מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לד"ר איתי זיומרדכי19/06/2011
שלום איתי,
מה ההבדלים בין שכיבות סמיכה במצב רחב לבין יהלום? הנחת היסוד היא שבשני המקרים התנועה בכתף היא הרחקה אופקית (משום שהמרפקים פונים לצדדים).
בברכה,
מרדכי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון: התנועה בכתף
מרדכי19/06/2011קירוב אופקי ולא הרחקה אופקית בכתף....
אבל השאלה נותרת בעינה - מהם ההבדלים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמרדכי
ד''ר איתי זיו23/06/2011הערותי...
1. ביצוע שכיבות סמיכה יהלום - ידיים צמודות אחת לשנייה המטרה הנה חיזוק פושטי המרפק. הפניית הידיים הצידה תפעיל את שרירי החזה כמובן מה שקורה במקרים רבים מכיוון שמדובר בתרגיל בדרגת קושי גבוהה.
2. ביצוע שכיבות סמיכה באחיזת יהלום... תוך הפניית המרפקים החוצה תביא לתנועה בינמישורית בין קבוצת מקרבי אופקית של הכתף לבין כופפי הכתף כלומר אם המטרה הנה חיזוק של שרירי החזה נעדיף דווקא אחיזה רחבה. בפועל חשוב מאוד להגדיר מטרת האימון ולפי זה לבצע את התרגיל. כמו כן חשוב לזכור שבשכיבות סמיכה סטנדרטיות קבוצת פושטי המרפק פועלת פחות לעומת אחיזת יהלום וזאת בשל מיקום הידיים על הקרקע. ככל שהידיים רחוקות אחת מהשנייה פושטי המרפק יפעלו פחות.
לסיכום,,, שכיבות סמיכה באחיזת יהלום מביא להפעלה שרירים רבים ומדובר בתנועות - מישורי תנועה משולבים. ברם מדובר בתרגיל בדרגת קושי גבוהה במיוד. במידה והוא מבוצע באופן מדויק כמובן.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שוני בין אימוניםאלעד18/06/2011
איפה יש יותר היפרטרופיה באימון מחזורי או באימון המבוצע בתור 3 סטים ואז אני עובר לתרגיל הבא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שוני בין אימונים - תגובה
ד''ר איתי זיו19/06/2011הערותי...
1. היפרטרופיה באימון מחזורי פחות ניתן להשיג בעיקרון מאשר ביצוע תרגיל מסוים 3 סטים ברציפות עם הפסקות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כפיפת בטן על פיטבולמייק18/06/2011
היי שוב אני , מידי פעם יש מתאמנים שאומרים שיש להם כאבי גב כשהם עושים תרגיל בטן על פיטבול למרות שעושים את זה בצורה הכי פשוטה , האם זה קשור לקשת הטבעית שלהם?
ככל שיהיה קשת טבעית גדולה זה פחות יכאב , וככל שתהיה קטנה זה לא יתאים אלא רק יגדיל את הקשט ?
אשמח לעזרה תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפיפת בטן על פיטבול - תגובה
עופר קיס18/06/2011מייק שלום
אם יש כאבי גב בעת ביצוע תרגילי בטן על FIT BALL זה יכול לנבוע מסיבה עיקרית אחת:
חוסר ייצוב מספק של עמוד השידרה. הסיבות
1. קשת מותנית גבוהה ( לורדוסיס )
2. ירידה עמוקה מדי ליכולתם בשלב האקצנטרי
3. מיקום הגו רחוק מדי ממרכז הכדור וקושי תרגיל גבוה מדי.
על מנת להפחית כאבים יש לוודא טווח מוגבל יותר בירידה ובעליה וקירוב מרכז כובד הגוף למרכז הכדור, ולא לשכוח לגייס שרירים פנימיים של הבטן וסגירת סוגרים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כפיפת בטן צידית בעמידה כנגד משקולתמייק18/06/2011
אי אף פעם לא בטוח בתרגיל : איפה המשקולת? ביד שיורדת לכיוון הברך (למטה) או ביד השניה , הגדית לתנועה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפיפת בטן צידית בעמידה כנגד משקולת - תגובה
עופר קיס18/06/2011ביד שיורדת לכיוון הברך, אבל עדיף לבצע עם כבל שמגיע מצד הברך שיורדים אליה, הכבל מגיע מגובה האגן
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובות
מייק19/06/2011לא כל כך הבנתי איך עושים זאת עם קבל ולמה עדיף ?
