מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אימון כוחג'ון31/07/2011
שלום אני בן 16 ו3 חודשים, רציתי לדעת אם אימון כוח- של 3-4 סטים שכיבות סמיכה(אגרופים) 3-4 סטים של מתח משני סוגי האחיזות(רגיל ואחיזה עילית),3-4 סטים של כפיפות בטן מכל מיני סוגים וגם ג'קסונים ושכיבות סמיכה יהלום גם 3-4 סטים-פוגע בגדילה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימוני התנגדות וגדילה
איתי הר-ניר31/07/2011אימוני התנגדות המבוצעים כהלכה אינם פוגעים בגדילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאימון כוח - תגובה
עופר קיס02/08/2011שלום ג'ון
אימונים אלו לא יפגעו בגדילה שלך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עדיףדן30/07/2011
הרבה זמן אני מתלבט איזה פעילות אירובית טובה יותר לשיפור היכולות של הגוף(לב ראה הורמונלית וכו) אופני כושר או ריצה (באותו רמה קושי כמובן)? אשמח לקבל חוות דעת מקצועית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה עדיף - תגובה
עופר קיס02/08/2011דן שלום
הבעייה בספורט היא התמדה
עליך לבחור איזו פעילות נעימה לך יותר ועשוייה להמשך לאורך יותר זמן
מה לגבי שניהם לסרוגין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחרויותלירן30/07/2011
שלום,
אני בת 22 מתאמנת קבוע מספר שנים גם רצה, וגם מתמקדת 3-4 פעמים בשבוע באימוני התנגדות.
אני הייתי רוצה להתחרות בלחיצת חזה לנשים/ לחיצת רגליים / סקווט
היכן מתקיימות תחרויות אילו לנשים?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחרויות - תגובה
ד''ר איתי זיו30/07/2011ישנן תחרויות של פאורליפטינג בישראל ובעיקר בחו"ל. מציע לבדוק באינטרנט וכן ניתן לשאול את אדמונד, מנהל מועדון הכושר אקטיב בחיפה. 0522411846.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, יש לך את המייל שלו??
לירן31/07/2011:)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעיון?אופיר30/07/2011
אני בן 20 שחקן כדורגל מקצועני.
יש סוג אימוני ריצה עם התנגדות, לדוגמא ריצה עם גומי שמחוברות אליו משקולות או ריצה עם מצנח.
אני יודע שהאימון הזה הוא חשוב לספורטאים ולכן ניסיתי לבנות משהו.
לקחתי שק מטר על מטר כמו שיש באתרי בנייה, קשרתי אליו חבל והכנסתי לשם משקולות עגולות של 7 וחצי קילו ועוד אבנים גדולות שיוסיפו התנגדות ומשקל, את החבל קשרתי מסביב לאגן והתחלתי לעשות אימון ספרינטים לא ארוכים מידי.
מה אתה אומר בגדול על הרעיון? אפקטיבי?.
נ.ב
אני יודע שכדאי לעשות אימון כזה עם גומייה אבל כרגע אין לי :)
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה לא עונים על 2 השאלות שלי???
אופיר30/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהריצה והתנגדות
איתי הר-ניר31/07/2011ביסודו, הרעיון טוב, כפי שציינת בעצמך.
אימוני שכאלו מטרתם לשפר את הכוח המתפרץ ו/או את הטכניקה של הריצה.
1. המכשיר שייצרת אינו מחדש, ותפקידו להחליף את הציוד "המקצועי". כשלעצמו המכשיר אולי עושה את העבודה, אבל נשאלת שאלה של בטיחות ונוחות.
2. ללא קשר למכשיר אימונים שכאלו צריכים לעשות ע"י הנחיה מתאימה של איש מקצוע, בהתאם לתכנית אימוני הכושר ולוח המשחקים.
ביצוע של אימונים ללא התייחסות לתכנית כוללת עשויים במקרה הטוב פשוט לא להועיל ובמקרה הרע לפצוע ולהזיק.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרעיון? - תגובה
עופר קיס02/08/2011הרעיון נכון
חשוב שהמרחק יהיה כ 10 - 20 מטר כאשר היציה היא או מהמקום או יציאה בתנופה
FLYING START
חשוב לבצע כ 3 יציאות ל 20-30 מטר מתגברת בסיום ההכבדה
על מנת לארגן מחדש את מערכת העצבים לפעולה מהירה.
