מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אימוניםתומר28/10/2009
שלום אני בן 14.5 גובה 167 ס"מ ומתאמן 3 פעמים בשבוע:ראשון שלישי וחמישי.
אני מתאמן בבית.אוכל גם חלבונים אחרי כל אימון(משתדל)
אני עושה כל אימון שבע ורבע- שעה ועשרים דקות.אני עושה שכיבות שמיכה ,מתח,כפיפות בטן,שימוש במשקולת של 10 ק"ג ומכשיר מולטי טריינר (משתמש עד משקולת חמישית).
מתשדל לעשות גם פעם בשבוע ריצה אבל לא תמיד יוצא .אני מפותח מאוד ביחס לילדים בגילי ובביה"ס.
השאלה שלי -אם אני מתאמן במשך למעלה במשנה עם הפסקות של שבוע בערך פעם בכמה חודשים,
אם אני אפסיק שסיבה כלשהי לזמן ארוך השרירים יהפכו לשומן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם שריר הופך לשומן?
לוטם דובינסקי01/11/2009השרירים (המורכבים מחלבון) אינם נהפכים לשומן.
ישנה התכווצות של תאי השריר בעקבות הפסקת האימונים הנקראת אטרופיה - דלדול שרירי.
פירוק של שריר נעשה במצבי תת תזונה.
בנוסף, מעט מאוד מן השריר מתפרק בעקבות פעילות גופנית אינטנסיבית, בעיקר אם המתאמן לא אכל פחמימות לפני האימון אשר תורמים אנרגיה עיקריים במאמצים מסוג זה.
במקרה ותחזור להתאמן השרירים שוב יגדלו - היפרטרופיה שרירית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימון ABעדן28/10/2009
שלום אני בן 13.2 ושוקל 47.4 קילו גובה 160
אני לפני שבוע בערך התחלתי מסה,כלומר חישבתי את הbmr שלי והוספתי לו 500 קלוריות ליום וזה מה שאני אוכל.
אני התחלתי תוכנית אימונים AB:שהולכת ככה:מימין לשאמל
AXBAXBX
הנה לינק לתוכנית אימונים:
והשאלות שלי הן:
א.איך נתוני המשקל הגיל והגובה שלי?
ב.האם הגיל טוב להתאמן?האם יכול להגרם נזק כלשהו?
ג.אמרו לי שלא כדאי לי להתחיל אם הגוף שלי לא מיצר טסטוסטרון.
והבנתי מזה טסטוסטרון והגוף שלי מייצר אותו....
האם עדיין יכולה להגרם בעיה?
ד.איך התוכנית אימונים שלי?ואיך הפיזור שפיזרתי אותה במהלך השבוע?
ה.בנתיים יש לי רק שני משקולות של 2 קילו אבל בקרוב אני הולך לקנות שני משקולות יד מתברגות של כל אחת 8 קילו(אני יעלה את המשקל שאני מרים לאט לאט ואפשר כי זה פלטות של משקולות שמבריגים)ומוט אולימפי עם סה"כ של 20 קילו (שגם את המשקל שלו אני יעלה לאט לא)
ומתח נתלה למשקוף. זה טוב מה שאני רוצה ?מתאים לגיל שלי(אני חייב לציין שאני לא יודע אם אני יגיע שאני ירים 20 קילו או 8 קילו במשקולות יד)
והאם בתרגילים בתוכנית אימונים ששמתי שיש תרגילם שמחזיקים את המשקולות בצורה מקבילה אז אפשר להשתמש בתרגילים אלו במוט אולימפי במקום שני משקולות?
ואשאלה אחרונה
ו.זה בסדר שאני מתחיל מסה?
זהו תודה
אני מצתער אם זה יותר מדי שאלות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוכנית איומונים
לוטם דובינסקי01/11/2009א. ע"פ נתוניך הBMI שלך באחוזון ה - 50 - מצויין.
ב. במידה ואתה מתאמן נכון ובצורה הדרגתית, ישן טוב ואוכל טוב לא יגרם נזק.
ג. לילד בן 6 שמתאמן יראו שיפור במרכיבי כושר גופני כולל כוח בעקבות אימון, לכן, כנראה שגם לך...
ד. כל עוד האימון מדורג וכולל מנוחות מתאימות ,מבוצע בטכניקה הנדרשת לכל תרגיל, מפעיל שרירים ושרירים נגדיים, לא אמור להגרם כל נזק.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קייטנת ספורטעידן25/10/2009
האם יהיה ג'ודו וקפוארה בקייטנת הספורט ?
איפה הקייטנה תתקיים ?