תודה על הזריזות :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Tricepsטלי18/06/2011
שלום,
באילו תרגילים הראש הארוך של הtriceps במצבו המקוצר, ובאילו תרגילים במצבו המאורך,
ואיך המשתנה הנ"ל משפיע על יכולת פיתוח הכוח שלו?
ובאופן כללי - האם ניתן לזהות מתי הראש הארוך מקוצר/מאורך עפ"י מראית עין של תנועות בזרוע?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראש ארוך
איתי הר-ניר18/06/2011הראש הארוך של התלת ראשי מסייע בפשיטת כתף.
לכן, בכל התרגילים לפשיטת מרפק בהם הכתף בפשיטה יחסית הראש הארוך מקוצר.
בתרגילים בהם הכתף בכפיפה יחסית הראש הארוך מוארך.
לפי עקומת אורך מתח פאסיבית ככל שהשריר מאורך יותר הוא מפתח יותר כוח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הספר "עוצמות חדשות"טלי18/06/2011
שלום,
חיפשתי בכל חנות ספרים אפשרית, אך לצערי, הספר כבר אינו במלאי.
אני לקראת סיום קורס מדריכי חדר כושר בוינגייט, ובשנה הבאה אתחיל ללמוד לתואר ראשון בחינוך גופני בסמינר הקיבוצים.
התרשמתי מאוד מהספר הנ"ל - וברצוני לרכוש אותו.
היכן וכיצד ניתן לרכוש?
תודה ושבוע טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הספר עוצמות חדשות
ד''ר איתי זיו18/06/2011ניתן לרכוש במספר מקומות את הספר:
1. במכון וינגייט אצל תמי סנדיק. 098639480.
2. בחנות ישראל בודי. ברמת גן. שי חנות וירטואלית וניתן לרכוש אצלם את הספר ללא בעיה.
3. במדור הרישום במרכז הספורט באוניברסיטת תל אביב. אזי יש צורך להגיע פיזית לשם. פתוח כול היום. תמי סנדיק וישראל בודי שוליחם את הספר בדואר או שניתן להגיע אליהם.
אם עדיין יש בעיה אשמח להתעדכן.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה,
טלי18/06/2011הספר הדהים אותי ברמת הידע, הפירוט וארגז הכלים למאמן.
שוב תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על תוסף מזוןיוסי18/06/2011
שלום..
אני בן עוד חודשיים בן 19. שוקל כ47 קילוגרמים. כנראה שזה תת-משקל בינונית. וגובה 1.75 . לפני חודש בדיוק התחלתי להתעמל בבית עם משקולות שיש לי בבית . התחלתי להיות מודע לעניין הפחמימות והחלבונים והתחלתי לצרוך אותם יותר עם הקפדה יותר הדוקה על תזונה מה שכבר העלה אותי ל48 קילו. רציתי להתחיל להשתמש בתוסף המזון קריאטין כי שמעתי שהוא משפר ביצועים ומאיץ תהליכים בצורה טובה.
האם אתם ממליצים לי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על תוסף מזון - תגובה
ד''ר איתי זיו18/06/2011הערותי...
קריאטין בהחלט מסייע למקסם תוצאות באימונים אנאריוביים והוא בהחלט מתאים במקרים ולמתאמנים מסוימים. חשוב לדעת אם האימון המבוצע הנו עצים דיו ובד בבד ניתן לצרוך קריאטין ולשפר יכולות אנאירוביות.
מציע לפנות במקביל לפורום תזונת ספורט
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליכה או ריצהתמרי18/06/2011
היי,
כבר כמעט חודשיים אני מתמידה בהליכה על הליכון כושר מדי יום (למעט כמה פעמים בודדות שלא הלכתי). כל זה כדי לרדת במשקל. אני הולכת דיי מהר, אבל לא מרגישה שמתאמצת מספיק (מזיעה אמנם אבל לא עם הלשון בחוץ). מצד שני, ריצה קשה לי מדי (לא כל כך עם הנשימה, כמו התחושה של הכבדות שהופכת את העניין ללא נוחה כל כך, בהשוואה להליכה). איך בכל זאת אני יכולה "ללמוד" לרוץ נכון או להגיע לרמה שבה אוכל לשלב בין ריצה להליכה מהירה על ההליכון כדי שהתעמלות תהיה אפקטיבית? או שאולי... מספיק אם אמשיך עם ההליכה המהירה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליכה או ריצה - תגובה
ד''ר איתי זיו18/06/2011הערותי....
