מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שחייה(:04/06/2011
היי
רציתי לדעת האם שחייה של 10 בריכות (אולימפיות) שווה ערך כלשהו?
האם זה יעיל?
או מעט מידיי?
בקשר לפרטים אני בחד"כ 6 ימים בשבוע 2-3 אירובי של ריצה על 11 קמש במשך חצי שעה ובנוסף 4 אימוני כוח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחייה - תגובה
עופר קיס04/06/2011זה מצויין, אך עדיף 20
:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאמן נער בן 17 כדורגלןמייק03/06/2011
שלום אני מאמן בחד"כ , הגיע אליי מתאמן בן 17.5 ,1.84 ל-67 קילו
זה מעט לדעתי יש לו נסיון של שנים בכורגל , ושנה של אימוני כוח (גם עם מאמן) היה לו כבר AB הסיפור: הוא ראה אותי מאמן ואמר שהוא רוצה רק אותי . מחמאה אין ספק ! הבעיה היא שהוא משחק כדורגל כנראה באופן מקצועי , מתאמן בקבוצה 4 פעמים בשבוע , ושבת זה המשחק . המאמן שלו לא נתן לו ולנערים האחרים שום תוכנית כוח ,. גם לא אינדיקציה על מה לעבוד , איך לעבוד , אז הוא רוצה שאאמן אותו : אני אישית לא מבין בכדורגל , רציתי לעשות לו זריזות , כוח , מהירות , כוח מתפרץ בדיוק בצורה שהשחקנים משחקים (לחכות את התנועות ולהיתמקד על זה בגדול ולפי ההגיון שלי ) אבל הוא אמר שאתזה הם עושים עם המאמן שלהם בקבוצה , ושאיתי הוא רוצה לפתח כוח (לאו דווקא היפרטרופיה אלא כוח נטו) אריק אתה יכול לעזור לי , כמה חזרות , איזה סוג תרגילים , מה מי מו! (יש לו חודש וחצי של מנוחה לרגליים קח את זה בחשבון ) כעיקרון רק שבוע הבא הוא יכול לאמן את הרגליים
תודה רבה :)
פשוט לא בא לי לאכזב , אמרתי לו שגם אתיעץ עם מומחים יותר (אחרי שבניתי לו AB על בסיס 10-12 חזרות ) כמובן שאמרתי לו שהאוכל משחק תפקיד ראשי
הנה התוכנית: פשיטת ברך (3*10)
כפיפת ברך 3*10 תאומים על רגל 1
לאנג' עם רגל קידמית על הבוסו
חזה : פוש אפ , יד 1 על כדור משקל יד שניה על הריצפה ולהחליף ברצף 3*12
התשה מוקדמת : פרפר בשכיבה ולחיצת חזה 3*10
יד קידמית : ישיבה על העקבים ,כפיפת מרפקים עם מוט בפולי תחתון 3*10
פטישים עם משקולות בישיבה יד אחרי יד 10*3
גב תחתון עם חגורת כתפיים =כל זה בA
B: גב : קירוב יד אחת בלבד ולהחליף 3*10
חתירה בעמידה עם מוט אחיזה בפרונציה 4*12
כתפיים: כפיפת כתף תמיכה על קיר ,. יד ארי יד 3*10
הרחקה אופקית בפולי אמצעי 3*10
יד אחורית : מקבילים על ספסל (משלק גוף ) רגליים בהגהה על ספסל או כדור) 12*3
גב לפולי עליון פשיטת מרפק היד אחת 3*10
בטן + CORE
מה אתם חושבים על התוכנית שלי ?לפי מה שסיפרתי על המתאמן ועליי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד משהו ששכחתי
מייק03/06/2011אני מציין שביולי הוא חוזר לפעילות בקבוצה , לכן נתתי לו עכשיו AB אך אחרי זה אתן לו לעבוד על פול בודי כפול 3 פעמים בשבוע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמייק
ד''ר איתי זיו06/06/2011הערותי....
1. קצרה מאוד היריעה לפרט תוכנית אימונים שלמה לשחקן כדורגל בטרום עונה ואחריה. מדובר בתורה שלמה ועל מנת לבנות תוכנית חיזוק מתאימה יש צורך בפרטים רבים שאל מצויניםו כמו: רמת הכושר הגופני העכשווית, מטרת האימון העיקרית, החולשות בשלב זה - היכן הבעיות העיקריות במשחק וכדומה.