האם הקייטנה מתאימה לילדים בכיתה ז' ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קייטנת ספורט
לוטם דובינסקי25/10/2009שלום יוסי ,
בקייטנה יהיו אומנויות לחימה מסוגים שונים : ג'ודו, קפוארה, קרב מגע, קראטה וכו',כמובן שיהיו מקצועות ספורט נוספים כמו כדורגל, כדורסל, הוקי, התעמלות קרקע ומכשירים ועוד...
בקיץ קייטנת הספורט התקיימה במכון וינגייט לחינוך גופני ולספורט ע"ש זינמן, בפסח הקייטנה התקיימה בכפר הירוק וכך כנראה יהיה גם בשנה הבאה...
הקייטנה מתאימה לילדי כיתות א - ז כולל...
לפרטים נוספים :* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקולותמשה23/10/2009
אני בן 14 גובה:1.53 ושוקל:53 האם מותר לי להרים משקולות של 4 קילו?
האם זה יפגע בגדילה שלי(בגובה)?
אני מתאמן הרבה זמן עושה כפיפות בטן ולא רואה ריבועים מתי אני יתחיל לראות?
איזה תרגילים כדאי לי לעשות בנוסף לכפיפות בטן?
האם כדאי לפני אימון לעשות ריצה?
מאיזה גיל מותר להשתמש בחלבונים?
האם מותר לי ללכת לבריכה ולעשות שחייה ואחרי זה להכנס לחדר כושר אני בן 14 1.53 שוקל 53
תודה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקולות
לוטם דובינסקי25/10/2009משה שלום,
במידה והגעת למשקל 4 ק"ג באופן הדרגתי והמשקל אינו גורם לך לכאבי שרירים מאוחרים... מותר לך!
במידה והמשקל כבד לך מידי ואינך מבצע את החזרות בטכניקה הנכונה והתזונה שלך אינה מאוזנת יכול להגרם נזק לשלד, לשרירים, לגידים ועוד...
אני מניח שהבטן שלך מרובעת מתחת לשכבת העור! מה שמסתיר את הריבועים זו רקמת שומן.
ניתן להוריד את אחוז השומן בגוף ע"י פעילות אירובית ותזונה דלה בשומן.
חלבונים יש בתזונה הטבעית בכמות מספקת ואף יותר...אין צורך בגילך לקחת תוספי חלבון.
אין בעיה להכנס לחדר כושר לאחר שחייה,ריצה וכו' , רצוי לאכול חטיף בריאות כלשהו בינהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סבולת מהירותגולן22/10/2009
באיזה גיל מתפתחת המערכת האנאירובית אצל ילדים
והאם בקבוצות כדורגל אפשר להתחיל מגיל מסויים לעבוד על סבולת מהירות
ומה המינון הנכון?
האם יש אפשרות לבצע אימון מחזורי לאחר חימום בכדורגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימון אנאירובי לילדים
לוטם דובינסקי25/10/2009המערכת האנאירובית מגיבה במהירות לדרישת אנרגיה הנובעת ממאמץ עצים, ומסוגלת לספק אנרגיה למשך זמן קצר.
בילדים, במיוחד בגילאים צעירים, עיקר הפעילות היום יומית מבוססת על פעילות אנאירובית בעצימות בינונית - גבוהה, הנמשכת זמן קצר.
פעילות אנאירובית קצרה (שניות בודדות) המבוצעת ע"י ילד תתבצע באיכות דומה לזו של המבוגר.
לעומת זאת, יכולת הילד לבצע פעילות אנאירובית ארוכה יותר,ה דורשת הפעלת המערכת הגליקוליטית תהיה נמוכה בהשוואה למבוגר:
לילדים רמה נמוכה של אנזימים אנאירוביים אשר קובעים את קצב פירוק הפחמימות (מהירות דרישת האנרגיה למאמץ) ולכן הם מייצרים פחות לקטט בעקבות מאמץ אנאירובי עצים.
אימון אנאירובי משפר את יכולתם האנאירובית בילדים.
המינון הנכון נקבע באופן הדרגתי בהתאם ליכולת הבסיס של הילד.
אם הכוונה באימון מחזורי לאחר חימום היא באימון מחזורי בחדר כושר התשובה היא כן !
אם התכוונת למשהו אחר אנא פרט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרועי21/10/2009
יש דרך לשפר את הקפיצה לרוחק???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיפור קפיצה לרוחק
לוטם דובינסקי21/10/2009ישנה דרך לשפר את הקפיצה לרוחק והיא ע"י אימון...
חיזוק שרירי הרגליים ושיפור במהירות הריצה יביאו לשיפור במרחק הקפיצה לרוחק.
