מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כפיפות בטןאלוני25/11/2009
בוקר טוב,
רציתי לברר האם ניתן לבצע כפיפות בטן (לא מלאות) עד 30 מעלות לילדים בגילאי 4-5?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפיפות בטן
לוטם דובינסקי25/11/2009בהחלט ניתן אך אין צורך בכך...
שרירי הבטן מחולקים ל4 שכבות : הישר בטני הוא השריר שמתכווץ בכפיפות בטן.
הישר בטני הוא השריר השטחי ביותר מבין שרירי הבטן. בגילאים הללו רצוי לעבוד על החזקת גוף ולהפעיל את השרירים העמוקים יותר - השרירים הלוקליים.
בפועל יש לנסות ולגרום לילד לזחול הרבה במשימות מאתגרות, לקפוץ על טרמפולינה תו"כ החזקת גוף ישר, טיפוס על סולמות וחפצים ומשחקי תנועה רבים ומגוונים ככל שניתן. כמובן שרצוי לעשות זאת בשיתוף עם ילדים אחרים בכדי לגעת בהיבטים נוספים כמו ההיבט החברתי שחשוב לא פחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנושא חד"כגיא22/11/2009
היי,
אני בן 14.5 גובה:183 ס"מ שוקל 74 קילו .
לפני שנתיים הורדתי 5 קילו תוך חודשיים ע"י ריצה של 6-7 ק"מ בשעה.
כתוצאה מכך נשאר לי עור, אני יכול למתוח את העור שמתחת לסנטר . וגם ליד הדו ראשי.
את העור העודף אני יכול להעלים ע"י הגדלת מסת השריר שלי ?
אני מתאמן בחד"כ 3 פעמים בשבוע רביעי שישי שבת במשך חצי שנה .
אני כבר 3-4 חודשים מתאמן עם משקולות ,
דחיקה של 40 קילו סה"כ (מוט 20 קילו ומוסיף 10 קילו כל צד)
מוט W ועוד תרגילים כנגד משקולות .
יש סיכון שפגעתי לעצמי בתהליך הגדילה ? (בעיקר בהפתחות לגובה ?)
יש תקופות שבהם הברכיים שלי כואבות, .
הקרסוליים שלי מתעקמים כל כמה זמן
בייחוד קרסול שמאל.
אמרו לי שזה יכול להיות או בגלל שעצם גדלה יותר מהר מהשריר/גיד /רצועה
ויש שאמרו לי שזה בגלל עומס רב על המפרקים שלי.
יש דרך לאבחן את זה מבלי ללכת לאורטופד ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקע ונקעים חוזרים
לוטם דובינסקי02/12/2009שלום גיא,
אינני יודע מהו גובהך הסופי המשוער אך לדעתי אתה די גבוה...
כאבי הברכיים יכולים להיות כתוצאה מעומס מוגזם עליהם ואף כתוצאה מהגדילה עצמה..
מה שאתה מתאר בקרסוליים נקרא נקע, כשמתרחש נקע הרצועות באזור הקרסול מתארכות והן לא יכולות לחזור לגודלן המקורי ואז מתרחשים נקעים חוזרים מעצבנים במיוחד. מומלץ עד מאוד להתאמן אימוני שיווי משקל - "אימונים פרופריוספטיים" בכדי שהשרירים באזור הקרסול יתמכו בו כמו שהרצועות תמכו עד הנקע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום עידו אני ישמח עם תוכל לעזור.ניר16/11/2009
שלום רב עידו אני ניר ואני בן 15 וחצי.
אני מתאמן בין 3-5 ימים בשבוע בבית.
אני עובד על משקולות ,כפיפות בטן ושכיבות שמיכה.
כנראה שאני לא אוכל טוב לפי מה שאני חושב לא בהגזמה אבל לא מרבה בלאכול פירות ,ירקות כמובן שאני אוכל מדי פעם אבל לא קבוע ובמינון מסוים.
אני מאוד פוחד שעובדות אלה ישפיעו על הגובה שלי.
אני גובה 1.70 ורוצה לדעת עם תגיד לי מה לאכול שיעזור לי או מה לא לעשות כדי שיפגע לי בפרקים ובעצמות כמו שרשמת פה לאחרים.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה
לוטם דובינסקי17/11/2009שלום ניר,
לא ברור לי מי זה עידו...
בכל אופן לגבי תזונה ...