2. שחוב לדעת מה התפקיד של השחקן במגרש ולהתחשב בכך בעת ביצוע אימוני הכוח.
3. חשוב לשלב בעיקר תרכילים מורכבים ופחות מבודדים כמו: סקווט, מכרעים, מכרעים צידיים, לחיצת רגליים, תרגילים מורכבים פונקציונליים שונים ועוד. חשוב לחזק באופן מהותי את ה- HAMSTRINGS הנוטה להיפגע במיוחד אצל שחקני כדורגל וגם בשל היחס הלא תקין בין פושטי הברך לכופפי הברך.
4. תוכנית האימונים - ניתן חודש אחד לבנות תוכנית בסיסית לכל קבוצות השרירים- רגליים, גב, חזה, כתפיים, כופפי מרפק, פושוי מרפק, בטן וזוקפי גו באימון של כל הגוף או מפוצל (תלוי רבות ברמת המתאמן ומידת השקעתו ורצינותו) ולאחר מכן אימון כוח לקבוצות השרירים הגדולות - בעיקר תרגילים מורכבים. מציע שחלק מהתרגילים לאחר חודשיים אימון יהיו עם אביזרים פונקציונליים למשל: לחיצת רגליים בישיבה עם שתי פיתות מתחת לכפות הרגליים, סקווט על גבי בוסו עם מוט או משקוליות יד, ועוד.
5. חשוב לשלב תרגילי כוח מתפרץ, יציאה מהמקום ועוד על מנת לשפר יכולת אתלטית ויציאה מהמקום. יש לבדוק אילו סוגי אימונים מבצעים באימוני הכדורגל על מנת לא ליצור עומס מיותר ואף כפילות באימונים. חייבת להיות הלימה בין האימונים והעומסים אחרת עולה הסיכון לפציעה.
6. חשוב לקבל מהמאמן של הבחור מידע אודות החולשות. מה יש לשפר. ? היכון הבעיות? רק כך ניתן לבנות תוכנית אימונים מתאימה.
בהצלחה רבה וכל הכבוד על הרצינות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
מייק09/06/2011הוא שדנים משחק , ישבתי איתו ושאלתי אותו כמה שאלות : הוא אמר שהוא מסיים חודש וחצי של מנוחה מאימוני קבוצה , ושהוא רוצה לפתח כוח ,
אמרתי לו שאני רוצה לעבוד איתו על כל התנועות שהוא עושה במשחק , כדי לשפר אותן וסיבולת לב ריאה , סיבולת שריר (15 חזרות) ותנועות מורכבות מתרגילים שונים , וכוח מתפרץ
אבל הוא אמר שהוא לא רוצה את זה כי זה אימונים שהוא עושה עם המאמן שלהם , והוא ממש רוצה לשפר את הכוח שלו , הוא אמר: "כשידחפו אותי אני לאאעוף"
הוא 1.84 ושוקל 67 קילו הוא רזה , הוא רוצה מעט לפתח מסה אבל 80% הוא רוצה לפתח כוח . לפי זה מה אתה אומר לי לעשות?
כי אני עשיתי לו AB כי הוא רוצה לבוא להתאמן 4 פעמים, של 12 חזרות כל סט יש תרגילים מורכבים אך יש גם מבודדים כמו פשיטת ברך , כפיפת ברך , תאומים ) וגם לאנ'ג עם רגל על הבוסו סך הכל : 29 סטים לA ו 29 לB
זה נראה לך סבבה? מה ניתן לשפר בתוכנית ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד''ר איתי זיו10/06/2011הערותי....
. תרגילים של פיצול AB פחות מתאימים אלא אם באמת המטרה הנה להעלות מסה. בכל מקרה ללא תזונה מתאימה שום אימון כוח לא יעזור. חשוב לבנות תוכנית תזונתית עם איש מקצוע ולא לבנות רק על תרגילי כוח שונים.