כמובן שהשיפור לא יגיע תוך יומיים...יש להתאזר באורח רוח סבלנות ולהתמיד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטן ורגלייםרועי21/10/2009
שלום אני בן 14 וחצי יש לי ירחיים רחבות ובטן
אבל אני לא כל כך שמן. אני חושב שאני שומר על תזונה נכונה אבל אני לא עושה כלכך הרבה ספורט רציתי לדעת איזה דרך הכי טובה ויחסית קצרה להורדת שומן ברגליים ובבטן?.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורדת שומן בירכיים ובבטן
לוטם דובינסקי21/10/2009שלום רועי,
לצערי ולצערם של רבים אחרים, אין אפשרות לבחור את המיקום ממנו ירד השומן כשאנחנו מרזים.
פעילות גופנית ותזונה נכונה לאורך זמן יגרמו בסופו של דבר לירידת שומן גם במקומות "נידחים".
לכן, שמירה כל אורח חיים בריא ופעילות גופנית כדרך חיים מאפשרים לנו להשאר במידות הרצויות, בגוף בריא יותר ובהרגשה טובה יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהטל19/10/2009
רציתי לשאול אני מתאמנת בחדר כושר שבועיים רציתי רק לדעת מתי יבואו תוצאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתי רואים תוצאות מאימון
לוטם דובינסקי20/10/2009שלום טל,
תוצאות יגיעו בעקבות התמדה ונחישות לאורך זמן.
כמובן שמטרת האימונים צריכה להיות ברורה לך והאימונים צריכים להבנות נכון.
אימון בילדים שונה ממבוגרים גם בזמן ההגעה לתוצאה המיוחלת.
אימון בבנות שונה מבנים גם כן באותתו עיניין.
יש לזכור שלאחר ההגעה לתוצאה המיוחלת יש להמשיך ולשמר אותה ע"י אימונים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריצת 2000\1500שירלי19/10/2009
היי,התחלתי לנסות להיכנס לכושר גופני לפני חמישה ימים,עשיתי היום ריצת 1500 והתוצאה שלי הייתה 10 דקות.
איך אני יכולה לשפר את התוצאה שלי בדקה לפחות,עד יום חמישי הזה?
דרך אגב,אני בת 14 וחצי,מבנה גוף רזה.
מצפה לתגובה עוד היום!תודה רבה ולהתראות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כושר אירובי
לוטם דובינסקי20/10/2009שלום שירלי,
לא ניתן להכנס לכושר אירובי כל כך מהר, לוקח לפחות 4 שבועות עד לתחילתו של שיפור בכושר הגופני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד משהו
שירלי20/10/2009אז אתה אומר בעצם,שגם אם אני ארוץ [מהיום ועד חמישי] כל ערב 2000,זה עדיין לא ישפר את התוצאה שלי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבחן 2000 מטר
לוטם דובינסקי20/10/2009יכול מאוד להיות שהתוצאה תשתפר אך לא בהרבה.
יכול להיות שביום המבחן גופך יהיה תשוש מידי בכדי להשיג תוצאה טובה יותר.
אני ממליץ לבצע מחר ריצה קלה מאוד של 1000 מטר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדים על מכשיר הליכה/ריצהדני16/10/2009
שלום
רכשתי מכשיר ריצה / הליכה ויש לי ילדה בת 6 וילד בן 11
האם מותר להם לעלות על המכשיר ולהתאמן ??
הם מתכנתים אותו על מצב הליכה והולכים כ 20 דקות כל אחד. מהירות 3-4* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדים על מכשיר הליכה
לוטם דובינסקי20/10/2009שלום רב,
מבחינה גופנית אני בטוח שילדייך יכולים לעלות על המכשיר.
המכשיר מדמה הליכה ברח' ואני מאמין כי לילדייך אין בעיה ללכת ברח'.
מבחינה חוקית אינני יודע, ע"פ הגבלות היצרן.
בפעמים הראשונות שילדייך עולים על המכשיר יש לדאוג שהם יהיו עירניים, יש לדאוג שידיהם יאחזו במעקה שבצידי המכשיר או בזה שמלפנים, יש לודא שהכבל שמכבה את המכשיר במקרה של נפילה מחובר לילדייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימוניםתומר14/10/2009
תודה רבה על התשובה.
אני בן 14.6 שוקל 55 ק"ג וגובה 1.67.אוכל פחמימות לפני האימון וחלבונים אחריו
לא התחלתי עם תכנית האימונים הנוכחית ישר,התאמנתי באימונים שונים,החל מג'ודו(מגיל 5) ועד כושר ביתי החל מגיל 12.10 חודשים בערך.