לא לשכוח מנוחות ארוכות יחסית בין יציאות - כ 2 דקות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפרטרופיה של שרירי בטןעומר29/07/2011
שלום,
ברצוני לשאול בנוגע להיפרטרופיה של שרירי הבטן.
קודם כל רציתי לדעת האם אפשר כלל ליצור היפרטרופיה של שרירי הבטן. באם כן, אילו תרגילים יעילים לבטן למטרה זו ובכמה זמן אפשר להגיע להיפרטרופיה משמעותית.
בתודה מראש,
עומר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפרטרופיה של שרירי בטן - תגובה
ד''ר איתי זיו30/07/2011הערותי...
1. ניתן להעלות מסת השריר של שרירי הבטן. הדבר תלוי כמובן בעומס המתבצע. אגב, שרירי הבטן יותר מכול שרירי השלד האחרים הנם בעלי אפשט האימון הגבה ביותר כלומר, ההתקדמות באימון של שרירי הבטן בפרק זמן נתון תהיה מהירה יותר לעומת שרירים אחרים כמו כתף, ירך ועוד.
2. מומלץ לבצע מגוון תרגילים לחיזוק שרירי הבטן, מספר חזרות 15-6 בממוצע בדרגת קושי גבוהה. חשוב לשים לב לא להעלות דרגת קושי באופן מהותי מדי בתרגילים במישור החצי או האופקי (כמו כפיפות הגו המסורתיות או כפיפת גו באלכסון, עם שיפוע או בלעדיו) כי אז במקרים רבים אנשים מפעילם קישםרבות שת קבוצת כופפי הירך ולא את שרירי הבטן.
3. חשוב לבצע תרגילים בכיווץ דינמי ולא ססטי שלא משפיע באופן ממשי על גדילת השריר.
4. חשוב לזכור שעלייה במסת השריר מצריכה התחשבות בתנאים נוספים כמו הורמונים אנבוליים (לכן ילדים ונשים יתקשו להעלות מסת שריר), צריכה רבה יחסית של חלבון, זמני מנוחה קצרים בין הסטים ועוד.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריצת דיסקגלית זריהן29/07/2011
בס"ד
שלום רב
אני התחלתי רק לפני חודש באימון אירובי שכולל אינטרוול וריקוד' זומבה לשריפת קלוריות כמובן שאני משלבת את הפילאטיס . אך לצערי הרב עוד לפני חצי שנה התחילו לי כאבים באזור הרגליים השוקיים כלפי מטה ומסתבר שיש לי פריצת דיסק קלה. הרופא מנע ממני כל פעילות גופנית חוץ משחייה. אני לא אוהבת שחייה ולא מעוניינת בפעילות זו, אך מאחר ואני חייבת לשרוף קלוריות אני חסרת אונים לא יודעת מה כן יכול להתאים לי .לדברי הרופא גם לא הליכה מואצת. החלטתי להיות קשובה לגוף (ללא כדורים הייתי שותה קטפלאם והייתי מתאמנת בכייף ללא שום כאבים) אך זה לא פתרון והחלטתי להפסיק את הכדורים ולנסות להתאמן ולהיות קשובה לגופי. האם יש פתרון אחר והאם אני עושה נזק לגוף בזה שאני ממשיכה עם הזומבה. אני מאוד מוטרדת בנושא כי רק כך התחלתי לרדת במשקל והאמת מאוד כייף לי בפעילות הזו. תודה - גלית אגב אין לי כאבים בגב כמו ברגליים התחתונות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריצת דיסק - תגובה
ד''ר איתי זיו29/07/2011הערותי....