באתר "עולם הכושר" ישנו מאמר בנושא תזונה לפני בזמן לאחר פעילות גופנית. תהנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימון כושר לילדים גילאי 4-5אלוני16/11/2009
שלום רב,
רציתי לבדוק איזה סוג של פעילות גופנית רצוי ומומלץ לעשות עם ילדים בגילאי 3-6? האם יש לכן רעיונות?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימון כושר לילדים בני 4-5
לוטם דובינסקי17/11/2009שלום רב,
כל פעילות גופנית טובה לילדים בגיל זה, רצוי לשלב הרבה זחילות ושיווי משקל תו"כ התנועה.
יש להעביר לילדים בגילאים הללו בצורת משחקים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי,יש לי שאלה שקשורה לריצהשירלוביט ביט15/11/2009
לא כל כך קשורה האמת,
אבל האם בנאדם יכול להגיע למצב שהמהירות שהוא עושה בה ריצות קצרות [בספרינט]
תהיה גם המהירות שבה הוא עושה ריצות בנוניות-ארוכות כמו בריצת 2000?
אם כן [אם בכלל הבנת את השאלה] כמה זמן לוקח להגיע ואיזה תוכנית אימונים דרושה לכושר כזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כושר אירובי ואנאירובי
לוטם דובינסקי17/11/2009שלום רב,
שאלה יפה...
אדם אינו יכול להגיע למהירות אותה הוא משיג בריצת ספרינט, בריצה מסוג זה - פעילות אנאירובית פירוק המזון לאספקת אנרגיה הוא ללא נוכחות חמצן ולכן הזמן שבו אדם יכול להתמיד במהירויות הללו קצר ביחס לריצה ארוכה כגון ריצת 2000 - מאמץ אירובי, שם פירוק המזון לצורכי האנרגיה נעשה בנוכחות חמצן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני בן 12ניב15/11/2009
אני רוצה לישאול עם מותר לי להרים משקולות עם מותר לי אז תירשמו לי איזה קילו בכל משקולת!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרמת משקולות לילד בן 12
לוטם דובינסקי17/11/2009שלום ניב,
מותר לך להרים משקולות. רצוי שתעשה זאת בעזרת מדריך שינחה אותך כיצד !
אחרת אתה עלול להזיק לגופך ע"י משקל לא מבוקר וטכניקה לקויה.
תתחיל במשקל קל יחסית, כלומר משקל שאתה יכול להתמיד מס' חזרות רב - 30 חזרות לדוגמא, ותעלה את המשקל באופן הדרגתי - כל שלושה שבועות - ניסוי וטעיה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי שאלהלולה13/11/2009
יש תרגילים שעוזרים לגבוה?
אני בת 13 וחצי 1.48 זה בסדר לגילי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש תרגילים שעוזרים לגבוה ?
לוטם דובינסקי15/11/2009שלום לולה
לצערי אין תרגילים שעוזרים לגבוה...ישנם תרגילים שתורמים רבות לזקיפות הגוף ועמוד השדרה ובכך למראה תמיר יותר.
ישנה עקומת גדילה לבנות אשר בודקת את גובהך ביחס לגילך, את העקומה ניתן למצוא באתר האינטרנט של משרד הבריאות.
ע"פ העקומה את נמצאת באחוזון נמוך , כלומר, ביחס לשאר האוכלוסיה את נמוכה יחסית לגילך.
מהו גובהה של אמך ומהו של אביך ?
במידה וגדילתך נעצרה, אני ממליץ לגשת ולהתיעץ עם רופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני בן 13ניב13/11/2009
שלום,
אני בן 13 ורציתי לדעת עם מותר לי להיתאמן או להרים מישקולות
עם כן מה מותר לי להיתאמן וכמה קילו בכל מישקולות תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להתחיל להתאמן
לוטם דובינסקי15/11/2009שלום ניב,
כן, מותר...
רצוי מאוד שמאמן מוסמך ילווה אותך בשלבי האימון הראשונים.
