מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה ..שירן03/07/2013
היי ,
התחלתי דיאטה לפני כ - 4 ימים
והתחלתי להרגיש חולשה וסחרחורות במהלך היום ..
רציתי לשטף אותך בתפריט הדיאטתי, והאם הוא נכון ?
אני בת 20 ,שוקלת 60 גובה 1.57
בוקר :
3 קרקרים + גבינה .
צהריים :
2 פרוסות לחם קל +סלט +כפית קטשופ +תוספת (מבושלת אם כף שמן בכל הסיר)
ביניים :
משקה בוקר יוגורט 65 קלוריות 0% שומן
ביניים :
פרי
ערב:
2 פרוסות לחם קל +סלט + טונה או גבינות עד 5% או דג אפוי .
ולילה :
פרי .
ואני עושה גם הליכה של 45 דקות .
הדיאטטית שלי עזרה לי עם בניית התפריט
והבנתי שצריך לאכול 3 ארוחות מרכזיות ו 3 קטנות ..
תודה רבה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה .. - תגובה
אהרון רזון03/07/2013כמה הערות:
בוקר: גם ירק.
צהריים: התוספת ללא שמן. הסלט עם שמן ובלי קטשופ. גם מנה חלבונית.
ביניים: במקום משקה בוקר, יוגורט 1.5-3%.
לילה: אם לא אכלת גבינה בערב הוסיפי חצי גביע קוטג' 3-5%.
60 דקות הליכה מהירה עם קטעי ריצה (בהדרגה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חומצת אמינויוסי02/07/2013
שלום,
אני מתאמן ותיק בחדר הכושר, בריא בן 25, ספורטאי תחרותי שזקוק לעלייה במסה (קשה לי בין השאר משום שהתזונה שלי אינה היפרקלורית).
לאחרונה קניתי כמוסות BCAA, ואשמח לשמוע את המלצתך מתי וכמה לקחת.
תכולת כמוסה אחת:
270 מ"ג ל-לאוצין.
190 מ"ג ל-איזולאוצין.
190 מ"ג ל-ואלין.
בברכה,
יוסי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חומצת אמינו - תגובה
אהרון רזון02/07/2013להעלאת מסת השריר אתה צריך להתאמן אפקטיבית בתדירות, נפח ועומס הדרושים, ולאכול בריא ומאוזן עם כמות חלבון איכותי מתאים לנתונים שלך. כמוסות אלו יעלו בעיקר את מפלס המזונמים אצל היצרן והמשווק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחליף למתוקאני01/07/2013
שלום אני בן 18 גובה 1.78 שוקל 73 ולאחרונה אני מנסה להוריד בין 3 ל-2 קילו...
אני אוכל ארוחות בריאות יחסית אבל אחרי האחרוחה כמעט מאז שאני זוכר את עצמי יש לי דחף מאוד מאוד חזק לשוקולד ולדברים מתוקים...לא משנה כמה פירות אני אוכל אני מרגיש שזה לא באמת תחליף וכל הזמן אני נמצא בלחימה לא לאכול שוקולד...בעבר הייתי יכול לגמור חצי חפיסת וופלים או לאכול 8 עוגיות ולא להרגיש...
רציתי לדעת מה אפשר לעשות? כשאני מנסה לאכול רק בכמויות קטנות זה אפילו יותר גרוע כי אז אני רק רוצה עוד...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחליף למתוק - תגובה
אהרון רזון02/07/2013אתה לא לבד. זה קורה אצל הרוב. צריך הרבה כוח רצון. בד"כ הכמיהה נחלשת אחרי 20 דקות. גם 2 כוסות מים מיד אחרי הארוחה עשויות לעזור. נסה לאכול את המתוק בכמות קטנה לפני הארוחה, זה אמור לבלום את הרצון ל"עוד"..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה במשקלמתן01/07/2013
שלום.
אני 1.90 ועד לפני חודשיים שקלתי 126 קילו.
לפני חודשיים כאמור התחלתי דיאטה. הורדתי בצקים וסוכרים באופן מוחלט. כמו כן עשיתי כושר כ40 דקות ביום.
ראיתי ירידה יפה, כמעט 10 קילו, המידות במכנסיים החלו לרדת והרגשתי שאני בדרך הנכונה.
בשבועיים האחרונים נכנסתי לתקופת לחץ בעבודה. הבנתי שקצת יהיה לי יותר קשה לעמוד בסדר יום הזה.