1. הדופק בהליכה הנו מוגבל בעצימותו. לא ניתן להגיע לעצימות אימון כה גבוהה כמו בריצה. מציע לשלב בין הליכה לריצה. לדוגמה הליכה 3 דקות וריצה דקה. כך לסירוגין במשך 30 דקות. עם השמן להלות מספר הדקות המוקצות לריצה ולהפחית מספר הדקות להליכה.
2. חשוב לדעת באיזה דופק ההליכה מתבצעת. בפועל במידה והקצב איטי מדי לא ניתן לשפר באופן ממשי את היכולת האירובית וכן להשפיע על חילוף החומרים הבסיסי ולתרום לירידה במשקל. בכל מקרה במקביל לפעילות האירובית חשוב לשלב אימוני התנגדות ולבנות תפריט מתאים אחרת לא ממש יהיו תוצאות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הייניסים17/06/2011
רציתי לשאול בקשר לאימון אני מתאמן כבר חדש ושבועיים לערך בחדר כושר ואני צריך להחליף כבר תוכנית אימונים רציתי לשאול יש מלא שרירים בגוף שאני לא ממש יודע אם אני צריך להתאמן עליהם כרגע כמו שרירי הצוואר שרירי הכתף האמצעית שריר כתף קדמי ושריר כתף אחורי וגם טרפז עליון טרפז אמצעי טרפז תחתון ועוד האם אני צריך לשלב אימונים גם על השרירים האלה או לשלב תוכנית אימונים על שרירים עיקריים ועוד שאלה אם אני מתאמן על שרירים מסויימים כל יום יש עדיפות לעשות יום אחד חלק קדמי ויום שני חלק אחורי של הגוף או שזה לא משנה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לניסים
ד''ר איתי זיו18/06/2011הערותי....
1. לא מצויינת מטרת האימון ולכן חל קושי לענות על השאלה כהלכה. בפועל לפחות 3 חודשים מומלץ לבצע אימון בו מפעילים את כל קבוצות השרירים העיקריות בגוף. במידה ומעוניינים לאחר מכן להעלות מסת שריר אזי מפצלים את האימון כך שביום אחד מפעילים 4 קבוצות שרירים וביום האחר 4 קבוצות שרירים אחרות.
2. אין צורך להפעיל את כל השרירים שציינת. מדובר בשלב זה על קבוצות השרירים הבאות: רגליים, גב, חזה, כתפיים, כופפי מרפק, פושטי מרפק, בטן וזוקפי גו.
חשוב לשלב בעיקר תרגילים מורכבים (למעט קבוצות השרירים של הידיים ושרירי הבטן וזוקפי הגו).
3. מספר אימונים שבועי 3-2 לא בימים עוקבים.
4. החלפת תוכנית אימונים מומלץ מדי חודש עד חודש וחצי להחליף. בהמשך שרמת האימון תעלה אז תדירות החלפת האימונים תעלה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי שאלהג'ון17/06/2011
האם יש סיכון בביצוע 5 אימוני כדורסל בשבוע+ 2-3 אימוני אתלטיקה שמשולבים עם כוח פלג גוף עליון כמובן שיבוצעו בימים של הכדורסל,כך שיהיו 2 אימונים ביום-לילד בן 16.
אם יש סיכון,מהו? לגדילה אולי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיץ מתקרב - תגובה
ד''ר איתי זיו18/06/2011אין מניעה לבצע האימונים המצוינים אך הדבר מתאים בעיקר לספורטאים מאומנים ברמה גבוהה!
לגידלה אין שום בעיה, החשוב הנו שמירה על זמני מנוחה הולמים בין האימונים לשם התאוששות וכן הקפדה יתרה על תזונה.