אימון לא מבוקר יכול לגרום לנזק גופני ארוך טווח..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לכוח פיזיניר13/11/2009
שלום,
אני עוד מעט בן 14 בכיתה ח', אני מתאמן בשכיבות שמיכה,כפיפות בטן ומתח כבר 2.5 שנים ופעיל שנתיים בחוג קראטה. בכל תרגילים אלו אני פועל לפי 3-4 סטים של 80% בערך ונח 60-90 שניות בין סט לסט. יחסית לגובה ,למשקל ולגיל שלי יש לי מסת שרירים מפותחת. הבעיה היא שיש אצלנו בבית ספר מדידות של זריקת כדור ברזל- 3 ק"ג ומצטיין אצלנו זה 9 מטר, ודווקא במקצוע זה ילדים שיש להם הרבה פחות שרירים ממני, עושים הרבה פחות שכיבות שמיכה ומתח ממני זורקים יותר רחוק ממני. סתם לנתונים אני יכול לבצע 45 שכיבות שמיכה תקניות בלי בעיה, ומתח אני עושה 18
מישהו אמר לי שהכוח הפיזי של הבנאדם נמדד ע"פ הכוח המתפרץ שלו וזריקת כדור כוח זה בהחלט כוח מתפרץ, ושתרגילים כמו מתח שמיכה בטן מבוססים על סיבולת שריר ולא מתבטאים בכוח.
רציתי לשאול אם זו אמירה נכונה והאם זה הגיוני שהילדים האלה שציינתי יותר חזקים ממני פיזית?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כוח מתפרץ וסבולת שריר
לוטם דובינסקי15/11/2009שלום ניר,
לכוח מגוון רחב של ביטויים.
זריקת כדור ברזל בהחלט מבוססת על כוח מתפרץ ותלוי רבות ביכולות גנטיים.
שכיבות שמיכה ומתח מבטאים סבולת שרירית ותלויים רבות באימוני כוח.
כמובן שניתן לשפר כוח מתפרץ בעקבות אימון, בעיקר ע"י אימון פליאומטרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימוןנוי שקורי12/11/2009
אני מחדר כושר כבר חצי שנה ואני רוצה לדעת אם האימון שלי טוב
אני עובד על מסה
תביאו לי בבקשה אימון טוב של מסה!
אני לא שמן ולא רזה אני סבבה ואני רוצה להוריד שכבת שומן כדי שאני יוכל לראות את ה"קוביות" האם אני יכול לרוץ אחרי אימון? מה עדיף לרוץ לפני או אחרי האימון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימון
לוטם דובינסקי15/11/2009שלום נוי,
שאל את מדריך חדר הכושר האם אתה מבצע את התרגילים בטכניקה הנכונה, האם אינך מגזים במשקלים והאם התזונה והמנוחות שלך מספקות. אינני יכול לדעת בשלט רחוק האם הינך עושה כך.
אתה יכול לרוץ אחרי ואתה יכול לפני , איך שנוח לך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיטנהשמואל09/11/2009
האם תתקיים קייטנת חנוכה או קייטנת פסח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קייטנה בפסח
לוטם דובינסקי15/11/2009שלום שמואל,
קייטנת חנוכה לא תתקיים, תצטרך להתעזר בסבלנות ולחכות לקייטנת פסח.
השנה הקייטנה תתקיים בפסח ותכלול מגוון רחב של פעילויות ספורט - משחקי פנאי ונופש- שני דגלים, פריסבי, קפיצה בחבל, מצנח, מטקות, כדורגל, כדורסל, התעמלות קרקע ומכשירים, מחול אירובי, אומנות לחימה וועוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבקת חלבון לנער בן 15גלעד נעמי08/11/2009
שלום
בני בן 15 ומתאמן בחדר כושר לפי תוכנית AB.
תוכנית זו הינה יומיים אימון בחדר כושר ולאחר מכן יום חופשי.
לאחר תחנונים רבים הסכמתי לרכוש אבקת חלבון בשם MATRIX.
שאלתי רופאת ילדים של קופת חולים ולאחר שאמרה כי אין שום מניעה ולא מזיק, רכשתי את האבקה.
היום אני מצטערת שנכנעתי ללחץ, ונראה לי מיותר לנטול אבקת חלבון (לאחר כל אימון).
ברצוני לדעת האם מונע גדילה, מה ההמלצה?
האם עכשיו, במידה ואפסיק לרכוש קופסא, מה יקרה לגופו?