1. חשוב לחזק במקרה המצוין את השרירים באזור עמוד השדרה. תרגילי בטן וזוקפי גב וכן תרגילים לחיזוק שרירי השלד בכלל. תרגילים כמו גשר קדמי, גשר צידי, הרמת רגל ויד נגדיות בעמידת 6 ועוד ועוד יהיו מצוינים ומומלץ לבצעם על בסיס קבוע. לגבי פעילות אירובית ניתן ללכת הליכה מהירה. אם בעת הריקוד חשים בכאבים הרי שזו בעיה. מומלץ לבצע את הפעילות כל עוד אין כאב.
2. שחייה במקרים מסוימים דווקא עלולה להעלות עומס על עמוד השדרה. תלוי איך שוחים והתמודדות עם המשקל הנה לא פשוטה כלל ועיקר מכיוון שיש תחושת רעב. מומלצת פעילות נוספת/אחרת ולא התמקדות בשחייה.
3. ירידה במשקל בהחלט תשפיע על העומס המופעל על עמוד השדרה הוא יפחת.
שולח לך לינק ללמאמר שלי ושל גדי טנא שהנו פיזיותרפיסט בנושא תרגילים למניעת עומסים וכאבים המופעלים על עמוד השדרה.
ממליץ להתייעץ במיידי עם פיזיותרפיסט ספורט. אם תרצי אמליץ לך על 3-2 מעולים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפריצת דיסק
גלית זריהן29/07/2011תודה רבה עזרת לי הרבה.
גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וסטוסאלעד28/07/2011
אם אני מבצע את התרגיל סומו דד ליפט אז הוסטוס מדיאליס דומיננטי בתרגיל?
ומה דעתך על התרגיל באופן כללי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וסטוס - תגובה
ד''ר איתי זיו28/07/2011הערותי....
1. איני מכיר העניין שאחד הראשים של הארבע הראשי פועל יותר בתרגיל סומו דד ליפט. צריך לבדוק. בפועל מדובר על תרגיל למתקדמים, פונקציונלי ומעניין!
חשוב לבצע את התרגיל רק לאחר שהטכניקה בתרגיל טובה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספת אבקת חלבון לאימוניםGloria28/07/2011
שלום אני
צמחונית ורגישה ללקטוז
מתאמנת 4-5 פעמים בשבוע אימונים בייתים אינטסבים של 30-40 דקות
1)אני אשמחר לדעת מה ממולץ לאכול משהו שעשיר בחלבון והוא לא חלבי (רגישות ללקטוז) ולא בשרי (צמחונות)?
2)האם יש אופציות שונות מדגם/טונה/ביצה?
3) והכי חשובהבנתי יש אבקת חלון לרגישים ללקטוז בשביל אספקת חלבון למתאמנים האם זה ינפח אותי? אני רוצה פשוט לצרוך יותר חלבון לאחר האימון כדי שיהיו יותר תוצאות במראה של השריר.. אבל מצד שני לא רוצה להראות יותר מידי שרירית (גברית)..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת אבקת חלבון לאימונים - תגובה
ד''ר איתי זיו29/07/2011מציע וממליץ לפנות לפורום תזונת ספורט. מתאים הרבה יותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיהוי מכשיר כושר מסוייםאורין28/07/2011
היי אני לא יודעת אם זה המקום
אבל אני מחפשת לרכוש את המכשיר הנראה קצת כמו אליפטיקל שבתמונה
וראיתי רק את התמונה הזאת ואייני יודעת את שמו....
חיפשתי בכל האינטרנט ולא מצאתי ...מישהו יכול לזהות לי כדי שאוכל לחפש על פי השם?? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיהוי מכשיר כושר מסויים - תגובה
ד''ר איתי זיו30/07/2011הערותי...
מציע לפנות ליבואני התיוד המובילים בארץ ולשאול לגבי כך. מציע לפנות לאנרגים ברחוב יורדי הסירה בהרצלייה. לדבר בחנות עם שמעון גלזן. כמו כן ניתן לפנות לאילן אזולאי חברת פאור ספורט. הנייד של אילן- 0544951911.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עומס(:27/07/2011
היי
אני מרגישה עומס בהמסטרינג ובעיקר בחיבור של המפשעה עם ההמסטרינג
אני מתאמנת אימוני כוח ואימוני ריצה כ-6 ימים בשבוע אימון רגליים פעמיים בשבוע וריצה פעמיים בשבוע,האימונים הם עצימים אני משמשת במשקל מירבי עבורי ככה שבחזרה ה-12 זה המקס' וקשה לי להמשיך לעוד חזרה נוספת
עובדת גם תרגילים מורכבים וגם לא בכל אופן יש לי יום אחד בשבוע מנוחה ואני מתאמנת רצוף מאוגוסט שנה שעברה...אני יוצאת לחופש עוד חודש (חו"ל ככה שיהיה לי שבוע מנוחה) אבל רציתי לשאול מה היית ממליץ לי לעשות עד אז?