2. ניתן לבצע 24-25 תרגילים לקבוצות השרירים השונות. לדוגמה: רגליים- תרגילים מורכבים. תרגיל אחד- סקווט עם מוט , השני מכרעים על גבי פיתה, תרגיל שלישי- דדליפט עם מוט (קלסי), תרגיל רביעי - nordic curl תרגילי חזה - לחיצת חזה עם מוט, שכיבות סמיכה בשיפוע חיובי, כתפיים - לחצת כתפיים עם משקולות יד, הרחקה אופקית בשכיבה עם משקולות יד, 3 תרגילי בטן וזוקפי גו שונים כגון: כפיפת גו על פיטבול בטווח תנועה מלא, בתליית גוף גלגול אגן לאחור, פשיטת גו בכסא רומי. תונכית זו מתאימה לחודש עד חודש וחצי וניתן לבצעה 3 פעמים בשבוע ללא פיצול במשקלים גבוהים. חשוב מאוד ההדרגתיות באימון על מנת למנוע פציעות. אימוני כוח מתפרץ חשוב לשלב גם אך חשוב במיוחד לדעת מתי משלבים זאת בהתאם לתקופה בעונה. חשוב לבדוק זאת.
3. חשוב לבדוק נתונים כמו משקל, אחוזי שומן, היקפים, יכולות ספורטיביות וכדומה על בסיס קבוע על מנת לכמת את ההתקדמות ולקבל משוב. כמו כן חשוב לעקוב אחר ההתקדמות במשחקים ובאימונים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2 שאלותדוד03/06/2011
אני מתאמן על משקולות כבר שנה.יש לי היפר לורדוזיס.הבנתי שחיזוק ההאמסטרינגס יכול לעזור...יש אולי תרגיל בלי משקולות או עם משקולות יד לעשות לשריר הזה?
ושאלה נוספת:האם הרמת משקולות יכולה להנמיח אותי?(אני כבר בן 22) ואם כן איך אני יודע שאני לא מרים יותר מדי? לדוגמה בהרמה חופשית של מוט לחזה להרים 30 קילו זה הרבה?(אני 1.71 ו66 קילו) תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדוד
ד''ר איתי זיו04/06/2011הערותי....
1. על מנת לטפל בהיפרלורדוזיס חשוב לחזק את שרירי הבטן ופושטי הירך, הארכת כופפי הירך וזוקפי הגו התחתון במידה שבהם מקוצרים, ביצוע תרגילי מודעות לסיבוב האגן לאחור ושימוש נכון בשרירי הבטן בחיי יום-יום. שרירים לפושטי הירך שי לא מעט. במכונה ייעודית ניתן לעשות כפיפת ברכיים או בפולי תחתון פשיטת ירך. כמו כן ניתן לבצע בעמידת Nordic Curl ראה קישור:
http://www.youtube.com/watch?v=JlMCDT4KsgM
חשוב לבצע תרגיל זה באופן הדרגתי. ניתן בעמידת 4 על הקרקע ובהדרגתיות להעלות דרגת הקושי. אי הדרגתיות עלולה לגרום לפציעה.
2. לגבי הרמת משקולות- תמשיך ותרים משקולות על בסיס קבוע מכיוון שפוטנציאל הצמיחה של העצם דווקא טוב יותר על ידי כך. אימון משקולות לא פוגע בצמיחה. מה שכן עלול לפגוע הנו אורח חיים לא ספורטיבי הכולל מיעוט בשעות שינה, אי הקפדה על תזונה נכונה, אי ביצוע פעילות ספורטיבית, שתיית אלכוהול לא מבוקרת ועוד.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחייה וחלבנוי03/06/2011
אני שוחה קבוע 3 פעמים בשבוע קילומטר וחצי בסביבות ה32 דקות.
במשך שבוע שלם,בלי ששיניתי משהו בתזונה/אורח החיים כל פעם שבאתי לשחות שיפרתי את השיא האישי שלי, ככה במשך 3 אימונים.
אבל,בשבוע אחרי זה כל 3 הפעמים שבאתי, בכל אחת מהם היה לי יותר קשה לשחות ושחיתי יותר איטי וגם כאב לי לנשום וכאב לי בצד שמאל של הגוף.
עכשיו,השינוי היחידי שעשיתי השבוע בתזונה שלי הוא שבמקום ששתיתי חלב 1% כמו תמיד עברתי לשתות חלב עיזים 3.7% (אבל האימון הראשון השבוע שהדרדרתי היה עוד לפני ששתיתי מהחלב החדש).