ברצוני לציין כי ילדי אובססיבי לגבי חדר הכושר וזה ממלא חלק גדול מעולמו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבקת חלבון
לוטם דובינסקי09/11/2009שלום גלעד,
צריכת החלבון לילדים ולנערים נעה בין 1.2 - 1.6 גרם חלבון לק"ג משקל גוף ליום, כלומר עם בנך שוקל 50 ק"ג רצוי שיצרוך 80 גר' חלבון ביום - אין בעיה לספק חלבון זה בתזונה ללא תוספים.
הבעיה עם תוספת חלבון היא שהנערים חושבים שככל שהם יצרכו יותר כך שריריהם יתנפחו יותר ולא כך הם פני הדברים. עודף של חלבון יכול להאגר כשומן ואף לגרום נזק לכליות כאשר כמותו מוגזמת.
מומלץ בשתיה מרובה כאשר צורכים כמות חלבון גדולה ובכלל...
בכל אופן, אין בעיה ואף מומלץ להפסיק עם אבקת החלבון ולחזור לצריכה של חלבון מהתזונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי 2 בעיות דחוף!!!!!!!נריה05/11/2009
שלום אני בן 13 מישקלי הוא 53 וגובהי הוא 1.65
1 אני מתאמן חצי שנה במתח
ואין תוצאות (אני לא מצליח אפילו מתח אחד) ויש לי חבר בן גילי שעושה 23!!!!!
ובסך הכול השרירים שלי חלשים למה זה קורה? ומה עלי לעשות?
2 פעם הייתי שמן הורדתי הרבה במשקל אבל עדיין יש לי "בטן"
אני בחוג כדורסל 3 פעמים בשבוע ובכול פעם האימון 100 דקות וגם
התזונה שלי בריאה אז למה בכול זאת יש לי בטן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליות מתח והורדת אחוז השומן
לוטם דובינסקי09/11/2009שלום נריה,
איך אתה רוצה להשתפר במתח מבלי שאתה מצליח אפילו אחד?
בכדי להגיע למצב שאתה מרים את משקל גופך על המתח אתה צריך להתאמן על אותם שרירים שפועלים עם עומס קטן ממשקל גופך ולעלות אותו באופן הדרגתי. כאשר אינך מבצע אפילו פעם אחת אינך יכול להשתפר.
השריר העיקרי שמרים את גופנו מעל המתח הוא הרחב גבי. גש לחדר הכושר ובקש מהמדריך שיראה לך כיצד מחזקים אותו, ישנם מכונות יעודיות שמורידות ממשקל גופך (תומכות בך כאשר אתה מבצע עליית מתח).
2. גש למדריך חדר הכושר, בקש ממנו שיבצע עבורך מדידה של אחוז השומן בגוף ובדוק האם ניתן להוריד עוד את אחוז השומן ? ... אני בטוח שאפשר...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קייטנת ספורטעידן01/11/2009
שלום רב,
תודה על תשובתך המהירה !
כמה שאלות נוספות :
האם המדריכים בקייטנה מוסמכים עם תעודה לתחומים אותם הם מעבירים ?
אילו פעילויות נוספות מלבד ספורט וחינוך גופני יהיו בקייטנה ?
במידה ובני מעוניין בסוג פעילות מסויים, האם התאפשר לו להתאמן כמו בקייטנת כדורגל או קייטנת התעמלות קרקע ומכשירים ?
תודה יוסי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קייטנת ספורט
לוטם דובינסקי09/11/2009שלום יוסי,
בקייטנת הספורט של עולם הכושר המדריכים הם מורים לחינוך גופני מהטובים בתחומם עם ניסיון רב .
מלבד הפעילויות הספוטיביות שיהיו בקייטנה ישנה הפעלה אומנותית עם מדריך אומנות מקצועי ומשחקי חברה רבים ומגוונים.
זוהי קייטנת ספורט - במידה ובנך מעוניין להעמיק בתחום מסויים אנו נעשה כמיטב יכולתנו בכדי לאפשר לו להנות מהתחום שהוא אוהב...
כל ילד שמגיע לקייטנה יכול לקרוא לה בשם אחר - קייטנת התעמלות, קייטנת כדורגל, קייטנת כדורסל, וכו'
בברכה
לוטם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מערכים.אלי30/10/2009
בתור מורה לחינוך גופני בבית ספר, אני מחפש מערכי התעמלות לילדים.
מישו מכיר?
תודה ושבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מערכים
לוטם דובינסקי01/11/2009שלום אלי,
יש בסיפרית וינגייט מס' רב של ספרים בנושא לימוד התעמלות לילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)