עוד דבר.זהו תוכנית האימונים שלי:(מחכה 1וחצי דקות בין סט לסט,ובין תרגיל לתרגיל)
במכשיר המולטי טריינר למדתי להשתמש מאחי הגדול וחבריו שמתאמנים בחדר כושר
כשני משתמש במשקולת היד אני מישיר את הגב(על קיר או בעמידה זקופה)
-מתיחות
-50 קפיצות בחבל
-מולטי טריינר:3X10 חזרות של פרפר ,משקולת חמישית(חזה)
-שכיבות שמיכה רגילות: 3 X מקסימום חזרות
-שכיבות שמיכה עם רגליים על המיטה:3 X מקסימום חזרות
-קפיץ(מתיחות כאלה,ללא משקל) 3X15 חזרות
**
-מתח:4 X מקסימום חזרות
-מולטי טריינר:עמידה עם בירכיים קצת כפופות וגב קצת כלפי מטה ומשיכות מלמטה עד לאמצא החזה,משקולת רביעית:3X10 חזרות
-מולטי טריינר:ישיבה עם הבטן לכיוון הכרית,ומשיכות מלמעלה עד לבטן(משקולת רביעית)-3X12 חזרות
**
-הנפות לצדדים עם משקולת יד לחיזוק הכתפיים,8 ק"ג:3X10 חזרות לכל יד
-קפיץ (מתיחות כאלה,ללא משקל) מתיחות בגובה הכתפיים,3X5-7 חזרות
**
-מולטי טריינר:משיכות מלמטה בישיבה לחיזוק שרירי הידיים,משקולת שלישית:4X10 חזרות
-משקולת יד:הנפות לחיזוק שרירי הידיים(בין המרפק לכתף,10ק"ג):3X10 חזרות לכל יד
-משקולת יד:הנפות מהמותן עד לחזה הנגדי,10 ק"ג:3X10 חזרות לכל יד
-שכיבות שמיכה יהלום:3 X מקסימום חזרות
-ג'קסונים:3 X מקסימום חזרות
-קפיץ (מתיחות כאלה,ללא משקל) 3X5 חזרות לכל יד
**
-כפיפות בטן עם רגליים 'שלובות באוויר' :3X 30 חזרות
-ידיים על המתח,הרמת רגליים לחזה:3X8 חזרות
-שוכב על הגב,בירכיים לחזה,3X8 חזרות
-כפיפות בטן,אלכסונים,20 חזרות לכל צד
-נשען על המרפקים ומרים את הרגליים הישרות לכמה שניות.
**
קפיצות חבל-50 קפיצות
**
מתיחות
זהו,מה דעתך על כך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי
תומר14/10/2009להוסיף שאת האימון אני מבצע 3 פעמים בשבוע-ראשון ,שלישי וחמישי
באופן קבוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימוניםתומר13/10/2009
אני בן 14.5 ,שוקל 55 ק"ג (לערך) .אני מתאמן 3 פעמים שבוע(ראשון,שלישי,חמישי)
בביתי,כאשר כל אימון נמשך שעתיים.אני עושה כל מיני תרגילים לחיזור השרירים
של החזה,הכתפיים,הגב והבטן.משתדל גם לקפוץ בחבל ולרוץ.
אני מרים משקל עד המשקולת החמישית (לגבי זה התייעצתי עם רופא).
שאלתי ,האם האימון-אורכו ותדירותו אינה מסוכנת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי להוסיף
תומר13/10/2009ששלושת האימונים אותו הדבר ...והאם יש נזק בעשיית תרגילים בגב לא ישר לגמרי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאימונים זהים ונזק לגב
לוטם דובינסקי14/10/2009כאשר האימונים זהים לאורך זמן רב לא תהיה התקדמות. אתה אומנם תשמר את מסת השריר הנוכחית אך לא תעלה במסת השריר.
אתה יכול להזיק לגופך במידה ואינך מבצע את התרגילים בטכניקה הנכונה, לגב, למפרקים ולרקמות נוספות.
רצוי מאוד שילד בגילך יקבל הכוונה ממדריך מקצועי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזונה בזמן מאמץ גופני
לוטם דובינסקי14/10/2009עומס האימון מורכב מעצימות המאמץ תדירותו ומשכו.
כמובן שיש לקחת בחשבון מנוחה מתאימה, אשר יוצרת מצב אנאבולי בשרירים (בונה) לעומת האימון שהוא קטבולי (מפרק).
שעתיים של אימון הם זמן רב אך במידה והאימון מבוקר ובמידה ואתה אוכל בזמן המתאים את התזונה הנכונה אין כל סכנה.