חשוב לאמוד מידת ההתקדמות מכיוון שאם לא מתקדמים באופן ממשי חשוב לדעת מה הסיבה לכך - אורח חיים לא ספורטיבי, אימונים ברמה גבוהה/נמוכה דמי וכדומה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ג'ון19/06/2011יש לי כושר של שחקן שהוא ילד,השאלה אם אוכל גם לשפר את הכושר הגופני תוך כדי?
ומה הכוונה לזמני מנוחה?אם אני מבצע אימון כל יום,ואף 2 ביום, מה צריך?נגיד 8 שעות שינה בלילה? מתיחות טובות לאחר כל אימון? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי אימוניםרמי16/06/2011
אני עובד בתוכנית אימונים a b c חזה ויד קדמית גב ויד אחורית רגליים וכתפיים בא בדרך כלל בן 3 ל 4 פעמים הקטע שפעם ב יוצא לי לבוא רק פעמיים בשבוע
השאלה אם זה בסדר או שלא אפקטיבי בכלל אם פעם ב מגיע פעמיים אז לא הספקתי לעדות את כל השרירים בגוף עדיף לעבור ל ab או שזה בסדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי אימונים - תגובה
ד''ר איתי זיו16/06/2011הערותי....
1. אימונים מפוצלים עשויים להתבצע בשלושה ימים או ארבעה ימים. אם מדובר ביומיים לא מומלץ לפצל מכיוון שהאימון לא יהיה אפקטיבי.
2. במידה ומבצעים לפרקים אימונים מפוצלים ולעיתים לא מפוצלים באימונים הלא מפוצלים יש להפעיל את כל הגוף באימון.
3. בעיקרון בתוכנית מפוצלת של AB ניתן להתקדם באופן ממשי ולהשיג מטרות אימון רבות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לאיתי זיו
רמי17/06/2011אממ מה הבעייה ב ab פעמיים בשבוע?
אם אני עובד במקום פעמיים על כל השרירים לבין פעם 1 בשבוע יותר חזק פשוט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד''ר איתי זיו שלום רבדן14/06/2011
אני מתאמן במכון כושר כבר כמה זמן במטרה של פיתוח שרירים, ואני רוצה לעבור עכשיו לשחייה של כמעט כל יום בשבוע ושילוב של קצת חדר כושר פה ושם.
רציתי לדעת האם אפשר להסתמך על שחייה בעניין של פיתוח מסת שריר?
כי זאת המטרה שלי,ואני יודע ששחייה אמורה לפתח מאוד את הכתפיים,החזה והארבע ראשי.
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדן
ד''ר איתי זיו15/06/2011הערותי....
1. שחייה אינה מיועדת לעלייה במסת השריר אך הדבר בהחלט אפשרי ותלוי בסגנון השחייה והעצימות בה מבוצעת הפעילות. שחיית חתירה תתרום יותר לעלייה מסויימת במסת השריר לעומת שחיית חזה (בהתייחס לשחיינים ממוצעים ולא ספורטאי הישג). חשוב לזכור ששחייה הנה פעילות אירובית! במידה ונבצע אימון אנאירובי המתבטא בספרינטים קצרים של 25 מטר לדוגמה בדופק גבוה במיוחד תחול השפעה חיובית גם על המסה השרירית אך , כאמור, זאת לא המטרה ותוצאות טובות הרבה יותר יושגו באמצעות אימון מתאים בחדר הכושר.
2. מבחינת שיפור תנועתיות, גמישות וכדומה שחייה דווקא הנה פעילות מתאימה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות מומלצתגלי14/06/2011
שלום רב, אני בת 39, בחצי שנה האחרונה התגלה אצלי לחץ דם גבוה ואני מקבלת טיפול תרופתי. עברתי בדיקת מאמץ ואובחנתי כבעלת כושר ירוד. בקיצור מצבי נכון לכרגע לא מזהיר והרופא המליץ לי בחום לעסוק בפעילות גופנית. ניסיתי הליכה אך אני מתקשה להתמיד. רציתי לשאול איזו פעילות גופנית מומלצת לאור המצב המתואר? המון תודה על עזרתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגלי -פעילות מומלצת - תגובה
ד''ר איתי זיו15/06/2011הערותי....