אז באמת אני עדיין לא נוגע בבצק, לגבי סוכרים, אני אוכל רק דברים דלי קלוריות במינון מאוד מצומצם. אבל קצת יותר מהשבועות הקודמים. את הכושר הורדתי ל20 דקות ביום.
אני אוכל במקרה הכי גרוע כ1500 קלוריות ביום, בדרך כלל לכיוון 1200.
אני עדיין שומר מאוד אבל פחות מתחילת הדיאטה.
אני חייב לציין שאני לא ממהר לשום מקום. אני יודע שזה תהליך ארוך ושינוי בדרך חיים.
השאלה שלי האם גם בצורה הזאת אני אוכל לראות המשך של ירידה במשקל כך שעוד שנה אהיה 20 קילו פחות אם לא יותר?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה במשקל - תגובה
אהרון רזון02/07/2013היעד שלך אפשרי. רצוי למצוא את הזמן והחשק לפחות להכפלת הפעילות גופנית אירובית (לרוב) ואנאירובית, ולאכול יותר, אחרת תאבד בעיקר מסת שריר. 20 דקות ביום זה יותר
מכלום, אבל לא משמעותי להרזיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחוזי שומן ושריר - שינוי דרמטי מדישיר01/07/2013
שלום,
יש לי שאלה בעקבות שקילה שלי אתמול. אני בת 34, לאחרונה רזיתי 12 קילו, באמצעות מעבר לתזונה בריאה יותר, הקפדה על קלוריות אבל ממש במידה מינורית, בעיקר התזונה הבריאה עשתה את שלה, והגברתי את האימונים - פעמיים שלוש בשבוע אני עושה שיעור עיצוב וחיטוב ופעמיים בשבוע אירובי. הירידה הייתה לאורך שנה ואני מאוד מרוצה, נשארו לי עוד 4 קילו ליעד.
לפני שלושה חודשים לערך נשקלתי במשקל ביתי שמודד אחוזי שומן ושריר וראיתי שיש לי קצת יותר מ-31% שומן ובערך 33% שריר. אתמול נשקלתי שוב על אותו משקל, הוא הראה שיש לי כעת 22% שומן ו-56% שריר. זה הגיוני? זה לא דרמטי מאוד השינוי הזה? יכול להיות שהמשקל מקולקל? רואים על הגוף שינוי אבל לא כזה דרמטי. מה דעתך?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - כל הקלוריות אותן קלוריות?אני30/06/2013
שלום! ש לי 2 שאלות
1.האם 500 קלוריות של שוקולד נחשבות אותו הדבר בדיוק כמו 500 קלוריות של סלט לדוגמא או דברים בריאים אחרים? יותר קל להוריד קלוריות של דברים בריאים? איך החלוקה הולכת?
2.האם ישנם תרגילים ספציפיים להורדת משקל באיזור הבטן? (לא תרגילים לחיטוב! אלא להורדת משקל) או כשיורדים במשקל הגוף מחלק אותם בצורה שווה בכל החלקים?
אני בן 20 גובה 1.79 ושוקל 71 ק"ג...הרבה מאוד אנשים אומרים לי שזה ממש לא הרבה ביחס לגובה ואפילו קצת אבל עדיין יש לי מעין כרס וכל הפלג העליון שלי נראה עודף משקל...למרות שבכל שאר הגוף אני נראה רזה לכל דבר...למה זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - סינימיני או קוואקראריאלה30/06/2013
רציתי לדעת איזה קורנפלקס (אם בכלל) עדיף-
סינימיניס של נסטלה או ריבועי קוואקר בטעם קינמון?
על שניהם כתוב דגנים מלאים.
ברור לי שאף קורנפלקס לא הכי בריא ובד"כ אני אוכלת את הברנפלקס אבל פעם בשבוע בא לי משהו יותר מתוק - מה מהם עדיף מבחינת בריאות והאם הם ממש ממש לא בריאים או קצת לא בריאים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - דיאטה דלת פחמימותחן27/06/2013
היי
אני לפני ניתוח בריאטרי ועלי להיות שבועיים על דיאטה דלת פחמימות.
אני כמובן במעקב של דיאטנית אך ברצוני לדעת-
האם במיונז יש פחמימות? האם אוכל לאכול מיונז בדיאטה (למשל טונה עם כפית מיונז)?