יש סיכוי שיש קשר בין הדברים???
אגב, רק שעברתי לשחייה מאוד איטית הכאב נחלש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחייה וחלב - תגובה
עופר קיס04/06/2011לנוי שלום
לדעתי את בסוג של אימון יתר. אין לנסות לשבור שיאים באופן רציף. תכנית אימון אמורה להיות מדורגת עם אימון קל שבא אחרי אימון קשה. יש להפחית את קצב האימון ולבצע אימון קשה אחד בלבד מבין ה 3 .
לגבי החלב - לא ברור אך כבר נאמר שגם האימון הראשון טרום השינוי היה בעייתי כך שנראה שאין קשר.
אז פשוט להוריד קושי ולא לנסות לשבור שיאים כל הזמן
בהצלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך לחטב רגליים?אלה03/06/2011
איזה תרגילים מומלצים לחיטוב ירכיים פנימיות
גובהי הוא 1.76 משקלי 68 אחוז שומן 21
אני עושה סקווטים , מכרעים עם משקל של 40-50 ק"ג עובדת על הירכיים הפנימיות והחיוצוניות אפשר להגיד שאני חטובה מאוד אבל הירכיים הפנימיות שלי די רכות
ולא חטובות אילו תרגילים מומלצים ואיזה אימון ?
לאחרונה חילקתי את האימון לפלג גוף העליון ויום אחר פלג גוף התחתון על מנת להקדיש יותר זמן לאימון רגליים ,בנוסף אני גם עושה ארובי כמו ריצה , הליכה לפחות 40 ד' האם זה מומלץ לחלק כך את האימונים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לניקי
ד''ר איתי זיו04/06/2011הערותי....
1. ראשית - כל הכבוד על ההשקעה והמשקלים המורמים בתרגילים המצוינים. ממש לא ברור מאיליו ומקווה שאת מהווה או תהווי דוגמה לנשים אחרות שבמקרים רבים מבצעות תרגילים שלא תורמים להם רבות להשגת מטרת האמון!
2. אחוזי השומן המצוינים הנם בהחלט מתחת לממוצע (23% הנו הרף התחתון) וזאת בהנחה שהבדיקה נעשה על ידי מכשיר ובודק מיומן.
3. לא צוינו תרגילים אחרים שנערכים כי לא סביר לבצע רק תרגילי רגליים. בכל מקרה חשוב לזכור שמידת הטונוס השרירי הנה אישית מאחד לאחד וכמובן גם לפי אזורים. לגבי שרירי הירכיים שחוב לבצע גם תרגילים אחרים כמו- סומו סקווט עם משקלים גבוהים יחסית, דדליפט (קלסי).וזאת בנוסף לתרגילים האחרים שהנך מבצעת.
4. ניתן בהחלט לפצל את תוכנית האימון ל- AB השאלה אם המטרה הנה גם במידה מסויימת להעלות מסת שריר? על כל פנים ניתן לבצע רק חלק מהתרגילים לקבוצות שהרירים בגוף ולא את כולם. קבוצות שרירים גדולות _תרגילים לשרירי הבטן בלבד. ללא התייחסות לכופפי המרפק ופושטי המרפק וזוקפי הגו. שרירים אלה יפעלו במסגרת הפעלת השרירים האחרים.
5. את האימון האירובי מתאים יותר להפריד מהאימון האנאירובי. בכל מקרה לפי מטרת האימון יש לבחור עצימות האימון האירובי.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיני סטפר בייתיחיים03/06/2011
שלום, אני מעוניין לרכוש מיני סטפר בייתי. ראיתי שקיים סטפר רגיל וכן סוג נוסף "טוויסט" שהתנועה בו משלבת סיבוב אגן. ברצוני לדעת מה ההבדל בינהם מבחינת העבודה על השרירים וסיבולת לב ריאה וכן מה מומלץ יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיני סטפר בייתי - תגובה
עופר קיס04/06/2011לא ברור.
אני הייתי הולך על סטפר גיל ולא מתחכם, לבחירתך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד''ר איתי זיודרור03/06/2011
לד''ר איתי זיו שלום.