1.במקרה המצוין ככל הנראה יש צורך להצטרף למסגרת. רבים מהאנשים מתקשים להתמיד ללא מסגרת תומכת וכאלו יש הרבה מאוד. קבוצות הליכה, ריקודים מסוגים שונים, עיריות שמארגנות קבוצות ספורט שונות (הרצלייה, שוהם, חולון ועוד). חשוב לנסות לבצע פעילות גופנית עם חבר/ה הדבר יוצר מחויבות ולא מבטלים את הפעילות כה מהר.
2. חשוב מאוד במקרה המצוין לבצע פעילות גופנית מכוון שידוע שמגיל 40 הירידה ביכולות הגופניות מואצות יותר מאשר עד גיל 40 ובד בבד חלה ירידה במצב הבריאותי והתפקודי.
3. חשוב לשלב אימון כוח ואימון אירובי על בסיס קבוע. אימון כוח עשוי להיות בחדר הכושר, יוגה - סוגים מסוימים ועוד. אימונים אירוביים- ריקודים שונים, הליכה, ריצה קלה, שחייה ועוד ועוד. חשוב מאוד למצוא פעילות גופנית שנוח איתה ויש חשק להתמיד והיום יותר מתמיד יש הרבה יותר אפשרויות.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מישהו יכול לענותרמי14/06/2011
על השאלהנ ששאלתי למטה לגבי התוכנית אימונים שלי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרמי
ד''ר איתי זיו18/06/2011איני יודע אם עניתי על השאלות שלך. אשמח שתעדכן ותשלח שוב במידת הצורך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום,יש לי מספר שאלותמספר שאלות14/06/2011
1)יש לי המון בעיות עם עשיית תרגילים לחיזוק והגדלת השרירים.הבעיה הראשונה מתחילה בשריר הדו-ראשי.אני פשוט לא מצליח להגיע אליו,לא מצליח לאמן אותו באמצעות המשקולות.בכל משקל שאני מרים,אני אף פעם לא מרים אותו,ואני תמיד מרגיש את השריר שמחבר בין פרק כף היד לבין השריר הדו-ראשי.ולפעמים אני לא מרגיש אף אחד מהם,אז שבאיזשהו שלב אני פשוט מרגיש שאני לא יכול להרים יותר,כי השריר שהזכרתי התעייף.אני אף פעם לא מרגיש את השריר הדו-ראשי,וזה לא משנה באיזה משקל(ניסיתי משקל נמוך,משקל גבוה שדי קשה לי להרים וכו').מה אתם מציעים לעשות בעניין?
הבעיה השנייה היא בעשיית שכיבות סמיכה.אני אף פעם לא מרגיש את שרירי החזה פועלים בעת עשיית שכיבות סמיכה,ובנוסף אני תמיד מתחיל לרעוד ומתחיל להתעייף מאוד,מבלי שהשרירים התעייפו.זאת אומרת נגיד אני רוצה לעשות x שכיבות סמיכה,רוב הפעמים אני מפסיק עוד לפני שאני מרגיש את השריר בגלל שאני רועד מאוד,בגלל שאני עייף או בגלל שאני מרגיש שאין לי כוח פתאום.ואגב,בדרך-כלל אם אני מגיע למספר שכיבות סמיכה הרצוי אז אני תמיד מרגיש רק את שריר היד האחורית ושוב השריר שמחבר את השריר הדו-ראשי עם פרק כף היד,אבל אף פעם לא את החזה.מה עושים עם זה?
הבעיה האחרונה היא בכפיפות בטן.כשאני עושה כפיפות בטן אני מתחיל להרגיש עייפות,ופתאום בא לי להפסיק.אני מתחיל להרגיש את הבטן,אבל תמיד אני מרגיש אותה רק קצת.מה אני אעשה?
עכשיו שאלה:אם אני עושה אימון,ולא מרגיש את השריר באימון,אז האימון לא אפקטיבי?
ואם אני מרגיש את השריר במהלך האימון,אך יום אחרי כן הוא לא נתפס,זה אומר שהאימון לא היה טוב?
תודה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אה ועוד שאלה:כדי לאמן את השריר כמו
מספר שאלות14/06/2011שצריך,צריך תמיד להגיע למצב שלא יכולים יותר לבצע אותו?