אני לא רוצה להפסיק את האימונים מצד שני זה מאוד מפריע לי כי זה עומס וכאבים מציקים שגם מפריעים בריצה..אשמח להצעה מה כדאי לעשות כדי להוריד מהעומס ושהכאב והרגשת "הרגליים הכבדות" יחלוף?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עומס - תגובה
עופר קיס28/07/2011להוריד נפח ועומס מייד - לפני פציעה
מתיחות סטאטיות מתונות 3 ימים בשבוע לאיזור הבעייתי
אם הכאבים מופיעים בריצה , מתי. אם בהתחלה - קחי 3 ימי מנוחה והתחילי בהדרגתיות חזרה. אם בזמן מנויים באימון - הפסיקי עם הופעת הכאבים.
אם את מאד גמישה - תרגילי חיזוק ספציפיים לאיזור הזה - באופן ידני בשכיבה על הגב
קחי רגל אחת חצי כפופה והחזיקי בה עם רצועה ובצעי כפיפה בירך ופשיטה עם אותה הרגל כאשר את מווסתת את ההתנגדות על ידי הידיים - ללא כאבים אך עם תחושת מאמץ מתון.
אם את לא גמישה - אז דגש על גמישות נקודתית למשך השבוע
מקווה שברור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
(:28/07/2011היי ותודה על התשובה
אני גמישה ומבצעת את המתיחות כמו שאמרת
במהלך ריצה הכאבים מופיעים לאחר 10-15 דקות בערך ואני לא יודעת אם לתאר את זה ככאב יותר כמשהו מציק\מפריע שמכביד עליי כמו כבדות פתאומית כזאת באיזור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנוחה תקופתית מאימוני כושר וכחשי27/07/2011
בן 38 מתאמן בצורה רצופה ואינטנסיבית יחסית -שחיה ריצה ומשקולות. כל יום משהו אחר. האימונים עצמם לא מגיעים לרמת מאמץ גבוהה במיוחד.
האם נכון שמידי כמה חודשים יש ל"להשבית" את הגוף למנוחה כללית של מספר ימים או שבוע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מנוחה תקופתית מאימוני כושר וכח - תגובה
עופר קיס27/07/2011ברור - מי לא צריך חופש - אתה לא לוקח חופש על מנת להתרענן - כך גם מערכות שנמצאות בסטרס, אפילו אם הוא מתון , הוא עדיין המשכי.
קח לעצמך 5-7 ימים מהם 2-3 של מנוחה מוחלטת והשאר פעילויות בעצימות נמוכה שלא מעמיסות על המפרקים
תהנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
שי27/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריצת דיסק דר' איתי זיוגל26/07/2011
שאלה לדר איתי זיו:
אני סובל מפריצת דיסק עד לפני כחודשוחצי התאמנתי בחדר כושר ועקב פריצת הדיסק הפסקתי להתאמן. שאלה : איזו פעילות לדעתך אני צריך לעשות בחדר כושר אירובי ואנאירובי. במקצועי אני נהג. אודה לתשובתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגל
ד''ר איתי זיו29/07/2011הערותי....
1. אם באמת אבחנו פריצת דיסק חשוב לטפל בכך במיידי באמצעות אימון מתאים, תרגילי חיזוק ועוד. אזי יש לחזק שרירי בטן וזוקפי גב וכן תרגילים לחיזוק שרירי השלד בכלל. תרגילים כמו גשר קדמי, גשר צידי, הרמת רגל ויד נגדיות בעמידת 6 ועוד ועוד יהיו מצוינים ומומלץ לבצעם על בסיס קבוע. לא ציינת אם הנך סובל מעודף משקל או לא אך אם כן שחוב לטפל בכך במיידי מכיוון שבאמצעות כך העומס על עמוד השדרה פוחת.