אני בן 14 ומתאמן בתכנית הבאה מזה שנה שנייה: מה-1 באוקטובר עד ל15 ביוני- אימוני כח על בסיס משקל גוף (מתח שכיבות סמיכה וכו'..) פעם ביומיים, ומה16 ביוני עד סוף ספטמבר אני שוחה במשך כל יום מלבד שבת, ובערב (פעם ביומיים) מתאמן אימוני כח.
בשנה שעברה הלך לי טוב מאד התכנית, ועכשיו שעוד מעט אני מתחיל בשחייה, הייתי רוצה כמה טיפים. המטרה שלי היא פיתוח שרירים ושיפור השגים של שחייה קצרה הכי הרבה שאפשר בשני הדברים. האם כדי לי לעבוד בשיטה של שחייה רצופה במשך 40 דקות כל יום? (מה שעשיתי שנה שעברה והלך לי טוב)או שכדאי לי לשחות הכי מהר 50 מטר בסטים?(מה שאני מעדיף לא לעשות,אבל בכל זאת אני רוצה לעבוד הכי טוב שאפשר.)
והאם יש בעיה לשחות בצהריים ולעבוד על אימוני כח בערב או להפך? או שחייבים להפריד בימים?
אשמח לתשובות מפורטות,כי זה חשוב לי מאוד.
בתודה
דרור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדרור
ד''ר איתי זיו04/06/2011הערותי....
1. שחייה מהירה במשך 40 דקות והעלאת מסת שרירים במקביל אפשרית אך מהירות השחייה תפחת מכיוון שלא מומלץ להעלות מסת גוף רזה לשחיינים במידה רבה מכיוון שלכך השפעה שלילית על מהירות השחייה. כן חשוב לבצע אימוני כוח אך כאלה שלא מעלים מסת שריר באופן ממשי. כוח מתפרת למשל. 3-2 אימונים יספיקו .
2. על מנת לשפר תוצאות בשחייה מעבר לאימוני כוח יש לעשות שימוש בטיכניקות אימון כמו הפוגות ופחות ברצף. כך ניתן לשפר את היכולת האנאירובית באופן ממשי. לדוגמה: 25 בריכות כפול 25 מטר בספרינט. בין הבריכות יש לחכות חירידה של הדופק לכ- 125-120 פעימות בממוצע וצאת שוב, או לפי זמן. הדבר אישי וחשוב לעשות אימון כזה עם תוכנית כוללת מסודרת מכיוון שכך ניתן להשתפר הרבה מאוד ביכולות הגופניות.
3. עדיף להפריד אימוני הכוח מהשחייה למעט תרגילי כוח קלים וחימום לפני השחייה שהנם דווקא מומלצים. כמו תרגיילים לכתפיים וכדומה.
4. לגבי שחייה רצופה במידה והנך מעוניין לשפר יכולת אנאירובית דווקא אימונים קצרים ועצימים יהיו עדיפים. מציע להתייעץ ולבנות תוכנית אימונים מסודרת עם מאמן שחייה מומסך או מאמן טראתלון. הדבר ישדרג מאוד משמעותי.
5. חשוב לדעת מה אחוזי השומן בגופך מכיוון שלכך השלכות רבות על התוצאות. אחוזי שומן נמוכים מדי או גבוהים יגרמו לירידה בתוצאות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
דרור12/06/2011א)איך בודקים אחוזי שומן
ב) אם המטרה היא הגדלת מסת שריר, כמה זמן ובאיזה מהירות לשחות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי אימוניםדודו03/06/2011
יש לי שאלה נגיד עם באה בחורה לחדר כושר ויש לה זמן ל 3 ימים בשבוע להיתאמן התוכנית שהכי תתאים לה היא כל הגוף באותו אימון?
או לפצל את זה?
כאילו לא הבנתי לפי מה החלוקה ל 3 פעמים איך בוחרים עם זה פול בודי ab או abc כי בקוס שעשיתי בוינגייט אמרו ל 3 פעמים כל הגוף אבל מי שעובד בעצימות גבוה עדיף לחלק השאלה מה בנוגע לבנות?
ובכללי איך יודעים לחלק כמו שאמרתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי אימונים - תגובה
ד''ר איתי זיו04/06/2011הערותי....