כי יש לי בעיות קשות עם הדבר הזה,קשה לי להגיע למצב שאני לא מצליח לעשות את התרגיל,פשוט בגלל שגם מתחילות לי בעיות עם הנשימה(כי אני עסוק במאמץ,ואז הנשימה שלי אינה סדירה ואני לא יכול לפעול ככה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לשאלות
ד''ר איתי זיו15/06/2011הערותי...
1. לפי המצוין ניתן להסיק שרמת הכושר הגופני באופן כללי ובעיקר היכולת ההאנאירובית לא גבוהות יחסית. לפיכך חשוב לבנות תוכנית אימונים מסודרת על מנת להתקדם באופן מהותי ללא כאבים ובעיות מיוחדות.
2. יכולות להיות סיבות רבות לתחושות ואי התקדמות המצוינים: ביצוע נפח גדול של אימון, מנוחות קצרות מדי באימון, עלייה מהירה מדי בדרישות הגופניות, אי שמירה על אורח חיים ספורטיבי ועוד ועוד. לפי המצוין החולשה בתרגילים השונים הנה בשרירים הקטנים והתופעה מכונה 'גורם מגביל תנועה'. כלומר שרירים קטנים שמתעייפים ומקשים על ביצוע התרגיל או הפעולה בהצלחה. מומלץ לחזק את השרירים הקטנים כמו פושטי המרפק ובנוסף את הבטן וזוקפי הגו על מנת שלא תיכשל בתרגילים השונים המבוצעים.
3. ייתכן שיש לשלב באימון גם תרגילים חד מפרקיים ולא רק תרגילים מורכבים. עלומר במקום לבצע 4 סטים של שכיבות סמיכה יבוצע גם תרגיל פרפר עם משקולות, ממתח גומי וכדומה. כך גם לגבי קבוצות שרירים אחרות.
4. לא מצוין נפח האימון - סטים, חזרות, מספר ]עמים שבועי וכדומה. לכך השלכות רבות על הצלחה/אי הצלחה של ביצוע התרגילים השונים.
5. לתזונה ולאורח החייים הספורטיבי חשיבות רבה מאוד במיקסום התוצאות וחשוב להקפיד לאכול מספר פעמים ביום ובכלל להקפיד על הכללים.
אשמח לקבל פרטים לגבי נפח האימון- סטים, חזרות, מספר אימוני בשבוע ונתקדם.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז זהו,שאצלי שום דבר לא קבוע.מהסיבה
מספר שאלות16/06/2011שאיני מרגיש את השרירים כמו שצריך,ומהסיבה שאני מתייעף מהר מבחינה פיזית עוד לפני שהשריר מתעייף,,איני יכול להצביע על כמות הסטים וכמות החזרות.למשל,אני עושה שכיבות סמיכה,כפיפות בטן או משקולות,איני יכול להגיע למצב שהשריר התייעף לחלוטין,כי מבחינה גופנית(סיבולת) אני מתייעף ממש מהר וקשה לי מאוד,מבלי קשר לשריר.ואז אני מפסיק,ובסט השני אני כבר עייף מידי,אז אני לא עושה יותר.אז לפעמים סט אחד,לפעמים שניים ולפעמים יותר.אותו דבר בריצה:אני יכול לרוץ,ואז רק אחרי שבוע לרוץ.בקיצור שום דבר לא קבוע ולא טוב.אני צריך לקבל תוכנית אימונים מסודרת,מה שאני בטוח שאינכם יכולים לעשות בפורום הזה.היכן אני יכול לקבל תוכנית אימונים מסודרת לחלוטין,שאני אדע שהיא טובה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
ד''ר איתי זיו18/06/2011מציע לבנות תוכנית אימונים מסודרת אחרת באמת לא ניתן יהיה להתקדם. מציע וממליץ בחום לפנות לעופר קיס שהנו מנהל הפורום הנוכחי.
במידה ולא מסתדר מסיבה כלשהי אפנה אותך לאיש מקצוע נוסף.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם מדריך כושר יצליח לעשות לי סדר
מספר שאלות18/06/2011בעניינים?הרי איך הוא יידע מה רמת הסיבולת והכושר שלי?איך זה בעצם מתבצע?אפשר הסבר קצר(אני פונה למאמן כושר,איך הוא בעצם בונה לי תוכנית אימונים מתאימה)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









