
דנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוקי עבודה - תגובה
עו``ד חן שטיין17/11/2010דנית שלום,
מיום שובך (גם מחל"ת) חלה הגנה מפיטורייך, וזאת למשך 60 ימים. בנוסף, אם תפוטרי לאחר 60 ימי ההגנה, הרי שתהיי זכאית גם להודה מוקדמת בת 30 ימים, שלא יכולה לחפוף.
ככל שתתפטרי עד 9 חוד' לאחר הלידה לצורך טיפול בילד, הרי שתהיי זכאית לפיצויי הפיטורים. בכל מקרה, יהיה עלייך לתת למעסיק הודעה מוקדמת בת 30 ימים (אלא אם יש ביניכם הסכם לתקופה אחרת).
לגבי נקודות הזיכוי - מדובר בעניין ספציפי מאוד לפי הנתונים האישיים - עלייך להפנות שאלתך בעניין זה למס הכנסה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



.jpg)