ראשית מדובר בדיון מעניין בהחלט. מחדד.
1. נשים בדרך כלל מעוניינות בהעלאת טונוס שריר והפחתת אחוז השומן (בשפת העם 'חיטוב הגוף') ולכן אימון מפוצל אינו הכרחי עבורן אלא אימון בו מפעילים את מרבית קבוצות השרירים בגוף.
2. אימון מפוצל מתאים יותר כשמטרת האימון הנה היפרטרופיה ופחות כשמטרת האימון הנה כושר גופני כללי, הפחתה במשקל, כושר גופני כללי ועוד.
3. נשים, ניתן לאמן באמצעות 3 אימוני כוח בשבוע בהם מפעילים באמצעות תרגילים ל- 4 קבוצות שרירים את השרירים העיקריים לדוגמה: רגליים - סקווט +מכרעים, חזה: מקבילים בגרביטון+ שכיבות סמיכה על גבי בוסו, גב: מתח באחיזה רחבה בגרביטון+ חתירה בישייבה עם מכונה ייעודית, כתפיים: לחיצת כתפיים עם משקולות יד. בטן+ זוקפי גו: גשר קדמי על גבי הקרקע+ תליית גוף - גלגול אגן לאחור. כל התרגילים יבוצעו בטווח של 15-10 חזרות למעט הגשר שיתבצע לפי זמן כיווץ איזומטרי של 40-10 שניות. באימונים הראשונים יבצועו 2-1 סטים ובהמשך מומלץ להעלות ל- 3 סטים ובחלק מהתרגילים החשובים ניתן גם 4 סטים. מספר הסטים הכולל באימון 24-17 בממוצע. כך ניתן להפעיל את מרבית השרירים בגוף בתרגילים מורכבים שהנם חשובים במיוחד ופונקציונליים. המשקל יש להעלות בהדרגה.
5. חשוב לרשום המשקלים בכל התרגילים ולפיכך לאמוד ההתקדמות.
כאמור, ניתן גם ללכת לתוכנית המסורתית בה מפעילים את כל קבוצות השרירים בגוף. אני אישית מאמין יותר בתוכנית המוצעת יותר כשמדובר באימון נשים שמטרתן אינה העלאת מסת שריר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
רמי09/06/2011טוב תודה רבה לגבי גבר בכושר גופני אבל שאין לו זמן לבוא כל יום ורוצה להעלות במסה תמליץ ל 3 פעמין על abc ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - רמי
ד''ר איתי זיו16/06/2011פיצול ל- ABC מומלץ לאנשים המתאמנים 6-5 פעמים בשבוע. לעיתים ניתן גם להמליץ על כך למתאמנים הפוקדים את חדר הכושר 4 פעמים בשבוע אך הדבר ממש לא שכיח ומצריך אימונים עצימים במיוחד אחרת לא יושגו תוצאות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משך אימון ודופק על אליפטיקלאירית03/06/2011
התחלתי להתאמן על האליפטיקל לפני יומיים.
בפעם הראשונה 20 דקות בבוקר ו- 20 דקות בערב וביום השני 30 דקות בערב והדופק הגיע ל- 102 . האם משך האימון ארוך מידי להתחלה או טוב והאם כשמחלקים לפעמיים ביום את ה- 40 דקות ההשפעה שונה לעומת 40 דקות בבת אחת. איך אפשר לדעת מה הדופק לדקה הרי מד הדופק שיש על המכשיר מודד כל הזמן את הדופק ומה הדופק שאני צריכה להגיע אליו בתחלהץ
בתודה אירית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משך אימון ודופק על אליפטיקל - תגובה
עופר קיס03/06/2011אירית שלום
לגבי חלוקה - מה שיותר נוח לך
לגבי הקושי - תרגישי את די מתאמצת אך לא מאד ולא קל מדי - תחושת המאמץ היא כלי איכותי לניטור הקושי - להגיע ממתון במשך שבועיים עד שלושה לתחושת די קשה
לגבי המשך - הייתי מתחיל ב 20 דקות ביום ומוסיף כל אימון דקה עד שתיים במשך 4 אימונים בשבוע
מקווה שברור
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמירה על מסת השרירדודו02/06/2011
שלום אני מתאמן כ 4 שנים
שוקל 97 קילו חטוב והגעתי ליעד שלי הייתי מתאמן כמעט כל יום עכשיו רוצה לעבור ל 3 אימונים בשבוע כדי לשמור על המסה
איזה תוכנית תתאים לי ab abc או כל הגוף באימון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמירה על מסת השריר - תגובה
עופר קיס03/06/2011רפי שלום
אם אתה עובד רגליים חזק כולל DEAD LIFTS ומכרעים עבור ל ABC
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספורטאים ואחוזי שומןשלומי02/06/2011
אני מתאמן מזה כ6 שנים בחדר כושר
הגעתי ל99 קילו של שריר עם אחוזי שומן יחסית נמוכים
הגובה שלי הוא 182 רציתי לדעת האם אני בעודף משקל ?