וגם- האם ברטבים מוכנים של אוסם כמו רוטב שום ויניגרט ואלף האיים יש פחמימות? האם ניתן לשלב עם סלט? אם כן- באיזה כמות?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאטה דלת פחמימות - תגובה
אהרון רזון27/06/2013תכולת הפחמימות כתובה על אריזת מוצרים אלה, אבל אוכל מתועש אינה הבחירה הטובה ביותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה-תפריטבת 17.826/06/2013
בוקר-תה ו-3 ביסקוויטים לכל אחד 26 קלוריות
ב-9: עגבניה,מלפפון גבינה ו3 פריכיות
ביניים: פרי או ירק
ב-13:00- 2 שניצל בינוני או 2 נקניקיות + כוס פתיתים/פסטה/פירה..או דג ופרוסת לחם..
ביניים-פרי
19:00-צלחת קורנפלקס עם חלב או גבינה ירקות חביתה..
אני גובה 158 משקל 49.5 ופעם הייתי 48.5 ולאחרונה עליתי לכן אני מנסה לרדת את הקילו..
אבל אני לא מצליחה..מה הבעיה?
בנוסף בערב קשה לי למצוא משו משביע ואני נהיית רעבה כי אני ישנה מאוחר..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פירות בדיאטה
אהרון רזון28/06/2013הי,
פירות מכילים סוכר פשוט מסוג פרוקטוז.
בנוסף הם מכילים כמויות גבוהות של סיבים, ויטמינים ומינראלים.
ניתן לקבל את הסיבים התזונתיים הויטמינים והמינראלים גם על ידי אכילת ירקות.
ההמלצה היא לצרוך עד שתי מנות פרי ביום.
נטעחן ליבנה, דיאטנית קלינית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פירות בדיאטהליאן26/06/2013
הבנתי שיותר מדי פירות בזמן דיאטה זה לא בריא בגלל כמות הסוכר שיש בהם, הייתי אוכלת די הרבה פירות ביום בגלל הסוכר והמתוק שעושה לי חשק לעוד..
בגלל שלא הצלחתי לשלוט בעצמי החלטתי להפסיק לגמרי עם הפירות ולאכול רק ירקות.. השאלה שלי אם זה בסדר? כי אני יודעת שזה מאוד בריא, ואני גם לא מכניסה לגוף כמעט בכלל סוכרים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - לא יורדת במשקלשלי26/06/2013
שלום רב,
שמי שלי, בעבר אני עשיתי דיאטה ורזיתי.בתקופה האחרונה עליתי במשקל, וכלן התחלתי דיאטה, אני חודש כמעט בדיאטה ולא ירדתי במשקל בכלל. מה לעשות??
תודה מראש,
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - כמות קלוריות הנשרפת ביומיוםיואל25/06/2013
שלום, הבנתי שעל מנת להשיל שומנים מן הגוף יש לשרוף יותר קלוריות מאשר הגוף מקבל. הנני נער בן 19 השוקל כ65 ק"ג וגובהי כ 1.68 , אם אני צורך בערך 2200 קלוריות ביום, כמה אני צריך לשרוף? ואיך החלוקה מתבצעת? כמה קלוריות נשרפות בפעילות יומיומית סדירה כגון הליכה אכילה שינה דיבור עמידה ועוד... הבנתי שבאימון ריצה של חצי שעה נשרפות לא יותר מ450-500 קלוריות,אז זה אומר שהפעילות הסדירה שלי ביומיום שורפת בערך 2000 קלוריות ??. זה הגיוני? אחרת איך אפשר להרזות? אם אני צורך 2200 קלוריות ושורף בריצה כ450-500 קלוריות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - מדוע נתקעתי בירידה במשקל?הדר24/06/2013
אני בת 35, גובהי 164 ואני שוקלת 65. אני בעיצומו של תהליך ירידה במשקל מזה מספר חודשים שהחל לאחר הלידה. עד כה ירדתי כעשרה קילו, אולם מזה זמן רב איני מצליחה להוסיף ולרדת במשקל. אציין כי בחודש וחצי האחרונים אני מתאמנת באינטנסיביות - ארבעים וחמש דק אלפטיקל כארבע חמש פעמים בשבוע עם דרגות קושי ומשקולות חופשיות שלוש פעמים בשבוע. לציין שהספורט נהיה אינטנסיבי עבורי באופן שתואר רק בתקופה האחרונה, כשלושה שבועות, ומאז אני די תקועה במשקל. מה כמות הקלוריות היומית המומלצת עבורי? אודה מאוד לתשובה מפורטת ככל הניתן. בתודה רבה מראש, הדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדוע נתקעתי בירידה במשקל? - תגובה
אהרון רזון27/06/2013קודם כול, אני לא ממליץ לך להתעסק בספירת קלוריות כי שיטה זו לא הוכיחה את עצמה לטווח ארוך. את צריכה לאכול כול 3 שעות ארוחות קטנות, בריאות ומגוונות, וגם להרחיב, לגוון ולהעצים את הפעילות האירובית בהדרגה. אחת מסיבות העצירה יכולה להיות התרגלות הגוף לדפוסי דיאטה ופעילות גופנית קבועים, לכן שינוי דפוסים אלה עשויים לעזור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה קטנה
הדר30/06/2013תודה על תשובתך.