אני ממליץ לך לאכול משהו קטן כמו תמרים, אגוזים, תפוח, בננה (אחד מהם) תו"כ האימון ע"מ לשמור על כך שהאנרגיה למאמץ תגיע מפירוק מזון ולא מפירוק רקמות בגוף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל מתאמן בחדר כושרחגית12/10/2009
מאיזה גיל אפשר להתאמן בחדר כושר?
אצלנו הגבילו בחדר הכושר את המתאמנים לגיל 14 ומעלה.
האם הם רשאים לעשות כן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוק הספורט
לוטם דובינסקי14/10/2009ע"פ חוק הספורט ניתן להתאמן בחדר כושר מגיל 6.
חדר הכושר צריך להיות עם מכשירים מתאימים לילדים ועם מדריך חדר כושר אשר עבר הסמכה של מדריך חדר כושר לקטינים.
ישנן הגבלות נוספות.
במידה וקטינים אחרים (מתחת לגיל 18) מתאמנים בחדר הכושר כנראה קיים מדריך חדר כושר לקטינים. אינני יודע האם ע"פ חוק מותר להגביל את גיל התאמנים במידה והתנאים לקטינים קיימים וקטינים אחרים מתאמנים שם. אבדוק ואחזור עם תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוגי סטיםיאיר09/10/2009
אני מתאמן במשך כמה חודשים. רציתי לדעת מה ההבדל בצורת הסטים.. כלומר נגיד אני עושה תרגיל ליד לרגל ולבטן.. אז מה ההבדל אם אני עושה את התרגיל ליד מחכה קצת עושה אותו עוד פעם, ככה 3 פעמים.. או שאני עושה יד בטן רגל ואז עוד פעם ככה 3 פעמים? תודה!
שאלה שניה בקשר לנפח היד. אני לא רזה אבל יחסית לא כבד במיוחד.. אני לא רוצה שיהיה לי יד קטנה עם שרירים בולטים..אני רוצה שהיקף של היד תגדל והיא תהיה עבה.. מה מומלץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיטות אימונים בחדר כושר
לוטם דובינסקי14/10/2009שלום יאיר.
ישנן שיטות אימונים שונות בחדר הכושר : שיטת הפרמידה, שיטת האימון המחזורי והעל מחזורי וכו'
כל שיטה מותאמת למטרה כלשהי - (סבולת שריר, היפרטרופיה, כוח מתפרץ וכו') ולדרגת אימון שונה.
שאל את מדריך חדר הכושר איזה שיטה מתאימה לך, לרוב, לילדים בגיל ההתבגרות מתאימה שיטת האימון המחזורי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום יש לי שאלה ...חסוי09/10/2009
שלום .. אני בן 12 וקצת ואני רוצה לדעת אם אני יכול להתחיל להתאמן בחדר כושר.
אומרים לי שמותר רק מגיל 14 אבל מצאתי במקומות שונים באינטרנט שמותר אפילו מגיל 12..
אני אשמח אם תענו לי ברצינות כי זה חשוב לי מאוד.
תודה מראש! :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גדילה ואימונים בחדר כושר
לוטם דובינסקי14/10/2009אימוני התנגדות בחדר כושר אינם פוגעים בגדילה !
במידה והאימון אינו מבוקר - העומס גדול מידי, התרגילים אינם מבוצעים בטכניקה הנכונה, התזונה אינה מספקת או שניהם גם יחד, הגדילה יכולה להעצר ורקמות נוספות יכולות להפגע כמו מפרקים, עצמות, שרירים ועוד.
ישנה חשיבות גדולה מאוד, במיוחד בגיל ההתבגרות להתאמן באופן מאוזן ע"מ לשמור על עקומות עמוד השדרה ועל מנחו של השלד. אימון של שרירי החזה בלבד לדוגמה, ללא מתיחות מתאימות יכול להביא לכך שהכתפיים ייטו לפנים - לאורך זמן זה יכול לגרום לשינויים בעקומות עמוד השדרה ולכאבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאימון קטינים
לוטם דובינסקי14/10/2009ראה תגובתי בהקשר זה למטה - חוק הספורט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה .
חסוי19/10/2009תודה רבה על התשובה ! :)
אבל האם ייתנו לי להתאמן בחדר כושר שקרוב אלינו?
ואני צריך מדריך צמוד או שייתנו לי תוכנית אימונים?
אשמח לקבל תשובה מהר :)
תודה מראש..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוק הספורט
לוטם דובינסקי20/10/2009שלום רב,
ראה תגובתי למטה - חוק הספורט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)