או שהמשקל הוא בסדר לאור העובדה שאחוזי שומן יחסית נמוכים ומסת השריר מאוד גבוהה ? איך אני יכול לדעת ?
שאלה נוספת האם קליפר מודד אחוזי שומן בצורה מדוייקת ?
תודה על תשובתכם שלומי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספורטאים ואחוזי שומן - תגובה
עופר קיס03/06/2011שלומי שלום
אם אחוזי השומן נמוכים ( מתחת ל 12) מעולה.כנראה שמסת השריר שלך היא מרשימה מאד.
לגבי מדידת כפלי עור - תלוי מי הבודק. אם הוא מיומן, השיטה די מדוייקת
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימון אחרי לידהרבקה02/06/2011
שלום , אני בת 25 לפני חודשיים וחצי ילדתי וכעת אני מעוניינת לחטב את אזור הירכיים , ישבן והבטן . אומר כי לא עסקתי בפעילות גופנית כשנה . מהם התרגילים המומלצים שעליי לעשות ? פרט למכון כושר שלא בא לי האם הליכה? כפיפות או תרגילים אחרים יעזרו לי להגיע לממטרה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימון אחרי לידה - תגובה
עופר קיס03/06/2011רבקה שלום
כנסי למשטר תזונה מאוזן ובריא, בצעי הליכה 3-4 פעמים בשבוע האופן מתון והעלי את הקושי והזמן בהדרגה.
עמידת 6 וניתוקים ואחרי שבועיים כפיפות בטן חלקיות ולאחר מכן שכיבות סמיכה מהברכיים
מכרעים במקום
כל אלו יעזרו. אם אינך יודעת לבצע את התרגילים ההלו, ארגני לך שעור פרטי אחד עם מדריך כושר שיבוא אליך הבייתה ויראה לך לבצע נכון את התרגילים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה המהירה+שאלה נוספת
רבקה08/06/2011אציין כי אני בת 25 גובה 1.65 ומשקל 61.5 לפני הריון 59.5 (כל ההריון עליתי רק 12 וחצי קילו)
לגבי ההליכה אשמח לדעת כמה זמן אתה ממליץ ללכת שעה ומה הכוונה בהעלאת הקושי -ללכת יותר? מה הכוונה לכפיפות בטן חלקיות ?
האם רכיבה על מכישר אופניים ביתי מומלץ גם ? ואם כן כמה זמן בשבוע מומל. ומה משך הפעילות המומלצת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה המהירה+שאלה נוספת - תגובה
עופר קיס09/06/2011רבקה שלום
ההמלצות הן פעילות יומית מתונה בת 30 דקות. מתון משמעותו פעילות שאת חשה שרמת הקושי שאת חווה היא בינונית.
אם התחלת ב 15 דקות הליכה העלי כל אימון דקה עד שתיים ושמרי על אותו הקצב. אופניים כנל. לגבי כפיפות בטן חלקיות משמעותן לשכב על הגב. לסגור את הסוגרים ולבצע כפיפת בטן בה את עלה עם הראש והחזה כ 2 ס"מ מהריצפה ולא עד למעלה ומצד שני בירידה את לא יורדת עד להרפיה מלאה אלא שומרת על בטן בפנים וכיווץ חלקי של הבטן - איך שנשמע,
לא להתעמק יותר מדי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםג'ון01/06/2011
המטרה שלי היא שיפור הניתור.. האם דילגית תעזור?ואם כן , כמה לעשות?מס' מדויק של קפיצות,סוגי ניתור(רגל אחת ,שתי רגליים וכו') .