האם שינוי תכניות באליפטיקל, עצימות הנתנגדות, משך הזמן ומהירות הריצה בתוכניות האימון השונות של המכשיר עשויות לעזור?
איני סופרת קלוריות באדיקות, אך כן מנסה לאכול במסגרת תפריט מסודר
שמאפשר לי מעקב ומסגרת. איני יודעת איך לאזן נכון בין הספורט לתפריט. ברור לע שאני צריכה לאכול יותר מבתקופה שטרם האימונים אבל אין לי צל של מושג מהו סדר הגודל פחות או יותר.
אודה לעצתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עד כמה בטוח לאכול עופותשלומי24/06/2013
אני אוכל כ250 גרם עוף ביום לערך עד כמה זה בטוח ,
קראתי שיש חומרים מסרטנים וכולי אני כבר לא יודע מה נכון ,
אני אוהב מאוד עוף ואני אוכל את זה במסגרת האימונים שלי כבר שנים ,
בנוסף מה לגבי ביצים ומוצרי חלב ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עד כמה בטוח לאכול עופות - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי24/06/2013שלומי שלום,
הידיע שנמצא קדמיום בעופות מאוד לא סימפטית ודורש בדיקה יסודית של הרשויות. על פי הידיעה המתכת נמצאה ב-1.3% מהדגימות של כבד עוף. יש להדגיש שתרופות וכו עוברות דרך הכבד ולכן לא רצוי לצרוך חלק זה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעד כמה בטוח לאכול עופות - תגובה
אהרון רזון24/06/2013כעיקרון התזונה צריכה להיות מגוונת, בין היתר בגלל אפשרות שמוצרים מסויימים עלולים להכיל חומרים לא טובים ואפילו מסרטנים כפי שדווח לאחרונה לגבי שורה של דברי מאכל,
בראש ובראשונה עוף, בו נמצאה גם כמות גדולה ומסוכנת של קדמיום (מתכת כבדה שנאגרת בגוף). אפילו בלי קשר לנאמר לא מומלץ לאכול עוף כל יום, כי לא נשאר מקום למאכלים אחרים מאותה קטגוריה, אך שונים מבחינת סוג וכמות וויטמינים, מינרלים ותרכובות שונות. מומלץ פעם, פעמיים בשבוע בקר טרי איכותי ורזה שערכו התזונתי עולה על העוף, וכמו כן דג איכותי טרי פעמיים. לא חייבים כל יום בשר\דג, אפשר לגוון עם סוג חלבון אחר כגון קטניות יחד עם דגנים מלאים וגם מאכלים חלביים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מגנוקסמיכל23/06/2013
שלום
משתמשת קבוע בנוזל מגנוקס בשביל מערכת העיכול
אוכלת בריא ... ירקות , שותה מים פחממה מלאה
אך עדיו שנים סובלת מבעיה עצירויות.
רק נוזל זה עוזר לי.
איך אדע שלא גורמת לי נזק והאם מגנזיום זה בריא לקחת
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מגנוקס - תגובה
אהרון רזון23/06/2013נדיר מאוד עודף מגנזיום באמצעות תזונה. לעומת זאת, מינונים גבוהים מדי של מגנזיום עקב צריכה של תוספי תזונה יכולים לגרום להרעלת מגנזיום שעולה משמעותית במקרים של אי ספיקת כליות, היות ואז אין גורם שמפנה מהגוף עודפים של מגנזיום. סימנים של עודף מגנזיום כוללים שינויים במצב הרוח, שלשולים, בחילות, חולשת שרירים, אובדן תיאבון לחץ דם מאוד נמוך וקצב לב לא סדיר.
אם אין לך אף אחת מתופעות הנ"ל, אין מה לחשוש מאפשרות של עודף. גם בדיקת רמתו בדם מהווה אינדיקציה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