2. שולח לך לינק למאמר מעניין בנושא
3. חשוב לארגן את סיבת הישיבה שלך בצורה טובה יותר. כסא גבוה יותר, ישיבה כך שהאגן במצב ניטרלי ולא מסובב מדי לפנים או לאחור ועוד.
4. ניתן ורצוי אף להתיעץ עם פיזיותרפיסט ספורט או מאמן כושר בכיר המומחים לפציעות אלו. יעזור מאוד. שולח לך נייד של אחד מהם- 0522397575.
יום מצוין ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לדר' איתי זיו
גל30/07/2011אני שוקל 82 גובה 183 בן 49 אני צריך לרדת במשקל ולכן נרשמתי לחדר כושר. פ.דיסק גילו לי לפני עשרים שנה ולפני כחודש זה חזר קיבלתי זריקות והייתי במיטה כשבוע. המטרה כמובן לחזור לפעילות. שאלה: איזו פעילות אירובית מתאימה לי ? אני מודה לך מאוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיתי זיו תשובה ?????????
גל03/08/2011טרם ענית לי לגבי פ. אירובית וגם מה זה גשר קדמי וגשר צידי.
תודה רבה ובאופן כללי ממש כיף לקרוא את התשובות שלך....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לדר' איתי זיו - תגובה
ד''ר איתי זיו04/08/2011הערותי.....
1. חשוב לבצע פעילות גופנית על בסיס קבוע. כמובן יש צורך להתחשב בכאבים. הליכה, שחייה , רכיבה על אופניים הכול טוב כל עוד לא לא חשים בכאבים. במקרה זה מופרשים אנדרופינים, מרגישים טוב ותחושת הכאב פחות מורגשת.
2. חשוב על מנת שהאנדורפינים יופרשו יש צורך לבצע את הפעילות האירובית בלפחות ב- 65% מהדופק המירבי המוגדר כ- 220 פחות הגיל לגברים ו- 226 פחות הגיל לנשים.
3. חשוב בהמשך לבצע תרגילי חיזוק מתאימים על מנת להפחית כאבים ולהפחית סיכוי לארועים נוספים.
4. ממליץ בחום להתייעץ עם איש מקצוע הבקיא בעניין ולבנות תוכנית אימונים מסודרת הכוללת תרגילים - כוח, וגמישות מתאימים. ממליץ על: פיליפ- 0522397575.
בברכה
.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשה לתוכנית אימונים בריצהמיכאל1226/07/2011
בן 47, לא מעשן, שלוש פעמים שבוע רוכב שטח. עודף משקל קל, גובה 1.95, בריא.
עשר שנים מאז שעשיתי את הטריאתלון האחרון והייתי רוצה לחזור להתחרות עוד שלושה חודשים. ריצה תמיד הייתה עקב אכילס שלי ואני משער שעם הגיל לא חל שיפור מדהים.
האם ניתן לקבל המלצה לתוכנית אימונים המותאמת לגילי? (בהתחשב בכך שאני מתחיל מהתחלה).
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשה לתוכנית אימונים בריצה - תגובה
עופר קיס27/07/2011מיכאל שלום
יומיים בשבוע בשבועיים הראשונים מעבר לרכיבה.
חימום הליכה, דקה ריצה , 30 שניות הליכה מהירה כפול 10 - 15 .