והאם דילגית ,או כל אימון כוח אחר פוגע בגדילה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
עופר קיס03/06/20111. לא תהיה פגיעה בגדילה
2. דלגית יכולה לשמש כחימום לאימון ניתור, אך היא לא תרגיל
3. חימום דלגית בהפוגות 5 דקות - שתי רגליים, רגל רגל, כפולים וכו'
מנוחה ותרגילים תנועתיים לפלג גוף תחתון ( כמו בחימום לכדורגל )
3 סטים של 8 ניתורים גבוהים מהשוקיים בלבד
3 סטים של 8 ניתורים עם כפיפה בברך וברכיים באויר לחזה
2 סטים של ניתורים קלים במקום על רגל אחת 8 חזרות
אם אתה מבצע ניתורים על בסיס קבוע בצע ניתורי אורך ( קדימה ) על רגל אחת
3 כפול 5 כל רגל 3 סטים.
בסים ריצה קלה ומתיחות לכל השרירים בעיקר פלג גוף תחתון.
אם יש רגישות אפילו קלה בשוק מאחר או בגיד אכילס להפסיק את האימון
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ג'ון04/06/2011אם יש רגישות כפי שאמרת-לייש בשוק התחתונה מאחורה למטה בזמן הניתורים, מה זה עלול לגרום?פציעות?פגיעה בגדילה? או שמע עליי למתוח אותו לפני התרגיל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה - תגובה
עופר קיס04/06/2011זה אומר שאתה עלול להיפצע אם תבצע אימון ניתור ואולי אפילו באופן רציני. עליך לנוח כ יומיים לבצע מתיחות ארוכות ועדינות ללא כאב ולחזור באופן הדרגתי - המלצתי - פיזיוטרפיה בקופה
עופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית-תת פעילות בלוטת התריסאבי01/06/2011
בן 50,מתאמן קבוע בריצה,לפני מס' חודשים בעקבות חולשה נתגלה תת פעילות בלוטת התריס וכתוצאה מכך החל טיפול תרופתי באלטרוקסין.
לאחרונה מנסה לשוב לפעילות גופנית לאחר הפסקה בת כחודשיים אולם הכושר ירוד יחסית לעבר.
האם יש מניע מעיסוק בפעילות גופנית עד לאיזון רמת ההורמון בגוף?
האם אכן פגיעה בכושר כה משמעותית בעקבות תת פעילות בלוטת התריס?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעילות גופנית-תת פעילות בלוטת התריס - תגובה
עופר קיס03/06/2011אבי שלום
ראשית אכן תתכן ירידה משמעותית, אך היא גם תתבטא בעייפות יומיומית. לגבי האימון,
אינני מוסמך לאשר לך, אך נראה לי שאין בעיה כל עוד אתה מקשיב לגוף ומתאמן באופן מתון. בכל מקרה תשאל בפורום הרופאים שלנו
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני בת 50 וסובלת מעודף משקל ורוכבתסמדר01/06/2011
על אופניים 4 פעמים בשבוע -שעה.
לפני שבועיים התעוררתי עם כאב נורא מעל הקרסול והרופא אמר שזו דלקת בגיד,רופא אחר אומר שזה לא ממש בגיד אלא ברקמות..בקיצור ,אני תקועה כבר שבועיים עם רגל כואבת ולא יכולה לעשות שום ספורט-רק לשבת ולשכב.
ישנם ימים שנראה שהכאב עבר ואז פתאום חוזר הכאב בכל העוצמה למרות המשחה והכדורים.
מה יהיה עם הספורט?כרגע לא נראה באופק שהכאב יחלוף.
שמעתם על תופעה כזו?מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני בת 50 וסובלת מעודף משקל ורוכבת - תגובה
עופר קיס03/06/2011ברור. יש פציעה מסויימת של רקמה בשריר - גיד של השוק. מחייב פיזיורטפיה מידית, אחרת את דוחה את ההחלמה שעלולה לא להיות שלמה ולחזור לך.
או דרך הקופה או באופן פרטי ( עדיף - רק שאלה של כסף) .
אם את צריכה המלצה , ניתן
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