להוסיף כל אימון 30 שניות לריצה. אם קל הוסף דקה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטן תחתונה נפוחהעומר26/07/2011
שלום,
אני בן 22. גובהי 1.89 מ' ומשקלי כ-74-75 ק"ג. יש אצלי בעיה אסתטית שמאוד מטרידה אותי: הבטן התחתונה שלי כל הזמן נפוחה. בבוקר פחות, בערב יותר, אבל בכל מקרה - נפוחה. כמו כרס קטנה. זאת, למרות שאני במשקל תקין לגמרי (ואחוזי השומן אצלי הם כ-11%). לפני מספר שנים אפילו הגעתי, בגלל סיבות כאלה ואחרות, הייתי במשקל של 63 ק"ג (ובאותו גובה), כך שהגעתי אפילו למצב התחלתי של תת-משקל - אבל גם אז היתה את הנפיחות הזאת בבטן התחתונה
היום הייתי אצל פלסטיקאי בהקשר אחר, וביררתי איתו לגבי זאת. הוא אמר שזה קצת דומה למה שקורה לנשים אחרי הריון, ושעל-מנת לשפר את המצב יש לעשות תרגילים לחיזוק הבטן. הוא דיבר על כפיפות בטן, אבל אני לא יודע אם הוא מבין מספיק בנושא ואם זה באמת מה שמחזק את הבטן התחתונה, באזור שבו הבעיה אצלי. לכן, אשמח אם תוכלו לומר לי אילו תרגילים עליי לבצע כדי לשפר באופן ניכר את המצב, ויהיה מצויין מבחינתי אם תתנו קצת הנחיות כיצד יש לבצע את התרגילים (עשה ואל תעשה) ומה הכמות המומלצת (לסט, כמות סטים ביום, כמות פעמים בשבוע וכד').* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטן תחתונה נפוחה - תגובה
עופר קיס27/07/2011תתכן חולשה ספציפית בשרירי הבטן התחתונה. הבעייה במתן מינון על ידי היא שהיא יכולה להזיק במקרה שאתה לא הבנת לגמרי את התרגיל או ביצעת יותר מדי - המלצתי היא פיזיוטרפיסט בקופה.
בכל מקרה - הרי התרגיל
בשכיבה על הגב ברכיים כפופות על הריצפה. שים ידיים מתחת לגב תחתון.
הכנס מעט את הבטן פנימה על ידי כיוון והכנסת הפופקי פנימה ותך כדי נתק ברך אחת והבא אותה לכיוון הפופיק. השאר במצב זה כ 10-20 שניות תוך כדי נשימה וללא כאבים. נוח ובצע לצד שני. יום כן יום לא במשך שבועיים 2-5 סטים באופן מתגבר.
לאחר מכן - אותו תרגיל רק 2 ברכיים באויר - זה עלול להיות קשה לכן וודא ביצו מדוייק -
כאשר אתה מרים ברך או שתיים הרגש שעל הידיים מתחת לגב מופעל כוח שלוחץ אותן כלפי מטה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה! ומספר שאלות:
עומר30/07/2011קודם כל, תודה רבה על התשובה המהירה!
מספר שאלות:
1) אתה מדבר על 2-5 סטים. כמה פעמים בכל סט?
2) אתה אומר "באופן מתגבר". הכוונה היא להתחיל ב-2 סטים, להמשיך ב-3, לאחר מכן 4 ולאחר מכן 5? או שהתכוונת למשהו אחר?
3) אמרת "שתי ברכיים באוויר". אני משער שהכוונה היא לכל הרגל (ולא רק לכופף את הרגל כך שהעקב יהיה על המזרון אבל הברך תהיה באוויר), נכון?
שוב תודה!
עומר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים מתחת לצלעות בצד ימיןיהודה26/07/2011
שלום
בן 32
היום התחלתי בהליכות לאחר הפסקה של חודשיים בערך
לאחר רבע שעה של הליכה התחיל לכאוב לי מתחת הצלעות מצד ימין
הכאבים נמשכו עד שהפסקתי את מהלך ההליכה.
מה זה? והאם זה מצויי?
ראוי לציין שהכושר שלי דיי ירוד
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים מתחת לצלעות בצד ימין - תגובה
עופר קיס27/07/2011שלום יהודה
לכאבים מעין אלו קוראים STITCHES והם מדמים דקירות
המקור לא ברור - יתכן וזו בעעיה של זרימת דם לא איכותית לשריר הסרעפת או מתיחת רצועות שמחזיקה את האיברים הפנימיים.
בכל מקרה לפעמים מומלץ להוריד עומס למספר דקות ואז לחזור לפעילות רגילה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)










